quote:Voorgaande topics:
XXXVII - XXXVII - XXXVI - XXXV - XXXIV - XXXIII - XXXII - XXXI - XXX - XXIX - XXVIII - XXVII - XXVI - XXV - XXIV - XXIII - XXII - XXI - XX - XIX - XVIII - XVII - XVI - XV - XIV - XIII - XII - XI - X - IX - VIII - VII - VI - V - IV - III - II - I.
Er is ook een topic beschikbaar in CUL
Culinaire toppers van IKEA
quote:TRANSPORTSERVICE
Als niet alles in je auto past, kan je bij IKEA het transport naar huis regelen of een aanhangwagen huren. In [url=deze folder][url=http://www.ikea.com/ms/nl_NL/pdf/services/transportfolder_juni_08.pdf]Transportfolder[/url][/url] vind je alle informatie over de verschillende transportmogelijkheden die IKEA je te bieden heeft.
Sneltransport mogelijk vanaf 29.-
Tarieven voor normaal transport:
0 - 50 kg: 29.-
50 - 100 kg: 39.-
100 - 300 kg: 59.-
300 - 500 kg: 79.-
Elke volgende staffel van 200 kg is +20.-
Hier kan je kijken wanneer je bezorging gepland staat.
Heb je verder nog vragen, ga dan naar de Transportbalie of Klantenservice.
quote:IKEA CARD: JIJ BEPAALT HOE JIJ BETAALT
Met de IKEA Card ligt alles binnen handbereik. Vanaf nu hoef je grote bedragen niet meer in één keer te betalen maar kan je met de IKEA Card in termijnen afrekenen. Je kan er kortom eenvoudig en voordelig mee winkelen bij alle IKEA vestigingen.
quote:Zondags- en speciale openingstijden
Bij een zondagsopening is IKEA open van 10-17 uur. Dit zijn de zondagsopeningen van de komende tijd:
8 juni: IKEA Amsterdam
15 juni: IKEA Amsterdam
22 juni: IKEA Amsterdam, Hengelo
29 juni: IKEA Amsterdam
IKEA Utrecht viert het Zweedse midsommar en is daarom 20 juni open tot 24:00 uur.
In de winkel vinden speciale activiteiten plaats. Kijk op www.ikea.nl/utrecht voor meer informatie.
quote:OP=OP!Kortingen tot wel 70%
Van 9 t/m 19 juli kan je je slag slaan, want IKEA ruimt het weer op.
In de winkel en in het zelfbedieningsmagazijn kan je artikelen vinden met tot 70% korting.
Klik hierrrrr voor de openingspost, alleen even 'eerdere topics' aanpassen!quote:Vragen?
Anna staat iedere dag voor je klaar!
En als Anna het niet weet, vraag je het aan één van de medewerkers!IKEA Amsterdam: JC-Rags IKEA Barendrecht: kalinho IKEA Breda: Allan24 IKEA Delft: Snarf IKEA Duiven: WebForce IKEA Eindhoven: Debsterr IKEA Haarlem: GenderQ - Sebastiaan2003 IKEA Heerlen: TimC IKEA Hengelo: Bartjebart - MeNicole - Ke2v2in IKEA Utrecht: Memento-Mori
Hoor jij hier ook bij te staan, laat het dan even weten![]()
ik riep eerst ik ga niet werken maar stond van 15-21.30 al in de bezetting kan ik net zo goed wat langer blijven ook tot max. 23.30 (ga met ov naar werkquote:Op zondag 8 juni 2008 00:31 schreef Bartjebart het volgende:
Staat nu ook in de OP
Mag je tot 24:00 werken?
Ik ben benieuwd naar het antwoord, aangezien ik dit blad wil kopen voor mijn toekomstige huisje (moet eerst nog van alles laten uitrekenen...)quote:Op zaterdag 7 juni 2008 19:16 schreef Ma3stro het volgende:
Tijdje terug een Ikea keuken besteld met massief eiken NUMERÄR werkbladen. Begin deze week bezig geweest met het op maat zagen van het blad. Vervolgens in de "behandla" gezet. Wat blijkt het vandaag; er zitten een paar bobbels in het blad. Na nadere inspectie blijkt er een eiken fineerlaag op het eiken blad te zitten?!?! Vandaag even gebeld met de klantenservice, die konden me ook niet zo 1,2,3 vertellen of dat zo hoort. Iemand hier enig idee of dit normaal is? Gelukkig zitten de bobbels op het stuk waar de gaskookplaat zit.
Nee de JAMSUNDA serie wordt niet uitgebreidt. zeker tot en met oktober niet.quote:Op zondag 8 juni 2008 10:09 schreef 12bhippy het volgende:
Iemand een idee of de JAMSUNDA serie uitgebreid wordt in de nieuwe catalogus?
Omdat ik een JAMSUNDA eettafel heb, wil ik eigenlijk een hoge vitrine/buffetkast, maar in de JAMSUNDA serie zit nu alleen dit lage buffet:
[ link | afbeelding ]
bij mij ook niet hoorquote:Op zondag 8 juni 2008 15:31 schreef E.T. het volgende:
Ben ik de enige bij wie de OP er niet uit ziet?
Wat is er mis mee dan?quote:Op zondag 8 juni 2008 15:31 schreef E.T. het volgende:
Ben ik de enige bij wie de OP er niet uit ziet?
Owquote:
Ooh... Dan zal het wel kunnenquote:Op zondag 8 juni 2008 21:55 schreef E.T. het volgende:
Bij de losse planken staat 'maximale belasting 20 kilo'
Geen enkele Ikea heeft hem op voorraard?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:18 schreef Irby het volgende:
Gisteren heb ik mijn keuken gekocht bij Ikea, blijkt dat de inductiekookplaat een levertijd heeft van 150 dagen, moet ik die ergens anders gaan kopenVerder ben ik heel goed geholpen daar, kunnen de "officiële keukenboeren" nog een puntje aan zuigen
Goh... de NUTID inductiekookplaat?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:18 schreef Irby het volgende:
Gisteren heb ik mijn keuken gekocht bij Ikea, blijkt dat de inductiekookplaat een levertijd heeft van 150 dagen, moet ik die ergens anders gaan kopenVerder ben ik heel goed geholpen daar, kunnen de "officiële keukenboeren" nog een puntje aan zuigen
Hengelo heeft ze nog meer dan voldoendequote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zijn er nergens nog hoezen voor de stoel Henrik?
Alleen maatwerkbladen kunnen met waterkering. Dus je zou dan een laminaatblad op maat kunnen laten maken met waterkering. Die heten personlig geloof ik.quote:Op woensdag 11 juni 2008 07:10 schreef Sleeve het volgende:
Heeft IKEA ook aanrechtbladen mèt waterkering? Als ik op de website kijk vind ik de Prägel steenpatroon zwart wel mooi en lekker goedkoop. Maar voor zover ik het kan zien is dit aanrechtblad helemaal recht...
Heeft de IKEA dus ook iets soortgelijks met waterkering?
Wanneer worden die Family aanbiedingen bekend? Ik heb net al even op de site gekeken maar de link naar de Family afdeling geeft een foutmelding.quote:Op zondag 8 juni 2008 00:42 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik riep eerst ik ga niet werken maar stond van 15-21.30 al in de bezetting kan ik net zo goed wat langer blijven ook tot max. 23.30 (ga met ov naar werk)
Voor familyleden gaan er op deze avond ook verschillende mooie aanbiedingen zijn, de mooiste aanbiedingen het laatst op de avond (ik omschrijf het zoals ik het gelezen heb dus of het echt zo mooi is weet ik niet ;p )
Plus wij als medewerkers krijgen een midsommarcadeautje mee *jeej* en er wordt onder de medewerkers die die avond werken dus ook een reis naar Stockholm verloot
Weet iemand ook hoe duur zoiets ongeveer is bij de IKEA? Het moet een hoekblad worden, links 1.80 bij rechts 1.20m.quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:38 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Alleen maatwerkbladen kunnen met waterkering. Dus je zou dan een laminaatblad op maat kunnen laten maken met waterkering. Die heten personlig geloof ik.
Je kan de online keukencatalogus wel raadplegen(klik hier) op pagina 66 staat een tabel met prijzen voor PERSO bladen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 07:13 schreef Sleeve het volgende:
Jammer dat hier niets over op de site van IKEA staat. Ik woon namelijk niet echt in de buurt van een IKEA (40 min. rijden)..... dus even langsgaan om het na te vragen doe je dan ook niet zomaar!
Met die link van hierboven kom je op 70 euro de strekkende meter voor normale diepte van keukenkastjes. Dus dan wordt het rond de 200 euro. Je hebt dan twee bladen die je aan elkaar klemt.quote:Op donderdag 12 juni 2008 07:13 schreef Sleeve het volgende:
Weet iemand ook hoe duur zoiets ongeveer is bij de IKEA? Het moet een hoekblad worden, links 1.80 bij rechts 1.20m.
70 euro x 1,2 x 2 + 10 = 178 + eventueel 6,20 of 12,40 = onder de 200?quote:Op donderdag 12 juni 2008 22:25 schreef Bartjebart het volgende:
+ 10 euro voor de hoekverbinding
+ eventueel 6,20 per zichtbare zijkant
FIXHULT is volgens mij alleen tijdelijk niet leverbaar, dus zal wel weer binnenkomen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 18:45 schreef Gnittoo het volgende:
iemand een idee of er ook een vervanger komt voor de Fixhult bank? de Fixhult stond tot 2 weken geleden nog op de ikea site maar is sindsdien op mysterieuze wijze verdwenen.....
Ik weet niet hoeveel er in mag, maar kan je wel mijn ervaringen vertelellen. Ik heb hier een Pax kast van een meter breed en 66cm diep staan. Als ik daar ongeveer 40 blikjes frisdrank in zet begint de plank lichtjes door te buigen. Het ligt er een beetje aan hoeveel servies je hebt. Wat je ook kunt proberen zijn de plankensets die bedoeld zijn voor de schuifmanden (je hebt dus twee ondersteunende tussenplanken). Als je deze planken afwisseld met de gewone dan gaat het wel goed denk ik.quote:Op zondag 8 juni 2008 21:49 schreef Dipkip het volgende:
Nogmaals mijn vraag uit het vorige topic: weet iemand hoeveel gewicht er in een PAX kast met planken mag? Ik wil er een samenstellen van 1 meter breed en die als servieskast gebruiken. Dus: kunnen die kasten een stapel borden aan?
Alvast bedankt
Dank je wel voor de link (en de berekeningen)... Ik denk dat ik toch maar even bij de IKEA ga kijken als ik daar een keer in de buurt ben. Op de foto's zien de werkbladen er wel goed uit, maar ik wil het toch in het echt gezien hebben. Het is overigens wel duurder dan een Duropal (bij de bouwmarkt verkrijgbaar) werkblad dat je zelf op maat maakt. Aangezien het maar voor 1 à 2 jaar is tot ik een hele nieuwe keuken kan betalen wil ik eigenlijk zo min mogelijk geld uitgeven....quote:Op donderdag 12 juni 2008 08:27 schreef user_friendly het volgende:
[..]
Je kan de online keukencatalogus wel raadplegen(klik hier) op pagina 66 staat een tabel met prijzen voor PERSO bladen.
Een paar jaar terug was meer dan 50% van de werkbladen op maat die IKEA liet maken met waterkering. Nu is dit nog maar 5%. Dit heeft volgens mij mede te maken met de opkomst van de vaatwasser. In principe heb je de waterkering niet echt meer nodig.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 06:40 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Dank je wel voor de link (en de berekeningen)... Ik denk dat ik toch maar even bij de IKEA ga kijken als ik daar een keer in de buurt ben. Op de foto's zien de werkbladen er wel goed uit, maar ik wil het toch in het echt gezien hebben. Het is overigens wel duurder dan een Duropal (bij de bouwmarkt verkrijgbaar) werkblad dat je zelf op maat maakt. Aangezien het maar voor 1 à 2 jaar is tot ik een hele nieuwe keuken kan betalen wil ik eigenlijk zo min mogelijk geld uitgeven....
Misschien dat ik dus uiteindelijk toch voor een blad zonder waterkering ga, want dan ben ik onder de 100 euro klaar![]()
Iemand hier ervaring met zo'n blad zonder waterkering?
jammer, thanks anyway.quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:34 schreef Memento-Mori het volgende:
nee hoor in isell stond: uitgaand artikel, niet meer op voorraad bij leverancier.
Sommige mensen hebben nog geen vaatwasser.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 11:11 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Een paar jaar terug was meer dan 50% van de werkbladen op maat die IKEA liet maken met waterkering. Nu is dit nog maar 5%. Dit heeft volgens mij mede te maken met de opkomst van de vaatwasser. In principe heb je de waterkering niet echt meer nodig.
Mijn ouders hebben ook geen waterkering genomen in de keuken en volgens mij biedt dat geen problemen.
Mysa Vete 4-seizoenenquote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:41 schreef het-is-mij het volgende:
Misschien zoek ik verkeerd maar hebben ze bij ikea geen 4 seizoenen dekbedden?
Dank u, had verkeerd gezochtquote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:51 schreef Royyy het volgende:
[..]
Mysa Vete 4-seizoenen
IKEA 365+ Mysa 4-seizoenen
Mysa Ronn 4-seizoenen
Mysa Stra 4-seizoenen
Wij hebben wel een vaatwasser, maar sommige dingen was ik nog steeds met de hand af zoals de wok en een aantal grote borden die niet goed in de vaatwasser passen....quote:Op vrijdag 13 juni 2008 11:11 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Een paar jaar terug was meer dan 50% van de werkbladen op maat die IKEA liet maken met waterkering. Nu is dit nog maar 5%. Dit heeft volgens mij mede te maken met de opkomst van de vaatwasser. In principe heb je de waterkering niet echt meer nodig.
Mijn ouders hebben ook geen waterkering genomen in de keuken en volgens mij biedt dat geen problemen.
Norden is er alleen in de lange uitvoering in het wit. Ik wilde juist de lange uitvoering in beuken, en dat bestaat dan weer niet. Verder is het volgens mij wel een hele stevige tafel (heb er in de winkel flink tegen aan geduwt, ook tegen de maat die jij nu noemt).quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:10 schreef Cyan het volgende:
Ik heb een vraagje over de Norden eettafel wit. Heeft iemand ervaring met deze eettafel (is ie stevig? komen er snel krasjes of deukjes op?) en hoe lang heb je garantie op zo'n eettafel?
En hoe duur zou het zijn om deze tafel thuis te laten bezorgen? Kan het pdfje van de site niet openen namelijk.
Edit: Ik zie net dat de Norden wit niet beschikbaar is in 150/205x90. Bestaat die maat niet in de witte variant of is er iets anders aan de hand?
vakantiekrachten niet hoorquote:
Damn! Ik heb het net opgemeten en die lange tafel zou wel passen maar is een beetje overdreven groot. Misschien komt ie nog in de andere maten omdat het een nieuw product is?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:52 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Norden is er alleen in de lange uitvoering in het wit. Ik wilde juist de lange uitvoering in beuken, en dat bestaat dan weer niet. Verder is het volgens mij wel een hele stevige tafel (heb er in de winkel flink tegen aan geduwt, ook tegen de maat die jij nu noemt).
De witte versie komt ook in die kleinere maat!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:43 schreef Cyan het volgende:
[..]
Damn! Ik heb het net opgemeten en die lange tafel zou wel passen maar is een beetje overdreven groot. Misschien komt ie nog in de andere maten omdat het een nieuw product is?
Thnx a lot!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 22:29 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
De witte versie komt ook in die kleinere maat!
Je moet daarvoor alleen nog wel even geduld hebben... die staan gepland voor oktober.
Op deze tafels zit de standaard IKEA garantie van 2 jaar.
De tafel weegt trouwens 76,0kg. Dat zou volgens mij neerkomen op een transport tarief van 39.-
Volgens mij kan die ook mee met het sneltransport. Als je de tafel dan voor 18:00 uur inlevert, heb je de tafel diezelfde avond nog thuisbezorgd!
Komt de grote dan ook in beuken in oktober? Alsjeblieft?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 22:29 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
De witte versie komt ook in die kleinere maat!
Je moet daarvoor alleen nog wel even geduld hebben... die staan gepland voor oktober.
Op deze tafels zit de standaard IKEA garantie van 2 jaar.
De tafel weegt trouwens 76,0kg. Dat zou volgens mij neerkomen op een transport tarief van 39.-
Volgens mij kan die ook mee met het sneltransport. Als je de tafel dan voor 18:00 uur inlevert, heb je de tafel diezelfde avond nog thuisbezorgd!
Vast wel!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:04 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Komt de grote dan ook in beuken in oktober? Alsjeblieft?![]()
Nee sorry...quote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:04 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Komt de grote dan ook in beuken in oktober? Alsjeblieft?![]()
Door wat wordt de grote berken dan vervangen? Door een andere berken? We zitten er nu namelijk over te denken om maar voor berken te gaan. Is die andere mooier? Wat is er anders aan?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:07 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nee sorry...
In augustus wordt de huidige grote berken versie vervangen, in oktober komt de kleinere witte en dan is het volgens mij gedaan met wisselingen bij de NORDEN serie...
edit: onee, het bankje komt in het zwart
Voor een precies dezelfde versie als de oude. Al zal er wel iets aan veranderen, zoals de gebruikte lak of de wijze waarop je de bladen aan elkaar kunt koppelen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:50 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Door wat wordt de grote berken dan vervangen? Door een andere berken? We zitten er nu namelijk over te denken om maar voor berken te gaan. Is die andere mooier? Wat is er anders aan?
* Quinazoline is niet nieuwsgierig hoor.
Volgens mij zit er een strijkband bij waarmee je de gordijnen zelf kunt inkorten.quote:Op zondag 15 juni 2008 14:37 schreef greatgonzo het volgende:
Ik heb gordijnen nodig, voor de slaapkamer (breedte 2,5 m en lengte 1,5 m)
Nu is mijn oog gevallen op de BOMULL
Maar deze is dus een halve meter te lang. Wordt dit evt bij Ikea ingekort, op maat? Of is dit zelf te doen?
Het is per vestiging verschillend welke artikelen met korting verkocht gaan worden tijdens de komende OP=OP ronde.quote:Op zondag 15 juni 2008 14:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Is al enigszins bekend welke artikelen in de opruiming gaan? Wij hebben namelijk van de week van alles uitgezocht wat we 12 juli willen komen ophalen, maar nu zul je net zien dat net onze dingen helemaal uitverkocht zijn omdat ze in de uitverkoop komen. Dus dat vind ik eng..
Ok, afwachten dus. Bedankt voor je antwoord in ieder geval!quote:Op zondag 15 juni 2008 14:49 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Het is per vestiging verschillend welke artikelen met korting verkocht gaan worden tijdens de komende OP=OP ronde.
In totaal gaan er bij de keukenafdeling al een kleine 800 artikelnummers uit het assortiment. Het is dus erg lastig te zeggen wat er precies over het gehele assortiment uit gaat.
Jawel... die worden nog steeds verkocht.quote:Op zondag 15 juni 2008 19:08 schreef ROG het volgende:
Worden die bordenrekken van Rationell Variera niet meer verkocht? (waar je een stapel serviesborden in kwijt kunt, met van die dragers)
Er zijn inderdaad nieuwe transporttarieven. De gegevens die je op dit moment in de transportfolder vindt, zijn de juiste. Al geloof ik wel dat er een ristrictie zit aan het maximale gewicht dat vervoerd wordt met het sneltransport.quote:Op maandag 16 juni 2008 18:44 schreef werty het volgende:
Toen ik een paar weken geleden in Barendrecht was zei een werknemer daar dat bezorgen maximaal 89 euro kost ongeacht het gewicht. Nu lees ik in de transportfolder dat de tabel gewoon doorloopt en voor elke 200 kilo 20 euro betaald moet worden. Wat is waar? En zijn de prijzen hetzelfde voor sneltransport?
We zijn namelijk van plan in 1x een hoop spullen te halen voor het nieuwe huis van mn schoonvader (bank, buro, boekenkasten, tv-kast etc).
Die tarieven zijn sowieso systeemtechnisch landelijk in 1x ingegaan op 2 juni.quote:Op maandag 16 juni 2008 23:08 schreef E.T. het volgende:
Volgens mij was het nieuwe transportsysteem och nog niet helemaal in Barendrecht doorgevoerd?
Laatste keer hadden ze ook nog geen sneltransport volgens mij (al is dat ook al weer een maand of 4 geleden.. maar wel ruim na de invoering van het 'nieuwe' transport)
kalinho, enlighten us!
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:21 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
IKEA 365+ Servies
18-delig
Wit
Art. Nr: 50136317
van 35.95 voor 24.95
NORDEN Eettafel
220/266x100 cm
Berken
Art. Nr: 3808807
van 219 voor 159
Ah ok.. ik heb niks gezegd danquote:Op maandag 16 juni 2008 23:48 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Die tarieven zijn sowieso systeemtechnisch landelijk in 1x ingegaan op 2 juni.
Jaaa andere bekledingen voor de Kramfors! Of een Kramfors loveseat?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:46 schreef Marc.83 het volgende:
Vind de Midsommar aanbiedingen een beetje tegenvallen, zijn ze allemaal al niet eens recentelijk langsgekomen?
Ik ben zelf erg geinteresseerd in een kramfors bank, komen er in deze serie nog wijzigingen met de nieuwe catalogus? Waar ik stiekem ook op hoop is de Tirup stoel in Myrby donkergrijs, dat zou pas leuk staan bij mijn toekomstig bankstel!
Ja precies! Heb een 3 zitter en een 2 zitter maar een leuk loveseatje zou er wel bij passen!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:57 schreef Marc.83 het volgende:
Oh een loveseat zou misschien nog wel beter zijn inderdaad! Mis eigenlijk ook wel beetje een fauteuil in de kramfors reeks, Ektop, Karlstad en Stockholm hebben er immers wel 1!
Wanneer ze telefonisch aan je door gegeven hebben dat zo'n dop niet apart verkrijgbaar is, dan zit er inderdaad niks anders op dan naar de vestiging te gaan met de stoel.quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:59 schreef 12bhippy het volgende:
kan iemand mij helpen met het volgende probleem? Ik heb 2 weken geleden, 6 tobias stoelen gekocht.
Bij een van de stoelen zat een verkeerd onderdeel.
De zitting moet je met 4 schroeven vast zetten op het onderstel. Die schroeven moet je in de zitting afdekken met 4 chromen plaatjes. De plaatjes voor de achterzijde van de stoel verschillen van de plaatjes aan de voorkant. Je moet dus 2 plaatjes voor de achterkant hebben en 2 plaatjes voor de voorkant. Ik had echter 1 plaatje voor de achterkant te veel, en een voor de voorkant te weinig.
Toen heb ik gelijk met ikea gebeld, of ze dat onderdeel op konden sturen. Nu blijkt dat dat onderdeel niet los geleverd kan worden! En dat de enige optie is om de hele stoel om te ruilen. Inmiddels is de tobias stoel echter niet meer op de website te vinden. Is deze uit productie? Hoe wordt dit opgelost? Bij de klantenservice zeiden ze dat ze hierover zouden gaan overleggen, maar tot op heden niets gehoord.
Iemand enig idee of via de een of andere manier toch aan zo'n chrome dop te komen is? Alvast bedankt!
Bedankt voor je antwoord! Wel raar dat de stoel niet meer op de website staat? Dan moet ik maar proberen dat ze er een opzij zetten voor mij. Maar volgens mij is dat tegen de policy bij ikea. Als de stoel dan niet op voorraad is, kan ik dan mijn geld terug krijgen, als de stoel niet in de originele verpakking is?quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:50 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Wanneer ze telefonisch aan je door gegeven hebben dat zo'n dop niet apart verkrijgbaar is, dan zit er inderdaad niks anders op dan naar de vestiging te gaan met de stoel.
TOBIAS is niet uit het assortiment. Sterker nog, wordt komend zomer uitgebreid met nog een versie. Er zijn alleen huge leverproblemen waardoor de kans groot is dat wanneer jij in de winkel komt, de stoel niet voorradig is.
Hij is waarschijnlijk van de site gehaald omdat die dus leverproblemen heeft...quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:45 schreef 12bhippy het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord! Wel raar dat de stoel niet meer op de website staat? Dan moet ik maar proberen dat ze er een opzij zetten voor mij. Maar volgens mij is dat tegen de policy bij ikea. Als de stoel dan niet op voorraad is, kan ik dan mijn geld terug krijgen, als de stoel niet in de originele verpakking is?
Heb je hem gepind? Je bank afschrift meenemen en dan kunnen hun het wel in de computer terug vinden.quote:Op maandag 23 juni 2008 09:19 schreef semd het volgende:
Ik heb een Freden badkamer kast (die van 99 euro) gekocht. Hij zit nog in de verpakking en nu blijkt dat ie niet gaat passen in mijn badkamer. De bon kan ik helaas niet meer vinden. Ik neem aan dat ik deze niet meer terug mag brengen? Ondanks dat 'ie nog onuitgepakt is?
hmm oke dat is bij ons volgens mij niet zo. althans gister nog niet. En dat is wel lullig want de catalogus hoort iedereen thuis te krijgen en er zijn gewoon gebieden waar ze niet verspreid wordenquote:Op woensdag 25 juni 2008 21:41 schreef Marc.83 het volgende:
In Amsterdam staat er groot "ongeldig" op de bonnen in de filiaalexemplaren van de catalogus. "Het is alleen voor klanten die de catalogus thuis gestuurd hebben gekregen" vertelde de cassiere mijn. Gelukkig wilden ze bij de klantenservice een uitzondering maken voor me!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar als je via internet de catalogus besteld (gratis) heb je die bon alsnog.Eins, zwei, hoeplakai.
kijk dat bedoel ikquote:Op woensdag 25 juni 2008 22:07 schreef Adelante het volgende:
Dat is al jaren zo geweest: de leencatalogi die je in de winkel kunt gebruiken zit een "ongeldig" gemaakte coupon in. In de editie die je bij de klantenservice kunt krijgen als meeneemexemplaar zit ie dan weer wel.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:09 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
kijk dat bedoel ikdie leencatalogi ziiten ook in een mapje dus die moeten daar ook ingefrot worden dus dan kun je die stickers voor hetzelfde overheen plakkeb maar bij ons liggen bij de kassa;s en bij de klantenservice meeneemexemplaren
Wij hebben normale catalogi als leencatalogus. Dus zonder mapje.quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:25 schreef Marc.83 het volgende:
In Delft en Amsterdam staat er ook in de meeneem exemplaren die bij de klantenservice liggen ongeldig! Misschien is dit een latere druk of iets dergelijks?
raaaar zegquote:Op woensdag 25 juni 2008 22:39 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
[..]
Wij hebben normale catalogi als leencatalogus. Dus zonder mapje.
En in alle versies (komt namelijk gewoon van 1 pallet af) is de bon 'ongeldig'
Voor zover ik weet is DOKUMENT een bureauaccessoireserie.quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:15 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand of er nog losse scharnieren te krijgen zijn voor het Dokument-kastensysteem?
Volgens mij vonden ze het te duur bij ons of zo...quote:
Klopt ja, je hebt die en van die gestapelde brievenbakjes en een (rechtopstaande) lectuurbak.quote:Op donderdag 26 juni 2008 00:59 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is DOKUMENT een bureauaccessoireserie.
Onder andere:
Een prullenbak en pennenkokers
[ afbeelding ][ afbeelding ]
wij hebben het 365+ 4-seizoenen dekbed en die is primaquote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:04 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Dank u, had verkeerd gezocht![]()
Dan de volgende vraag, iemand ervaringen met de dekbedden van ikea?
Foutje, ik bedoelde de serie docentquote:Op donderdag 26 juni 2008 00:59 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is DOKUMENT een bureauaccessoireserie.
Onder andere:
Een prullenbak en pennenkokers
[ afbeelding ][ afbeelding ]
hahaha oke...quote:
oei... die kans is wel heel erg klein...quote:Op donderdag 26 juni 2008 15:39 schreef Burdie het volgende:
Mmm, denk niet dat we die nog hebben. Het zijn van die scharnieren voor een glazen deur, met een metalen kapje erop.
Vertel! Wat komt er in enzo? en waar hebben ze foto's van gemaakt? en wat voor artikel? enzenzenz..quote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:06 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb gisteren een fotoshoot gehad voor het ikea family magazine wintereditie![]()
Er zijn heel veel foto's gemaakt van mijn caviaflats, die omgebouwde IKEA-flats zijn. Er zijn echt honderden foto's gemaakt van mij in de kamer met de cavia's op alle mogelijke manieren. Het ging zo leuk dat ze zelfs een covershoot hebben gedaan en heeeel misschien kom ik dus zelfs opd e coverquote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:24 schreef E.T. het volgende:
Vertel! Wat komt er in enzo? en waar hebben ze foto's van gemaakt? en wat voor artikel? enzenzenz..
MYSINGE is volgens mij inderdaad uitgaand...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:51 schreef Lolaatje het volgende:
Eindelijk zijn we tot een goede keuze voor een bank gekomen binnen ons budget, de Mysinge. Maar nu las ik in een ouder deel van deze reeks dat die eruit gaat?
Ik ben een beetje bang nu, want het brede zitelement is in geen enkele uitvoering op voorraad (althans in Groningen), ben ik te laat of zijn meubels uit deze serie nog wel te bestellen?
Welke blauwe hoes bedoel je? BODEN blauw?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:24 schreef Jill85 het volgende:
Ik zit erover te denken om een slaapbank bij de ikea te kopen.
Ik heb eigenlijk het idee dat ik hem meer als bank zal gaan gebruiken, maar het bed moet toch ook wel comfortabel zijn.
Nu zit ik een beetje na te denken over de ikea PS slaapbank. Ik vind hem eigenlijk niet zo mooi, maar als het een bed wordt, zit dat er het meest comfortabel uit op het plaatje;) Nu heb ik dus een paar vraagjes:
- Op de site is de blauwe hoes van de bank bijna nergens leverbaar, gaat die eruit, zijn er leveringsproblemen of loopt die kleur gewoon ontzettend goed? (zwart-gestreepte en andere lelijke kleuren zijn wel gewoon leverbaar)
- Zit je erg laag aan de grond met dit bankje? Oogt het een beetje als een echte bank? of meer als een matras op een rekje? (heb deze ooit heel lang geleden zien staan bij de ikea, maar toen niet bewust naar gekeken)
- Zit er echt verschil tussen de drie soorten matrassen? En is het echt het beste om de duurste te nemen of kan de middelste ook prima?
Ja goed he? Heel erg men best op gedaan...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:19 schreef WebForce het volgende:
Hoi, ik mis dit topic in mijn AT! Wat een mooi OP is het geworden
Ok dan! Ja ik bedoelde boden donkerblauw. Ok, er zit dus een buffer van 5 op. Dus als er staat dat het op is, dan zijn er in het beste geval nog vijf exemplaren;) Maar je weet niet of die hoes eruit gaat?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:01 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Welke blauwe hoes bedoel je? BODEN blauw?
Wij hadden er vandaag nog voldoende in voorraad, maar omdat de voorraad onder 5 zit, geeft het systeem aan dat ze er niet zijn. Als een soort buffer.
Nee... er is niet een buffer van 5 stuks... dit wil puur zeggen dat Internet aangeeft dat iets niet op voorraad is, wanneer de winkelvoorraad onder de 5 stuks komt. De medewerkers van de landelijke telefonische klantenservice kunnen voor je nakijken of een bekleding in de winkel voorradig is.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:41 schreef Jill85 het volgende:
[..]
Ok dan! Ja ik bedoelde boden donkerblauw. Ok, er zit dus een buffer van 5 op. Dus als er staat dat het op is, dan zijn er in het beste geval nog vijf exemplaren;) Maar je weet niet of die hoes eruit gaat?
En mijn andere vragen, kun je daar iets over zeggen? Ik wil het bankje namelijk niet tegen de muur zetten en ik zie (bijv. op marktplaats) dat iedereen hem tegen de muur parkeert? Dus dan is het wel handig als het er niet uitziet als een matras op een rekje;)
Euhm, naar mijn mening had ik je prima begrepen. Zoals ik zei: "Dus als er staat dat het op is, dan zijn er in het beste geval nog vijf exemplaren" In het beste geval (of in het gunstigste geval) betekent namelijk dat die vijf exemplaren dus ook op kunnen zijn en er dus niets meer aanwezig is in de ikea winkel.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:55 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nee... er is niet een buffer van 5 stuks... dit wil puur zeggen dat Internet aangeeft dat iets niet op voorraad is, wanneer de winkelvoorraad onder de 5 stuks komt. De medewerkers van de landelijke telefonische klantenservice kunnen voor je nakijken of een bekleding in de winkel voorradig is.
Ow sorry... daar heb ik dan overheen gelezen. Maar dat klopt inderdaad...quote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:11 schreef Jill85 het volgende:
[..]
Euhm, naar mijn mening had ik je prima begrepen. Zoals ik zei: "Dus als er staat dat het op is, dan zijn er in het beste geval nog vijf exemplaren" In het beste geval (of in het gunstigste geval) betekent namelijk dat die vijf exemplaren dus ook op kunnen zijn en er dus niets meer aanwezig is in de ikea winkel.
Is het wellicht een idee om een winkel te bezoeken? De collega's op de bankenafdeling kunnen je veel meer concretere informatie hierover gevenquote:Zijn er misschien mensen die 'praktijkervaring' hebben met deze slaapbank? Alles wat ik op de ikea website kan vinden, weet ik wel.
Ja dat is zeker een goed idee! Alleen, ik ga altijd pas naar de ikea als ik een beetje idee heb wat ik wil kopen, daar probeer ik dan zo dichtbij mogelijk te blijven, anders kom ik met 20 fotolijstjes thuis;) (oftewel de beroemde ikea miskopen;))quote:Op zondag 29 juni 2008 03:51 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ow sorry... daar heb ik dan overheen gelezen. Maar dat klopt inderdaad...
[..]
Is het wellicht een idee om een winkel te bezoeken? De collega's op de bankenafdeling kunnen je veel meer concretere informatie hierover geven
En... je kunt wel heel handig zelf even de matrassen testen
Zelfde vraag, en dan ook voor het schoenenrekquote:Op maandag 30 juni 2008 09:24 schreef Frautie het volgende:
De Logga kapstok is al een tijdje niet op voorraad bij het filiaal in Delft, iemand enig idee wanneer deze weer op voorraad is?
Het is ondoenlijk om alle keukens op voorraad te houden en particuliere klanten kunnen niet telefonisch of via internet bestellen. Als je klant bent van IKEA Zakelijk is er meer mogelijk. Internetwinkelen verwacht ik niet voor 2010 bij IKEA.quote:Op woensdag 2 juli 2008 12:18 schreef alex67 het volgende:
Vraagje voor de medewerkers.
Ik heb een Ikea Factum keuken met sölar deurtjes.
Ik breid deze keuken steeds uit met nieuwe kastjes.
Sölar kan niet uit voorraad geleverd worden, maar alleen op bestelling en later thuis afgeleverd.
Kan iemand mij uitleggen waarom, als ik precies weet wat ik wil hebben (bestelnummers enz.), ik toch steeds 50 km naar een Ikea vestiging moet rijden om daar aan een medewerker deze bestelnummers op te geven. Ik hoef niets te tekenen, ben familie klant.
Is er echt geen mogenlijkheid dit telefonisch door te geven, scheelt erg veel tijd, beter voor het millieu en file vorming enzovoorts. Of is het de bedoeling dat ik persé elke keer de hele winkel zie. Als ik dit vooraf geweten had, had ik andere keuzes gemaakt. Voor een rationeel, dus niet burocratisch (het is nu eenmaal zo geregeld) antwoord alvast hartelijk bedankt.
Geen medewerker, maar mijn hopen kast heb ik al 3 jaar, en de ruiten zijn geenszins uitgezakt.... wat doen jullie er allemaal mee?quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:31 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik heb even een vraagje aan een medewerker.
Mijn vriend heeft een Hopen kast. Met melkglazen ruit. Deze kast heeft hij nu 1,5 jaar en 3 van de 4 ruiten zijn er al uitgezakt. Nou kan je dit gelukkig wel makkelijk ruilen. Maar is toch irritant.
We willen deze kast ook hebben in ons nieuwe huis straks, maar heb eigenlijk geen zin om straks iedere keer met een deur naar ikea terug te gaan. Nou dus mijn vraag: Gebeurd dit met al die deuren, of is het gewoon een productiefout geweest??? M.a.w. hebben jullie dit vaker gezien/gehoord???
ik heb het al een paar kleer eerder gehoord jaquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:31 schreef Sonnetje85 het volgende:
Mijn vriend heeft een Hopen kast. Met melkglazen ruit. Deze kast heeft hij nu 1,5 jaar en 3 van de 4 ruiten zijn er al uitgezakt. Nou kan je dit gelukkig wel makkelijk ruilen. Maar is toch irritant.
We willen deze kast ook hebben in ons nieuwe huis straks, maar heb eigenlijk geen zin om straks iedere keer met een deur naar ikea terug te gaan. Nou dus mijn vraag: Gebeurd dit met al die deuren, of is het gewoon een productiefout geweest??? M.a.w. hebben jullie dit vaker gezien/gehoord???
Ik ben geen medewerker hoor, maar heeft je vriend toevallig een houten vloer? Als in, geen beton (oud huis dus).quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:31 schreef Sonnetje85 het volgende:
Nee ze hebben in t huis gewoon betonnen vloeren.quote:Op donderdag 3 juli 2008 07:16 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Ik ben geen medewerker hoor, maar heeft je vriend toevallig een houten vloer? Als in, geen beton (oud huis dus).
Mijn vriendin had ook een kast met glas in de deuren en die zakten als een gek. Nu heeft ze een nieuw huis met beton vloeren en de deuren blijven goed.
Houten vloeren kunnen aardig bewegen, dus dat kan invloed hebben.
Volgens de ikea site moet dat kunnen. Daar staat het volgende:quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:48 schreef Frautie het volgende:
Weet iemand of ik de komplement opbergers ook kwijt kan in mijn malm ladekast?
De hoogte van de opbergers is 33 cm, maar ik kan niet achterhalen wat de hoogte is van een lade in een malm ladekast.
Jammer alleen met die ladeverdeler van 6 bakjes dat je precies 1 gat overhoudt waar nog zo'n klein bakje in zou kunnenquote:Op donderdag 3 juli 2008 22:09 schreef jakkop het volgende:
Over Malm+ Komplement: Je zou bijna denken dat ze voor elkaar gemaakt zijn
Heeft nutquote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:49 schreef Frautie het volgende:
Het is goed gekomen met mijn Malm en de Komplement collectie
Nou zag ik gister dus dat mijn mijn 2 weken geleden aangeschafte Sultan Hasselback in de aanbieding is gegaan. Wij hebben er 2 aangeschaft. (ik heb een IKEA family pas).
Heeft het nut om hierover te gaan klagen bij de klantenservice van het betreffende filiaal?? Het gaat in totaal om ¤ 120,- die ik dus eigenlijk teveel heb betaald.
KLIPPAN is altijd op voorraadquote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:55 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik wil morgen graag 2 x bank Klippan gaan kopen maar nu staat er op de site van IKEA Groningen dat deze daar uitverkocht is. Weet iemand of dat soort spullen snel weer binnenkomen? Of kan ik beter naar IKEA Hengelo gaan?
Really? Hij geeft al 2 dagen aan van niet namelijkquote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:01 schreef Adelante het volgende:
[..]
KLIPPAN is altijd op voorraadMisschien dat de beschikbare voorraad even onder de vijf stuks is gedropt, maar je kunt het beste even de informatielijn bellen voor actuele voorraad.
Ik doelde met name op de onderstellen, die zijn immer op voorraad, de losse hoezen kan nog wel eens wat levertijd op ziten.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:04 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Really? Hij geeft al 2 dagen aan van niet namelijkEn wil er heeeel graag 2 in het zwart hebben
![]()
Ik ga straks even met Grun bellen
Ik heb het bed in Amsterdam gekocht, maar aangezien ik in Den Haag woon, is de dichtsbijzijnde vestiging Delft voor mij. Zouden ze daar moeilijk om doen?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:00 schreef Adelante het volgende:
Met de kassabon en de gescheurde balk teruggaan naar de klantenservice en je krijgt een nieuwe balk mee.
Voorraadinformatie op de website in de gaten houden.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:13 schreef dfy het volgende:
Telkens als ik in de IKEA Amersfoort kom zijn de Tobias eetkamerstoelen niet op voorraad. Weet iemand of er een mogelijkheid is om ze te bestellen/reserveren/anderszins waardoor ik in het bezit kan komen van 4 van deze stoelen?
In Duiven liggen ze in een extern magazijn, waardoor je ze kan reserveren. Dat wil zeggen dat je een kaartje binnenkrijgt als het op voorraad is, het aantal dat jij wilt is dan gereserveerd voor een week lang. Je moet ze dan alleen in Duiven halen/kopen...quote:Op maandag 7 juli 2008 15:13 schreef dfy het volgende:
Telkens als ik in de IKEA Amersfoort kom zijn de Tobias eetkamerstoelen niet op voorraad. Weet iemand of er een mogelijkheid is om ze te bestellen/reserveren/anderszins waardoor ik in het bezit kan komen van 4 van deze stoelen?
Zoiets had ik ook. Kreeg gewoon een nieuwe bij tonen van bonquote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:15 schreef Syytön het volgende:
Gister constateerden we ineens een enorme breuk aan de zijbalk van mijn HOPEN bed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb het bed in sept. 2006 gekocht, dus ik heb het nog geen twee jaar. Dit is toch niet normaal?
Is de levensduur van dit bed echt zo kort?
Uiteraard geen gekke dingen gedaan als op het bed gesprongen oid.
Merk op zich niets van die breuk maar over 3 maanden verhuis ik, en dat overleeft dat bed natuurlijk nooit.
Vind je et zelf acceptabel?quote:Op maandag 7 juli 2008 19:59 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
heb ik ook een vraagje, ik heb zo'n lage Klubbo tafel een tijdje geleden gekocht en vandaag in elkaar gezet. Nou is er op 1 pootje een butsje en daar is de lak een klein stuk vanaf. Was al toen ik em uit de doos haalde..
Moet ik nu gewoon niet zeiken en door gaan met mn leven:P of is dit iets wat eigenlijk niet moet kunnen en uit elkaar schroeven en terugbrengen oid?!
ik hoor het graag wat jullie zouden doen, of wat normaal is bij zoiets..
Antwoord : bij de Action dus...quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:06 schreef AnneX het volgende:
In de herhaling nog even mijn vraag:
Levert Ikea ook de passende vuiliniszakken voor de (keuken) afvalbak Fibbe (46 cm) ?
Indien niet ? welk merk of leverancier wordt dan geadviseerd?
* vraagt namens digibeet met 4 stuks Fibbe
http://www.transportservice.nl/quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:03 schreef dronkeykong het volgende:
Stomme vraag, maar ik heb een bank besteld en werd net gebeld door Ikea afleverservice.
Nu wordt donderdag mijn bank geleverd en volgens de dame kan ik morgen op de website kijken hoe laat donderdag de bank geleverd wordt.
Maar ik was druk doende met werkzaamheden dat ik alleen ja, ok, ok, is goed, bedankt, donderdag, morgen website, dank u wel, tot ziens!
Maar nu ben ik pauze houden en bedenk me ineens op welke site kan ik de levertijd terugvinden![]()
![]()
Alvast bedankt![]()
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:19 schreef Marc.83 het volgende:
Ik geloof dat het www.transportservice.nl is!
Hartstikke bedankt voor de snelle replyquote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:20 schreef Cyan het volgende:
[..]
http://www.transportservice.nl/
Het kan best zijn dat je jouw levering niet terug kan vinden en dat ie er dus niet op staat. Dat was bij mij toen het geval. Dus ik zorgde ervoor dat ik om half 8 klaar was voor eventuele bezorgers.
Goeie keus! Ik heb ook 2 Kramfors banken (2 en 3 zitter). Je moet zelf de hoezen om de bank en de kussens doen en dat is nog best een wel gedoe. Het lijkt alsof de hoezen te klein zijn voor de bank maar als je ze er eenmaal om hebt zitten, dan heb je wel een mooie bank die heerlijk zit en ligt!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:39 schreef dronkeykong het volgende:
De Kramfors met chaise longue in het donkergrijs
Ben wel 10x ervoor naar de Ikea geweest samen met mijn vriendin en deze zit/hangt/ligt toch het lekkerste.
Donderdag en het weekend worden lekkere hangdagen op de bank filmpje, xbox360 heerlijk
In een MALM ladenkast passen makkelijk dvd's op de rug... al lijkt MALM me niet het meest geschikt, maar dat kun je zelf het beste bepalen...quote:Op donderdag 10 juli 2008 20:50 schreef GLK het volgende:
Voordat ik over een week de halve Ikea leegkoopheb ik nog even een paar vraagjes, misschien kunnen jullie me verder helpen.
Ik heb nogal wat dvd's die ik op wil bergen en het liefst uit het zicht. Nu lijken die Malm ladenkasten me wel wat, maar ik kan nergens de 'binnenhoogte' van de lades vinden. Passen dvddoosjes daar op hun zijkant in, dus met de rug van het doosje naar boven? Lijkt me ideaal om zo een paar honderd dvdtjes kwijt te kunnen.
Verder denk ik aan een combi van een rode en een witte Billy boekenkast van beide 80x202 cm, maar klopt het dat er van die rode versie geen extra planken zijn te krijgen? Wilde net voor die rode 2 extra planken halen. Wat voor tint rood is die rode Billy kast trouwens? Is dat bijv. Ferrari rood of meer bordeaux rood?
Tenslotte wil ik op de witte Billy van die deurtjes zetten (Byom met glas), maar hoe moeten die worden vastgezet op de dunne zijplank van de kast? Zit er bij die deurtjes ook iets waardoor de deurtjes dicht blijven zitten (magneetje oid)? En kan ik die andere Billy er dan nog tegenaan zetten of zit het scharnier dan in de weg?
Inderdaad hij zit en ligt super! Top aankoopquote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:54 schreef Cyan het volgende:
[..]
Goeie keus! Ik heb ook 2 Kramfors banken (2 en 3 zitter). Je moet zelf de hoezen om de bank en de kussens doen en dat is nog best een wel gedoe. Het lijkt alsof de hoezen te klein zijn voor de bank maar als je ze er eenmaal om hebt zitten, dan heb je wel een mooie bank die heerlijk zit en ligt!
Bedankt voor je snelle reaktie! Hoe hoog en hoe diep zijn die lades dan ongeveer aan de binnenkant en is dat voor alle Malm ladekasten gelijk? De Malm leek me een voordelige manier om in een relatief kleine kast erg veel dvd's kwijt te kunnen (moet er meer dan 500 stuks in kwijt). Alhoewel je de lades natuurlijk niet tot het eind toe kunt vullen want dan kom je er nooit meer bij als je de lades er niet helemaal uit trekt. Welke (lade)kast lijkt jou meer geschikt dan afgezien van de Billy en Benno?quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:00 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
In een MALM ladenkast passen makkelijk dvd's op de rug... al lijkt MALM me niet het meest geschikt, maar dat kun je zelf het beste bepalen...
BILLY rood is meer Ferrari rood. En inderdaad zijn voor de rode versie geen losse planken verkrijgbaar...
De schanieren van BILLY worden aan de binnenzijde van de kast aan de zijpanelen bevestigd. Je kunt dus gewoon meerdere kastelementen naast elkaar plaatsen. De deuren blijven gewoon dicht. Je hebt daarvoor geen magneetjes of zo nodig.
Euhm... de hoogte van de laden? Om eerlijk te zijn heb ik geen idee! Sorry. Ik weet wel dat een dvd er ruim in past.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 10:20 schreef GLK het volgende:
[..]
Bedankt voor je snelle reaktie! Hoe hoog en hoe diep zijn die lades dan ongeveer aan de binnenkant en is dat voor alle Malm ladekasten gelijk? De Malm leek me een voordelige manier om in een relatief kleine kast erg veel dvd's kwijt te kunnen (moet er meer dan 500 stuks in kwijt). Alhoewel je de lades natuurlijk niet tot het eind toe kunt vullen want dan kom je er nooit meer bij als je de lades er niet helemaal uit trekt. Welke (lade)kast lijkt jou meer geschikt dan afgezien van de Billy en Benno?
Die kleur rood is dan precies wat ik zoek dus dat komt mooi uit, wel jammer dat ze van alle kleuren extra planken hebben behalve van de rode, je kunt niet alles hebben.
Ik denk dat dit een beetje laat is? Maar volgens mij heb je inderdaad maar 1 klein 'plintje' voor onder de bodemplaat. Achteraan heb je inderdaad de stelpootjes.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 12:01 schreef Syrena het volgende:
HelpMijn vriend is thuis bezig met het opnieuw in elkaar zetten van een Pax-garderobekast. De handleiding heeft ie gedownload.
Nu belde hij net om door te geven dat ie een plankje mist, de bodemplaat moet rusten op twee smalle plankjes, maar hij heeft er maar eentje.
Bij het uit elkaar halen van de kast heb ik ook maar 1 plankje gezien bij mijn weten, maar kan dat wel? Kun je die kast met maar 1 onderplankje in elkaar zetten, en dan aan de achterkant de steunschroeven? (die met 't zwarte voetje).
Hij staat idd alquote:Op vrijdag 11 juli 2008 23:02 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een beetje laat is? Maar volgens mij heb je inderdaad maar 1 klein 'plintje' voor onder de bodemplaat. Achteraan heb je inderdaad de stelpootjes.
Komplement is 33 cm, dus ongeveer 35 cm.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 23:01 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Euhm... de hoogte van de laden? Om eerlijk te zijn heb ik geen idee! Sorry. Ik weet wel dat een dvd er ruim in past.
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 18:30 schreef Cyan het volgende:
Vandaag even naar Ikea Heerlen geweest maar wat een drukte! Teveel Duitsers, kinderwagens, jengelende kinderen, bejaarden en mensen die het gangpad gebruiken als meetingpoint. Wel een mooie vaas van Hella Jongerius gescoord!
Als klant zijnde vond ik het een hel! Bij de kassa's leek het wel een vliegveld met incheckbalie's met al die rijen. Maar dat is te verwachten op zaterdagquote:Op zaterdag 12 juli 2008 18:49 schreef Royyy het volgende:
[..]
Mwa, viel toch wel mee met de drukte vandaag. Normaal is het op zaterdag wel wat drukker![]()
Kan niet wachten tot de opening van de nieuwe winkel over ongeveer anderhalve maand, dan is die drukte tenminste niet meer zo vervelend, door de grotere oppervlakte en bredere gangpaden
In Groningen was het gisteren ook heel erg druk, maar bij de kassa's was geen kop te bekennen. Wij konden zo doorlopen.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:27 schreef Cyan het volgende:Als klant zijnde vond ik het een hel! Bij de kassa's leek het wel een vliegveld met incheckbalie's met al die rijen. Maar dat is te verwachten op zaterdag
Woonkamer - boekenkasten - 'hier vind je meer' - WandkastenPlannerquote:Op zondag 13 juli 2008 20:19 schreef moi80 het volgende:
Weet iemand of er ook een programma is om digitaal een besta kast samen te stellen? Ik weet dat het kan voor keukens, slaapkamer kasten en effektiv serie, maar billy of besta zie ik niet, is dat er wel?
Bedankt!quote:
soort melkglas/matglas inderdaadquote:gehard glas, Lazuurverf op nitrocellulosebasis
Die kun je volgens mij nog omhoog kiepen... Zit meende ik alleen aan de achterkant 'vast' dus kan gewoon schanieren en zo...quote:Op maandag 14 juli 2008 10:13 schreef moi80 het volgende:
Dankjewel, nog een vraag. Zitten de tijdschriftenplanken van Besta//Inreda serie vast gemonteerd, of kun je de nog omhoogkiepen, zodat je onder de schuine plank nog tijdschriften kwijt kunt?
Ga lekker naar de Ikeaquote:Op maandag 14 juli 2008 16:14 schreef sorla het volgende:
Binnenkort ga ik op kamers en heb ik natuurlijk een bed en kast nodig. Mijn oog is gevallen op het MALM bedframe en de PAX combinaties. Nu is mijn vraag, kunnen deze producten minstens 5 jaar mee? Is het goede kwaliteit? Laatst zei iemand tegen mij dat ik namelijk voor deze dingen beter niet naar de ikea kan gaan...
Voor zover ik weet heeft LACK nog nooit planken gehad korter dan 110cmquote:Op maandag 14 juli 2008 19:39 schreef ROG het volgende:
Zijn de korte (<100cm) wandplanken van LACK niet meer te koop?
Kijk eens op www.ik2a.nlquote:Op woensdag 16 juli 2008 01:58 schreef TechXP het volgende:
Ik wil klippan banken aanschaffen, maar ik vind de hoezen bij ikea beperkt. Ik vond al een site waar je dus andere hoezen had voor die banken. Zijn er meer sites die alternatieve hoezen aanbieden? Iemand een idee?
quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:22 schreef Dipkip het volgende:
Jaaaaaaaaaaa!!!!!![]()
Waarom vind ik hem niet op de siteis ie er niet meer?
Ok bedankt. Bemz.com had ik idd al.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:02 schreef Cyan het volgende:
Kijk eens op www.ik2a.nl
Daar staat een advertentie van een naaiatelier in Landgraaf geloof ik dat ook hoezen maakt voor Ikea banken.
En je hebt www.bemz.com maar ik denk dat je die site al hebt gezien?
Laatst stond in dit topic volgens mij ook nog een ander bedrijf dat hoezen maakt voor IKEA banken...quote:
Mijn lage witte AGERUM gaat de deur uit i.v.m. verhuizing, bovenkant heeft wel wat (sleutelbos)krasjes/putjes. Hij's er ook nog in beuken o.i.d. geweest. Check Marktplaats over een weekje als je in de Randstad woont of PM?quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:22 schreef Dipkip het volgende:
Jaaaaaaaaaaa!!!!!![]()
Waarom vind ik hem niet op de siteis ie er niet meer?
Berken inderdaad...quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:18 schreef ROG het volgende:
[..]
Mijn lage witte AGERUM gaat de deur uit i.v.m. verhuizing, bovenkant heeft wel wat (sleutelbos)krasjes/putjes. Hij's er ook nog in beuken o.i.d. geweest. Check Marktplaats over een weekje als je in de Randstad woont of PM?
euhm een 177cm versie en een 103 of zo... maar de hele serie is uit het assortiment blijkbaar...quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:49 schreef ROG het volgende:
Er was ook nog een hoge variant van toch? Wellicht dat Dipkip daar meer aan heeft voor een doe-het-zelf-vakkenkastwand?
Het er op gokken dat ik er 8 weet te verzamelen via tweedehands en dat ze dan ook nog steeds dezelfde kleur wit hebben is me een te grote gokquote:Op donderdag 17 juli 2008 00:18 schreef ROG het volgende:
Mijn lage witte AGERUM gaat de deur uit i.v.m. verhuizing, bovenkant heeft wel wat (sleutelbos)krasjes/putjes. Hij's er ook nog in beuken o.i.d. geweest. Check Marktplaats over een weekje als je in de Randstad woont of PM?
BESTÅ BURSquote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:45 schreef Stansfield het volgende:
Die tv meubel ziet er bijzonder strak uit moet ik zeggen. Wat voor een is dat?
Ik heb zelf ook diverse onderdelen van het IKEA 365+ servies en die gaan echt al heel lang mee. Ik vind het prima spul!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:39 schreef BitterBal88 het volgende:
Wij wouden graag nieuwe borden/schalen halen, is de 365+ van goeie kwaliteit?
En accepteert de Ikea VVV iris cadeaubonnen?
Klopt, want je stelt het samen uit:quote:Op maandag 21 juli 2008 01:49 schreef Memento-Mori het volgende:
ik denk aangezien het uit 11 pakketten bestaat dat je dit zelf kunt samenstellen uit verschillende ook los te kopen onderdelen net als besta etc, maar ik weet het niet zeker hoor
quote:Op zondag 20 juli 2008 19:50 schreef Naxxium het volgende:
Iemand suggesties ?
Ik ga over een weekje verhuizen, en moet alles nieuw hebben, dus hoekbank,salontafel,tvmeubel,dreswar,eethoek met stoelen en een 2 persoons bed...
heb een laminaat(licht)e vloer erin zitten. Dacht zelf alles kersenhoud kleur oid?
iemand een lijn in gedachten dat je zecht van he dat kan mooi staan compleet![]()
filmpjequote:Vaste groep ontbijt dagelijks bij IKEA
SON - IKEA in Son heeft een vaste groep bezoekers die vrijwel dagelijks daar ontbijten. Een uur voordat de meubelgigant haar deuren opent, gaat het restaurant al open en serveert het tientallen ontbijtjes voor een euro.
Sommige klanten hebben er een traditie van gemaakt en bezoeken dit restaurant al meer dan tien jaar. De vaste ontbijters zijn een soort clubje op zich geworden en sommige hebben ook een eigen favoriete stek.
In de vakantie barst het IKEA-restaurant meestal uit zijn voegen. Nog een reden waarom velen al voor negen uur op de stoep staan.
Klik op de audio- en videolinks voor de reportages.
Feli, wat ga je doen?quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:31 schreef Allan24 het volgende:
* Allan24 heeft zijn naam (in de OP-wiki) uit het lijstje met IKEA medewerkers gehaald... binnenkort namelijk een andere baan
Nieuwe prijs KRAMFORS is niet bekend, dat sommige artikelen duurder worden vanaf half augustus staat wel vast. Houdt met de levertijd rekening met 4 tot 6 weken (afhankelijk van stof of lederen model). Aanbetaling van 110 euro is vereist, rest kan bij ontvangst van de bank. Of je gebruikt het 10 plan van IKEA financiering:quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:38 schreef Marc.83 het volgende:
Wij zijn van plan om binnenkort een Kramfors zitbank (inc chaise longue) te bestellen, vroeg me alleen wat dingetjes af, hopelijk kan iemand deze vragen beantwoorden: Loont het deze nog voor 1 augustus te halen ivm de eventuele nieuwe prijzen? Wat is de gemiddelde levertijd? En wanneer moet er betaald worde, gelijk aan de kassa of bij levering?
Bij voorbaat dank!
Thanksquote:
als de lycksele slaapbank maar niet duurder wordt:(quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dat sommige artikelen duurder worden vanaf half augustus staat wel vast.
We hebben toch ook 4 seizoenen?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:22 schreef Adelante het volgende:
De op=op uitverkoop is net geweest en daar zit meestal alle uitgaande zooi artikelen in, echter heeft IKEA niet meer één keer per seizoen een assortimentswissel, maar gaat er vier keer per jaar assortiment uit om plaats te maken voor nieuw.
Hoezo krijg je daar een dekmatras bij?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:14 schreef Dipkip het volgende:
Ik heb weer een vraagdeze keer over het SULTAN SPARREHOLM bed. Je krijgt hier een dekmatras bij, maar als je twee bedden koopt (om dus een tweepersoonsbed te maken) krijg je dan ook een tweepersoons dekmatras? Of twee van 90 cm? Want in dat geval moet ik er weer een extra dekmatras van 180 bij kopen, anders wordt het vrij ongezellig in bed
Hoezo? Gewoon, dat hoort er bij. Kijk maar op de site, tis een boxspring bed inclusief poten en dekmatras. Geen aanbieding, is altijd zo.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 18:17 schreef Bartjebart het volgende:
Hoezo krijg je daar een dekmatras bij?
Maar meestal is het zo dat wanneer een aanbieding (?) geldt voor 90x200 dat je dan niet bij aankoop van 2 stuks 1 grote dekmatras krijgt. De aanbieding is namelijk ingepland op basis van de combinatie 90x200 voor zowel de matras/boxspring als de dekmatras.
Ik weet dat we laatst een aanbieding hadden met een matras en een dekmatrascombinatie, maar die is afgelopen. Kende trouwens die combi niet...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:07 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Hoezo? Gewoon, dat hoort er bij. Kijk maar op de site, tis een boxspring bed inclusief poten en dekmatras. Geen aanbieding, is altijd zo.
En we willen wel een tweepersoons dekmatras, als we TV kijken ofzo zullen we toch beide delen omhoog zetten en als we gaan slapen beide plat. En twee van zulke bedden koppelen (waar IKEA volgens mij wel rekening mee houdt, er staat ook ergens een setje om de bedden aan elkaar vast te maken) en dan twee aparte dekmatrassen is echt niet handig. Erg lastig met opmaken, twee losse dekmatrasjes, en bovendien hou je dan een enorme spleet tussen de twee bedden.
Er is dus geen mogelijkheid om in plaats van twee eenpersoons dekmatrassen een tweepersoons te krijgen?Zit ik straks met twee nutteloze eenpersoons matrasjes... Die kan ik ook niet omruilen voor korting op een tweepersoons ofzo? Nogal zonde om ze dan maar weg te gooien.
Persboekje Augustus 2008quote:VERWACHT: IKEA catalogus 2009
Vanaf 11 augustus is de nieuwe IKEA catalogus 2009 online te bekijken. Het is vanaf 15 september mogelijk om een exemplaar van de nieuwe catalogus online te bestellen of in de winkel op te halen.
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat we samen willen slapen dan dat een van ons ziek wordt en een been omhoog moet houden. In dat geval zien we wel weer verder, kunnen we eventueel de dekmatras tijdelijk weghalen etc. Maar we zullen iedere nacht lekker samen willen slapen zonder een ravijn tussen ons in. Het is heel normaal om een groot dekmatras te gebruiken hoor, kijk maar eens in het beddentopic wat nu looptquote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:34 schreef Bartjebart het volgende:
Ik weet dat we laatst een aanbieding hadden met een matras en een dekmatrascombinatie, maar die is afgelopen. Kende trouwens die combi niet...
Nu ga je er vanuit dat je nog samen het hoofdeind omhoog doet, en samen weer naar beneden. Maar als er 1 ziek wordt en bijvoorbeeld niet helemaal plat mag liggen of zijn voeten omhoog moet houden om welke reden dan ook, dan wil je dat ook beide? Lijkt me niet erg handig...
Maar SULTAN SPARREHOLM is per 'bed' verpakt waardoor wij niks kunnen wijzigen aan de dekmatras. We kunnen de dekmatrassen ook niet terug nemen en omruilen voor een grotere dekmatras. Sorry.
Het wil trouwens ook helemaal niet zeggen dat de dekmatras die in deze combinatie zit dezelfde dekmatras is als die we in het assortiment hebben... (maar dat moet een collega van de beddenafdeling je beter kunnen vertellen).
Dat verbindingsbeslag wat jij bedoeld is ontworpen voor binnenveringsbedden. Ik vraag het me af of je die wel op dit artikel kunt gebruiken. (wederom ivm het verstellen per bed)
Natuurlijk is het normaal dat je een groot dekmatras gebruikt. Alleen niet handig cq logisch op een verstelbaar bed.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:28 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat we samen willen slapen dan dat een van ons ziek wordt en een been omhoog moet houden. In dat geval zien we wel weer verder, kunnen we eventueel de dekmatras tijdelijk weghalen etc. Maar we zullen iedere nacht lekker samen willen slapen zonder een ravijn tussen ons in. Het is heel normaal om een groot dekmatras te gebruiken hoor, kijk maar eens in het beddentopic wat nu loopt![]()
Het verbindingsbeslag is inderdaad voor binnenveringsbedden. SPARREHOLM is een binnenveringsbeddat staat zo op de site. Klopt de site niet?
Er zit best goede ontwikkeling in het keukenassortiment!quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:16 schreef Adelante het volgende:
NIEUW!
[ afbeelding ]
FRAMTID keukenapparatuur in groen of zwart
Jah... gedoe met ABSTRAKT zwart...quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:36 schreef Adelante het volgende:
SOLAR beuken vind ik ook erg mooi en ik dacht dat alleen APPLAD in zwart kwam, maar ABSTRAKT ook weer. Die is net weer twee jaar uit de collectie
@ athlonkmf: de mooiste bank was voor drie jaar geleden KRAMFORS lichtbeige leer, maar helaas dacht Nederland daar anders over en issie na één jaar uit productie genomen. Duizendmaal zonde
Binnenkort verkrijgbaar in het zwartquote:Op maandag 28 juli 2008 10:35 schreef Stiemie het volgende:
Oh die Tobias stoel is mooi zegKomt die ook nog in andere kleuren?
Nee, IKEA heeft geen U-vormige laden voor onder een spoelbak. Wij hebben wel minder diepere laden hiervoor. Die zijn 35 en 45cm diep.quote:Op maandag 28 juli 2008 11:14 schreef Irby het volgende:
Weet iemand trouwens of er een U-lade voor onder de gootsteen in het assortiment komt / is? Ik kan zweren dat ik zo'n lade gezien heb, maar ik weet niet meer of dit bij Ikea of bij een andere keukenboer is geweest. Bijna heel mijn keuken zit nu in elkaar, op het stellen van de lades, een paar handgrepen en de ruimte onder de gootsteen na
Als je kijkt dat er maar 50 euro verschil zit tussen niet verstelbaar en wel verstelbaar, plus dat de verstelbare dan al de poten heeft terwijl je die bij de niet-verstelbare er nog bij moet kopen a rond de 40 euro... Tja, waarom zou je dan niet de verstelbare kopenquote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:17 schreef Bartjebart het volgende:
Natuurlijk is het normaal dat je een groot dekmatras gebruikt. Alleen niet handig cq logisch op een verstelbaar bed.
Verder is SULTAN SPARREHOLM voornamelijk een boxspring (qua omschrijving). Maar blijft dat je ze volgens mij niet kunt koppelen.
Klopt, binnenveringsbed = boxspring, hiermee wordt hetzelfde bedoeld.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:28 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Als je kijkt dat er maar 50 euro verschil zit tussen niet verstelbaar en wel verstelbaar, plus dat de verstelbare dan al de poten heeft terwijl je die bij de niet-verstelbare er nog bij moet kopen a rond de 40 euro... Tja, waarom zou je dan niet de verstelbare kopentis een leuk extraatje voor af en toe, en als we het toch maar af en toe gebruiken is het ook niet erg de boel daarna even recht te moeten leggen.
Ik dacht dat boxsrping door IKEA binnenveringsbed werd genoemd, is er een verschil?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |