of zoals ze in oostenrijk zeggenquote:Op woensdag 14 november 2007 19:32 schreef XL het volgende:
[..]
Je gaat juist door nu aan je techniek te werken bijzonder nuttige routine aanleren. Situaties waar je nu nog gegarandeerd valt worden situaties waar je probleemloos uit rijdt. Je gaat overzicht krijgen van wat er om je heen gebeurd. Je gaat beginnen met je stap richting de 'grote jongens'.
Is het geen duits?quote:Op woensdag 14 november 2007 20:40 schreef Rnej het volgende:
[..]
of zoals ze in oostenrijk zeggen
die Feinstform!
snowboarden zonder erbij na te hoeven denken, .. zie het als de manier waarop de meeste hollanders fietsen beheersen
Hmm het kan met hochentlastung maar persoonlijk vind ik tief lekkerder in de poeder. Voornamelijk omdat je hogere sprays kunt maken en ik heb dan ook wat meer controle op hogere snelheid. Geld trouwens vooral voor grotere bochten en als ik flink aan het knallen ben. Op het moment dat het wat minder diep wordt en erg smal (treerun bijv.) ga ik over op hoch. Voor mij is het dus een beetje afhankelijk van het soort bocht. Maar in een poederveld (whiteroom) doe ik toch meestal hochentlastung.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:23 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dat is juist het vetste. Hochentlastung (toch?) in de poeder. Je springt van de ene naar de andere bocht en het lijkt alsof je over wolken aan het zweven bent![]()
*doekje haalt![]()
misschien niet gelijk maar toch kun je veel leren in zo'n week.quote:Op woensdag 14 november 2007 19:28 schreef Schuifpui het volgende:
Thanks.
Ik verwacht idd niet heel veel nieuwe dingen. Je krijgt alleen af en toe wel het idee dat je niet al te veel leert van dat soort lessen. Vorige winter ook heel veel gewoon geboard en wat tips gekregen e.d. Natuurlijk wel nuttig, alleen je hebt niet direct het idee dat je veel leert.![]()
laat maar.... dat begrijp je alleen als je de antwarter hebt gedaanquote:Op woensdag 14 november 2007 21:56 schreef Rnej het volgende:
tis oostenrijks! .. dat zie je toch!?
weet kquote:Op donderdag 15 november 2007 09:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
laat maar.... dat begrijp je alleen als je de antwarter hebt gedaan![]()
haha, strak gedaan manquote:Op donderdag 15 november 2007 11:02 schreef KneusTeun het volgende:
t heeft nie veel met snowboarden te maken maar gewoon ff om te pimpen met onze zelf gemaakte sims lightbulb!haha
[ afbeelding ]
met non-drips?quote:Op donderdag 15 november 2007 11:17 schreef KneusTeun het volgende:
Thnx! volgende project wil ik een bank maken voor buiten. kheb achter onze bar ook al een gefixed als drank schap
(deze lamp hangt boven de bar).
Aan de ene kant zie ik hierdoor iets meer wat het doel zal zijn geweest van mijn tweede lesweek. Dat was ook vooral proberen de leraar bij te houden en heel hard ploeteren offpiste. Aan de andere kant was het een stuk zinvoller geweest als die leraar dit had uitgelegd en vooral ook duidelijke aanwijzingen was blijven geven. Vooraf werd wel verteld wat de bedoeling was (bijv. achterover leunen bij offpiste), maar achteraf werd je niet gecorrigeerd op wat er mis ging. Hij leek nogal eens te vergeten dat er een heel klasje achter hem aan kwam. Beetje jammer.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:11 schreef Komakie het volgende:
misschien niet gelijk maar toch kun je veel leren in zo'n week.
Iets wat ik bijvoorbeeld doe (1 van de dingen) is met een hogere snelheid gaan rijden. Dat merk je niet altijd gelijk omdat het geleidelijk gaat. Ik ga niet gelijk volle bak naar beneden toe.
Maar als je harder gaat heb je sneller dat je in oude fouten valt of nieuwe fouten maakt. Op deze fouten geef ik dan weer aanwijzingen waardoor je veiliger en zekerder met hogere snelheid een berg aan komt.
Toch vreemd, als ik hier kijk bij Burton:quote:Op dinsdag 13 november 2007 18:49 schreef XL het volgende:
De twin is mij afgeraden als speels board door iemand met hands-on ervaring. Geen boekjes-info, maar sneeuw-info. Persoon in kwestie vond het een twin versie van mijn Darkstar en die is voor mij niet speels. Hij is niet voor niets verkocht.
Dan zou je beter een soort van privéles kunnen regelen. Maximaal 3 mensen en 1 leraar zou ideaal zijnquote:Op donderdag 15 november 2007 13:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Aan de ene kant zie ik hierdoor iets meer wat het doel zal zijn geweest van mijn tweede lesweek. Dat was ook vooral proberen de leraar bij te houden en heel hard ploeteren offpiste. Aan de andere kant was het een stuk zinvoller geweest als die leraar dit had uitgelegd en vooral ook duidelijke aanwijzingen was blijven geven. Vooraf werd wel verteld wat de bedoeling was (bijv. achterover leunen bij offpiste), maar achteraf werd je niet gecorrigeerd op wat er mis ging. Hij leek nogal eens te vergeten dat er een heel klasje achter hem aan kwam. Beetje jammer.
Mede daarom zijn dat ook meteen mijn laatste lessen geweest.
Mja misschien is het dan zinvoller maar toch. Vooral offpiste is veel proberen. Is moeilijk om daar iemand iets zinnigs over te leren op het gebied van boarden. Als ik off piste ga met leerlingen (echt offpiste, niet langs de piste) dan leg ik ze vooral ook veel uit over het landschap en waarop te letten om veilig naar beneden te komen.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Aan de ene kant zie ik hierdoor iets meer wat het doel zal zijn geweest van mijn tweede lesweek. Dat was ook vooral proberen de leraar bij te houden en heel hard ploeteren offpiste. Aan de andere kant was het een stuk zinvoller geweest als die leraar dit had uitgelegd en vooral ook duidelijke aanwijzingen was blijven geven. Vooraf werd wel verteld wat de bedoeling was (bijv. achterover leunen bij offpiste), maar achteraf werd je niet gecorrigeerd op wat er mis ging. Hij leek nogal eens te vergeten dat er een heel klasje achter hem aan kwam. Beetje jammer.
Mede daarom zijn dat ook meteen mijn laatste lessen geweest.
ik zal eens gaan tubenquote:Op woensdag 14 november 2007 18:52 schreef ForumGek het volgende:
In elke snowboard film wordt het gedaan, let maar eens op hoe ze boarden. Bijvoorbeeld bij First Descent, daar zitten veel pow runs enzo bij !
oke dan zal je er vast wat vanaf weten haha, mja het verhaal klinkt ook erg logisch als je het mij vraagt..quote:Op woensdag 14 november 2007 19:12 schreef Rnej het volgende:
[..]
hoor je te weten als je leraar bent he
komt ook nog ns bij dat ik industrieel ontwerpen studeer en dus wel wat biomechanica/bewegingsleer/ergonomie in huis moet hebben
tja.... ik denk dat als je niet zo zwaar bent het best een goed board voor je kunt zijn. Aangezien het ook wel redelijk geschikt is voor de piste. Maar ja, het blijft een twintip dus niet een board waarvan je moet verwachten dat het vol over de piste heen knalt. Hij staat niet voor niets bij de park boards.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:07 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Toch vreemd, als ik hier kijk bij Burton:
http://www.burton.com/Gear/Default.aspx#/mens/boards/matrix/
dan zetten ze de Twin in het rijtje bij "Park". Echter geven ze 'm wel een hoge score voor op de piste.
Ik hoef nog niet persé een park in, maar jibben op de piste en later wat meer springen vind ik vet, dus op zich zie ik nog geen redenen waarom ik deze plank niet zou moeten nemen.
Misschien dat Komakie (of iemand anders) er nog iets zinnigs over kan zeggen?![]()
zoals ik op de site zie:quote:Op donderdag 15 november 2007 13:07 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Toch vreemd, als ik hier kijk bij Burton:
http://www.burton.com/Gear/Default.aspx#/mens/boards/matrix/
dan zetten ze de Twin in het rijtje bij "Park". Echter geven ze 'm wel een hoge score voor op de piste.
Ik hoef nog niet persé een park in, maar jibben op de piste en later wat meer springen vind ik vet, dus op zich zie ik nog geen redenen waarom ik deze plank niet zou moeten nemen.
Misschien dat Komakie (of iemand anders) er nog iets zinnigs over kan zeggen?![]()
Priveles is echt duur.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:08 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Dan zou je beter een soort van privéles kunnen regelen. Maximaal 3 mensen en 1 leraar zou ideaal zijnKost alleen wel wat meer.
Boarden stelletje tuig!!!!!!quote:Op donderdag 15 november 2007 13:34 schreef ForumGek het volgende:
Komakie klinkt als een goede toffe leraar waar je ook lekker sneeuwballen tegenaan kan gooien en je dan een sneeuwballen gevecht krijgt. Maar dan kapt hij het af onder het mom van "kom, snowboarden vuilaards ! " !
Is alles gisteren nog gelukt Rnej ?
Dat denk ik ook wel. Ik kan deze nu voor 350 kopen en als ik kijk naar andere planken voor 350 euro, ook al zijn die mss meer gericht op hard een piste af gaan of poederen dan nog denk ik dat die qua kwaliteit niet zo goed zijn als de Twinquote:Op donderdag 15 november 2007 13:43 schreef Gstyles het volgende:
[..]
zoals ik op de site zie:
" Lay waste to any transition when wheeling this twin-tipped chariot of destruction. At the team’s request, the Twin™ comes correct with a mid-wide waist width that allows for more stability when taking on any transition or kicker. Mellow enough for pressing one over the battleship rail, yet solid enough for slaying the US Open’s bulletproof slopestyle course, the Twin always goes off. "
Volgens Burton issie dus erg geschikt voor in het park! maar ik denk dat je em ook als allmountain board kan gebruiken.. Alleen op hoge snelheid gaat het board misschien klapperen maar dat zul je zelf moeten gaan ondervinden.. Voor in de poeder zal het board niet geweldig zijn, dan moet je volgens de anderen meer naar de Burton Fish of Malolo kijken.. Mja, ik vind het in ieder geval wel een vette plank, die zeker geschikt is om te jibben gezien zijn gelijke nose en tail (twin-tip)! Je zal er vast plezierige uurtjes mee beleven op de piste![]()
Toch ff die maat van me in de gaten houden die laatst een sneeuwbal tegen mn vriendin aan gooidequote:Op donderdag 15 november 2007 13:54 schreef Komakie het volgende:
Moraal van het verhaal?
Van sneeuwballen gooien komt boemsen
quote:Op donderdag 15 november 2007 13:54 schreef Komakie het volgende:
*wall of text*
Moraal van het verhaal?
Van sneeuwballen gooien komt boemsen
quote:Op donderdag 15 november 2007 13:34 schreef ForumGek het volgende:
Komakie klinkt als een goede toffe leraar waar je ook lekker sneeuwballen tegenaan kan gooien en je dan een sneeuwballen gevecht krijgt. Maar dan kapt hij het af onder het mom van "kom, snowboarden vuilaards ! " !
Is alles gisteren nog gelukt Rnej ?
volgens mij issie bij Perry Sport nog goedkoper...quote:Op donderdag 15 november 2007 13:57 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel. Ik kan deze nu voor 350 kopen en als ik kijk naar andere planken voor 350 euro, ook al zijn die mss meer gericht op hard een piste af gaan of poederen dan nog denk ik dat die qua kwaliteit niet zo goed zijn als de Twin![]()
quote:Op donderdag 15 november 2007 14:10 schreef Gstyles het volgende:
[..]
volgens mij issie bij Perry Sport nog goedkoper...
quote:Op donderdag 15 november 2007 14:23 schreef XL het volgende:
Gadver, komakie boemst skiers! Homo!
Bljikbaar niet mijn verhaaltje gelezenquote:Op donderdag 15 november 2007 20:43 schreef pyroxx het volgende:
Over een uurtje met de auto naar Kaprun!
Ligt nu 2.51 meter sneeuw! Vorig jaar rond deze tijd was dat 40 cm:P
En volgens het weerbericht krijgen we nog zon ook dit weekend!
Eens testen of de poeder nog poeder is:P
WEet je nog meer films met powder runs erin? Dat vind ik heeeeerlijk om naar te kijkenquote:Op woensdag 14 november 2007 18:52 schreef ForumGek het volgende:
In elke snowboard film wordt het gedaan, let maar eens op hoe ze boarden. Bijvoorbeeld bij First Descent, daar zitten veel pow runs enzo bij !
iets met bevriezen en 30cm toch?quote:Op donderdag 15 november 2007 21:48 schreef Komakie het volgende:
[..]
Bljikbaar niet mijn verhaaltje gelezen
Dat zijn termen die er in terug kwamen maar het is wel heel minimaal omschrevenquote:Op donderdag 15 november 2007 22:22 schreef Flaccid het volgende:
[..]
iets met bevriezen en 30cm toch?![]()
alle films van absinthe zijn het grootste deel in de backcountry opgenomenquote:Op donderdag 15 november 2007 22:20 schreef Flaccid het volgende:
[..]
WEet je nog meer films met powder runs erin? Dat vind ik heeeeerlijk om naar te kijken
poesje kijkt al een stuk beter uit z'n oogjesquote:Op donderdag 15 november 2007 22:56 schreef Rnej het volgende:
[..]
alle films van absinthe zijn het grootste deel in de backcountry opgenomen
paradox is ook een goeie (06/07)
[ afbeelding ]
vette setquote:Op vrijdag 16 november 2007 10:14 schreef FlowDesign het volgende:
Gisteren naar de Downtown in Den Bosch geweest om naar die Twin 157 voor ¤350 te kijken, maar ik vond dat toch niet zo'n goed idee. Tis echt een parkplank met een stompe voorkant. Poederen met dat ding zou niet meevallen
Maar er stond ook een Jussi 159 van dit jaar die een paar keer indoor gebruikt was voor ¤400 en die vond ik wel erg gaaf en bovenal leek die me wel geschikt voor mij. Die heb ik dus meegenomen samen met nieuwe P1 Wingtips van vorig modeljaar. Al met al wel een rib uit m'n lijf (¤585) maar toch wel een goede aankoop gedaan denk ik. Ik ga 'm zondagavond in Landgraaf uitproberen, mocht het niet goed zijn dan kan ik 'm omruilen.
Vetttttt!!!!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tnx matequote:Op vrijdag 16 november 2007 10:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
vette set
Persoonlijk v ind ik de wingtip een beetje te slap enzo, maar hij ziet er wel stoer uit.
Daarnaast was de Jussi vorig jaar al om geprezen en vonden veel mensen het echt een top board. Ik heb er niet op gereden want ik ben te lang en te zwaar voor dat ding maar hij schijnt echt vet te rijden
Dus ik denk goeie aankoop
ja ach ik dacht dat ik em daar zag liggen, maar zal me wel hebben vergist.. amyway het is zeker een mooie plank hoor!quote:Op donderdag 15 november 2007 14:15 schreef Rnej het volgende:
[..]
de twin is dit jaar 479,95 ..... overal.en denk niet dat ze iets beters dan de burton Clash bij de perry hebben staan
want dat is al een " top freeride plank voor de gevordere snowboarder"
mazzelaarquote:Op donderdag 15 november 2007 20:43 schreef pyroxx het volgende:
Over een uurtje met de auto naar Kaprun!
Ligt nu 2.51 meter sneeuw! Vorig jaar rond deze tijd was dat 40 cm:P
En volgens het weerbericht krijgen we nog zon ook dit weekend!
Eens testen of de poeder nog poeder is:P
Mss had je er eentje van vorig modeljaar gezien, dat die in de aanbieding was?quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:40 schreef Gstyles het volgende:
[..]
ja ach ik dacht dat ik em daar zag liggen, maar zal me wel hebben vergist.. amyway het is zeker een mooie plank hoor!![]()
dat zou ook kunnen.. het stond me namelijk bij dat ik hem ergens had zien liggen mja..quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:46 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Mss had je er eentje van vorig modeljaar gezien, dat die in de aanbieding was?
hubba hubba wat een lekkere boardjesquote:
Creatief met Paint(.net)quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
hubba hubba wat een lekkere boardjes
Lekker hoorquote:
hoe zit t met de flex? en zit er genoeg pit in?quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:24 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Goeie curves idd![]()
Hier kun je echt flink mee knallen.
volgens mij gaat deze wel wat langer mee.quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:20 schreef ForumGek het volgende:
En hoe zit het met de inruilwaarde? Krijg je er over 2 jaar nog een soortgelijk (nieuw, vers) exemplaar voor terug?
quote:
als t echt niet om aan te zien is kan je die frontsider altijd nog fakie aanrijdenquote:Op vrijdag 16 november 2007 16:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Die backside gaat zeker lukken. Ik vraag me alleen af of er ook makkelijk frontside gespind kan worden
Ik vind van welquote:Op vrijdag 16 november 2007 16:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Die backside gaat zeker lukken. Ik vraag me alleen af of er ook makkelijk frontside gespind kan worden
heb jij echte tieten dan?quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:57 schreef Vanyel het volgende:
Jammer van die neptieten..
Tieten????quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:57 schreef Vanyel het volgende:
Jammer van die neptieten..
Jij niet?quote:
ik vind ik iets lekkerder zitten maar dat is puur persoonlijk.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:06 schreef Flaccid het volgende:
Vandaag bindingen gehaald, Burton Custom. Dan nog even een helm zoeken, ik denk iets van redd, een trace of skycap, en nog polsbeschermers...
ik vind ik iets lekker zitten?quote:Op zaterdag 17 november 2007 01:51 schreef Komakie het volgende:
[..]
ik vind ik iets lekkerder zitten maar dat is puur persoonlijk.
Er zijn 2 dingen belangrijk bij het kopen van een helm.
1 hij moet natuurlijk lekker zitten
2 je ziet er belachelijk uit als er een dikke inham tussen je goggle en je helm in zit zodat je het voorhoofd ziet. Daarnaast kan het ook nog eens frisjes zijn
Dus neem je goggle altijd ff mee
Lolquote:Op zaterdag 17 november 2007 11:06 schreef Rnej het volgende:
hij vindt niets lekkerder zitten... hij is snowboardnudist
maar idd, je wil geen ruimte tussen je goggle en helm want dat ziet er echt NIET uit.....
in de vs hebben ze er een naam voor... een "gaper" ... plaatjeeee!!! (geldt ook voor mutsen, deze term)
[ afbeelding ]
jeppersquote:Op zaterdag 17 november 2007 12:14 schreef KneusTeun het volgende:
Die gaper is toch van 686? ik wil dat pak echt wel hebben.Lijkt me best vet!
Ik bedoelde eigenlijk "Giro vind ik iets lekkerder zitten"quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:10 schreef Flaccid het volgende:
[..]
ik vind ik iets lekker zitten?
Ja dat doe ik nog wel even, bedankt voor de tip...
Je moet nergens op besparen met snowboarden. Anders is het altijd kutquote:Op zaterdag 17 november 2007 15:09 schreef Rnej het volgende:
of een helm lekker zit verschilt niet alleen per merk, maar ook per type, sommige helmen zijn voor wat hogere voorhoofden (red hi-fi) en sommige weer voor wat lagere.. (skycap bijv) ...
bespaar iig niet op je helm door een of ander ding te kopen bij de aldi, vanaf 70 euro heb je prima helmpjes en zolang je niet al te hard op je plaat gaat dan gaan ze vrij lang mee... helm heeft mijn leven iig al een keer gered (denk ik).. hij heeft me in ieder geval een vrij lang ziekenhuisbezoek bespaard
(helm is nu wel een puzzel geworden ....)
de echte doe ut selleffer ken niet zonder de gamma.quote:Op zaterdag 17 november 2007 22:25 schreef Salatrel het volgende:
bij de gamma zagen ze ook op maat voor je
Staalkant heb je toch alleen nodig als je ken carven, jeweets... carven is voor slalommersquote:Op zaterdag 17 november 2007 22:25 schreef Salatrel het volgende:
bij de gamma zagen ze ook op maat voor je
weetniet, ik wil naar deel 63 ....quote:Op zondag 18 november 2007 12:21 schreef Komakie het volgende:
en voor poeder heb je ook geen kanten nodig dus tja... waar hebben we het over
Heb bij mn helm zon Goggle Gaspet gekregenquote:Op zaterdag 17 november 2007 11:06 schreef Rnej het volgende:
hij vindt niets lekkerder zitten... hij is snowboardnudist
maar idd, je wil geen ruimte tussen je goggle en helm want dat ziet er echt NIET uit.....
in de vs hebben ze er een naam voor... een "gaper" ... plaatjeeee!!! (geldt ook voor mutsen, deze term)
[ afbeelding ]
2 dagen leaseauto en het eerste waar je aan denkt is een nachtje bij Renequote:Op zondag 18 november 2007 17:36 schreef ForumGek het volgende:
2007/2008 is het snowboard film jaar van de: one-footers. Normaal zijn ze niet zo leuk, maar huge 10m kickers met one-footed 3's is toch wel erg vet om te zien !
p.s. mijn zus gaat volgende week op vakantie (2 weken) dus dan staat haar lease bak hier voor de deur. Misschien dat ik dan wel een dagje (+ evt. nacht bij Rnej ?) naar snowworld kan komen?
Dan kan ik Rnej z'n films geven, GenesiZ z'n biertje, en Komakie met sneeuwballen bekogelen* !
*dit is geen uitnodiging om te boemsen !
Rnej woont 500 meter hiervandaan, maar ik woon veel gunstiger ten opzichte van de A12. M.a.w. ik woon dichter bij Zoetermeerquote:Op zondag 18 november 2007 17:59 schreef ForumGek het volgende:
2 weken, bitch !
Ik wil jouw flow's dan wel ff checken. Maar Rnej woont het dichtstbij !
Gezellig, dan kom ik naar jouquote:Op zondag 18 november 2007 18:04 schreef XL het volgende:
[..]
Rnej woont 500 meter hiervandaan, maar ik woon veel gunstiger ten opzichte van de A12. M.a.w. ik woon dichter bij Zoetermeer![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |