Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 22:06 |
![]() Hier alweer deel 65 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster. PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet. De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail. RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur) Amsterdam-Keulen (5x per dag) Schiphol-Berlijn (4x per dag) Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Tevens is het huilen over de 'lange' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen. | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 22:07 |
quote:hmm laat RTVwest eens opschieten met beelden / meer info :p | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 22:08 |
Slomo's ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 22:10 |
quote:zo ken ik er ook nog wel een paar.. :p | |
densmee | woensdag 2 mei 2007 @ 22:10 |
somda weet ook nog van niks | |
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2007 @ 22:10 |
TT751 meldt brand in 2 coupés. Men zal wel rijtuigen bedoelen ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 22:10 |
quote:wat voor stel is het? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2007 @ 22:10 |
quote:Die zijn allemaal aan het huilen ![]() | |
Duvel | woensdag 2 mei 2007 @ 22:11 |
quote:Of het is de wekelijkse ICK-fik aangestoken door de buurtpyromaan. Ik zie/hoor/lees het morgen wel, tabee. | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 22:11 |
quote:als het een fatsoenlijk stuk ijzer is geef ik ze geen ongelijk ![]() | |
Jerommeke.nl | woensdag 2 mei 2007 @ 22:13 |
Gaat hard met die topics, een per dag? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 22:14 |
quote:nou.. dan moet er maar een noodrem op ![]() | |
Luco | woensdag 2 mei 2007 @ 22:14 |
Ja... zieke treinenfappers ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 22:15 |
quote:Dat was toevallig zo, omdat er hier een aantal mensen het nodig vonden om even flink te gaan slowchatten ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 22:15 |
nee stomme 300 post topic vol limiet ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 22:15 |
quote:Liever zonder noodrem. Dan de ATB maar die ingrijpt ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 22:16 |
quote:Dat DDM en DDAR kan met eigenlijk gestolen worden ![]() Geef mij het Zwitsers toverijzer maar | |
#ANONIEM | woensdag 2 mei 2007 @ 22:16 |
Het is een plan V. En als alle twee de rijduigen in de fik staan, is dat een aardig brandje. Spanning is van de bovenleiding af, en de trein van Artie is daar reddeloos verloren zonder enig contact met de verkeersleiding... [ Bericht 85% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2007 22:17:52 ] | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 22:17 |
quote:okee! :-) | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 22:18 |
quote:Daar hebben ze er nog genoeg van Toeps ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 2 mei 2007 @ 22:18 |
Zo he! Had ik ff goed gegokt ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 22:18 |
quote:nou.. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 22:19 |
Oplappen doen ze zo'n stel denk ik niet meer | |
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2007 @ 22:19 |
quote:Wat komt daar aan fatsoenlijk ijzer langs dan? ![]() Ja de Thalys, maar dan heb je t wel gehad ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 mei 2007 @ 22:21 |
quote:Benjenouman! Nieteens op MSN. Of heb je me geblocked omdat je geen kusje op je geschaafde knie kreeg? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2007 @ 22:21 |
quote:Nou, dat wordt een lange avond Toeps ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2007 @ 22:22 |
quote: ![]() ![]() | |
densmee | woensdag 2 mei 2007 @ 22:22 |
quote:ICK ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 22:22 |
Getrokken treinen vind ik ook wel wat hebben. Die hebben we in het noorden namelijk alleen maar in goederenvorm ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 22:23 |
quote:Daar was zo weinig aan de hand dat het idd niet nodig was ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2007 @ 22:24 |
quote:Nu krijg ik wel een kusje op mijn knie he? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2007 @ 22:24 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 22:26 |
quote:Au ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 2 mei 2007 @ 22:27 |
![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 22:33 |
quote:hey t werkt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2007 @ 22:33 |
quote:Ga de kindertjes in Afrika voeren in plaats van te doen alsof een gezellig keuveltje zo'n vreselijk drama is zeg ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 22:37 |
quote:mischien toch eens Treinslowchat adden in de TT ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 2 mei 2007 @ 22:38 |
quote:Goed idee...dan mag het ![]() quote:Owja... sorry....jij bepaalde de regels hier he.... ![]() | |
densmee | woensdag 2 mei 2007 @ 22:39 |
heej het topic is aan het doodbloeden | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 22:39 |
Het zal mij benieuwen hoe de Inselzug in Harlingen Haven en Leer wordt omgeroepen in de GTW. Zouden alle stations waar de trein stopt opgenoemd worden? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 22:46 |
quote:de inselzug?! | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 22:52 |
Een doorgaande trein van Leer naar Harlingen Haven en terug. 2x per dag op vrijdag en zaterdag Ze zullen alle stations maar in het Duits en in het Nederlands achter elkaar op moeten noemen ![]() Dan ben je namelijk enkele minuten bezig | |
Socios | woensdag 2 mei 2007 @ 22:58 |
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. En weet jij de dienstregeling van die trein? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 23:00 |
Arriva.nl wel. Van Leer naar Harlingen Haven heeft te Groningen CS een stop op minuut .34 De semisneltrein vertrekt normaal gesproken om .33 De stoptijd bedraagt in Groningen dan ook 0 minuten ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 23:01 |
Over het stel dat in de fik stond: het schijnt V'tje 852 te zijn geweest | |
Brembo | woensdag 2 mei 2007 @ 23:09 |
quote:Duits, Nederlands en Fries ![]() quote:Daar heeft de NS ook weer een oplossing voor ![]() ![]() | |
SNArky | woensdag 2 mei 2007 @ 23:10 |
Ik fietste er vanavond langs, het deel dat in de brand stond was net onder het wegdek vandaan en het rookte behoorlijk (dit was rond 22:05). Wel een hoop politie en brandweer, ze hadden de kruising in de richting Tanthof ook helemaal afgezet. | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 23:19 |
quote:Wat dacht je van het setje van die Plan T + 4 keer Plan V laatst in de 1900. Die hebben er de gehele dag in gezeten. | |
SNArky | woensdag 2 mei 2007 @ 23:24 |
quote:Damn, je zal dan maar van Den Haag naar Eindhoven moeten ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 23:27 |
overleef ik wel hoor.. heb zl - nijmegen in 3xV ook overleeft :p | |
Alexxxxx | woensdag 2 mei 2007 @ 23:27 |
quote:Als het nou één keuveltje was geweest? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 23:31 |
quote:Toen ik dat stukje deed, had ik DD-IRM ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 23:33 |
quote:de eerste keer dat ik die lijn deed reed er ook IRM.. en lekker tot roosendaal | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 23:34 |
ik kwam toen net vanaf de maaslijn, dus dat andere stuk zat er toen niet in | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 23:35 |
quote:langeafstandsritten zijn tof :p | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 23:38 |
Even van Valkenburg naar Lw. Dat moet geen probleem zijn | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 23:40 |
quote:zonder overstappen maakt het nog toffer :p | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 23:42 |
Dan moet je een 800 hebben van Den Helder naar Maastricht. Of vroeger een 3500 van Maastricht naar Leeuwarden ![]() | |
NordicBlue | woensdag 2 mei 2007 @ 23:43 |
terug-vind-plaatjes ![]() | |
NordicBlue | woensdag 2 mei 2007 @ 23:43 |
Ik ga morgen trouwens van gvc naar ah ![]() Met de treinnummertje:2037 , schijnt een ICRm te zijn volgens somda, nog nooit in een ICRm gezeten ![]() | |
Wadloper | donderdag 3 mei 2007 @ 06:55 |
ICRm zit wel relaxt ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 mei 2007 @ 09:15 |
Ze hebben trouwens 4 jongens aangehouden voor de brand in het V'tje. Schade ¤700.000. Een bak schijnt er slecht aan toe te zijn. De andere valt wel mee. | |
Fred | donderdag 3 mei 2007 @ 09:21 |
Zouden ze hem dan serieus gaan repareren? | |
Peterselieman | donderdag 3 mei 2007 @ 09:26 |
Denk het niet, maar de schade moet natuurlijk wel vergoed worden | |
ReisT | donderdag 3 mei 2007 @ 10:01 |
Eindelijk een fotootje drvan:quote: | |
SNArky | donderdag 3 mei 2007 @ 10:07 |
Echt top hoe ze die gasten aanpakken. Pak ze maar in hun portemonnee. Van mij mogen ze desnoods hun hele leven ervoor werken om dit terug te betalen. | |
Dr_Flash | donderdag 3 mei 2007 @ 10:27 |
Is nou al bekend welk treinstelnumme het betrof? Misschien kunnen we eens een overzich maken van hoe de hele generatie Mat64 er inmiddels voor staat? Er zijn er toch flink wat kort gereden de laatste tijd... EN uitgebrand dus.. | |
Brembo | donderdag 3 mei 2007 @ 10:58 |
quote:Er rijdt ook een 2x Plan V rond en een 4x Plan V. Daarnaast nu weer een koploper (4+3). En voor de rest 3x Plan V geloof ik. Het is net sinterklaas de 3700 je weet nooit met wat ze aan komen zetten! | |
ArthurvanderVelden | donderdag 3 mei 2007 @ 11:11 |
Fles het is nummer 852 ! Ik heb het gister van redelijk dichtbij meegemaakt. Ik zat in de tegenmoet rijdende internationale sneltrein die een snelremming uitvoerde en op ongeveer 20 meter van het brandende gevaarte stond. Ik zat voorin en al vlug werden alle raampjes dichtgedraaid (was stuurstandrijtuig) Eerst werd omgeroepen dat de trein voor ons een technisch probleem had :lol: . daarna dat er brand was en er werd ook nog uitdrukkelijk gemeld dat onze trein geen brand had. Toen werden de eerste 3 bakken leeggemaakt, iedereen naar achter. Na dik een uur gingen we evacueeren, allmaal eruit via de voorste deur, dwz de deur van de machnist, dus nog even een blik kunnen werpen op de bok ![]() Daarna was het nog 20 meter lopen naar het perron van delft zuid, waar het voertuig geblust was. Ook weer een dik uur gestaand er werden bussen beloofd maar die zijn nooit gekomen, ergernissen onder de mensen maar wat ook opviel was een meereizende HC buiten dienst. Het treinpersoneel vond dat ie zich best even kenbaar had kunnen maken en oz had kunnen meehelpen, en dat werd nou niet echt stilgehouden ofzo. Affijn, legertje politie. TV-west de hele santemakraam. Na dik een uur - ik had zelf nog even vlug een rondje rond het station gelopen om te kijken of ik de tram kon vinden- kwam de zelfde trein weer voorreiden en maakte zijn rit af met nog extra stops op delft en leiden. | |
ReisT | donderdag 3 mei 2007 @ 11:52 |
quote:Hier http://www.nltrein.net/site/maatschappijen/nsr/plan_v/index.htm staat al een aardig lijstje. Is helaas alleen al een half jaar niet meer bijgewerkt. | |
Alexxxxx | donderdag 3 mei 2007 @ 11:56 |
Gebouwd in Meppel ![]() Merk en type: Hemos Eigenaar: ah vrij groenverzorging bv Land van herkomst: Nederland Locatie: München (Duitsland) Datum: 26 april 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij de Bauma 2007; Claas cabine; weg-rail-voertuig; enorme stofzuiger | |
Fred | donderdag 3 mei 2007 @ 12:00 |
quote:Dat blijft toch moeilijk voor NS en ProRail, de afhandeling van het treinverkeer bij calamiteiten. 2 tot 3 een trein laten stilstaan, terwijl in die zelfde tijd ook een ritje Dtz - Gd - Gv gemaakt had kunnen worden. Minder vertraging en minder chagarijnige mensen. En die bussen... Ze hadden jullie gewoon op de stadsdienst van Cxx moeten zetten naar Delft, was je er ook sneller geweest. | |
sander89 | donderdag 3 mei 2007 @ 12:15 |
quote:Waarvoor gebruiken die enorme stofzuiger dan? Want dat ding zuigt toch meteen alle stenen mee en dat lijkt me niet de bedoeling. | |
Alexxxxx | donderdag 3 mei 2007 @ 12:32 |
quote:het is van een groenbedrijf, dus ik vermoed vooral langs het spoor dingen zuigen ![]() ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 3 mei 2007 @ 12:52 |
Ik ga voor het eerst mee maken dat ik in een trein zit die vrijdag 4 mei om 20 uur stopt... | |
Fred | donderdag 3 mei 2007 @ 13:08 |
Stoppen ze dan echt? Lijkt me namelijk funest voor de dienstregeling | |
vw_caddy | donderdag 3 mei 2007 @ 13:17 |
Over de 852, ik weet dat de Bk bak zware schade heeft, maar is de ABk ook afgeschreven? | |
Ou-Tannu | donderdag 3 mei 2007 @ 13:25 |
quote:als alles stopt voor 2 min heeft elke trein gewoon 2 min vertraging.. kan prima? | |
Duvel | donderdag 3 mei 2007 @ 13:30 |
quote:Ik geloof dat dat ding gebruikt wordt om zand tussen de ballast vandaan te zuigen. | |
Fred | donderdag 3 mei 2007 @ 15:19 |
quote:Een trein staat toch niet gelijk stil? En rijdt daarna toch niet gelijk op de snelheid die de trein had voor het stoppen? Het zal dus meer dan 2 minuten kosten en dan heb je altijd nog te vraag wáár zet je zo'n trein stil. Lijkt me namelijk niet echt een pretje om in een tunnel stil te staan of bij Bacinol/Calvé/DSM bij Delft. Ben wel benieuwd hoe NS/ProRail dat regeld... | |
Ou-Tannu | donderdag 3 mei 2007 @ 15:33 |
quote:ik stel gewoon voor om exact 20:00 de stroom er af te kegelen... of de ATB even masaal laten ingrijpen :p | |
biertapper | donderdag 3 mei 2007 @ 16:07 |
Bron: http://district8.net/ | |
Brembo | donderdag 3 mei 2007 @ 16:42 |
quote:Moet je 1 min voor 20:00 doen, anders ben je niet op tijd gestopt. Maar ik denk dat het hele zaakje gewoon gestopt wordt. Zo erg is het ook weer niet voor de dienstregeling, als heel Nederland 2 min achter loopt, dan loopt toch alles gelijk ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 mei 2007 @ 16:58 |
quote:Dat moet er dan wel net tussendoor passen natuurlijk. En Prorail moet zoiets ook nog bedacht kunnen krijgen. Laat maar dus ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 mei 2007 @ 16:59 |
quote:Dit gaat niet werken dude ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 mei 2007 @ 17:00 |
quote:Ook daarvan kan je je afvragen of en zo ja waarom dat dan nodig zou zijn? ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 3 mei 2007 @ 17:10 |
quote:Hehehe.. alle seinen op rood kegelen! | |
SpeedyRich | donderdag 3 mei 2007 @ 17:40 |
quote:ik vind het een slecht plan Treinen die op de vrije baan staan die mogen gewoon door rijden omdat de p-seinen toch op groen staan. Gewoon doorgaan met de dienstregeling | |
Brembo | donderdag 3 mei 2007 @ 17:43 |
quote:Geen trein rijden 19:45 en 20:15 zijn alle treinen wel ergens stil te staan. Sta je half uur te wachten voor station Ah ![]() | |
SpeedyRich | donderdag 3 mei 2007 @ 17:53 |
quote:Das kut Mischien moeten ze gewoon de treinen 10 sec stil laten staan is lang geneog en je heb geen vertraging ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 3 mei 2007 @ 17:54 |
quote:P-seinen krijg je toch ook wel @ Rood? | |
Ou-Tannu | donderdag 3 mei 2007 @ 17:55 |
quote:alle VERTREKTIJDEN na 20:00 met +2 ophogen tot einde vd dag ![]() | |
SpeedyRich | donderdag 3 mei 2007 @ 17:55 |
quote:Nee alleen als er een trein achter het sein staat, anders is geel of groen ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 3 mei 2007 @ 17:57 |
quote:gewoon hax dan.. ![]() | |
SpeedyRich | donderdag 3 mei 2007 @ 17:57 |
quote:hax ? | |
Dr_Flash | donderdag 3 mei 2007 @ 18:01 |
quote:Ik zal hier maar even niet serieus op reageren ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 3 mei 2007 @ 18:06 |
quote:hoe willen ze trouwens zorgen dat het elke trein op tijd stil staat? als MCN kan je toch oo gewoon door keutelen? en OMFG! die Plan V @ delft zuid is wel erg verkoolt ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 mei 2007 @ 18:17 |
quote:De dienstregeling ligt dagelijks op honderden plekken overhoop. Laten we niet doen alsof er nooit eens een trein ene seconde na zijn tijd vertrekt. En als ALLE treinen gewoon 2 minuten stil staan, boejje. Dan schuift de hele dienstregeling toch gewoon 2 minuten op? En anders mis je gewoon je aansluiting. Je gaat mij niet vertellen dat dat halve uurtje in de zon belangrijker is dan het herdenken van al diegenen die hun leven gegeven hebben, opdat jij en ik nu in vrijheid mogen kissebissen over wat vertraging ![]() Ja, dit ligt gevoelig. Sorry. | |
Duvel | donderdag 3 mei 2007 @ 18:22 |
quote:Spanning eraf, alle seinen gedoofd, klaar. | |
Ou-Tannu | donderdag 3 mei 2007 @ 18:43 |
quote:ja man :w gewoon alle treinen +2 vertrektijd who carez? en anders haal je toch een lekkere goudgele rakker? lijkt me geen probleem hoor ![]() quote:Prutsrail computer uitschakelen.. ![]() | |
Duvel | donderdag 3 mei 2007 @ 19:28 |
quote:P-seinen werken ook prima zonder ProRail computer. ![]() | |
SpeedyRich | donderdag 3 mei 2007 @ 23:05 |
quote:idd | |
Peterselieman | vrijdag 4 mei 2007 @ 00:48 |
Ou-Tannu smste me al dat die veenexpressen overleden zijn, maar het blijkt alleen een overleden 3101 te zijn. Verder een enorme puinhoop op Lw-Gn vanmiddag. Ik zal mijn Somda stukje even quoten: quote: | |
Dr_Flash | vrijdag 4 mei 2007 @ 08:55 |
een enorme puinhoop noemen ze dat ![]() ![]() | |
Fred | vrijdag 4 mei 2007 @ 09:05 |
De 852 staat trouwens geparkeerd op Gv (spoor 17). De ABk ziet op het eerste oog onbeschadigd uit, de Bk is echter voor de helft voorzien van zwarte vegen en gebroken ruiten. Technisch gezien moet het nog wel te repareren zijn, lijkt me, maar gezien de leeftijd zal het wel sloop worden. Of ze moeten nog ergens een Bk-tje vandaan kunnen toveren. Toch jammer dat ik fototoestel bij me had | |
Peterselieman | vrijdag 4 mei 2007 @ 09:06 |
ik was degene die er eigenlijk het minste last van had ![]() Sommige mensen waren wat later thuis, zoals iemand die om 17.00 de trein in Gn nam en pas om 21.00 in Sneek Noord was ![]() | |
Brembo | vrijdag 4 mei 2007 @ 12:47 |
quote:Snap niet dat zo'n lijn in het noorden niet compleet dubbelspoorig wordt uitgevoerd. Want volgens mij is het een best goed lopend lijntje ![]() Ik denk trouwens dat met de verkoolde Plan V dat de verkoolde bakken worden gesloopt. En wat nog bruikbaar is worden de onderdelen van genomen. | |
Ou-Tannu | vrijdag 4 mei 2007 @ 15:11 |
quote:is er geen bak uit de 400 serie nog over? ![]() | |
Wadloper | vrijdag 4 mei 2007 @ 15:11 |
Je kan ook het deel wat niet beschadigd is gewoon opslaan, en als er een ander Plan V'tje is die beschadigd raakt aan die zijde die je hebt opgeslagen, heb je weer een Plan V ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 4 mei 2007 @ 15:13 |
quote:of je maakt er een TV combo van ![]() | |
Fred | vrijdag 4 mei 2007 @ 15:58 |
Daarvan is er al eentje dacht ik.. Of is die inmiddels al weer afgevoerd? | |
Ou-Tannu | vrijdag 4 mei 2007 @ 16:00 |
quote:volgens mij rijd die nog ![]() zo snel zullen ze dingen niet afvoeren op het moment geloof ik.. ze hebben wat materieel tekort gister reden de veenexpressen ook al niet.. :] materieel tekort.. ![]() gelukkig gaan die er toch af straks.. en komen er linten voor terug.. vraag me alleen af waar die veenlopers dan heen belanden | |
Duvel | vrijdag 4 mei 2007 @ 16:40 |
quote:Nee, ik heb de 528 (geloof ik) vorige week nog gezien. ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 4 mei 2007 @ 16:45 |
quote:vraag me af als je van een V en een T ook 2x 3 bakken kan knutselen.. :p | |
Wadloper | vrijdag 4 mei 2007 @ 17:20 |
Volgens mij met wat aanpassingen wel ![]() Maar zeker weten doe ik het uiteraard niet ![]() | |
Fred | vrijdag 4 mei 2007 @ 18:39 |
quote:Technisch gezien is het mogelijk... Maar dan krijg je een drietje dat een bak meer heeft met dezelde tractie (niet vooruit te branden) en een drietje met een bak minder en dezelfde tractie (snellere acceleratie). Of je moet met de panto's gaan slepen, dan is de tractie enigzins in evenwicht te brengen. quote: | |
Duvel | vrijdag 4 mei 2007 @ 18:40 |
quote:Ehm, de T heeft de motorbakken in het midden, ik weet niet hoor... | |
Fred | vrijdag 4 mei 2007 @ 18:59 |
Volgens Wikipedia hebben de beide koppen tractie en een middenbak | |
Ou-Tannu | vrijdag 4 mei 2007 @ 19:11 |
quote:een Vtje heeft toch in 1 vd bakken tractie? een T op 1 vd middenbakken? oftewel motorloze midden bak uit een T tussen 2 Vbakken ![]() | |
Duvel | vrijdag 4 mei 2007 @ 19:36 |
Een Plan T heeft twee gemotiseerde bakken: die in het midden, met vier aangedreven draaistellen. De kopbakken zijn nagenoeg identiek, en expres niet van een tractieinstallatie voorzien om schadegevallen wat minder impact te laten hebben. Plan V heeft twee aangedreven draaistellen in het midden. Een Plan T heeft dus acht tractiemotoren, een Plan V vier. Een T is dan ook twee keer zo lang. ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 4 mei 2007 @ 19:57 |
quote:oh mijn fout! meende dat de T maar 4 aangedreven assen had ![]() | |
thats-me | vrijdag 4 mei 2007 @ 20:32 |
quote: ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 4 mei 2007 @ 22:15 |
Zo.... 2 minuten stilte in de trein is wel apart/indrukwekkend.... ik had Radio 1 op en tegelijk toen het wilhelmus begon te spelen op de radio begon de trein weer langzaam op te trekken. Ter hoogeveen kon de trein niet goed optrekken... een stevige dreun en gelijk een noodrem. Apart en met een ongeveer +10 aangekomen te Groningen. | |
Wadloper | vrijdag 4 mei 2007 @ 22:19 |
Geen aanrijding gehad? ![]() Meestal is het een aanrijding als er boem klinkt ![]() | |
Wadloper | vrijdag 4 mei 2007 @ 22:20 |
Wat mij ook opvalt trouwens, is dat spoor 3b, bij de bocht net achter de brug als je het station inrijdt vanuit Haren of uitrijdt in Groningen, de trein echt een hoek maakt wat je ook echt voelt. Zijn dat meer mensen toevallig opgevallen? | |
Dichterbijer | vrijdag 4 mei 2007 @ 23:07 |
quote:Dat is net zo'n gevoel als je vanaf Spoor 2 op Hilversum richting Baarn gaat... je word ff gezwiept... | |
Zug-Chef | zaterdag 5 mei 2007 @ 00:49 |
Zo het gaat hard hier. Morgen maar eens wat foto'tjes brengen hier, lijkt wel slowchat bijna ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 5 mei 2007 @ 11:31 |
Merk en type: Unimog Eigenaar: Zagro Land van herkomst: Duitsland Locatie: München (Duitsland) Datum: 26 april 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij de Bauma 2007; weg rail voertuig | |
Alexxxxx | zaterdag 5 mei 2007 @ 11:45 |
Merk en type: Dotto Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Duitsland Locatie: München (Duitsland) Datum: 26 april 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij de Bauma 2007 | |
Alexxxxx | zaterdag 5 mei 2007 @ 12:12 |
Merk en type: Terex 1604 ZW Eigenaar: Terex Land van herkomst: Duitsland Locatie: München (Duitsland) Datum: 26 april 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij de Bauma 2007; weg rail voertuig; Atlas in verkleedkleren | |
Alexxxxx | zaterdag 5 mei 2007 @ 13:28 |
Merk en type: onbekend Eigenaar: MVG Land van herkomst: Duitsland Locatie: München (Duitsland) Datum: 26 april 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij de Bauma 2007; wagennummer 6223 | |
Zug-Chef | zaterdag 5 mei 2007 @ 13:54 |
München is mooi inderdaad ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 5 mei 2007 @ 13:55 |
Ik was afgelopen donderdag in Dordrecht, een paar hoogtepuntjes:![]() Rail4Chem 2000 met een graantrein ![]() NMBS 1181 met de Beneluxtrein en 3 HSA rijtuigen ![]() ICM 4230 in de 1900 serie ![]() ERS 6605 met een containertrein en heel boel bloempjes ![]() NMBS 2553 met een containertrein richting België ![]() NMBS 1187 met de Benelux ![]() 3x Plan V als stoptrein naar Roosendaal ![]() Railion 1613 met een gemengde goederentrein ![]() Veolia 1001458 met de containertrein naar Blerick ![]() NS 1849 met een sleep ICK rijtuigen De rest staat op http://www.spoorvinder.fotopic.net | |
Alexxxxx | zaterdag 5 mei 2007 @ 14:01 |
Die graantrein ![]() | |
NordicBlue | zaterdag 5 mei 2007 @ 14:42 |
quote:Dat kun je wel zeggen, had de hele coupé voor mezelf tot an utrecht | |
Ou-Tannu | zaterdag 5 mei 2007 @ 15:24 |
quote:beter dan ICM waar er geen enkele mogelijkheid tot active ventilatie is op de ARKO na.. wat erg irritant is als veel pluisjes waaien buiten :p | |
#ANONIEM | zaterdag 5 mei 2007 @ 15:37 |
Zeg, ik zie nou al die stukjes nieuwe hsl/internationaal voorbij rijden, maar weet iemand wat het gehele printje moet worden, als je ze allemaal goed aan elkaar maakt? | |
Zug-Chef | zaterdag 5 mei 2007 @ 15:49 |
Zoiets ongeveer:![]() | |
Dichterbijer | zaterdag 5 mei 2007 @ 16:04 |
En in al die rijtuigen geen gele stoelen meer maar dezelfde blauwe als in de ICMm. | |
Willy84 | zaterdag 5 mei 2007 @ 18:56 |
Alexx is dat de metro in Muchen? | |
Alexxxxx | zaterdag 5 mei 2007 @ 18:57 |
quote:U-bahn is Duits voor Metro ja..... | |
Willy84 | zaterdag 5 mei 2007 @ 19:01 |
Het type metro M1-M3 dat in Amsterdam rijd, rijd dat ook nog in een Duitse stad waarvan ik de naam ben vergeten? Of is dat daar al afgevoerd? | |
Alexxxxx | zaterdag 5 mei 2007 @ 19:10 |
Weet je, er zijn best een boel steden in Duitsland. | |
Willy84 | zaterdag 5 mei 2007 @ 19:25 |
Amsterdam Bijlmer Arena: Lekker trappetje naar beneden. Als je naar beneden kijkt wordt je niet goed zo hoog is het. Het station ziet er echter wel netjes uit. Alleen is het gewoon te groot, waardoor een overstapje trein-metro niet leuk is. Onbekende loc op Utrecht-C Flinke sleep in Utrecht-C ![]() De tram kwam niet opdagen, wat een aantal mensen niet vrolijk stemden. ![]() Toen maar de metro gepakt. ![]() Terein waar tzt de wadlopers worden geplaatst? In de loods te Amersfoort ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Willy84 op 05-05-2007 19:55:30 ] | |
Willy84 | zaterdag 5 mei 2007 @ 19:27 |
quote:Er was er toch maar 1 waar dezelfde types als in Adam reden/rijden. Ga even googlen ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 5 mei 2007 @ 19:47 |
quote:mischien is eht handig als je zegt waar die loods staat? | |
Dichterbijer | zaterdag 5 mei 2007 @ 21:57 |
Die foto's zijn te Amersfoort. En Willy84: wat voor ICM spul? | |
Willy84 | zaterdag 5 mei 2007 @ 21:59 |
quote:Volgens mij zijn het enkele bakken uit de protoserie. Die raampjes zijn echt heel moeilijk doorheen te kijken. Maar ICM is het zeker. Plus dus wat mat64 erbij. | |
Ou-Tannu | zaterdag 5 mei 2007 @ 22:07 |
quote:proto is toch al geshred? | |
Wadloper | zaterdag 5 mei 2007 @ 22:10 |
Ik weet wel dat twee kopbakken ergens in Arnhem staan, welk nummer weet ik niet ![]() Van de protoserie ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 5 mei 2007 @ 22:18 |
quote:een 2bakkig stel staat idd nog ergens dacht ik maar de rest is volgens mij geshred | |
thats-me | zaterdag 5 mei 2007 @ 23:07 |
Ben van de week op vakantie geweest in Weert, en heb in die week ook een paar trein foto´s gemaakt. Donderdag avond een stukje rond gefietst, naar een plekje net buiten Weert. Heb daar een half uurtje foto´s geschoten. ICRm richting Weert 2X Plan V richting Weert Virm richting Eindhoven 2X Plan V richting Eindhoven en Vrijdag op de terug weg naar huis een stop in Nijmegen gemaakt en daar nog een paar foto´s geschoten. Ik liep de spoorbrug over de Waal op komt er net een Virm aan rijden. Nadat ik hier een 10 minuten heb gestaan besloot ik maar weer te gaan en toen kwam er een ICRm langs rijden. Snel gevolgt door een andere ICRm Even later in de auto richting huis komt er een ICRm langs ons rijden. Even later toen we een koffie pauze wouden nemen ging de auto niet meer uit. ANWB gebeld, en 4uur later zatten we in de bergingsauto te Wierden te wachten voor een passeerende trein, namelijk de Internationale trein 147. | |
Zug-Chef | zaterdag 5 mei 2007 @ 23:32 |
je hebt lol gehad dus ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 5 mei 2007 @ 23:33 |
Afgelopen dinsdag een rondje Nord NRW gedaan, viermaal B was het doel. Bier, Bratwurst, Bordjes en Bahnhofsfest-Bochum-Dahlhausen... Helaas waren er spelende kinderen gesignaleerd waardoor we ons plan gewijzigd hebben en het bahnhofsfest overgeslagen hebben. Maar wel veel mooie dingen gezien:![]() Armseinen en Talentjes op Coesfeld ![]() BR 425 als stoptrein RB Essen - Münster. Dit is voorbeeld voor de nieuwe stoptreinen die de NS besteld hebben. ![]() Een oude IC lok serie 120 met een Intercity naar Berlijn gezien in Essen Hbf ![]() De stoptrein RB Essen - Bochum - Hagen wordt gereden met de originele Silberling rijtuigen en geduwd/getrokken door een Taurus lok. Aanrader!!! Vanaf de zomer rijden hier namelijk de elektrische FLIRT stellen van Stadler ![]() In Hagen kwamen we nog wel een Sonderzug vanuit Bochum Dahlhausen tegen. Een oude 212 met een gezelschapstrein stopte even. ![]() Was toppie dag ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Zug-Chef op 05-05-2007 23:39:19 ] | |
Dichterbijer | zondag 6 mei 2007 @ 11:19 |
ProRail heeft het weer voor elkaar: - Sein storing tussen Schiphol en Amsterdam - Sein storing tussen Amsterdam en Lelystad. Kan nog de hele dag duren... | |
Wadloper | zondag 6 mei 2007 @ 12:08 |
Ach ja, om je daar nou druk over te gaan maken... ![]() | |
Dichterbijer | zondag 6 mei 2007 @ 12:20 |
Op Somda mag dat niet dus dan maar hier ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 6 mei 2007 @ 12:57 |
quote:toch best een spinnenweb die bovenleiding daar in duitsland zeg ![]() | |
italiaan1987 | zondag 6 mei 2007 @ 15:54 |
Brembo | zondag 6 mei 2007 @ 15:59 |
quote:Blijft voor mij een van de mooiste stations ooit ![]() ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 6 mei 2007 @ 16:01 |
Foto 4 en 5 zijn iig niet Berlin Hbf maar Dresden Hbf | |
Eix | zondag 6 mei 2007 @ 16:59 |
Afgelopen woensdagavond enkele foto's gemaakt tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch met de 1851 en een sleep ICK die naast mijn IRM reed. ![]() ![]() Best geinig om de hele tijd zo'n grote loc naast je te hebben rijden. ![]() | |
Dichterbijer | zondag 6 mei 2007 @ 17:27 |
Das wel gaaf idd... heb dat ook al een aantal keer meegemaakt toen ik naar EIndhoven ging. Het is de intercity vanuit Brede/Tilburg. | |
Eix | zondag 6 mei 2007 @ 17:36 |
quote:Dit was juist de trein ri. Tilburg vanuit Eindhoven. Heb het ook al enkele keren meegemaakt, meestal is de trein ri. Tilburg wel net een beetje sneller. ![]() | |
Brembo | zondag 6 mei 2007 @ 19:10 |
quote:Dan hebben Duitsers mooie stations! Vergeleken met die Nederlandse donkere hollen ![]() | |
Zug-Chef | zondag 6 mei 2007 @ 19:42 |
Ja duh, Nederland is in zo'n beetje alles gewoon uberkut! | |
JDude | maandag 7 mei 2007 @ 10:51 |
Vanochtend in Tilburg drie setjes ICRm náást elkaar: Eentje geparkeerd op het spoor aan de werkplaatszijde Eentje reizigers in-/uitladend op spoor 3 als IC naar Roosendaal Eentje wachtend voor rood licht op spoor 2 als LM-rit (ook naar Roosendaal?) | |
Duvel | maandag 7 mei 2007 @ 11:41 |
quote:Tip: emigreer! ![]() Wel leuke foto's trouwens allemaal! | |
Peterselieman | maandag 7 mei 2007 @ 16:34 |
quote:Klopt helemaal [ Bericht 3% gewijzigd door Peterselieman op 07-05-2007 16:44:21 ] | |
Peterselieman | maandag 7 mei 2007 @ 16:36 |
Afgelopen vrijdag overdag overdag weer 2x GTW op Lw-Gn zien rijden en maar een setje DH'tjes (waar ik natuurlijk in zat). Dit had mede te maken met de Inselzug die vrijdag voor het eerst reed | |
Luco | maandag 7 mei 2007 @ 16:37 |
Sony camera? Je ziet het Zeiss stickertje nog zitten ![]() | |
JDude | maandag 7 mei 2007 @ 16:42 |
Goh, maar weer eens aanrijding contra mensch op Bd-Tb. Zal me benieuwen hoe laat ik thuis ben. | |
Dichterbijer | maandag 7 mei 2007 @ 16:42 |
quote:En dan ben ik weer benieuwd wat voor ICM spul ![]() | |
Peterselieman | maandag 7 mei 2007 @ 16:44 |
Volgens mij niets meer ![]() Ik had het meer over de stalling van de wadjes | |
Dichterbijer | maandag 7 mei 2007 @ 17:24 |
quote:Ah check... lijkt mij ook een logische plek... volgens mij staat het idd leeg. Is het nog wel NS grond? | |
Peterselieman | maandag 7 mei 2007 @ 17:30 |
Dacht ik nog wel. NS is niet zo snel met verkopen van haar gronden | |
Ou-Tannu | maandag 7 mei 2007 @ 17:50 |
quote:je weet maar nooit he! wat stalling is altijd fijn ![]() | |
Peterselieman | maandag 7 mei 2007 @ 17:55 |
quote:Nu maar hopen dat ze nog wat stellen na revisie kunnen slijten ![]() | |
Brembo | maandag 7 mei 2007 @ 18:31 |
quote:Omreisadvies via Ut natuurlijk ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 7 mei 2007 @ 18:32 |
quote:Denk het niet ![]() trouwens als iemand nog ff uit wil stappen bij Almere Strand.. het is deze week in de dienstregeling ![]() | |
Peterselieman | maandag 7 mei 2007 @ 18:40 |
quote:Ach, zien de mensen ook eens wat meer van dit kippenlandje, bovendien lijken de treinen zo ook nog wat voller ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 mei 2007 @ 18:52 |
quote:Klopt ja, rijden bussen daar... | |
JDude | maandag 7 mei 2007 @ 18:53 |
quote:Ik heb La Kuuk me maar laten oppikken op Gilze-Rijen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 mei 2007 @ 18:53 |
quote:Alleen jammer dat je de hele 3600 niet kan vervangen met een enkel Veetje van Arriva he ![]() | |
Peterselieman | maandag 7 mei 2007 @ 19:01 |
Met wat proppen kom je een heel eind ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 7 mei 2007 @ 19:49 |
quote:Kennen ze bij Arriva toch erg goed ![]() stacken, klaar ![]() | |
Brembo | maandag 7 mei 2007 @ 19:51 |
quote:Ach, in de 3700 rijdt ook een 2*Plan V rondt ![]() Valt me op, dat ze tegenwoordig ook gewoon aanrijding met persoon laten zien. Vroeger was het toch altijd alleen, ongeluk of aanrijding. | |
Ou-Tannu | maandag 7 mei 2007 @ 19:54 |
quote:vast niet in de spits? | |
Peterselieman | maandag 7 mei 2007 @ 22:32 |
quote:Het schept in ieder geval duidelijkheid voor iedereen. Prorail wil namelijk vaker haar eigen straatje schoonvegen en minder de schuld krijgen van alle vertragingen. Door een reden te noemen, is het voor de mensen wat makkelijker te begrijpen wie de 'schuldige' is. | |
Zug-Chef | maandag 7 mei 2007 @ 22:51 |
Vanmiddag daar een ICM-III en ICM-IV gezien als 1 trein. Een aantal uur later ook nog een VIRM-6 gezien. Gaat goed daar | |
Peterselieman | maandag 7 mei 2007 @ 22:59 |
De ICM is bedoeld om alleen maar in de NO te zitten, maar ondertussen zwerven ze al weer door heel NL. Het blijft goed materieel | |
Fred | maandag 7 mei 2007 @ 23:35 |
Vanmorgen een enkele ICM-III op de 1900 ipv 12x ICK En op de een of andere manier is er een ICM-III terecht gekomen in de omloop van een plan V. Op het nieuwe rangeerterrein bij Utrecht CS aan de noordzijde staat een plan V in z'n eentje te staan. Nu stond er op zijn plekkie een ICM. | |
Ou-Tannu | maandag 7 mei 2007 @ 23:36 |
tijd voor plan T / V op zl - lw ![]() | |
Peterselieman | maandag 7 mei 2007 @ 23:42 |
Dat was vroeger het geval met de 10798. Daar kwam vroeger speciaal een stelletje voor naar Lw om die trein te rijden. Tegenwoordig is dat al ICM. Ook was vroeger omloopmatig 3xV op vrijdag. Aankomst 18.13 uur. Daarna werden ze afgerangeerd en vertrokken ze om 22.35 uur weer ![]() | |
Fred | maandag 7 mei 2007 @ 23:43 |
Als ze nou wat meer dubbeldekkertjes over de 5000/5100 sturen dan mogen die kleine plan T/V-tjes wel naar zl-lw. Dagelijks voor sardientje spelen tussen Rlb - Laa of Rlb - Gvc is nou echt mijn meest geliefde hobby. | |
Ou-Tannu | maandag 7 mei 2007 @ 23:43 |
quote:idd.. helaasn ooit ingezeten op dat traject.. maar ICM zwerft ook rond.. en een T / V maakt buiten de spits weinig uit tov ICM dacht ik zo | |
Peterselieman | maandag 7 mei 2007 @ 23:53 |
quote:Wat dacht je van het comfort. Bovendien is het lastig met al die rondzwerfende stellen om composities van de juiste lengte te maken, omdat dan minder vaak een juist treinstel voorhanden is | |
Fred | dinsdag 8 mei 2007 @ 00:00 |
quote:combineren ![]() ICM + Plan T/V + DM90 ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 00:00 |
quote:voor scholieren veevervoer heb je toch geen comfort nodig? en zo erg is een V / T ook niet hoor :/ | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 00:01 |
Mechanisch koppelen kan altijd. Echter weet ik wel zeker dat zo'n combi alleen bij zeer zeer hoge uitzondering zal voorkomen om stellen op de goede plaats te krijgen. Anders zal het niet gebeuren, lijkt me, hoewel de DM'90 wel eens in reizigersdienst van een ICM op de trekhaak is meegenomen naar Zwolle voor onderhoud | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 00:07 |
heb ook wel Vtjes(mat64) achter andere Vtjes ( IRM ) gezien en dat stel bungelde gewoon achter de IRM aan voor opzending :p | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 00:09 |
Ik vind het een mooi gezicht als verschillende soorten materieel aan elkaar gekoppeld zitten. | |
Duvel | dinsdag 8 mei 2007 @ 07:34 |
quote:Ik heb weleens een VIRM kopbak achter een Plan V gezien. Nadat de rest van de VIRM niet kon kiezen of ie links of rechts over het wissel wilde. | |
NordicBlue | dinsdag 8 mei 2007 @ 09:06 |
Die half uitgebrande trein staat trouwens achter station HS gerangeerd sinds gister langs de trambaan, zal morgen wat foto's maken als hij er nog staat | |
Fred | dinsdag 8 mei 2007 @ 09:13 |
Was weer feest bij de NS vanmorgen.... Gv: 2116 +30 2118 +03 Toch een raar gezicht, twee treinen zo vlak achter elkaar waar normaal 30 min tussenzit. 2216 +15 (en slechts halve lengte 1x DDAR ipv 2xDDAR) 1918 +10 Ik zat dus in een stampvolle 2216 waarin de conductrice bij Sdm, Dt en Gv vriendelijk vroeg of de mensen op de treeplanken terug op het perron wilde stappen, omdat de trein te vol was en ze de volgende trein konden nemen. Ze vertelde er ook bij dat er een trein was uitgevallen, maar ik heb geen flauw idee welke dat dan geweest zou moeten zijn. | |
Fred | dinsdag 8 mei 2007 @ 09:19 |
quote: quote:Hij staat er al ff ![]() Ik zag alleen vanmorgen pas dat het niet spoor 17, maar spoor 2b is waar ze hem op hebben geparkeerd. | |
NordicBlue | dinsdag 8 mei 2007 @ 09:39 |
Ik was vanochtend ook op Gv, kwam uit de 5029 die een paar minuten moest wachten op Gvm omdat er nog een IC langs moest komen die vertraagd was | |
JDude | dinsdag 8 mei 2007 @ 09:56 |
Handigheid in Breda... De afgelopen weken met mooi weer was het (onoverdekte) perron tussen spoor 7 en 8 buiten gebruik. Sinds gisteren regent het en... ja hoor, gooi maar open! ![]() | |
NordicBlue | dinsdag 8 mei 2007 @ 09:59 |
quote:2 emmertjes waterr halleee | |
Dr_Flash | dinsdag 8 mei 2007 @ 10:16 |
quote:Ja, Utrecht - Amersfoort meldt ![]() IC naar Groningen van 9:20 opgeheven, gauw even iedereen bij de IC naar Leeuwarden van 9:17 in proppen, die voor de grap uiteraard op een afwijkend perron stond. 9:25 eindelijk weg (+8) en leuk bij Bilthoven, Den Dolder EN binnenkomst Amersfoort last van de stopper naar Zwolle die ervoorlangs getsjoekt werd, zelf ook te laat. Kutzooi ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 mei 2007 @ 10:31 |
quote: ![]() Vanmorgen file op de A20 bij Nieuwerkerk, en op de A12 nog drie keer. Morgen weer met de trein, hoera! | |
dennistd | dinsdag 8 mei 2007 @ 10:34 |
op oldenzaal stond vanmorgen een sprinter (op spoor 2, dus niet bij station), wat moet die daar? | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 11:35 |
Een banaan? Zo ja, dan zal ie wel klaar staan om richting Randers in Denemarken te gaan | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 11:36 |
quote:Ze mogen in Breda blij zijn dat er nog een extra perron gekomen is | |
Fred | dinsdag 8 mei 2007 @ 11:50 |
quote:ik dacht dat ze daar al klaar mee waren? | |
Duvel | dinsdag 8 mei 2007 @ 11:51 |
quote:Met de Sprinter drietjes wel, maar nu gaan de tweetjes de revisie in. | |
NordicBlue | dinsdag 8 mei 2007 @ 12:11 |
Net op Gv stond een man met een statief en een flitser en allemaal tassen en dozen foto's te maken van een meneer (model ofzo??), mag dat eigenlijk in een openbare ruimte? , zomaar even een fotostudio midden op het perron | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 12:13 |
Als je het op een station wilt doen, moet je toestemming hebben, omdat het om proffesionele opnamen gaat. Zou het gaan om een toerist die een fotootje schiet, dan hoeft er uiteraard geen toestemming gevraagd te worden. | |
JDude | dinsdag 8 mei 2007 @ 12:13 |
quote:Dat wel. Krijgen we straks van die snelle treintjes ![]() | |
NordicBlue | dinsdag 8 mei 2007 @ 12:16 |
quote:Geloof me, dat was het echt niet ![]() Toeristen nemen geen externe flitser mee, en een handjevol met mensen die bellend en schrijvend ernaar staan te kijken | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 12:17 |
Daarom moet je mijn bericht nog eens goed lezen ![]() | |
dennistd | dinsdag 8 mei 2007 @ 12:37 |
quote:was idd een 2tje | |
Dr_Flash | dinsdag 8 mei 2007 @ 12:44 |
quote:Klopt ja, daar heb ik bij Rondje Nederland ook voor moeten tekenen vorig jaar. Aanwijzingen personeel opvolgen, geen flitslampen, geen reizigers hinderen en nog veel meer van die dingen. Voor ons was het een formaliteit omdat we toch maar gewoon met wat Powershotjes in het rond aan het knallen waren, maar het moest wel. Maar het kan natuurlijk best dat die man/ploeg inderdaad gewoon zo'n vergunning heeft natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 12:45 |
quote:Beetje late reactie, maar wat nog in dienst is, staat Hier Wat er ooit op de baan was, staat Hier | |
NordicBlue | dinsdag 8 mei 2007 @ 12:45 |
quote:Mjah, ok | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 13:23 |
quote:Verstandig om het zo te doen | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 14:37 |
http://f2.putfile.com/get(...)shb2-35005243888.wmv ![]() | |
NordicBlue | dinsdag 8 mei 2007 @ 14:40 |
quote:Link doet het niet | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 14:40 |
Ja, schijnt een filmpje van de 3102 te zijn van enkele jaren geleden | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 14:41 |
quote:ken t nummer niet lezen dus ![]() enzo ![]() | |
NordicBlue | dinsdag 8 mei 2007 @ 14:42 |
quote:Je link doet het niet | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 14:44 |
quote:whoet t prima | |
Zug-Chef | dinsdag 8 mei 2007 @ 14:52 |
Hier ook niet | |
Fred | dinsdag 8 mei 2007 @ 14:54 |
quote:Dat lijstje klopt ook niet helemaal, plan V1-3 staan erbijvoorbeeld niet op. | |
Dr_Flash | dinsdag 8 mei 2007 @ 14:56 |
Link doet het idd niet. En als ik Save Target As.... doe, krijg ik een wmv file van 11,7 kb. dat is OF een filmje met een resolutie van 4 x 6 pixels en een duur van achttien milliseconden, OF er is iets misgegaan ![]() | |
NordicBlue | dinsdag 8 mei 2007 @ 15:00 |
quote:Ik denk dat 2e ![]() | |
Wadloper | dinsdag 8 mei 2007 @ 15:37 |
En het tweede stel wat bij veolisloper is overleden is de 3218... | |
Brembo | dinsdag 8 mei 2007 @ 15:47 |
quote:Staat een nieuw stel klaar in Ah. Of is dat het overleden stel? | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 17:05 |
Binnenkort dus ook doperwtjes in een gerecyclede | |
Wadloper | dinsdag 8 mei 2007 @ 17:13 |
Als het de 3218 is, is deze dus niet meer rijvaardig ![]() 1 motor is er onderuit gehaald en 1 was al kapot. Welk nummer stond er in Ah? | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 17:23 |
quote:Mja, tenminste van alles wat er nu rijd staat er op wat er geleverd is en deels ook wat al terzijde staat. De lijst is echter al een geruime tijd niet bijgewerkt. V1-3 hoeven er niet op te staan, omdat deze al afgevoerd zijn | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 17:24 |
quote:Onderdelenleverancier voor andere stellen dus. Zouden ze het stel ook weer rijvaardig moeten overdragen bij beëindiging van het contract? | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 17:27 |
quote:ik denk meer aan.. zoveel mogelijk rijvaardig.. en wat het niet is op veolia kosten naar de shredder :p | |
Dichterbijer | dinsdag 8 mei 2007 @ 17:27 |
quote:Ik denk van wel... toch? Die dingen zijn af... braklopers zijn het al sinds 2 jaar | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 17:29 |
Dan moet Veolivla nog heel wat kosten maken ![]() De 3119 is bedrijfsrisico, dus die telt niet mee in het rijvaardig afleveren ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 18:23 |
zou Veolia t jaar dan wel halen? | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 18:24 |
Eerst moeten ze de zomer maar eens zien te overleven | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 18:26 |
quote:ik zie het al op teletekst hoor Door materieel tekort geen treinen tussen nijmegen en venlo er rijden bussen.. | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 18:26 |
Zoiets ja | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 18:27 |
of op de radio.. "en een bericht voor de treinreizigers, Tussen nijmegen en Venlo rijden geen treinen door materieel tekort bij de vervoerder, Veolia, de vervoerder zet Bussen in!.. houd rekening met extra reistijd oploped tot 60 minuten" | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 18:29 |
60 minuten maar. Kom wij zijn in Nederland, dus dan is het meer dan 60 minuten ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 18:30 |
quote:heb eigenlijks nog geen meldingen gehoord dat er langer dan 30 tot 60 minuten.. | |
Brembo | dinsdag 8 mei 2007 @ 18:38 |
quote:Eigenlijk te triest voor woorde, dat in Nederland nog bussen ingezet moet worden om dat er gewoon geen treinstel is ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:02 |
quote:Betaalt worden om mee te reizen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:03 |
Dat zou wat zijn zeg ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:04 |
quote:dan ga ik wel ff een dagje heen en weer tussen nijmegen en venlo hoor ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:06 |
Hoe makkelijk wil je geld verdienen zeg | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:08 |
quote:dan koop ik wel enkeltjes ofzo :p | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:10 |
Nog beter: Met je studenten OV geld terug krijgen. Dan pas kun je er echt kleine beetjes mee verdienen | |
NordicBlue | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:10 |
![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:12 |
quote:ja nou ![]() enkeltjes leveren toch meer op bij cashen? | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:12 |
Toch alleen maar je geld terug? Dan schiet je er per saldo nog niets mee op, of mag je het dan als retourtje claimen? | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:14 |
quote:geen idee.. ![]() | |
Wadloper | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:44 |
Zag net op het RTL4 journaal een bericht over die conducteur. Toen kwam er dus een HC aan het woord die ook een trauma heeft opgelopen... Schandalig dat er geen nazorg geleverd wordt aan een HC die steeds de trein uit moet om het stoffelijk overschot te bedekken etc ![]() Maar wel een heel klein stukje van de ICM in dat bericht, reden ze mee met de mcn voor 3 sec ofzo ![]() ![]() Maar ja, kosten besparing ofzo? | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:49 |
quote:wou je dan? een zo`n ambulance figuur in elke trein? compleet met uitrusting? | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:50 |
Moet dat afdekken meteen al? dat kunnen de hulpdiensten die ter plekke komen toch ook doen? | |
Wadloper | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:51 |
Nee, maar de nazorg heb ik het over ![]() Je weet zelf wel wat ik bedoel, ik heb het meer over de nazorg dmv een zielenknijper ![]() ![]() | |
Wadloper | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:52 |
quote:Volgens mij moet het meteen, de HC moet namelijk kijken of het slachtoffer het overleefd heeft of niet ![]() Maar hij moet eerst naar de machinist toe om zijn toestand te zien, en of hij in shock etc is | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:54 |
De een kan er ook beter tegen dan de ander, maar een bakje troost is wel heel erg weinig. Trust me dat je wel behoorlijk schrikt als het is gebeurd. Zolang je het niet ziet gebeuren, kun je het denk ik wel redelijk van je afzetten. Hoewel je die dag dat het gebeurd is toch wel even beduusd bent. Tenminste zo zou het in mijn geval zijn | |
Wadloper | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:57 |
Denk dat je sowieso schrikt van het feit dat er iemand voor je trein ligt. Maar het is voor het personeel altijd erg, omdat zij er het meeste mee te maken hebben dan de reizigers zelf, omdat die het inderdaad vrijwel niet zien. Hoe dan ook, het is gewoon schokkend dat sommige mensen de trein als laatste poging zien om zichzelf van het leven te beroven ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:59 |
tja.. in theorie kan je de MCN vervangen door een computer.. dat maar doen? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 20:01 |
quote:Niet zolang de systemen niet failproof zijn | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 20:03 |
Zo te lezen op Somda is wadje 3205 ook weer op de baan verschenen | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 20:03 |
quote:niet als ze onder Prorail vallen.. gewoon remote controlled dan? ![]() Cameratje dr op.. | |
Wadloper | dinsdag 8 mei 2007 @ 20:04 |
Whehe ![]() Door een vastgelopen machinistencomputer rijdt deze trein niet ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 20:05 |
quote:Klinkt goed toch? | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 20:07 |
quote:Door een foutje bij Prorail zijn er 2 treinen op het zelfde spoor terecht gekomen. Het is helaas niet mogelijk om de treinen vanuit deze positie om te bouwen, zodat het spoor weer vrij wordt gemaakt. Het wachten is op een menselijke mcn die dit voor elkaar weet te krijgen. 2 uur later Excusus voor het kleine ongemak. Deze trein kan weer verder rijden ![]() | |
Brembo | dinsdag 8 mei 2007 @ 20:09 |
quote:Is toch al jaren van discussie over de nazorg bij aanrijding, ik ben van mening dat het spoor meer moet worden afgesloten en beveiligd. Daarbij het aantal overgangen moet gewoon drastisch omlaag. | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 20:10 |
quote:maak je Alles dubbelsporig maken? en lekker Rechtsrijden? | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 20:13 |
quote:Dat helpt in deze situatie niet ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 20:18 |
quote:wissels om van spoor te wisselen bij storingen altijd automatisch naar recht door gooien ![]() scheelt ook weer wisselstoringen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 20:23 |
Dan heb je treinen die opeens naar een heel andere bestemming gaan ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 mei 2007 @ 20:30 |
quote:in LW instappen.. via maastricht naar amsterdam? ![]() maar! computers klagen niet over rondjes om de kerk! ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 8 mei 2007 @ 20:49 |
Merk en type: Stadler GTW Eigenaar: Arriva Land van herkomst: Nederland Locatie: Harlingen Datum: 5 mei 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 20:54 |
De 305 als Inselzug of was het een ander stel? [ Bericht 20% gewijzigd door Peterselieman op 08-05-2007 21:01:32 ] | |
Alexxxxx | dinsdag 8 mei 2007 @ 21:10 |
geen idee, hij flitste voorbij, snel ff snapshot gemaakt | |
Zug-Chef | dinsdag 8 mei 2007 @ 21:26 |
http://www.youtube.com/watch?v=SejNI7AE1ec http://www.youtube.com/watch?v=XPYMTwclvX0 http://www.youtube.com/watch?v=5eS0tSKdkS0 http://www.youtube.com/watch?v=zKjjlRscXrM http://www.youtube.com/watch?v=QfKNbS3SaWQ http://www.youtube.com/watch?v=_t3S9ho4k-4 http://www.youtube.com/watch?v=RPhAqTpcZqI Enjoy ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 21:32 |
Cargo's fappen ![]() Wel een mooie omgeving daar trouwens | |
Zug-Chef | dinsdag 8 mei 2007 @ 21:38 |
HMm zal nog wel ff wat leuke flmpjes online zetten ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 21:40 |
Ben benieuwd | |
Zug-Chef | dinsdag 8 mei 2007 @ 21:51 |
http://www.youtube.com/watch?v=A4uSE2oghHM nog maar een paar dan ![]() http://www.youtube.com/watch?v=BBQgmXIiuvw http://www.youtube.com/watch?v=HDv3Z9JYQlg http://www.youtube.com/watch?v=bokyA0ltOqE http://www.youtube.com/watch?v=KWP5LAlBp4s http://www.youtube.com/watch?v=qVJ0PcKxz8M [ Bericht 76% gewijzigd door Zug-Chef op 08-05-2007 22:16:54 ] | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 22:30 |
Mooi ![]() | |
thats-me | dinsdag 8 mei 2007 @ 22:46 |
Leuke filmpjes ![]() En over een enkele post zien we weer een mooie Openingspost ![]() | |
Erosjuhhh | dinsdag 8 mei 2007 @ 23:13 |
quote: ![]() zondag gemaakt binnenuit de syntus met me telefoon... wou hem eerder maken maar die trein reed er ineens aan dus kon t nie meer ![]() zoals te zien stond deze tussen een paar lege goederenwagons | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 23:17 |
Dat zijn koppelwagens. Het is een teken dat het stel naar Randers gaat | |
Brembo | dinsdag 8 mei 2007 @ 23:41 |
quote:Nog minder materieel actief ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 mei 2007 @ 23:42 |
Zo erg mis je een banaan nu toch ook weer niet? | |
Brembo | woensdag 9 mei 2007 @ 00:12 |
quote:Ieder stel is er een, wil je met 4*Plan V op de 3700 rijden, moet je niet alle banaantjes weghalen. Want dan kan je weer Plan V gaan inzetten op de lijntjes waar de bananen rijden en die haal je weer uit Zw-Nm. Ze zouden natuurlijk ook de eerste Bananen-intercity kunnen maken van Havana aan de Waal naar Zwolle ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 00:13 |
Het is en blijft de schrootlijn | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 00:17 |
welk nr heeft die banaan? ![]() | |
Erosjuhhh | woensdag 9 mei 2007 @ 00:25 |
quote:heb ik niet kunnen zien. wou er nog naar kijken maar deze maakte ik vanaf een al wegrijdende trein, die paal links zit er net voor volgens mij |