Dat is allemaal geen reden. De meest maatschappelijk afschuwelijke films worden, voordat ze gepubliceerd worden, gekeurd door een commissie. Wilders wil dit, als eerste 'filmproducent' ter wereld, niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 00:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik denk vanwege de gevoeligheid van het onderwerp. maar mogelijk ook om het einde (want daarin zou iets met mohammed gebeuren als ik het me goed herinner) zelf hoop ik op een goeie film die gewoon de feiten brengt zonder onnodige dingen die aanstoot kunnen geven aan moslims.
daarmee bedoel ik dus dat ik hoop dat er geen koran verbrand zal worden of een spotprent achtige actie met mohammed.
het is niet geheel ondenkbaar dat de film vertraagd is omdat hij zijn einde eruit gheeft gehaald en een nieuw einde heeft moeten maken.
ultiem zou ziin als het een 1 april grap is dan heeft hij zijn punt zo hard gemaakt
Geen enkele film wordt uitgezonden door een zender, omroep een GeenStijl of wat dan ook, alvorens intern gekeurd te zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 07:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
De wereldwijde angstzaaiende lobby van Balkenende heeft zijn uitwerking niet gemist.
Bukze.
Dacht je dat al die keurcommissie's of juristen ook met de nieuwste Spielberg 'uit school klappen' ofzo? Nee, daar heb je contracten voor.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 00:50 schreef bof het volgende:
[..]
En stel dat de NMO zegt dat de film absoluut niet uitgezonden kan worden wegens grove schending oid, dan heeft Wilders het door hem beoogde effect niet meer in de hand, omdat anderen behalve zijn groep van vertrouwelingen (de makers, acteurs etc) erover uit de school kunnen klappen.
En bovendien, mocht de film wel uitgezonden worden door de NMO of een andere zender, dan zullen er wellicht buitenlandse media geinteresseerd zijn in de rechten, wat Wilders dan weer goed kan gebruiken.
Dan heeft ie in ieder geval nooit van zijn leven financiële problemen, en is de zender NMO wegens contractschending failliet.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:05 schreef gronk het volgende:
[..]
Nah, stel je voor dat de lui van de NMO --na 'm gezien te hebben -- besluiten om 'm niet uit te zenden. En gaan rebbelen wat er zo erg aan de wildersfilm is. Wat moet wilders dan?
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 00:54 schreef prupke het volgende:
christenen komen in de winkel en willen een bijbel hebben/kopen
mijn vraag : met deutrocanonieke boeken of zonder?>
veelal weten ze niet wat het is
en als ze het wel weten en ze willen het niet : bekrompen lui
indien wel : zijn ze nog te overreden
Dat is toch echt een zaak voor het OM en de rechtbank. Dus op basis daarvan kunnen ze hem niet weigeren lijkt me, simpelweg omdat de NMO niet bevoegd is om te bepalen wat wettelijk wel en niet strafbaar is. En ik denk zomaar dat de NMO een lagere tolerantie heeft qua dingen die ze acceptabel vinden dan het OM.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, kunnen concrete afspraken gemaakt worden dat NMO het uitzendt na bekijken van zijn film, zolang het maar geen wettelijk strafbare zaken inhoudt.
tja, het enige wat we weten is dat Wilders ergens eind augustus (of zoiets) naar de coördinator terrorismebestrijding is gegaan en zijn voornemen kenbaar heeft gemaakt, plus dat die later zijn kindje een naam heeft gegeven en lekker provocatief sommige dingen over de inhoud heeft gelekt, en dan met name het eind, waar 'iets' zou gaan gebeuren met een plaatje van Mohammed ..quote:Op dinsdag 25 maart 2008 09:24 schreef agter het volgende:
~Ik vind de film wel steeds mysterieuzer worden...
Bestaat íe eigenlijk wel?
Bedoel, niemand heeft hem ooit gezien...
Kwestie van geloven, he.
Ze zijn verantwoordelijk voor wat ze uitzenden, als het WEL strafbaar is, dan zijn ze in weze medeschuldig. Daarom wil ELKE zender de film van tevoren zien.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 09:46 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is toch echt een zaak voor het OM en de rechtbank. Dus op basis daarvan kunnen ze hem niet weigeren lijkt me, simpelweg omdat de NMO niet bevoegd is om te bepalen wat wettelijk wel en niet strafbaar is. En ik denk zomaar dat de NMO een lagere tolerantie heeft qua dingen die ze acceptabel vinden dan het OM.
Of ze doen net als de EO in "walking with mammals". Ken je die nog?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 09:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze zijn verantwoordelijk voor wat ze uitzenden, als het WEL strafbaar is, dan zijn ze in weze medeschuldig. Daarom wil ELKE zender de film van tevoren zien.
Door mij krijgt niet elke moslim bij voorbaat een stempel op zijn voorhoofd hoor.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 00:15 schreef moussie het volgende:
Klinkt leuk, maar die bestaat niet meer sindsdien iedere moslim bij voorbaat een stempel op zijn voorhoofd heeft van 'kijk uit, potentiële terrorist, gelooft in de leer van de Koran' .. en als die dat niet heeft is het vast een criminele uitkeringstrekker ..
Eens.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 10:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Door mij krijgt niet elke moslim bij voorbaat een stempel op zijn voorhoofd hoor.
Dus spreek voor jezelf. Je gaat Meki een beetje achterna lijkt wel, jouw 'waarheden' en niet anders. Je ziet alleen wat je wilt zien. En als jij nu al zegt dat 'die niet meer bestaat', waarom dan nog moeite doen? Hoop al opgegeven?
Ik zeg toch niet dat ze die film niet van te voren mogen zien? Ik zeg alleen dat ze niet bevoegd zijn om te beoordelen of de film daadwerkelijk strafbaar is. Ze kunnen hooguit zelf bepalen of ze de inhoud te riskant vinden om uit te zenden om problemen te voorkomen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 09:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze zijn verantwoordelijk voor wat ze uitzenden, als het WEL strafbaar is, dan zijn ze in weze medeschuldig. Daarom wil ELKE zender de film van tevoren zien.
Ik geloof van welquote:Op dinsdag 25 maart 2008 09:24 schreef agter het volgende:
~Ik vind de film wel steeds mysterieuzer worden...
Bestaat íe eigenlijk wel?
Bedoel, niemand heeft hem ooit gezien...
Kwestie van geloven, he.
Stootje is het wel bij jullie, maar dit is een oorlogsverklaring richting onsquote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:19 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik geloof van wel
En mocht blijken dat hij dus niet bestaat , dan dan kunnen we stellen dat het geloof in iets wat gezegd of geschreven is niet altijd waar is
Verder lig ik er dan ook niet wakker van hoor![]()
Mijn geloof kan wel tegen een stootje
'Jullie'quote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Stootje is het wel bij jullie, maar dit is een oorlogsverklaring richting ons
Pff, als Joden en Christenen zich dagelijks moesten drukmaken om de ellende die de Arabische wereld produceert over het joodse en christelijke geloof zouden die mensen nooit meer slapen. Moslims kunnen gewoon niks hebben, jullie lopen 500 jaar achter in het omgaan met kritiek op Christenen. Dát is het probleem. Oorlogsverklaring door een 15 minuten durend filmpje van 1 persoon, kom op zeg. Heb eens vertrouwen in je geloof dat je god Wilders na zijn overlijden wel zal straffen ervoor en maak je verder niet zo druk.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Stootje is het wel bij jullie, maar dit is een oorlogsverklaring richting ons
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |