Dat denk ik echt hoor.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik denk toch dat het te maken heeft met een laatste note en een zelfdoding in combinatie met een trein
quote:Door omstandigheden hebben wij moeten besluiten om per direct alle omloop- en dienstregeling-gegevens te wissen.
Om jullie zoveel mogelijk van dienst te zijn zal Somda zo snel mogelijk weer open gesteld worden, zonder die gegevens.
Dat betekent dat jullie binnenkort het forum weer kunnen gebruiken en ook de reeds ingevoerde spots kunnen bekijken.
Het invoeren van spots zal zo snel mogelijk weer mogelijk gemaakt worden.
Binnen het beheer zijn we inmiddels druk bezig met het zoeken naar andere oplossingen en een herinrichting van Somda.
Mailen is uiteraard mogelijk, maar hierbij wel het verzoek om dit beperkt te houden zodat wij zoveel mogelijk tijd kunnen
besteden aan het 'reanimeren' van Somda.
Dat is voor mij eigenlijk het enigequote:Op donderdag 10 mei 2007 22:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Wel erg jammer is het voor wat betreft de bijzondere ritten
Ja, dat is wel jammer dat juist dat niet meer te vinden zal zijn, tenzij Prorail medewerkers en andere spoororganisaties hierbij een handje gaan helpenquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Wel erg jammer is het voor wat betreft de bijzondere ritten
Dat gebeurde dus al, en het is maar de vraag in hoeverre dit in de toekomst nog zo zal zijn...quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, dat is wel jammer dat juist dat niet meer te vinden zal zijn, tenzij Prorail medewerkers en andere spoororganisaties hierbij een handje gaan helpen
Mja, wordt een kosten-baten verhaal natuurlijk. Je kan er geheel belangeloos ontzagwekkend veel tijd en energie in gaan stoppen, en dan? Dan weten een paar spotters waar ze moeten gaan staan om voor de tagtugduuzendste keer een plan V of een koploper te knallen. Jottum.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
Willen ze het weer een beetje goed laten functioneren, dan zullen ze toch echt het spoorboekje over moeten tikken en hier een database aan moeten koppelen om zo eigen omlopen te genereren
Daarbij kan met behulp van spotters weer een goede omloopstructuur gecreërd worden, maar of dit ook echt zo zal gebeuren, ik betwijfel het.
Ik let echt niet op "de lengte van treinen volgens wat vage voorspellingen" als ik een rondje ga plannen hoorquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
Mij gaat het meer om de lengte van de treinen, omdat als je een keer moet reizen, je dat zo comfortabel mogelijk doet natuurlijk
Nou, en wat weer een drama allemaalquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:31 schreef thats-me het volgende:
Somda is weer online!!
Ja, precies net zoveel als je met een Excelsheetje ook in drie minuten in elkaar kunt sleutelen. Want wat zal mij het bommen welk treinstel ene Peterselieman in welke plattelandsboemel dan ook gezien heeftquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
Maar als ik OHIH goed begrijp, zijn er geen dienstregelingen en omlopen meer te bewonderen, maar kun je straks nog wel spots invoeren.
Wat waar wanneer rijdt zal me worst wezen, maar ik ben zeer benieuwd waarom jij denkt dat een bepaalde GE foto op een zondag genomen is?quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:38 schreef Duvel het volgende:
BTW: Wie een DDAR-VI wil zien neemt Google Earth erbij, en dan station Purmerend. Ik neem tenminste aan dat het daar om DDAR gaat omdat DDM er zeldzaam is (zeker op zondag).
quote:Oproep
Wij zoeken enthousiaste mensen die samen met ons Somda weer willen opbouwen.
Op korte termijn zien wij mogelijkheden om weer dienstregelingen online te krijgen door die uit het (openbare) spoorboekje over te nemen.
Heb je wat tijd over en wil je hier aan meewerken, meld je dan aan via het Feedback-formulier.
Omdat de parkeerplaats bij het winkelcentrum leeg is.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat waar wanneer rijdt zal me worst wezen, maar ik ben zeer benieuwd waarom jij denkt dat een bepaalde GE foto op een zondag genomen is?
Lees het topic even door.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:41 schreef Zug-Chef het volgende:
DD-AR VI = DDM, DD-AR VI bestaat namelijk niet
ja wel ja joh er komt hier ook geen fuck van terecht natuurlijk. Wel jammer even goed dat iedereen al die tijd er vanuit ging dat die omlopen voorspeld werden op basis van al die spots die iedereen invoerde. Dat iedereen die dat deed, jarenlang ECHT het idee had dat hij wat toevoegde. En nu blijkt dat het alleen maar het cross-checken van automatisch binnenstromende data geweest is.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Spoorboekje = basiskennis Waarom dit in hemelsnaam overtypen voor op internet
Fles, ik zelf denk dat de politie er niet zozeer direct mee te maken heeft maar dat eerder de NS/ProRail/weetikwie een pittige juridische brief bij somda heeft gedropt met anders een enge rechtzaak in het vooruit zicht.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Er zijn mijns inziens 2 mogelijkheden.
1. Er is om wat voor reden dan ook zware druk uitgeoefend, laten we het bedreiging noemen, om
a. die site plat te gooien
b. geen mededelingen te doen over het waarom
c. te proberen te doen alsof het ooit nog goed komt ("bewaar je spotbriefjes").
In dit scenario kan ik me niets anders voorstellen dan OFZe zijn door de politie gesommeerd om zwaarwegende redenen te stoppen OF Ze zijn door een externe partij dusdanig serieus bedreigd dat ook dan de politie er wel mee te maken zal gaan krijgen.
2. Het is gewoon een ontzettende grap, om te kijken hoe hard we happen. En ondanks dat 1 april alweer een tijdje geleden is, hoop ik eerlijk gezegd dit laatste voor de mensen achter die site...
Maar ik sta uiteraard open voor iedere andere realistische hypothese.
De gegevens waren er al, maar alleen de materieelvoorspelling moest even ingekopt wordenquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja wel ja joh er komt hier ook geen fuck van terecht natuurlijk. Wel jammer even goed dat iedereen al die tijd er vanuit ging dat die omlopen voorspeld werden op basis van al die spots die iedereen invoerde. Dat iedereen die dat deed, jarenlang ECHT het idee had dat hij wat toevoegde. En nu blijkt dat het alleen maar het cross-checken van automatisch binnenstromende data geweest is.
En dan nog wanhopig gaan vragen wie er alsjeblieft wil meedoen om het spoorboekje over te kloppen
Waar zijn die gasten mee bezig joh
Dat ze beter in de lak zitten schijnt te komen doordat ze in de jaren '80 betere verf gebruiken dan in de jaren '90. Daardoor zitten oudere treinen nu soms beter in de lak dan nieuwere.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ze worden over het algemeen wel beter schoon gemaakt dan DDAR en zitten ook beter in de lak.
Toen die foto van Google werd genomen (2006/2006) bestond DD-AR VI in ieder geval niet meer...quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Lees het topic even door.DD-AR VI heeft bestaan.
Ja, dat klopt inderdaad.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Toen die foto van Google werd genomen (2006/2006) bestond DD-AR VI in ieder geval niet meer...
KUn je die foto posten?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 07:21 schreef LintuxCx het volgende:
Hier rond San Francisco rijdt trouwens de lelijkste trein rond die ik ooit gezien heb:
[afbeelding]
De BART. 't Is op een bepaalde manier meer een metro, maar hij dekt een redelijk groot gebied, op zich. Ook hebben ze hier een apart soort dubbeldekker (CalTrain) waarin de bovenste verdieping geen middenvloer heeft. Je kunt dus gewoon de andere verdieping zien, en de conducteur controleert ook kaartjes op beide verdiepingen tegelijk. Zoiets is toch wel heel geinig om te zien.Heb wel ergens een foto...
Geen idee, denk dat ze teveel naar star-trek hebben gekekenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:31 schreef JDude het volgende:
Wat een maf ding. Hebben ze daar een lagere maximumhoogte, dat ze zo'n vreemde constructie bedachten?
Van buiten ziet hij er anders heel erg hoog uitquote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:31 schreef JDude het volgende:
Wat een maf ding. Hebben ze daar een lagere maximumhoogte, dat ze zo'n vreemde constructie bedachten?
Treinen zijn daar juist veel groter, vandaar dat ze dit kunnen doen. Kijk maar eens naar de breedte!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:31 schreef JDude het volgende:
Wat een maf ding. Hebben ze daar een lagere maximumhoogte, dat ze zo'n vreemde constructie bedachten?
ICE's hebben namen op hun trein, plaatsnamenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:44 schreef NordicBlue het volgende:
Wat me wel opvalt is dat al die monster-locs (die 1e foto) een eigen naam hebben, net zoals KLM ieder toestel een naam geeft
Zouden ze hier ook moeten doen, met die internationale IC locs
Ik denk opzich als je geen bovenleiding wilt aanleggen, in keiharde rotsbodem. Diesel je enige alternatief is. Daarbij is diesel echt geen slechte treinbrandstof.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:36 schreef NordicBlue het volgende:
Wat me opvalt is dat ze daar helemaal niet op stroom rijden, maar op diesel
Global Warming ftw
stroom kan je veel schoner op wekken..quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:21 schreef Brembo het volgende:
[..]
ICE's hebben namen op hun trein, plaatsnamen.
[..]
Ik denk opzich als je geen bovenleiding wilt aanleggen, in keiharde rotsbodem. Diesel je enige alternatief is. Daarbij is diesel echt geen slechte treinbrandstof.
Als je ziet wat de Prorail/NS jaarlijks aan 1,5kV netwerk kwijt is, dan schrik je ook wel even. Laat staan wat de verliezen zijn.
Wat een onzin. Denk je dat de stroom door de bovenleiding uit de lucht komt vallen of zo?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:36 schreef NordicBlue het volgende:
Wat me opvalt is dat ze daar helemaal niet op stroom rijden, maar op diesel
Global Warming ftw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |