abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59207813

Welkom in hét centrale topic voor alle productinformatie, aanbiedingen, Zweden, nieuws enz... Ook zijn er meerdere medewerkers aanwezig die je graag verder helpen.
quote:
Voorgaande topics:
XXXVII - XXXVII - XXXVI - XXXV - XXXIV - XXXIII - XXXII - XXXI - XXX - XXIX - XXVIII - XXVII - XXVI - XXV - XXIV - XXIII - XXII - XXI - XX - XIX - XVIII - XVII - XVI - XV - XIV - XIII - XII - XI - X - IX - VIII - VII - VI - V - IV - III - II - I.

Er is ook een topic beschikbaar in CUL
Culinaire toppers van IKEA
quote:
TRANSPORTSERVICE
Als niet alles in je auto past, kan je bij IKEA het transport naar huis regelen of een aanhangwagen huren. In [url=deze folder][url=http://www.ikea.com/ms/nl_NL/pdf/services/transportfolder_juni_08.pdf]Transportfolder[/url][/url] vind je alle informatie over de verschillende transportmogelijkheden die IKEA je te bieden heeft.

Sneltransport mogelijk vanaf 29.-

Tarieven voor normaal transport:
0 - 50 kg: 29.-
50 - 100 kg: 39.-
100 - 300 kg: 59.-
300 - 500 kg: 79.-
Elke volgende staffel van 200 kg is +20.-

Hier kan je kijken wanneer je bezorging gepland staat.

Heb je verder nog vragen, ga dan naar de Transportbalie of Klantenservice.
quote:
IKEA CARD: JIJ BEPAALT HOE JIJ BETAALT
Met de IKEA Card ligt alles binnen handbereik. Vanaf nu hoef je grote bedragen niet meer in één keer te betalen maar kan je met de IKEA Card in termijnen afrekenen. Je kan er kortom eenvoudig en voordelig mee winkelen bij alle IKEA vestigingen.
quote:
Zondags- en speciale openingstijden
Bij een zondagsopening is IKEA open van 10-17 uur. Dit zijn de zondagsopeningen van de komende tijd:

8 juni: IKEA Amsterdam
15 juni: IKEA Amsterdam
22 juni: IKEA Amsterdam, Hengelo
29 juni: IKEA Amsterdam

IKEA Utrecht viert het Zweedse midsommar en is daarom 20 juni open tot 24:00 uur.
In de winkel vinden speciale activiteiten plaats. Kijk op www.ikea.nl/utrecht voor meer informatie.
quote:
OP=OP!Kortingen tot wel 70%

Van 9 t/m 19 juli kan je je slag slaan, want IKEA ruimt het weer op.
In de winkel en in het zelfbedieningsmagazijn kan je artikelen vinden met tot 70% korting.
quote:
Vragen?

Anna staat iedere dag voor je klaar!

En als Anna het niet weet, vraag je het aan één van de medewerkers!
  • IKEA Amsterdam: JC-Rags
  • IKEA Barendrecht: kalinho
  • IKEA Breda: Allan24
  • IKEA Delft: Snarf
  • IKEA Duiven: WebForce
  • IKEA Eindhoven: Debsterr
  • IKEA Haarlem: GenderQ - Sebastiaan2003
  • IKEA Heerlen: TimC
  • IKEA Hengelo: Bartjebart - MeNicole - Ke2v2in
  • IKEA Utrecht: Memento-Mori
    Hoor jij hier ook bij te staan, laat het dan even weten
  • Klik hierrrrr voor de openingspost, alleen even 'eerdere topics' aanpassen!

[ Bericht 4% gewijzigd door Bartjebart op 08-06-2008 00:46:31 ]
    Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
    pi_59207867
    Maar eerst Midsommar!
    20 juni is IKEA Utrecht tot 00uur geopend
    pi_59207979
    Staat nu ook in de OP

Mag je tot 24:00 werken?
    Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
      zondag 8 juni 2008 @ 00:38:38 #4
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_59208109
    Dank Adelante en Bartjebart!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_59208196
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 00:31 schreef Bartjebart het volgende:
    Staat nu ook in de OP

Mag je tot 24:00 werken?
    ik riep eerst ik ga niet werken maar stond van 15-21.30 al in de bezetting kan ik net zo goed wat langer blijven ook tot max. 23.30 (ga met ov naar werk )
    Voor familyleden gaan er op deze avond ook verschillende mooie aanbiedingen zijn, de mooiste aanbiedingen het laatst op de avond (ik omschrijf het zoals ik het gelezen heb dus of het echt zo mooi is weet ik niet ;p )

Plus wij als medewerkers krijgen een midsommarcadeautje mee *jeej* en er wordt onder de medewerkers die die avond werken dus ook een reis naar Stockholm verloot
      zondag 8 juni 2008 @ 01:43:12 #6
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_59209354
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 19:16 schreef Ma3stro het volgende:
    Tijdje terug een Ikea keuken besteld met massief eiken NUMERÄR werkbladen. Begin deze week bezig geweest met het op maat zagen van het blad. Vervolgens in de "behandla" gezet. Wat blijkt het vandaag; er zitten een paar bobbels in het blad. Na nadere inspectie blijkt er een eiken fineerlaag op het eiken blad te zitten?!?! Vandaag even gebeld met de klantenservice, die konden me ook niet zo 1,2,3 vertellen of dat zo hoort. Iemand hier enig idee of dit normaal is? Gelukkig zitten de bobbels op het stuk waar de gaskookplaat zit.
    Ik ben benieuwd naar het antwoord, aangezien ik dit blad wil kopen voor mijn toekomstige huisje (moet eerst nog van alles laten uitrekenen...)
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_59212082
    Iemand een idee of de JAMSUNDA serie uitgebreid wordt in de nieuwe catalogus?
    Omdat ik een JAMSUNDA eettafel heb, wil ik eigenlijk een hoge vitrine/buffetkast, maar in de JAMSUNDA serie zit nu alleen dit lage buffet:
    pi_59214763
    Wanneer komt de nieuwe catalogus uit?
    Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
    pi_59217587
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 10:09 schreef 12bhippy het volgende:
    Iemand een idee of de JAMSUNDA serie uitgebreid wordt in de nieuwe catalogus?
    Omdat ik een JAMSUNDA eettafel heb, wil ik eigenlijk een hoge vitrine/buffetkast, maar in de JAMSUNDA serie zit nu alleen dit lage buffet:
    [ link | afbeelding ]
    Nee de JAMSUNDA serie wordt niet uitgebreidt. zeker tot en met oktober niet.
      zondag 8 juni 2008 @ 15:31:27 #10
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_59219715
    Ben ik de enige bij wie de OP er niet uit ziet?
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      zondag 8 juni 2008 @ 16:50:33 #11
    139314 Spookje81
    Ik ben Spookje
    pi_59222001
    ik wil binnenkort gaan kijken voor het opzet stuk dat bij het Michael bureau hoort.
    Dus bij deze een heerlijke terug vind post
    AC:ww Angel, village, 0601-9853-3200
    forum.opeenshadikhet.nl
    pi_59229453
    tvp
    pi_59231422
    Nogmaals mijn vraag uit het vorige topic: weet iemand hoeveel gewicht er in een PAX kast met planken mag? Ik wil er een samenstellen van 1 meter breed en die als servieskast gebruiken. Dus: kunnen die kasten een stapel borden aan?

Alvast bedankt
      zondag 8 juni 2008 @ 21:55:06 #14
    3011 E.T.
    pi_59231606
    Bij de losse planken staat 'maximale belasting 20 kilo'
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      maandag 9 juni 2008 @ 01:14:29 #15
    190186 hierissieweer
    pi_59236739
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 15:31 schreef E.T. het volgende:
    bij mij ook niet hoor
    pi_59236747
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 15:31 schreef E.T. het volgende:
    Wat is er mis mee dan?
      maandag 9 juni 2008 @ 02:34:21 #17
    190186 hierissieweer
    pi_59237317
    de plaatjes zitten niet mooi, en het loopt door elkaar heen
    pi_59246770
    Hier niet hoor.
    pi_59249956
    Nog bedankt voor het opzoeken van de informatie over de uitvoeringen van 'mijn' tafel. Had ik eindelijk een keus gemaakt, blijkt die dus niet te bestaan. Nu maar even nadenken of ik de andere uitvoeringen ook mooi genoeg vind, of dat ik misschien toch nog even verder ga zoeken.
    Everything which is not impossible, will eventually happen
    pi_59250908
    In FireFox 2 ziet ie er bij ook niet echt goed uit, als ik hem in IE 7 open gaat het wel goed.
      maandag 9 juni 2008 @ 18:29:56 #21
    151749 Gnittoo
    I WANT THAT ONE!
    pi_59253262
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 01:15 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat is er mis mee dan?
    pi_59253761
    Zo ziet mijn OP er ook uit.
    pi_59253958
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 18:29 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Ow

Ik weet ook niet hoe ik dat moet veranderen...
    pi_59270934
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 21:55 schreef E.T. het volgende:
    Bij de losse planken staat 'maximale belasting 20 kilo'
    Ooh... Dan zal het wel kunnen thnx!
    pi_59275459
    Gisteren heb ik mijn keuken gekocht bij Ikea, blijkt dat de inductiekookplaat een levertijd heeft van 150 dagen, moet ik die ergens anders gaan kopen Verder ben ik heel goed geholpen daar, kunnen de "officiële keukenboeren" nog een puntje aan zuigen
    pi_59275596
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 13:18 schreef Irby het volgende:
    Gisteren heb ik mijn keuken gekocht bij Ikea, blijkt dat de inductiekookplaat een levertijd heeft van 150 dagen, moet ik die ergens anders gaan kopen Verder ben ik heel goed geholpen daar, kunnen de "officiële keukenboeren" nog een puntje aan zuigen
    Geen enkele Ikea heeft hem op voorraard?
    pi_59283368
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 13:18 schreef Irby het volgende:
    Goh... de NUTID inductiekookplaat?

De kans is erg klein dat er een IKEA is die die kookplaat op voorraad heeft. Waarschijnlijk is de nieuwere versie wel met een paar weken te bestellen.
      dinsdag 10 juni 2008 @ 18:45:47 #28
    151749 Gnittoo
    I WANT THAT ONE!
    pi_59283976
    iemand een idee of er ook een vervanger komt voor de Fixhult bank? de Fixhult stond tot 2 weken geleden nog op de ikea site maar is sindsdien op mysterieuze wijze verdwenen.....
    pi_59292444
    Zijn er nergens nog hoezen voor de stoel Henrik?
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_59294387
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 22:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Zijn er nergens nog hoezen voor de stoel Henrik?
    Hengelo heeft ze nog meer dan voldoende
    pi_59296561
    Heeft IKEA ook aanrechtbladen mèt waterkering? Als ik op de website kijk vind ik de Prägel steenpatroon zwart wel mooi en lekker goedkoop. Maar voor zover ik het kan zien is dit aanrechtblad helemaal recht...
    Heeft de IKEA dus ook iets soortgelijks met waterkering?
    pi_59299245
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 07:10 schreef Sleeve het volgende:
    Heeft IKEA ook aanrechtbladen mèt waterkering? Als ik op de website kijk vind ik de Prägel steenpatroon zwart wel mooi en lekker goedkoop. Maar voor zover ik het kan zien is dit aanrechtblad helemaal recht...
    Heeft de IKEA dus ook iets soortgelijks met waterkering?
    Alleen maatwerkbladen kunnen met waterkering. Dus je zou dan een laminaatblad op maat kunnen laten maken met waterkering. Die heten personlig geloof ik.
    pi_59316738
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 00:42 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ik riep eerst ik ga niet werken maar stond van 15-21.30 al in de bezetting kan ik net zo goed wat langer blijven ook tot max. 23.30 (ga met ov naar werk )
    Voor familyleden gaan er op deze avond ook verschillende mooie aanbiedingen zijn, de mooiste aanbiedingen het laatst op de avond (ik omschrijf het zoals ik het gelezen heb dus of het echt zo mooi is weet ik niet ;p )

Plus wij als medewerkers krijgen een midsommarcadeautje mee *jeej* en er wordt onder de medewerkers die die avond werken dus ook een reis naar Stockholm verloot
    Wanneer worden die Family aanbiedingen bekend? Ik heb net al even op de site gekeken maar de link naar de Family afdeling geeft een foutmelding.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_59325765
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 10:38 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Alleen maatwerkbladen kunnen met waterkering. Dus je zou dan een laminaatblad op maat kunnen laten maken met waterkering. Die heten personlig geloof ik.
    Weet iemand ook hoe duur zoiets ongeveer is bij de IKEA? Het moet een hoekblad worden, links 1.80 bij rechts 1.20m.

Jammer dat hier niets over op de site van IKEA staat. Ik woon namelijk niet echt in de buurt van een IKEA (40 min. rijden)..... dus even langsgaan om het na te vragen doe je dan ook niet zomaar!
    pi_59326280
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 07:13 schreef Sleeve het volgende:

Jammer dat hier niets over op de site van IKEA staat. Ik woon namelijk niet echt in de buurt van een IKEA (40 min. rijden)..... dus even langsgaan om het na te vragen doe je dan ook niet zomaar!
    Je kan de online keukencatalogus wel raadplegen(klik hier) op pagina 66 staat een tabel met prijzen voor PERSO bladen.
    pi_59341769
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 07:13 schreef Sleeve het volgende:
    Weet iemand ook hoe duur zoiets ongeveer is bij de IKEA? Het moet een hoekblad worden, links 1.80 bij rechts 1.20m.
    Met die link van hierboven kom je op 70 euro de strekkende meter voor normale diepte van keukenkastjes. Dus dan wordt het rond de 200 euro. Je hebt dan twee bladen die je aan elkaar klemt.
    pi_59348907
    + 10 euro voor de hoekverbinding
    + eventueel 6,20 per zichtbare zijkant
    pi_59351181
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 22:25 schreef Bartjebart het volgende:
    + 10 euro voor de hoekverbinding
    + eventueel 6,20 per zichtbare zijkant
    70 euro x 1,2 x 2 + 10 = 178 + eventueel 6,20 of 12,40 = onder de 200?
      donderdag 12 juni 2008 @ 23:32:48 #39
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_59351363
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 18:45 schreef Gnittoo het volgende:
    iemand een idee of er ook een vervanger komt voor de Fixhult bank? de Fixhult stond tot 2 weken geleden nog op de ikea site maar is sindsdien op mysterieuze wijze verdwenen.....
    FIXHULT is volgens mij alleen tijdelijk niet leverbaar, dus zal wel weer binnenkomen.
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_59351417
    nee hoor in isell stond: uitgaand artikel, niet meer op voorraad bij leverancier.
    pi_59352025
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 21:49 schreef Dipkip het volgende:
    Nogmaals mijn vraag uit het vorige topic: weet iemand hoeveel gewicht er in een PAX kast met planken mag? Ik wil er een samenstellen van 1 meter breed en die als servieskast gebruiken. Dus: kunnen die kasten een stapel borden aan?

Alvast bedankt
    Ik weet niet hoeveel er in mag, maar kan je wel mijn ervaringen vertelellen. Ik heb hier een Pax kast van een meter breed en 66cm diep staan. Als ik daar ongeveer 40 blikjes frisdrank in zet begint de plank lichtjes door te buigen. Het ligt er een beetje aan hoeveel servies je hebt. Wat je ook kunt proberen zijn de plankensets die bedoeld zijn voor de schuifmanden (je hebt dus twee ondersteunende tussenplanken). Als je deze planken afwisseld met de gewone dan gaat het wel goed denk ik.
    Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
    pi_59354376
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 08:27 schreef user_friendly het volgende:

[..]

Je kan de online keukencatalogus wel raadplegen(klik hier) op pagina 66 staat een tabel met prijzen voor PERSO bladen.
    Dank je wel voor de link (en de berekeningen)... Ik denk dat ik toch maar even bij de IKEA ga kijken als ik daar een keer in de buurt ben. Op de foto's zien de werkbladen er wel goed uit, maar ik wil het toch in het echt gezien hebben. Het is overigens wel duurder dan een Duropal (bij de bouwmarkt verkrijgbaar) werkblad dat je zelf op maat maakt. Aangezien het maar voor 1 à 2 jaar is tot ik een hele nieuwe keuken kan betalen wil ik eigenlijk zo min mogelijk geld uitgeven....
    Misschien dat ik dus uiteindelijk toch voor een blad zonder waterkering ga, want dan ben ik onder de 100 euro klaar
    Iemand hier ervaring met zo'n blad zonder waterkering?
    pi_59358629
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 06:40 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Dank je wel voor de link (en de berekeningen)... Ik denk dat ik toch maar even bij de IKEA ga kijken als ik daar een keer in de buurt ben. Op de foto's zien de werkbladen er wel goed uit, maar ik wil het toch in het echt gezien hebben. Het is overigens wel duurder dan een Duropal (bij de bouwmarkt verkrijgbaar) werkblad dat je zelf op maat maakt. Aangezien het maar voor 1 à 2 jaar is tot ik een hele nieuwe keuken kan betalen wil ik eigenlijk zo min mogelijk geld uitgeven....
    Misschien dat ik dus uiteindelijk toch voor een blad zonder waterkering ga, want dan ben ik onder de 100 euro klaar
    Iemand hier ervaring met zo'n blad zonder waterkering?
    Een paar jaar terug was meer dan 50% van de werkbladen op maat die IKEA liet maken met waterkering. Nu is dit nog maar 5%. Dit heeft volgens mij mede te maken met de opkomst van de vaatwasser. In principe heb je de waterkering niet echt meer nodig.

Mijn ouders hebben ook geen waterkering genomen in de keuken en volgens mij biedt dat geen problemen.
      vrijdag 13 juni 2008 @ 11:17:43 #44
    151749 Gnittoo
    I WANT THAT ONE!
    pi_59358781
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 23:34 schreef Memento-Mori het volgende:
    nee hoor in isell stond: uitgaand artikel, niet meer op voorraad bij leverancier.
    jammer, thanks anyway.
    pi_59359519
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 11:11 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Een paar jaar terug was meer dan 50% van de werkbladen op maat die IKEA liet maken met waterkering. Nu is dit nog maar 5%. Dit heeft volgens mij mede te maken met de opkomst van de vaatwasser. In principe heb je de waterkering niet echt meer nodig.

Mijn ouders hebben ook geen waterkering genomen in de keuken en volgens mij biedt dat geen problemen.
    Sommige mensen hebben nog geen vaatwasser.

Mompelt iets over achterlijke ouders
    pi_59363775
    Misschien zoek ik verkeerd maar hebben ze bij ikea geen 4 seizoenen dekbedden?
    pi_59364053
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 14:41 schreef het-is-mij het volgende:
    Misschien zoek ik verkeerd maar hebben ze bij ikea geen 4 seizoenen dekbedden?
    Mysa Vete 4-seizoenen
    IKEA 365+ Mysa 4-seizoenen
    Mysa Ronn 4-seizoenen
    Mysa Stra 4-seizoenen

pi_59364389
    quote:
    Dank u, had verkeerd gezocht

Dan de volgende vraag, iemand ervaringen met de dekbedden van ikea?
    pi_59364551
    Ik heb een vraagje over de Norden eettafel wit. Heeft iemand ervaring met deze eettafel (is ie stevig? komen er snel krasjes of deukjes op?) en hoe lang heb je garantie op zo'n eettafel?

En hoe duur zou het zijn om deze tafel thuis te laten bezorgen? Kan het pdfje van de site niet openen namelijk.

Edit: Ik zie net dat de Norden wit niet beschikbaar is in 150/205x90. Bestaat die maat niet in de witte variant of is er iets anders aan de hand?

[ Bericht 20% gewijzigd door Cyan op 13-06-2008 15:50:03 ]
    pi_59365930
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 11:11 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wij hebben wel een vaatwasser, maar sommige dingen was ik nog steeds met de hand af zoals de wok en een aantal grote borden die niet goed in de vaatwasser passen....
    Maar daar zou ik natuurlijk zo'n afdruiprekje met daaronder een 'wateropvangblad' voor kunnen kopen.... Mijn vriend wil alleen geen blad zonder waterkering, dus ik kan hopelijk wat goede argumenten verzamelen om er één te kopen zonder waterkering.
    Ik vind zonder waterkering stiekem ook gewoon mooier...
    pi_59367326
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 15:10 schreef Cyan het volgende:
    Ik heb een vraagje over de Norden eettafel wit. Heeft iemand ervaring met deze eettafel (is ie stevig? komen er snel krasjes of deukjes op?) en hoe lang heb je garantie op zo'n eettafel?

En hoe duur zou het zijn om deze tafel thuis te laten bezorgen? Kan het pdfje van de site niet openen namelijk.

Edit: Ik zie net dat de Norden wit niet beschikbaar is in 150/205x90. Bestaat die maat niet in de witte variant of is er iets anders aan de hand?
    Norden is er alleen in de lange uitvoering in het wit. Ik wilde juist de lange uitvoering in beuken, en dat bestaat dan weer niet. Verder is het volgens mij wel een hele stevige tafel (heb er in de winkel flink tegen aan geduwt, ook tegen de maat die jij nu noemt).
    pi_59368001
    Vanaf maandag mag ik ook in de OP
    Eins, zwei, hoeplakai.
      vrijdag 13 juni 2008 @ 17:27:13 #53
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_59368124
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 17:22 schreef jakkop het volgende:
    Vanaf maandag mag ik ook in de OP
    vakantiekrachten niet hoor
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_59368207

Maar ik blijf waarschijnlijk na de vakantie.
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_59368469
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 16:52 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Norden is er alleen in de lange uitvoering in het wit. Ik wilde juist de lange uitvoering in beuken, en dat bestaat dan weer niet. Verder is het volgens mij wel een hele stevige tafel (heb er in de winkel flink tegen aan geduwt, ook tegen de maat die jij nu noemt).
    Damn! Ik heb het net opgemeten en die lange tafel zou wel passen maar is een beetje overdreven groot. Misschien komt ie nog in de andere maten omdat het een nieuw product is?
    pi_59376536
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 17:43 schreef Cyan het volgende:

[..]

Damn! Ik heb het net opgemeten en die lange tafel zou wel passen maar is een beetje overdreven groot. Misschien komt ie nog in de andere maten omdat het een nieuw product is?
    De witte versie komt ook in die kleinere maat!
    Je moet daarvoor alleen nog wel even geduld hebben... die staan gepland voor oktober.

Op deze tafels zit de standaard IKEA garantie van 2 jaar.

De tafel weegt trouwens 76,0kg. Dat zou volgens mij neerkomen op een transport tarief van 39.-
    Volgens mij kan die ook mee met het sneltransport. Als je de tafel dan voor 18:00 uur inlevert, heb je de tafel diezelfde avond nog thuisbezorgd!
    pi_59378328
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 22:29 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Je moet daarvoor alleen nog wel even geduld hebben... die staan gepland voor oktober.

De tafel weegt trouwens 76,0kg. Dat zou volgens mij neerkomen op een transport tarief van 39.-
    Volgens mij kan die ook mee met het sneltransport. Als je de tafel dan voor 18:00 uur inlevert, heb je de tafel diezelfde avond nog thuisbezorgd!
    Thnx a lot!

Dan heb ik nog tot oktober op mijn te overtuigen dat dit onze nieuwe eettafel moet worden.
    pi_59384037
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 22:29 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Komt de grote dan ook in beuken in oktober? Alsjeblieft?
    pi_59384849
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 11:04 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Vast wel!
    pi_59394406
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 11:04 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Nee sorry...

In augustus wordt de huidige grote berken versie vervangen, in oktober komt de kleinere witte en dan is het volgens mij gedaan met wisselingen bij de NORDEN serie...

edit: onee, het bankje komt in het zwart
    pi_59396869
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 21:07 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nee sorry...

In augustus wordt de huidige grote berken versie vervangen, in oktober komt de kleinere witte en dan is het volgens mij gedaan met wisselingen bij de NORDEN serie...

edit: onee, het bankje komt in het zwart
    Door wat wordt de grote berken dan vervangen? Door een andere berken? We zitten er nu namelijk over te denken om maar voor berken te gaan. Is die andere mooier? Wat is er anders aan?

* Quinazoline is niet nieuwsgierig hoor .
    pi_59397806
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 22:50 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Door wat wordt de grote berken dan vervangen? Door een andere berken? We zitten er nu namelijk over te denken om maar voor berken te gaan. Is die andere mooier? Wat is er anders aan?

* Quinazoline is niet nieuwsgierig hoor .
    Voor een precies dezelfde versie als de oude. Al zal er wel iets aan veranderen, zoals de gebruikte lak of de wijze waarop je de bladen aan elkaar kunt koppelen.

Verder heb ik de nieuwe versie nog niet in het eggie gezien, dus ik weet niet of er verder karaktiristieke wijzigingen zijn.

De kans zit er in dat bepaalde winkels het artikel gaan afprijzen tijdens de komende OP=OP ronde om zo de oude voorraad uit te verkopen.
      zondag 15 juni 2008 @ 14:37:56 #63
    26414 greatgonzo
    Gonzo met een G
    pi_59406117
    Ik heb gordijnen nodig, voor de slaapkamer (breedte 2,5 m en lengte 1,5 m)

Nu is mijn oog gevallen op de BOMULL

Maar deze is dus een halve meter te lang. Wordt dit evt bij Ikea ingekort, op maat? Of is dit zelf te doen?
    Bij tijd en wijle aanwezig...
    pi_59406206
    Is al enigszins bekend welke artikelen in de opruiming gaan? Wij hebben namelijk van de week van alles uitgezocht wat we 12 juli willen komen ophalen, maar nu zul je net zien dat net onze dingen helemaal uitverkocht zijn omdat ze in de uitverkoop komen. Dus dat vind ik eng. .
    pi_59406306
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 14:37 schreef greatgonzo het volgende:
    Ik heb gordijnen nodig, voor de slaapkamer (breedte 2,5 m en lengte 1,5 m)

Nu is mijn oog gevallen op de BOMULL

Maar deze is dus een halve meter te lang. Wordt dit evt bij Ikea ingekort, op maat? Of is dit zelf te doen?
    Volgens mij zit er een strijkband bij waarmee je de gordijnen zelf kunt inkorten.
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 14:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Is al enigszins bekend welke artikelen in de opruiming gaan? Wij hebben namelijk van de week van alles uitgezocht wat we 12 juli willen komen ophalen, maar nu zul je net zien dat net onze dingen helemaal uitverkocht zijn omdat ze in de uitverkoop komen. Dus dat vind ik eng. .
    Het is per vestiging verschillend welke artikelen met korting verkocht gaan worden tijdens de komende OP=OP ronde.
    In totaal gaan er bij de keukenafdeling al een kleine 800 artikelnummers uit het assortiment. Het is dus erg lastig te zeggen wat er precies over het gehele assortiment uit gaat.
    pi_59406418
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 14:49 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het is per vestiging verschillend welke artikelen met korting verkocht gaan worden tijdens de komende OP=OP ronde.
    In totaal gaan er bij de keukenafdeling al een kleine 800 artikelnummers uit het assortiment. Het is dus erg lastig te zeggen wat er precies over het gehele assortiment uit gaat.
    Ok, afwachten dus. Bedankt voor je antwoord in ieder geval!
      zondag 15 juni 2008 @ 19:08:40 #67
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_59410952
    Worden die bordenrekken van Rationell Variera niet meer verkocht? (waar je een stapel serviesborden in kwijt kunt, met van die dragers)
    pi_59438740
    Toen ik een paar weken geleden in Barendrecht was zei een werknemer daar dat bezorgen maximaal 89 euro kost ongeacht het gewicht. Nu lees ik in de transportfolder dat de tabel gewoon doorloopt en voor elke 200 kilo 20 euro betaald moet worden. Wat is waar? En zijn de prijzen hetzelfde voor sneltransport?

We zijn namelijk van plan in 1x een hoop spullen te halen voor het nieuwe huis van mn schoonvader (bank, buro, boekenkasten, tv-kast etc).
    pi_59442312
    Ik geloof dat ze net nieuwe prijzen hebben voor transport, misschien ligt het daaraan? Maar wat nou oud en wat nou nieuw is weet ik dan weer niet...
    pi_59443121
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 19:08 schreef ROG het volgende:
    Worden die bordenrekken van Rationell Variera niet meer verkocht? (waar je een stapel serviesborden in kwijt kunt, met van die dragers)
    Jawel... die worden nog steeds verkocht.
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 18:44 schreef werty het volgende:
    Toen ik een paar weken geleden in Barendrecht was zei een werknemer daar dat bezorgen maximaal 89 euro kost ongeacht het gewicht. Nu lees ik in de transportfolder dat de tabel gewoon doorloopt en voor elke 200 kilo 20 euro betaald moet worden. Wat is waar? En zijn de prijzen hetzelfde voor sneltransport?

We zijn namelijk van plan in 1x een hoop spullen te halen voor het nieuwe huis van mn schoonvader (bank, buro, boekenkasten, tv-kast etc).
    Er zijn inderdaad nieuwe transporttarieven. De gegevens die je op dit moment in de transportfolder vindt, zijn de juiste. Al geloof ik wel dat er een ristrictie zit aan het maximale gewicht dat vervoerd wordt met het sneltransport.
      maandag 16 juni 2008 @ 23:08:49 #71
    3011 E.T.
    pi_59447390
    Volgens mij was het nieuwe transportsysteem och nog niet helemaal in Barendrecht doorgevoerd?
    Laatste keer hadden ze ook nog geen sneltransport volgens mij (al is dat ook al weer een maand of 4 geleden.. maar wel ruim na de invoering van het 'nieuwe' transport)

kalinho, enlighten us!
    pi_59448763
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 23:08 schreef E.T. het volgende:
    Volgens mij was het nieuwe transportsysteem och nog niet helemaal in Barendrecht doorgevoerd?
    Laatste keer hadden ze ook nog geen sneltransport volgens mij (al is dat ook al weer een maand of 4 geleden.. maar wel ruim na de invoering van het 'nieuwe' transport)

kalinho, enlighten us!
    Die tarieven zijn sowieso systeemtechnisch landelijk in 1x ingegaan op 2 juni.
      dinsdag 17 juni 2008 @ 10:21:46 #73
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_59453747

IKEA 365+ Servies
    18-delig
    Wit
    Art. Nr: 50136317

van 35.95 voor 24.95

NORDEN Eettafel
    220/266x100 cm
    Berken
    Art. Nr: 3808807

van 219 voor 159
      dinsdag 17 juni 2008 @ 11:05:27 #74
    44200 Sjeekie_Beekie
    Beter te laat, dan over tijd!
    pi_59454870
    Gisteren na het naar school brengen van de oudste, ben ik nog even langs de Bredase verstiging geweest.
    12 Kalas bakjes gescoord die voor allerhande doeleinden zullen worden ingezet.

En twee fleece plaids voor onze nieuwe pup:

En in de koopjeshoek een Freja-vloerkleed voor ¤ 8,50 wat ik niet meer op de site kan terugvinden.
    Het is een rond ecru kleurig kleed, met een soort van blauw doolhof erop.
    Nu ligt hij nog op de kast, maar later als de hond de bench ontgroeid is, kan ze op het kleed liggen.

Ik was er al om kwart of 9 en ik stond er versteld van hoe druk het is met mensen die voor de deur staan te wachten om koffie te kunnen drinken. En hoe druk het even later was met de ontbijtjes in het restaurant. De verhalen had ik wel eens gelezen en gehoord, maar nog nooit live meegemaakt. Het hele restaurant zat vol, maar in de showroom was bijna niemand.

Weet iemand of deze blauwe etensbak [van 2 liter] nog op voorraad komt in Breda?
    Gisteren waren er alleen zwarte, en blauw staat toch wat vrolijker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 17-06-2008 13:57:52 ]
    Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
    Oudste, Jongste en Lara
    Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
    pi_59454920
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 10:21 schreef Adelante het volgende:
    [ afbeelding ]

IKEA 365+ Servies
    18-delig
    Wit
    Art. Nr: 50136317

van 35.95 voor 24.95

NORDEN Eettafel
    220/266x100 cm
    Berken
    Art. Nr: 3808807

van 219 voor 159

God. Mogen we weer gaan .
      dinsdag 17 juni 2008 @ 11:16:54 #76
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_59455161
    hoezo? had je die ook gekocht? en deze aanbiedingen gelden alleen in a'dam!
    pi_59455203
    O . Bah, nja ik stuur me zus der wel anders ff op af, vinden m'n ouders wel zo fijn .
    pi_59457205
    De Midsommar aanbiedingen Utrecht voor aankomende vrijdagavond:

dinsdag 17 juni 2008 @ 14:09:03 #79
    3011 E.T.
    pi_59459741
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 23:48 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Die tarieven zijn sowieso systeemtechnisch landelijk in 1x ingegaan op 2 juni.
    Ah ok.. ik heb niks gezegd dan
    pi_59460779
    Vind de Midsommar aanbiedingen een beetje tegenvallen, zijn ze allemaal al niet eens recentelijk langsgekomen?

Ik ben zelf erg geinteresseerd in een kramfors bank, komen er in deze serie nog wijzigingen met de nieuwe catalogus? Waar ik stiekem ook op hoop is de Tirup stoel in Myrby donkergrijs, dat zou pas leuk staan bij mijn toekomstig bankstel!
      dinsdag 17 juni 2008 @ 16:58:00 #81
    176844 Liebe
    scheisse passiert
    pi_59464462
    Ik heb vanmiddag deense koffiebroodjes gebakken uit het scandinavische ikea-kookboek.

Die waren (zijn!) echt lekker :p
    Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
    pi_59472470
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 14:46 schreef Marc.83 het volgende:
    Vind de Midsommar aanbiedingen een beetje tegenvallen, zijn ze allemaal al niet eens recentelijk langsgekomen?

Ik ben zelf erg geinteresseerd in een kramfors bank, komen er in deze serie nog wijzigingen met de nieuwe catalogus? Waar ik stiekem ook op hoop is de Tirup stoel in Myrby donkergrijs, dat zou pas leuk staan bij mijn toekomstig bankstel!
    Jaaa andere bekledingen voor de Kramfors! Of een Kramfors loveseat?

I Kramfors! Zit en ligt heerlijk!
    pi_59474288
    Oh een loveseat zou misschien nog wel beter zijn inderdaad! Mis eigenlijk ook wel beetje een fauteuil in de kramfors reeks, Ektop, Karlstad en Stockholm hebben er immers wel 1!
    pi_59474338
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 22:57 schreef Marc.83 het volgende:
    Oh een loveseat zou misschien nog wel beter zijn inderdaad! Mis eigenlijk ook wel beetje een fauteuil in de kramfors reeks, Ektop, Karlstad en Stockholm hebben er immers wel 1!
    Ja precies! Heb een 3 zitter en een 2 zitter maar een leuk loveseatje zou er wel bij passen!
    pi_59481471
    kan iemand mij helpen met het volgende probleem? Ik heb 2 weken geleden, 6 tobias stoelen gekocht.
    Bij een van de stoelen zat een verkeerd onderdeel.
    De zitting moet je met 4 schroeven vast zetten op het onderstel. Die schroeven moet je in de zitting afdekken met 4 chromen plaatjes. De plaatjes voor de achterzijde van de stoel verschillen van de plaatjes aan de voorkant. Je moet dus 2 plaatjes voor de achterkant hebben en 2 plaatjes voor de voorkant. Ik had echter 1 plaatje voor de achterkant te veel, en een voor de voorkant te weinig.

Toen heb ik gelijk met ikea gebeld, of ze dat onderdeel op konden sturen. Nu blijkt dat dat onderdeel niet los geleverd kan worden! En dat de enige optie is om de hele stoel om te ruilen. Inmiddels is de tobias stoel echter niet meer op de website te vinden. Is deze uit productie? Hoe wordt dit opgelost? Bij de klantenservice zeiden ze dat ze hierover zouden gaan overleggen, maar tot op heden niets gehoord.
    Iemand enig idee of via de een of andere manier toch aan zo'n chrome dop te komen is? Alvast bedankt!
    pi_59484246
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 09:59 schreef 12bhippy het volgende:
    kan iemand mij helpen met het volgende probleem? Ik heb 2 weken geleden, 6 tobias stoelen gekocht.
    Bij een van de stoelen zat een verkeerd onderdeel.
    De zitting moet je met 4 schroeven vast zetten op het onderstel. Die schroeven moet je in de zitting afdekken met 4 chromen plaatjes. De plaatjes voor de achterzijde van de stoel verschillen van de plaatjes aan de voorkant. Je moet dus 2 plaatjes voor de achterkant hebben en 2 plaatjes voor de voorkant. Ik had echter 1 plaatje voor de achterkant te veel, en een voor de voorkant te weinig.

Toen heb ik gelijk met ikea gebeld, of ze dat onderdeel op konden sturen. Nu blijkt dat dat onderdeel niet los geleverd kan worden! En dat de enige optie is om de hele stoel om te ruilen. Inmiddels is de tobias stoel echter niet meer op de website te vinden. Is deze uit productie? Hoe wordt dit opgelost? Bij de klantenservice zeiden ze dat ze hierover zouden gaan overleggen, maar tot op heden niets gehoord.
    Iemand enig idee of via de een of andere manier toch aan zo'n chrome dop te komen is? Alvast bedankt!
    Wanneer ze telefonisch aan je door gegeven hebben dat zo'n dop niet apart verkrijgbaar is, dan zit er inderdaad niks anders op dan naar de vestiging te gaan met de stoel.

TOBIAS is niet uit het assortiment. Sterker nog, wordt komend zomer uitgebreid met nog een versie. Er zijn alleen huge leverproblemen waardoor de kans groot is dat wanneer jij in de winkel komt, de stoel niet voorradig is.
    pi_59487057
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 11:50 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wanneer ze telefonisch aan je door gegeven hebben dat zo'n dop niet apart verkrijgbaar is, dan zit er inderdaad niks anders op dan naar de vestiging te gaan met de stoel.

TOBIAS is niet uit het assortiment. Sterker nog, wordt komend zomer uitgebreid met nog een versie. Er zijn alleen huge leverproblemen waardoor de kans groot is dat wanneer jij in de winkel komt, de stoel niet voorradig is.
    Bedankt voor je antwoord! Wel raar dat de stoel niet meer op de website staat? Dan moet ik maar proberen dat ze er een opzij zetten voor mij. Maar volgens mij is dat tegen de policy bij ikea. Als de stoel dan niet op voorraad is, kan ik dan mijn geld terug krijgen, als de stoel niet in de originele verpakking is?
    pi_59492003
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 13:45 schreef 12bhippy het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord! Wel raar dat de stoel niet meer op de website staat? Dan moet ik maar proberen dat ze er een opzij zetten voor mij. Maar volgens mij is dat tegen de policy bij ikea. Als de stoel dan niet op voorraad is, kan ik dan mijn geld terug krijgen, als de stoel niet in de originele verpakking is?
    Hij is waarschijnlijk van de site gehaald omdat die dus leverproblemen heeft...

Neem anders contact op met de klantenservice. Daar kunnen ze voor je kijken of de stoel er nog is, en of de vestiging em voor je weg kan zetten.
    pi_59508365
    Levert Ikea ook de passende vuiliniszakken voor de (keuken) afvalbak Fibbe (46 cm) ?

Indien niet ? welk merk of leverancier wordt dan geadviseerd?
    pi_59619255
    Ik heb een Freden badkamer kast (die van 99 euro) gekocht. Hij zit nog in de verpakking en nu blijkt dat ie niet gaat passen in mijn badkamer. De bon kan ik helaas niet meer vinden. Ik neem aan dat ik deze niet meer terug mag brengen? Ondanks dat 'ie nog onuitgepakt is?
      maandag 23 juni 2008 @ 09:32:14 #91
    190186 hierissieweer
    pi_59619424
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 09:19 schreef semd het volgende:
    Ik heb een Freden badkamer kast (die van 99 euro) gekocht. Hij zit nog in de verpakking en nu blijkt dat ie niet gaat passen in mijn badkamer. De bon kan ik helaas niet meer vinden. Ik neem aan dat ik deze niet meer terug mag brengen? Ondanks dat 'ie nog onuitgepakt is?
    Heb je hem gepind? Je bank afschrift meenemen en dan kunnen hun het wel in de computer terug vinden.
    pi_59620644
    Dank je, daar zal ik het mee proberen. En anders maar op Marktplaats.
    pi_59682991
    Adelante heeft hier een kortingsbon gepost ter waarde van ¤25. Die lijkt me hier ook wel op zijn plaats. Waar stond die bon oorspronkelijk? Of kan ik gewoon zeggen aan de kassa dat ik gebruik wil maken van de Fok-actie?
    pi_59684260
    Komt uit een folder. En nee, uit de exemplaren in de winkel knippen werkt niet niet
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_59685403
    Hoezo niet? Zijn die er al uitgehaald dan ofzo? Mag uitprinten dan wel op een zw/w printer? Heb al gezocht maar kan hier alleen een folder van april vinden. Iemand ruilen.
    pi_59686509
    Ik hoorde een collega er over praten, ze hebben iets aangepast dattie te herkennen is. Specimen er over heen ofzo
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_59687642
    Binnenkort ook maar eens verdiepen in de keukens van ikea.
    pi_59687653
    In Utrecht knippen wij (caissieres) de bonnen uit de winkelexemplaren als er tijd voor is en geven die aan de kassa aan iemand die 250 of meer besteed , en het lijkt me dat je die bon gewoon uit de catalogussen in de winkel kunt halen of andere vestigigngen moeten dat onmogelijk maken

en als reactie op bovenstaande dat lijkt me niet, weet je hoeveel catalogi er in de vestiging zijn??? er zijn echt geen speciale gedrukt met die bon onbruikbaar en als je er iets over heen moet plakken ben je daar wel een dagtaak aan kwijt
    pi_59688018
    Hey, ik hoorde t ook maar half
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_59688149
    In Amsterdam staat er groot "ongeldig" op de bonnen in de filiaalexemplaren van de catalogus. "Het is alleen voor klanten die de catalogus thuis gestuurd hebben gekregen" vertelde de cassiere mijn. Gelukkig wilden ze bij de klantenservice een uitzondering maken voor me!
    pi_59688200
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 21:41 schreef Marc.83 het volgende:
    In Amsterdam staat er groot "ongeldig" op de bonnen in de filiaalexemplaren van de catalogus. "Het is alleen voor klanten die de catalogus thuis gestuurd hebben gekregen" vertelde de cassiere mijn. Gelukkig wilden ze bij de klantenservice een uitzondering maken voor me!
    hmm oke dat is bij ons volgens mij niet zo. althans gister nog niet. En dat is wel lullig want de catalogus hoort iedereen thuis te krijgen en er zijn gewoon gebieden waar ze niet verspreid worden postbodes die het te zwaar vinden ofzo
    pi_59688304
    In Delft staat er ook ongeldig; was daar het ontbrekende onderdeel halen en moest het gewoon even checken!
    pi_59688853
    Zie je wel!
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Maar als je via internet de catalogus besteld (gratis) heb je die bon alsnog.
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_59689220
    In de herhaling nog even mijn vraag:

Levert Ikea ook de passende vuiliniszakken voor de (keuken) afvalbak Fibbe (46 cm) ?

* vraagt namens digibeet met 4 stuks Fibbe
      woensdag 25 juni 2008 @ 22:07:51 #105
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_59689303
    Dat is al jaren zo geweest: de leencatalogi die je in de winkel kunt gebruiken zit een "ongeldig" gemaakte coupon in. In de editie die je bij de klantenservice kunt krijgen als meeneemexemplaar zit ie dan weer wel.
    pi_59689368
    haha Dank voor alle reacties! Ik heb de bon inmiddels thuis gevonden: hij zit dus achterin de Ikea 2008 catalogus en niet in een folder ofzo.

Ik ben een ontzettende ikea beginner, ben er recentelijk voor het eerst in 20 jaar geweest. Veel leuke dingen gezien.

Om nog even terug te komen op een eerdere vraag die ik hier stelde: In Hengelo heb ik alleen badkamer plafondlampen gezien die op de website staan, geen extra dingen. Dat viel een beetje tegen, als je geen halogeen wil, hebben ze alleen van die naar mijn mening erg ouderwetse bollampen. Bij de Gamma/Praxis heb je meer keus en daar ben ik dus wel geslaagd.

Bij de IKEA wel een kapstok en wat meer kleine dingen gekocht. Ik wil een MALM bed gaan kopen, alleen de matras moet ik nog uitzoeken, daar was ik te moe voor.

Vraag: In dit topic werd aangegeven dat er wat wijzigingen in het matras assortiment zouden plaatsvinden. Zijn die inmiddels allemaal doorgevoerd of komt er nog meer. Op de site staan veel nieuwe matrassen. Er staat daar nu ook een 205 cm matras op. Is dat nieuwe maatvoering???
    pi_59689385
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 22:07 schreef Adelante het volgende:
    Dat is al jaren zo geweest: de leencatalogi die je in de winkel kunt gebruiken zit een "ongeldig" gemaakte coupon in. In de editie die je bij de klantenservice kunt krijgen als meeneemexemplaar zit ie dan weer wel.
    kijk dat bedoel ik die leencatalogi ziiten ook in een mapje dus die moeten daar ook ingefrot worden dus dan kun je die stickers voor hetzelfde overheen plakkeb maar bij ons liggen bij de kassa;s en bij de klantenservice meeneemexemplaren
    pi_59690031
    In Delft en Amsterdam staat er ook in de meeneem exemplaren die bij de klantenservice liggen ongeldig! Misschien is dit een latere druk of iets dergelijks?
    pi_59690989
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 22:09 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

kijk dat bedoel ik die leencatalogi ziiten ook in een mapje dus die moeten daar ook ingefrot worden dus dan kun je die stickers voor hetzelfde overheen plakkeb maar bij ons liggen bij de kassa;s en bij de klantenservice meeneemexemplaren
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 22:25 schreef Marc.83 het volgende:
    In Delft en Amsterdam staat er ook in de meeneem exemplaren die bij de klantenservice liggen ongeldig! Misschien is dit een latere druk of iets dergelijks?
    Wij hebben normale catalogi als leencatalogus. Dus zonder mapje.
    En in alle versies (komt namelijk gewoon van 1 pallet af) is de bon 'ongeldig'
      woensdag 25 juni 2008 @ 23:15:55 #110
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_59692569
    Weet iemand of er nog losse scharnieren te krijgen zijn voor het Dokument-kastensysteem?
    KuikenGuppy
    pi_59692707
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 22:39 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

[..]

Wij hebben normale catalogi als leencatalogus. Dus zonder mapje.
    En in alle versies (komt namelijk gewoon van 1 pallet af) is de bon 'ongeldig'
    raaaar zeg
    pi_59694978
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 23:15 schreef Burdie het volgende:
    Weet iemand of er nog losse scharnieren te krijgen zijn voor het Dokument-kastensysteem?
    Voor zover ik weet is DOKUMENT een bureauaccessoireserie.

Onder andere:
    Een prullenbak en pennenkokers
    pi_59694989
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 23:20 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

raaaar zeg
    Volgens mij vonden ze het te duur bij ons of zo...

Hoe was de Midsommaravond?
    pi_59701440
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 00:59 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Onder andere:
    [ afbeelding ][ afbeelding ]
    Klopt ja, je hebt die en van die gestapelde brievenbakjes en een (rechtopstaande) lectuurbak.
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_59701705
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 15:04 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Dank u, had verkeerd gezocht

Dan de volgende vraag, iemand ervaringen met de dekbedden van ikea?
    wij hebben het 365+ 4-seizoenen dekbed en die is prima
      donderdag 26 juni 2008 @ 14:43:48 #116
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_59706159
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 00:59 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Onder andere:
    [ afbeelding ][ afbeelding ]
    Foutje, ik bedoelde de serie docent
    KuikenGuppy
    pi_59707200
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 14:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Foutje, ik bedoelde de serie docent
    hahaha oke...

Je hebt daar zeker geen opbouwboekje meer van he?
    Als we die bij IKEA nog hebben liggen kunnen we voor je nagaan welk 6-cijferig onderdeelnummer bij dat schanier hoort en kunnen we kijken of we deze schanieren nog gebruiken (wellicht in een ander artikel) of kunnen bestellen
      donderdag 26 juni 2008 @ 15:39:03 #118
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_59707475
    Mmm, denk niet dat we die nog hebben. Het zijn van die scharnieren voor een glazen deur, met een metalen kapje erop.
    KuikenGuppy
    pi_59707907
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 15:39 schreef Burdie het volgende:
    Mmm, denk niet dat we die nog hebben. Het zijn van die scharnieren voor een glazen deur, met een metalen kapje erop.
    oei... die kans is wel heel erg klein...
    pi_59724794
    Eindelijk zijn we tot een goede keuze voor een bank gekomen binnen ons budget, de Mysinge. Maar nu las ik in een ouder deel van deze reeks dat die eruit gaat?
    Ik ben een beetje bang nu, want het brede zitelement is in geen enkele uitvoering op voorraad (althans in Groningen), ben ik te laat of zijn meubels uit deze serie nog wel te bestellen?
    "The problem with common sense is that most people are morons."
    pi_59732940
    Ik zit erover te denken om een slaapbank bij de ikea te kopen.
    Ik heb eigenlijk het idee dat ik hem meer als bank zal gaan gebruiken, maar het bed moet toch ook wel comfortabel zijn.

Nu zit ik een beetje na te denken over de ikea PS slaapbank. Ik vind hem eigenlijk niet zo mooi, maar als het een bed wordt, zit dat er het meest comfortabel uit op het plaatje;) Nu heb ik dus een paar vraagjes:

- Op de site is de blauwe hoes van de bank bijna nergens leverbaar, gaat die eruit, zijn er leveringsproblemen of loopt die kleur gewoon ontzettend goed? (zwart-gestreepte en andere lelijke kleuren zijn wel gewoon leverbaar)
    - Zit je erg laag aan de grond met dit bankje? Oogt het een beetje als een echte bank? of meer als een matras op een rekje? (heb deze ooit heel lang geleden zien staan bij de ikea, maar toen niet bewust naar gekeken)
    - Zit er echt verschil tussen de drie soorten matrassen? En is het echt het beste om de duurste te nemen of kan de middelste ook prima?
    life is sweet, life is bitter
    pi_59735101
    Ik heb gisteren een fotoshoot gehad voor het ikea family magazine wintereditie
    I had a signature once. It was awful.
      vrijdag 27 juni 2008 @ 17:11:42 #123
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_59735198
    Drie verschillende IKEA's in twee dagen, ik ben voorlopig wel weer even genezen. In Utrecht hadden ze geen goede hoezen voor de Henriksdal, in Amsterdam maar drie maar in Amersfoort gelukkig genoeg. .
    For great justice!
      vrijdag 27 juni 2008 @ 17:24:45 #124
    3011 E.T.
    pi_59735398
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 17:06 schreef zoeperzazke het volgende:
    Ik heb gisteren een fotoshoot gehad voor het ikea family magazine wintereditie
    Vertel! Wat komt er in enzo? en waar hebben ze foto's van gemaakt? en wat voor artikel? enzenzenz..

Ik heb hier twee van die 'dekbedden' van 2,99 in huis.. Dat ze die dingen nog dekbedden durven te noemen
    Ik heb ze in huis om dingen mee te watteren.. daar zijn ze prima voor.. Maar om onder te slapen.. ??
    pi_59736540
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 17:24 schreef E.T. het volgende:
    Vertel! Wat komt er in enzo? en waar hebben ze foto's van gemaakt? en wat voor artikel? enzenzenz..
    Er zijn heel veel foto's gemaakt van mijn caviaflats, die omgebouwde IKEA-flats zijn. Er zijn echt honderden foto's gemaakt van mij in de kamer met de cavia's op alle mogelijke manieren. Het ging zo leuk dat ze zelfs een covershoot hebben gedaan en heeeel misschien kom ik dus zelfs opd e cover Maar dat wete ik nog niet We zullen het eind november/begin december weten.....
    pi_59741298
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 09:51 schreef Lolaatje het volgende:
    Eindelijk zijn we tot een goede keuze voor een bank gekomen binnen ons budget, de Mysinge. Maar nu las ik in een ouder deel van deze reeks dat die eruit gaat?
    Ik ben een beetje bang nu, want het brede zitelement is in geen enkele uitvoering op voorraad (althans in Groningen), ben ik te laat of zijn meubels uit deze serie nog wel te bestellen?
    MYSINGE is volgens mij inderdaad uitgaand...
    pi_59741349
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 15:24 schreef Jill85 het volgende:
    Ik zit erover te denken om een slaapbank bij de ikea te kopen.
    Ik heb eigenlijk het idee dat ik hem meer als bank zal gaan gebruiken, maar het bed moet toch ook wel comfortabel zijn.

Nu zit ik een beetje na te denken over de ikea PS slaapbank. Ik vind hem eigenlijk niet zo mooi, maar als het een bed wordt, zit dat er het meest comfortabel uit op het plaatje;) Nu heb ik dus een paar vraagjes:

- Op de site is de blauwe hoes van de bank bijna nergens leverbaar, gaat die eruit, zijn er leveringsproblemen of loopt die kleur gewoon ontzettend goed? (zwart-gestreepte en andere lelijke kleuren zijn wel gewoon leverbaar)
    - Zit je erg laag aan de grond met dit bankje? Oogt het een beetje als een echte bank? of meer als een matras op een rekje? (heb deze ooit heel lang geleden zien staan bij de ikea, maar toen niet bewust naar gekeken)
    - Zit er echt verschil tussen de drie soorten matrassen? En is het echt het beste om de duurste te nemen of kan de middelste ook prima?
    Welke blauwe hoes bedoel je? BODEN blauw?
    Wij hadden er vandaag nog voldoende in voorraad, maar omdat de voorraad onder 5 zit, geeft het systeem aan dat ze er niet zijn. Als een soort buffer.
      vrijdag 27 juni 2008 @ 22:19:55 #128
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_59741782
    Hoi, ik mis dit topic in mijn AT! Wat een mooi OP is het geworden
    pi_59742881
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 22:19 schreef WebForce het volgende:
    Hoi, ik mis dit topic in mijn AT! Wat een mooi OP is het geworden
    Ja goed he? Heel erg men best op gedaan...

Ik weet alleen niet wat er mis gegaan is aangezien ik em gewoon goed heb staan hier...
      vrijdag 27 juni 2008 @ 23:19:51 #130
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_59743576
    Plaatjes flippen bij mij, zal eens kijken een ander keertje
    pi_59749774
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 22:01 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Welke blauwe hoes bedoel je? BODEN blauw?
    Wij hadden er vandaag nog voldoende in voorraad, maar omdat de voorraad onder 5 zit, geeft het systeem aan dat ze er niet zijn. Als een soort buffer.
    Ok dan! Ja ik bedoelde boden donkerblauw. Ok, er zit dus een buffer van 5 op. Dus als er staat dat het op is, dan zijn er in het beste geval nog vijf exemplaren;) Maar je weet niet of die hoes eruit gaat?

En mijn andere vragen, kun je daar iets over zeggen? Ik wil het bankje namelijk niet tegen de muur zetten en ik zie (bijv. op marktplaats) dat iedereen hem tegen de muur parkeert? Dus dan is het wel handig als het er niet uitziet als een matras op een rekje;)
    pi_59759335
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 11:41 schreef Jill85 het volgende:

[..]

Ok dan! Ja ik bedoelde boden donkerblauw. Ok, er zit dus een buffer van 5 op. Dus als er staat dat het op is, dan zijn er in het beste geval nog vijf exemplaren;) Maar je weet niet of die hoes eruit gaat?

En mijn andere vragen, kun je daar iets over zeggen? Ik wil het bankje namelijk niet tegen de muur zetten en ik zie (bijv. op marktplaats) dat iedereen hem tegen de muur parkeert? Dus dan is het wel handig als het er niet uitziet als een matras op een rekje;)
    Nee... er is niet een buffer van 5 stuks... dit wil puur zeggen dat Internet aangeeft dat iets niet op voorraad is, wanneer de winkelvoorraad onder de 5 stuks komt. De medewerkers van de landelijke telefonische klantenservice kunnen voor je nakijken of een bekleding in de winkel voorradig is.

Volgens internet is de hoes nieuw. Dus het lijkt me sterk dat de hoes uitgaand is

Wat betreft het aanzicht van de bank zijn smaken nogal verschillend. Je kunt zelf het beste bepalen of het een matras op een rekje is. Ik vind in ieder geval van niet.

De verschillende matrassen ken ik niet. Internet beantwoord een boel vragen op zich...
    http://www.ikea.com/nl/nl(...)m/10663?pageNumber=2
    Daar staat ook het verschil beschreven tussen de drie matrassen. Wat ik zo snel gezien heb is de kwaliteit van de gebruikte (vul)materialen wel verschillend. Van polyether tot HR-foam
    pi_59763064
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 19:55 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nee... er is niet een buffer van 5 stuks... dit wil puur zeggen dat Internet aangeeft dat iets niet op voorraad is, wanneer de winkelvoorraad onder de 5 stuks komt. De medewerkers van de landelijke telefonische klantenservice kunnen voor je nakijken of een bekleding in de winkel voorradig is.

Euhm, naar mijn mening had ik je prima begrepen. Zoals ik zei: "Dus als er staat dat het op is, dan zijn er in het beste geval nog vijf exemplaren" In het beste geval (of in het gunstigste geval) betekent namelijk dat die vijf exemplaren dus ook op kunnen zijn en er dus niets meer aanwezig is in de ikea winkel.

Zijn er misschien mensen die 'praktijkervaring' hebben met deze slaapbank? Alles wat ik op de ikea website kan vinden, weet ik wel.
    pi_59766731
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:11 schreef Jill85 het volgende:

[..]

Euhm, naar mijn mening had ik je prima begrepen. Zoals ik zei: "Dus als er staat dat het op is, dan zijn er in het beste geval nog vijf exemplaren" In het beste geval (of in het gunstigste geval) betekent namelijk dat die vijf exemplaren dus ook op kunnen zijn en er dus niets meer aanwezig is in de ikea winkel.
    Ow sorry... daar heb ik dan overheen gelezen. Maar dat klopt inderdaad...
    quote:
    Zijn er misschien mensen die 'praktijkervaring' hebben met deze slaapbank? Alles wat ik op de ikea website kan vinden, weet ik wel.
    Is het wellicht een idee om een winkel te bezoeken? De collega's op de bankenafdeling kunnen je veel meer concretere informatie hierover geven
    En... je kunt wel heel handig zelf even de matrassen testen
    pi_59768951
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 03:51 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ow sorry... daar heb ik dan overheen gelezen. Maar dat klopt inderdaad...
    [..]

Is het wellicht een idee om een winkel te bezoeken? De collega's op de bankenafdeling kunnen je veel meer concretere informatie hierover geven
    En... je kunt wel heel handig zelf even de matrassen testen
    Ja dat is zeker een goed idee! Alleen, ik ga altijd pas naar de ikea als ik een beetje idee heb wat ik wil kopen, daar probeer ik dan zo dichtbij mogelijk te blijven, anders kom ik met 20 fotolijstjes thuis;) (oftewel de beroemde ikea miskopen;))
      maandag 30 juni 2008 @ 09:24:32 #136
    153812 Frautie
    Frautilicious
    pi_59787004
    De Logga kapstok is al een tijdje niet op voorraad bij het filiaal in Delft, iemand enig idee wanneer deze weer op voorraad is?
    Assumption is the mother of all fuck ups
    Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
    You either grow or you regress; nothing stands still.
      maandag 30 juni 2008 @ 12:45:27 #137
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_59791555
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 09:24 schreef Frautie het volgende:
    De Logga kapstok is al een tijdje niet op voorraad bij het filiaal in Delft, iemand enig idee wanneer deze weer op voorraad is?
    Zelfde vraag, en dan ook voor het schoenenrek
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_59838756
    Vraagje voor de medewerkers.
    Ik heb een Ikea Factum keuken met sölar deurtjes.
    Ik breid deze keuken steeds uit met nieuwe kastjes.
    Sölar kan niet uit voorraad geleverd worden, maar alleen op bestelling en later thuis afgeleverd.
    Kan iemand mij uitleggen waarom, als ik precies weet wat ik wil hebben (bestelnummers enz.), ik toch steeds 50 km naar een Ikea vestiging moet rijden om daar aan een medewerker deze bestelnummers op te geven. Ik hoef niets te tekenen, ben familie klant.
    Is er echt geen mogenlijkheid dit telefonisch door te geven, scheelt erg veel tijd, beter voor het millieu en file vorming enzovoorts. Of is het de bedoeling dat ik persé elke keer de hele winkel zie. Als ik dit vooraf geweten had, had ik andere keuzes gemaakt. Voor een rationeel, dus niet burocratisch (het is nu eenmaal zo geregeld) antwoord alvast hartelijk bedankt.
      woensdag 2 juli 2008 @ 12:48:47 #139
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_59839396
    Je kan het helaas niet telefonisch bestellen. De enige wijze om iets te kopen bij IKEA als particulier is in de winkel zelf. Als zakelijk klant heb je het voordeel dat je kan bestellen via fax, telefoon, email.
    We gaan ervan uit dat iedereen die iets koopt alles in een keer doet (dat kan namelijk bij IKEA), als je er zelf voor kiest om steeds losse kastjes aan te schaffen, sja...
      woensdag 2 juli 2008 @ 12:50:21 #140
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_59839428
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2008 12:18 schreef alex67 het volgende:
    Vraagje voor de medewerkers.
    Ik heb een Ikea Factum keuken met sölar deurtjes.
    Ik breid deze keuken steeds uit met nieuwe kastjes.
    Sölar kan niet uit voorraad geleverd worden, maar alleen op bestelling en later thuis afgeleverd.
    Kan iemand mij uitleggen waarom, als ik precies weet wat ik wil hebben (bestelnummers enz.), ik toch steeds 50 km naar een Ikea vestiging moet rijden om daar aan een medewerker deze bestelnummers op te geven. Ik hoef niets te tekenen, ben familie klant.
    Is er echt geen mogenlijkheid dit telefonisch door te geven, scheelt erg veel tijd, beter voor het millieu en file vorming enzovoorts. Of is het de bedoeling dat ik persé elke keer de hele winkel zie. Als ik dit vooraf geweten had, had ik andere keuzes gemaakt. Voor een rationeel, dus niet burocratisch (het is nu eenmaal zo geregeld) antwoord alvast hartelijk bedankt.
    Het is ondoenlijk om alle keukens op voorraad te houden en particuliere klanten kunnen niet telefonisch of via internet bestellen. Als je klant bent van IKEA Zakelijk is er meer mogelijk. Internetwinkelen verwacht ik niet voor 2010 bij IKEA.
      woensdag 2 juli 2008 @ 12:50:47 #141
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_59839440
    dat dus
    pi_59844958
    Ik heb even een vraagje aan een medewerker.
    Mijn vriend heeft een Hopen kast. Met melkglazen ruit. Deze kast heeft hij nu 1,5 jaar en 3 van de 4 ruiten zijn er al uitgezakt. Nou kan je dit gelukkig wel makkelijk ruilen. Maar is toch irritant.
    We willen deze kast ook hebben in ons nieuwe huis straks, maar heb eigenlijk geen zin om straks iedere keer met een deur naar ikea terug te gaan. Nou dus mijn vraag: Gebeurd dit met al die deuren, of is het gewoon een productiefout geweest??? M.a.w. hebben jullie dit vaker gezien/gehoord???
    pi_59849730
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2008 16:31 schreef Sonnetje85 het volgende:
    Mijn vriend heeft een Hopen kast. Met melkglazen ruit. Deze kast heeft hij nu 1,5 jaar en 3 van de 4 ruiten zijn er al uitgezakt. Nou kan je dit gelukkig wel makkelijk ruilen. Maar is toch irritant.
    We willen deze kast ook hebben in ons nieuwe huis straks, maar heb eigenlijk geen zin om straks iedere keer met een deur naar ikea terug te gaan. Nou dus mijn vraag: Gebeurd dit met al die deuren, of is het gewoon een productiefout geweest??? M.a.w. hebben jullie dit vaker gezien/gehoord???
    Geen medewerker, maar mijn hopen kast heb ik al 3 jaar, en de ruiten zijn geenszins uitgezakt.... wat doen jullie er allemaal mee?
    pi_59849775
    quote:
    ik heb het al een paar kleer eerder gehoord ja
      woensdag 2 juli 2008 @ 20:36:43 #145
    3011 E.T.
    pi_59850140
    Hier ook al een jaar of 3 een hopen kast, maar geen uitgezakte ruiten hoor. (vraag me ook af wat ik met uitgezakte ruiten moet voorstellen?).
    Hier is ie gewoon nog hartikke goed iig
    pi_59852269
    die uitgezakte deuren zijn dat het glas als het ware te zwaar lijkt voor het frame en van het frame loskomt
    pi_59853183
    ja precies, krijg je de deur niet meer open.
    Het glas leunt dan als t ware op de grond. Die latjes aan de binnenkant die hebben losgelaten ofzo, maar dat glas is zo zwaar dat je t ook niet zelf kan maken. Of nou ja niet makkelijk

Maar goed dan weet ik dat t niet standaard is en dat we(nou ja vriendlief) gewoon pech hebben Ga ik maar hopen ( ) dat t bij onze nieuwe kasten niet gebeurd. Want vind ze wel errug mooi. Maar was ff nieuwsgierig of we gewoon een slechte partij hadden of dat t altijd gebeurd (wat ik me al niet kon voorstellen, maar je weet t nooit)
      woensdag 2 juli 2008 @ 22:35:32 #148
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_59853304
    Als de deuren die je er vanaf het begin in hebt hangen allemaal het probleem vertonen heb je een slechte serie, hebben de vervangende exemplaren er ook last van dan is het prut kwaliteit.
    pi_59853376
    denk idd dat het gewoon een slechte serie was, helemaal nu ik hier hoor dat er mensen zijn die al 3 jaar met dezelfde kastdeuren doen en nergens last van hebben. En de eerste deur viel er binnen t jaar uit.
    pi_59857706
    quote:
    Ik ben geen medewerker hoor, maar heeft je vriend toevallig een houten vloer? Als in, geen beton (oud huis dus).
    Mijn vriendin had ook een kast met glas in de deuren en die zakten als een gek. Nu heeft ze een nieuw huis met beton vloeren en de deuren blijven goed.

Houten vloeren kunnen aardig bewegen, dus dat kan invloed hebben.
      donderdag 3 juli 2008 @ 10:48:21 #151
    153812 Frautie
    Frautilicious
    pi_59860397
    Weet iemand of ik de komplement opbergers ook kwijt kan in mijn malm ladekast?

De hoogte van de opbergers is 33 cm, maar ik kan niet achterhalen wat de hoogte is van een lade in een malm ladekast.
    Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
    pi_59867967
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 07:16 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Ik ben geen medewerker hoor, maar heeft je vriend toevallig een houten vloer? Als in, geen beton (oud huis dus).
    Mijn vriendin had ook een kast met glas in de deuren en die zakten als een gek. Nu heeft ze een nieuw huis met beton vloeren en de deuren blijven goed.

Houten vloeren kunnen aardig bewegen, dus dat kan invloed hebben.
    Nee ze hebben in t huis gewoon betonnen vloeren.
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 10:48 schreef Frautie het volgende:
    Weet iemand of ik de komplement opbergers ook kwijt kan in mijn malm ladekast?

De hoogte van de opbergers is 33 cm, maar ik kan niet achterhalen wat de hoogte is van een lade in een malm ladekast.
    Volgens de ikea site moet dat kunnen. Daar staat het volgende:
    Aangepast voor de KOMPLEMENT opbergers, set van 6 stuks, voor orde in je kasten en lades.

[ Bericht 31% gewijzigd door Sonnetje85 op 03-07-2008 15:42:26 ]
    pi_59876264
    Over Malm+ Komplement: Je zou bijna denken dat ze voor elkaar gemaakt zijn
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_59880357
    Kwam deze preview tegen van de nieuwe catalogus. Hij is wel Amerikaans dus sommige dingen kunnen natuurlijk altijd anders of er gewoon niet zijn!

Daarnaast ook nog een anders vraagje; bestaat er misschien een bijpassende RAL kleurcode bij Abstrakt Wit?
      vrijdag 4 juli 2008 @ 02:12:37 #155
    220392 DoubleDo
    dobbel dobbel
    pi_59880387
    meekijkpost
      vrijdag 4 juli 2008 @ 02:15:57 #156
    220392 DoubleDo
    dobbel dobbel
    pi_59880411
    Ikea in Amerika heeft veel meer keukens. Wij hebben alleen Faktum .
    pi_59880441
    Nee hoor rubrik, solar, applad etc hebben wij ook gewoon
    pi_59881078
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 22:09 schreef jakkop het volgende:
    Over Malm+ Komplement: Je zou bijna denken dat ze voor elkaar gemaakt zijn
    Jammer alleen met die ladeverdeler van 6 bakjes dat je precies 1 gat overhoudt waar nog zo'n klein bakje in zou kunnen
      vrijdag 4 juli 2008 @ 09:49:08 #159
    153812 Frautie
    Frautilicious
    pi_59882479
    Het is goed gekomen met mijn Malm en de Komplement collectie

Nou zag ik gister dus dat mijn mijn 2 weken geleden aangeschafte Sultan Hasselback in de aanbieding is gegaan. Wij hebben er 2 aangeschaft. (ik heb een IKEA family pas).

Heeft het nut om hierover te gaan klagen bij de klantenservice van het betreffende filiaal?? Het gaat in totaal om ¤ 120,- die ik dus eigenlijk teveel heb betaald.
    pi_59882594
    Ik wil morgen graag 2 x bank Klippan gaan kopen maar nu staat er op de site van IKEA Groningen dat deze daar uitverkocht is. Weet iemand of dat soort spullen snel weer binnenkomen? Of kan ik beter naar IKEA Hengelo gaan?
      vrijdag 4 juli 2008 @ 09:59:16 #161
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_59882641
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 09:49 schreef Frautie het volgende:
    Het is goed gekomen met mijn Malm en de Komplement collectie

Nou zag ik gister dus dat mijn mijn 2 weken geleden aangeschafte Sultan Hasselback in de aanbieding is gegaan. Wij hebben er 2 aangeschaft. (ik heb een IKEA family pas).

Heeft het nut om hierover te gaan klagen bij de klantenservice van het betreffende filiaal?? Het gaat in totaal om ¤ 120,- die ik dus eigenlijk teveel heb betaald.
    Heeft nut Weet niet of je het verschil contant terugkrijgt, soms wordt er ook een tegoedpas verleend.
      vrijdag 4 juli 2008 @ 10:01:14 #162
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_59882672
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 09:55 schreef Cyntiaa het volgende:
    Ik wil morgen graag 2 x bank Klippan gaan kopen maar nu staat er op de site van IKEA Groningen dat deze daar uitverkocht is. Weet iemand of dat soort spullen snel weer binnenkomen? Of kan ik beter naar IKEA Hengelo gaan?
    KLIPPAN is altijd op voorraad Misschien dat de beschikbare voorraad even onder de vijf stuks is gedropt, maar je kunt het beste even de informatielijn bellen voor actuele voorraad.
    pi_59882718
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 10:01 schreef Adelante het volgende:

[..]

KLIPPAN is altijd op voorraad Misschien dat de beschikbare voorraad even onder de vijf stuks is gedropt, maar je kunt het beste even de informatielijn bellen voor actuele voorraad.
    Really? Hij geeft al 2 dagen aan van niet namelijk En wil er heeeel graag 2 in het zwart hebben

Ik ga straks even met Grun bellen
      vrijdag 4 juli 2008 @ 10:14:11 #164
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_59882900
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 10:04 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Really? Hij geeft al 2 dagen aan van niet namelijk En wil er heeeel graag 2 in het zwart hebben

Ik ga straks even met Grun bellen
    Ik doelde met name op de onderstellen, die zijn immer op voorraad, de losse hoezen kan nog wel eens wat levertijd op ziten.
    pi_59882956
    En ze zetten zeker niet iets achteruit ?
      vrijdag 4 juli 2008 @ 10:20:14 #166
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_59883033
    Nope, maar als de hoezen er niet zijn, zijn ze vast wel te bestellen en kun je ze voor 29 euro (goedkoopste/lichtste transporttarief) thuis laten bezorgen. Of je haalt wat hoezen in de koopjeshoek als die er wat hebben liggen en gaat later nog eens terug als ze wel op voorraad zijn.
    pi_59883291
    Ben nu ff aan het live-chatten
    pi_59883355
    nou er zijn er nu in ieder geval nog 8 met zwarte bekleding
    pi_59912764
    Gister constateerden we ineens een enorme breuk aan de zijbalk van mijn HOPEN bed.

Ik heb het bed in sept. 2006 gekocht, dus ik heb het nog geen twee jaar. Dit is toch niet normaal?
    Is de levensduur van dit bed echt zo kort?
    Uiteraard geen gekke dingen gedaan als op het bed gesprongen oid.

Merk op zich niets van die breuk maar over 3 maanden verhuis ik, en dat overleeft dat bed natuurlijk nooit.
      zaterdag 5 juli 2008 @ 20:00:05 #170
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_59913564
    Met de kassabon en de gescheurde balk teruggaan naar de klantenservice en je krijgt een nieuwe balk mee.
    pi_59943854
    Mijn Klippan banken zijn gekocht Heb er al 1 in elkaar, niet eens zo moeilijk!
    pi_59949007
    Telkens als ik in de IKEA Amersfoort kom zijn de Tobias eetkamerstoelen niet op voorraad. Weet iemand of er een mogelijkheid is om ze te bestellen/reserveren/anderszins waardoor ik in het bezit kan komen van 4 van deze stoelen?

[ Bericht 2% gewijzigd door dfy op 07-07-2008 15:22:40 ]
    pi_59949260
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 20:00 schreef Adelante het volgende:
    Met de kassabon en de gescheurde balk teruggaan naar de klantenservice en je krijgt een nieuwe balk mee.
    Ik heb het bed in Amsterdam gekocht, maar aangezien ik in Den Haag woon, is de dichtsbijzijnde vestiging Delft voor mij. Zouden ze daar moeilijk om doen?
    Nja het zal uberhaupt een lastig verhaal worden want ik heb geen vervoer, alleen deze week een Golfje, daar past die balk nooit in. En ik moet 100% zeker weten dat ik een nieuwe balk krijg, want als ik dat niet krijg, kan ik het bed direcht wegdoen, nu is ie gemonteerd en blijft het wel zitten.
      maandag 7 juli 2008 @ 15:29:17 #174
    161207 jakkop
    rennen!
    pi_59949293
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 15:13 schreef dfy het volgende:
    Telkens als ik in de IKEA Amersfoort kom zijn de Tobias eetkamerstoelen niet op voorraad. Weet iemand of er een mogelijkheid is om ze te bestellen/reserveren/anderszins waardoor ik in het bezit kan komen van 4 van deze stoelen?
    Voorraadinformatie op de website in de gaten houden.
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_59951116
    Kan iemand me misschien vertellen of de Klippan 4 zitsbank ook de hoes in andere kleuren krijgt? Aangezien het herfst wordt.. Hoopte op Rood!
      maandag 7 juli 2008 @ 17:19:25 #176
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_59951826
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 15:13 schreef dfy het volgende:
    In Duiven liggen ze in een extern magazijn, waardoor je ze kan reserveren. Dat wil zeggen dat je een kaartje binnenkrijgt als het op voorraad is, het aantal dat jij wilt is dan gereserveerd voor een week lang. Je moet ze dan alleen in Duiven halen/kopen...
    pi_59954072
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 19:15 schreef Syytön het volgende:
    Gister constateerden we ineens een enorme breuk aan de zijbalk van mijn HOPEN bed.

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

Ik heb het bed in sept. 2006 gekocht, dus ik heb het nog geen twee jaar. Dit is toch niet normaal?
    Is de levensduur van dit bed echt zo kort?
    Uiteraard geen gekke dingen gedaan als op het bed gesprongen oid.

Merk op zich niets van die breuk maar over 3 maanden verhuis ik, en dat overleeft dat bed natuurlijk nooit.
    Zoiets had ik ook. Kreeg gewoon een nieuwe bij tonen van bon
    pi_59955289
    heb ik ook een vraagje, ik heb zo'n lage Klubbo tafel een tijdje geleden gekocht en vandaag in elkaar gezet. Nou is er op 1 pootje een butsje en daar is de lak een klein stuk vanaf. Was al toen ik em uit de doos haalde..

Moet ik nu gewoon niet zeiken en door gaan met mn leven :P of is dit iets wat eigenlijk niet moet kunnen en uit elkaar schroeven en terugbrengen oid?!

ik hoor het graag wat jullie zouden doen, of wat normaal is bij zoiets..
    pi_59955440
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 19:59 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
    heb ik ook een vraagje, ik heb zo'n lage Klubbo tafel een tijdje geleden gekocht en vandaag in elkaar gezet. Nou is er op 1 pootje een butsje en daar is de lak een klein stuk vanaf. Was al toen ik em uit de doos haalde..

Moet ik nu gewoon niet zeiken en door gaan met mn leven :P of is dit iets wat eigenlijk niet moet kunnen en uit elkaar schroeven en terugbrengen oid?!

ik hoor het graag wat jullie zouden doen, of wat normaal is bij zoiets..
    Vind je et zelf acceptabel?

Op zich kun je met t beschadigde pootje en de kassabon naar de klantenservice van je vestiging gaan... Je krijgt dan een nieuw pootje...
    pi_59955610
    tja eigenlijk niet, recht uit de doos.. en een hoekje verf er af.. baal er wel van eigenlijk!
    pi_59957529
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 22:06 schreef AnneX het volgende:
    In de herhaling nog even mijn vraag:

* vraagt namens digibeet met 4 stuks Fibbe
    Antwoord : bij de Action dus...
    pi_59968429
    Stomme vraag, maar ik heb een bank besteld en werd net gebeld door Ikea afleverservice.
    Nu wordt donderdag mijn bank geleverd en volgens de dame kan ik morgen op de website kijken hoe laat donderdag de bank geleverd wordt.
    Maar ik was druk doende met werkzaamheden dat ik alleen ja, ok, ok, is goed, bedankt, donderdag, morgen website, dank u wel, tot ziens!

Maar nu ben ik pauze houden en bedenk me ineens op welke site kan ik de levertijd terugvinden

Alvast bedankt

MOKUM XXX RATED
    pi_59968819
    Ik geloof dat het www.transportservice.nl is!
    pi_59968860
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 12:03 schreef dronkeykong het volgende:
    Stomme vraag, maar ik heb een bank besteld en werd net gebeld door Ikea afleverservice.
    Nu wordt donderdag mijn bank geleverd en volgens de dame kan ik morgen op de website kijken hoe laat donderdag de bank geleverd wordt.
    Maar ik was druk doende met werkzaamheden dat ik alleen ja, ok, ok, is goed, bedankt, donderdag, morgen website, dank u wel, tot ziens!

Maar nu ben ik pauze houden en bedenk me ineens op welke site kan ik de levertijd terugvinden

Alvast bedankt

http://www.transportservice.nl/

Het kan best zijn dat je jouw levering niet terug kan vinden en dat ie er dus niet op staat. Dat was bij mij toen het geval. Dus ik zorgde ervoor dat ik om half 8 klaar was voor eventuele bezorgers.
    pi_59969532
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 12:19 schreef Marc.83 het volgende:
    Ik geloof dat het www.transportservice.nl is!
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 12:20 schreef Cyan het volgende:

[..]

http://www.transportservice.nl/

Het kan best zijn dat je jouw levering niet terug kan vinden en dat ie er dus niet op staat. Dat was bij mij toen het geval. Dus ik zorgde ervoor dat ik om half 8 klaar was voor eventuele bezorgers.
    Hartstikke bedankt voor de snelle reply

Ja ik heb mijn vader al weten te strikken om bij mij thuis te komen zitten aangezien hij avond dienst heeft en ik moeilijk vrij kan krijgen donderdag

Heerlijk donderdag eindelijk lekker liggen op me bank ipv dat kut 2 persoons bankje met hoge leuningen waar je een spontane nek hernia van krijgt
    MOKUM XXX RATED
      dinsdag 8 juli 2008 @ 14:32:14 #186
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_59972133
    welke bank krijg je?
    pi_59972352
    De Kramfors met chaise longue in het donkergrijs

Ben wel 10x ervoor naar de Ikea geweest samen met mijn vriendin en deze zit/hangt/ligt toch het lekkerste.

Donderdag en het weekend worden lekkere hangdagen op de bank filmpje, xbox360 heerlijk
    MOKUM XXX RATED
    pi_59972730
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 14:39 schreef dronkeykong het volgende:
    De Kramfors met chaise longue in het donkergrijs

Ben wel 10x ervoor naar de Ikea geweest samen met mijn vriendin en deze zit/hangt/ligt toch het lekkerste.

Donderdag en het weekend worden lekkere hangdagen op de bank filmpje, xbox360 heerlijk
    Goeie keus! Ik heb ook 2 Kramfors banken (2 en 3 zitter). Je moet zelf de hoezen om de bank en de kussens doen en dat is nog best een wel gedoe. Het lijkt alsof de hoezen te klein zijn voor de bank maar als je ze er eenmaal om hebt zitten, dan heb je wel een mooie bank die heerlijk zit en ligt!
    pi_60027787
    Voordat ik over een week de halve Ikea leegkoop heb ik nog even een paar vraagjes, misschien kunnen jullie me verder helpen.

Ik heb nogal wat dvd's die ik op wil bergen en het liefst uit het zicht. Nu lijken die Malm ladenkasten me wel wat, maar ik kan nergens de 'binnenhoogte' van de lades vinden. Passen dvddoosjes daar op hun zijkant in, dus met de rug van het doosje naar boven? Lijkt me ideaal om zo een paar honderd dvdtjes kwijt te kunnen.

Verder denk ik aan een combi van een rode en een witte Billy boekenkast van beide 80x202 cm, maar klopt het dat er van die rode versie geen extra planken zijn te krijgen? Wilde net voor die rode 2 extra planken halen. Wat voor tint rood is die rode Billy kast trouwens? Is dat bijv. Ferrari rood of meer bordeaux rood?

Tenslotte wil ik op de witte Billy van die deurtjes zetten (Byom met glas), maar hoe moeten die worden vastgezet op de dunne zijplank van de kast? Zit er bij die deurtjes ook iets waardoor de deurtjes dicht blijven zitten (magneetje oid)? En kan ik die andere Billy er dan nog tegenaan zetten of zit het scharnier dan in de weg?

pi_60029336
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 20:50 schreef GLK het volgende:
    Voordat ik over een week de halve Ikea leegkoop heb ik nog even een paar vraagjes, misschien kunnen jullie me verder helpen.

Ik heb nogal wat dvd's die ik op wil bergen en het liefst uit het zicht. Nu lijken die Malm ladenkasten me wel wat, maar ik kan nergens de 'binnenhoogte' van de lades vinden. Passen dvddoosjes daar op hun zijkant in, dus met de rug van het doosje naar boven? Lijkt me ideaal om zo een paar honderd dvdtjes kwijt te kunnen.

Verder denk ik aan een combi van een rode en een witte Billy boekenkast van beide 80x202 cm, maar klopt het dat er van die rode versie geen extra planken zijn te krijgen? Wilde net voor die rode 2 extra planken halen. Wat voor tint rood is die rode Billy kast trouwens? Is dat bijv. Ferrari rood of meer bordeaux rood?

Tenslotte wil ik op de witte Billy van die deurtjes zetten (Byom met glas), maar hoe moeten die worden vastgezet op de dunne zijplank van de kast? Zit er bij die deurtjes ook iets waardoor de deurtjes dicht blijven zitten (magneetje oid)? En kan ik die andere Billy er dan nog tegenaan zetten of zit het scharnier dan in de weg?

In een MALM ladenkast passen makkelijk dvd's op de rug... al lijkt MALM me niet het meest geschikt, maar dat kun je zelf het beste bepalen...

BILLY rood is meer Ferrari rood. En inderdaad zijn voor de rode versie geen losse planken verkrijgbaar...

De schanieren van BILLY worden aan de binnenzijde van de kast aan de zijpanelen bevestigd. Je kunt dus gewoon meerdere kastelementen naast elkaar plaatsen. De deuren blijven gewoon dicht. Je hebt daarvoor geen magneetjes of zo nodig.
    pi_60029474
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 14:54 schreef Cyan het volgende:

[..]

Goeie keus! Ik heb ook 2 Kramfors banken (2 en 3 zitter). Je moet zelf de hoezen om de bank en de kussens doen en dat is nog best een wel gedoe. Het lijkt alsof de hoezen te klein zijn voor de bank maar als je ze er eenmaal om hebt zitten, dan heb je wel een mooie bank die heerlijk zit en ligt!
    Inderdaad hij zit en ligt super! Top aankoop

En ook nog de mogelijkheid tot verwisselen van de hoezen is helemaal super
    MOKUM XXX RATED
    pi_60036389
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 22:00 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

In een MALM ladenkast passen makkelijk dvd's op de rug... al lijkt MALM me niet het meest geschikt, maar dat kun je zelf het beste bepalen...

BILLY rood is meer Ferrari rood. En inderdaad zijn voor de rode versie geen losse planken verkrijgbaar...

De schanieren van BILLY worden aan de binnenzijde van de kast aan de zijpanelen bevestigd. Je kunt dus gewoon meerdere kastelementen naast elkaar plaatsen. De deuren blijven gewoon dicht. Je hebt daarvoor geen magneetjes of zo nodig.
    Bedankt voor je snelle reaktie! Hoe hoog en hoe diep zijn die lades dan ongeveer aan de binnenkant en is dat voor alle Malm ladekasten gelijk? De Malm leek me een voordelige manier om in een relatief kleine kast erg veel dvd's kwijt te kunnen (moet er meer dan 500 stuks in kwijt). Alhoewel je de lades natuurlijk niet tot het eind toe kunt vullen want dan kom je er nooit meer bij als je de lades er niet helemaal uit trekt. Welke (lade)kast lijkt jou meer geschikt dan afgezien van de Billy en Benno?

Die kleur rood is dan precies wat ik zoek dus dat komt mooi uit , wel jammer dat ze van alle kleuren extra planken hebben behalve van de rode, je kunt niet alles hebben.
    pi_60038292
    Help Mijn vriend is thuis bezig met het opnieuw in elkaar zetten van een Pax-garderobekast. De handleiding heeft ie gedownload.

Nu belde hij net om door te geven dat ie een plankje mist, de bodemplaat moet rusten op twee smalle plankjes, maar hij heeft er maar eentje.

Bij het uit elkaar halen van de kast heb ik ook maar 1 plankje gezien bij mijn weten, maar kan dat wel? Kun je die kast met maar 1 onderplankje in elkaar zetten, en dan aan de achterkant de steunschroeven? (die met 't zwarte voetje).
    "Why does being a librarian make her even hotter?"
    "They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
    pi_60051732
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2008 10:20 schreef GLK het volgende:

[..]

Bedankt voor je snelle reaktie! Hoe hoog en hoe diep zijn die lades dan ongeveer aan de binnenkant en is dat voor alle Malm ladekasten gelijk? De Malm leek me een voordelige manier om in een relatief kleine kast erg veel dvd's kwijt te kunnen (moet er meer dan 500 stuks in kwijt). Alhoewel je de lades natuurlijk niet tot het eind toe kunt vullen want dan kom je er nooit meer bij als je de lades er niet helemaal uit trekt. Welke (lade)kast lijkt jou meer geschikt dan afgezien van de Billy en Benno?

Die kleur rood is dan precies wat ik zoek dus dat komt mooi uit , wel jammer dat ze van alle kleuren extra planken hebben behalve van de rode, je kunt niet alles hebben.
    Euhm... de hoogte van de laden? Om eerlijk te zijn heb ik geen idee! Sorry. Ik weet wel dat een dvd er ruim in past.
    Wellicht heb je meer aan BESTA kasten? Die kun je ook vol stoppen met laden en daar zijn ook speciale matten voor waarin je de dvd's kunt 'klemmen'
    pi_60051755
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2008 12:01 schreef Syrena het volgende:
    Help Mijn vriend is thuis bezig met het opnieuw in elkaar zetten van een Pax-garderobekast. De handleiding heeft ie gedownload.

Nu belde hij net om door te geven dat ie een plankje mist, de bodemplaat moet rusten op twee smalle plankjes, maar hij heeft er maar eentje.

Bij het uit elkaar halen van de kast heb ik ook maar 1 plankje gezien bij mijn weten, maar kan dat wel? Kun je die kast met maar 1 onderplankje in elkaar zetten, en dan aan de achterkant de steunschroeven? (die met 't zwarte voetje).
    Ik denk dat dit een beetje laat is? Maar volgens mij heb je inderdaad maar 1 klein 'plintje' voor onder de bodemplaat. Achteraan heb je inderdaad de stelpootjes.
    pi_60056713
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2008 23:02 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik denk dat dit een beetje laat is? Maar volgens mij heb je inderdaad maar 1 klein 'plintje' voor onder de bodemplaat. Achteraan heb je inderdaad de stelpootjes.
    Hij staat idd al Alleen bij het inschroeven van de planken is ie een beetje door de kastbodem gezakt achter, maar ja, je moet er ook niet met je volle gewicht op gaan staan.

We zijn nu bezig met het ombouwen van ons Malm bed die is 1.60 en onze matrassen 1.80. Jaja, samenwonen
    "They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
    pi_60062118
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2008 23:01 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Euhm... de hoogte van de laden? Om eerlijk te zijn heb ik geen idee! Sorry. Ik weet wel dat een dvd er ruim in past.
    Komplement is 33 cm, dus ongeveer 35 cm.
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_60062314
    Vandaag even naar Ikea Heerlen geweest maar wat een drukte! Teveel Duitsers, kinderwagens, jengelende kinderen, bejaarden en mensen die het gangpad gebruiken als meetingpoint. Wel een mooie vaas van Hella Jongerius gescoord!
    pi_60062570
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2008 18:30 schreef Cyan het volgende:
    Vandaag even naar Ikea Heerlen geweest maar wat een drukte! Teveel Duitsers, kinderwagens, jengelende kinderen, bejaarden en mensen die het gangpad gebruiken als meetingpoint. Wel een mooie vaas van Hella Jongerius gescoord!

Mwa, viel toch wel mee met de drukte vandaag. Normaal is het op zaterdag wel wat drukker
    Kan niet wachten tot de opening van de nieuwe winkel over ongeveer anderhalve maand, dan is die drukte tenminste niet meer zo vervelend, door de grotere oppervlakte en bredere gangpaden
    pi_60062849
    Ik heb juist een heel ander probleem: ik wil mijn DVD's graag opbergen IN het zicht. Op het moment gebruik ik de rekken van de IKEA, die ik gewoon aan de muur ophang. Nu ga ik echter binnenkort samenwonen en dan zijn er opeens 200+ extra DVD's die opgeborgen moeten worden. Is die BILLY-kast van een eurotje om 70 iets? Passen daar genoeg DVD's in of zijn daar extra planken voor de koop? Hoe bergen jullie (grote hoeveelheden (denk 600+) DVD's op? Alvast bedankt!
    pi_60063852
    Ikea PS(160 DVD's
    Ikea Stockholm (78 DVD's)

Hier zul je dan natuurlijk wel meerdere van moeten hebben, en ze zijn al behoorlijk prijzig. (Stockholm-serie is in z'n geheel best duur)

Anders kan je het beter oplossen met planken denk ik. Järpen-planken zijn wel netjes, en dan met een Antonius systeem. Maar dat kan je natuurlijk bij iedere bouwmarkt vinden.
    Eins, zwei, hoeplakai.
      zaterdag 12 juli 2008 @ 20:10:14 #202
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_60063968
    Hij wil ze IN het zicht en jij komt dan met afgesloten kastjes
    pi_60064772
    Oh shit kzat niet op te letten En de Benno sloeg ik over omdat daar niet zo veel in kan.
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_60065321
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2008 18:49 schreef Royyy het volgende:

[..]

Mwa, viel toch wel mee met de drukte vandaag. Normaal is het op zaterdag wel wat drukker
    Kan niet wachten tot de opening van de nieuwe winkel over ongeveer anderhalve maand, dan is die drukte tenminste niet meer zo vervelend, door de grotere oppervlakte en bredere gangpaden
    Als klant zijnde vond ik het een hel! Bij de kassa's leek het wel een vliegveld met incheckbalie's met al die rijen. Maar dat is te verwachten op zaterdag
    pi_60066130
    Och, waarom heb ik dit deel gemist?? Ik zou er een tvp van kunnen maken maar op pagina 5 staat dat wat vreemd
    Verjaardagen zijn gezond -
    hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
    pi_60071007
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2008 21:27 schreef Cyan het volgende:Als klant zijnde vond ik het een hel! Bij de kassa's leek het wel een vliegveld met incheckbalie's met al die rijen. Maar dat is te verwachten op zaterdag
    In Groningen was het gisteren ook heel erg druk, maar bij de kassa's was geen kop te bekennen. Wij konden zo doorlopen.
    Ik moet toch mijn complimenten geven aan de medewerkers. Ze blijven aardig en netjes ondanks dat sommige klanten (ikke dus ) niet goed kunnen zoeken. Sta ik te vragen naar de ijsblokdingetjes, staan op nog geen meter van mij. Ik keek er notabene naar....
    pi_60071085
    Zo, eergisteren een nieuwe Aneboda kast gescoord en nog wat andere kleine dingetjes. Vind de Aneboda toch een heel mooie kast die supersimpel in elkaar te zetten is. En ohja: gehaktballetjes
    pi_60082038
    Weet iemand of er ook een programma is om digitaal een besta kast samen te stellen? Ik weet dat het kan voor keukens, slaapkamer kasten en effektiv serie, maar billy of besta zie ik niet, is dat er wel?
    pi_60082119
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 20:19 schreef moi80 het volgende:
    Weet iemand of er ook een programma is om digitaal een besta kast samen te stellen? Ik weet dat het kan voor keukens, slaapkamer kasten en effektiv serie, maar billy of besta zie ik niet, is dat er wel?
    Woonkamer - boekenkasten - 'hier vind je meer' - WandkastenPlanner
    pi_60090901
    Dankjewel, nog een vraag. Zitten de tijdschriftenplanken van Besta//Inreda serie vast gemonteerd, of kun je de nog omhoogkiepen, zodat je onder de schuine plank nog tijdschriften kwijt kunt?
    pi_60092386
    Hallo,

Ik heb ooit eens kan ik me herinneren een soort glas tegel gezien bij de ikea welke gebruikt kon worden achter keukens.
    Nu kan ik die op de site niet meer vinden, iemand een idee of deze er nog zijn, welke naam ze hebben en wat de prijs is? (voor ik 50 km ga rijden)

Alvast bedankt,

Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
    Vamos mi amor . . .Te quiero puta! Te quiero puta! Ay que rico
      maandag 14 juli 2008 @ 11:34:00 #212
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_60092531
    IMPERATIV heten die glastegels.
    pi_60092603
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 11:34 schreef Adelante het volgende:
    IMPERATIV heten die glastegels.
    Bedankt!
    Maar als ik op de site kijk is het net alsof deze wit is, deze zijn toch matglas achtig?
    Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
      maandag 14 juli 2008 @ 11:41:37 #214
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_60092675
    quote:
    gehard glas, Lazuurverf op nitrocellulosebasis
    soort melkglas/matglas inderdaad
    pi_60092696
    Oke mooi, ga ik deze week naar IKEA!

Bedankt!
    pi_60093543
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 10:13 schreef moi80 het volgende:
    Dankjewel, nog een vraag. Zitten de tijdschriftenplanken van Besta//Inreda serie vast gemonteerd, of kun je de nog omhoogkiepen, zodat je onder de schuine plank nog tijdschriften kwijt kunt?
    Die kun je volgens mij nog omhoog kiepen... Zit meende ik alleen aan de achterkant 'vast' dus kan gewoon schanieren en zo...

Wat betreft die IMPERATIV tegels, moet je er wel redelijk snel bij wezen. Ze gaan uit het assortiment. Een deel heeft al een tijdje een leverprobleem, dus het zou me niks verbazen wanneer het binnenkort gewoon op is...
    pi_60099306
    Binnenkort ga ik op kamers en heb ik natuurlijk een bed en kast nodig. Mijn oog is gevallen op het MALM bedframe en de PAX combinaties. Nu is mijn vraag, kunnen deze producten minstens 5 jaar mee? Is het goede kwaliteit? Laatst zei iemand tegen mij dat ik namelijk voor deze dingen beter niet naar de ikea kan gaan...
    pi_60101079
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 16:14 schreef sorla het volgende:
    Binnenkort ga ik op kamers en heb ik natuurlijk een bed en kast nodig. Mijn oog is gevallen op het MALM bedframe en de PAX combinaties. Nu is mijn vraag, kunnen deze producten minstens 5 jaar mee? Is het goede kwaliteit? Laatst zei iemand tegen mij dat ik namelijk voor deze dingen beter niet naar de ikea kan gaan...
    Ga lekker naar de Ikea Mijn ene Pax is zes jaar oud, die hebben we deze week uit elkaar geschroefd en verhuisd, niks mis mee. En mijn tweede Pax is nu twee jaar oud, ook niks mis mee. Malm bed ook tevreden over, alleen was 1 zijkant beschadigd bij het vervoer, maar we waren te lui om terug te gaan

Overigens heb ik een Sultan Forsbacka 160 bij 200 in de aanbieding en twee Sultan Lovene lattenbodems, twee jaar oud, mét garantie (boekje en bonnen aanwezig) Je gaat zeker niet in Maastricht studeren he?
    pi_60102840
    Okee dankjewel, een PAX kast lijkt me echt superhandig en nee, ik ga niet in Maastricht studeren
      maandag 14 juli 2008 @ 19:39:30 #220
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_60103944
    Zijn de korte (<100cm) wandplanken van LACK niet meer te koop?
    pi_60105927
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 19:39 schreef ROG het volgende:
    Zijn de korte (<100cm) wandplanken van LACK niet meer te koop?
    Voor zover ik weet heeft LACK nog nooit planken gehad korter dan 110cm

Edit: owja er waren ooit plankjes van 30(?)cm. maar die zijn al heel snel uit het assortiment genomen..
      dinsdag 15 juli 2008 @ 20:53:00 #222
    3011 E.T.
    pi_60129603
    Bij sommige Ikea's liggen op de textielafdeling bij de naaimachines een patroon van een shopper/tas.
    iemand die weet wat ik bedoel en dit eens in kan scannen?

(kennis heeft 't laatst in Amersfoort gezien, maar in Barendrecht heb ik laatst niets gezien.. en ik ben gek op patronen )
    pi_60131111
    Is de Markor boekenkast ook in antiek gebeitst te krijgen. Zie hem wel her en der op het internet staan, maar niet op de ikea site?
      woensdag 16 juli 2008 @ 01:58:38 #224
    24399 TechXP
    www.biteback.be
    pi_60136111
    Ik wil klippan banken aanschaffen, maar ik vind de hoezen bij ikea beperkt. Ik vond al een site waar je dus andere hoezen had voor die banken. Zijn er meer sites die alternatieve hoezen aanbieden? Iemand een idee?
    pi_60142572
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 01:58 schreef TechXP het volgende:
    Ik wil klippan banken aanschaffen, maar ik vind de hoezen bij ikea beperkt. Ik vond al een site waar je dus andere hoezen had voor die banken. Zijn er meer sites die alternatieve hoezen aanbieden? Iemand een idee?
    Kijk eens op www.ik2a.nl
    Daar staat een advertentie van een naaiatelier in Landgraaf geloof ik dat ook hoezen maakt voor Ikea banken.

En je hebt www.bemz.com maar ik denk dat je die site al hebt gezien?
    pi_60142984
    Ik heb ook een vraag over LACK (denk ik).

Ik heb bij iemand thuis kasten gezien, die heel erg lijken op de boekenkasten van LACK, maar dan lager. Hij had ze al enige tijd en wist niet zeker of het LACKs waren, maar in ieder geval waren ze wel van IKEA. Ze leken dus op deze:

De breedte klopt wel ongeveer, maar ze waren lager. Meer rond de anderhalve meter, misschien nog wel kleiner. Ze waren in dat huis opgestapeld tot een heel groot meubel, ik vond dat geweldig en wil er ook iets mee maken, maar nu kan ik ze niet terugvinden weet een medewerker welke kasten ik bedoel?
      woensdag 16 juli 2008 @ 16:06:31 #227
    41427 Anosmie
    G.R.A.S.002
    pi_60147001
    In de Expeditserie zit een kast die er op lijkt: KLIK
    Fok!bejaarde
    pi_60149043
    Ik ken die maar dat is niet die die ik heb gezien. Die die ik zag heeft echt langwerpige 'vakken' en was daardoor erg tof als boekenkast / dvdkast etc.

Het was eigenlijk gewoon de LACK boekenkast in wit maar dan door de helft maar ik vermoed dat het niet zo stabiel wordt als ik m doorzaag.

Wellicht kan ik een combinatie maken van witte LACKs met EXPEDITs en losse planken, ik ga eens met de maten puzzelen. Maar ik hoop toch nog steeds dat die kast die ik gezien heb nog bestaat, want dat zag er echt strak uit
      woensdag 16 juli 2008 @ 18:39:10 #229
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_60149772
    AGERUM wellicht?
    pi_60150515
    Jaaaaaaaaaaa!!!!!

Waarom vind ik hem niet op de site is ie er niet meer?
    pi_60150828
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 19:22 schreef Dipkip het volgende:
    Jaaaaaaaaaaa!!!!!

Hier staat er nog eentje te koop. En op MP zijn er ook nog een aantal te vinden. Volgens een van de adverteerders is ie niet meer verkrijgbaar bij Ikea.

[ Bericht 8% gewijzigd door Cyan op 16-07-2008 19:43:13 ]
    pi_60150924
    Ik zou er ongeveer 8 nodig hebben gdvr dus hij wordt niet meer in de winkel verkocht? Crap

Op naar plan B.
    pi_60151087

Misschien is dit iets? Of te truttig met dat opstaande randje (dat je misschien wel weg kan laten)?

Of deze?
    pi_60151438
    Die bovenste vind ik niet strak genoeg, omdat ze gestapeld gaan worden moeten de pootjes recht zijn, anders denk ik dat het niet mooi als één geheel oogt maar gewoon als gestapelde kastjes. En inderdaad, dat frummeltje bovenop....

Die onderste is qua stijl prima alleen hebben ze daar voor zover ik kan zien (GRANEMO toch?) geen kleine units van. Alleen grote kasten.

Om een idee te geven: ik probeer een combinatie te maken tegen de wand, die niet te diep is (smalle woonkamer) en waarin / tussen een redelijk grote platte TV komt te staan / hangen. Daar omheen is dan open kastruimte voor o.a. playstation, DVD's, boeken, etc. en ik wil daarbij de hoogte benutten om veel kwijt te kunnen.

Het moet een beetje lijken op dit idee:

Alleen is dat ding nogal klein en ik vind de vierkantjes niet optimaal qua wat je er aan spullen in kwijt kunt.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval
    pi_60151640
    Waarom kijk je niet naar de Besta serie? Hier kan je veel verschillende soorten kastjes met elkaar combineren en kan je ook de hoogte in! Er is ook een planner op de Ikea site die je kan gebruiken om je ideeen uit te werken.
    pi_60151730
    Je kan ook eens kijken naar Lundia kasten. Daar kun je alle mogelijke kleuren, laatjes, deurtjes, dieptes, breedtes, lengtes en ga zo maar door, combineren.

En houdt de Praxis, Gamma en Karwei krantjes in de gaten want die verkopen ook weleens dat soort kastjes.
    pi_60151818
    Naar BESTA heb ik ook gekeken inderdaad, is ook nog steeds een optie. Ik zie alleen die planner niet? Ik had het idee dat ik erg duur uit zou zijn met deze, maar misschien kwam dat door het hoofdrekenen.

Lundia is toch wel een stukje duurder dan IKEA... Ik probeer het onder de 250 euro te houden.
    pi_60152167
    ik klik er toch al een maand rond maar die is nieuw voor me... thnx!!

Edit:

Ik heb een beetje zitten prutsen, tis wel jammer dat ik niks gestapeld krijg wat langer is dan 192 cm. maar kleiner dan 230... Met een volgens mij vrij normale plafondhoogte van 220 cm. zou die 20 cm. meer toch fijn zijn... Maar ja er kunnen wel spullen op staan natuurlijk.

De prijs valt me mee, komt wel binnen budget uit

Het enige wat niet lukt is het gedeelte wat boven de TV moet komen te hangen en extra planken. Ik zie nergens losse planken voor dit systeem, weet iemand of die bestaan? Misschien kan ik voor de planken boven de TV gewoon meubelpanelen verzagen ofzo... Als het dezelfde kleur wit is.

[ Bericht 69% gewijzigd door Dipkip op 16-07-2008 21:18:31 ]
      woensdag 16 juli 2008 @ 23:22:36 #240
    24399 TechXP
    www.biteback.be
    pi_60156041
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 13:02 schreef Cyan het volgende:
    Kijk eens op www.ik2a.nl
    Daar staat een advertentie van een naaiatelier in Landgraaf geloof ik dat ook hoezen maakt voor Ikea banken.

En je hebt www.bemz.com maar ik denk dat je die site al hebt gezien?
    Ok bedankt. Bemz.com had ik idd al.
    pi_60157170
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 23:22 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ok bedankt. Bemz.com had ik idd al.
    Laatst stond in dit topic volgens mij ook nog een ander bedrijf dat hoezen maakt voor IKEA banken...
      donderdag 17 juli 2008 @ 00:18:05 #242
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_60157200
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 19:22 schreef Dipkip het volgende:
    Jaaaaaaaaaaa!!!!!

Mijn lage witte AGERUM gaat de deur uit i.v.m. verhuizing, bovenkant heeft wel wat (sleutelbos)krasjes/putjes. Hij's er ook nog in beuken o.i.d. geweest. Check Marktplaats over een weekje als je in de Randstad woont of PM?
    pi_60157229
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 00:18 schreef ROG het volgende:

[..]

Mijn lage witte AGERUM gaat de deur uit i.v.m. verhuizing, bovenkant heeft wel wat (sleutelbos)krasjes/putjes. Hij's er ook nog in beuken o.i.d. geweest. Check Marktplaats over een weekje als je in de Randstad woont of PM?
    Berken inderdaad...

best jammer inderdaad dat AGERUM uit het assortiment is..
      donderdag 17 juli 2008 @ 00:49:32 #244
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_60157645
    Er was ook nog een hoge variant van toch? Wellicht dat Dipkip daar meer aan heeft voor een doe-het-zelf-vakkenkastwand?
    pi_60157701
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 00:49 schreef ROG het volgende:
    Er was ook nog een hoge variant van toch? Wellicht dat Dipkip daar meer aan heeft voor een doe-het-zelf-vakkenkastwand?
    euhm een 177cm versie en een 103 of zo... maar de hele serie is uit het assortiment blijkbaar...
    pi_60160904
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 00:18 schreef ROG het volgende:
    Het er op gokken dat ik er 8 weet te verzamelen via tweedehands en dat ze dan ook nog steeds dezelfde kleur wit hebben is me een te grote gok plus dat ik ze nu nergens kwijt kan, en over twee maanden ineens alle 8 moet hebben...
    pi_60189860
    Wij wouden graag nieuwe borden/schalen halen, is de 365+ van goeie kwaliteit?

En accepteert de Ikea VVV iris cadeaubonnen?
      vrijdag 18 juli 2008 @ 14:55:12 #248
    189732 Niara
    Whooo hooo!
    pi_60190215
    Ik verklaar mijn liefde aan het Ikea restaurant in België, ergens in de buurt van Brussel omdat, naast de gebruikelijke gehaktballen, ook vegetarische ravioli beschikbaar was. ^^

Ik ben al een tijdje niet in de Nederlandse Ikea's geweest, maar daar zullen ze toch ook wel zoiets hebben?
      vrijdag 18 juli 2008 @ 15:37:56 #249
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_60191245
    NIEUW!

pi_60191425
    Die tv meubel ziet er bijzonder strak uit moet ik zeggen. Wat voor een is dat?
    pi_60191431
    De nieuwe bedden van Ikea worden raarder en raarder. Eerst eentje met 2m hoge bedeinden. Dan is het opeens de gewoonte om alles met stof te bedekken.
    pi_60193692
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 15:45 schreef Stansfield het volgende:
    Die tv meubel ziet er bijzonder strak uit moet ik zeggen. Wat voor een is dat?
    BESTÅ BURS
    pi_60196540
    Dat bloemetjesbed zag ik bij ons staan ja, maar hij stond in de koopjeshoek
    Eins, zwei, hoeplakai.
      Moderator zondag 20 juli 2008 @ 13:03:45 #254
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_60223321
    mijn ikea bureaulampje doet het nog steeds en hij is al heel oud
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_60230679
    Iemand suggesties ?

Ik ga over een weekje verhuizen, en moet alles nieuw hebben, dus hoekbank,salontafel,tvmeubel,dreswar,eethoek met stoelen en een 2 persoons bed...
    heb een laminaat(licht)e vloer erin zitten. Dacht zelf alles kersenhoud kleur oid?

iemand een lijn in gedachten dat je zecht van he dat kan mooi staan compleet
    Я тебя люблю tatiyana
    pi_60231482
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 14:39 schreef BitterBal88 het volgende:
    Wij wouden graag nieuwe borden/schalen halen, is de 365+ van goeie kwaliteit?

En accepteert de Ikea VVV iris cadeaubonnen?
    Ik heb zelf ook diverse onderdelen van het IKEA 365+ servies en die gaan echt al heel lang mee. Ik vind het prima spul!

En de IKEA accepteert alleen IKEA Cadeaupassen, geen Irischeques, Boncadeau's of wat dan ook verder.
    pi_60236151
    denk dat dat wel klopt hoor gigantisch ding
    pi_60236920
    1.101

Die ene euro, is dat symbolisch?
    pi_60237177
    ik denk aangezien het uit 11 pakketten bestaat dat je dit zelf kunt samenstellen uit verschillende ook los te kopen onderdelen net als besta etc, maar ik weet het niet zeker hoor

[ Bericht 0% gewijzigd door Memento-Mori op 21-07-2008 01:59:03 ]
    pi_60239500
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 01:49 schreef Memento-Mori het volgende:
    ik denk aangezien het uit 11 pakketten bestaat dat je dit zelf kunt samenstellen uit verschillende ook los te kopen onderdelen net als besta etc, maar ik weet het niet zeker hoor
    Klopt, want je stelt het samen uit:

STIBY tvpaneel a 485.-

2x STIBY ladeblok a 235.- per stuk

2x STIBY rail voor schuifdeur a 24.- per stuk

2x STIBY schuifdeur a 39.- per stuk

Je kunt dus ook een deel weg laten om zelf de ideale opstelling te bepalen. Bedenk alleen wel dat wanneer je een ladeblok weg laat, je ook maar 1 schuifdeur kunt gebruiken.
    Prijzen in zwart zijn hetzelfde als bovenstaande prijzen voor essenfineer
    pi_60244765
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 19:50 schreef Naxxium het volgende:
    Iemand suggesties ?

Ik ga over een weekje verhuizen, en moet alles nieuw hebben, dus hoekbank,salontafel,tvmeubel,dreswar,eethoek met stoelen en een 2 persoons bed...
    heb een laminaat(licht)e vloer erin zitten. Dacht zelf alles kersenhoud kleur oid?

iemand een lijn in gedachten dat je zecht van he dat kan mooi staan compleet

Bijvoorbeeld:

Besta opbergsysteem met Holmbo deuren

GRIMLE Eettafel

TOBIAS Stoel transparant

PATRIK Bezoekersstoel

MANDAL Bedframe met dekenlades
    Hoge bomen zijn ook klein begonnen
    pi_60257254
    net in de ikea geweest en ik heb verduisterende rolgordijnen
    pi_60302380
    * Allan24 heeft zijn naam (in de OP-wiki) uit het lijstje met IKEA medewerkers gehaald... binnenkort namelijk een andere baan
    pi_60305923
    Wij zijn van plan om binnenkort een Kramfors zitbank (inc chaise longue) te bestellen, vroeg me alleen wat dingetjes af, hopelijk kan iemand deze vragen beantwoorden: Loont het deze nog voor 1 augustus te halen ivm de eventuele nieuwe prijzen? Wat is de gemiddelde levertijd? En wanneer moet er betaald worde, gelijk aan de kassa of bij levering?

Bij voorbaat dank!
      woensdag 23 juli 2008 @ 22:02:15 #266
    129106 Chav
    Oi Oi Oi !!!
    pi_60306659
    Maandag naar Barendrecht geweest en 2 ronde kussens, slopen en het hondenstaarthaakje gehaald. Vandaag in Delft geweest een 16x5 kledinghangers en een Ludde voor een tientje goedkoper gehaald!
    In me Burberry......
      woensdag 23 juli 2008 @ 23:50:33 #267
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_60309725
    quote:
    Vaste groep ontbijt dagelijks bij IKEA

SON - IKEA in Son heeft een vaste groep bezoekers die vrijwel dagelijks daar ontbijten. Een uur voordat de meubelgigant haar deuren opent, gaat het restaurant al open en serveert het tientallen ontbijtjes voor een euro.

Sommige klanten hebben er een traditie van gemaakt en bezoeken dit restaurant al meer dan tien jaar. De vaste ontbijters zijn een soort clubje op zich geworden en sommige hebben ook een eigen favoriete stek.

In de vakantie barst het IKEA-restaurant meestal uit zijn voegen. Nog een reden waarom velen al voor negen uur op de stoep staan.

Klik op de audio- en videolinks voor de reportages.
    filmpje

Ellie en Henk
      woensdag 23 juli 2008 @ 23:52:20 #268
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_60309770
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 19:31 schreef Allan24 het volgende:
    * Allan24 heeft zijn naam (in de OP-wiki) uit het lijstje met IKEA medewerkers gehaald... binnenkort namelijk een andere baan
    Feli, wat ga je doen?
      woensdag 23 juli 2008 @ 23:55:34 #269
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_60309848
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 21:38 schreef Marc.83 het volgende:
    Wij zijn van plan om binnenkort een Kramfors zitbank (inc chaise longue) te bestellen, vroeg me alleen wat dingetjes af, hopelijk kan iemand deze vragen beantwoorden: Loont het deze nog voor 1 augustus te halen ivm de eventuele nieuwe prijzen? Wat is de gemiddelde levertijd? En wanneer moet er betaald worde, gelijk aan de kassa of bij levering?

Bij voorbaat dank!
    Nieuwe prijs KRAMFORS is niet bekend, dat sommige artikelen duurder worden vanaf half augustus staat wel vast. Houdt met de levertijd rekening met 4 tot 6 weken (afhankelijk van stof of lederen model). Aanbetaling van 110 euro is vereist, rest kan bij ontvangst van de bank. Of je gebruikt het 10 plan van IKEA financiering:

best voordelig voor die 30 euro en handig als je je betaling wilt spreiden
    pi_60313750
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 23:52 schreef Adelante het volgende:

[..]

Feli, wat ga je doen?
    Thanks ik ga bij een verzekeringsmaatschappij werken... héél wat anders dan IKEA dus
    pi_60314696
    Adelante, bedankt voor je uitgebreide informatie! Binnenkort maar weer eens naar Ikea
      donderdag 24 juli 2008 @ 11:18:53 #272
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_60315894
    Iemand bekend met dat hoek/slaap bankje van de IKEA?
    Wij zaten er aan te denken om die aan te schaffen namelijk, lekker klein en makkelijk bij een loge.. ben alleen bang dat die kussens zo snel doorzitten dat het gewoon zonde van het geld is.
    The truth was in here.
    pi_60317397
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 23:55 schreef Adelante het volgende:

[..]

Dat sommige artikelen duurder worden vanaf half augustus staat wel vast.
    als de lycksele slaapbank maar niet duurder wordt:(
    pi_60340335
    Ik heb weer een vraag deze keer over het SULTAN SPARREHOLM bed. Je krijgt hier een dekmatras bij, maar als je twee bedden koopt (om dus een tweepersoonsbed te maken) krijg je dan ook een tweepersoons dekmatras? Of twee van 90 cm? Want in dat geval moet ik er weer een extra dekmatras van 180 bij kopen, anders wordt het vrij ongezellig in bed
    pi_60341451
    Dag allen,

Wij staan op het punt om ons nieuwe appartement volledig in te richten. Hierbij willen we veel aanschaffen uit de Markor-serie. Weet iemand of die blijft bestaan in de nieuwe catalogus?

Bij voorbaat dank!
      vrijdag 25 juli 2008 @ 14:22:13 #276
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_60342047
    De op=op uitverkoop is net geweest en daar zit meestal alle uitgaande zooi artikelen in, echter heeft IKEA niet meer één keer per seizoen een assortimentswissel, maar gaat er vier keer per jaar assortiment uit om plaats te maken voor nieuw.
    pi_60344075
    Okay, dus het is nog niet zeker dat de Markor-serie volgende maand nog/weer in de stellingen staat?

Mijn dank is groot.
    pi_60346457
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 14:22 schreef Adelante het volgende:
    De op=op uitverkoop is net geweest en daar zit meestal alle uitgaande zooi artikelen in, echter heeft IKEA niet meer één keer per seizoen een assortimentswissel, maar gaat er vier keer per jaar assortiment uit om plaats te maken voor nieuw.
    We hebben toch ook 4 seizoenen?

Volgens mij blijft MARKOR gewoon in het assortiment. We hebben bij eetkamers namelijk net een vernieuwde versie van het buffet en de eettafel blijft ook sowieso...
    pi_60346522
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 13:14 schreef Dipkip het volgende:
    Ik heb weer een vraag deze keer over het SULTAN SPARREHOLM bed. Je krijgt hier een dekmatras bij, maar als je twee bedden koopt (om dus een tweepersoonsbed te maken) krijg je dan ook een tweepersoons dekmatras? Of twee van 90 cm? Want in dat geval moet ik er weer een extra dekmatras van 180 bij kopen, anders wordt het vrij ongezellig in bed
    Hoezo krijg je daar een dekmatras bij?

Maar meestal is het zo dat wanneer een aanbieding (?) geldt voor 90x200 dat je dan niet bij aankoop van 2 stuks 1 grote dekmatras krijgt. De aanbieding is namelijk ingepland op basis van de combinatie 90x200 voor zowel de matras/boxspring als de dekmatras.
      vrijdag 25 juli 2008 @ 18:20:08 #280
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_60346565
    ohjah 4 seizoenen

SULTAN SPARREHOLM is elektrisch verstelbare boxspring van 90x200 met standaard dekmatras, als je er twee koopt heb je dus twee dekmatrassen van 90. Eén dekmatras van 180 is ook niet logisch, want als een iemand zijn/haar boxspring verstelt, gaat dat dekmatrasmeebewegen
    pi_60347268
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 18:17 schreef Bartjebart het volgende:
    Hoezo krijg je daar een dekmatras bij?

Maar meestal is het zo dat wanneer een aanbieding (?) geldt voor 90x200 dat je dan niet bij aankoop van 2 stuks 1 grote dekmatras krijgt. De aanbieding is namelijk ingepland op basis van de combinatie 90x200 voor zowel de matras/boxspring als de dekmatras.
    Hoezo? Gewoon, dat hoort er bij. Kijk maar op de site, tis een boxspring bed inclusief poten en dekmatras. Geen aanbieding, is altijd zo.

En we willen wel een tweepersoons dekmatras, als we TV kijken ofzo zullen we toch beide delen omhoog zetten en als we gaan slapen beide plat. En twee van zulke bedden koppelen (waar IKEA volgens mij wel rekening mee houdt, er staat ook ergens een setje om de bedden aan elkaar vast te maken) en dan twee aparte dekmatrassen is echt niet handig. Erg lastig met opmaken, twee losse dekmatrasjes, en bovendien hou je dan een enorme spleet tussen de twee bedden.

Er is dus geen mogelijkheid om in plaats van twee eenpersoons dekmatrassen een tweepersoons te krijgen? Zit ik straks met twee nutteloze eenpersoons matrasjes... Die kan ik ook niet omruilen voor korting op een tweepersoons ofzo? Nogal zonde om ze dan maar weg te gooien.
    pi_60351420
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 19:07 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Hoezo? Gewoon, dat hoort er bij. Kijk maar op de site, tis een boxspring bed inclusief poten en dekmatras. Geen aanbieding, is altijd zo.

En we willen wel een tweepersoons dekmatras, als we TV kijken ofzo zullen we toch beide delen omhoog zetten en als we gaan slapen beide plat. En twee van zulke bedden koppelen (waar IKEA volgens mij wel rekening mee houdt, er staat ook ergens een setje om de bedden aan elkaar vast te maken) en dan twee aparte dekmatrassen is echt niet handig. Erg lastig met opmaken, twee losse dekmatrasjes, en bovendien hou je dan een enorme spleet tussen de twee bedden.

Er is dus geen mogelijkheid om in plaats van twee eenpersoons dekmatrassen een tweepersoons te krijgen? Zit ik straks met twee nutteloze eenpersoons matrasjes... Die kan ik ook niet omruilen voor korting op een tweepersoons ofzo? Nogal zonde om ze dan maar weg te gooien.
    Ik weet dat we laatst een aanbieding hadden met een matras en een dekmatrascombinatie, maar die is afgelopen. Kende trouwens die combi niet...

Nu ga je er vanuit dat je nog samen het hoofdeind omhoog doet, en samen weer naar beneden. Maar als er 1 ziek wordt en bijvoorbeeld niet helemaal plat mag liggen of zijn voeten omhoog moet houden om welke reden dan ook, dan wil je dat ook beide? Lijkt me niet erg handig...

Maar SULTAN SPARREHOLM is per 'bed' verpakt waardoor wij niks kunnen wijzigen aan de dekmatras. We kunnen de dekmatrassen ook niet terug nemen en omruilen voor een grotere dekmatras. Sorry.
    Het wil trouwens ook helemaal niet zeggen dat de dekmatras die in deze combinatie zit dezelfde dekmatras is als die we in het assortiment hebben... (maar dat moet een collega van de beddenafdeling je beter kunnen vertellen).

Dat verbindingsbeslag wat jij bedoeld is ontworpen voor binnenveringsbedden. Ik vraag het me af of je die wel op dit artikel kunt gebruiken. (wederom ivm het verstellen per bed)
      vrijdag 25 juli 2008 @ 22:39:54 #283
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_60351547
    Beste Ikeaofielen,
    Misschien weet een van jullie hier iets slims op:

Ik heb sinds een tijdje een een Hopen bedframe en sinds ik deze eenmaal uit elkaar heb gehaald en weer in elkaar heb gezet vanwege een verhuizing, zit er een vervelende kraak in, die voor zover ik kan horen maar uit een hoek van het bed (links voor) komt en al bij de minste beweging te horen is. Weet iemand misschien hoe ik zoiets het beste weg kan krijgen, danwel beperken?
      zaterdag 26 juli 2008 @ 12:03:39 #284
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_60358447
    quote:
    VERWACHT: IKEA catalogus 2009
    Vanaf 11 augustus is de nieuwe IKEA catalogus 2009 online te bekijken. Het is vanaf 15 september mogelijk om een exemplaar van de nieuwe catalogus online te bestellen of in de winkel op te halen.
    Persboekje Augustus 2008
      zaterdag 26 juli 2008 @ 12:16:34 #285
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_60358622
    NIEUW!

FRAMTID keukenapparatuur in groen of zwart
    pi_60360662
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 22:34 schreef Bartjebart het volgende:
    Ik weet dat we laatst een aanbieding hadden met een matras en een dekmatrascombinatie, maar die is afgelopen. Kende trouwens die combi niet...

Nu ga je er vanuit dat je nog samen het hoofdeind omhoog doet, en samen weer naar beneden. Maar als er 1 ziek wordt en bijvoorbeeld niet helemaal plat mag liggen of zijn voeten omhoog moet houden om welke reden dan ook, dan wil je dat ook beide? Lijkt me niet erg handig...

Maar SULTAN SPARREHOLM is per 'bed' verpakt waardoor wij niks kunnen wijzigen aan de dekmatras. We kunnen de dekmatrassen ook niet terug nemen en omruilen voor een grotere dekmatras. Sorry.
    Het wil trouwens ook helemaal niet zeggen dat de dekmatras die in deze combinatie zit dezelfde dekmatras is als die we in het assortiment hebben... (maar dat moet een collega van de beddenafdeling je beter kunnen vertellen).

Dat verbindingsbeslag wat jij bedoeld is ontworpen voor binnenveringsbedden. Ik vraag het me af of je die wel op dit artikel kunt gebruiken. (wederom ivm het verstellen per bed)
    Ik denk dat het waarschijnlijker is dat we samen willen slapen dan dat een van ons ziek wordt en een been omhoog moet houden. In dat geval zien we wel weer verder, kunnen we eventueel de dekmatras tijdelijk weghalen etc. Maar we zullen iedere nacht lekker samen willen slapen zonder een ravijn tussen ons in. Het is heel normaal om een groot dekmatras te gebruiken hoor, kijk maar eens in het beddentopic wat nu loopt

Het verbindingsbeslag is inderdaad voor binnenveringsbedden. SPARREHOLM is een binnenveringsbed dat staat zo op de site. Klopt de site niet?
    pi_60370394
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 14:28 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik denk dat het waarschijnlijker is dat we samen willen slapen dan dat een van ons ziek wordt en een been omhoog moet houden. In dat geval zien we wel weer verder, kunnen we eventueel de dekmatras tijdelijk weghalen etc. Maar we zullen iedere nacht lekker samen willen slapen zonder een ravijn tussen ons in. Het is heel normaal om een groot dekmatras te gebruiken hoor, kijk maar eens in het beddentopic wat nu loopt

Het verbindingsbeslag is inderdaad voor binnenveringsbedden. SPARREHOLM is een binnenveringsbed dat staat zo op de site. Klopt de site niet?
    Natuurlijk is het normaal dat je een groot dekmatras gebruikt. Alleen niet handig cq logisch op een verstelbaar bed.

Verder is SULTAN SPARREHOLM voornamelijk een boxspring (qua omschrijving). Maar blijft dat je ze volgens mij niet kunt koppelen.
    pi_60370599
    Komt er ooit nog een Kramfors met een lichtere lederen bekleding? Ik vind de leren versie toch net wat lekkerder zitten dan de stoffen, maar en donkerbruine of zwarte past toch echt niet bij de inrichting...
    pi_60370690
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 12:16 schreef Adelante het volgende:
    NIEUW!

[ afbeelding ]

FRAMTID keukenapparatuur in groen of zwart
    Er zit best goede ontwikkeling in het keukenassortiment!

Vooral SOLAR beuken is errug goed! En APPLAD en ABSTRAKT zwart natuurlijk

En de opstellingen in het persboekje (en volgens mij in de catalogus ook) van RUBRIK blauwgrijs en RUBRIK APPLAD geel en oranje zijn ook super. Alleen zijn deze heel niet commercieel...
      zaterdag 26 juli 2008 @ 23:36:35 #290
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_60370759
    SOLAR beuken vind ik ook erg mooi en ik dacht dat alleen APPLAD in zwart kwam, maar ABSTRAKT ook weer. Die is net weer twee jaar uit de collectie

@ athlonkmf: de mooiste bank was voor drie jaar geleden KRAMFORS lichtbeige leer, maar helaas dacht Nederland daar anders over en issie na één jaar uit productie genomen. Duizendmaal zonde
    pi_60370905
    3 jaar geleden? Ik heb de afgelopen 4 jaar de kramfors lederversie in de gaten gehouden om m'n huidige te vervangen, heb ik dat helemaal gemist dan?
      zaterdag 26 juli 2008 @ 23:50:27 #292
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_60370958

ergens een plaatje van speurders, was een hele mooie kleur leer.
    pi_60371097
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 23:36 schreef Adelante het volgende:
    SOLAR beuken vind ik ook erg mooi en ik dacht dat alleen APPLAD in zwart kwam, maar ABSTRAKT ook weer. Die is net weer twee jaar uit de collectie

@ athlonkmf: de mooiste bank was voor drie jaar geleden KRAMFORS lichtbeige leer, maar helaas dacht Nederland daar anders over en issie na één jaar uit productie genomen. Duizendmaal zonde
    Jah... gedoe met ABSTRAKT zwart...
    Wij hebben de eerste 'wij-zijn-verkeerd-voorgelicht-en-willen-gecompenseerd-worden' klachten al binnen...
    pi_60374405
    Ik post hier even een vraag over pootjes. Wij hebben een kastje gemaakt van mdf en die ben ik nu aan het schilderen. Maar hier moeten dus nog pootjes onder. Wij hebben pootjes in gedachten van 25cm hoog en zo'n 5-6cm breed, vierkant en rvs (of rvs-look).
    Ik heb wat rondgekeken op de Ikea site, aangezien ze bij bouwmarkten niet hebben wat we dus zoeken.
    Daarna nog wat rondgevraagd hier op het forum en iemand kwam aan met pootjes die ik zelf ook al gezien had, Link naar Ikea site.
    Alleen daar staan de breedte maten niet bij, alleen de hoogte (die gaat tot 21-22cm, dat gaan we nog wel overleven ). Iemand een idee?
      zondag 27 juli 2008 @ 20:33:59 #295
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_60383290
    SOLAR beuken . Lekker nep . En vanaf nu nergens meer het IKEA logo op de apparatuur... u heeft niemand meer wat te zeuren over IKEA keukens
      maandag 28 juli 2008 @ 10:35:11 #296
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_60391384
    Oh die Tobias stoel is mooi zeg Komt die ook nog in andere kleuren?
      maandag 28 juli 2008 @ 11:14:48 #297
    215920 Irby
    et Orbi
    pi_60392091
    Weet iemand trouwens of er een U-lade voor onder de gootsteen in het assortiment komt / is? Ik kan zweren dat ik zo'n lade gezien heb, maar ik weet niet meer of dit bij Ikea of bij een andere keukenboer is geweest. Bijna heel mijn keuken zit nu in elkaar, op het stellen van de lades, een paar handgrepen en de ruimte onder de gootsteen na
    pi_60404370
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 10:35 schreef Stiemie het volgende:
    Oh die Tobias stoel is mooi zeg Komt die ook nog in andere kleuren?
    Binnenkort verkrijgbaar in het zwart
    (en hopelijk transparant ook weer)
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 11:14 schreef Irby het volgende:
    Weet iemand trouwens of er een U-lade voor onder de gootsteen in het assortiment komt / is? Ik kan zweren dat ik zo'n lade gezien heb, maar ik weet niet meer of dit bij Ikea of bij een andere keukenboer is geweest. Bijna heel mijn keuken zit nu in elkaar, op het stellen van de lades, een paar handgrepen en de ruimte onder de gootsteen na
    Nee, IKEA heeft geen U-vormige laden voor onder een spoelbak. Wij hebben wel minder diepere laden hiervoor. Die zijn 35 en 45cm diep.
    pi_60418158
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 23:17 schreef Bartjebart het volgende:
    Natuurlijk is het normaal dat je een groot dekmatras gebruikt. Alleen niet handig cq logisch op een verstelbaar bed.

Verder is SULTAN SPARREHOLM voornamelijk een boxspring (qua omschrijving). Maar blijft dat je ze volgens mij niet kunt koppelen.
    Als je kijkt dat er maar 50 euro verschil zit tussen niet verstelbaar en wel verstelbaar, plus dat de verstelbare dan al de poten heeft terwijl je die bij de niet-verstelbare er nog bij moet kopen a rond de 40 euro... Tja, waarom zou je dan niet de verstelbare kopen tis een leuk extraatje voor af en toe, en als we het toch maar af en toe gebruiken is het ook niet erg de boel daarna even recht te moeten leggen.

Ik dacht dat boxsrping door IKEA binnenveringsbed werd genoemd, is er een verschil?
    pi_60418233
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 13:28 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Als je kijkt dat er maar 50 euro verschil zit tussen niet verstelbaar en wel verstelbaar, plus dat de verstelbare dan al de poten heeft terwijl je die bij de niet-verstelbare er nog bij moet kopen a rond de 40 euro... Tja, waarom zou je dan niet de verstelbare kopen tis een leuk extraatje voor af en toe, en als we het toch maar af en toe gebruiken is het ook niet erg de boel daarna even recht te moeten leggen.

Ik dacht dat boxsrping door IKEA binnenveringsbed werd genoemd, is er een verschil?
    Klopt, binnenveringsbed = boxspring, hiermee wordt hetzelfde bedoeld.
    Het is denk ik om de overeenkomsten en verschillen met een binnenveringsmatras makkelijk te kunnen bepalen.
    pi_60439394
    Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet het verschil tussen boxspring en matrasbodem + matras.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')