Ik wil best vertellen dat ik maar liefst 50euro heb moeten neerleggenquote:Op donderdag 1 november 2007 19:09 schreef Rnej het volgende:
ik ken ischgl en solden alleen, dat zijn beiden geweldig mooie gebieden !
enne, hoe stijver het plankje hoe stabieler op snelheid (meestal... niet altijd)
een photo fetish is iets van 500-550 euro nieuw, kneusteun heeft er pas een gekocht dus die kan t je wel vertellenmijn persoonlijke voorkeur zou de custom X zijn van burton, de T6 is iets te agressief voor het kleinere kickerwerk... en de forum Lander is qua prijs/kwaliteit erg nice
bedoelde met van slap naar stijf dat het eerste groepje de wat slappere waren en het 2e groepje gewoon kenkerstijf was.. maar ik vind de anthem eigenlijk niet vergelijkbaar met cstm X ...quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:47 schreef Komakie het volgende:
Hey Rnej zag dat je de Volk Wall Pro ook in het lijstje van ''kickerwerk'' hebt staan, wat bedoel je daarmee? en hoe is die plank? mn broertje heeft em en ik vind hem persoonlijk erg mooi uitzien, maar ken je de rij eigenschappen?quote:Op donderdag 1 november 2007 16:36 schreef Rnej het volgende:
[..]
de uninc is juist ideaal voor de wat grotere jumps..
maar als je niet railt en je wil alleen kickerwerk doen....
*kraakt vingers*
(van slap (dus nog beetje railgeschikt), naar stijf)
Burton Twin
Bataleon Goliath
Burton Custom (alhoewel de uninc in t zelfde straatje zit, wel)
Nitro Team
Libtech Travis Rice
Rome Anthem
Rome Agent
Ride DH
Volkl Wall Pro
echte raszuivere kicker/halfpipe planken
burton custom X/ T6
Forum Lander
Nitro Suprateam
Gnu Rider's Choice
Capita Photo Fetish
enzovoorts
maar iig... wil je echt springen en piperijden, dan zou ik voor iets gaan uit t laatste rijtje.. (of zelf wat uitzoeken)
maar ik blijf erbij dat de uninc prima is om kickers op te rijden hoor
maar wil je echt heel veel grip en stabiliteit dan moet je naar de echt stijve shizzle toe
De binding alleen 200? En de schoenen, waar moet ik dan aan denken?quote:Op zaterdag 3 november 2007 10:06 schreef Rnej het volgende:
flowbindingen kan je lekker snel dichtmaken maar je hebt niet het directe gevoel van straps... ook al zit je wel goed ingesnoerd...
dus liever flow of straps ---> testen
en een nieuw setje bindingen heb je al vanaf 150 euro... als je ergens in die prijsklasse zit bij Burton/Ride/Drake/Flow etc, heb je een leuke binding meestal.. boven de 200 euro zit je echt in t wat duurdere segment... (wat meestal stijver betekent)
bij een binding is de stijfheid belangrijk (hoe snel wil je dat je board reageert...?) en comfort, je moet natuurlijk geen bindingen kopen die klote zitten, dan vervloek je ze de hele dag
en 2ehands schoenen niet kopen, ga je spijt van krijgen.... t mooie van eigen (nieuwe) schoenen is, is dat ze naar jouw voet gaan staan.. dat kunnen 2ehands schoenen niet....
Dan nog kun je een Anthem niet vergelijken met een Burton Twin ofzo.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:10 schreef Rnej het volgende:
[..]
bedoelde met van slap naar stijf dat het eerste groepje de wat slappere waren en het 2e groepje gewoon kenkerstijf was.. maar ik vind de anthem eigenlijk niet vergelijkbaar met cstm X ...
maar wat k ook zeg, pure specs zijn niet alles... stijf betekent lang niet altijd meer grip...
Bindingen en schoenen zitten ongeveer op dezelfde prijs.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:28 schreef Flaccid het volgende:
[..]
De binding alleen 200? En de schoenen, waar moet ik dan aan denken?
ik heb alle straps van mn burton cartels al ns gebroken en ik heb mn C60s dwars doormidden gebrokenquote:Op zaterdag 3 november 2007 19:15 schreef Salatrel het volgende:
wat betreft die bindingen ben ik het eens met Komakie. op mijn eerste board had ik flow bindingen. volop makkelijk en snel sta je muurvast.
toen ik vorig jaar een nieuwe set kocht besloot ik strap bindingen te nemen (drake mocht het je intresseren) en ik moet zeggen dat ik duidelijk een positief verschil merk al zal het board daar ook wel aandeel in hebben.
mocht je voor de straps gaan: ga voor kwaliteit. bij me broer is een paar jaar geleden tijdens een afdaling 1 van ze straps gebroken
ik ga voor straps, het scheelt in prijs en die tijd maakt me niet heel veel uit.quote:Op zondag 4 november 2007 18:46 schreef Rnej het volgende:
dat poederargument is alleen geldig als je aan de nadelen van flow gewend bent.... zelfde geldt voor het instapgemak...
enne, flowbindingen stel je idd 1x af... maar daarna hoef je ze ook niet meer in te stellen....
ik vind de " voordelen" niet opwegen tegen de te hoge prijs en gewoon al die shit die kapot kan gaan....
doe mij maar lekker straps, bewezen dat t werkt en het ENIGE nadeel dat je wat langer bezig bent om in te strappen... maar als ik 10 seconden kwijt ben aan mn achterste been weer vast te strappen als ik in de lift heb gezeten is het veel.....
komt natuurlijk wel bij dat misschien sommige mensen het wel een strakke binding vinden.... maar ik zou dan in dat geval alsnog voor gewone flow gaan... flow heeft prima high-end bindingen die erg weinig wegen en echt heel goed af te stellen zijn
Ga naar een echte shop. Persoonlijk ben ik van mening dat je in winkels als intersport 99 van de 100 keer niet echt goed advies krijgt. Proberen vaak duur spul te verkopen en/of hebben geen kennis van wat ze verkopen. Daarnaast zijn shops niet duurder.quote:Op zondag 4 november 2007 12:19 schreef Flaccid het volgende:
Ik ben naar intersport geweest (biggelaar) in eindhoven, had een paar schoenen gezien voor 150, burton moto, die zaten heerlijk. Verder had ik nog gekeken naar bindingen, en ik ga denk ik voor straps. Die waren 160.
Aan de ene kant misschien wel. Aan de andere kant kun je de hi-back van je binding nog steeds bewegen waardoor hij minder stijf wordt. Dus ik hou er nog steeds niet van.quote:Op zondag 4 november 2007 12:47 schreef WaSTeiL het volgende:
Nu de discussie bezig is over Flow. Gisteren bij Cellblock nieuwe schoenen gehaald (Burton Ruler's). Ik had het toen met de verkoper nog even over Flow bindingen en zij blijken het niet te verkopen vanwege een aantal nadelen, maar er was wel een mooi alternatief in de vorm van K2 Cinch.
[ afbeelding ]
Zag er erg goed uit en ben ook voornemens om deze te gaan halen, maar ik vroeg me af 1 van jullie er al ervaring mee heeft.
Zal natuurlijk nog even het voordeel op een rijtje zetten:Deze bindingen kunnen in de poeder aangedaan worden aangezien je ze als normale strap bindingen kan gebruiken. Flow bindingen stel je 1 keer in en tijdens het boarden is daar geen mogelijkheid meer voor. Bij deze wel aangezien je ze nog kan gebruiken als normale binding. Op het moment dat je de achterflap losgooit komt het hele frame een paar cm omhoog. Op het moment dat je hem dus vastdoet houdt je geen speling over tussen je schoen en binding. Op zich zou dit alsnog geen probleem zijn aangezien je nog steeds kan stellen.
Zo heb ik mijn taak ook weer beetje gedaan. Dit zijn de dingen die de verkoper vertelde. Klonk ook allemaal erg logisch, maar hoe zit het in de praktijk..
Je hebt gewoon veel mensen die gaan zitten bij het aantrekken van hun binding. Tja, dan duurt het wel wat langer ja. Ik blijf over het algemeen gewoon staan bij het aantrekken van me binding. Gaat een stuk sneller. Soms zelfs als ik al vooruit glijquote:Op zondag 4 november 2007 18:46 schreef Rnej het volgende:
dat poederargument is alleen geldig als je aan de nadelen van flow gewend bent.... zelfde geldt voor het instapgemak...
enne, flowbindingen stel je idd 1x af... maar daarna hoef je ze ook niet meer in te stellen....
ik vind de " voordelen" niet opwegen tegen de te hoge prijs en gewoon al die shit die kapot kan gaan....
doe mij maar lekker straps, bewezen dat t werkt en het ENIGE nadeel dat je wat langer bezig bent om in te strappen... maar als ik 10 seconden kwijt ben aan mn achterste been weer vast te strappen als ik in de lift heb gezeten is het veel.....
komt natuurlijk wel bij dat misschien sommige mensen het wel een strakke binding vinden.... maar ik zou dan in dat geval alsnog voor gewone flow gaan... flow heeft prima high-end bindingen die erg weinig wegen en echt heel goed af te stellen zijn
Het is best een redelijke shop maar ik vind hem niet geweldig.quote:Op maandag 5 november 2007 11:51 schreef WaSTeiL het volgende:
Cellblock is nooit echt groot geweest, maar qua kleding leken ze idd wat minder te hebben staan.
De boards stonden idd ook allemaal tegen elkaar aan tegen de muur. Zou er 1 vallen dan gaat het als een domino effect rond. Probleem is gewoon de beperkte ruimte die ze hebben.
Ik was er zaterdag en kwam op het goede moment binnen. Toen ik mijn schoenen aan het passen was werd het een stuk drukker en dat merk je al gauw. Voordeel vind ik wel dat ze alsnog de tijd voor je nemen.
Ook qua schoenen hebben ze niet een mega aanbod staan, maar in mijn ogen wel voor ieder wat wils.
Ik woon zelf in Nieuwegein en daar heb je skishop Nieuwegein. Die hebben ze verbouwd en ze hebben er een hoop ruimte bijgekregen. Ziet er allemaal mooi uit, maar ze zijn er qua aanbod niet op vooruit gegaan en in mijn ogen zelfs een beetje achteruit.Vind ik ze het bij Cellblock met de beperkte ruimte die ze hebben erg goed doen.
Skier!!quote:Op maandag 5 november 2007 19:04 schreef Gstyles het volgende:
Vandaag mn kaartje van Duif weer effe opgekrikt, heb een mooi vestje gekocht van Falcon voor maar 69 pleurie! dat was geen geld! mn snowboard outfit is nu helemaal compleet dus kan er weer tegen aan dit seizoen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |