dat noem ik een prima opening hoorquote:Op maandag 12 november 2007 11:03 schreef Salatrel het volgende:
opening in oostenrijk mooi in het water sneeuw gevallenzoveel sneeuw dat het te gevaarlijk werd om gebied open te gaan
Het is een modelletje van vorig jaar dus een stuk goedkoperquote:Op dinsdag 13 november 2007 13:12 schreef Rnej het volgende:
de option zegt me niets, maar ik vind de burton air persoonlijk een dood stuk hout... anderen zweren erbij hoor, maar ik vind m maar een beetje tam rijden.... tis wel een prima allround plankje wat dat betreft (ze zeggen dat 'ie freestyle gericht is, maar dat vind ik persoonlijk ook wel meevallen, t kan er prima mee)
als je niveau intermediate is, dan is de air wel okay... 157 is ook wel een prima lengte...
prijs is ook okay
Maar waar en wanneer zou ik het moeten testen dan?quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:15 schreef Rnej het volgende:
mja, je hoort me ook niet klagen over de prijs, en qua specs past ie prima bij je.. maar ik raad iedereen die een beetje kan boarden gewoon aan om ff een keer te testen..... dan weet je gewoon of dat boardje wat voor je is
Option is een Canadees merk toch?quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:05 schreef KneusTeun het volgende:
En de option is geen option meer?
de prijs van die twin is best nicequote:Op dinsdag 13 november 2007 15:55 schreef FlowDesign het volgende:
Verdammt, die Air 157 en Custom Brew zijn al verkocht.
Andere optie: Burton Twin 157 van dit jaar, slechts een paar keer indoor gebruikt voor ¤ 350 i.c.m. Burton P1 Wingtip van vorig jaar voor ¤185.
Is dat iets? Misschien nog wat van de prijs afdingen![]()
Edit:
Qua investering voor op de lange termijn zou dit wel een goede zijn waar ik nog een hele tijd mee vooruit kan denk ik wel.
De twin is best een stijve motherfucker voor de lichtgewichtjes onder ons hoor.quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:16 schreef Rnej het volgende:
[..]
de prijs van die twin is best nice
nieuw istie 480 en de bindingen zijn nieuw 270 ... dus op zich een okay prijs, mits in goede staat
twin is echt een heel tof alleskunnertje met de nadruk op freestyle
Ik ben voor mn lengte niet zo zwaar, mss moet ik (nog) meer bier drinkenquote:Op dinsdag 13 november 2007 16:20 schreef XL het volgende:
[..]
De twin is best een stijve motherfucker voor de lichtgewichtjes onder ons hoor.
Dan moet je dus niet voor de twin gaan.quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:31 schreef FlowDesign het volgende:
Als er maar wel veel 'pop' in zit, dat vind ik wel belangrijk.
Ik quote ff gast van Downtown uit zn mailtje:quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:33 schreef XL het volgende:
[..]
Dan moet je dus niet voor de twin gaan.
de twin wordt als 6/10 omschreven, dat is minder dan de custom en evenveel als de airquote:Op dinsdag 13 november 2007 16:20 schreef XL het volgende:
[..]
De twin is best een stijve motherfucker voor de lichtgewichtjes onder ons hoor.
Heb hem ook gezien (vriend had m gedownload geript). Hijs zeker vet. Weet je nog andere vette dvd's?quote:Op maandag 12 november 2007 20:01 schreef Komakie het volgende:
ik heb net ff de DVD We're people too zitten kijken.
die is op zich ook wel vet. Wel duidelijke scheiding tussen stukjes met railen en springen.
zitten echt van die hardcore rail gasten tussen met van die strakke broeken enzo. Die lui die zo uit de skatewereld zijn weggelopen
1 stukje is echt vet. Dan laten ze een paar gasten zien die gewoon lekker een poederrun aan het maken zijn. Geen gezeur met aangelegde kickers enzo, gewoon sprayen en springen over natuurlijke opstakels. Geen 720's enzo maar gewoon rammen
Vind ik leuker om naar te kijken dan de zoveelste 900 over een gebouwde kicker. Dit geeft je een beetje het gevoel wat je zelf ook hebt als je pow aan het trashen bent. Tenminste, mij wel
ik tik voortaan wel snowboard 2008 in dus voor de hitsquote:Op dinsdag 13 november 2007 22:18 schreef ForumGek het volgende:
-Cold World
-Time well wasted
-Apples and oranges
-Catch the Vapor
- Lines
- Purple Yeah
- Thanks Brain
- Picture This (MACK DAWG ! )
- Nitro 07
Daar moet je vast wel wat mee kunnen!
Tikje kort voor hem vind ik zelf maar niet heel erg.quote:Op dinsdag 13 november 2007 13:12 schreef Rnej het volgende:
de option zegt me niets, maar ik vind de burton air persoonlijk een dood stuk hout... anderen zweren erbij hoor, maar ik vind m maar een beetje tam rijden.... tis wel een prima allround plankje wat dat betreft (ze zeggen dat 'ie freestyle gericht is, maar dat vind ik persoonlijk ook wel meevallen, t kan er prima mee)
als je niveau intermediate is, dan is de air wel okay... 157 is ook wel een prima lengte...
prijs is ook okay
Wat een partij bullshit zegquote:Op dinsdag 13 november 2007 19:52 schreef _jorden_ het volgende:
Ik zit erover te denken om eenBurton Custom Wide length 157 cm - waist width 258 mm
of eenBurton Custom X Wide length 159 cm - waist width 259 mm
te halen
maar hoe zit het nu precies met die waist width hoe meet je dit precies op?
ik heb schoenmaat 45 en heb hier gelezen
http://www2.omroep.nl/bnn/bnnboarding/sticks/main3.html
dat je dan deze waist width moet hebben 24.7-25.0
hoe zit dat nu precies dan?
Ik kies voor een van de Burton Customs omdat ik graag een soepel plankje wil hebben waarmee je de bochten makkelijk en snel kan nemen en lekker mee kan spelen.
quote:Op dinsdag 13 november 2007 18:49 schreef XL het volgende:
De twin is mij afgeraden als speels board door iemand met hands-on ervaring. Geen boekjes-info, maar sneeuw-info. Persoon in kwestie vond het een twin versie van mijn Darkstar en die is voor mij niet speels. Hij is niet voor niets verkocht.
Ik weeg 73Kg, dus als het bord vrij stijf is dan zou een lengte van 157 toch best prima zijn?quote:Op woensdag 14 november 2007 08:57 schreef Rnej het volgende:
[..]
no offense, maar tis en blijft een kwestie van smaak, ik heb de twin zelf gereden en voor mij is de 161 net aan te rijden als railsletje (ja ok, ik ben dus erg zwaar....)
maar matties van me die 80 kg wegen die rijden de 161 ook als railsletje
en nja, de meesten zweren er wel bij, tis gewoon een net iets stijver plankje dan de gemiddelde railplank en is daarom dus als pisteplankje ook goed te doen...
maar wat k ook zeg: testen! ... volgens de boekjes zou hij prima moeten voldoen en volgens de mensen die m hebben in jouw geval blijkbaar niet...
en over die waist width .. met schoenmaat 45 wil je gewoon op 258 mm of breder staan... tenzij je nooit een carvebocht neerzet natuurlijk![]()
Inderdaad. Ik ga voor burtons. Ik heb besloten om schoenen nog even te huren, totdat ik ben uitgegroeid. Anders is het zonde om nog te kopen, en de schoenen die je daar huurt is 45 euro voor 2 weken, en die zijn nieuw.quote:Op woensdag 14 november 2007 09:50 schreef ForumGek het volgende:
De straps zijn vaak beter, mooier afgewerkt, zachtere materialen gebruikt, duurzamere materialen gebruikt. Maar het grootste verschil is de stijfheid van je highback (waar je kuit tegenaan zit dus). Hoe stijver deze is hoe meer gevoel je in je board hebt, en hoe meer feedback je krijgt.
Ook zijn duurdere bindingen vaak lichter door gebruik van lichtgewicht materialen (denk aan carbon). Maar dan zit je echt tegen door ¤300 aan. En dat is imo overbodig als je 1 of 2 weekjes sneeuw pakt per jaar
Zoals ik ook al zei, ze vinden een Malolo ook freestyle. Gewoon omdat het beter verkoopt. Vooral in amerika waar ze nog geen normale bocht kunnen draaien of ze gaan al springenquote:Op woensdag 14 november 2007 08:57 schreef Rnej het volgende:
maar wat k ook zeg: testen! ... volgens de boekjes zou hij prima moeten voldoen en volgens de mensen die m hebben in jouw geval blijkbaar niet...
Kwaliteit is een beetje relatief maar meestal zijn er wel wat duurzamere spullen gebruikt.quote:Op woensdag 14 november 2007 09:11 schreef Flaccid het volgende:
Even een kort vraagje:
Ik ga voor strap bindingen. Die waren 150~160 ¤. wat is er beter als je meer betaald dan? Betere kwaliteit of zitten ze dan nog fijner?
Dan moet je er wel goed op letten wat voor schoenen je huurt omdat ze wel goed moeten passen in de binding.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:35 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ga voor burtons. Ik heb besloten om schoenen nog even te huren, totdat ik ben uitgegroeid. Anders is het zonde om nog te kopen, en de schoenen die je daar huurt is 45 euro voor 2 weken, en die zijn nieuw.
Doe eens niet zo negatiefquote:Op woensdag 14 november 2007 11:07 schreef Komakie het volgende:
Niet normaal wat er allemaal al gevallen is.
In gerlos. 80cm in het dorp en 120 op de berg. Het gaat allemaal veel te snel. Straks is er weer geen ondergrond omdat het zo hard gesneeuwd heeft en krijg je weer allemaal lawines. Ik denk dat het dit jaar weer hommeles wordt als ik het zo bekijk.
Hoe lang en zwaar ben jij zelf dan?quote:Op woensdag 14 november 2007 11:21 schreef Vanyel het volgende:
Na de veel te goede allian waar ik het op leerde nu een Luna gekocht. Volgens de Cellblockjongen vanaf dag 1 meer lol. Alleen had ik me vergist in de oude lengte, dus ben ik nu van een 159.5 naar een 154 gegaan, weet niet of dat te veel is..
Heel benieuwd hoe het gaat, maar helaas nog even geen tijd
tevens tvp wegens weinig te zeggen maar leuk om mee te lezen
Dan was die 159,5 eigenlijk wat aan de lange kant voor jou denk ik. Maar 154 is mss weer een beetje kort. Maar die plank die je nu hebt, is die slap of stijf? En wat wil je er mee doen?quote:Op woensdag 14 november 2007 11:30 schreef Vanyel het volgende:
1.80, weegschaalfotoboekloos maar ws. net boven de 70. En vrouw.
Vorig jaar bijna geen sneeuw viel echt nog wel mee. Ik heb minder poederdagen gehad dan het seizoen ervoor maar dat was ook niet gek aangezien ik toen gewoon minimaal 2 keer per week een lekkere afdaling kon maken. Over een heel seizoen gezien is dat echt heel goed.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:12 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Doe eens niet zo negatief![]()
Wees blij dat er nu sneeuw ís.Vorig jaar was er bijna geen sneeuw.
Of die van nu stijf is kan ik niet zo goed beoordelen. Ten opzichte van de oude helemaal niet, maar die was dan ook heel stijf. Ik wil eigenlijk alles wel een beetje. Ben nog niet goed genoeg voor funparks, weet ook niet of dat helemaal mijn ding zou zijn, dus voor nu in elk geval meer freeride.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:57 schreef FlowDesign het volgende:
Dan was die 159,5 eigenlijk wat aan de lange kant voor jou denk ik. Maar 154 is mss weer een beetje kort. Maar die plank die je nu hebt, is die slap of stijf? En wat wil je er mee doen?
Ik vind het wel interessant.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:09 schreef Komakie het volgende:
Voor off-piste is het echt niet goed. Ik weet niet of het zinvol is om het allemaal te gaan uitleggen hier omdat ik niet weet in hoeverre het iemand wat interesseerd, maar mocht je het wel interesseren wil ik het hier wel een keertje uittikken. Het heeft iig te maken met de temperaturen van de grond, de sneeuw en de lucht in combinatie met de hoeveelheid gevallen sneeuw, de hellingshoek en nog een aantal andere weer condities.
klein. Mijn snowboardschoenen hebben een schattig maatje 38.5.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:20 schreef Rnej het volgende:
maarreh, @ vanyel je bent 1m80 en je staat op een luna? .. hoe klein zijn jouw voeten in verhouding tot je lijf?
kijk ns aanquote:Op woensdag 14 november 2007 13:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
klein. Mijn snowboardschoenen hebben een schattig maatje 38.5.
kijk dat wilde ik horen!quote:Op woensdag 14 november 2007 13:25 schreef Rnej het volgende:
maar dat van die effective edge is dus geen typfout, heb t ff nagezocht.. maar dan nog maakt t vrij weinig uit... tis een slap kort plankje dat voor lichtgevorderde meisjes met schattige voetjes ideaal is
er lag al wat. Er ligt bij les sybelles volgende week iets van 35 cm , is voorspeldquote:Op woensdag 14 november 2007 11:01 schreef Salatrel het volgende:
nu ook sneeuw in frankrijk.
zie bijvoorbeeld: http://www.les2alpes.com/en/hiver/ski-and-snowboard/webcam.html
Snap ik, maar ik wil natuurlijk wel met mijn tenen nog een beetje in de buurt van de rand komen. Bij een mannenplank is dat al snel best een end.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:41 schreef Rnej het volgende:
maar ik had je nooit op een luna gezet als ik de verkoper was geweest, ik zet meiden gewoon op een mannenplank als ze t qua gewicht aankunnen... plaatjes met vogeltjes en vlindertjes vind ik zo onzinnig.. net als t idee dat een vrouwenplankje NOG slapper moet zijn " want t zijn meisjes" .... blegh...
marketing.......quote:Op woensdag 14 november 2007 13:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik wil natuurlijk wel met mijn tenen nog een beetje in de buurt van de rand komen. Bij een mannenplank is dat al snel best een end.
Ik heb specifiek gevraagd om een makkelijker board dan wat ik al had, omdat ik daar gewoon niet goed genoeg mee overweg kan. Dat lijkt wel gelukt, als ik het commentaar hier zo lees. Maar waarom wordt die plank dan aangeprezen als intermediate-advanced, als het zo'n slappe hap is?
Als mensen zeggen "ik ben nog maar een beginner" en je vraagt hoe lang ze al boarden geven ze als antwoord "2 jaar" dan zijn ze dus bescheiden.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:41 schreef Rnej het volgende:
ik heb geleerd als leraar zijnde, dat als iemand zijn kunsten op 10 inschat, je er nog 2 a 3 punten onder moet gaan zitten
of juist boven, afhankelijk van hoe bescheiden t gebracht wordt
maar ik had je nooit op een luna gezet als ik de verkoper was geweest, ik zet meiden gewoon op een mannenplank als ze t qua gewicht aankunnen... plaatjes met vogeltjes en vlindertjes vind ik zo onzinnig.. net als t idee dat een vrouwenplankje NOG slapper moet zijn " want t zijn meisjes" .... blegh...
quote:Op woensdag 14 november 2007 14:29 schreef Komakie het volgende:
btw ik vind vrouwenplankjes helemaal geen onzin. Afhankelijk van de lengte en het gewicht van de dame dan. Een vrouw van 1.80m en 75kg zou ik niet meer snel op een damesboard zetten nee. Vrouwen onder de 1.75m en 60kg dan weer wel. Ook een beetje afhankelijk van het niveau.
ik hou er ook wel rekening mee dat dames wat minder kracht hebben, maar dat is ook weer afhankelijk van techniek, vrouwen met weinig kracht en veel techniek kan je makkelijk op een wat stijver langer plankje neerzettenquote:maar ik had je nooit op een luna gezet als ik de verkoper was geweest , ik zet meiden gewoon op een mannenplank als ze t qua gewicht aankunnen...
Ik ken genoeg mannen die rijden als een wijf, maar die zet ik ook niet op damesplankjesquote:Op woensdag 14 november 2007 14:35 schreef Rnej het volgende:
[..]
[..]
ik hou er ook wel rekening mee dat dames wat minder kracht hebben, maar dat is ook weer afhankelijk van techniek, vrouwen met weinig kracht en veel techniek kan je makkelijk op een wat stijver langer plankje neerzetten
Ok ik zal het in de simpele versie proberen uit te leggen. ik heb er een week in opleiding voor gezeten om (onderandere) dat te leren dus ik zal proberen om het niet te ingewikkeld te maken.quote:
nee, die zet je op een bataleon evil twin en zeg je dat het een VET RAILPLANKJE IS WAAR JE TOch hARD MEE KAN!!!!!!!11!1!!quote:Op woensdag 14 november 2007 14:47 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mannen die rijden als een wijf, maar die zet ik ook niet op damesplankjes![]()
Er is nog een heel stuk uitleg bijgekomenquote:Op woensdag 14 november 2007 15:27 schreef FlowDesign het volgende:
@Komakie: Thanks voor de uitleg
Aan de hand van jouw uitleg ben ik blij dat we naar Val Tho gaan. Alle pisten waar wij heen gaan begin januari liggen op 2300m en hoger, ik neem aan dat de grond op die hoogten al een stuk beter was afgekoeld, het is er de laatste tijd al behoorlijk koud. Bovendien begint het in Frankrijk nu pas sinds kort met sneeuwen en niet direct heel te veel. Dus ik zie wel een mooi weekje tegemoed
quote:Op woensdag 14 november 2007 15:28 schreef Rnej het volgende:
[..]
nee, die zet je op een bataleon evil twin en zeg je dat het een VET RAILPLANKJE IS WAAR JE TOch hARD MEE KAN!!!!!!!11!1!!![]()
Jezus wat ben jij zielig zeg. Echt te triest voor woorden dit.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:28 schreef Rnej het volgende:
[..]
nee, die zet je op een bataleon evil twin en zeg je dat het een VET RAILPLANKJE IS WAAR JE TOch hARD MEE KAN!!!!!!!11!1!!![]()
dude.....quote:Op woensdag 14 november 2007 15:43 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Jezus wat ben jij zielig zeg. Echt te triest voor woorden dit.
pfff, ik mag me nooit aangevallen voelen etc, maar als ik anderen overduidelijk loop te pesten dan kan je er niet tegen....quote:Op woensdag 14 november 2007 15:43 schreef Basje_B het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 november 2007 15:43 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Gelukkig ben je triest genoeg om foto's van jezelf te nemen op een terras na weer een gigantische poederafdaling
Je draait wel wat anders ja. Voornamelijk omdat de druk op je board anders is (meer naar achteren door je gewicht) en omdat je door ander terrein gaat. Je kunt bijvoorbeeld niet meer tegenroteren. Werkt niet als je op je achterste been staat in 30cm diepe poederquote:Op woensdag 14 november 2007 15:45 schreef Salatrel het volgende:
nou heb ik zelf weinig (stiekem geen) ervaring met poeder. heb tot nu toe voornamelijk op geprepareerde pistes geboard. in films zie ik echter dat men meer op achterste been leunt om (voor zover ik kan bedenken) te voorkomen dat board zicht als het ware ingraaft.
is de techniek voor het draaien hierdoor nog anders of gewoon hetzelfde?
maar 111231982108922 maken geen foto's van zichzelfquote:Op woensdag 14 november 2007 15:59 schreef Rnej het volgende:
jonge, 111231982108923 mensen op US hebben foto's van zichzelf, kan je niets beters bedenken?
Noemt die homo mij nu een wijf?quote:Op woensdag 14 november 2007 15:28 schreef Rnej het volgende:
[..]
Nee hij is zogenaamd aan het pestenquote:
kijk, lars vat het tenminste sportief opquote:
Dat is juist het vetste. Hochentlastung (toch?) in de poeder. Je springt van de ene naar de andere bocht en het lijkt alsof je over wolken aan het zweven bentquote:Op woensdag 14 november 2007 16:00 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je draait wel wat anders ja. Voornamelijk omdat de druk op je board anders is (meer naar achteren door je gewicht) en omdat je door ander terrein gaat. Je kunt bijvoorbeeld niet meer tegenroteren. Werkt niet als je op je achterste been staat in 30cm diepe poeder
Niet denken, gewoon doen. Vallen doe je toch welquote:Op woensdag 14 november 2007 16:36 schreef Salatrel het volgende:
ik wilde eigelijk met een simpele verandering van richting beginnen..
hoe ga ik dit aanpakken aangezien ik niet voor de camera met me bek in de poeder wil belanden
heb je ook een filmpje waar dit op voorgedaan wordt?quote:Op woensdag 14 november 2007 16:41 schreef ForumGek het volgende:
Als je voor de bocht begint omhoog gaat, dus vanuit je knieën gebogen je knieën strekken, kom je wat losser op de sneeuw te liggen. Dit geeft je de mogelijkheid om je board te draaien. Zo kan je het zien
En dat is dus de hochentlastung, de tiefentlastung heeft het omgekeerde principe, je gaat voor/in de bocht door je knieën en daarna weer wat omhoog. Dit is vooral fijn wanneer er wat meer hobbels op de piste zijn, zo kan je deze beter absorberen met je knieën.
hoor je te weten als je leraar bent hequote:Op woensdag 14 november 2007 18:41 schreef Gstyles het volgende:
jij gaat wel heel diep Rnejmja je hebt gelijk je bevindt je ten tijde van een sprong altijd heel even gewichtsloos in de lucht!
Je gaat juist door nu aan je techniek te werken bijzonder nuttige routine aanleren. Situaties waar je nu nog gegarandeerd valt worden situaties waar je probleemloos uit rijdt. Je gaat overzicht krijgen van wat er om je heen gebeurd. Je gaat beginnen met je stap richting de 'grote jongens'.quote:Op woensdag 14 november 2007 19:28 schreef Schuifpui het volgende:
Thanks.
Ik verwacht idd niet heel veel nieuwe dingen. Je krijgt alleen af en toe wel het idee dat je niet al te veel leert van dat soort lessen. Vorige winter ook heel veel gewoon geboard en wat tips gekregen e.d. Natuurlijk wel nuttig, alleen je hebt niet direct het idee dat je veel leert.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |