abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59461483
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 10:00 schreef sjakie007 het volgende:
Weet iemand trouwens wat er met Simtropolis.com aan de hand is? Ik had laatst al dat hij het niet deed. Nu ligt hij er weer helemaal uit.
ze hebben idd erg veel downtime, de laatste keer was dat vanwege capaciteitsproblemen, zal me niets verbazen als dat nu ook het geval is.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 23:40:11 #62
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_59475723
quote:
Op zondag 15 juni 2008 11:49 schreef KingOfMystery het volgende:
Jammer dat het niet werkt op Vista. Ik heb het spel namelijk wel.
Compatibiliteitsmodus voor XP inschakelen
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_59476208
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 23:40 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Compatibiliteitsmodus voor XP inschakelen
ook zonder moet hij prima kunnen werken
  woensdag 18 juni 2008 @ 00:24:42 #64
170712 Tuinboon
Vers uit de groentetuin
pi_59476884
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 19:45 schreef lof102 het volgende:
Mijn huidige stadje zoals deze zich langzamerhand ontwikkelt:

[ link | afbeelding ]

1,4 miljoen peopltjes die er wonen en werken
Gebruik je daarvoor een building pack ofzo? Dat er allemaal van die wolkenkrabbers staan die ik nog nooit heb gezien? Heb zelf namelijk een stadje lopen met 250k aan inwoners, daar heeft zich ook wel hoogbouw ontwikkeld maar er komen niet veel hogere gebouwen zoals in jouw stad meer als ik verder uitbreid. Komen die pas tegen het miljoen?
pi_59482898
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 00:24 schreef Tuinboon het volgende:

[..]

Gebruik je daarvoor een building pack ofzo? Dat er allemaal van die wolkenkrabbers staan die ik nog nooit heb gezien? Heb zelf namelijk een stadje lopen met 250k aan inwoners, daar heeft zich ook wel hoogbouw ontwikkeld maar er komen niet veel hogere gebouwen zoals in jouw stad meer als ik verder uitbreid. Komen die pas tegen het miljoen?
@ Tuinboon

Ik gebruik hiervoor het CAM pack, Colossus Addon Mod, dat kan je evt hier downloaden:

CAM: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=1008
Essentials: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=443

En dan heb je uiteraard nog de wolkenkrabbers, CAMelots, nodig, die heb ik hier vandaan:
CAMelots: http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=2039.0
Lees voor het downloaden goed de eerste post door!!

Let wel goed op dat je de Dependencys, BAT's en LOT's niet dubbel downloaded, ivm met crashes of niet werkende LOT's.

Ook heb ik er een ruime hoeveelheid aan gewone gedownloade wolkenkrabbers inzitten, maar deze kan je zelf denk ook wel vinden!

Een kleine tip, zorg voor een duidelijke mapstructuur in je plugin map:


En gebruik SC4 Datpacker, deze plugin map is bij mij namelijk al 1,6 gig groot en zorgt ongecomprimeerd voor continue crashes. Ook is het handig om voor je verschillende projecten nieuwe plugin mappen te maken. Zo heb ik zelf een plugin map voor dit, CAM, voor m'n haven, eentje met oudere gebouwen en een met flora en fauna!
  woensdag 18 juni 2008 @ 12:55:25 #66
170712 Tuinboon
Vers uit de groentetuin
pi_59485864
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 10:59 schreef lof102 het volgende:

[..]

@ Tuinboon

Ik gebruik hiervoor het CAM pack, Colossus Addon Mod, dat kan je evt hier downloaden:

CAM: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=1008
Essentials: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=443

En dan heb je uiteraard nog de wolkenkrabbers, CAMelots, nodig, die heb ik hier vandaan:
CAMelots: http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=2039.0
Lees voor het downloaden goed de eerste post door!!

Let wel goed op dat je de Dependencys, BAT's en LOT's niet dubbel downloaded, ivm met crashes of niet werkende LOT's.

Ook heb ik er een ruime hoeveelheid aan gewone gedownloade wolkenkrabbers inzitten, maar deze kan je zelf denk ook wel vinden!

Een kleine tip, zorg voor een duidelijke mapstructuur in je plugin map:
[ link | afbeelding ]

En gebruik SC4 Datpacker, deze plugin map is bij mij namelijk al 1,6 gig groot en zorgt ongecomprimeerd voor continue crashes. Ook is het handig om voor je verschillende projecten nieuwe plugin mappen te maken. Zo heb ik zelf een plugin map voor dit, CAM, voor m'n haven, eentje met oudere gebouwen en een met flora en fauna!
Dankjewel, ik ga er even naar kijken.
Je download dus eerst die CAM mod, die zorgt er voor dat je hogere growth stages erbij krijgt ( t/m 15 voor residental em commercial, 10 voor industrial en 7 voor agri), en vervolgens download je de CAMelots die in die growth stage zitten? Dus als je stad steeds verder groeit en er vraag komt naar die hogere growth stages zullen die hogere gebouwen zich vanzelf ontwikkelen?
Want ik had eerst een mod, dan kon je een gebouw downloaden maar die moest je dan vervangen voor een ander (al bestaand in SC4) gebouw. Dat vond ik een beetje jammer..
pi_59491497
Mijn vriendin is op dit moment weer druk met SimCity 4 aan het spelen maar goed, is er tegenwoodig al een optie om toch een UNDO button of dergelijk in het spel te krijgen?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_59493348
@ Tuinboon
Klopt helemaal wat je zegt, en deze gebouwen zijn extra en vervangen dus geen enkel andere!

@ Chandler
Ik ben hem nog niet tegen gekomen, maar zou hem zeer zeker zelf ook kunnen gebbruiken
pi_59515011
Ik zal wel scheel zijn, maar als ik bv Datapacker van http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=26 wil downloaden, zie ik toch echt nergens een download knop of link staan... Zelfs niet als ik een account heb aangemaakt
pi_59519406
Apart...

Als je van GET in de url DOWNLOAD maakt, moet ie hem als het goed is wel pakken

http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotDOWNLOAD=26

Stiekum in 2 topics om hulp vragen (GoT)
pi_59539990
Thnx! En idd, had daar ook gevraagd, ik wilde gewoon snel verder met spelen, maar had last van bugs e.d.
Als ik bv scrolde dan bleef er vaak textures in een soort van waas staan.
pi_59586592
Nog even een vraag, kan je je hele region gebruiken om als 1 speelveld te gebruiken zeg maar, zodat je geen verschillende steden meer heb?
pi_59588296
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 21:49 schreef Chaos-Zero het volgende:
Nog even een vraag, kan je je hele region gebruiken om als 1 speelveld te gebruiken zeg maar, zodat je geen verschillende steden meer heb?
niet dat ik weet....
zo ver ik heb gezien heb je alleen de mogelijkheid om in een regio, klein, middel en grote steden te maken...
pi_59598302
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 23:56 schreef mschol het volgende:

[..]

ook zonder moet hij prima kunnen werken
Het wil wel openen en zo, maar na een minuut of zo sluit het zichzelf om onverklaarbare reden af.
  zondag 22 juni 2008 @ 13:56:21 #75
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_59602773
TVP. Eerder deze week gekocht, nu al een paar dagen aan het aanmodderen. Straks maar eens met cheats proberen .
pi_59607719
Ik heb echt iets lijps. Mijn $$$ residents zijn in bijna alle gevallen werkeloos en ze kunnen geen werk vinden. Als ze dan zo verpauperen werken ze opeens wel allemaal . Ik zet er een gebouw neer met 3500 $$$ jobs en het heeft nog geen zin . Hoe meer winkels en high tech ik krijg hoe meer werkeloosheid voor de rijke
  zondag 22 juni 2008 @ 19:31:27 #77
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_59608748
Ik heb ook last van werkloosheid in mijn stad (nu ong. 50.000 inwoners). Het concentreert zich in bepaalde wijken, met name aan de rand maar soms ook stukken in het midden. Het kromme is dat de WCI-vraag een ander beeld geeft. Er willen veel mensen komen wonen en er is een lichte vraag naar commercie en industrieel, toch blijven veel commerciele en industriele zonnes leeg. De groene zones worden wel aardig opgevuld maar niet overal.
Ik probeer echt om ze goed vervoer aan te bieden, veel bushaltes, redelijke wat treinstations, metro naar de drukste kantoorgebieden, maar het lijkt niet te helpen.

speel gewoon de klassieke sc4 dus zonder RH en andere fratsen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_59610878
quote:
Op zondag 22 juni 2008 19:31 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik heb ook last van werkloosheid in mijn stad (nu ong. 50.000 inwoners). Het concentreert zich in bepaalde wijken, met name aan de rand maar soms ook stukken in het midden. Het kromme is dat de WCI-vraag een ander beeld geeft. Er willen veel mensen komen wonen en er is een lichte vraag naar commercie en industrieel, toch blijven veel commerciele en industriele zonnes leeg. De groene zones worden wel aardig opgevuld maar niet overal.
Ik probeer echt om ze goed vervoer aan te bieden, veel bushaltes, redelijke wat treinstations, metro naar de drukste kantoorgebieden, maar het lijkt niet te helpen.

speel gewoon de klassieke sc4 dus zonder RH en andere fratsen.
Speel met RH en heb een commute time van onder de 35, tering veel vraag naar woonwijken maar toch verrekte veel werkeloosheid

En die 25.000 banen voor space center, telt dat ook met quadrupler? Anders is het echt niet te halen
  zondag 22 juni 2008 @ 21:21:49 #79
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_59611165
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 21:49 schreef Chaos-Zero het volgende:
Nog even een vraag, kan je je hele region gebruiken om als 1 speelveld te gebruiken zeg maar, zodat je geen verschillende steden meer heb?
Je PC heeft al moeite zat met een volgebouwde grote stad. De hele regio in 1x is niet te doen.
Niks houdt je overigens tegen om een hele stad met (bijna) alleen Residential, Commercial Of Industrie te maken
I follow you......but not on Twitter
  zondag 22 juni 2008 @ 23:27:30 #80
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_59615061
Toen mijn dorpje 10k inwoners had, deden mensen er al ruim een uur over om naar hun werk te komen. Als je dan ongeveer bedenkt hoeveel huizenblokken er tussen staan, kun je je een voorstelling maken van hoe lang het IRL zou moeten duren, ik kwam op 10 minuten
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_59642049
Damn ik heb een nieuw probleem, ik krijg in geen mogelijkheid het gele pijltje bij RCI van Industrial omhoog.. What to do?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 02:06:09 #82
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_59642996
Belastingen verlagen. Zijn er wel genoeg werknemers om te vestigen? Afvoerroutes? Industrieel vervuilend wil zich echt overal vestigen (kijk onder aantrekkelijkheid), is die zo slecht? Of is het alleen maar laag omdat één van de 4 industrials het gemiddelde naar beneden haalt?
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_59647026
Vervuilde industrie is idd heel slecht, terwijl ik die belasting toch al heel wat lager heb zitten dan het normale 9%.
Ik had eerst wel een stad waar het heel slecht mee ging qua geld, maar deze heb ik opgeblazen en sinds dien is de industrie slecht, terwijl het eerst de commerciële gebieden waren, die nu overigens weer normaal zijn.
pi_59654394
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:24 schreef Chaos-Zero het volgende:
Vervuilde industrie is idd heel slecht, terwijl ik die belasting toch al heel wat lager heb zitten dan het normale 9%.
Ik had eerst wel een stad waar het heel slecht mee ging qua geld, maar deze heb ik opgeblazen en sinds dien is de industrie slecht, terwijl het eerst de commerciële gebieden waren, die nu overigens weer normaal zijn.
je hebt van de vervuilende industry de belasting omlaag gedaan?
als je ze kwijt wilt moet je het 15% of meer maken...
  dinsdag 24 juni 2008 @ 23:20:25 #85
160178 vdvorst
vdvorst dus
pi_59664483
Ook weer eens begonnen, ditmaal zonder cheats

Zit nu rond de 98.000 inwoners, en daarbij de behorende scholen, universiteit, leger etc...
Verdien ongeveer 3000 meer dan er uitgaat...

Ik lees hier ook dat er mensen zo gebouwen neerzetten, en dat een x aantal banen opleverd, hoe zit dat dan? Ik kan wel landmarks neerzetten, maar die hebben verder toch geen functie..
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
  woensdag 25 juni 2008 @ 08:27:52 #86
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_59668120
Landmarks verhogen de aantrekkelijkheid voor commerciële bedrijven in de buurt. Sommige landmarks hebben beperkte radius, maar bijv. de Bank of America zorgt voor verhoogde aantrekkelijkheid in een straal van 80 tiles.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_59676698
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 08:27 schreef MrTorture het volgende:
Landmarks verhogen de aantrekkelijkheid voor commerciële bedrijven in de buurt. Sommige landmarks hebben beperkte radius, maar bijv. de Bank of America zorgt voor verhoogde aantrekkelijkheid in een straal van 80 tiles.
Krijg je daar dan ook hogere kantoorgebouwen van?? Bij mij reiken de rijke woonappartementen hoger dan de rijke commerciële gebouwen. Dit vind ik nogal jammer, omdat ik graag Europees bouw, met een rijk handelscentrum in het midden van de stad.
Wat zijn overigens andere, goedwerkende manieren om rijke mensen naar je stad te lokken? Bij mij zijn verhoudingen arm, modaal, rijk 2/10 7/10 1/ 10. Belastingen eventueel verlagen? Bij de industriesector werkt dat goed, ik heb nu vrijwel alleen maar Hi-tech industrie en hier en daar nog wat Manufacturing. Oh, en nog een probleem is de 'terugval' van rijke woonflats en kantoorpanden waardoor ze verlaten raken.
The distance between insanity and genius is measured only by success.
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:41:00 #88
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_59676832
De drie verschillende niveau's van residential zones zijn niet arm, midden of rijk, maar low-, medium- of high density. Als je je gebouwen laag wil houden, moet je licht-groene zones bouwen.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_59677058
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 14:41 schreef MrTorture het volgende:
De drie verschillende niveau's van residential zones zijn niet arm, midden of rijk, maar low-, medium- of high density. Als je je gebouwen laag wil houden, moet je licht-groene zones bouwen.
Op wie reageer je ?

In geval op mij: Dat weet ik. Heb je ook een oplossing om meer rijke sims de stad in te lokken?
The distance between insanity and genius is measured only by success.
  woensdag 25 juni 2008 @ 15:08:29 #90
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_59677501
Die terugval is bij mij ook een probleem, menig statig flatgebouw heeft nog maar 2$ ipv 3 of is zelfs helemaal verlaten
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')