Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.quote:property noPartialBackingStoreCopies false
Meest gevraagde Pluginsquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik cre�er vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
Volgens mij kan je Area 51 alleen krijgen als je een tijdje in het rood staat. Dus niet echt iets wat je wilt hebben. De Space Shuttle kan je krijgen als je dacht ik 30.000 banen in de HT-industrie hebt.quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:15 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Oe, een Sc4-topic![]()
Ben alweer enige maanden SC4-deluxe aan het spelen. (zonder mods/cheats) 'k Zal bij gelegenheid eens wat screenshotjes posten. Mijn beste stad heeft nu meer dan 500k-inwoners en een positief banksaldo van royaal boven de $3.000.000
Ik ben een groot voorstander van "grids"
Heeft er iemand wel eens een Area5.1 (en een SpaceShuttleprogramma) verdiend? Wat moet je daar voor doen?
plugins gaan in, zoals vermeld in de OP, in mijn documenten\simcity 4\plugins\quote:Op maandag 26 mei 2008 21:25 schreef Gallorini het volgende:
Net 2 cd's van STEK gedownload op nieuwsgroepen met plugins. Maar in welke map kan ik deze gooien zodat ik ze in mijn stadje ook weer tegenkom?
Ik net ook, maar het is 2x CD1quote:Op maandag 26 mei 2008 21:25 schreef Gallorini het volgende:
Net 2 cd's van STEK gedownload op nieuwsgroepen met plugins. Maar in welke map kan ik deze gooien zodat ik ze in mijn stadje ook weer tegenkom?
je zit voor simcity societies in het verkeerde topic.....quote:Op zaterdag 31 mei 2008 12:06 schreef misslady83 het volgende:
Hallo allemaal,
heb alle slechte reviews wel gelezen over simcity societies, maar wil er toch iets over weten...is de deluxe edition een soort extensie of is het de gehele versie? Zoals bij the sims dat je de originele ook moet hebben.........ik hoor het graag van jullie!
thanx!
* mschol is ook nog op zoek naar 1 groot goed pak met plugins...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:52 schreef MrTorture het volgende:
omg, ik reed afgelopen week door Noord-Holland, over zo'n dijk en vandaag daaraan terugdenkende wist ik het! Ik ga SC4k en RH weer installeren
Zijn al die mooie plugins echt niet in een megapack te vinden?Ik hoop dat ik em een beetje draaiend krijg op m'n 2.4GHz machinetje
1e foto is niet van mezelfquote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:04 schreef Gallorini het volgende:
Ai Lof, die 1e foto is wel heel erg fraai. Ook dat 'nederlandse' wijkje met oranje daken is erg mooi.
Is daar niet ergens een compleet plugin-pakket voor te krijgen ofzo?
De enige die mij bij staat: http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=19063&v=1quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:07 schreef MrTorture het volgende:
Weet iemand uit z'n hoofd een mooie atletiekbaan plugin?
altijd al geprobeerd, helaas eindig ik altijd weer op een volgebouwde stadquote:Op maandag 9 juni 2008 13:30 schreef MrTorture het volgende:
Keej thanksmomenteel gelockt
Wat is het maken van mooie infrastructuur (met name spoorbruggen over snelwegen en dat soort dingen) toch lastig
Is ook veel aantrekkelijker, gewoon nog ff een blokje huizen erbij (je ziet de inkomsten al weer binnenstromen) ff het rasterje doortrekken. Ik "beloof" in het begin ook vaak om bepaalde stukken leeg te houden tussen Industrie en woningen, maar dan toch ff nog 1 blokje huizen iets dichter bij de industrie zetten.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:56 schreef mschol het volgende:
[..]
altijd al geprobeerd, helaas eindig ik altijd weer op een volgebouwde stad
Nee dat zijn de clinics, of zie jij die als kleine ziekenhuizen?. Maar wat zijn die medische diensten duur zegquote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:38 schreef Gamer_V het volgende:
Mja, maar een ziekenhuis is tegelijk een huisartsenpost gok ik. Aangezien je die verder niet hebt.
Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet realistisch is. Maar ik denk dat clinics de functie van huisarts vervullen. Een stadje van 30k kan best meerdere huisartsen hebben toch? Het ziekenhuis alleen voor de stad is idd een beetje raar. Van de andere kant hebben de steden voor hun grootte ook erg veel hoogbouw, dus ze lijken op het oog veel groter dan het inwoneraantal doet vermoeden.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:46 schreef MrTorture het volgende:
Clinics of ziekenhuizen, welke real-life stad van 30k inwoners ken jij waar meerdere ziekenhuizen staan, die alleen de stad zelf dekken?
dat vind ik eigenlijk wel logisch...quote:Op dinsdag 10 juni 2008 16:06 schreef Gamer_V het volgende:
Dat is eigenlijk mijn grootste ergernis met Simcity 4. Dat het doelgebied van voorzieningen altijd een cirkel is. Het slaat nergens op en beperkt vrij bouwen heel erg.
in tegendeel, er is erg veel vraag naar Residential zone en totaal geen naar industrial zones.. zodoende staat van dat laatste ook nog een heleboel leeg.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:51 schreef ElmarO het volgende:
Ziet er netjes uit. Stad is met zoveel inwoners zeker niet meer vooruit te branden?
Best netjes. Met meer dan 750.000 inwoners kreeg ik haast geen groei meer. Al doelde ik ook enigsins op de prestaties van je PC. Die zakten bij mij met een stuk minder inwoners al aardig in. Laat staan met 1,4 miljoen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:32 schreef lof102 het volgende:
[..]
in tegendeel, er is erg veel vraag naar Residential zone en totaal geen naar industrial zones.. zodoende staat van dat laatste ook nog een heleboel leeg.
Bovenin heb ik nog een stuk leeg terrein waar gebouwd kan worden en ook nog grote gedeeltes van de huidige industriele bebouwing waar nog residentiele zones overheen kunnen worden gezet.
M'n pc zwicht er glkkg totaal niet onder, mag ook wel:quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:34 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Best netjes. Met meer dan 750.000 inwoners kreeg ik haast geen groei meer. Al doelde ik ook enigsins op de prestaties van je PC. Die zakten bij mij met een stuk minder inwoners al aardig in. Laat staan met 1,4 miljoen.
hoe doe je dat.. :Squote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:45 schreef lof102 het volgende:
Mijn huidige stadje zoals deze zich langzamerhand ontwikkelt:
[ link | afbeelding ]
1,4 miljoen peopltjes die er wonen en werken
leg uit/laat pics zien?quote:Op woensdag 11 juni 2008 08:34 schreef MrTorture het volgende:
Industrie kun je toch naar een andere stad verplaatsen? Als je maar goede verbindingen hebt.
Ben begonnen met m'n havenstad en heb voor het eerst in m'n leven een weg over een snelweg en spoorlijn getrokken, waar het resultaat er een beetje netjes uit zag
Vroegâh trok ik altijd rechte lijnen, nu aandacht voor iedere tile op mijn schermHet resultaat gaat goed zijn
ik had een centrale ringweg snelweggemaakt... echter werd die nauwelijks gebruikt...quote:
Sluit je de stroom ook aan met die palen?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:03 schreef MrTorture het volgende:
Er lukt me iets niet
0,0 inwoners, ik bouw van alles, Res, Ind, Com, wegen, stroom, waterleiding, maar ik heb het idee dat ik iets vergeeter woont dus echt geen één sim
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |