abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49283318
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:48 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

Yups, lijkt me grappig om te zien. Zouden ze dat daar ook als nieuw beschouwen?
ze zijn toch Nieuw voor de lokale spoorwegen daar?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:49:47 #52
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49283319
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:48 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

Yups, lijkt me grappig om te zien. Zouden ze dat daar ook als nieuw beschouwen?
Mwoa, iig als een aanwinst

Ik ben wel bar benieuwdd wat voor kleurtje ze erop gaan keilen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49283626
gewoon heerlijk NS geel?
pi_49283760
Nee ze hebben de Plan U's voor niets in de gele kleuren op laten knappen
pi_49284050
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee ze hebben de Plan U's voor niets in de gele kleuren op laten knappen
anders hadden ze aan een laagje primer ook wel genoeg :p
pi_49284098
Zeg Ou-T, heb je nog van die vette dvd's met treinen, zoals die serie die je laatst voor me brandde. Echt vet is dat
pi_49284223
ben nog niet veel tofs tegen gekomen
pi_49285630
in welke landen rijden ze nog meer dan met dezelde bovenleidingsspanning
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_49285998
Kijk zo ziet het er uit als een dromedaris voor de trein loopt.
pi_49288208
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:54 schreef densmee het volgende:
in welke landen rijden ze nog meer dan met dezelde bovenleidingsspanning
Frankrijk, vandaar dat we die prachtige 1600's toen gekozen hadden! En nog wat lokale spoorbaantjes.

Geloof in de jaren '30 is gekozen voor 1,5 kV omdat je dan met een houten ladder geisoleerd bent van de rijbaan. Bij onderhoudt hoef je dan de stroom niet van de bovenleiding afhalen. Bij hogere spanningen wel.

In de oostblok landen wordt veel materieel uit de russische tijdperken opgeknapt en gereviseerd met EU-geld. Maar voor hun is een Plan U gewoon een standaard trein, niet echt heel veranderd lijkt me.
pi_49288370
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:07 schreef Brembo het volgende:

[..]

Frankrijk, vandaar dat we die prachtige 1600's toen gekozen hadden! En nog wat lokale spoorbaantjes.

Geloof in de jaren '30 is gekozen voor 1,5 kV omdat je dan met een houten ladder geisoleerd bent van de rijbaan. Bij onderhoudt hoef je dan de stroom niet van de bovenleiding afhalen. Bij hogere spanningen wel.

In de oostblok landen wordt veel materieel uit de russische tijdperken opgeknapt en gereviseerd met EU-geld. Maar voor hun is een Plan U gewoon een standaard trein, niet echt heel veranderd lijkt me.
we zien het vanzelf :]

als ze er niet mee om kennen gana is het het zo kapot!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 00:59:11 #62
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49289836
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zouden ze voor het reizigersvervoer op die dag Herikwagons inzetten?
1e klas rijtuigen van de SSN en Mitropa restauratiekar.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 12 mei 2007 @ 09:28:23 #63
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49293984
De DEII-186 die vanmorgen een korte stop in Aalten maakte








Jammer dat de laatste 2 foto's niet echt geweldig gelukt zijn
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  zaterdag 12 mei 2007 @ 10:36:34 #64
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49294665
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 23:08 schreef thats-me het volgende:
Kijk zo ziet het er uit als een dromedaris voor de trein loopt.
Rijdt ook gewoon door Hier in Nederland zouden ze het spoor meteen voor 3 uur sluiten

[ Bericht 3% gewijzigd door Wadloper op 12-05-2007 11:08:07 ]
pi_49295516
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:28 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
De DEII-186 die vanmorgen een korte stop in Aalten maakte


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Jammer dat de laatste 2 foto's niet echt geweldig gelukt zijn
t Blijft toch een Schattig treintje!

beter hadden ze de De-1 / De-2 op grote revisie gestuurt ipv kwaklopers aan te schaffen

(ok is zo onrendabel als de pest :p)
pi_49295532
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 10:36 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Rijdt ook gewoon door Hier in Nederland zouden ze het spoor meteen voor 3 uur sluiten
als het kameel vs Wadloper / VIRM / DM90 is zowiezo dan komt die trein niet meer verder
  zaterdag 12 mei 2007 @ 11:43:27 #67
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_49295808
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 11:28 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

t Blijft toch een Schattig treintje!

beter hadden ze de De-1 / De-2 op grote revisie gestuurt ipv kwaklopers aan te schaffen
Dat hebben ze toch gedaan? Door die revisie heeft de DE-2 (of tenminste, een paar dan) dienstvaardig de 21 eeuw gehaald. Daarmee hebben ze gewoon bijna Plan U (10 jaar jonger) overleefd!
pi_49296053
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 11:43 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat hebben ze toch gedaan? Door die revisie heeft de DE-2 (of tenminste, een paar dan) dienstvaardig de 21 eeuw gehaald. Daarmee hebben ze gewoon bijna Plan U (10 jaar jonger) overleefd!
njah had liever alle DE-2 / DE-1 stellen nog gehad :-D ipv kwaklopers :p
  zaterdag 12 mei 2007 @ 12:57:40 #69
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_49297594
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:07 schreef Brembo het volgende:

[..]

Frankrijk, vandaar dat we die prachtige 1600's toen gekozen hadden! En nog wat lokale spoorbaantjes.

Geloof in de jaren '30 is gekozen voor 1,5 kV omdat je dan met een houten ladder geisoleerd bent van de rijbaan. Bij onderhoudt hoef je dan de stroom niet van de bovenleiding afhalen. Bij hogere spanningen wel.

In de oostblok landen wordt veel materieel uit de russische tijdperken opgeknapt en gereviseerd met EU-geld. Maar voor hun is een Plan U gewoon een standaard trein, niet echt heel veranderd lijkt me.
In Engeland hebben ze ook ooit nog ergens 1500V gehad, tot in de jaren '70 ergens. Toen ze daar van afstapten hadden ze wat locs over, die heeft de NS toen overgenomen als de 1500-serie.

In NLheeft men overigens in de jaren '20 al gekozen voor 1500V, het oudste elektrische materieel van NS heet niet voor niets mat '24. In Frankrijk kwamen ze er al in de jaren '50 achter dat er betere systemen bestaan (25kv wisselspanning bijvoorbeeld), maar hier bleven we met 1500V (tegenwoordig stiekem 1800V) voortsukkelen.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:13:57 #70
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_49297951
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:28 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
De DEII-186 die vanmorgen een korte stop in Aalten maakte


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Jammer dat de laatste 2 foto's niet echt geweldig gelukt zijn
Wat een liev treintje
  zaterdag 12 mei 2007 @ 17:00:05 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49303415
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 12:57 schreef ReisT het volgende:

[..]
In Frankrijk kwamen ze er al in de jaren '50 achter dat er betere systemen bestaan (25kv wisselspanning bijvoorbeeld), maar hier bleven we met 1500V (tegenwoordig stiekem 1800V) voortsukkelen.
In Frankrijk rijden de treinen nog steeds op 1500V de steden binnen. Het 1500V systeem voldoet voor Nederland best, ze zijn net met een leuk uitbreidingsprogramma bezig, dus het blijft nog wel even bestaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 12 mei 2007 @ 17:01:38 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49303453
Hierbij trouwens mijn complimenten aan de HSA: zowel vanmorgen als vanmiddag keurig op tijd met de 186 door Purmerend. Foto's volgen morgen of overmorgen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49303928
Heb je nog gezwaaid naar Fles ?
pi_49308073
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 17:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

In Frankrijk rijden de treinen nog steeds op 1500V de steden binnen. Het 1500V systeem voldoet voor Nederland best, ze zijn net met een leuk uitbreidingsprogramma bezig, dus het blijft nog wel even bestaan.
treinstellen die zowel op 1500VDC als 25KVAC kunnen rondrijden zou een uitkomst bieden..

dan kan je op je dooie gemak baanvakken verhogen naar 25KVAC
pi_49308612
wordt een gezellig tunneltje in zwitserland trouwens
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:49:31 #76
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49308647
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 17:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog gezwaaid naar Fles ?
Die stapte pas in Arnhem in he
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_49309007
Fles is gestrand in Breda, door werkzaamheden geen treinverkeer meer tussen Bredan/Roosendaal en Dordrrecht... Moet ie weer terug via Tilburg
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:30:41 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49309771
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 17:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog gezwaaid naar Fles ?
Dan zou de foto bewogen zijn.

Is ie gestrand met de 186, of is ie ergens onderweg afgestapt? Als ze na Purmerend nog naar Breda gereden zijn, moeten ze niet vergeten te tanken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49310717
voordeel van een diesel.. die ken overal karren
pi_49311564
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan zou de foto bewogen zijn.

Is ie gestrand met de 186, of is ie ergens onderweg afgestapt? Als ze na Purmerend nog naar Breda gereden zijn, moeten ze niet vergeten te tanken.
Geen idee ik sprak m net, toen zei ie dat ie zo'n 180 km ofzo met dat ding was meegeweest, maar doodziek werd van sommige treinennerds die ook mee gingen. Hij heeft daarna nog een rondje gedaan geloof ik...
pi_49311673
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:21 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Geen idee ik sprak m net, toen zei ie dat ie zo'n 180 km ofzo met dat ding was meegeweest, maar doodziek werd van sommige treinennerds die ook mee gingen. Hij heeft daarna nog een rondje gedaan geloof ik...
foto fappers zeker?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:47:50 #82
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49312713
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:21 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Geen idee ik sprak m net, toen zei ie dat ie zo'n 180 km ofzo met dat ding was meegeweest, maar doodziek werd van sommige treinennerds die ook mee gingen. Hij heeft daarna nog een rondje gedaan geloof ik...
En wat voor gedrag hadden die treinnerds dan?

Ik was overigens niet mee, ben lekker thuis gebleven vandaag
pi_49313252
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:47 schreef Wadloper het volgende:

[..]

En wat voor gedrag hadden die treinnerds dan?

Ik was overigens niet mee, ben lekker thuis gebleven vandaag
jij gaat over een jaar of 15 mee met een wadloper excursie he? :p
  zaterdag 12 mei 2007 @ 22:30:46 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49314652
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 17:01 schreef Duvel het volgende:
Hierbij trouwens mijn complimenten aan de HSA: zowel vanmorgen als vanmiddag keurig op tijd met de 186 door Purmerend. Foto's volgen morgen of overmorgen!
Da's heul bluf dikke flapkees, er stond niemand in Purmerend die op jou had kunnen lijken, en we hadden daar op de heenweg een grove +11
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49314968
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
wordt een gezellig tunneltje in zwitserland trouwens
Deze? http://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel
Die lift lijkt me ook wel stoer, ik weet al waar ik op wintersport wil
............................
  zaterdag 12 mei 2007 @ 22:44:06 #86
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49315229
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:59 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

jij gaat over een jaar of 15 mee met een wadloper excursie he? :p
Denk het wel ja
pi_49315273
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 22:44 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Denk het wel ja
als ze dan nog niet van ellende uit elkaar geploft zijn though
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:05:48 #88
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49315964
Zal vast wel 1 bewaard kunnen blijven, onderdelen genoeg
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:07:49 #89
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_49316068
hoi
pi_49316989
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:05 schreef Wadloper het volgende:
Zal vast wel 1 bewaard kunnen blijven, onderdelen genoeg
ja

Veolia kennende zal dat bouwpakket worden
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:54:57 #91
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_49318117
op rijdendpersoneel kunnen ze niet echt lachen om het Kameel kopt Trein filmpje
  zondag 13 mei 2007 @ 01:12:28 #92
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49320543
In het kader van inefficiënte personeels inzet rijdt trein 787 het stuk Amf-Dv achter de 1787 aan, zal niet stoppen te Dv maar wel kopmaken richting Zl, en passant worden daarmee reizigers uit Dv naar Zl genaaid omdat die een halfuur voor het keren van de 787 hun laatste verbinding hebben.

Het is idee is leuk, de uitvoering minder. Waarom niet de 3787 doorjassen Ah-Zl?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 13 mei 2007 @ 09:46:22 #93
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49323992
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]
Veolia kennende zal dat bouwpakket worden
Precies, dus kan je uit de verschillende bouwpakketten onderdelen halen
  zondag 13 mei 2007 @ 09:53:02 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49324037
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:12 schreef MREn het volgende:
In het kader van inefficiënte personeels inzet rijdt trein 787 het stuk Amf-Dv achter de 1787 aan, zal niet stoppen te Dv maar wel kopmaken richting Zl, en passant worden daarmee reizigers uit Dv naar Zl genaaid omdat die een halfuur voor het keren van de 787 hun laatste verbinding hebben.

Het is idee is leuk, de uitvoering minder. Waarom niet de 3787 doorjassen Ah-Zl?
Klinkt als weer een geval van "treintjes rijden, NOT reizigers vervoeren" Gisteravond ook, ik sta te Ut te wachten op de IC van 21:50 naar Enschede. Heel perron vol. Er komen 3 bakjes ICM aan, die worden aan het uiterste zuiden van het perron geparkeerd. Niemand stapt in, iedereen verwacht blijkbaar nog een stel. Geen omroep of niks. En opeens rijden die 3 bakjes weer weg, en dat was het dan "Daaaag, paar honderd man met een half uur aan je broek om helemaal niks En bedankt dat u met NS gereisd heeft "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49325273
Gisteren nog een appart voorval op station en het cafetaria in wierden

Gisteravond, ging ik na de cafetaria op/naast het station, Om me avondmaal op te halen, komt daar een dronken Brit binnen lopen. Loopt naar een medewerker (ex-collega van mij) en vraagt of ze toevallig weet waar ..... woont. Ze weet het niet en ook andere kunnen geen antwoord geven. Hij pakt zijn paar plastic tassen weer op en loopt het station op. Helemaal na het uiteinde van perron 2/3 en gaat dan even "zwaaien" na voor bij rijdende treinen. Ruim 5 minuten later komt ie weer binnen, met de vraag waar hij hier ergens een "Coffeeshop" zit, ook hier kon niemand antwoord op geven en dus vertrekt hij. Loopt ie de straat over en gaat dan maar in het bus hokje zitten, wachten op een bus die er niet zal komen (rijden hier geen bussen).
  zondag 13 mei 2007 @ 12:08:43 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49326279
Connexxion is ook weer eens in het nieuws

bron
quote:
Het treinverkeer tussen Amersfoort en Barneveld-Noord is zondagochtend ontregeld doordat niet genoeg machinisten beschikbaar zijn.
De helft van het normale aantal treinen rijdt, laat spoorbeheerder ProRail weten.

Door het personeelstekort bij vervoerder Connexxion moeten reizigers tussen Amersfoort en Ede-Wageningen rekening houden met een vertraging van een kwartier.
Het is nog niet bekend tot wanneer deze situatie duurt.
Connexxion is sinds december de vervoerder op de zogenoemde Valleilijn tussen Amersfoort en Ede-Wageningen.
Blijkbaar is er niet eens meer iemand om zulks naar de buitenwereld te communiceren, dat moet Prorail dan maar doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49326329
Dat is elke zondag het geval Fles
pi_49326334
edit: het nieuws bericht was dus al net iets eerder gepost
Dat dit nu pas in het nieuws is is al een hele tijd zo. (op zondag)

ps. OHIH en Somda liggen (bij mij) plat.
  zondag 13 mei 2007 @ 12:13:39 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49326390
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is elke zondag het geval Fles
Teveel machinisten uit de Bible Belt?

sowieso, dan is dit natuurlijk ook niet waar:
quote:
Het is nog niet bekend tot wanneer deze situatie duurt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 mei 2007 @ 12:14:46 #100
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49326418
Er is een fout opgetreden bij het verbinden met de database.
Neem contact op met de beheerder!

Bij mij ook dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')