is niet van lui, maar met dergelijke lange wagens is het gewoon handig dat als je uit een poort rijdt je niet eerst 2 meter de baan op moet alvorens je nog maar kan kijken wat daar effectief rond rijdt...quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Die cameraatjes die om de hoek kijken voor je. Echt hoe lui wil je zijn
Wat een luxe probleemquote:Op vrijdag 21 november 2008 20:10 schreef Athmozz het volgende:
[..]
is niet van lui, maar met dergelijke lange wagens is het gewoon handig dat als je uit een poort rijdt je niet eerst 2 meter de baan op moet alvorens je nog maar kan kijken wat daar effectief rond rijdt...
t blijft een probleem, en daarvoor hebben ze er ook maar een luxe-oplossing voor gemaaktquote:
oa. hiero: http://www.motorauthority(...)terior-revealed.htmlquote:Op donderdag 27 november 2008 04:06 schreef bikkeltje2 het volgende:
Heeft er al iemand foto's of ander nieuws kunnen vinden van de nieuwe opvolger van de BMW Z4.
Ik ben erg benieuwd!
Preciesquote:Op donderdag 27 november 2008 13:33 schreef Athmozz het volgende:
[..]
t blijft een probleem, en daarvoor hebben ze er ook maar een luxe-oplossing voor gemaakt
1 of 2 jaar ouder scheelt meer dan de helft, en dan heb je ook nog het mooie modelquote:Op maandag 8 december 2008 10:49 schreef maedel het volgende:
Zo dan, een 7 serie uit 2002 met 150K op de teller voor 30K.
Dat valt me nog mee eigenlijk.
7-serie![]()
ik ben echt verliefd op die bakquote:Op maandag 8 december 2008 10:49 schreef maedel het volgende:
Zo dan, een 7 serie uit 2002 met 150K op de teller voor 30K.
Dat valt me nog mee eigenlijk.
7-serie![]()
Zo eentje wil ik ook, geweldige auto. En dan wil ik er ook nog een old-school autotelefoon inquote:Op maandag 8 december 2008 11:08 schreef D.Rose het volgende:
[..]
1 of 2 jaar ouder scheelt meer dan de helft, en dan heb je ook nog het mooie model
quote:Op maandag 8 december 2008 12:55 schreef Dennis121 het volgende:
Ik kom ook even meeleuren in dit topic!
Uiteraard zelf ook BMW-fan! Onze 745:
[ afbeelding ]
Binnen#1Binnen#2
Verkapte tvp
"onze", dus hij zal wel van z'n vader zijnquote:
Voor thuiswonen en patsen met de auto van papa is ie dan weer wat oud.quote:Op maandag 8 december 2008 14:01 schreef maedel het volgende:
[..]
"onze", dus hij zal wel van z'n vader zijn
Kijk maar eens op z'n site danquote:Op maandag 8 december 2008 14:13 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Voor thuiswonen en patsen met de auto van papa is ie dan weer wat oud.
Wellicht ligt het ergens in het midden
Beetje meer van de betalende gebruikers misschien, maar verder heb je gelijkquote:Op maandag 8 december 2008 14:42 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Mwoah, net zoveel als van ieder ander
Wees niet zo gauw op je pik getrapt, dat is slecht voor je bloeddruk.quote:Op maandag 8 december 2008 14:33 schreef Dennis121 het volgende:
Gut, meteen is het weer 'patsen' , conclusies alom, wat een niveau weer...
Ik hoor het al, meer het sjonnie bmw topic, niet mijn topic dus
En voor de gemoedsrust, de link uit mn sig gehaald
Oh integendeel hoor... ik heb er geen last van, alleen anderen kunnen er blijkbaar niet zo goed tegen.quote:Op maandag 8 december 2008 14:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Wees niet zo gauw op je pik getrapt, dat is slecht voor je bloeddruk.
Nee, betalende gebruikers staan juist een trapje lager, die hebben andere privilegesquote:Op maandag 8 december 2008 14:45 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Beetje meer van de betalende gebruikers misschien, maar verder heb je gelijk
laat die maar degelijk technisch keuren, want vaak zijn die "vrij" afgetraptquote:Op maandag 8 december 2008 14:38 schreef WalkingDisaster het volgende:
Goed topic
Heb een "ge-rice-de" 318is op het oog
quote:Op maandag 8 december 2008 14:48 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Nee, betalende gebruikers staan juist een trapje lager, die hebben andere privileges
Ach het leven is keuzes nemen... niets mis met een 3 serie toch?quote:Op maandag 8 december 2008 14:49 schreef Athmozz het volgende:
[..]
laat die maar degelijk technisch keuren, want vaak zijn die "vrij" afgetrapt
@Dennis121; niet aantrekken. Ik heb ook staan twijfelen tussen en 7 serie of een 3 serie en wat aandelen kopen, helaas heb ik dat laatste gedaan. Vette bak wel
![]()
neen.quote:Op maandag 8 december 2008 14:49 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
[..]
Ach het leven is keuzes nemen... niets mis met een 3 serie toch?![]()
quote:Op maandag 8 december 2008 14:51 schreef D.Rose het volgende:
Daarbij heb ik nog nooit in een BMW gereden
Point takenquote:
Mis ik iets?quote:Op maandag 8 december 2008 14:33 schreef Dennis121 het volgende:
Gut, meteen is het weer 'patsen' , conclusies alom, wat een niveau weer...
Ik hoor het al, meer het sjonnie bmw topic, niet mijn topic dus
En voor de gemoedsrust, de link uit mn sig gehaald
Ach, een 7-serie schrijft ook behoorlijk af hoorquote:
ik koop sowieso niet nieuw. Neem ze een paar jaar oud, dan zijn ze niet eens duurder of een nieuwe opel maar krijg je toch een pak meer autoquote:Op maandag 8 december 2008 15:05 schreef maedel het volgende:
[..]
Ach, een 7-serie schrijft ook behoorlijk af hoor
Nee hoor helemaal niet, nee hij is (nogquote:Op maandag 8 december 2008 15:04 schreef maedel het volgende:
[..]
Mis ik iets?
Wat is er nou het probleem? Het ging er gewoon over of hij van jezelf was.![]()
En een auto van anderhalve ton op je 22e, ja dan gaat men vragen stellen.
Zo vreemd is dat toch niet? Het blijft een vette bak hoor
Het was meer het 'onze' waar het mij om ging. 'Onze' suggereert dat jij (mede-)eigenaar bent, vandaar.quote:Op maandag 8 december 2008 15:10 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Nee hoor helemaal niet, nee hij is (nog) niet van mij, maar dan komt er meteen weer ' patsen met pappies auto ' (hoewel ie op mn moeders naam staat
).
Patsen is voor mij niet aan de orde, meer van BMW is mij met de paplepel in gegoten, en ik liet zien waarin ik me regelmatig bevind... niets meer niets minder... en des te meer reden dus mn rijbewijs spoedig te halen.
Versjonde BMW's zijn hier niet welkom.quote:Op maandag 8 december 2008 14:33 schreef Dennis121 het volgende:
Gut, meteen is het weer 'patsen' , conclusies alom, wat een niveau weer...
Ik hoor het al, meer het sjonnie bmw topic, niet mijn topic dus
En voor de gemoedsrust, de link uit mn sig gehaald
Klopt, maar of je overblijft met niks + een 3 serie, of je overblijft met niks + een 7 serie...quote:Op maandag 8 december 2008 15:05 schreef maedel het volgende:
[..]
Ach, een 7-serie schrijft ook behoorlijk af hoor
Misschien dat wij in de familie wat minder eigen-bezitterig pratenquote:Op maandag 8 december 2008 15:40 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Het was meer het 'onze' waar het mij om ging. 'Onze' suggereert dat jij (mede-)eigenaar bent, vandaar.
Mooiquote:Op maandag 8 december 2008 16:17 schreef Youp het volgende:
[..]
Versjonde BMW's zijn hier niet welkom.![]()
Dit topic is voor BMW liefhebbers, niet voor tunerts en ander petjesvolk.
Daar hebben we deze reeks voor : Stratenmakers Ferrari's #19 waar tupperware overheerst...
Mijn ideequote:Op maandag 8 december 2008 15:07 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ik koop sowieso niet nieuw. Neem ze een paar jaar oud, dan zijn ze niet eens duurder of een nieuwe opel maar krijg je toch een pak meer auto
728 is prima voor normaal gebruik, maar de automaat is al redelijk traag.quote:Op maandag 8 december 2008 15:05 schreef D.Rose het volgende:
Anyway, iemand die weet of zo'n 728 (van 2000) een beetje vooruit te branden is, of dat een V8 toch wel 'nodig' is?
Ik wil in principe geen diesel, dus dan zou het de V8 met gas worden.quote:Op maandag 8 december 2008 19:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
728 is prima voor normaal gebruik, maar de automaat is al redelijk traag.
730d beter voor op de snelweg
V8 is meer fun en meer kosten
Gas en BMW 6 cylinders is een beetje heikel thema. Zijn ook weinig "fabrieks"installaties voor beschikbaar; in NL loopt iedereen altijd te piepen dat het niet kan/kapot gaat, maar in Duitsland lees ik ook wel verhalen van mensen die jaren probleemloos er mee rondrijden. Heb het zelf nog niet aangedurfd een gastank in mijn 330i te laten schroeven en mijn garagist is er ook tegen bij een 6 cylinder. Voor een V8 moet gas in principe geen probleem zijn. Ben zelf geen voorstander van diesel, maar zou een 730d toch prefereren boven gasbakken.
Die houd ik op de hometrainer ook nog wel achter mequote:Op dinsdag 9 december 2008 08:47 schreef fathank het volgende:
een 728 zal vlot genoeg zijn om met het verkeer mee te komen. Een Suzuki Alto hou je nog wel achter je bij 't stoplicht
Ga dan met je hometrainer naar je werkquote:Op dinsdag 9 december 2008 09:00 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Die houd ik op de hometrainer ook nog wel achter me
Daar kan niemand achteropquote:Op dinsdag 9 december 2008 09:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Ga dan met je hometrainer naar je werk
Give me on of thosequote:Op dinsdag 9 december 2008 08:51 schreef Catch22- het volgende:
inline 6 met een Vialle LPi installatie kan prima. Mijn oom rijdt een E36 520i en die heeft inmiddels bijna 3 ton op de teller op LPG
Een 728 is prima te doen. Ik heb zelf ervaring met een handgeschakelde e39 528 en die dingen zijn sneller dan 95% van de auto's die je in Nederland tegenkomt. Een 728 zou ik zeker wel handgeschakeld pakken (8,6 seconde naar de 100), met een automaat lever je te veel in qua prestaties en verbruik. Voor het relaxte cruisen is een V8 automaat dan weer meer geschikt.quote:Op dinsdag 9 december 2008 08:35 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Ik wil in principe geen diesel, dus dan zou het de V8 met gas worden.
Is zo'n V8 echt veel duurder in onderhoud? Kun je een schatting doen hoe zich dat procentueel gezien uit?
Of dan toch de 728. Weet niet wat jij redelijk traag noemt, maar wellicht valt het mij wel mee.
Daarbij is de V8 vast meer fun, maar voor de fun heb ik al een V8, dus zolang ie vlot genoeg met het overige verkeer meegaat..
Misschien maar eens een keer eentje proberen.
Handbak? Ik meende dat de 7 serie niet met handbak verkrijgbaar was. Ben ik verkeerd ingelicht?quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:14 schreef Paupermans het volgende:
[..]
Een 728 is prima te doen. Ik heb zelf ervaring met een handgeschakelde e39 528 en die dingen zijn sneller dan 95% van de auto's die je in Nederland tegenkomt. Een 728 zou ik zeker wel handgeschakeld pakken (8,6 seconde naar de 100), met een automaat lever je te veel in qua prestaties en verbruik. Voor het relaxte cruisen is een V8 automaat dan weer meer geschikt.
Volgens mij is de 728i wel in handbak geleverd. En de 725tds ook, die is later vervangen door de 730d (die er alleen in automaat is).quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:45 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Handbak? Ik meende dat de 7 serie niet met handbak verkrijgbaar was. Ben ik verkeerd ingelicht?
Eerlijk gezegd zien we die nooit.... Af en toe eens een enkele E39 van de universeelgarage met ontzettende storingen die ze er niet uit krijgen. Gewoonlijk krijgen we praktisch geen gasauto's...quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
Hoi Youp,
Wat vinden ze bij je dealert van gas in een 6 cylinder?
NB Op mobile.de staan 3 handgeschakelde 728's uit 1999/2000
Beidehandjes gegeten vanochtend?quote:
Daar moet je mee naar je BMW dealer gaan, dan programmeren ze de boel opnieuw en heb je Nederlandse taal. Hier zijn wel enkele voorwaarden aan verbonden, hij moet een CCC hebben en nog wat zaken.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:13 schreef Dennis121 het volgende:
Heeft iemand trouwens een idee hoe het zit met al die navigatie systemen? En welke DVD's benodigd?
Wij hebben sinds kort onze CD-speler uit onze E65 (denk ik, ben niet zo thuis in die E-nrs, 745i, 2002) vervangen door een DVD systeem, waarop staat: SW 8.4.4, kom op het volgende uit via Google: Navi02: E065-05-03-800.2 SW 8.4.4, maar niet iets van geschikte DVD's oid. Ook zoeken op dat Navi02 levert weinig op.
Had DVD 2008-1 gedownload welke prima werkt, later 2009-1 welke weer netjes uitgeladen wordt. Maar ik zie nu wel verschillen met BMW High 2009-1 / BMW Pro 2009-1.
Is er al een 2009-1 versie voor deze computer beschikbaar, zo ja welke? Is dat ook mogelijk met flitspalen?
Edit: Ik heb een 2009-1 High versie gedownload die in ieder geval pakt en werkt.
Nog geen idee of er flits info wordt weergegeven.
En nog jammer dat de lucht boven de horizon zo lichtblauw zonder wokjes is (zoals deze) net of je altijd richting zee rijdt
Weet iemand tevens te vertellen waarom die systemen ook niet standaard de Nederlandse taal qua menu en spraak ondersteunen? Ik lees op internet nl. wel mensen die het Nederlands hebben...
Ik had hetzelfde op m'n E36 een tijdje terug, alleen mijn kofferklep was ongeschadigd gebleven. Dit was getaxeerd op 1350 euro, dus met kofferklep erbij moet je toch wel op minimaal 2000 euro rekenen en waarschijnlijk nog wel meer. Maar die kofferklep zou ik van de sloop halen en over laten spuiten.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:33 schreef Athmozz het volgende:
ik heb een beetje schade aan mijn bmw gereden
Ik heb het volgende nodig;
Nieuwe kofferklep
Nieuwe achterbumper
Nieuw latje zo tussen de bumper & de kofferklep
Herlakken van de achterkant onderaan waar de plastic van de bumper de verf van het metaal van de zijkant afgeschuurd heeft
Dit op een BMW 3 E46; waarop moet ik ongeveer rekenen qua kosten? (montage, herspuiten... alles bij een officiele dealer en terug naar showroomstaat)
quote:Op woensdag 17 december 2008 20:17 schreef twister_rodriguez het volgende:
ok dan idd naar dealer gaan![]()
argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmakenwordt pas eerste week januari gemaakt
Vraag een vervangwagen aan? Naar mijn weten krijg je bij BMW een vervangwagen gedurende de tijd van een herstelling of zolang het praktisch gezien té moeilijk is om met het voertuig te rijden. Dit zal er echt wel onder vallen...quote:Op woensdag 17 december 2008 20:17 schreef twister_rodriguez het volgende:
argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmakenwordt pas eerste week januari gemaakt
Prachtige auto idd.quote:Op vrijdag 19 december 2008 19:08 schreef bikkeltje2 het volgende:
Daar is ie dan: http://www.bmw.nl/nl/nl/general/webspecials/Z4_2008/overview.html
Dat is echt totaal onnodig. Of je rijdt 7500km in een jaar, of alleen maar korte stukjes.quote:Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
jij rijdt 25.000km met dezelfde olie? Of vervang je die ondertussen zelf?
Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
ROFL! Dat zijn Mitsubishi EVO intervallenquote:Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
jij rijdt 25.000km met dezelfde olie? Of vervang je die ondertussen zelf?
Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
Gemiddeld rij ik stukjes van een kilometer of 10 (keer of 4 per dag) en dan nog 4 stukjes van 35à40km, maar tegen dat ik de motor opnieuw start staat die meestal nog niet koud. Per jaar rond de 40.000kmquote:Op zondag 21 december 2008 21:11 schreef Youp het volgende:
[..]
Dat is echt totaal onnodig. Of je rijdt 7500km in een jaar, of alleen maar korte stukjes.
Als het ding warm is kan je redelijk doortrappen. kost alleen meer brandstof; maakt verder volgens mij weinig uit voor de levensduur van de motor. Hiervoor een E36 325i; geen motorische problemen tot toen ik 'm wegdeed met 275K kms. Nu een E46 330i; 2 ton op de teller, en daar wil ik eigenlijk nog wel 1-1,5 ton bijdraaien.quote:Op maandag 22 december 2008 16:25 schreef Athmozz het volgende:
...
Sowieso laat ik de olie vervangen telkens het winter geweest is, aangezien koude de olie kan doen afbreken oid. Voor wat ik maar betaal voor de oliewissels neem ik het risico niet dat er iets aan gaat haperen. Verder trek ik hem bij het optrekken niet eens boven de 2500 toeren uit, op de snelweg kan ik wel niet anders dan richting de 3500-4000 gaan...
Ja dag... wat een verspilling.quote:Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
Olie verouderd snel door het opwarm en afkoel proces. Iedere keer weer. 85% van de motorslijtage van de gehele levensduur van een gemiddelde auto vind plaats bij de koude start. Goede olie kan echt wel wat langer mee, mijn 1cilinder supermotard krijgt iedere 4000km nieuwe olie ja, zo'n blokje is wel een beetje extremer dan een automotor. Mijn Saxo en die jankt regelmatig aardig wat toeren en krijgt gewoon eens in de 15.000 goede nieuwe olie.quote:Op maandag 22 december 2008 16:25 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Gemiddeld rij ik stukjes van een kilometer of 10 (keer of 4 per dag) en dan nog 4 stukjes van 35à40km, maar tegen dat ik de motor opnieuw start staat die meestal nog niet koud. Per jaar rond de 40.000km
Sowieso laat ik de olie vervangen telkens het winter geweest is, aangezien koude de olie kan doen afbreken oid. Voor wat ik maar betaal voor de oliewissels neem ik het risico niet dat er iets aan gaat haperen. Verder trek ik hem bij het optrekken niet eens boven de 2500 toeren uit, op de snelweg kan ik wel niet anders dan richting de 3500-4000 gaan...
achja; hij zal nog zo goed onderhouden zijn danVerder kan de garage dan rapper opmerken als er iets fout zou beginnen lopen, en dan kunnen ze rapper ingrijpen.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 01:33 schreef KhaZ het volgende:
Even trollen in het topic van de Duitsers, moet kunnen:
http://www.9lives.be/foru(...)-e46-320-d-bonk.html
335i's hebben ze nu niet staan, maar een e46 330i cabrio koop je hier in BE al bij de officiële dealer voor 21.000¤... Bij een gewone garage krijg je dus je e46 335i mee voor een kleine 25.000¤quote:Op dinsdag 23 december 2008 01:31 schreef blablaa het volgende:
e46 series worden ook steeds goedkoper. over een jaar heb je een 335i voor 35k bij de oosterburen.
1998 werden ze toen nog gemaakt? Mooi ding, idd wel een stap voorwaards ten opzichte van de E30 (behalve qua snelheid maybe, maar daar koop je sowieso geen 316 voor).quote:Op maandag 22 december 2008 21:15 schreef Twista101 het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk mag ik hier ook eens posten. Vanmiddag gekocht. 3.16i uit 1998. Zo'n twee jaar geleden een 3.16 E30 gehad, grote stap voorwaarts haha.
laatste jaar, dat jaar zijn ze overgegaan naar de E46quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
1998 werden ze toen nog gemaakt? Mooi ding, idd wel een stap voorwaards ten opzichte van de E30 (behalve qua snelheid maybe, maar daar koop je sowieso geen 316 voor).
e46 335i?quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:46 schreef Athmozz het volgende:
[..]
335i's hebben ze nu niet staan, maar een e46 330i cabrio koop je hier in BE al bij de officiële dealer voor 21.000¤... Bij een gewone garage krijg je dus je e46 335i mee voor een kleine 25.000¤
verklaard dus ook waarom ik hem niet vondquote:
Er breekt niks af, het chassis scheurt in. En ook echt niet bij normaal rijden. Bij zwaar afbeulen ja. Voordat dat doorscheurt zijn er al heel wat drifts gemaakt met een cluchdump. We hebben ook klanten zat met een M3 of een 330d zonder problemen.quote:
Wablieft?? 500.000-600.000 km... over het algemeen behoorlijk duurzaam dus. Ikzelf geef de eerste 20 minuten van een autorit steeds bescheiden gas en blijf overwegend beneden de 2500 toeren, 3000 toeren is de uiterste grens. Dat met m'n huidige benzine-auto. Bij diesel zal de eerste 20 min. 2500 toeren waarschijnlijk de uiterste grens zijn.quote:Op vrijdag 26 december 2008 22:23 schreef Athmozz het volgende:
ja, daar mag je rekenen mits degelijk onderhouden dat ze 500à600k halen. Probleem is het degelijke onderhoud, en het altijd mooi warm rijden voordat je er plank mee gaat, daar zijn helaas veel mensen die daar niet zo nauw op kijken.
Ik zal het zekere voor het onzekere nemen, en bij eventuele aankoop van een 320D minimaal 9.000 euro achter de hand houden. Dat minimaliseert de kans op persoonlijk faillissement.quote:Op vrijdag 26 december 2008 22:35 schreef Hyperdude het volgende:
Die 136 PK versie is betrouwbaar. Maar daarna gaat er nog wel eens een turbo de lucht in, wel of niet gechipt.
500-600K kms. is misschien wel te halen voor het motorblok van een 320d die zeer voorzichtig behandeld wordt, de rest van je 3-serie is dan allemaal al minstens één keer vervangen.![]()
Ik zou er vanuit gaan dat je tussen de 250-350K redelijk wat kans hebt op dure onderhoudsgrappen; daar zou ik wel een reserve van ¤1500-2000 voor achter de hand houden.
Thxquote:Op zaterdag 27 december 2008 15:10 schreef Athmozz het volgende:
vet!
M3 bumpers gaan daar mooi op staan, omdat de rest ook geen foute tuning is...
Mooie foto, waar was dat?quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:49 schreef Hyperdude het volgende:
E36 325i Coupé heb ik ook gehad. Ach, geen Vanos, kan het ook niet stuk.
Goeie blokken als je de waterpomp in de gaten houdt.
[ afbeelding ]
Dus ze kijken hoeveel blokjes van 20x10x5 cm (= 1 liter) er in passen.quote:VDA-Norm Das Fassungsvermögen des Gepäckraums wird nach DIN-ISO 3832 oder nach der gebräuchlicheren VDA-Norm gemessen (VDA: Verband der Automobilindustrie e.V.). Basis für die Errechnung ist das VDA-Modul, ein Quader mit den Kantenlängen 200 x 100 x 50 Millimeter und einem Volumen von einem Kubikdezimeter.
= weer gefixedquote:Op woensdag 17 december 2008 20:17 schreef twister_rodriguez het volgende:
ok dan idd naar dealer gaan![]()
argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmakenwordt pas eerste week januari gemaakt
Mooi zeg. Er zijn echt zulke grote verschillen. Je hebt lelijke E36's en mooie. Ben alleen geen fan van de velgen, maar dat is altijd een kwestie van smaak natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:05 schreef LangeJan het volgende:
Dit is hem nu,
[ afbeelding ]
Denk dat die bumperkit hem wel zou staan toch?
quote:Nou, met een heel verhaal pap, op zijn verjaardag, om de tuin geleid... De korte versie: hij was in Echt met mijn moeder voor 't een en ander en ik ben stiekem naar m'n werk (ook in Echt) gegaan. Daar aangekomen mijn ouders gebeld of ze niet even langs konden komen omdat ik een "ongelukje" had gehad en niet zelf naar huis kon rijden. Een paar minuten later waren ze er en pap had niet eens in de gaten dat zijn auto op de afleverplek in de showroom stond... Toen we naar het raam liepen om te kijken naar mijn auto, liep hij z'n eigen nieuwe auto bijna straal voorbij... En toen mompelde ik iets van: "mooie auto he..." en toen moest hij even kijken en even schakelen... Een paar tellen later leek het kwartje te vallen en zei ik: "weet je van wie die auto is?". En toen was het duidelijk natuurlijk.Hij wist letterlijk de eerste 3 kwartier niet wat hij zeggen moest, hij was zogezegd met stomheid geslagen. :lol:
Het betreft dus een 650i Carbonsport Individual in Azuritschwartz. Van deze Carbonsport uitvoering zijn er slechts 5 gemaakt, allen met het nieuwe I-drive besturingssysteem, echter zijn er 4 gemaakt met het oude scherm en de oude weergave, en één met het nieuwe scherm met nieuwe weergave.... En die nummer 5, is die van mijn pa.![]()
Het Carbonsport pakket houdt in dat er een paar opties op zitten die niet bestelbaar zijn op een normale 6-serie :
Speciale motorkap met "vouwen-powerdome" achtig ding
Speciale M velgen
Speciaal M onderstel (geen EDC)
Speciale black-chrome "sound-uitlaten"
(En de mogelijkheid om hem in Carbonschwarz te bestellen, wat dit exemplaar niet is geworden)
En nog een paar gewone opties:
M stuurwiel
Sportautomaat met stuurschakeling
Individual Antraciet hemelbekleding
Sportstoelen
Lijsten in hoogglans zwart
En dan nog de gewoon bestelde opties:
Individual Azuritschwarts
Individual Merino volleder Oxydbraun
Individual lijsten in pianolack schwartz
Panoramadak
Active front steering
Lane departure warning
Head up display
Active cruise control
Grootlicht assistent
Comfortacces
Logic 7 audio
Stoelverwarming
I-drive navi proff. 2009
Bluetooth carkit snap-in
Ik vergeet vast nog iets.....
Foto's:
Oud vs. nieuw
Het leer is in werkelijkheid een paar tinten meer oranje, dat komt er niet zo goed uit op de foto's
Black-chrome + zout![]()
Profi I-drive 2009
Dagrijlicht
Vorige week zaterdag moet ik hem meenemen naar het werk om de (lelijke) standaard 18" winterwielen te monteren en hem een beetje te poetsen... Nu zitten die wielen er dus onder en het is geen porum, maargoed, voor het behoud van de speciale Carbonsport velgen zullen we maar zeggen.
Wintervelgen bedoel je? Of bedoel je de Carbonsport wielen... Die laatste horen bij het Carbonsport pakket, waar dus maar vijf 6-series mee rondrijden... Wintervelgen spreekt voor zich denk ik, veiligheid en behoud van de speciale velgen.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:14 schreef Jimmie het volgende:
Ook de M modellen zijn begrensd toch? Gave bak hoor
Die extra details halen net dat beetje plompe weg wat de oude heeft. Maar waarvoor nu de andere velgen er onder dan?
Nu alleen de pijn van massale afschrijving overleven
'T staat bekend als een sportpookje of M-pookje, ik heb geen idee of dat aftermarket te krijgen is. Wel weet ik dat het een stuk beter staat en een stuk meer solide aanvoelt als het 5-serie en X5/X6 pookje.quote:Op zondag 18 januari 2009 20:08 schreef dynamiet het volgende:
Zeer nette 6-serie!
Die automaat pook is net wat strakker dan die van mijn vaders 5serie LCI pook, Is dat nog aftermarktet te bestellen?
Jepquote:Op zondag 18 januari 2009 21:12 schreef matthendriks het volgende:
Hier zat trouwens toch ook die 'leuke bekerhouder' bij?
Bedoel waarom je er wintervelgen op zet, kan toch gewoon winterbanden onder die Carbonsport velgen zetten? Dat de troep op de weg velgen aantast is toch iets uit het verre verleden? Maar aan de andere kant snap ik wel dat je nooit voorzichtig genoeg kan zijn.quote:Op zondag 18 januari 2009 14:42 schreef Youp het volgende:
[..]
Wintervelgen bedoel je? Of bedoel je de Carbonsport wielen... Die laatste horen bij het Carbonsport pakket, waar dus maar vijf 6-series mee rondrijden... Wintervelgen spreekt voor zich denk ik, veiligheid en behoud van de speciale velgen.
bij mij ging de sneeuw in de velgen zitten (hier in t zuiden lag een dik pak sneeuw), stuur ging enorm trillen, toen heb ik mn 16 inch maar dr onder gegooidquote:Op zondag 18 januari 2009 23:20 schreef Jimmie het volgende:
[..]
Bedoel waarom je er wintervelgen op zet, kan toch gewoon winterbanden onder die Carbonsport velgen zetten? Dat de troep op de weg velgen aantast is toch iets uit het verre verleden? Maar aan de andere kant snap ik wel dat je nooit voorzichtig genoeg kan zijn.
Iedere velg waar sneeuw in vast gekoekt zit zorgt voor een trillend stuur.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:53 schreef twister_rodriguez het volgende:
[..]
bij mij ging de sneeuw in de velgen zitten (hier in t zuiden lag een dik pak sneeuw), stuur ging enorm trillen, toen heb ik mn 16 inch maar dr onder gegooid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |