quote:Cellblock - Utrecht
RSI:The Attraction - Rotterdam
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer, Landgraaf & Den Haag (2x)
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
quote:
quote:Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag
België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
quote:
quote:Komakie - Thomas
Stats: 192cm, 93kg, 44 (11), 1982
Boards: Rome Flag 163 (FS), Volkl Selecta 162 (FR), Burton Baron ES 164 (AR)
Binding: Burton Cartel, Burton Triad
Schoen: Burton Driver X
Goggle: Oakley Wisdom Tribal, Anon Realm Tokyo, Anon Realm Birds of Prey
Protectie: Dainese Backprotector, Leedom Helm
Basje B - Bas
Stats: 175, 78, 41, 1984
Board: Burton - Shaun White 155 (FS)/ Bataleon - Evil Twin 155 (FS)
Binding: Burton Cartel/ Bataleon The Allies
Schoen: 32 Lashed
Goggle: Dragon DX/ Electric EG1
Protectie: Backprotector
Gstyles - Gijs
Stats: 183, 79, 43, '79
Board: Burton Baron 157
Binding: Burton Mission (black)
Schoen: Salomon Maori
Goggle: Sinner
Protectie: None
Holyjoe - Sietze
Stats: 182, 86, 43, '75
Board: Burton Omen 168 (FR)
Binding: Burton Cartel
Schoen: Burton Rulers
Goggle: Oakley Wisdom
Protectie: Red Tantrum (helm), Dakine butt-protector
GenesiZ - Mark
Stats: 179, 85, 44,5, '83
Board: F2 Gothic (FR)
Binding: Burton Cartel '05
Schoen: Burton Hail
Goggle: Oakley Wisdom
Protectie: Red Hifi (helm) + speakers
Rnej - Rene
Stats: 192,115,45,'83
Board: Burton T6 164 Wide (FR), Burton Canyon 163 (FR), Rome Flag 160 (FS)
Binding: Burton P1 en Burton Cartel
Schoen: burton driver X
Goggle: Anon Realm
Protectie: Red Hi-Fi (helm), Ufo Plast Backprotector, Icetools Crashpant
Forumgek - Matthijs
Stats: 172, 66, 39, '87
Board: Sapient - Identity 151 (FS)
Binding: Rome 390
Schoen: 32 - lashed
Goggle: Dragon DXS
Protectie: None
Kneusteun - Teun
Stats: 186cm, 70kg, 42,5, 1986
Boards: Capita foto fetish 158 (FS), en zo nu en dan een bataleon
Binding: SP private's , Drake F40
Schoen: Thirtytwo 306, Forum Explorer
Goggle: Spy Orbit
quote:[Centraal] Snowboard topic deel 01
[Centraal] Snowboard topic deel 02
[Centraal] Snowboard topic deel 03
[Centraal] Snowboard topic deel 04
[Centraal] Snowboard topic deel 05
[Centraal] Snowboard topic deel 06
[Centraal] Snowboard topic deel 07
[Centraal] Snowboard topic deel 08
[Centraal] Snowboard topic deel 09
[Centraal] Snowboard topic deel 10
[Centraal] Snowboard topic deel 11
[Centraal] Snowboard topic deel 12
[Centraal] Snowboard topic deel 14
[Centraal] Snowboard topic deel 15
[Centraal] Snowboard topic deel 16
[Centraal] Snowboard topic deel 17
[Centraal] Snowboard topic deel 18
[Centraal] Snowboard topic deel 19
[Centraal] Snowboard topic deel 20
[Centraal] Snowboard topic deel 21
[Centraal] Snowboard topic deel 22
[Centraal] Snowboard topic deel 24
[Centraal] Snowboard topic deel 25
[Centraal] Snowboard topic deel 26
[Centraal] Snowboard topic deel 27
[Centraal] Snowboard topic deel 28
[Centraal] Snowboard topic deel 29
[Centraal] Snowboard topic deel 30
[Centraal] Snowboard topic deel 31
[Centraal] Snowboard topic deel 32
[Centraal] Snowboard topic deel 33
[Centraal] Snowboard topic deel 34
[Centraal] Snowboard topic deel 35
[Centraal] Snowboard topic deel 36
[Centraal] Snowboard topic deel 37
[Centraal] Snowboard topic deel 38
[Centraal] Snowboard topic deel 39
[Centraal] Snowboard topic deel 40
[Centraal] Snowboard topic deel 41
[Centraal] Snowboard topic deel 42
[Centraal] Snowboard topic deel 43
[Centraal] Snowboard topic deel 44
[Centraal] Snowboard topic deel 45
[Centraal] Snowboard topic deel 46
[Centraal] Snowboard topic deel 47
[Centraal] Snowboard topic deel 48
[Centraal] Snowboard topic deel 49
[Centraal] Snowboard topic deel 50 - *Jubileum Topic*
[Centraal] Snowboard topic deel 51
[Centraal] Snowboard topic deel 52
[Centraal] Snowboard topic deel 53
[Centraal] Snowboard topic deel 54
[Centraal] Snowboard topic deel 55
[Centraal] Snowboard topic deel 56
[Centraal] Snowboard topic deel 57
[Centraal] Snowboard topic deel 58
[Centraal] Snowboard topic deel 59
[Centraal] Snowboard topic deel 60
[Centraal] Snowboard topic deel 61
[Centraal] Snowboard topic deel 62
Ik wou het niet zeggen....quote:Op donderdag 1 november 2007 11:24 schreef Rnej het volgende:
komakie, "Tiens" is een vlaams/franse uitdrukking
enne, blessurevrij snowboarden --> les nemen
ik snowboard al jaren en het eerste jaar ook week lessen gedaan.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:24 schreef Rnej het volgende:
enne, blessurevrij snowboarden --> les nemen
De link naar de OPquote:Op donderdag 1 november 2007 11:55 schreef GenesiZ het volgende:
Check je mail Komakie, de link naar de OP is aangepast.
En uiteraard een piccaa. Deze is lekker zelf gemaakt
[ afbeelding ]
dan is het gewoon domme pech, kan ook gebeurenquote:Op donderdag 1 november 2007 11:39 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik snowboard al jaren en het eerste jaar ook week lessen gedaan.
sneeuw was in december 2006 echter zo kut met allemaal vervelende ijsblokjes op de piste![]()
als je daar met een rotgang met je hand tegenaan klapt is toch vervelend
herpost je anders hier ff dan gaat het wat makkelijker denk ik....quote:
Dat jij een weekje les hebt gehad en al jaren snowboard zegt niets. Sterker nog.... als je al jaren snowboard en je hebt alleen het eerste jaar een weekje lessen gehad ben je waarschijnlijk nog net zo'n knurft op een snowboard als dat je was na je eerste week, alleen ga je nu wat harder.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:39 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik snowboard al jaren en het eerste jaar ook week lessen gedaan.
sneeuw was in december 2006 echter zo kut met allemaal vervelende ijsblokjes op de piste![]()
als je daar met een rotgang met je hand tegenaan klapt is toch vervelend
Yoops,quote:Op donderdag 1 november 2007 14:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
herpost je anders hier ff dan gaat het wat makkelijker denk ik....
Deze link: http://www.genesiz.nl/fokboardtopic/openingsnowboard.txt . Dat is de juiste OP, ram anders even op ctrl-F5, misschien zit de oude nog in je cache-geheugen.quote:Op donderdag 1 november 2007 14:00 schreef Komakie het volgende:
[..]
De link naar de OP
Als ik er op klik krijg ik nog steeds dezelfde lay-out...
de uninc is juist ideaal voor de wat grotere jumps..quote:Op donderdag 1 november 2007 16:05 schreef ssstef het volgende:
[..]
Yoops,
lang geleden dat ik hier nog is ben komen kijken, maar wou effe nog is reageren . Heb lang geleden (pasen 2006) advies gevraagd ivm board/bindingen/boots, heb toen de Burton Uninc met Cartels en 32 lashed gekocht. Heel tevreden van atm:). Ben net terug van Hintertux, Komakie helaas niet gezien, hoe zou ik hem ook herkennen . Ben op cursus monitorenopleiding geweest en geslaagd met grootste onderscheiding, dus dat word meer snowboarden .
Maar ik had nu ook nog een vraagje. Weet er iemand nog een board dat goed op een Burton Uninc lijkt, moet helemaal niet van burton zijn maar heb wel graag een twin tip shape, met genoeg flex en pop erin. Wil wel nog veel pistes doen, maar ga freestylecamp doen met kerst dus ook nog goed voor in funpark, voor de iets grotere jumps, rails hoeft niet echt want dat is mijn ding niet. Enkele suggesties dus misschien?
Enne.. een 2e vraag: weet er iemand nog een leuk gebied om te gaan, want als monitor heb ik nu keus uit veel verschillende gebieden, liefst niet naar l2a, risoul, flachau, val gardena(livigno), hintertux, andere suggesties mogen wel:). Hoe is Kronplatz btw, ook goede apres-ski? Of zijn er betere opties?
Hopelijk kan iemand me verder helpen, en ga ik wat meer posten in dit topic, met status monitor zullen er nu wel wat deuren voor me open gaan, wat gepaard gaat met een pak meer vakanties Nog in high school, maar toch 5 weken gaan mss dees jaar!
grtz
tja of je nou net komt kijken of "pro" bent. als de piste meer ijs dan sneeuw is zit een ongelukje in een klein hoekje :pquote:Op donderdag 1 november 2007 15:30 schreef Komakie het volgende:
[..]
Maar zoals ik al zei, het kan altijd fout gaan. Wel opvallend dat je dit soort verhalen altijd hoort van mensen die niet kunnen boarden...![]()
quote:Op donderdag 1 november 2007 22:17 schreef NoComment het volgende:
Rnej, kun je voor mij ook eens je vingers kraken?Zoek iets in de richting van een Custom, vooral om piste te knallen. Poederrijden natuurlijk ook als de sneeuw er goed voor is, maar gassen op de piste is toch het belangrijkst..
Zag ook nog een plank van vorig jaar trouwens, de Albin Big Chaos. Wat de beschrijving betreft is ie misschien wel interessant, kan er alleen niets over vinden of het ook echt wat is, dus als iemand deze plank kent.. Plankje in de aanbieding zou ik namelijk wel interessant vinden prijsgewijs
quote:Op donderdag 1 november 2007 16:23 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Deze link: http://www.genesiz.nl/fokboardtopic/openingsnowboard.txt . Dat is de juiste OP, ram anders even op ctrl-F5, misschien zit de oude nog in je cache-geheugen.
Over het algemeen zitten nieuwe schoenen strakker dan huurschoenen want die zijn meestal al helemaal uitgelopen. goeie schoenen zijn echt essentieel voor fijn boardenquote:Op donderdag 1 november 2007 15:49 schreef unox_worst het volgende:
Ik heb in de 3 jaar dat ik nu elk jaar ga snowboarden alleen het 1e jaar een middag les gehad en ik hap ook vaak genoeg in de sneeuw. Volgend jaar neem ik wel een paar dagen priveles om is een beetje niveau te krijgen.
Heeft er iemand trouwens ervaring met les krijgen op zo'n lopende band? Zit eraan te denken om daar ook wat les op te nemen.
En ik heb vorige week Burton Moto's gekocht, zaten lekker en ook een stuk strakker dan huurschoenen.
Ik snap de rijtjes niet helemaal want ze staan niet echt op volgorde ofzo. Anthem is bijvoorbeeld stijver dan een Agent en een DH is helemaal niet zo stijf....quote:Op donderdag 1 november 2007 16:36 schreef Rnej het volgende:
[..]
de uninc is juist ideaal voor de wat grotere jumps..
maar als je niet railt en je wil alleen kickerwerk doen....
*kraakt vingers*
(van slap (dus nog beetje railgeschikt), naar stijf)
Burton Twin
Bataleon Goliath
Burton Custom (alhoewel de uninc in t zelfde straatje zit, wel)
Nitro Team
Libtech Travis Rice
Rome Anthem
Rome Agent
Ride DH
Volkl Wall Pro
echte raszuivere kicker/halfpipe planken
burton custom X/ T6
Forum Lander
Nitro Suprateam
Gnu Rider's Choice
Capita Photo Fetish
enzovoorts
maar iig... wil je echt springen en piperijden, dan zou ik voor iets gaan uit t laatste rijtje.. (of zelf wat uitzoeken)
maar ik blijf erbij dat de uninc prima is om kickers op te rijden hoor
maar wil je echt heel veel grip en stabiliteit dan moet je naar de echt stijve shizzle toe
Persoonlijk zou ik denk ik voor Ischgl gaan. Voornamelijk afgaande op de goede berichten over offpiste daar. Maar ik denk dat Solden ook een goede optie is en betere apres-ski heeftquote:Op donderdag 1 november 2007 18:01 schreef ssstef het volgende:
Mja tis meer omdat mijn uninc bijna total loss is, de spiegel is al bijna onzichtbaar geworden en de base zit vol diepe groeven, dus wil wel eens iets anders.
Hoeveel kosten die Capita plankjes btw? die lijken me wel cool, en anders miss Bataleon zie ik ook wel zitten. Met die planken die je op het einde noemde ook, die kunnen ook nog wel piste scheuren cker?
Nog ander vraagje, welk gebied is beste tussen: Ischgl, Kitzbuhel, Kronplatz, Passo Tonale, Solden?:)
Welkom in Frankrijk. echt een k*tland als het om dat soort dingen gaat.quote:Op donderdag 1 november 2007 22:30 schreef Salatrel het volgende:
[..]
tja of je nou net komt kijken of "pro" bent. als de piste meer ijs dan sneeuw is zit een ongelukje in een klein hoekje :p
achteraf in nederland bleek dat er niks aan de hand was en dat het alleen pijnlijk was. ben je toch mooi voor 160 euri opgelicht in frankrijk
Gewoon een F2 Eliminator nemen met Driver X boots ofzo. Ram je bijna net zo hard als met hardboots en heb je toch het voordeel van softboots. Je moet er alleen niet mee proberen te freestylen. Gaat niet zo lekker....quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:18 schreef Rnej het volgende:
[..]
pfff
:p
Albin heb k nog nooit van gehoord... maar je wil hard pisterijden?... mmm
Hardboots en alpineplank kopen![]()
Ik wil best vertellen dat ik maar liefst 50euro heb moeten neerleggenquote:Op donderdag 1 november 2007 19:09 schreef Rnej het volgende:
ik ken ischgl en solden alleen, dat zijn beiden geweldig mooie gebieden !
enne, hoe stijver het plankje hoe stabieler op snelheid (meestal... niet altijd)
een photo fetish is iets van 500-550 euro nieuw, kneusteun heeft er pas een gekocht dus die kan t je wel vertellenmijn persoonlijke voorkeur zou de custom X zijn van burton, de T6 is iets te agressief voor het kleinere kickerwerk... en de forum Lander is qua prijs/kwaliteit erg nice
bedoelde met van slap naar stijf dat het eerste groepje de wat slappere waren en het 2e groepje gewoon kenkerstijf was.. maar ik vind de anthem eigenlijk niet vergelijkbaar met cstm X ...quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:47 schreef Komakie het volgende:
Hey Rnej zag dat je de Volk Wall Pro ook in het lijstje van ''kickerwerk'' hebt staan, wat bedoel je daarmee? en hoe is die plank? mn broertje heeft em en ik vind hem persoonlijk erg mooi uitzien, maar ken je de rij eigenschappen?quote:Op donderdag 1 november 2007 16:36 schreef Rnej het volgende:
[..]
de uninc is juist ideaal voor de wat grotere jumps..
maar als je niet railt en je wil alleen kickerwerk doen....
*kraakt vingers*
(van slap (dus nog beetje railgeschikt), naar stijf)
Burton Twin
Bataleon Goliath
Burton Custom (alhoewel de uninc in t zelfde straatje zit, wel)
Nitro Team
Libtech Travis Rice
Rome Anthem
Rome Agent
Ride DH
Volkl Wall Pro
echte raszuivere kicker/halfpipe planken
burton custom X/ T6
Forum Lander
Nitro Suprateam
Gnu Rider's Choice
Capita Photo Fetish
enzovoorts
maar iig... wil je echt springen en piperijden, dan zou ik voor iets gaan uit t laatste rijtje.. (of zelf wat uitzoeken)
maar ik blijf erbij dat de uninc prima is om kickers op te rijden hoor
maar wil je echt heel veel grip en stabiliteit dan moet je naar de echt stijve shizzle toe
De binding alleen 200? En de schoenen, waar moet ik dan aan denken?quote:Op zaterdag 3 november 2007 10:06 schreef Rnej het volgende:
flowbindingen kan je lekker snel dichtmaken maar je hebt niet het directe gevoel van straps... ook al zit je wel goed ingesnoerd...
dus liever flow of straps ---> testen
en een nieuw setje bindingen heb je al vanaf 150 euro... als je ergens in die prijsklasse zit bij Burton/Ride/Drake/Flow etc, heb je een leuke binding meestal.. boven de 200 euro zit je echt in t wat duurdere segment... (wat meestal stijver betekent)
bij een binding is de stijfheid belangrijk (hoe snel wil je dat je board reageert...?) en comfort, je moet natuurlijk geen bindingen kopen die klote zitten, dan vervloek je ze de hele dag
en 2ehands schoenen niet kopen, ga je spijt van krijgen.... t mooie van eigen (nieuwe) schoenen is, is dat ze naar jouw voet gaan staan.. dat kunnen 2ehands schoenen niet....
Dan nog kun je een Anthem niet vergelijken met een Burton Twin ofzo.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:10 schreef Rnej het volgende:
[..]
bedoelde met van slap naar stijf dat het eerste groepje de wat slappere waren en het 2e groepje gewoon kenkerstijf was.. maar ik vind de anthem eigenlijk niet vergelijkbaar met cstm X ...
maar wat k ook zeg, pure specs zijn niet alles... stijf betekent lang niet altijd meer grip...
Bindingen en schoenen zitten ongeveer op dezelfde prijs.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:28 schreef Flaccid het volgende:
[..]
