abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:28:53 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48975834
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

Prutsrail computer uitschakelen..
P-seinen werken ook prima zonder ProRail computer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 3 mei 2007 @ 23:05:40 #102
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48985200
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

P-seinen werken ook prima zonder ProRail computer.
idd
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 mei 2007 @ 00:48:43 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48988986
Ou-Tannu smste me al dat die veenexpressen overleden zijn, maar het blijkt alleen een overleden 3101 te zijn.

Verder een enorme puinhoop op Lw-Gn vanmiddag. Ik zal mijn Somda stukje even quoten:
quote:
Vanmiddag een grote puinhoop op Lw-Gn. Trein 30347 was de boosdoener. De trein was net vertrokken toen het achterste stel problemen kreeg. De 3446 is onderweg afgetrapt en ledig weer naar Lw gereden. Door deze problemen heeft trein 30247 niet gereden. Vanaf Hdg is een vervangende 330247 ingelegd met het materieel van de 30260. Op de CTA in Lw stond om 17.20 uur trein 30247 nog aangekondigd met +20. uiteindelijk is dit trein 30249 +5 geworden. Uiteindelijk reden bijna alle treinen met +5 tot +15 rond, waardoor mijn trein veel ongebruikelijke kruisingen had. Zo werd er in Hdg op een ander dan gebruikelijk spoor gestopt. Tevens vond daar de kruising plaats met zowel trein 30362 als trein 30262. De andere kruisingen lagen tussen Gk en Bp, bij Zh(sneltrein) en Vvl. Trein 30249 stopte extra te Zww en Gk. Omdat er geen passagiers te Adh stonden, werd er daar niet gestopt.

Verder was opvallend dat de 305xx ook vertraging had rond 17.30 uur
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 mei 2007 @ 08:55:57 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48992981
een enorme puinhoop noemen ze dat een stelletje stuk, wat spoorwijzigingen en kruisingen op andere plaatsen dan gebruikelijk. WAT een ellende
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:05:34 #105
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_48993124
De 852 staat trouwens geparkeerd op Gv (spoor 17). De ABk ziet op het eerste oog onbeschadigd uit, de Bk is echter voor de helft voorzien van zwarte vegen en gebroken ruiten. Technisch gezien moet het nog wel te repareren zijn, lijkt me, maar gezien de leeftijd zal het wel sloop worden. Of ze moeten nog ergens een Bk-tje vandaan kunnen toveren.

Toch jammer dat ik fototoestel bij me had
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 mei 2007 @ 09:06:40 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48993141
ik was degene die er eigenlijk het minste last van had

Sommige mensen waren wat later thuis, zoals iemand die om 17.00 de trein in Gn nam en pas om 21.00 in Sneek Noord was
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49000507
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:06 schreef Peterselieman het volgende:
ik was degene die er eigenlijk het minste last van had

Sommige mensen waren wat later thuis, zoals iemand die om 17.00 de trein in Gn nam en pas om 21.00 in Sneek Noord was
Snap niet dat zo'n lijn in het noorden niet compleet dubbelspoorig wordt uitgevoerd. Want volgens mij is het een best goed lopend lijntje .

Ik denk trouwens dat met de verkoolde Plan V dat de verkoolde bakken worden gesloopt. En wat nog bruikbaar is worden de onderdelen van genomen.
pi_49005954
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:47 schreef Brembo het volgende:

[..]

Snap niet dat zo'n lijn in het noorden niet compleet dubbelspoorig wordt uitgevoerd. Want volgens mij is het een best goed lopend lijntje .

Ik denk trouwens dat met de verkoolde Plan V dat de verkoolde bakken worden gesloopt. En wat nog bruikbaar is worden de onderdelen van genomen.
is er geen bak uit de 400 serie nog over?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 15:11:41 #109
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49005967
Je kan ook het deel wat niet beschadigd is gewoon opslaan, en als er een ander Plan V'tje is die beschadigd raakt aan die zijde die je hebt opgeslagen, heb je weer een Plan V
pi_49006041
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:11 schreef Wadloper het volgende:
Je kan ook het deel wat niet beschadigd is gewoon opslaan, en als er een ander Plan V'tje is die beschadigd raakt aan die zijde die je hebt opgeslagen, heb je weer een Plan V
of je maakt er een TV combo van
  vrijdag 4 mei 2007 @ 15:58:51 #111
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_49007570
Daarvan is er al eentje dacht ik.. Of is die inmiddels al weer afgevoerd?
So we just called him Fred
pi_49007610
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:58 schreef FredvZ het volgende:
Daarvan is er al eentje dacht ik.. Of is die inmiddels al weer afgevoerd?
volgens mij rijd die nog

zo snel zullen ze dingen niet afvoeren op het moment geloof ik..

ze hebben wat materieel tekort

gister reden de veenexpressen ook al niet.. :] materieel tekort..

gelukkig gaan die er toch af straks.. en komen er linten voor terug..

vraag me alleen af waar die veenlopers dan heen belanden
  vrijdag 4 mei 2007 @ 16:40:23 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49009152
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:58 schreef FredvZ het volgende:
Daarvan is er al eentje dacht ik.. Of is die inmiddels al weer afgevoerd?
Nee, ik heb de 528 (geloof ik) vorige week nog gezien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49009343
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, ik heb de 528 (geloof ik) vorige week nog gezien.
vraag me af als je van een V en een T ook 2x 3 bakken kan knutselen.. :p
  vrijdag 4 mei 2007 @ 17:20:52 #115
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49010621
Volgens mij met wat aanpassingen wel
Maar zeker weten doe ik het uiteraard niet
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:39:39 #116
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_49013134
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
vraag me af als je van een V en een T ook 2x 3 bakken kan knutselen.. :p
Technisch gezien is het mogelijk... Maar dan krijg je een drietje dat een bak meer heeft met dezelde tractie (niet vooruit te branden) en een drietje met een bak minder en dezelfde tractie (snellere acceleratie). Of je moet met de panto's gaan slepen, dan is de tractie enigzins in evenwicht te brengen.
quote:
Plan T 528 is een bijzondere plan T, de Bk2 (koprijtuig) is namelijk die van Plan V 424 (inmiddels uit dienst). Technisch gezien is de Bk aangepast aan die van een Plan T, evenals de neusschildering. Het interieur is wel gelijk aan dat van een Plan V.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_%2764
So we just called him Fred
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:40:14 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49013156
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:45 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

vraag me af als je van een V en een T ook 2x 3 bakken kan knutselen.. :p
Ehm, de T heeft de motorbakken in het midden, ik weet niet hoor...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:59:32 #118
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_49013791
Volgens Wikipedia hebben de beide koppen tractie en een middenbak
So we just called him Fred
pi_49014260
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ehm, de T heeft de motorbakken in het midden, ik weet niet hoor...
een Vtje heeft toch in 1 vd bakken tractie?

een T op 1 vd middenbakken?

oftewel motorloze midden bak uit een T tussen 2 Vbakken
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:36:04 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49015375
Een Plan T heeft twee gemotiseerde bakken: die in het midden, met vier aangedreven draaistellen. De kopbakken zijn nagenoeg identiek, en expres niet van een tractieinstallatie voorzien om schadegevallen wat minder impact te laten hebben.

Plan V heeft twee aangedreven draaistellen in het midden.

Een Plan T heeft dus acht tractiemotoren, een Plan V vier. Een T is dan ook twee keer zo lang.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49016371
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:36 schreef Duvel het volgende:
Een Plan T heeft twee gemotiseerde bakken: die in het midden, met vier aangedreven draaistellen. De kopbakken zijn nagenoeg identiek, en expres niet van een tractieinstallatie voorzien om schadegevallen wat minder impact te laten hebben.

Plan V heeft twee aangedreven draaistellen in het midden.

Een Plan T heeft dus acht tractiemotoren, een Plan V vier. Een T is dan ook twee keer zo lang.
oh mijn fout!

meende dat de T maar 4 aangedreven assen had en een T maar 2
pi_49017857
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

oh mijn fout!

meende dat de T maar 4 aangedreven assen had en een T maar 2
pi_49021499
Zo.... 2 minuten stilte in de trein is wel apart/indrukwekkend.... ik had Radio 1 op en tegelijk toen het wilhelmus begon te spelen op de radio begon de trein weer langzaam op te trekken.

Ter hoogeveen kon de trein niet goed optrekken... een stevige dreun en gelijk een noodrem. Apart en met een ongeveer +10 aangekomen te Groningen.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:19:29 #124
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49021698
Geen aanrijding gehad?

Meestal is het een aanrijding als er boem klinkt
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:20:34 #125
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49021747
Wat mij ook opvalt trouwens, is dat spoor 3b, bij de bocht net achter de brug als je het station inrijdt vanuit Haren of uitrijdt in Groningen, de trein echt een hoek maakt wat je ook echt voelt.

Zijn dat meer mensen toevallig opgevallen?
pi_49023396
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 22:20 schreef Wadloper het volgende:
Wat mij ook opvalt trouwens, is dat spoor 3b, bij de bocht net achter de brug als je het station inrijdt vanuit Haren of uitrijdt in Groningen, de trein echt een hoek maakt wat je ook echt voelt.

Zijn dat meer mensen toevallig opgevallen?
Dat is net zo'n gevoel als je vanaf Spoor 2 op Hilversum richting Baarn gaat... je word ff gezwiept...
pi_49026409
Zo het gaat hard hier. Morgen maar eens wat foto'tjes brengen hier, lijkt wel slowchat bijna
  zaterdag 5 mei 2007 @ 11:31:57 #128
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_49031866

Merk en type: Unimog
Eigenaar: Zagro
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: München (Duitsland)
Datum: 26 april 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij de Bauma 2007; weg rail voertuig
  zaterdag 5 mei 2007 @ 11:45:39 #129
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_49032176

Merk en type: Dotto
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: München (Duitsland)
Datum: 26 april 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij de Bauma 2007
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:12:44 #130
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_49032773

Merk en type: Terex 1604 ZW
Eigenaar: Terex
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: München (Duitsland)
Datum: 26 april 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij de Bauma 2007; weg rail voertuig; Atlas in verkleedkleren
  zaterdag 5 mei 2007 @ 13:28:27 #131
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_49034606


Merk en type: onbekend
Eigenaar: MVG
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: München (Duitsland)
Datum: 26 april 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij de Bauma 2007; wagennummer 6223
pi_49035290
München is mooi inderdaad
pi_49035321
Ik was afgelopen donderdag in Dordrecht, een paar hoogtepuntjes:


Rail4Chem 2000 met een graantrein


NMBS 1181 met de Beneluxtrein en 3 HSA rijtuigen


ICM 4230 in de 1900 serie


ERS 6605 met een containertrein en heel boel bloempjes


NMBS 2553 met een containertrein richting België


NMBS 1187 met de Benelux


3x Plan V als stoptrein naar Roosendaal


Railion 1613 met een gemengde goederentrein


Veolia 1001458 met de containertrein naar Blerick


NS 1849 met een sleep ICK rijtuigen

De rest staat op http://www.spoorvinder.fotopic.net
  zaterdag 5 mei 2007 @ 14:01:01 #134
71721 Alexxxxx
Friespeuk
  zaterdag 5 mei 2007 @ 14:42:43 #135
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_49036519
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 06:55 schreef Wadloper het volgende:
ICRm zit wel relaxt
Dat kun je wel zeggen, had de hele coupé voor mezelf tot an utrecht
pi_49037428
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 14:42 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Dat kun je wel zeggen, had de hele coupé voor mezelf tot an utrecht
beter dan ICM waar er geen enkele mogelijkheid tot active ventilatie is op de ARKO na.. wat erg irritant is als veel pluisjes waaien buiten :p
pi_49037726
Zeg, ik zie nou al die stukjes nieuwe hsl/internationaal voorbij rijden, maar weet iemand wat het gehele printje moet worden, als je ze allemaal goed aan elkaar maakt?
pi_49038012
Zoiets ongeveer:
pi_49038267
En in al die rijtuigen geen gele stoelen meer maar dezelfde blauwe als in de ICMm.
pi_49042508
Alexx is dat de metro in Muchen?
  zaterdag 5 mei 2007 @ 18:57:32 #141
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_49042540
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:56 schreef Willy84 het volgende:
Alexx is dat de metro in Muchen?
U-bahn is Duits voor Metro ja.....
pi_49042651
Het type metro M1-M3 dat in Amsterdam rijd, rijd dat ook nog in een Duitse stad waarvan ik de naam ben vergeten? Of is dat daar al afgevoerd?
  zaterdag 5 mei 2007 @ 19:10:40 #143
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_49042878
Weet je, er zijn best een boel steden in Duitsland.
pi_49043275

Amsterdam Bijlmer Arena: Lekker trappetje naar beneden. Als je naar beneden kijkt wordt je niet goed zo hoog is het.



Het station ziet er echter wel netjes uit. Alleen is het gewoon te groot, waardoor een overstapje trein-metro niet leuk is.


Onbekende loc op Utrecht-C

Flinke sleep in Utrecht-C

De tram kwam niet opdagen, wat een aantal mensen niet vrolijk stemden.

Toen maar de metro gepakt.




Terein waar tzt de wadlopers worden geplaatst? In de loods te Amersfoort staat ook wat mat64 en ICM spul.

[ Bericht 8% gewijzigd door Willy84 op 05-05-2007 19:55:30 ]
pi_49043336
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 19:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Weet je, er zijn best een boel steden in Duitsland.
Er was er toch maar 1 waar dezelfde types als in Adam reden/rijden. Ga even googlen
pi_49043927
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 19:25 schreef Willy84 het volgende:
[afbeelding]
Amsterdam Bijlmer Arena: Lekker trappetje naar beneden. Als je naar beneden kijkt wordt je niet goed zo hoog is het.


[afbeelding]
Het station ziet er echter wel netjes uit. Alleen is het gewoon te groot, waardoor een overstapje trein-metro niet leuk is.

[afbeelding]
Onbekende loc op Utrecht-C
[afbeelding]
Flinke sleep in Utrecht-C
[afbeelding]
De tram kwam niet opdagen, wat een aantal mensen niet vrolijk stemden.
[afbeelding]
Toen maar de metro gepakt.

[afbeelding]
[afbeelding]

Terein waar tzt de wadlopers worden geplaatst? In de loods staat ook wat mat64 en ICM spul.
mischien is eht handig als je zegt waar die loods staat?
pi_49047711
Die foto's zijn te Amersfoort. En Willy84: wat voor ICM spul?
pi_49047769
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 21:57 schreef Dichterbijer het volgende:
Die foto's zijn te Amersfoort. En Willy84: wat voor ICM spul?
Volgens mij zijn het enkele bakken uit de protoserie. Die raampjes zijn echt heel moeilijk doorheen te kijken. Maar ICM is het zeker. Plus dus wat mat64 erbij.
pi_49047984
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 21:59 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn het enkele bakken uit de protoserie. Die raampjes zijn echt heel moeilijk doorheen te kijken. Maar ICM is het zeker. Plus dus wat mat64 erbij.
proto is toch al geshred?
  zaterdag 5 mei 2007 @ 22:10:41 #150
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49048075
Ik weet wel dat twee kopbakken ergens in Arnhem staan, welk nummer weet ik niet
Van de protoserie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')