abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49048267
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 22:10 schreef Wadloper het volgende:
Ik weet wel dat twee kopbakken ergens in Arnhem staan, welk nummer weet ik niet
Van de protoserie
een 2bakkig stel staat idd nog ergens dacht ik maar de rest is volgens mij geshred
pi_49049600
Ben van de week op vakantie geweest in Weert, en heb in die week ook een paar trein foto´s gemaakt.

Donderdag avond een stukje rond gefietst, naar een plekje net buiten Weert. Heb daar een half uurtje foto´s geschoten.

ICRm richting Weert


2X Plan V richting Weert


Virm richting Eindhoven


2X Plan V richting Eindhoven


en Vrijdag op de terug weg naar huis een stop in Nijmegen gemaakt en daar nog een paar foto´s geschoten.

Ik liep de spoorbrug over de Waal op komt er net een Virm aan rijden.


Nadat ik hier een 10 minuten heb gestaan besloot ik maar weer te gaan en toen kwam er een ICRm langs rijden.


Snel gevolgt door een andere ICRm


Even later in de auto richting huis komt er een ICRm langs ons rijden.


Even later toen we een koffie pauze wouden nemen ging de auto niet meer uit. ANWB gebeld, en 4uur later zatten we in de bergingsauto te Wierden te wachten voor een passeerende trein, namelijk de Internationale trein 147.
pi_49050173
je hebt lol gehad dus Cool whehe. 147 is mooie trein, die heb ik nog wel eens 's middags. Maat van me heeft m zelfs elke dag
pi_49050209
Afgelopen dinsdag een rondje Nord NRW gedaan, viermaal B was het doel. Bier, Bratwurst, Bordjes en Bahnhofsfest-Bochum-Dahlhausen... Helaas waren er spelende kinderen gesignaleerd waardoor we ons plan gewijzigd hebben en het bahnhofsfest overgeslagen hebben. Maar wel veel mooie dingen gezien:


Armseinen en Talentjes op Coesfeld


BR 425 als stoptrein RB Essen - Münster. Dit is voorbeeld voor de nieuwe stoptreinen die de NS besteld hebben.


Een oude IC lok serie 120 met een Intercity naar Berlijn gezien in Essen Hbf


De stoptrein RB Essen - Bochum - Hagen wordt gereden met de originele Silberling rijtuigen en geduwd/getrokken door een Taurus lok. Aanrader!!! Vanaf de zomer rijden hier namelijk de elektrische FLIRT stellen van Stadler


In Hagen kwamen we nog wel een Sonderzug vanuit Bochum Dahlhausen tegen. Een oude 212 met een gezelschapstrein stopte even.



Was toppie dag Op de bordjes foto is een hele oude SBB lok te zien, die we nog tegenkwamen in Essen op de terugweg met een gezelschapstrein

[ Bericht 4% gewijzigd door Zug-Chef op 05-05-2007 23:39:19 ]
  zondag 6 mei 2007 @ 11:19:34 #155
83820 Dichterbijer
'Koud he!'
pi_49056989
ProRail heeft het weer voor elkaar:
- Sein storing tussen Schiphol en Amsterdam
- Sein storing tussen Amsterdam en Lelystad.

Kan nog de hele dag duren...
  zondag 6 mei 2007 @ 12:08:05 #156
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49057888
Ach ja, om je daar nou druk over te gaan maken...
  zondag 6 mei 2007 @ 12:20:43 #157
83820 Dichterbijer
'Koud he!'
pi_49058157
Op Somda mag dat niet dus dan maar hier
pi_49059096
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 23:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Afgelopen dinsdag een rondje Nord NRW gedaan, viermaal B was het doel. Bier, Bratwurst, Bordjes en Bahnhofsfest-Bochum-Dahlhausen... Helaas waren er spelende kinderen gesignaleerd waardoor we ons plan gewijzigd hebben en het bahnhofsfest overgeslagen hebben. Maar wel veel mooie dingen gezien:

[afbeelding]
Armseinen en Talentjes op Coesfeld

[afbeelding]
BR 425 als stoptrein RB Essen - Münster. Dit is voorbeeld voor de nieuwe stoptreinen die de NS besteld hebben.

[afbeelding]
Een oude IC lok serie 120 met een Intercity naar Berlijn gezien in Essen Hbf

[afbeelding]
De stoptrein RB Essen - Bochum - Hagen wordt gereden met de originele Silberling rijtuigen en geduwd/getrokken door een Taurus lok. Aanrader!!! Vanaf de zomer rijden hier namelijk de elektrische FLIRT stellen van Stadler

[afbeelding]
In Hagen kwamen we nog wel een Sonderzug vanuit Bochum Dahlhausen tegen. Een oude 212 met een gezelschapstrein stopte even.

[afbeelding]

Was toppie dag Op de bordjes foto is een hele oude SBB lok te zien, die we nog tegenkwamen in Essen op de terugweg met een gezelschapstrein
toch best een spinnenweb die bovenleiding daar in duitsland zeg
pi_49064173








bier
pi_49064313
quote:
Blijft voor mij een van de mooiste stations ooit , Berlin Hauptbahnhof . Eerste station wat overal goed verlicht was en mooi uitzag. Alleen je kon nergens peuken halen om 3 uur 's nachts .
  zondag 6 mei 2007 @ 16:01:28 #161
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_49064387
Foto 4 en 5 zijn iig niet Berlin Hbf maar Dresden Hbf
  zondag 6 mei 2007 @ 16:59:06 #162
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_49066401
Afgelopen woensdagavond enkele foto's gemaakt tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch met de 1851 en een sleep ICK die naast mijn IRM reed.




Best geinig om de hele tijd zo'n grote loc naast je te hebben rijden.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 6 mei 2007 @ 17:27:21 #163
83820 Dichterbijer
'Koud he!'
pi_49067442
Das wel gaaf idd... heb dat ook al een aantal keer meegemaakt toen ik naar EIndhoven ging. Het is de intercity vanuit Brede/Tilburg.
  zondag 6 mei 2007 @ 17:36:28 #164
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_49067808
quote:
Op zondag 6 mei 2007 17:27 schreef Dichterbijer het volgende:
Das wel gaaf idd... heb dat ook al een aantal keer meegemaakt toen ik naar EIndhoven ging. Het is de intercity vanuit Brede/Tilburg.
Dit was juist de trein ri. Tilburg vanuit Eindhoven. Heb het ook al enkele keren meegemaakt, meestal is de trein ri. Tilburg wel net een beetje sneller.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_49071389
quote:
Op zondag 6 mei 2007 16:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Foto 4 en 5 zijn iig niet Berlin Hbf maar Dresden Hbf
Dan hebben Duitsers mooie stations! Vergeleken met die Nederlandse donkere hollen .
  zondag 6 mei 2007 @ 19:42:09 #166
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_49072737
Ja duh, Nederland is in zo'n beetje alles gewoon uberkut!
  maandag 7 mei 2007 @ 10:51:53 #167
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_49092775
Vanochtend in Tilburg drie setjes ICRm náást elkaar:

Eentje geparkeerd op het spoor aan de werkplaatszijde
Eentje reizigers in-/uitladend op spoor 3 als IC naar Roosendaal
Eentje wachtend voor rood licht op spoor 2 als LM-rit (ook naar Roosendaal?)
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 7 mei 2007 @ 11:41:18 #168
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49094281
quote:
Op zondag 6 mei 2007 19:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja duh, Nederland is in zo'n beetje alles gewoon uberkut!
Tip: emigreer!

Wel leuke foto's trouwens allemaal!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 mei 2007 @ 16:34:52 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49105437
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 19:25 schreef Willy84 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Terein waar tzt de wadlopers worden geplaatst? In de loods te Amersfoort
Klopt helemaal

[ Bericht 3% gewijzigd door Peterselieman op 07-05-2007 16:44:21 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 mei 2007 @ 16:36:16 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49105487
Afgelopen vrijdag overdag overdag weer 2x GTW op Lw-Gn zien rijden en maar een setje DH'tjes (waar ik natuurlijk in zat). Dit had mede te maken met de Inselzug die vrijdag voor het eerst reed
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 mei 2007 @ 16:37:56 #171
164283 Luco
Buongiorno!
pi_49105550


Sony camera? Je ziet het Zeiss stickertje nog zitten
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 7 mei 2007 @ 16:42:00 #172
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_49105734
Goh, maar weer eens aanrijding contra mensch op Bd-Tb. Zal me benieuwen hoe laat ik thuis ben.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_49105761
quote:
Op maandag 7 mei 2007 16:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt helemaal
En dan ben ik weer benieuwd wat voor ICM spul
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 mei 2007 @ 16:44:00 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49105821
Volgens mij niets meer

Ik had het meer over de stalling van de wadjes
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49107615
quote:
Op maandag 7 mei 2007 16:44 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij niets meer

Ik had het meer over de stalling van de wadjes
Ah check... lijkt mij ook een logische plek... volgens mij staat het idd leeg. Is het nog wel NS grond?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 mei 2007 @ 17:30:25 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49107845
Dacht ik nog wel. NS is niet zo snel met verkopen van haar gronden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49108622
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
Dacht ik nog wel. NS is niet zo snel met verkopen van haar gronden
je weet maar nooit he!

wat stalling is altijd fijn
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 mei 2007 @ 17:55:19 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49108836
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je weet maar nooit he!

wat stalling is altijd fijn
Nu maar hopen dat ze nog wat stellen na revisie kunnen slijten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49110109
quote:
Op maandag 7 mei 2007 16:42 schreef JDude het volgende:
Goh, maar weer eens aanrijding contra mensch op Bd-Tb. Zal me benieuwen hoe laat ik thuis ben.
Omreisadvies via Ut natuurlijk . Duurt maar 2:25 voor een ritje van 20 min, heerlijk die NS . Zelfs via Leerdam is nog 20 min sneller...
pi_49110136
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nu maar hopen dat ze nog wat stellen na revisie kunnen slijten
Denk het niet

trouwens als iemand nog ff uit wil stappen bij Almere Strand.. het is deze week in de dienstregeling
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 mei 2007 @ 18:40:34 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49110422
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:31 schreef Brembo het volgende:

[..]

Omreisadvies via Ut natuurlijk . Duurt maar 2:25 voor een ritje van 20 min, heerlijk die NS . Zelfs via Leerdam is nog 20 min sneller...
Ach, zien de mensen ook eens wat meer van dit kippenlandje, bovendien lijken de treinen zo ook nog wat voller
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 mei 2007 @ 18:52:29 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49110925
quote:
Op maandag 7 mei 2007 16:42 schreef JDude het volgende:
Goh, maar weer eens aanrijding contra mensch op Bd-Tb. Zal me benieuwen hoe laat ik thuis ben.
Klopt ja, rijden bussen daar...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 7 mei 2007 @ 18:53:46 #183
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_49110977
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:

Klopt ja, rijden bussen daar...
Ik heb La Kuuk me maar laten oppikken op Gilze-Rijen .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 7 mei 2007 @ 18:53:51 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49110983
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:31 schreef Brembo het volgende:

[..]

Omreisadvies via Ut natuurlijk . Duurt maar 2:25 voor een ritje van 20 min, heerlijk die NS . Zelfs via Leerdam is nog 20 min sneller...
Alleen jammer dat je de hele 3600 niet kan vervangen met een enkel Veetje van Arriva he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 mei 2007 @ 19:01:01 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49111292
Met wat proppen kom je een heel eind
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49113556
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
Met wat proppen kom je een heel eind
Kennen ze bij Arriva toch erg goed

stacken, klaar
pi_49113641
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alleen jammer dat je de hele 3600 niet kan vervangen met een enkel Veetje van Arriva he
Ach, in de 3700 rijdt ook een 2*Plan V rondt , dus het kan!

Valt me op, dat ze tegenwoordig ook gewoon aanrijding met persoon laten zien. Vroeger was het toch altijd alleen, ongeluk of aanrijding.
pi_49113775
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:51 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ach, in de 3700 rijdt ook een 2*Plan V rondt , dus het kan!

Valt me op, dat ze tegenwoordig ook gewoon aanrijding met persoon laten zien. Vroeger was het toch altijd alleen, ongeluk of aanrijding.
vast niet in de spits?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 mei 2007 @ 22:32:00 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49121628
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:51 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ach, in de 3700 rijdt ook een 2*Plan V rondt , dus het kan!

Valt me op, dat ze tegenwoordig ook gewoon aanrijding met persoon laten zien. Vroeger was het toch altijd alleen, ongeluk of aanrijding.
Het schept in ieder geval duidelijkheid voor iedereen. Prorail wil namelijk vaker haar eigen straatje schoonvegen en minder de schuld krijgen van alle vertragingen. Door een reden te noemen, is het voor de mensen wat makkelijker te begrijpen wie de 'schuldige' is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 mei 2007 @ 22:51:09 #190
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_49122717
Vanmiddag daar een ICM-III en ICM-IV gezien als 1 trein. Een aantal uur later ook nog een VIRM-6 gezien. Gaat goed daar
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 mei 2007 @ 22:59:41 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49123274
De ICM is bedoeld om alleen maar in de NO te zitten, maar ondertussen zwerven ze al weer door heel NL. Het blijft goed materieel
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 mei 2007 @ 23:35:13 #192
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_49125360
Vanmorgen een enkele ICM-III op de 1900 ipv 12x ICK
En op de een of andere manier is er een ICM-III terecht gekomen in de omloop van een plan V. Op het nieuwe rangeerterrein bij Utrecht CS aan de noordzijde staat een plan V in z'n eentje te staan. Nu stond er op zijn plekkie een ICM.
So we just called him Fred
pi_49125412
tijd voor plan T / V op zl - lw
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 mei 2007 @ 23:42:08 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49125717
Dat was vroeger het geval met de 10798. Daar kwam vroeger speciaal een stelletje voor naar Lw om die trein te rijden. Tegenwoordig is dat al ICM. Ook was vroeger omloopmatig 3xV op vrijdag. Aankomst 18.13 uur. Daarna werden ze afgerangeerd en vertrokken ze om 22.35 uur weer
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 mei 2007 @ 23:43:37 #195
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_49125788
Als ze nou wat meer dubbeldekkertjes over de 5000/5100 sturen dan mogen die kleine plan T/V-tjes wel naar zl-lw.

Dagelijks voor sardientje spelen tussen Rlb - Laa of Rlb - Gvc is nou echt mijn meest geliefde hobby.
So we just called him Fred
pi_49125798
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
Dat was vroeger het geval met de 10798. Daar kwam vroeger speciaal een stelletje voor naar Lw om die trein te rijden. Tegenwoordig is dat al ICM. Ook was vroeger omloopmatig 3xV op vrijdag. Aankomst 18.13 uur. Daarna werden ze afgerangeerd en vertrokken ze om 22.35 uur weer
idd.. helaasn ooit ingezeten op dat traject..

maar ICM zwerft ook rond.. en een T / V maakt buiten de spits weinig uit tov ICM dacht ik zo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 mei 2007 @ 23:53:47 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49126255
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

idd.. helaasn ooit ingezeten op dat traject..

maar ICM zwerft ook rond.. en een T / V maakt buiten de spits weinig uit tov ICM dacht ik zo
Wat dacht je van het comfort. Bovendien is het lastig met al die rondzwerfende stellen om composities van de juiste lengte te maken, omdat dan minder vaak een juist treinstel voorhanden is
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 mei 2007 @ 00:00:01 #198
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_49126548
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:53 schreef Peterselieman het volgende:
Wat dacht je van het comfort. Bovendien is het lastig met al die rondzwerfende stellen om composities van de juiste lengte te maken, omdat dan minder vaak een juist treinstel voorhanden is
combineren

ICM + Plan T/V + DM90
So we just called him Fred
pi_49126582
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wat dacht je van het comfort. Bovendien is het lastig met al die rondzwerfende stellen om composities van de juiste lengte te maken, omdat dan minder vaak een juist treinstel voorhanden is
voor scholieren veevervoer heb je toch geen comfort nodig?

en zo erg is een V / T ook niet hoor :/
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 mei 2007 @ 00:01:36 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49126637
Mechanisch koppelen kan altijd. Echter weet ik wel zeker dat zo'n combi alleen bij zeer zeer hoge uitzondering zal voorkomen om stellen op de goede plaats te krijgen. Anders zal het niet gebeuren, lijkt me, hoewel de DM'90 wel eens in reizigersdienst van een ICM op de trekhaak is meegenomen naar Zwolle voor onderhoud
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')