Laten we dan gewoon voor mensen en goederen maar hetzelfde materieel gebruikenquote:Op woensdag 25 april 2007 22:24 schreef SpeedyRich het volgende:
Maar fles gewoon het ouwe materieel opstellen en overgaan op 2 trein types
is toch zo'n gek idee niet
ik zie de humor van de TT wel inquote:Op woensdag 25 april 2007 22:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
jezus wat een KUT topic titel
en nee.. IRM is toch 1 type.. ze 1 is alleen 2 bakken langer :p
als je de goederen kant even weg denktquote:Op woensdag 25 april 2007 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laten we dan gewoon voor mensen en goederen maar hetzelfde materieel gebruiken
Goedkoper in training, in onderhoud, en een kortere OP
Nadenken
Af en toe heb ik het gevoel dat het nog echt oude mannetjes zijn die met treintjes spelen, ipv is klantgericht zijn en op tijd gaan rijden.quote:
ze kunnen dat geld beter in kwaliteiten investeren die wij reizigers direct merken.quote:Op woensdag 25 april 2007 22:27 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
ik zie de humor van de TT wel in
ik heb het over de sprinter en de IRM dus 2 types
ik heb het alleen over treintypes en materieel niet over de dienstregelingquote:Op woensdag 25 april 2007 22:38 schreef MREn het volgende:
Laten we ook alle IC's opheffen en eenzijdige rondjes, dan kan ook niemand meer in de verkeerde trein stappen. Dus gewoon Vl-Zl-Gn-Lw-Zl-amf-Asd-Rtd-Bd-Ehv-Vl. Mensen van Vl naar Ehv doen er wat lang over, maar gegarandeerd de goede trein. Uiteraard alles met Wadlopers, die hebben geen last van defecte bovenleidingen.
yup :pquote:Op woensdag 25 april 2007 22:59 schreef MREn het volgende:
Op Rtd trouwens een set ICK in de hens.
Ja, busvervoer in heel groningen, trein vervoer in heel Groningen en Friesland, muv de lijnen Zwolle-Groningen en Zwolle-Leeuwarden. En verder bussen in Brabant-Oost, drechtsteden en waterland en trein drechtsteden.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:05 schreef Paaul het volgende:
Arriva rijdt toch ook in Groningen?
Dat plaatje is toch echt van Hilversum-Sportparkquote:Op woensdag 25 april 2007 23:10 schreef thats-me het volgende:
[afbeelding]
Centraal Station Rotterdam ontruimd
Ja, busvervoer in heel groningen, trein vervoer in heel Groningen en Friesland, muv de lijnen Zwolle-Groningen en Zwolle-Leeuwarden. En verder bussen in Brabant-Oostt, drechtsteden en waterland en trein drechtsteden.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:05 schreef Paaul het volgende:
Arriva rijdt toch ook in Groningen?
Je vergeet bij het busvervoer nog rivierenland voor Arrivaquote:Op woensdag 25 april 2007 23:17 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, busvervoer in heel groningen, trein vervoer in heel Groningen en Friesland, muv de lijnen Zwolle-Groningen en Zwolle-Leeuwarden. En verder bussen in Brabant-Oost, drechtsteden en waterland en trein drechtsteden.
Sneltrein Lw-Gnquote:Op woensdag 25 april 2007 20:10 schreef SpeedyRich het volgende:
Heren de sneltrein bestaat toch niet meer
Ik zag vanmiddag namelijk op een CTA bak op spoor 6 sneltrein staan![]()
Nou je 't zegt...notabene de eerste concessie die ze buiten 't noorden binnenhalen...quote:Op woensdag 25 april 2007 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je vergeet bij het busvervoer nog rivierenland voor Arriva![]()
Nee joh, dat zijn hele fijne treinen. Gewoon voorin gaan zitten, heb je een privé coupe.quote:Op donderdag 26 april 2007 00:08 schreef jorienvdherik het volgende:
Maar goed ook, wat een klote trein is dat. Zit er vaak in van rotterdam-eindhoven
quote:Het treinverkeer rond Almelo is stilgelegd vanwege een storing. Op en rond het station kunnen geen wissels en seinen bediend worden. Volgens spoorbeheerder Prorail loopt de vertraging voor treinreizigers op tot meer dan een uur. Reizigers tussen Hengelo en Deventer krijgen het advies om te reizen via Zutphen.
Het treinverkeer rond Almelo is stilgelegd vanwege een storing.
Op en rond het station kunnen geen wissels en seinen bediend worden. Volgens spoorbeheerder Prorail loopt de vertraging voor treinreizigers op tot meer dan een uur. Reizigers tussen Hengelo en Deventer krijgen het advies om te reizen via Zutphen
En nu staat er een plaatje van Den Haag Centraalquote:Op woensdag 25 april 2007 23:20 schreef Brembo het volgende:
Dat plaatje is toch echt van Hilversum-Sportpark.
Waar staat dat, kan het nergens terug vinden, nja zal het straks wel zien, als het klopt.quote:Op donderdag 26 april 2007 08:36 schreef Remzz het volgende:
Op het nieuws net dat er geen treinen van en naar Almelo rijden door een stroomstoring, voor de rest kan ik het nergens vinden ook niet op de site van de NS. Weet iemand hier iets van?
Mooi, 3 verschillende soorten mat op de foto, behalve dat waar het om gingquote:Op woensdag 25 april 2007 23:10 schreef thats-me het volgende:
[afbeelding]
Centraal Station Rotterdam ontruimd
Preciesquote:Op donderdag 26 april 2007 07:51 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nee joh, dat zijn hele fijne treinen. Gewoon voorin gaan zitten, heb je een privé coupe.
Ik ga even de melding terugzoeken voor jequote:Op donderdag 26 april 2007 10:53 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Wachten op ambulance Hilversum Sportpark
Tussen Hilversum en Utrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door wachten op ambulance rijden er tussen Hilversum en Utrecht minder treinen.
Die is nieuw?
Ze hebben de manier van berichtgeving op TT751 aangepast.quote:Op donderdag 26 april 2007 10:53 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Die is nieuw?
In 's-Graveland komt geen trein, dus dat zal 'm niet zijn.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:01 schreef NordicBlue het volgende:
10:12:52 26-04-07 9 G AMBU Urg A1 NOORDEREINDE 94 thv S-GRAVELAND Ongeval/Verk.ong.letsel 14895
0723002 CPA Gooi en Vechtstreek ( OvD-G )
10:12:52 26-04-07 9 G BRAN Urg A1 NOORDEREINDE 94 thv S-GRAVELAND Ongeval/Verk.ong.letsel 14895
0704999 BRW Gooi en Vechtstreek ( Monitor GMK )
Das de enige die ik kan vinden
quote:Op donderdag 26 april 2007 12:20 schreef jorienvdherik het volgende:
hoe duur is oranje retour vanaf rotterdam ?
naar amsterdam
1e hit als je op ns.nl zoekt op "oranjeretour"quote:OranjeRetour
Om de reis naar Amsterdam zo gemakkelijk mogelijk te laten verlopen, heeft NS samen met GVB het OranjeRetour ontwikkeld. Het OranjeRetour is een treinretourtje dat op 30 april gratis toegang geeft tot de metro, tram en bus van het GVB Amsterdam. Bovendien vertelt het bijgevoegde reisadvies hoe de bezoekers het gemakkelijkst naar Amsterdam reizen. Het speciale treinkaartje is verkrijgbaar bij alle kaartautomaten en bij de NS-balies op de stations en is geldig tot dinsdagochtend 04.00 uur.
Gebroken heup van reiziger.quote:Op donderdag 26 april 2007 10:53 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Wachten op ambulance Hilversum Sportpark
Tussen Hilversum en Utrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door wachten op ambulance rijden er tussen Hilversum en Utrecht minder treinen.
Die is nieuw?
Nou je t zegt... ik heb vorig jaar nogeens een minuut of 20 stilgestaan vlak buiten Amsterdam Amstel omdat er in de trein voor ons iemand onwel geworden was... Moest ook gewacht worden op een ambu.quote:Op donderdag 26 april 2007 13:01 schreef MREn het volgende:
Gebroken heup van reiziger.
Zal wel een bejaarden op zn bek gegaan doordat ie zonodig een kwartier voor dat ie er uit moest al bij de deuren ging staan.
Een verlaten station, okee, maar Amsterdam Amstel?quote:Op donderdag 26 april 2007 13:51 schreef MREn het volgende:
Nou ja, ik kan me best voorstellen als er iemand met een gebroken heup in het gangpad ligt, dat je die niet met twee man even oppakt en samen met een conducteur op een verlaten station achterlaat...
En waarom zou dat wat boeien, ZELFS al zou het waar zijn?quote:Op donderdag 26 april 2007 14:01 schreef FredvZ het volgende:
Je zou dan haast gaan denken dat ze het wachten op de ambulance gebruiken om te verbergen dat de machinist een ongeoorloofde rem-actie heeft uitgevoerd of dat de ATB moest ingrijpen en dat de persoon in kwestie is gevallen en zo zijn heup heeft gbroken.
Stomme dingen is het exclusieve domein van ProRail (treinen de verkeerde kant op sturen, twee goederentreinen laten kruisen op een enkelspoors baanvak waarna er eentje teruggesleept moet worden).quote:Op donderdag 26 april 2007 14:09 schreef FredvZ het volgende:
Ze hebben bij NS anders vanalles in huis om te verbergen dat ze of iets stoms hebben gedaan of als er weer eens iemand voor de trein is gesprongen.
dat HOOR je nooit iddquote:Op donderdag 26 april 2007 14:20 schreef MREn het volgende:
Ja, of de defecte reizigerstrein.
Maar nooit 'door gepruts van de VL hebben IC-reizigers te maken met stoptreinen die we voor een IC uitgooien'
Wel één van de puickere biersmoezen overigenschquote:Op donderdag 26 april 2007 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
Heb er nog niet vaak mee te maken gehad, behave dan een keer in de oude dienstregeling, toen de stopper naar Amf in Asd voor de IC gegooid werd. Daardoor +6 opgelopen, omdat de stopper pas later ingehaald kon worden. In Amf was de aansluitende IC richting Lw natuurlijk al vertrokken. Dan zit er niets anders op om maar te wachten op de volgende
Zo'n alcoholist ben ik nietquote:Op donderdag 26 april 2007 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel één van de puickere biersmoezen overigensch
bronquote:ROTTERDAM - De brand in een trein op station Rotterdam Centraal van woensdagavond blijkt aangestoken te zijn. Onderzoek van de Spoorwegpolitie van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) heeft dit aangetoond.
BVO voor morgen?quote:Op donderdag 26 april 2007 15:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu heeft nog wat flessen in de koelkast geduwt :-P
quote:Zutphen<->Winterswijk
Door een aanrijding met een koe rijden
er tussen Vorden en Winterswijk geen
treinen maar bussen.
Vertraging: 30-45 minuten.
* Ou-Tannu plant vast een seinstoringquote:Op donderdag 26 april 2007 18:00 schreef jorienvdherik het volgende:
Zondag met flink wat tuig naar Heerenveen met de trein, zullen de rest van de mensen leuk vinden![]()
Dat denk ik ookquote:Op donderdag 26 april 2007 18:00 schreef jorienvdherik het volgende:
Zondag met flink wat tuig naar Heerenveen met de trein, zullen de rest van de mensen leuk vinden![]()
Perron ligt daar wel in een bocht, dan kan er soms toch best flink wat ruimte tussen trein en perron zitten hoor.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:10 schreef MREn het volgende:
Om het complot maar te ontkrachten: het betreft een reiziger die op Sportpark niet netjes op het perron uitstapte zoals gebruikelijk is in dit land, maar tussen perron en trein lazerde (waarschijnlijk met een been) wat toch een knappe prestatie is gezien de weinig ruimte daartussen...
bij het malibaanstation komt toch weinig meer langs dan de pendel :p dus daar kan het primaquote:Op donderdag 26 april 2007 21:26 schreef MREn het volgende:
Nee, dan heeft de reiziger er weer last van!
Erg koele reactie van Klerk in het NRC vandaag over het feit dat NS kritiek had op PrutsRail mbt 'Almelo', hij geeft toe dat het een ontwerpfout was, "maar dit is inmiddels hersteld".
Oh gelukkig maar, dan is er niets aan de hand...![]()
reisafstand: 153 kmquote:Op donderdag 26 april 2007 18:15 schreef MREn het volgende:
Reisplanner 1911 is (deels) online, erg leuk!
http://www.stationsweb.com/planner.asp
Netjes!quote:Op donderdag 26 april 2007 23:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
48 gewonden bij treinongeluk
die belgen kennen t ook dus
Ga morgen even langs de Inktpot en ga het ze vertellen!quote:Op donderdag 26 april 2007 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Prorail echt, hef jezelf op, voordat je allemaal gelyncht wordt of zo
Bij de baliemedewerkerquote:Op donderdag 26 april 2007 23:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ga morgen even langs de Inktpot en ga het ze vertellen!
In welk jaar wilde je die reis gaan maken?quote:Op donderdag 26 april 2007 23:03 schreef NordicBlue het volgende:
vertrek trein aankomst
Voorschoten 06:36 319 (Amsterdam CS-Rotterdam DP) 07:39 Rotterdam DP
Rotterdam DP 08:48 119 (Rotterdam DP-Nijmegen) 11:30 Nijmegen
Nijmegen 13:40 46 (Nijmegen-Amsterdam CS) 13:10 Utrecht CS
Wat dacht je van 1911?quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
In welk jaar wilde je die reis gaan maken?
wtf is Alkmaar Zuid voor 'n station..quote:Op donderdag 26 april 2007 18:15 schreef MREn het volgende:
Reisplanner 1911 is (deels) online, erg leuk!
http://www.stationsweb.com/planner.asp
quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:52 schreef Duvel het volgende:
Wat dacht je van 1911?
Ghehehe, ik geloof het ja.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:01 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ehm ja... Die ogentest was toch gratis?
Ja, die draait sinds 1908. En was voor een deel in handen van de H(IJ)SM...quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:31 schreef FredvZ het volgende:
En de Hofpleinlijn doet niet mee, terwijl die toch echt bestond in 1911
De groeten terug vanaf elders in Utrecht.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
de groeten vanaf de maliebaan, namens: Peterselieman, Dr.Flash, en mezelf :p
Zijn jullie nu alweer klaar in het NSM?quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
en toen was er AMERSFOORT
we waren er al om 10h hoorquote:Op vrijdag 27 april 2007 15:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zijn jullie nu alweer klaar in het NSM?
jaquote:Op vrijdag 27 april 2007 15:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zijn jullie nu alweer klaar in het NSM?
Ik had nog gedacht even te gaan zwaaien op Utrecht Centraal voor jullie vertrek met de boemel, maar ik wist de tijd niet, en er kwam een collega zeuren, dus kansloos. Kom maar op met die foto's!quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Bijgeslapen, nu eens naar die machtig in teressante foto's kijken allemaal
We hadden die van 9.48, de eerste. EN die van 14:26 terug. En guess what? Beide keren stampvol met kids van een jaar of 6quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik had nog gedacht even te gaan zwaaien op Utrecht Centraal voor jullie vertrek met de boemel, maar ik wist de tijd niet, en er kwam een collega zeuren, dus kansloos. Kom maar op met die foto's!
Dat was het ookquote:
Vaste remmen? Of Arson?quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:59 schreef MREn het volgende:
Weer een trein in de hens, vandaag tussen Tb en Bd...
Daar was ik gister ookquote:Op vrijdag 27 april 2007 17:59 schreef MREn het volgende:
Weer een trein in de hens, vandaag tussen Tb en Bd...
geen brandstichting trouwens, maar 'gewoon' een gevallentje brandend vee.
Wat een genot.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We hadden die van 9.48, de eerste. EN die van 14:26 terug. En guess what? Beide keren stampvol met kids van een jaar of 6
Ieder jaar een keertje is wel genoeg hoorquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:01 schreef MREn het volgende:
Moet ik ook maar weer eens naar toe gaan, laatste keer voor mij is 20 jaar geleden![]()
Je gaat een nieuw icon maken?quote:Op donderdag 26 april 2007 17:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Oeh
Lint /41 VS een KOE kenden we nog niet?
http://www.arriva.nl/page.php?id=810quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
weet iemand of je met een OV-dagkaart (dus niet zomaar een NS-dagkaart) ook gebruik mag maken van Q-liners en zo?
OV-dagkaart Ja geldt als kortingskaart.quote:
Moet je wel een koe laten zwaaien ook he.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm ja.. ik had eerst geen linten in mn drawings nu wel :-)
[afbeelding]
Welnee, er klopt geen flikker van johquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:53 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens is die planner van 1911 nog niet optimaal. Ik kwam op een reis met twee overstappen, die in totaal 13 uur duurde waarvan een paar uur aan overstaptijd. Als ik vervolgens op 'reis later' klikte bleek de eerste overstap ook in een half uurtje te kunnen, maar die tweede overstap was op die manier niet in te korten. Ik vermoed echter zomaar dat dat best eens zou kunnen..
in 1911 bestond heel flevoland nog niet?quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee, er klopt geen flikker van joh
1911 en je kan Almere Oostvaarders kiezenIn 1911 moet de Afsluitdijk nog bedacht worden
Maar op zich een heel leuk idee, wat gewoon nog wat afwerking nodig heeft. Maar als er daadwerkelijk alle stations van toen en de drgl van toen in staat, is het natuurlijk hartstikke gaaf
Is aardrijkskunde ook al afgeschaft op school, naast wiskunde en nederlands?quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
in 1911 bestond heel flevoland nog niet?![]()
Heeft hij geen gelijk dan? Ja dus.quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:37 schreef MREn het volgende:
[..]
Is aardrijkskunde ook al afgeschaft op school, naast wiskunde en nederlands?
Wat leer je dan tegenwoordig op school? Niet meer dat ze dat ding zo rond 1933 hebben gelegd in ieder geval...![]()
ja nou, jaartallen bij dingen onthouden is niet mn beste vak.. :-)quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:37 schreef MREn het volgende:
[..]
Is aardrijkskunde ook al afgeschaft op school, naast wiskunde en nederlands?
Wat leer je dan tegenwoordig op school? Niet meer dat ze dat ding zo rond 1933 hebben gelegd in ieder geval...![]()
mensen kinderenquote:
Van mij ook niet, maar ik dacht toch het het een beetje algemene kennis is dat die dijk niet in de 16e eeuw neer is gelegd, en dat Adolf H. niet in 1980 in ons landje stond...quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja nou, jaartallen bij dingen onthouden is niet mn beste vak.. :-)
Vanaf "Stadhuis" aan de Zoetermeerse stadslijn naar Schiphol snapt-ie ook al niet.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Welnee, er klopt geen flikker van joh
1911 en je kan Almere Oostvaarders kiezenIn 1911 moet de Afsluitdijk nog bedacht worden
Ha, ik zat nog naar die schoolklas te kijken vanaf spoor 7, wachtend op de IC naar Amsterdamquote:Op vrijdag 27 april 2007 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
OKee dan, de foto's.
1: De ondergekalkte CityPendel en de sliert koters die we er gratis bij kregen.
[afbeelding]
die heeft die dus intussen welquote:Op zaterdag 28 april 2007 16:28 schreef knars het volgende:
[..]
Ha, ik zat nog naar die schoolklas te kijken vanaf spoor 7, wachtend op de IC naar Amsterdam
Enne, als je toch in Utrecht hebt gefotografeerd, waarom dan niet even station Zuilen in geklommen? De bordjes hangen inmiddels
Ik had op de Dijksgracht gisteren ook een aardig kwartetje zien staanquote:Op zondag 29 april 2007 10:17 schreef dennistd het volgende:
gisteren stond tegen half twee dit bij station apeldoorn:
[afbeelding]
voor de rest vd foto's zie http://81.70.34.116/foto/trein/
Ow okee, ja weet ik veel, ik kom nooit ergens ehquote:Op zondag 29 april 2007 11:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is al maanden zo, ze hebben tegenwoordig alles bij elkaar gezet daar. De 766 hoort dus niet meer op Amf Bkd te staan
Je zou zeggen: ze kunnen zo weer in dienstquote:Op zondag 29 april 2007 10:17 schreef dennistd het volgende:
gisteren stond tegen half twee dit bij station apeldoorn:
[afbeelding]
voor de rest vd foto's zie http://81.70.34.116/foto/trein/
Hé daar kwam ik ook nog langs gisteren! Als dat de 113 was, dan vrees ik voor het voortbestaan, zag er niet uit. De 766 had mooie vlekken rode menie (het blijft lapwerk blijkbaar). Al met al een vrij sneue verzameling museummat. De sleep DE41/186/III heb ik op Amersfoort vanuit de trein gezien, met een zwerm enthousiaste fappers er omheen, al dan niet in gele vesten.quote:Op zondag 29 april 2007 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik had op de Dijksgracht gisteren ook een aardig kwartetje zien staan![]()
Mat54 766
Plan V 419
DE2 180
Plan U ?? (mogelijk de 113?)
Ja, daarom denk ik ook dat het niet de 113 was. Anders moeten ze vandaag nog heul hard met de borstel aan de gangquote:Op zondag 29 april 2007 11:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Klopt de rode plan u die daar staat zit onder de graffiti; al is er wel overheen gespoten met rood
Gewoon met de roller zo te zien. Treurnis...quote:Op zondag 29 april 2007 11:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Klopt de rode plan u die daar staat zit onder de graffiti; al is er wel overheen gespoten met rood
quote:Op zondag 29 april 2007 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ow okee, ja weet ik veel, ik kom nooit ergens eh
Dan is die DE-III no. 27 (je ziet 'm hier niet zo goed, maar 't is 'm wel) toch niet zo'n statisch object als ik dacht, leek me toch dat die permanent in het spoorwegmuseum geparkeerd staat.quote:Op zondag 29 april 2007 10:17 schreef dennistd het volgende:
gisteren stond tegen half twee dit bij station apeldoorn:
[afbeelding]
voor de rest vd foto's zie http://81.70.34.116/foto/trein/
volgens mij is de DE-III 27 ook de enige complete die er nog is?quote:Op zondag 29 april 2007 14:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan is die DE-III no. 27 (je ziet 'm hier niet zo goed, maar 't is 'm wel) toch niet zo'n statisch object als ik dacht, leek me toch dat die permanent in het spoorwegmuseum geparkeerd staat.
't Ding zal wel niet meer uit zichzelf kunnen rijden, daarom hing die natuurlijk ook achteraan, dat 'ie gesleept werd door de andere twee.
Maar wel een leuke combi, DE-I + DE-II + DE-III, en dan ook nog eens allemaal in een andere kleur.
Hier meer foto's: http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=5715
Die rijdt niet meer op eigen kracht nee. Hij stond gisteravond op het loccenspoortje van werkplaats Tilburg trouwens.quote:Op zondag 29 april 2007 14:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
volgens mij is de DE-III 27 ook de enige complete die er nog is?
en ik meende idd dat ze niet rijvaardig is?
idd, motor is er uit gehaald dacht ik?quote:Op zondag 29 april 2007 18:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die rijdt niet meer op eigen kracht nee. Hij stond gisteravond op het loccenspoortje van werkplaats Tilburg trouwens.
nou ja.. herbedraden dan maar?quote:Op zondag 29 april 2007 20:12 schreef Hr-Flip het volgende:
Motor zit er in, maar het schijnt dat de bekabeling door het hele treinstel zo verrot is, dat je er niks meer mee kunt.
even later was de ME erquote:Op zondag 29 april 2007 10:17 schreef dennistd het volgende:
gisteren stond tegen half twee dit bij station apeldoorn:
[afbeelding]
voor de rest vd foto's zie http://81.70.34.116/foto/trein/
Neen.quote:Op maandag 30 april 2007 13:29 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Nog mensen in Zwolle en Amersfoort dit gezien ?
[afbeelding]
Gaaf! Jammer dat ik er zo ver vanaf zit. Komen ze nog richting Rotterdam denk je?quote:Op maandag 30 april 2007 13:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Plan U 113, de NVBS Koninginnedagrit gaat naar Weert - Budel ! Doe er je voordeel mee als je in de buurt bent
Ik zie deze post nu pas, te laat vermoed ik. En geen zin meer om de deur uit te gaan, volgende keer beter. Of zo.quote:Op maandag 30 april 2007 13:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat zoiezo, de aan en afvoer drgl staat wel op somda in het desbetreffende topic
Die zag ik ook langskomen bij Ravenstein over de Maas, uit de richting van Oss rijdend.quote:Op zondag 29 april 2007 10:17 schreef dennistd het volgende:
gisteren stond tegen half twee dit bij station apeldoorn:
[afbeelding]
voor de rest vd foto's zie http://81.70.34.116/foto/trein/
Zegt iemand met de naam van Jorien vd Herik, terwijl die ME'ers er stonden om Feijenoordtuig terug de trein in te knuppelen. Trein is vervolgens -incl. normale reizigers- nonstop naar Rotterdam gereden via de Schipholtunnel.quote:Op maandag 30 april 2007 13:29 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Nog mensen in Zwolle en Amersfoort dit gezien ?
[afbeelding]
De club is met een "y": Feyenoord, de wijk met "ij". Alhoewel in beide hoedanigheden het tuiggehalte aanzienlijk is, pleit ik toch voor de schrijfwijze met de "y" in dezen.quote:
idd..quote:Op maandag 30 april 2007 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit is een treinentopic, en geen ME-topic
Ik lees ook meer over de wijk dan over de clubquote:Op maandag 30 april 2007 22:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
De club is met een "y": Feyenoord, de wijk met "ij". Alhoewel in beide hoedanigheden het tuiggehalte aanzienlijk is, pleit ik toch voor de schrijfwijze met de "y" in dezen.
Eey lol je was er... De trein die binnenkwam met ons, zou verder reizen in 1 keer door zonder te stoppen verder doorgaan naar Rotterdam Centraal. Daar is de ME toch mee in meegegaan ?quote:Op maandag 30 april 2007 22:03 schreef MREn het volgende:
[..]
Zegt iemand met de naam van Jorien vd Herik, terwijl die ME'ers er stonden om Feijenoordtuig terug de trein in te knuppelen. Trein is vervolgens -incl. normale reizigers- nonstop naar Rotterdam gereden via de Schipholtunnel.
Gaat weer lekker bij Veoslopia!quote:Zaterdag 28 april 2007
- Ik ben gisteren even naar Molenhoek/Mook geweest om een paar foto's te maken voordat de werkzaamheden beginnen. Die geven Veolia de tijd om hun Wadlopers onderhoud te geven en op te knappen. Afgelopen week heeft de spitsdienst Nijmegen-Boxmeer een aantal dagen niet gereden vanwege materieeltekort. Ongeveer 45% van de treinstellen van Veolia staat aan de kant met (motor)problemen. In Eindhoven staat ook met motorproblemen de 3226 die inmiddels in de wit-rode Veolia-huisstijl is gespoten.
een wattes?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 00:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
ook weer een TIS 3.2 bij buitenpost :p
Kikke fototjes!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
De NVBS-verrassingsrit met HIJSM Plan U 113
<knip>
Het was een leuke dag, mooi weer, Warsteiner aan boord, zinkfabriek bezochtAlleen die gekkigheid met die fotostops hoeft de volgende keer niet van mij
Maar goed, daarin sta ik blijkbaar vrij alleen
Nee, weinig geschreeuwd, behalve dan door die Baas met de megafoonquote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:20 schreef Duvel het volgende:
Fotostops: tja, wazig. Op zich leuk om mooie foto's op aparte plekken te maken, maar dat gedoe om met tig kerels (altijd kerels) achter een touwtje de zelfde foto's te maken is idioot. Werd er nog veel geschreeuwd?
Nuttig leeschvoedertquote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:23 schreef crossover het volgende:
[afbeelding]
Waarom staat op die dingen altijd een plaatsnaam? Is dat waar ze gebouwd worden of opgeslagen worden ofzo?
Klopt, alle seinen zijn bediend op Asd - Ut. Dat heeft te maken met de nieuwe beveiliginsinstallatie die er zit (Bombardier heeft die gebouwd geloof ik), en de het ERTMS-verhaal.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:52 schreef SpeedyRich het volgende:
Op de viersporige lijn am-ut heb je daar geen p-seinen op de vrije baan ?
Ha ik zat zaterdag ook in een GTW op Gn - Dz. Zelfs de eerste klasse is niet je van het.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Dit weekend voor het eerst in een GTW gezeten... eerste opmerking van mijn vriendin: "Wat zijn deze stoelen hard"... best wennen...maar verder lekker treintje.
Deze reed trouwens tussen Delfzijl en Groningen... ook sindskort voorzien van GTW'tjes.
Hebben jullie ervaren wat wij in het noorden al tijden roepen over de minpuntjes van de GTWquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ha ik zat zaterdag ook in een GTW op Gn - Dz. Zelfs de eerste klasse is niet je van het.Verder wel grappige bakjes.
Aah ik snap 'mquote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nuttig leeschvoedert
Heul naar ondert scrollen
een TIS 3.2 :pquote:
Ja, dat klopt. Gelukkig is het maar drie kwartier naar Dz. Helaas daarna ook weer drie kwartier terug naar Gn.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hebben jullie ervaren wat wij in het noorden al tijden roepen over de minpuntjes van de GTW
Zeg dat danquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
een TIS 3.2 :p
oftewel:
TIS 3.2: aanrijding trein met rangeerdeel of klein wegvoertuig (auto/bestelbus en dergelijke).
dr zijn nog veel meer TIS nummers hoor..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeg dat dan
Kan iedereen leuk meelullen, in plaats van alleen maar de nummertjes-en-afkortingen-autisten
Dan klopt de code niet, want het gebeurde op het station van Bp en betrof een persoon die tussen de trein en het perron kwam en daarna meegesleurd werd. De man ligt nu in het UMCG met zeer zware verwondingen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
een TIS 3.2 :p
oftewel:
TIS 3.2: aanrijding trein met rangeerdeel of klein wegvoertuig (auto/bestelbus en dergelijke).
volgens de melding was het een trekker?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan klopt de code niet, want het gebeurde op het station van Bp en betrof een persoon die tussen de trein en het perron kwam en daarna meegesleurd werd. De man ligt nu in het UMCG met zeer zware verwondingen.
hier een foto van Asd - Utquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt, alle seinen zijn bediend op Asd - Ut. Dat heeft te maken met de nieuwe beveiliginsinstallatie die er zit (Bombardier heeft die gebouwd geloof ik), en de het ERTMS-verhaal.
is nogal wat voor 1 persoon die mee gesleept is?quote:23:29:50 30-04-07 6 I AMBU A1 STATIONSPLEIN BUITENPOST
0320908 CPA Friesland ( OvD-G Noord )
22:34:01 30-04-07 6 G AMBU Prio 1 Trein-Auto/tractor -TIS 3.2- NS STATION BUITENPOST STATIONSPLEIN 2 BUITENPOST ( BUIT ) Inzet TSBUITEN HVBURGUM VC2DRACH COHDRACH HADRACHT
0320990 CPA Friesland ( GHOR Grip-1 )
22:34:01 30-04-07 6 G BRAN Prio 1 Trein-Auto/tractor -TIS 3.2- NS STATION BUITENPOST STATIONSPLEIN 2 BUITENPOST ( BUIT ) Inzet TSBUITEN HVBURGUM VC2DRACH COHDRACH HADRACHT
0303789 BRW Bergum ( Commandant )
0303777 BRW Bergum ( Blusgroep 416 )
0303719 BRW Drachten ( COH )
0303714 BRW Drachten ( VC Bezetting / Centralisten )
0303711 BRW Drachten
0303104 BRW Buitenpost ( Blusgroep )
0303100 BRW Friesland ( IOvD Noord-Oost )
0303068 BRW Friesland ( OvD Oost )
0303061 BRW Friesland ( OvD Noord-Oost )
0303010 BRW Friesland ( HOvD + ROGS Noord )
0303005 BRW Friesland ( Dienstdoende RCvD )
22:34:01 30-04-07 6 G POLI Prio 1 Trein-Auto/tractor -TIS 3.2- NS STATION BUITENPOST STATIONSPLEIN 2 BUITENPOST ( BUIT ) Inzet TSBUITEN HVBURGUM VC2DRACH COHDRACH HADRACHT
0302840 Politie Friesland
0302821 Politie Friesland ( OvDNoord )
0302700 MKF Friesland ( HoofdCentralist Politie )
22:34:01 30-04-07 6 G BRAN Prio 1 Trein-Auto/tractor -TIS 3.2- NS STATION BUITENPOST STATIONSPLEIN 2 BUITENPOST ( BUIT ) Inzet TSBUITEN HVBURGUM VC2DRACH COHDRACH HADRACHT
0302600 MKF Friesland ( Centralisten Brandweer + CPA )
22:34:01 30-04-07 6 G POLI Prio 1 Trein-Auto/tractor -TIS 3.2- NS STATION BUITENPOST STATIONSPLEIN 2 BUITENPOST ( BUIT ) Inzet TSBUITEN HVBURGUM VC2DRACH COHDRACH HADRACHT
0302560 MKF Friesland ( Politie Alpha Verbindelaars )
22:34:01 30-04-07 6 G BRAN Prio 1 Trein-Auto/tractor -TIS 3.2- NS STATION BUITENPOST STATIONSPLEIN 2 BUITENPOST ( BUIT ) Inzet TSBUITEN HVBURGUM VC2DRACH COHDRACH HADRACHT
0302524 MKF Friesland ( Piket Leiding )
0302520 MKF Friesland ( Piket Beheer )
0300055 BRW Friesland ( Monitorcode )
Dat ding is niet voor niets afgekruisd.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:52 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
hier een foto van Asd - Ut
[afbeelding]
Als ERTMS Level 2 volledig draait, zijn er geen lichtseinen meer. In dit geval doven de seinen. Omdat normaal gesproken een gedoofd sein door de machinist als een rood sein moet worden geïnterpreteerd, licht in dit geval de witte streep op om aan te geven dat het sein bewust gedoofd is.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:37 schreef Dr_Flash het volgende:
waar zijn die 6 lampies dan voor duuf?
Ehm, zoiets maar dan een beetje anders. En een kruis is veel lastiger te verwijderen (rottige bovenleiding in de weg en zo).quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:55 schreef Dr_Flash het volgende:
dus eigenlijk hetzelfde als dat afkruis-kruis? "Hier niet op letten" ?
Wat is dan nog het nut van ERTMS??? Als er nog steeds lampen moeten branden om een sein te geven?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:49 schreef Duvel het volgende:
Als ERTMS Level 2 volledig draait, zijn er geen lichtseinen meer. In dit geval doven de seinen. Omdat normaal gesproken een gedoofd sein door de machinist als een rood sein moet worden geïnterpreteerd, licht in dit geval de witte streep op om aan te geven dat het sein bewust gedoofd is.
Dat je ook treinen zonder ERTMS kunt laten rijden. Het is een overgangssituatie, als ERTMS Level 2 landelijk is ingevoerd, hangen nergens seinen meer. En ieder sein, ongeacht welk beeld hij zou tonen, voert die witte streep. Het is dus geen seinbeeld.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:15 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wat is dan nog het nut van ERTMS??? Als er nog steeds lampen moeten branden om een sein te geven?
donno zou kunnen? maar die moeten toch gewoon naar Zwolle?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:04 schreef Peterselieman het volgende:
Eigenlijk wel, Later is de traumaheli nog gekomen.
Vandaag is er een Arrivabuffel gezien te Harderwijk richting Amersfoort. Dat moet de 3446 zijn geweest. Misschien het aanrijdingsstel van gister?
Denk dat Arriva niet zo snel DM90 zal vrijgeven.. hoewel.. :p hangt er natuurlijk af van wat voor contract ze hebben met de NSquote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:50 schreef Duvel het volgende:
Misschien gaan ze DM'90, als het overtollig is, elders inzetten, in de Randstad of zo.
Dit klinkt natuurlijk wel heel bizarquote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat je ook treinen zonder ERTMS kunt laten rijden.
Reken er maar op dat die pas in September terug naar de NS gaan. Arriva gaat het maximale uit het contract halen. Die wadjes lopen op hun laatste benen en de DM'90 kan nog wel een tijdje mee. Dan is de keuze snel gemaakt, lijkt me, zeker omdat de stellen ook de 140 kunnen halenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Denk dat Arriva niet zo snel DM90 zal vrijgeven.. hoewel.. :p hangt er natuurlijk af van wat voor contract ze hebben met de NS
Kennelijk valt het mee, want je was het alweer vergetenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja,
DOOD aan NS
DOOD aan Prorail
DOOD aan Utrecht Centraal
en DOOD aan DDAR 7841
Ik probeer even gewoon normaal uit te stappen op spoor 2 ja
Ligt er een tegel scheef, waardoor ik ONWIJS op me bek ga godverdegloeiende
Enkel stijf
Elleboog kan niet meer voor- of achteruit
Knie openKUT
zo
Denk het ook wel.. maar goed.. dr gaat binnenkort weer een lijn over van wadloper -> GTW toch?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Reken er maar op dat die pas in September terug naar de NS gaan. Arriva gaat het maximale uit het contract halen. Die wadjes lopen op hun laatste benen en de DM'90 kan nog wel een tijdje mee. Dan is de keuze snel gemaakt, lijkt me, zeker omdat de stellen ook de 140 kunnen halen
en dan gooi je die tegel niet eens door die DD-AR bak? :wquote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja,
DOOD aan NS
DOOD aan Prorail
DOOD aan Utrecht Centraal
en DOOD aan DDAR 7841
Ik probeer even gewoon normaal uit te stappen op spoor 2 ja
Ligt er een tegel scheef, waardoor ik ONWIJS op me bek ga godverdegloeiende
Enkel stijf
Elleboog kan niet meer voor- of achteruit
Knie openKUT
zo
Dat plekje valt best mee. Ik heb wel erger gezienquote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
LUCRATIEVE TREINREIZIGER ZWAARGEWOND DOOR NALATIGE VINGERVERFTERRORIST
[afbeelding]
Dan is het goedquote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk er niet aanIk schreeuw gewoon ff wat om me heen en dan is het weer over
Ik had wel dood kunnen zijn jahquote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat plekje valt best mee. Ik heb wel erger gezien![]()
Tjezus, had je niet ff kunnen waarschuwen? Die melkfles (hihi) kan ook wel wat zon gebruiken!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
LUCRATIEVE TREINREIZIGER ZWAARGEWOND DOOR NALATIGE VINGERVERFTERRORIST
[afbeelding]
Marseille zit in de planning, begin juniquote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tjezus, had je niet ff kunnen waarschuwen? Die melkfles (hihi) kan ook wel wat zon gebruiken!
Geen DOOD aan de trein ?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja,
DOOD aan NS
DOOD aan Prorail
DOOD aan Utrecht Centraal
en DOOD aan DDAR 7841
Ik probeer even gewoon normaal uit te stappen op spoor 2 ja
Ligt er een tegel scheef, waardoor ik ONWIJS op me bek ga godverdegloeiende
Enkel stijf
Elleboog kan niet meer voor- of achteruit
Knie openKUT
zo
Staat er toch?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:45 schreef SpeedyRich het volgende:
[en DOOD aan DDAR 7841]
Geen DOOD aan de trein ?
Ga je er heen met de treinquote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Marseille zit in de planning, begin juni
ik zet nooit meer ene poot aan boord van ddarquote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:00 schreef Duvel het volgende:
Maar goed, je bent dus uit een trein gedonderd, nog voor je aan het bier zat? Het niet gekker worden.
Om even on-topic te gaan: wat is er raar aan mijn eerdere opmerkingen over treinen zonder ERTMS? Of zie ik iets over het hoofd?
Nee, waar concludeer je dat uit?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:00 schreef Duvel het volgende:
Maar goed, je bent dus uit een trein gedonderd, nog voor je aan het bier zat?
nee er staat maar 1 type, niet alle treinenquote:
Nee, de meeste andere treinen zijn liefquote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:13 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
nee er staat maar 1 type, niet alle treinen![]()
![]()
Mwhmw, ehm, dat het tijd was om uit je werk te komen, bijvoorbeeld. Verder staat het je vrij om om vijf uur zat uit een trein te pleuren, ik heb er zelf geen ervaring mee op dit tijdstip.quote:
killall DDARquote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, de meeste andere treinen zijn lief![]()
DDAR moet zo snel mogelijk gedisabled worden.
dan nog maar wat extra VIRM bestellen?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, de meeste andere treinen zijn lief![]()
DDAR moet zo snel mogelijk gedisabled worden.
Ja, en om dan op station amersfoort een blikje voor onderweg te kopen. Er was niet echt sprake van "zat uit de trein pleuren"quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mwhmw, ehm, dat het tijd was om uit je werk te komen, bijvoorbeeld.
hangt van t bier af :p en t formaat van het flesje / blikquote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en om dan op station amersfoort een blikje voor onderweg te kopen. Er was niet echt sprake van "zat uit de trein pleuren"
Dat JIJ nou van 1 biertje staat te tollen op je koppie, wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt Duufje
Ik ben nog nooit uit een trein gepleurd eigenlijk. Wel een keer op een brug in Utrecht op mijn bek, maar dat kwam door ijs, niet door drank.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en om dan op station amersfoort een blikje voor onderweg te kopen. Er was niet echt sprake van "zat uit de trein pleuren"
Dat JIJ nou van 1 biertje staat te tollen op je koppie, wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt Duufje
Waren ze niet aan het kutten met de 2800 vandaag? Die van 16.33u vertrek van spoor 8: er werd eerst een leeg deel uit richting Woerden neergezet, daar werd nog een deel aan gekoppeld. Waar dat vandaan kwam, heb ik niet gezien.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
Een liter flesje kanon en je bent al een behoorlijk eind op weg om zat te worden.
Dus geen 5600 meer voor jou. Dan zeker liever de 500, 1700, 2800, 12500, 12700?
ik ben wel eens in de trein gepleurtquote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit uit een trein gepleurd eigenlijk. Wel een keer op een brug in Utrecht op mijn bek, maar dat kwam door ijs, niet door drank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |