abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60671028
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:11 schreef Symn het volgende:
ik wou dat ik onwijs goed was in dit spel als ik dit zie, maar zelfs op level 'easy' krijg ik nog geen stad met 1 miljoen inwoners. Echt frusti!
Je moet in het begin (t/m de 150.000 inwoners, een lang begin dus) niet te veel geven wat je inwoners eisen. Geef ze nóg niet de hoeveelheid veiligheid, gezondheidszorg en educatie die ze nodig hebben. Met de jaren 'plant' je telkens ergens een voorziening erbij, zo doe je dat ook met parken e.d. Dit is de enige manier om geld te cashen, en een stad uit te breiden. Het is niet zo makkelijk meer als met Simcity 3000 (World Edition). Dus, wees geduldig, ooit wordt je stad mooi.
The distance between insanity and genius is measured only by success.
pi_60683229
Ik vraag me af, ik ga misschien een laptop kopen en ga daar dan ook simcity op installeren, maar me vraag is of ik dan gewoon me simcity 4 map vanuit mijn documenten kan kopieren naar de laptop, zodat ik alle plugins nog heb.
Eventueel ook voor latere nieuwe Windows installaties, dat ik dan niet alles weer opnieuw moet downloaden?
pi_60685265
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:18 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik vraag me af, ik ga misschien een laptop kopen en ga daar dan ook simcity op installeren, maar me vraag is of ik dan gewoon me simcity 4 map vanuit mijn documenten kan kopieren naar de laptop, zodat ik alle plugins nog heb.
Eventueel ook voor latere nieuwe Windows installaties, dat ik dan niet alles weer opnieuw moet downloaden?
Dat kan heb ik in de auto naar Spanje ook gedaan
o/ ??
pi_60686725
Dat is fokking relaxed! Thnx
pi_60742996
Wat pics van mijn nieuwe stadje.

pi_60775399
Weet iemand of ik ergens de Amsterdam Arena kan downloaden?
pi_60842592
FF een vraagje: Is het verstandig om in mijn stad (gebouwt volgens de nederlandse guide in de OP) al die rewards die ik krijg aangeboden neer te zetten? Zoals betere scholen,kerkenbegraafplaatsen etc.?
pi_60845574
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 01:25 schreef Dynd het volgende:
FF een vraagje: Is het verstandig om in mijn stad (gebouwt volgens de nederlandse guide in de OP) al die rewards die ik krijg aangeboden neer te zetten? Zoals betere scholen,kerkenbegraafplaatsen etc.?
uiteraard. al die rewards leveren voordelen op voor je bevolking, je moet ze alleen wel goed plaatsen..
pi_60923868
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:49 schreef Chaos-Zero het volgende:
Weet iemand of ik ergens de Amsterdam Arena kan downloaden?

Ben die nog niet tegengekomen. Wel staat het PLS ergens op de STEX., mocht je met een ander Nederlands voetbalstadion ook genoegen nemen.
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:03:22 #160
108367 Gallorini
über alles..
pi_60929479
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:55 schreef ElmarO het volgende:
Wat pics van mijn nieuwe stadje.

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Mooie screenies x)

Hoe heb je die brug zo gemaakt? Heb zelf tijdje terug ook eens zoiets geprobeerd, maar toen legde ze gewoon weg van boven naar beneden en andersom
Hoi mam..
pi_60931878
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:03 schreef Gallorini het volgende:

[..]

Mooie screenies x)

Hoe heb je die brug zo gemaakt? Heb zelf tijdje terug ook eens zoiets geprobeerd, maar toen legde ze gewoon weg van boven naar beneden en andersom
Daarvoor heb je nodig:

Bridge Height Mod
Additional God Mode Terrain Tools

Als ik het goed heb, heeft laatstgenoemde de zogenaamde Rain-tool. Deze kan je alleen bereiken als in de God-modus zit (in-game te bereiken via CTRL+SHIFT+ALT en dan op het zonnetje klikken). Door middel van deze Rain-tool kan je als je de grond een klein beetje verlaagt een brug aanleggen over land.

Eerst verlaag je op een punt waar je ongeveer de brug wilt aanleggen het land een beetje. Dan selecteer je de Rain Tool en klik je op de plek waar het land een klein beetje verlaagt is. Deze vult zich nu met water en dan kan je een brug aanleggen. Als je de stad saved en verlaat is het water verdwenen, dus leg de brug aan voordat je de stad verlaat.

Hoop dat ik het zo enigszins duidelijk heb uitgelegd.
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:24:55 #162
108367 Gallorini
über alles..
pi_60933337
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:40 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Daarvoor heb je nodig:

Bridge Height Mod
Additional God Mode Terrain Tools

Als ik het goed heb, heeft laatstgenoemde de zogenaamde Rain-tool. Deze kan je alleen bereiken als in de God-modus zit (in-game te bereiken via CTRL+SHIFT+ALT en dan op het zonnetje klikken). Door middel van deze Rain-tool kan je als je de grond een klein beetje verlaagt een brug aanleggen over land.

Eerst verlaag je op een punt waar je ongeveer de brug wilt aanleggen het land een beetje. Dan selecteer je de Rain Tool en klik je op de plek waar het land een klein beetje verlaagt is. Deze vult zich nu met water en dan kan je een brug aanleggen. Als je de stad saved en verlaat is het water verdwenen, dus leg de brug aan voordat je de stad verlaat.

Hoop dat ik het zo enigszins duidelijk heb uitgelegd.
Hmm, heb die 2 mods gedownload, maar zie nergens een raintool. Volgens een topic op Simtropolis ( http://www.simtropolis.com/forum/messageview.cfm?catid=42&threadid=92782&enterthread=y ) staat hij niet tussen versie 1, en is versie 2 niet meer te vinden
Hoi mam..
pi_60933472
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:24 schreef Gallorini het volgende:

[..]

Hmm, heb die 2 mods gedownload, maar zie nergens een raintool. Volgens een topic op Simtropolis ( http://www.simtropolis.com/forum/messageview.cfm?catid=42&threadid=92782&enterthread=y ) staat hij niet tussen versie 1, en is versie 2 niet meer te vinden
Versie 2 heb ik nog wel. PM me je mailadres maar en ik mail hem wel naar je.
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:36:26 #164
108367 Gallorini
über alles..
pi_60933658
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:29 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Versie 2 heb ik nog wel. PM me je mailadres maar en ik mail hem wel naar je.
Done
Hoi mam..
pi_60938522
Ik had vandaag zo'n plugin gedownload waarbij je 2 (volgens mij) banken krijgt.
Die staan onderaan bij GIFTS en kosten allebei 25,000
Had gelezen dat je er goed geld mee kon verdienen, maar ik weet me-god niet wat het doet en hoe ik dat geld krijg.
Iemand antwoord?
pi_60940385
Kan iemand ook please aan mij uitleggen hoe dat nou werkt met regio's enzo? Als ik een nieuwe wil downloaden krijg ik een soort grijs plaatje?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:56:05 #167
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_60960212
Waarom is er eigenlijk geen overgang mogelijk van Rail op grondniveau naar Elevated Rail?

Er is wel een verloop van Elevated Rail naar Subway, maar die zoek ik niet. Is er een manier om Elevated en Ground Rail toch met elkaar te verbinden?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_60961450
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 18:56 schreef JDude het volgende:
Waarom is er eigenlijk geen overgang mogelijk van Rail op grondniveau naar Elevated Rail?

Er is wel een verloop van Elevated Rail naar Subway, maar die zoek ik niet. Is er een manier om Elevated en Ground Rail toch met elkaar te verbinden?
Ground Lightrail gaat over in Elevated Rail, is echter heel lastig om ground light rail aan te leggen, daar zit veel tijd in en verschillende bugs heeft het ook. Gewone rail kan dacht ik alleen maar over de grond, althans de enige manier waarop ik het werkend krijg.
pi_60962521
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:23 schreef Phrits het volgende:
Ik had vandaag zo'n plugin gedownload waarbij je 2 (volgens mij) banken krijgt.
Die staan onderaan bij GIFTS en kosten allebei 25,000
Had gelezen dat je er goed geld mee kon verdienen, maar ik weet me-god niet wat het doet en hoe ik dat geld krijg.
Iemand antwoord?
Verschijnt er niet toevallig iets in de trant van The Ultimate Budget Control Menu in je nieuwsticker als je de bank geplaatst hebt? Zo ja, dan moet je daarop klikken en dan kan je je budget verhogen. Je kan de bank verder gewoon verwijderen, want dat nieuwsbericht blijft toch staan.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:25:10 #170
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_60962682
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 19:42 schreef Kadafi het volgende:

Ground Lightrail gaat over in Elevated Rail, is echter heel lastig om ground light rail aan te leggen, daar zit veel tijd in en verschillende bugs heeft het ook. Gewone rail kan dacht ik alleen maar over de grond, althans de enige manier waarop ik het werkend krijg.
Mja, dat is inderdaad zo. Op de elevated rail rijdt een ander type treintje dan op de ground rail.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_60963352
Met de NAM pack kan je wel wat hoger boven de grond een trein rails bouwen
pi_60964488
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:51 schreef Chaos-Zero het volgende:
Met de NAM pack kan je wel wat hoger boven de grond een trein rails bouwen
Dat klopt inderdaad, ik maak er alleen geen gebruik van aangezien je er toch geen ruimte mee spaart en het er lelijk uit ziet.
pi_61153344
Ondanks de 'prop-pox' bouwen we gewoon door !

Het enige gedeelte wat nog aandacht nodig heeft is het gebied linksonderin, de rest is allemaal onder handen genomen.
pi_61157141
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 22:50 schreef lof102 het volgende:
Ondanks de 'prop-pox' bouwen we gewoon door !

[ link | afbeelding ]

Het enige gedeelte wat nog aandacht nodig heeft is het gebied linksonderin, de rest is allemaal onder handen genomen.
Dit lijkt wel je levenswerk, hoeveel uur heeft hierin gezeten? 400 minimaal lijkt me, prachtige screenshot van heel je stad!

Hoe heb je dit zo voor elkaar gekregen, al die hoogbouw?

pi_61200576
Ghehe, levenswerk valt wel mee, maar er zal idd 300-400 uurtjes in zitten, ala 10 maanden werk voor de stad in zijn totaliteit.

Het is al een vrij oude stad van me en die heb ik ooit eens opgebouwd conform een tutorial, blokken industry, blokken com, etc... Uiteindelijk naa lang gestuntel is de stad goed gaan groeien, verbouwd tot een speelser concept, plugin folder ontdekt, weer verbouwd, en nu de laatste 2 maanden weer een nieuwe verbouwing, een ruimere en veel groenere opzet Niet egt duidelijk, maar het overbrengen van wat er bij mij in me hoofd rondgaat is makkelijker gezegd dan gedaan Dit soort plaatjes vertellen veel meer!

Als je btw rondkijkt op de site waar het plaatje gehost wordt zal je nog meer shots (en oudere) van deze stad vinden en eveneens andere steden.
pi_61265331
Mijn stadje maar eens afgemaakt. Wonen rond de 25.000 Sims.

En wat nachtpics.

pi_61300231
Ook maar weer eens beginnen, tnx Elmar.
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:33:09 #178
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_61428636
vandaag toch maar gekocht.. snel de NAM mod en de industry quadrupller erin gooien... en dan beginnen
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_61432442
Industry Quadruplier?
  zondag 7 september 2008 @ 00:40:50 #180
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_61440106
Ja. Dan hoef je niet hele je map vol te bouwen met industry terwijl er maar een paar mensen werk hebben. De verhouding industriële gebouwen/ werkgelegenheid wordt daarmee realistischer.
[b]@RemiLehmann[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')