abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 november 2007 @ 16:33:20 #121
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54578589
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:31 schreef FlowDesign het volgende:

Als er maar wel veel 'pop' in zit, dat vind ik wel belangrijk.
Dan moet je dus niet voor de twin gaan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_54579109
La vie est facille !
Fingerspitzgefühl
pi_54579131
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:54 schreef ForumGek het volgende:
La vie est facille !
Oui, Oui, Oui !!

C'est la vie !
Fingerspitzgefühl
pi_54579541
Voor zover mijn schizofrenische intermezzo

Ik wil niks leren over trainingsmethoden, over je hart en over je longen, ik wil verdomme met mijn steezy clothes in de frozen snow staan en powder runs maken ! En strepen trekken over de pistes. En een kickertje bouwen en 360's oefenen !

Fingerspitzgefühl
  dinsdag 13 november 2007 @ 17:19:11 #125
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_54579668
Option is bij mij niet heel veel over bekend. kheb de mirror wel is gereden en is een focking lekkere plank. khoor wel vaak goede dingen over option.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  dinsdag 13 november 2007 @ 17:26:33 #126
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_54579858
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:33 schreef XL het volgende:

[..]

Dan moet je dus niet voor de twin gaan.
Ik quote ff gast van Downtown uit zn mailtje:

De Burton Twin en de Option Influence hebben een paar verschillen, de Twin heeft bijvoorbeeld een Sintered base, de Option niet. Verder heeft de Twin Infinite Ride, zodat ie levenslang zijn voor spanning houd, de Option niet.

Als een board een goede spanning heeft, dan zit er toch automatisch veel pop in of ben iknou gek?
Age of fruity enlightenment!
pi_54580703
Een stijve plank kan je snoeihard mee piste-knallen en freeriden. Met een slappe plank kan je jibben en heb je meer pop. Je pop wordt bepaald door het vermogen van de tail om te buigen. Dus hoe slapper, hoe meer pop. Dit gaat natuurlijk niet helemaal op, maar grotendeels wel. freestyle planken zijn over het algemeen slappe planken (zie doorbuigen bij railslides). Daardoor kan je een 540 makkelijker inzetten en landen.

Anders zou een stijve plank de meest perfecte zijn. Maar dat is dus niet zo. Een stijve plank is minder vergevingsgezind (straft je harder af voor fouten die je maakt), en daarom uitermate geschikt voor het betere piste / off-piste werk.

Een slappe plank gaat zichzelf dan in de sneeuw boren (piste) of zakt weg in de off-piste.

Zoiets :p
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 13 november 2007 @ 18:12:28 #128
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_54580933
Is wel lastig want ik wil gewoon alles ermee kunnen Ben echt een typische allrounder denk ik. Maar ik zie mezelf binnen nu en 2 a 3 jaar nog niet als een gek door een halfpipe gaan ofzo. Maar meer een beetje jibben op de piste en off-piste poederen vind ik helemaal te gek.
pi_54581103
Dan zal ik als ik jou was voor een all-round freestyle georiënteerd board gaan. Ik denk dat een Custom een goed board voor jou zal zijn. Als ik naar de stats van het board kijk, en naar wat jij kunt, en naar wat je wilt kunnen .

Om eerlijk te zijn denk ik dat je (net als ik) toch de meeste tijd op en rond de piste rond zult brengen. Dus lijkt me dat het belangrijkste. Met elke all-round plank kan je wel een kicker/rail nemen. Het is gewoon allemaal mogelijk
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 13 november 2007 @ 18:27:26 #130
71115 Rnej
I walk the line
pi_54581274
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:20 schreef XL het volgende:

[..]

De twin is best een stijve motherfucker voor de lichtgewichtjes onder ons hoor.
de twin wordt als 6/10 omschreven, dat is minder dan de custom en evenveel als de air

denk stiekem dattie ook weinig scheelt met de evil twin...

en wat betreft pop, de twin heeft er genoeg van.

voorspanning behouden heeft niets te maken met hoeveelheid pop.

pop = hoeveel spanning er in je board zit ...
snap = hoe snel het board terugspringt in zijn standaard vorm

veel pop en veel snap = agressief. / speels .. afhankelijk van de radius van je staalkant

veel pop en weinig snap = minder agressief en vaak prima voor funpark

weinig pop en weinig snap = beginnerszooi over t algemeen... of gewoon echt slappe railplankjes (maar die kosten dan ook meestal erg weinig )

de twin is echt prima qua pop en speelsheid, zeker als je gewoon wil knallen heeft ie net ietsje meer stijfheid in huis

niet te blind staren op specs, ook deze keer niet, gewoon een keer testen eventueel... maar ik denk dat je weinig spijt krijgt van je aankoop als je voor de twin gaat

vergeet ook niet dat stijfheid maar relatief is .. ook naar smaak ...

sommigen zijn gek op natte kranten die echt niet de bocht om te krijgen zijn... sommigen zijn gek op kenkerstijve saaie stukken boom onder hun voeten..... tis maar net wat je zelf relaxed vindt..

en nja, forumgek, de optie custom is ideaal idd, maar vergeet niet dattie juist de twin goedkoop kan krijgen

oh en dat hele " pop " verhaal gaat pas op als je pas echt kan ollien, k heb mensen meer dan een meter hoog zien springen op 5 jaar oude boardjes zonder voorspanning whatsoever ....

pop is ook weer iets wat elk board ook wel heeft, zeker als je net gaat leren freestylen
  dinsdag 13 november 2007 @ 18:49:40 #131
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54581880
De twin is mij afgeraden als speels board door iemand met hands-on ervaring. Geen boekjes-info, maar sneeuw-info. Persoon in kwestie vond het een twin versie van mijn Darkstar en die is voor mij niet speels. Hij is niet voor niets verkocht.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_54583623
Ik zit erover te denken om een
  • Burton Custom Wide length 157 cm - waist width 258 mm
    of een
  • Burton Custom X Wide length 159 cm - waist width 259 mm
    te halen

maar hoe zit het nu precies met die waist width hoe meet je dit precies op?
    ik heb schoenmaat 45 en heb hier gelezen
    http://www2.omroep.nl/bnn/bnnboarding/sticks/main3.html
    dat je dan deze waist width moet hebben 24.7-25.0
    hoe zit dat nu precies dan?

Ik kies voor een van de Burton Customs omdat ik graag een soepel plankje wil hebben waarmee je de bochten makkelijk en snel kan nemen en lekker mee kan spelen.
  • pi_54587137
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 20:01 schreef Komakie het volgende:
    ik heb net ff de DVD We're people too zitten kijken.

die is op zich ook wel vet. Wel duidelijke scheiding tussen stukjes met railen en springen.
    zitten echt van die hardcore rail gasten tussen met van die strakke broeken enzo. Die lui die zo uit de skatewereld zijn weggelopen

1 stukje is echt vet. Dan laten ze een paar gasten zien die gewoon lekker een poederrun aan het maken zijn. Geen gezeur met aangelegde kickers enzo, gewoon sprayen en springen over natuurlijke opstakels. Geen 720's enzo maar gewoon rammen
    Vind ik leuker om naar te kijken dan de zoveelste 900 over een gebouwde kicker. Dit geeft je een beetje het gevoel wat je zelf ook hebt als je pow aan het trashen bent. Tenminste, mij wel
    Heb hem ook gezien (vriend had m gedownload geript). Hijs zeker vet. Weet je nog andere vette dvd's?
    pi_54587629
    -Cold World
    -Time well wasted
    -Apples and oranges
    -Catch the Vapor
    - Lines
    - Purple Yeah
    - Thanks Brain
    - Picture This (MACK DAWG ! )
    - Nitro 07

Daar moet je vast wel wat mee kunnen !
    Fingerspitzgefühl
    pi_54589688
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 22:18 schreef ForumGek het volgende:
    -Cold World
    -Time well wasted
    -Apples and oranges
    -Catch the Vapor
    - Lines
    - Purple Yeah
    - Thanks Brain
    - Picture This (MACK DAWG ! )
    - Nitro 07

Daar moet je vast wel wat mee kunnen !
    ik tik voortaan wel snowboard 2008 in dus voor de hits
      dinsdag 13 november 2007 @ 23:35:59 #136
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_54589818
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 13:12 schreef Rnej het volgende:
    de option zegt me niets, maar ik vind de burton air persoonlijk een dood stuk hout... anderen zweren erbij hoor, maar ik vind m maar een beetje tam rijden.... tis wel een prima allround plankje wat dat betreft (ze zeggen dat 'ie freestyle gericht is, maar dat vind ik persoonlijk ook wel meevallen, t kan er prima mee)

als je niveau intermediate is, dan is de air wel okay ... 157 is ook wel een prima lengte... prijs is ook okay
    Tikje kort voor hem vind ik zelf maar niet heel erg.

Trouwens, alles wordt gebracht als freestyle. Vorig jaar, of het jaar ervoor, zag ik de Burton Malolo ook als freestyle aangeduid. Met de kanttekening dat dit board BC freestyle geweldig zou kunnen.
    Tja, het is mar hoe je het brengt
    Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
    Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
    Shaun Farmer: "That's gnarly"
    pi_54589848
    even een tvp maar Snowboarde is doe het alleen niet vaak genoeg om zelf een board te hebben enzo. Maar kan het wel redelijk
      dinsdag 13 november 2007 @ 23:54:22 #138
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_54590226
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 19:52 schreef _jorden_ het volgende:
    Ik zit erover te denken om een
  • Burton Custom Wide length 157 cm - waist width 258 mm
    of een
  • Burton Custom X Wide length 159 cm - waist width 259 mm
    te halen

maar hoe zit het nu precies met die waist width hoe meet je dit precies op?
    ik heb schoenmaat 45 en heb hier gelezen
    http://www2.omroep.nl/bnn/bnnboarding/sticks/main3.html
    dat je dan deze waist width moet hebben 24.7-25.0
    hoe zit dat nu precies dan?

Ik kies voor een van de Burton Customs omdat ik graag een soepel plankje wil hebben waarmee je de bochten makkelijk en snel kan nemen en lekker mee kan spelen.
  • Wat een partij bullshit zeg

Ik rij op een 26cm waist en heb schoenmaat 44. Met jou 45 ga je nooit van je leven lekker rijden op een 24.7 - 25cm brede plank. Dan komen je tenen en/of hakken er aan alle kanten overheen. Misschien als je de bindingen heel erg indraait ofzo maar ik vind het nergens op slaan.
    Het hele stukje is trouwens algemene onzin. Alsof je kunt zeggen dat als je 90kg bent je dus een 164cm lang board nodig hebt

No offence naar jou trouwens. Gewoon ff mijn ongenoegen uiten op het stukje

Je kunt het opmeten door gewoon op het board te gaan staan en te kijken hoever je er overheen komt met je hakken en je tenen. Ze moeten er iets overheen komen maar niet te ver. Het is een beetje moeilijk verwoorden op deze manier, maar ik zou bij de waardes die op die website staan maar een centimeter er bij optellen. Kortom, voor maatje 45 geen 24.7-25 maar 25.7-26. Dan kom je meer in de buurt. Dus wat dat betreft zitten de boards wel in de goede richting.

Heb je trouwens wel een idee wat je wilt kopen? Je hebt het over een Custom en over een lekker speels boardje dat soepel is en lekker makkelijk weg rijdt.. Ik weet niet hoe je die aan elkaar gekoppeld hebt gekregen maar het zijn niet de kenmerken van een Custom of een Custom X. Waarom wil je 1 van die boards?
    Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
      woensdag 14 november 2007 @ 08:57:26 #139
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_54593857
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 18:49 schreef XL het volgende:
    De twin is mij afgeraden als speels board door iemand met hands-on ervaring. Geen boekjes-info, maar sneeuw-info. Persoon in kwestie vond het een twin versie van mijn Darkstar en die is voor mij niet speels. Hij is niet voor niets verkocht.

no offense, maar tis en blijft een kwestie van smaak, ik heb de twin zelf gereden en voor mij is de 161 net aan te rijden als railsletje (ja ok, ik ben dus erg zwaar....)

maar matties van me die 80 kg wegen die rijden de 161 ook als railsletje
    en nja, de meesten zweren er wel bij, tis gewoon een net iets stijver plankje dan de gemiddelde railplank en is daarom dus als pisteplankje ook goed te doen...

maar wat k ook zeg: testen! ... volgens de boekjes zou hij prima moeten voldoen en volgens de mensen die m hebben in jouw geval blijkbaar niet...

en over die waist width .. met schoenmaat 45 wil je gewoon op 258 mm of breder staan... tenzij je nooit een carvebocht neerzet natuurlijk
    pi_54594065
    Even een kort vraagje:

Ik ga voor strap bindingen. Die waren 150~160 ¤. wat is er beter als je meer betaald dan? Betere kwaliteit of zitten ze dan nog fijner?
    pi_54594611
    De straps zijn vaak beter, mooier afgewerkt, zachtere materialen gebruikt, duurzamere materialen gebruikt. Maar het grootste verschil is de stijfheid van je hi-back (waar je kuit tegenaan zit dus). Hoe stijver deze is hoe meer gevoel je in je board hebt, en hoe meer feedback je krijgt.

Ook zijn duurdere bindingen vaak lichter door gebruik van lichtgewicht materialen (denk aan carbon). Maar dan zit je echt tegen door ¤300 aan. En dat is imo overbodig als je 1 of 2 weekjes sneeuw pakt per jaar

[ Bericht 0% gewijzigd door ForumGek op 14-11-2007 11:40:29 ]
    Fingerspitzgefühl
    pi_54595446
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 08:57 schreef Rnej het volgende:

[..]

no offense, maar tis en blijft een kwestie van smaak, ik heb de twin zelf gereden en voor mij is de 161 net aan te rijden als railsletje (ja ok, ik ben dus erg zwaar....)

maar matties van me die 80 kg wegen die rijden de 161 ook als railsletje
    en nja, de meesten zweren er wel bij, tis gewoon een net iets stijver plankje dan de gemiddelde railplank en is daarom dus als pisteplankje ook goed te doen...

maar wat k ook zeg: testen! ... volgens de boekjes zou hij prima moeten voldoen en volgens de mensen die m hebben in jouw geval blijkbaar niet...

en over die waist width .. met schoenmaat 45 wil je gewoon op 258 mm of breder staan... tenzij je nooit een carvebocht neerzet natuurlijk
    Ik weeg 73Kg, dus als het bord vrij stijf is dan zou een lengte van 157 toch best prima zijn?

Donderdagavond ga ik 'm mss kopen en zondagavond meenemen naar Landgraaf. Als het niks is dan kan ik 'm altijd nog inruilen op iets anders.

Edit:
    Bovendien, voor 350 Euro kun je haast geen andere planken kopen die gericht zijn op intermediate/gevorderd.

[ Bericht 5% gewijzigd door FlowDesign op 14-11-2007 10:45:14 ]
    pi_54595475
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 09:50 schreef ForumGek het volgende:
    De straps zijn vaak beter, mooier afgewerkt, zachtere materialen gebruikt, duurzamere materialen gebruikt. Maar het grootste verschil is de stijfheid van je highback (waar je kuit tegenaan zit dus). Hoe stijver deze is hoe meer gevoel je in je board hebt, en hoe meer feedback je krijgt.

Ook zijn duurdere bindingen vaak lichter door gebruik van lichtgewicht materialen (denk aan carbon). Maar dan zit je echt tegen door ¤300 aan. En dat is imo overbodig als je 1 of 2 weekjes sneeuw pakt per jaar
    Inderdaad. Ik ga voor burtons. Ik heb besloten om schoenen nog even te huren, totdat ik ben uitgegroeid. Anders is het zonde om nog te kopen, en de schoenen die je daar huurt is 45 euro voor 2 weken, en die zijn nieuw.
      woensdag 14 november 2007 @ 10:48:03 #144
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_54595714
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 08:57 schreef Rnej het volgende:
    Zoals ik ook al zei, ze vinden een Malolo ook freestyle. Gewoon omdat het beter verkoopt. Vooral in amerika waar ze nog geen normale bocht kunnen draaien of ze gaan al springen

Anyway, testen is leuk en aardig maar daar moet je maar net de mogelijkheid toe hebben. Vooral bij 2dehands boards gaat dat niet altijd.

In dat opzicht is een goeie shop met actuele spullen echt ideaal.
    Als ze boards van dit jaar of vorig jaar in de verhuur hebben dan kun altijd een board testen voordat je hem koopt. Jammer dat je in nederland dit niet vaak ziet.
      woensdag 14 november 2007 @ 10:56:04 #145
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_54595874
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 09:11 schreef Flaccid het volgende:
    Even een kort vraagje:

Ik ga voor strap bindingen. Die waren 150~160 ¤. wat is er beter als je meer betaald dan? Betere kwaliteit of zitten ze dan nog fijner?
    Kwaliteit is een beetje relatief maar meestal zijn er wel wat duurzamere spullen gebruikt.
    Ze zitten niet echt heel erg veel beter, maar de straps kunnen van duurzamer materiaal gemaakt zijn waardoor ze wat lekkerder zitten.

Het heeft vaak wat te maken met de stijfheid van de binding. Vooral de hi-back kan bij de ene binding veel stijver zijn dan de andere. Bijna altijd is het zo dat de stijfste bindingen ook rete duur zijn. Vaak komt dat omdat er stijvere materialen in verwerkt zijn omdat je niet wilt dat een binding groter en/of breder wordt om zo die stijfheid te krijgen. anders zou de binding ook erg zwaar worden.
    Dus krijg je dingen als Carbon die licht zijn en sterk. Maar ja, dat is ook duurder dan standaard kunstof wat gebruikt wordt bij goedkopere bindingen.

Het heeft net als met boards ook te maken met je niveau. Een hele stijve binding heb je niets aan wanneer je er niet mee om kunt gaan. Als de binding gelijk altijd terug geeft wat je er in stopt is hij ook minder vergeeflijk. Als je dan niet zo goed kunt boarden ga je vaak op je smoel.
      woensdag 14 november 2007 @ 10:58:08 #146
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_54595914
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 10:35 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik ga voor burtons. Ik heb besloten om schoenen nog even te huren, totdat ik ben uitgegroeid. Anders is het zonde om nog te kopen, en de schoenen die je daar huurt is 45 euro voor 2 weken, en die zijn nieuw.
    Dan moet je er wel goed op letten wat voor schoenen je huurt omdat ze wel goed moeten passen in de binding.

Daarnaast moet je uitkijken met het kopen van de binding dat je voet niet nog zo gaat groeien dat je schoen straks niet meer in de binding past.
    Als je bijvoorbeeld nu nog matje 43 hebt kun je prima maatje M bindingen hebben. Maar als je dan nog een maat groeit met je schoen, moet je ineens maatje L hebben. Om maar ff een voorbeeld te noemen.
    pi_54595962
    nu ook sneeuw in frankrijk.

zie bijvoorbeeld: http://www.les2alpes.com/en/hiver/ski-and-snowboard/webcam.html
      woensdag 14 november 2007 @ 11:07:09 #148
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_54596077
    Niet normaal wat er allemaal al gevallen is.
    In gerlos. 80cm in het dorp en 120 op de berg. Het gaat allemaal veel te snel. Straks is er weer geen ondergrond omdat het zo hard gesneeuwd heeft en krijg je weer allemaal lawines. Ik denk dat het dit jaar weer hommeles wordt als ik het zo bekijk.
    pi_54596179
    oops.

[ Bericht 98% gewijzigd door ForumGek op 14-11-2007 11:40:08 ]
    Fingerspitzgefühl
    pi_54596192
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 11:07 schreef Komakie het volgende:
    Niet normaal wat er allemaal al gevallen is.
    In gerlos. 80cm in het dorp en 120 op de berg. Het gaat allemaal veel te snel. Straks is er weer geen ondergrond omdat het zo hard gesneeuwd heeft en krijg je weer allemaal lawines. Ik denk dat het dit jaar weer hommeles wordt als ik het zo bekijk.
    Doe eens niet zo negatief

Wees blij dat er nu sneeuw ís. Vorig jaar was er bijna geen sneeuw.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')