abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:03:03 #1
86072 thatsme
and That's you!
pi_49262232

Hier alweer deel 67 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak.

Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en vanaf 10 december 2006 in de randstad op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts(GTW's).

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede/Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet.
De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet.



Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail.
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. En om de OP overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>



Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.

De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.


Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Tevens is het huilen over de 'lange' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen.

[ Bericht 1% gewijzigd door thatsme op 11-05-2007 12:31:25 ]
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:05:55 #2
86072 thatsme
and That's you!
pi_49262310

Game on!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:08:08 #3
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_49262382
De Witte Wadloper is nu dus blijkbaar ook in dienst op de Maaslijn:
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 mei 2007 @ 12:08:43 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49262398
quote:
Zouden ze voor het reizigersvervoer op die dag Herikwagons inzetten?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 mei 2007 @ 12:09:18 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49262417
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:08 schreef ReisT het volgende:
De Witte Wadloper is nu dus blijkbaar ook in dienst op de Maaslijn:
[afbeelding]
Vind m er niet mooier op geworden zo
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:10:34 #6
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49262464
Dank je, OuTannu lag weer eens te slapen

Anyway. Ik zat vanochtend in de 12729 van Utrecht naar Amersfoort. Vooraan in de kopbak van de 4226 (opzettelijk gedaan, handig met uitstappen en zo). En vlak voor Bilthoven, bij km 8.4, hoorde en voelde ik een soort "B-BOENK" vanuit het draaistel. Kort daarna zag ik allerlei vuistgrote witte dingen langs de trein dwarrelen. Dus ik denk OF een zwaan, OF een behoorlijk fors stuk piepschuim. Zoiets moet het geweest zijn. Trein minderde absoluut geen vaart, en in Amf was er aan de kop niks te zien.

Waarschijnlijk dus een flink stuk piepschuim. Maar dan nog, best knap om als je zo duidelijk iets aan rijdt, wat dan ook, om gewoon volle por door te knetteren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:17:04 #7
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_49262682
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:08 schreef ReisT het volgende:
De Witte Wadloper is nu dus blijkbaar ook in dienst op de Maaslijn:
[afbeelding]
wat zijn die kleuren van de NS toch eigenlijk mooi als je die witte zo ziet.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_49263147
Jeej Plan U pleitos!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 mei 2007 @ 12:37:09 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49263317
Tot op zekere hoogte pleite. De 121 gaat naar de HIJSM. De 115 moet opgeknapt worden en zal daarom tijdelijk van de baan verdwijnen. Er gaan maar 2 U'tjes naar Slowakije, want er zouden betalingsproblemen zijn daar. Daarom wordt de rest in Amf opgeslagen. De U'tjes die in Blerick stonden, staan ondertussen allemaal bij Hoeben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49265254
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:17 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

wat zijn die kleuren van de NS toch eigenlijk mooi als je die witte zo ziet.
Ach ja, we kunnen op de NS klagen, maar Veolia heeft tot nu toe nog geen moer beter gedaan .

Maar nog 8 maanden, dus pas in December hebben ze nieuwe treinstellen. Duurt ook lang, dacht dat ze al in September nieuwe bakekn hadden op die lijn!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 mei 2007 @ 13:27:44 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49265378
In september komt het eerste nieuwe stel. Daarmee gaan ze testritten uitvoeren. Eind oktober, begin november willen ze al zoveel mogelijk GTW'tjes ingestroomd hebben om daarmee de dienstregeling over te nemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49266234
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
In september komt het eerste nieuwe stel. Daarmee gaan ze testritten uitvoeren. Eind oktober, begin november willen ze al zoveel mogelijk GTW'tjes ingestroomd hebben om daarmee de dienstregeling over te nemen.
Ach kunnen de Maaslopers nu IJssellopers worden voor de 3700 .
pi_49268152
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:49 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ach kunnen de Maaslopers nu IJssellopers worden voor de 3700 .
3700? Welke lijn is dat dan?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:54:06 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49269115
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:31 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

3700? Welke lijn is dat dan?
Zwolle - Nijmegen

Beroemd om zijn weelderige collectie oud ijzer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49272767
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zwolle - Nijmegen

Beroemd om zijn weelderige collectie oud ijzer
Hmm, zullen we die Wadjes netjes in Amersfoort stallen? Want dat wil ik die mensen niet aan doen om nog verder gedegradeerd worden
pi_49275076
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:22 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Hmm, zullen we die Wadjes netjes in Amersfoort stallen? Want dat wil ik die mensen niet aan doen om nog verder gedegradeerd worden
op de "schrootlijn" hoort nou 1 maal schroot


en die "Witte kwak" loper zal vaak gewassen worden denk ik :p
pi_49275484
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zwolle - Nijmegen

Beroemd om zijn weelderige collectie oud ijzer
Voor ze Zwolle-Roosendaal opsplitsten reed er nog gewoon een fijne nieuwe-stijl dubbeldekker daar.

Maar wat rijdt daar nu? Weer zo'n afschuwelijke stoptrein à la Plan U? (Kan al die hondekop-klonen niet uit elkaar halen. )

En zo te zien was iemand me voor wat betreft de CalTrain foto's. Zo ziet 't er inderdaad uit. D'r is gewoon een trap aan beide kanten aan het begin van de coupé (aan één kant maar). Je moet meteen het goede trapje nemen, want eenmaal boven kun je niet meer overstappen naar de andere kant. Voelt ietwat krapjes dus, ja.

Het ding stopt ook overal, dus heeeeel snel is 'ie niet. Mountain View->San Francisco doet 'ie in anderhalf uur of iig een dik uur (afhankelijk van je uitstapstation), per auto kan dat in drie kwartier.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_49275560
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:39 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Voor ze Zwolle-Roosendaal opsplitsten reed er nog gewoon een fijne nieuwe-stijl dubbeldekker daar.

Maar wat rijdt daar nu? Weer zo'n afschuwelijke stoptrein à la Plan U? (Kan al die hondekop-klonen niet uit elkaar halen. )

En zo te zien was iemand me voor wat betreft de CalTrain foto's. Zo ziet 't er inderdaad uit. D'r is gewoon een trap aan beide kanten aan het begin van de coupé (aan één kant maar). Je moet meteen het goede trapje nemen, want eenmaal boven kun je niet meer overstappen naar de andere kant. Voelt ietwat krapjes dus, ja.

Het ding stopt ook overal, dus heeeeel snel is 'ie niet. Mountain View->San Francisco doet 'ie in anderhalf uur of iig een dik uur (afhankelijk van je uitstapstation), per auto kan dat in drie kwartier.
volgens mij rijd er Plan V.. mischien af en toe een een T net als er eens wat beter materieel op weet te belanden
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:02:58 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49276390
Attentie:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:04:12 #20
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49276427
En vervolgens dus:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:14:08 #21
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49276712
Lijkt me strijdig met de slotbepaling in de OP Duuf
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:14:27 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49276721
Wie weet welk bord nu volgt?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:14:46 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49276732
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Lijkt me strijdig met de slotbepaling in de OP Duuf
Ik vind het een nette aankondiging, jij niet? Niet zomaar lukraak inschakelen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49276775
* Ou-Tannu gooit er een ATB codewisseling door!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:17:12 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49276808
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vind het een nette aankondiging, jij niet? Niet zomaar lukraak inschakelen.
Ik vrees alleen dat ik de enige was die hem begreep
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:19:49 #26
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49276884
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

volgens mij rijd er Plan V.. mischien af en toe een een T net als er eens wat beter materieel op weet te belanden
Planning is 6 bakken mat '64, hoewel dit al vrij snel in/na de avondspits verkleind wordt naar 4 bakken. Hoewel er de laatste tijd weer veel ICM en IRM opduikt.
In ieder geval dit weekend, omdat Zl-Amf er dan uit ligt, hoewel ik uit ervaring kan vertellen dat een IRM-VI dan nog steeds krapjes is.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:22:58 #27
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49276974
Gaan er nog mensen naar het waterkokerfestival in Hoorn? Ik ben er vrijdag

http://www.museumstoomtra(...)/tekstVierdeeln.html
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:24:30 #28
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49277021
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:22 schreef MREn het volgende:
Gaan er nog mensen naar het waterkokerfestival in Hoorn? Ik ben er vrijdag

http://www.museumstoomtram.nl/stoomtram/Home/home3.html
Dat niet. Ik ga er wel morgen heen met de donateursrit van de HSA
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:41:57 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49277448
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat niet. Ik ga er wel morgen heen met de donateursrit van de HSA
Hoe laat komen jullie door Purmerend?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:42:22 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49277457
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik vrees alleen dat ik de enige was die hem begreep
Ja, bagger. Het seinenboek moet worden opgenomen in de OP.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:55:05 #31
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49277814
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hoe laat komen jullie door Purmerend?
Pfff, vroeger stond dat soort shizzle op Somda

1
2
3
4
Nhk          D 10:12
Whe         D 10:13
Pmo         D 10:14
Hna          D 10:28


1
2
3
4
Hn          V 16:04
Hna         D 16:05
Pmo         D 16:18
Zdk          D 16:27


Dan dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:55:53 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49277846
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Pfff, vroeger stond dat soort shizzle op Somda
Dan PM je 't om de treingestapo te slim af te zijn, of msn of zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 11 mei 2007 @ 19:02:48 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49278078
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan PM je 't om de treingestapo te slim af te zijn, of msn of zo.
Neuh het staat boven je
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 mei 2007 @ 19:04:36 #34
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49278141
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Neuh het staat boven je
Ik zag 't ja, bedankt!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 11 mei 2007 @ 19:58:12 #35
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49279750
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:14 schreef Duvel het volgende:
Wie weet welk bord nu volgt?

Maar eigenlijk kan elk snelheidsbord toch daarachter staan?
pi_49280406
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 19:58 schreef Wadloper het volgende:

[..]

[afbeelding]
Maar eigenlijk kan elk snelheidsbord toch daarachter staan?
dr is genoeg
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:27:14 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49280626
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 19:58 schreef Wadloper het volgende:

[..]

[afbeelding]
Maar eigenlijk kan elk snelheidsbord toch daarachter staan?
Nee, fout. Het is dit bord:


Baanvaksnelheid en ATB kunnen (nee, konden) los van elkaar staan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49280785
cheats!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:36:48 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49280990
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
cheats!
Ken uw reglementen! Zo stond het ook al in "Zakboek voor de Machinist" uit 1957: "Het lijkt me prettig, dat U steeds de meest belangrijke bepalingen uit onze Reglementen en Voorschriften bij de hand hebt, en ik besloot daarom dit zakboek voor U te doen samenstellen. We zullen het geregeld vernieuwen, omdat het natuurlijk geheel en al "bij" moet zijn. Ik hoop, dat het U van dienst zal zijn, doch bedenkt daarbij steeds, dat U de Reglementen en Voorschriften volledig goed moet kennen. Het zakboek is slechts een handleiding."

Was getekend Den Hollander, april 1957.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49281443
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ken uw reglementen! Zo stond het ook al in "Zakboek voor de Machinist" uit 1957: "Het lijkt me prettig, dat U steeds de meest belangrijke bepalingen uit onze Reglementen en Voorschriften bij de hand hebt, en ik besloot daarom dit zakboek voor U te doen samenstellen. We zullen het geregeld vernieuwen, omdat het natuurlijk geheel en al "bij" moet zijn. Ik hoop, dat het U van dienst zal zijn, doch bedenkt daarbij steeds, dat U de Reglementen en Voorschriften volledig goed moet kennen. Het zakboek is slechts een handleiding."

Was getekend Den Hollander, april 1957.
ja voor mijn tijd he
pi_49281850
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

volgens mij rijd er Plan V.. mischien af en toe een een T net als er eens wat beter materieel op weet te belanden
Ligt er aan, momenteel IRM, ICM, mat´64 rijdt er. Dus dat is al een leuke verzameling . Had een tijd geleden ook nog DDAR op die lijn, dan ben je toch als stel echt verdwaalt .
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:09:21 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49281965
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja voor mijn tijd he
Ik wasch deschtijdtsch machinist der treinen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:14:36 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49282147
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik wasch deschtijdtsch machinist der treinen.
Zal ik het nog ff over Opa Albert hebben?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49282294
Tering vandaag in Amsterdam geweest, zonder een kilometer per trein...
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:22:21 #45
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_49282372
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu gooit er een ATB codewisseling door!
Code 96 ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:27:07 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49282475
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Tering vandaag in Amsterdam geweest, zonder een kilometer per trein...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49282684
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:22 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Code 96 ?
ja als jij dat wil
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:44:33 #48
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_49283100
Wie gaat er ooit op vakantie naar Slowakije?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:46:35 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49283174
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:44 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Wie gaat er ooit op vakantie naar Slowakije?
Ik kom meestal wel een keer per jaar in Polen. En als de Uutjes daar rijden zal ik absoluut wel even de grens over wippen ja

Dat bedoelde je toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:48:55 #50
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_49283283
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik kom meestal wel een keer per jaar in Polen. En als de Uutjes daar rijden zal ik absoluut wel even de grens over wippen ja

Dat bedoelde je toch?
Yups, lijkt me grappig om te zien. Zouden ze dat daar ook als nieuw beschouwen?
pi_49283318
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:48 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

Yups, lijkt me grappig om te zien. Zouden ze dat daar ook als nieuw beschouwen?
ze zijn toch Nieuw voor de lokale spoorwegen daar?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:49:47 #52
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49283319
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:48 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

Yups, lijkt me grappig om te zien. Zouden ze dat daar ook als nieuw beschouwen?
Mwoa, iig als een aanwinst

Ik ben wel bar benieuwdd wat voor kleurtje ze erop gaan keilen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49283626
gewoon heerlijk NS geel?
pi_49283760
Nee ze hebben de Plan U's voor niets in de gele kleuren op laten knappen
pi_49284050
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee ze hebben de Plan U's voor niets in de gele kleuren op laten knappen
anders hadden ze aan een laagje primer ook wel genoeg :p
pi_49284098
Zeg Ou-T, heb je nog van die vette dvd's met treinen, zoals die serie die je laatst voor me brandde. Echt vet is dat
pi_49284223
ben nog niet veel tofs tegen gekomen
pi_49285630
in welke landen rijden ze nog meer dan met dezelde bovenleidingsspanning
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_49285998
Kijk zo ziet het er uit als een dromedaris voor de trein loopt.
pi_49288208
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:54 schreef densmee het volgende:
in welke landen rijden ze nog meer dan met dezelde bovenleidingsspanning
Frankrijk, vandaar dat we die prachtige 1600's toen gekozen hadden! En nog wat lokale spoorbaantjes.

Geloof in de jaren '30 is gekozen voor 1,5 kV omdat je dan met een houten ladder geisoleerd bent van de rijbaan. Bij onderhoudt hoef je dan de stroom niet van de bovenleiding afhalen. Bij hogere spanningen wel.

In de oostblok landen wordt veel materieel uit de russische tijdperken opgeknapt en gereviseerd met EU-geld. Maar voor hun is een Plan U gewoon een standaard trein, niet echt heel veranderd lijkt me.
pi_49288370
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:07 schreef Brembo het volgende:

[..]

Frankrijk, vandaar dat we die prachtige 1600's toen gekozen hadden! En nog wat lokale spoorbaantjes.

Geloof in de jaren '30 is gekozen voor 1,5 kV omdat je dan met een houten ladder geisoleerd bent van de rijbaan. Bij onderhoudt hoef je dan de stroom niet van de bovenleiding afhalen. Bij hogere spanningen wel.

In de oostblok landen wordt veel materieel uit de russische tijdperken opgeknapt en gereviseerd met EU-geld. Maar voor hun is een Plan U gewoon een standaard trein, niet echt heel veranderd lijkt me.
we zien het vanzelf :]

als ze er niet mee om kennen gana is het het zo kapot!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 00:59:11 #62
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49289836
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zouden ze voor het reizigersvervoer op die dag Herikwagons inzetten?
1e klas rijtuigen van de SSN en Mitropa restauratiekar.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 12 mei 2007 @ 09:28:23 #63
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49293984
De DEII-186 die vanmorgen een korte stop in Aalten maakte








Jammer dat de laatste 2 foto's niet echt geweldig gelukt zijn
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  zaterdag 12 mei 2007 @ 10:36:34 #64
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49294665
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 23:08 schreef thats-me het volgende:
Kijk zo ziet het er uit als een dromedaris voor de trein loopt.
Rijdt ook gewoon door Hier in Nederland zouden ze het spoor meteen voor 3 uur sluiten

[ Bericht 3% gewijzigd door Wadloper op 12-05-2007 11:08:07 ]
pi_49295516
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:28 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
De DEII-186 die vanmorgen een korte stop in Aalten maakte


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Jammer dat de laatste 2 foto's niet echt geweldig gelukt zijn
t Blijft toch een Schattig treintje!

beter hadden ze de De-1 / De-2 op grote revisie gestuurt ipv kwaklopers aan te schaffen

(ok is zo onrendabel als de pest :p)
pi_49295532
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 10:36 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Rijdt ook gewoon door Hier in Nederland zouden ze het spoor meteen voor 3 uur sluiten
als het kameel vs Wadloper / VIRM / DM90 is zowiezo dan komt die trein niet meer verder
  zaterdag 12 mei 2007 @ 11:43:27 #67
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_49295808
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 11:28 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

t Blijft toch een Schattig treintje!

beter hadden ze de De-1 / De-2 op grote revisie gestuurt ipv kwaklopers aan te schaffen
Dat hebben ze toch gedaan? Door die revisie heeft de DE-2 (of tenminste, een paar dan) dienstvaardig de 21 eeuw gehaald. Daarmee hebben ze gewoon bijna Plan U (10 jaar jonger) overleefd!
pi_49296053
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 11:43 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat hebben ze toch gedaan? Door die revisie heeft de DE-2 (of tenminste, een paar dan) dienstvaardig de 21 eeuw gehaald. Daarmee hebben ze gewoon bijna Plan U (10 jaar jonger) overleefd!
njah had liever alle DE-2 / DE-1 stellen nog gehad :-D ipv kwaklopers :p
  zaterdag 12 mei 2007 @ 12:57:40 #69
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_49297594
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:07 schreef Brembo het volgende:

[..]

Frankrijk, vandaar dat we die prachtige 1600's toen gekozen hadden! En nog wat lokale spoorbaantjes.

Geloof in de jaren '30 is gekozen voor 1,5 kV omdat je dan met een houten ladder geisoleerd bent van de rijbaan. Bij onderhoudt hoef je dan de stroom niet van de bovenleiding afhalen. Bij hogere spanningen wel.

In de oostblok landen wordt veel materieel uit de russische tijdperken opgeknapt en gereviseerd met EU-geld. Maar voor hun is een Plan U gewoon een standaard trein, niet echt heel veranderd lijkt me.
In Engeland hebben ze ook ooit nog ergens 1500V gehad, tot in de jaren '70 ergens. Toen ze daar van afstapten hadden ze wat locs over, die heeft de NS toen overgenomen als de 1500-serie.

In NLheeft men overigens in de jaren '20 al gekozen voor 1500V, het oudste elektrische materieel van NS heet niet voor niets mat '24. In Frankrijk kwamen ze er al in de jaren '50 achter dat er betere systemen bestaan (25kv wisselspanning bijvoorbeeld), maar hier bleven we met 1500V (tegenwoordig stiekem 1800V) voortsukkelen.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:13:57 #70
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_49297951
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:28 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
De DEII-186 die vanmorgen een korte stop in Aalten maakte


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Jammer dat de laatste 2 foto's niet echt geweldig gelukt zijn
Wat een liev treintje
  zaterdag 12 mei 2007 @ 17:00:05 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49303415
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 12:57 schreef ReisT het volgende:

[..]
In Frankrijk kwamen ze er al in de jaren '50 achter dat er betere systemen bestaan (25kv wisselspanning bijvoorbeeld), maar hier bleven we met 1500V (tegenwoordig stiekem 1800V) voortsukkelen.
In Frankrijk rijden de treinen nog steeds op 1500V de steden binnen. Het 1500V systeem voldoet voor Nederland best, ze zijn net met een leuk uitbreidingsprogramma bezig, dus het blijft nog wel even bestaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 12 mei 2007 @ 17:01:38 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49303453
Hierbij trouwens mijn complimenten aan de HSA: zowel vanmorgen als vanmiddag keurig op tijd met de 186 door Purmerend. Foto's volgen morgen of overmorgen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49303928
Heb je nog gezwaaid naar Fles ?
pi_49308073
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 17:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

In Frankrijk rijden de treinen nog steeds op 1500V de steden binnen. Het 1500V systeem voldoet voor Nederland best, ze zijn net met een leuk uitbreidingsprogramma bezig, dus het blijft nog wel even bestaan.
treinstellen die zowel op 1500VDC als 25KVAC kunnen rondrijden zou een uitkomst bieden..

dan kan je op je dooie gemak baanvakken verhogen naar 25KVAC
pi_49308612
wordt een gezellig tunneltje in zwitserland trouwens
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:49:31 #76
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49308647
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 17:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog gezwaaid naar Fles ?
Die stapte pas in Arnhem in he
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_49309007
Fles is gestrand in Breda, door werkzaamheden geen treinverkeer meer tussen Bredan/Roosendaal en Dordrrecht... Moet ie weer terug via Tilburg
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:30:41 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49309771
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 17:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog gezwaaid naar Fles ?
Dan zou de foto bewogen zijn.

Is ie gestrand met de 186, of is ie ergens onderweg afgestapt? Als ze na Purmerend nog naar Breda gereden zijn, moeten ze niet vergeten te tanken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49310717
voordeel van een diesel.. die ken overal karren
pi_49311564
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan zou de foto bewogen zijn.

Is ie gestrand met de 186, of is ie ergens onderweg afgestapt? Als ze na Purmerend nog naar Breda gereden zijn, moeten ze niet vergeten te tanken.
Geen idee ik sprak m net, toen zei ie dat ie zo'n 180 km ofzo met dat ding was meegeweest, maar doodziek werd van sommige treinennerds die ook mee gingen. Hij heeft daarna nog een rondje gedaan geloof ik...
pi_49311673
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:21 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Geen idee ik sprak m net, toen zei ie dat ie zo'n 180 km ofzo met dat ding was meegeweest, maar doodziek werd van sommige treinennerds die ook mee gingen. Hij heeft daarna nog een rondje gedaan geloof ik...
foto fappers zeker?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:47:50 #82
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49312713
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:21 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Geen idee ik sprak m net, toen zei ie dat ie zo'n 180 km ofzo met dat ding was meegeweest, maar doodziek werd van sommige treinennerds die ook mee gingen. Hij heeft daarna nog een rondje gedaan geloof ik...
En wat voor gedrag hadden die treinnerds dan?

Ik was overigens niet mee, ben lekker thuis gebleven vandaag
pi_49313252
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:47 schreef Wadloper het volgende:

[..]

En wat voor gedrag hadden die treinnerds dan?

Ik was overigens niet mee, ben lekker thuis gebleven vandaag
jij gaat over een jaar of 15 mee met een wadloper excursie he? :p
  zaterdag 12 mei 2007 @ 22:30:46 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49314652
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 17:01 schreef Duvel het volgende:
Hierbij trouwens mijn complimenten aan de HSA: zowel vanmorgen als vanmiddag keurig op tijd met de 186 door Purmerend. Foto's volgen morgen of overmorgen!
Da's heul bluf dikke flapkees, er stond niemand in Purmerend die op jou had kunnen lijken, en we hadden daar op de heenweg een grove +11
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49314968
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
wordt een gezellig tunneltje in zwitserland trouwens
Deze? http://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel
Die lift lijkt me ook wel stoer, ik weet al waar ik op wintersport wil
............................
  zaterdag 12 mei 2007 @ 22:44:06 #86
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49315229
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:59 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

jij gaat over een jaar of 15 mee met een wadloper excursie he? :p
Denk het wel ja
pi_49315273
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 22:44 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Denk het wel ja
als ze dan nog niet van ellende uit elkaar geploft zijn though
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:05:48 #88
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49315964
Zal vast wel 1 bewaard kunnen blijven, onderdelen genoeg
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:07:49 #89
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_49316068
hoi
pi_49316989
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:05 schreef Wadloper het volgende:
Zal vast wel 1 bewaard kunnen blijven, onderdelen genoeg
ja

Veolia kennende zal dat bouwpakket worden
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:54:57 #91
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_49318117
op rijdendpersoneel kunnen ze niet echt lachen om het Kameel kopt Trein filmpje
  zondag 13 mei 2007 @ 01:12:28 #92
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49320543
In het kader van inefficiënte personeels inzet rijdt trein 787 het stuk Amf-Dv achter de 1787 aan, zal niet stoppen te Dv maar wel kopmaken richting Zl, en passant worden daarmee reizigers uit Dv naar Zl genaaid omdat die een halfuur voor het keren van de 787 hun laatste verbinding hebben.

Het is idee is leuk, de uitvoering minder. Waarom niet de 3787 doorjassen Ah-Zl?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 13 mei 2007 @ 09:46:22 #93
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49323992
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]
Veolia kennende zal dat bouwpakket worden
Precies, dus kan je uit de verschillende bouwpakketten onderdelen halen
  zondag 13 mei 2007 @ 09:53:02 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49324037
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:12 schreef MREn het volgende:
In het kader van inefficiënte personeels inzet rijdt trein 787 het stuk Amf-Dv achter de 1787 aan, zal niet stoppen te Dv maar wel kopmaken richting Zl, en passant worden daarmee reizigers uit Dv naar Zl genaaid omdat die een halfuur voor het keren van de 787 hun laatste verbinding hebben.

Het is idee is leuk, de uitvoering minder. Waarom niet de 3787 doorjassen Ah-Zl?
Klinkt als weer een geval van "treintjes rijden, NOT reizigers vervoeren" Gisteravond ook, ik sta te Ut te wachten op de IC van 21:50 naar Enschede. Heel perron vol. Er komen 3 bakjes ICM aan, die worden aan het uiterste zuiden van het perron geparkeerd. Niemand stapt in, iedereen verwacht blijkbaar nog een stel. Geen omroep of niks. En opeens rijden die 3 bakjes weer weg, en dat was het dan "Daaaag, paar honderd man met een half uur aan je broek om helemaal niks En bedankt dat u met NS gereisd heeft "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49325273
Gisteren nog een appart voorval op station en het cafetaria in wierden

Gisteravond, ging ik na de cafetaria op/naast het station, Om me avondmaal op te halen, komt daar een dronken Brit binnen lopen. Loopt naar een medewerker (ex-collega van mij) en vraagt of ze toevallig weet waar ..... woont. Ze weet het niet en ook andere kunnen geen antwoord geven. Hij pakt zijn paar plastic tassen weer op en loopt het station op. Helemaal na het uiteinde van perron 2/3 en gaat dan even "zwaaien" na voor bij rijdende treinen. Ruim 5 minuten later komt ie weer binnen, met de vraag waar hij hier ergens een "Coffeeshop" zit, ook hier kon niemand antwoord op geven en dus vertrekt hij. Loopt ie de straat over en gaat dan maar in het bus hokje zitten, wachten op een bus die er niet zal komen (rijden hier geen bussen).
  zondag 13 mei 2007 @ 12:08:43 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49326279
Connexxion is ook weer eens in het nieuws

bron
quote:
Het treinverkeer tussen Amersfoort en Barneveld-Noord is zondagochtend ontregeld doordat niet genoeg machinisten beschikbaar zijn.
De helft van het normale aantal treinen rijdt, laat spoorbeheerder ProRail weten.

Door het personeelstekort bij vervoerder Connexxion moeten reizigers tussen Amersfoort en Ede-Wageningen rekening houden met een vertraging van een kwartier.
Het is nog niet bekend tot wanneer deze situatie duurt.
Connexxion is sinds december de vervoerder op de zogenoemde Valleilijn tussen Amersfoort en Ede-Wageningen.
Blijkbaar is er niet eens meer iemand om zulks naar de buitenwereld te communiceren, dat moet Prorail dan maar doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49326329
Dat is elke zondag het geval Fles
pi_49326334
edit: het nieuws bericht was dus al net iets eerder gepost
Dat dit nu pas in het nieuws is is al een hele tijd zo. (op zondag)

ps. OHIH en Somda liggen (bij mij) plat.
  zondag 13 mei 2007 @ 12:13:39 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49326390
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is elke zondag het geval Fles
Teveel machinisten uit de Bible Belt?

sowieso, dan is dit natuurlijk ook niet waar:
quote:
Het is nog niet bekend tot wanneer deze situatie duurt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 mei 2007 @ 12:14:46 #100
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49326418
Er is een fout opgetreden bij het verbinden met de database.
Neem contact op met de beheerder!

Bij mij ook dus
  zondag 13 mei 2007 @ 12:18:24 #101
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_49326519
Dat somda is sinds donderdagavond ook niet meer wat het geweest is kwa spotsinvoer. Dramatisch gedaald. Dan zijn er dus of een hoop noobs die geen treinnummers kunnen opzoeken, of een hoop mensen hebben somda de rug toe gekeerd
  zondag 13 mei 2007 @ 12:33:54 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49326885
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Da's heul bluf dikke flapkees, er stond niemand in Purmerend die op jou had kunnen lijken, en we hadden daar op de heenweg een grove +11
Dan had je beter uit je doppen moeten kijken. En een nieuw horloge moeten kopen volgens mij. Maar ik post vanavond, met een beetje mazzel, wel wat bewijs. Ik heb hier geen mogelijkheid om m'n foto's van m'n toestel te halen.

Hoe weet je nou of iemand op mij kan lijken?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 13 mei 2007 @ 12:42:17 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49327116
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:33 schreef Duvel het volgende:
Dan had je beter uit je doppen moeten kijken. En een nieuw horloge moeten kopen volgens mij. Maar ik post vanavond, met een beetje mazzel, wel wat bewijs. Ik heb hier geen mogelijkheid om m'n foto's van m'n toestel te halen.

Hoe weet je nou of iemand op mij kan lijken?
Ik zal de footage nog weleens bekijken dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49327477
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Teveel machinisten uit de Bible Belt?

sowieso, dan is dit natuurlijk ook niet waar:
[..]
oh waar kan ik me aanmelden zondag ochtend heb ik toch niks te doen

zo moeilijk kan zo`n treintje heen en weer laten hobbelen ook niet zijn
  zondag 13 mei 2007 @ 13:17:17 #105
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_49328070
Tot dat je het elke dag 10x op en neer moet. Dan piep je wel anders

* Zug-Chef vindt Arriva, Veolia en Connexxion-mcn'en stumperds 1e rang
pi_49328133
quote:
Op zondag 13 mei 2007 13:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Tot dat je het elke dag 10x op en neer moet. Dan piep je wel anders

* Zug-Chef vindt Arriva, Veolia en Connexxion-mcn'en stumperds 1e rang
dan moderniseer ik handmatig die plan V!
  zondag 13 mei 2007 @ 13:20:57 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49328163
quote:
Op zondag 13 mei 2007 13:19 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dan moderniseer ik handmatig die plan V!
Begin maar met het herfunctionaliseren van die "schoonmaakkast"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49328217
quote:
Op zondag 13 mei 2007 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Begin maar met het herfunctionaliseren van die "schoonmaakkast"
Goed plan!
  zondag 13 mei 2007 @ 16:29:42 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49334823
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:33 schreef Duvel het volgende:
Dan had je beter uit je doppen moeten kijken. En een nieuw horloge moeten kopen volgens mij. Maar ik post vanavond, met een beetje mazzel, wel wat bewijs. Ik heb hier geen mogelijkheid om m'n foto's van m'n toestel te halen.

Hoe weet je nou of iemand op mij kan lijken?
Oh sorry, ik nam aan dat je jonger dan 55 was
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 mei 2007 @ 16:41:55 #110
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49335213
quote:
Op zondag 13 mei 2007 16:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh sorry, ik nam aan dat je jonger dan 55 was
  zondag 13 mei 2007 @ 17:34:58 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49336815
Een ritje maken met Fles, deel honderdtwaalf

Poeh hee, de wekkert om 05:45. Doetie anders nooit Anyway, de bus van 6:30 bracht me ruim op tijd op Utrecht Centraal om voorraden in te slaan voor onderweg. En passant mocht ik daarbij getuige zijn van het feit dat de AH to go GESLOTEN was, jawel. En buiten diepe nacht gebeurt dat hoogst zelden. Ding is 131 uur per week open... Maar goed, de kiosk was wel open, en bepakt en bezakt nam ik de ICE 223 van 07:00 naar Arnhem, en door via o.a. "Asschaffenburg" naar München Hbf. In Arnhem bleek dat de AH to Go daar op zaterdag pas om 8 uur open ging, dus daar had ik opnieuw niets aan. Dan maar wachten op de 186, die XBM al in Aalten gespot had:



En jawel, een paar minuten te laat, gespoorwijzigd en al:


Zo konden we aan het volgende excursiepunt beginnen, een ritje terug naar Utrecht, iets minder snel, en natuurlijk flink minder comfortabel, hoewel het nog altijd prima te doen was Beetje jammer dat we in Ede-Wageningen moesten wachten op de IC naar Den Haag, die uiteindelijk met +7 weg kon, maar ja, niks aan te doen. Via Utrecht en Amsterdam kwamen we aan in Hoorn.



In Hoorn namen we de Stoomtram naar Medemblik, waarvan 5 of 6 rijtuigen gereserveerd waren voor Vliegbasis Leeuwarden (en 2 voor ons, toch ook 86 man). Anyway, daarmee werd door het fraaie West-Friesland gekacheld met een baanvaksnelheid van ongeveer 20 km/h, maar meestal minder



Vlak voor aankomst in het eerste station, station Wognum-Nibbixwoud, nog even een bakfietser op een overweg gespot. Die bleek bij het historisch verantwoorde gebeuren te horen



Station Wognum-Nibbixwoud (MET kloksein):



Uiteindelijk bereikten we Medemblik, waar het station helaas volledig in de steigers stond. Zodanig, dat het nog een hele kunst was om het bordje enigszins acceptabel op de foto te krijgen (zie onderaan deze post). In Medemblik moest het lokje omlopen voor de terugweg.



Mooi schildje op het lokje, moet nog wat rode verf bij.



En gelukkig voor de locals bleek dat men in Medemblik ook over SNEL personenvervoer beschikt



Nog een statieportret van het lokje:



En via het fraaie stationnetje van Twisk



Bereikten we Hoorn, waar nog even een statieportret gemaakt kon worden. Ik noem het "Prettig ijzer uit het boerenland". Over 300 jaar brengt dit miljoenen op, echt waar



Tot slot nog de trein gespiegeld in een of ander reclamebord MET het stationsnaambordje van Hoorn. Zeer de moeite waard, volgens sommigen



Alle gekheid op een seinpaal: wel weer 9 nieuwe bordjes:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 mei 2007 @ 17:44:35 #112
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_49337134
Cool, alleen heb je bordje Marnehuizen niet
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  zondag 13 mei 2007 @ 17:46:07 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49337177
quote:
Op zondag 13 mei 2007 17:44 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Cool, alleen heb je bordje Marnehuizen niet
ow kap toch eens met janken over dat kutdorp

dat komt heus wel een keer, maar niet nu
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 mei 2007 @ 18:00:16 #114
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_49337591
Whehe, leuk gehad Fles
  zondag 13 mei 2007 @ 19:02:58 #115
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49339491
Tof verslagje
Had dat ding nog wel genoeg diesel om weer helemaal naar de Achterhoek te kachelen?
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_49339602
quote:
Op zondag 13 mei 2007 19:02 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Tof verslagje
Had dat ding nog wel genoeg diesel om weer helemaal naar de Achterhoek te kachelen?
ze hebben gewoon achter de ICM gehangen joh
pi_49339609
quote:
Op zondag 13 mei 2007 19:02 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Tof verslagje
Had dat ding nog wel genoeg diesel om weer helemaal naar de Achterhoek te kachelen?
Zal toch wel een tank van 1.000 Liter onderhangen, met een verbruik van 1:1 kan je wel een beetje rond tuffen door Nederland. Ding komt ook nog gewoon de bult op bij de Hemtunnel, of komt ie er met 100 km/h inschieten .
  zondag 13 mei 2007 @ 19:10:23 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49339700
quote:
Op zondag 13 mei 2007 19:07 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zal toch wel een tank van 1.000 Liter onderhangen, met een verbruik van 1:1 kan je wel een beetje rond tuffen door Nederland. Ding komt ook nog gewoon de bult op bij de Hemtunnel, of komt ie er met 100 km/h inschieten .
Nou dat viel nog niet mee idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49339781
Bavaria uit blik en wie ziet er nou een trein in dat billboard??
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  zondag 13 mei 2007 @ 19:16:30 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49339875
quote:
Op zondag 13 mei 2007 19:13 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
wie ziet er nou een trein in dat billboard??
GOED kijken. Naar de trein.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49340413
ja tis slecht te zien hoor.. maar het is te zien xD
pi_49342482
Tof, mijn tante heeft nog gewoond in het station van Opperdoes (toen het inmiddels geen station meer was )
  zondag 13 mei 2007 @ 20:58:17 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49343018
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:42 schreef SNArky het volgende:
Tof, mijn tante heeft nog gewoond in het station van Opperdoes (toen het inmiddels geen station meer was )
Hier ja?



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49343814
Jup, volgens mij is ze er zelfs geboren.
  zondag 13 mei 2007 @ 22:16:44 #125
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_49345920
  zondag 13 mei 2007 @ 22:22:16 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49346119
Goed, ik dus zaterdagochtend te traag mijn bed uit, waardoor ik geen tijd meer had om een mooie spotplek uit te zoeken rondom Purmerend, dus werd het een van de dichtstbijzijnde en toch licht bijzondere plaatsen, het dienstregelingspunt Nhk: de brug over het Noord Hollands Kanaal.

Na even wachten en het passeren van een DDAR en Plan T, kwam daar vanuit de Vinex-jungle (voorheen de weilanden) de 186 tevoorschijn.







Dat was het voor die ochtend, Fles op weg naar de stoomtram.

In de middag andersom. Omdat ik wat later dan verwacht terug was uit Amsterdam, andermaal geen tijd voor een gave spotplek, daarom maar station Purmerend. Net als in de nostalgische begintijd van mijn treinenhobby!





En daar verdween de 186 dus weer, netjes door veilig sein, richting Zaandam.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 13 mei 2007 @ 22:24:51 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49346203
Laat maar, foutje!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 13 mei 2007 @ 22:26:13 #128
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_49346252
Leuke picca's man
  zondag 13 mei 2007 @ 22:30:25 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49346398
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke picca's man
Thanks! Ik vond het verslag van Fles ook leuk, alleen mis ik nog wanneer Fles nou afknapte en afstapte, en waarom? Of heb ik daar overheen gelezen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 13 mei 2007 @ 22:40:22 #130
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_49346728
Waarschijnlijk omdat ie nog 2 bordjes moest
  zondag 13 mei 2007 @ 22:42:34 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49346793
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarschijnlijk omdat ie nog 2 bordjes moest
Oh ja, goede reden!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 14 mei 2007 @ 09:04:08 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49353327
Nou, waarschijnlijk niet dus

Maar na terugkomst in Hoorn had ik de keus:

1. bijna anderhalf uur wachten, en nog de rest van de dag met de sociaalgehandicapten onderweg
2. meteen door naar Amsterdam, bier en zelf een rondje maken.

Wat zou je doen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Dr_Flash op 14-05-2007 09:12:04 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 mei 2007 @ 09:16:46 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49353551
quote:
Op maandag 14 mei 2007 09:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, waarschijnlijk niet dus

Maar na terugkomst in Hoorn had ik de keus:

1. bijna anderhalf uur wachten, en nog de rest van de dag met de sociaalgehandicapten onderweg
2. meteen door naar Amsterdam, bier en zelf een rondje maken.

Wat zou je doen?
Bier halen en me in anderhalf uur zo bezatten dat ik mee kan komen met de sociaalgehandicapten? Ook in Hoorn hebben ze bier.
Wat was er zo erg aan je medereizigers?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49353678
Ik citeer vanaf http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?p=135161#135161
quote:
Na een tijdje viel me het volgende plaatje op.
Wie was toch ook alweer de man met zijn stationsnaam bordjes.


  maandag 14 mei 2007 @ 09:23:56 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49353705
quote:
Edje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49353867
Dr_Flash is goed geflashed
  maandag 14 mei 2007 @ 09:31:41 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49353882
quote:
Ghehehe!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49354196
geniaal
  maandag 14 mei 2007 @ 09:51:42 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49354355
quote:
Op maandag 14 mei 2007 09:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
geniaal
Nou nou, geniaal hoor

Je kan het overdrijven natuurlijk. Dan had minstens dat bordje zelf er ook bij gemoeten. En het treinstelnummer. Grappig doorkijkje, dat zeker Goed gezien, oplettende fotograaf
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 mei 2007 @ 11:48:22 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49357630
quote:
Op maandag 14 mei 2007 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Goed gezien, oplettende fotograaf
Had jij zo goed opgelet, had je me bij Nhk zien staan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 14 mei 2007 @ 11:58:23 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49357985
Nee, ik zat links in de trein. Bovendien keek ik naar station Purmerend, en daar stonden alleen bejaarden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 mei 2007 @ 12:03:33 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49358172
quote:
Op maandag 14 mei 2007 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, ik zat links in de trein. Bovendien keek ik naar station Purmerend, en daar stonden alleen bejaarden
Ja, dat kan gebeuren, helaas. En op de terugweg zat je er al niet meer in, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 14 mei 2007 @ 12:14:33 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49358581
quote:
Op maandag 14 mei 2007 12:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, dat kan gebeuren, helaas. En op de terugweg zat je er al niet meer in, toch?
Nee. Op de terugweg verkoos ik een DDARretje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 mei 2007 @ 12:15:09 #144
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49358608
quote:
Op maandag 14 mei 2007 09:04 schreef Dr_Flash het volgende:
1. bijna anderhalf uur wachten, en nog de rest van de dag met de sociaalgehandicapten onderweg
Sociaal gehandicapten
pi_49358932
Nou als je een 18 jarige ziet duimen.... Dan weet ik genoeg
  maandag 14 mei 2007 @ 12:27:10 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49359045
quote:
Op maandag 14 mei 2007 12:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou als je een 18 jarige ziet duimen.... Dan weet ik genoeg
Mochten personen onder de 30 tòch mee?!?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 14 mei 2007 @ 12:32:28 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49359196
quote:
Op maandag 14 mei 2007 12:27 schreef Duvel het volgende:

Mochten personen onder de 30 tòch mee?!?
Onder begeleiding

Nee, ik overdrijf wel een beetje hoor, er waren ook zat "normale" lui mee Maar goed, dat soort activiteiten trekt nou eenmaal een vrij specifiek soort publiek, zeg maar. Leuk ritje, maar ik zal zoiets niet meer in m'n eentje doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49359556
quote:
Op maandag 14 mei 2007 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Onder begeleiding

Nee, ik overdrijf wel een beetje hoor, er waren ook zat "normale" lui mee Maar goed, dat soort activiteiten trekt nou eenmaal een vrij specifiek soort publiek, zeg maar. Leuk ritje, maar ik zal zoiets niet meer in m'n eentje doen
je komt er ook altijd telaat mee he
pi_49360129
quote:
aah nu zie ik t plaatje wel.. stom school netwerk !

en eh waar is die groentemeneer eigenlijks gebleven? al een paar dagen niet gezien xD
  maandag 14 mei 2007 @ 12:58:36 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49360208
quote:
Op maandag 14 mei 2007 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Onder begeleiding

Nee, ik overdrijf wel een beetje hoor, er waren ook zat "normale" lui mee Maar goed, dat soort activiteiten trekt nou eenmaal een vrij specifiek soort publiek, zeg maar. Leuk ritje, maar ik zal zoiets niet meer in m'n eentje doen
Dat kan ik me voorstellen. Ik ben twaalf jaar geleden in mijn eentje meegeweest met de werkgroep 1501. Op zich wel lollig, maar je moet het net treffen met de mensen die in je buurt zitten. En dat kan best lastig zijn bij het treinenminnende publiek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 14 mei 2007 @ 13:02:14 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49360377
quote:
Op maandag 14 mei 2007 12:58 schreef Duvel het volgende:
Dat kan ik me voorstellen. Ik ben twaalf jaar geleden in mijn eentje meegeweest met de werkgroep 1501. Op zich wel lollig, maar je moet het net treffen met de mensen die in je buurt zitten. En dat kan best lastig zijn bij het treinenminnende publiek.
Ja precies, ik scharrel volgende keer wel wat lui van Rondje NL bij elkaar Met een paar vrienden kan je best dikke pret hebben natuurlijk

Die 1501 zag ik ook nog door Ut kachelen trouwens zaterdag Met de 1315 erachteraan. Maar ging te snel, geen foto.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')