Jup. Ben niet helemaal n00bquote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:09 schreef santax het volgende:
[..]
Sluit je de stroom ook aan met die palen?
Want er is maar 1 rede dat echt niemand komt... dat is stroom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:47 schreef Marcell0 het volgende:
Ben het spel aan het downloaden. De enige versie van SimCity die ik heb is 3000. Ik kijk al uit naar de mooie plaatjes (al eerder getoond in dit topic).ga naar de bart smit/ intertoys/ FRS en vis SC4: deluxe voor 5 euro uit de budgetbakkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
de reguliere versie? (non deluxe)quote:Op zondag 15 juni 2008 11:31 schreef Zero2Nine het volgende:
Voor 5 euro gezien bij intertoys idd. Maar wel zonder uitbreidingen.
draai vista en SC4 zonder problemen...quote:Op zondag 15 juni 2008 11:49 schreef KingOfMystery het volgende:
Jammer dat het niet werkt op Vista. Ik heb het spel namelijk wel.
ze hebben idd erg veel downtime, de laatste keer was dat vanwege capaciteitsproblemen, zal me niets verbazen als dat nu ook het geval is.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:00 schreef sjakie007 het volgende:
Weet iemand trouwens wat er met Simtropolis.com aan de hand is? Ik had laatst al dat hij het niet deed. Nu ligt hij er weer helemaal uit.
Compatibiliteitsmodus voor XP inschakelenquote:Op zondag 15 juni 2008 11:49 schreef KingOfMystery het volgende:
Jammer dat het niet werkt op Vista. Ik heb het spel namelijk wel.
ook zonder moet hij prima kunnen werkenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:40 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Compatibiliteitsmodus voor XP inschakelen
Gebruik je daarvoor een building pack ofzo? Dat er allemaal van die wolkenkrabbers staan die ik nog nooit heb gezien? Heb zelf namelijk een stadje lopen met 250k aan inwoners, daar heeft zich ook wel hoogbouw ontwikkeld maar er komen niet veel hogere gebouwen zoals in jouw stad meer als ik verder uitbreid. Komen die pas tegen het miljoen?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:45 schreef lof102 het volgende:
Mijn huidige stadje zoals deze zich langzamerhand ontwikkelt:
[ link | afbeelding ]
1,4 miljoen peopltjes die er wonen en werken
@ Tuinboonquote:Op woensdag 18 juni 2008 00:24 schreef Tuinboon het volgende:
[..]
Gebruik je daarvoor een building pack ofzo? Dat er allemaal van die wolkenkrabbers staan die ik nog nooit heb gezien? Heb zelf namelijk een stadje lopen met 250k aan inwoners, daar heeft zich ook wel hoogbouw ontwikkeld maar er komen niet veel hogere gebouwen zoals in jouw stad meer als ik verder uitbreid. Komen die pas tegen het miljoen?
Dankjewel, ik ga er even naar kijken.quote:Op woensdag 18 juni 2008 10:59 schreef lof102 het volgende:
[..]
@ Tuinboon
Ik gebruik hiervoor het CAM pack, Colossus Addon Mod, dat kan je evt hier downloaden:
CAM: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=1008
Essentials: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=443
En dan heb je uiteraard nog de wolkenkrabbers, CAMelots, nodig, die heb ik hier vandaan:
CAMelots: http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=2039.0
Lees voor het downloaden goed de eerste post door!!
Let wel goed op dat je de Dependencys, BAT's en LOT's niet dubbel downloaded, ivm met crashes of niet werkende LOT's.
Ook heb ik er een ruime hoeveelheid aan gewone gedownloade wolkenkrabbers inzitten, maar deze kan je zelf denk ook wel vinden!
Een kleine tip, zorg voor een duidelijke mapstructuur in je plugin map:
[ link | afbeelding ]
En gebruik SC4 Datpacker, deze plugin map is bij mij namelijk al 1,6 gig groot en zorgt ongecomprimeerd voor continue crashes. Ook is het handig om voor je verschillende projecten nieuwe plugin mappen te maken. Zo heb ik zelf een plugin map voor dit, CAM, voor m'n haven, eentje met oudere gebouwen en een met flora en fauna!
niet dat ik weet....quote:Op zaterdag 21 juni 2008 21:49 schreef Chaos-Zero het volgende:
Nog even een vraag, kan je je hele region gebruiken om als 1 speelveld te gebruiken zeg maar, zodat je geen verschillende steden meer heb?
Het wil wel openen en zo, maar na een minuut of zo sluit het zichzelf om onverklaarbare reden af.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:56 schreef mschol het volgende:
[..]
ook zonder moet hij prima kunnen werken
Speel met RH en heb een commute time van onder de 35, tering veel vraag naar woonwijken maar toch verrekte veel werkeloosheidquote:Op zondag 22 juni 2008 19:31 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik heb ook last van werkloosheid in mijn stad (nu ong. 50.000 inwoners). Het concentreert zich in bepaalde wijken, met name aan de rand maar soms ook stukken in het midden. Het kromme is dat de WCI-vraag een ander beeld geeft. Er willen veel mensen komen wonen en er is een lichte vraag naar commercie en industrieel, toch blijven veel commerciele en industriele zonnes leeg. De groene zones worden wel aardig opgevuld maar niet overal.
Ik probeer echt om ze goed vervoer aan te bieden, veel bushaltes, redelijke wat treinstations, metro naar de drukste kantoorgebieden, maar het lijkt niet te helpen.
speel gewoon de klassieke sc4 dus zonder RH en andere fratsen.
Je PC heeft al moeite zat met een volgebouwde grote stad. De hele regio in 1x is niet te doen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 21:49 schreef Chaos-Zero het volgende:
Nog even een vraag, kan je je hele region gebruiken om als 1 speelveld te gebruiken zeg maar, zodat je geen verschillende steden meer heb?
je hebt van de vervuilende industry de belasting omlaag gedaan?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:24 schreef Chaos-Zero het volgende:
Vervuilde industrie is idd heel slecht, terwijl ik die belasting toch al heel wat lager heb zitten dan het normale 9%.
Ik had eerst wel een stad waar het heel slecht mee ging qua geld, maar deze heb ik opgeblazen en sinds dien is de industrie slecht, terwijl het eerst de commerciële gebieden waren, die nu overigens weer normaal zijn.
Krijg je daar dan ook hogere kantoorgebouwen van?? Bij mij reiken de rijke woonappartementen hoger dan de rijke commerciële gebouwen. Dit vind ik nogal jammer, omdat ik graag Europees bouw, met een rijk handelscentrum in het midden van de stad.quote:Op woensdag 25 juni 2008 08:27 schreef MrTorture het volgende:
Landmarks verhogen de aantrekkelijkheid voor commerciële bedrijven in de buurt. Sommige landmarks hebben beperkte radius, maar bijv. de Bank of America zorgt voor verhoogde aantrekkelijkheid in een straal van 80 tiles.
Op wie reageer je ?quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:41 schreef MrTorture het volgende:
De drie verschillende niveau's van residential zones zijn niet arm, midden of rijk, maar low-, medium- of high density. Als je je gebouwen laag wil houden, moet je licht-groene zones bouwen.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:08 schreef Zero2Nine het volgende:
Die terugval is bij mij ook een probleem, menig statig flatgebouw heeft nog maar 2$ ipv 3 of is zelfs helemaal verlaten
Zelfde probleem, klopt echt geen zak van. Ook die commute time slaat nergens op, dan hoeven ze alleen naar de overkant te lopen en staat er ''long''quote:Op zondag 22 juni 2008 21:10 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Speel met RH en heb een commute time van onder de 35, tering veel vraag naar woonwijken maar toch verrekte veel werkeloosheid
Wat ik bedoel is dat je je woningen dan medium moet maken en je commercial high, net zo lang tot alles op een niveau gegroeid is, of je commercial hoger.quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:49 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Op wie reageer je ?
In geval op mij: Dat weet ik. Heb je ook een oplossing om meer rijke sims de stad in te lokken?
Kleine tip... Ik had ook wat werkeloosheid bij de modale en rijke inwoners, maar het was vrij plaatselijk. Ik heb toen ontdekt dat jachthavens ook modale en rijke werknemers (123 per stuk) vragen. Toen ik die had geplaatst vulde mijn flat weer met rijke inwonersquote:Op zondag 22 juni 2008 18:39 schreef De_Ananas het volgende:
Ik heb echt iets lijps. Mijn $$$ residents zijn in bijna alle gevallen werkeloos en ze kunnen geen werk vinden. Als ze dan zo verpauperen werken ze opeens wel allemaal. Ik zet er een gebouw neer met 3500 $$$ jobs en het heeft nog geen zin
. Hoe meer winkels en high tech ik krijg hoe meer werkeloosheid voor de rijke
Maakt niet uit, kheb 50.000 $$$ banen in de commercial en 30.000 in high tech, dat is dus het probleem niet.quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:06 schreef Magpie het volgende:
[..]
Kleine tip... Ik had ook wat werkeloosheid bij de modale en rijke inwoners, maar het was vrij plaatselijk. Ik heb toen ontdekt dat jachthavens ook modale en rijke werknemers (123 per stuk) vragen. Toen ik die had geplaatst vulde mijn flat weer met rijke inwoners
als het voor de rest druk is qua auto;s kan ik me voorstellen dat je er lang over doen...quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:36 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
[..]
Zelfde probleem, klopt echt geen zak van. Ook die commute time slaat nergens op, dan hoeven ze alleen naar de overkant te lopen en staat er ''long''
Als ze naar de overkant moeten lopen?quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:00 schreef mschol het volgende:
[..]
als het voor de rest druk is qua auto;s kan ik me voorstellen dat je er lang over doen...
langer dan wanneer het rustig is namelijk
Ok bedanktquote:Op woensdag 25 juni 2008 16:24 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat je je woningen dan medium moet maken en je commercial high, net zo lang tot alles op een niveau gegroeid is, of je commercial hoger.
Rijke sims lok je met mooie, ruim opgezette wijken, veel parkjes, etc...
Dat klopt bij mij ook nooit. Maar misschien is het zo dat je die woonwijk hebt aangelegd tegelijkertijd met de toewijzing van een commercieel gebied elders (ver weg), dan zou het enigszins logisch zijn. De meter van commute time klopt echter geen drol van. Dan leg je een nieuwe snelweg aan van woongebied naar werkgebied, en verwacht je dus een daling van commute time 50 naar 45 ofzo, maar ik kreeg een stijging naar 54, die snelweg er maar weer uitgegooid, bah!quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:36 schreef De_Ananas het volgende:
Zelfde probleem, klopt echt geen zak van. Ook die commute time slaat nergens op, dan hoeven ze alleen naar de overkant te lopen en staat er ''long''
Bij mij zijn ze werkeloos, vervallen ze en dan hebben ze opeens wel allemaal werkquote:Op woensdag 25 juni 2008 23:02 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Ok bedankt. Het is inderdaad zo dat medium density woonflats met $$$ veel minder snel in verval raken, licht bebouwde woonwijken worden automatisch villa's, en die houden stand. Het zal ook wel goed zijn voor de verkeersdrukte neem ik aan, alles in 'high density' neerplanten bracht wat ik er ook aan deed files met zich mee. Dan maar wat minder inwoners in m'n stad....
En toch, als iemand een geweldige oplossing weet, hoe je dus high density residental zones van $$$ blijft behouden. Please tell me (us), want ik zie dat meerdere simcity4 spelers dit willen weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |