abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59678226
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 15:08 schreef Zero2Nine het volgende:
Die terugval is bij mij ook een probleem, menig statig flatgebouw heeft nog maar 2$ ipv 3 of is zelfs helemaal verlaten
quote:
Op zondag 22 juni 2008 21:10 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Speel met RH en heb een commute time van onder de 35, tering veel vraag naar woonwijken maar toch verrekte veel werkeloosheid
Zelfde probleem, klopt echt geen zak van. Ook die commute time slaat nergens op, dan hoeven ze alleen naar de overkant te lopen en staat er ''long''
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:24:43 #92
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_59679572
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 14:49 schreef Kadafi het volgende:

[..]

Op wie reageer je ?

In geval op mij: Dat weet ik. Heb je ook een oplossing om meer rijke sims de stad in te lokken?
Wat ik bedoel is dat je je woningen dan medium moet maken en je commercial high, net zo lang tot alles op een niveau gegroeid is, of je commercial hoger.

Rijke sims lok je met mooie, ruim opgezette wijken, veel parkjes, etc...
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  woensdag 25 juni 2008 @ 18:17:14 #93
210050 Magpie
Ja, dat mag dus niet!
pi_59682202
Ik ben ook weer aan het bouwen. Zo'n 270.000 inwoners in de regio, 120.000 in de grootste stad
  woensdag 25 juni 2008 @ 20:06:31 #94
210050 Magpie
Ja, dat mag dus niet!
pi_59684856
quote:
Op zondag 22 juni 2008 18:39 schreef De_Ananas het volgende:
Ik heb echt iets lijps. Mijn $$$ residents zijn in bijna alle gevallen werkeloos en ze kunnen geen werk vinden. Als ze dan zo verpauperen werken ze opeens wel allemaal . Ik zet er een gebouw neer met 3500 $$$ jobs en het heeft nog geen zin . Hoe meer winkels en high tech ik krijg hoe meer werkeloosheid voor de rijke
Kleine tip... Ik had ook wat werkeloosheid bij de modale en rijke inwoners, maar het was vrij plaatselijk. Ik heb toen ontdekt dat jachthavens ook modale en rijke werknemers (123 per stuk) vragen. Toen ik die had geplaatst vulde mijn flat weer met rijke inwoners
pi_59688360
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:06 schreef Magpie het volgende:

[..]

Kleine tip... Ik had ook wat werkeloosheid bij de modale en rijke inwoners, maar het was vrij plaatselijk. Ik heb toen ontdekt dat jachthavens ook modale en rijke werknemers (123 per stuk) vragen. Toen ik die had geplaatst vulde mijn flat weer met rijke inwoners
Maakt niet uit, kheb 50.000 $$$ banen in de commercial en 30.000 in high tech, dat is dus het probleem niet.
pi_59688825
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 15:36 schreef De_Ananas het volgende:

[..]


[..]

Zelfde probleem, klopt echt geen zak van. Ook die commute time slaat nergens op, dan hoeven ze alleen naar de overkant te lopen en staat er ''long''
als het voor de rest druk is qua auto;s kan ik me voorstellen dat je er lang over doen...
langer dan wanneer het rustig is namelijk
pi_59690834
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:00 schreef mschol het volgende:

[..]

als het voor de rest druk is qua auto;s kan ik me voorstellen dat je er lang over doen...
langer dan wanneer het rustig is namelijk
Als ze naar de overkant moeten lopen?



Gewoon dikke kut bug.
pi_59692126
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 16:24 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat je je woningen dan medium moet maken en je commercial high, net zo lang tot alles op een niveau gegroeid is, of je commercial hoger.

Rijke sims lok je met mooie, ruim opgezette wijken, veel parkjes, etc...
Ok bedankt . Het is inderdaad zo dat medium density woonflats met $$$ veel minder snel in verval raken, licht bebouwde woonwijken worden automatisch villa's, en die houden stand. Het zal ook wel goed zijn voor de verkeersdrukte neem ik aan, alles in 'high density' neerplanten bracht wat ik er ook aan deed files met zich mee. Dan maar wat minder inwoners in m'n stad....

En toch, als iemand een geweldige oplossing weet, hoe je dus high density residental zones van $$$ blijft behouden. Please tell me (us), want ik zie dat meerdere simcity4 spelers dit willen weten .
The distance between insanity and genius is measured only by success.
pi_59692419
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 15:36 schreef De_Ananas het volgende:
Zelfde probleem, klopt echt geen zak van. Ook die commute time slaat nergens op, dan hoeven ze alleen naar de overkant te lopen en staat er ''long''
Dat klopt bij mij ook nooit. Maar misschien is het zo dat je die woonwijk hebt aangelegd tegelijkertijd met de toewijzing van een commercieel gebied elders (ver weg), dan zou het enigszins logisch zijn. De meter van commute time klopt echter geen drol van. Dan leg je een nieuwe snelweg aan van woongebied naar werkgebied, en verwacht je dus een daling van commute time 50 naar 45 ofzo, maar ik kreeg een stijging naar 54, die snelweg er maar weer uitgegooid, bah! Ik kan m'n grond en vooral geld wel beter besteden.
The distance between insanity and genius is measured only by success.
pi_59692862
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 23:02 schreef Kadafi het volgende:

[..]

Ok bedankt . Het is inderdaad zo dat medium density woonflats met $$$ veel minder snel in verval raken, licht bebouwde woonwijken worden automatisch villa's, en die houden stand. Het zal ook wel goed zijn voor de verkeersdrukte neem ik aan, alles in 'high density' neerplanten bracht wat ik er ook aan deed files met zich mee. Dan maar wat minder inwoners in m'n stad....

En toch, als iemand een geweldige oplossing weet, hoe je dus high density residental zones van $$$ blijft behouden. Please tell me (us), want ik zie dat meerdere simcity4 spelers dit willen weten .
Bij mij zijn ze werkeloos, vervallen ze en dan hebben ze opeens wel allemaal werk
  donderdag 26 juni 2008 @ 08:48:49 #101
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_59696906
binnenkort eens installeren, sowieso lekker mee lezen
dus...
  donderdag 26 juni 2008 @ 10:48:49 #102
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_59699321
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 23:11 schreef Kadafi het volgende:

[..]

Dat klopt bij mij ook nooit. Maar misschien is het zo dat je die woonwijk hebt aangelegd tegelijkertijd met de toewijzing van een commercieel gebied elders (ver weg), dan zou het enigszins logisch zijn. De meter van commute time klopt echter geen drol van. Dan leg je een nieuwe snelweg aan van woongebied naar werkgebied, en verwacht je dus een daling van commute time 50 naar 45 ofzo, maar ik kreeg een stijging naar 54, die snelweg er maar weer uitgegooid, bah! Ik kan m'n grond en vooral geld wel beter besteden.
Volgens mij wisselen sims vrij makkelijk van baan. Als je dicht bij hun huis nieuwe werkgelegenheid creëert zullen ze daar ook gaan werken als het goed is. Het moet natuurlijk wel passen bij hun niveau.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zondag 29 juni 2008 @ 00:34:21 #103
108367 Gallorini
über alles..
pi_59764762
Tijd voor wat plaatjes


Downtown


Mn stadje


En het park.

Zelf ben ik eigenlijk nog op zoek naar iets om tunnels te maken en vraag ik me af hoe je bepaalde huizen kan neerzetten als je gewoon zoned
Ik bedoel, als ik huizen download van bv Stex, dan zie ik die nergens terug in mijn simcity.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gallorini op 29-06-2008 02:30:14 ]
Hoi mam..
pi_59767910
Stadje is op het moment zo goed als volgebouwd en er wonen nu rond de 31.000 zielen. Waarmee het gelijk de grootste stad is in de regio.



Industriegebied+nutsbedrijven:








pi_59913778
Welke mod (op Simtropolis) moet ik downloaden om ground lightrail stations te kunnen aanleggen? Ground lightrail geen probleem. Maar stations ervoor, waar zijn ze, niet inbegrepen bij de network add on mod ofzo?
The distance between insanity and genius is measured only by success.
pi_59922355
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 20:15 schreef Kadafi het volgende:
Welke mod (op Simtropolis) moet ik downloaden om ground lightrail stations te kunnen aanleggen? Ground lightrail geen probleem. Maar stations ervoor, waar zijn ze, niet inbegrepen bij de network add on mod ofzo?
De stations moet je los downloaden. Klik
quote:
Op zondag 29 juni 2008 00:34 schreef Gallorini het volgende:
Zelf ben ik eigenlijk nog op zoek naar iets om tunnels te maken en vraag ik me af hoe je bepaalde huizen kan neerzetten als je gewoon zoned
Ik bedoel, als ik huizen download van bv Stex, dan zie ik die nergens terug in mijn simcity.
Om gemakkelijk tunnels te maken zou je de digging lots van Shadow Assassin kunnen gebruiken. Die kan je vinden op SC4devotion.com.

Wat betreft je huizen van de STEX. Staat de benodigde bouwstijl wel aan? Er zijn vrij veel STEX-gebouwen die onder de Europese bouwstijl vallen en die staat standaard niet aan. Tevens helpt het om de bewuste grootte te zonen. Dus bijvoorbeeld 4×3.

[ Bericht 45% gewijzigd door ElmarO op 06-07-2008 11:50:52 ]
  zondag 6 juli 2008 @ 12:10:19 #107
108367 Gallorini
über alles..
pi_59922836
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:39 schreef ElmarO het volgende:


Tunnelen lukt inmiddels. Alleen waar kan ik die bouwstijl ingeven dan?
Hoi mam..
pi_59923016
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:10 schreef Gallorini het volgende:

[..]

Tunnelen lukt inmiddels. Alleen waar kan ik die bouwstijl ingeven dan?
Klikken op het menu die rood omcirkelt is en dan krijg je de Building Style Controle te zien.
  zondag 6 juli 2008 @ 12:24:12 #109
108367 Gallorini
über alles..
pi_59923047
Ah thnx, ga het vanmiddag eens proberen
Hoi mam..
pi_59971260
Waarom wordt er bij mij veel aangegeven dat er geen werk is? Terwijl ik afdoende industriele en commerciele zones heb. (ook als ze pal naast de woningen liggen geven die woningen het nog aan!)

"Hoeveel jaar is een maand?"
Xbox Live gamertag: Caas69
pi_59991664
Ik heb ontzettend veel last van crashes ookal is SM4 al geupdate naar 1.1.638.0 en heb ik maar 1 plugin geinstalleerd (networkaddon). Het beeld bevriest maar de muziek speelt wel een tijdje door...ik kan niet terug naar het bureaublad en alleen maar een hardreset doen. Ik draai het op een P4 2,67ghz en een nvidae 6600gt videokaart.
pi_59998861
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:56 schreef Caas het volgende:
Waarom wordt er bij mij veel aangegeven dat er geen werk is? Terwijl ik afdoende industriele en commerciele zones heb. (ook als ze pal naast de woningen liggen geven die woningen het nog aan!)

heb je genoeg werk voor de juiste "klasse"? (dus $ werk voor $ woningen, $$ werk voor $$ woningen en $$$ werk voor $$$ woningen)
pi_60073781
Ik heb een vraag: Ik heb net een nieuwe regio gedownload. Nu wil ik deze importeren in SimCity, en ik krijg de foutmelding dat de grootte niet klopt (mijn nieuwe regio is groter dan de standaard-Simcity-regio). Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Alvast bedankt!
pi_60145072
Ik heb nu een paar steden, mijn grootste wonen bijna 400.000 mensen in en het begint moeilijk om alles in goede banen te lijden. Mijn vraag is nu of er een programma is ( ik heb er wel van gehoord ) waarmee je eigen gebouwen kunt maken, en het als het kan in het Nederlands. Ik heb al verschillende programma's geprobeerd zoals die van maxis zelf maar daar schiet ik niet echt mee op.

P.S.: Weet iemand de naam waar je de plugins in kan zetten? normaal zet ik ze gewoon in de standaard map: Mijn documenten\SimCity 4 maar de meeste plugins vind ik niet meer terug in het spel, weet iemand hoe dat komt?

[ Bericht 23% gewijzigd door oosterink2 op 16-07-2008 14:58:00 ]
pi_60191865
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:26 schreef FutureWorld het volgende:
Ik heb een vraag: Ik heb net een nieuwe regio gedownload. Nu wil ik deze importeren in SimCity, en ik krijg de foutmelding dat de grootte niet klopt (mijn nieuwe regio is groter dan de standaard-Simcity-regio). Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Alvast bedankt!
Ja, ga eerst naar: C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\SimCity 4\Regions (of waar je regio's ook mogen staan(ga niet naar de map regio's in de simcity map die op je programma's schijf staan, dan werkt het niet)) gewoon de plek waar de regio's staan op de c-schijf
ga dan naar de map van de regio en zet je Config.bmp file van je gedownloade regio in die map, en verwijder de oude config.bmp. als het goed is kun je dan je regio laden.
- Config is het paintbestand met de vierkantjes in het groen, blauw en rood.
1 pixel is 1 kleine stadstegel
rood=klein
groen=medium
blauw is groot
als je het niet snapt, zeg het dan, dan zeg ik het nog wat duidelijker...
pi_60191952
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:45 schreef oosterink2 het volgende:

Ik heb nu een paar steden, mijn grootste wonen bijna 400.000 mensen in en het begint moeilijk om alles in goede banen te lijden. Mijn vraag is nu of er een programma is ( ik heb er wel van gehoord ) waarmee je eigen gebouwen kunt maken, en het als het kan in het Nederlands. Ik heb al verschillende programma's geprobeerd zoals die van maxis zelf maar daar schiet ik niet echt mee op.

P.S.: Weet iemand de naam waar je de plugins in kan zetten? normaal zet ik ze gewoon in de standaard map: Mijn documenten\SimCity 4 maar de meeste plugins vind ik niet meer terug in het spel, weet iemand hoe dat komt?

over dat plugin gedeelte, je moet ze neerzetten in: G:\simcity4deluxe\Plugins
(bij mij is G: Programma's, maar je kan ook een andere schijf hebben natuurlijk, en ik heb deluxe, maar dat maakt niet uit, zet het daarin. als je de gebouwen in je spel wilt hebben, moet je ze eerst uitpakken, de bestanden zijn (bijna) altijd gecomprimeerd... zet ze dan in een map uitgepakt, in je plugins map, en dan kun je ze zien in je spel. zet de gecomprimeerde mapjes in een Backup map, mocht je ooit de boel kwijtraken.
pi_60249973
Daar was ik dan met een shotje:



Ik ben bezig in de stad die ik hier als laatste gopost had. Mijn bedoeling is om de stad eens lekker aan te pakken en alles een ruimere opzet te geven, meer groen en speling ipv blokken flats naast elkaar.
pi_60251168
Ziet er in ieder geval al goed uit. De textures van de snelwegen, zijn die van een nieuw texturepack?

Twee plaatjes van een nieuwe stad van mij. Dit is nog niet meer dan een eerste opzet. Vandaar dat de rest nogal kaal is.

pi_60251965
Dat zijn nieuwe textures idd, van deze: http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=20083&v=1

Ziet er weer heerlijk uit zo dat haventje! Was vanmiddag zelf ook even aan het rommelen met de kades van Pegasus, maar had continu problemen dat een aantal lot's lager dan het water kwamen te liggen... nog ffkes oplossen dus!

Het linkerplaatje dat op de link die ik eerder aangeef, daar staan van die grote lichtmasten in de klaverbladen van de snelweg, weet iemand waar ik die kan krijgen?
pi_60252727
Volgens mij zijn dat deze lampen.
quote:
Ziet er weer heerlijk uit zo dat haventje! Was vanmiddag zelf ook even aan het rommelen met de kades van Pegasus, maar had continu problemen dat een aantal lot's lager dan het water kwamen te liggen... nog ffkes oplossen dus!
Is inderdaad nog best lastig. Zo bleek de pier alleen goed aan te sluiten als je grond op het laagste niveau ligt. En ik zat daar eerst nog één niveau boven, maar daar kwam ik pas achter toen ik alles al had aangelegd. Kon ik weer volledig overnieuw beginnen.

[ Bericht 74% gewijzigd door ElmarO op 21-07-2008 21:15:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')