De binding alleen 200? En de schoenen, waar moet ik dan aan denken?
ik heb alle straps van mn burton cartels al ns gebroken en ik heb mn C60s dwars doormidden gebrokenquote:Op zaterdag 3 november 2007 19:15 schreef Salatrel het volgende:
wat betreft die bindingen ben ik het eens met Komakie. op mijn eerste board had ik flow bindingen. volop makkelijk en snel sta je muurvast.
toen ik vorig jaar een nieuwe set kocht besloot ik strap bindingen te nemen (drake mocht het je intresseren) en ik moet zeggen dat ik duidelijk een positief verschil merk al zal het board daar ook wel aandeel in hebben.
mocht je voor de straps gaan: ga voor kwaliteit. bij me broer is een paar jaar geleden tijdens een afdaling 1 van ze straps gebroken
ik ga voor straps, het scheelt in prijs en die tijd maakt me niet heel veel uit.quote:Op zondag 4 november 2007 18:46 schreef Rnej het volgende:
dat poederargument is alleen geldig als je aan de nadelen van flow gewend bent.... zelfde geldt voor het instapgemak...
enne, flowbindingen stel je idd 1x af... maar daarna hoef je ze ook niet meer in te stellen....
ik vind de " voordelen" niet opwegen tegen de te hoge prijs en gewoon al die shit die kapot kan gaan....
doe mij maar lekker straps, bewezen dat t werkt en het ENIGE nadeel dat je wat langer bezig bent om in te strappen... maar als ik 10 seconden kwijt ben aan mn achterste been weer vast te strappen als ik in de lift heb gezeten is het veel.....
komt natuurlijk wel bij dat misschien sommige mensen het wel een strakke binding vinden.... maar ik zou dan in dat geval alsnog voor gewone flow gaan... flow heeft prima high-end bindingen die erg weinig wegen en echt heel goed af te stellen zijn
Ga naar een echte shop. Persoonlijk ben ik van mening dat je in winkels als intersport 99 van de 100 keer niet echt goed advies krijgt. Proberen vaak duur spul te verkopen en/of hebben geen kennis van wat ze verkopen. Daarnaast zijn shops niet duurder.quote:Op zondag 4 november 2007 12:19 schreef Flaccid het volgende:
Ik ben naar intersport geweest (biggelaar) in eindhoven, had een paar schoenen gezien voor 150, burton moto, die zaten heerlijk. Verder had ik nog gekeken naar bindingen, en ik ga denk ik voor straps. Die waren 160.
Aan de ene kant misschien wel. Aan de andere kant kun je de hi-back van je binding nog steeds bewegen waardoor hij minder stijf wordt. Dus ik hou er nog steeds niet van.quote:Op zondag 4 november 2007 12:47 schreef WaSTeiL het volgende:
Nu de discussie bezig is over Flow. Gisteren bij Cellblock nieuwe schoenen gehaald (Burton Ruler's). Ik had het toen met de verkoper nog even over Flow bindingen en zij blijken het niet te verkopen vanwege een aantal nadelen, maar er was wel een mooi alternatief in de vorm van K2 Cinch.
[ afbeelding ]
Zag er erg goed uit en ben ook voornemens om deze te gaan halen, maar ik vroeg me af 1 van jullie er al ervaring mee heeft.
Zal natuurlijk nog even het voordeel op een rijtje zetten:Deze bindingen kunnen in de poeder aangedaan worden aangezien je ze als normale strap bindingen kan gebruiken. Flow bindingen stel je 1 keer in en tijdens het boarden is daar geen mogelijkheid meer voor. Bij deze wel aangezien je ze nog kan gebruiken als normale binding. Op het moment dat je de achterflap losgooit komt het hele frame een paar cm omhoog. Op het moment dat je hem dus vastdoet houdt je geen speling over tussen je schoen en binding. Op zich zou dit alsnog geen probleem zijn aangezien je nog steeds kan stellen.
Zo heb ik mijn taak ook weer beetje gedaan. Dit zijn de dingen die de verkoper vertelde. Klonk ook allemaal erg logisch, maar hoe zit het in de praktijk..
Je hebt gewoon veel mensen die gaan zitten bij het aantrekken van hun binding. Tja, dan duurt het wel wat langer ja. Ik blijf over het algemeen gewoon staan bij het aantrekken van me binding. Gaat een stuk sneller. Soms zelfs als ik al vooruit glijquote:Op zondag 4 november 2007 18:46 schreef Rnej het volgende:
dat poederargument is alleen geldig als je aan de nadelen van flow gewend bent.... zelfde geldt voor het instapgemak...
enne, flowbindingen stel je idd 1x af... maar daarna hoef je ze ook niet meer in te stellen....
ik vind de " voordelen" niet opwegen tegen de te hoge prijs en gewoon al die shit die kapot kan gaan....
doe mij maar lekker straps, bewezen dat t werkt en het ENIGE nadeel dat je wat langer bezig bent om in te strappen... maar als ik 10 seconden kwijt ben aan mn achterste been weer vast te strappen als ik in de lift heb gezeten is het veel.....
komt natuurlijk wel bij dat misschien sommige mensen het wel een strakke binding vinden.... maar ik zou dan in dat geval alsnog voor gewone flow gaan... flow heeft prima high-end bindingen die erg weinig wegen en echt heel goed af te stellen zijn
Het is best een redelijke shop maar ik vind hem niet geweldig.quote:Op maandag 5 november 2007 11:51 schreef WaSTeiL het volgende:
Cellblock is nooit echt groot geweest, maar qua kleding leken ze idd wat minder te hebben staan.
De boards stonden idd ook allemaal tegen elkaar aan tegen de muur. Zou er 1 vallen dan gaat het als een domino effect rond. Probleem is gewoon de beperkte ruimte die ze hebben.
Ik was er zaterdag en kwam op het goede moment binnen. Toen ik mijn schoenen aan het passen was werd het een stuk drukker en dat merk je al gauw. Voordeel vind ik wel dat ze alsnog de tijd voor je nemen.
Ook qua schoenen hebben ze niet een mega aanbod staan, maar in mijn ogen wel voor ieder wat wils.
Ik woon zelf in Nieuwegein en daar heb je skishop Nieuwegein. Die hebben ze verbouwd en ze hebben er een hoop ruimte bijgekregen. Ziet er allemaal mooi uit, maar ze zijn er qua aanbod niet op vooruit gegaan en in mijn ogen zelfs een beetje achteruit.Vind ik ze het bij Cellblock met de beperkte ruimte die ze hebben erg goed doen.
Skier!!quote:Op maandag 5 november 2007 19:04 schreef Gstyles het volgende:
Vandaag mn kaartje van Duif weer effe opgekrikt, heb een mooi vestje gekocht van Falcon voor maar 69 pleurie! dat was geen geld! mn snowboard outfit is nu helemaal compleet dus kan er weer tegen aan dit seizoen!
Ik ben het ook helemaal met je eens. Zie je op de piste iemand stuntelen dan weet je vrijwel meteen dat het een Nederlander is. Vrijwel allemaal zijn ze te beroerd om les te nemen omdat het te duur is.quote:Op maandag 5 november 2007 18:46 schreef notepad het volgende:
Nog even over het volgen van lessen: Ik zou het zeker doen!
Ik ben de laatste 3 jaar een aantal keer wezen snowboarden met beginners met geen, 1, soms zelfs 2 weken ervaring, en over het algemeen zie je een enorm verschil tussen wat men na zo'n week wel of niet kan. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, vooral in negatieve zin. Een vriendin meegemaakt, die nogal bang is aangelegd, en in een week ontzettend weinig vooruitgang heeft geboekt, maar zonder les had ze het waarschijnlijk al lang opgegeven. Zelf heb ik eigenlijk nooit les gehad, en ik moet zeggen, na een jaar of 10 heb ik nu wel het idee dat het allemaal goed gaat (carven, boarden alleen op techniek, volledige controle op rode pistes). Met wat lessen had ik het waarschijnlijk in de helft de tijd gered.
Ben trouwens wel van plan om komend seizoen 's ochtends freestyle lessen te gaan volgen. Ik heb me hier eigenlijk nooit zo mee bezig gehouden, op wat bultjes op en rond de piste na dan, en het lijkt me wel een uitdaging. Iemand ervaring met dit soort lessen? Heeft het veel zin of kun je beter zelf wat proberen op een zelf aangelegde kicker? Komt er veel techniek bij kijken of is het vooral oefening/durf?
Zoals je al zei is lessen volgen altijd goed.quote:Op maandag 5 november 2007 18:46 schreef notepad het volgende:
Nog even over het volgen van lessen: Ik zou het zeker doen!
Ik ben de laatste 3 jaar een aantal keer wezen snowboarden met beginners met geen, 1, soms zelfs 2 weken ervaring, en over het algemeen zie je een enorm verschil tussen wat men na zo'n week wel of niet kan. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, vooral in negatieve zin. Een vriendin meegemaakt, die nogal bang is aangelegd, en in een week ontzettend weinig vooruitgang heeft geboekt, maar zonder les had ze het waarschijnlijk al lang opgegeven. Zelf heb ik eigenlijk nooit les gehad, en ik moet zeggen, na een jaar of 10 heb ik nu wel het idee dat het allemaal goed gaat (carven, boarden alleen op techniek, volledige controle op rode pistes). Met wat lessen had ik het waarschijnlijk in de helft de tijd gered.
Ben trouwens wel van plan om komend seizoen 's ochtends freestyle lessen te gaan volgen. Ik heb me hier eigenlijk nooit zo mee bezig gehouden, op wat bultjes op en rond de piste na dan, en het lijkt me wel een uitdaging. Iemand ervaring met dit soort lessen? Heeft het veel zin of kun je beter zelf wat proberen op een zelf aangelegde kicker? Komt er veel techniek bij kijken of is het vooral oefening/durf?
Waarom meteen zo negatief.quote:Op woensdag 7 november 2007 00:08 schreef Rnej het volgende:
whehe, commentaar van die amerikanen ook " bet he has never seen pow before" .. " sick tricks but he looks like he can't even ride his board..."
die gast thrashed gewoon alles.... kickers kan ie ook goed op huishouden en hij kan echt wel een potje carven
Burton Moto's voor ¤ 150 ? Was het nog een paar van het vorig seizoen dan?quote:Op zondag 4 november 2007 12:19 schreef Flaccid het volgende:
Ik ben naar intersport geweest (biggelaar) in eindhoven, had een paar schoenen gezien voor 150, burton moto, die zaten heerlijk. Verder had ik nog gekeken naar bindingen, en ik ga denk ik voor straps. Die waren 160.
La Grave is via gletsjer van L2alpes bereikbaar, om er te komen moet je het laatste stukje achter een pistebully aanhangen. In het begin heb je twee blauwe piste met een sleeplift, maar daarnaast houden de pistes op en kan je je gang gaan.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:49 schreef Salatrel het volgende:
iemand trouwens ervaring met la grave?
schijnt een mooi offpiste gebied te zijn. zit in januari zelf in les 2 alpes wat daar volgens google maps met de auto maar 25km vandaan is.
is la grave aangesloten bij les 2 alpes en zo ja kun je hier gewoon naartoe snowboarden?
achter een bully hangen? ... die kan je bellen en dan komen ze je halen ofzo?quote:Op woensdag 7 november 2007 20:22 schreef Dr_Pepper het volgende:
[..]
La Grave is via gletsjer van L2alpes bereikbaar, om er te komen moet je het laatste stukje achter een pistebully aanhangen. In het begin heb je twee blauwe piste met een sleeplift, maar daarnaast houden de pistes op en kan je je gang gaan.
Ik ga de 2007 halen.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:08 schreef FlowDesign het volgende:
Volgens mij is het enige verschil het printje op de zijkant![]()
Moto 2008:
[ afbeelding ]
Moto 2007:
[ afbeelding ]
Zie het als een shuttlebusje.... je hoeft ook niet te hangen. Je kunt gewoon achter in het bakkie chillen.quote:Op woensdag 7 november 2007 20:38 schreef Rnej het volgende:
[..]
achter een bully hangen? ... die kan je bellen en dan komen ze je halen ofzo?![]()
Waar ga je heen? Ik ga die week naar Konigsleiten.quote:Op donderdag 8 november 2007 11:21 schreef Salatrel het volgende:
hmmm wintersport.... 26 januari is het zover![]()
dit klinkt als een goedkope pornofilmquote:Op woensdag 7 november 2007 23:34 schreef ForumGek het volgende:
Ik ben nu Purple Yeah aan het kijken, en daar heeft Cheryl een part in !gave 7's en een huge 3 to gap to 50-50
! Is wel de moeite waard, erg stijlvolle film. Voor de apple-neukerts hiero !
inclusief avalanches !![]()
Let op!!!!quote:Op vrijdag 9 november 2007 13:09 schreef Bramvanlith het volgende:
Waatup!!
Zit lekker in Portugal, veel aan het boarden, maar wel op een surfboard dan... Ook vet om te doen en het gaat al aardig goed.. Is toch wel anders als snowboarden en wakeboarden, maar golven van 2/3 meter hoog gaan al aardig goed..
Ga btw begin december met de locale surfshop eigenaar naar sierra leone en andorra om zijn en andere kids les te geven.. Maar genoeg tijd om zelf te knallen, onverwachtte weekendjes sneeuw zijn altijd goed..
Ander positief voordeel is dat ik bindingen kan bestellen tegen inkoopsprijs via hem, ff kijken wat de gele co2's kosten via hem... Zijn die nog te duur dan ga ik voor de E.S.T. of P1's... ff afwachten dus...![]()
dat noem ik een prima opening hoorquote:Op maandag 12 november 2007 11:03 schreef Salatrel het volgende:
opening in oostenrijk mooi in het water sneeuw gevallenzoveel sneeuw dat het te gevaarlijk werd om gebied open te gaan
Het is een modelletje van vorig jaar dus een stuk goedkoperquote:Op dinsdag 13 november 2007 13:12 schreef Rnej het volgende:
de option zegt me niets, maar ik vind de burton air persoonlijk een dood stuk hout... anderen zweren erbij hoor, maar ik vind m maar een beetje tam rijden.... tis wel een prima allround plankje wat dat betreft (ze zeggen dat 'ie freestyle gericht is, maar dat vind ik persoonlijk ook wel meevallen, t kan er prima mee)
als je niveau intermediate is, dan is de air wel okay... 157 is ook wel een prima lengte...
prijs is ook okay
Maar waar en wanneer zou ik het moeten testen dan?quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:15 schreef Rnej het volgende:
mja, je hoort me ook niet klagen over de prijs, en qua specs past ie prima bij je.. maar ik raad iedereen die een beetje kan boarden gewoon aan om ff een keer te testen..... dan weet je gewoon of dat boardje wat voor je is
Option is een Canadees merk toch?quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:05 schreef KneusTeun het volgende:
En de option is geen option meer?
de prijs van die twin is best nicequote:Op dinsdag 13 november 2007 15:55 schreef FlowDesign het volgende:
Verdammt, die Air 157 en Custom Brew zijn al verkocht.
Andere optie: Burton Twin 157 van dit jaar, slechts een paar keer indoor gebruikt voor ¤ 350 i.c.m. Burton P1 Wingtip van vorig jaar voor ¤185.
Is dat iets? Misschien nog wat van de prijs afdingen![]()
Edit:
Qua investering voor op de lange termijn zou dit wel een goede zijn waar ik nog een hele tijd mee vooruit kan denk ik wel.
De twin is best een stijve motherfucker voor de lichtgewichtjes onder ons hoor.quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:16 schreef Rnej het volgende:
[..]
de prijs van die twin is best nice
nieuw istie 480 en de bindingen zijn nieuw 270 ... dus op zich een okay prijs, mits in goede staat
twin is echt een heel tof alleskunnertje met de nadruk op freestyle
Ik ben voor mn lengte niet zo zwaar, mss moet ik (nog) meer bier drinkenquote:Op dinsdag 13 november 2007 16:20 schreef XL het volgende:
[..]
De twin is best een stijve motherfucker voor de lichtgewichtjes onder ons hoor.
Dan moet je dus niet voor de twin gaan.quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:31 schreef FlowDesign het volgende:
Als er maar wel veel 'pop' in zit, dat vind ik wel belangrijk.
Ik quote ff gast van Downtown uit zn mailtje:quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:33 schreef XL het volgende:
[..]
Dan moet je dus niet voor de twin gaan.
de twin wordt als 6/10 omschreven, dat is minder dan de custom en evenveel als de airquote:Op dinsdag 13 november 2007 16:20 schreef XL het volgende:
[..]
De twin is best een stijve motherfucker voor de lichtgewichtjes onder ons hoor.
Heb hem ook gezien (vriend had m gedownload geript). Hijs zeker vet. Weet je nog andere vette dvd's?quote:Op maandag 12 november 2007 20:01 schreef Komakie het volgende:
ik heb net ff de DVD We're people too zitten kijken.
die is op zich ook wel vet. Wel duidelijke scheiding tussen stukjes met railen en springen.
zitten echt van die hardcore rail gasten tussen met van die strakke broeken enzo. Die lui die zo uit de skatewereld zijn weggelopen
1 stukje is echt vet. Dan laten ze een paar gasten zien die gewoon lekker een poederrun aan het maken zijn. Geen gezeur met aangelegde kickers enzo, gewoon sprayen en springen over natuurlijke opstakels. Geen 720's enzo maar gewoon rammen
Vind ik leuker om naar te kijken dan de zoveelste 900 over een gebouwde kicker. Dit geeft je een beetje het gevoel wat je zelf ook hebt als je pow aan het trashen bent. Tenminste, mij wel
ik tik voortaan wel snowboard 2008 in dus voor de hitsquote:Op dinsdag 13 november 2007 22:18 schreef ForumGek het volgende:
-Cold World
-Time well wasted
-Apples and oranges
-Catch the Vapor
- Lines
- Purple Yeah
- Thanks Brain
- Picture This (MACK DAWG ! )
- Nitro 07
Daar moet je vast wel wat mee kunnen!
Tikje kort voor hem vind ik zelf maar niet heel erg.quote:Op dinsdag 13 november 2007 13:12 schreef Rnej het volgende:
de option zegt me niets, maar ik vind de burton air persoonlijk een dood stuk hout... anderen zweren erbij hoor, maar ik vind m maar een beetje tam rijden.... tis wel een prima allround plankje wat dat betreft (ze zeggen dat 'ie freestyle gericht is, maar dat vind ik persoonlijk ook wel meevallen, t kan er prima mee)
als je niveau intermediate is, dan is de air wel okay... 157 is ook wel een prima lengte...
prijs is ook okay
Wat een partij bullshit zegquote:Op dinsdag 13 november 2007 19:52 schreef _jorden_ het volgende:
Ik zit erover te denken om eenBurton Custom Wide length 157 cm - waist width 258 mm
of eenBurton Custom X Wide length 159 cm - waist width 259 mm
te halen
maar hoe zit het nu precies met die waist width hoe meet je dit precies op?
ik heb schoenmaat 45 en heb hier gelezen
http://www2.omroep.nl/bnn/bnnboarding/sticks/main3.html
dat je dan deze waist width moet hebben 24.7-25.0
hoe zit dat nu precies dan?
Ik kies voor een van de Burton Customs omdat ik graag een soepel plankje wil hebben waarmee je de bochten makkelijk en snel kan nemen en lekker mee kan spelen.
quote:Op dinsdag 13 november 2007 18:49 schreef XL het volgende:
De twin is mij afgeraden als speels board door iemand met hands-on ervaring. Geen boekjes-info, maar sneeuw-info. Persoon in kwestie vond het een twin versie van mijn Darkstar en die is voor mij niet speels. Hij is niet voor niets verkocht.
Ik weeg 73Kg, dus als het bord vrij stijf is dan zou een lengte van 157 toch best prima zijn?quote:Op woensdag 14 november 2007 08:57 schreef Rnej het volgende:
[..]
no offense, maar tis en blijft een kwestie van smaak, ik heb de twin zelf gereden en voor mij is de 161 net aan te rijden als railsletje (ja ok, ik ben dus erg zwaar....)
maar matties van me die 80 kg wegen die rijden de 161 ook als railsletje
en nja, de meesten zweren er wel bij, tis gewoon een net iets stijver plankje dan de gemiddelde railplank en is daarom dus als pisteplankje ook goed te doen...
maar wat k ook zeg: testen! ... volgens de boekjes zou hij prima moeten voldoen en volgens de mensen die m hebben in jouw geval blijkbaar niet...
en over die waist width .. met schoenmaat 45 wil je gewoon op 258 mm of breder staan... tenzij je nooit een carvebocht neerzet natuurlijk![]()
Inderdaad. Ik ga voor burtons. Ik heb besloten om schoenen nog even te huren, totdat ik ben uitgegroeid. Anders is het zonde om nog te kopen, en de schoenen die je daar huurt is 45 euro voor 2 weken, en die zijn nieuw.quote:Op woensdag 14 november 2007 09:50 schreef ForumGek het volgende:
De straps zijn vaak beter, mooier afgewerkt, zachtere materialen gebruikt, duurzamere materialen gebruikt. Maar het grootste verschil is de stijfheid van je highback (waar je kuit tegenaan zit dus). Hoe stijver deze is hoe meer gevoel je in je board hebt, en hoe meer feedback je krijgt.
Ook zijn duurdere bindingen vaak lichter door gebruik van lichtgewicht materialen (denk aan carbon). Maar dan zit je echt tegen door ¤300 aan. En dat is imo overbodig als je 1 of 2 weekjes sneeuw pakt per jaar
Zoals ik ook al zei, ze vinden een Malolo ook freestyle. Gewoon omdat het beter verkoopt. Vooral in amerika waar ze nog geen normale bocht kunnen draaien of ze gaan al springenquote:Op woensdag 14 november 2007 08:57 schreef Rnej het volgende:
maar wat k ook zeg: testen! ... volgens de boekjes zou hij prima moeten voldoen en volgens de mensen die m hebben in jouw geval blijkbaar niet...
Kwaliteit is een beetje relatief maar meestal zijn er wel wat duurzamere spullen gebruikt.quote:Op woensdag 14 november 2007 09:11 schreef Flaccid het volgende:
Even een kort vraagje:
Ik ga voor strap bindingen. Die waren 150~160 ¤. wat is er beter als je meer betaald dan? Betere kwaliteit of zitten ze dan nog fijner?
Dan moet je er wel goed op letten wat voor schoenen je huurt omdat ze wel goed moeten passen in de binding.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:35 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ga voor burtons. Ik heb besloten om schoenen nog even te huren, totdat ik ben uitgegroeid. Anders is het zonde om nog te kopen, en de schoenen die je daar huurt is 45 euro voor 2 weken, en die zijn nieuw.
Doe eens niet zo negatiefquote:Op woensdag 14 november 2007 11:07 schreef Komakie het volgende:
Niet normaal wat er allemaal al gevallen is.
In gerlos. 80cm in het dorp en 120 op de berg. Het gaat allemaal veel te snel. Straks is er weer geen ondergrond omdat het zo hard gesneeuwd heeft en krijg je weer allemaal lawines. Ik denk dat het dit jaar weer hommeles wordt als ik het zo bekijk.
Hoe lang en zwaar ben jij zelf dan?quote:Op woensdag 14 november 2007 11:21 schreef Vanyel het volgende:
Na de veel te goede allian waar ik het op leerde nu een Luna gekocht. Volgens de Cellblockjongen vanaf dag 1 meer lol. Alleen had ik me vergist in de oude lengte, dus ben ik nu van een 159.5 naar een 154 gegaan, weet niet of dat te veel is..
Heel benieuwd hoe het gaat, maar helaas nog even geen tijd
tevens tvp wegens weinig te zeggen maar leuk om mee te lezen
Dan was die 159,5 eigenlijk wat aan de lange kant voor jou denk ik. Maar 154 is mss weer een beetje kort. Maar die plank die je nu hebt, is die slap of stijf? En wat wil je er mee doen?quote:Op woensdag 14 november 2007 11:30 schreef Vanyel het volgende:
1.80, weegschaalfotoboekloos maar ws. net boven de 70. En vrouw.
Vorig jaar bijna geen sneeuw viel echt nog wel mee. Ik heb minder poederdagen gehad dan het seizoen ervoor maar dat was ook niet gek aangezien ik toen gewoon minimaal 2 keer per week een lekkere afdaling kon maken. Over een heel seizoen gezien is dat echt heel goed.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:12 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Doe eens niet zo negatief![]()
Wees blij dat er nu sneeuw ís.Vorig jaar was er bijna geen sneeuw.
Of die van nu stijf is kan ik niet zo goed beoordelen. Ten opzichte van de oude helemaal niet, maar die was dan ook heel stijf. Ik wil eigenlijk alles wel een beetje. Ben nog niet goed genoeg voor funparks, weet ook niet of dat helemaal mijn ding zou zijn, dus voor nu in elk geval meer freeride.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:57 schreef FlowDesign het volgende:
Dan was die 159,5 eigenlijk wat aan de lange kant voor jou denk ik. Maar 154 is mss weer een beetje kort. Maar die plank die je nu hebt, is die slap of stijf? En wat wil je er mee doen?
Ik vind het wel interessant.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:09 schreef Komakie het volgende:
Voor off-piste is het echt niet goed. Ik weet niet of het zinvol is om het allemaal te gaan uitleggen hier omdat ik niet weet in hoeverre het iemand wat interesseerd, maar mocht je het wel interesseren wil ik het hier wel een keertje uittikken. Het heeft iig te maken met de temperaturen van de grond, de sneeuw en de lucht in combinatie met de hoeveelheid gevallen sneeuw, de hellingshoek en nog een aantal andere weer condities.
klein. Mijn snowboardschoenen hebben een schattig maatje 38.5.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:20 schreef Rnej het volgende:
maarreh, @ vanyel je bent 1m80 en je staat op een luna? .. hoe klein zijn jouw voeten in verhouding tot je lijf?
kijk ns aanquote:Op woensdag 14 november 2007 13:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
klein. Mijn snowboardschoenen hebben een schattig maatje 38.5.
kijk dat wilde ik horen!quote:Op woensdag 14 november 2007 13:25 schreef Rnej het volgende:
maar dat van die effective edge is dus geen typfout, heb t ff nagezocht.. maar dan nog maakt t vrij weinig uit... tis een slap kort plankje dat voor lichtgevorderde meisjes met schattige voetjes ideaal is
er lag al wat. Er ligt bij les sybelles volgende week iets van 35 cm , is voorspeldquote:Op woensdag 14 november 2007 11:01 schreef Salatrel het volgende:
nu ook sneeuw in frankrijk.
zie bijvoorbeeld: http://www.les2alpes.com/en/hiver/ski-and-snowboard/webcam.html
Snap ik, maar ik wil natuurlijk wel met mijn tenen nog een beetje in de buurt van de rand komen. Bij een mannenplank is dat al snel best een end.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:41 schreef Rnej het volgende:
maar ik had je nooit op een luna gezet als ik de verkoper was geweest, ik zet meiden gewoon op een mannenplank als ze t qua gewicht aankunnen... plaatjes met vogeltjes en vlindertjes vind ik zo onzinnig.. net als t idee dat een vrouwenplankje NOG slapper moet zijn " want t zijn meisjes" .... blegh...
marketing.......quote:Op woensdag 14 november 2007 13:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik wil natuurlijk wel met mijn tenen nog een beetje in de buurt van de rand komen. Bij een mannenplank is dat al snel best een end.
Ik heb specifiek gevraagd om een makkelijker board dan wat ik al had, omdat ik daar gewoon niet goed genoeg mee overweg kan. Dat lijkt wel gelukt, als ik het commentaar hier zo lees. Maar waarom wordt die plank dan aangeprezen als intermediate-advanced, als het zo'n slappe hap is?
Als mensen zeggen "ik ben nog maar een beginner" en je vraagt hoe lang ze al boarden geven ze als antwoord "2 jaar" dan zijn ze dus bescheiden.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:41 schreef Rnej het volgende:
ik heb geleerd als leraar zijnde, dat als iemand zijn kunsten op 10 inschat, je er nog 2 a 3 punten onder moet gaan zitten
of juist boven, afhankelijk van hoe bescheiden t gebracht wordt
maar ik had je nooit op een luna gezet als ik de verkoper was geweest, ik zet meiden gewoon op een mannenplank als ze t qua gewicht aankunnen... plaatjes met vogeltjes en vlindertjes vind ik zo onzinnig.. net als t idee dat een vrouwenplankje NOG slapper moet zijn " want t zijn meisjes" .... blegh...
quote:Op woensdag 14 november 2007 14:29 schreef Komakie het volgende:
btw ik vind vrouwenplankjes helemaal geen onzin. Afhankelijk van de lengte en het gewicht van de dame dan. Een vrouw van 1.80m en 75kg zou ik niet meer snel op een damesboard zetten nee. Vrouwen onder de 1.75m en 60kg dan weer wel. Ook een beetje afhankelijk van het niveau.
ik hou er ook wel rekening mee dat dames wat minder kracht hebben, maar dat is ook weer afhankelijk van techniek, vrouwen met weinig kracht en veel techniek kan je makkelijk op een wat stijver langer plankje neerzettenquote:maar ik had je nooit op een luna gezet als ik de verkoper was geweest , ik zet meiden gewoon op een mannenplank als ze t qua gewicht aankunnen...
Ik ken genoeg mannen die rijden als een wijf, maar die zet ik ook niet op damesplankjesquote:Op woensdag 14 november 2007 14:35 schreef Rnej het volgende:
[..]
[..]
ik hou er ook wel rekening mee dat dames wat minder kracht hebben, maar dat is ook weer afhankelijk van techniek, vrouwen met weinig kracht en veel techniek kan je makkelijk op een wat stijver langer plankje neerzetten
Ok ik zal het in de simpele versie proberen uit te leggen. ik heb er een week in opleiding voor gezeten om (onderandere) dat te leren dus ik zal proberen om het niet te ingewikkeld te maken.quote:
nee, die zet je op een bataleon evil twin en zeg je dat het een VET RAILPLANKJE IS WAAR JE TOch hARD MEE KAN!!!!!!!11!1!!quote:Op woensdag 14 november 2007 14:47 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mannen die rijden als een wijf, maar die zet ik ook niet op damesplankjes![]()
Er is nog een heel stuk uitleg bijgekomenquote:Op woensdag 14 november 2007 15:27 schreef FlowDesign het volgende:
@Komakie: Thanks voor de uitleg
Aan de hand van jouw uitleg ben ik blij dat we naar Val Tho gaan. Alle pisten waar wij heen gaan begin januari liggen op 2300m en hoger, ik neem aan dat de grond op die hoogten al een stuk beter was afgekoeld, het is er de laatste tijd al behoorlijk koud. Bovendien begint het in Frankrijk nu pas sinds kort met sneeuwen en niet direct heel te veel. Dus ik zie wel een mooi weekje tegemoed
quote:Op woensdag 14 november 2007 15:28 schreef Rnej het volgende:
[..]
nee, die zet je op een bataleon evil twin en zeg je dat het een VET RAILPLANKJE IS WAAR JE TOch hARD MEE KAN!!!!!!!11!1!!![]()
Jezus wat ben jij zielig zeg. Echt te triest voor woorden dit.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:28 schreef Rnej het volgende:
[..]
nee, die zet je op een bataleon evil twin en zeg je dat het een VET RAILPLANKJE IS WAAR JE TOch hARD MEE KAN!!!!!!!11!1!!![]()
dude.....quote:Op woensdag 14 november 2007 15:43 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Jezus wat ben jij zielig zeg. Echt te triest voor woorden dit.
pfff, ik mag me nooit aangevallen voelen etc, maar als ik anderen overduidelijk loop te pesten dan kan je er niet tegen....quote:Op woensdag 14 november 2007 15:43 schreef Basje_B het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 november 2007 15:43 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Gelukkig ben je triest genoeg om foto's van jezelf te nemen op een terras na weer een gigantische poederafdaling
Je draait wel wat anders ja. Voornamelijk omdat de druk op je board anders is (meer naar achteren door je gewicht) en omdat je door ander terrein gaat. Je kunt bijvoorbeeld niet meer tegenroteren. Werkt niet als je op je achterste been staat in 30cm diepe poederquote:Op woensdag 14 november 2007 15:45 schreef Salatrel het volgende:
nou heb ik zelf weinig (stiekem geen) ervaring met poeder. heb tot nu toe voornamelijk op geprepareerde pistes geboard. in films zie ik echter dat men meer op achterste been leunt om (voor zover ik kan bedenken) te voorkomen dat board zicht als het ware ingraaft.
is de techniek voor het draaien hierdoor nog anders of gewoon hetzelfde?
maar 111231982108922 maken geen foto's van zichzelfquote:Op woensdag 14 november 2007 15:59 schreef Rnej het volgende:
jonge, 111231982108923 mensen op US hebben foto's van zichzelf, kan je niets beters bedenken?
Noemt die homo mij nu een wijf?quote:Op woensdag 14 november 2007 15:28 schreef Rnej het volgende:
[..]
Nee hij is zogenaamd aan het pestenquote:
kijk, lars vat het tenminste sportief opquote:
Dat is juist het vetste. Hochentlastung (toch?) in de poeder. Je springt van de ene naar de andere bocht en het lijkt alsof je over wolken aan het zweven bentquote:Op woensdag 14 november 2007 16:00 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je draait wel wat anders ja. Voornamelijk omdat de druk op je board anders is (meer naar achteren door je gewicht) en omdat je door ander terrein gaat. Je kunt bijvoorbeeld niet meer tegenroteren. Werkt niet als je op je achterste been staat in 30cm diepe poeder
Niet denken, gewoon doen. Vallen doe je toch welquote:Op woensdag 14 november 2007 16:36 schreef Salatrel het volgende:
ik wilde eigelijk met een simpele verandering van richting beginnen..
hoe ga ik dit aanpakken aangezien ik niet voor de camera met me bek in de poeder wil belanden
heb je ook een filmpje waar dit op voorgedaan wordt?quote:Op woensdag 14 november 2007 16:41 schreef ForumGek het volgende:
Als je voor de bocht begint omhoog gaat, dus vanuit je knieën gebogen je knieën strekken, kom je wat losser op de sneeuw te liggen. Dit geeft je de mogelijkheid om je board te draaien. Zo kan je het zien
En dat is dus de hochentlastung, de tiefentlastung heeft het omgekeerde principe, je gaat voor/in de bocht door je knieën en daarna weer wat omhoog. Dit is vooral fijn wanneer er wat meer hobbels op de piste zijn, zo kan je deze beter absorberen met je knieën.
hoor je te weten als je leraar bent hequote:Op woensdag 14 november 2007 18:41 schreef Gstyles het volgende:
jij gaat wel heel diep Rnejmja je hebt gelijk je bevindt je ten tijde van een sprong altijd heel even gewichtsloos in de lucht!
Je gaat juist door nu aan je techniek te werken bijzonder nuttige routine aanleren. Situaties waar je nu nog gegarandeerd valt worden situaties waar je probleemloos uit rijdt. Je gaat overzicht krijgen van wat er om je heen gebeurd. Je gaat beginnen met je stap richting de 'grote jongens'.quote:Op woensdag 14 november 2007 19:28 schreef Schuifpui het volgende:
Thanks.
Ik verwacht idd niet heel veel nieuwe dingen. Je krijgt alleen af en toe wel het idee dat je niet al te veel leert van dat soort lessen. Vorige winter ook heel veel gewoon geboard en wat tips gekregen e.d. Natuurlijk wel nuttig, alleen je hebt niet direct het idee dat je veel leert.![]()
of zoals ze in oostenrijk zeggenquote:Op woensdag 14 november 2007 19:32 schreef XL het volgende:
[..]
Je gaat juist door nu aan je techniek te werken bijzonder nuttige routine aanleren. Situaties waar je nu nog gegarandeerd valt worden situaties waar je probleemloos uit rijdt. Je gaat overzicht krijgen van wat er om je heen gebeurd. Je gaat beginnen met je stap richting de 'grote jongens'.
Is het geen duits?quote:Op woensdag 14 november 2007 20:40 schreef Rnej het volgende:
[..]
of zoals ze in oostenrijk zeggen
die Feinstform!
snowboarden zonder erbij na te hoeven denken, .. zie het als de manier waarop de meeste hollanders fietsen beheersen
Hmm het kan met hochentlastung maar persoonlijk vind ik tief lekkerder in de poeder. Voornamelijk omdat je hogere sprays kunt maken en ik heb dan ook wat meer controle op hogere snelheid. Geld trouwens vooral voor grotere bochten en als ik flink aan het knallen ben. Op het moment dat het wat minder diep wordt en erg smal (treerun bijv.) ga ik over op hoch. Voor mij is het dus een beetje afhankelijk van het soort bocht. Maar in een poederveld (whiteroom) doe ik toch meestal hochentlastung.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:23 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dat is juist het vetste. Hochentlastung (toch?) in de poeder. Je springt van de ene naar de andere bocht en het lijkt alsof je over wolken aan het zweven bent![]()
*doekje haalt![]()
misschien niet gelijk maar toch kun je veel leren in zo'n week.quote:Op woensdag 14 november 2007 19:28 schreef Schuifpui het volgende:
Thanks.
Ik verwacht idd niet heel veel nieuwe dingen. Je krijgt alleen af en toe wel het idee dat je niet al te veel leert van dat soort lessen. Vorige winter ook heel veel gewoon geboard en wat tips gekregen e.d. Natuurlijk wel nuttig, alleen je hebt niet direct het idee dat je veel leert.![]()
laat maar.... dat begrijp je alleen als je de antwarter hebt gedaanquote:Op woensdag 14 november 2007 21:56 schreef Rnej het volgende:
tis oostenrijks! .. dat zie je toch!?
weet kquote:Op donderdag 15 november 2007 09:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
laat maar.... dat begrijp je alleen als je de antwarter hebt gedaan![]()
haha, strak gedaan manquote:Op donderdag 15 november 2007 11:02 schreef KneusTeun het volgende:
t heeft nie veel met snowboarden te maken maar gewoon ff om te pimpen met onze zelf gemaakte sims lightbulb!haha
[ afbeelding ]
met non-drips?quote:Op donderdag 15 november 2007 11:17 schreef KneusTeun het volgende:
Thnx! volgende project wil ik een bank maken voor buiten. kheb achter onze bar ook al een gefixed als drank schap
(deze lamp hangt boven de bar).
Aan de ene kant zie ik hierdoor iets meer wat het doel zal zijn geweest van mijn tweede lesweek. Dat was ook vooral proberen de leraar bij te houden en heel hard ploeteren offpiste. Aan de andere kant was het een stuk zinvoller geweest als die leraar dit had uitgelegd en vooral ook duidelijke aanwijzingen was blijven geven. Vooraf werd wel verteld wat de bedoeling was (bijv. achterover leunen bij offpiste), maar achteraf werd je niet gecorrigeerd op wat er mis ging. Hij leek nogal eens te vergeten dat er een heel klasje achter hem aan kwam. Beetje jammer.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:11 schreef Komakie het volgende:
misschien niet gelijk maar toch kun je veel leren in zo'n week.
Iets wat ik bijvoorbeeld doe (1 van de dingen) is met een hogere snelheid gaan rijden. Dat merk je niet altijd gelijk omdat het geleidelijk gaat. Ik ga niet gelijk volle bak naar beneden toe.
Maar als je harder gaat heb je sneller dat je in oude fouten valt of nieuwe fouten maakt. Op deze fouten geef ik dan weer aanwijzingen waardoor je veiliger en zekerder met hogere snelheid een berg aan komt.
Toch vreemd, als ik hier kijk bij Burton:quote:Op dinsdag 13 november 2007 18:49 schreef XL het volgende:
De twin is mij afgeraden als speels board door iemand met hands-on ervaring. Geen boekjes-info, maar sneeuw-info. Persoon in kwestie vond het een twin versie van mijn Darkstar en die is voor mij niet speels. Hij is niet voor niets verkocht.
Dan zou je beter een soort van privéles kunnen regelen. Maximaal 3 mensen en 1 leraar zou ideaal zijnquote:Op donderdag 15 november 2007 13:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Aan de ene kant zie ik hierdoor iets meer wat het doel zal zijn geweest van mijn tweede lesweek. Dat was ook vooral proberen de leraar bij te houden en heel hard ploeteren offpiste. Aan de andere kant was het een stuk zinvoller geweest als die leraar dit had uitgelegd en vooral ook duidelijke aanwijzingen was blijven geven. Vooraf werd wel verteld wat de bedoeling was (bijv. achterover leunen bij offpiste), maar achteraf werd je niet gecorrigeerd op wat er mis ging. Hij leek nogal eens te vergeten dat er een heel klasje achter hem aan kwam. Beetje jammer.
Mede daarom zijn dat ook meteen mijn laatste lessen geweest.
Mja misschien is het dan zinvoller maar toch. Vooral offpiste is veel proberen. Is moeilijk om daar iemand iets zinnigs over te leren op het gebied van boarden. Als ik off piste ga met leerlingen (echt offpiste, niet langs de piste) dan leg ik ze vooral ook veel uit over het landschap en waarop te letten om veilig naar beneden te komen.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Aan de ene kant zie ik hierdoor iets meer wat het doel zal zijn geweest van mijn tweede lesweek. Dat was ook vooral proberen de leraar bij te houden en heel hard ploeteren offpiste. Aan de andere kant was het een stuk zinvoller geweest als die leraar dit had uitgelegd en vooral ook duidelijke aanwijzingen was blijven geven. Vooraf werd wel verteld wat de bedoeling was (bijv. achterover leunen bij offpiste), maar achteraf werd je niet gecorrigeerd op wat er mis ging. Hij leek nogal eens te vergeten dat er een heel klasje achter hem aan kwam. Beetje jammer.
Mede daarom zijn dat ook meteen mijn laatste lessen geweest.
ik zal eens gaan tubenquote:Op woensdag 14 november 2007 18:52 schreef ForumGek het volgende:
In elke snowboard film wordt het gedaan, let maar eens op hoe ze boarden. Bijvoorbeeld bij First Descent, daar zitten veel pow runs enzo bij !
oke dan zal je er vast wat vanaf weten haha, mja het verhaal klinkt ook erg logisch als je het mij vraagt..quote:Op woensdag 14 november 2007 19:12 schreef Rnej het volgende:
[..]
hoor je te weten als je leraar bent he
komt ook nog ns bij dat ik industrieel ontwerpen studeer en dus wel wat biomechanica/bewegingsleer/ergonomie in huis moet hebben
tja.... ik denk dat als je niet zo zwaar bent het best een goed board voor je kunt zijn. Aangezien het ook wel redelijk geschikt is voor de piste. Maar ja, het blijft een twintip dus niet een board waarvan je moet verwachten dat het vol over de piste heen knalt. Hij staat niet voor niets bij de park boards.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:07 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Toch vreemd, als ik hier kijk bij Burton:
http://www.burton.com/Gear/Default.aspx#/mens/boards/matrix/
dan zetten ze de Twin in het rijtje bij "Park". Echter geven ze 'm wel een hoge score voor op de piste.
Ik hoef nog niet persé een park in, maar jibben op de piste en later wat meer springen vind ik vet, dus op zich zie ik nog geen redenen waarom ik deze plank niet zou moeten nemen.
Misschien dat Komakie (of iemand anders) er nog iets zinnigs over kan zeggen?![]()
zoals ik op de site zie:quote:Op donderdag 15 november 2007 13:07 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Toch vreemd, als ik hier kijk bij Burton:
http://www.burton.com/Gear/Default.aspx#/mens/boards/matrix/
dan zetten ze de Twin in het rijtje bij "Park". Echter geven ze 'm wel een hoge score voor op de piste.
Ik hoef nog niet persé een park in, maar jibben op de piste en later wat meer springen vind ik vet, dus op zich zie ik nog geen redenen waarom ik deze plank niet zou moeten nemen.
Misschien dat Komakie (of iemand anders) er nog iets zinnigs over kan zeggen?![]()
Priveles is echt duur.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:08 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Dan zou je beter een soort van privéles kunnen regelen. Maximaal 3 mensen en 1 leraar zou ideaal zijnKost alleen wel wat meer.
Boarden stelletje tuig!!!!!!quote:Op donderdag 15 november 2007 13:34 schreef ForumGek het volgende:
Komakie klinkt als een goede toffe leraar waar je ook lekker sneeuwballen tegenaan kan gooien en je dan een sneeuwballen gevecht krijgt. Maar dan kapt hij het af onder het mom van "kom, snowboarden vuilaards ! " !
Is alles gisteren nog gelukt Rnej ?
Dat denk ik ook wel. Ik kan deze nu voor 350 kopen en als ik kijk naar andere planken voor 350 euro, ook al zijn die mss meer gericht op hard een piste af gaan of poederen dan nog denk ik dat die qua kwaliteit niet zo goed zijn als de Twinquote:Op donderdag 15 november 2007 13:43 schreef Gstyles het volgende:
[..]
zoals ik op de site zie:
" Lay waste to any transition when wheeling this twin-tipped chariot of destruction. At the team’s request, the Twin™ comes correct with a mid-wide waist width that allows for more stability when taking on any transition or kicker. Mellow enough for pressing one over the battleship rail, yet solid enough for slaying the US Open’s bulletproof slopestyle course, the Twin always goes off. "
Volgens Burton issie dus erg geschikt voor in het park! maar ik denk dat je em ook als allmountain board kan gebruiken.. Alleen op hoge snelheid gaat het board misschien klapperen maar dat zul je zelf moeten gaan ondervinden.. Voor in de poeder zal het board niet geweldig zijn, dan moet je volgens de anderen meer naar de Burton Fish of Malolo kijken.. Mja, ik vind het in ieder geval wel een vette plank, die zeker geschikt is om te jibben gezien zijn gelijke nose en tail (twin-tip)! Je zal er vast plezierige uurtjes mee beleven op de piste![]()
Toch ff die maat van me in de gaten houden die laatst een sneeuwbal tegen mn vriendin aan gooidequote:Op donderdag 15 november 2007 13:54 schreef Komakie het volgende:
Moraal van het verhaal?
Van sneeuwballen gooien komt boemsen
quote:Op donderdag 15 november 2007 13:54 schreef Komakie het volgende:
*wall of text*
Moraal van het verhaal?
Van sneeuwballen gooien komt boemsen
quote:Op donderdag 15 november 2007 13:34 schreef ForumGek het volgende:
Komakie klinkt als een goede toffe leraar waar je ook lekker sneeuwballen tegenaan kan gooien en je dan een sneeuwballen gevecht krijgt. Maar dan kapt hij het af onder het mom van "kom, snowboarden vuilaards ! " !
Is alles gisteren nog gelukt Rnej ?
volgens mij issie bij Perry Sport nog goedkoper...quote:Op donderdag 15 november 2007 13:57 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel. Ik kan deze nu voor 350 kopen en als ik kijk naar andere planken voor 350 euro, ook al zijn die mss meer gericht op hard een piste af gaan of poederen dan nog denk ik dat die qua kwaliteit niet zo goed zijn als de Twin![]()
quote:Op donderdag 15 november 2007 14:10 schreef Gstyles het volgende:
[..]
volgens mij issie bij Perry Sport nog goedkoper...
quote:Op donderdag 15 november 2007 14:23 schreef XL het volgende:
Gadver, komakie boemst skiers! Homo!
Bljikbaar niet mijn verhaaltje gelezenquote:Op donderdag 15 november 2007 20:43 schreef pyroxx het volgende:
Over een uurtje met de auto naar Kaprun!
Ligt nu 2.51 meter sneeuw! Vorig jaar rond deze tijd was dat 40 cm:P
En volgens het weerbericht krijgen we nog zon ook dit weekend!
Eens testen of de poeder nog poeder is:P
WEet je nog meer films met powder runs erin? Dat vind ik heeeeerlijk om naar te kijkenquote:Op woensdag 14 november 2007 18:52 schreef ForumGek het volgende:
In elke snowboard film wordt het gedaan, let maar eens op hoe ze boarden. Bijvoorbeeld bij First Descent, daar zitten veel pow runs enzo bij !
iets met bevriezen en 30cm toch?quote:Op donderdag 15 november 2007 21:48 schreef Komakie het volgende:
[..]
Bljikbaar niet mijn verhaaltje gelezen
Dat zijn termen die er in terug kwamen maar het is wel heel minimaal omschrevenquote:Op donderdag 15 november 2007 22:22 schreef Flaccid het volgende:
[..]
iets met bevriezen en 30cm toch?![]()
alle films van absinthe zijn het grootste deel in de backcountry opgenomenquote:Op donderdag 15 november 2007 22:20 schreef Flaccid het volgende:
[..]
WEet je nog meer films met powder runs erin? Dat vind ik heeeeerlijk om naar te kijken
poesje kijkt al een stuk beter uit z'n oogjesquote:Op donderdag 15 november 2007 22:56 schreef Rnej het volgende:
[..]
alle films van absinthe zijn het grootste deel in de backcountry opgenomen
paradox is ook een goeie (06/07)
[ afbeelding ]
vette setquote:Op vrijdag 16 november 2007 10:14 schreef FlowDesign het volgende:
Gisteren naar de Downtown in Den Bosch geweest om naar die Twin 157 voor ¤350 te kijken, maar ik vond dat toch niet zo'n goed idee. Tis echt een parkplank met een stompe voorkant. Poederen met dat ding zou niet meevallen
Maar er stond ook een Jussi 159 van dit jaar die een paar keer indoor gebruikt was voor ¤400 en die vond ik wel erg gaaf en bovenal leek die me wel geschikt voor mij. Die heb ik dus meegenomen samen met nieuwe P1 Wingtips van vorig modeljaar. Al met al wel een rib uit m'n lijf (¤585) maar toch wel een goede aankoop gedaan denk ik. Ik ga 'm zondagavond in Landgraaf uitproberen, mocht het niet goed zijn dan kan ik 'm omruilen.
Vetttttt!!!!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tnx matequote:Op vrijdag 16 november 2007 10:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
vette set
Persoonlijk v ind ik de wingtip een beetje te slap enzo, maar hij ziet er wel stoer uit.
Daarnaast was de Jussi vorig jaar al om geprezen en vonden veel mensen het echt een top board. Ik heb er niet op gereden want ik ben te lang en te zwaar voor dat ding maar hij schijnt echt vet te rijden
Dus ik denk goeie aankoop
ja ach ik dacht dat ik em daar zag liggen, maar zal me wel hebben vergist.. amyway het is zeker een mooie plank hoor!quote:Op donderdag 15 november 2007 14:15 schreef Rnej het volgende:
[..]
de twin is dit jaar 479,95 ..... overal.en denk niet dat ze iets beters dan de burton Clash bij de perry hebben staan
want dat is al een " top freeride plank voor de gevordere snowboarder"
mazzelaarquote:Op donderdag 15 november 2007 20:43 schreef pyroxx het volgende:
Over een uurtje met de auto naar Kaprun!
Ligt nu 2.51 meter sneeuw! Vorig jaar rond deze tijd was dat 40 cm:P
En volgens het weerbericht krijgen we nog zon ook dit weekend!
Eens testen of de poeder nog poeder is:P
Mss had je er eentje van vorig modeljaar gezien, dat die in de aanbieding was?quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:40 schreef Gstyles het volgende:
[..]
ja ach ik dacht dat ik em daar zag liggen, maar zal me wel hebben vergist.. amyway het is zeker een mooie plank hoor!![]()
dat zou ook kunnen.. het stond me namelijk bij dat ik hem ergens had zien liggen mja..quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:46 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Mss had je er eentje van vorig modeljaar gezien, dat die in de aanbieding was?
hubba hubba wat een lekkere boardjesquote:
Creatief met Paint(.net)quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
hubba hubba wat een lekkere boardjes
Lekker hoorquote:
hoe zit t met de flex? en zit er genoeg pit in?quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:24 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Goeie curves idd![]()
Hier kun je echt flink mee knallen.
volgens mij gaat deze wel wat langer mee.quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:20 schreef ForumGek het volgende:
En hoe zit het met de inruilwaarde? Krijg je er over 2 jaar nog een soortgelijk (nieuw, vers) exemplaar voor terug?
quote:
als t echt niet om aan te zien is kan je die frontsider altijd nog fakie aanrijdenquote:Op vrijdag 16 november 2007 16:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Die backside gaat zeker lukken. Ik vraag me alleen af of er ook makkelijk frontside gespind kan worden
Ik vind van welquote:Op vrijdag 16 november 2007 16:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Die backside gaat zeker lukken. Ik vraag me alleen af of er ook makkelijk frontside gespind kan worden
heb jij echte tieten dan?quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:57 schreef Vanyel het volgende:
Jammer van die neptieten..
Tieten????quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:57 schreef Vanyel het volgende:
Jammer van die neptieten..
Jij niet?quote:
ik vind ik iets lekkerder zitten maar dat is puur persoonlijk.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:06 schreef Flaccid het volgende:
Vandaag bindingen gehaald, Burton Custom. Dan nog even een helm zoeken, ik denk iets van redd, een trace of skycap, en nog polsbeschermers...
ik vind ik iets lekker zitten?quote:Op zaterdag 17 november 2007 01:51 schreef Komakie het volgende:
[..]
ik vind ik iets lekkerder zitten maar dat is puur persoonlijk.
Er zijn 2 dingen belangrijk bij het kopen van een helm.
1 hij moet natuurlijk lekker zitten
2 je ziet er belachelijk uit als er een dikke inham tussen je goggle en je helm in zit zodat je het voorhoofd ziet. Daarnaast kan het ook nog eens frisjes zijn
Dus neem je goggle altijd ff mee
Lolquote:Op zaterdag 17 november 2007 11:06 schreef Rnej het volgende:
hij vindt niets lekkerder zitten... hij is snowboardnudist
maar idd, je wil geen ruimte tussen je goggle en helm want dat ziet er echt NIET uit.....
in de vs hebben ze er een naam voor... een "gaper" ... plaatjeeee!!! (geldt ook voor mutsen, deze term)
[ afbeelding ]
jeppersquote:Op zaterdag 17 november 2007 12:14 schreef KneusTeun het volgende:
Die gaper is toch van 686? ik wil dat pak echt wel hebben.Lijkt me best vet!
Ik bedoelde eigenlijk "Giro vind ik iets lekkerder zitten"quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:10 schreef Flaccid het volgende:
[..]
ik vind ik iets lekker zitten?
Ja dat doe ik nog wel even, bedankt voor de tip...
Je moet nergens op besparen met snowboarden. Anders is het altijd kutquote:Op zaterdag 17 november 2007 15:09 schreef Rnej het volgende:
of een helm lekker zit verschilt niet alleen per merk, maar ook per type, sommige helmen zijn voor wat hogere voorhoofden (red hi-fi) en sommige weer voor wat lagere.. (skycap bijv) ...
bespaar iig niet op je helm door een of ander ding te kopen bij de aldi, vanaf 70 euro heb je prima helmpjes en zolang je niet al te hard op je plaat gaat dan gaan ze vrij lang mee... helm heeft mijn leven iig al een keer gered (denk ik).. hij heeft me in ieder geval een vrij lang ziekenhuisbezoek bespaard
(helm is nu wel een puzzel geworden ....)
de echte doe ut selleffer ken niet zonder de gamma.quote:Op zaterdag 17 november 2007 22:25 schreef Salatrel het volgende:
bij de gamma zagen ze ook op maat voor je
Staalkant heb je toch alleen nodig als je ken carven, jeweets... carven is voor slalommersquote:Op zaterdag 17 november 2007 22:25 schreef Salatrel het volgende:
bij de gamma zagen ze ook op maat voor je
weetniet, ik wil naar deel 63 ....quote:Op zondag 18 november 2007 12:21 schreef Komakie het volgende:
en voor poeder heb je ook geen kanten nodig dus tja... waar hebben we het over
Heb bij mn helm zon Goggle Gaspet gekregenquote:Op zaterdag 17 november 2007 11:06 schreef Rnej het volgende:
hij vindt niets lekkerder zitten... hij is snowboardnudist
maar idd, je wil geen ruimte tussen je goggle en helm want dat ziet er echt NIET uit.....
in de vs hebben ze er een naam voor... een "gaper" ... plaatjeeee!!! (geldt ook voor mutsen, deze term)
[ afbeelding ]
2 dagen leaseauto en het eerste waar je aan denkt is een nachtje bij Renequote:Op zondag 18 november 2007 17:36 schreef ForumGek het volgende:
2007/2008 is het snowboard film jaar van de: one-footers. Normaal zijn ze niet zo leuk, maar huge 10m kickers met one-footed 3's is toch wel erg vet om te zien !
p.s. mijn zus gaat volgende week op vakantie (2 weken) dus dan staat haar lease bak hier voor de deur. Misschien dat ik dan wel een dagje (+ evt. nacht bij Rnej ?) naar snowworld kan komen?
Dan kan ik Rnej z'n films geven, GenesiZ z'n biertje, en Komakie met sneeuwballen bekogelen* !
*dit is geen uitnodiging om te boemsen !
Rnej woont 500 meter hiervandaan, maar ik woon veel gunstiger ten opzichte van de A12. M.a.w. ik woon dichter bij Zoetermeerquote:Op zondag 18 november 2007 17:59 schreef ForumGek het volgende:
2 weken, bitch !
Ik wil jouw flow's dan wel ff checken. Maar Rnej woont het dichtstbij !
Gezellig, dan kom ik naar jouquote:Op zondag 18 november 2007 18:04 schreef XL het volgende:
[..]
Rnej woont 500 meter hiervandaan, maar ik woon veel gunstiger ten opzichte van de A12. M.a.w. ik woon dichter bij Zoetermeer![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |