abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 november 2007 @ 16:03:26 #181
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_54603416
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:59 schreef Rnej het volgende:
jonge, 111231982108923 mensen op US hebben foto's van zichzelf, kan je niets beters bedenken?
maar 111231982108922 maken geen foto's van zichzelf
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 14 november 2007 @ 16:07:12 #182
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54603503
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:28 schreef Rnej het volgende:

[..]

nee, die zet je op een bataleon evil twin en zeg je dat het een VET RAILPLANKJE IS WAAR JE TOch hARD MEE KAN!!!!!!!11!1!!
Noemt die homo mij nu een wijf?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 14 november 2007 @ 16:09:01 #183
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_54603548
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:07 schreef XL het volgende:

[..]

Nee hij is zogenaamd aan het pesten
de kleine deugniet die het is
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_54603601
Kinders, kinders. Lief doen
Age of fruity enlightenment!
  woensdag 14 november 2007 @ 16:14:27 #185
71115 Rnej
I walk the line
pi_54603687
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:07 schreef XL het volgende:

[..]

kijk, lars vat het tenminste sportief op

k weet dat het een kwestie van de pot verwijt de ketel is, maar Basje, die opmerking was naar Lars, dus.. sorry!
pi_54603915
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:00 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je draait wel wat anders ja. Voornamelijk omdat de druk op je board anders is (meer naar achteren door je gewicht) en omdat je door ander terrein gaat. Je kunt bijvoorbeeld niet meer tegenroteren. Werkt niet als je op je achterste been staat in 30cm diepe poeder
Dat is juist het vetste. Hochentlastung (toch?) in de poeder. Je springt van de ene naar de andere bocht en het lijkt alsof je over wolken aan het zweven bent

*doekje haalt
Fingerspitzgefühl
  woensdag 14 november 2007 @ 16:27:12 #187
71115 Rnej
I walk the line
pi_54604037
hochentlastung met jumpturns
pi_54604293
ik wilde eigelijk met een simpele verandering van richting beginnen..

hoe ga ik dit aanpakken aangezien ik niet voor de camera met me bek in de poeder wil belanden
pi_54604357
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:36 schreef Salatrel het volgende:
ik wilde eigelijk met een simpele verandering van richting beginnen..

hoe ga ik dit aanpakken aangezien ik niet voor de camera met me bek in de poeder wil belanden
Niet denken, gewoon doen. Vallen doe je toch wel
pi_54604449
Als je voor de bocht begint omhoog gaat, dus vanuit je knieën gebogen je knieën strekken, kom je wat losser op de sneeuw te liggen. Dit geeft je de mogelijkheid om je board te draaien. Zo kan je het zien

En dat is dus de hochentlastung, de tiefentlastung heeft het omgekeerde principe, je gaat voor/in de bocht door je knieën en daarna weer wat omhoog. Dit is vooral fijn wanneer er wat meer hobbels op de piste zijn, zo kan je deze beter absorberen met je knieën .
Fingerspitzgefühl
pi_54604779
aha.

gaan we onthouden
  woensdag 14 november 2007 @ 18:38:32 #192
71115 Rnej
I walk the line
pi_54607084
tis natuurkunde, spring maar ns gewoon als je in je kamer staat... op het hoogste punt ben je gewichtloos en hang je heeeeeel even stil... op dat moment weeg jij + board dus ... " niets" .. en kan je dus het makkelijkst draaien...

met tiefentlastung heb je tzelfde, maar dan als je je benen heel snel intrekt.... je voeten komen even los van de grond en het duurt even voor de zwaartekracht je " te pakken " heeft....
  woensdag 14 november 2007 @ 18:41:31 #193
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_54607146
jij gaat wel heel diep Rnej mja je hebt gelijk je bevindt je ten tijde van een sprong altijd heel even gewichtsloos in de lucht!
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  woensdag 14 november 2007 @ 18:42:27 #194
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_54607172
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:41 schreef ForumGek het volgende:
Als je voor de bocht begint omhoog gaat, dus vanuit je knieën gebogen je knieën strekken, kom je wat losser op de sneeuw te liggen. Dit geeft je de mogelijkheid om je board te draaien. Zo kan je het zien

En dat is dus de hochentlastung, de tiefentlastung heeft het omgekeerde principe, je gaat voor/in de bocht door je knieën en daarna weer wat omhoog. Dit is vooral fijn wanneer er wat meer hobbels op de piste zijn, zo kan je deze beter absorberen met je knieën .
heb je ook een filmpje waar dit op voorgedaan wordt?
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_54607420
In elke snowboard film wordt het gedaan, let maar eens op hoe ze boarden. Bijvoorbeeld bij First Descent, daar zitten veel pow runs enzo bij !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 14 november 2007 @ 19:12:09 #196
71115 Rnej
I walk the line
pi_54607884
quote:
Op woensdag 14 november 2007 18:41 schreef Gstyles het volgende:
jij gaat wel heel diep Rnej mja je hebt gelijk je bevindt je ten tijde van een sprong altijd heel even gewichtsloos in de lucht!
hoor je te weten als je leraar bent he

komt ook nog ns bij dat ik industrieel ontwerpen studeer en dus wel wat biomechanica/bewegingsleer/ergonomie in huis moet hebben
pi_54607932
Ik heb er ook weer zin in!

Ik heb nu 2 jaar ervaring + een aantal keer in zoetermeer, niet zo veel dus. Heb me ook weer opgegeven voor lessen, maar wat kan ik nu een beetje verwachten?

Vorig jaar hebben we voornamelijk veel pistes gedaan met les, niet heel erg veel nieuwe dingen. Beetje fakie rijden, 180 draai over de punt van je board, ollies (al ging me dat niet heel erg goed af nog) etc. Ik ben wel benieuwd wat ik dit jaar kan verwachten.

Verder vraag me af wat een goede lengte board voor mij is. Ik huur er een daar, maar wil dus wel een geschikt board voor mij. Ben 1:82, 76 kg, man. Ik doe voornamelijk gewone pistes, misschien als het kan beetje off piste proberen, er schijnen ook twee funparks te zitten, maar ik weet niet of het echt iets voor mij is, hooguit wat jumps oid.
  woensdag 14 november 2007 @ 19:22:09 #198
71115 Rnej
I walk the line
pi_54608151
tussen de 156 en 160, afhankelijk van waar je de nadruk op wil leggen.... korter voor freestyle, langer voor freeride...

ook beetje afhankelijk van het boardje...

ennnnnnn, als je denkt dat je niet heel veel nieuwe dingen leert kan dat soms nog best tegenvallen... vaak word je als je wat gevorderd bent heel langzaam naar een hoger niveau getild door puur bochten rijden achter een leraar aan...
pi_54608333
Thanks.

Ik verwacht idd niet heel veel nieuwe dingen. Je krijgt alleen af en toe wel het idee dat je niet al te veel leert van dat soort lessen. Vorige winter ook heel veel gewoon geboard en wat tips gekregen e.d. Natuurlijk wel nuttig, alleen je hebt niet direct het idee dat je veel leert.
  woensdag 14 november 2007 @ 19:32:39 #200
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54608438
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:28 schreef Schuifpui het volgende:
Thanks.

Ik verwacht idd niet heel veel nieuwe dingen. Je krijgt alleen af en toe wel het idee dat je niet al te veel leert van dat soort lessen. Vorige winter ook heel veel gewoon geboard en wat tips gekregen e.d. Natuurlijk wel nuttig, alleen je hebt niet direct het idee dat je veel leert.
Je gaat juist door nu aan je techniek te werken bijzonder nuttige routine aanleren. Situaties waar je nu nog gegarandeerd valt worden situaties waar je probleemloos uit rijdt. Je gaat overzicht krijgen van wat er om je heen gebeurd. Je gaat beginnen met je stap richting de 'grote jongens'.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 14 november 2007 @ 20:40:53 #201
71115 Rnej
I walk the line
pi_54610361
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:32 schreef XL het volgende:

[..]

Je gaat juist door nu aan je techniek te werken bijzonder nuttige routine aanleren. Situaties waar je nu nog gegarandeerd valt worden situaties waar je probleemloos uit rijdt. Je gaat overzicht krijgen van wat er om je heen gebeurd. Je gaat beginnen met je stap richting de 'grote jongens'.
of zoals ze in oostenrijk zeggen

die Feinstform!

snowboarden zonder erbij na te hoeven denken, .. zie het als de manier waarop de meeste hollanders fietsen beheersen
pi_54612506
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:40 schreef Rnej het volgende:

[..]

of zoals ze in oostenrijk zeggen

die Feinstform!

snowboarden zonder erbij na te hoeven denken, .. zie het als de manier waarop de meeste hollanders fietsen beheersen
Is het geen duits?
  woensdag 14 november 2007 @ 21:56:21 #203
71115 Rnej
I walk the line
pi_54612668
tis oostenrijks! .. dat zie je toch!?
  donderdag 15 november 2007 @ 09:03:23 #204
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54618830
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:23 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Dat is juist het vetste. Hochentlastung (toch?) in de poeder. Je springt van de ene naar de andere bocht en het lijkt alsof je over wolken aan het zweven bent

*doekje haalt
Hmm het kan met hochentlastung maar persoonlijk vind ik tief lekkerder in de poeder. Voornamelijk omdat je hogere sprays kunt maken en ik heb dan ook wat meer controle op hogere snelheid. Geld trouwens vooral voor grotere bochten en als ik flink aan het knallen ben. Op het moment dat het wat minder diep wordt en erg smal (treerun bijv.) ga ik over op hoch. Voor mij is het dus een beetje afhankelijk van het soort bocht. Maar in een poederveld (whiteroom) doe ik toch meestal hochentlastung.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 15 november 2007 @ 09:11:38 #205
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54618939
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:28 schreef Schuifpui het volgende:
Thanks.

misschien niet gelijk maar toch kun je veel leren in zo'n week.
Iets wat ik bijvoorbeeld doe (1 van de dingen) is met een hogere snelheid gaan rijden. Dat merk je niet altijd gelijk omdat het geleidelijk gaat. Ik ga niet gelijk volle bak naar beneden toe.
Maar als je harder gaat heb je sneller dat je in oude fouten valt of nieuwe fouten maakt. Op deze fouten geef ik dan weer aanwijzingen waardoor je veiliger en zekerder met hogere snelheid een berg aan komt.

Ik weet niet of je al geleerd hebt om te carven maar dat is ook iets wat een erg grote stap kan zijn. Voornamelijk omdat je op relatief hoge snelheid hele nette bochten kunt gaan draaien.
Als je een goede leraar hebt, let hij ook goed op je houding. Iets wat niet altijd gebeurd. Wel vaak maar niet altijd worden de goeie oefeningen gedaan (of lang genoeg gedaan) om de fouten eruit te halen.
Iets wat je bijvoorbeeld vaak ziet is dat ze niet zo zeer eruit halen dat je met je lichaam stuurt en niet alleen met je benen. Je schouder geeft zeg maar aan waar je heen moet en dan volgt je board vanzelf. Veel makkelijker en ziet er ook veel netter uit

Als totale beginner is het natuurlijk makkelijk om progressie te zien. Als je eerst niet op een board kan staan en na een paar dagen kun je bochten maken op een blauwe piste is dat een duidelijke vooruitgang. Op gevorderde les is de vooruitgang niet altijd gelijk te zien maar hij is er wel degelijk (mits een goede leraar)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  donderdag 15 november 2007 @ 09:12:45 #206
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54618956
quote:
Op woensdag 14 november 2007 21:56 schreef Rnej het volgende:
tis oostenrijks! .. dat zie je toch!?
laat maar.... dat begrijp je alleen als je de antwarter hebt gedaan

[ Bericht 2% gewijzigd door Komakie op 15-11-2007 10:24:19 ]
  donderdag 15 november 2007 @ 09:32:26 #207
71115 Rnej
I walk the line
pi_54619263
quote:
Op donderdag 15 november 2007 09:12 schreef Komakie het volgende:

[..]

laat maar.... dat begrijp je alleen als je de antwarter hebt gedaan
weet k
pi_54620082
Ik ga vanaaf ff naar die Burton Twin 157 kijken, ik denk dat dat wel een geschikt bordje voor mij is
pi_54620948
t heeft nie veel met snowboarden te maken maar gewoon ff om te pimpen met onze zelf gemaakte sims lightbulb!haha
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_54621077
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:02 schreef KneusTeun het volgende:
t heeft nie veel met snowboarden te maken maar gewoon ff om te pimpen met onze zelf gemaakte sims lightbulb!haha
[ afbeelding ]
haha, strak gedaan man
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')