quote:Op woensdag 17 december 2008 20:17 schreef twister_rodriguez het volgende:
ok dan idd naar dealer gaan![]()
argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmakenwordt pas eerste week januari gemaakt
Vraag een vervangwagen aan? Naar mijn weten krijg je bij BMW een vervangwagen gedurende de tijd van een herstelling of zolang het praktisch gezien té moeilijk is om met het voertuig te rijden. Dit zal er echt wel onder vallen...quote:Op woensdag 17 december 2008 20:17 schreef twister_rodriguez het volgende:
argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmakenwordt pas eerste week januari gemaakt
Prachtige auto idd.quote:Op vrijdag 19 december 2008 19:08 schreef bikkeltje2 het volgende:
Daar is ie dan: http://www.bmw.nl/nl/nl/general/webspecials/Z4_2008/overview.html
Dat is echt totaal onnodig. Of je rijdt 7500km in een jaar, of alleen maar korte stukjes.quote:Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
jij rijdt 25.000km met dezelfde olie? Of vervang je die ondertussen zelf?
Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
ROFL! Dat zijn Mitsubishi EVO intervallenquote:Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
jij rijdt 25.000km met dezelfde olie? Of vervang je die ondertussen zelf?
Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
Gemiddeld rij ik stukjes van een kilometer of 10 (keer of 4 per dag) en dan nog 4 stukjes van 35à40km, maar tegen dat ik de motor opnieuw start staat die meestal nog niet koud. Per jaar rond de 40.000kmquote:Op zondag 21 december 2008 21:11 schreef Youp het volgende:
[..]
Dat is echt totaal onnodig. Of je rijdt 7500km in een jaar, of alleen maar korte stukjes.
Als het ding warm is kan je redelijk doortrappen. kost alleen meer brandstof; maakt verder volgens mij weinig uit voor de levensduur van de motor. Hiervoor een E36 325i; geen motorische problemen tot toen ik 'm wegdeed met 275K kms. Nu een E46 330i; 2 ton op de teller, en daar wil ik eigenlijk nog wel 1-1,5 ton bijdraaien.quote:Op maandag 22 december 2008 16:25 schreef Athmozz het volgende:
...
Sowieso laat ik de olie vervangen telkens het winter geweest is, aangezien koude de olie kan doen afbreken oid. Voor wat ik maar betaal voor de oliewissels neem ik het risico niet dat er iets aan gaat haperen. Verder trek ik hem bij het optrekken niet eens boven de 2500 toeren uit, op de snelweg kan ik wel niet anders dan richting de 3500-4000 gaan...
Ja dag... wat een verspilling.quote:Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
Olie verouderd snel door het opwarm en afkoel proces. Iedere keer weer. 85% van de motorslijtage van de gehele levensduur van een gemiddelde auto vind plaats bij de koude start. Goede olie kan echt wel wat langer mee, mijn 1cilinder supermotard krijgt iedere 4000km nieuwe olie ja, zo'n blokje is wel een beetje extremer dan een automotor. Mijn Saxo en die jankt regelmatig aardig wat toeren en krijgt gewoon eens in de 15.000 goede nieuwe olie.quote:Op maandag 22 december 2008 16:25 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Gemiddeld rij ik stukjes van een kilometer of 10 (keer of 4 per dag) en dan nog 4 stukjes van 35à40km, maar tegen dat ik de motor opnieuw start staat die meestal nog niet koud. Per jaar rond de 40.000km
Sowieso laat ik de olie vervangen telkens het winter geweest is, aangezien koude de olie kan doen afbreken oid. Voor wat ik maar betaal voor de oliewissels neem ik het risico niet dat er iets aan gaat haperen. Verder trek ik hem bij het optrekken niet eens boven de 2500 toeren uit, op de snelweg kan ik wel niet anders dan richting de 3500-4000 gaan...
achja; hij zal nog zo goed onderhouden zijn danVerder kan de garage dan rapper opmerken als er iets fout zou beginnen lopen, en dan kunnen ze rapper ingrijpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |