Zouden ze voor het reizigersvervoer op die dag Herikwagons inzetten?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 05:32 schreef MREn het volgende:
http://www.merciacharters.co.uk/070707_brochure_en_A4L.pdf
Vind m er niet mooier op geworden zoquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:08 schreef ReisT het volgende:
De Witte Wadloper is nu dus blijkbaar ook in dienst op de Maaslijn:
[afbeelding]
wat zijn die kleuren van de NS toch eigenlijk mooi als je die witte zo ziet.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:08 schreef ReisT het volgende:
De Witte Wadloper is nu dus blijkbaar ook in dienst op de Maaslijn:
[afbeelding]
Ach ja, we kunnen op de NS klagen, maar Veolia heeft tot nu toe nog geen moer beter gedaanquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:17 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
wat zijn die kleuren van de NS toch eigenlijk mooi als je die witte zo ziet.
Ach kunnen de Maaslopers nu IJssellopers worden voor de 3700quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
In september komt het eerste nieuwe stel. Daarmee gaan ze testritten uitvoeren. Eind oktober, begin november willen ze al zoveel mogelijk GTW'tjes ingestroomd hebben om daarmee de dienstregeling over te nemen.
3700? Welke lijn is dat dan?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:49 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach kunnen de Maaslopers nu IJssellopers worden voor de 3700.
Zwolle - Nijmegenquote:
Hmm, zullen we die Wadjes netjes in Amersfoort stallen? Want dat wil ik die mensen niet aan doen om nog verder gedegradeerd wordenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zwolle - Nijmegen
Beroemd om zijn weelderige collectie oud ijzer
op de "schrootlijn" hoort nou 1 maal schrootquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:22 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Hmm, zullen we die Wadjes netjes in Amersfoort stallen? Want dat wil ik die mensen niet aan doen om nog verder gedegradeerd worden![]()
![]()
Voor ze Zwolle-Roosendaal opsplitsten reed er nog gewoon een fijne nieuwe-stijl dubbeldekker daar.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zwolle - Nijmegen
Beroemd om zijn weelderige collectie oud ijzer
volgens mij rijd er Plan V.. mischien af en toe een een T net als er eens wat beter materieel op weet te belandenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:39 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Voor ze Zwolle-Roosendaal opsplitsten reed er nog gewoon een fijne nieuwe-stijl dubbeldekker daar.
Maar wat rijdt daar nu? Weer zo'n afschuwelijke stoptrein à la Plan U? (Kan al die hondekop-klonen niet uit elkaar halen.)
En zo te zien was iemand me voor wat betreft de CalTrain foto's. Zo ziet 't er inderdaad uit. D'r is gewoon een trap aan beide kanten aan het begin van de coupé (aan één kant maar). Je moet meteen het goede trapje nemen, want eenmaal boven kun je niet meer overstappen naar de andere kant. Voelt ietwat krapjes dus, ja.
Het ding stopt ook overal, dus heeeeel snel is 'ie niet. Mountain View->San Francisco doet 'ie in anderhalf uur of iig een dik uur (afhankelijk van je uitstapstation), per auto kan dat in drie kwartier.
Ik vind het een nette aankondiging, jij niet? Niet zomaar lukraak inschakelen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Lijkt me strijdig met de slotbepaling in de OP Duuf
Ik vrees alleen dat ik de enige was die hem begreepquote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het een nette aankondiging, jij niet? Niet zomaar lukraak inschakelen.
Planning is 6 bakken mat '64, hoewel dit al vrij snel in/na de avondspits verkleind wordt naar 4 bakken. Hoewel er de laatste tijd weer veel ICM en IRM opduikt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
volgens mij rijd er Plan V.. mischien af en toe een een T net als er eens wat beter materieel op weet te belanden
Dat niet. Ik ga er wel morgen heen met de donateursrit van de HSAquote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:22 schreef MREn het volgende:
Gaan er nog mensen naar het waterkokerfestival in Hoorn? Ik ben er vrijdag
http://www.museumstoomtram.nl/stoomtram/Home/home3.html
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat niet. Ik ga er wel morgen heen met de donateursrit van de HSA
Ja, bagger. Het seinenboek moet worden opgenomen in de OP.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vrees alleen dat ik de enige was die hem begreep
Pfff, vroeger stond dat soort shizzle op Somdaquote:
1 2 3 4 | Whe D 10:13 Pmo D 10:14 Hna D 10:28 |
1 2 3 4 | Hna D 16:05 Pmo D 16:18 Zdk D 16:27 |
Dan PM je 't om de treingestapo te slim af te zijn, of msn of zo.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pfff, vroeger stond dat soort shizzle op Somda
Neuh het staat boven jequote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan PM je 't om de treingestapo te slim af te zijn, of msn of zo.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:14 schreef Duvel het volgende:
Wie weet welk bord nu volgt?
dr is genoegquote:Op vrijdag 11 mei 2007 19:58 schreef Wadloper het volgende:
[..]
[afbeelding]
Maar eigenlijk kan elk snelheidsbord toch daarachter staan?
Nee, fout. Het is dit bord:quote:Op vrijdag 11 mei 2007 19:58 schreef Wadloper het volgende:
[..]
[afbeelding]
Maar eigenlijk kan elk snelheidsbord toch daarachter staan?
Ken uw reglementen! Zo stond het ook al in "Zakboek voor de Machinist" uit 1957: "Het lijkt me prettig, dat U steeds de meest belangrijke bepalingen uit onze Reglementen en Voorschriften bij de hand hebt, en ik besloot daarom dit zakboek voor U te doen samenstellen. We zullen het geregeld vernieuwen, omdat het natuurlijk geheel en al "bij" moet zijn. Ik hoop, dat het U van dienst zal zijn, doch bedenkt daarbij steeds, dat U de Reglementen en Voorschriften volledig goed moet kennen. Het zakboek is slechts een handleiding."quote:
ja voor mijn tijd hequote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ken uw reglementen! Zo stond het ook al in "Zakboek voor de Machinist" uit 1957: "Het lijkt me prettig, dat U steeds de meest belangrijke bepalingen uit onze Reglementen en Voorschriften bij de hand hebt, en ik besloot daarom dit zakboek voor U te doen samenstellen. We zullen het geregeld vernieuwen, omdat het natuurlijk geheel en al "bij" moet zijn. Ik hoop, dat het U van dienst zal zijn, doch bedenkt daarbij steeds, dat U de Reglementen en Voorschriften volledig goed moet kennen. Het zakboek is slechts een handleiding."
Was getekend Den Hollander, april 1957.
Ligt er aan, momenteel IRM, ICM, mat´64 rijdt er. Dus dat is al een leuke verzamelingquote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
volgens mij rijd er Plan V.. mischien af en toe een een T net als er eens wat beter materieel op weet te belanden
Ik wasch deschtijdtsch machinist der treinen.quote:
Zal ik het nog ff over Opa Albert hebben?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik wasch deschtijdtsch machinist der treinen.
Code 96 ?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu gooit er een ATB codewisseling door!
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Tering vandaag in Amsterdam geweest, zonder een kilometer per trein...
Ik kom meestal wel een keer per jaar in Polen. En als de Uutjes daar rijden zal ik absoluut wel even de grens over wippen jaquote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:44 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Wie gaat er ooit op vakantie naar Slowakije?
Yups, lijkt me grappig om te zien. Zouden ze dat daar ook als nieuw beschouwen?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kom meestal wel een keer per jaar in Polen. En als de Uutjes daar rijden zal ik absoluut wel even de grens over wippen ja
Dat bedoelde je toch?
ze zijn toch Nieuw voor de lokale spoorwegen daar?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:48 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Yups, lijkt me grappig om te zien. Zouden ze dat daar ook als nieuw beschouwen?
Mwoa, iig als een aanwinstquote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:48 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Yups, lijkt me grappig om te zien. Zouden ze dat daar ook als nieuw beschouwen?
anders hadden ze aan een laagje primer ook wel genoeg :pquote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee ze hebben de Plan U's voor niets in de gele kleuren op laten knappen
Frankrijk, vandaar dat we die prachtige 1600's toen gekozen hadden! En nog wat lokale spoorbaantjes.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:54 schreef densmee het volgende:
in welke landen rijden ze nog meer dan met dezelde bovenleidingsspanning
we zien het vanzelf :]quote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:07 schreef Brembo het volgende:
[..]
Frankrijk, vandaar dat we die prachtige 1600's toen gekozen hadden! En nog wat lokale spoorbaantjes.
Geloof in de jaren '30 is gekozen voor 1,5 kV omdat je dan met een houten ladder geisoleerd bent van de rijbaan. Bij onderhoudt hoef je dan de stroom niet van de bovenleiding afhalen. Bij hogere spanningen wel.
In de oostblok landen wordt veel materieel uit de russische tijdperken opgeknapt en gereviseerd met EU-geld. Maar voor hun is een Plan U gewoon een standaard trein, niet echt heel veranderd lijkt me.
1e klas rijtuigen van de SSN en Mitropa restauratiekar.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zouden ze voor het reizigersvervoer op die dag Herikwagons inzetten?
Rijdt ook gewoon doorquote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:08 schreef thats-me het volgende:
Kijk zo ziet het er uit als een dromedaris voor de trein loopt.![]()
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 09:28 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
De DEII-186 die vanmorgen een korte stop in Aalten maakte
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jammer dat de laatste 2 foto's niet echt geweldig gelukt zijn
als het kameel vs Wadloper / VIRM / DM90 is zowiezoquote:Op zaterdag 12 mei 2007 10:36 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Rijdt ook gewoon doorHier in Nederland zouden ze het spoor meteen voor 3 uur sluiten
![]()
Dat hebben ze toch gedaan? Door die revisie heeft de DE-2 (of tenminste, een paar dan) dienstvaardig de 21 eeuw gehaald. Daarmee hebben ze gewoon bijna Plan U (10 jaar jonger) overleefd!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]t Blijft toch een Schattig treintje!
beter hadden ze de De-1 / De-2 op grote revisie gestuurt ipv kwaklopers aan te schaffen![]()
njah had liever alle DE-2 / DE-1 stellen nog gehad :-D ipv kwaklopers :pquote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:43 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch gedaan? Door die revisie heeft de DE-2 (of tenminste, een paar dan) dienstvaardig de 21 eeuw gehaald. Daarmee hebben ze gewoon bijna Plan U (10 jaar jonger) overleefd!
In Engeland hebben ze ook ooit nog ergens 1500V gehad, tot in de jaren '70 ergens. Toen ze daar van afstapten hadden ze wat locs over, die heeft de NS toen overgenomen als de 1500-serie.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:07 schreef Brembo het volgende:
[..]
Frankrijk, vandaar dat we die prachtige 1600's toen gekozen hadden! En nog wat lokale spoorbaantjes.
Geloof in de jaren '30 is gekozen voor 1,5 kV omdat je dan met een houten ladder geisoleerd bent van de rijbaan. Bij onderhoudt hoef je dan de stroom niet van de bovenleiding afhalen. Bij hogere spanningen wel.
In de oostblok landen wordt veel materieel uit de russische tijdperken opgeknapt en gereviseerd met EU-geld. Maar voor hun is een Plan U gewoon een standaard trein, niet echt heel veranderd lijkt me.
Wat een liev treintjequote:Op zaterdag 12 mei 2007 09:28 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
De DEII-186 die vanmorgen een korte stop in Aalten maakte
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jammer dat de laatste 2 foto's niet echt geweldig gelukt zijn
In Frankrijk rijden de treinen nog steeds op 1500V de steden binnen. Het 1500V systeem voldoet voor Nederland best, ze zijn net met een leuk uitbreidingsprogramma bezig, dus het blijft nog wel even bestaan.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
In Frankrijk kwamen ze er al in de jaren '50 achter dat er betere systemen bestaan (25kv wisselspanning bijvoorbeeld), maar hier bleven we met 1500V (tegenwoordig stiekem 1800V) voortsukkelen.
treinstellen die zowel op 1500VDC als 25KVAC kunnen rondrijden zou een uitkomst bieden..quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Frankrijk rijden de treinen nog steeds op 1500V de steden binnen. Het 1500V systeem voldoet voor Nederland best, ze zijn net met een leuk uitbreidingsprogramma bezig, dus het blijft nog wel even bestaan.
Die stapte pas in Arnhem in hequote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog gezwaaid naar Fles ?
Dan zou de foto bewogen zijn.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog gezwaaid naar Fles ?
Geen idee ik sprak m net, toen zei ie dat ie zo'n 180 km ofzo met dat ding was meegeweest, maar doodziek werd van sommige treinennerds die ook mee gingen. Hij heeft daarna nog een rondje gedaan geloof ik...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan zou de foto bewogen zijn.
Is ie gestrand met de 186, of is ie ergens onderweg afgestapt? Als ze na Purmerend nog naar Breda gereden zijn, moeten ze niet vergeten te tanken.
foto fappers zeker?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Geen idee ik sprak m net, toen zei ie dat ie zo'n 180 km ofzo met dat ding was meegeweest, maar doodziek werd van sommige treinennerds die ook mee gingen. Hij heeft daarna nog een rondje gedaan geloof ik...
En wat voor gedrag hadden die treinnerds dan?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Geen idee ik sprak m net, toen zei ie dat ie zo'n 180 km ofzo met dat ding was meegeweest, maar doodziek werd van sommige treinennerds die ook mee gingen. Hij heeft daarna nog een rondje gedaan geloof ik...
jij gaat over een jaar of 15 mee met een wadloper excursie he? :pquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:47 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En wat voor gedrag hadden die treinnerds dan?![]()
Ik was overigens niet mee, ben lekker thuis gebleven vandaag![]()
![]()
Da's heul bluf dikke flapkees, er stond niemand in Purmerend die op jou had kunnen lijken, en we hadden daar op de heenweg een grove +11quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:01 schreef Duvel het volgende:
Hierbij trouwens mijn complimenten aan de HSA: zowel vanmorgen als vanmiddag keurig op tijd met de 186 door Purmerend. Foto's volgen morgen of overmorgen!
Deze? http://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnelquote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
wordt een gezellig tunneltje in zwitserland trouwens![]()
Denk het wel jaquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jij gaat over een jaar of 15 mee met een wadloper excursie he? :p
jaquote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:05 schreef Wadloper het volgende:
Zal vast wel 1 bewaard kunnen blijven, onderdelen genoeg
Precies, dus kan je uit de verschillende bouwpakketten onderdelen halenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Veolia kennende zal dat bouwpakket worden
Klinkt als weer een geval van "treintjes rijden, NOT reizigers vervoeren"quote:Op zondag 13 mei 2007 01:12 schreef MREn het volgende:
In het kader van inefficiënte personeels inzet rijdt trein 787 het stuk Amf-Dv achter de 1787 aan, zal niet stoppen te Dv maar wel kopmaken richting Zl, en passant worden daarmee reizigers uit Dv naar Zl genaaid omdat die een halfuur voor het keren van de 787 hun laatste verbinding hebben.
Het is idee is leuk, de uitvoering minder. Waarom niet de 3787 doorjassen Ah-Zl?
Blijkbaar is er niet eens meer iemand om zulks naar de buitenwereld te communiceren, dat moet Prorail dan maar doenquote:Het treinverkeer tussen Amersfoort en Barneveld-Noord is zondagochtend ontregeld doordat niet genoeg machinisten beschikbaar zijn.
De helft van het normale aantal treinen rijdt, laat spoorbeheerder ProRail weten.
Door het personeelstekort bij vervoerder Connexxion moeten reizigers tussen Amersfoort en Ede-Wageningen rekening houden met een vertraging van een kwartier.
Het is nog niet bekend tot wanneer deze situatie duurt.
Connexxion is sinds december de vervoerder op de zogenoemde Valleilijn tussen Amersfoort en Ede-Wageningen.
Teveel machinisten uit de Bible Belt?quote:Op zondag 13 mei 2007 12:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is elke zondag het geval Fles
quote:Het is nog niet bekend tot wanneer deze situatie duurt.
Dan had je beter uit je doppen moeten kijken.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's heul bluf dikke flapkees, er stond niemand in Purmerend die op jou had kunnen lijken, en we hadden daar op de heenweg een grove +11
Ik zal de footage nog weleens bekijken danquote:Op zondag 13 mei 2007 12:33 schreef Duvel het volgende:
Dan had je beter uit je doppen moeten kijken.En een nieuw horloge moeten kopen volgens mij. Maar ik post vanavond, met een beetje mazzel, wel wat bewijs. Ik heb hier geen mogelijkheid om m'n foto's van m'n toestel te halen.
Hoe weet je nou of iemand op mij kan lijken?
oh waar kan ik me aanmeldenquote:Op zondag 13 mei 2007 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Teveel machinisten uit de Bible Belt?
sowieso, dan is dit natuurlijk ook niet waar:
[..]
dan moderniseer ik handmatig die plan V!quote:Op zondag 13 mei 2007 13:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Tot dat je het elke dag 10x op en neer moet. Dan piep je wel anders
* Zug-Chef vindt Arriva, Veolia en Connexxion-mcn'en stumperds 1e rang
Begin maar met het herfunctionaliseren van die "schoonmaakkast"quote:Op zondag 13 mei 2007 13:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan moderniseer ik handmatig die plan V!
Goed plan!quote:Op zondag 13 mei 2007 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Begin maar met het herfunctionaliseren van die "schoonmaakkast"
Oh sorry, ik nam aan dat je jonger dan 55 wasquote:Op zondag 13 mei 2007 12:33 schreef Duvel het volgende:
Dan had je beter uit je doppen moeten kijken.En een nieuw horloge moeten kopen volgens mij. Maar ik post vanavond, met een beetje mazzel, wel wat bewijs. Ik heb hier geen mogelijkheid om m'n foto's van m'n toestel te halen.
Hoe weet je nou of iemand op mij kan lijken?
quote:Op zondag 13 mei 2007 16:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh sorry, ik nam aan dat je jonger dan 55 was
ow kap toch eens met janken over dat kutdorpquote:Op zondag 13 mei 2007 17:44 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Cool, alleen heb je bordje Marnehuizen niet![]()
ze hebben gewoon achter de ICM gehangen johquote:Op zondag 13 mei 2007 19:02 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Tof verslagje
Had dat ding nog wel genoeg diesel om weer helemaal naar de Achterhoek te kachelen?
Zal toch wel een tank van 1.000 Liter onderhangen, met een verbruik van 1:1 kan je wel een beetje rond tuffen door Nederland. Ding komt ook nog gewoon de bult op bij de Hemtunnel, of komt ie er met 100 km/h inschietenquote:Op zondag 13 mei 2007 19:02 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Tof verslagje
Had dat ding nog wel genoeg diesel om weer helemaal naar de Achterhoek te kachelen?
Nou dat viel nog niet mee iddquote:Op zondag 13 mei 2007 19:07 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zal toch wel een tank van 1.000 Liter onderhangen, met een verbruik van 1:1 kan je wel een beetje rond tuffen door Nederland. Ding komt ook nog gewoon de bult op bij de Hemtunnel, of komt ie er met 100 km/h inschieten.
GOED kijken. Naar de trein.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:13 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
wie ziet er nou een trein in dat billboard??
Hier ja?quote:Op zondag 13 mei 2007 20:42 schreef SNArky het volgende:
Tof, mijn tante heeft nog gewoond in het station van Opperdoes (toen het inmiddels geen station meer was)
Thanks! Ik vond het verslag van Fles ook leuk, alleen mis ik nog wanneer Fles nou afknapte en afstapte, en waarom? Of heb ik daar overheen gelezen?quote:
Oh ja, goede reden!quote:Op zondag 13 mei 2007 22:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarschijnlijk omdat ie nog 2 bordjes moest
Bier halen en me in anderhalf uur zo bezatten dat ik mee kan komen met de sociaalgehandicapten? Ook in Hoorn hebben ze bier.quote:Op maandag 14 mei 2007 09:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, waarschijnlijk niet dus
Maar na terugkomst in Hoorn had ik de keus:
1. bijna anderhalf uur wachten, en nog de rest van de dag met de sociaalgehandicapten onderweg
2. meteen door naar Amsterdam, bier en zelf een rondje maken.
Wat zou je doen?
quote:Na een tijdje viel me het volgende plaatje op.
Wie was toch ook alweer de man met zijn stationsnaam bordjes.
Edjequote:Op maandag 14 mei 2007 09:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik citeer vanaf http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?p=135161#135161
[..]
[afbeelding]
Ghehehe!quote:Op maandag 14 mei 2007 09:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik citeer vanaf http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?p=135161#135161
[..]
[afbeelding]
Nou nou, geniaal hoorquote:
Had jij zo goed opgelet, had je me bij Nhk zien staan.quote:
Ja, dat kan gebeuren, helaas. En op de terugweg zat je er al niet meer in, toch?quote:Op maandag 14 mei 2007 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, ik zat links in de trein. Bovendien keek ik naar station Purmerend, en daar stonden alleen bejaarden
Nee. Op de terugweg verkoos ik een DDARretjequote:Op maandag 14 mei 2007 12:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat kan gebeuren, helaas. En op de terugweg zat je er al niet meer in, toch?
Sociaal gehandicaptenquote:Op maandag 14 mei 2007 09:04 schreef Dr_Flash het volgende:
1. bijna anderhalf uur wachten, en nog de rest van de dag met de sociaalgehandicapten onderweg
Mochten personen onder de 30 tòch mee?!?quote:Op maandag 14 mei 2007 12:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou als je een 18 jarige ziet duimen.... Dan weet ik genoeg
Onder begeleidingquote:
je komt er ook altijd telaat mee hequote:Op maandag 14 mei 2007 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onder begeleiding
Nee, ik overdrijf wel een beetje hoor, er waren ook zat "normale" lui meeMaar goed, dat soort activiteiten trekt nou eenmaal een vrij specifiek soort publiek, zeg maar. Leuk ritje, maar ik zal zoiets niet meer in m'n eentje doen
aah nu zie ik t plaatje wel.. stom school netwerkquote:Op maandag 14 mei 2007 09:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik citeer vanaf http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?p=135161#135161
[..]
[afbeelding]
Dat kan ik me voorstellen. Ik ben twaalf jaar geleden in mijn eentje meegeweest met de werkgroep 1501. Op zich wel lollig, maar je moet het net treffen met de mensen die in je buurt zitten. En dat kan best lastig zijn bij het treinenminnende publiek.quote:Op maandag 14 mei 2007 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onder begeleiding
Nee, ik overdrijf wel een beetje hoor, er waren ook zat "normale" lui meeMaar goed, dat soort activiteiten trekt nou eenmaal een vrij specifiek soort publiek, zeg maar. Leuk ritje, maar ik zal zoiets niet meer in m'n eentje doen
Ja precies, ik scharrel volgende keer wel wat lui van Rondje NL bij elkaarquote:Op maandag 14 mei 2007 12:58 schreef Duvel het volgende:
Dat kan ik me voorstellen. Ik ben twaalf jaar geleden in mijn eentje meegeweest met de werkgroep 1501. Op zich wel lollig, maar je moet het net treffen met de mensen die in je buurt zitten. En dat kan best lastig zijn bij het treinenminnende publiek.
Ja, klopt. Maar dan krijg je weer zure lui die je te luidruchtig vinden of zo.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, ik scharrel volgende keer wel wat lui van Rondje NL bij elkaarMet een paar vrienden kan je best dikke pret hebben natuurlijk
Hij stond vanmorgen bij de SSN op Rotterdam Noord Goederen.quote:Die 1501 zag ik ook nog door Ut kachelen trouwens zaterdagMet de 1315 erachteraan. Maar ging te snel, geen foto.
Mwoa, ik heb eigenlijk de indruk dat dat wel meevaltquote:Op maandag 14 mei 2007 13:04 schreef Duvel het volgende:
Ja, klopt. Maar dan krijg je weer zure lui die je te luidruchtig vinden of zo.
verdwaalt zeker :wquote:Op maandag 14 mei 2007 13:06 schreef SNArky het volgende:
Vanochtend trouwens 2xICM3 op Utrecht-Rhenen...
Ik van de zomerquote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:44 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Wie gaat er ooit op vakantie naar Slowakije?
Moet je alleen nog wel even toestemming vragen of je Marnehuizen wel mag betredenquote:Op zondag 13 mei 2007 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ow kap toch eens met janken over dat kutdorp![]()
dat komt heus wel een keer, maar niet nu
Nee hoor, dat mag gewoon.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je alleen nog wel even toestemming vragen of je Marnehuizen wel mag betreden![]()
Punt is alleen: hoe weet je of er oefeningen zijn of niet?quote:Het dorp zelf is voor publiek toegankelijk in de weekenden, mits er geen oefeningen plaats vinden.
Je merkt het gauw genoeg als de kogels rondvliegenquote:Op maandag 14 mei 2007 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor, dat mag gewoon.
[..]
Punt is alleen: hoe weet je of er oefeningen zijn of niet?
Even defensie bellenquote:Op maandag 14 mei 2007 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor, dat mag gewoon.
[..]
Punt is alleen: hoe weet je of er oefeningen zijn of niet?
vraag ze meteen als er sloten op de deur zitten.. of een driehoek/vierhoek sleutel voldoende isquote:
Het lijkt met dat er borden staan bij de toegang of personeel. Ten twede merk je wel of er een oefening is!quote:Op maandag 14 mei 2007 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor, dat mag gewoon.
[..]
Punt is alleen: hoe weet je of er oefeningen zijn of niet?
Nee, waar zouden ze toch heen gaan... Waar ze natuurlijk mee lopen kut, Veslopiaaaa, here they come!quote:Op maandag 14 mei 2007 23:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
ben benieuwd waar die wadlopertjes heen verhuizen :p
"Nicht einsteigen"quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
Op de laatste foto vind ik het opvallend dat de loc een bestemming aangeeft![]()
Het liefste zie ik dat overal de bestemming gewoon boven elke deur komt te staan. Dan zie je het altijd.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:12 schreef FredvZ het volgende:
Duitse regiotreinen in trek-duwformatie (maar ook sommige trek-combinaties) hebben aan de voorzijde van de loc een richtingsfilm.
Mogen ze in Nederland ook wel eens invoeren. Hoewel het dan beter moet werken dan de richtingsfilm bij een gemiddelde plan V.
soms werkt hetquote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bij die getrokken stammen hier, zijn er in geen velden of wegen bestemmingsborden te bekennen. De DM'90 toont ook al tijden geen bestemming meer, tenminste bij Arriva in ieder geval niet en vermoedelijk bij de NS ook niet. Hoe het bij Syntus zit, weet ik niet
Bij de Syntus heb ik ze nog nooit werkend gezien op een DM'90quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bij die getrokken stammen hier, zijn er in geen velden of wegen bestemmingsborden te bekennen. De DM'90 toont ook al tijden geen bestemming meer, tenminste bij Arriva in ieder geval niet en vermoedelijk bij de NS ook niet. Hoe het bij Syntus zit, weet ik niet
Staat op de site van de Leeuwarder Courantquote:Grootse stoomplannen in Sneek
SNEEK - De toeristische stoomverbinding tussen Sneek en Stavoren gaat door. Vanmiddag presenteert de Stichting Stoomtrein Fryslân grootse plannen voor nieuw te bouwen locomotieven, die over twee jaar gaan rijden. Ook komt er een 'commerciële belevingswereld' in de Waterpoortstad met de naam 'Stoom Stad Sneek'.
De investeringen hiervoor vergen samen ¤52 miljoen en hebben de steun van de provincie. De nieuwe stoomlocomotieven zullen volgens de laatste stand der techniek zijn gebouwd, kosten ¤12 miljoen en ontzien het milieu.
Het idee voor de Stoomstad-attractie (kosten: ¤40 miljoen) is uitgedokterd door Gert-Jan de Jong van Arc2. Dit architectenbureau uit Almere ontwikkelde ook het vernieuwde Spoorwegmuseum in Utrecht. Verder ontwierp het bedrijf de paarse Blokhuisbrug in Leeuwarden.
De presentatie van de stoomplannen gebeurt nabij het Sneker NS-station, in de busgarage van Arriva. Dit is ook de toekomstige locatie voor het stoommpretpark, dat in 2010 opent. Voorzitter van de in oprichting zijnde Stichting Stoom Stad Sneek is vertrekkend gedeputeerde Piet Bijman.
Leukquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Staat op de site van de Leeuwarder Courant
Meestal zie de NS-DM'90 hier in het oosten wel met bestemming rond rijden.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bij die getrokken stammen hier, zijn er in geen velden of wegen bestemmingsborden te bekennen. De DM'90 toont ook al tijden geen bestemming meer, tenminste bij Arriva in ieder geval niet en vermoedelijk bij de NS ook niet. Hoe het bij Syntus zit, weet ik niet
Ja dat vond ik ook een beetje raar. Een stoomlocomotief die niet rookt en naar steenkolen stinkt is natuurlijk een beetje hetzelfde als nuecken met een opblaaspop. En een condoomquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:31 schreef Dichterbijer het volgende:
Alleen wat moet ik me voorstellen bij stoomtreinen van deze trein die het mileu niet vervuilen?
Nou ja, ik las dat ze flink wat van plan zijn. Dat zou dan best weleens een spoorverdubbeling van heul die lijn in kunnen moeten gaan houdenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
Vreemd is het verhaal in ieder geval wel. Even afwachten dus hoe het er precies uit gaat zien
Dan kun je nog wel een flink aantal jaren gaan wachten totdat die stoomtrein gaat rijden gezien het tempo van Prorail als het om spoorverdubbeling gaatquote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, ik las dat ze flink wat van plan zijn. Dat zou dan best weleens een spoorverdubbeling van heul die lijn in kunnen moeten gaan houden
ja maar je hoort t bijna niet als je bij t motortje zitquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig heeft het zwitsers toverijzer dat ook, alsmede een automatische halte omroep.
Das bij de Syntus vaak wel andersquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja maar je hoort t bijna niet als je bij t motortje zit
HET VOLGENDE STATION IS STATION HENGELOOOOOOWquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:30 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Das bij de Syntus vaak wel andersSoms knappen je oren kapot van het volume waarmee die automatische omroep gedraaid word
Wat zeg je???quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:51 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
HET VOLGENDE STATION IS STATION HENGELOOOOOOW
dat is toch zo`n stuk dubbeldeksijzer?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
Zal wel een te compact locje zijn.
In stel 7854 heeft gister trouwens ook brand gewoed. Zeker ¤400.000 schade. Weer een stel minder op de baan dus![]()
hmm motorrijtuig nog heel?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
een mDDM
moet je wel een 1700/1800 over hebben B)quote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
Geen idee wat er uitgefikt is. Mocht het het motorrijtuig zijn, dan hang je er een 1700 voor en rij je met een 7300 stammetje![]()
1800 + DD-AR is nogoquote:
tuluk! hier rijd nog toffe ICM shitquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:23 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik heb vrijdag nog in de trein gezetenMoest van utrecht naar Heerenveen, heerlijk relaxt
Heb je weer een groter materieel tekort. Bovendien trekt een 1800 met DDM-1 lekker snel opquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
liever zie ik het allemaal in de shredder gaan :p
motorwagen met ICK ICRM dr achter lijkt me ook wel wat :pquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb je weer een groter materieel tekort. Bovendien trekt een 1800 met DDM-1 lekker snel op
ja ik nu je t zegt..quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:09 schreef FredvZ het volgende:
Das toch overduidelijk de contructie waarmee de band van de graafmachine de flens aandrijft om aadrijving te hebben op de rails.
nou die 2 "vertandingen" passen absoluut niet in elkaar, en "overduidelijk"....quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:09 schreef FredvZ het volgende:
Das toch overduidelijk de contructie waarmee de band van de graafmachine de flens aandrijft om aadrijving te hebben op de rails.
Heb je goed gezien.quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nou die 2 "vertandingen" passen absoluut niet in elkaar, en "overduidelijk"....
Lijkt me sterk. Het profiel van de banden past absoluut niet bij het schoepenrad. Als er ook maar dit met de banden gebeurt, dan hang je al als je het zo wilt gaan doen. Andere soorten aandrijvingen zijn in dit geval beter en efficiënter lijkt me.quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:02 schreef Alexxxxx het volgende:
de banden drijven met hun profiel de spoorwielen aan
Volgens mij bij die Unimogs word het gewoon via de banden aangedreven, als ze over de rails rijden. Foto:quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:42 schreef FredvZ het volgende:
De breedte tussen de wielen is breder dan het spoor en volgensmij raken de banden de rails niet.
idd dacht ik ookquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:50 schreef sander89 het volgende:
[..]
Volgens mij bij die Unimogs word het gewoon via de banden aangedreven, als ze over de rails rijden. Foto:[afbeelding]
Denk je nou echt dat een suïcidaaltje nog logisch kan nadenken?quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
Was gisteravond geloof ik ook een springer bij de overgang peizerweg in Groningen. Waarom juist daar, want de treinen rijden daar maar met max 60 km/h![]()
Neequote:Op woensdag 16 mei 2007 15:49 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat een suïcidaaltje nog logisch kan nadenken?
Denk het nietquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:36 schreef FredvZ het volgende:
Denk dat VIRM's pas een likje verf krijgen als de nieuwe dubbeldekkers in dienst zijn gekomen.
VOor de Unimog zijn er tientallen verschillende zweiwegsystemen leverbaar, dus daar is weing zinnigs over te zeggen in deze contextquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:50 schreef sander89 het volgende:
[..]
Volgens mij bij die Unimogs word het gewoon via de banden aangedreven, als ze over de rails rijden. Foto:[afbeelding]
Nog een duidelijker foto gevonden zet hem hier toch effe neer, bij Utrecht is dit:
[afbeelding]
Het lijkt er idd op dat er een aardig tekort is aan mat'64 voor de 3700, ik heb slechts een enkele trein met drie stellen gezien. Rest reed met 2*V, 2*ICM-III of solo ICM-IV.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja wat wil je als er meerdere treinstellen in de hens gaan. Op de schrootlijn staat officiëel Plan V ingeroosterd, alleen rijdt er ondertussen weer van alles, zoals ICM en VIRM.
Overal weer restauratierijtuigen in?quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het is ook nooit goed he.
Nog even een jaartje doorbijten, dan krijgt NSR nieuw materieel, wat hopelijk voor enige verlichting zal zorgen.
Met de oude dienstregeling was het top met V-IRM (VI). Dan kon je meestal gewoon wel zitten, nu is de kans dat je kan zitten ongeveer 20% in de spits. Dat vind ik toch wel wat te laag.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het is ook nooit goed he.
Nog even een jaartje doorbijten, dan krijgt NSR nieuw materieel, wat hopelijk voor enige verlichting zal zorgen.
ICM inzetten, die zijn speciaal gemod anti vertragingquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:18 schreef Peterselieman het volgende:
De vertragingsgevoeligheid van de lijn is in ieder geval niet afgenomen
Bron: Somdaquote:Misschien wel aardig: de GTW's voor Veolia zullen afgebouwd worden in de werkplaats van de Rhätische Bahn (u weet wel, dat leuke rode treintje in Zwitserland) in Landquart in plaats van bij Stadler zelf.
met extra sterke onderbouw? :pquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:30 schreef Peterselieman het volgende:
Stadler heeft een goed gevulde orderportefeuille, daarom zullen de Veolivlatreinen elders afgebouwd gaan worden:
[..]
Bron: Somda
k bedoel maarquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:42 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk wel, want van slopen hebben ze in ieder geval daar wel gehoord![]()
strax wel ff kijkenquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
Nico Spilt heeft op zijn site wat linkjes naar wat leuke filmpjes gezet. Daarom hier maar even die linkjes:
http://www.youtube.com/watch?v=hxTNle8DEC8
http://www.youtube.com/watch?v=2F89dl26wq8
http://www.youtube.com/watch?v=0fFoEYiM7lQ
http://www.youtube.com/watch?v=GAGDDX4N474
http://www.youtube.com/watch?v=6dIu2n0daVc
Die eerste foto levert zo wel een mooi plaatje op, misschien wel dankzij het te laat nemen van de fotoquote:Op donderdag 17 mei 2007 18:22 schreef tomme6 het volgende:
Vorige week vrijdag testritten van de protos tussen Eindhoven en Venlo:
Hier op Helmond, Brouwhuis, (ja net iets te laat)
http://members.lycos.nl/tomme6/Foto-0035.jpg
En nog wat later op station Deurne
http://members.lycos.nl/tomme6/Foto-0036.jpg
Vooral dankzij de trage chip van een kneiter schrale cam denk ikquote:Op donderdag 17 mei 2007 18:35 schreef Peterselieman het volgende:
Die eerste foto levert zo wel een mooi plaatje op, misschien wel dankzij het te laat nemen van de foto
Mijn telefoon heeft de zelfde kwaal, ontdekte ik toen ik een bovenleidingportaal van linksonder naar rechtsboven op de foto zag staan...quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vooral dankzij de trage chip van een kneiter schrale cam denk ik
Vriend van me heeft ook veel van dat soort foto's van voorbij rijdende auto's en trucks. Geeft wel een gaaf effect
Dan nu voor de kenners: waar is deze foto genomen?quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mijn telefoon heeft de zelfde kwaal, ontdekte ik toen ik een bovenleidingportaal van linksonder naar rechtsboven op de foto zag staan...
Zo dus:
[afbeelding]
doe is hintje?quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan nu voor de kenners: waar is deze foto genomen?
Kut, dat had een edit moeten zijn in plaats van een quote...
De bovenleidingpaal. Een globale aanduiding is ook al genoeg, ik hoef geen lijn of kilometrering.quote:
ik zou zeggen zl - lwquote:Op donderdag 17 mei 2007 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Op het eerste gezicht zou ik gokken tussen Almelo en Deventer
Ze worden toch niet gedoneerd aan Veslopiaquote:Op donderdag 17 mei 2007 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde dat op 26 mei de Veenexpressen de laatste meters voor xx gaan maken. Gaat iemand volgende week nog een afscheidsreisje maken met die dingen?
Nee, Veolia heeft geen belangstelling getoond voor nog meer Wadjes, dus alles dat bij Arriva of CXX aan de kant gaat, gaat ook echt terzijde en sloop lijkt me daar een logisch vervolg op.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 00:42 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ze worden toch niet gedoneerd aan VeslopiaWant dat zou beteken het einde van die dingen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |