quote:
Op woensdag 21 mei 2008 10:24 schreef Jakhals het volgende:Wat zijn de grote voordelen van Breda naast Tilburg. Het lijkt me dat Breda veel minder studenten dan Tilburg heeft..
Breda heeft inderdaad minder studenten dan Tilburg maar is dat een graadmeter om te zien hoe leuk een stad is?
Sommige mensen zeggen dat studenten een stad gezelliger maken maar als ik eens in Tilburg ben dan merk ik daar weinig van. Zoals BF al zegt is er in één café in Breda meer gezelligheid dan in de hele binnenstad van Tilburg. Als er in Tilburg een groepje mensen op donderdagnacht bij elkaar staat dan is dat niet uit gezelligheid maar dan is het altijd knokken, niet dat dat in Breda niet voorkomt maar in Tilburg toch wat vaker, of het moet altijd zo zijn als ik er ben.
De sfeer in een stad wordt trouwens ook heel erg bepaald door hoe iemand de stad ervaart. Loop je door Tilburg dan zie je een dorp dat nogal uit de kluiten gewassen is en grotendeels gewoon uit de grond gestampt is. Loop je door Breda dan zie je historische gebouwen, niet alleen in de binnenstad hoor. Al is er aan de Haagse Beemden weinig historisch

. Laten we het zo zeggen: Breda is een fatsoenlijke stad, Tilburg is een poging tot stad.
En tot zover mijn veel te lange, tikje filosofische antwoord

.
Edit: En tevens TVP
[ Bericht 0% gewijzigd door UvdP op 21-05-2008 11:40:16 ]
Rockstars, is there anything they don't know? (Homer J. Simpson)