is cool, ik gebruikt ook een GPS bij het lopenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:14 schreef kepler het volgende:
kheb nu een toffe nieuwe gadget
Een GPS-locater. Een klein dingetje die bijhoudt waar je bent. Dit kun je vervolgens uitlezen via de PC en dan kan je precies zien wat je gemiddelde snelheid is en de gelopen (of gereden) afstand. Binnenkort als ik ga hardlopen neem ik hem eens mee om te kijken hoe goed dit werkt
ik ga het deze week eens proberen met lopen. Ik weet wel dat de trein tussen Delft en Rdam 135 km/u haaltquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:11 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
is cool, ik gebruikt ook een GPS bij het lopen.
140 volgens mijn autoquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:26 schreef kepler het volgende:
[..]
ik ga het deze week eens proberen met lopen. Ik weet wel dat de trein tussen Delft en Rdam 135 km/u haalt
Want?quote:Op maandag 1 september 2008 20:30 schreef Oldenzaal het volgende:
Ik wil ook weer meedoen aan hardloopwedstrijden!![]()
Probleem is alleen dat ik ook op voetbal zit...
Ik wil niet van voetbal af, maar ik wil wel veel hardloop-wedstrijden meepakken.
Combineren is niet mogelijk![]()
Wat te doen!?!?!
Want:quote:
Combineren lijkt me mogelijk als je een keertje niet gaat voetballen maar een hardloopwedstrijd doetquote:Op maandag 1 september 2008 20:30 schreef Oldenzaal het volgende:
Ik wil ook weer meedoen aan hardloopwedstrijden!![]()
Probleem is alleen dat ik ook op voetbal zit...
Ik wil niet van voetbal af, maar ik wil wel veel hardloop-wedstrijden meepakken.
Combineren is niet mogelijk![]()
Wat te doen!?!?!
Ja, en daar zit nou juist het probleem, mijn trainer wil niet dat ik een wedstrijd mis..quote:Op maandag 1 september 2008 21:43 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Combineren lijkt me mogelijk als je een keertje niet gaat voetballen maar een hardloopwedstrijd doet
Maar anders is het lastig ja!
ja ok, ik doe zelf nog aan volleybal. Maar dat is op de vrijdagavond en heb ik de zaterdag om te herstellen voor een eventuele wedstrijd op zondagquote:Op maandag 1 september 2008 20:42 schreef Oldenzaal het volgende:
[..]
Want:
Bij een voetbalwedstrijd geef ik me voor 200 %, en ben ik na afloop HE-LE-MAAL kapot!
Ik heb een goeie conditie, begrijp me niet verkeerd, maar na een voetbalwedstrijd kan ik een dag niet meer fanatiek rondrennen hoor, bij een hardloopwedstrijd geld precies hetzelfde
Tja... dilemma's... als je in een selectie zit, OK dan begrijp ik het. Speel je in een senioren 'vrienden'-team dan moet het kunnen om af en toe eens wat te missen voor een andere hobbyquote:Op maandag 1 september 2008 22:32 schreef Oldenzaal het volgende:
[..]
Ja, en daar zit nou juist het probleem, mijn trainer wil niet dat ik een wedstrijd mis..
Ik loop met trainen meestal een rondje van +-5 km..quote:Op dinsdag 2 september 2008 00:25 schreef thettes het volgende:
Ik ben net drie weken terug begonnen met recreatief hardlopen. Heb een mooi rondje van precies 2.5 kilometer. Drie weken terug in 24:40 gelopen, en net drie keer het rondje gedaan (7,5 km) in 38:27. Helaas te langzaam gestart, want elk rondje ging weer een paar seconden sneller. Ik ben overigens naast het hardlopen alleen af en toe (maar veel te weinig) aan het wielrennen qua sport overigens.
Mijn "grote" doel is de vestloop in Enkhuizen van 10 kilometer waar ik geen laatste wil wordenHoe snel lopen jullie dergelijke afstanden eigenlijk in een intensieve training?
http://www.myasics.nl/nl/know-how/injury-master.phpquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:11 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ah een hardlooptopic op FOK. Ben zelf ook aan het hardlopen begonnen om een in vorm te blijven en omdat het een goede sport is om met relatief weinig tijd toch een leuke conditie te krijgen. Ik loop nu 3x per week 5,5km en dat wil ik misschien nog uitbreiden naar een km of 8 a 10. Nu heb ik echter een klein probleem, ik loop nu zo'n maand of 3 a 4 maar nu krijg ik steeds meer last van mijn scheenbenen onder het lopen. Doet niet echt heel zeer maar ze worden aardig gevoelig. Weet iemand waar dat aan kan liggen of is het gewoon een kwestie van even doorzetten?
quote:De scheenblessure is een overbelastingsblessure die vaak optreedt bij hardlopers. Het wordt ook wel scheenbeenirritatie of shin-splints genoemd. De irritatie kenmerkt zich door pijn aan en rondom de voorzijde van het scheenbeen. Vaak bevindt de pijn zich aan de binnenkant van het scheenbeen.
Pijn in het scheenbeen, tijdens en/of na afloop van de training.
Afhankelijk van hoe frequent en hoe lang u de pijn in uw scheenbeen voelt kunt u de ernst van de blessure bepalen. Bij pijn die alleen optreedt na langdurige inspanning en die vanzelf weer verdwijnt is de blessure nog in het beginstadium. Als de pijn ook aan het begin en/of tijdens de inspanning optreedt is het al wat erger, heeft u ook na rust aanhoudend pijn dan is de blessure ernstig van aard en chronisch te noemen.
De irritatie wordt veroorzaakt door de continue terugkerende schokken van het landen bij hardlopen en springen. Hierdoor treedt er een overbelasting op van de buigspieren van voet en tenen. Vooral (lang) lopen op (te) harde ondergrond is een belangrijke oorzaak van het ontstaan van deze blessure.
Als u tijdens het sporten pijn in uw scheenbeen voelt opkomen, stop dan met trainen en ga indien nodig wandelend verder. Doorgaan met hardlopen of springen verergert de klacht alleen maar en is dus sterk af te raden.
Bij het optreden van een scheenbeenblessure kunt u het scheenbeen het beste koelen met ijs of een cold-pack. Doet u dit gedurende 5 tot 10 minuten. Om bevriezingsverschijnselen te voorkomen dient u altijd een doek tussen huid en ijs of cold-pack te leggen. Gedurende de eerste twee dagen kunt u het koelen het beste enkele keren per dagen herhalen.
Begin pas weer te trainen als de klachten geheel zijn verdwenen en doe dat heel rustig! Snel weer het oude trainingsschema hanteren is dus niet verstandig, de kans is dan groot dat de blessure weer snel terugkeert. Neem ook voldoende rust tussen de trainingen, in het begin betekent dat meestal minimaal twee rustdagen tussen twee trainingen.
Als u tijdens het sporten pijn in uw scheenbeen voelt opkomen, stop dan met trainen en ga indien nodig wandelend verder. Doorgaan met hardlopen of springen verergert de klacht alleen maar en is dus sterk af te raden.
Bij het optreden van een scheenbeenblessure kunt u het scheenbeen het beste koelen met ijs of een cold-pack. Doet u dit gedurende 5 tot 10 minuten. Om bevriezingsverschijnselen te voorkomen dient u altijd een doek tussen huid en ijs of cold-pack te leggen. Gedurende de eerste twee dagen kunt u het koelen het beste enkele keren per dagen herhalen.
Begin pas weer te trainen als de klachten geheel zijn verdwenen en doe dat heel rustig! Snel weer het oude trainingsschema hanteren is dus niet verstandig, de kans is dan groot dat de blessure weer snel terugkeert. Neem ook voldoende rust tussen de trainingen, in het begin betekent dat meestal minimaal twee rustdagen tussen twee trainingen.
Juist, rusten en met ijs klooien dusquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:15 schreef ForrestX het volgende:
[..]
http://www.myasics.nl/nl/know-how/injury-master.php
[..]
Vooral niet forceren en stoppen als het pijn doet...maar dat geld voor alle blessures denk ik...quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:52 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Juist, rusten en met ijs klooien dus. Net wanneer ik mijn route wil uitbreiden. Echt balen dit.
10 kilometer moet met intensieve training wel in 50-55 min kunnen! Gemiddelde zal daar ook liggen in zo'n wedstrijd denk ikquote:Op dinsdag 2 september 2008 00:25 schreef thettes het volgende:
Mijn "grote" doel is de vestloop in Enkhuizen van 10 kilometer waar ik geen laatste wil wordenHoe snel lopen jullie dergelijke afstanden eigenlijk in een intensieve training?
Over hoeveel km hebben we het? Ik vind het zeer onhandig allemaal, of ik moet 12+ km gaan rennen in 25 graden.quote:Op dinsdag 2 september 2008 09:47 schreef ForrestX het volgende:
hoe nemen jullie water mee voor de langere lopen?
Ik zie een camel-bag niet zitten, lg ding op mijn rug...maar hoe zit het met die 'belts' met een paar kleine flesjes zoals die van Nike?
De 55 minuten red ik nu denk ik ook wel vrij gemakkelijk, liep over 7,5 kilometer elke 2.5 kilometer weer een paar seconden sneller terwijl ik al op een schema van een dikke 51 minuten liep (voor de 10 dus). Stukkie onder de 50 lijkt me dan een mooi doelquote:Op dinsdag 2 september 2008 13:04 schreef Landgeld het volgende:
[..]
10 kilometer moet met intensieve training wel in 50-55 min kunnen! Gemiddelde zal daar ook liggen in zo'n wedstrijd denk ik
AFgelopen zondag 11.x gelopen met bidon...Ik vond het wel lekker om water mee te hebben. Sowieso wordt aangeraden om bij lopen langer dan een uur drinken mee te hebben...en ik loop tijdens een rustige duurloop zo'n 10 - 11 km/uquote:Op dinsdag 2 september 2008 15:21 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Over hoeveel km hebben we het? Ik vind het zeer onhandig allemaal, of ik moet 12+ km gaan rennen in 25 graden.
In Enschede had ik dit jaar een tijd van 40:30 bij de 10 km..quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:20 schreef thettes het volgende:
[..]
De 55 minuten red ik nu denk ik ook wel vrij gemakkelijk, liep over 7,5 kilometer elke 2.5 kilometer weer een paar seconden sneller terwijl ik al op een schema van een dikke 51 minuten liep (voor de 10 dus). Stukkie onder de 50 lijkt me dan een mooi doel
Ikke.quote:
als je er echt last van hebt zou ik naar een (sport)Fysio gaan, die hebben er veel meer verstand van dan wij hier op FOK!quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:52 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Juist, rusten en met ijs klooien dus. Net wanneer ik mijn route wil uitbreiden. Echt balen dit.
Misschien doe ik wel mee ja!!quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:17 schreef Grumpey het volgende:
tvp, ben er ook weer eens....tijdje niet online geweest
Ik ben zelf aan het trainen voor de zevenheuvelen. Is pas in November, dus gaat makkelijk lukken volgens mij
Nog mensen in een soort mini-meet aldaar? Aangezien veel mensen mee gaan doen hier
Dat is wat ik als advies kreeg van mijn fysio een tijd terug. In ieder geval niet forceren, dan gaat het alleen maar langer duren (ik heb ongeveer 9-12 maanden vrijwel geen 'druk' op m'n benen kunnen zetten. Lopen ging wel, maar de rest...quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:52 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 september 2008 12:19 schreef Landgeld het volgende:
Wat is goed om als voeding na een sportprestatie te eten? Van wat ik zo een beetje gelezen heb heeft het nut om z.s.m. koolhydraten binnen te krijgen, in de vorm van: rijst, brood, havermout, pasta? + energiedrank zoals istostar etc.? Wat zijn praktische voorbeelden: spagetti, boterham met .. (kaas?-eiwit)?
Klopt dit en wie doet dit? Iemand nog tips? Ik loop dagelijks maar let nog niet echt op mijn eetpatroon voor of na...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |