abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64101614
geen id, ding brak gewoon af bij het uitstappen
pi_64106541
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:17 schreef twister_rodriguez het volgende:
ok dan idd naar dealer gaan

argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmaken wordt pas eerste week januari gemaakt
Heel lastig, maar eigenlijk ook heel grappig.
pi_64108222
ach ja heb nog erger gehad, toen er in mijn ford escort werd ingebroken moest ik via de rechterdeur naar binnen, omdat ik de sleutel niet meer kon gebruiken (slot kapot) dus dan valt dit nog wel mee
pi_64110261
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:17 schreef twister_rodriguez het volgende:
argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmaken wordt pas eerste week januari gemaakt
Vraag een vervangwagen aan? Naar mijn weten krijg je bij BMW een vervangwagen gedurende de tijd van een herstelling of zolang het praktisch gezien té moeilijk is om met het voertuig te rijden. Dit zal er echt wel onder vallen...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64118589
ik laat mn auto niet bij bmw repareren, hij is al 10 jaar oud en is niet duur meer. Ben al een aantal keer bij bmw geweest en ik laat mn auto nu repareren en onderhouden bij iemand die daar wel heeft gewerkt... Stukken goedkoper, nadeel is wel dat het soms wat langer duurt voor ie tijd heeft..

Mn waterpomp en thermostaat (ofzo) zijn vervangen deze week, ook 2 nieuwe remschijven en iets van een spoorstang rechtsvoor wat niet in orde was, servicebeurt+apk. Kostte me iets meer dan 500 euro..

Dus helaas geen vervangauto, ga m wel ff bellen of t wat eerder kan dan begin januari want dit is megairritant
  vrijdag 19 december 2008 @ 19:08:11 #231
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_64158438
quote:
Prachtige auto idd.
Nee.
pi_64174183
Blijkt dat het waarschijnlijk een andere auto voor mij gaat worden.

Alles maar dan ook alles wat er achter de bumper zit is volledig kapot gereden (die polyester stootbar zit op 3 plaatsen gebroken, de pompjes die de slag moeten opvangen zijn zelfs geplooid, de uitlaat heeft ook een tik gehad & moet dus tot aan de motor vervangen worden omdat er een kreuk in zit...)

Misschien beter om deze te laten herstellen, in 2dehands te steken & zelf een andere te kopen die nog geen ongeluk gehad heeft...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 21 december 2008 @ 15:43:15 #234
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_64210224
Ik kijk weleens voor de gein naar BMW 3-series uit de jaren 1998-2001 op autotrack. Fraaie auto's, maar een eventueel faillissement door onderhoud schrikt me af. Aan m'n huidige auto ben ik 1700-1800 euro per jaar kwijt aan onderhoud. Vrij duur dus, maar niet onoverkomelijk. Wat zijn eigenlijk 'normale' onderhoudskosten voor een 3-serie uit 1998-2001 met circa 25.000 km per jaar?
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_64210522
ga je bij de dealer binnen? Bij een officiele ben je inderdaad geruïneerd, als je bij een gewone dealer gaat dan valt dat zéér goed mee.

Ik rij zelf een 3 E46, en ik betaal voor een klein onderhoud 80¤, en voor een groot net geen 300¤. Slijtageonderdelen heb ik nog niet gehad op de kilometers die ik gereden heb (1 uitlaat, maar die is in garantie vervangen, factuur was 320¤ wat ik ook nog mooi vond).

ik zou dus uitkomen op 3 kleintjes en een groot, dus op 540¤ voor een jaartje aan onderhoud. Neem dat je nog 1 setje bandjes oprijdt per 25000km, dan komt daar nog een 500¤ bovenop, dus aan een 1000¤ ga je dan zitten. Remblokjes enzo slijten ook wel, maar ver boven de 1500 zal je zeker niet gaan uitkomen hoor.


Sowieso hebben de meeste mensen een vertekend beeld van BMW; de onderdelen voor die auto's zijn echt spotgoedkoop.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 21 december 2008 @ 16:12:14 #236
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64211180
1998/1999 zou ik niet meer aan beginnen. Met model 2002 (vanaf september 2001, met oa. iets andere richtingaanwijzers) zijn er toch nog aardig wat verbeteringen ingevoerd. Ook makkelijker mbt. navigatie en bv. Bluetooth telefoon als je dat nuttig vindt(en het op jouw auto zit).

Ik heb zelf een 330i uit 2001.
10/2007: APK, olie, luchtfilter, remvloeistof, multiriem vervangen. ¤345
02/2008: carterontluchting vervangen (330i kwaaltje)+ nwe bougies: ¤450
04/2008: 4 stuks Michelin PS2 225/40/18: ¤950
07/2008: airco lek, scheur in leiding: ¤400
09/2008: APK., olie+ alle vloeistoffen vervangen (eigen initiatief, 200K kms): ¤400
11/2008: zelf steunlagers van schokdempers achter vervangen, aan onderdelen:¤ 45

Bij een "normale" BOVAG garage, met bonnetje, bij 25/30K per jaar.
Jaar daarvoor alleen onderhoudsbeurtje à ¤350-450. Wilde ik het in 2009 ook maar bij laten.
Onderhoud per km is bij BMW prima te doen, vooral als je redelijk wat kms. per jaar maakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 21-12-2008 16:22:08 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64211632
multiriem? BMW heeft toch een aandrijfketting liggen ipv een riem?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 21 december 2008 @ 16:24:46 #238
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64211694
Multiriem is de opvolger van de aloude v-snaar. Dus aandrijving van dynamo, waterpomp, aircopomp ed.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64211811
jij rijdt 25.000km met dezelfde olie? Of vervang je die ondertussen zelf?

Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 21 december 2008 @ 16:38:32 #240
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64212192
Olie kan vlgns BMW om de 25000 km. Doe ik meestal bij 20-22.
Moet ook wel eens een half litertje bij gegooid worden.
Remvloeistof is vlgns. BMW per 2 jaar; is, geloof ik, niet aan km. stand gebonden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64221404
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
jij rijdt 25.000km met dezelfde olie? Of vervang je die ondertussen zelf?

Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
Dat is echt totaal onnodig. Of je rijdt 7500km in een jaar, of alleen maar korte stukjes.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_64248497
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
jij rijdt 25.000km met dezelfde olie? Of vervang je die ondertussen zelf?

Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
ROFL! Dat zijn Mitsubishi EVO intervallen
pi_64248550
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:11 schreef Youp het volgende:

[..]

Dat is echt totaal onnodig. Of je rijdt 7500km in een jaar, of alleen maar korte stukjes.
Gemiddeld rij ik stukjes van een kilometer of 10 (keer of 4 per dag) en dan nog 4 stukjes van 35à40km, maar tegen dat ik de motor opnieuw start staat die meestal nog niet koud. Per jaar rond de 40.000km

Sowieso laat ik de olie vervangen telkens het winter geweest is, aangezien koude de olie kan doen afbreken oid. Voor wat ik maar betaal voor de oliewissels neem ik het risico niet dat er iets aan gaat haperen. Verder trek ik hem bij het optrekken niet eens boven de 2500 toeren uit, op de snelweg kan ik wel niet anders dan richting de 3500-4000 gaan...

achja; hij zal nog zo goed onderhouden zijn dan Verder kan de garage dan rapper opmerken als er iets fout zou beginnen lopen, en dan kunnen ze rapper ingrijpen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Athmozz op 22-12-2008 16:30:25 ]
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 22 december 2008 @ 17:24:15 #244
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64250578
quote:
Op maandag 22 december 2008 16:25 schreef Athmozz het volgende:
...

Sowieso laat ik de olie vervangen telkens het winter geweest is, aangezien koude de olie kan doen afbreken oid. Voor wat ik maar betaal voor de oliewissels neem ik het risico niet dat er iets aan gaat haperen. Verder trek ik hem bij het optrekken niet eens boven de 2500 toeren uit, op de snelweg kan ik wel niet anders dan richting de 3500-4000 gaan...
Als het ding warm is kan je redelijk doortrappen. kost alleen meer brandstof; maakt verder volgens mij weinig uit voor de levensduur van de motor. Hiervoor een E36 325i; geen motorische problemen tot toen ik 'm wegdeed met 275K kms. Nu een E46 330i; 2 ton op de teller, en daar wil ik eigenlijk nog wel 1-1,5 ton bijdraaien.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64250874
ik weet dat ik het mag, zie alleen het nut niet in. Ik verbruik dan een pak meer brandstof (en 4000¤ brandstof op jaarbasis voor een student is al véél, zeker aangezien er geen stufi is in BE), en veel sneller is dat toch niet. Die paar seconden die je wint bij het optrekken verlies je hier in BE toch weer, aangezien we hier niet met van die "flexibele" lichten gelijk in NL werken die groen worden als je aankomt & er geen verkeer zit. Hier zijn ze mooi afgeregeld zodat je op de maximumsnelheid die je ergens mag rijden perfect alle lichten achter elkaar op dezelfde baan door het groen kan rijden. Het is dus echt nutteloos om snel op te trekken of te rap te rijden op dergelijke banen, want daarna mag je toch weer wachten aan het volgende rood licht
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64251624
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
Ja dag... wat een verspilling.
Facts don't care about your feelings
pi_64254266
quote:
Op maandag 22 december 2008 16:25 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Gemiddeld rij ik stukjes van een kilometer of 10 (keer of 4 per dag) en dan nog 4 stukjes van 35à40km, maar tegen dat ik de motor opnieuw start staat die meestal nog niet koud. Per jaar rond de 40.000km

Sowieso laat ik de olie vervangen telkens het winter geweest is, aangezien koude de olie kan doen afbreken oid. Voor wat ik maar betaal voor de oliewissels neem ik het risico niet dat er iets aan gaat haperen. Verder trek ik hem bij het optrekken niet eens boven de 2500 toeren uit, op de snelweg kan ik wel niet anders dan richting de 3500-4000 gaan...

achja; hij zal nog zo goed onderhouden zijn dan Verder kan de garage dan rapper opmerken als er iets fout zou beginnen lopen, en dan kunnen ze rapper ingrijpen.
Olie verouderd snel door het opwarm en afkoel proces. Iedere keer weer. 85% van de motorslijtage van de gehele levensduur van een gemiddelde auto vind plaats bij de koude start. Goede olie kan echt wel wat langer mee, mijn 1cilinder supermotard krijgt iedere 4000km nieuwe olie ja, zo'n blokje is wel een beetje extremer dan een automotor. Mijn Saxo en die jankt regelmatig aardig wat toeren en krijgt gewoon eens in de 15.000 goede nieuwe olie.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_64258891


Eindelijk mag ik hier ook eens posten. Vanmiddag gekocht. 3.16i uit 1998. Zo'n twee jaar geleden een 3.16 E30 gehad, grote stap voorwaarts haha.
pi_64258994
mooie startauto!

veel plezier ermee
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64270749
e46 series worden ook steeds goedkoper. over een jaar heb je een 335i voor 35k bij de oosterburen.
  dinsdag 23 december 2008 @ 01:33:56 #251
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_64270812
Even trollen in het topic van de Duitsers, moet kunnen:

http://www.9lives.be/foru(...)-e46-320-d-bonk.html
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_64271056
miss een gebroken veer?
  dinsdag 23 december 2008 @ 01:56:37 #253
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_64271353
De ophanging breekt gewoon af man!
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_64271522
ik had laast een gebroken veer.. en dit merk je gelijk me auto hing aan 1 kant lager dus gelijk naar de garage gereden en daar 2 nieuwe veren besteld 160,-
pi_64271650
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 01:33 schreef KhaZ het volgende:
Even trollen in het topic van de Duitsers, moet kunnen:

http://www.9lives.be/foru(...)-e46-320-d-bonk.html


Dat is toch niet normaal meer
  dinsdag 23 december 2008 @ 07:42:29 #256
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64273422
Ophanging die losscheurt bij de E46 is een bekende kwaal bij de E46 tot feb 2000 (uit mijn hoofd). Is hiero ook wel eens eerder geschreven.Bij de benzine 4 cylinders geen probleem, maar een 328 of een (gechipte!?)320D hebben wat meer koppel, en kunnen wel in de problemen komen.

Hier nog een topic met 985 reacties: http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=&threadid=50059&highlight=blech

Wel een slechte beurt van BMW natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 23-12-2008 07:50:18 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64274721
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 01:31 schreef blablaa het volgende:
e46 series worden ook steeds goedkoper. over een jaar heb je een 335i voor 35k bij de oosterburen.
335i's hebben ze nu niet staan, maar een e46 330i cabrio koop je hier in BE al bij de officiële dealer voor 21.000¤... Bij een gewone garage krijg je dus je e46 335i mee voor een kleine 25.000¤
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64281475
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:15 schreef Twista101 het volgende:
[ afbeelding ]

Eindelijk mag ik hier ook eens posten. Vanmiddag gekocht. 3.16i uit 1998. Zo'n twee jaar geleden een 3.16 E30 gehad, grote stap voorwaarts haha.
1998 werden ze toen nog gemaakt? Mooi ding, idd wel een stap voorwaards ten opzichte van de E30 (behalve qua snelheid maybe, maar daar koop je sowieso geen 316 voor).
Facts don't care about your feelings
pi_64281596
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 13:25 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

1998 werden ze toen nog gemaakt? Mooi ding, idd wel een stap voorwaards ten opzichte van de E30 (behalve qua snelheid maybe, maar daar koop je sowieso geen 316 voor).
laatste jaar, dat jaar zijn ze overgegaan naar de E46
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:13:42 #260
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_64285804
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:46 schreef Athmozz het volgende:

[..]

335i's hebben ze nu niet staan, maar een e46 330i cabrio koop je hier in BE al bij de officiële dealer voor 21.000¤... Bij een gewone garage krijg je dus je e46 335i mee voor een kleine 25.000¤
e46 335i?
The more debt, the better
pi_64289476
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:13 schreef flyguy het volgende:

[..]

e46 335i?
verklaard dus ook waarom ik hem niet vond
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64292366
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 01:56 schreef KhaZ het volgende:
De ophanging breekt gewoon af man!
Er breekt niks af, het chassis scheurt in. En ook echt niet bij normaal rijden. Bij zwaar afbeulen ja. Voordat dat doorscheurt zijn er al heel wat drifts gemaakt met een cluchdump. We hebben ook klanten zat met een M3 of een 330d zonder problemen.

En inderdaad, de eerdere bouwjaren hadden er meer problemen mee.
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 26 december 2008 @ 21:49:03 #263
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_64385561
Voorheen schatte ik de reguliere onderhoudskosten van een 3-serie uit de jaren 1998-2001 rondom 3500 euro jaarlijks, maar dat ligt dus eerder in de buurt van 1500 euro. BMW 320D's uit die jaren zijn al te koop vanaf 5500 euro, echter dan met minimaal 250.000 km op de teller. Bij prijzen tussen 7000 en 9000 euro zijn exemplaren met km-standen tussen 170.000 en 220.000 beschikbaar, feitelijk ook vrij fors. Zijn de dieselmotoren in de 320D's (136/150pk) duurzaam?
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_64386316
ja, daar mag je rekenen mits degelijk onderhouden dat ze 500à600k halen. Probleem is het degelijke onderhoud, en het altijd mooi warm rijden voordat je er plank mee gaat, daar zijn helaas veel mensen die daar niet zo nauw op kijken.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 26 december 2008 @ 22:32:01 #265
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_64386540
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:23 schreef Athmozz het volgende:
ja, daar mag je rekenen mits degelijk onderhouden dat ze 500à600k halen. Probleem is het degelijke onderhoud, en het altijd mooi warm rijden voordat je er plank mee gaat, daar zijn helaas veel mensen die daar niet zo nauw op kijken.
Wablieft?? 500.000-600.000 km... over het algemeen behoorlijk duurzaam dus. Ikzelf geef de eerste 20 minuten van een autorit steeds bescheiden gas en blijf overwegend beneden de 2500 toeren, 3000 toeren is de uiterste grens. Dat met m'n huidige benzine-auto. Bij diesel zal de eerste 20 min. 2500 toeren waarschijnlijk de uiterste grens zijn.

Een eventuele 320D voor mij in de toekomst zal voor 90% provinciale wegen en snelwegen zien, daarbij veelvuldig gebruikmakend van de CC. Naar alle waarschijnlijkheid zal de turbo weinig werk hoeven verzetten.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  vrijdag 26 december 2008 @ 22:35:55 #266
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64386626
Die 136 PK versie is betrouwbaar. Maar daarna gaat er nog wel eens een turbo de lucht in, wel of niet gechipt.
500-600K kms. is misschien wel te halen voor het motorblok van een 320d die zeer voorzichtig behandeld wordt, de rest van je 3-serie is dan allemaal al minstens één keer vervangen.
Ik zou er vanuit gaan dat je tussen de 250-350K redelijk wat kans hebt op dure onderhoudsgrappen; daar zou ik wel een reserve van ¤1500-2000 voor achter de hand houden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 26 december 2008 @ 22:48:59 #267
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_64386906
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:35 schreef Hyperdude het volgende:
Die 136 PK versie is betrouwbaar. Maar daarna gaat er nog wel eens een turbo de lucht in, wel of niet gechipt.
500-600K kms. is misschien wel te halen voor het motorblok van een 320d die zeer voorzichtig behandeld wordt, de rest van je 3-serie is dan allemaal al minstens één keer vervangen.
Ik zou er vanuit gaan dat je tussen de 250-350K redelijk wat kans hebt op dure onderhoudsgrappen; daar zou ik wel een reserve van ¤1500-2000 voor achter de hand houden.
Ik zal het zekere voor het onzekere nemen, en bij eventuele aankoop van een 320D minimaal 9.000 euro achter de hand houden. Dat minimaliseert de kans op persoonlijk faillissement.

In een juiste toestand oogt een E46 nog altijd bijzonder fraai, moet ik zeggen.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  vrijdag 26 december 2008 @ 23:02:56 #268
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64387308
Voor ¤9000 kan je een 320d achter de hand houden.
Als je een BMW een beetje in goede staat wilt houden moet je op een bepaald moment wat geld steken in bv. onderhoud van onderstel/schokdempers ed. Anders kan je net zo goed een Passat oid. kopen. Maar in het algemeen kan je prima hoge km standen halen tegen relatieve lage kosten per km.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64397578
Mijn 523i uit '98 met net 200.000 staat nu voor een Inspectie II. Gelukkig gratis; + Alle gebreken gratis d

Weer een heel net autotje dus
pi_64397787
Heeft er GVD weer iemand m'n bumper achteraan geramd (deze keer links aan de zijkant) terwijl hij nog niet eens hersteld is van de vorige tik die hij gekregen heeft

wacht op zijn minst tot hij hersteld is
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64400708
Hallo Altesaam,

3-serie rijder meldt zich Ik vind de e36 coupe de mooiste BMW, daarom rij ik ook in eentje

Het is een 325i met een M50 blok zonder Vanos. Ben helemaal verliefd op deze 6-pitter, alleen heb soms het gevoel dat zonder die Vanos niet zo heel hard loopt.. maar mss ben ik verwend.

Ik heb de auto gekocht met een hoop halfords tuning, geblindeerde ramen zitten er nog steeds in, maar de eigengemaakte chromen plakstrips, vastgekitte booskijkers en raamband en allerlei andere turkentroep is er heel gauw afgegaan. De vorige eigenaar had zelfs een chromen rand op de middenconsole gemaakt :S met parkertjes.... de Dummyhaaievin zit er nog wel op Maar dat is omdat er onder een gat zit voor een antenne... en geen antenne wil en tot nu nog geen zin bij elkaar heb geraapt op dat gat dicht te lassen en het hele dak opnieuw te moeten spuiten.

Intussen is een lederen armsteun, nieuw origineel middenconsole en shortshifter gemonteerd en een hagelnieuwe M3 pookknop (met verlichting) icm pookhoes. Wat hem erg goed staat, daar er een volledig M3 interieur in geplaatst is met de bekende Darth Vader stoelen in alcantara/stoffen combi. Ook heb ik er een CSL spoilerlipje op gezet, wat hem ook goed doet, qua looks. 17 inch Evolution velgen in BBS look, de echte 3 delige BBS velgen waren mij iets te duur. Is rondom verlaagd, voor is een verstelbare schroefset gekomen met camberplates. Achter conventioneel verlaagd met Weitec veren.

Komende veranderingen zijn een plekje op de wielkasrand wat aangepakt moet worden, originele klokkenpartij, omdat er nu iets lomp vastgeplakte witte tellerplaten inzitten het plaatsen van een VDO olietemp meter op een goede plek en om het geheel compleet te maken een M3 bumperset, voor, achter en sideskirts.

Dan istie wel af voorlopig

Dit is hem nu,



Denk dat die bumperkit hem wel zou staan toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door LangeJan op 27-12-2008 15:10:56 ]
pi_64400883
vet!

M3 bumpers gaan daar mooi op staan, omdat de rest ook geen foute tuning is...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64401104
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 15:10 schreef Athmozz het volgende:
vet!

M3 bumpers gaan daar mooi op staan, omdat de rest ook geen foute tuning is...
Thx

Ja, ik heb op MP een advertentie zien staan, M3 imitatie set voor 398 onbespoten Zijn er mensen die deze hebben aangeschaft? Ben benieuw naar de pasvorm.

http://auto-diversen.mark(...)umper-zijskirts.html
  zaterdag 27 december 2008 @ 15:49:54 #274
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64401904
E36 325i Coupé heb ik ook gehad. Ach, geen Vanos, kan het ook niet stuk.
Goeie blokken als je de waterpomp in de gaten houdt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64402412
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 15:49 schreef Hyperdude het volgende:
E36 325i Coupé heb ik ook gehad. Ach, geen Vanos, kan het ook niet stuk.
Goeie blokken als je de waterpomp in de gaten houdt.
[ afbeelding ]
Mooie foto, waar was dat?
  zaterdag 27 december 2008 @ 16:31:05 #276
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64403006
Süstenpas, Zwitserland.
Bergje rechts is, geloof ik, de Wendenhorn.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64410214
Weet iemand toevallig hoe BMW het opmeten van de kofferruimte doet?

Ik ga binnenkort met nog een vriend & drie vriendinnen naar denemarken met de auto, en als we de ruimte die BMW opgeeft delen door 5 kom ik aan 88 liter per persoon uit (waarbij ik alleen bij mij & die vriend niet twijfel dat ons dat lukt), maar het lijkt me dat er meer in kan dan 5 kubusjes van 45x45x45 centimeter...

Wordt dat gemeten als 1 grote balkvormig lichaam dat erin kan, of wordt dat echt gemeten als alle mogelijke hoekjes & kantjes meegeteld?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 27 december 2008 @ 20:43:52 #278
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64410655
Naar VDA-norm staat er in mijn boekje
quote:
VDA-Norm Das Fassungsvermögen des Gepäckraums wird nach DIN-ISO 3832 oder nach der gebräuchlicheren VDA-Norm gemessen (VDA: Verband der Automobilindustrie e.V.). Basis für die Errechnung ist das VDA-Modul, ein Quader mit den Kantenlängen 200 x 100 x 50 Millimeter und einem Volumen von einem Kubikdezimeter.
Dus ze kijken hoeveel blokjes van 20x10x5 cm (= 1 liter) er in passen.

Snel antwoord, of niet soms?
Nu ga ik wat nuttigers en vermakelijkers doen

http://www.koelnmotors.de/de/lexikon.php
http://www.vda.de/de/index.html
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64411896
hm nog vrij accuraat dus. crap dat gaat proppen worden
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_65116288
gelukkig nieuwjaar!
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:17 schreef twister_rodriguez het volgende:
ok dan idd naar dealer gaan

argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmaken wordt pas eerste week januari gemaakt
= weer gefixed
pi_65117303
Ik wil ook een BMW...


... maar heb er het geld niet voor
pi_65121499
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 15:05 schreef LangeJan het volgende:

Dit is hem nu,

[ afbeelding ]

Denk dat die bumperkit hem wel zou staan toch?
Mooi zeg. Er zijn echt zulke grote verschillen. Je hebt lelijke E36's en mooie. Ben alleen geen fan van de velgen, maar dat is altijd een kwestie van smaak natuurlijk.
Facts don't care about your feelings
pi_65122137
Ik wil een BMW.
Een E39, gewoon omdat dat een van de mooiste wagens is van de laatste 15 jaar. Wat een slee Ooit, als ik mijn rijbewijs heb komt hier een E39 530D
.
pi_65149970
Ohja, voor ik het vergeet....

Even gequote van DF...
quote:
Nou, met een heel verhaal pap, op zijn verjaardag, om de tuin geleid... De korte versie: hij was in Echt met mijn moeder voor 't een en ander en ik ben stiekem naar m'n werk (ook in Echt) gegaan. Daar aangekomen mijn ouders gebeld of ze niet even langs konden komen omdat ik een "ongelukje" had gehad en niet zelf naar huis kon rijden. Een paar minuten later waren ze er en pap had niet eens in de gaten dat zijn auto op de afleverplek in de showroom stond... Toen we naar het raam liepen om te kijken naar mijn auto, liep hij z'n eigen nieuwe auto bijna straal voorbij... En toen mompelde ik iets van: "mooie auto he..." en toen moest hij even kijken en even schakelen... Een paar tellen later leek het kwartje te vallen en zei ik: "weet je van wie die auto is?". En toen was het duidelijk natuurlijk. Hij wist letterlijk de eerste 3 kwartier niet wat hij zeggen moest, hij was zogezegd met stomheid geslagen. :lol:

Het betreft dus een 650i Carbonsport Individual in Azuritschwartz. Van deze Carbonsport uitvoering zijn er slechts 5 gemaakt, allen met het nieuwe I-drive besturingssysteem, echter zijn er 4 gemaakt met het oude scherm en de oude weergave, en één met het nieuwe scherm met nieuwe weergave.... En die nummer 5, is die van mijn pa.

Het Carbonsport pakket houdt in dat er een paar opties op zitten die niet bestelbaar zijn op een normale 6-serie :

Speciale motorkap met "vouwen-powerdome" achtig ding
Speciale M velgen
Speciaal M onderstel (geen EDC)
Speciale black-chrome "sound-uitlaten"
(En de mogelijkheid om hem in Carbonschwarz te bestellen, wat dit exemplaar niet is geworden)

En nog een paar gewone opties:

M stuurwiel
Sportautomaat met stuurschakeling
Individual Antraciet hemelbekleding
Sportstoelen
Lijsten in hoogglans zwart

En dan nog de gewoon bestelde opties:

Individual Azuritschwarts
Individual Merino volleder Oxydbraun
Individual lijsten in pianolack schwartz
Panoramadak
Active front steering
Lane departure warning
Head up display
Active cruise control
Grootlicht assistent
Comfortacces
Logic 7 audio
Stoelverwarming
I-drive navi proff. 2009
Bluetooth carkit snap-in
Ik vergeet vast nog iets.....


Foto's:

Oud vs. nieuw








Het leer is in werkelijkheid een paar tinten meer oranje, dat komt er niet zo goed uit op de foto's




Black-chrome + zout


Profi I-drive 2009


Dagrijlicht






Vorige week zaterdag moet ik hem meenemen naar het werk om de (lelijke) standaard 18" winterwielen te monteren en hem een beetje te poetsen... Nu zitten die wielen er dus onder en het is geen porum, maargoed, voor het behoud van de speciale Carbonsport velgen zullen we maar zeggen.
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:21:10 #285
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_65151496
Het interieur en exterieur van die 650i, werkelijk een toonbeeld van perfectie...! Ik zie die dingen voornamelijk in Duitsland rijden/laagvliegen - sterk vermoeden dat ze niet op 250 km/u zijn begrenst.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_65157969
Mooi ding, maar niet zo'n fan van de voorkant.
Facts don't care about your feelings
pi_65162463
Hoe hard gaat een 650i dan zonder begrenzer?
pi_65164476
Net wat over de 300km/h moet wel te halen zijn, afhankelijk van de bakverhoudingen. Maar deze is gewoon begrensd denk ik hoor.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_65167812
Ook de M modellen zijn begrensd toch? Gave bak hoor

Die extra details halen net dat beetje plompe weg wat de oude heeft. Maar waarvoor nu de andere velgen er onder dan?

Nu alleen de pijn van massale afschrijving overleven
  zondag 18 januari 2009 @ 13:45:29 #290
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_65168892
Die velgen zijn echt 200% beter dan van het vorige model
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
pi_65171018
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:14 schreef Jimmie het volgende:
Ook de M modellen zijn begrensd toch? Gave bak hoor

Die extra details halen net dat beetje plompe weg wat de oude heeft. Maar waarvoor nu de andere velgen er onder dan?

Nu alleen de pijn van massale afschrijving overleven
Wintervelgen bedoel je? Of bedoel je de Carbonsport wielen... Die laatste horen bij het Carbonsport pakket, waar dus maar vijf 6-series mee rondrijden... Wintervelgen spreekt voor zich denk ik, veiligheid en behoud van de speciale velgen.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_65183637
Zeer nette 6-serie!

Die automaat pook is net wat strakker dan die van mijn vaders 5serie LCI pook, Is dat nog aftermarktet te bestellen?

[ Bericht 11% gewijzigd door dynamiet op 18-01-2009 20:16:45 ]
  zondag 18 januari 2009 @ 21:12:42 #293
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_65186543
Hier zat trouwens toch ook die 'leuke bekerhouder' bij?
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
pi_65189184
hele mooie auto!

meesterlijk: 2 voor de deur
pi_65189995
quote:
Op zondag 18 januari 2009 20:08 schreef dynamiet het volgende:
Zeer nette 6-serie!

Die automaat pook is net wat strakker dan die van mijn vaders 5serie LCI pook, Is dat nog aftermarktet te bestellen?
'T staat bekend als een sportpookje of M-pookje, ik heb geen idee of dat aftermarket te krijgen is. Wel weet ik dat het een stuk beter staat en een stuk meer solide aanvoelt als het 5-serie en X5/X6 pookje.
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:12 schreef matthendriks het volgende:
Hier zat trouwens toch ook die 'leuke bekerhouder' bij?
Jep
Hopeloos benzine verslaafd
pi_65192309
quote:
Op zondag 18 januari 2009 14:42 schreef Youp het volgende:

[..]

Wintervelgen bedoel je? Of bedoel je de Carbonsport wielen... Die laatste horen bij het Carbonsport pakket, waar dus maar vijf 6-series mee rondrijden... Wintervelgen spreekt voor zich denk ik, veiligheid en behoud van de speciale velgen.
Bedoel waarom je er wintervelgen op zet, kan toch gewoon winterbanden onder die Carbonsport velgen zetten? Dat de troep op de weg velgen aantast is toch iets uit het verre verleden? Maar aan de andere kant snap ik wel dat je nooit voorzichtig genoeg kan zijn.

Lijkt me trouwens sterk dat ze slechts voor 5 auto's een heel matrijs hebben gemaakt om dit model velg te gieten, deze velg ga je ongetwijfeld terugzien op de opvolger van de 6-serie of andere modellen
pi_65192505
Is het niet dat er 5 in Nederland zijn en dan in andere landen ook telkens maar een beperkt aantal?
pi_65202502
quote:
Op zondag 18 januari 2009 23:20 schreef Jimmie het volgende:

[..]

Bedoel waarom je er wintervelgen op zet, kan toch gewoon winterbanden onder die Carbonsport velgen zetten? Dat de troep op de weg velgen aantast is toch iets uit het verre verleden? Maar aan de andere kant snap ik wel dat je nooit voorzichtig genoeg kan zijn.
bij mij ging de sneeuw in de velgen zitten (hier in t zuiden lag een dik pak sneeuw), stuur ging enorm trillen, toen heb ik mn 16 inch maar dr onder gegooid
  maandag 19 januari 2009 @ 12:22:48 #299
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_65203365
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:53 schreef twister_rodriguez het volgende:

[..]

bij mij ging de sneeuw in de velgen zitten (hier in t zuiden lag een dik pak sneeuw), stuur ging enorm trillen, toen heb ik mn 16 inch maar dr onder gegooid
Iedere velg waar sneeuw in vast gekoekt zit zorgt voor een trillend stuur.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_65203495
Leuk ding Youp, daar kan mijn toekomstige E38 750iL toch niet tegenop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')