P-seinen werken ook prima zonder ProRail computer.quote:
iddquote:Op donderdag 3 mei 2007 19:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
P-seinen werken ook prima zonder ProRail computer.
quote:Vanmiddag een grote puinhoop op Lw-Gn. Trein 30347 was de boosdoener. De trein was net vertrokken toen het achterste stel problemen kreeg. De 3446 is onderweg afgetrapt en ledig weer naar Lw gereden. Door deze problemen heeft trein 30247 niet gereden. Vanaf Hdg is een vervangende 330247 ingelegd met het materieel van de 30260. Op de CTA in Lw stond om 17.20 uur trein 30247 nog aangekondigd met +20. uiteindelijk is dit trein 30249 +5 geworden. Uiteindelijk reden bijna alle treinen met +5 tot +15 rond, waardoor mijn trein veel ongebruikelijke kruisingen had. Zo werd er in Hdg op een ander dan gebruikelijk spoor gestopt. Tevens vond daar de kruising plaats met zowel trein 30362 als trein 30262. De andere kruisingen lagen tussen Gk en Bp, bij Zh(sneltrein) en Vvl. Trein 30249 stopte extra te Zww en Gk. Omdat er geen passagiers te Adh stonden, werd er daar niet gestopt.
Verder was opvallend dat de 305xx ook vertraging had rond 17.30 uur
Snap niet dat zo'n lijn in het noorden niet compleet dubbelspoorig wordt uitgevoerd. Want volgens mij is het een best goed lopend lijntjequote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:06 schreef Peterselieman het volgende:
ik was degene die er eigenlijk het minste last van had
Sommige mensen waren wat later thuis, zoals iemand die om 17.00 de trein in Gn nam en pas om 21.00 in Sneek Noord was
is er geen bak uit de 400 serie nog over?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:47 schreef Brembo het volgende:
[..]
Snap niet dat zo'n lijn in het noorden niet compleet dubbelspoorig wordt uitgevoerd. Want volgens mij is het een best goed lopend lijntje.
Ik denk trouwens dat met de verkoolde Plan V dat de verkoolde bakken worden gesloopt. En wat nog bruikbaar is worden de onderdelen van genomen.
of je maakt er een TV combo vanquote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:11 schreef Wadloper het volgende:
Je kan ook het deel wat niet beschadigd is gewoon opslaan, en als er een ander Plan V'tje is die beschadigd raakt aan die zijde die je hebt opgeslagen, heb je weer een Plan V
volgens mij rijd die nogquote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:58 schreef FredvZ het volgende:
Daarvan is er al eentje dacht ik.. Of is die inmiddels al weer afgevoerd?
Nee, ik heb de 528 (geloof ik) vorige week nog gezien.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:58 schreef FredvZ het volgende:
Daarvan is er al eentje dacht ik.. Of is die inmiddels al weer afgevoerd?
vraag me af als je van een V en een T ook 2x 3 bakken kan knutselen.. :pquote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, ik heb de 528 (geloof ik) vorige week nog gezien.
Technisch gezien is het mogelijk... Maar dan krijg je een drietje dat een bak meer heeft met dezelde tractie (niet vooruit te branden) en een drietje met een bak minder en dezelfde tractie (snellere acceleratie). Of je moet met de panto's gaan slepen, dan is de tractie enigzins in evenwicht te brengen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
vraag me af als je van een V en een T ook 2x 3 bakken kan knutselen.. :p
quote:Plan T 528 is een bijzondere plan T, de Bk2 (koprijtuig) is namelijk die van Plan V 424 (inmiddels uit dienst). Technisch gezien is de Bk aangepast aan die van een Plan T, evenals de neusschildering. Het interieur is wel gelijk aan dat van een Plan V.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_%2764
Ehm, de T heeft de motorbakken in het midden, ik weet niet hoor...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vraag me af als je van een V en een T ook 2x 3 bakken kan knutselen.. :p
een Vtje heeft toch in 1 vd bakken tractie?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm, de T heeft de motorbakken in het midden, ik weet niet hoor...
oh mijn fout!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:36 schreef Duvel het volgende:
Een Plan T heeft twee gemotiseerde bakken: die in het midden, met vier aangedreven draaistellen. De kopbakken zijn nagenoeg identiek, en expres niet van een tractieinstallatie voorzien om schadegevallen wat minder impact te laten hebben.
Plan V heeft twee aangedreven draaistellen in het midden.
Een Plan T heeft dus acht tractiemotoren, een Plan V vier. Een T is dan ook twee keer zo lang.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oh mijn fout!
meende dat de T maar 4 aangedreven assen haden een T maar 2
Dat is net zo'n gevoel als je vanaf Spoor 2 op Hilversum richting Baarn gaat... je word ff gezwiept...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:20 schreef Wadloper het volgende:
Wat mij ook opvalt trouwens, is dat spoor 3b, bij de bocht net achter de brug als je het station inrijdt vanuit Haren of uitrijdt in Groningen, de trein echt een hoek maakt wat je ook echt voelt.
Zijn dat meer mensen toevallig opgevallen?
beter dan ICM waar er geen enkele mogelijkheid tot active ventilatie is op de ARKO na.. wat erg irritant is als veel pluisjes waaien buiten :pquote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:42 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Dat kun je wel zeggen, had de hele coupé voor mezelf tot an utrecht
U-bahn is Duits voor Metro ja.....quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:56 schreef Willy84 het volgende:
Alexx is dat de metro in Muchen?
Er was er toch maar 1 waar dezelfde types als in Adam reden/rijden. Ga even googlenquote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Weet je, er zijn best een boel steden in Duitsland.
mischien is eht handig als je zegt waar die loods staat?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:25 schreef Willy84 het volgende:
[afbeelding]
Amsterdam Bijlmer Arena: Lekker trappetje naar beneden. Als je naar beneden kijkt wordt je niet goed zo hoog is het.
[afbeelding]
Het station ziet er echter wel netjes uit. Alleen is het gewoon te groot, waardoor een overstapje trein-metro niet leuk is.
[afbeelding]
Onbekende loc op Utrecht-C
[afbeelding]
Flinke sleep in Utrecht-C![]()
[afbeelding]
De tram kwam niet opdagen, wat een aantal mensen niet vrolijk stemden.![]()
[afbeelding]
Toen maar de metro gepakt.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Terein waar tzt de wadlopers worden geplaatst? In de loods staat ook wat mat64 en ICM spul.
Volgens mij zijn het enkele bakken uit de protoserie. Die raampjes zijn echt heel moeilijk doorheen te kijken. Maar ICM is het zeker. Plus dus wat mat64 erbij.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 21:57 schreef Dichterbijer het volgende:
Die foto's zijn te Amersfoort. En Willy84: wat voor ICM spul?
proto is toch al geshred?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 21:59 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het enkele bakken uit de protoserie. Die raampjes zijn echt heel moeilijk doorheen te kijken. Maar ICM is het zeker. Plus dus wat mat64 erbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |