De hoeveelheid koppel wordt bepaald door hoe vroeg het vermogen vrij komt. Omdat een 535d 286pk heeft bij ik geloof 4200rpm heeft hij een vrij hoog koppel. De M5 heeft 507pk bij zo'n beetje 8000rpm dus is het koppel lager.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 08:41 schreef veni2 het volgende:
diesel heeft veel meer nm bij een lager toerental, de 535 houd de m5 tot de 160 achter zich!!
Inmiddels besteld inderdaad...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:05 schreef Diemietuhriej het volgende:
TVP. Wat voor auto hebben je ouders nu gekocht dan Youp? Een 6 serie individual?
Dat je pics moet posten tegen de tijd dat hij binnen is snap je zelf ook wel.quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:39 schreef Youp het volgende:
[..]
Inmiddels besteld inderdaad...
Een 650i Carbonsport individual...
Van de carbonsport (daar is het een en ander van te vinden op google) worden er slechts 25 gemaakt en die komen allemaal naar Nederland. Voorzien van enkele speciale opties die niet mogelijk zijn op een gewone 6 serie : motorkap met Z4 powerdome achtige lijnen, speciale 19" M velgen, M-onderstel, carbonschwartz metallic, speciale "sound uitlaat" met zwart chromen eindstukken (alleen 650i carbonsport) en dan nog wat leuke standaard aankleedopties zoals shadowline lijsten, sportstoelen, M stuurwiel, individual antraciet hemelbekleding en dat was het volgensmij voor het carbonsport pakket...
Daarbij komt nog wat spul als individual merino volleder, AFS, HUD, sportautomaat met stuurschakeling, panoramadak, etc. etc....
Een mooie speciale auto in ieder geval waar je praktisch voor uitgekozen moet worden omdat hij zo exclusief is en er aardig over gezwegen werd door BMW Nederland in het begin. Ze zullen ook wel al alle 25 verkocht zijn.
Daar is zeker interesse in!quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:58 schreef Kanjer het volgende:
Zag dat er ook een deeltje was wat over de 850i ging.
Laat ik nou de eerste in Nederland en misschien wel in heel europa zijn geweest die zo'n ding gerepareerd heeft.
Er waren in 1990 2 demo's van BMW NL een rode en een groene voor testritten voor autovisie e.d.
Als ie dan uitkwam kon dat gelijk met de artikelen in de bladen.
De rode is toen totall loss gereden in Ypenburg na een zeer onzachte aanraking met een NZH bus de voorganger van Conexxion.
pakweg 150.000 gulden schade, volledige neus vervangen, kreeg de microfisches uit Duitsland en niemand had er ooit nog 1 gedaan.
Toen de wagen weer klaar was nog een week mee gereden om te checken of alles werkte en oke was, daarna terug naar BMW NL de showroom in.
Ik heb de foto's nog bij voldoende interesse wil ik ze wel inscannen en plaatsen.
Ook heb ik nog de originele nederlandstalige folders van Alimpo van de BMW M1
Vrij uniek. heb er denk ik, nog een stuk of 10
15 Okt geloof ikquote:Op maandag 18 augustus 2008 21:49 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Dat je pics moet posten tegen de tijd dat hij binnen is snap je zelf ook wel.Wanneer verwachten je ouders hem in ontvangst te nemen?
Carkit?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:22 schreef Salatrel het volgende:
wat is dat voor hendel rechts naast je versnellingspook? lijkt aan stoel vast te zitten?
Ik hoorde dat in Venlo een 335i die de verkoper mee naar huis had genomen voor zijn deur was gejat, ingebroken en sleutel meegenomen en vervolgens auto gejat..quote:Op zaterdag 6 september 2008 19:21 schreef Youp het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat alle 25 de Carbonsports zijn uitverkocht...
Ben benieuwd wanneer dat in de pers komt.
Leuk leuk, maar wij hebben een klant die er 1:15 mee rijdt...quote:Op maandag 8 september 2008 09:13 schreef Cloudsurfer het volgende:
Onze nieuwe 135i (iPhone kwaliteit, sorry)
[ afbeelding ]
Dat wordt spoedig een bezoekje aan onze oosterburen. Eén tidbit: dat ding zuipt als de nete. 40 km = een kwart tank (okee, ik heb er ook niet rustig mee gereden, maar toch...)
Dan ga ik hem toch even moeten leren koesterenquote:Op maandag 8 september 2008 19:28 schreef Youp het volgende:Het is best een efficient motortje wat daar in zit hoor
Als je 1op15 met een 135i haalt had je net zo goed een 116i kunnen kopen.quote:Op maandag 8 september 2008 19:28 schreef Youp het volgende:
[..]
Leuk leuk, maar wij hebben een klant die er 1:15 mee rijdt...
Het is best een efficient motortje wat daar in zit hoor
Is die klant 80?quote:Op maandag 8 september 2008 19:28 schreef Youp het volgende:
[..]
Leuk leuk, maar wij hebben een klant die er 1:15 mee rijdt...
Jawel hoor, die motor is behoorlijk efficiënt. Natuurlijk, zodra je een beetje gas geeft dan stijgt het verbruik enorm... Een gemiddelde van 1:15 zul je ook nooit halen.quote:Op maandag 8 september 2008 22:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Is die klant 80?Zelfs al rijd je op de snelweg 120 constant haal je volgens mij de 1:15 nog niet met deze auto.
Zo'n ding trekt geen worst van tafel man... En ook de ontbrekende stabilisatorstang achter doet het onderstel niet veel goed...quote:Op dinsdag 9 september 2008 07:27 schreef Cloudsurfer het volgende:
De 116i is ook geen verkeerde auto, hoor. Voordat wij er met de 135i vandoor gingen, kregen wij een 116i automaat mee voor een weekje. Lekker scheurbakje!
Misschien geen Deutsche Bratwurst, maar vast wel een paar Nederlandse Unox knakworstjes.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:49 schreef Youp het volgende:
[..]
Zo'n ding trekt geen worst van tafel man...
Maar dat is niet de standaardquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Misschien geen Deutsche Bratwurst, maar vast wel een paar Nederlandse Unox knakworstjes.
Rijden is meer dan de rest van de auto's op straat eruit trekken. Blijft natuurlijk fantastisch om zo'n 135i te planken, maar dat maakt imo de 116i er niet minder op. Hij rijdt gewoon harstikke lekker. 122pk is overigens niet mis voor een entry-level bak.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:49 schreef Youp het volgende:
[..]
Zo'n ding trekt geen worst van tafel man... En ook de ontbrekende stabilisatorstang achter doet het onderstel niet veel goed...
Dat is dus de afwijking. En aangezien die nog onder de 10% zit is het wel netjes.quote:Op woensdag 10 september 2008 17:56 schreef junkiesietze het volgende:
met die 135i trouwens 265km/h op teller gehaald... zijn die dingen standaard ontgrenst? of wijkt de teller gewoon af en reed ik maar 250km/h?
Ik vind 'm gewoon tergend langzaam. Rijdt niet verkeerd nee, maar iets meer power en die achterste stabilisatorstang waren wel wenselijk...quote:Op woensdag 10 september 2008 08:00 schreef Cloudsurfer het volgende:
[..]
Rijden is meer dan de rest van de auto's op straat eruit trekken. Blijft natuurlijk fantastisch om zo'n 135i te planken, maar dat maakt imo de 116i er niet minder op. Hij rijdt gewoon harstikke lekker. 122pk is overigens niet mis voor een entry-level bak.
'n nieuwe M3 nietquote:Op woensdag 10 september 2008 20:47 schreef Cloudsurfer het volgende:
Vergeleken met de 135 is alles tergend langzaam
dat moet je echt doen als je stinkend rijk bent en geld poept..quote:Op vrijdag 12 september 2008 20:50 schreef Gokhan03 het volgende:
Zijn er eigelijk van die gekke projecten dat mensen bijvoorbeeld een 1.6 liter motor in een 7 serie doen ofzo? :p
Heb op youtube een aantal filmpjes gezien dat ze een 5 liter v12 blok in een E30 in hadden gepropt
mag best met zo'n dingquote:Op zaterdag 13 september 2008 19:07 schreef dynamiet het volgende:
Met een BMW X-drive het land in is misschien niet zo goed idee;
[ afbeelding ]
Normaal bij zand land wilt het ook wel goed dan voel je gewoon de auto het koppel onder de 4 wielen verdelen, maar nu op het grasland heeft hij gewoon totaal geen grip. Er zit ook niet echt geschikt profiel op de bandjes.quote:
Gefeliciteerd! Je zal er vast veel plezier van hebben!quote:Op maandag 15 september 2008 15:50 schreef Robsterr het volgende:
* meldt zich
Ik rij vanaf begin oktober een nieuwe witte 116i, het enige wat ik er echt bij heb genomen zijn 18 inch velgen (stijl 222)
Can't wait
quote:Op woensdag 17 september 2008 16:59 schreef Youp het volgende:
M3 ALMS
http://bmw-motorsport.com/ms/en/fascination/m3/video.html
Nou, ik rij zelf een 525i en daar denken mensen volgens mij ook al van alles van...quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat dacht je van dat oudere model, waar alleen gangsters of maffia in reden. Gigantisch luxe en is tegenwoordig ook vet goedkoop te krijgen. Als je luxe bak wil moet je die kopen. Als je niet wil dat de buren denken dat je bij de maffia hoort moet je een 3 of 5 serie nemen.
Klopt. De 5-serie (rond jaar 2000) is trouwens ook helemaal niet duur. Vaak veel goedkoper dan een 3-serie met meer luxe zelfs.quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:31 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou, ik rij zelf een 525i en daar denken mensen volgens mij ook al van alles van...
Ik vind die oudere 7-serie dus echt super. Maar ik val wel op van die pooierbakken![]()
Nou ik vond 20K ook nog wel genoeg (bj 2002)...quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Klopt. De 5-serie (rond jaar 2000) is trouwens ook helemaal niet duur. Vaak veel goedkoper dan een 3-serie met meer luxe zelfs.
En die kont!quote:Maar ik moet het toegeven, die voorkant van die oude 7-serie is gewoon de mooiste voorkant ooit
ja, zo eentje dusquote:Op vrijdag 19 september 2008 09:57 schreef Hyperdude het volgende:
Ik weet er nog wel ééntje te koop.![]()
[TK] BMW E38 730i Executive
De 330 gaat al hard genoegquote:Op vrijdag 19 september 2008 10:08 schreef Hyperdude het volgende:
Kan je voor een 316 een set krijgen, of moet je zelf iets in elkaar (laten) knutselen?
Remmen/transmissie moet je ook nog wel iets aan aanpassen waarschijnlijk.
Voor een 330 kost het al snel ¤3-4Khttp://www.regelin.de/kom(...)_330i_231_PS_37.htmV
20k? Wel prijzigquote:Op vrijdag 19 september 2008 10:09 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou ik vond 20K ook nog wel genoeg (bj 2002)...
[..]
En die kont!
Lelijke voorkant?quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
20k? Wel prijzigIs dat nog oude model, met die lelijke voorkant?
Ik zal niet ontkennen dat het een masterlijke auto is, maar het is niet mijn favoriete voorkant, door die koplampen. Zijn die dingen nou een beetje duur in onderhoud, benzineverbruik, verzekering?quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:22 schreef maedel het volgende:
[..]
Lelijke voorkant?
Nou, vind ik eigenlijk niet. Ik vind mijn auto eigenlijk wel gaaf![]()
[ afbeelding ]
http://www.pbase.com/rick_20d/2002_bmw
Niet de mijne uiteraard, maar wel een zelfde.
Gaat gewoon nooit kapot.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat het een masterlijke auto is, maar het is niet mijn favoriete voorkant, door die koplampen. Zijn die dingen nou een beetje duur in onderhoud, benzineverbruik, verzekering?
Ik vind de 316 een mooi type bmw ja. Daarom kocht ik de 316 ook vanwege zijn uiterlijk niet vanwege zijn snelheid.Rijd er nu een half jaar mee bevalt prima! alleen zou hij wat harder mogen gaan.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Huh... je vindt de 316 mooiste bmw types? Ik snap het niet meer, je hebt altijd snelle auto's gereden en neemt een 316. Hmmm...
I know, maar ik vind die gewoon niet zo heel mooi die voorkant. Maar dat is natuurlijk per persoon verschillendquote:Op vrijdag 19 september 2008 10:28 schreef maedel het volgende:
[..]
Gaat gewoon nooit kapot.
Verzekering is niet het goedkoopste (all risk), en hij rijdt 1/11.
Ik tank wel voor ¤500 p/m, maar ik rij dan ook gewoon redelijk veel.
Het zijn niet die koplampen met die boogjes dus hè.
Daarbij wordt ook nog weleens vergeten dat een diesel een veel langere eindoverbrenging nodig heeft om het gebrek aan toeren te compenseren. Weg hogere koppel.quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:31 schreef Youp het volgende:
[..]
De hoeveelheid koppel wordt bepaald door hoe vroeg het vermogen vrij komt. Omdat een 535d 286pk heeft bij ik geloof 4200rpm heeft hij een vrij hoog koppel. De M5 heeft 507pk bij zo'n beetje 8000rpm dus is het koppel lager.
En een 535d sneller als een M5 tot de 160? Jij hebt nog nooit in een M5 gereden vrees ik... Ik heb wel vaker in E60 M5's (en M6-en) gereden en ook wel eens vaker in een gechipte 535d gereden (335pk)... Ook die haalt het niet. Misschien is hij de eerste 50 meter sneller maar daarna ook echt lang niet meer.
Even wat cijfers ter onderbouwing : de huidige 535d 6,5 sec 0-100 en een M5 doet er 4,7 seconden over... Dan moet de diesel wel een enorme inhaalslag maken van 100-160
Als het een Nederlandse auto is doet het idd helemaal niksquote:Op zaterdag 20 september 2008 22:32 schreef K-mail het volgende:
Kan het kloppen dat het knopje voor spraaksturing (in een 5) nergens voor dient, als je spraaksturing niet aangekruist heb als optie? Of kun je er toch iets mee, bijv. in combinatie met Navigatiesysteem Professional?
Overigens, heerlijke auto onze nieuwe 5 serie touring!
Zoek eens op mosselman, geen grap.quote:Op vrijdag 19 september 2008 11:02 schreef HighVolume het volgende:
... Ok daar heb jij weer gelijk in... Ben nu nog ff op mijn werk kan dus geen foto's uploaden. Ik had wat navraag gedaan bij een vriend van me die vertelde dat dit goed mogelijk is en de bmw +/- 150 pk zou hebben. Maar net zoals jij heb ik er ook nog nooit een 316 met supercharger gezien.Vandaar dat ik het hier even vraag.
Jepquote:Op zaterdag 20 september 2008 22:32 schreef K-mail het volgende:
Kan het kloppen dat het knopje voor spraaksturing (in een 5) nergens voor dient, als je spraaksturing niet aangekruist heb als optie? Of kun je er toch iets mee, bijv. in combinatie met Navigatiesysteem Professional?
Overigens, heerlijke auto onze nieuwe 5 serie touring!
Kansloze missie.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:40 schreef HighVolume het volgende:
[..]
Ik vind de 316 een mooi type bmw ja. Daarom kocht ik de 316 ook vanwege zijn uiterlijk niet vanwege zijn snelheid.Rijd er nu een half jaar mee bevalt prima! alleen zou hij wat harder mogen gaan.
Lijkt mij niet een heel erg lastig of moeilijk verhaal.
Weet ik, maar het moest er even uit.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Youp, dat heb ik hem paar post terug idd ook verteld.
Oh... Had ik niet verwacht van BMW. Heeft het zin om dat achteraf nog in te bouwen? Werkt het systeem goed?quote:
Dat knopje weglaten ziet er ook zo stom uit he.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:06 schreef K-mail het volgende:
[..]
Oh... Had ik niet verwacht van BMW. Heeft het zin om dat achteraf nog in te bouwen? Werkt het systeem goed?
Voor dat geld... hij gaat mij 90 euro kosten, denk niet dat ik daar een 1800cc motorblok voor heb.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:08 schreef Youp het volgende:
[..]
Kansloze missie.
Voor het geld wat je uit gaat geven kan je beter een ander motorblok kopen.
Maar de remmerij van een 316 is ook niks en het onderstel is ook niks. Tenzij je bereid bent dit te gaan upgraden naar dat van een 318is of hoger model.
Hou maar gewoon op en rij door totdat hij naar de sloop kan.
-edit-
Trouwens... Waarom 316 het mooiste model? Omdat niks in carosseriekleur is meegespoten? Omdat er meestal weinig extra's op zitten? Als je een E36 316i rijdt, weet ik niet wat er op een E36 325 of iets dergelijks tegen is...
quote:Op woensdag 24 september 2008 10:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee we hebben het niet over je smaak, maar over de beredenering dat de 316 mooier zou zijn dan andere types. Nu bijvoorbeeld weer: behoorlijk uitgebouwd wat goed te doen is bij het 316 model. Dit is net zo goed te doen bij elk ander type.
Ik zag een filmpje op youtube van iemand die een 316i met zo'n turbo had en die blies zijn motor op
ja 2e hands via mijn zwager. Heb hem erg gematst met klusjes in zijn nieuwe huis verklaard misschien de lage prijs.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh, ok. Ik vind nu idd op google ook iemand die bij zijn E36 316 een turbo had, waardoor het van 100 pk naar 150 pk ging, maar dat ding verkocht hij voor ¤ 1300... Zijn die krengen zo duur? Jij hebt het over een super charger toch, ook 50 pk extra en voor 90 euro???
Wij hebben er 2 in onderhoud, maar wat een dingen zijn dat jaquote:Op woensdag 29 oktober 2008 08:20 schreef Youp het volgende:
Afgelopen vrijdag (of was het nu donderdag?) hadden we een hele echte M3 CSL in de werkplaats...De eerste keer volgensmij dat we zo'n ding binnen hebben... Wat een auto!
De carbonsport duurt nog heel even, meer daarover vertel ik nog wel.
In het dorp waar ik vroeger woonde reed ook een kerel in een M3 CSL (E36 wel te verstaan). Die was ook nog bij AC Schnitzer geweest voor oa andere nokkenassen (en nog wat spul maar dat kan ik me niet meer precies herinneren). Achterop een in hoogte verstelbare spoiler, om de 3 maanden nieuwe achterbandjes en electronisch begrensd op 290 KM/h. Heeft ooit ook nog in 1 of ander tuningblad gestaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 08:20 schreef Youp het volgende:
Afgelopen vrijdag (of was het nu donderdag?) hadden we een hele echte M3 CSL in de werkplaats...De eerste keer volgensmij dat we zo'n ding binnen hebben... Wat een auto!
De carbonsport duurt nog heel even, meer daarover vertel ik nog wel.
Gaaf van de E36 zijn maar een stuk of 100 CSL's gemaakt. Nog nooit gezien btw.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:26 schreef fathank het volgende:
[..]
In het dorp waar ik vroeger woonde reed ook een kerel in een M3 CSL (E36 wel te verstaan). Die was ook nog bij AC Schnitzer geweest voor oa andere nokkenassen (en nog wat spul maar dat kan ik me niet meer precies herinneren). Achterop een in hoogte verstelbare spoiler, om de 3 maanden nieuwe achterbandjes en electronisch begrensd op 290 KM/h. Heeft ooit ook nog in 1 of ander tuningblad gestaan.
Olie is ongeveer 5000/6000km geleden ververst, er zat een tijdje 10w60 voor de trackdays en nu weer standaard 10w40, sinds die oliewissel lijkt het getik duidelijk hoorbaar te zijn..maar dat weet ik niet 100% zeker.quote:Op donderdag 13 november 2008 19:40 schreef Hyperdude het volgende:
Als hydraulische klepstoters tikken, doen ze dat volgens mij meestal als ze koud zijn. Heb je net olie ververst, of ben je daar bijna aan toe? Mijn E36 325 deed het met de ene olie beter dan met de andere.
Je hebt ook middeltjes, bv. http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/d_1009.html
maar daar zijn de meningen over verdeeld. Als die klepstioters op zijn, zijn ze op; dan helpen smeermiddeltjes hooguit tijdelijk.
Maar eerst ff uitzoeken of het echt je klepstoters betreft natuurlijk!
Wat doe je hier dan nogquote:Op donderdag 20 november 2008 10:16 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb mijn bimmer inmiddels niet meer. De maandelijkse en onderhoudskosten begonnen me tegen te staan.
Dus nu tuf ik rond in een peug 306. Scheelt een hoop geld. Rijdt wel iets minder en je hebt wat minder luxe, maar het scheelt me ongeveer 100 euro per maand.
gelukkig rijdt iedereen hier BMW.quote:
Mooi ehquote:Op donderdag 20 november 2008 10:37 schreef maedel het volgende:
wow Youp, wat een eyecandy die foto's!![]()
Ik vond dat oranje trouwens helemaal niet verkeerd in het interieur...
Die is al uit productie....quote:Op donderdag 20 november 2008 13:22 schreef Paupermans het volgende:
Ik las ergens dat de Z4 alweer uit productie gaat, beetje vreemd omdat de Z4 nog helemaal niet oudbollig oogt. Ik ben benieuwd naar de opvolger, ben altijd al een fan geweest van de Z3 en de Z4, vooral de M-coupes zijn prachtig. Hopelijk daalt de prijs van een gebruikte Z4 flink zodra de opvolger er is.
Dingen die ik niet zou kunnen missen:quote:Op donderdag 20 november 2008 15:29 schreef jitzzzze het volgende:
In april 2009 komt mijn zwart 116i![]()
Uiteraard met business line en chrome line exterieur. Wil hem volgende week gaan bestellen, zit nu hard na te denken over andere opties.
Sportstoelen!quote:Op donderdag 20 november 2008 15:47 schreef Paupermans het volgende:
[..]
Dingen die ik niet zou kunnen missen:
- Xenon
- Sportstoelen
- Navigatie
Zijn wel ongeveer de duurste opties, maar goed
Weet jij toevallig hoe dat momenteel zit met de 1-serie business line actie? Gratis navigatiesysteem BMW Portable Professional bij de dealer ingebouwd is mij helder, heeft m'n dealer verteld bij bestellen en dat vond ik wel aardig. Maar in hoeverre wordt deze geïntegreerd met de auto? Kan hier verder weinig over vinden, behalve dat het stiekem een Garmin Nuvi 880 is en er speciaal voor BMW houders zijn die ook het geluid over de boxen van de radio afspeelt.quote:Op donderdag 20 november 2008 17:05 schreef Youp het volgende:
[..]
Sportstoelen!
Buisiness Navi wordt je niet vrolijk van, dan moet je al meteen naar professional... en Xenon zou ik ook nog wel kunnen missen op een één.
Automatische airco is zeer fijn! en radio professional is ook wel aan te raden...
Komt gewoon met een steuntje op je dashboard gok ik...quote:Op donderdag 20 november 2008 18:18 schreef SuperFrank het volgende:
[..]
Weet jij toevallig hoe dat momenteel zit met de 1-serie business line actie? Gratis navigatiesysteem BMW Portable Professional bij de dealer ingebouwd is mij helder, heeft m'n dealer verteld bij bestellen en dat vond ik wel aardig. Maar in hoeverre wordt deze geïntegreerd met de auto? Kan hier verder weinig over vinden, behalve dat het stiekem een Garmin Nuvi 880 is en er speciaal voor BMW houders zijn die ook het geluid over de boxen van de radio afspeelt.
Hier ook een af-wachter voor een nieuwe, zwarte einser, verwachte leverdatum half januari.
Ben erg benieuwd.. als de boxen ook gebruikt worden vind ik het best een leuke actie.. Maargoed, nog niets over te vinden op het web..quote:Op donderdag 20 november 2008 18:33 schreef Youp het volgende:
[..]
Komt gewoon met een steuntje op je dashboard gok ik...
1.6i is ook leverbaar in een 3-serie (station)... Dat moet wel meevallen in een 1-serie, toch?quote:Op donderdag 20 november 2008 17:36 schreef Hyperdude het volgende:
Zwaardere motor.![]()
Maar ik vind zelf een zwarte hemel wel fijn( INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE.) Geen idee wat dat extra kost.
Onmisbaar: goede stoelen
Best gaaf zo'n speciale editie, maar je vader heeft duidelijk geen economie gestudeerd of welquote:Op donderdag 20 november 2008 10:02 schreef Youp het volgende:
De Carbonsport komt in januari.
M'n baas vertelde dat hij in de wandelgangen gehoord had dat de Carbonsport met de nieuwe 2009 iDrive kwam maar het scherm zou van de oude iDrive zijn. Dit heeft hij naar mij en mijn pa teruggekoppeld en vervolgens een voorstel gedaan. Hij kon de oude iDrive gratis hebben, of wachten tot januari op de nieuwe iDrive. Dat laatste heeft hij uiteraard gekozen.
Nog een leuk weetje is dat alle Carbonsports al gebouwd zijn en mijn ouders de enige krijgen met het nieuwe navi schermen een ander leuk weetje is dat er geen 25 van komen maar slechts 5 naar Nederland. Ik weet niet of er meer geproduceerd worden, maar in feite was deze auto alleen voor Nederland bedoeld....
We hebben ook al een Carbonsport cabrio in de showroom staan op 't werk, praktisch het zelfde uitgevoerd als die wat m'n ouders krijgen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sorry voor de telefoonfoto's, hierdoor lijkt het Merino volleder Oxydbraun nogal oranje. Dit is in werkelijkheid een stuk minder. Het enige optische verschil met deze auto en die van m'n ouders, is dat deze Rubinschwartz is en de onze Carbonschwartz wordt. En uiteraard wordt het een Coupe. Deze heeft verder nog een paar opties niet (nieuwe iDrive scherm, HUD, LDW, AFS en nog iets).
Die is vorige week zaterdag geïntroduceerd.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:54 schreef Teeno het volgende:
Youp, bij jullie al wat bekend over de "release" van de nieuwe 7-serie? Heb pas mijn E38 verkocht en zo'n nieuwe 750iL is toch wel errug mooi. Op de BMW-site al de specs bekeken (740 een 3 liter en 750 een 4,4.. die logica ontgaat mij?)
Je bent succesvol ondernemer en je wil wat...quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:35 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Best gaaf zo'n speciale editie, maar je vader heeft duidelijk geen economie gestudeerd of wel
Hij heeft toch al een 650i? Ben eigenlijk wel benieuwd waarom die niet voor de M6 zou gaan.
Nooit aan 2e hands gedacht? Met 100k aan afschrijving kan je best veel doen
Ik heb hem gisteren zien staan bij de dealer. Wat een enorm dingquote:Op donderdag 20 november 2008 23:54 schreef Teeno het volgende:
Youp, bij jullie al wat bekend over de "release" van de nieuwe 7-serie? Heb pas mijn E38 verkocht en zo'n nieuwe 750iL is toch wel errug mooi. Op de BMW-site al de specs bekeken (740 een 3 liter en 750 een 4,4.. die logica ontgaat mij?)
quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteren zien staan bij de dealer. Wat een enorm dingEn daar stond de 'korte' versie. Echt alles wat je maar zou kunnen willen in een auto is leverbaar in de 7-serie
Die cameraatjes die om de hoek kijken voor je. Echt hoe lui wil je zijnquote:Op vrijdag 21 november 2008 10:56 schreef Teeno het volgende:
[..]
![]()
Ik ben echter wel van mening dat ze die dvd-schermen achterin (op de achterkant van de voorstoelen) wat hoger hadden moeten hangen, en dan op de plek waar die nu zit een uitklapbaar tafeltje met cupholder oid. Afgaande op de plaatjes en filmpjes die ik er nu van gezien heb. Voor de rest echt niets op aan te merken.
--edit--
Bij de Li alleen dan, anders wordt het wellicht wat krap
En welke opties zijn het uiteindelijk geworden?quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:55 schreef jitzzzze het volgende:
Oh ja, even OT: Ik heb zojuist een 116i besteld, mijn eerste stapje op weg naar een 7 serie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |