Als het nou één keuveltje was geweest?quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga de kindertjes in Afrika voeren in plaats van te doen alsof een gezellig keuveltje zo'n vreselijk drama is zeg
Toen ik dat stukje deed, had ik DD-IRMquote:Op woensdag 2 mei 2007 23:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
overleef ik wel hoor.. heb zl - nijmegen in 3xV ook overleeft :p
de eerste keer dat ik die lijn deed reed er ook IRM.. en lekker tot roosendaalquote:Op woensdag 2 mei 2007 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Toen ik dat stukje deed, had ik DD-IRM![]()
langeafstandsritten zijn tof :pquote:Op woensdag 2 mei 2007 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
ik kwam toen net vanaf de maaslijn, dus dat andere stuk zat er toen niet in
zonder overstappen maakt het nog toffer :pquote:Op woensdag 2 mei 2007 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
Even van Valkenburg naar Lw. Dat moet geen probleem zijn
quote:DELFT - Op het station van Delft-Zuid heeft woensdagavond een brand gewoed in een reizigerstrein.
De brand in de trein op station Delft-zuid. FOTO TREMCO SUIKER
Alle passagiers konden ongedeerd de trein verlaten. De machinist is met ademhalingsproblemen naar het ziekenhuis gebracht. De politie heeft wegens brandstichting vier aanhoudingen verricht. Dat meldde een woordvoerster van de Spoorwegpolitie.
Het vuur vernielde de twee voorste coupés. De politie hield op basis van getuigenverklaringen vier jongemannen aan op het hoofdstadion van Delft, waar de trein vandaan kwam. Het gaat om Delftenaren van 17 en 18 jaar oud.
Een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen (NS) heeft laten weten dat het mogelijk is dat zij een schadevergoeding zullen eisen. ,,Wanneer deze mensen verantwoordelijk zijn voor de brand, dan moeten zij opdraaien voor de financiële kosten. In het verleden is dit al eens door de rechter toegewezen.'' De totale brand- en rookschade aan het treinstel bedraagt ongeveer 700.000 euro.
De brand brak kort voor 22.00 uur uit en was tegen 22.30 uur geblust door de brandweer.
De trein was op weg van Den Haag naar Dordrecht, aldus spoorbeheerder ProRail. Het treinverkeer is rond middernacht langzaam weer op gang gekomen.
Er rijdt ook een 2x Plan V rond en een 4x Plan V. Daarnaast nu weer een koploper (4+3). En voor de rest 3x Plan V geloof ik. Het is net sinterklaas de 3700 je weet nooit met wat ze aan komen zetten!quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
overleef ik wel hoor.. heb zl - nijmegen in 3xV ook overleeft :p
Hier http://www.nltrein.net/site/maatschappijen/nsr/plan_v/index.htm staat al een aardig lijstje. Is helaas alleen al een half jaar niet meer bijgewerkt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien kunnen we eens een overzich maken van hoe de hele generatie Mat64 er inmiddels voor staat?
Dat blijft toch moeilijk voor NS en ProRail, de afhandeling van het treinverkeer bij calamiteiten. 2 tot 3 een trein laten stilstaan, terwijl in die zelfde tijd ook een ritje Dtz - Gd - Gv gemaakt had kunnen worden. Minder vertraging en minder chagarijnige mensen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:11 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[...]
Toen werden de eerste 3 bakken leeggemaakt, iedereen naar achter.
[...]
Na dik een uur gingen we evacueeren, allmaal eruit via de voorste deur, dwz de deur van de machnist, dus nog even een blik kunnen werpen op de bok.
[...]
ok weer een dik uur gestaand er werden bussen beloofd maar die zijn nooit gekomen,
[...]
Na dik een uur - ik had zelf nog even vlug een rondje rond het station gelopen om te kijken of ik de tram kon vinden- kwam de zelfde trein weer voorreiden en maakte zijn rit af met nog extra stops op delft en leiden.
Waarvoor gebruiken die enorme stofzuiger dan? Want dat ding zuigt toch meteen alle stenen mee en dat lijkt me niet de bedoeling.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Gebouwd in Meppel
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: Hemos
Eigenaar: ah vrij groenverzorging bv
Land van herkomst: Nederland
Locatie: München (Duitsland)
Datum: 26 april 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij de Bauma 2007; Claas cabine; weg-rail-voertuig; enorme stofzuiger
het is van een groenbedrijf, dus ik vermoed vooral langs het spoor dingen zuigenquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:15 schreef sander89 het volgende:
[..]
Waarvoor gebruiken die enorme stofzuiger dan? Want dat ding zuigt toch meteen alle stenen mee en dat lijkt me niet de bedoeling.
als alles stopt voor 2 min heeft elke trein gewoon 2 min vertraging.. kan prima?quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:08 schreef FredvZ het volgende:
Stoppen ze dan echt? Lijkt me namelijk funest voor de dienstregeling
Ik geloof dat dat ding gebruikt wordt om zand tussen de ballast vandaan te zuigen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:15 schreef sander89 het volgende:
[..]
Waarvoor gebruiken die enorme stofzuiger dan? Want dat ding zuigt toch meteen alle stenen mee en dat lijkt me niet de bedoeling.
Een trein staat toch niet gelijk stil? En rijdt daarna toch niet gelijk op de snelheid die de trein had voor het stoppen? Het zal dus meer dan 2 minuten kosten en dan heb je altijd nog te vraag wáár zet je zo'n trein stil. Lijkt me namelijk niet echt een pretje om in een tunnel stil te staan of bij Bacinol/Calvé/DSM bij Delft. Ben wel benieuwd hoe NS/ProRail dat regeld...quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
als alles stopt voor 2 min heeft elke trein gewoon 2 min vertraging.. kan prima?
ik stel gewoon voor om exact 20:00 de stroom er af te kegelen... of de ATB even masaal laten ingrijpen :pquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:19 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Een trein staat toch niet gelijk stil? En rijdt daarna toch niet gelijk op de snelheid die de trein had voor het stoppen? Het zal dus meer dan 2 minuten kosten en dan heb je altijd nog te vraag wáár zet je zo'n trein stil. Lijkt me namelijk niet echt een pretje om in een tunnel stil te staan of bij Bacinol/Calvé/DSM bij Delft. Ben wel benieuwd hoe NS/ProRail dat regeld...
Moet je 1 min voor 20:00 doen, anders ben je niet op tijd gestopt. Maar ik denk dat het hele zaakje gewoon gestopt wordt. Zo erg is het ook weer niet voor de dienstregeling, als heel Nederland 2 min achter loopt, dan loopt toch alles gelijkquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik stel gewoon voor om exact 20:00 de stroom er af te kegelen... of de ATB even masaal laten ingrijpen :p
Dat moet er dan wel net tussendoor passen natuurlijk. En Prorail moet zoiets ook nog bedacht kunnen krijgen. Laat maar dusquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:00 schreef FredvZ het volgende:
2 tot 3 een trein laten stilstaan, terwijl in die zelfde tijd ook een ritje Dtz - Gd - Gv gemaakt had kunnen worden. Minder vertraging en minder chagarijnige mensen.
Dit gaat niet werken dudequote:Op donderdag 3 mei 2007 16:07 schreef biertapper het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron: http://district8.net/
Ook daarvan kan je je afvragen of en zo ja waarom dat dan nodig zou zijn?quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat ding gebruikt wordt om zand tussen de ballast vandaan te zuigen.
Hehehe.. alle seinen op rood kegelen!quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:42 schreef Brembo het volgende:
[..]
Moet je 1 min voor 20:00 doen, anders ben je niet op tijd gestopt. Maar ik denk dat het hele zaakje gewoon gestopt wordt. Zo erg is het ook weer niet voor de dienstregeling, als heel Nederland 2 min achter loopt, dan loopt toch alles gelijk.
ik vind het een slecht planquote:Op donderdag 3 mei 2007 17:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Hehehe.. alle seinen op rood kegelen!
Geen trein rijden 19:45 en 20:15 zijn alle treinen wel ergens stil te staan. Sta je half uur te wachten voor station Ahquote:Op donderdag 3 mei 2007 17:40 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
ik vind het een slecht plan
Treinen die op de vrije baan staan die mogen gewoon door rijden omdat de p-seinen toch op groen staan. Gewoon doorgaan met de dienstregeling
Das kutquote:Op donderdag 3 mei 2007 17:43 schreef Brembo het volgende:
[..]
Geen trein rijden 19:45 en 20:15 zijn alle treinen wel ergens stil te staan. Sta je half uur te wachten voor station Ah.
P-seinen krijg je toch ook wel @ Rood?quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:40 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
ik vind het een slecht plan
Treinen die op de vrije baan staan die mogen gewoon door rijden omdat de p-seinen toch op groen staan. Gewoon doorgaan met de dienstregeling
alle VERTREKTIJDEN na 20:00 met +2 ophogen tot einde vd dagquote:Op donderdag 3 mei 2007 17:53 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Das kut
Mischien moeten ze gewoon de treinen 10 sec stil laten staan is lang geneog en je heb geen vertraging![]()
Nee alleen als er een trein achter het sein staat, anders is geel of groenquote:Op donderdag 3 mei 2007 17:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
P-seinen krijg je toch ook wel @ Rood?
gewoon hax dan..quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:55 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Nee alleen als er een trein achter het sein staat, anders is geel of groen![]()
hax ?quote:
Ik zal hier maar even niet serieus op reagerenquote:Op donderdag 3 mei 2007 17:53 schreef SpeedyRich het volgende:
Mischien moeten ze gewoon de treinen 10 sec stil laten staan is lang geneog en je heb geen vertraging![]()
hoe willen ze trouwens zorgen dat het elke trein op tijd stil staat? als MCN kan je toch oo gewoon door keutelen?quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zal hier maar even niet serieus op reageren
De dienstregeling ligt dagelijks op honderden plekken overhoop. Laten we niet doen alsof er nooit eens een trein ene seconde na zijn tijd vertrekt. En als ALLE treinen gewoon 2 minuten stil staan, boejje. Dan schuift de hele dienstregeling toch gewoon 2 minuten op?quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:08 schreef FredvZ het volgende:
Stoppen ze dan echt? Lijkt me namelijk funest voor de dienstregeling
Spanning eraf, alle seinen gedoofd, klaar.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:55 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Nee alleen als er een trein achter het sein staat, anders is geel of groen![]()
ja man :w gewoon alle treinen +2 vertrektijd who carez? en anders haal je toch een lekkere goudgele rakker? lijkt me geen probleem hoorquote:Op donderdag 3 mei 2007 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De dienstregeling ligt dagelijks op honderden plekken overhoop. Laten we niet doen alsof er nooit eens een trein ene seconde na zijn tijd vertrekt. En als ALLE treinen gewoon 2 minuten stil staan, boejje. Dan schuift de hele dienstregeling toch gewoon 2 minuten op?
En anders mis je gewoon je aansluiting. Je gaat mij niet vertellen dat dat halve uurtje in de zon belangrijker is dan het herdenken van al diegenen die hun leven gegeven hebben, opdat jij en ik nu in vrijheid mogen kissebissen over wat vertraging
Ja, dit ligt gevoelig. Sorry.
Prutsrail computer uitschakelen..quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Spanning eraf, alle seinen gedoofd, klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |