abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64101614
geen id, ding brak gewoon af bij het uitstappen
pi_64106541
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:17 schreef twister_rodriguez het volgende:
ok dan idd naar dealer gaan

argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmaken wordt pas eerste week januari gemaakt
Heel lastig, maar eigenlijk ook heel grappig.
pi_64108222
ach ja heb nog erger gehad, toen er in mijn ford escort werd ingebroken moest ik via de rechterdeur naar binnen, omdat ik de sleutel niet meer kon gebruiken (slot kapot) dus dan valt dit nog wel mee
pi_64110261
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:17 schreef twister_rodriguez het volgende:
argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmaken wordt pas eerste week januari gemaakt
Vraag een vervangwagen aan? Naar mijn weten krijg je bij BMW een vervangwagen gedurende de tijd van een herstelling of zolang het praktisch gezien té moeilijk is om met het voertuig te rijden. Dit zal er echt wel onder vallen...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64118589
ik laat mn auto niet bij bmw repareren, hij is al 10 jaar oud en is niet duur meer. Ben al een aantal keer bij bmw geweest en ik laat mn auto nu repareren en onderhouden bij iemand die daar wel heeft gewerkt... Stukken goedkoper, nadeel is wel dat het soms wat langer duurt voor ie tijd heeft..

Mn waterpomp en thermostaat (ofzo) zijn vervangen deze week, ook 2 nieuwe remschijven en iets van een spoorstang rechtsvoor wat niet in orde was, servicebeurt+apk. Kostte me iets meer dan 500 euro..

Dus helaas geen vervangauto, ga m wel ff bellen of t wat eerder kan dan begin januari want dit is megairritant
  vrijdag 19 december 2008 @ 19:08:11 #231
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_64158438
quote:
Prachtige auto idd.
Nee.
pi_64174183
Blijkt dat het waarschijnlijk een andere auto voor mij gaat worden.

Alles maar dan ook alles wat er achter de bumper zit is volledig kapot gereden (die polyester stootbar zit op 3 plaatsen gebroken, de pompjes die de slag moeten opvangen zijn zelfs geplooid, de uitlaat heeft ook een tik gehad & moet dus tot aan de motor vervangen worden omdat er een kreuk in zit...)

Misschien beter om deze te laten herstellen, in 2dehands te steken & zelf een andere te kopen die nog geen ongeluk gehad heeft...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 21 december 2008 @ 15:43:15 #234
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_64210224
Ik kijk weleens voor de gein naar BMW 3-series uit de jaren 1998-2001 op autotrack. Fraaie auto's, maar een eventueel faillissement door onderhoud schrikt me af. Aan m'n huidige auto ben ik 1700-1800 euro per jaar kwijt aan onderhoud. Vrij duur dus, maar niet onoverkomelijk. Wat zijn eigenlijk 'normale' onderhoudskosten voor een 3-serie uit 1998-2001 met circa 25.000 km per jaar?
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_64210522
ga je bij de dealer binnen? Bij een officiele ben je inderdaad geruïneerd, als je bij een gewone dealer gaat dan valt dat zéér goed mee.

Ik rij zelf een 3 E46, en ik betaal voor een klein onderhoud 80¤, en voor een groot net geen 300¤. Slijtageonderdelen heb ik nog niet gehad op de kilometers die ik gereden heb (1 uitlaat, maar die is in garantie vervangen, factuur was 320¤ wat ik ook nog mooi vond).

ik zou dus uitkomen op 3 kleintjes en een groot, dus op 540¤ voor een jaartje aan onderhoud. Neem dat je nog 1 setje bandjes oprijdt per 25000km, dan komt daar nog een 500¤ bovenop, dus aan een 1000¤ ga je dan zitten. Remblokjes enzo slijten ook wel, maar ver boven de 1500 zal je zeker niet gaan uitkomen hoor.


Sowieso hebben de meeste mensen een vertekend beeld van BMW; de onderdelen voor die auto's zijn echt spotgoedkoop.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 21 december 2008 @ 16:12:14 #236
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64211180
1998/1999 zou ik niet meer aan beginnen. Met model 2002 (vanaf september 2001, met oa. iets andere richtingaanwijzers) zijn er toch nog aardig wat verbeteringen ingevoerd. Ook makkelijker mbt. navigatie en bv. Bluetooth telefoon als je dat nuttig vindt(en het op jouw auto zit).

Ik heb zelf een 330i uit 2001.
10/2007: APK, olie, luchtfilter, remvloeistof, multiriem vervangen. ¤345
02/2008: carterontluchting vervangen (330i kwaaltje)+ nwe bougies: ¤450
04/2008: 4 stuks Michelin PS2 225/40/18: ¤950
07/2008: airco lek, scheur in leiding: ¤400
09/2008: APK., olie+ alle vloeistoffen vervangen (eigen initiatief, 200K kms): ¤400
11/2008: zelf steunlagers van schokdempers achter vervangen, aan onderdelen:¤ 45

Bij een "normale" BOVAG garage, met bonnetje, bij 25/30K per jaar.
Jaar daarvoor alleen onderhoudsbeurtje à ¤350-450. Wilde ik het in 2009 ook maar bij laten.
Onderhoud per km is bij BMW prima te doen, vooral als je redelijk wat kms. per jaar maakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 21-12-2008 16:22:08 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64211632
multiriem? BMW heeft toch een aandrijfketting liggen ipv een riem?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 21 december 2008 @ 16:24:46 #238
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64211694
Multiriem is de opvolger van de aloude v-snaar. Dus aandrijving van dynamo, waterpomp, aircopomp ed.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64211811
jij rijdt 25.000km met dezelfde olie? Of vervang je die ondertussen zelf?

Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 21 december 2008 @ 16:38:32 #240
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64212192
Olie kan vlgns BMW om de 25000 km. Doe ik meestal bij 20-22.
Moet ook wel eens een half litertje bij gegooid worden.
Remvloeistof is vlgns. BMW per 2 jaar; is, geloof ik, niet aan km. stand gebonden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64221404
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
jij rijdt 25.000km met dezelfde olie? Of vervang je die ondertussen zelf?

Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
Dat is echt totaal onnodig. Of je rijdt 7500km in een jaar, of alleen maar korte stukjes.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_64248497
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
jij rijdt 25.000km met dezelfde olie? Of vervang je die ondertussen zelf?

Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
ROFL! Dat zijn Mitsubishi EVO intervallen
pi_64248550
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:11 schreef Youp het volgende:

[..]

Dat is echt totaal onnodig. Of je rijdt 7500km in een jaar, of alleen maar korte stukjes.
Gemiddeld rij ik stukjes van een kilometer of 10 (keer of 4 per dag) en dan nog 4 stukjes van 35à40km, maar tegen dat ik de motor opnieuw start staat die meestal nog niet koud. Per jaar rond de 40.000km

Sowieso laat ik de olie vervangen telkens het winter geweest is, aangezien koude de olie kan doen afbreken oid. Voor wat ik maar betaal voor de oliewissels neem ik het risico niet dat er iets aan gaat haperen. Verder trek ik hem bij het optrekken niet eens boven de 2500 toeren uit, op de snelweg kan ik wel niet anders dan richting de 3500-4000 gaan...

achja; hij zal nog zo goed onderhouden zijn dan Verder kan de garage dan rapper opmerken als er iets fout zou beginnen lopen, en dan kunnen ze rapper ingrijpen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Athmozz op 22-12-2008 16:30:25 ]
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 22 december 2008 @ 17:24:15 #244
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64250578
quote:
Op maandag 22 december 2008 16:25 schreef Athmozz het volgende:
...

Sowieso laat ik de olie vervangen telkens het winter geweest is, aangezien koude de olie kan doen afbreken oid. Voor wat ik maar betaal voor de oliewissels neem ik het risico niet dat er iets aan gaat haperen. Verder trek ik hem bij het optrekken niet eens boven de 2500 toeren uit, op de snelweg kan ik wel niet anders dan richting de 3500-4000 gaan...
Als het ding warm is kan je redelijk doortrappen. kost alleen meer brandstof; maakt verder volgens mij weinig uit voor de levensduur van de motor. Hiervoor een E36 325i; geen motorische problemen tot toen ik 'm wegdeed met 275K kms. Nu een E46 330i; 2 ton op de teller, en daar wil ik eigenlijk nog wel 1-1,5 ton bijdraaien.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64250874
ik weet dat ik het mag, zie alleen het nut niet in. Ik verbruik dan een pak meer brandstof (en 4000¤ brandstof op jaarbasis voor een student is al véél, zeker aangezien er geen stufi is in BE), en veel sneller is dat toch niet. Die paar seconden die je wint bij het optrekken verlies je hier in BE toch weer, aangezien we hier niet met van die "flexibele" lichten gelijk in NL werken die groen worden als je aankomt & er geen verkeer zit. Hier zijn ze mooi afgeregeld zodat je op de maximumsnelheid die je ergens mag rijden perfect alle lichten achter elkaar op dezelfde baan door het groen kan rijden. Het is dus echt nutteloos om snel op te trekken of te rap te rijden op dergelijke banen, want daarna mag je toch weer wachten aan het volgende rood licht
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64251624
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
Ja dag... wat een verspilling.
Facts don't care about your feelings
pi_64254266
quote:
Op maandag 22 december 2008 16:25 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Gemiddeld rij ik stukjes van een kilometer of 10 (keer of 4 per dag) en dan nog 4 stukjes van 35à40km, maar tegen dat ik de motor opnieuw start staat die meestal nog niet koud. Per jaar rond de 40.000km

Sowieso laat ik de olie vervangen telkens het winter geweest is, aangezien koude de olie kan doen afbreken oid. Voor wat ik maar betaal voor de oliewissels neem ik het risico niet dat er iets aan gaat haperen. Verder trek ik hem bij het optrekken niet eens boven de 2500 toeren uit, op de snelweg kan ik wel niet anders dan richting de 3500-4000 gaan...

achja; hij zal nog zo goed onderhouden zijn dan Verder kan de garage dan rapper opmerken als er iets fout zou beginnen lopen, en dan kunnen ze rapper ingrijpen.
Olie verouderd snel door het opwarm en afkoel proces. Iedere keer weer. 85% van de motorslijtage van de gehele levensduur van een gemiddelde auto vind plaats bij de koude start. Goede olie kan echt wel wat langer mee, mijn 1cilinder supermotard krijgt iedere 4000km nieuwe olie ja, zo'n blokje is wel een beetje extremer dan een automotor. Mijn Saxo en die jankt regelmatig aardig wat toeren en krijgt gewoon eens in de 15.000 goede nieuwe olie.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_64258891


Eindelijk mag ik hier ook eens posten. Vanmiddag gekocht. 3.16i uit 1998. Zo'n twee jaar geleden een 3.16 E30 gehad, grote stap voorwaarts haha.
pi_64258994
mooie startauto!

veel plezier ermee
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64270749
e46 series worden ook steeds goedkoper. over een jaar heb je een 335i voor 35k bij de oosterburen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')