abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 november 2007 @ 20:40:53 #201
71115 Rnej
I walk the line
pi_54610361
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:32 schreef XL het volgende:

[..]

Je gaat juist door nu aan je techniek te werken bijzonder nuttige routine aanleren. Situaties waar je nu nog gegarandeerd valt worden situaties waar je probleemloos uit rijdt. Je gaat overzicht krijgen van wat er om je heen gebeurd. Je gaat beginnen met je stap richting de 'grote jongens'.
of zoals ze in oostenrijk zeggen

die Feinstform!

snowboarden zonder erbij na te hoeven denken, .. zie het als de manier waarop de meeste hollanders fietsen beheersen
pi_54612506
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:40 schreef Rnej het volgende:

[..]

of zoals ze in oostenrijk zeggen

die Feinstform!

snowboarden zonder erbij na te hoeven denken, .. zie het als de manier waarop de meeste hollanders fietsen beheersen
Is het geen duits?
  woensdag 14 november 2007 @ 21:56:21 #203
71115 Rnej
I walk the line
pi_54612668
tis oostenrijks! .. dat zie je toch!?
  donderdag 15 november 2007 @ 09:03:23 #204
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54618830
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:23 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Dat is juist het vetste. Hochentlastung (toch?) in de poeder. Je springt van de ene naar de andere bocht en het lijkt alsof je over wolken aan het zweven bent

*doekje haalt
Hmm het kan met hochentlastung maar persoonlijk vind ik tief lekkerder in de poeder. Voornamelijk omdat je hogere sprays kunt maken en ik heb dan ook wat meer controle op hogere snelheid. Geld trouwens vooral voor grotere bochten en als ik flink aan het knallen ben. Op het moment dat het wat minder diep wordt en erg smal (treerun bijv.) ga ik over op hoch. Voor mij is het dus een beetje afhankelijk van het soort bocht. Maar in een poederveld (whiteroom) doe ik toch meestal hochentlastung.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 15 november 2007 @ 09:11:38 #205
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54618939
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:28 schreef Schuifpui het volgende:
Thanks.

Ik verwacht idd niet heel veel nieuwe dingen. Je krijgt alleen af en toe wel het idee dat je niet al te veel leert van dat soort lessen. Vorige winter ook heel veel gewoon geboard en wat tips gekregen e.d. Natuurlijk wel nuttig, alleen je hebt niet direct het idee dat je veel leert.
misschien niet gelijk maar toch kun je veel leren in zo'n week.
Iets wat ik bijvoorbeeld doe (1 van de dingen) is met een hogere snelheid gaan rijden. Dat merk je niet altijd gelijk omdat het geleidelijk gaat. Ik ga niet gelijk volle bak naar beneden toe.
Maar als je harder gaat heb je sneller dat je in oude fouten valt of nieuwe fouten maakt. Op deze fouten geef ik dan weer aanwijzingen waardoor je veiliger en zekerder met hogere snelheid een berg aan komt.

Ik weet niet of je al geleerd hebt om te carven maar dat is ook iets wat een erg grote stap kan zijn. Voornamelijk omdat je op relatief hoge snelheid hele nette bochten kunt gaan draaien.
Als je een goede leraar hebt, let hij ook goed op je houding. Iets wat niet altijd gebeurd. Wel vaak maar niet altijd worden de goeie oefeningen gedaan (of lang genoeg gedaan) om de fouten eruit te halen.
Iets wat je bijvoorbeeld vaak ziet is dat ze niet zo zeer eruit halen dat je met je lichaam stuurt en niet alleen met je benen. Je schouder geeft zeg maar aan waar je heen moet en dan volgt je board vanzelf. Veel makkelijker en ziet er ook veel netter uit

Als totale beginner is het natuurlijk makkelijk om progressie te zien. Als je eerst niet op een board kan staan en na een paar dagen kun je bochten maken op een blauwe piste is dat een duidelijke vooruitgang. Op gevorderde les is de vooruitgang niet altijd gelijk te zien maar hij is er wel degelijk (mits een goede leraar)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  donderdag 15 november 2007 @ 09:12:45 #206
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54618956
quote:
Op woensdag 14 november 2007 21:56 schreef Rnej het volgende:
tis oostenrijks! .. dat zie je toch!?
laat maar.... dat begrijp je alleen als je de antwarter hebt gedaan

[ Bericht 2% gewijzigd door Komakie op 15-11-2007 10:24:19 ]
  donderdag 15 november 2007 @ 09:32:26 #207
71115 Rnej
I walk the line
pi_54619263
quote:
Op donderdag 15 november 2007 09:12 schreef Komakie het volgende:

[..]

laat maar.... dat begrijp je alleen als je de antwarter hebt gedaan
weet k
pi_54620082
Ik ga vanaaf ff naar die Burton Twin 157 kijken, ik denk dat dat wel een geschikt bordje voor mij is
Age of fruity enlightenment!
pi_54620948
t heeft nie veel met snowboarden te maken maar gewoon ff om te pimpen met onze zelf gemaakte sims lightbulb!haha
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_54621077
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:02 schreef KneusTeun het volgende:
t heeft nie veel met snowboarden te maken maar gewoon ff om te pimpen met onze zelf gemaakte sims lightbulb!haha
[ afbeelding ]
haha, strak gedaan man
pi_54621236
geinig
pi_54621268
Thnx! volgende project wil ik een bank maken voor buiten. kheb achter onze bar ook al een gefixed als drank schap
(deze lamp hangt boven de bar).
pi_54622843
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:17 schreef KneusTeun het volgende:
Thnx! volgende project wil ik een bank maken voor buiten. kheb achter onze bar ook al een gefixed als drank schap
(deze lamp hangt boven de bar).
met non-drips?
pi_54623640
quote:
Op donderdag 15 november 2007 09:11 schreef Komakie het volgende:
misschien niet gelijk maar toch kun je veel leren in zo'n week.
Iets wat ik bijvoorbeeld doe (1 van de dingen) is met een hogere snelheid gaan rijden. Dat merk je niet altijd gelijk omdat het geleidelijk gaat. Ik ga niet gelijk volle bak naar beneden toe.
Maar als je harder gaat heb je sneller dat je in oude fouten valt of nieuwe fouten maakt. Op deze fouten geef ik dan weer aanwijzingen waardoor je veiliger en zekerder met hogere snelheid een berg aan komt.
Aan de ene kant zie ik hierdoor iets meer wat het doel zal zijn geweest van mijn tweede lesweek. Dat was ook vooral proberen de leraar bij te houden en heel hard ploeteren offpiste. Aan de andere kant was het een stuk zinvoller geweest als die leraar dit had uitgelegd en vooral ook duidelijke aanwijzingen was blijven geven. Vooraf werd wel verteld wat de bedoeling was (bijv. achterover leunen bij offpiste), maar achteraf werd je niet gecorrigeerd op wat er mis ging. Hij leek nogal eens te vergeten dat er een heel klasje achter hem aan kwam. Beetje jammer.
Mede daarom zijn dat ook meteen mijn laatste lessen geweest.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_54623706
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 18:49 schreef XL het volgende:
De twin is mij afgeraden als speels board door iemand met hands-on ervaring. Geen boekjes-info, maar sneeuw-info. Persoon in kwestie vond het een twin versie van mijn Darkstar en die is voor mij niet speels. Hij is niet voor niets verkocht.
Toch vreemd, als ik hier kijk bij Burton:
http://www.burton.com/Gear/Default.aspx#/mens/boards/matrix/

dan zetten ze de Twin in het rijtje bij "Park". Echter geven ze 'm wel een hoge score voor op de piste.
Ik hoef nog niet persé een park in, maar jibben op de piste en later wat meer springen vind ik vet, dus op zich zie ik nog geen redenen waarom ik deze plank niet zou moeten nemen.
Misschien dat Komakie (of iemand anders) er nog iets zinnigs over kan zeggen?
pi_54623742
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Aan de ene kant zie ik hierdoor iets meer wat het doel zal zijn geweest van mijn tweede lesweek. Dat was ook vooral proberen de leraar bij te houden en heel hard ploeteren offpiste. Aan de andere kant was het een stuk zinvoller geweest als die leraar dit had uitgelegd en vooral ook duidelijke aanwijzingen was blijven geven. Vooraf werd wel verteld wat de bedoeling was (bijv. achterover leunen bij offpiste), maar achteraf werd je niet gecorrigeerd op wat er mis ging. Hij leek nogal eens te vergeten dat er een heel klasje achter hem aan kwam. Beetje jammer.
Dan zou je beter een soort van privéles kunnen regelen. Maximaal 3 mensen en 1 leraar zou ideaal zijn Kost alleen wel wat meer.
  donderdag 15 november 2007 @ 13:28:18 #217
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54624211
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mja misschien is het dan zinvoller maar toch. Vooral offpiste is veel proberen. Is moeilijk om daar iemand iets zinnigs over te leren op het gebied van boarden. Als ik off piste ga met leerlingen (echt offpiste, niet langs de piste) dan leg ik ze vooral ook veel uit over het landschap en waarop te letten om veilig naar beneden te komen.

Over dat harder gaan moet je niet te veel uitleggen. Als je gaat uitleggen dat je steeds harder gaat, gaan leerlingen er op letten en worden ze sneller bang omdat ze ineens merken dat ze harder gaan.

Maar goed, correcties moet je op een gegeven moment wel krijgen.
  donderdag 15 november 2007 @ 13:32:50 #218
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_54624313
quote:
Op woensdag 14 november 2007 18:52 schreef ForumGek het volgende:
In elke snowboard film wordt het gedaan, let maar eens op hoe ze boarden. Bijvoorbeeld bij First Descent, daar zitten veel pow runs enzo bij !
ik zal eens gaan tuben
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  donderdag 15 november 2007 @ 13:33:50 #219
75736 Gstyles
pi_54624332
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:12 schreef Rnej het volgende:

[..]

hoor je te weten als je leraar bent he

komt ook nog ns bij dat ik industrieel ontwerpen studeer en dus wel wat biomechanica/bewegingsleer/ergonomie in huis moet hebben
oke dan zal je er vast wat vanaf weten haha, mja het verhaal klinkt ook erg logisch als je het mij vraagt..
pi_54624337
Komakie klinkt als een goede toffe leraar waar je ook lekker sneeuwballen tegenaan kan gooien en je dan een sneeuwballen gevecht krijgt. Maar dan kapt hij het af onder het mom van "kom, snowboarden vuilaards ! " !

Is alles gisteren nog gelukt Rnej ?
Fingerspitzgefühl
  donderdag 15 november 2007 @ 13:36:17 #221
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54624387
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:07 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

dan zetten ze de Twin in het rijtje bij "Park". Echter geven ze 'm wel een hoge score voor op de piste.
Ik hoef nog niet persé een park in, maar jibben op de piste en later wat meer springen vind ik vet, dus op zich zie ik nog geen redenen waarom ik deze plank niet zou moeten nemen.
tja.... ik denk dat als je niet zo zwaar bent het best een goed board voor je kunt zijn. Aangezien het ook wel redelijk geschikt is voor de piste. Maar ja, het blijft een twintip dus niet een board waarvan je moet verwachten dat het vol over de piste heen knalt. Hij staat niet voor niets bij de park boards.
Maar als je wat lichter bent kun je er denk ik nog wel op weg komen...
Then again.... Ik heb er nog nooit op gereden dus ik doe ook maar een gok.
  donderdag 15 november 2007 @ 13:43:37 #222
75736 Gstyles
pi_54624586
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:07 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

zoals ik op de site zie:

" Lay waste to any transition when wheeling this twin-tipped chariot of destruction. At the team’s request, the Twin™ comes correct with a mid-wide waist width that allows for more stability when taking on any transition or kicker. Mellow enough for pressing one over the battleship rail, yet solid enough for slaying the US Open’s bulletproof slopestyle course, the Twin always goes off. "

Volgens Burton issie dus erg geschikt voor in het park! maar ik denk dat je em ook als allmountain board kan gebruiken.. Alleen op hoge snelheid gaat het board misschien klapperen maar dat zul je zelf moeten gaan ondervinden.. Voor in de poeder zal het board niet geweldig zijn, dan moet je volgens de anderen meer naar de Burton Fish of Malolo kijken.. Mja, ik vind het in ieder geval wel een vette plank, die zeker geschikt is om te jibben gezien zijn gelijke nose en tail (twin-tip)! Je zal er vast plezierige uurtjes mee beleven op de piste
  donderdag 15 november 2007 @ 13:54:02 #223
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54624846
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:08 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Dan zou je beter een soort van privéles kunnen regelen. Maximaal 3 mensen en 1 leraar zou ideaal zijn Kost alleen wel wat meer.
Priveles is echt duur.
Bij ons is 2 uurtjes als ik me niet vergis zo ongeveer net zo duur als 3 hele dagen (in totaal dus 12 uur) groepsles. Dus tja, je leert dan wel veel maar aan de andere kant vond ik vroeger groepslessen altijd vetter om te hebben omdat je dan met veel meer in een groep zat.
En als je een goede leraar hebt moet je daar ook een boel van kunnen leren
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:34 schreef ForumGek het volgende:
Komakie klinkt als een goede toffe leraar waar je ook lekker sneeuwballen tegenaan kan gooien en je dan een sneeuwballen gevecht krijgt. Maar dan kapt hij het af onder het mom van "kom, snowboarden vuilaards ! " !

Boarden stelletje tuig!!!!!!

ik moet zeggen dat ik niet zo heel vaak sneeuwballen gevechten heb. Waarschijnlijk omdat ik een begenadigd spreker ben en iedereen naar me luistert tijdens de les
Anyway, als iemand niet op let ga ik altijd een sneeuwbal naar hem/haar gooien waar soms nog wel eens een sneeuwballengevecht uit komt

Anecdote:
Ik kwam een keer een skilerares tegen die met haar kids snowboarders liepen belachelijk te maken zo van "wij staan op skietjes, snowboarden is voor mietjes" etc.
Dus ik gooi een sneeuwbal naar de lerares. Komen al die kids achter me aan. Beneden bij de lift sneeuwballen gooien als een jekko. Ik helemaal onder de sneeuw.
Me leerlingen staan er op een afstandje een beetje dom om te lachen
Goed dus ik snel de lift in. Doen die kids nog een keer dezelfde afdaling en wij ook.
Nouja, ik dus weer op de lerares gooien waardoor de kids weer achter me aan kwamen. Maar beneden bij de lift peper ik de lerares in en ga er snel vandoor met me groepje
Een jaar later kom ik dezelfde lerares tegen aan het begin van het seizoen. Beetje met elkaar gezellig doen enzo. Na een tijdje kwam het ervan en nu is het nog steeds me vriendin.

Moraal van het verhaal?
Van sneeuwballen gooien komt boemsen
pi_54624920
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:43 schreef Gstyles het volgende:

[..]

zoals ik op de site zie:

" Lay waste to any transition when wheeling this twin-tipped chariot of destruction. At the team’s request, the Twin™ comes correct with a mid-wide waist width that allows for more stability when taking on any transition or kicker. Mellow enough for pressing one over the battleship rail, yet solid enough for slaying the US Open’s bulletproof slopestyle course, the Twin always goes off. "

Volgens Burton issie dus erg geschikt voor in het park! maar ik denk dat je em ook als allmountain board kan gebruiken.. Alleen op hoge snelheid gaat het board misschien klapperen maar dat zul je zelf moeten gaan ondervinden.. Voor in de poeder zal het board niet geweldig zijn, dan moet je volgens de anderen meer naar de Burton Fish of Malolo kijken.. Mja, ik vind het in ieder geval wel een vette plank, die zeker geschikt is om te jibben gezien zijn gelijke nose en tail (twin-tip)! Je zal er vast plezierige uurtjes mee beleven op de piste
Dat denk ik ook wel. Ik kan deze nu voor 350 kopen en als ik kijk naar andere planken voor 350 euro, ook al zijn die mss meer gericht op hard een piste af gaan of poederen dan nog denk ik dat die qua kwaliteit niet zo goed zijn als de Twin
pi_54625003
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:54 schreef Komakie het volgende:
Moraal van het verhaal?
Toch ff die maat van me in de gaten houden die laatst een sneeuwbal tegen mn vriendin aan gooide
pi_54625033
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:54 schreef Komakie het volgende:

*wall of text*

Moraal van het verhaal?

donderdag 15 november 2007 @ 14:09:43 #227
71115 Rnej
I walk the line
pi_54625188
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:34 schreef ForumGek het volgende:

donderdag 15 november 2007 @ 14:10:24 #228
75736 Gstyles
pi_54625210
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:57 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel. Ik kan deze nu voor 350 kopen en als ik kijk naar andere planken voor 350 euro, ook al zijn die mss meer gericht op hard een piste af gaan of poederen dan nog denk ik dat die qua kwaliteit niet zo goed zijn als de Twin
volgens mij issie bij Perry Sport nog goedkoper...
  donderdag 15 november 2007 @ 14:15:33 #229
71115 Rnej
I walk the line
pi_54625356
quote:
Op donderdag 15 november 2007 14:10 schreef Gstyles het volgende:

[..]

volgens mij issie bij Perry Sport nog goedkoper...

de twin is dit jaar 479,95 ..... overal. en denk niet dat ze iets beters dan de burton Clash bij de perry hebben staan

want dat is al een " top freeride plank voor de gevordere snowboarder"
pi_54625383
Hehe, mooie anekdote Komakie !
Fingerspitzgefühl
  donderdag 15 november 2007 @ 14:23:52 #231
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54625582
Gadver, komakie boemst skiers! Homo!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 15 november 2007 @ 14:53:20 #232
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54626323
quote:
Op donderdag 15 november 2007 14:23 schreef XL het volgende:
Gadver, komakie boemst skiers! Homo!

inmiddels snowboard ze ook en wil ze haar Anwarter gaan halen
pi_54634031
  donderdag 15 november 2007 @ 20:43:27 #234
87096 pyroxx
Vivat Dionysos
pi_54634374
Over een uurtje met de auto naar Kaprun!
Ligt nu 2.51 meter sneeuw! Vorig jaar rond deze tijd was dat 40 cm:P
En volgens het weerbericht krijgen we nog zon ook dit weekend!
Eens testen of de poeder nog poeder is:P
  donderdag 15 november 2007 @ 21:48:30 #235
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54636248
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:43 schreef pyroxx het volgende:
Bljikbaar niet mijn verhaaltje gelezen
pi_54637090
quote:
Op woensdag 14 november 2007 18:52 schreef ForumGek het volgende:
In elke snowboard film wordt het gedaan, let maar eens op hoe ze boarden. Bijvoorbeeld bij First Descent, daar zitten veel pow runs enzo bij !
WEet je nog meer films met powder runs erin? Dat vind ik heeeeerlijk om naar te kijken
pi_54637146
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:48 schreef Komakie het volgende:

[..]

Bljikbaar niet mijn verhaaltje gelezen
iets met bevriezen en 30cm toch?
  donderdag 15 november 2007 @ 22:26:15 #238
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54637272
quote:
Op donderdag 15 november 2007 22:22 schreef Flaccid het volgende:

[..]

iets met bevriezen en 30cm toch?
Dat zijn termen die er in terug kwamen maar het is wel heel minimaal omschreven
  donderdag 15 november 2007 @ 22:56:44 #239
71115 Rnej
I walk the line
pi_54638110
quote:
Op donderdag 15 november 2007 22:20 schreef Flaccid het volgende:

[..]

WEet je nog meer films met powder runs erin? Dat vind ik heeeeerlijk om naar te kijken
alle films van absinthe zijn het grootste deel in de backcountry opgenomen

paradox is ook een goeie (06/07)
  donderdag 15 november 2007 @ 23:10:03 #240
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54638388
quote:
Op donderdag 15 november 2007 22:56 schreef Rnej het volgende:

[..]

alle films van absinthe zijn het grootste deel in de backcountry opgenomen

paradox is ook een goeie (06/07)
[ afbeelding ]
poesje kijkt al een stuk beter uit z'n oogjes
Strijdlustig zelfs.... Klaar om in actie te komen???
  vrijdag 16 november 2007 @ 09:14:09 #241
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54643495
Gerlos staat in de spits

En gelukkig veel over het dorp met de apres-ski, de eet-gelegenheden en de partyspots in de late uurtjes.

Kortom, niets over poeder, dus meer voor mij
  vrijdag 16 november 2007 @ 10:14:41 #242
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_54644831
Gisteren naar de Downtown in Den Bosch geweest om naar die Twin 157 voor ¤350 te kijken, maar ik vond dat toch niet zo'n goed idee. Tis echt een parkplank met een stompe voorkant. Poederen met dat ding zou niet meevallen

Maar er stond ook een Jussi 159 van dit jaar die een paar keer indoor gebruikt was voor ¤400 en die vond ik wel erg gaaf en bovenal leek die me wel geschikt voor mij. Die heb ik dus meegenomen samen met nieuwe P1 Wingtips van vorig modeljaar. Al met al wel een rib uit m'n lijf (¤585) maar toch wel een goede aankoop gedaan denk ik. Ik ga 'm zondagavond in Landgraaf uitproberen, mocht het niet goed zijn dan kan ik 'm omruilen.

Vetttttt!!!!!

vrijdag 16 november 2007 @ 10:43:06 #243
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54645400
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:14 schreef FlowDesign het volgende:
Gisteren naar de Downtown in Den Bosch geweest om naar die Twin 157 voor ¤350 te kijken, maar ik vond dat toch niet zo'n goed idee. Tis echt een parkplank met een stompe voorkant. Poederen met dat ding zou niet meevallen

Maar er stond ook een Jussi 159 van dit jaar die een paar keer indoor gebruikt was voor ¤400 en die vond ik wel erg gaaf en bovenal leek die me wel geschikt voor mij. Die heb ik dus meegenomen samen met nieuwe P1 Wingtips van vorig modeljaar. Al met al wel een rib uit m'n lijf (¤585) maar toch wel een goede aankoop gedaan denk ik. Ik ga 'm zondagavond in Landgraaf uitproberen, mocht het niet goed zijn dan kan ik 'm omruilen.

Vetttttt!!!!!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
vette set

Persoonlijk v ind ik de wingtip een beetje te slap enzo, maar hij ziet er wel stoer uit.

Daarnaast was de Jussi vorig jaar al om geprezen en vonden veel mensen het echt een top board. Ik heb er niet op gereden want ik ben te lang en te zwaar voor dat ding maar hij schijnt echt vet te rijden

Dus ik denk goeie aankoop
  vrijdag 16 november 2007 @ 10:49:06 #244
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_54645513
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:43 schreef Komakie het volgende:

[..]

vette set

Persoonlijk v ind ik de wingtip een beetje te slap enzo, maar hij ziet er wel stoer uit.

Daarnaast was de Jussi vorig jaar al om geprezen en vonden veel mensen het echt een top board. Ik heb er niet op gereden want ik ben te lang en te zwaar voor dat ding maar hij schijnt echt vet te rijden

Dus ik denk goeie aankoop
Tnx mate

Ik wil nog een beetje kunnen truucen dus dat die wingtips ietsje slapper zijn vind ik niet zo erg. Bovendien knal jij veel harder de berg af dan ik denk ik
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:04:55 #245
71115 Rnej
I walk the line
pi_54645812
ik rij ook op wingtips ... ik vind het mooi dat je veel comfort en een kenkerstijve baseplate hebt... heb je minder last van de wat lagere highback, TOPbinding! werkelijk!
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:40:10 #246
75736 Gstyles
pi_54646620
quote:
Op donderdag 15 november 2007 14:15 schreef Rnej het volgende:

[..]

de twin is dit jaar 479,95 ..... overal. en denk niet dat ze iets beters dan de burton Clash bij de perry hebben staan

want dat is al een " top freeride plank voor de gevordere snowboarder"
ja ach ik dacht dat ik em daar zag liggen, maar zal me wel hebben vergist.. amyway het is zeker een mooie plank hoor!
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:40:42 #247
75736 Gstyles
pi_54646634
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:43 schreef pyroxx het volgende:
mazzelaar voor mij is het nog 3 mnd wachten
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:42:40 #248
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54646687
Als je ergens geen snowboard moet kopen dan is het bij de intersport, perry sport, een skizaak of iets vergelijkbaars.

Denk dat je duurder uit bent bij een kleine snowboardshop is onzin want alle prijzen (voor nieuwe spullen) staan vast. Daarnaast krijg je ook nog eens fatsoenlijk advies (of iig beter dan bij een andere winkel)
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:46:00 #249
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_54646807
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 11:40 schreef Gstyles het volgende:

[..]

ja ach ik dacht dat ik em daar zag liggen, maar zal me wel hebben vergist.. amyway het is zeker een mooie plank hoor!
Mss had je er eentje van vorig modeljaar gezien, dat die in de aanbieding was?
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:49:32 #250
75736 Gstyles
pi_54646908
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 11:46 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Mss had je er eentje van vorig modeljaar gezien, dat die in de aanbieding was?
dat zou ook kunnen.. het stond me namelijk bij dat ik hem ergens had zien liggen mja..

@komakie:
das idd waar, mja als je zo n board voor een schappelijk prijsje kan krijgen dan zou ik het niet laten
  vrijdag 16 november 2007 @ 12:47:51 #251
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_54648207
  vrijdag 16 november 2007 @ 13:05:19 #252
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54648554
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 12:47 schreef FlowDesign het volgende:
[ afbeelding ]
hubba hubba wat een lekkere boardjes
  vrijdag 16 november 2007 @ 13:30:54 #253
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_54649247
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

hubba hubba wat een lekkere boardjes
Creatief met Paint(.net)
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:06:01 #254
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54650087
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:30 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Creatief met Paint(.net)
Lekker hoor
Vooral die taillering
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:24:36 #255
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_54650686
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:06 schreef Komakie het volgende:

[..]

Lekker hoor
Vooral die taillering
Goeie curves idd
Hier kun je echt flink mee knallen.
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:25:53 #256
71115 Rnej
I walk the line
pi_54650729
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:24 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Goeie curves idd
Hier kun je echt flink mee knallen.
hoe zit t met de flex? en zit er genoeg pit in?
pi_54652223
En hoe zit het met de inruilwaarde? Krijg je er over 2 jaar nog een soortgelijk (nieuw, vers) exemplaar voor terug?
Fingerspitzgefühl
pi_54652575
beetje kale print
  vrijdag 16 november 2007 @ 15:47:14 #259
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54652870
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 15:20 schreef ForumGek het volgende:
En hoe zit het met de inruilwaarde? Krijg je er over 2 jaar nog een soortgelijk (nieuw, vers) exemplaar voor terug?
volgens mij gaat deze wel wat langer mee.
Hier kun je nog jaren op knallen
  vrijdag 16 november 2007 @ 15:56:38 #260
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_54653074
Edoch, een flinke schans
  vrijdag 16 november 2007 @ 16:12:15 #261
71115 Rnej
I walk the line
pi_54653412
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 15:56 schreef FlowDesign het volgende:
Edoch, een flinke schans
ideaal voor een BACKSIDE 180
  vrijdag 16 november 2007 @ 16:14:19 #262
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54653479
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 16:12 schreef Rnej het volgende:

[..]

ideaal voor een BACKSIDE 180

Die backside gaat zeker lukken. Ik vraag me alleen af of er ook makkelijk frontside gespind kan worden
  vrijdag 16 november 2007 @ 16:20:59 #263
71115 Rnej
I walk the line
pi_54653679
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 16:14 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die backside gaat zeker lukken. Ik vraag me alleen af of er ook makkelijk frontside gespind kan worden
als t echt niet om aan te zien is kan je die frontsider altijd nog fakie aanrijden
  vrijdag 16 november 2007 @ 16:37:59 #264
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_54654098
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 16:14 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik vind van wel

pi_54654551
Jammer van die neptieten..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_54654845
Tieten ... het gaat toch om het board
Er gaat niks boven een groot wit poederveld ....
  vrijdag 16 november 2007 @ 17:14:03 #267
71115 Rnej
I walk the line
  vrijdag 16 november 2007 @ 17:15:20 #268
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_54654922
Vrouwen kijken weer alleen maar naar tieten
  vrijdag 16 november 2007 @ 17:26:30 #269
71115 Rnej
I walk the line
pi_54655158
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 16:57 schreef Vanyel het volgende:
heb jij echte tieten dan?
  vrijdag 16 november 2007 @ 17:54:57 #270
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54655722
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 16:57 schreef Vanyel het volgende:
Tieten????
Ohw wacht ff... er staat ook een vrouw op het plaatje

Zoals ik al zei.... Van sneeuwballen gooien komt boemsen
pi_54656265
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:26 schreef Rnej het volgende:
heb jij echte tieten dan?
Jij niet?
pi_54657086
Vandaag bindingen gehaald, Burton Custom. Dan nog even een helm zoeken, ik denk iets van redd, een trace of skycap, en nog polsbeschermers...
  vrijdag 16 november 2007 @ 19:36:10 #273
71115 Rnej
I walk the line
pi_54657837
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 18:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Jij niet?
niet zulke grote
pi_54659761
bij mij scheelt het niet veel

nog ff wat kilootjes wegwerken voor vakantie
  zaterdag 17 november 2007 @ 01:51:40 #275
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54667243
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 19:06 schreef Flaccid het volgende:
Vandaag bindingen gehaald, Burton Custom. Dan nog even een helm zoeken, ik denk iets van redd, een trace of skycap, en nog polsbeschermers...
ik vind ik iets lekkerder zitten maar dat is puur persoonlijk.

Er zijn 2 dingen belangrijk bij het kopen van een helm.
1 hij moet natuurlijk lekker zitten
2 je ziet er belachelijk uit als er een dikke inham tussen je goggle en je helm in zit zodat je het voorhoofd ziet. Daarnaast kan het ook nog eens frisjes zijn

Dus neem je goggle altijd ff mee
pi_54669233
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 01:51 schreef Komakie het volgende:

[..]

ik vind ik iets lekkerder zitten maar dat is puur persoonlijk.

Er zijn 2 dingen belangrijk bij het kopen van een helm.
1 hij moet natuurlijk lekker zitten
2 je ziet er belachelijk uit als er een dikke inham tussen je goggle en je helm in zit zodat je het voorhoofd ziet. Daarnaast kan het ook nog eens frisjes zijn

Dus neem je goggle altijd ff mee
ik vind ik iets lekker zitten?

Ja dat doe ik nog wel even, bedankt voor de tip...
  zaterdag 17 november 2007 @ 11:06:02 #277
71115 Rnej
I walk the line
pi_54669896
hij vindt niets lekkerder zitten... hij is snowboardnudist

maar idd, je wil geen ruimte tussen je goggle en helm want dat ziet er echt NIET uit.....

in de vs hebben ze er een naam voor... een "gaper" ... plaatjeeee!!! (geldt ook voor mutsen, deze term)

pi_54670748
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 11:06 schreef Rnej het volgende:

maar idd, je wil geen ruimte tussen je goggle en helm want dat ziet er echt NIET uit.....

in de vs hebben ze er een naam voor... een "gaper" ... plaatjeeee!!! (geldt ook voor mutsen, deze term)

[ afbeelding ]
Lol
zou er op letten.
  zaterdag 17 november 2007 @ 12:14:55 #279
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_54670894
Die gaper is toch van 686? ik wil dat pak echt wel hebben.Lijkt me best vet!
  zaterdag 17 november 2007 @ 12:25:12 #280
71115 Rnej
I walk the line
pi_54671079
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 12:14 schreef KneusTeun het volgende:
Die gaper is toch van 686? ik wil dat pak echt wel hebben.Lijkt me best vet!
jeppers

burton heeft dit jaar ook een paar van die pakken uitgebracht.. best dope
pi_54671496
Jeugdsentiment

Vroegah had ik ook een 1-delig skipak groen met blauw
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  zaterdag 17 november 2007 @ 14:49:20 #282
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54673536
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 10:10 schreef Flaccid het volgende:

[..]

ik vind ik iets lekker zitten?

Ja dat doe ik nog wel even, bedankt voor de tip...
Ik bedoelde eigenlijk "Giro vind ik iets lekkerder zitten"
maar Ik heb een beetje de zin door elkaar gegooid geloof ik

Anyway, gapers zijn gay.... maar die pakken zijn wel vet
  zaterdag 17 november 2007 @ 15:09:48 #283
71115 Rnej
I walk the line
pi_54673789
of een helm lekker zit verschilt niet alleen per merk, maar ook per type, sommige helmen zijn voor wat hogere voorhoofden (red hi-fi) en sommige weer voor wat lagere.. (skycap bijv) ...

bespaar iig niet op je helm door een of ander ding te kopen bij de aldi, vanaf 70 euro heb je prima helmpjes en zolang je niet al te hard op je plaat gaat dan gaan ze vrij lang mee ... helm heeft mijn leven iig al een keer gered (denk ik).. hij heeft me in ieder geval een vrij lang ziekenhuisbezoek bespaard (helm is nu wel een puzzel geworden ....)
  zaterdag 17 november 2007 @ 15:11:38 #284
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54673814
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 15:09 schreef Rnej het volgende:
of een helm lekker zit verschilt niet alleen per merk, maar ook per type, sommige helmen zijn voor wat hogere voorhoofden (red hi-fi) en sommige weer voor wat lagere.. (skycap bijv) ...

bespaar iig niet op je helm door een of ander ding te kopen bij de aldi, vanaf 70 euro heb je prima helmpjes en zolang je niet al te hard op je plaat gaat dan gaan ze vrij lang mee ... helm heeft mijn leven iig al een keer gered (denk ik).. hij heeft me in ieder geval een vrij lang ziekenhuisbezoek bespaard (helm is nu wel een puzzel geworden ....)
Je moet nergens op besparen met snowboarden. Anders is het altijd kut
  zaterdag 17 november 2007 @ 15:27:33 #285
71115 Rnej
I walk the line
pi_54674058
idd..

ze hebben trouwens echt vette boardjes bij de praxis, 170 euro

ik kan letterlijk met mn pink de voorspanning uit de 160 duwen......
pi_54683690
bij de gamma zagen ze ook op maat voor je
pi_54683774
Anders heb ik wel een mooie paarse Duitse helm

edit: Kut, huisgenoot is hier ingelogt op Fok, aldus FlowDesign
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  zondag 18 november 2007 @ 01:05:24 #288
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54686894
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 22:25 schreef Salatrel het volgende:
de echte doe ut selleffer ken niet zonder de gamma.
pi_54688789
dat zeg ik! gamma!
  zondag 18 november 2007 @ 10:23:45 #290
71115 Rnej
I walk the line
pi_54689409
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 22:25 schreef Salatrel het volgende:
Staalkant heb je toch alleen nodig als je ken carven, jeweets... carven is voor slalommers
pi_54690488
Of je haalt er voor 99 euro een bij de lidl. Helemaal af; staalkanten inbegrepen
  zondag 18 november 2007 @ 12:05:21 #292
71115 Rnej
I walk the line
pi_54690680
neejoh, staalkanten zijn gay .. railen is ghetto.. en dan moet je ze toch eerst afvijlen...
  zondag 18 november 2007 @ 12:21:09 #293
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54690948
en voor poeder heb je ook geen kanten nodig dus tja... waar hebben we het over
  zondag 18 november 2007 @ 12:35:02 #294
71115 Rnej
I walk the line
pi_54691233
quote:
Op zondag 18 november 2007 12:21 schreef Komakie het volgende:
en voor poeder heb je ook geen kanten nodig dus tja... waar hebben we het over
weetniet, ik wil naar deel 63 ....
pi_54691354
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 11:06 schreef Rnej het volgende:

[ afbeelding ]
Heb bij mn helm zon Goggle Gaspet gekregen
pi_54697832
2007/2008 is het snowboard film jaar van de: one-footers. Normaal zijn ze niet zo leuk, maar huge 10m kickers met one-footed 3's is toch wel erg vet om te zien !

p.s. mijn zus gaat volgende week op vakantie (2 weken) dus dan staat haar lease bak hier voor de deur. Misschien dat ik dan wel een dagje (+ evt. nacht bij Rnej ?) naar snowworld kan komen?

Dan kan ik Rnej z'n films geven, GenesiZ z'n biertje, en Komakie met sneeuwballen bekogelen* !

*dit is geen uitnodiging om te boemsen !
Fingerspitzgefühl
  zondag 18 november 2007 @ 17:38:25 #297
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54697878
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:36 schreef ForumGek het volgende:
2007/2008 is het snowboard film jaar van de: one-footers. Normaal zijn ze niet zo leuk, maar huge 10m kickers met one-footed 3's is toch wel erg vet om te zien !

p.s. mijn zus gaat volgende week op vakantie (2 weken) dus dan staat haar lease bak hier voor de deur. Misschien dat ik dan wel een dagje (+ evt. nacht bij Rnej ?) naar snowworld kan komen?

Dan kan ik Rnej z'n films geven, GenesiZ z'n biertje, en Komakie met sneeuwballen bekogelen* !

*dit is geen uitnodiging om te boemsen !
2 dagen leaseauto en het eerste waar je aan denkt is een nachtje bij Rene

Ik zeg niks...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_54698457
2 weken, bitch !

Ik wil jouw flow's dan wel ff checken. Maar Rnej woont het dichtstbij !
Fingerspitzgefühl
  zondag 18 november 2007 @ 18:04:37 #299
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54698523
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:59 schreef ForumGek het volgende:
2 weken, bitch !

Ik wil jouw flow's dan wel ff checken. Maar Rnej woont het dichtstbij !
Rnej woont 500 meter hiervandaan, maar ik woon veel gunstiger ten opzichte van de A12. M.a.w. ik woon dichter bij Zoetermeer
pi_54698616
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:04 schreef XL het volgende:

[..]

Rnej woont 500 meter hiervandaan, maar ik woon veel gunstiger ten opzichte van de A12. M.a.w. ik woon dichter bij Zoetermeer
Gezellig, dan kom ik naar jou
Fingerspitzgefühl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')