Zero2Nine | donderdag 22 mei 2008 @ 11:21 |
![]() Handige links SimCity 4 Vorige delen: 01 | 02 | 03 | 04 |05 | 06 |07 | 08 |09 | 10 |11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | Tips/Hints: - Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen: "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off"" Aangepaste Resolutie "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off -CustomResolution:enabled -r1680x1050" Natuurlijk kun je hier zelf ook een andere resolutie invullen. Backing Store Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true. quote:Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt. Dual Core processors: Uit eigen ervaring is gebleken dat Simcity 4 niet helemaal lekker werkt met Dual Core processors. Het spel wil dan nog weleens last hebben van plotselinge versnellingen. Om dit probleem te kunnen omzeilen moet je als het spel eenmaal is opgestart via Ctrl+Alt+Del naar Windows Taakbeheer gaan. Dan ga je naar processen en klik je met de rechtermuisknop op 'Simcity4.exe'. Dan ga je naar 'affiniteit instellen' en vink je bijvoorbeeld 'CPU 1' uit en klik je op 'OK'. Nu zou je geen last meer moeten hebben van plotselingen versnellingen. quote:Meest gevraagde Plugins Hole Diggin Lot + Uitleg Voordat je dit gaat doen, egaliseer je grond, dit doe je met losse stukjes weg Als jullie denken van: Wat lullen die mafkezen nou met stukjes weg ![]() Pond & Stream Kit ![]() PEG Pond Kit Deluxe Edition PEG Stream Kit Deluxe Edition Onderstaande patch voor de Pond & Stream Kit is eigenlijk alleen nodig als je een Terrain Mod gebruikt. PEG Pond Kit Transparent Patch Meer Pegasus Network Addon Mod Via deze link kan je de Network Addon Mod downloaden. Jeronji Slope & Tunnel Mod Slope en Tunnel Mod SC4 Datapacker Zeker aan te raden als je last hebt van crashes. Maakt het spel ook sneller als je met veel plugins speelt. Download Cleanitol Ook aan te raden bij het gebruik van vele plugins. Hiermee voorkom je dubbele dependencies. Download Creëren van eigen mappen Voor het maken van maps zijn SC4mapper en SC4terraformer aan te raden. Tutorials Gameplay Tutorials Overige Tutorials LOT Tutorials BAT Tutorials Image Hosting Aangezien Imageshack weer eens de leukste thuis is, zijn hier twee alternatieven om je plaatjes te kunnen hosten. Deze OP is hier te vinden | |
Zero2Nine | donderdag 22 mei 2008 @ 11:25 |
Zo ik had m volgemaakt, dus tijd voor een nieuwe. Ik wil een nieuwe PC en RushHour die lijkt toch echt wel nodig als ik t zo lees ![]() ![]() | |
Fred2 | donderdag 22 mei 2008 @ 11:58 |
Dit ga ik ook maar eens volgen ![]() | |
MrX1982 | donderdag 22 mei 2008 @ 12:31 |
tvp. | |
1-of-6Billion | donderdag 22 mei 2008 @ 14:15 |
Oe, een Sc4-topic ![]() Ben alweer enige maanden SC4-deluxe aan het spelen. (zonder mods/cheats) 'k Zal bij gelegenheid eens wat screenshotjes posten. Mijn beste stad heeft nu meer dan 500k-inwoners en een positief banksaldo van royaal boven de $3.000.000 ![]() Ik ben een groot voorstander van "grids" ![]() Heeft er iemand wel eens een Area5.1 (en een SpaceShuttleprogramma) verdiend? Wat moet je daar voor doen? ![]() | |
ElmarO | donderdag 22 mei 2008 @ 17:04 |
quote:Volgens mij kan je Area 51 alleen krijgen als je een tijdje in het rood staat. Dus niet echt iets wat je wilt hebben. De Space Shuttle kan je krijgen als je dacht ik 30.000 banen in de HT-industrie hebt. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door ElmarO op 22-05-2008 17:09:21 ] | |
Gamer_V | donderdag 22 mei 2008 @ 18:42 |
TVP. | |
1-of-6Billion | donderdag 22 mei 2008 @ 20:01 |
606.981 inwoners $3,722,411 cash ![]() Nu nog een metronet aanleggen ![]() ![]() | |
mschol | zondag 25 mei 2008 @ 21:40 |
tvp dan maar... hier werkt hij trouwens (tot nu toe?) zonder problemen op dual core.... | |
Gallorini | maandag 26 mei 2008 @ 21:25 |
Net 2 cd's van STEK gedownload op nieuwsgroepen met plugins. Maar in welke map kan ik deze gooien zodat ik ze in mijn stadje ook weer tegenkom? ![]() | |
mschol | maandag 26 mei 2008 @ 21:45 |
quote:plugins gaan in, zoals vermeld in de OP, in mijn documenten\simcity 4\plugins\ | |
Blik | dinsdag 27 mei 2008 @ 16:13 |
doe ook ff een tvp. heb altijd van die periodes dat ik het even veel speel en dan weer een tijd niet | |
1-of-6Billion | dinsdag 27 mei 2008 @ 20:21 |
quote:Ik net ook, maar het is 2x CD1 ![]() | |
misslady83 | zaterdag 31 mei 2008 @ 12:06 |
Hallo allemaal, heb alle slechte reviews wel gelezen over simcity societies, maar wil er toch iets over weten...is de deluxe edition een soort extensie of is het de gehele versie? Zoals bij the sims dat je de originele ook moet hebben.........ik hoor het graag van jullie! thanx! | |
mschol | zaterdag 31 mei 2008 @ 12:25 |
quote:je zit voor simcity societies in het verkeerde topic..... zie hier voor meer info | |
misslady83 | zaterdag 31 mei 2008 @ 13:46 |
tnx | |
De_Ananas | donderdag 5 juni 2008 @ 17:06 |
Kan je dit via internet met elkaar doen? Dat je meerdere steden naast elkaar bouwt. Is me vroeger nooit gelukt ![]() | |
lof102 | donderdag 5 juni 2008 @ 18:26 |
HeyHey ieders, Ben reeds nieuw op dit forum, heb me zodoende aangemeld omdat ik zag dat er hier wel wat meer activiteit was op het SC4 gedeelte dan ergens anders... ElmarO weet wel waar ![]() Ik had meteen een paar vraagskes: Ik zoek zelf nog een mogelijkheid om de ondergrond (stoepen ed) van gebouwen en wegen gelijk te krijgen, .. maar het wil me niet lukken.. iemand? ![]() Ik zou graag willen weten van wie of wat dat stukje is waar die weg ondergronds gaat bij de afscheiding van de rails. En tot afsluiting een paar shots uit mijn eigen keuken: Haven projectje: ![]() ![]() Oud stadske: ![]() ![]() Mijn 'groeistad' SC4, zonder al te veel aandacht aan 'eye-candy', maar meer voor het spel: ![]() | |
ElmarO | donderdag 5 juni 2008 @ 22:19 |
Hoi Lof ![]() Van de ondergrond zou ik zelf ook niet zo snel weten. Heb het zelf een keer geprobeerd, maar het mocht toen niet baten. Wat betreft die kleine tunnel zou ik zoeken op Underpass. Het is dat ik nu niet thuis ben, anders zou ik zelf ook nog even proberen te zoeken. | |
Gallorini | vrijdag 6 juni 2008 @ 00:04 |
Ai Lof, die 1e foto is wel heel erg fraai. Ook dat 'nederlandse' wijkje met oranje daken is erg mooi. Is daar niet ergens een compleet plugin-pakket voor te krijgen ofzo? | |
MrTorture | vrijdag 6 juni 2008 @ 15:52 |
omg, ik reed afgelopen week door Noord-Holland, over zo'n dijk en vandaag daaraan terugdenkende wist ik het! Ik ga SC4k en RH weer installeren ![]() Zijn al die mooie plugins echt niet in een megapack te vinden? ![]() ![]() | |
mschol | vrijdag 6 juni 2008 @ 15:55 |
quote:* mschol is ook nog op zoek naar 1 groot goed pak met plugins... | |
MrTorture | vrijdag 6 juni 2008 @ 16:07 |
Weet iemand uit z'n hoofd een mooie atletiekbaan plugin? ![]() | |
lof102 | vrijdag 6 juni 2008 @ 17:35 |
quote:1e foto is niet van mezelf ![]() ![]() Die nederlandse huisjes zijn van HaarlemmerGold en VanDerAap | |
lof102 | maandag 9 juni 2008 @ 10:17 |
quote:De enige die mij bij staat: http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=19063&v=1 | |
MrTorture | maandag 9 juni 2008 @ 13:30 |
Keej thanks ![]() ![]() Wat is het maken van mooie infrastructuur (met name spoorbruggen over snelwegen en dat soort dingen) toch lastig ![]() | |
mschol | maandag 9 juni 2008 @ 13:56 |
quote:altijd al geprobeerd, helaas eindig ik altijd weer op een volgebouwde stad ![]() | |
Zero2Nine | maandag 9 juni 2008 @ 14:31 |
quote:Is ook veel aantrekkelijker, gewoon nog ff een blokje huizen erbij (je ziet de inkomsten al weer binnenstromen) ff het rasterje doortrekken. Ik "beloof" in het begin ook vaak om bepaalde stukken leeg te houden tussen Industrie en woningen, maar dan toch ff nog 1 blokje huizen iets dichter bij de industrie zetten. | |
MrX1982 | maandag 9 juni 2008 @ 16:06 |
In het begin van een stad probeer ik altijd een soort mooie planning te maken. Hier woningen, daar industrie en handel maar na verloop van tijd bouw ik bijna alles gewoon doorelkaar. Mooie chaos is niet lelijk ![]() | |
MrTorture | dinsdag 10 juni 2008 @ 00:27 |
Ik vind sommige dingen overigens wel erg onrealistisch ![]() ![]() ![]() | |
Gamer_V | dinsdag 10 juni 2008 @ 00:38 |
Mja, maar een ziekenhuis is tegelijk een huisartsenpost gok ik. Aangezien je die verder niet hebt. | |
Zero2Nine | dinsdag 10 juni 2008 @ 11:36 |
quote:Nee dat zijn de clinics, of zie jij die als kleine ziekenhuizen?. Maar wat zijn die medische diensten duur zeg ![]() | |
MrTorture | dinsdag 10 juni 2008 @ 12:46 |
Clinics of ziekenhuizen, welke real-life stad van 30k inwoners ken jij waar meerdere ziekenhuizen staan, die alleen de stad zelf dekken? | |
Zero2Nine | dinsdag 10 juni 2008 @ 15:21 |
quote:Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet realistisch is. Maar ik denk dat clinics de functie van huisarts vervullen. Een stadje van 30k kan best meerdere huisartsen hebben toch? Het ziekenhuis alleen voor de stad is idd een beetje raar. Van de andere kant hebben de steden voor hun grootte ook erg veel hoogbouw, dus ze lijken op het oog veel groter dan het inwoneraantal doet vermoeden. | |
santax | dinsdag 10 juni 2008 @ 15:31 |
tvp, sorry ![]() | |
Gamer_V | dinsdag 10 juni 2008 @ 16:06 |
Dat is eigenlijk mijn grootste ergernis met Simcity 4. Dat het doelgebied van voorzieningen altijd een cirkel is. Het slaat nergens op en beperkt vrij bouwen heel erg. | |
mschol | dinsdag 10 juni 2008 @ 16:51 |
quote:dat vind ik eigenlijk wel logisch... bij een cirkel heb je van centrum naar grensgebied altijd nagenoeg dezelfde reistijd (iig wel altijd de dezelfde globale reistijd) een vierkant met bereik is imho niet realistisch.. en het beperken in bouwen vind ik heel erg meevallen.. | |
lof102 | dinsdag 10 juni 2008 @ 19:45 |
Mijn huidige stadje zoals deze zich langzamerhand ontwikkelt:![]() 1,4 miljoen peopltjes die er wonen en werken ![]() | |
ElmarO | dinsdag 10 juni 2008 @ 19:51 |
Ziet er netjes uit. Stad is met zoveel inwoners zeker niet meer vooruit te branden? ![]() | |
lof102 | dinsdag 10 juni 2008 @ 20:32 |
quote:in tegendeel, er is erg veel vraag naar Residential zone en totaal geen naar industrial zones.. zodoende staat van dat laatste ook nog een heleboel leeg. Bovenin heb ik nog een stuk leeg terrein waar gebouwd kan worden en ook nog grote gedeeltes van de huidige industriele bebouwing waar nog residentiele zones overheen kunnen worden gezet. | |
ElmarO | dinsdag 10 juni 2008 @ 20:34 |
quote:Best netjes. Met meer dan 750.000 inwoners kreeg ik haast geen groei meer. Al doelde ik ook enigsins op de prestaties van je PC. Die zakten bij mij met een stuk minder inwoners al aardig in. Laat staan met 1,4 miljoen. | |
lof102 | dinsdag 10 juni 2008 @ 20:42 |
quote:M'n pc zwicht er glkkg totaal niet onder, mag ook wel: C2D E6600 2 Gig Mem EN7950GX2 (Dual Vidoe Card) | |
MrTorture | woensdag 11 juni 2008 @ 08:34 |
Industrie kun je toch naar een andere stad verplaatsen? Als je maar goede verbindingen hebt. Ben begonnen met m'n havenstad en heb voor het eerst in m'n leven een weg over een snelweg en spoorlijn getrokken, waar het resultaat er een beetje netjes uit zag ![]() Vroegâh trok ik altijd rechte lijnen, nu aandacht voor iedere tile op mijn scherm ![]() ![]() | |
mschol | woensdag 11 juni 2008 @ 09:11 |
quote:hoe doe je dat.. :S | |
mschol | woensdag 11 juni 2008 @ 09:12 |
quote:leg uit/laat pics zien? | |
MrTorture | woensdag 11 juni 2008 @ 15:33 |
Zodra ik een dorpje heb, ga ik shotjes posten ![]() ![]() | |
Gamer_V | woensdag 11 juni 2008 @ 15:38 |
Mijn snelwegen raken zelfs al overvol. ![]() | |
mschol | woensdag 11 juni 2008 @ 15:48 |
quote:ik had een centrale ringweg snelweggemaakt... echter werd die nauwelijks gebruikt... al het verkeer zat op de omliggende 2 avenue's (die evenwijdig liepen aan de snelweg ![]() wie is het trouwens gelukt om een regio te importeren...? ik heb plaatjes gebouwd enzo en de instructie's gevolgd maar hij wilde de layout van mijn regio niet inladen... | |
MrTorture | vrijdag 13 juni 2008 @ 00:03 |
Er lukt me iets niet ![]() 0,0 inwoners, ik bouw van alles, Res, Ind, Com, wegen, stroom, waterleiding, maar ik heb het idee dat ik iets vergeet ![]() ![]() | |
santax | vrijdag 13 juni 2008 @ 00:09 |
quote:Sluit je de stroom ook aan met die palen? Want er is maar 1 rede dat echt niemand komt... dat is stroom. | |
MrTorture | vrijdag 13 juni 2008 @ 00:15 |
quote:Jup. Ben niet helemaal n00b ![]() Maar ik weet al wat ik was vergeten: hier posten dat ik Sims in m'n stad wil ![]() ![]() ![]() | |
Gamer_V | vrijdag 13 juni 2008 @ 00:19 |
Staat de game niet op pauze? ![]() | |
MrTorture | vrijdag 13 juni 2008 @ 01:38 |
Nee, ik weet niet wat et was ![]() ![]() | |
Marcell0 | zaterdag 14 juni 2008 @ 20:47 |
Ben het spel aan het downloaden. De enige versie van SimCity die ik heb is 3000. Ik kijk al uit naar de mooie plaatjes (al eerder getoond in dit topic).SPOILER | |
mschol | zaterdag 14 juni 2008 @ 22:06 |
quote:ga naar de bart smit/ intertoys/ FRS en vis SC4: deluxe voor 5 euro uit de budgetbakken ![]() | |
Zero2Nine | zondag 15 juni 2008 @ 11:31 |
Voor 5 euro gezien bij intertoys idd. Maar wel zonder uitbreidingen. | |
mschol | zondag 15 juni 2008 @ 11:41 |
quote:de reguliere versie? (non deluxe) maf dat die nog wordt verkocht... sim city 4 prijzen al betwijfel ik of het realistische prijzen zijn... | |
KingOfMystery | zondag 15 juni 2008 @ 11:49 |
Jammer dat het niet werkt op Vista. Ik heb het spel namelijk wel. | |
mschol | zondag 15 juni 2008 @ 11:52 |
quote:draai vista en SC4 zonder problemen... | |
sjakie007 | dinsdag 17 juni 2008 @ 10:00 |
Weet iemand trouwens wat er met Simtropolis.com aan de hand is? Ik had laatst al dat hij het niet deed. Nu ligt hij er weer helemaal uit. | |
lof102 | dinsdag 17 juni 2008 @ 15:10 |
quote:ze hebben idd erg veel downtime, de laatste keer was dat vanwege capaciteitsproblemen, zal me niets verbazen als dat nu ook het geval is. | |
MrTorture | dinsdag 17 juni 2008 @ 23:40 |
quote:Compatibiliteitsmodus voor XP inschakelen ![]() | |
mschol | dinsdag 17 juni 2008 @ 23:56 |
quote:ook zonder moet hij prima kunnen werken ![]() | |
Tuinboon | woensdag 18 juni 2008 @ 00:24 |
quote:Gebruik je daarvoor een building pack ofzo? Dat er allemaal van die wolkenkrabbers staan die ik nog nooit heb gezien? Heb zelf namelijk een stadje lopen met 250k aan inwoners, daar heeft zich ook wel hoogbouw ontwikkeld maar er komen niet veel hogere gebouwen zoals in jouw stad meer als ik verder uitbreid. Komen die pas tegen het miljoen? | |
lof102 | woensdag 18 juni 2008 @ 10:59 |
quote:@ Tuinboon Ik gebruik hiervoor het CAM pack, Colossus Addon Mod, dat kan je evt hier downloaden: CAM: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=1008 Essentials: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=443 En dan heb je uiteraard nog de wolkenkrabbers, CAMelots, nodig, die heb ik hier vandaan: CAMelots: http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=2039.0 Lees voor het downloaden goed de eerste post door!! Let wel goed op dat je de Dependencys, BAT's en LOT's niet dubbel downloaded, ivm met crashes of niet werkende LOT's. Ook heb ik er een ruime hoeveelheid aan gewone gedownloade wolkenkrabbers inzitten, maar deze kan je zelf denk ook wel vinden! Een kleine tip, zorg voor een duidelijke mapstructuur in je plugin map: ![]() En gebruik SC4 Datpacker, deze plugin map is bij mij namelijk al 1,6 gig groot en zorgt ongecomprimeerd voor continue crashes. Ook is het handig om voor je verschillende projecten nieuwe plugin mappen te maken. Zo heb ik zelf een plugin map voor dit, CAM, voor m'n haven, eentje met oudere gebouwen en een met flora en fauna! | |
Tuinboon | woensdag 18 juni 2008 @ 12:55 |
quote:Dankjewel, ik ga er even naar kijken. Je download dus eerst die CAM mod, die zorgt er voor dat je hogere growth stages erbij krijgt ( t/m 15 voor residental em commercial, 10 voor industrial en 7 voor agri), en vervolgens download je de CAMelots die in die growth stage zitten? Dus als je stad steeds verder groeit en er vraag komt naar die hogere growth stages zullen die hogere gebouwen zich vanzelf ontwikkelen? Want ik had eerst een mod, dan kon je een gebouw downloaden maar die moest je dan vervangen voor een ander (al bestaand in SC4) gebouw. Dat vond ik een beetje jammer.. | |
Chandler | woensdag 18 juni 2008 @ 16:09 |
Mijn vriendin is op dit moment weer druk met SimCity 4 aan het spelen maar goed, is er tegenwoodig al een optie om toch een UNDO button of dergelijk in het spel te krijgen? | |
lof102 | woensdag 18 juni 2008 @ 17:14 |
@ Tuinboon Klopt helemaal wat je zegt, en deze gebouwen zijn extra en vervangen dus geen enkel andere! @ Chandler Ik ben hem nog niet tegen gekomen, maar zou hem zeer zeker zelf ook kunnen gebbruiken ![]() | |
Chaos-Zero | donderdag 19 juni 2008 @ 12:25 |
Ik zal wel scheel zijn, maar als ik bv Datapacker van http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=26 wil downloaden, zie ik toch echt nergens een download knop of link staan... Zelfs niet als ik een account heb aangemaakt ![]() | |
lof102 | donderdag 19 juni 2008 @ 14:47 |
Apart... Als je van GET in de url DOWNLOAD maakt, moet ie hem als het goed is wel pakken ![]() http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotDOWNLOAD=26 Stiekum in 2 topics om hulp vragen ![]() | |
Chaos-Zero | vrijdag 20 juni 2008 @ 02:50 |
Thnx! En idd, had daar ook gevraagd, ik wilde gewoon snel verder met spelen, maar had last van bugs e.d. Als ik bv scrolde dan bleef er vaak textures in een soort van waas staan. | |
Chaos-Zero | zaterdag 21 juni 2008 @ 21:49 |
Nog even een vraag, kan je je hele region gebruiken om als 1 speelveld te gebruiken zeg maar, zodat je geen verschillende steden meer heb? | |
mschol | zaterdag 21 juni 2008 @ 22:34 |
quote:niet dat ik weet.... zo ver ik heb gezien heb je alleen de mogelijkheid om in een regio, klein, middel en grote steden te maken... | |
KingOfMystery | zondag 22 juni 2008 @ 10:37 |
quote:Het wil wel openen en zo, maar na een minuut of zo sluit het zichzelf om onverklaarbare reden af. ![]() | |
Inkomen | zondag 22 juni 2008 @ 13:56 |
TVP. Eerder deze week gekocht, nu al een paar dagen aan het aanmodderen. Straks maar eens met cheats proberen ![]() | |
De_Ananas | zondag 22 juni 2008 @ 18:39 |
Ik heb echt iets lijps. Mijn $$$ residents zijn in bijna alle gevallen werkeloos en ze kunnen geen werk vinden. Als ze dan zo verpauperen werken ze opeens wel allemaal ![]() ![]() ![]() | |
Zero2Nine | zondag 22 juni 2008 @ 19:31 |
Ik heb ook last van werkloosheid in mijn stad (nu ong. 50.000 inwoners). Het concentreert zich in bepaalde wijken, met name aan de rand maar soms ook stukken in het midden. Het kromme is dat de WCI-vraag een ander beeld geeft. Er willen veel mensen komen wonen en er is een lichte vraag naar commercie en industrieel, toch blijven veel commerciele en industriele zonnes leeg. De groene zones worden wel aardig opgevuld maar niet overal. Ik probeer echt om ze goed vervoer aan te bieden, veel bushaltes, redelijke wat treinstations, metro naar de drukste kantoorgebieden, maar het lijkt niet te helpen. speel gewoon de klassieke sc4 dus zonder RH en andere fratsen. | |
De_Ananas | zondag 22 juni 2008 @ 21:10 |
quote:Speel met RH en heb een commute time van onder de 35, tering veel vraag naar woonwijken maar toch verrekte veel werkeloosheid ![]() En die 25.000 banen voor space center, telt dat ook met quadrupler? Anders is het echt niet te halen ![]() | |
1-of-6Billion | zondag 22 juni 2008 @ 21:21 |
quote:Je PC heeft al moeite zat met een volgebouwde grote stad. De hele regio in 1x is niet te doen. Niks houdt je overigens tegen om een hele stad met (bijna) alleen Residential, Commercial Of Industrie te maken ![]() | |
MrTorture | zondag 22 juni 2008 @ 23:27 |
Toen mijn dorpje 10k inwoners had, deden mensen er al ruim een uur over om naar hun werk te komen. Als je dan ongeveer bedenkt hoeveel huizenblokken er tussen staan, kun je je een voorstelling maken van hoe lang het IRL zou moeten duren, ik kwam op 10 minuten ![]() | |
Chaos-Zero | dinsdag 24 juni 2008 @ 00:48 |
Damn ik heb een nieuw probleem, ik krijg in geen mogelijkheid het gele pijltje bij RCI van Industrial omhoog.. What to do? | |
Gamer_V | dinsdag 24 juni 2008 @ 02:06 |
Belastingen verlagen. Zijn er wel genoeg werknemers om te vestigen? Afvoerroutes? Industrieel vervuilend wil zich echt overal vestigen (kijk onder aantrekkelijkheid), is die zo slecht? Of is het alleen maar laag omdat één van de 4 industrials het gemiddelde naar beneden haalt? | |
Chaos-Zero | dinsdag 24 juni 2008 @ 11:24 |
Vervuilde industrie is idd heel slecht, terwijl ik die belasting toch al heel wat lager heb zitten dan het normale 9%. Ik had eerst wel een stad waar het heel slecht mee ging qua geld, maar deze heb ik opgeblazen en sinds dien is de industrie slecht, terwijl het eerst de commerciële gebieden waren, die nu overigens weer normaal zijn. | |
mschol | dinsdag 24 juni 2008 @ 16:16 |
quote:je hebt van de vervuilende industry de belasting omlaag gedaan? als je ze kwijt wilt moet je het 15% of meer maken... | |
vdvorst | dinsdag 24 juni 2008 @ 23:20 |
Ook weer eens begonnen, ditmaal zonder cheats ![]() Zit nu rond de 98.000 inwoners, en daarbij de behorende scholen, universiteit, leger etc... Verdien ongeveer 3000 meer dan er uitgaat... Ik lees hier ook dat er mensen zo gebouwen neerzetten, en dat een x aantal banen opleverd, hoe zit dat dan? Ik kan wel landmarks neerzetten, maar die hebben verder toch geen functie.. | |
MrTorture | woensdag 25 juni 2008 @ 08:27 |
Landmarks verhogen de aantrekkelijkheid voor commerciële bedrijven in de buurt. Sommige landmarks hebben beperkte radius, maar bijv. de Bank of America zorgt voor verhoogde aantrekkelijkheid in een straal van 80 tiles. | |
Kadafi | woensdag 25 juni 2008 @ 14:35 |
quote:Krijg je daar dan ook hogere kantoorgebouwen van?? Bij mij reiken de rijke woonappartementen hoger dan de rijke commerciële gebouwen. Dit vind ik nogal jammer, omdat ik graag Europees bouw, met een rijk handelscentrum in het midden van de stad. Wat zijn overigens andere, goedwerkende manieren om rijke mensen naar je stad te lokken? Bij mij zijn verhoudingen arm, modaal, rijk 2/10 7/10 1/ 10. Belastingen eventueel verlagen? Bij de industriesector werkt dat goed, ik heb nu vrijwel alleen maar Hi-tech industrie en hier en daar nog wat Manufacturing. Oh, en nog een probleem is de 'terugval' van rijke woonflats en kantoorpanden waardoor ze verlaten raken. | |
MrTorture | woensdag 25 juni 2008 @ 14:41 |
De drie verschillende niveau's van residential zones zijn niet arm, midden of rijk, maar low-, medium- of high density. Als je je gebouwen laag wil houden, moet je licht-groene zones bouwen. | |
Kadafi | woensdag 25 juni 2008 @ 14:49 |
quote:Op wie reageer je ? ![]() In geval op mij: Dat weet ik. Heb je ook een oplossing om meer rijke sims de stad in te lokken? | |
Zero2Nine | woensdag 25 juni 2008 @ 15:08 |
Die terugval is bij mij ook een probleem, menig statig flatgebouw heeft nog maar 2$ ipv 3 of is zelfs helemaal verlaten ![]() | |
De_Ananas | woensdag 25 juni 2008 @ 15:36 |
quote: quote:Zelfde probleem, klopt echt geen zak van. Ook die commute time slaat nergens op, dan hoeven ze alleen naar de overkant te lopen en staat er ''long'' ![]() | |
MrTorture | woensdag 25 juni 2008 @ 16:24 |
quote:Wat ik bedoel is dat je je woningen dan medium moet maken en je commercial high, net zo lang tot alles op een niveau gegroeid is, of je commercial hoger. Rijke sims lok je met mooie, ruim opgezette wijken, veel parkjes, etc... | |
Magpie | woensdag 25 juni 2008 @ 18:17 |
Ik ben ook weer aan het bouwen. Zo'n 270.000 inwoners in de regio, 120.000 in de grootste stad ![]() | |
Magpie | woensdag 25 juni 2008 @ 20:06 |
quote:Kleine tip... Ik had ook wat werkeloosheid bij de modale en rijke inwoners, maar het was vrij plaatselijk. Ik heb toen ontdekt dat jachthavens ook modale en rijke werknemers (123 per stuk) vragen. Toen ik die had geplaatst vulde mijn flat weer met rijke inwoners ![]() | |
De_Ananas | woensdag 25 juni 2008 @ 21:47 |
quote:Maakt niet uit, kheb 50.000 $$$ banen in de commercial en 30.000 in high tech, dat is dus het probleem niet. | |
mschol | woensdag 25 juni 2008 @ 22:00 |
quote:als het voor de rest druk is qua auto;s kan ik me voorstellen dat je er lang over doen... langer dan wanneer het rustig is namelijk ![]() | |
De_Ananas | woensdag 25 juni 2008 @ 22:37 |
quote:Als ze naar de overkant moeten lopen? ![]() Gewoon dikke kut bug. | |
Kadafi | woensdag 25 juni 2008 @ 23:02 |
quote:Ok bedankt ![]() En toch, als iemand een geweldige oplossing weet, hoe je dus high density residental zones van $$$ blijft behouden. Please tell me (us), want ik zie dat meerdere simcity4 spelers dit willen weten ![]() | |
Kadafi | woensdag 25 juni 2008 @ 23:11 |
quote:Dat klopt bij mij ook nooit. Maar misschien is het zo dat je die woonwijk hebt aangelegd tegelijkertijd met de toewijzing van een commercieel gebied elders (ver weg), dan zou het enigszins logisch zijn. De meter van commute time klopt echter geen drol van. Dan leg je een nieuwe snelweg aan van woongebied naar werkgebied, en verwacht je dus een daling van commute time 50 naar 45 ofzo, maar ik kreeg een stijging naar 54, die snelweg er maar weer uitgegooid, bah! ![]() | |
De_Ananas | woensdag 25 juni 2008 @ 23:25 |
quote:Bij mij zijn ze werkeloos, vervallen ze en dan hebben ze opeens wel allemaal werk ![]() | |
marc1982 | donderdag 26 juni 2008 @ 08:48 |
binnenkort eens installeren, sowieso lekker mee lezen ![]() | |
Zero2Nine | donderdag 26 juni 2008 @ 10:48 |
quote:Volgens mij wisselen sims vrij makkelijk van baan. Als je dicht bij hun huis nieuwe werkgelegenheid creëert zullen ze daar ook gaan werken als het goed is. Het moet natuurlijk wel passen bij hun niveau. | |
Gallorini | zondag 29 juni 2008 @ 00:34 |
Tijd voor wat plaatjes ![]() ![]() Downtown ![]() Mn stadje ![]() En het park. Zelf ben ik eigenlijk nog op zoek naar iets om tunnels te maken en vraag ik me af hoe je bepaalde huizen kan neerzetten als je gewoon zoned ![]() Ik bedoel, als ik huizen download van bv Stex, dan zie ik die nergens terug in mijn simcity. [ Bericht 4% gewijzigd door Gallorini op 29-06-2008 02:30:14 ] | |
ElmarO | zondag 29 juni 2008 @ 10:04 |
Stadje is op het moment zo goed als volgebouwd en er wonen nu rond de 31.000 zielen. Waarmee het gelijk de grootste stad is in de regio. ![]() ![]() ![]() Industriegebied+nutsbedrijven: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Kadafi | zaterdag 5 juli 2008 @ 20:15 |
Welke mod (op Simtropolis) moet ik downloaden om ground lightrail stations te kunnen aanleggen? Ground lightrail geen probleem. Maar stations ervoor, waar zijn ze, niet inbegrepen bij de network add on mod ofzo? | |
ElmarO | zondag 6 juli 2008 @ 11:39 |
quote:De stations moet je los downloaden. Klik quote:Om gemakkelijk tunnels te maken zou je de digging lots van Shadow Assassin kunnen gebruiken. Die kan je vinden op SC4devotion.com. Wat betreft je huizen van de STEX. Staat de benodigde bouwstijl wel aan? Er zijn vrij veel STEX-gebouwen die onder de Europese bouwstijl vallen en die staat standaard niet aan. Tevens helpt het om de bewuste grootte te zonen. Dus bijvoorbeeld 4×3. [ Bericht 45% gewijzigd door ElmarO op 06-07-2008 11:50:52 ] | |
Gallorini | zondag 6 juli 2008 @ 12:10 |
quote:Tunnelen lukt inmiddels. Alleen waar kan ik die bouwstijl ingeven dan? ![]() | |
ElmarO | zondag 6 juli 2008 @ 12:22 |
quote:Klikken op het menu die rood omcirkelt is en dan krijg je de Building Style Controle te zien. ![]() ![]() | |
Gallorini | zondag 6 juli 2008 @ 12:24 |
Ah thnx, ga het vanmiddag eens proberen | |
Caas | dinsdag 8 juli 2008 @ 13:56 |
Waarom wordt er bij mij veel aangegeven dat er geen werk is? Terwijl ik afdoende industriele en commerciele zones heb. (ook als ze pal naast de woningen liggen geven die woningen het nog aan!)![]() ![]() | |
RTS91 | woensdag 9 juli 2008 @ 11:37 |
Ik heb ontzettend veel last van crashes ookal is SM4 al geupdate naar 1.1.638.0 en heb ik maar 1 plugin geinstalleerd (networkaddon). Het beeld bevriest maar de muziek speelt wel een tijdje door...ik kan niet terug naar het bureaublad en alleen maar een hardreset doen. Ik draai het op een P4 2,67ghz en een nvidae 6600gt videokaart. | |
mschol | woensdag 9 juli 2008 @ 16:22 |
quote:heb je genoeg werk voor de juiste "klasse"? (dus $ werk voor $ woningen, $$ werk voor $$ woningen en $$$ werk voor $$$ woningen) | |
FutureWorld | zondag 13 juli 2008 @ 13:26 |
Ik heb een vraag: Ik heb net een nieuwe regio gedownload. Nu wil ik deze importeren in SimCity, en ik krijg de foutmelding dat de grootte niet klopt (mijn nieuwe regio is groter dan de standaard-Simcity-regio). Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? Alvast bedankt! ![]() | |
oosterink2 | woensdag 16 juli 2008 @ 14:45 |
Ik heb nu een paar steden, mijn grootste wonen bijna 400.000 mensen in en het begint moeilijk om alles in goede banen te lijden. Mijn vraag is nu of er een programma is ( ik heb er wel van gehoord ) waarmee je eigen gebouwen kunt maken, en het als het kan in het Nederlands. Ik heb al verschillende programma's geprobeerd zoals die van maxis zelf maar daar schiet ik niet echt mee op. P.S.: Weet iemand de naam waar je de plugins in kan zetten? normaal zet ik ze gewoon in de standaard map: Mijn documenten\SimCity 4 maar de meeste plugins vind ik niet meer terug in het spel, weet iemand hoe dat komt? [ Bericht 23% gewijzigd door oosterink2 op 16-07-2008 14:58:00 ] | |
Yooga | vrijdag 18 juli 2008 @ 16:02 |
quote:Ja, ga eerst naar: C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\SimCity 4\Regions (of waar je regio's ook mogen staan(ga niet naar de map regio's in de simcity map die op je programma's schijf staan, dan werkt het niet)) gewoon de plek waar de regio's staan op de c-schijf ga dan naar de map van de regio en zet je Config.bmp file van je gedownloade regio in die map, en verwijder de oude config.bmp. als het goed is kun je dan je regio laden. - Config is het paintbestand met de vierkantjes in het groen, blauw en rood. 1 pixel is 1 kleine stadstegel rood=klein groen=medium blauw is groot als je het niet snapt, zeg het dan, dan zeg ik het nog wat duidelijker... ![]() | |
Yooga | vrijdag 18 juli 2008 @ 16:06 |
quote:over dat plugin gedeelte, je moet ze neerzetten in: G:\simcity4deluxe\Plugins (bij mij is G: Programma's, maar je kan ook een andere schijf hebben natuurlijk, en ik heb deluxe, maar dat maakt niet uit, zet het daarin. als je de gebouwen in je spel wilt hebben, moet je ze eerst uitpakken, de bestanden zijn (bijna) altijd gecomprimeerd... zet ze dan in een map uitgepakt, in je plugins map, en dan kun je ze zien in je spel. zet de gecomprimeerde mapjes in een Backup map, mocht je ooit de boel kwijtraken. | |
lof102 | maandag 21 juli 2008 @ 19:01 |
Daar was ik dan met een shotje:![]() Ik ben bezig in de stad die ik hier als laatste gopost had. Mijn bedoeling is om de stad eens lekker aan te pakken en alles een ruimere opzet te geven, meer groen en speling ipv blokken flats naast elkaar. | |
ElmarO | maandag 21 juli 2008 @ 19:48 |
Ziet er in ieder geval al goed uit. De textures van de snelwegen, zijn die van een nieuw texturepack? Twee plaatjes van een nieuwe stad van mij. Dit is nog niet meer dan een eerste opzet. Vandaar dat de rest nogal kaal is. ![]() ![]() ![]() | |
lof102 | maandag 21 juli 2008 @ 20:18 |
Dat zijn nieuwe textures idd, van deze: http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=20083&v=1 Ziet er weer heerlijk uit zo dat haventje! Was vanmiddag zelf ook even aan het rommelen met de kades van Pegasus, maar had continu problemen dat een aantal lot's lager dan het water kwamen te liggen... nog ffkes oplossen dus! Het linkerplaatje dat op de link die ik eerder aangeef, daar staan van die grote lichtmasten in de klaverbladen van de snelweg, weet iemand waar ik die kan krijgen? | |
ElmarO | maandag 21 juli 2008 @ 20:48 |
Volgens mij zijn dat deze lampen.quote:Is inderdaad nog best lastig. Zo bleek de pier alleen goed aan te sluiten als je grond op het laagste niveau ligt. En ik zat daar eerst nog één niveau boven, maar daar kwam ik pas achter toen ik alles al had aangelegd. Kon ik weer volledig overnieuw beginnen. ![]() [ Bericht 74% gewijzigd door ElmarO op 21-07-2008 21:15:22 ] | |
Fred2 | maandag 21 juli 2008 @ 22:44 |
(originelen zijn een beetje aan de grote kant ![]() ![]() Op, onder en over de snelweg... ![]() Zware industrie, boven op de berg, met eigen verkeersplein/. | |
Chaos-Zero | dinsdag 22 juli 2008 @ 00:46 |
Damn, ik kan er echt niet achter komen hoe ik hi-tech industrie krijg, dus bij deze de vraag =P | |
MrTorture | dinsdag 22 juli 2008 @ 08:12 |
quote:Spaghetti a l'Asfalto ![]() En ik ben nu al weer gestopt met spelen ![]() ![]() SC4 komt ongetwijfeld weer terug in m'n gametime ![]() | |
ElmarO | dinsdag 22 juli 2008 @ 10:39 |
quote:Zorgen voor goed opgeleide Sims. Tevens moet het gebied waar je high-tech industrie neerzet weinig luchtvervuiling hebben. Eventueel kan je bijvoorbeeld een medium park neerzetten, waardoor ze door een licht gestegen grondprijs ook wat sneller bereid zijn te komen. | |
Chaos-Zero | dinsdag 22 juli 2008 @ 20:39 |
quote:Maar waar vind ik hi-tech industrie? Is dat gewoon de Dirty zones ofzo? | |
ElmarO | dinsdag 22 juli 2008 @ 21:00 |
Groeit op medium of high industrial zones. ![]() | |
Chaos-Zero | dinsdag 22 juli 2008 @ 21:11 |
Thnq ^^ Waar ik me ook heel erg aan irriteer is dat als je van die huizen zones wil bouwen, dat ie automatisch straten toe voegt als je ff met je muis "vastgeklikt" staat. Kan dit niet gewoon uitgeschakeld worden? [ Bericht 93% gewijzigd door Chaos-Zero op 22-07-2008 22:34:10 ] | |
Kuukske | woensdag 23 juli 2008 @ 10:15 |
Ik ben ook weer begonnen met SC4. Briljant spel toch wel. | |
ElmarO | woensdag 23 juli 2008 @ 11:26 |
quote:Shift inhouden. Dan legt het spel zones aan zonder de streets. | |
FutureWorld | woensdag 23 juli 2008 @ 15:20 |
quote: Inderdaad. En wat ik meestal doe is de hightech industry op een apart industrieterrein te plaatsen (niet in de buurt van de vervuilende industry). Daarbij probeer ik ervoor te zorgen dat het een aan bepaalde kant van de stad komt te liggen waarmee het niet de stad belemmert in zijn groei, verkeersdoorstromingen, etc. maar dat er genoeg potentie is om er een mooie, grote, hightechindrustry - zone van te maken. Edit: Vroeger, voordat ik SC4+RH laatst weer installeerde, had ik treinen van de NS rondrijden en bussen van Connexxion. Weet iemand waar ik die kan vinden. Op de STEX vind ik daar niets van. Wel Connexxion trams etc., maar die hoef ik (nog) niet. | |
lof102 | zaterdag 26 juli 2008 @ 21:08 |
En daar was ik weer! Tijdens de buien toch nog het eea kunnen doen in m'n stadke, zoals eerder vermeld ben ik de stad als het ware alleen maar aan het voorzien van een ruimere en groenere indeling en een verbeterde infrastructuur! Het gedeelte waar geen flats staan (laatste plaatje) was voorheen industry, ik heb (bijna) geen enkele flat gesloopt. Have Fun!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En dan nog een vraagje: Kan iemand mij uitleggen hoe ik gebruik kan maken van de 'vullingen' voor rotondes? [ot]Nog bedankt voor de link ElmarO![/ot] | |
mschol | zondag 27 juli 2008 @ 01:01 |
quote:http://www.simphoni.net/forums/index.php?showtopic=6731 van oppie zijn die... | |
ElmarO | zondag 27 juli 2008 @ 09:53 |
quote:De herstructurering ziet er al goed uit. ![]() quote:Ik neem aan dat je de vullingen bedoeld van 1 tile? Daar moet je 1-way road voor gebruiken. Dan krijg je iets zoals je in onderstaand plaatje ziet. ![]() | |
lof102 | zondag 27 juli 2008 @ 11:30 |
Ik bedoelde eigenlijk uberhaupt het plaatsen van vullingen, maar ben er inmiddels achter! Je moet gewoon het binnenste van de rotonde verwijderen... wist ik veel ![]() | |
lof102 | woensdag 30 juli 2008 @ 14:16 |
Nog wat shotjes:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Die laatste is toch absoluut mijn favo, met dat mega grote gebouw wat daar uit de grond schoot ![]() | |
ElmarO | woensdag 30 juli 2008 @ 14:42 |
quote:Netjes hoor. ![]() ![]() | |
lof102 | woensdag 30 juli 2008 @ 15:08 |
quote:Ik speel de standaard regio Londen, dit is overigens de enige stad, er ligt nog wel een kaart naast deze stad die de stad voorziet van energie en water. Dacht dat je het gebouw bedoelde ![]() Kan iemand mij overigens vertellen waar ik de onderstaande walls mogelijk vandaan kan halen, ik ben de gehele STEX, LEX en diverse Japanse fora doorgeweest, maar kan tot mijn ongenoegen helemaal niets vinden ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door lof102 op 31-07-2008 00:32:21 ] | |
Chaos-Zero | vrijdag 1 augustus 2008 @ 17:32 |
Om weer terug te komen op de hightech, ik zit nu in jaar 124 en heb nog geen enkele hightech... Vind het toch een beetje vreemd. | |
Kadafi | vrijdag 1 augustus 2008 @ 17:59 |
quote:Vervuilde industrieterreinen maken niet automatisch plaats voor hightech industrieën. Je moet de oude vervuilende industrie en desnoods de productieindustrie gewoon slopen. Niet dezonen, gewoon slopen. Daarbij de belasting van dirty industry op 20 zetten... De andere industriebelastingen op normale waarden houden. | |
Chaos-Zero | vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:24 |
quote:Thnx voor de tip ga het meteen proberen! | |
Reggie200 | zaterdag 2 augustus 2008 @ 09:37 |
quote:Je hoeft niet persee te slopen, als je alleen die belastingen flink omhoog gooit (ook voor produktie industrie) en de belasting voor hightech extra laag dan komen die hightech bedrijfen vanzelf. Ook eventjes wat van die verorderingen aanvinken die vervuiling in de stad tegen gaan. Moeten je sims uiteraard wel goed onderwijs hebben zoals universiteiten. Met alleen middelbarescholen kom je ook niet ver. ![]() | |
Chaos-Zero | zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:02 |
Nou ik heb het gister even gedaan, maar als ik de belastingen omhoog gooi en ga ik dik verlies draaien. Al werden me in en uitkomsten wel paar duizend dollar lager.. | |
Kadafi | zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:12 |
quote:het ligt er ook een beetje aan hoe groot je stad is, een stad van 4000 inwoners moet je dat niet bij flikken, ineens een 'dirty industry' gebied wegvagen. Heb je een stad van 100.000 inwoners, dan moet het makkelijk kunnen dat je stap voor stap de dirty industry weghaalt. Niet in een keer alles, dan komt het gewoon terug hier en daar. Oh, en zorg dat je hi-tech (nieuw toegewezen industriegebied) ook niet plaatst naast vervuilende industriegebieden, dan komt er alleen nog meer vervuilende industrie op die nieuwe toegewezen plaats. Zo heb ik het althans ondervonden. Gewoon kijken waar de luchtvervuiling laag is, en zoek een locatie vrij dicht bij een woongebied voor een medium/low commute time. Dan krijg je zeker hi-tech. ![]() | |
Kadafi | zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:18 |
Ik ga trouwens weer eens aan de slag met Simcity, heb nu een nieuwe stad waarin ik met een leuke street-mod, bomenmod en een ground lightrail mod toepas. Zal eens wat screens maken, en hier plaatsen wanneer het er al aardig uitziet. | |
Chaos-Zero | zaterdag 2 augustus 2008 @ 14:21 |
quote:Thnx, ik zal denk ik morgen weer even proberen. Het gedeelte wat ik hi-tech wilde maken lag best ver van de 'woon gebied' zeg maar, naar me gewone industrie terein. Kan ik de tax gewoon in 1x op 20 zetten, of kan het beter stukje bij beetje? Zal binnenkort eens foto's posten van me stad met ongeveer 100k inwoners =) [ Bericht 0% gewijzigd door Chaos-Zero op 02-08-2008 14:33:38 ] | |
Chaos-Zero | zondag 3 augustus 2008 @ 21:31 |
![]() Hier mijn vervuilende industrie gedeelte ![]() Hier mijn andere deel van de stad, hier word gewoont en de commerciele zones zitten hier ook. Ik zit in jaar 205 met zo'n 140k inwoners. Ik speel met niet zo heel veel mods. Eigenlijk alleen de CAM, NAM en railyard. Tot nu toe nog niet zo veel leuke tegen gekomen. | |
Stoeptegel03 | woensdag 6 augustus 2008 @ 17:46 |
Oke ik zit nu met een best irritant probleem. Vandaag heb ik Sim City 4 Deluxe geïnstalleerd, allemaal goed gegaan. Totdat ik wil spelen. Ik kan gewoon een land kiezen etc, maar zodra ik begin met bouwen loopt m'n computer vast. Oke, ik weet dat ik niet zo'n heel goeie computer heb, maar ik vind het raar dat ie het eigenlijk gewoon doet, tot op het moment dat ik begin met bouwen. M'n computer heeft de volgende specs: - Windows XP Professional - AMD 1,7 Ghz. - 760 MB RAM. Ik weet niet of verdere info over m'n pc nodig is, vraag ander maar. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik het spel werkend krijg? [ Bericht 9% gewijzigd door Stoeptegel03 op 06-08-2008 18:03:14 ] | |
BolleBeertje | vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:57 |
Zo... na een tijd rond hebben gekeken op dit forum ben ik ook maar eens een acc. gaan aanmaken. ik zie dat jullie allemaal supermooie steden maken. ik zal ook eens wat van mijn steden laten zien. overigens heb ik een probleempje met DATpacker. ik meen mij te herrineren dat ik ergens heb gelezen dat Datpacker niet op windows vista werkt. op mijn computer (vista) werkt het niet. heb ik dus mijn hele handel op mijn iPod gezet en heb ik het op een windows XP computer geprobeerd... wat dus bij mij ook geen ene fluit helpt. doe ik iets verkeerds ???? ik heb DATpacker geinstalled of wat dan ook. daarna ben ik die bestanden gaan omzetten en thats it toch ?? wat lukt er dan niet ![]() Downtown (Grootste Large map) 1.5 mil Pop : ![]() Avalance City (Grootste Med. map) 520.000 Pop: ![]() Padrino Island (leuke Med map ![]() ![]() | |
BolleBeertje | vrijdag 8 augustus 2008 @ 16:00 |
SC4 terraformer moet je directX 9.0 voor hebben. ik heb overal gezocht en volgens mij heb ik steeds de verkeerde... of ik kan directX 9.0 niet op mijn comp. gebruiken... | |
Symn | vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:11 |
ik wou dat ik onwijs goed was in dit spel als ik dit zie, maar zelfs op level 'easy' krijg ik nog geen stad met 1 miljoen inwoners. Echt frusti! | |
Kadafi | vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:49 |
quote:Je moet in het begin (t/m de 150.000 inwoners, een lang begin dus) niet te veel geven wat je inwoners eisen. Geef ze nóg niet de hoeveelheid veiligheid, gezondheidszorg en educatie die ze nodig hebben. Met de jaren 'plant' je telkens ergens een voorziening erbij, zo doe je dat ook met parken e.d. Dit is de enige manier om geld te cashen, en een stad uit te breiden. Het is niet zo makkelijk meer als met Simcity 3000 (World Edition). ![]() | |
Chaos-Zero | zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:18 |
Ik vraag me af, ik ga misschien een laptop kopen en ga daar dan ook simcity op installeren, maar me vraag is of ik dan gewoon me simcity 4 map vanuit mijn documenten kan kopieren naar de laptop, zodat ik alle plugins nog heb. Eventueel ook voor latere nieuwe Windows installaties, dat ik dan niet alles weer opnieuw moet downloaden? | |
BolleBeertje | zaterdag 9 augustus 2008 @ 16:16 |
quote:Dat kan ![]() ![]() | |
Chaos-Zero | zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:50 |
Dat is fokking relaxed! Thnx ![]() | |
ElmarO | maandag 11 augustus 2008 @ 20:55 |
Wat pics van mijn nieuwe stadje. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Chaos-Zero | dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:49 |
Weet iemand of ik ergens de Amsterdam Arena kan downloaden? | |
Dynd | vrijdag 15 augustus 2008 @ 01:25 |
FF een vraagje: Is het verstandig om in mijn stad (gebouwt volgens de nederlandse guide in de OP) al die rewards die ik krijg aangeboden neer te zetten? Zoals betere scholen,kerkenbegraafplaatsen etc.? | |
mschol | vrijdag 15 augustus 2008 @ 08:28 |
quote:uiteraard. al die rewards leveren voordelen op voor je bevolking, je moet ze alleen wel goed plaatsen.. | |
FutureWorld | maandag 18 augustus 2008 @ 14:28 |
quote: Ben die nog niet tegengekomen. Wel staat het PLS ergens op de STEX., mocht je met een ander Nederlands voetbalstadion ook genoegen nemen. | |
Gallorini | maandag 18 augustus 2008 @ 18:03 |
quote:Mooie screenies x) Hoe heb je die brug zo gemaakt? Heb zelf tijdje terug ook eens zoiets geprobeerd, maar toen legde ze gewoon weg van boven naar beneden en andersom ![]() | |
ElmarO | maandag 18 augustus 2008 @ 19:40 |
quote:Daarvoor heb je nodig: Bridge Height Mod Additional God Mode Terrain Tools Als ik het goed heb, heeft laatstgenoemde de zogenaamde Rain-tool. Deze kan je alleen bereiken als in de God-modus zit (in-game te bereiken via CTRL+SHIFT+ALT en dan op het zonnetje klikken). Door middel van deze Rain-tool kan je als je de grond een klein beetje verlaagt een brug aanleggen over land. Eerst verlaag je op een punt waar je ongeveer de brug wilt aanleggen het land een beetje. Dan selecteer je de Rain Tool en klik je op de plek waar het land een klein beetje verlaagt is. Deze vult zich nu met water en dan kan je een brug aanleggen. Als je de stad saved en verlaat is het water verdwenen, dus leg de brug aan voordat je de stad verlaat. Hoop dat ik het zo enigszins duidelijk heb uitgelegd. ![]() | |
Gallorini | maandag 18 augustus 2008 @ 20:24 |
quote:Hmm, heb die 2 mods gedownload, maar zie nergens een raintool. Volgens een topic op Simtropolis ( http://www.simtropolis.com/forum/messageview.cfm?catid=42&threadid=92782&enterthread=y ) staat hij niet tussen versie 1, en is versie 2 niet meer te vinden ![]() | |
ElmarO | maandag 18 augustus 2008 @ 20:29 |
quote:Versie 2 heb ik nog wel. PM me je mailadres maar en ik mail hem wel naar je. ![]() | |
Gallorini | maandag 18 augustus 2008 @ 20:36 |
quote:Done ![]() | |
Phrits | maandag 18 augustus 2008 @ 23:23 |
Ik had vandaag zo'n plugin gedownload waarbij je 2 (volgens mij) banken krijgt. Die staan onderaan bij GIFTS en kosten allebei 25,000 Had gelezen dat je er goed geld mee kon verdienen, maar ik weet me-god niet wat het doet en hoe ik dat geld krijg. Iemand antwoord? | |
Dynd | dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:33 |
Kan iemand ook please aan mij uitleggen hoe dat nou werkt met regio's enzo? Als ik een nieuwe wil downloaden krijg ik een soort grijs plaatje? | |
JDude | dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:56 |
Waarom is er eigenlijk geen overgang mogelijk van Rail op grondniveau naar Elevated Rail? Er is wel een verloop van Elevated Rail naar Subway, maar die zoek ik niet. Is er een manier om Elevated en Ground Rail toch met elkaar te verbinden? | |
Kadafi | dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:42 |
quote:Ground Lightrail gaat over in Elevated Rail, is echter heel lastig om ground light rail aan te leggen, daar zit veel tijd in en verschillende bugs heeft het ook. Gewone rail kan dacht ik alleen maar over de grond, althans de enige manier waarop ik het werkend krijg. | |
ElmarO | dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:17 |
quote:Verschijnt er niet toevallig iets in de trant van The Ultimate Budget Control Menu in je nieuwsticker als je de bank geplaatst hebt? Zo ja, dan moet je daarop klikken en dan kan je je budget verhogen. Je kan de bank verder gewoon verwijderen, want dat nieuwsbericht blijft toch staan. | |
JDude | dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:25 |
quote:Mja, dat is inderdaad zo. Op de elevated rail rijdt een ander type treintje dan op de ground rail. | |
Chaos-Zero | dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:51 |
Met de NAM pack kan je wel wat hoger boven de grond een trein rails bouwen | |
Kadafi | dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:29 |
quote:Dat klopt inderdaad, ik maak er alleen geen gebruik van aangezien je er toch geen ruimte mee spaart en het er lelijk uit ziet. | |
lof102 | dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:50 |
Ondanks de 'prop-pox' bouwen we gewoon door ![]() ![]() Het enige gedeelte wat nog aandacht nodig heeft is het gebied linksonderin, de rest is allemaal onder handen genomen. | |
Kadafi | woensdag 27 augustus 2008 @ 01:27 |
quote:Dit lijkt wel je levenswerk, hoeveel uur heeft hierin gezeten? 400 minimaal lijkt me, prachtige screenshot van heel je stad! Hoe heb je dit zo voor elkaar gekregen, al die hoogbouw? ![]() | |
lof102 | donderdag 28 augustus 2008 @ 19:28 |
Ghehe, levenswerk valt wel mee, maar er zal idd 300-400 uurtjes in zitten, ala 10 maanden werk voor de stad in zijn totaliteit. Het is al een vrij oude stad van me en die heb ik ooit eens opgebouwd conform een tutorial, blokken industry, blokken com, etc... Uiteindelijk naa lang gestuntel is de stad goed gaan groeien, verbouwd tot een speelser concept, plugin folder ontdekt, weer verbouwd, en nu de laatste 2 maanden weer een nieuwe verbouwing, een ruimere en veel groenere opzet ![]() ![]() Als je btw rondkijkt op de site waar het plaatje gehost wordt zal je nog meer shots (en oudere) van deze stad vinden en eveneens andere steden. | |
ElmarO | zondag 31 augustus 2008 @ 14:45 |
Mijn stadje maar eens afgemaakt. Wonen rond de 25.000 Sims. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En wat nachtpics. ![]() ![]() ![]() | |
AC4WHEELS.NL | maandag 1 september 2008 @ 19:40 |
Ook maar weer eens beginnen, tnx Elmar. | |
reem | zaterdag 6 september 2008 @ 16:33 |
vandaag toch maar gekocht.. snel de NAM mod en de industry quadrupller erin gooien... en dan beginnen ![]() | |
AC4WHEELS.NL | zaterdag 6 september 2008 @ 19:16 |
Industry Quadruplier? | |
reem | zondag 7 september 2008 @ 00:40 |
Ja. Dan hoef je niet hele je map vol te bouwen met industry terwijl er maar een paar mensen werk hebben. De verhouding industriële gebouwen/ werkgelegenheid wordt daarmee realistischer. | |
AC4WHEELS.NL | zondag 7 september 2008 @ 00:51 |
quote:Ah cool, heb jij voor mij een linkje daarvan? | |
JDude | zondag 7 september 2008 @ 09:42 |
quote:Even zoeken op www.simtropolis.com zou je aardig verder moeten helpen. | |
AC4WHEELS.NL | zondag 7 september 2008 @ 09:49 |
quote:Danke sehr, ik ga binnenkort toch even wat uren achter de plugins spenderen. Want standard is het niet meer echt zo leuk ![]() | |
Mestras | maandag 8 september 2008 @ 20:52 |
ik heb een vraag: mijn stad heeft 10.000 inwoners alleen van mijn budget uitgaven iets van 9000 is 4000 aan waterleiding wat kan ik hier tegen doen???? | |
Kadafi | maandag 8 september 2008 @ 20:55 |
quote:Minder waterleidingen aanleggen, een leiding reikt tot 6 rasters ernaast, en kijk ook naar het verbruik van je waterpomp(en), als dat slechts 10% is, dan ligt het daar aan, en moet je misschien meerdere watertorens aanleggen. | |
Chaos-Zero | maandag 15 september 2008 @ 17:24 |
Nou, ik heb na een hele tijd ook maar weer eens de draad opgepakt. Sinds ik mijn laptop heb, heb ik eigenlijk niet meer gespeeld, maar ik moest er toch weer aan geloven. Maar op mijn laptop draait Vista met dual core, nu weet ik dat je dan bij SC moet instellen dat ie op 1 processor draait. Dat had ik de 1e keer dat ik het weer speelde via taakbeheer gedaan, maar nu staan ze alle 2 gewoon weer aangevinkt. Moet ik dit nu elke keer veranderen ofzo? Dit levert iedergeval steeds het resultaat sinds ik op m'n laptop speel: ![]() | |
Chaos-Zero | woensdag 17 september 2008 @ 14:01 |
NVM, het is al opgelost ![]() | |
Yi-Long | maandag 29 september 2008 @ 14:32 |
Vandaag is het me eindelijk weer gelukt om Sim City 4 te installeren, maar inmiddels op Vista met een breedbeeld monitor, en nu zit er in de game geen optie/setting om het beeld aan te passen op breedbeeld, dus is er ergens iets te downloaden ofzo om dit wel aan te kunnen passen!? edit: ow... ik speel op quad-core: hoe stel ik die game in om hem dan op 1 core te draaien!? | |
Fred2 | maandag 29 september 2008 @ 15:22 |
quote:zie de OP: quote: quote:Zie ook de OP: quote: | |
Yi-Long | maandag 29 september 2008 @ 15:31 |
quote:Dank ![]() ![]() quote:Thanks ![]() Ik heb zojuist even 20 minuutjes gespeeld, en nog geen vastloper ofzo. Lijkt ook wel vloeiend te draaien op zich. ![]() ![]() | |
Chaos-Zero | maandag 29 september 2008 @ 16:03 |
Maar als je het via taakbeheer veranderd dat ie op 1 core moet spelen, moet je dat elke keer doen ![]() | |
Yi-Long | maandag 29 september 2008 @ 16:53 |
quote:Hoe moet ik het dan doen!? | |
Chaos-Zero | maandag 29 september 2008 @ 20:58 |
quote:Heel toevallig was ik er laatst ook naar opzoek, maar omdat ik net moest werken kon ik de link niet voor je opzoeken, hier alsnog de link: http://sc4devotion.com/forums/index.php?PHPSESSID=06f65b197cfd705656dc7ffde6ea270e&topic=5060.0 Stap 2 is overigens niet verplicht ![]() | |
Yi-Long | maandag 29 september 2008 @ 20:59 |
quote:Thanks man ![]() ![]() Zal het vanavond even allemaal proberen ![]() | |
Chaos-Zero | maandag 29 september 2008 @ 21:01 |
Geen dank ![]() | |
Gallorini | maandag 20 oktober 2008 @ 13:42 |
Tijdje niet gespeeld, vandaag maar weer eens wat spelen denk ik. Vraag me alleen af welke files ik nou moet downloaden op sites als simtropolis als ik gewoon huizen wil kunnen plaatsen zonder te zonen. Zijn dat lot files? | |
Superheld | dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:37 |
Heeft iemand toevallig (een link naar) de NS treinen en nederlandse wegen nog? Kan ze niet vinden op simtropolis namelijk... | |
Syb-rund. | donderdag 23 oktober 2008 @ 00:36 |
Pff mijn beste prestatie was 100.000 inwoners en toen ging ik helaas richting de min in na een te grote uitbreiding, ik ben echt verrekt slecht hierin. mijn computer is van zichzelf al akelig langzaam, maar begint ook akelig langzaam te worden als er zoveel hoge gebouwen zijn dus dat speelde vast ook wel mee hehe | |
reem | donderdag 23 oktober 2008 @ 01:49 |
Hmm, ik heb nu een redelijk stabiele stad lopen van rond de 200.000 inwoners, met een begroting van rond de 55.000 per maand, en een winst van 20.000. Daaromheen nog wat andere steden die vooral uit industrie bestaan. | |
valek | zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:36 |
Heb de stex cd gedownload. Ik word er niet vrolijk van. Ikzelf ben nu in de lambalmode en had gehoopt dat ik alleen op setup.exe hoefde te klikken en dat het dan allemaal geinstalleerd word. Maar dat is dus niet zo. Wat een gedoe zeg. Kan dat niet makkelijker? | |
mschol | zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:40 |
quote:voor de NL treinen: zoek eens op auteur oppie | |
Kadafi | zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:03 |
Ik word er nogal gek van dat het spel continue uitvalt als ik op de grootste map een stad heb van 80.000 + inwoners. Is 1 gig werkgeheugen daar niet genoeg voor ofzo? | |
mschol | zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:07 |
quote:1GB is wel wat krap voor het spel, maar volgens mij zou het moeten werken? | |
leolinedance | woensdag 29 oktober 2008 @ 23:40 |
quote:Ik heb een stad met 40k inwoners en speel op een laptop met 1.5 Ghz Celeron M + 512 mb en dat draait opzich nog wel aardig ![]() | |
leolinedance | woensdag 29 oktober 2008 @ 23:43 |
Even over de spoorlijn, waarom kan ik geen korte bochtjes maken? | |
santax | woensdag 29 oktober 2008 @ 23:50 |
quote:Hoe meer geheugen hoe beter, maar ik heb steden gehad van 300.000 inwoners op mijn eigen 1 gig geheugen systeempje. Het gaat dan wel retetraag, maar het kan. Het spel crashte niet. 80K inwoners zou eigenlijk niet echt een probleem mogen zijn.In mijn ervaring tenminste. | |
valek | donderdag 30 oktober 2008 @ 08:22 |
Ik ga vanavond een metro aanleggen. En niet dezelfde fout maken als de vorige keer. Eerst de metrostations aanleggen en dan pas de rail. Andersom weet je niet waar je de metrostations aan moet leggen. | |
lof102 | vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:31 |
Still building![]() Zal binnenkort weer eens een update geven, de plaats naast M'dam begint ook mooi vorm te krijgen! | |
Stofje | vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:36 |
tvp, binnenkort weer eens installeren, staan hier mooie tips tussen ![]() | |
Yi-Long | vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:41 |
quote:Die gebouwen zijn gedownload, of niet? | |
lof102 | zaterdag 1 november 2008 @ 15:56 |
quote:Inderdaad, ik denk dat 90% van wat je ziet is gedownloaded ![]() | |
Stofje | zaterdag 1 november 2008 @ 16:15 |
Ik ben ook weer begonnen, ik stopte er altijd mee omdat ik m'n stad niet winstgevend kreeg, maar die guide van Falco helpt goed zeg ![]() | |
AC4WHEELS.NL | zondag 2 november 2008 @ 12:39 |
quote:Welke guide bedoelde je? | |
Stofje | zondag 2 november 2008 @ 12:57 |
quote:Die uit de openingspost. Staat een quote in van Falco. | |
Sjibble | zondag 2 november 2008 @ 13:53 |
Hmm.. Het zit weer te kriebelen, heb wel zin om er aan te beginnen! ![]() Altijd leuk om dingen te creeeren en te managen ![]() Zoals OpenTTD ![]() Ben bang dat als ik er aan begin ik er toch weer mee nok ![]() * Sjibble gaat even openTTD spelen | |
Syb-rund. | zondag 2 november 2008 @ 16:15 |
het wordt echt super makkelijk met die industry quadriplier plugin, had ik dat maar eerder geweten | |
leolinedance | zondag 2 november 2008 @ 16:24 |
quote:Wat doet die dan? | |
Syb-rund. | zondag 2 november 2008 @ 18:29 |
quote:die vermeerdert het aantal banen in de industrie met 3 (of meer) dus bijv een gastank die kan normaal plaats heeft voor 8 banen, heeft er nu 24. uiteindelijk hoef je dus niet de halve map vol te zetten met industrie-zones (wat eerst altijd het geval was) en is het veel makkelijker je stad winst te laten draaien Edit: oh het heet Quadruplier ;p | |
Red_85 | zondag 2 november 2008 @ 22:41 |
damn. ik heb het spel 3 jaar ofsow niet gespeeld. Heb het weer een week geinstalleerd en vind ook dit topic. maar als ik nou zie wat er allemaal extra kan, bizar. Ga het maar eens uitzoeken hoe het allemaal moet die pluginns... oppervlakte water creeeren lijkt me al een hele stap, zo stom dat ze dat er hebben uitgehaald. in 2 en 3 zat het gewoon. | |
Yi-Long | zondag 2 november 2008 @ 23:03 |
quote:Thanks ![]() | |
reem | maandag 3 november 2008 @ 00:11 |
Die NAM-tool moet je eigenlijk ook wel installeren. Zonder deze loop je tegen zeer onrealististische verkeersproblemen op. | |
lof102 | maandag 3 november 2008 @ 22:12 |
quote:Neeh, egt overal vandaan ![]() STEX, LEX, japanse sites, nog waziger sites, vanalles wat ik leuk vond ![]() | |
Yi-Long | maandag 3 november 2008 @ 22:26 |
quote:Ik zal morgen overdag eens kijken wat ik allemaal kan vinden en hoe ik het allemaal kan installeren ![]() | |
Stofje | dinsdag 4 november 2008 @ 17:48 |
quote:Gevonden! ![]() | |
reem | dinsdag 4 november 2008 @ 17:51 |
Volgens mij is het een .exe toch? lees in ieder geval de readme voordat je hem probeert te installeren! | |
AC4WHEELS.NL | dinsdag 4 november 2008 @ 19:45 |
quote:Is een installatie ![]() ![]() | |
Stofje | dinsdag 4 november 2008 @ 20:29 |
Ik snap, ik snap ![]() ![]() | |
Stofje | donderdag 6 november 2008 @ 15:51 |
Gisteren een flink virus binnengehaald, dus moest helaas een kopie terugzetten, waardoor ik SimCity ook opnieuw moest installeren. Via de SimCity-site het spel verder geüpdate en vervolgens uiteraard de plugins weer geïnstalleerd. Maar, zoals in m'n post hierboven al beschreven, zorgen de meeste nieuwe knopjes ervoor dat ik het spel per direct verlaat. Bovendien hebben de meeste knopjes geen Thumbnail. Dat staat er dus ook: No Thumb. Wat de neuk doe ik verkeerd? | |
reem | donderdag 6 november 2008 @ 16:03 |
1 Simcity Installeren 2 Simcity Updaten 3 NAM Tool Installeren 4 Plugins installeren | |
Stofje | donderdag 6 november 2008 @ 16:52 |
Ah, die NAM tool is alleen voor Rush Hour, ik heb de 'normale'. Never mind. | |
reem | donderdag 6 november 2008 @ 16:55 |
ohhhhh, de rush hour/deluxe versie ligt in veel winkels voor 5-10 euro nu. koopje. | |
vdvorst | donderdag 6 november 2008 @ 17:12 |
Het verkeer blijft altijd alleen gruwelijk irritant... Heb je 200 inwoners, dan al zitten de wegen vol met auto's.... | |
Gamer_V | donderdag 6 november 2008 @ 17:14 |
Stiekem vind ik dat een van de grootste uitdagingen van het spel ... als je dingen moet slopen voor een beter vervoersnet. ![]() Maar als zelfs je snelwegen overvol raken... tja | |
Stofje | donderdag 6 november 2008 @ 17:25 |
quote:Ah, een doel voor m'n VVV-bon ![]() ![]() | |
reem | donderdag 6 november 2008 @ 17:34 |
quote:Daarom, met NAM kun je de capaciteit van wegen 2 tot 5 x vergroten. Scheelt een hoop gezeur | |
MrTorture | maandag 10 november 2008 @ 09:52 |
Zou er ooit nog een nieuwe SC komen? Eentje waarbij je in 4 ipv 2 richtingen kunt bouwen? (niet alleen horizontaal en verticaal "isometrisch", maar ook in beide diagonalen?) Dat gridbased bouwen neemt iedere keer weer bouwplezier weg ![]() | |
Syb-rund. | maandag 10 november 2008 @ 14:24 |
Kan iemand mij het principe van die freight stations uitleggen (rails)? | |
Fred2 | maandag 10 november 2008 @ 15:15 |
quote:Ik hoop het, al zullen we er nog lang op moeten wachten, aangezien ze bij EA net Societies (brrrr) hebben uitgebracht. ik zou het wel mooie toevoeging vinden als wegen eenvoudiger verdiept aangelegd kunnen worden en het mogelijk wordt om over en onder snelwegen heen te bouwen. | |
Zero2Nine | maandag 10 november 2008 @ 16:56 |
quote:Welke winkels? Dan ga ik m denk ik halen, speel nog altijd met kale versie zegmaar. Al die grafische uitbreidingen hoef ik niet per se maar dit is een goede mogelijkheid om RH aan te schaffen. | |
Stofje | maandag 10 november 2008 @ 19:00 |
M'n stadje begint er steeds beter uit te zien: ![]() Ben er nog niet super goed in, maar ik doe m'n best, dit is wel een mooi stukje Breda ![]() | |
JDude | maandag 10 november 2008 @ 19:02 |
Die Moerdijkbrug ligt opeens wel dicht bij de stad. | |
lof102 | maandag 10 november 2008 @ 20:00 |
quote:Cities XL, een onofficiele opvplger komt het meest in de buurt http://www.citiesxl.com/i(...)e/Itemid,59/lang,en/ | |
Henkenkees | maandag 10 november 2008 @ 20:21 |
ff een vraagje ben nu bezig met 4 rush hour of ik ben achterlijk of het spel. Bij het bouwen van de verhoogde spoorlijn of monorail kan ik de rails niet aansluten op het station kan iemand me daarbij helpen???? want in de rush hour toturial moet je een verhoogd station neerzetten op 3 gele vlakjes dat lukt daarna moet ik de verhoogde spoorlijn over een x-aantal gele vlakjes leggen maar 1 z'n geel vlakje moet op een plek van het station en dat kan niet!! en gaat de toturial niet verder :S Wordt knettergek dat het niet lukt greetz [ Bericht 36% gewijzigd door Henkenkees op 10-11-2008 21:19:40 ] | |
Gallorini | maandag 10 november 2008 @ 22:55 |
Kan iemand mij misschien helpen aan deze ornate pedestrian plaza maar dan zonder bankjes, bomen, lantaarnpalen oid? Heb zo'n beetje heel simtropolis afgezocht volgens mij, maar niet kunnen vinden ![]() ![]() Die rooie dus.. | |
MrTorture | dinsdag 11 november 2008 @ 00:04 |
quote:Ziet er erg vet uit ![]() ![]() | |
Syb-rund. | woensdag 12 november 2008 @ 22:44 |
Hoera, eindelijk langs de 100.000 barierre met mijn eerste echte grote stad!![]() Het gaat als een tierelier, en ik heb nu ong 215.000 vermoeiende leergierige sims . wel wordt het nu een beetje irritant though. ondanks mijn pogingen om mijn onderwijs en gezondheidszorg op een goed nivea te behouden (door bijv 4 scholen naast elkaar te zetten, om eindelijk 5 appeltjes te hebben, zodat het netjes kan stabiliseren en dalen zodat je er uiteindelijk minder nodig hebt), denken die vervelende sims telkens weer, ''Ah tof, een nieuwe school, laten we 3 enorme teringflats in de buurt bouwen zodat de burgemeester er snel nog een bij kan zetten!'' ![]() Overigens, wat ik me ook meteen af, ik zit nu ong rond de 1000/ inwoners per flat, wat is het hoogste aantal personen dat er in een flat te proppen valt (zelfde vraag voor commerciegebouwen)? Ik heb nu alleen sim city 4, ik moet nog achter die deluxe aan als ik eindelijk wat geld heb En holyshit die cities xl!:p, allejezus daar zou ik zo een nieuwe computer voor willen kopen! Bonusvraag: Wanneer wordt het trouwens interessant om een vliegveld/haven te hebben, want ik had bij een kleine stad ooit enorm veel vluchten, maar bij andere grotere steden heb ik meestal het tegenovergestelde en schijnt het ding ''inefficient'' te zijn ![]() Alvast bedankt ![]() | |
Stofje | donderdag 13 november 2008 @ 11:16 |
Ja, die gezondheidszorg en onderwijs is echt irritant. Ook het vuilnis is lastig, ik heb behoorlijk wat vuilnisbelt, ook recyclinscentra en zo'n derde ding (naam even kwijt). Vuilnisbelt is voor 3/4 gevuld, maar nog steeds gezeik erover. Gezondheidszorg en onderwijs zijn in z'n geheel groen bij me, dus beter kán het niet, schijnbaar. Over het vliegveld / haven: Daar zeuren ze op een gegeven moment ook om. Ik heb nu een stad met ruim 500.000 inwoners, ik heb alleen een klein vliegveld. | |
De_Ananas | donderdag 13 november 2008 @ 11:32 |
Voor de gezondheidszorg en scholen en dergelijke kan je het beste stoere varianten downloaden, die hebben vaak meer capaciteit aangezien het anders echt niet te doen is soms ![]() Tevens snap ik niet waar heel dat werkeloosheidsprincipe op gericht is, heb het idee dat er echt geen ene zak van klopt ![]() | |
Henkenkees | zondag 16 november 2008 @ 13:06 |
Zou iemand alstublieft kunnen helpen met mijn probleem>>? ik kan anders niet verder ik krijg die verhoogde spoorbaan en monorail niet aangesloten op het station weet iemand de oplossing please??? | |
Stofje | maandag 17 november 2008 @ 18:51 |
Geen idee, zou zomaar kunnen dat het uberhaupt niet kan... Beetje irritant, ik heb nu een grote stad, maar het spel valt ineens vaak uit tijdens het spelen. Gewoon, weg spel. Gebeurde eerst heel weinig, maar nu steeds vaker. Ligt dat echt aan het feit dat m'n stad gewoon erg groot is nu? (1 mln inwoners ruim). Zwaar irritant, ik kan dus gewoon niet echt verder spelen ![]() | |
reem | maandag 17 november 2008 @ 19:05 |
Heb je conflicterende plugins wellicht? | |
Stofje | maandag 17 november 2008 @ 19:09 |
quote:Dat kan het natuurlijk zijn. Best veel plugins de laatste tijd geïnstalleerd... Tja, hoe zie je zoiets? | |
reem | dinsdag 18 november 2008 @ 00:31 |
Trial and error procedure. Gewoon uitproberen lijkt me. | |
valek | dinsdag 18 november 2008 @ 09:41 |
Heb de stex cd gedownload. Ik word er niet vrolijk van. Ikzelf ben nu in de lambalmode en had gehoopt dat ik alleen op setup.exe hoefde te klikken en dat het dan allemaal geinstalleerd word. Maar dat is dus niet zo. Wat een gedoe zeg. Kan dat niet makkelijker? | |
Stofje | dinsdag 18 november 2008 @ 14:22 |
quote:Godverdomme. Ik heb alle plugins van de laatste week weggehaald (deze plugins had ik ook nog niet gebruikt), maar het blijft gewoon hetzelfde. De week ervoor ging ie prima. Wat is dit zwaar irritant zeg, volgens mij heeft het wel te maken met de grootte van de stad, want het spel start ook frustrerend traag op. | |
reem | dinsdag 18 november 2008 @ 14:42 |
Wat voor PC heb je? 2 Gig RAM is echt wel het minimum als je t spel op Vista draait. | |
Henkenkees | dinsdag 18 november 2008 @ 19:18 |
speelt er dan niemand hier rush hour?? | |
Stofje | dinsdag 18 november 2008 @ 19:57 |
quote:Windows XP met 512MB geheugen blijkbaar... ![]() ![]() | |
Zero2Nine | dinsdag 18 november 2008 @ 20:00 |
quote:Ik heb t gespeeld op XP met 256 MB geheugen. Het gaat wel maar niet van harte. Niet Rush Hour trouwens, alleen de gewone SC4. | |
Stofje | dinsdag 18 november 2008 @ 20:13 |
quote:De gewone SC4 heb ik ook nooit problemen mee gehad, maar dit vind ik toch wel een veel leuker speel... Ik ben ook totaal geen spelletjesspeler op de computer, da's waarschijnlijk de reden dat ik er zo laat achter kom dat ik zo'n "verouderd" systeem heb ![]() | |
JDude | woensdag 19 november 2008 @ 07:08 |
quote:Ja, hier. Ik herken je probleem alleen niet ![]() | |
mschol | woensdag 19 november 2008 @ 08:26 |
quote:met 512MB/1GB erbij en een schone windows installatie zou hij weer een eind moeten komen | |
reem | woensdag 19 november 2008 @ 14:02 |
Het zou ook iets anders kunnen zijn.. Ik heb gisteren een nieuw wijkje aangelegd, en heb wat puzzle pieces gebruikt voor wat viaducten. Tijdens het aanleggen viel het spel meerdere keren uit. Toen ik eindelijk de verbinding had gebouwd, zonder dat 'ie vastliep.. liep het spel in anderhalf uur drie keer vast. Dus ik denk dat een niet correct aangelegde verbinding met puzzle pieces ook kan leiden tot uit het spel geschopt worden. | |
Gallorini | woensdag 19 november 2008 @ 23:29 |
Wat hebben die bsc essentials met bv. bsc wall pack te maken? Zorgen die ervoor dat mn wall niet helemaal goed functioneert? Ik krijg hem nml niet te zien ingame, enkel de bomen ervan. En dan heb ik het over deze plugin: http://www.sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=168 Snap sowieso niets van die depencies en essentials. Iemand een duidelijke uitleg hiervan? Hilfe ![]() | |
reem | woensdag 19 november 2008 @ 23:32 |
quote:die drie dingen heb je dus nodig als je wil dat de plugin goed functioneert. | |
Gallorini | woensdag 19 november 2008 @ 23:39 |
quote:Die heb ik dus al geinstalleerd ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Gallorini op 20-11-2008 00:06:44 ] | |
Henkenkees | donderdag 20 november 2008 @ 19:14 |
quote:Bij het aanleggen ervan hou ik op schaal dan van het spel een paar mm over ik kan het spoor niet aansluiten op het perron. bij de toturial rush hour krijg je een x-aantal gele vakjes waarover je het spoor moet trekken, alleen 1 van deze vakjes staat op de plek van het perron waardoor ik de melding "vak is al gereserveerd" krijg dus ik kan hem niet aansluiten zal kijken of ik een fototje ervan kan laten zien | |
reem | donderdag 20 november 2008 @ 21:01 |
quote:Ik heb Deluxe... dat is SC4 plus Rush-Hour ineen... Ik zal vanavond ff een screenshot van "Libertad" mijn stadje van 250.000 inwoners maken. Heb ook een kaart van het metronetwerk aangelegd (8 metrolijnen op een stad van 250.000 inwoners) ![]() | |
reem | donderdag 20 november 2008 @ 22:30 |
![]() Me stadsie! | |
lof102 | zondag 23 november 2008 @ 21:21 |
quote:Hoeveel Mb aan plugins heb je.....? Dit wordt namelijk naast de standaard onderdelen van windows en Simcity OOK in het geheugen geladen... En 512Mb geheugen en 700Mb aan plugins kan wel eens botsen... Ik heb dit zelf ook gehad, 2 gig geheugen en 3 gig plugins... ![]() | |
The_Emotion | zondag 23 november 2008 @ 23:10 |
Ik heb het al heel lang niet meer gespeeld, binnenkort SC4 maar weer eens uit de kast halen ![]() | |
zagevent | vrijdag 28 november 2008 @ 17:07 |
Iemand die een plek weet waar je in één bestand een massa aan plugins e.d. kan downloaden zonder dat je bv elk gebouw/prop afzonderlijk moet downloaden? | |
Zero2Nine | vrijdag 28 november 2008 @ 17:40 |
quote:Eigenlijk best extreem, je pc uitbreiden met 2 Gig omdat je teveel simcity plugins hebt ![]() | |
Stofje | vrijdag 28 november 2008 @ 18:18 |
Nou, da's bij mij iig niet het geval. Ik heb het NAM-bestand en iets van 10 losse plugins. Ik herken me trouwens nu in het probleem van reem:quote:Ik kan nu redelijk ongestoord spelen, alhoewel het nog altijd niet veilig is. Een paar dagen geleden woedde er een brand in m'n stad en besloot ik direct na de brand te saven omdat ik het eigenlijk al té lang niet meer gedaan had en ik nogal veel gebouwd had. Tja, wat denk je... ![]() | |
MrTorture | zaterdag 29 november 2008 @ 01:32 |
Zodra ik een brandweervliegveld heb en die lui dispatch, maar ze te laat zijn voor de brand, blijven ze maar rondvliegen ![]() Er rijdt ook al eeuwen een politieauto met sirene over een kleine ringweg ![]() | |
Probably_on_pcp | zondag 30 november 2008 @ 01:34 |
tvp ik zal morgen eens gaan pimpen met mijn steden en regio | |
MrTorture | maandag 1 december 2008 @ 21:47 |
Is het trouwens erg belangrijk om meerdere steden/dorpen in je region te gooien? | |
reem | maandag 1 december 2008 @ 22:01 |
Ach, belangrijk... Het maakt het spel voor mij in ieder geval leuker en realistischer. Het heeft ook enkele grote voordelen: zo kun je je vervuilende industrie, energiecentrale en landfills in een van de naburige steden bouwen, zodat je daar in je "hoofd"stad geen last van hebt: door middel van neighbour deals koop je energie van die buur, en je verkoopt je eigen vuilnis. Om dat financieel enigzins te compenseren kun je dan weer tol heffen op de weg die tussen deze twee steden hebt liggen. | |
Probably_on_pcp | maandag 1 december 2008 @ 22:54 |
quote:Dat is zeker wel belangrijk. Bouw maar eens een stad met daaromheen een aantal andere steden. Wanneer je dan uiteindelijk weer terug gaat naar die eerste stad in het midden en deze speelt, dan zal deze stad opeens groeien als kool! | |
Probably_on_pcp | maandag 1 december 2008 @ 22:55 |
Wat betekenen de sterren trouwens onder je naam (normaal gewoon "Defacto"), wanneer je in de regio op een stad klikt? | |
MrTorture | maandag 1 december 2008 @ 23:39 |
Hmm, ok, uitbreiden dus ![]() Ik zit nog met een klein drama: ![]() Viaduct aangelegd over een highway. Gemaakt met Avenue puzzle pieces.Niemand maakt gebruik van dat ding ![]() ![]() ![]() Binnenkort even een noodader aanleggen, maar waarom werkt deze oplossing niet ![]() Avenue is goed aangesloten op de afrit, hieronder zie je een schema van puzzlestukjes. Omdat de highway én avenue diagonaal lopen, is het midden van het viaduct een S-vorm, die wordt opgevuld door 2 kleine blokjes. Pijltjes zijn rijrichting, k heb de Britse variant :p ![]() Help iemand? ![]() | |
reem | maandag 1 december 2008 @ 23:50 |
Je hebt ook bij de installatie van de NAM aangegeven dat je de Britse variant hebt dan? Dat probleem had ik namelijk. | |
MrTorture | dinsdag 2 december 2008 @ 08:31 |
Volgens mij heb ik sinds de installatie van een bepaalde plugin een linksom rijdende variant. Misschien de NAM een keer opnieuw installeren dan maar ![]() ![]() ![]() | |
lof102 | dinsdag 2 december 2008 @ 23:45 |
Een kleine update van de stad boven 'Monnickendam', genaamd Zuiderwoude:![]() Zoals te zien is gaat het opknappen en uitbreiden van de buurtsteden gestaag! | |
reem | dinsdag 2 december 2008 @ 23:49 |
Het is een kwestie van smaak hoor (en ik ben jaloers op al die hoge torens), maar vind je dat mooi, zo enorm veel hoogbouw? | |
lof102 | woensdag 3 december 2008 @ 19:29 |
quote:Ghehehe, dat hoor ik vaker ![]() Jah, ik vind het zeker alleraardigst al die hoogbouw, alhoewel ik ook wel een stad heb met uitsluitend (erge) laagbouw ![]() ![]() Maar dan ben ik meer 'thema' gericht bezig, zoals ik heb gedaan bij m'n haven. Verder maakt deze stad met hoogbouw deel uit van een regio waar tot op heden bijna alleen maar hoogbouw staat, dus op regio view valt het niet op ![]() | |
JDude | woensdag 3 december 2008 @ 19:31 |
Die laagbouw-stad is best tof! Doet erg Nederlands aan ![]() | |
Stofje | woensdag 3 december 2008 @ 19:46 |
Ik vind die laagbouw echt geweldig ja! | |
Kadafi | woensdag 3 december 2008 @ 19:49 |
Ja, zou zo een deel uit Tilburg of Rotterdam kunnen zijn. Hoe maak je zoiets, gewoon de bouwstijl altijd hetzelfde houden? | |
ElmarO | woensdag 3 december 2008 @ 19:55 |
quote:Bijvoorbeeld. Al is dat niet noodzakelijk. In ieder geval moet je niet verder gaan dan Medium Residental. De echt grote flats blijven dan weg. Zo is het een stuk makkelijker om met laag/middenbouw te werken. ![]() | |
Stofje | woensdag 3 december 2008 @ 19:59 |
Ik bouw echt alleen maar met dense res/ com/ ind. Moet ik toch eens mee kappen, ik vind die hoogbouw ook niet zo geweldig om te zien. Levert natuurlijk wel meer inwoners op, maar mijn doel is toch meer de schoonheid van de stad. | |
ElmarO | woensdag 3 december 2008 @ 20:11 |
quote:En het voordeel is dat je niet zoveel scholen/ziekenhuizen etc. nodig hebt voor een bepaalde wijk van je stad. Gebruik zelf voornamelijk medium residental met af en toe light en dense. Dit heb ik gedaan in onderstaand plaatje. Het gros is medium en in dit geval heb ik 2 keer dense gebruikt. Zo heb je een leuk buurtje met een aardig aantal inwoners en toch voelt het niet enorm aan. ![]() ![]() Bij commercial gebruik ik eigenlijk altijd dense met af en toe wat medium. Echt grote torens krijg ik niet, omdat ik toch nooit het inwoneraantal haal dat zulke torens nodig hebben om aan hun aantal werknemers te kunnen voldoen. | |
Stofje | woensdag 3 december 2008 @ 20:25 |
Ziet er echt veel leuker uit ![]() Ik heb idd altijd tekort aan scholen en ziekenhuizen. Trouwens toch nog twee vraagjes: ![]() ![]() | |
MrTorture | donderdag 4 december 2008 @ 00:09 |
![]() ![]() Beide kanten hole diggers, rails tot aan de diggers, vervolgens de diggers met elkaar connecten. Daar hoort-ie een tunnel te maken, maar ik krijg de meest lelijke brug-oplossingen ![]() | |
Yi-Long | donderdag 4 december 2008 @ 00:16 |
quote:High-tech industrial krijg je o.a. geloof ik wanneer je gewoon erg veel hoog-opgeleide, slimme sims hebt. Dus veel investeren in onderwijs enzo. Daarmee zorg je er trouwens ook voor dat de criminaliteit erg laag blijft. | |
Stofje | donderdag 4 december 2008 @ 11:23 |
Klinkt logisch ![]() | |
iFries | vrijdag 5 december 2008 @ 11:20 |
Ook Simcity 4 deluxe gekocht ![]() ![]() | |
Probably_on_pcp | vrijdag 5 december 2008 @ 12:36 |
quote:Daar gaat je sociale leven ![]() | |
iFries | vrijdag 5 december 2008 @ 18:03 |
quote:Had ik toch al niet ![]() | |
Probably_on_pcp | zaterdag 6 december 2008 @ 01:16 |
En dan crasht ie weer ![]() | |
Tomidevil | zondag 7 december 2008 @ 20:43 |
ik heb een vraag... ik heb een Regio gemaakt (Noord-Holland) daarbij ben ik bezig met Amsterdam-Noord. Maar... de Kantoor gebouwen worden niet allemaal gebouwd, dus die blauwe vakjes blijven leeg ![]() ![]() Ik hoop dat jullie me kunnen helpen |