Voorgaande topics.quote:Fitna (film)
Regie : Geert Wilders
Productie : Geert Wilders
Script : Geert Wilders
Uitgebracht : maart 2008
Genre : korte film
Lengte : 15 minuten
Land : Nederland
Geert Wilders, de maker van de film
Fitna (Arabisch: فتنة), ook wel de Koranfilm van Geert Wilders genoemd, is een vijftien minuten durende Nederlandse korte film, die, na enig uitstel, waarschijnlijk zal verschijnen in maart 2008.
Fitna betekent beproeving en is een zeer breed begrip. Oorspronkelijk betekende het begrip letterlijk het in het vuur verhitten van goud en zilver om dat op echtheid te toetsen. In de Koran wordt het woord gebruikt om het gevaar te omschrijven dat moslims terugkeren naar het veelgodendom of het heidendom. Zo is iemand die fitna zaait in de ogen van moslims een groter kwaad dan een moordenaar. In het algemeen staat fitna voor 'het kwaad'.[1][2] De film zal in ieder geval verschijnen op het internet, op de website fitnathemovie.com. Of de film ook te zien zal zijn op de publieke omroep is nog niet bekend.[3]
Commotie
Nog voordat de film is verschenen, zorgt deze voor veel commotie in de moslimwereld. Zo heeft Iran laten weten, dat er consequenties zullen volgen mocht de film daadwerkelijk worden uitgezonden.[4] In Pakistan werd de beveiliging van Nederlandse diplomatieke vestigingen en bedrijven aanzienlijk opgevoerd uit angst voor woedende moslims.[5] De Arabisch-Europese Liga kondigde aan met een "tegenfilm" te komen.[6] De islamitische organisatie Hizb ut-Tahrir besloot naar aanleiding van het nieuws over de productie van de film folders uit te delen tegen "lasterwerk van de islam".[7] De Taliban dreigt met aanvallen op de Nederlandse soldaten in Afghanistan. [8]Ook de politiek roerde zich. De Nederlandse minister-president Jan Peter Balkenende (CDA) sprak van "een forse crisissituatie".[9] Minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) vroeg burgemeesters extra alert te zijn in verband met de film.[10] Fitna kreeg echter ook bijval. Zo noemde Minister Ella Vogelaar (PvdA) de film goed voor het integratiedebat.[11][12]
Televisiemakers Ersin Kiris en Vincent van der Lem maakten De Tegenfilm, een 28-minuten durend verslag waarin Kiris op zoek gaat naar "de grenzen van vrijheid van meningsuiting". [13]
Egypte weerde de kinderfilm Waar is het Paard van Sinterklaas? op het filmfestival van Cairo.[14]
Bronnen, noten en/of referenties:
1. Fitna is 'het kwaad', BN/De Stem, 9 februari 2008
2. Koranfilm Wilders heet Fitna, NU.nl, 9 februari 2008
3. Koranfilm Wilders komt op internet, NU.nl, 5 januari 2008
4. 'Iran waarschuwt Nederland om film Wilders', NU.nl, 22 januari 2008
5. Koranfilm: Pakistan beveiligt Nederlanders, Elsevier, 8 februari 2008
6. Arabische Europese Liga maakt tegenfilm Wilders, NU.nl, 17 januari 2008
7. Islamitische beweging foldert tegen ‘laster', NRC.nl, 28 december 2007
8. Taliban dreigen met aanvallen wegens Wilders-film, NU.nl, 28 februari 2008
9. 'Koranfilm zorgt voor forse crisissituatie', NU.nl, 18 januari 2008
10. Minister vraagt burgemeesters alert te zijn om Koranfilm, NU.nl, 16 januari 2008
11. Vogelaar: Koranfilm goed voor integratiedebat, Elsevier, 29 januari 2008
12. Geert Wilders' koranfilm: alle ophef en paniek, Maartje Willems, Elsevier, 23 januari 2008
13. http://www.mtnl.nl/read/tegenfilm-infox
14. Nederland vraagt Egypte opheldering over boycot, Trouw, 28 februari 2008
quote:
Oftewel voor 28 maart?quote:Code rood. Alle verloven zijn ingetrokken, de Wilders film zit eraan te komen. Zo vertelde zojuist een hoestende man in een tochtende parkeergarage dat de film van Wilders ieder moment kan uitkomen. Eigenlijk stond voor 28 maart de première gepland, maar het heeft er nu alle schijn van dat de film ieder moment kan uitkomen. Bij de politie is het code rood. Agenten zijn te kennen gegeven zich beschikbaar te houden voor eventuele ongeregeldheden. Tot voor kort hadden de politie en Wilders dagelijks overleg, maar dit overleg is door de PVV-voorman opgeschort. Voor de politietop een teken dat Wilders niet alleen verder radicaliseert, maar tevens op het punt staat Fitna te lanceren. Natuurlijk hebben wij het ministerie van Binnenlandse Zaken om een reactie gevraagd, maar die weigeren ieder commentaar. Wat wij inmiddels ook weten van die hoestende man in die regenjas is dat de film in ieder geval niet wordt vertoond op fitnathemovie. Het betreft hier namelijk slechts een shared domeintje, wat dus betekent dat er via deze url slechts doorverwezen zal worden naar de daadwerkelijk locatie van Fitna. Spannund...
1 april kikker in je anus?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:57 schreef gronk het volgende:
[..]
Joah, hij is er wel, alleen d'r is wat gedoe met de vertoning. D'r was eerst sprake van dat Wilders 'm in Nieuwspoort wilde vertonen, maar de kosten van de beveiliging (300-400k euro) waren iets teveel voor Wilders.* D'r was nog een suggestie om 'm in de zaal van de tweede kamer te vertonen, maar daar heb ik niets meer van gehoord; d'r werd ook nog gesuggereerd om dan maar een oude kazerne gratis ter beschikking te stellen, maar dat werd (door Bos) afgedaan met de opmerking 'we betalen de persoonlijke beveiliging van Wilders, maar de overheid is geen bioscoopexploitant.'
Laatste wat ik gehoord heb (20.00u@NOS) , is dat 'eind maart' nog steeds de 'releasedatum is'.
* Ergens vind ik dat een beetje een vaag verhaal --- ik kan me niet voorstellen dat Wilders geen vriendjes heeft die 3-4 ton kunnen en willen schuiven.
Ja dit nieuws is ook alleen maar "uitgelekt" zodat het nog meer aandacht krijgt natuurlijk. Typisch WIlders manier van media in zijn macht houden.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:14 schreef arj1o1 het volgende:
Film is aanstaande!
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1233141.html#comments
[..]
Oftewel voor 28 maart?
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:19 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja dit nieuws is ook alleen maar "uitgelekt" zodat het nog meer aandacht krijgt natuurlijk. Typisch WIlders manier van media in zijn macht houden.
collecte houdenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:57 schreef gronk het volgende:
* Ergens vind ik dat een beetje een vaag verhaal --- ik kan me niet voorstellen dat Wilders geen vriendjes heeft die 3-4 ton kunnen en willen schuiven.
Precies. Organiseer een tombola voor weetikveelwat en je haalt zo tig-duizend euro op. Het lijkt me sterk dat wilders met een paar oproepen en een spotje op youtube niet een paar ton kan ophalen.quote:
Zonder moslims zou Wilders ook geen bekende politicus zijn .. als die geen rellen kan uitlokken bij de moslims is die nergens meerquote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
Zonder moslims waren er ook geen rellen.
Waarom reageer je op iemand die de Nederlandse belangen niet erkent.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:04 schreef moussie het volgende:
nog even terug komen op een opmerking uit het vorige topic
[..]
Zonder moslims zou Wilders ook geen bekende politicus zijn .. als die geen rellen kan uitlokken bij de moslims is die nergens meer
Jij roept op tot geweld, dus ga jij nou niet beginnen over normen en waarden.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom reageer je op iemand die de Nederlandse belangen niet erkent.
die vrouw woont in Hongarije , daar hebben ze perfecte vrijheden.
zeuren om de normen en waarden , en ze woont niet in Nederland
kan je het aangeven waar ik tot geweld uitroep ?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij roept op tot geweld, dus ga jij nou niet beginnen over normen en waarden.
Dat heb ik in het vorige topic al gedaan maar daar ging je er niet verder op in.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:29 schreef Meki het volgende:
[..]
kan je het aangeven waar ik tot geweld uitroep ?
...die nog geeneens uit is.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:48 schreef Ryan3 het volgende:
Straks verdwint die Wilders nog, in een bos..
Jezus man, dat jullie zo lang kunnen door zeiken over die film.
Als ze net zo veel tijd zouden besteden aan hun Nederlands als aan het klooien met pjoeters dan hadden ze een baan en hadden ze zich helemaal niet druk gemaakt over een nog niet vertoonde film van Wilders.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:43 schreef Druuna het volgende:
Ik zocht iets via google, en kom bij toeval uit op dit forum,
http://www.salto.nl/forum/default.asp
![]()
Gehackt door moslims!
Zie de tekst op deze website
dat zou ik ook zeggen, welterustenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat heb ik in het vorige topic al gedaan maar daar ging je er niet verder op in.
Ja, daarom zou ik zeggen dat de discussie zinvoller is als de rolprent wel uit is gebracht.quote:
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:47 schreef gronk het volgende:
Volgens harald doornbos zou het echt, echt, heul binnenkort moeten gaan gebeuren.
Wel meer dan eens. Daarom is dit ook een 19-delige reeks gewordenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, daarom zou ik zeggen dat de discussie zinvoller is als de rolprent wel uit is gebracht.
Alles wat je er over zou kunnen zeggen voordat-ie is uitgebracht, is nu toch wel gezegd, zeker?
Welneuh man, die rolprent valt alleen maar tegen, ik durf te wedden dat ik een veel betere anti-Islam movie kan maken...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:53 schreef Meki het volgende:
[..]
En daarom is het belangrijk dat die film zo snel mogelijk verboden moet worden
Moslims zijn geboren met de Islaam. ze hechten zoveel aan hun geloof.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:54 schreef Druuna het volgende:
Wat mij toch zeer treft en ontroerd, zijn die kleurige handen om dat boek, bedoelen ze hier nu mee dat iedereen moslim moet worden?
Het is misschien een cliché, maar die lui in deze reeks hebben echt geen leven, volgens mij.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:54 schreef gronk het volgende:
[..]
Wel meer dan eens. Daarom is dit ook een 19-delige reeks geworden
Het probleem is dat Wilders weet wat de Islaam is voor een miljard mensen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Welneuh man, die rolprent valt alleen maar tegen, ik druf te wedden dat ik een veel betere anti-Islam movie kan maken...
Ik zet het plaatje erbij, omdat morgen die site misschien weer hersteld is, en het plaatje verdwenen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:52 schreef Druuna het volgende:
[weg. Een keer is genoeg]
En dat is dan jullie zwakke punt en dus makkelijk omver te keilen, joh.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Het probleem is dat Wilders weet wat de Islaam is voor een miljard mensen.
Islaam staat voor ons op nummer 1
Ik ben heel blij dat ik niet zo ben opgevoed.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Moslims zijn geboren met de Islaam. ze hechten zoveel aan hun geloof.
Wij kunnen niks zonder de Islaam. het is onze leven
wij kunnen niks zonder de Islaam.
dat is het niet.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dat is dan jullie zwakke punt en dus makkelijk omver te keilen, joh.
In het Westen geef je je ziel niet bloot, zodat je niet omver te keilen bent.
Dat is misschien cynisch, maar zo werkt dat hier..
Prima, maar wat heeft 'n gehackte site waar min-of-meer als bijzaak een wildersverwijzing staat met dit topic te maken?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:58 schreef Druuna het volgende:
Ik zet het plaatje erbij, omdat morgen die site misschien weer hersteld is, en het plaatje verdwenen.
jij mag geloven wat jij wilt. maar heb respect voor elke geloof is niet veel gevraagd.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:02 schreef Druuna het volgende:
[..]
Ik ben heel blij dat ik niet zo ben opgevoed.
Ik voel me vrij in wat ik wil geloven en zal anderen niet veroordelen op hun geloof, wel als ze hierdoor agressie gaan vertonen in wat anderen geloven, en zeker als het afwijkt van hun geloof. Ik vind dit dwingend overkomen en dat voelt niet prettig aan.
In dat plaatje op dat gehackte forum lees je woorden, waarvan ik me afvraag, waarom zoveel gedoe om een film die nog niet eens vertoond is? Schreeuwen mag naderhand, niet op voorhand. Als bv een moslim een vervelende film maakt over bv het Christen geloof, dan zijn wij Nederlanders zo nuchter om dan bv te denken, pfffff wat een kutfilm, slaat nergens op en dan halen we onze schouders op.
Klaar en geen gezeur of gedreig of hacken van forums van Nederlandse websites, of in dit voorbeeld, van moslim websites. Ik vind dit best extreem, om zo je wraak te beoefenen voor iets dat er nog niet is...
Zelfs met komt er weinig uit jullie vingers.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Moslims zijn geboren met de Islaam. ze hechten zoveel aan hun geloof.
Wij kunnen niks zonder de Islaam. het is onze leven
wij kunnen niks zonder de Islaam.
??quote:Op zondag 16 maart 2008 00:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zelfs met komt er weinig uit jullie vingers.
Ach, dat valt allemaal wel mee joh.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:02 schreef Meki het volgende:
[..]
dat is het niet.
er zijn duizenden wilderssen in Nederland , kijk enkel de reacties op telegraaf en fok en je weet al genoeg. Wilders is een leider van een gevaarlijke groep.
Hij misbruikt de meningsuiting voor een aaval op de Islaam.
Hij gaat het hele Nederland ermee schaden
Hij gaat het hele bedrijfsleven ermee schaden.
en dan pas gaan de meesten inzien wie er verkeerd stond
tja.... moeilijk he die Nederlandse taal.....quote:
Zegt Wilders dat?quote:Op zondag 16 maart 2008 00:05 schreef Meki het volgende:
[..]
jij mag geloven wat jij wilt. maar heb respect voor elke geloof is niet veel gevraagd.
Wilders erkent geen Nederlandse belangen , hij komt totaal niet voor jou of Nederlanders op.
je moet begrijpen dat Wilders een oorlog heeft gestart tegen al het gehele Islaam. en dat is het probleem
Het valt al helemaal niet meequote:Op zondag 16 maart 2008 00:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ach, dat valt allemaal wel mee joh.
Ten eerste moet je Fok! niet als graadmeter nemen.
Ten tweede fluiten die Balkenende en het bedrijfsleven ook zo maar een deuntje mee.
Relax, Meki.
Heeft Wilders een keer dialoog gevoerd of enkel gesprekken gevoerd met de moslims ??quote:
Meki ik weet niet waar jij van oorsprong vandaan komt, maar stel je voor, de Nederlanders gaan vluchten naar jou land.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Heeft Wilders een keer dialoog gevoerd of enkel gesprekken gevoerd met de moslims ??
Pim Fortuyn sprak destijds over een koude oorlog tegen de islam. Daar werd men toen al boos over.quote:
En misschien zelfs wel slechter dan Iran, Irak, Afghanistan en Sudan. Dan doen we het pas goed!quote:Op zondag 16 maart 2008 00:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Het valt al helemaal niet mee
Nederland krijgt een zeer slechtere imago en nog slechter dan de Israelische en de Amerikaanse imago. door een film die je makkelijk kan verbieden op het gebied van staatsveilighied. maar niemand die het doet
Ik ben een Nederlander en in Marokko leven Moslims en joden naast elkaar, vergis je maar nietquote:Op zondag 16 maart 2008 00:22 schreef Druuna het volgende:
[..]
Meki ik weet niet waar jij van oorsprong vandaan komt, maar stel je voor, de Nederlanders gaan vluchten naar jou land.
En ze gaan eisen stellen, bv dat ze op straat mogen lopen met een vloerkleed om hun hoofd, accepteren ze dat in het land waar jij of je ouders vandaan komen?
En als ze bv vinden dat ze moeten kunnen zwemmen met dat vloerkleed om zich heen, dan vinden ze dat in dat land ook goed?
En als blijkt dat die Nederlanders zich behoorlijk misdragen in dat land, echt keer op keer slaan ze oude oma's tegen de vlakte, stelen van de inwoners, dan zijn ze in dat land ook blij? Dan accepteren ze dit? Jarenlang? Ik denk van niet.
2.En dat is hoop ik de bedoeling van Wilders met die film, om duidelijk te maken dat er in een geloof ook haken en ogen zitten, want ook het Christendom kent vele geweldaden in het verleden en dat is, mijns inziens nergens voor nodig.
onjuist.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:24 schreef Bonobo11 het volgende:
Geloof is de bron van al het kwaad in deze wereld
Nee dat zijn niet mijn persoonlijke woorden, ik ken ook buitenlandse mensen, die zich gewoon aanpassen hier, geen probleem mee. Ik heb wel problemen met mensen die zich afzetten tegen de hand die ze voedt.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ben een Nederlander en in Marokko leven Moslims en joden naast elkaar, vergis je maar niet
de rest zijn jou persoonlijke vooroordelen jegens buitenlanders, want jij denkt ze zijn allemaal zo . daar ga ik niet op in.
2. Wilders heeft een oorlog geketend tegen de Islaam. Waarom maakt Wilders geen film over de Talmoed of de bijbel, juist hij kiest de Islaam omdat die steeds groter wordt
Druuna , lees dit eerst even..quote:
Dat die mannen niet hielpen heeft niets met een geloof te maken maar met opvoeding, opvoeden tot egoisme en daar mag inderdaad wel eens naar gekeken worden, deze hele maatschappij wordt steeds killer.Dus dat ben ik met je eens, dit is heel erg. Schofterig net zo goed! En het maakt me niet zoveel uit wie of wat, welke kleur iemand heeft of afkomst.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:28 schreef Meki het volgende:
[..]
onjuist.
niemand heeft er respect voor elkaar.
en in Nederland totaal niet.
even een voorbeeld.
een meneer is gevallen op een zebrapad, er waren 4 auto's voor mij en niemand die maar opstond om die man maar ff te helpen om de zebrapad over te steken. en ik kwam van mijn vervoermiddel en had hem geholpen. en je raadt het nooit , de voorste 3 auto's waren allemaal zakenlieden die alleen maar aanzich zelf denken
je vindt joden hier in Nederland aardige mensen, maar als je Israel erbij haalt dan ga je ze anders behandelen . maar wat jij doet je kijkt bij de joden op indivudi als mens en niet als een groep. Doe dat ook bij de Moslims en de buitenlanders.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:28 schreef Druuna het volgende:
[..]
Nee dat zijn niet mijn persoonlijke woorden, ik ken ook buitenlandse mensen, die zich gewoon aanpassen hier, geen probleem mee. Ik heb wel problemen met mensen die zich afzetten tegen de hand die ze voedt.
Snap je wat ik bedoel? En ik denk als joden vervelende dingen zouden uithalen dat Wilders ook een film over de talmoed gemaakt zou hebben, denk je niet?
Ik vind joden hele aardige mensen trouwens.
Dank je Meki, voor je artikel in deze.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Druuna , lees dit eerst even..
In de Grondwet bestaan aparte artikelen over de vrijheid van godsdienst en de vrijheid van meningsuiting. Kunnen we het niet gewoon bij de vrijheid van meningsuiting laten?
“Nee, daar ben ik niet voor. Maar ik vind de islam dan ook eerder een ideologie dan een godsdienst. Ongelijke gevallen moet je niet gelijk behandelen, daar gaat het om voor mij. Dat kan door het afschaffen van het huidige artikel 1 in de Grondwet. Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen
Globaal gezien zie je mensen vaak als een groep, dat doe ik niet, ik vind het jammer als jongeren ontsporen in de grote steden, denk dat daar een heikel punt ligt.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:31 schreef Meki het volgende:
[..]
je vindt joden hier in Nederland aardige mensen, maar als je Israel erbij haalt dan ga je ze anders behandelen . maar wat jij doet je kijkt bij de joden op indivudi als mens en niet als een groep. Doe dat ook bij de Moslims en de buitenlanders.
veroordeel iemand als een individu , ik kan nu ook alle Nederlanders over de kam scheren vanwege Wilders snap je.
Ik ben blij dat je er zo over denkt.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:30 schreef Druuna het volgende:
[..]
Dat die mannen niet hielpen heeft niets met een geloof te maken maar met opvoeding, opvoeden tot egoisme en daar mag inderdaad wel eens naar gekeken worden, deze hele maatschappij wordt steeds killer.Dus dat ben ik met je eens, dit is heel erg. Schofterig net zo goed! En het maakt me niet zoveel uit wie of wat, welke kleur iemand heeft of afkomst.
In principe draait alles om een ding, nml
Liefde!
dat zijn ze nu wel , maar wat over een paar jaar als Wilders aan de macht is.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:32 schreef Druuna het volgende:
[..]
Dank je Meki, voor je artikel in deze.
Er zijn toch moslim scholen in Nederland? Of ben ik nu abuis? Ik denk dat het erom gaat of men er goed onderwijs geeft en niet elkaar ophitst.
Ik denk dat men daar bang voor is nml
Zou u ook de kinderbijslag voor moslims willen afschaffen?quote:Op zondag 16 maart 2008 00:34 schreef Druuna het volgende:
Wat overigens niet wil zeggen dat jongeren vanuit andere groeperingen en achtergronden niet ontsporen!
Want die zijn er ook genoeg nml.
En een kamermeerderheid, een meerderheid van de Nederlandse bevolking, 76 zetels.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Zou u ook de kinderbijslag voor moslims willen afschaffen?
“In principe zou dat natuurlijk mogelijk zijn, als artikel 1 eenmaal is afgeschaft.
Ok in jou land is er iemand die een film maakt over Christenen!quote:Op zondag 16 maart 2008 00:35 schreef Meki het volgende:
[..]
dat zijn ze nu wel , maar wat over een paar jaar als Wilders aan de macht is.
moeten wij niet als moslims een aparte ster dragen ??
Ik vrees het ergste met zijn film
dit gaat Nederland zeer schaden , duizenden malen dan Denemarken
al is het niet gelijk maar de komende periode zal het spannend worden
Ik zou de kinderbijslag voor rijke mensen willen afschaffen waarom denk je dat we dit willen voor alleen moslims? Wat ben jij gefixeert op het moslim zijn?quote:Op zondag 16 maart 2008 00:36 schreef Meki het volgende:
[..]
“In principe zou dat natuurlijk mogelijk zijn, als artikel 1 eenmaal is afgeschaft.
ontwijk die stelling niet.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:47 schreef Picchia het volgende:
[..]
En een kamermeerderheid, een meerderheid van de Nederlandse bevolking, 76 zetels.
Dan gaat Wilders daar een film maken, en niet hierquote:Op zondag 16 maart 2008 00:47 schreef Druuna het volgende:
[..]
Ok in jou land is er iemand die een film maakt over Christenen!
En hierna bedreigen de Christenen jou land wat vind je hiervan?
dat was me vraag niet. Ik ben moslim.. ik weet niet welke geloof jij hebt.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:49 schreef Druuna het volgende:
[..]
Ik zou de kinderbijslag voor rijke mensen willen afschaffen waarom denk je dat we dit willen voor alleen moslims? Wat ben jij gefixeert op het moslim zijn?
Misschien omdat daar al legio films over gemaakt zijn? Ik weet niet of je bv Life of Brian kent, maar daar wordt het christelijke geloof behoorlijk op de hak genomen en de joden toch wel. Maar ja, zelfs 30 jaar geleden werd daar niet echt moeilijk over gedaan.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:25 schreef Meki het volgende:
Wilders heeft een oorlog geketend tegen de Islaam. Waarom maakt Wilders geen film over de Talmoed of de bijbel, juist hij kiest de Islaam omdat die steeds groter wordt
Wat kan ik eraan doen dat jullie je geloof niet echt serieus nemen.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien omdat daar al legio films over gemaakt zijn? Ik weet niet of je bv Life of Brian kent, maar daar wordt bv het christelijke geloof behoorlijk op de hak genomen en de joden toch wel. Maar ja, zelfs 30 jaar geleden werd daar niet echt moeilijk over gedaan.
Maar ik neem jouw geloof ook niet serieus.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat kan ik eraan doen dat jullie je geloof niet echt serieus nemen.
Misschien uit medelijden richting andere geloven/ levensovertuigingen? Ik wil best wel een kruistochtje organiseren als je daar zin in hebt. Dan gaan we het geloof tenminste echt serieus nemen.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp vind jij het een goed plan dat :quote:Op zondag 16 maart 2008 01:00 schreef Meki het volgende:
en plus dat de film niet door een racist is gemaakt maar door mensen die er geld aan willen verdienen. Fitna is een oorlogsverklaring
jij bent respectloos dat heb ik je al eerder verwetenquote:Op zondag 16 maart 2008 01:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar ik neem jouw geloof ook niet serieus.
.quote:Op zondag 16 maart 2008 01:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien uit medelijden richting andere geloven/ levensovertuigingen? Ik wil best wel een kruistochtje organiseren als je daar zin in hebt. Dan gaan we het geloof tenminste echt serieus nemen.
wat zeg je nu allemaal ?? we hebben het niet over Theo of Pim maar over Wilders.quote:Op zondag 16 maart 2008 01:04 schreef Druuna het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp vind jij het een goed plan dat :
Pim Fortuyn dood is, vermoord!
Of dat Theo van Gogh dood is, vermoord en het liefst, zie je Wilders kop ook nog eens gespiest op een riek..
Weet je wat een riek is?
Nee of wel? Ik vind je reactie overtrokken zoals ik alles overtrokken vind wat die film betreft.
Life of Brian was een geweldige film! Veel humor. Ken jij humor Meki?
Heb je dat wel?
*lach*
Inderdaad, Nederland is in dit opzicht een slappe hap, wanneer ze voor idealen moeten opkomen.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik heb respect voor mensen, niet voor ideologieën.quote:Op zondag 16 maart 2008 01:04 schreef Meki het volgende:
[..]
jij bent respectloos dat heb ik je al eerder verweten
Volgens mij maken veel mensen zich sterk voor de vrijheid van meningsuiting en vrijheid in het algemeen. idealisme genoeg.quote:Op zondag 16 maart 2008 01:08 schreef Picchia het volgende:
[..]
Inderdaad, Nederland is in dit opzicht een slappe hap, wanneer ze voor idealen moeten opkomen.
Wie heeft aan jou ge-eist dat je elke dag naar de moskee moet, of dat je elke dag naar de kerk moet gaan ??.quote:Op zondag 16 maart 2008 01:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb respect voor mensen, niet voor ideologieën.
Nederland is een seculier land. Je hebt alle vrijheid om je geloof te belijden maar je kan niet van mensen eisen dat ze zich aan jouw geloof aanpassen. Dan moet je in Saoedi-Arabië gaan wonen.
Moet je eens doen, het verbreedt je horizon.quote:Op zondag 16 maart 2008 01:07 schreef Meki het volgende:
ik heb Life of Brain niet gezien en ik ga hem niet zien. geen interesse
"Maar ik zou dat toch niet willen voorstellen. Ik vind dat de kinderbijslag sowieso beperkt zou moeten worden tot twee kinderen. Dat geldt dan voor iedereen, en dus niet alleen voor moslims.”quote:Op zondag 16 maart 2008 00:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom zou ik naar een film kijken die propogandisch is gemaakt om een geloof zwart te makenquote:Op zondag 16 maart 2008 01:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moet je eens doen, het verbreedt je horizon.
Waarschijnlijk niet...
En dan pas vanaf het derde kind. We voeren immers geen twee-kinds-beleid, willen we de bevolking niet verder laten krimpen.quote:Op zondag 16 maart 2008 01:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
"Maar ik zou dat toch niet willen voorstellen. Ik vind dat de kinderbijslag sowieso beperkt zou moeten worden tot twee kinderen. Dat geldt dan voor iedereen, en dus niet alleen voor moslims.”
quote:Op zondag 16 maart 2008 01:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
"Maar ik zou dat toch niet willen voorstellen. Ik vind dat de kinderbijslag sowieso beperkt zou moeten worden tot twee kinderen. Dat geldt dan voor iedereen, en dus niet alleen voor moslims.”
Ach, vroegah toen ik nog een klein AchJa-tje was moest ik ook verplicht mee naar de kerk op zondag. Op het moment dat de ouwelui vonden dat ik het zelf mocht bepalen heb ik er geen voet meer binnen gezet. Zo zijn er heel veel mensen in Nederland.quote:Op zondag 16 maart 2008 01:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Wie heeft aan jou ge-eist dat je elke dag naar de moskee moet, of dat je elke dag naar de kerk moet gaan ??.
Je wil films verbieden, daarmee wil je respect voor je religie afdwingen. Maar zo werkt dat niet.quote:Op zondag 16 maart 2008 01:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Wie heeft aan jou ge-eist dat je elke dag naar de moskee moet, of dat je elke dag naar de kerk moet gaan ??.
Heb je geen respect voor me omdat ik niet in een God geloof? Dan kan je ook niet van mij respect verwachten.quote:Jij hebt geen geloof, dus respecteer de anderen ermee . en ga donald duck lezen ofzo
Ik weet ook hoe jij erover denkt, dus dat extra aanzetten is volstrekt nutteloos.quote:Op zondag 16 maart 2008 01:16 schreef Meki het volgende:
[..]
we weten allemaal hoe Wilders erover denkt, dat zou ie heel graag willen alleen daar is de grens, en zou ie ervoor bestraft worden
Oh je hebt hem toch gezien, leugenaar!quote:Op zondag 16 maart 2008 01:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom zou ik naar een film kijken die propogandisch is gemaakt om een geloof zwart te maken
Ga die film eerst eens zien voordat je er een oordeel over hebt.quote:Op zondag 16 maart 2008 01:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom zou ik naar een film kijken die propogandisch is gemaakt om een geloof zwart te maken
Nee dit in belang van normen en waarden en de staatsveiligsheid en voor mensenlevensquote:Op zondag 16 maart 2008 01:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je wil films verbieden, daarmee wil je respect voor je religie afdwingen. Maar zo werkt dat niet.
[..]
Heb je geen respect voor me omdat ik niet in een God geloof? Dan kan je ook niet van mij respect verwachten.
Slecht voorbeeld Meki, in het OV gelooft al jaren niemand meer.quote:Op zondag 16 maart 2008 01:26 schreef Meki het volgende:
je doet maar wat je wilt ook al geloof je in de tram 1
Bullshit. Je loopt alleen maar te zeiken vanwege je geloof.quote:Op zondag 16 maart 2008 01:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee dit in belang van normen en waarden en de staatsveiligsheid en voor mensenlevens
Die vrijheid geef ik jou ook, maar dat is blijkbaar niet genoeg, je moet ook nog films verbieden.quote:je doet maar wat je wilt ook al geloof je in de tram 1
ok nu dreigen we terug alsquote:Op zondag 16 maart 2008 01:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee dit in belang van normen en waarden en de staatsveiligsheid en voor mensenlevens
je doet maar wat je wilt ook al geloof je in de tram 1
Life of Brian is gewoon erg grappig, "A motion picture destined to offend nearly two thirds of the civilized world. And severely annoy the other third"quote:Op zondag 16 maart 2008 01:15 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.nederlandbekentkleur.nl/quote:[Persbericht]
Manifestatie 22 maart
WILDERS VAN REPLIEK GEDIEND
De landelijke antiracisme organisatie Nederland
Bekent Kleur organiseert een persconferentie
waarin een tegengeluid wordt gegevens aan het
huidige klimaat in Nederland van angst en haat. De
Raad van Europa sprak onlangs van "stigmatiserend,
stereotyperend en zelfs ronduit racistisch
taalgebruik" door ondermeer de PVV van Geert
Wilders. Op zaterdag 22 maart
organiseert Nederland Bekent Kleur een grote
manifestatie tegen racisme en voor solidariteit tussen bevolkingsgroepen.
Steun van bekende Nederlanders.
De manifestatie op de Dam krijgt brede steun van
meer dan veertig bekende Nederlanders. Mensen die
hun sporen verdiend hebben als schrijver,
journalist, dichter, burgemeester, minister,
cabaretier, DJ of voorzitter van maatschappelijke
organisaties. Op de persconferentie zullen de
namen bekend gemaakt worden.
Nederland Bekent Kleur wil een ander geluid laten
horen in een samenleving die steeds meer verdeeld
dreigt te raken in "wij" tegenover "zij". Op
initiatief van de antiracismeorganisatie, die
sinds 1992 bestaat, hebben Marokkanen, Turken,
Antilianen en andere Nederlanders de handen ineen
geslagen om, in het kader van de VN-dag tegen
racisme, een tegengeluid te laten horen op 22
maart op de Dam.
Aangifte tegen Wilders.
Op de persconferentie zal een toelichting gegeven
worden op het programma van de grote manifestatie
op de Dam op 22 maart. Ook zal de stand van zaken
toegelicht worden met betrekking tot de aangiften
die diverse organisaties gedaan hebben tegen Geert
Wilders.
Hoera, aangiftes vieren op de dam om solidariteit tussen de groepen te creëren. Dit gaat dus echt niet werken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |