abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57590698
quote:
Fitna (film)
Regie : Geert Wilders
Productie : Geert Wilders
Script : Geert Wilders
Uitgebracht : maart 2008
Genre : korte film
Lengte : 15 minuten
Land : Nederland

Geert Wilders, de maker van de film

Fitna (Arabisch: فتنة), ook wel de Koranfilm van Geert Wilders genoemd, is een vijftien minuten durende Nederlandse korte film, die, na enig uitstel, waarschijnlijk zal verschijnen in maart 2008.

Fitna betekent beproeving en is een zeer breed begrip. Oorspronkelijk betekende het begrip letterlijk het in het vuur verhitten van goud en zilver om dat op echtheid te toetsen. In de Koran wordt het woord gebruikt om het gevaar te omschrijven dat moslims terugkeren naar het veelgodendom of het heidendom. Zo is iemand die fitna zaait in de ogen van moslims een groter kwaad dan een moordenaar. In het algemeen staat fitna voor 'het kwaad'.[1][2] De film zal in ieder geval verschijnen op het internet, op de website fitnathemovie.com. Of de film ook te zien zal zijn op de publieke omroep is nog niet bekend.[3]

Commotie

Nog voordat de film is verschenen, zorgt deze voor veel commotie in de moslimwereld. Zo heeft Iran laten weten, dat er consequenties zullen volgen mocht de film daadwerkelijk worden uitgezonden.[4] In Pakistan werd de beveiliging van Nederlandse diplomatieke vestigingen en bedrijven aanzienlijk opgevoerd uit angst voor woedende moslims.[5] De Arabisch-Europese Liga kondigde aan met een "tegenfilm" te komen.[6] De islamitische organisatie Hizb ut-Tahrir besloot naar aanleiding van het nieuws over de productie van de film folders uit te delen tegen "lasterwerk van de islam".[7] De Taliban dreigt met aanvallen op de Nederlandse soldaten in Afghanistan. [8]Ook de politiek roerde zich. De Nederlandse minister-president Jan Peter Balkenende (CDA) sprak van "een forse crisissituatie".[9] Minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) vroeg burgemeesters extra alert te zijn in verband met de film.[10] Fitna kreeg echter ook bijval. Zo noemde Minister Ella Vogelaar (PvdA) de film goed voor het integratiedebat.[11][12]

Televisiemakers Ersin Kiris en Vincent van der Lem maakten De Tegenfilm, een 28-minuten durend verslag waarin Kiris op zoek gaat naar "de grenzen van vrijheid van meningsuiting". [13]

Egypte weerde de kinderfilm Waar is het Paard van Sinterklaas? op het filmfestival van Cairo.[14]

Bronnen, noten en/of referenties:

1. Fitna is 'het kwaad', BN/De Stem, 9 februari 2008
2. Koranfilm Wilders heet Fitna, NU.nl, 9 februari 2008
3. Koranfilm Wilders komt op internet, NU.nl, 5 januari 2008
4. 'Iran waarschuwt Nederland om film Wilders', NU.nl, 22 januari 2008
5. Koranfilm: Pakistan beveiligt Nederlanders, Elsevier, 8 februari 2008
6. Arabische Europese Liga maakt tegenfilm Wilders, NU.nl, 17 januari 2008
7. Islamitische beweging foldert tegen ‘laster', NRC.nl, 28 december 2007
8. Taliban dreigen met aanvallen wegens Wilders-film, NU.nl, 28 februari 2008
9. 'Koranfilm zorgt voor forse crisissituatie', NU.nl, 18 januari 2008
10. Minister vraagt burgemeesters alert te zijn om Koranfilm, NU.nl, 16 januari 2008
11. Vogelaar: Koranfilm goed voor integratiedebat, Elsevier, 29 januari 2008
12. Geert Wilders' koranfilm: alle ophef en paniek, Maartje Willems, Elsevier, 23 januari 2008
13. http://www.mtnl.nl/read/tegenfilm-infox
14. Nederland vraagt Egypte opheldering over boycot, Trouw, 28 februari 2008
Voorgaande topics.
Koranfilm Wilders # 01: Kabinet bereidt zich voor.
Koranfilm Wilders # 02 : Kabinet bereidt zich voor.
Koranfilm Wilders # 03 : Kabinet bereidt zich voor
Koranfilm Wilders # 04 : Wilders tijdelijk het land uit ?
Koranfilm Wilders # 05 : Groot alarm na film Wilders
Koranfilm Wilders # 06 : Site Willem II gekraakt.
Koranfilm Wilders # 07 : Koranfilm Wilders heet Fitna, Jihad
Koranfilm Wilders # 08 : Balkenende: Ik maak me hele grote zorgen
Koranfilm Wilders # 09 : Balkenende: Ik maak me hele grote zorgen
Koranfilm Wilders # 10 : Kan Wilders worden gestopt ?
Koran-film Wilders #11 : Wilders spreekt: Ik capituleer niet
Koran-film Wilders #12: Europa moet film Wilders gezamenlijk uitleggen
Koran-film Wilders #13: NAVO-baas bezorgd over Wilders-film.
Koran-film Wilders #14: Deel kabinet wil film verbieden
Koran-film Wilders #15: EU bereidt ambassades voor op film Wilders
Koran-film Wilders #16: EU bereidt ambassades voor op film
Koran-film Wilders #17: Uitzenddatum nog steeds onbekend.
Koran-film Wilders #18: wordt Fitna in de 2e kamer vertoond?
Koran-film Wilders #19: Fitna voor 1 april uit op internet
Koran-film Wilders #20: Wilders op de vingers getikt door Deense premier
Koran-film Wilders #21:Waar zowat iedereen de film al zat is.
Koran-film Wilders #22: NMO wil film misschien uitzenden; fitna-site down
Koran-film Wilders #23: 'No way, NMO'
Koran-film Wilders #24: Wilders krijgt Tsjechisch aanbod
Koran-film Wilders #25: Wilders krijgt Tsjechisch aanbod

Proloog
  • 'Wilders trapt moslims op het hart'
  • Moefti waarschuwt Wilders over zijn filmproject
  • Politie arresteert anti-Wilders-activisten
  • Wilders praat met NOVA over Koran-film
  • Kritiek op voorgenomen film Wilders over de Koran (deel 3)
  • Willders film: Nederlandse Moslim Raad vreest het ergste (deel 2)
  • Wilders: The Movie (deel 1)

Achtergronden : Geert Wilders

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2008 23:49:28 ]
  • pi_57590724
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 23:31 schreef Meki het volgende:

[..]

Scroll ff naar boven, denk maar niet dat je makkelijk van mij kan afkomen
    je hebt geen vraag aan mij gericht... dus linkje?
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_57590750
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 23:49 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

je hebt geen vraag aan mij gericht... dus linkje?
    Je zei dat ik joden haatte
    Maar ik haat ze totaal niet

Geloof me maar of niet
    Ik heb veel Joodse vrienden en ik ga binnenkort naar een vergadering van Joodse oma's over de toename van racisme tegen Moslims
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
      maandag 24 maart 2008 @ 23:52:06 #4
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_57590761
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 23:51 schreef Meki het volgende:
    Ik heb veel Joodse vrienden en ik ga binnenkort naar een vergadering van Joodse oma's over de toename van racisme tegen Moslims
    Mag ik ook komen? Wat lief.
    En latkes
      maandag 24 maart 2008 @ 23:52:47 #5
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_57590773
    Overigens, ik kan eroverheen hebben gelezen, maar ik lees nergens dat Wilders het aanbod van de NMO heeft afgewezen. Hoe zit dat?
    pi_57590782
    quote:

[..]

Geloof me maar of niet
    dus eigenlijk zeg je nu dat je joden haat en hypocriet bent heb genoeg posts van jou gelezen
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_57590784
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 23:52 schreef Floripas het volgende:
    Overigens, ik kan eroverheen hebben gelezen, maar ik lees nergens dat Wilders het aanbod van de NMO heeft afgewezen. Hoe zit dat?
    Hij weigert Hans en Hassan het vooraf te laten bekijken.
    pi_57590806
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 23:53 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dus eigenlijk zeg je nu dat je joden haat en hypocriet bent heb genoeg posts van jou gelezen
    Lezen is ook een kunst.
    pi_57590809
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 23:53 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Kan een iemand iets doen aan deze walgelijke beschuldiging die ik niet wil zien omdat deze mijn eer aantast
      maandag 24 maart 2008 @ 23:55:32 #10
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_57590825
    quote:

google: 'no way wilders': http://spitsnet.nl/nieuws.php/1/13222/online
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_57590827
    quote:

[..]

Mag ik ook komen? Wat lief.
    En latkes
    En ik heb binnenkort een excursie naar de vernietiningskampen. De eerste keer dat ik met mijn eigen ogen zal zien.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 maart 2008 @ 23:56:50 #12
    862 Arcee
    Look closer
    pi_57590848
    Is die film er nou nog niet? Het lijkt alsof 't al weer geweest is.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_57590859
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1242231.html
    blog

Whehe. Kinderachtig, maar Network Solutions kon daar op wachten.
      maandag 24 maart 2008 @ 23:57:41 #14
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_57590862
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 23:55 schreef Meki het volgende:

[..]

En ik heb binnenkort een excursie naar de vernietiningskampen. De eerste keer dat ik met mijn eigen ogen zal zien.
    Welke?
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_57590885
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 23:57 schreef gronk het volgende:

[..]

Welke?
    Onbekend, wil der binnenkort met de auto erheen gaan.
    Wil ff kijken wat voor soort mensen er nog kunnen leven in deze wereld die dit hebben aangericht.

En daar ben ik bang voor dat Wilders die kant op gaat.
    pi_57590907
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 23:59 schreef Meki het volgende:

[..]

Wil ff kijken wat voor soort mensen er nog kunnen leven in deze wereld die dit hebben aangericht.

kap nou eens met wilders neer te zetten als de nieuwe adolf hitler
      dinsdag 25 maart 2008 @ 00:00:57 #17
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_57590909
    quote:

[..]

Meki.....
      dinsdag 25 maart 2008 @ 00:01:16 #18
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_57590916
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 23:55 schreef Meki het volgende:

[..]

Mag ik even melden dat ik dat een mooi initiatief van je vind?
    pi_57590930
    ....O .....M .......G
    pi_57590950
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:01 schreef Floripas het volgende:

[..]

Mag ik even melden dat ik dat een mooi initiatief van je vind?
    Ja, vooral de achterliggende gedachte waarom hij erheen gaat is heel mooi te noemen...
      dinsdag 25 maart 2008 @ 00:03:53 #21
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_57590953
    quote:

[..]

Auschwitz is de bekendste, als je daar de tijd voor hebt, 't is wel een flinke trip.

Daar word je denk ik ook wel genezen van die vergelijkingen.
    pi_57590962
    Ik meen het echt. Ik zal er binnenkort gaan .. gewoon ff kijken met me eigen ogen
    pi_57590969
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:03 schreef Floripas het volgende:

[..]

Auschwitz is de bekendste, als je daar de tijd voor hebt, 't is wel een flinke trip.

Daar word je denk ik ook wel genezen van die vergelijkingen.
    Neen. Vergelijkingen wordt altijd gemaakt om een sfeer te creëren. Vandaar ook vergelijkingen tussen Islam en fascisme, het moet bij je publiek voor een mentale associatie zorgen van iets wat je weet wat naar is geweest, beide kanten gebruiken het, bewust.
    pi_57590982
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:00 schreef gronk het volgende:

[..]

Meki.....
    Je zal het ooit wel een keer snappen.. Het doet je pijn als je telkens van elke kant wordt aangevallen als moslimzijnde , en zeker als je je best doet voor de Nederlandse samenleving.
    pi_57591016
    quote:
    [..] Onbekend, wil der binnenkort met de auto erheen gaan.
    Dude, Wilders zal zelf echt niet zo ver gaan. Maar ik geef wel toe dat hij een inspiratie is voor mensen die wel zovér zouden gaan. Toch lijkt het mij verstandiger om gewoon zijn standpunten aan te vallen en niet zijn karakter. Die standpunten staan namelijk erg zwak.... hij noemt zichzelf geen racist, maar stiekem heeft hij moeite met "zwarte steden" (Bron) en hij houdt niet van politieke correctheid, maar wanneer ze hemzelf verkeerd behandelen is het opeens laf.

Het énige waar ik het met Wilders mee eens ben, is de vrijheid die mensen moeten hebben om Mohammed of delen uit de Koran belachelijk te maken. Niet om mensen te kwetsen, maar om ze te provoceren tot een discussie of gewoon lachen om de absurditeit die je soms tegenkomt.

Een boek kan geinterpreteerd worden zoals je zelf wil.... en dat doet iedereen dus ook. De Koran mag dan misschien perfect zijn.... _NIEMAND_ is zo perfect als Allah en zal deze dus ook niet helemaal kunnen begrijpen. Het probleem is dat veel mensen dat toch denken en hangen hun leven daaraan op. Dat is toch vragen om satire

Ik ben het absoluut oneens met het idee dat een boek (zelfs Mein Kampf) verboden zou moeten worden.... alleen de inhoud mag tot in het oneindige bekritiseerd worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door mahlah op 25-03-2008 00:20:43 ]
    De waarheid ligt altijd in het midden - mahlah
    pi_57591032
    De emotioneelste topic van deze reeks.

Tevens TVP.

[ Bericht 8% gewijzigd door TheMagnificent op 25-03-2008 00:14:21 ]
      dinsdag 25 maart 2008 @ 00:10:02 #27
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_57591049
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:05 schreef Meki het volgende:
    Ik meen het echt. Ik zal er binnenkort gaan .. gewoon ff kijken met me eigen ogen
    Ik ben wel eens meegeweest met een klas van de Sneevlietweg, dat was ook nogal heftig. Keten en ballen op de bus heen, stil op de weg terug.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 00:11:14 #28
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_57591069
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:06 schreef Meki het volgende:

[..]

Je zal het ooit wel een keer snappen.. Het doet je pijn als je telkens van elke kant wordt aangevallen als moslimzijnde , en zeker als je je best doet voor de Nederlandse samenleving.
    Ik snap het wel, maar als je het blijft vergelijken met vernietigingskampen doe je èn de vernietigingskampen tekort, èn je trekt je eigen argument in het belachelijke.
    pi_57591129
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik ben wel eens meegeweest met een klas van de Sneevlietweg, dat was ook nogal heftig. Keten en ballen op de bus heen, stil op de weg terug.
    Ik weet nu al zeker als ik daar heen ga , ga ik uit tranen
    ik zit al in tranen bij tweede werelsoorlogs films. Waar Joden de slachtoffers zijn.

Waarom denk ik dat ik hier de moeite ervoor doe
    pi_57591156
    nog een reactie op iets uit het vorige topic
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 23:31 schreef Greys het volgende:
    Andersom heerst er net zo goed angst en dreiging die betrekking hebben om geweldadige afstraffingen op basis van een opvatting.... En die vind ik dan op dit moment reëler dan dat er angst zou moeten bestaan dat alle moslims uitgeroeid gaan worden.
    ooh, is jou angst wel reëel en die van de moslim niet, is dat wat je zegt ?
    Jij wordt echt in je bestaanszekerheid bedreigt maar de moslim die te pas en te onpas te horen krijgt dat die moet oprotten naar zijn zandbak niet ?

En als je zo ziet wat er in een aantal islamitische landen aan het gebeuren is, en dat al tientallen jaren lang, dan is het zo gek nog niet dat zij denken dat wij hun uit willen roeien .. zeker als je met diezelfde vreemde ogen naar onze geschiedenis kijkt, wat wij zo allemaal gedaan hebben in de laatste 500 jaar, tijdens en na de verlichting waar wij zo trots op zijn, hoe we met onze medemensen zijn omgegaan, met de negers, de indianen en andere inboorlingen, de joden .. we hebben altijd gepakt wat we wilden hebben, met geweld, en dat doen we zo te zien nog steeds
    en tja, als je dan selectief grondwettelijke rechten wil gaan afnemen zoals Wilders propageert bevestig je dat beeld ..
    quote:
    De realiteit van 'ons allen'. Niet óf, óf.
    Ik heb steeds het gevoel dat ik me hier moet gaan zitten verdedigen alsof ik een extreem rechtse zou zijn, maar het enige dat ik zeg is dat jullie Wilders niet zoveel eer moeten geven en zoveel macht moeten toekennen.
    Klinkt leuk, maar die bestaat niet meer sindsdien iedere moslim bij voorbaat een stempel op zijn voorhoofd heeft van 'kijk uit, potentiële terrorist, gelooft in de leer van de Koran' .. en als die dat niet heeft is het vast een criminele uitkeringstrekker ..

Dat Wilders teveel eer krijgt ben ik het zonder meer met je eens, neemt niet weg dat die man een uiterst handige manipulator is en derhalve gevaarlijk, je moet hem en zijn aanhang wel goed in de gaten blijven houden
    pleased to meet you
    pi_57591202
    Was Hitler maar zo'n toneelspeler als Wilders ... dan was Auschwitz niet gebeurd.
    pi_57591213
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:15 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ga dan met de trein ...
    zal der een melding van maken over deze smakeloze reactie
      dinsdag 25 maart 2008 @ 00:20:23 #33
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_57591240
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:14 schreef Meki het volgende:

[..]

ik zit al in tranen bij tweede werelsoorlogs films. Waar Joden de slachtoffers zijn.

Oh, ik geloof je, hoor. Dat zijn al die machojochies van bij mij uit de klas ook, als je ze eenmaal voor zo'n film zet. Daarna laten ze de jodenmoppen (Amsterdam, hè?) wel weer een tijdje.
    pi_57591277
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:14 schreef Meki het volgende:

[..]

barst je ook in tranen uit als je al die joods onvriendelijke teksten (om het maar even mild uit te drukken) in de koran leest?
      dinsdag 25 maart 2008 @ 00:25:14 #35
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_57591314
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:23 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

barst je ook in tranen uit als je al die joods onvriendelijke teksten (om het maar even mild uit te drukken) in de koran leest?
    Barst jij in tranen uit als je Def P. over Israel hoort?
    pi_57591318
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:23 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Jup, emmers vol
    quote:
    Art. 17 : "Geen enkele jood zal benadeeld worden omwille van zijn jood-zijn." (Profeet Mohamed, in zijn Charter van Medina)
    pi_57591327
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Barst jij in tranen uit als je Def P. over Israel hoort?
    nee jij wel?
    pi_57591358
    Mogen de semi grappige reacties uit mijn topic aub?
      dinsdag 25 maart 2008 @ 00:29:15 #39
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_57591383
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:27 schreef Triggershot het volgende:
    Mogen de semi grappige reacties uit mijn topic aub?
    Sorry.

Overigens: waarom wil Wilders eigenlijk niet dat mensen 'm van te voren zien? Wat kinderachtig. Of is daar een goede reden voor te bedenken?
    pi_57591390
    quote:

[..]

Geloof me maar of niet
    had ik van jou al een reactie gekregen op een vraag die ik gesteld heb een topic of 2 geleden??
    Thank Drunk I'm a Goddess!
    pi_57591398
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jup, emmers vol
    [..]
    moet ik nou echt al die stukjes over joden in de koran gaan knippen en plakken ? als het echt nodig is doe ik het wel hoor maar tering het is zoveel werk!
    pi_57591402
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

Sorry.

Overigens: waarom wil Wilders eigenlijk niet dat mensen 'm van te voren zien? Wat kinderachtig. Of is daar een goede reden voor te bedenken?

Denk dat hij een ongemoeide primeur wil?
    pi_57591419
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:30 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

moet ik nou echt al die stukjes over joden in de koran gaan knippen en plakken ? als het echt nodig is doe ik het wel hoor maar tering het is zoveel werk!
    Jij snapt het, dat is dan ook alleen wat je kan inzake het zwart maken van de Joden/joden in de Koran, knippen en plakken zonder verder naar context te kijken of het om alle joden/Joden gaat of inzake allen. Heb je al eerder gedaan, ben je ook in gediskwalificeerd, dus bespaar jezelf inderdaad moeite.
    pi_57591443
    quote:

[..]

Sorry.

iets over vooroordelen
      dinsdag 25 maart 2008 @ 00:33:58 #45
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_57591456
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:30 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Jij leest natuurlijk dagelijks de Koran in het klassiek-Arabisch om te interpreteren wat daar allemaal voor antisemitisch instaat.
    pi_57591481
    quote:

[..]

Sorry.

ik denk vanwege de gevoeligheid van het onderwerp. maar mogelijk ook om het einde (want daarin zou iets met mohammed gebeuren als ik het me goed herinner) zelf hoop ik op een goeie film die gewoon de feiten brengt zonder onnodige dingen die aanstoot kunnen geven aan moslims.

daarmee bedoel ik dus dat ik hoop dat er geen koran verbrand zal worden of een spotprent achtige actie met mohammed.

het is niet geheel ondenkbaar dat de film vertraagd is omdat hij zijn einde eruit gheeft gehaald en een nieuw einde heeft moeten maken.

ultiem zou ziin als het een 1 april grap is dan heeft hij zijn punt zo hard gemaakt
    pi_57591519
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:33 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jij leest natuurlijk dagelijks de Koran in het klassiek-Arabisch om te interpreteren wat daar allemaal voor antisemitisch instaat.
    ik heb genoeg gelezen uit de koran om daar een solide mening over te kunnen vormen. en nee niet in het arabisch die taal beheers ik niet zo best en jij? heb jij weleens de koran gelezen? ik geef je enkel het advies het niet te doen als je een zwakke maag hebt
    pi_57591523
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:35 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik denk vanwege de gevoeligheid van het onderwerp. maar mogelijk ook om het einde (want daarin zou iets met mohammed gebeuren als ik het me goed herinner) zelf hoop ik op een goeie film die gewoon de feiten brengt zonder onnodige dingen die aanstoot kunnen geven aan moslims.

daarmee bedoel ik dus dat ik hoop dat er geen koran verbrand zal worden of een spotprent achtige actie met mohammed.

het is niet geheel ondenkbaar dat de film vertraagd is omdat hij zijn einde eruit gheeft gehaald en een nieuw einde heeft moeten maken.

ultiem zou ziin als het een 1 april grap is dan heeft hij zijn punt zo hard gemaakt
    welke gevoeligheid?
    het is ws een mening die geuit word.....dat mag toch (mag ik hopen)
      dinsdag 25 maart 2008 @ 00:38:49 #49
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_57591528
    quote:

[..]

Reken er maar niet op, maar goed, we zullen zien.
    pi_57591553
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:38 schreef prupke het volgende:

[..]

welke gevoeligheid?
    het is ws een mening die geuit word.....dat mag toch (mag ik hopen)
    het hele gedoe over de islam ligt nogal gevoelig. ik hoop ook dat het zijn mening uit en niks strafbaars en ook niets nodeloos kwetsend bevat. al is dat natuurlijk nogal relatief moslims hebben niet veel nodig om gekwetst te worden
      dinsdag 25 maart 2008 @ 00:43:15 #51
    184022 bof
    turn & burn
    pi_57591588
    quote:

[..]

Sorry.

Wilders wil natuurlijk niet dat die mensen fragmenten uit de film zullen gaan lekken. Het effect is vele malen groter als de film voor iedereen tegelijkertijd een premiere is.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 00:45:14 #52
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_57591609
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:43 schreef bof het volgende:

[..]

Wilders wil natuurlijk niet dat die mensen fragmenten uit de film zullen gaan lekken. Het effect is vele malen groter als de film voor iedereen tegelijkertijd een premiere is.
    Maar bij de NMO is het een kwestie van kijken, ok verlenen en dan uitzenden. Daar kun je ook keiharde financiële embargo's voor treffen.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 00:50:07 #53
    184022 bof
    turn & burn
    pi_57591686
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar bij de NMO is het een kwestie van kijken, ok verlenen en dan uitzenden. Daar kun je ook keiharde financiële embargo's voor treffen.
    En stel dat de NMO zegt dat de film absoluut niet uitgezonden kan worden wegens grove schending oid, dan heeft Wilders het door hem beoogde effect niet meer in de hand, omdat anderen behalve zijn groep van vertrouwelingen (de makers, acteurs etc) erover uit de school kunnen klappen.

En bovendien, mocht de film wel uitgezonden worden door de NMO of een andere zender, dan zullen er wellicht buitenlandse media geinteresseerd zijn in de rechten, wat Wilders dan weer goed kan gebruiken.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 00:53:39 #54
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_57591721
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:50 schreef bof het volgende:

[..]

En stel dat de NMO zegt dat de film absoluut niet uitgezonden kan worden wegens grove schending oid, dan heeft Wilders het door hem beoogde effect niet meer in de hand, omdat anderen behalve zijn groep van vertrouwelingen (de makers, acteurs etc) erover uit de school kunnen klappen.
    Je kan denken aan alleen de directie en een jurist. Ze willen alleen dat de inhoud niet strafbaar is, dat is de enige eis! Plus een flink embargo erop, klaar.
    pi_57591728
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:40 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

het hele gedoe over de islam ligt nogal gevoelig. ik hoop ook dat het zijn mening uit en niks strafbaars en ook niets nodeloos kwetsend bevat. al is dat natuurlijk nogal relatief moslims hebben niet veel nodig om gekwetst te worden
    ik snap/wil en kan het niet begrijpen dat iemand zo geaggiteerd kan zijn over een opmerking over zijn of haar geloof...

het enige wat ik daar uithaal is dat ze een verhaal geloven wat verzonnen is door ....en daar klampen hun zich aan vast.

kleine toelichting :

christenen komen in de winkel en willen een bijbel hebben/kopen
    mijn vraag : met deutrocanonieke boeken of zonder?>

veelal weten ze niet wat het is
    en als ze het wel weten en ze willen het niet : bekrompen lui
    indien wel : zijn ze nog te overreden
      dinsdag 25 maart 2008 @ 01:00:14 #56
    184022 bof
    turn & burn
    pi_57591825
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je kan denken aan alleen de directie en een jurist. Ze willen alleen dat de inhoud niet strafbaar is, dat is de enige eis! Plus een flink embargo erop, klaar.
    Ja, ik kan me voorstellen dat een embargo voor de meeste 'regisseurs' genoeg zal zijn. Maar de politicus Wilders weet dat embargo's doorgaans weinig uithalen. Hoe vaak is de kroonrede al gelekt?
      dinsdag 25 maart 2008 @ 01:05:08 #57
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_57591884
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 01:00 schreef bof het volgende:

[..]

Ja, ik kan me voorstellen dat een embargo voor de meeste 'regisseurs' genoeg zal zijn. Maar de politicus Wilders weet dat embargo's doorgaans weinig uithalen. Hoe vaak is de kroonrede al gelekt?
    Nah, stel je voor dat de lui van de NMO --na 'm gezien te hebben -- besluiten om 'm niet uit te zenden. En gaan rebbelen wat er zo erg aan de wildersfilm is. Wat moet wilders dan?
    pi_57591897
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 01:05 schreef gronk het volgende:

[..]

Nah, stel je voor dat de lui van de NMO --na 'm gezien te hebben -- besluiten om 'm niet uit te zenden. En gaan rebbelen wat er zo erg aan de wildersfilm is. Wat moet wilders dan?
    dat zowiezo verder acht ik de kans dat de NMO hem uitzend op 0,0%
      dinsdag 25 maart 2008 @ 01:07:45 #59
    184022 bof
    turn & burn
    pi_57591909
    quote:

[..]

Dat geef ik twee posts omhoog aan. Hij verliest de controle en dus wil hij niet op die eis ingaan.
    pi_57591920
    quote:

[..]

Mwuah, kunnen concrete afspraken gemaakt worden dat NMO het uitzendt na bekijken van zijn film, zolang het maar geen wettelijk strafbare zaken inhoudt.
    pi_57592918
    De wereldwijde angstzaaiende lobby van Balkenende heeft zijn uitwerking niet gemist.

Bukze.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 07:52:47 #62
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_57593072
    quote:

[..]

Dat is allemaal geen reden. De meest maatschappelijk afschuwelijke films worden, voordat ze gepubliceerd worden, gekeurd door een commissie. Wilders wil dit, als eerste 'filmproducent' ter wereld, niet.

Ja, euh, dan, tsja. Dat is een beetje lastig.
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 07:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
    De wereldwijde angstzaaiende lobby van Balkenende heeft zijn uitwerking niet gemist.

Bukze.
    Geen enkele film wordt uitgezonden door een zender, omroep een GeenStijl of wat dan ook, alvorens intern gekeurd te zijn.

Dat heeft echt nul komma niks te maken met 'bukken' of 'zwichten'.
    Máár, misschien doelde je daar niet op?
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:50 schreef bof het volgende:

[..]

En bovendien, mocht de film wel uitgezonden worden door de NMO of een andere zender, dan zullen er wellicht buitenlandse media geinteresseerd zijn in de rechten, wat Wilders dan weer goed kan gebruiken.
    Dacht je dat al die keurcommissie's of juristen ook met de nieuwste Spielberg 'uit school klappen' ofzo? Nee, daar heb je contracten voor.
    quote:

[..]

Dan heeft ie in ieder geval nooit van zijn leven financiële problemen, en is de zender NMO wegens contractschending failliet.

[ Bericht 13% gewijzigd door Yildiz op 25-03-2008 08:12:55 ]
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_57593767

tvp
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      dinsdag 25 maart 2008 @ 09:05:23 #64
    3542 Gia
    User under construction
    pi_57593825
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 09:00 schreef venomsnake het volgende:

tvp
    pi_57594017
    Wilders kan zich gemakkelijk contractueel indekken tegen het "uit de school klappen".
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_57594115
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:54 schreef prupke het volgende:

christenen komen in de winkel en willen een bijbel hebben/kopen
    mijn vraag : met deutrocanonieke boeken of zonder?>

veelal weten ze niet wat het is
    en als ze het wel weten en ze willen het niet : bekrompen lui
    indien wel : zijn ze nog te overreden

Die ga ik onthouden!
    Make my day!
    pi_57594142
    ~Ik vind de film wel steeds mysterieuzer worden...
    Bestaat íe eigenlijk wel?
    Bedoel, niemand heeft hem ooit gezien...
    Kwestie van geloven, he.
    Make my day!
      dinsdag 25 maart 2008 @ 09:46:41 #68
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_57594539
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 01:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, kunnen concrete afspraken gemaakt worden dat NMO het uitzendt na bekijken van zijn film, zolang het maar geen wettelijk strafbare zaken inhoudt.
    Dat is toch echt een zaak voor het OM en de rechtbank. Dus op basis daarvan kunnen ze hem niet weigeren lijkt me, simpelweg omdat de NMO niet bevoegd is om te bepalen wat wettelijk wel en niet strafbaar is. En ik denk zomaar dat de NMO een lagere tolerantie heeft qua dingen die ze acceptabel vinden dan het OM.
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
    pi_57594545
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 09:24 schreef agter het volgende:
    Kwestie van geloven, he.
    tja, het enige wat we weten is dat Wilders ergens eind augustus (of zoiets) naar de coördinator terrorismebestrijding is gegaan en zijn voornemen kenbaar heeft gemaakt, plus dat die later zijn kindje een naam heeft gegeven en lekker provocatief sommige dingen over de inhoud heeft gelekt, en dan met name het eind, waar 'iets' zou gaan gebeuren met een plaatje van Mohammed ..
    mi is het deze volgorde van handelen die voor zoveel aandacht heeft gezorgd, als je die veredelde powerpointpresentatie nou gewoon maakt en op je PVV-site zet kraait er voor de rest geen haan naar.

Het is juist de gang naar Tjebbe die deze hele keten in beweging zet, uiteraard is die man verplicht om de regering in te lichten over een mogelijke dreiging, en de regering op haar beurt om haar burgers en zakenrelaties in het buitenland te informeren .. en zoals eerder al geconstateerd werd, wat lekt er nou niet, dus dat dit vroeger of later uitlekt naar de media was dan ook voorspelbaar ..
    Zoals ik al zei, het is een geslepen manipulator, die Wilders, hij weet heel goed wat die waar en wanneer moet zeggen en voor de rest houdt die zijn kaken stijf op elkaar
    pleased to meet you
    pi_57594595
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 09:46 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat is toch echt een zaak voor het OM en de rechtbank. Dus op basis daarvan kunnen ze hem niet weigeren lijkt me, simpelweg omdat de NMO niet bevoegd is om te bepalen wat wettelijk wel en niet strafbaar is. En ik denk zomaar dat de NMO een lagere tolerantie heeft qua dingen die ze acceptabel vinden dan het OM.
    Ze zijn verantwoordelijk voor wat ze uitzenden, als het WEL strafbaar is, dan zijn ze in weze medeschuldig. Daarom wil ELKE zender de film van tevoren zien.
    Allah Al Watan Al Malik
      dinsdag 25 maart 2008 @ 09:54:36 #71
    188734 Revolution-NL
    VOC Mentaliteit
    pi_57594659
    Wordt die film deze week nu eindelijk getoont ?
    pi_57594673
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 09:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ze zijn verantwoordelijk voor wat ze uitzenden, als het WEL strafbaar is, dan zijn ze in weze medeschuldig. Daarom wil ELKE zender de film van tevoren zien.
    Of ze doen net als de EO in "walking with mammals". Ken je die nog?
    Daar knipte de EO naar eigen goeddunken in de serie. En liet ook ander commentaar inspreken...
    al naar gelang het de EO beliefte.
    Iedeetje voor de NMO?
    Make my day!
      dinsdag 25 maart 2008 @ 10:13:26 #73
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_57594925
    Komt die kutfilm nou nog, of wat?
    Haters everywhere but I don't really care.
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 25 maart 2008 @ 10:32:11 #74
    163650 Greys
    pi_57595263
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:15 schreef moussie het volgende:
    Klinkt leuk, maar die bestaat niet meer sindsdien iedere moslim bij voorbaat een stempel op zijn voorhoofd heeft van 'kijk uit, potentiële terrorist, gelooft in de leer van de Koran' .. en als die dat niet heeft is het vast een criminele uitkeringstrekker ..
    Door mij krijgt niet elke moslim bij voorbaat een stempel op zijn voorhoofd hoor.
    Dus spreek voor jezelf. Je gaat Meki een beetje achterna lijkt wel, jouw 'waarheden' en niet anders. Je ziet alleen wat je wilt zien. En als jij nu al zegt dat 'die niet meer bestaat', waarom dan nog moeite doen? Hoop al opgegeven?
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_57595409
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 10:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Door mij krijgt niet elke moslim bij voorbaat een stempel op zijn voorhoofd hoor.
    Dus spreek voor jezelf. Je gaat Meki een beetje achterna lijkt wel, jouw 'waarheden' en niet anders. Je ziet alleen wat je wilt zien. En als jij nu al zegt dat 'die niet meer bestaat', waarom dan nog moeite doen? Hoop al opgegeven?
    Eens.
    En bovendien kan ik aan de buitenkant niet zien of iemand een moslim is. Ik kan wel zien of de persoon een 'kleurtje' heeft, maar dat zegt verders ook niet altijd wat.
    Make my day!
      dinsdag 25 maart 2008 @ 10:58:23 #76
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_57595670
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 09:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat ze die film niet van te voren mogen zien? Ik zeg alleen dat ze niet bevoegd zijn om te beoordelen of de film daadwerkelijk strafbaar is. Ze kunnen hooguit zelf bepalen of ze de inhoud te riskant vinden om uit te zenden om problemen te voorkomen.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
    pi_57595991
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 09:24 schreef agter het volgende:
    Kwestie van geloven, he.
    Ik geloof van wel
    En mocht blijken dat hij dus niet bestaat , dan dan kunnen we stellen dat het geloof in iets wat gezegd of geschreven is niet altijd waar is

Verder lig ik er dan ook niet wakker van hoor
    Mijn geloof kan wel tegen een stootje
    pi_57596175
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 11:19 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik geloof van wel
    En mocht blijken dat hij dus niet bestaat , dan dan kunnen we stellen dat het geloof in iets wat gezegd of geschreven is niet altijd waar is

Verder lig ik er dan ook niet wakker van hoor
    Mijn geloof kan wel tegen een stootje
    Stootje is het wel bij jullie, maar dit is een oorlogsverklaring richting ons
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 25 maart 2008 @ 11:32:41 #79
    163650 Greys
    pi_57596214
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 11:29 schreef Meki het volgende:

[..]

'Jullie'
    'Ons'

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      dinsdag 25 maart 2008 @ 11:44:46 #80
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_57596440
    quote:

[..]

Pff, als Joden en Christenen zich dagelijks moesten drukmaken om de ellende die de Arabische wereld produceert over het joodse en christelijke geloof zouden die mensen nooit meer slapen. Moslims kunnen gewoon niks hebben, jullie lopen 500 jaar achter in het omgaan met kritiek op Christenen. Dát is het probleem. Oorlogsverklaring door een 15 minuten durend filmpje van 1 persoon, kom op zeg. Heb eens vertrouwen in je geloof dat je god Wilders na zijn overlijden wel zal straffen ervoor en maak je verder niet zo druk.

Of is dat het probleem misschien? Zijn moslims niet meer zo zeker van hun geloof en proberen ze daarom maar door hard te schreeuwen en te dreigen zichzelf te overtuigen dat ze echt heus wel waar het enige ware geloof aanhangen?
    pi_57596649
    quote:

[..]

jij maakt er een oorlogsverklaring van ...
    ik geloof dat er in de voorgaande topics ook al tig keer aan je gevraagd is : waar zegt /staat dat wilders de oorlog verklaard?

En elke keer kom je aan met een interview wat dhr wilders heeft gegeven. En daar staat 3 maal het woord oorlog in.
    koude oorlog van pim fortuyn en dan maakt wilders daar een warme oorlog van.
    maar dat is geen oorlogsverklaring imo.
    pi_57596766
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 11:55 schreef prupke het volgende:

[..]

jij maakt er een oorlogsverklaring van ...
    ik geloof dat er in de voorgaande topics ook al tig keer aan je gevraagd is : waar zegt /staat dat wilders de oorlog verklaard?

En elke keer kom je aan met een interview wat dhr wilders heeft gegeven. En daar staat 3 maal het woord oorlog in.
    koude oorlog van pim fortuyn en dan maakt wilders daar een warme oorlog van.
    maar dat is geen oorlogsverklaring imo.
    Jij kan dat niet oordelen. jij wordt niet aangevallen .. jij bent geen allochtoon jij kan niet beseffen als je wilders een oorlog tegen je uitroept
    pi_57596809
    quote:

[..]

Grote woorden voor een zelfbenoemd vredesactivist...

Jullie, ons, wij, zij....

De hand in eigen boezem steken is een onbekend gezegde..

Net zoals er onder moslims een minderheid is aan extremisten, die het verzieken voor de rest, is dat ook het geval
    voor degene die echt racisitisch zijn.

Maar alles word over 1 kam geschoren.
    Dat is zo jammer.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 12:04:27 #84
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_57596822
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 12:00 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij kan dat niet oordelen. jij wordt niet aangevallen .. jij bent geen allochtoon jij kan niet beseffen als je wilders een oorlog tegen je uitroept
    Toch vreemd datik Mutant01 en Triggershot daar niet over hoor.
    pi_57596847
    quote:

[..]

Dus je kan dit alleen beseffen als je allochtoon bent.... (DISCRIMINATIE!!! )

Ben jij eigenlijk met de koran opgevoed ? Of ben je er op latere leeftijd in gaan lezen en het gaan geloven?
    pi_57596849
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 12:03 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Grote woorden voor een zelfbenoemd vredesactivist...

Jullie, ons, wij, zij....

De hand in eigen boezem steken is een onbekend gezegde..

Net zoals er onder moslims een minderheid is aan extremisten, die het verzieken voor de rest, is dat ook het geval
    voor degene die echt racisitisch zijn.

Maar alles word over 1 kam geschoren.
    Dat is zo jammer.
    we zijn al 7500 reacties al verder maar ik heb verder niemand gezien die de de Moslims hefet verdedigd. niemand die doorzettingsvermogen had om Moslims te verdedigen die de slachtoffer zijn van een oorlog van Wilders
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 25 maart 2008 @ 12:06:41 #87
    163650 Greys
    pi_57596867
    quote:

[..]

Kom toch uit je ei, Calimero. Hou eens op met je zelfmedelijden en je slachtofferrol. Gatverdamme. Elke keer als het je te heet onder je voeten wordt gooi je er weer een 'oorlog' of een 'uitroeien' tegenaan en klaar ben je weer.

Jij mag over alles oordelen, maar als een ander iets zegt dan mag diegene niet oordelen.
    En de mods jou de hand maar boven het hoofd houden. Maakt mij niet uit verder hoor, maar de lol van de discussie gaat er wel ontzettend af zo. Dus die ga ik voortaan wel elders voeren
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_57596868
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 12:04 schreef gronk het volgende:

[..]

Toch vreemd datik Mutant01 en Triggershot daar niet over hoor.
    Mischien durfen ze dat niet te zeggen maar ik weet zeker dat ze het met me eens zijn
    pi_57596877
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 12:05 schreef Meki het volgende:

[..]

we zijn al 7500 reacties al verder maar ik heb verder niemand gezien die de de Moslims hefet verdedigd. niemand die doorzettingsvermogen had om Moslims te verdedigen die de slachtoffer zijn van een oorlog van Wilders
    Ik heb dan ook nog nooit een moslim gezien die de daden van de extremisten veroordelen.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 12:07:25 #90
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_57596879
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 12:05 schreef prupke het volgende:

Ben jij eigenlijk met de koran opgevoed ? Of ben je er op latere leeftijd in gaan lezen en het gaan geloven?
    Meki is moslim maar hij weet niet precies wat voor soort moslim. Ik gok zelf op een relmoslim.
    pi_57596900
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 12:05 schreef prupke het volgende:

[..]

Dus je kan dit alleen beseffen als je allochtoon bent.... (DISCRIMINATIE!!! )

Ik ben met vrede opgevoed ik ben voor een vreedzame samenleving opgevoedt.
    Ik geloof al sinds van mijn geboorte in de Islaam. ik las de koran toen ik het kon begrijpen
    pi_57596903
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 12:07 schreef gronk het volgende:

[..]

Meki is moslim maar hij weet niet precies wat voor soort moslim. Ik gok zelf op een relmoslim.
    Ik ben het vaak niet met je eens, maar nu moet ik je wel gelijk geven....
    pi_57596920
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 12:07 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Ik heb dan ook nog nooit een moslim gezien die de daden van de extremisten veroordelen.
    Dan wil jij dat niet eens weten of lezen. En tevens is dat geen antwoord op mijn vraag
    ik heb al eerder , vraag maar aan Gronk alle daden van geweld afgekeurd.
    pi_57596930
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 12:08 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Ik ben het vaak niet met je eens, maar nu moet ik je wel gelijk geven....
    Ongelooflijk , ik ben iemand voor vrede en samen leven...
    Ik ga toch ook niet zeggen dat je een bommenlegger bent In praktijk dan
      dinsdag 25 maart 2008 @ 12:10:56 #95
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_57596932
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 12:07 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Bah.
    pi_57596941
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 12:06 schreef Meki het volgende:

[..]

Mischien durfen ze dat niet te zeggen maar ik weet zeker dat ze het met me eens zijn
    Mwuah, niet durven? Ik word wel (on)terecht beschuldigd in vele gevallen, of van die gare associaties van 'als jij het doet komt het door de islam' 'conclusies', maar zelfs dan weiger ik te denken als 'wij' en 'zij'.
    pi_57596957
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 12:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Dan wil jij dat niet eens weten of lezen. En tevens is dat geen antwoord op mijn vraag
    ik heb al eerder , vraag maar aan Gronk alle daden van geweld afgekeurd.
    Je komt maar aan dat je geen antwoord op je vragen krijgt, maar je verdomd het om het zelf wel te doen.
    Ik heb je het nog nooit zien verooordelen.
    Dus laat me dat nu maar eens zien..
    Of kan je dat niet omdat je anders je "broeders" afvalt?
    pi_57596963
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 12:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, niet durven? Ik word wel (on)terecht beschuldigd in vele gevallen, of van die gare associaties van 'als jij het doet komt het door de islam' 'conclusies', maar zelfs dan weiger ik te denken als 'wij' en 'zij'.
    Ik denk ook niet als wij en zij
    ik heb al gezegd dat ik voor een vreedzame samenleving ben
    pi_57596971
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 12:10 schreef gronk het volgende:

[..]

Bah.
    Even ervanuitgaande dat je onder een rots leeft - wat oké is hoor als je er voor hebt gekozen - en dat je nooit moslims irl ziet, maar hier voor jou je eerste dan.

Bin Laden
    Mohammed B etc zitten fout en ik veroordeel ze.

pi_57596977
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 12:07 schreef gronk het volgende:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')