ze zijn toch Nieuw voor de lokale spoorwegen daar?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:48 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Yups, lijkt me grappig om te zien. Zouden ze dat daar ook als nieuw beschouwen?
Mwoa, iig als een aanwinstquote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:48 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Yups, lijkt me grappig om te zien. Zouden ze dat daar ook als nieuw beschouwen?
anders hadden ze aan een laagje primer ook wel genoeg :pquote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee ze hebben de Plan U's voor niets in de gele kleuren op laten knappen
Frankrijk, vandaar dat we die prachtige 1600's toen gekozen hadden! En nog wat lokale spoorbaantjes.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:54 schreef densmee het volgende:
in welke landen rijden ze nog meer dan met dezelde bovenleidingsspanning
we zien het vanzelf :]quote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:07 schreef Brembo het volgende:
[..]
Frankrijk, vandaar dat we die prachtige 1600's toen gekozen hadden! En nog wat lokale spoorbaantjes.
Geloof in de jaren '30 is gekozen voor 1,5 kV omdat je dan met een houten ladder geisoleerd bent van de rijbaan. Bij onderhoudt hoef je dan de stroom niet van de bovenleiding afhalen. Bij hogere spanningen wel.
In de oostblok landen wordt veel materieel uit de russische tijdperken opgeknapt en gereviseerd met EU-geld. Maar voor hun is een Plan U gewoon een standaard trein, niet echt heel veranderd lijkt me.
1e klas rijtuigen van de SSN en Mitropa restauratiekar.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zouden ze voor het reizigersvervoer op die dag Herikwagons inzetten?
Rijdt ook gewoon doorquote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:08 schreef thats-me het volgende:
Kijk zo ziet het er uit als een dromedaris voor de trein loopt.![]()
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 09:28 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
De DEII-186 die vanmorgen een korte stop in Aalten maakte
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jammer dat de laatste 2 foto's niet echt geweldig gelukt zijn
als het kameel vs Wadloper / VIRM / DM90 is zowiezoquote:Op zaterdag 12 mei 2007 10:36 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Rijdt ook gewoon doorHier in Nederland zouden ze het spoor meteen voor 3 uur sluiten
![]()
Dat hebben ze toch gedaan? Door die revisie heeft de DE-2 (of tenminste, een paar dan) dienstvaardig de 21 eeuw gehaald. Daarmee hebben ze gewoon bijna Plan U (10 jaar jonger) overleefd!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]t Blijft toch een Schattig treintje!
beter hadden ze de De-1 / De-2 op grote revisie gestuurt ipv kwaklopers aan te schaffen![]()
njah had liever alle DE-2 / DE-1 stellen nog gehad :-D ipv kwaklopers :pquote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:43 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch gedaan? Door die revisie heeft de DE-2 (of tenminste, een paar dan) dienstvaardig de 21 eeuw gehaald. Daarmee hebben ze gewoon bijna Plan U (10 jaar jonger) overleefd!
In Engeland hebben ze ook ooit nog ergens 1500V gehad, tot in de jaren '70 ergens. Toen ze daar van afstapten hadden ze wat locs over, die heeft de NS toen overgenomen als de 1500-serie.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:07 schreef Brembo het volgende:
[..]
Frankrijk, vandaar dat we die prachtige 1600's toen gekozen hadden! En nog wat lokale spoorbaantjes.
Geloof in de jaren '30 is gekozen voor 1,5 kV omdat je dan met een houten ladder geisoleerd bent van de rijbaan. Bij onderhoudt hoef je dan de stroom niet van de bovenleiding afhalen. Bij hogere spanningen wel.
In de oostblok landen wordt veel materieel uit de russische tijdperken opgeknapt en gereviseerd met EU-geld. Maar voor hun is een Plan U gewoon een standaard trein, niet echt heel veranderd lijkt me.
Wat een liev treintjequote:Op zaterdag 12 mei 2007 09:28 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
De DEII-186 die vanmorgen een korte stop in Aalten maakte
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jammer dat de laatste 2 foto's niet echt geweldig gelukt zijn
In Frankrijk rijden de treinen nog steeds op 1500V de steden binnen. Het 1500V systeem voldoet voor Nederland best, ze zijn net met een leuk uitbreidingsprogramma bezig, dus het blijft nog wel even bestaan.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
In Frankrijk kwamen ze er al in de jaren '50 achter dat er betere systemen bestaan (25kv wisselspanning bijvoorbeeld), maar hier bleven we met 1500V (tegenwoordig stiekem 1800V) voortsukkelen.
treinstellen die zowel op 1500VDC als 25KVAC kunnen rondrijden zou een uitkomst bieden..quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Frankrijk rijden de treinen nog steeds op 1500V de steden binnen. Het 1500V systeem voldoet voor Nederland best, ze zijn net met een leuk uitbreidingsprogramma bezig, dus het blijft nog wel even bestaan.
Die stapte pas in Arnhem in hequote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog gezwaaid naar Fles ?
Dan zou de foto bewogen zijn.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog gezwaaid naar Fles ?
Geen idee ik sprak m net, toen zei ie dat ie zo'n 180 km ofzo met dat ding was meegeweest, maar doodziek werd van sommige treinennerds die ook mee gingen. Hij heeft daarna nog een rondje gedaan geloof ik...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan zou de foto bewogen zijn.
Is ie gestrand met de 186, of is ie ergens onderweg afgestapt? Als ze na Purmerend nog naar Breda gereden zijn, moeten ze niet vergeten te tanken.
foto fappers zeker?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Geen idee ik sprak m net, toen zei ie dat ie zo'n 180 km ofzo met dat ding was meegeweest, maar doodziek werd van sommige treinennerds die ook mee gingen. Hij heeft daarna nog een rondje gedaan geloof ik...
En wat voor gedrag hadden die treinnerds dan?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Geen idee ik sprak m net, toen zei ie dat ie zo'n 180 km ofzo met dat ding was meegeweest, maar doodziek werd van sommige treinennerds die ook mee gingen. Hij heeft daarna nog een rondje gedaan geloof ik...
jij gaat over een jaar of 15 mee met een wadloper excursie he? :pquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:47 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En wat voor gedrag hadden die treinnerds dan?![]()
Ik was overigens niet mee, ben lekker thuis gebleven vandaag![]()
![]()
Da's heul bluf dikke flapkees, er stond niemand in Purmerend die op jou had kunnen lijken, en we hadden daar op de heenweg een grove +11quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:01 schreef Duvel het volgende:
Hierbij trouwens mijn complimenten aan de HSA: zowel vanmorgen als vanmiddag keurig op tijd met de 186 door Purmerend. Foto's volgen morgen of overmorgen!
Deze? http://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnelquote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
wordt een gezellig tunneltje in zwitserland trouwens![]()
Denk het wel jaquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jij gaat over een jaar of 15 mee met een wadloper excursie he? :p
jaquote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:05 schreef Wadloper het volgende:
Zal vast wel 1 bewaard kunnen blijven, onderdelen genoeg
Precies, dus kan je uit de verschillende bouwpakketten onderdelen halenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Veolia kennende zal dat bouwpakket worden
Klinkt als weer een geval van "treintjes rijden, NOT reizigers vervoeren"quote:Op zondag 13 mei 2007 01:12 schreef MREn het volgende:
In het kader van inefficiënte personeels inzet rijdt trein 787 het stuk Amf-Dv achter de 1787 aan, zal niet stoppen te Dv maar wel kopmaken richting Zl, en passant worden daarmee reizigers uit Dv naar Zl genaaid omdat die een halfuur voor het keren van de 787 hun laatste verbinding hebben.
Het is idee is leuk, de uitvoering minder. Waarom niet de 3787 doorjassen Ah-Zl?
Blijkbaar is er niet eens meer iemand om zulks naar de buitenwereld te communiceren, dat moet Prorail dan maar doenquote:Het treinverkeer tussen Amersfoort en Barneveld-Noord is zondagochtend ontregeld doordat niet genoeg machinisten beschikbaar zijn.
De helft van het normale aantal treinen rijdt, laat spoorbeheerder ProRail weten.
Door het personeelstekort bij vervoerder Connexxion moeten reizigers tussen Amersfoort en Ede-Wageningen rekening houden met een vertraging van een kwartier.
Het is nog niet bekend tot wanneer deze situatie duurt.
Connexxion is sinds december de vervoerder op de zogenoemde Valleilijn tussen Amersfoort en Ede-Wageningen.
Teveel machinisten uit de Bible Belt?quote:Op zondag 13 mei 2007 12:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is elke zondag het geval Fles
quote:Het is nog niet bekend tot wanneer deze situatie duurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |