abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juli 2008 @ 22:44:12 #121
204633 Fred2
Kritisch
pi_60255502
(originelen zijn een beetje aan de grote kant )

Op, onder en over de snelweg...

Zware industrie, boven op de berg, met eigen verkeersplein/.
So we just called him Fred too
pi_60258248
Damn, ik kan er echt niet achter komen hoe ik hi-tech industrie krijg, dus bij deze de vraag =P
  dinsdag 22 juli 2008 @ 08:12:58 #123
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_60260365
quote:
Op maandag 21 juli 2008 22:44 schreef Cothen het volgende:
(originelen zijn een beetje aan de grote kant )
[ link | afbeelding ]
Op, onder en over de snelweg...

[ link | afbeelding ]
Zware industrie, boven op de berg, met eigen verkeersplein/.
Spaghetti a l'Asfalto

En ik ben nu al weer gestopt met spelen Het geklungel met hoogteverschillen en het financieel niet zo goed lopen van m'n steden was een beetje demotiverend. En ik had Fifa Manager gedownload
SC4 komt ongetwijfeld weer terug in m'n gametime
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_60262850
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:46 schreef Chaos-Zero het volgende:
Damn, ik kan er echt niet achter komen hoe ik hi-tech industrie krijg, dus bij deze de vraag =P
Zorgen voor goed opgeleide Sims. Tevens moet het gebied waar je high-tech industrie neerzet weinig luchtvervuiling hebben. Eventueel kan je bijvoorbeeld een medium park neerzetten, waardoor ze door een licht gestegen grondprijs ook wat sneller bereid zijn te komen.
pi_60277615
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:39 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Zorgen voor goed opgeleide Sims. Tevens moet het gebied waar je high-tech industrie neerzet weinig luchtvervuiling hebben. Eventueel kan je bijvoorbeeld een medium park neerzetten, waardoor ze door een licht gestegen grondprijs ook wat sneller bereid zijn te komen.
Maar waar vind ik hi-tech industrie? Is dat gewoon de Dirty zones ofzo?
pi_60278091
Groeit op medium of high industrial zones.
pi_60278343
Thnq ^^
Waar ik me ook heel erg aan irriteer is dat als je van die huizen zones wil bouwen, dat ie automatisch straten toe voegt als je ff met je muis "vastgeklikt" staat. Kan dit niet gewoon uitgeschakeld worden?

[ Bericht 93% gewijzigd door Chaos-Zero op 22-07-2008 22:34:10 ]
pi_60289337
Ik ben ook weer begonnen met SC4. Briljant spel toch wel.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_60290932
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:11 schreef Chaos-Zero het volgende:
Thnq ^^
Waar ik me ook heel erg aan irriteer is dat als je van die huizen zones wil bouwen, dat ie automatisch straten toe voegt als je ff met je muis "vastgeklikt" staat. Kan dit niet gewoon uitgeschakeld worden?
Shift inhouden. Dan legt het spel zones aan zonder de streets.
pi_60296493
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:00 schreef ElmarO het volgende:
Groeit op medium of high industrial zones.

Inderdaad. En wat ik meestal doe is de hightech industry op een apart industrieterrein te plaatsen (niet in de buurt van de vervuilende industry). Daarbij probeer ik ervoor te zorgen dat het een aan bepaalde kant van de stad komt te liggen waarmee het niet de stad belemmert in zijn groei, verkeersdoorstromingen, etc. maar dat er genoeg potentie is om er een mooie, grote, hightechindrustry - zone van te maken.

Edit: Vroeger, voordat ik SC4+RH laatst weer installeerde, had ik treinen van de NS rondrijden en bussen van Connexxion. Weet iemand waar ik die kan vinden. Op de STEX vind ik daar niets van. Wel Connexxion trams etc., maar die hoef ik (nog) niet.
pi_60367543
En daar was ik weer! Tijdens de buien toch nog het eea kunnen doen in m'n stadke, zoals eerder vermeld ben ik de stad als het ware alleen maar aan het voorzien van een ruimere en groenere indeling en een verbeterde infrastructuur!
Het gedeelte waar geen flats staan (laatste plaatje) was voorheen industry, ik heb (bijna) geen enkele flat gesloopt.

Have Fun!!

En dan nog een vraagje: Kan iemand mij uitleggen hoe ik gebruik kan maken van de 'vullingen' voor rotondes?
[ot]Nog bedankt voor de link ElmarO![/ot]
pi_60372016
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:20 schreef FutureWorld het volgende:

[..]
Edit: Vroeger, voordat ik SC4+RH laatst weer installeerde, had ik treinen van de NS rondrijden en bussen van Connexxion. Weet iemand waar ik die kan vinden. Op de STEX vind ik daar niets van. Wel Connexxion trams etc., maar die hoef ik (nog) niet.
http://www.simphoni.net/forums/index.php?showtopic=6731

van oppie zijn die...
pi_60374127
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 21:08 schreef lof102 het volgende:
En daar was ik weer! Tijdens de buien toch nog het eea kunnen doen in m'n stadke, zoals eerder vermeld ben ik de stad als het ware alleen maar aan het voorzien van een ruimere en groenere indeling en een verbeterde infrastructuur!
Het gedeelte waar geen flats staan (laatste plaatje) was voorheen industry, ik heb (bijna) geen enkele flat gesloopt.

Have Fun!!

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]

De herstructurering ziet er al goed uit.
quote:
En dan nog een vraagje: Kan iemand mij uitleggen hoe ik gebruik kan maken van de 'vullingen' voor rotondes?
[ot]Nog bedankt voor de link ElmarO![/ot]
Ik neem aan dat je de vullingen bedoeld van 1 tile? Daar moet je 1-way road voor gebruiken. Dan krijg je iets zoals je in onderstaand plaatje ziet.

zondag 27 juli 2008 @ 11:30:46 #134
217411 lof102
JuST Me
pi_60374963
Ik bedoelde eigenlijk uberhaupt het plaatsen van vullingen, maar ben er inmiddels achter! Je moet gewoon het binnenste van de rotonde verwijderen... wist ik veel , iig bedankt ElmarO
pi_60443264
Nog wat shotjes:

Die laatste is toch absoluut mijn favo, met dat mega grote gebouw wat daar uit de grond schoot
pi_60443935
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:16 schreef lof102 het volgende:
Nog wat shotjes:

Die laatste is toch absoluut mijn favo, met dat mega grote gebouw wat daar uit de grond schoot
Netjes hoor. Maar op welke regio speel jij? En is die standaard al zo hoog (qua grond boven het water)? Zo ja, dan heb ik er wel interesse in.
pi_60444583
quote:
Netjes hoor. Maar op welke regio speel jij? En is die standaard al zo hoog (qua grond boven het water)? Zo ja, dan heb ik er wel interesse in.
Ik speel de standaard regio Londen, dit is overigens de enige stad, er ligt nog wel een kaart naast deze stad die de stad voorziet van energie en water.

Dacht dat je het gebouw bedoelde , maar ik speel gewoon de regio Londen, bij mij was deze idd standaard al zo hoog!

Kan iemand mij overigens vertellen waar ik de onderstaande walls mogelijk vandaan kan halen, ik ben de gehele STEX, LEX en diverse Japanse fora doorgeweest, maar kan tot mijn ongenoegen helemaal niets vinden

[ Bericht 10% gewijzigd door lof102 op 31-07-2008 00:32:21 ]
pi_60493380
Om weer terug te komen op de hightech, ik zit nu in jaar 124 en heb nog geen enkele hightech...
Vind het toch een beetje vreemd.
pi_60493799
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:32 schreef Chaos-Zero het volgende:
Om weer terug te komen op de hightech, ik zit nu in jaar 124 en heb nog geen enkele hightech...
Vind het toch een beetje vreemd.
Vervuilde industrieterreinen maken niet automatisch plaats voor hightech industrieën. Je moet de oude vervuilende industrie en desnoods de productieindustrie gewoon slopen. Niet dezonen, gewoon slopen. Daarbij de belasting van dirty industry op 20 zetten... De andere industriebelastingen op normale waarden houden.
The distance between insanity and genius is measured only by success.
pi_60494196
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:59 schreef Kadafi het volgende:

[..]

Vervuilde industrieterreinen maken niet automatisch plaats voor hightech industrieën. Je moet de oude vervuilende industrie en desnoods de productieindustrie gewoon slopen. Niet dezonen, gewoon slopen. Daarbij de belasting van dirty industry op 20 zetten... De andere industriebelastingen op normale waarden houden.
Thnx voor de tip ga het meteen proberen!
pi_60504947
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:59 schreef Kadafi het volgende:

[..]

Je hoeft niet persee te slopen, als je alleen die belastingen flink omhoog gooit (ook voor produktie industrie) en de belasting voor hightech extra laag dan komen die hightech bedrijfen vanzelf. Ook eventjes wat van die verorderingen aanvinken die vervuiling in de stad tegen gaan.
Moeten je sims uiteraard wel goed onderwijs hebben zoals universiteiten. Met alleen middelbarescholen kom je ook niet ver.
pi_60507555
Nou ik heb het gister even gedaan, maar als ik de belastingen omhoog gooi en ga ik dik verlies draaien. Al werden me in en uitkomsten wel paar duizend dollar lager..
pi_60507698
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 13:02 schreef Chaos-Zero het volgende:
Nou ik heb het gister even gedaan, maar als ik de belastingen omhoog gooi en ga ik dik verlies draaien. Al werden me in en uitkomsten wel paar duizend dollar lager..
het ligt er ook een beetje aan hoe groot je stad is, een stad van 4000 inwoners moet je dat niet bij flikken, ineens een 'dirty industry' gebied wegvagen. Heb je een stad van 100.000 inwoners, dan moet het makkelijk kunnen dat je stap voor stap de dirty industry weghaalt. Niet in een keer alles, dan komt het gewoon terug hier en daar. Oh, en zorg dat je hi-tech (nieuw toegewezen industriegebied) ook niet plaatst naast vervuilende industriegebieden, dan komt er alleen nog meer vervuilende industrie op die nieuwe toegewezen plaats. Zo heb ik het althans ondervonden. Gewoon kijken waar de luchtvervuiling laag is, en zoek een locatie vrij dicht bij een woongebied voor een medium/low commute time. Dan krijg je zeker hi-tech.
pi_60507776
Ik ga trouwens weer eens aan de slag met Simcity, heb nu een nieuwe stad waarin ik met een leuke street-mod, bomenmod en een ground lightrail mod toepas. Zal eens wat screens maken, en hier plaatsen wanneer het er al aardig uitziet.
pi_60508591
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 13:12 schreef Kadafi het volgende:

[..]

het ligt er ook een beetje aan hoe groot je stad is, een stad van 4000 inwoners moet je dat niet bij flikken, ineens een 'dirty industry' gebied wegvagen. Heb je een stad van 100.000 inwoners, dan moet het makkelijk kunnen dat je stap voor stap de dirty industry weghaalt. Niet in een keer alles, dan komt het gewoon terug hier en daar. Oh, en zorg dat je hi-tech (nieuw toegewezen industriegebied) ook niet plaatst naast vervuilende industriegebieden, dan komt er alleen nog meer vervuilende industrie op die nieuwe toegewezen plaats. Zo heb ik het althans ondervonden. Gewoon kijken waar de luchtvervuiling laag is, en zoek een locatie vrij dicht bij een woongebied voor een medium/low commute time. Dan krijg je zeker hi-tech.
Thnx, ik zal denk ik morgen weer even proberen. Het gedeelte wat ik hi-tech wilde maken lag best ver van de 'woon gebied' zeg maar, naar me gewone industrie terein. Kan ik de tax gewoon in 1x op 20 zetten, of kan het beter stukje bij beetje?
Zal binnenkort eens foto's posten van me stad met ongeveer 100k inwoners =)

[ Bericht 0% gewijzigd door Chaos-Zero op 02-08-2008 14:33:38 ]
pi_60535308

Hier mijn vervuilende industrie gedeelte

Hier mijn andere deel van de stad, hier word gewoont en de commerciele zones zitten hier ook.

Ik zit in jaar 205 met zo'n 140k inwoners.

Ik speel met niet zo heel veel mods. Eigenlijk alleen de CAM, NAM en railyard. Tot nu toe nog niet zo veel leuke tegen gekomen.
pi_60605064
Oke ik zit nu met een best irritant probleem.

Vandaag heb ik Sim City 4 Deluxe geïnstalleerd, allemaal goed gegaan. Totdat ik wil spelen. Ik kan gewoon een land kiezen etc, maar zodra ik begin met bouwen loopt m'n computer vast. Oke, ik weet dat ik niet zo'n heel goeie computer heb, maar ik vind het raar dat ie het eigenlijk gewoon doet, tot op het moment dat ik begin met bouwen.

M'n computer heeft de volgende specs:
- Windows XP Professional
- AMD 1,7 Ghz.
- 760 MB RAM.

Ik weet niet of verdere info over m'n pc nodig is, vraag ander maar.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik het spel werkend krijg?

[ Bericht 9% gewijzigd door Stoeptegel03 op 06-08-2008 18:03:14 ]
pi_60653467
Zo... na een tijd rond hebben gekeken op dit forum ben ik ook maar eens een acc. gaan aanmaken. ik zie dat jullie allemaal supermooie steden maken. ik zal ook eens wat van mijn steden laten zien.
overigens heb ik een probleempje met DATpacker. ik meen mij te herrineren dat ik ergens heb gelezen dat Datpacker niet op windows vista werkt. op mijn computer (vista) werkt het niet. heb ik dus mijn hele handel op mijn iPod gezet en heb ik het op een windows XP computer geprobeerd... wat dus bij mij ook geen ene fluit helpt. doe ik iets verkeerds ???? ik heb DATpacker geinstalled of wat dan ook. daarna ben ik die bestanden gaan omzetten en thats it toch ?? wat lukt er dan niet ?

Downtown (Grootste Large map) 1.5 mil Pop :

Avalance City (Grootste Med. map) 520.000 Pop:

Padrino Island (leuke Med map ) 50.000 Pop:
o/ ??
pi_60658461
SC4 terraformer moet je directX 9.0 voor hebben. ik heb overal gezocht en volgens mij heb ik steeds de verkeerde... of ik kan directX 9.0 niet op mijn comp. gebruiken...
o/ ??
pi_60667491
ik wou dat ik onwijs goed was in dit spel als ik dit zie, maar zelfs op level 'easy' krijg ik nog geen stad met 1 miljoen inwoners. Echt frusti!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')