Dan moet je dus niet voor de twin gaan.quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:31 schreef FlowDesign het volgende:
Als er maar wel veel 'pop' in zit, dat vind ik wel belangrijk.
Ik quote ff gast van Downtown uit zn mailtje:quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:33 schreef XL het volgende:
[..]
Dan moet je dus niet voor de twin gaan.
de twin wordt als 6/10 omschreven, dat is minder dan de custom en evenveel als de airquote:Op dinsdag 13 november 2007 16:20 schreef XL het volgende:
[..]
De twin is best een stijve motherfucker voor de lichtgewichtjes onder ons hoor.
Heb hem ook gezien (vriend had m gedownload geript). Hijs zeker vet. Weet je nog andere vette dvd's?quote:Op maandag 12 november 2007 20:01 schreef Komakie het volgende:
ik heb net ff de DVD We're people too zitten kijken.
die is op zich ook wel vet. Wel duidelijke scheiding tussen stukjes met railen en springen.
zitten echt van die hardcore rail gasten tussen met van die strakke broeken enzo. Die lui die zo uit de skatewereld zijn weggelopen
1 stukje is echt vet. Dan laten ze een paar gasten zien die gewoon lekker een poederrun aan het maken zijn. Geen gezeur met aangelegde kickers enzo, gewoon sprayen en springen over natuurlijke opstakels. Geen 720's enzo maar gewoon rammen
Vind ik leuker om naar te kijken dan de zoveelste 900 over een gebouwde kicker. Dit geeft je een beetje het gevoel wat je zelf ook hebt als je pow aan het trashen bent. Tenminste, mij wel
ik tik voortaan wel snowboard 2008 in dus voor de hitsquote:Op dinsdag 13 november 2007 22:18 schreef ForumGek het volgende:
-Cold World
-Time well wasted
-Apples and oranges
-Catch the Vapor
- Lines
- Purple Yeah
- Thanks Brain
- Picture This (MACK DAWG ! )
- Nitro 07
Daar moet je vast wel wat mee kunnen!
Tikje kort voor hem vind ik zelf maar niet heel erg.quote:Op dinsdag 13 november 2007 13:12 schreef Rnej het volgende:
de option zegt me niets, maar ik vind de burton air persoonlijk een dood stuk hout... anderen zweren erbij hoor, maar ik vind m maar een beetje tam rijden.... tis wel een prima allround plankje wat dat betreft (ze zeggen dat 'ie freestyle gericht is, maar dat vind ik persoonlijk ook wel meevallen, t kan er prima mee)
als je niveau intermediate is, dan is de air wel okay... 157 is ook wel een prima lengte...
prijs is ook okay
Wat een partij bullshit zegquote:Op dinsdag 13 november 2007 19:52 schreef _jorden_ het volgende:
Ik zit erover te denken om eenBurton Custom Wide length 157 cm - waist width 258 mm
of eenBurton Custom X Wide length 159 cm - waist width 259 mm
te halen
maar hoe zit het nu precies met die waist width hoe meet je dit precies op?
ik heb schoenmaat 45 en heb hier gelezen
http://www2.omroep.nl/bnn/bnnboarding/sticks/main3.html
dat je dan deze waist width moet hebben 24.7-25.0
hoe zit dat nu precies dan?
Ik kies voor een van de Burton Customs omdat ik graag een soepel plankje wil hebben waarmee je de bochten makkelijk en snel kan nemen en lekker mee kan spelen.
quote:Op dinsdag 13 november 2007 18:49 schreef XL het volgende:
De twin is mij afgeraden als speels board door iemand met hands-on ervaring. Geen boekjes-info, maar sneeuw-info. Persoon in kwestie vond het een twin versie van mijn Darkstar en die is voor mij niet speels. Hij is niet voor niets verkocht.
Ik weeg 73Kg, dus als het bord vrij stijf is dan zou een lengte van 157 toch best prima zijn?quote:Op woensdag 14 november 2007 08:57 schreef Rnej het volgende:
[..]
no offense, maar tis en blijft een kwestie van smaak, ik heb de twin zelf gereden en voor mij is de 161 net aan te rijden als railsletje (ja ok, ik ben dus erg zwaar....)
maar matties van me die 80 kg wegen die rijden de 161 ook als railsletje
en nja, de meesten zweren er wel bij, tis gewoon een net iets stijver plankje dan de gemiddelde railplank en is daarom dus als pisteplankje ook goed te doen...
maar wat k ook zeg: testen! ... volgens de boekjes zou hij prima moeten voldoen en volgens de mensen die m hebben in jouw geval blijkbaar niet...
en over die waist width .. met schoenmaat 45 wil je gewoon op 258 mm of breder staan... tenzij je nooit een carvebocht neerzet natuurlijk![]()
Inderdaad. Ik ga voor burtons. Ik heb besloten om schoenen nog even te huren, totdat ik ben uitgegroeid. Anders is het zonde om nog te kopen, en de schoenen die je daar huurt is 45 euro voor 2 weken, en die zijn nieuw.quote:Op woensdag 14 november 2007 09:50 schreef ForumGek het volgende:
De straps zijn vaak beter, mooier afgewerkt, zachtere materialen gebruikt, duurzamere materialen gebruikt. Maar het grootste verschil is de stijfheid van je highback (waar je kuit tegenaan zit dus). Hoe stijver deze is hoe meer gevoel je in je board hebt, en hoe meer feedback je krijgt.
Ook zijn duurdere bindingen vaak lichter door gebruik van lichtgewicht materialen (denk aan carbon). Maar dan zit je echt tegen door ¤300 aan. En dat is imo overbodig als je 1 of 2 weekjes sneeuw pakt per jaar
Zoals ik ook al zei, ze vinden een Malolo ook freestyle. Gewoon omdat het beter verkoopt. Vooral in amerika waar ze nog geen normale bocht kunnen draaien of ze gaan al springenquote:Op woensdag 14 november 2007 08:57 schreef Rnej het volgende:
maar wat k ook zeg: testen! ... volgens de boekjes zou hij prima moeten voldoen en volgens de mensen die m hebben in jouw geval blijkbaar niet...
Kwaliteit is een beetje relatief maar meestal zijn er wel wat duurzamere spullen gebruikt.quote:Op woensdag 14 november 2007 09:11 schreef Flaccid het volgende:
Even een kort vraagje:
Ik ga voor strap bindingen. Die waren 150~160 ¤. wat is er beter als je meer betaald dan? Betere kwaliteit of zitten ze dan nog fijner?
Dan moet je er wel goed op letten wat voor schoenen je huurt omdat ze wel goed moeten passen in de binding.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:35 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ga voor burtons. Ik heb besloten om schoenen nog even te huren, totdat ik ben uitgegroeid. Anders is het zonde om nog te kopen, en de schoenen die je daar huurt is 45 euro voor 2 weken, en die zijn nieuw.
Doe eens niet zo negatiefquote:Op woensdag 14 november 2007 11:07 schreef Komakie het volgende:
Niet normaal wat er allemaal al gevallen is.
In gerlos. 80cm in het dorp en 120 op de berg. Het gaat allemaal veel te snel. Straks is er weer geen ondergrond omdat het zo hard gesneeuwd heeft en krijg je weer allemaal lawines. Ik denk dat het dit jaar weer hommeles wordt als ik het zo bekijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |