Ik zal niet ontkennen dat het een masterlijke auto is, maar het is niet mijn favoriete voorkant, door die koplampen. Zijn die dingen nou een beetje duur in onderhoud, benzineverbruik, verzekering?quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:22 schreef maedel het volgende:
[..]
Lelijke voorkant?
Nou, vind ik eigenlijk niet. Ik vind mijn auto eigenlijk wel gaaf![]()
[ afbeelding ]
http://www.pbase.com/rick_20d/2002_bmw
Niet de mijne uiteraard, maar wel een zelfde.
Gaat gewoon nooit kapot.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat het een masterlijke auto is, maar het is niet mijn favoriete voorkant, door die koplampen. Zijn die dingen nou een beetje duur in onderhoud, benzineverbruik, verzekering?
Ik vind de 316 een mooi type bmw ja. Daarom kocht ik de 316 ook vanwege zijn uiterlijk niet vanwege zijn snelheid.Rijd er nu een half jaar mee bevalt prima! alleen zou hij wat harder mogen gaan.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Huh... je vindt de 316 mooiste bmw types? Ik snap het niet meer, je hebt altijd snelle auto's gereden en neemt een 316. Hmmm...
I know, maar ik vind die gewoon niet zo heel mooi die voorkant. Maar dat is natuurlijk per persoon verschillendquote:Op vrijdag 19 september 2008 10:28 schreef maedel het volgende:
[..]
Gaat gewoon nooit kapot.
Verzekering is niet het goedkoopste (all risk), en hij rijdt 1/11.
Ik tank wel voor ¤500 p/m, maar ik rij dan ook gewoon redelijk veel.
Het zijn niet die koplampen met die boogjes dus hè.
Daarbij wordt ook nog weleens vergeten dat een diesel een veel langere eindoverbrenging nodig heeft om het gebrek aan toeren te compenseren. Weg hogere koppel.quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:31 schreef Youp het volgende:
[..]
De hoeveelheid koppel wordt bepaald door hoe vroeg het vermogen vrij komt. Omdat een 535d 286pk heeft bij ik geloof 4200rpm heeft hij een vrij hoog koppel. De M5 heeft 507pk bij zo'n beetje 8000rpm dus is het koppel lager.
En een 535d sneller als een M5 tot de 160? Jij hebt nog nooit in een M5 gereden vrees ik... Ik heb wel vaker in E60 M5's (en M6-en) gereden en ook wel eens vaker in een gechipte 535d gereden (335pk)... Ook die haalt het niet. Misschien is hij de eerste 50 meter sneller maar daarna ook echt lang niet meer.
Even wat cijfers ter onderbouwing : de huidige 535d 6,5 sec 0-100 en een M5 doet er 4,7 seconden over... Dan moet de diesel wel een enorme inhaalslag maken van 100-160
Als het een Nederlandse auto is doet het idd helemaal niksquote:Op zaterdag 20 september 2008 22:32 schreef K-mail het volgende:
Kan het kloppen dat het knopje voor spraaksturing (in een 5) nergens voor dient, als je spraaksturing niet aangekruist heb als optie? Of kun je er toch iets mee, bijv. in combinatie met Navigatiesysteem Professional?
Overigens, heerlijke auto onze nieuwe 5 serie touring!
Zoek eens op mosselman, geen grap.quote:Op vrijdag 19 september 2008 11:02 schreef HighVolume het volgende:
... Ok daar heb jij weer gelijk in... Ben nu nog ff op mijn werk kan dus geen foto's uploaden. Ik had wat navraag gedaan bij een vriend van me die vertelde dat dit goed mogelijk is en de bmw +/- 150 pk zou hebben. Maar net zoals jij heb ik er ook nog nooit een 316 met supercharger gezien.Vandaar dat ik het hier even vraag.
Jepquote:Op zaterdag 20 september 2008 22:32 schreef K-mail het volgende:
Kan het kloppen dat het knopje voor spraaksturing (in een 5) nergens voor dient, als je spraaksturing niet aangekruist heb als optie? Of kun je er toch iets mee, bijv. in combinatie met Navigatiesysteem Professional?
Overigens, heerlijke auto onze nieuwe 5 serie touring!
Kansloze missie.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:40 schreef HighVolume het volgende:
[..]
Ik vind de 316 een mooi type bmw ja. Daarom kocht ik de 316 ook vanwege zijn uiterlijk niet vanwege zijn snelheid.Rijd er nu een half jaar mee bevalt prima! alleen zou hij wat harder mogen gaan.
Lijkt mij niet een heel erg lastig of moeilijk verhaal.
Weet ik, maar het moest er even uit.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Youp, dat heb ik hem paar post terug idd ook verteld.
Oh... Had ik niet verwacht van BMW. Heeft het zin om dat achteraf nog in te bouwen? Werkt het systeem goed?quote:
Dat knopje weglaten ziet er ook zo stom uit he.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:06 schreef K-mail het volgende:
[..]
Oh... Had ik niet verwacht van BMW. Heeft het zin om dat achteraf nog in te bouwen? Werkt het systeem goed?
Voor dat geld... hij gaat mij 90 euro kosten, denk niet dat ik daar een 1800cc motorblok voor heb.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:08 schreef Youp het volgende:
[..]
Kansloze missie.
Voor het geld wat je uit gaat geven kan je beter een ander motorblok kopen.
Maar de remmerij van een 316 is ook niks en het onderstel is ook niks. Tenzij je bereid bent dit te gaan upgraden naar dat van een 318is of hoger model.
Hou maar gewoon op en rij door totdat hij naar de sloop kan.
-edit-
Trouwens... Waarom 316 het mooiste model? Omdat niks in carosseriekleur is meegespoten? Omdat er meestal weinig extra's op zitten? Als je een E36 316i rijdt, weet ik niet wat er op een E36 325 of iets dergelijks tegen is...
quote:Op woensdag 24 september 2008 10:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee we hebben het niet over je smaak, maar over de beredenering dat de 316 mooier zou zijn dan andere types. Nu bijvoorbeeld weer: behoorlijk uitgebouwd wat goed te doen is bij het 316 model. Dit is net zo goed te doen bij elk ander type.
Ik zag een filmpje op youtube van iemand die een 316i met zo'n turbo had en die blies zijn motor op
ja 2e hands via mijn zwager. Heb hem erg gematst met klusjes in zijn nieuwe huis verklaard misschien de lage prijs.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh, ok. Ik vind nu idd op google ook iemand die bij zijn E36 316 een turbo had, waardoor het van 100 pk naar 150 pk ging, maar dat ding verkocht hij voor ¤ 1300... Zijn die krengen zo duur? Jij hebt het over een super charger toch, ook 50 pk extra en voor 90 euro???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |