De hoeveelheid koppel wordt bepaald door hoe vroeg het vermogen vrij komt. Omdat een 535d 286pk heeft bij ik geloof 4200rpm heeft hij een vrij hoog koppel. De M5 heeft 507pk bij zo'n beetje 8000rpm dus is het koppel lager.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 08:41 schreef veni2 het volgende:
diesel heeft veel meer nm bij een lager toerental, de 535 houd de m5 tot de 160 achter zich!!
Inmiddels besteld inderdaad...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:05 schreef Diemietuhriej het volgende:
TVP. Wat voor auto hebben je ouders nu gekocht dan Youp? Een 6 serie individual?
Dat je pics moet posten tegen de tijd dat hij binnen is snap je zelf ook wel.quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:39 schreef Youp het volgende:
[..]
Inmiddels besteld inderdaad...
Een 650i Carbonsport individual...
Van de carbonsport (daar is het een en ander van te vinden op google) worden er slechts 25 gemaakt en die komen allemaal naar Nederland. Voorzien van enkele speciale opties die niet mogelijk zijn op een gewone 6 serie : motorkap met Z4 powerdome achtige lijnen, speciale 19" M velgen, M-onderstel, carbonschwartz metallic, speciale "sound uitlaat" met zwart chromen eindstukken (alleen 650i carbonsport) en dan nog wat leuke standaard aankleedopties zoals shadowline lijsten, sportstoelen, M stuurwiel, individual antraciet hemelbekleding en dat was het volgensmij voor het carbonsport pakket...
Daarbij komt nog wat spul als individual merino volleder, AFS, HUD, sportautomaat met stuurschakeling, panoramadak, etc. etc....
Een mooie speciale auto in ieder geval waar je praktisch voor uitgekozen moet worden omdat hij zo exclusief is en er aardig over gezwegen werd door BMW Nederland in het begin. Ze zullen ook wel al alle 25 verkocht zijn.
Daar is zeker interesse in!quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:58 schreef Kanjer het volgende:
Zag dat er ook een deeltje was wat over de 850i ging.
Laat ik nou de eerste in Nederland en misschien wel in heel europa zijn geweest die zo'n ding gerepareerd heeft.
Er waren in 1990 2 demo's van BMW NL een rode en een groene voor testritten voor autovisie e.d.
Als ie dan uitkwam kon dat gelijk met de artikelen in de bladen.
De rode is toen totall loss gereden in Ypenburg na een zeer onzachte aanraking met een NZH bus de voorganger van Conexxion.
pakweg 150.000 gulden schade, volledige neus vervangen, kreeg de microfisches uit Duitsland en niemand had er ooit nog 1 gedaan.
Toen de wagen weer klaar was nog een week mee gereden om te checken of alles werkte en oke was, daarna terug naar BMW NL de showroom in.
Ik heb de foto's nog bij voldoende interesse wil ik ze wel inscannen en plaatsen.
Ook heb ik nog de originele nederlandstalige folders van Alimpo van de BMW M1
Vrij uniek. heb er denk ik, nog een stuk of 10
15 Okt geloof ikquote:Op maandag 18 augustus 2008 21:49 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Dat je pics moet posten tegen de tijd dat hij binnen is snap je zelf ook wel.Wanneer verwachten je ouders hem in ontvangst te nemen?
Carkit?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:22 schreef Salatrel het volgende:
wat is dat voor hendel rechts naast je versnellingspook? lijkt aan stoel vast te zitten?
Ik hoorde dat in Venlo een 335i die de verkoper mee naar huis had genomen voor zijn deur was gejat, ingebroken en sleutel meegenomen en vervolgens auto gejat..quote:Op zaterdag 6 september 2008 19:21 schreef Youp het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat alle 25 de Carbonsports zijn uitverkocht...
Ben benieuwd wanneer dat in de pers komt.
Leuk leuk, maar wij hebben een klant die er 1:15 mee rijdt...quote:Op maandag 8 september 2008 09:13 schreef Cloudsurfer het volgende:
Onze nieuwe 135i (iPhone kwaliteit, sorry)
[ afbeelding ]
Dat wordt spoedig een bezoekje aan onze oosterburen. Eén tidbit: dat ding zuipt als de nete. 40 km = een kwart tank (okee, ik heb er ook niet rustig mee gereden, maar toch...)
Dan ga ik hem toch even moeten leren koesterenquote:Op maandag 8 september 2008 19:28 schreef Youp het volgende:Het is best een efficient motortje wat daar in zit hoor
Als je 1op15 met een 135i haalt had je net zo goed een 116i kunnen kopen.quote:Op maandag 8 september 2008 19:28 schreef Youp het volgende:
[..]
Leuk leuk, maar wij hebben een klant die er 1:15 mee rijdt...
Het is best een efficient motortje wat daar in zit hoor
Is die klant 80?quote:Op maandag 8 september 2008 19:28 schreef Youp het volgende:
[..]
Leuk leuk, maar wij hebben een klant die er 1:15 mee rijdt...
Jawel hoor, die motor is behoorlijk efficiënt. Natuurlijk, zodra je een beetje gas geeft dan stijgt het verbruik enorm... Een gemiddelde van 1:15 zul je ook nooit halen.quote:Op maandag 8 september 2008 22:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Is die klant 80?Zelfs al rijd je op de snelweg 120 constant haal je volgens mij de 1:15 nog niet met deze auto.
Zo'n ding trekt geen worst van tafel man... En ook de ontbrekende stabilisatorstang achter doet het onderstel niet veel goed...quote:Op dinsdag 9 september 2008 07:27 schreef Cloudsurfer het volgende:
De 116i is ook geen verkeerde auto, hoor. Voordat wij er met de 135i vandoor gingen, kregen wij een 116i automaat mee voor een weekje. Lekker scheurbakje!
Misschien geen Deutsche Bratwurst, maar vast wel een paar Nederlandse Unox knakworstjes.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:49 schreef Youp het volgende:
[..]
Zo'n ding trekt geen worst van tafel man...
Maar dat is niet de standaardquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Misschien geen Deutsche Bratwurst, maar vast wel een paar Nederlandse Unox knakworstjes.
Rijden is meer dan de rest van de auto's op straat eruit trekken. Blijft natuurlijk fantastisch om zo'n 135i te planken, maar dat maakt imo de 116i er niet minder op. Hij rijdt gewoon harstikke lekker. 122pk is overigens niet mis voor een entry-level bak.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:49 schreef Youp het volgende:
[..]
Zo'n ding trekt geen worst van tafel man... En ook de ontbrekende stabilisatorstang achter doet het onderstel niet veel goed...
Dat is dus de afwijking. En aangezien die nog onder de 10% zit is het wel netjes.quote:Op woensdag 10 september 2008 17:56 schreef junkiesietze het volgende:
met die 135i trouwens 265km/h op teller gehaald... zijn die dingen standaard ontgrenst? of wijkt de teller gewoon af en reed ik maar 250km/h?
Ik vind 'm gewoon tergend langzaam. Rijdt niet verkeerd nee, maar iets meer power en die achterste stabilisatorstang waren wel wenselijk...quote:Op woensdag 10 september 2008 08:00 schreef Cloudsurfer het volgende:
[..]
Rijden is meer dan de rest van de auto's op straat eruit trekken. Blijft natuurlijk fantastisch om zo'n 135i te planken, maar dat maakt imo de 116i er niet minder op. Hij rijdt gewoon harstikke lekker. 122pk is overigens niet mis voor een entry-level bak.
'n nieuwe M3 nietquote:Op woensdag 10 september 2008 20:47 schreef Cloudsurfer het volgende:
Vergeleken met de 135 is alles tergend langzaam
dat moet je echt doen als je stinkend rijk bent en geld poept..quote:Op vrijdag 12 september 2008 20:50 schreef Gokhan03 het volgende:
Zijn er eigelijk van die gekke projecten dat mensen bijvoorbeeld een 1.6 liter motor in een 7 serie doen ofzo? :p
Heb op youtube een aantal filmpjes gezien dat ze een 5 liter v12 blok in een E30 in hadden gepropt
mag best met zo'n dingquote:Op zaterdag 13 september 2008 19:07 schreef dynamiet het volgende:
Met een BMW X-drive het land in is misschien niet zo goed idee;
[ afbeelding ]
Normaal bij zand land wilt het ook wel goed dan voel je gewoon de auto het koppel onder de 4 wielen verdelen, maar nu op het grasland heeft hij gewoon totaal geen grip. Er zit ook niet echt geschikt profiel op de bandjes.quote:
Gefeliciteerd! Je zal er vast veel plezier van hebben!quote:Op maandag 15 september 2008 15:50 schreef Robsterr het volgende:
* meldt zich
Ik rij vanaf begin oktober een nieuwe witte 116i, het enige wat ik er echt bij heb genomen zijn 18 inch velgen (stijl 222)
Can't wait
quote:Op woensdag 17 september 2008 16:59 schreef Youp het volgende:
M3 ALMS
http://bmw-motorsport.com/ms/en/fascination/m3/video.html
Nou, ik rij zelf een 525i en daar denken mensen volgens mij ook al van alles van...quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat dacht je van dat oudere model, waar alleen gangsters of maffia in reden. Gigantisch luxe en is tegenwoordig ook vet goedkoop te krijgen. Als je luxe bak wil moet je die kopen. Als je niet wil dat de buren denken dat je bij de maffia hoort moet je een 3 of 5 serie nemen.
Klopt. De 5-serie (rond jaar 2000) is trouwens ook helemaal niet duur. Vaak veel goedkoper dan een 3-serie met meer luxe zelfs.quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:31 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou, ik rij zelf een 525i en daar denken mensen volgens mij ook al van alles van...
Ik vind die oudere 7-serie dus echt super. Maar ik val wel op van die pooierbakken![]()
Nou ik vond 20K ook nog wel genoeg (bj 2002)...quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Klopt. De 5-serie (rond jaar 2000) is trouwens ook helemaal niet duur. Vaak veel goedkoper dan een 3-serie met meer luxe zelfs.
En die kont!quote:Maar ik moet het toegeven, die voorkant van die oude 7-serie is gewoon de mooiste voorkant ooit
ja, zo eentje dusquote:Op vrijdag 19 september 2008 09:57 schreef Hyperdude het volgende:
Ik weet er nog wel ééntje te koop.![]()
[TK] BMW E38 730i Executive
De 330 gaat al hard genoegquote:Op vrijdag 19 september 2008 10:08 schreef Hyperdude het volgende:
Kan je voor een 316 een set krijgen, of moet je zelf iets in elkaar (laten) knutselen?
Remmen/transmissie moet je ook nog wel iets aan aanpassen waarschijnlijk.
Voor een 330 kost het al snel ¤3-4Khttp://www.regelin.de/kom(...)_330i_231_PS_37.htmV
20k? Wel prijzigquote:Op vrijdag 19 september 2008 10:09 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou ik vond 20K ook nog wel genoeg (bj 2002)...
[..]
En die kont!
Lelijke voorkant?quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
20k? Wel prijzigIs dat nog oude model, met die lelijke voorkant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |