De hoeveelheid koppel wordt bepaald door hoe vroeg het vermogen vrij komt. Omdat een 535d 286pk heeft bij ik geloof 4200rpm heeft hij een vrij hoog koppel. De M5 heeft 507pk bij zo'n beetje 8000rpm dus is het koppel lager.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 08:41 schreef veni2 het volgende:
diesel heeft veel meer nm bij een lager toerental, de 535 houd de m5 tot de 160 achter zich!!
Inmiddels besteld inderdaad...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:05 schreef Diemietuhriej het volgende:
TVP. Wat voor auto hebben je ouders nu gekocht dan Youp? Een 6 serie individual?
Dat je pics moet posten tegen de tijd dat hij binnen is snap je zelf ook wel.quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:39 schreef Youp het volgende:
[..]
Inmiddels besteld inderdaad...
Een 650i Carbonsport individual...
Van de carbonsport (daar is het een en ander van te vinden op google) worden er slechts 25 gemaakt en die komen allemaal naar Nederland. Voorzien van enkele speciale opties die niet mogelijk zijn op een gewone 6 serie : motorkap met Z4 powerdome achtige lijnen, speciale 19" M velgen, M-onderstel, carbonschwartz metallic, speciale "sound uitlaat" met zwart chromen eindstukken (alleen 650i carbonsport) en dan nog wat leuke standaard aankleedopties zoals shadowline lijsten, sportstoelen, M stuurwiel, individual antraciet hemelbekleding en dat was het volgensmij voor het carbonsport pakket...
Daarbij komt nog wat spul als individual merino volleder, AFS, HUD, sportautomaat met stuurschakeling, panoramadak, etc. etc....
Een mooie speciale auto in ieder geval waar je praktisch voor uitgekozen moet worden omdat hij zo exclusief is en er aardig over gezwegen werd door BMW Nederland in het begin. Ze zullen ook wel al alle 25 verkocht zijn.
Daar is zeker interesse in!quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:58 schreef Kanjer het volgende:
Zag dat er ook een deeltje was wat over de 850i ging.
Laat ik nou de eerste in Nederland en misschien wel in heel europa zijn geweest die zo'n ding gerepareerd heeft.
Er waren in 1990 2 demo's van BMW NL een rode en een groene voor testritten voor autovisie e.d.
Als ie dan uitkwam kon dat gelijk met de artikelen in de bladen.
De rode is toen totall loss gereden in Ypenburg na een zeer onzachte aanraking met een NZH bus de voorganger van Conexxion.
pakweg 150.000 gulden schade, volledige neus vervangen, kreeg de microfisches uit Duitsland en niemand had er ooit nog 1 gedaan.
Toen de wagen weer klaar was nog een week mee gereden om te checken of alles werkte en oke was, daarna terug naar BMW NL de showroom in.
Ik heb de foto's nog bij voldoende interesse wil ik ze wel inscannen en plaatsen.
Ook heb ik nog de originele nederlandstalige folders van Alimpo van de BMW M1
Vrij uniek. heb er denk ik, nog een stuk of 10
15 Okt geloof ikquote:Op maandag 18 augustus 2008 21:49 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Dat je pics moet posten tegen de tijd dat hij binnen is snap je zelf ook wel.Wanneer verwachten je ouders hem in ontvangst te nemen?
Carkit?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:22 schreef Salatrel het volgende:
wat is dat voor hendel rechts naast je versnellingspook? lijkt aan stoel vast te zitten?
Ik hoorde dat in Venlo een 335i die de verkoper mee naar huis had genomen voor zijn deur was gejat, ingebroken en sleutel meegenomen en vervolgens auto gejat..quote:Op zaterdag 6 september 2008 19:21 schreef Youp het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat alle 25 de Carbonsports zijn uitverkocht...
Ben benieuwd wanneer dat in de pers komt.
Leuk leuk, maar wij hebben een klant die er 1:15 mee rijdt...quote:Op maandag 8 september 2008 09:13 schreef Cloudsurfer het volgende:
Onze nieuwe 135i (iPhone kwaliteit, sorry)
[ afbeelding ]
Dat wordt spoedig een bezoekje aan onze oosterburen. Eén tidbit: dat ding zuipt als de nete. 40 km = een kwart tank (okee, ik heb er ook niet rustig mee gereden, maar toch...)
Dan ga ik hem toch even moeten leren koesterenquote:Op maandag 8 september 2008 19:28 schreef Youp het volgende:Het is best een efficient motortje wat daar in zit hoor
Als je 1op15 met een 135i haalt had je net zo goed een 116i kunnen kopen.quote:Op maandag 8 september 2008 19:28 schreef Youp het volgende:
[..]
Leuk leuk, maar wij hebben een klant die er 1:15 mee rijdt...
Het is best een efficient motortje wat daar in zit hoor
Is die klant 80?quote:Op maandag 8 september 2008 19:28 schreef Youp het volgende:
[..]
Leuk leuk, maar wij hebben een klant die er 1:15 mee rijdt...
Jawel hoor, die motor is behoorlijk efficiënt. Natuurlijk, zodra je een beetje gas geeft dan stijgt het verbruik enorm... Een gemiddelde van 1:15 zul je ook nooit halen.quote:Op maandag 8 september 2008 22:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Is die klant 80?Zelfs al rijd je op de snelweg 120 constant haal je volgens mij de 1:15 nog niet met deze auto.
Zo'n ding trekt geen worst van tafel man... En ook de ontbrekende stabilisatorstang achter doet het onderstel niet veel goed...quote:Op dinsdag 9 september 2008 07:27 schreef Cloudsurfer het volgende:
De 116i is ook geen verkeerde auto, hoor. Voordat wij er met de 135i vandoor gingen, kregen wij een 116i automaat mee voor een weekje. Lekker scheurbakje!
Misschien geen Deutsche Bratwurst, maar vast wel een paar Nederlandse Unox knakworstjes.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:49 schreef Youp het volgende:
[..]
Zo'n ding trekt geen worst van tafel man...
Maar dat is niet de standaardquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Misschien geen Deutsche Bratwurst, maar vast wel een paar Nederlandse Unox knakworstjes.
Rijden is meer dan de rest van de auto's op straat eruit trekken. Blijft natuurlijk fantastisch om zo'n 135i te planken, maar dat maakt imo de 116i er niet minder op. Hij rijdt gewoon harstikke lekker. 122pk is overigens niet mis voor een entry-level bak.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:49 schreef Youp het volgende:
[..]
Zo'n ding trekt geen worst van tafel man... En ook de ontbrekende stabilisatorstang achter doet het onderstel niet veel goed...
Dat is dus de afwijking. En aangezien die nog onder de 10% zit is het wel netjes.quote:Op woensdag 10 september 2008 17:56 schreef junkiesietze het volgende:
met die 135i trouwens 265km/h op teller gehaald... zijn die dingen standaard ontgrenst? of wijkt de teller gewoon af en reed ik maar 250km/h?
Ik vind 'm gewoon tergend langzaam. Rijdt niet verkeerd nee, maar iets meer power en die achterste stabilisatorstang waren wel wenselijk...quote:Op woensdag 10 september 2008 08:00 schreef Cloudsurfer het volgende:
[..]
Rijden is meer dan de rest van de auto's op straat eruit trekken. Blijft natuurlijk fantastisch om zo'n 135i te planken, maar dat maakt imo de 116i er niet minder op. Hij rijdt gewoon harstikke lekker. 122pk is overigens niet mis voor een entry-level bak.
'n nieuwe M3 nietquote:Op woensdag 10 september 2008 20:47 schreef Cloudsurfer het volgende:
Vergeleken met de 135 is alles tergend langzaam
dat moet je echt doen als je stinkend rijk bent en geld poept..quote:Op vrijdag 12 september 2008 20:50 schreef Gokhan03 het volgende:
Zijn er eigelijk van die gekke projecten dat mensen bijvoorbeeld een 1.6 liter motor in een 7 serie doen ofzo? :p
Heb op youtube een aantal filmpjes gezien dat ze een 5 liter v12 blok in een E30 in hadden gepropt
mag best met zo'n dingquote:Op zaterdag 13 september 2008 19:07 schreef dynamiet het volgende:
Met een BMW X-drive het land in is misschien niet zo goed idee;
[ afbeelding ]
Normaal bij zand land wilt het ook wel goed dan voel je gewoon de auto het koppel onder de 4 wielen verdelen, maar nu op het grasland heeft hij gewoon totaal geen grip. Er zit ook niet echt geschikt profiel op de bandjes.quote:
Gefeliciteerd! Je zal er vast veel plezier van hebben!quote:Op maandag 15 september 2008 15:50 schreef Robsterr het volgende:
* meldt zich
Ik rij vanaf begin oktober een nieuwe witte 116i, het enige wat ik er echt bij heb genomen zijn 18 inch velgen (stijl 222)
Can't wait
quote:Op woensdag 17 september 2008 16:59 schreef Youp het volgende:
M3 ALMS
http://bmw-motorsport.com/ms/en/fascination/m3/video.html
Nou, ik rij zelf een 525i en daar denken mensen volgens mij ook al van alles van...quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat dacht je van dat oudere model, waar alleen gangsters of maffia in reden. Gigantisch luxe en is tegenwoordig ook vet goedkoop te krijgen. Als je luxe bak wil moet je die kopen. Als je niet wil dat de buren denken dat je bij de maffia hoort moet je een 3 of 5 serie nemen.
Klopt. De 5-serie (rond jaar 2000) is trouwens ook helemaal niet duur. Vaak veel goedkoper dan een 3-serie met meer luxe zelfs.quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:31 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou, ik rij zelf een 525i en daar denken mensen volgens mij ook al van alles van...
Ik vind die oudere 7-serie dus echt super. Maar ik val wel op van die pooierbakken![]()
Nou ik vond 20K ook nog wel genoeg (bj 2002)...quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Klopt. De 5-serie (rond jaar 2000) is trouwens ook helemaal niet duur. Vaak veel goedkoper dan een 3-serie met meer luxe zelfs.
En die kont!quote:Maar ik moet het toegeven, die voorkant van die oude 7-serie is gewoon de mooiste voorkant ooit
ja, zo eentje dusquote:Op vrijdag 19 september 2008 09:57 schreef Hyperdude het volgende:
Ik weet er nog wel ééntje te koop.![]()
[TK] BMW E38 730i Executive
De 330 gaat al hard genoegquote:Op vrijdag 19 september 2008 10:08 schreef Hyperdude het volgende:
Kan je voor een 316 een set krijgen, of moet je zelf iets in elkaar (laten) knutselen?
Remmen/transmissie moet je ook nog wel iets aan aanpassen waarschijnlijk.
Voor een 330 kost het al snel ¤3-4Khttp://www.regelin.de/kom(...)_330i_231_PS_37.htmV
20k? Wel prijzigquote:Op vrijdag 19 september 2008 10:09 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou ik vond 20K ook nog wel genoeg (bj 2002)...
[..]
En die kont!
Lelijke voorkant?quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
20k? Wel prijzigIs dat nog oude model, met die lelijke voorkant?
Ik zal niet ontkennen dat het een masterlijke auto is, maar het is niet mijn favoriete voorkant, door die koplampen. Zijn die dingen nou een beetje duur in onderhoud, benzineverbruik, verzekering?quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:22 schreef maedel het volgende:
[..]
Lelijke voorkant?
Nou, vind ik eigenlijk niet. Ik vind mijn auto eigenlijk wel gaaf![]()
[ afbeelding ]
http://www.pbase.com/rick_20d/2002_bmw
Niet de mijne uiteraard, maar wel een zelfde.
Gaat gewoon nooit kapot.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat het een masterlijke auto is, maar het is niet mijn favoriete voorkant, door die koplampen. Zijn die dingen nou een beetje duur in onderhoud, benzineverbruik, verzekering?
Ik vind de 316 een mooi type bmw ja. Daarom kocht ik de 316 ook vanwege zijn uiterlijk niet vanwege zijn snelheid.Rijd er nu een half jaar mee bevalt prima! alleen zou hij wat harder mogen gaan.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Huh... je vindt de 316 mooiste bmw types? Ik snap het niet meer, je hebt altijd snelle auto's gereden en neemt een 316. Hmmm...
I know, maar ik vind die gewoon niet zo heel mooi die voorkant. Maar dat is natuurlijk per persoon verschillendquote:Op vrijdag 19 september 2008 10:28 schreef maedel het volgende:
[..]
Gaat gewoon nooit kapot.
Verzekering is niet het goedkoopste (all risk), en hij rijdt 1/11.
Ik tank wel voor ¤500 p/m, maar ik rij dan ook gewoon redelijk veel.
Het zijn niet die koplampen met die boogjes dus hè.
Daarbij wordt ook nog weleens vergeten dat een diesel een veel langere eindoverbrenging nodig heeft om het gebrek aan toeren te compenseren. Weg hogere koppel.quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:31 schreef Youp het volgende:
[..]
De hoeveelheid koppel wordt bepaald door hoe vroeg het vermogen vrij komt. Omdat een 535d 286pk heeft bij ik geloof 4200rpm heeft hij een vrij hoog koppel. De M5 heeft 507pk bij zo'n beetje 8000rpm dus is het koppel lager.
En een 535d sneller als een M5 tot de 160? Jij hebt nog nooit in een M5 gereden vrees ik... Ik heb wel vaker in E60 M5's (en M6-en) gereden en ook wel eens vaker in een gechipte 535d gereden (335pk)... Ook die haalt het niet. Misschien is hij de eerste 50 meter sneller maar daarna ook echt lang niet meer.
Even wat cijfers ter onderbouwing : de huidige 535d 6,5 sec 0-100 en een M5 doet er 4,7 seconden over... Dan moet de diesel wel een enorme inhaalslag maken van 100-160
Als het een Nederlandse auto is doet het idd helemaal niksquote:Op zaterdag 20 september 2008 22:32 schreef K-mail het volgende:
Kan het kloppen dat het knopje voor spraaksturing (in een 5) nergens voor dient, als je spraaksturing niet aangekruist heb als optie? Of kun je er toch iets mee, bijv. in combinatie met Navigatiesysteem Professional?
Overigens, heerlijke auto onze nieuwe 5 serie touring!
Zoek eens op mosselman, geen grap.quote:Op vrijdag 19 september 2008 11:02 schreef HighVolume het volgende:
... Ok daar heb jij weer gelijk in... Ben nu nog ff op mijn werk kan dus geen foto's uploaden. Ik had wat navraag gedaan bij een vriend van me die vertelde dat dit goed mogelijk is en de bmw +/- 150 pk zou hebben. Maar net zoals jij heb ik er ook nog nooit een 316 met supercharger gezien.Vandaar dat ik het hier even vraag.
Jepquote:Op zaterdag 20 september 2008 22:32 schreef K-mail het volgende:
Kan het kloppen dat het knopje voor spraaksturing (in een 5) nergens voor dient, als je spraaksturing niet aangekruist heb als optie? Of kun je er toch iets mee, bijv. in combinatie met Navigatiesysteem Professional?
Overigens, heerlijke auto onze nieuwe 5 serie touring!
Kansloze missie.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:40 schreef HighVolume het volgende:
[..]
Ik vind de 316 een mooi type bmw ja. Daarom kocht ik de 316 ook vanwege zijn uiterlijk niet vanwege zijn snelheid.Rijd er nu een half jaar mee bevalt prima! alleen zou hij wat harder mogen gaan.
Lijkt mij niet een heel erg lastig of moeilijk verhaal.
Weet ik, maar het moest er even uit.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Youp, dat heb ik hem paar post terug idd ook verteld.
Oh... Had ik niet verwacht van BMW. Heeft het zin om dat achteraf nog in te bouwen? Werkt het systeem goed?quote:
Dat knopje weglaten ziet er ook zo stom uit he.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:06 schreef K-mail het volgende:
[..]
Oh... Had ik niet verwacht van BMW. Heeft het zin om dat achteraf nog in te bouwen? Werkt het systeem goed?
Voor dat geld... hij gaat mij 90 euro kosten, denk niet dat ik daar een 1800cc motorblok voor heb.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:08 schreef Youp het volgende:
[..]
Kansloze missie.
Voor het geld wat je uit gaat geven kan je beter een ander motorblok kopen.
Maar de remmerij van een 316 is ook niks en het onderstel is ook niks. Tenzij je bereid bent dit te gaan upgraden naar dat van een 318is of hoger model.
Hou maar gewoon op en rij door totdat hij naar de sloop kan.
-edit-
Trouwens... Waarom 316 het mooiste model? Omdat niks in carosseriekleur is meegespoten? Omdat er meestal weinig extra's op zitten? Als je een E36 316i rijdt, weet ik niet wat er op een E36 325 of iets dergelijks tegen is...
quote:Op woensdag 24 september 2008 10:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee we hebben het niet over je smaak, maar over de beredenering dat de 316 mooier zou zijn dan andere types. Nu bijvoorbeeld weer: behoorlijk uitgebouwd wat goed te doen is bij het 316 model. Dit is net zo goed te doen bij elk ander type.
Ik zag een filmpje op youtube van iemand die een 316i met zo'n turbo had en die blies zijn motor op
ja 2e hands via mijn zwager. Heb hem erg gematst met klusjes in zijn nieuwe huis verklaard misschien de lage prijs.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh, ok. Ik vind nu idd op google ook iemand die bij zijn E36 316 een turbo had, waardoor het van 100 pk naar 150 pk ging, maar dat ding verkocht hij voor ¤ 1300... Zijn die krengen zo duur? Jij hebt het over een super charger toch, ook 50 pk extra en voor 90 euro???
Wij hebben er 2 in onderhoud, maar wat een dingen zijn dat jaquote:Op woensdag 29 oktober 2008 08:20 schreef Youp het volgende:
Afgelopen vrijdag (of was het nu donderdag?) hadden we een hele echte M3 CSL in de werkplaats...De eerste keer volgensmij dat we zo'n ding binnen hebben... Wat een auto!
De carbonsport duurt nog heel even, meer daarover vertel ik nog wel.
In het dorp waar ik vroeger woonde reed ook een kerel in een M3 CSL (E36 wel te verstaan). Die was ook nog bij AC Schnitzer geweest voor oa andere nokkenassen (en nog wat spul maar dat kan ik me niet meer precies herinneren). Achterop een in hoogte verstelbare spoiler, om de 3 maanden nieuwe achterbandjes en electronisch begrensd op 290 KM/h. Heeft ooit ook nog in 1 of ander tuningblad gestaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 08:20 schreef Youp het volgende:
Afgelopen vrijdag (of was het nu donderdag?) hadden we een hele echte M3 CSL in de werkplaats...De eerste keer volgensmij dat we zo'n ding binnen hebben... Wat een auto!
De carbonsport duurt nog heel even, meer daarover vertel ik nog wel.
Gaaf van de E36 zijn maar een stuk of 100 CSL's gemaakt. Nog nooit gezien btw.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:26 schreef fathank het volgende:
[..]
In het dorp waar ik vroeger woonde reed ook een kerel in een M3 CSL (E36 wel te verstaan). Die was ook nog bij AC Schnitzer geweest voor oa andere nokkenassen (en nog wat spul maar dat kan ik me niet meer precies herinneren). Achterop een in hoogte verstelbare spoiler, om de 3 maanden nieuwe achterbandjes en electronisch begrensd op 290 KM/h. Heeft ooit ook nog in 1 of ander tuningblad gestaan.
Olie is ongeveer 5000/6000km geleden ververst, er zat een tijdje 10w60 voor de trackdays en nu weer standaard 10w40, sinds die oliewissel lijkt het getik duidelijk hoorbaar te zijn..maar dat weet ik niet 100% zeker.quote:Op donderdag 13 november 2008 19:40 schreef Hyperdude het volgende:
Als hydraulische klepstoters tikken, doen ze dat volgens mij meestal als ze koud zijn. Heb je net olie ververst, of ben je daar bijna aan toe? Mijn E36 325 deed het met de ene olie beter dan met de andere.
Je hebt ook middeltjes, bv. http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/d_1009.html
maar daar zijn de meningen over verdeeld. Als die klepstioters op zijn, zijn ze op; dan helpen smeermiddeltjes hooguit tijdelijk.
Maar eerst ff uitzoeken of het echt je klepstoters betreft natuurlijk!
Wat doe je hier dan nogquote:Op donderdag 20 november 2008 10:16 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb mijn bimmer inmiddels niet meer. De maandelijkse en onderhoudskosten begonnen me tegen te staan.
Dus nu tuf ik rond in een peug 306. Scheelt een hoop geld. Rijdt wel iets minder en je hebt wat minder luxe, maar het scheelt me ongeveer 100 euro per maand.
gelukkig rijdt iedereen hier BMW.quote:
Mooi ehquote:Op donderdag 20 november 2008 10:37 schreef maedel het volgende:
wow Youp, wat een eyecandy die foto's!![]()
Ik vond dat oranje trouwens helemaal niet verkeerd in het interieur...
Die is al uit productie....quote:Op donderdag 20 november 2008 13:22 schreef Paupermans het volgende:
Ik las ergens dat de Z4 alweer uit productie gaat, beetje vreemd omdat de Z4 nog helemaal niet oudbollig oogt. Ik ben benieuwd naar de opvolger, ben altijd al een fan geweest van de Z3 en de Z4, vooral de M-coupes zijn prachtig. Hopelijk daalt de prijs van een gebruikte Z4 flink zodra de opvolger er is.
Dingen die ik niet zou kunnen missen:quote:Op donderdag 20 november 2008 15:29 schreef jitzzzze het volgende:
In april 2009 komt mijn zwart 116i![]()
Uiteraard met business line en chrome line exterieur. Wil hem volgende week gaan bestellen, zit nu hard na te denken over andere opties.
Sportstoelen!quote:Op donderdag 20 november 2008 15:47 schreef Paupermans het volgende:
[..]
Dingen die ik niet zou kunnen missen:
- Xenon
- Sportstoelen
- Navigatie
Zijn wel ongeveer de duurste opties, maar goed
Weet jij toevallig hoe dat momenteel zit met de 1-serie business line actie? Gratis navigatiesysteem BMW Portable Professional bij de dealer ingebouwd is mij helder, heeft m'n dealer verteld bij bestellen en dat vond ik wel aardig. Maar in hoeverre wordt deze geïntegreerd met de auto? Kan hier verder weinig over vinden, behalve dat het stiekem een Garmin Nuvi 880 is en er speciaal voor BMW houders zijn die ook het geluid over de boxen van de radio afspeelt.quote:Op donderdag 20 november 2008 17:05 schreef Youp het volgende:
[..]
Sportstoelen!
Buisiness Navi wordt je niet vrolijk van, dan moet je al meteen naar professional... en Xenon zou ik ook nog wel kunnen missen op een één.
Automatische airco is zeer fijn! en radio professional is ook wel aan te raden...
Komt gewoon met een steuntje op je dashboard gok ik...quote:Op donderdag 20 november 2008 18:18 schreef SuperFrank het volgende:
[..]
Weet jij toevallig hoe dat momenteel zit met de 1-serie business line actie? Gratis navigatiesysteem BMW Portable Professional bij de dealer ingebouwd is mij helder, heeft m'n dealer verteld bij bestellen en dat vond ik wel aardig. Maar in hoeverre wordt deze geïntegreerd met de auto? Kan hier verder weinig over vinden, behalve dat het stiekem een Garmin Nuvi 880 is en er speciaal voor BMW houders zijn die ook het geluid over de boxen van de radio afspeelt.
Hier ook een af-wachter voor een nieuwe, zwarte einser, verwachte leverdatum half januari.
Ben erg benieuwd.. als de boxen ook gebruikt worden vind ik het best een leuke actie.. Maargoed, nog niets over te vinden op het web..quote:Op donderdag 20 november 2008 18:33 schreef Youp het volgende:
[..]
Komt gewoon met een steuntje op je dashboard gok ik...
1.6i is ook leverbaar in een 3-serie (station)... Dat moet wel meevallen in een 1-serie, toch?quote:Op donderdag 20 november 2008 17:36 schreef Hyperdude het volgende:
Zwaardere motor.![]()
Maar ik vind zelf een zwarte hemel wel fijn( INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE.) Geen idee wat dat extra kost.
Onmisbaar: goede stoelen
Best gaaf zo'n speciale editie, maar je vader heeft duidelijk geen economie gestudeerd of welquote:Op donderdag 20 november 2008 10:02 schreef Youp het volgende:
De Carbonsport komt in januari.
M'n baas vertelde dat hij in de wandelgangen gehoord had dat de Carbonsport met de nieuwe 2009 iDrive kwam maar het scherm zou van de oude iDrive zijn. Dit heeft hij naar mij en mijn pa teruggekoppeld en vervolgens een voorstel gedaan. Hij kon de oude iDrive gratis hebben, of wachten tot januari op de nieuwe iDrive. Dat laatste heeft hij uiteraard gekozen.
Nog een leuk weetje is dat alle Carbonsports al gebouwd zijn en mijn ouders de enige krijgen met het nieuwe navi schermen een ander leuk weetje is dat er geen 25 van komen maar slechts 5 naar Nederland. Ik weet niet of er meer geproduceerd worden, maar in feite was deze auto alleen voor Nederland bedoeld....
We hebben ook al een Carbonsport cabrio in de showroom staan op 't werk, praktisch het zelfde uitgevoerd als die wat m'n ouders krijgen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sorry voor de telefoonfoto's, hierdoor lijkt het Merino volleder Oxydbraun nogal oranje. Dit is in werkelijkheid een stuk minder. Het enige optische verschil met deze auto en die van m'n ouders, is dat deze Rubinschwartz is en de onze Carbonschwartz wordt. En uiteraard wordt het een Coupe. Deze heeft verder nog een paar opties niet (nieuwe iDrive scherm, HUD, LDW, AFS en nog iets).
Die is vorige week zaterdag geïntroduceerd.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:54 schreef Teeno het volgende:
Youp, bij jullie al wat bekend over de "release" van de nieuwe 7-serie? Heb pas mijn E38 verkocht en zo'n nieuwe 750iL is toch wel errug mooi. Op de BMW-site al de specs bekeken (740 een 3 liter en 750 een 4,4.. die logica ontgaat mij?)
Je bent succesvol ondernemer en je wil wat...quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:35 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Best gaaf zo'n speciale editie, maar je vader heeft duidelijk geen economie gestudeerd of wel
Hij heeft toch al een 650i? Ben eigenlijk wel benieuwd waarom die niet voor de M6 zou gaan.
Nooit aan 2e hands gedacht? Met 100k aan afschrijving kan je best veel doen
Ik heb hem gisteren zien staan bij de dealer. Wat een enorm dingquote:Op donderdag 20 november 2008 23:54 schreef Teeno het volgende:
Youp, bij jullie al wat bekend over de "release" van de nieuwe 7-serie? Heb pas mijn E38 verkocht en zo'n nieuwe 750iL is toch wel errug mooi. Op de BMW-site al de specs bekeken (740 een 3 liter en 750 een 4,4.. die logica ontgaat mij?)
quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteren zien staan bij de dealer. Wat een enorm dingEn daar stond de 'korte' versie. Echt alles wat je maar zou kunnen willen in een auto is leverbaar in de 7-serie
Die cameraatjes die om de hoek kijken voor je. Echt hoe lui wil je zijnquote:Op vrijdag 21 november 2008 10:56 schreef Teeno het volgende:
[..]
![]()
Ik ben echter wel van mening dat ze die dvd-schermen achterin (op de achterkant van de voorstoelen) wat hoger hadden moeten hangen, en dan op de plek waar die nu zit een uitklapbaar tafeltje met cupholder oid. Afgaande op de plaatjes en filmpjes die ik er nu van gezien heb. Voor de rest echt niets op aan te merken.
--edit--
Bij de Li alleen dan, anders wordt het wellicht wat krap
En welke opties zijn het uiteindelijk geworden?quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:55 schreef jitzzzze het volgende:
Oh ja, even OT: Ik heb zojuist een 116i besteld, mijn eerste stapje op weg naar een 7 serie.
is niet van lui, maar met dergelijke lange wagens is het gewoon handig dat als je uit een poort rijdt je niet eerst 2 meter de baan op moet alvorens je nog maar kan kijken wat daar effectief rond rijdt...quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Die cameraatjes die om de hoek kijken voor je. Echt hoe lui wil je zijn
Wat een luxe probleemquote:Op vrijdag 21 november 2008 20:10 schreef Athmozz het volgende:
[..]
is niet van lui, maar met dergelijke lange wagens is het gewoon handig dat als je uit een poort rijdt je niet eerst 2 meter de baan op moet alvorens je nog maar kan kijken wat daar effectief rond rijdt...
t blijft een probleem, en daarvoor hebben ze er ook maar een luxe-oplossing voor gemaaktquote:
oa. hiero: http://www.motorauthority(...)terior-revealed.htmlquote:Op donderdag 27 november 2008 04:06 schreef bikkeltje2 het volgende:
Heeft er al iemand foto's of ander nieuws kunnen vinden van de nieuwe opvolger van de BMW Z4.
Ik ben erg benieuwd!
Preciesquote:Op donderdag 27 november 2008 13:33 schreef Athmozz het volgende:
[..]
t blijft een probleem, en daarvoor hebben ze er ook maar een luxe-oplossing voor gemaakt
1 of 2 jaar ouder scheelt meer dan de helft, en dan heb je ook nog het mooie modelquote:Op maandag 8 december 2008 10:49 schreef maedel het volgende:
Zo dan, een 7 serie uit 2002 met 150K op de teller voor 30K.
Dat valt me nog mee eigenlijk.
7-serie![]()
ik ben echt verliefd op die bakquote:Op maandag 8 december 2008 10:49 schreef maedel het volgende:
Zo dan, een 7 serie uit 2002 met 150K op de teller voor 30K.
Dat valt me nog mee eigenlijk.
7-serie![]()
Zo eentje wil ik ook, geweldige auto. En dan wil ik er ook nog een old-school autotelefoon inquote:Op maandag 8 december 2008 11:08 schreef D.Rose het volgende:
[..]
1 of 2 jaar ouder scheelt meer dan de helft, en dan heb je ook nog het mooie model
quote:Op maandag 8 december 2008 12:55 schreef Dennis121 het volgende:
Ik kom ook even meeleuren in dit topic!
Uiteraard zelf ook BMW-fan! Onze 745:
[ afbeelding ]
Binnen#1Binnen#2
Verkapte tvp
"onze", dus hij zal wel van z'n vader zijnquote:
Voor thuiswonen en patsen met de auto van papa is ie dan weer wat oud.quote:Op maandag 8 december 2008 14:01 schreef maedel het volgende:
[..]
"onze", dus hij zal wel van z'n vader zijn
Kijk maar eens op z'n site danquote:Op maandag 8 december 2008 14:13 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Voor thuiswonen en patsen met de auto van papa is ie dan weer wat oud.
Wellicht ligt het ergens in het midden
Beetje meer van de betalende gebruikers misschien, maar verder heb je gelijkquote:Op maandag 8 december 2008 14:42 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Mwoah, net zoveel als van ieder ander
Wees niet zo gauw op je pik getrapt, dat is slecht voor je bloeddruk.quote:Op maandag 8 december 2008 14:33 schreef Dennis121 het volgende:
Gut, meteen is het weer 'patsen' , conclusies alom, wat een niveau weer...
Ik hoor het al, meer het sjonnie bmw topic, niet mijn topic dus
En voor de gemoedsrust, de link uit mn sig gehaald
Oh integendeel hoor... ik heb er geen last van, alleen anderen kunnen er blijkbaar niet zo goed tegen.quote:Op maandag 8 december 2008 14:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Wees niet zo gauw op je pik getrapt, dat is slecht voor je bloeddruk.
Nee, betalende gebruikers staan juist een trapje lager, die hebben andere privilegesquote:Op maandag 8 december 2008 14:45 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Beetje meer van de betalende gebruikers misschien, maar verder heb je gelijk
laat die maar degelijk technisch keuren, want vaak zijn die "vrij" afgetraptquote:Op maandag 8 december 2008 14:38 schreef WalkingDisaster het volgende:
Goed topic
Heb een "ge-rice-de" 318is op het oog
quote:Op maandag 8 december 2008 14:48 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Nee, betalende gebruikers staan juist een trapje lager, die hebben andere privileges
Ach het leven is keuzes nemen... niets mis met een 3 serie toch?quote:Op maandag 8 december 2008 14:49 schreef Athmozz het volgende:
[..]
laat die maar degelijk technisch keuren, want vaak zijn die "vrij" afgetrapt
@Dennis121; niet aantrekken. Ik heb ook staan twijfelen tussen en 7 serie of een 3 serie en wat aandelen kopen, helaas heb ik dat laatste gedaan. Vette bak wel
![]()
neen.quote:Op maandag 8 december 2008 14:49 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
[..]
Ach het leven is keuzes nemen... niets mis met een 3 serie toch?![]()
quote:Op maandag 8 december 2008 14:51 schreef D.Rose het volgende:
Daarbij heb ik nog nooit in een BMW gereden
Point takenquote:
Mis ik iets?quote:Op maandag 8 december 2008 14:33 schreef Dennis121 het volgende:
Gut, meteen is het weer 'patsen' , conclusies alom, wat een niveau weer...
Ik hoor het al, meer het sjonnie bmw topic, niet mijn topic dus
En voor de gemoedsrust, de link uit mn sig gehaald
Ach, een 7-serie schrijft ook behoorlijk af hoorquote:
ik koop sowieso niet nieuw. Neem ze een paar jaar oud, dan zijn ze niet eens duurder of een nieuwe opel maar krijg je toch een pak meer autoquote:Op maandag 8 december 2008 15:05 schreef maedel het volgende:
[..]
Ach, een 7-serie schrijft ook behoorlijk af hoor
Nee hoor helemaal niet, nee hij is (nogquote:Op maandag 8 december 2008 15:04 schreef maedel het volgende:
[..]
Mis ik iets?
Wat is er nou het probleem? Het ging er gewoon over of hij van jezelf was.![]()
En een auto van anderhalve ton op je 22e, ja dan gaat men vragen stellen.
Zo vreemd is dat toch niet? Het blijft een vette bak hoor
Het was meer het 'onze' waar het mij om ging. 'Onze' suggereert dat jij (mede-)eigenaar bent, vandaar.quote:Op maandag 8 december 2008 15:10 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Nee hoor helemaal niet, nee hij is (nog) niet van mij, maar dan komt er meteen weer ' patsen met pappies auto ' (hoewel ie op mn moeders naam staat
).
Patsen is voor mij niet aan de orde, meer van BMW is mij met de paplepel in gegoten, en ik liet zien waarin ik me regelmatig bevind... niets meer niets minder... en des te meer reden dus mn rijbewijs spoedig te halen.
Versjonde BMW's zijn hier niet welkom.quote:Op maandag 8 december 2008 14:33 schreef Dennis121 het volgende:
Gut, meteen is het weer 'patsen' , conclusies alom, wat een niveau weer...
Ik hoor het al, meer het sjonnie bmw topic, niet mijn topic dus
En voor de gemoedsrust, de link uit mn sig gehaald
Klopt, maar of je overblijft met niks + een 3 serie, of je overblijft met niks + een 7 serie...quote:Op maandag 8 december 2008 15:05 schreef maedel het volgende:
[..]
Ach, een 7-serie schrijft ook behoorlijk af hoor
Misschien dat wij in de familie wat minder eigen-bezitterig pratenquote:Op maandag 8 december 2008 15:40 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Het was meer het 'onze' waar het mij om ging. 'Onze' suggereert dat jij (mede-)eigenaar bent, vandaar.
Mooiquote:Op maandag 8 december 2008 16:17 schreef Youp het volgende:
[..]
Versjonde BMW's zijn hier niet welkom.![]()
Dit topic is voor BMW liefhebbers, niet voor tunerts en ander petjesvolk.
Daar hebben we deze reeks voor : Stratenmakers Ferrari's #19 waar tupperware overheerst...
Mijn ideequote:Op maandag 8 december 2008 15:07 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ik koop sowieso niet nieuw. Neem ze een paar jaar oud, dan zijn ze niet eens duurder of een nieuwe opel maar krijg je toch een pak meer auto
728 is prima voor normaal gebruik, maar de automaat is al redelijk traag.quote:Op maandag 8 december 2008 15:05 schreef D.Rose het volgende:
Anyway, iemand die weet of zo'n 728 (van 2000) een beetje vooruit te branden is, of dat een V8 toch wel 'nodig' is?
Ik wil in principe geen diesel, dus dan zou het de V8 met gas worden.quote:Op maandag 8 december 2008 19:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
728 is prima voor normaal gebruik, maar de automaat is al redelijk traag.
730d beter voor op de snelweg
V8 is meer fun en meer kosten
Gas en BMW 6 cylinders is een beetje heikel thema. Zijn ook weinig "fabrieks"installaties voor beschikbaar; in NL loopt iedereen altijd te piepen dat het niet kan/kapot gaat, maar in Duitsland lees ik ook wel verhalen van mensen die jaren probleemloos er mee rondrijden. Heb het zelf nog niet aangedurfd een gastank in mijn 330i te laten schroeven en mijn garagist is er ook tegen bij een 6 cylinder. Voor een V8 moet gas in principe geen probleem zijn. Ben zelf geen voorstander van diesel, maar zou een 730d toch prefereren boven gasbakken.
Die houd ik op de hometrainer ook nog wel achter mequote:Op dinsdag 9 december 2008 08:47 schreef fathank het volgende:
een 728 zal vlot genoeg zijn om met het verkeer mee te komen. Een Suzuki Alto hou je nog wel achter je bij 't stoplicht
Ga dan met je hometrainer naar je werkquote:Op dinsdag 9 december 2008 09:00 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Die houd ik op de hometrainer ook nog wel achter me
Daar kan niemand achteropquote:Op dinsdag 9 december 2008 09:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Ga dan met je hometrainer naar je werk
Give me on of thosequote:Op dinsdag 9 december 2008 08:51 schreef Catch22- het volgende:
inline 6 met een Vialle LPi installatie kan prima. Mijn oom rijdt een E36 520i en die heeft inmiddels bijna 3 ton op de teller op LPG
Een 728 is prima te doen. Ik heb zelf ervaring met een handgeschakelde e39 528 en die dingen zijn sneller dan 95% van de auto's die je in Nederland tegenkomt. Een 728 zou ik zeker wel handgeschakeld pakken (8,6 seconde naar de 100), met een automaat lever je te veel in qua prestaties en verbruik. Voor het relaxte cruisen is een V8 automaat dan weer meer geschikt.quote:Op dinsdag 9 december 2008 08:35 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Ik wil in principe geen diesel, dus dan zou het de V8 met gas worden.
Is zo'n V8 echt veel duurder in onderhoud? Kun je een schatting doen hoe zich dat procentueel gezien uit?
Of dan toch de 728. Weet niet wat jij redelijk traag noemt, maar wellicht valt het mij wel mee.
Daarbij is de V8 vast meer fun, maar voor de fun heb ik al een V8, dus zolang ie vlot genoeg met het overige verkeer meegaat..
Misschien maar eens een keer eentje proberen.
Handbak? Ik meende dat de 7 serie niet met handbak verkrijgbaar was. Ben ik verkeerd ingelicht?quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:14 schreef Paupermans het volgende:
[..]
Een 728 is prima te doen. Ik heb zelf ervaring met een handgeschakelde e39 528 en die dingen zijn sneller dan 95% van de auto's die je in Nederland tegenkomt. Een 728 zou ik zeker wel handgeschakeld pakken (8,6 seconde naar de 100), met een automaat lever je te veel in qua prestaties en verbruik. Voor het relaxte cruisen is een V8 automaat dan weer meer geschikt.
Volgens mij is de 728i wel in handbak geleverd. En de 725tds ook, die is later vervangen door de 730d (die er alleen in automaat is).quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:45 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Handbak? Ik meende dat de 7 serie niet met handbak verkrijgbaar was. Ben ik verkeerd ingelicht?
Eerlijk gezegd zien we die nooit.... Af en toe eens een enkele E39 van de universeelgarage met ontzettende storingen die ze er niet uit krijgen. Gewoonlijk krijgen we praktisch geen gasauto's...quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
Hoi Youp,
Wat vinden ze bij je dealert van gas in een 6 cylinder?
NB Op mobile.de staan 3 handgeschakelde 728's uit 1999/2000
Beidehandjes gegeten vanochtend?quote:
Daar moet je mee naar je BMW dealer gaan, dan programmeren ze de boel opnieuw en heb je Nederlandse taal. Hier zijn wel enkele voorwaarden aan verbonden, hij moet een CCC hebben en nog wat zaken.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:13 schreef Dennis121 het volgende:
Heeft iemand trouwens een idee hoe het zit met al die navigatie systemen? En welke DVD's benodigd?
Wij hebben sinds kort onze CD-speler uit onze E65 (denk ik, ben niet zo thuis in die E-nrs, 745i, 2002) vervangen door een DVD systeem, waarop staat: SW 8.4.4, kom op het volgende uit via Google: Navi02: E065-05-03-800.2 SW 8.4.4, maar niet iets van geschikte DVD's oid. Ook zoeken op dat Navi02 levert weinig op.
Had DVD 2008-1 gedownload welke prima werkt, later 2009-1 welke weer netjes uitgeladen wordt. Maar ik zie nu wel verschillen met BMW High 2009-1 / BMW Pro 2009-1.
Is er al een 2009-1 versie voor deze computer beschikbaar, zo ja welke? Is dat ook mogelijk met flitspalen?
Edit: Ik heb een 2009-1 High versie gedownload die in ieder geval pakt en werkt.
Nog geen idee of er flits info wordt weergegeven.
En nog jammer dat de lucht boven de horizon zo lichtblauw zonder wokjes is (zoals deze) net of je altijd richting zee rijdt
Weet iemand tevens te vertellen waarom die systemen ook niet standaard de Nederlandse taal qua menu en spraak ondersteunen? Ik lees op internet nl. wel mensen die het Nederlands hebben...
Ik had hetzelfde op m'n E36 een tijdje terug, alleen mijn kofferklep was ongeschadigd gebleven. Dit was getaxeerd op 1350 euro, dus met kofferklep erbij moet je toch wel op minimaal 2000 euro rekenen en waarschijnlijk nog wel meer. Maar die kofferklep zou ik van de sloop halen en over laten spuiten.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:33 schreef Athmozz het volgende:
ik heb een beetje schade aan mijn bmw gereden
Ik heb het volgende nodig;
Nieuwe kofferklep
Nieuwe achterbumper
Nieuw latje zo tussen de bumper & de kofferklep
Herlakken van de achterkant onderaan waar de plastic van de bumper de verf van het metaal van de zijkant afgeschuurd heeft
Dit op een BMW 3 E46; waarop moet ik ongeveer rekenen qua kosten? (montage, herspuiten... alles bij een officiele dealer en terug naar showroomstaat)
quote:Op woensdag 17 december 2008 20:17 schreef twister_rodriguez het volgende:
ok dan idd naar dealer gaan![]()
argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmakenwordt pas eerste week januari gemaakt
Vraag een vervangwagen aan? Naar mijn weten krijg je bij BMW een vervangwagen gedurende de tijd van een herstelling of zolang het praktisch gezien té moeilijk is om met het voertuig te rijden. Dit zal er echt wel onder vallen...quote:Op woensdag 17 december 2008 20:17 schreef twister_rodriguez het volgende:
argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmakenwordt pas eerste week januari gemaakt
Prachtige auto idd.quote:Op vrijdag 19 december 2008 19:08 schreef bikkeltje2 het volgende:
Daar is ie dan: http://www.bmw.nl/nl/nl/general/webspecials/Z4_2008/overview.html
Dat is echt totaal onnodig. Of je rijdt 7500km in een jaar, of alleen maar korte stukjes.quote:Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
jij rijdt 25.000km met dezelfde olie? Of vervang je die ondertussen zelf?
Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
ROFL! Dat zijn Mitsubishi EVO intervallenquote:Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
jij rijdt 25.000km met dezelfde olie? Of vervang je die ondertussen zelf?
Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
Gemiddeld rij ik stukjes van een kilometer of 10 (keer of 4 per dag) en dan nog 4 stukjes van 35à40km, maar tegen dat ik de motor opnieuw start staat die meestal nog niet koud. Per jaar rond de 40.000kmquote:Op zondag 21 december 2008 21:11 schreef Youp het volgende:
[..]
Dat is echt totaal onnodig. Of je rijdt 7500km in een jaar, of alleen maar korte stukjes.
Als het ding warm is kan je redelijk doortrappen. kost alleen meer brandstof; maakt verder volgens mij weinig uit voor de levensduur van de motor. Hiervoor een E36 325i; geen motorische problemen tot toen ik 'm wegdeed met 275K kms. Nu een E46 330i; 2 ton op de teller, en daar wil ik eigenlijk nog wel 1-1,5 ton bijdraaien.quote:Op maandag 22 december 2008 16:25 schreef Athmozz het volgende:
...
Sowieso laat ik de olie vervangen telkens het winter geweest is, aangezien koude de olie kan doen afbreken oid. Voor wat ik maar betaal voor de oliewissels neem ik het risico niet dat er iets aan gaat haperen. Verder trek ik hem bij het optrekken niet eens boven de 2500 toeren uit, op de snelweg kan ik wel niet anders dan richting de 3500-4000 gaan...
Ja dag... wat een verspilling.quote:Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
Olie verouderd snel door het opwarm en afkoel proces. Iedere keer weer. 85% van de motorslijtage van de gehele levensduur van een gemiddelde auto vind plaats bij de koude start. Goede olie kan echt wel wat langer mee, mijn 1cilinder supermotard krijgt iedere 4000km nieuwe olie ja, zo'n blokje is wel een beetje extremer dan een automotor. Mijn Saxo en die jankt regelmatig aardig wat toeren en krijgt gewoon eens in de 15.000 goede nieuwe olie.quote:Op maandag 22 december 2008 16:25 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Gemiddeld rij ik stukjes van een kilometer of 10 (keer of 4 per dag) en dan nog 4 stukjes van 35à40km, maar tegen dat ik de motor opnieuw start staat die meestal nog niet koud. Per jaar rond de 40.000km
Sowieso laat ik de olie vervangen telkens het winter geweest is, aangezien koude de olie kan doen afbreken oid. Voor wat ik maar betaal voor de oliewissels neem ik het risico niet dat er iets aan gaat haperen. Verder trek ik hem bij het optrekken niet eens boven de 2500 toeren uit, op de snelweg kan ik wel niet anders dan richting de 3500-4000 gaan...
achja; hij zal nog zo goed onderhouden zijn danVerder kan de garage dan rapper opmerken als er iets fout zou beginnen lopen, en dan kunnen ze rapper ingrijpen.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 01:33 schreef KhaZ het volgende:
Even trollen in het topic van de Duitsers, moet kunnen:
http://www.9lives.be/foru(...)-e46-320-d-bonk.html
335i's hebben ze nu niet staan, maar een e46 330i cabrio koop je hier in BE al bij de officiële dealer voor 21.000¤... Bij een gewone garage krijg je dus je e46 335i mee voor een kleine 25.000¤quote:Op dinsdag 23 december 2008 01:31 schreef blablaa het volgende:
e46 series worden ook steeds goedkoper. over een jaar heb je een 335i voor 35k bij de oosterburen.
1998 werden ze toen nog gemaakt? Mooi ding, idd wel een stap voorwaards ten opzichte van de E30 (behalve qua snelheid maybe, maar daar koop je sowieso geen 316 voor).quote:Op maandag 22 december 2008 21:15 schreef Twista101 het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk mag ik hier ook eens posten. Vanmiddag gekocht. 3.16i uit 1998. Zo'n twee jaar geleden een 3.16 E30 gehad, grote stap voorwaarts haha.
laatste jaar, dat jaar zijn ze overgegaan naar de E46quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
1998 werden ze toen nog gemaakt? Mooi ding, idd wel een stap voorwaards ten opzichte van de E30 (behalve qua snelheid maybe, maar daar koop je sowieso geen 316 voor).
e46 335i?quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:46 schreef Athmozz het volgende:
[..]
335i's hebben ze nu niet staan, maar een e46 330i cabrio koop je hier in BE al bij de officiële dealer voor 21.000¤... Bij een gewone garage krijg je dus je e46 335i mee voor een kleine 25.000¤
verklaard dus ook waarom ik hem niet vondquote:
Er breekt niks af, het chassis scheurt in. En ook echt niet bij normaal rijden. Bij zwaar afbeulen ja. Voordat dat doorscheurt zijn er al heel wat drifts gemaakt met een cluchdump. We hebben ook klanten zat met een M3 of een 330d zonder problemen.quote:
Wablieft?? 500.000-600.000 km... over het algemeen behoorlijk duurzaam dus. Ikzelf geef de eerste 20 minuten van een autorit steeds bescheiden gas en blijf overwegend beneden de 2500 toeren, 3000 toeren is de uiterste grens. Dat met m'n huidige benzine-auto. Bij diesel zal de eerste 20 min. 2500 toeren waarschijnlijk de uiterste grens zijn.quote:Op vrijdag 26 december 2008 22:23 schreef Athmozz het volgende:
ja, daar mag je rekenen mits degelijk onderhouden dat ze 500à600k halen. Probleem is het degelijke onderhoud, en het altijd mooi warm rijden voordat je er plank mee gaat, daar zijn helaas veel mensen die daar niet zo nauw op kijken.
Ik zal het zekere voor het onzekere nemen, en bij eventuele aankoop van een 320D minimaal 9.000 euro achter de hand houden. Dat minimaliseert de kans op persoonlijk faillissement.quote:Op vrijdag 26 december 2008 22:35 schreef Hyperdude het volgende:
Die 136 PK versie is betrouwbaar. Maar daarna gaat er nog wel eens een turbo de lucht in, wel of niet gechipt.
500-600K kms. is misschien wel te halen voor het motorblok van een 320d die zeer voorzichtig behandeld wordt, de rest van je 3-serie is dan allemaal al minstens één keer vervangen.![]()
Ik zou er vanuit gaan dat je tussen de 250-350K redelijk wat kans hebt op dure onderhoudsgrappen; daar zou ik wel een reserve van ¤1500-2000 voor achter de hand houden.
Thxquote:Op zaterdag 27 december 2008 15:10 schreef Athmozz het volgende:
vet!
M3 bumpers gaan daar mooi op staan, omdat de rest ook geen foute tuning is...
Mooie foto, waar was dat?quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:49 schreef Hyperdude het volgende:
E36 325i Coupé heb ik ook gehad. Ach, geen Vanos, kan het ook niet stuk.
Goeie blokken als je de waterpomp in de gaten houdt.
[ afbeelding ]
Dus ze kijken hoeveel blokjes van 20x10x5 cm (= 1 liter) er in passen.quote:VDA-Norm Das Fassungsvermögen des Gepäckraums wird nach DIN-ISO 3832 oder nach der gebräuchlicheren VDA-Norm gemessen (VDA: Verband der Automobilindustrie e.V.). Basis für die Errechnung ist das VDA-Modul, ein Quader mit den Kantenlängen 200 x 100 x 50 Millimeter und einem Volumen von einem Kubikdezimeter.
= weer gefixedquote:Op woensdag 17 december 2008 20:17 schreef twister_rodriguez het volgende:
ok dan idd naar dealer gaan![]()
argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmakenwordt pas eerste week januari gemaakt
Mooi zeg. Er zijn echt zulke grote verschillen. Je hebt lelijke E36's en mooie. Ben alleen geen fan van de velgen, maar dat is altijd een kwestie van smaak natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:05 schreef LangeJan het volgende:
Dit is hem nu,
[ afbeelding ]
Denk dat die bumperkit hem wel zou staan toch?
quote:Nou, met een heel verhaal pap, op zijn verjaardag, om de tuin geleid... De korte versie: hij was in Echt met mijn moeder voor 't een en ander en ik ben stiekem naar m'n werk (ook in Echt) gegaan. Daar aangekomen mijn ouders gebeld of ze niet even langs konden komen omdat ik een "ongelukje" had gehad en niet zelf naar huis kon rijden. Een paar minuten later waren ze er en pap had niet eens in de gaten dat zijn auto op de afleverplek in de showroom stond... Toen we naar het raam liepen om te kijken naar mijn auto, liep hij z'n eigen nieuwe auto bijna straal voorbij... En toen mompelde ik iets van: "mooie auto he..." en toen moest hij even kijken en even schakelen... Een paar tellen later leek het kwartje te vallen en zei ik: "weet je van wie die auto is?". En toen was het duidelijk natuurlijk.Hij wist letterlijk de eerste 3 kwartier niet wat hij zeggen moest, hij was zogezegd met stomheid geslagen. :lol:
Het betreft dus een 650i Carbonsport Individual in Azuritschwartz. Van deze Carbonsport uitvoering zijn er slechts 5 gemaakt, allen met het nieuwe I-drive besturingssysteem, echter zijn er 4 gemaakt met het oude scherm en de oude weergave, en één met het nieuwe scherm met nieuwe weergave.... En die nummer 5, is die van mijn pa.![]()
Het Carbonsport pakket houdt in dat er een paar opties op zitten die niet bestelbaar zijn op een normale 6-serie :
Speciale motorkap met "vouwen-powerdome" achtig ding
Speciale M velgen
Speciaal M onderstel (geen EDC)
Speciale black-chrome "sound-uitlaten"
(En de mogelijkheid om hem in Carbonschwarz te bestellen, wat dit exemplaar niet is geworden)
En nog een paar gewone opties:
M stuurwiel
Sportautomaat met stuurschakeling
Individual Antraciet hemelbekleding
Sportstoelen
Lijsten in hoogglans zwart
En dan nog de gewoon bestelde opties:
Individual Azuritschwarts
Individual Merino volleder Oxydbraun
Individual lijsten in pianolack schwartz
Panoramadak
Active front steering
Lane departure warning
Head up display
Active cruise control
Grootlicht assistent
Comfortacces
Logic 7 audio
Stoelverwarming
I-drive navi proff. 2009
Bluetooth carkit snap-in
Ik vergeet vast nog iets.....
Foto's:
Oud vs. nieuw
Het leer is in werkelijkheid een paar tinten meer oranje, dat komt er niet zo goed uit op de foto's
Black-chrome + zout![]()
Profi I-drive 2009
Dagrijlicht
Vorige week zaterdag moet ik hem meenemen naar het werk om de (lelijke) standaard 18" winterwielen te monteren en hem een beetje te poetsen... Nu zitten die wielen er dus onder en het is geen porum, maargoed, voor het behoud van de speciale Carbonsport velgen zullen we maar zeggen.
Wintervelgen bedoel je? Of bedoel je de Carbonsport wielen... Die laatste horen bij het Carbonsport pakket, waar dus maar vijf 6-series mee rondrijden... Wintervelgen spreekt voor zich denk ik, veiligheid en behoud van de speciale velgen.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:14 schreef Jimmie het volgende:
Ook de M modellen zijn begrensd toch? Gave bak hoor
Die extra details halen net dat beetje plompe weg wat de oude heeft. Maar waarvoor nu de andere velgen er onder dan?
Nu alleen de pijn van massale afschrijving overleven
'T staat bekend als een sportpookje of M-pookje, ik heb geen idee of dat aftermarket te krijgen is. Wel weet ik dat het een stuk beter staat en een stuk meer solide aanvoelt als het 5-serie en X5/X6 pookje.quote:Op zondag 18 januari 2009 20:08 schreef dynamiet het volgende:
Zeer nette 6-serie!
Die automaat pook is net wat strakker dan die van mijn vaders 5serie LCI pook, Is dat nog aftermarktet te bestellen?
Jepquote:Op zondag 18 januari 2009 21:12 schreef matthendriks het volgende:
Hier zat trouwens toch ook die 'leuke bekerhouder' bij?
Bedoel waarom je er wintervelgen op zet, kan toch gewoon winterbanden onder die Carbonsport velgen zetten? Dat de troep op de weg velgen aantast is toch iets uit het verre verleden? Maar aan de andere kant snap ik wel dat je nooit voorzichtig genoeg kan zijn.quote:Op zondag 18 januari 2009 14:42 schreef Youp het volgende:
[..]
Wintervelgen bedoel je? Of bedoel je de Carbonsport wielen... Die laatste horen bij het Carbonsport pakket, waar dus maar vijf 6-series mee rondrijden... Wintervelgen spreekt voor zich denk ik, veiligheid en behoud van de speciale velgen.
bij mij ging de sneeuw in de velgen zitten (hier in t zuiden lag een dik pak sneeuw), stuur ging enorm trillen, toen heb ik mn 16 inch maar dr onder gegooidquote:Op zondag 18 januari 2009 23:20 schreef Jimmie het volgende:
[..]
Bedoel waarom je er wintervelgen op zet, kan toch gewoon winterbanden onder die Carbonsport velgen zetten? Dat de troep op de weg velgen aantast is toch iets uit het verre verleden? Maar aan de andere kant snap ik wel dat je nooit voorzichtig genoeg kan zijn.
Iedere velg waar sneeuw in vast gekoekt zit zorgt voor een trillend stuur.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:53 schreef twister_rodriguez het volgende:
[..]
bij mij ging de sneeuw in de velgen zitten (hier in t zuiden lag een dik pak sneeuw), stuur ging enorm trillen, toen heb ik mn 16 inch maar dr onder gegooid
hoe is t met je huidige auto is die al verkocht, jij had toch die e38 gekocht en wilde di emeteen weer wegdoen, wat was dat voor 1 ook weer... viel de snelheid tegen ofzo?quote:Op maandag 19 januari 2009 12:27 schreef Teeno het volgende:
Leuk ding Youp, daar kan mijn toekomstige E38 750iL toch niet tegenop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |