Spaghetti a l'Asfaltoquote:Op maandag 21 juli 2008 22:44 schreef Cothen het volgende:
(originelen zijn een beetje aan de grote kant)
[ link | afbeelding ]
Op, onder en over de snelweg...
[ link | afbeelding ]
Zware industrie, boven op de berg, met eigen verkeersplein/.
Zorgen voor goed opgeleide Sims. Tevens moet het gebied waar je high-tech industrie neerzet weinig luchtvervuiling hebben. Eventueel kan je bijvoorbeeld een medium park neerzetten, waardoor ze door een licht gestegen grondprijs ook wat sneller bereid zijn te komen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:46 schreef Chaos-Zero het volgende:
Damn, ik kan er echt niet achter komen hoe ik hi-tech industrie krijg, dus bij deze de vraag =P
Maar waar vind ik hi-tech industrie? Is dat gewoon de Dirty zones ofzo?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:39 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zorgen voor goed opgeleide Sims. Tevens moet het gebied waar je high-tech industrie neerzet weinig luchtvervuiling hebben. Eventueel kan je bijvoorbeeld een medium park neerzetten, waardoor ze door een licht gestegen grondprijs ook wat sneller bereid zijn te komen.
Shift inhouden. Dan legt het spel zones aan zonder de streets.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:11 schreef Chaos-Zero het volgende:
Thnq ^^
Waar ik me ook heel erg aan irriteer is dat als je van die huizen zones wil bouwen, dat ie automatisch straten toe voegt als je ff met je muis "vastgeklikt" staat. Kan dit niet gewoon uitgeschakeld worden?
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:00 schreef ElmarO het volgende:
Groeit op medium of high industrial zones.
http://www.simphoni.net/forums/index.php?showtopic=6731quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:20 schreef FutureWorld het volgende:
[..]
Edit: Vroeger, voordat ik SC4+RH laatst weer installeerde, had ik treinen van de NS rondrijden en bussen van Connexxion. Weet iemand waar ik die kan vinden. Op de STEX vind ik daar niets van. Wel Connexxion trams etc., maar die hoef ik (nog) niet.
De herstructurering ziet er al goed uit.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:08 schreef lof102 het volgende:
En daar was ik weer! Tijdens de buien toch nog het eea kunnen doen in m'n stadke, zoals eerder vermeld ben ik de stad als het ware alleen maar aan het voorzien van een ruimere en groenere indeling en een verbeterde infrastructuur!
Het gedeelte waar geen flats staan (laatste plaatje) was voorheen industry, ik heb (bijna) geen enkele flat gesloopt.
Have Fun!!
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Ik neem aan dat je de vullingen bedoeld van 1 tile? Daar moet je 1-way road voor gebruiken. Dan krijg je iets zoals je in onderstaand plaatje ziet.quote:En dan nog een vraagje: Kan iemand mij uitleggen hoe ik gebruik kan maken van de 'vullingen' voor rotondes?
[ot]Nog bedankt voor de link ElmarO![/ot]
Netjes hoor.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:16 schreef lof102 het volgende:
Nog wat shotjes:
Die laatste is toch absoluut mijn favo, met dat mega grote gebouw wat daar uit de grond schoot
Ik speel de standaard regio Londen, dit is overigens de enige stad, er ligt nog wel een kaart naast deze stad die de stad voorziet van energie en water.quote:Netjes hoor.Maar op welke regio speel jij? En is die standaard al zo hoog (qua grond boven het water)? Zo ja, dan heb ik er wel interesse in.
Vervuilde industrieterreinen maken niet automatisch plaats voor hightech industrieën. Je moet de oude vervuilende industrie en desnoods de productieindustrie gewoon slopen. Niet dezonen, gewoon slopen. Daarbij de belasting van dirty industry op 20 zetten... De andere industriebelastingen op normale waarden houden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:32 schreef Chaos-Zero het volgende:
Om weer terug te komen op de hightech, ik zit nu in jaar 124 en heb nog geen enkele hightech...
Vind het toch een beetje vreemd.
Thnx voor de tip ga het meteen proberen!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:59 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Vervuilde industrieterreinen maken niet automatisch plaats voor hightech industrieën. Je moet de oude vervuilende industrie en desnoods de productieindustrie gewoon slopen. Niet dezonen, gewoon slopen. Daarbij de belasting van dirty industry op 20 zetten... De andere industriebelastingen op normale waarden houden.
Je hoeft niet persee te slopen, als je alleen die belastingen flink omhoog gooit (ook voor produktie industrie) en de belasting voor hightech extra laag dan komen die hightech bedrijfen vanzelf. Ook eventjes wat van die verorderingen aanvinken die vervuiling in de stad tegen gaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:59 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Vervuilde industrieterreinen maken niet automatisch plaats voor hightech industrieën. Je moet de oude vervuilende industrie en desnoods de productieindustrie gewoon slopen. Niet dezonen, gewoon slopen. Daarbij de belasting van dirty industry op 20 zetten... De andere industriebelastingen op normale waarden houden.
het ligt er ook een beetje aan hoe groot je stad is, een stad van 4000 inwoners moet je dat niet bij flikken, ineens een 'dirty industry' gebied wegvagen. Heb je een stad van 100.000 inwoners, dan moet het makkelijk kunnen dat je stap voor stap de dirty industry weghaalt. Niet in een keer alles, dan komt het gewoon terug hier en daar. Oh, en zorg dat je hi-tech (nieuw toegewezen industriegebied) ook niet plaatst naast vervuilende industriegebieden, dan komt er alleen nog meer vervuilende industrie op die nieuwe toegewezen plaats. Zo heb ik het althans ondervonden. Gewoon kijken waar de luchtvervuiling laag is, en zoek een locatie vrij dicht bij een woongebied voor een medium/low commute time. Dan krijg je zeker hi-tech.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:02 schreef Chaos-Zero het volgende:
Nou ik heb het gister even gedaan, maar als ik de belastingen omhoog gooi en ga ik dik verlies draaien. Al werden me in en uitkomsten wel paar duizend dollar lager..
Thnx, ik zal denk ik morgen weer even proberen. Het gedeelte wat ik hi-tech wilde maken lag best ver van de 'woon gebied' zeg maar, naar me gewone industrie terein. Kan ik de tax gewoon in 1x op 20 zetten, of kan het beter stukje bij beetje?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:12 schreef Kadafi het volgende:
[..]
het ligt er ook een beetje aan hoe groot je stad is, een stad van 4000 inwoners moet je dat niet bij flikken, ineens een 'dirty industry' gebied wegvagen. Heb je een stad van 100.000 inwoners, dan moet het makkelijk kunnen dat je stap voor stap de dirty industry weghaalt. Niet in een keer alles, dan komt het gewoon terug hier en daar. Oh, en zorg dat je hi-tech (nieuw toegewezen industriegebied) ook niet plaatst naast vervuilende industriegebieden, dan komt er alleen nog meer vervuilende industrie op die nieuwe toegewezen plaats. Zo heb ik het althans ondervonden. Gewoon kijken waar de luchtvervuiling laag is, en zoek een locatie vrij dicht bij een woongebied voor een medium/low commute time. Dan krijg je zeker hi-tech.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |