Volgens mij wisselen sims vrij makkelijk van baan. Als je dicht bij hun huis nieuwe werkgelegenheid creëert zullen ze daar ook gaan werken als het goed is. Het moet natuurlijk wel passen bij hun niveau.quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:11 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Dat klopt bij mij ook nooit. Maar misschien is het zo dat je die woonwijk hebt aangelegd tegelijkertijd met de toewijzing van een commercieel gebied elders (ver weg), dan zou het enigszins logisch zijn. De meter van commute time klopt echter geen drol van. Dan leg je een nieuwe snelweg aan van woongebied naar werkgebied, en verwacht je dus een daling van commute time 50 naar 45 ofzo, maar ik kreeg een stijging naar 54, die snelweg er maar weer uitgegooid, bah!Ik kan m'n grond en vooral geld wel beter besteden.
De stations moet je los downloaden. Klikquote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:15 schreef Kadafi het volgende:
Welke mod (op Simtropolis) moet ik downloaden om ground lightrail stations te kunnen aanleggen? Ground lightrail geen probleem. Maar stations ervoor, waar zijn ze, niet inbegrepen bij de network add on mod ofzo?
Om gemakkelijk tunnels te maken zou je de digging lots van Shadow Assassin kunnen gebruiken. Die kan je vinden op SC4devotion.com.quote:Op zondag 29 juni 2008 00:34 schreef Gallorini het volgende:
Zelf ben ik eigenlijk nog op zoek naar iets om tunnels te maken en vraag ik me af hoe je bepaalde huizen kan neerzetten als je gewoon zoned
Ik bedoel, als ik huizen download van bv Stex, dan zie ik die nergens terug in mijn simcity.
Klikken op het menu die rood omcirkelt is en dan krijg je de Building Style Controle te zien.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:10 schreef Gallorini het volgende:
[..]
Tunnelen lukt inmiddels. Alleen waar kan ik die bouwstijl ingeven dan?
heb je genoeg werk voor de juiste "klasse"? (dus $ werk voor $ woningen, $$ werk voor $$ woningen en $$$ werk voor $$$ woningen)quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:56 schreef Caas het volgende:
Waarom wordt er bij mij veel aangegeven dat er geen werk is? Terwijl ik afdoende industriele en commerciele zones heb. (ook als ze pal naast de woningen liggen geven die woningen het nog aan!)
![]()
Ja, ga eerst naar: C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\SimCity 4\Regions (of waar je regio's ook mogen staan(ga niet naar de map regio's in de simcity map die op je programma's schijf staan, dan werkt het niet)) gewoon de plek waar de regio's staan op de c-schijfquote:Op zondag 13 juli 2008 13:26 schreef FutureWorld het volgende:
Ik heb een vraag: Ik heb net een nieuwe regio gedownload. Nu wil ik deze importeren in SimCity, en ik krijg de foutmelding dat de grootte niet klopt (mijn nieuwe regio is groter dan de standaard-Simcity-regio). Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
Alvast bedankt!
over dat plugin gedeelte, je moet ze neerzetten in: G:\simcity4deluxe\Pluginsquote:Op woensdag 16 juli 2008 14:45 schreef oosterink2 het volgende:
Ik heb nu een paar steden, mijn grootste wonen bijna 400.000 mensen in en het begint moeilijk om alles in goede banen te lijden. Mijn vraag is nu of er een programma is ( ik heb er wel van gehoord ) waarmee je eigen gebouwen kunt maken, en het als het kan in het Nederlands. Ik heb al verschillende programma's geprobeerd zoals die van maxis zelf maar daar schiet ik niet echt mee op.
P.S.: Weet iemand de naam waar je de plugins in kan zetten? normaal zet ik ze gewoon in de standaard map: Mijn documenten\SimCity 4 maar de meeste plugins vind ik niet meer terug in het spel, weet iemand hoe dat komt?
Is inderdaad nog best lastig. Zo bleek de pier alleen goed aan te sluiten als je grond op het laagste niveau ligt. En ik zat daar eerst nog één niveau boven, maar daar kwam ik pas achter toen ik alles al had aangelegd. Kon ik weer volledig overnieuw beginnen.quote:Ziet er weer heerlijk uit zo dat haventje! Was vanmiddag zelf ook even aan het rommelen met de kades van Pegasus, maar had continu problemen dat een aantal lot's lager dan het water kwamen te liggen... nog ffkes oplossen dus!
Spaghetti a l'Asfaltoquote:Op maandag 21 juli 2008 22:44 schreef Cothen het volgende:
(originelen zijn een beetje aan de grote kant)
[ link | afbeelding ]
Op, onder en over de snelweg...
[ link | afbeelding ]
Zware industrie, boven op de berg, met eigen verkeersplein/.
Zorgen voor goed opgeleide Sims. Tevens moet het gebied waar je high-tech industrie neerzet weinig luchtvervuiling hebben. Eventueel kan je bijvoorbeeld een medium park neerzetten, waardoor ze door een licht gestegen grondprijs ook wat sneller bereid zijn te komen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:46 schreef Chaos-Zero het volgende:
Damn, ik kan er echt niet achter komen hoe ik hi-tech industrie krijg, dus bij deze de vraag =P
Maar waar vind ik hi-tech industrie? Is dat gewoon de Dirty zones ofzo?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:39 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zorgen voor goed opgeleide Sims. Tevens moet het gebied waar je high-tech industrie neerzet weinig luchtvervuiling hebben. Eventueel kan je bijvoorbeeld een medium park neerzetten, waardoor ze door een licht gestegen grondprijs ook wat sneller bereid zijn te komen.
Shift inhouden. Dan legt het spel zones aan zonder de streets.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:11 schreef Chaos-Zero het volgende:
Thnq ^^
Waar ik me ook heel erg aan irriteer is dat als je van die huizen zones wil bouwen, dat ie automatisch straten toe voegt als je ff met je muis "vastgeklikt" staat. Kan dit niet gewoon uitgeschakeld worden?
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:00 schreef ElmarO het volgende:
Groeit op medium of high industrial zones.
http://www.simphoni.net/forums/index.php?showtopic=6731quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:20 schreef FutureWorld het volgende:
[..]
Edit: Vroeger, voordat ik SC4+RH laatst weer installeerde, had ik treinen van de NS rondrijden en bussen van Connexxion. Weet iemand waar ik die kan vinden. Op de STEX vind ik daar niets van. Wel Connexxion trams etc., maar die hoef ik (nog) niet.
De herstructurering ziet er al goed uit.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:08 schreef lof102 het volgende:
En daar was ik weer! Tijdens de buien toch nog het eea kunnen doen in m'n stadke, zoals eerder vermeld ben ik de stad als het ware alleen maar aan het voorzien van een ruimere en groenere indeling en een verbeterde infrastructuur!
Het gedeelte waar geen flats staan (laatste plaatje) was voorheen industry, ik heb (bijna) geen enkele flat gesloopt.
Have Fun!!
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Ik neem aan dat je de vullingen bedoeld van 1 tile? Daar moet je 1-way road voor gebruiken. Dan krijg je iets zoals je in onderstaand plaatje ziet.quote:En dan nog een vraagje: Kan iemand mij uitleggen hoe ik gebruik kan maken van de 'vullingen' voor rotondes?
[ot]Nog bedankt voor de link ElmarO![/ot]
Netjes hoor.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:16 schreef lof102 het volgende:
Nog wat shotjes:
Die laatste is toch absoluut mijn favo, met dat mega grote gebouw wat daar uit de grond schoot
Ik speel de standaard regio Londen, dit is overigens de enige stad, er ligt nog wel een kaart naast deze stad die de stad voorziet van energie en water.quote:Netjes hoor.Maar op welke regio speel jij? En is die standaard al zo hoog (qua grond boven het water)? Zo ja, dan heb ik er wel interesse in.
Vervuilde industrieterreinen maken niet automatisch plaats voor hightech industrieën. Je moet de oude vervuilende industrie en desnoods de productieindustrie gewoon slopen. Niet dezonen, gewoon slopen. Daarbij de belasting van dirty industry op 20 zetten... De andere industriebelastingen op normale waarden houden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:32 schreef Chaos-Zero het volgende:
Om weer terug te komen op de hightech, ik zit nu in jaar 124 en heb nog geen enkele hightech...
Vind het toch een beetje vreemd.
Thnx voor de tip ga het meteen proberen!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:59 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Vervuilde industrieterreinen maken niet automatisch plaats voor hightech industrieën. Je moet de oude vervuilende industrie en desnoods de productieindustrie gewoon slopen. Niet dezonen, gewoon slopen. Daarbij de belasting van dirty industry op 20 zetten... De andere industriebelastingen op normale waarden houden.
Je hoeft niet persee te slopen, als je alleen die belastingen flink omhoog gooit (ook voor produktie industrie) en de belasting voor hightech extra laag dan komen die hightech bedrijfen vanzelf. Ook eventjes wat van die verorderingen aanvinken die vervuiling in de stad tegen gaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:59 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Vervuilde industrieterreinen maken niet automatisch plaats voor hightech industrieën. Je moet de oude vervuilende industrie en desnoods de productieindustrie gewoon slopen. Niet dezonen, gewoon slopen. Daarbij de belasting van dirty industry op 20 zetten... De andere industriebelastingen op normale waarden houden.
het ligt er ook een beetje aan hoe groot je stad is, een stad van 4000 inwoners moet je dat niet bij flikken, ineens een 'dirty industry' gebied wegvagen. Heb je een stad van 100.000 inwoners, dan moet het makkelijk kunnen dat je stap voor stap de dirty industry weghaalt. Niet in een keer alles, dan komt het gewoon terug hier en daar. Oh, en zorg dat je hi-tech (nieuw toegewezen industriegebied) ook niet plaatst naast vervuilende industriegebieden, dan komt er alleen nog meer vervuilende industrie op die nieuwe toegewezen plaats. Zo heb ik het althans ondervonden. Gewoon kijken waar de luchtvervuiling laag is, en zoek een locatie vrij dicht bij een woongebied voor een medium/low commute time. Dan krijg je zeker hi-tech.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:02 schreef Chaos-Zero het volgende:
Nou ik heb het gister even gedaan, maar als ik de belastingen omhoog gooi en ga ik dik verlies draaien. Al werden me in en uitkomsten wel paar duizend dollar lager..
Thnx, ik zal denk ik morgen weer even proberen. Het gedeelte wat ik hi-tech wilde maken lag best ver van de 'woon gebied' zeg maar, naar me gewone industrie terein. Kan ik de tax gewoon in 1x op 20 zetten, of kan het beter stukje bij beetje?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:12 schreef Kadafi het volgende:
[..]
het ligt er ook een beetje aan hoe groot je stad is, een stad van 4000 inwoners moet je dat niet bij flikken, ineens een 'dirty industry' gebied wegvagen. Heb je een stad van 100.000 inwoners, dan moet het makkelijk kunnen dat je stap voor stap de dirty industry weghaalt. Niet in een keer alles, dan komt het gewoon terug hier en daar. Oh, en zorg dat je hi-tech (nieuw toegewezen industriegebied) ook niet plaatst naast vervuilende industriegebieden, dan komt er alleen nog meer vervuilende industrie op die nieuwe toegewezen plaats. Zo heb ik het althans ondervonden. Gewoon kijken waar de luchtvervuiling laag is, en zoek een locatie vrij dicht bij een woongebied voor een medium/low commute time. Dan krijg je zeker hi-tech.![]()
Je moet in het begin (t/m de 150.000 inwoners, een lang begin dus) niet te veel geven wat je inwoners eisen. Geef ze nóg niet de hoeveelheid veiligheid, gezondheidszorg en educatie die ze nodig hebben. Met de jaren 'plant' je telkens ergens een voorziening erbij, zo doe je dat ook met parken e.d. Dit is de enige manier om geld te cashen, en een stad uit te breiden. Het is niet zo makkelijk meer als met Simcity 3000 (World Edition).quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:11 schreef Symn het volgende:
ik wou dat ik onwijs goed was in dit spel als ik dit zie, maar zelfs op level 'easy' krijg ik nog geen stad met 1 miljoen inwoners. Echt frusti!
Dat kanquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:18 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik vraag me af, ik ga misschien een laptop kopen en ga daar dan ook simcity op installeren, maar me vraag is of ik dan gewoon me simcity 4 map vanuit mijn documenten kan kopieren naar de laptop, zodat ik alle plugins nog heb.
Eventueel ook voor latere nieuwe Windows installaties, dat ik dan niet alles weer opnieuw moet downloaden?
uiteraard. al die rewards leveren voordelen op voor je bevolking, je moet ze alleen wel goed plaatsen..quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 01:25 schreef Dynd het volgende:
FF een vraagje: Is het verstandig om in mijn stad (gebouwt volgens de nederlandse guide in de OP) al die rewards die ik krijg aangeboden neer te zetten? Zoals betere scholen,kerkenbegraafplaatsen etc.?
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:49 schreef Chaos-Zero het volgende:
Weet iemand of ik ergens de Amsterdam Arena kan downloaden?
Mooie screenies x)quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:55 schreef ElmarO het volgende:
Wat pics van mijn nieuwe stadje.
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Daarvoor heb je nodig:quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:03 schreef Gallorini het volgende:
[..]
Mooie screenies x)
Hoe heb je die brug zo gemaakt? Heb zelf tijdje terug ook eens zoiets geprobeerd, maar toen legde ze gewoon weg van boven naar beneden en andersom
Hmm, heb die 2 mods gedownload, maar zie nergens een raintool. Volgens een topic op Simtropolis ( http://www.simtropolis.com/forum/messageview.cfm?catid=42&threadid=92782&enterthread=y ) staat hij niet tussen versie 1, en is versie 2 niet meer te vindenquote:Op maandag 18 augustus 2008 19:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Daarvoor heb je nodig:
Bridge Height Mod
Additional God Mode Terrain Tools
Als ik het goed heb, heeft laatstgenoemde de zogenaamde Rain-tool. Deze kan je alleen bereiken als in de God-modus zit (in-game te bereiken via CTRL+SHIFT+ALT en dan op het zonnetje klikken). Door middel van deze Rain-tool kan je als je de grond een klein beetje verlaagt een brug aanleggen over land.
Eerst verlaag je op een punt waar je ongeveer de brug wilt aanleggen het land een beetje. Dan selecteer je de Rain Tool en klik je op de plek waar het land een klein beetje verlaagt is. Deze vult zich nu met water en dan kan je een brug aanleggen. Als je de stad saved en verlaat is het water verdwenen, dus leg de brug aan voordat je de stad verlaat.
Hoop dat ik het zo enigszins duidelijk heb uitgelegd.
Versie 2 heb ik nog wel. PM me je mailadres maar en ik mail hem wel naar je.quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:24 schreef Gallorini het volgende:
[..]
Hmm, heb die 2 mods gedownload, maar zie nergens een raintool. Volgens een topic op Simtropolis ( http://www.simtropolis.com/forum/messageview.cfm?catid=42&threadid=92782&enterthread=y ) staat hij niet tussen versie 1, en is versie 2 niet meer te vinden
Donequote:Op maandag 18 augustus 2008 20:29 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Versie 2 heb ik nog wel. PM me je mailadres maar en ik mail hem wel naar je.
Ground Lightrail gaat over in Elevated Rail, is echter heel lastig om ground light rail aan te leggen, daar zit veel tijd in en verschillende bugs heeft het ook. Gewone rail kan dacht ik alleen maar over de grond, althans de enige manier waarop ik het werkend krijg.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:56 schreef JDude het volgende:
Waarom is er eigenlijk geen overgang mogelijk van Rail op grondniveau naar Elevated Rail?
Er is wel een verloop van Elevated Rail naar Subway, maar die zoek ik niet. Is er een manier om Elevated en Ground Rail toch met elkaar te verbinden?
Verschijnt er niet toevallig iets in de trant van The Ultimate Budget Control Menu in je nieuwsticker als je de bank geplaatst hebt? Zo ja, dan moet je daarop klikken en dan kan je je budget verhogen. Je kan de bank verder gewoon verwijderen, want dat nieuwsbericht blijft toch staan.quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:23 schreef Phrits het volgende:
Ik had vandaag zo'n plugin gedownload waarbij je 2 (volgens mij) banken krijgt.
Die staan onderaan bij GIFTS en kosten allebei 25,000
Had gelezen dat je er goed geld mee kon verdienen, maar ik weet me-god niet wat het doet en hoe ik dat geld krijg.
Iemand antwoord?
Mja, dat is inderdaad zo. Op de elevated rail rijdt een ander type treintje dan op de ground rail.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:42 schreef Kadafi het volgende:
Ground Lightrail gaat over in Elevated Rail, is echter heel lastig om ground light rail aan te leggen, daar zit veel tijd in en verschillende bugs heeft het ook. Gewone rail kan dacht ik alleen maar over de grond, althans de enige manier waarop ik het werkend krijg.
Dat klopt inderdaad, ik maak er alleen geen gebruik van aangezien je er toch geen ruimte mee spaart en het er lelijk uit ziet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:51 schreef Chaos-Zero het volgende:
Met de NAM pack kan je wel wat hoger boven de grond een trein rails bouwen
Dit lijkt wel je levenswerk, hoeveel uur heeft hierin gezeten? 400 minimaal lijkt me, prachtige screenshot van heel je stad!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:50 schreef lof102 het volgende:
Ondanks de 'prop-pox' bouwen we gewoon door!
[ link | afbeelding ]
Het enige gedeelte wat nog aandacht nodig heeft is het gebied linksonderin, de rest is allemaal onder handen genomen.
Ah cool, heb jij voor mij een linkje daarvan?quote:Op zondag 7 september 2008 00:40 schreef reem het volgende:
Ja. Dan hoef je niet hele je map vol te bouwen met industry terwijl er maar een paar mensen werk hebben. De verhouding industriële gebouwen/ werkgelegenheid wordt daarmee realistischer.
Even zoeken op www.simtropolis.com zou je aardig verder moeten helpen.quote:Op zondag 7 september 2008 00:51 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Ah cool, heb jij voor mij een linkje daarvan?
Danke sehr, ik ga binnenkort toch even wat uren achter de plugins spenderen. Want standard is het niet meer echt zo leukquote:Op zondag 7 september 2008 09:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Even zoeken op www.simtropolis.com zou je aardig verder moeten helpen.
Minder waterleidingen aanleggen, een leiding reikt tot 6 rasters ernaast, en kijk ook naar het verbruik van je waterpomp(en), als dat slechts 10% is, dan ligt het daar aan, en moet je misschien meerdere watertorens aanleggen.quote:Op maandag 8 september 2008 20:52 schreef Mestras het volgende:
ik heb een vraag:
mijn stad heeft 10.000 inwoners alleen van mijn budget uitgaven iets van 9000 is 4000 aan waterleiding wat kan ik hier tegen doen????
zie de OP:quote:Op maandag 29 september 2008 14:32 schreef Yi-Long het volgende:
Vandaag is het me eindelijk weer gelukt om Sim City 4 te installeren, maar inmiddels op Vista met een breedbeeld monitor, en nu zit er in de game geen optie/setting om het beeld aan te passen op breedbeeld, dus is er ergens iets te downloaden ofzo om dit wel aan te kunnen passen!?
quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:21 schreef Zero2Nine het volgende:
Aangepaste ResolutieGa naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart; Rechtermuisklik, eigenschappen; Bij doel het volgende neerzetten:
"C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off -CustomResolution:enabled -r1680x1050"
Natuurlijk kun je hier zelf ook een andere resolutie invullen.
Zie ook de OP:quote:edit: ow... ik speel op quad-core: hoe stel ik die game in om hem dan op 1 core te draaien!?
quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:21 schreef Zero2Nine het volgende:
Dual Core processors:
Uit eigen ervaring is gebleken dat Simcity 4 niet helemaal lekker werkt met Dual Core processors. Het spel wil dan nog weleens last hebben van plotselinge versnellingen.
Om dit probleem te kunnen omzeilen moet je als het spel eenmaal is opgestart via Ctrl+Alt+Del naar Windows Taakbeheer gaan. Dan ga je naar processen en klik je met de rechtermuisknop op 'Simcity4.exe'. Dan ga je naar 'affiniteit instellen' en vink je bijvoorbeeld 'CPU 1' uit en klik je op 'OK'. Nu zou je geen last meer moeten hebben van plotselingen versnellingen.
Dankquote:
Thanksquote:Zie ook de OP:
[..]
Hoe moet ik het dan doen!?quote:Op maandag 29 september 2008 16:03 schreef Chaos-Zero het volgende:
Maar als je het via taakbeheer veranderd dat ie op 1 core moet spelen, moet je dat elke keer doen
Heel toevallig was ik er laatst ook naar opzoek, maar omdat ik net moest werken kon ik de link niet voor je opzoeken, hier alsnog de link: http://sc4devotion.com/forums/index.php?PHPSESSID=06f65b197cfd705656dc7ffde6ea270e&topic=5060.0quote:
Thanks manquote:Op maandag 29 september 2008 20:58 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Heel toevallig was ik er laatst ook naar opzoek, maar omdat ik net moest werken kon ik de link niet voor je opzoeken, hier alsnog de link: http://sc4devotion.com/forums/index.php?PHPSESSID=06f65b197cfd705656dc7ffde6ea270e&topic=5060.0
Stap 2 is overigens niet verplichtsucces!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |