Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.quote:property noPartialBackingStoreCopies false
Meest gevraagde Pluginsquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik cre�er vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
Volgens mij kan je Area 51 alleen krijgen als je een tijdje in het rood staat. Dus niet echt iets wat je wilt hebben. De Space Shuttle kan je krijgen als je dacht ik 30.000 banen in de HT-industrie hebt.quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:15 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Oe, een Sc4-topic![]()
Ben alweer enige maanden SC4-deluxe aan het spelen. (zonder mods/cheats) 'k Zal bij gelegenheid eens wat screenshotjes posten. Mijn beste stad heeft nu meer dan 500k-inwoners en een positief banksaldo van royaal boven de $3.000.000
Ik ben een groot voorstander van "grids"
Heeft er iemand wel eens een Area5.1 (en een SpaceShuttleprogramma) verdiend? Wat moet je daar voor doen?
plugins gaan in, zoals vermeld in de OP, in mijn documenten\simcity 4\plugins\quote:Op maandag 26 mei 2008 21:25 schreef Gallorini het volgende:
Net 2 cd's van STEK gedownload op nieuwsgroepen met plugins. Maar in welke map kan ik deze gooien zodat ik ze in mijn stadje ook weer tegenkom?
Ik net ook, maar het is 2x CD1quote:Op maandag 26 mei 2008 21:25 schreef Gallorini het volgende:
Net 2 cd's van STEK gedownload op nieuwsgroepen met plugins. Maar in welke map kan ik deze gooien zodat ik ze in mijn stadje ook weer tegenkom?
je zit voor simcity societies in het verkeerde topic.....quote:Op zaterdag 31 mei 2008 12:06 schreef misslady83 het volgende:
Hallo allemaal,
heb alle slechte reviews wel gelezen over simcity societies, maar wil er toch iets over weten...is de deluxe edition een soort extensie of is het de gehele versie? Zoals bij the sims dat je de originele ook moet hebben.........ik hoor het graag van jullie!
thanx!
* mschol is ook nog op zoek naar 1 groot goed pak met plugins...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:52 schreef MrTorture het volgende:
omg, ik reed afgelopen week door Noord-Holland, over zo'n dijk en vandaag daaraan terugdenkende wist ik het! Ik ga SC4k en RH weer installeren
Zijn al die mooie plugins echt niet in een megapack te vinden?Ik hoop dat ik em een beetje draaiend krijg op m'n 2.4GHz machinetje
1e foto is niet van mezelfquote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:04 schreef Gallorini het volgende:
Ai Lof, die 1e foto is wel heel erg fraai. Ook dat 'nederlandse' wijkje met oranje daken is erg mooi.
Is daar niet ergens een compleet plugin-pakket voor te krijgen ofzo?
De enige die mij bij staat: http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=19063&v=1quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:07 schreef MrTorture het volgende:
Weet iemand uit z'n hoofd een mooie atletiekbaan plugin?
altijd al geprobeerd, helaas eindig ik altijd weer op een volgebouwde stadquote:Op maandag 9 juni 2008 13:30 schreef MrTorture het volgende:
Keej thanksmomenteel gelockt
Wat is het maken van mooie infrastructuur (met name spoorbruggen over snelwegen en dat soort dingen) toch lastig
Is ook veel aantrekkelijker, gewoon nog ff een blokje huizen erbij (je ziet de inkomsten al weer binnenstromen) ff het rasterje doortrekken. Ik "beloof" in het begin ook vaak om bepaalde stukken leeg te houden tussen Industrie en woningen, maar dan toch ff nog 1 blokje huizen iets dichter bij de industrie zetten.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:56 schreef mschol het volgende:
[..]
altijd al geprobeerd, helaas eindig ik altijd weer op een volgebouwde stad
Nee dat zijn de clinics, of zie jij die als kleine ziekenhuizen?. Maar wat zijn die medische diensten duur zegquote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:38 schreef Gamer_V het volgende:
Mja, maar een ziekenhuis is tegelijk een huisartsenpost gok ik. Aangezien je die verder niet hebt.
Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet realistisch is. Maar ik denk dat clinics de functie van huisarts vervullen. Een stadje van 30k kan best meerdere huisartsen hebben toch? Het ziekenhuis alleen voor de stad is idd een beetje raar. Van de andere kant hebben de steden voor hun grootte ook erg veel hoogbouw, dus ze lijken op het oog veel groter dan het inwoneraantal doet vermoeden.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:46 schreef MrTorture het volgende:
Clinics of ziekenhuizen, welke real-life stad van 30k inwoners ken jij waar meerdere ziekenhuizen staan, die alleen de stad zelf dekken?
dat vind ik eigenlijk wel logisch...quote:Op dinsdag 10 juni 2008 16:06 schreef Gamer_V het volgende:
Dat is eigenlijk mijn grootste ergernis met Simcity 4. Dat het doelgebied van voorzieningen altijd een cirkel is. Het slaat nergens op en beperkt vrij bouwen heel erg.
in tegendeel, er is erg veel vraag naar Residential zone en totaal geen naar industrial zones.. zodoende staat van dat laatste ook nog een heleboel leeg.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:51 schreef ElmarO het volgende:
Ziet er netjes uit. Stad is met zoveel inwoners zeker niet meer vooruit te branden?
Best netjes. Met meer dan 750.000 inwoners kreeg ik haast geen groei meer. Al doelde ik ook enigsins op de prestaties van je PC. Die zakten bij mij met een stuk minder inwoners al aardig in. Laat staan met 1,4 miljoen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:32 schreef lof102 het volgende:
[..]
in tegendeel, er is erg veel vraag naar Residential zone en totaal geen naar industrial zones.. zodoende staat van dat laatste ook nog een heleboel leeg.
Bovenin heb ik nog een stuk leeg terrein waar gebouwd kan worden en ook nog grote gedeeltes van de huidige industriele bebouwing waar nog residentiele zones overheen kunnen worden gezet.
M'n pc zwicht er glkkg totaal niet onder, mag ook wel:quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:34 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Best netjes. Met meer dan 750.000 inwoners kreeg ik haast geen groei meer. Al doelde ik ook enigsins op de prestaties van je PC. Die zakten bij mij met een stuk minder inwoners al aardig in. Laat staan met 1,4 miljoen.
hoe doe je dat.. :Squote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:45 schreef lof102 het volgende:
Mijn huidige stadje zoals deze zich langzamerhand ontwikkelt:
[ link | afbeelding ]
1,4 miljoen peopltjes die er wonen en werken
leg uit/laat pics zien?quote:Op woensdag 11 juni 2008 08:34 schreef MrTorture het volgende:
Industrie kun je toch naar een andere stad verplaatsen? Als je maar goede verbindingen hebt.
Ben begonnen met m'n havenstad en heb voor het eerst in m'n leven een weg over een snelweg en spoorlijn getrokken, waar het resultaat er een beetje netjes uit zag
Vroegâh trok ik altijd rechte lijnen, nu aandacht voor iedere tile op mijn schermHet resultaat gaat goed zijn
ik had een centrale ringweg snelweggemaakt... echter werd die nauwelijks gebruikt...quote:
Sluit je de stroom ook aan met die palen?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:03 schreef MrTorture het volgende:
Er lukt me iets niet
0,0 inwoners, ik bouw van alles, Res, Ind, Com, wegen, stroom, waterleiding, maar ik heb het idee dat ik iets vergeeter woont dus echt geen één sim
Jup. Ben niet helemaal n00bquote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:09 schreef santax het volgende:
[..]
Sluit je de stroom ook aan met die palen?
Want er is maar 1 rede dat echt niemand komt... dat is stroom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:47 schreef Marcell0 het volgende:
Ben het spel aan het downloaden. De enige versie van SimCity die ik heb is 3000. Ik kijk al uit naar de mooie plaatjes (al eerder getoond in dit topic).ga naar de bart smit/ intertoys/ FRS en vis SC4: deluxe voor 5 euro uit de budgetbakkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
de reguliere versie? (non deluxe)quote:Op zondag 15 juni 2008 11:31 schreef Zero2Nine het volgende:
Voor 5 euro gezien bij intertoys idd. Maar wel zonder uitbreidingen.
draai vista en SC4 zonder problemen...quote:Op zondag 15 juni 2008 11:49 schreef KingOfMystery het volgende:
Jammer dat het niet werkt op Vista. Ik heb het spel namelijk wel.
ze hebben idd erg veel downtime, de laatste keer was dat vanwege capaciteitsproblemen, zal me niets verbazen als dat nu ook het geval is.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:00 schreef sjakie007 het volgende:
Weet iemand trouwens wat er met Simtropolis.com aan de hand is? Ik had laatst al dat hij het niet deed. Nu ligt hij er weer helemaal uit.
Compatibiliteitsmodus voor XP inschakelenquote:Op zondag 15 juni 2008 11:49 schreef KingOfMystery het volgende:
Jammer dat het niet werkt op Vista. Ik heb het spel namelijk wel.
ook zonder moet hij prima kunnen werkenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:40 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Compatibiliteitsmodus voor XP inschakelen
Gebruik je daarvoor een building pack ofzo? Dat er allemaal van die wolkenkrabbers staan die ik nog nooit heb gezien? Heb zelf namelijk een stadje lopen met 250k aan inwoners, daar heeft zich ook wel hoogbouw ontwikkeld maar er komen niet veel hogere gebouwen zoals in jouw stad meer als ik verder uitbreid. Komen die pas tegen het miljoen?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:45 schreef lof102 het volgende:
Mijn huidige stadje zoals deze zich langzamerhand ontwikkelt:
[ link | afbeelding ]
1,4 miljoen peopltjes die er wonen en werken
@ Tuinboonquote:Op woensdag 18 juni 2008 00:24 schreef Tuinboon het volgende:
[..]
Gebruik je daarvoor een building pack ofzo? Dat er allemaal van die wolkenkrabbers staan die ik nog nooit heb gezien? Heb zelf namelijk een stadje lopen met 250k aan inwoners, daar heeft zich ook wel hoogbouw ontwikkeld maar er komen niet veel hogere gebouwen zoals in jouw stad meer als ik verder uitbreid. Komen die pas tegen het miljoen?
Dankjewel, ik ga er even naar kijken.quote:Op woensdag 18 juni 2008 10:59 schreef lof102 het volgende:
[..]
@ Tuinboon
Ik gebruik hiervoor het CAM pack, Colossus Addon Mod, dat kan je evt hier downloaden:
CAM: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=1008
Essentials: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=443
En dan heb je uiteraard nog de wolkenkrabbers, CAMelots, nodig, die heb ik hier vandaan:
CAMelots: http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=2039.0
Lees voor het downloaden goed de eerste post door!!
Let wel goed op dat je de Dependencys, BAT's en LOT's niet dubbel downloaded, ivm met crashes of niet werkende LOT's.
Ook heb ik er een ruime hoeveelheid aan gewone gedownloade wolkenkrabbers inzitten, maar deze kan je zelf denk ook wel vinden!
Een kleine tip, zorg voor een duidelijke mapstructuur in je plugin map:
[ link | afbeelding ]
En gebruik SC4 Datpacker, deze plugin map is bij mij namelijk al 1,6 gig groot en zorgt ongecomprimeerd voor continue crashes. Ook is het handig om voor je verschillende projecten nieuwe plugin mappen te maken. Zo heb ik zelf een plugin map voor dit, CAM, voor m'n haven, eentje met oudere gebouwen en een met flora en fauna!
niet dat ik weet....quote:Op zaterdag 21 juni 2008 21:49 schreef Chaos-Zero het volgende:
Nog even een vraag, kan je je hele region gebruiken om als 1 speelveld te gebruiken zeg maar, zodat je geen verschillende steden meer heb?
Het wil wel openen en zo, maar na een minuut of zo sluit het zichzelf om onverklaarbare reden af.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:56 schreef mschol het volgende:
[..]
ook zonder moet hij prima kunnen werken
Speel met RH en heb een commute time van onder de 35, tering veel vraag naar woonwijken maar toch verrekte veel werkeloosheidquote:Op zondag 22 juni 2008 19:31 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik heb ook last van werkloosheid in mijn stad (nu ong. 50.000 inwoners). Het concentreert zich in bepaalde wijken, met name aan de rand maar soms ook stukken in het midden. Het kromme is dat de WCI-vraag een ander beeld geeft. Er willen veel mensen komen wonen en er is een lichte vraag naar commercie en industrieel, toch blijven veel commerciele en industriele zonnes leeg. De groene zones worden wel aardig opgevuld maar niet overal.
Ik probeer echt om ze goed vervoer aan te bieden, veel bushaltes, redelijke wat treinstations, metro naar de drukste kantoorgebieden, maar het lijkt niet te helpen.
speel gewoon de klassieke sc4 dus zonder RH en andere fratsen.
Je PC heeft al moeite zat met een volgebouwde grote stad. De hele regio in 1x is niet te doen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 21:49 schreef Chaos-Zero het volgende:
Nog even een vraag, kan je je hele region gebruiken om als 1 speelveld te gebruiken zeg maar, zodat je geen verschillende steden meer heb?
je hebt van de vervuilende industry de belasting omlaag gedaan?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:24 schreef Chaos-Zero het volgende:
Vervuilde industrie is idd heel slecht, terwijl ik die belasting toch al heel wat lager heb zitten dan het normale 9%.
Ik had eerst wel een stad waar het heel slecht mee ging qua geld, maar deze heb ik opgeblazen en sinds dien is de industrie slecht, terwijl het eerst de commerciële gebieden waren, die nu overigens weer normaal zijn.
Krijg je daar dan ook hogere kantoorgebouwen van?? Bij mij reiken de rijke woonappartementen hoger dan de rijke commerciële gebouwen. Dit vind ik nogal jammer, omdat ik graag Europees bouw, met een rijk handelscentrum in het midden van de stad.quote:Op woensdag 25 juni 2008 08:27 schreef MrTorture het volgende:
Landmarks verhogen de aantrekkelijkheid voor commerciële bedrijven in de buurt. Sommige landmarks hebben beperkte radius, maar bijv. de Bank of America zorgt voor verhoogde aantrekkelijkheid in een straal van 80 tiles.
Op wie reageer je ?quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:41 schreef MrTorture het volgende:
De drie verschillende niveau's van residential zones zijn niet arm, midden of rijk, maar low-, medium- of high density. Als je je gebouwen laag wil houden, moet je licht-groene zones bouwen.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:08 schreef Zero2Nine het volgende:
Die terugval is bij mij ook een probleem, menig statig flatgebouw heeft nog maar 2$ ipv 3 of is zelfs helemaal verlaten
Zelfde probleem, klopt echt geen zak van. Ook die commute time slaat nergens op, dan hoeven ze alleen naar de overkant te lopen en staat er ''long''quote:Op zondag 22 juni 2008 21:10 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Speel met RH en heb een commute time van onder de 35, tering veel vraag naar woonwijken maar toch verrekte veel werkeloosheid
Wat ik bedoel is dat je je woningen dan medium moet maken en je commercial high, net zo lang tot alles op een niveau gegroeid is, of je commercial hoger.quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:49 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Op wie reageer je ?
In geval op mij: Dat weet ik. Heb je ook een oplossing om meer rijke sims de stad in te lokken?
Kleine tip... Ik had ook wat werkeloosheid bij de modale en rijke inwoners, maar het was vrij plaatselijk. Ik heb toen ontdekt dat jachthavens ook modale en rijke werknemers (123 per stuk) vragen. Toen ik die had geplaatst vulde mijn flat weer met rijke inwonersquote:Op zondag 22 juni 2008 18:39 schreef De_Ananas het volgende:
Ik heb echt iets lijps. Mijn $$$ residents zijn in bijna alle gevallen werkeloos en ze kunnen geen werk vinden. Als ze dan zo verpauperen werken ze opeens wel allemaal. Ik zet er een gebouw neer met 3500 $$$ jobs en het heeft nog geen zin
. Hoe meer winkels en high tech ik krijg hoe meer werkeloosheid voor de rijke
Maakt niet uit, kheb 50.000 $$$ banen in de commercial en 30.000 in high tech, dat is dus het probleem niet.quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:06 schreef Magpie het volgende:
[..]
Kleine tip... Ik had ook wat werkeloosheid bij de modale en rijke inwoners, maar het was vrij plaatselijk. Ik heb toen ontdekt dat jachthavens ook modale en rijke werknemers (123 per stuk) vragen. Toen ik die had geplaatst vulde mijn flat weer met rijke inwoners
als het voor de rest druk is qua auto;s kan ik me voorstellen dat je er lang over doen...quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:36 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
[..]
Zelfde probleem, klopt echt geen zak van. Ook die commute time slaat nergens op, dan hoeven ze alleen naar de overkant te lopen en staat er ''long''
Als ze naar de overkant moeten lopen?quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:00 schreef mschol het volgende:
[..]
als het voor de rest druk is qua auto;s kan ik me voorstellen dat je er lang over doen...
langer dan wanneer het rustig is namelijk
Ok bedanktquote:Op woensdag 25 juni 2008 16:24 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat je je woningen dan medium moet maken en je commercial high, net zo lang tot alles op een niveau gegroeid is, of je commercial hoger.
Rijke sims lok je met mooie, ruim opgezette wijken, veel parkjes, etc...
Dat klopt bij mij ook nooit. Maar misschien is het zo dat je die woonwijk hebt aangelegd tegelijkertijd met de toewijzing van een commercieel gebied elders (ver weg), dan zou het enigszins logisch zijn. De meter van commute time klopt echter geen drol van. Dan leg je een nieuwe snelweg aan van woongebied naar werkgebied, en verwacht je dus een daling van commute time 50 naar 45 ofzo, maar ik kreeg een stijging naar 54, die snelweg er maar weer uitgegooid, bah!quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:36 schreef De_Ananas het volgende:
Zelfde probleem, klopt echt geen zak van. Ook die commute time slaat nergens op, dan hoeven ze alleen naar de overkant te lopen en staat er ''long''
Bij mij zijn ze werkeloos, vervallen ze en dan hebben ze opeens wel allemaal werkquote:Op woensdag 25 juni 2008 23:02 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Ok bedankt. Het is inderdaad zo dat medium density woonflats met $$$ veel minder snel in verval raken, licht bebouwde woonwijken worden automatisch villa's, en die houden stand. Het zal ook wel goed zijn voor de verkeersdrukte neem ik aan, alles in 'high density' neerplanten bracht wat ik er ook aan deed files met zich mee. Dan maar wat minder inwoners in m'n stad....
En toch, als iemand een geweldige oplossing weet, hoe je dus high density residental zones van $$$ blijft behouden. Please tell me (us), want ik zie dat meerdere simcity4 spelers dit willen weten.
Volgens mij wisselen sims vrij makkelijk van baan. Als je dicht bij hun huis nieuwe werkgelegenheid creëert zullen ze daar ook gaan werken als het goed is. Het moet natuurlijk wel passen bij hun niveau.quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:11 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Dat klopt bij mij ook nooit. Maar misschien is het zo dat je die woonwijk hebt aangelegd tegelijkertijd met de toewijzing van een commercieel gebied elders (ver weg), dan zou het enigszins logisch zijn. De meter van commute time klopt echter geen drol van. Dan leg je een nieuwe snelweg aan van woongebied naar werkgebied, en verwacht je dus een daling van commute time 50 naar 45 ofzo, maar ik kreeg een stijging naar 54, die snelweg er maar weer uitgegooid, bah!Ik kan m'n grond en vooral geld wel beter besteden.
De stations moet je los downloaden. Klikquote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:15 schreef Kadafi het volgende:
Welke mod (op Simtropolis) moet ik downloaden om ground lightrail stations te kunnen aanleggen? Ground lightrail geen probleem. Maar stations ervoor, waar zijn ze, niet inbegrepen bij de network add on mod ofzo?
Om gemakkelijk tunnels te maken zou je de digging lots van Shadow Assassin kunnen gebruiken. Die kan je vinden op SC4devotion.com.quote:Op zondag 29 juni 2008 00:34 schreef Gallorini het volgende:
Zelf ben ik eigenlijk nog op zoek naar iets om tunnels te maken en vraag ik me af hoe je bepaalde huizen kan neerzetten als je gewoon zoned
Ik bedoel, als ik huizen download van bv Stex, dan zie ik die nergens terug in mijn simcity.
Klikken op het menu die rood omcirkelt is en dan krijg je de Building Style Controle te zien.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:10 schreef Gallorini het volgende:
[..]
Tunnelen lukt inmiddels. Alleen waar kan ik die bouwstijl ingeven dan?
heb je genoeg werk voor de juiste "klasse"? (dus $ werk voor $ woningen, $$ werk voor $$ woningen en $$$ werk voor $$$ woningen)quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:56 schreef Caas het volgende:
Waarom wordt er bij mij veel aangegeven dat er geen werk is? Terwijl ik afdoende industriele en commerciele zones heb. (ook als ze pal naast de woningen liggen geven die woningen het nog aan!)
![]()
Ja, ga eerst naar: C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\SimCity 4\Regions (of waar je regio's ook mogen staan(ga niet naar de map regio's in de simcity map die op je programma's schijf staan, dan werkt het niet)) gewoon de plek waar de regio's staan op de c-schijfquote:Op zondag 13 juli 2008 13:26 schreef FutureWorld het volgende:
Ik heb een vraag: Ik heb net een nieuwe regio gedownload. Nu wil ik deze importeren in SimCity, en ik krijg de foutmelding dat de grootte niet klopt (mijn nieuwe regio is groter dan de standaard-Simcity-regio). Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
Alvast bedankt!
over dat plugin gedeelte, je moet ze neerzetten in: G:\simcity4deluxe\Pluginsquote:Op woensdag 16 juli 2008 14:45 schreef oosterink2 het volgende:
Ik heb nu een paar steden, mijn grootste wonen bijna 400.000 mensen in en het begint moeilijk om alles in goede banen te lijden. Mijn vraag is nu of er een programma is ( ik heb er wel van gehoord ) waarmee je eigen gebouwen kunt maken, en het als het kan in het Nederlands. Ik heb al verschillende programma's geprobeerd zoals die van maxis zelf maar daar schiet ik niet echt mee op.
P.S.: Weet iemand de naam waar je de plugins in kan zetten? normaal zet ik ze gewoon in de standaard map: Mijn documenten\SimCity 4 maar de meeste plugins vind ik niet meer terug in het spel, weet iemand hoe dat komt?
Is inderdaad nog best lastig. Zo bleek de pier alleen goed aan te sluiten als je grond op het laagste niveau ligt. En ik zat daar eerst nog één niveau boven, maar daar kwam ik pas achter toen ik alles al had aangelegd. Kon ik weer volledig overnieuw beginnen.quote:Ziet er weer heerlijk uit zo dat haventje! Was vanmiddag zelf ook even aan het rommelen met de kades van Pegasus, maar had continu problemen dat een aantal lot's lager dan het water kwamen te liggen... nog ffkes oplossen dus!
Spaghetti a l'Asfaltoquote:Op maandag 21 juli 2008 22:44 schreef Cothen het volgende:
(originelen zijn een beetje aan de grote kant)
[ link | afbeelding ]
Op, onder en over de snelweg...
[ link | afbeelding ]
Zware industrie, boven op de berg, met eigen verkeersplein/.
Zorgen voor goed opgeleide Sims. Tevens moet het gebied waar je high-tech industrie neerzet weinig luchtvervuiling hebben. Eventueel kan je bijvoorbeeld een medium park neerzetten, waardoor ze door een licht gestegen grondprijs ook wat sneller bereid zijn te komen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:46 schreef Chaos-Zero het volgende:
Damn, ik kan er echt niet achter komen hoe ik hi-tech industrie krijg, dus bij deze de vraag =P
Maar waar vind ik hi-tech industrie? Is dat gewoon de Dirty zones ofzo?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:39 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zorgen voor goed opgeleide Sims. Tevens moet het gebied waar je high-tech industrie neerzet weinig luchtvervuiling hebben. Eventueel kan je bijvoorbeeld een medium park neerzetten, waardoor ze door een licht gestegen grondprijs ook wat sneller bereid zijn te komen.
Shift inhouden. Dan legt het spel zones aan zonder de streets.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:11 schreef Chaos-Zero het volgende:
Thnq ^^
Waar ik me ook heel erg aan irriteer is dat als je van die huizen zones wil bouwen, dat ie automatisch straten toe voegt als je ff met je muis "vastgeklikt" staat. Kan dit niet gewoon uitgeschakeld worden?
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:00 schreef ElmarO het volgende:
Groeit op medium of high industrial zones.
http://www.simphoni.net/forums/index.php?showtopic=6731quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:20 schreef FutureWorld het volgende:
[..]
Edit: Vroeger, voordat ik SC4+RH laatst weer installeerde, had ik treinen van de NS rondrijden en bussen van Connexxion. Weet iemand waar ik die kan vinden. Op de STEX vind ik daar niets van. Wel Connexxion trams etc., maar die hoef ik (nog) niet.
De herstructurering ziet er al goed uit.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:08 schreef lof102 het volgende:
En daar was ik weer! Tijdens de buien toch nog het eea kunnen doen in m'n stadke, zoals eerder vermeld ben ik de stad als het ware alleen maar aan het voorzien van een ruimere en groenere indeling en een verbeterde infrastructuur!
Het gedeelte waar geen flats staan (laatste plaatje) was voorheen industry, ik heb (bijna) geen enkele flat gesloopt.
Have Fun!!
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Ik neem aan dat je de vullingen bedoeld van 1 tile? Daar moet je 1-way road voor gebruiken. Dan krijg je iets zoals je in onderstaand plaatje ziet.quote:En dan nog een vraagje: Kan iemand mij uitleggen hoe ik gebruik kan maken van de 'vullingen' voor rotondes?
[ot]Nog bedankt voor de link ElmarO![/ot]
Netjes hoor.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:16 schreef lof102 het volgende:
Nog wat shotjes:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Die laatste is toch absoluut mijn favo, met dat mega grote gebouw wat daar uit de grond schoot
Ik speel de standaard regio Londen, dit is overigens de enige stad, er ligt nog wel een kaart naast deze stad die de stad voorziet van energie en water.quote:Netjes hoor.Maar op welke regio speel jij? En is die standaard al zo hoog (qua grond boven het water)? Zo ja, dan heb ik er wel interesse in.
Vervuilde industrieterreinen maken niet automatisch plaats voor hightech industrieën. Je moet de oude vervuilende industrie en desnoods de productieindustrie gewoon slopen. Niet dezonen, gewoon slopen. Daarbij de belasting van dirty industry op 20 zetten... De andere industriebelastingen op normale waarden houden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:32 schreef Chaos-Zero het volgende:
Om weer terug te komen op de hightech, ik zit nu in jaar 124 en heb nog geen enkele hightech...
Vind het toch een beetje vreemd.
Thnx voor de tip ga het meteen proberen!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:59 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Vervuilde industrieterreinen maken niet automatisch plaats voor hightech industrieën. Je moet de oude vervuilende industrie en desnoods de productieindustrie gewoon slopen. Niet dezonen, gewoon slopen. Daarbij de belasting van dirty industry op 20 zetten... De andere industriebelastingen op normale waarden houden.
Je hoeft niet persee te slopen, als je alleen die belastingen flink omhoog gooit (ook voor produktie industrie) en de belasting voor hightech extra laag dan komen die hightech bedrijfen vanzelf. Ook eventjes wat van die verorderingen aanvinken die vervuiling in de stad tegen gaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:59 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Vervuilde industrieterreinen maken niet automatisch plaats voor hightech industrieën. Je moet de oude vervuilende industrie en desnoods de productieindustrie gewoon slopen. Niet dezonen, gewoon slopen. Daarbij de belasting van dirty industry op 20 zetten... De andere industriebelastingen op normale waarden houden.
het ligt er ook een beetje aan hoe groot je stad is, een stad van 4000 inwoners moet je dat niet bij flikken, ineens een 'dirty industry' gebied wegvagen. Heb je een stad van 100.000 inwoners, dan moet het makkelijk kunnen dat je stap voor stap de dirty industry weghaalt. Niet in een keer alles, dan komt het gewoon terug hier en daar. Oh, en zorg dat je hi-tech (nieuw toegewezen industriegebied) ook niet plaatst naast vervuilende industriegebieden, dan komt er alleen nog meer vervuilende industrie op die nieuwe toegewezen plaats. Zo heb ik het althans ondervonden. Gewoon kijken waar de luchtvervuiling laag is, en zoek een locatie vrij dicht bij een woongebied voor een medium/low commute time. Dan krijg je zeker hi-tech.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:02 schreef Chaos-Zero het volgende:
Nou ik heb het gister even gedaan, maar als ik de belastingen omhoog gooi en ga ik dik verlies draaien. Al werden me in en uitkomsten wel paar duizend dollar lager..
Thnx, ik zal denk ik morgen weer even proberen. Het gedeelte wat ik hi-tech wilde maken lag best ver van de 'woon gebied' zeg maar, naar me gewone industrie terein. Kan ik de tax gewoon in 1x op 20 zetten, of kan het beter stukje bij beetje?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:12 schreef Kadafi het volgende:
[..]
het ligt er ook een beetje aan hoe groot je stad is, een stad van 4000 inwoners moet je dat niet bij flikken, ineens een 'dirty industry' gebied wegvagen. Heb je een stad van 100.000 inwoners, dan moet het makkelijk kunnen dat je stap voor stap de dirty industry weghaalt. Niet in een keer alles, dan komt het gewoon terug hier en daar. Oh, en zorg dat je hi-tech (nieuw toegewezen industriegebied) ook niet plaatst naast vervuilende industriegebieden, dan komt er alleen nog meer vervuilende industrie op die nieuwe toegewezen plaats. Zo heb ik het althans ondervonden. Gewoon kijken waar de luchtvervuiling laag is, en zoek een locatie vrij dicht bij een woongebied voor een medium/low commute time. Dan krijg je zeker hi-tech.![]()
Je moet in het begin (t/m de 150.000 inwoners, een lang begin dus) niet te veel geven wat je inwoners eisen. Geef ze nóg niet de hoeveelheid veiligheid, gezondheidszorg en educatie die ze nodig hebben. Met de jaren 'plant' je telkens ergens een voorziening erbij, zo doe je dat ook met parken e.d. Dit is de enige manier om geld te cashen, en een stad uit te breiden. Het is niet zo makkelijk meer als met Simcity 3000 (World Edition).quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:11 schreef Symn het volgende:
ik wou dat ik onwijs goed was in dit spel als ik dit zie, maar zelfs op level 'easy' krijg ik nog geen stad met 1 miljoen inwoners. Echt frusti!
Dat kanquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:18 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik vraag me af, ik ga misschien een laptop kopen en ga daar dan ook simcity op installeren, maar me vraag is of ik dan gewoon me simcity 4 map vanuit mijn documenten kan kopieren naar de laptop, zodat ik alle plugins nog heb.
Eventueel ook voor latere nieuwe Windows installaties, dat ik dan niet alles weer opnieuw moet downloaden?
uiteraard. al die rewards leveren voordelen op voor je bevolking, je moet ze alleen wel goed plaatsen..quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 01:25 schreef Dynd het volgende:
FF een vraagje: Is het verstandig om in mijn stad (gebouwt volgens de nederlandse guide in de OP) al die rewards die ik krijg aangeboden neer te zetten? Zoals betere scholen,kerkenbegraafplaatsen etc.?
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:49 schreef Chaos-Zero het volgende:
Weet iemand of ik ergens de Amsterdam Arena kan downloaden?
Mooie screenies x)quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:55 schreef ElmarO het volgende:
Wat pics van mijn nieuwe stadje.
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Daarvoor heb je nodig:quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:03 schreef Gallorini het volgende:
[..]
Mooie screenies x)
Hoe heb je die brug zo gemaakt? Heb zelf tijdje terug ook eens zoiets geprobeerd, maar toen legde ze gewoon weg van boven naar beneden en andersom
Hmm, heb die 2 mods gedownload, maar zie nergens een raintool. Volgens een topic op Simtropolis ( http://www.simtropolis.com/forum/messageview.cfm?catid=42&threadid=92782&enterthread=y ) staat hij niet tussen versie 1, en is versie 2 niet meer te vindenquote:Op maandag 18 augustus 2008 19:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Daarvoor heb je nodig:
Bridge Height Mod
Additional God Mode Terrain Tools
Als ik het goed heb, heeft laatstgenoemde de zogenaamde Rain-tool. Deze kan je alleen bereiken als in de God-modus zit (in-game te bereiken via CTRL+SHIFT+ALT en dan op het zonnetje klikken). Door middel van deze Rain-tool kan je als je de grond een klein beetje verlaagt een brug aanleggen over land.
Eerst verlaag je op een punt waar je ongeveer de brug wilt aanleggen het land een beetje. Dan selecteer je de Rain Tool en klik je op de plek waar het land een klein beetje verlaagt is. Deze vult zich nu met water en dan kan je een brug aanleggen. Als je de stad saved en verlaat is het water verdwenen, dus leg de brug aan voordat je de stad verlaat.
Hoop dat ik het zo enigszins duidelijk heb uitgelegd.
Versie 2 heb ik nog wel. PM me je mailadres maar en ik mail hem wel naar je.quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:24 schreef Gallorini het volgende:
[..]
Hmm, heb die 2 mods gedownload, maar zie nergens een raintool. Volgens een topic op Simtropolis ( http://www.simtropolis.com/forum/messageview.cfm?catid=42&threadid=92782&enterthread=y ) staat hij niet tussen versie 1, en is versie 2 niet meer te vinden
Donequote:Op maandag 18 augustus 2008 20:29 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Versie 2 heb ik nog wel. PM me je mailadres maar en ik mail hem wel naar je.
Ground Lightrail gaat over in Elevated Rail, is echter heel lastig om ground light rail aan te leggen, daar zit veel tijd in en verschillende bugs heeft het ook. Gewone rail kan dacht ik alleen maar over de grond, althans de enige manier waarop ik het werkend krijg.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:56 schreef JDude het volgende:
Waarom is er eigenlijk geen overgang mogelijk van Rail op grondniveau naar Elevated Rail?
Er is wel een verloop van Elevated Rail naar Subway, maar die zoek ik niet. Is er een manier om Elevated en Ground Rail toch met elkaar te verbinden?
Verschijnt er niet toevallig iets in de trant van The Ultimate Budget Control Menu in je nieuwsticker als je de bank geplaatst hebt? Zo ja, dan moet je daarop klikken en dan kan je je budget verhogen. Je kan de bank verder gewoon verwijderen, want dat nieuwsbericht blijft toch staan.quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:23 schreef Phrits het volgende:
Ik had vandaag zo'n plugin gedownload waarbij je 2 (volgens mij) banken krijgt.
Die staan onderaan bij GIFTS en kosten allebei 25,000
Had gelezen dat je er goed geld mee kon verdienen, maar ik weet me-god niet wat het doet en hoe ik dat geld krijg.
Iemand antwoord?
Mja, dat is inderdaad zo. Op de elevated rail rijdt een ander type treintje dan op de ground rail.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:42 schreef Kadafi het volgende:
Ground Lightrail gaat over in Elevated Rail, is echter heel lastig om ground light rail aan te leggen, daar zit veel tijd in en verschillende bugs heeft het ook. Gewone rail kan dacht ik alleen maar over de grond, althans de enige manier waarop ik het werkend krijg.
Dat klopt inderdaad, ik maak er alleen geen gebruik van aangezien je er toch geen ruimte mee spaart en het er lelijk uit ziet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:51 schreef Chaos-Zero het volgende:
Met de NAM pack kan je wel wat hoger boven de grond een trein rails bouwen
Dit lijkt wel je levenswerk, hoeveel uur heeft hierin gezeten? 400 minimaal lijkt me, prachtige screenshot van heel je stad!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:50 schreef lof102 het volgende:
Ondanks de 'prop-pox' bouwen we gewoon door!
[ link | afbeelding ]
Het enige gedeelte wat nog aandacht nodig heeft is het gebied linksonderin, de rest is allemaal onder handen genomen.
Ah cool, heb jij voor mij een linkje daarvan?quote:Op zondag 7 september 2008 00:40 schreef reem het volgende:
Ja. Dan hoef je niet hele je map vol te bouwen met industry terwijl er maar een paar mensen werk hebben. De verhouding industriële gebouwen/ werkgelegenheid wordt daarmee realistischer.
Even zoeken op www.simtropolis.com zou je aardig verder moeten helpen.quote:Op zondag 7 september 2008 00:51 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Ah cool, heb jij voor mij een linkje daarvan?
Danke sehr, ik ga binnenkort toch even wat uren achter de plugins spenderen. Want standard is het niet meer echt zo leukquote:Op zondag 7 september 2008 09:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Even zoeken op www.simtropolis.com zou je aardig verder moeten helpen.
Minder waterleidingen aanleggen, een leiding reikt tot 6 rasters ernaast, en kijk ook naar het verbruik van je waterpomp(en), als dat slechts 10% is, dan ligt het daar aan, en moet je misschien meerdere watertorens aanleggen.quote:Op maandag 8 september 2008 20:52 schreef Mestras het volgende:
ik heb een vraag:
mijn stad heeft 10.000 inwoners alleen van mijn budget uitgaven iets van 9000 is 4000 aan waterleiding wat kan ik hier tegen doen????
zie de OP:quote:Op maandag 29 september 2008 14:32 schreef Yi-Long het volgende:
Vandaag is het me eindelijk weer gelukt om Sim City 4 te installeren, maar inmiddels op Vista met een breedbeeld monitor, en nu zit er in de game geen optie/setting om het beeld aan te passen op breedbeeld, dus is er ergens iets te downloaden ofzo om dit wel aan te kunnen passen!?
quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:21 schreef Zero2Nine het volgende:
Aangepaste ResolutieGa naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart; Rechtermuisklik, eigenschappen; Bij doel het volgende neerzetten:
"C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off -CustomResolution:enabled -r1680x1050"
Natuurlijk kun je hier zelf ook een andere resolutie invullen.
Zie ook de OP:quote:edit: ow... ik speel op quad-core: hoe stel ik die game in om hem dan op 1 core te draaien!?
quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:21 schreef Zero2Nine het volgende:
Dual Core processors:
Uit eigen ervaring is gebleken dat Simcity 4 niet helemaal lekker werkt met Dual Core processors. Het spel wil dan nog weleens last hebben van plotselinge versnellingen.
Om dit probleem te kunnen omzeilen moet je als het spel eenmaal is opgestart via Ctrl+Alt+Del naar Windows Taakbeheer gaan. Dan ga je naar processen en klik je met de rechtermuisknop op 'Simcity4.exe'. Dan ga je naar 'affiniteit instellen' en vink je bijvoorbeeld 'CPU 1' uit en klik je op 'OK'. Nu zou je geen last meer moeten hebben van plotselingen versnellingen.
Dankquote:
Thanksquote:Zie ook de OP:
[..]
Hoe moet ik het dan doen!?quote:Op maandag 29 september 2008 16:03 schreef Chaos-Zero het volgende:
Maar als je het via taakbeheer veranderd dat ie op 1 core moet spelen, moet je dat elke keer doen
Heel toevallig was ik er laatst ook naar opzoek, maar omdat ik net moest werken kon ik de link niet voor je opzoeken, hier alsnog de link: http://sc4devotion.com/forums/index.php?PHPSESSID=06f65b197cfd705656dc7ffde6ea270e&topic=5060.0quote:
Thanks manquote:Op maandag 29 september 2008 20:58 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Heel toevallig was ik er laatst ook naar opzoek, maar omdat ik net moest werken kon ik de link niet voor je opzoeken, hier alsnog de link: http://sc4devotion.com/forums/index.php?PHPSESSID=06f65b197cfd705656dc7ffde6ea270e&topic=5060.0
Stap 2 is overigens niet verplichtsucces!
voor de NL treinen: zoek eens op auteur oppiequote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:37 schreef Superheld het volgende:
Heeft iemand toevallig (een link naar) de NS treinen en nederlandse wegen nog?
Kan ze niet vinden op simtropolis namelijk...
1GB is wel wat krap voor het spel, maar volgens mij zou het moeten werken?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:03 schreef Kadafi het volgende:
Ik word er nogal gek van dat het spel continue uitvalt als ik op de grootste map een stad heb van 80.000 + inwoners. Is 1 gig werkgeheugen daar niet genoeg voor ofzo?
Ik heb een stad met 40k inwoners en speel op een laptop met 1.5 Ghz Celeron M + 512 mb en dat draait opzich nog wel aardigquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:07 schreef mschol het volgende:
[..]
1GB is wel wat krap voor het spel, maar volgens mij zou het moeten werken?
Hoe meer geheugen hoe beter, maar ik heb steden gehad van 300.000 inwoners op mijn eigen 1 gig geheugen systeempje. Het gaat dan wel retetraag, maar het kan. Het spel crashte niet. 80K inwoners zou eigenlijk niet echt een probleem mogen zijn.In mijn ervaring tenminste.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:03 schreef Kadafi het volgende:
Ik word er nogal gek van dat het spel continue uitvalt als ik op de grootste map een stad heb van 80.000 + inwoners. Is 1 gig werkgeheugen daar niet genoeg voor ofzo?
Die gebouwen zijn gedownload, of niet?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 22:31 schreef lof102 het volgende:
Still building
[ link | afbeelding ]
Zal binnenkort weer eens een update geven, de plaats naast M'dam begint ook mooi vorm te krijgen!
Inderdaad, ik denk dat 90% van wat je ziet is gedownloadedquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 22:41 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die gebouwen zijn gedownload, of niet?
Welke guide bedoelde je?quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:15 schreef Stofje het volgende:
Ik ben ook weer begonnen, ik stopte er altijd mee omdat ik m'n stad niet winstgevend kreeg, maar die guide van Falco helpt goed zeg. Nu een redelijk winstgevende stad, inclusief goedlopende metro en matiglopende trein. Over treinen: Het station, waar hoort ie? Ik neem aan aan de zijkant van het spoor. Het pijltje moet gericht staan op het spoor, heb ik dat zo goed? Wat is een ideale positie van een station?
Wat doet die dan?quote:Op zondag 2 november 2008 16:15 schreef Syb-rund. het volgende:
het wordt echt super makkelijk met die industry quadriplier plugin, had ik dat maar eerder geweten
die vermeerdert het aantal banen in de industrie met 3 (of meer) dus bijv een gastank die kan normaal plaats heeft voor 8 banen, heeft er nu 24. uiteindelijk hoef je dus niet de halve map vol te zetten met industrie-zones (wat eerst altijd het geval was) en is het veel makkelijker je stad winst te laten draaienquote:
Thanksquote:Op zaterdag 1 november 2008 15:56 schreef lof102 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk dat 90% van wat je ziet is gedownloaded
Neeh, egt overal vandaanquote:
Ik zal morgen overdag eens kijken wat ik allemaal kan vinden en hoe ik het allemaal kan installerenquote:Op maandag 3 november 2008 22:12 schreef lof102 het volgende:
[..]
Neeh, egt overal vandaan
STEX, LEX, japanse sites, nog waziger sites, vanalles wat ik leuk vond
Gevonden!quote:Op maandag 3 november 2008 00:11 schreef reem het volgende:
Die NAM-tool moet je eigenlijk ook wel installeren. Zonder deze loop je tegen zeer onrealististische verkeersproblemen op.
Is een installatiequote:Op dinsdag 4 november 2008 17:48 schreef Stofje het volgende:
[..]
Gevonden!. Hoe installeer je zoiets eigenlijk, of is dat een hele domme vraag?
Ah, een doel voor m'n VVV-bonquote:Op donderdag 6 november 2008 16:55 schreef reem het volgende:
ohhhhh, de rush hour/deluxe versie ligt in veel winkels voor 5-10 euro nu. koopje.
Daarom, met NAM kun je de capaciteit van wegen 2 tot 5 x vergroten. Scheelt een hoop gezeurquote:Op donderdag 6 november 2008 17:12 schreef vdvorst het volgende:
Het verkeer blijft altijd alleen gruwelijk irritant...
Heb je 200 inwoners, dan al zitten de wegen vol met auto's....
Ik hoop het, al zullen we er nog lang op moeten wachten, aangezien ze bij EA net Societies (brrrr) hebben uitgebracht.quote:Op maandag 10 november 2008 09:52 schreef MrTorture het volgende:
Zou er ooit nog een nieuwe SC komen? Eentje waarbij je in 4 ipv 2 richtingen kunt bouwen? (niet alleen horizontaal en verticaal "isometrisch", maar ook in beide diagonalen?) Dat gridbased bouwen neemt iedere keer weer bouwplezier weg
Welke winkels? Dan ga ik m denk ik halen, speel nog altijd met kale versie zegmaar. Al die grafische uitbreidingen hoef ik niet per se maar dit is een goede mogelijkheid om RH aan te schaffen.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:55 schreef reem het volgende:
ohhhhh, de rush hour/deluxe versie ligt in veel winkels voor 5-10 euro nu. koopje.
Cities XL, een onofficiele opvplger komt het meest in de buurtquote:Op maandag 10 november 2008 09:52 schreef MrTorture het volgende:
Zou er ooit nog een nieuwe SC komen? Eentje waarbij je in 4 ipv 2 richtingen kunt bouwen? (niet alleen horizontaal en verticaal "isometrisch", maar ook in beide diagonalen?) Dat gridbased bouwen neemt iedere keer weer bouwplezier weg
Ziet er erg vet uitquote:Op maandag 10 november 2008 20:00 schreef lof102 het volgende:
[..]
Cities XL, een onofficiele opvplger komt het meest in de buurt
http://www.citiesxl.com/i(...)e/Itemid,59/lang,en/
Dat kan het natuurlijk zijn. Best veel plugins de laatste tijd geïnstalleerd... Tja, hoe zie je zoiets?quote:
Godverdomme. Ik heb alle plugins van de laatste week weggehaald (deze plugins had ik ook nog niet gebruikt), maar het blijft gewoon hetzelfde. De week ervoor ging ie prima. Wat is dit zwaar irritant zeg, volgens mij heeft het wel te maken met de grootte van de stad, want het spel start ook frustrerend traag op.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:31 schreef reem het volgende:
Trial and error procedure. Gewoon uitproberen lijkt me.
Windows XP met 512MB geheugen blijkbaar...quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:42 schreef reem het volgende:
Wat voor PC heb je? 2 Gig RAM is echt wel het minimum als je t spel op Vista draait.
Ik heb t gespeeld op XP met 256 MB geheugen. Het gaat wel maar niet van harte. Niet Rush Hour trouwens, alleen de gewone SC4.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:57 schreef Stofje het volgende:
[..]
Windows XP met 512MB geheugen blijkbaar...Jeutje
.
De gewone SC4 heb ik ook nooit problemen mee gehad, maar dit vind ik toch wel een veel leuker speel... Ik ben ook totaal geen spelletjesspeler op de computer, da's waarschijnlijk de reden dat ik er zo laat achter kom dat ik zo'n "verouderd" systeem hebquote:Op dinsdag 18 november 2008 20:00 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik heb t gespeeld op XP met 256 MB geheugen. Het gaat wel maar niet van harte. Niet Rush Hour trouwens, alleen de gewone SC4.
Ja, hier. Ik herken je probleem alleen nietquote:Op dinsdag 18 november 2008 19:18 schreef Henkenkees het volgende:
speelt er dan niemand hier rush hour??
met 512MB/1GB erbij en een schone windows installatie zou hij weer een eind moeten komenquote:Op dinsdag 18 november 2008 19:57 schreef Stofje het volgende:
[..]
Windows XP met 512MB geheugen blijkbaar...Jeutje
.
die drie dingen heb je dus nodig als je wil dat de plugin goed functioneert.quote:DEPENDANCIES:
If you want to use the seasonal lots, you must have or download great PEG´s Seasonal Woods.You can do it here:
http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?mode=files&filetype=BAT&Str=peg%20seasonal%20woods%20v206b
BSC TEXTURE PACK JERONIJ - VOL01
BSC MEGA PROP PACK JERONIJ - VOL02
Die heb ik dus al geinstalleerdquote:Op woensdag 19 november 2008 23:32 schreef reem het volgende:
[..]
die drie dingen heb je dus nodig als je wil dat de plugin goed functioneert.
Bij het aanleggen ervan hou ik op schaal dan van het spel een paar mm over ik kan het spoor niet aansluiten op het perron. bij de toturial rush hour krijg je een x-aantal gele vakjes waarover je het spoor moet trekken, alleen 1 van deze vakjes staat op de plek van het perron waardoor ik de melding "vak is al gereserveerd" krijg dus ik kan hem niet aansluiten zal kijken of ik een fototje ervan kan laten zienquote:Op woensdag 19 november 2008 07:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Ja, hier. Ik herken je probleem alleen niet.
Ik heb Deluxe... dat is SC4 plus Rush-Hour ineen...quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:18 schreef Henkenkees het volgende:
speelt er dan niemand hier rush hour??
Hoeveel Mb aan plugins heb je.....? Dit wordt namelijk naast de standaard onderdelen van windows en Simcity OOK in het geheugen geladen... En 512Mb geheugen en 700Mb aan plugins kan wel eens botsen... Ik heb dit zelf ook gehad, 2 gig geheugen en 3 gig plugins...quote:Op woensdag 19 november 2008 08:26 schreef mschol het volgende:
[..]
met 512MB/1GB erbij en een schone windows installatie zou hij weer een eind moeten komen
Eigenlijk best extreem, je pc uitbreiden met 2 Gig omdat je teveel simcity plugins hebtquote:Op zondag 23 november 2008 21:21 schreef lof102 het volgende:
[..]
Hoeveel Mb aan plugins heb je.....? Dit wordt namelijk naast de standaard onderdelen van windows en Simcity OOK in het geheugen geladen... En 512Mb geheugen en 700Mb aan plugins kan wel eens botsen... Ik heb dit zelf ook gehad, 2 gig geheugen en 3 gig plugins..., 2 gig erbij en het probleem was weg!
Ik kan nu redelijk ongestoord spelen, alhoewel het nog altijd niet veilig is. Een paar dagen geleden woedde er een brand in m'n stad en besloot ik direct na de brand te saven omdat ik het eigenlijk al té lang niet meer gedaan had en ik nogal veel gebouwd had. Tja, wat denk je...quote:Op woensdag 19 november 2008 14:02 schreef reem het volgende:
Het zou ook iets anders kunnen zijn.. Ik heb gisteren een nieuw wijkje aangelegd, en heb wat puzzle pieces gebruikt voor wat viaducten. Tijdens het aanleggen viel het spel meerdere keren uit. Toen ik eindelijk de verbinding had gebouwd, zonder dat 'ie vastliep.. liep het spel in anderhalf uur drie keer vast. Dus ik denk dat een niet correct aangelegde verbinding met puzzle pieces ook kan leiden tot uit het spel geschopt worden.
Dat is zeker wel belangrijk. Bouw maar eens een stad met daaromheen een aantal andere steden. Wanneer je dan uiteindelijk weer terug gaat naar die eerste stad in het midden en deze speelt, dan zal deze stad opeens groeien als kool!quote:Op maandag 1 december 2008 21:47 schreef MrTorture het volgende:
Is het trouwens erg belangrijk om meerdere steden/dorpen in je region te gooien?
Ghehehe, dat hoor ik vakerquote:Op dinsdag 2 december 2008 23:49 schreef reem het volgende:
Het is een kwestie van smaak hoor (en ik ben jaloers op al die hoge torens), maar vind je dat mooi, zo enorm veel hoogbouw?
Bijvoorbeeld. Al is dat niet noodzakelijk. In ieder geval moet je niet verder gaan dan Medium Residental. De echt grote flats blijven dan weg. Zo is het een stuk makkelijker om met laag/middenbouw te werken.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:49 schreef Kadafi het volgende:
Ja, zou zo een deel uit Tilburg of Rotterdam kunnen zijn. Hoe maak je zoiets, gewoon de bouwstijl altijd hetzelfde houden?
En het voordeel is dat je niet zoveel scholen/ziekenhuizen etc. nodig hebt voor een bepaalde wijk van je stad.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:59 schreef Stofje het volgende:
Ik bouw echt alleen maar met dense res/ com/ ind. Moet ik toch eens mee kappen, ik vind die hoogbouw ook niet zo geweldig om te zien. Levert natuurlijk wel meer inwoners op, maar mijn doel is toch meer de schoonheid van de stad.
High-tech industrial krijg je o.a. geloof ik wanneer je gewoon erg veel hoog-opgeleide, slimme sims hebt. Dus veel investeren in onderwijs enzo. Daarmee zorg je er trouwens ook voor dat de criminaliteit erg laag blijft.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:25 schreef Stofje het volgende:
Ziet er echt veel leuker uit.
Ik heb idd altijd tekort aan scholen en ziekenhuizen. Trouwens toch nog twee vraagjes:
[ afbeelding ] Er is bij mij vaak een tekort aan kantoorruimte, hoeveel (dense) commercial ik ook bouw. Zou dat dense moeten zijn, of hoe krijg je dat voor elkaar?
[ afbeelding ] High tech industrial is ook moeilijk te ontwikkelen, wat is daar de speciale tactiek voor?
Daar gaat je sociale levenquote:Op vrijdag 5 december 2008 11:20 schreef iFries het volgende:
Ook Simcity 4 deluxe gekochtZal hier ook eens blijven meelezen
Had ik toch al nietquote:Op vrijdag 5 december 2008 12:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Daar gaat je sociale leven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |