abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61752373
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 10:22 schreef maedel het volgende:

[..]

Lelijke voorkant?
Nou, vind ik eigenlijk niet. Ik vind mijn auto eigenlijk wel gaaf
[ afbeelding ]
http://www.pbase.com/rick_20d/2002_bmw
Niet de mijne uiteraard, maar wel een zelfde.
Ik zal niet ontkennen dat het een masterlijke auto is, maar het is niet mijn favoriete voorkant, door die koplampen. Zijn die dingen nou een beetje duur in onderhoud, benzineverbruik, verzekering?
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 19 september 2008 @ 10:28:48 #77
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_61752437
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 10:25 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik zal niet ontkennen dat het een masterlijke auto is, maar het is niet mijn favoriete voorkant, door die koplampen. Zijn die dingen nou een beetje duur in onderhoud, benzineverbruik, verzekering?
Gaat gewoon nooit kapot.
Verzekering is niet het goedkoopste (all risk), en hij rijdt 1/11.
Ik tank wel voor ¤500 p/m, maar ik rij dan ook gewoon redelijk veel.

Het zijn niet die koplampen met die boogjes dus hè.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_61752746
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 10:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Huh... je vindt de 316 mooiste bmw types? Ik snap het niet meer, je hebt altijd snelle auto's gereden en neemt een 316. Hmmm...
Ik vind de 316 een mooi type bmw ja. Daarom kocht ik de 316 ook vanwege zijn uiterlijk niet vanwege zijn snelheid.Rijd er nu een half jaar mee bevalt prima! alleen zou hij wat harder mogen gaan.
Lijkt mij niet een heel erg lastig of moeilijk verhaal.
nee echt niet !
pi_61752909
Wat is het verschil qua uiterlijk van 316 en bijv. 325 dan? Een 316 gaat gewoon niet hard, klaar.
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 10:28 schreef maedel het volgende:

[..]

Gaat gewoon nooit kapot.
Verzekering is niet het goedkoopste (all risk), en hij rijdt 1/11.
Ik tank wel voor ¤500 p/m, maar ik rij dan ook gewoon redelijk veel.

Het zijn niet die koplampen met die boogjes dus hè.
I know, maar ik vind die gewoon niet zo heel mooi die voorkant. Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend maar als ik een beetje kijk naar 5-serie rond 2000 en 3-serie dan is de 3-serie vaak duurder met minder luxe. Ik wil gewoon een auto die lekker rijdt (liefst automaat) en niet kapot gaat
Facts don't care about your feelings
pi_61753044
Een bmw 316 gaat niet hard? GOH !! ... Vandaar mijn vraag ook of het verstandig is een super charger er in te doen. Omdat de 316 die ik heb leuk is uitgebouwd m3 spiegels /angel eyes / nette sportieve spoiler /etc. Zoals ik al zei : "ik kocht hem vanwege zijn uiterlijk". De andere bmw die Ekris had staan hadden dit niet. EN hij had "maar" 170.000 op de teller plus n.a.p. onderhoud boekjes. En ik de 2e eigenaar ben.Geen afgerachte 316 turkenbak dus.
nee echt niet !
pi_61753206
Vandaar, jij zegt ik vind de 316 een mooi type bmw, maar die hebben standaard geen m3 spiegel, angel eyes ,spoiler etc. We praten hier over een E36 neem ik aan? Zou ik is foto mogen zien?

Persoonlijk denk ik dat met een super charger in een 316 (nog nooit gezien) je geen aanzienlijke verbetering zal zien
Facts don't care about your feelings
pi_61753351
... Ok daar heb jij weer gelijk in ... Ben nu nog ff op mijn werk kan dus geen foto's uploaden. Ik had wat navraag gedaan bij een vriend van me die vertelde dat dit goed mogelijk is en de bmw +/- 150 pk zou hebben. Maar net zoals jij heb ik er ook nog nooit een 316 met supercharger gezien.Vandaar dat ik het hier even vraag.
nee echt niet !
pi_61753726
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 21:31 schreef Youp het volgende:

[..]

De hoeveelheid koppel wordt bepaald door hoe vroeg het vermogen vrij komt. Omdat een 535d 286pk heeft bij ik geloof 4200rpm heeft hij een vrij hoog koppel. De M5 heeft 507pk bij zo'n beetje 8000rpm dus is het koppel lager.

En een 535d sneller als een M5 tot de 160? Jij hebt nog nooit in een M5 gereden vrees ik... Ik heb wel vaker in E60 M5's (en M6-en) gereden en ook wel eens vaker in een gechipte 535d gereden (335pk)... Ook die haalt het niet. Misschien is hij de eerste 50 meter sneller maar daarna ook echt lang niet meer.

Even wat cijfers ter onderbouwing : de huidige 535d 6,5 sec 0-100 en een M5 doet er 4,7 seconden over... Dan moet de diesel wel een enorme inhaalslag maken van 100-160
Daarbij wordt ook nog weleens vergeten dat een diesel een veel langere eindoverbrenging nodig heeft om het gebrek aan toeren te compenseren. Weg hogere koppel.
pi_61789469
Kan het kloppen dat het knopje voor spraaksturing (in een 5) nergens voor dient, als je spraaksturing niet aangekruist heb als optie? Of kun je er toch iets mee, bijv. in combinatie met Navigatiesysteem Professional?

Overigens, heerlijke auto onze nieuwe 5 serie touring!
pi_61814378
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 22:32 schreef K-mail het volgende:
Kan het kloppen dat het knopje voor spraaksturing (in een 5) nergens voor dient, als je spraaksturing niet aangekruist heb als optie? Of kun je er toch iets mee, bijv. in combinatie met Navigatiesysteem Professional?

Overigens, heerlijke auto onze nieuwe 5 serie touring!
Als het een Nederlandse auto is doet het idd helemaal niks
pi_61856228
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 11:02 schreef HighVolume het volgende:
... Ok daar heb jij weer gelijk in ... Ben nu nog ff op mijn werk kan dus geen foto's uploaden. Ik had wat navraag gedaan bij een vriend van me die vertelde dat dit goed mogelijk is en de bmw +/- 150 pk zou hebben. Maar net zoals jij heb ik er ook nog nooit een 316 met supercharger gezien.Vandaar dat ik het hier even vraag.
Zoek eens op mosselman, geen grap.
pi_61860479
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 22:32 schreef K-mail het volgende:
Kan het kloppen dat het knopje voor spraaksturing (in een 5) nergens voor dient, als je spraaksturing niet aangekruist heb als optie? Of kun je er toch iets mee, bijv. in combinatie met Navigatiesysteem Professional?

Overigens, heerlijke auto onze nieuwe 5 serie touring!
Jep
Hopeloos benzine verslaafd
pi_61860593
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 10:40 schreef HighVolume het volgende:

[..]

Ik vind de 316 een mooi type bmw ja. Daarom kocht ik de 316 ook vanwege zijn uiterlijk niet vanwege zijn snelheid.Rijd er nu een half jaar mee bevalt prima! alleen zou hij wat harder mogen gaan.
Lijkt mij niet een heel erg lastig of moeilijk verhaal.
Kansloze missie.

Voor het geld wat je uit gaat geven kan je beter een ander motorblok kopen.
Maar de remmerij van een 316 is ook niks en het onderstel is ook niks. Tenzij je bereid bent dit te gaan upgraden naar dat van een 318is of hoger model.

Hou maar gewoon op en rij door totdat hij naar de sloop kan.

-edit-

Trouwens... Waarom 316 het mooiste model? Omdat niks in carosseriekleur is meegespoten? Omdat er meestal weinig extra's op zitten? Als je een E36 316i rijdt, weet ik niet wat er op een E36 325 of iets dergelijks tegen is...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_61863003
Youp, dat heb ik hem paar post terug idd ook verteld.
Facts don't care about your feelings
pi_61865580
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Youp, dat heb ik hem paar post terug idd ook verteld.
Weet ik, maar het moest er even uit.

postcount he
Hopeloos benzine verslaafd
pi_61870833
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:05 schreef Youp het volgende:

[..]

Jep
Oh... Had ik niet verwacht van BMW. Heeft het zin om dat achteraf nog in te bouwen? Werkt het systeem goed?
pi_61871004
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:06 schreef K-mail het volgende:

[..]

Oh... Had ik niet verwacht van BMW. Heeft het zin om dat achteraf nog in te bouwen? Werkt het systeem goed?
Dat knopje weglaten ziet er ook zo stom uit he.

Ik vind het zelf geen fijne optie dus ik zou het niet achteraf ingouwen. Ik weet niet of het mogelijk is, zal vast wel, maar zal ook vast wel veel te duur zijn..
Hopeloos benzine verslaafd
pi_61871322
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:08 schreef Youp het volgende:

[..]

Kansloze missie.

Voor het geld wat je uit gaat geven kan je beter een ander motorblok kopen.
Maar de remmerij van een 316 is ook niks en het onderstel is ook niks. Tenzij je bereid bent dit te gaan upgraden naar dat van een 318is of hoger model.

Hou maar gewoon op en rij door totdat hij naar de sloop kan.

-edit-

Trouwens... Waarom 316 het mooiste model? Omdat niks in carosseriekleur is meegespoten? Omdat er meestal weinig extra's op zitten? Als je een E36 316i rijdt, weet ik niet wat er op een E36 325 of iets dergelijks tegen is...
Voor dat geld... hij gaat mij 90 euro kosten, denk niet dat ik daar een 1800cc motorblok voor heb.
En het mooiste model ja . Ik heb het hier over mijn auto zoals je een paar post terug kan lezen. Mijn atuo is behoorlijk uitgebouwd en dat is goed te doen met het 316 model.Heb verder ook nergens gezegd dat er iets tegen een 325 iets.
Vind het ook erg grappig dat er hier zo wordt gevallen over wat de smaak van iemand is.
nee echt niet !
pi_61871748
Nee we hebben het niet over je smaak, maar over de beredenering dat de 316 mooier zou zijn dan andere types. Nu bijvoorbeeld weer: behoorlijk uitgebouwd wat goed te doen is bij het 316 model. Dit is net zo goed te doen bij elk ander type.

Ik zag een filmpje op youtube van iemand die een 316i met zo'n turbo had en die blies zijn motor op
Facts don't care about your feelings
pi_61871924
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee we hebben het niet over je smaak, maar over de beredenering dat de 316 mooier zou zijn dan andere types. Nu bijvoorbeeld weer: behoorlijk uitgebouwd wat goed te doen is bij het 316 model. Dit is net zo goed te doen bij elk ander type.

Ik zag een filmpje op youtube van iemand die een 316i met zo'n turbo had en die blies zijn motor op
Dude!

Wat zwart/wit gezien zeg. Ik zeg alleen maar dat een 316 prima is uit te bouwen en jij vat dat op dat ik daarmee bedoel dat de rest dus kut is en niet is uit te bouwen. De andere types boeien mij niet idd. want ik rijd een 316 en vandaar ook mijn vraag over een BMW 316.Denk dat mijn vraag en uitleg behoorlijk helder zijn voor een gemiddeld iemand.
Graag link toevoegen van die video.
nee echt niet !
pi_61872078
ZUCHT. Lees je eigen posts eens terug. Je blijft elke keer doorratelen over DE 316 die zo mooi is. Zeg dan gewoon de E36 want het gaat over al die soorten.

Maar goed, zoals Youp ook al zei, de 316 is niet gemaakt om hard te rijden, dus dat zou ik ook gewoon niet doen.

Ik denk dat die youtube video trouwens geen E36 is, hij gaat best wel hard trouwens.

Facts don't care about your feelings
pi_61872144
Een turbo is trouwens wel iets anders dan een super charger.Een Turbo wordt "aangedreven" door de uitlaatgassen en doet zijn werk pas vanaf een bepaald aantal toeren.

Een Supercharger wordt aangedreven vanaf de krukas en geeft dus ALTIJD extra druk

En je begrijpt zelf toch ook wel dat ik het over een E36 316 heb?En ik blijf er niet over doorhameren.Ik reageer alleen op een ander die het tersprake brengt.
nee echt niet !
pi_61872200
Maar goed. Denk ook niet dat ik dit ga doen om de redenen die jij en Youp ook aangeven en ik zelf ook mijn bedenkingen had. In ieder geval bedankt voor je mening.
nee echt niet !
pi_61872362
Oh, ok. Ik vind nu idd op google ook iemand die bij zijn E36 316 een turbo had, waardoor het van 100 pk naar 150 pk ging, maar dat ding verkocht hij voor ¤ 1300... Zijn die krengen zo duur? Jij hebt het over een super charger toch, ook 50 pk extra en voor 90 euro???
Facts don't care about your feelings
pi_61872485
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh, ok. Ik vind nu idd op google ook iemand die bij zijn E36 316 een turbo had, waardoor het van 100 pk naar 150 pk ging, maar dat ding verkocht hij voor ¤ 1300... Zijn die krengen zo duur? Jij hebt het over een super charger toch, ook 50 pk extra en voor 90 euro???
ja 2e hands via mijn zwager. Heb hem erg gematst met klusjes in zijn nieuwe huis verklaard misschien de lage prijs.
Wist ook niet dat ze 1300 kosten
nee echt niet !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')