vroeg ik me ook af?quote:Op maandag 23 april 2007 20:28 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
DRGL2007: 20639 km in 243u15m met een punctualiteit van 87,0% (3) en 93,8% (5)
April2007: 738km in 8u54m met een punctualiteit van 90% (3) en 100% (5)
wat betekenen die 3 en die 5
maar ja, wat noem je 3 en wat noem je 5?quote:
Nee, die zitten sinds de nieuwe drgl eerder fout. Ik hou namelijk OOK de vertrektijden bij. En +3 in Utrecht richting Zwolle en de Poolcirkel kan best in Amersfoort =0 zijn. Maar +3 is +3quote:Op maandag 23 april 2007 20:38 schreef densmee het volgende:
maar de ns houdt de verktrek tijd bij
dus die zitten al eerder goed
Inderdaad, vind ik ook, maar hoe telt de NS, volgens mij bij vertrek toch? Heb vaak dat hij wegrijdt en even later voor een rood sein staat.quote:Op maandag 23 april 2007 20:36 schreef Zug-Chef het volgende:
bij aankomst. Dat vind ik als treinreiziger het belangrijkst. Ik wil ergens naar toe. En als ik daar op tijd kom ben ik blij, als ik te laat vertrek maar op tijd aan kom, ook
ik ken mensen die er anders over denkenquote:Op maandag 23 april 2007 20:39 schreef Zug-Chef het volgende:
2.59 natuurlijk,
NS houdt helemaal niets bij, dat doet ProRail. En de sturing op tijdig vertrek gebeurt door het ministerie van V&W, de opdrachtgever van NSR.quote:Op maandag 23 april 2007 20:38 schreef densmee het volgende:
maar de ns houdt de verktrek tijd bij
dus die zitten al eerder goed
Dit is de 1 aprilgrap uit de Koppeling hoop ik?quote:Op maandag 23 april 2007 21:12 schreef vw_caddy het volgende:
Mag ik u de nieuwe cabineairco presenteren van de IRM?
[afbeelding]
Volkomen geschift.quote:Op maandag 23 april 2007 21:17 schreef vw_caddy het volgende:
Dit is bloedserieus Duvel.
ik dacht dat ze anders genoemd wordenquote:Op maandag 23 april 2007 19:03 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee hoor, het worden alleen nieuwe modellen (zie omgeving Amersfoort), alleen geven die dingen nog steeds gewoon aan wat de oude ook doen, incl zinloze afkortingen.
Netjes die DE 1quote:Op maandag 23 april 2007 21:57 schreef felicitaties het volgende:
Wij kwamen een treintje tegen, afgelopen weekend!!
[afbeelding]
Nou ik weet nog wel ergens wat licht materieelquote:Op maandag 23 april 2007 21:03 schreef NordicBlue het volgende:
Ook onderzoekt ProRail samen met de NS nog of de vertragingen (ook) te maken hebben met de dubbeldekkers, die op het traject rijden sinds de invoering van het nieuwe dienstrooster in december vorig jaar.
ja met een nep DE-3quote:Op maandag 23 april 2007 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah DE-uurtje
12 mei heul DE-dagje
DE2 186 dan he30-4 heb ik ook al een DE dagje, maar dan DE3
ik zie liever DE-3 nr 27 weer rijvaardigquote:Op maandag 23 april 2007 22:45 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
Weg met die nieuwerwetsche plan U!
Wordt zo het zicht van de mcn niet belemmerdquote:Op maandag 23 april 2007 21:12 schreef vw_caddy het volgende:
Mag ik u de nieuwe cabineairco presenteren van de IRM?
[afbeelding]
Tsja, vergeten ze dit belangrijke aspect maar even. Zo kunnen ze de vertragingen op dit traject natuurlijk nooit behoorlijk terugdringen, omdat de IRM nogal wat problemen heeft met die houtjetouwtje bovenleiding daar.quote:Op maandag 23 april 2007 21:03 schreef NordicBlue het volgende:
De vervanging van de bovenleiding is pas over twee jaar voorzien.
De bovenleiding heeft moeite met de houtjetouwtje panto's op IRM.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tsja, vergeten ze dit belangrijke aspect maar even. Zo kunnen ze de vertragingen op dit traject natuurlijk nooit behoorlijk terugdringen, omdat de IRM nogal wat problemen heeft met die houtjetouwtje bovenleiding daar.
Heb het interne bericht voor me liggen:quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wordt zo het zicht van de mcn niet belemmerd![]()
quote:Het zicht van de machinist wordt NIET belemmerd door plaatsing airco aan rechterzijde op stuurtafel. De complete frontruit is en blijft namelijk zichtbaar vanuit de mcn-positie. Idem voor zijruiten in cabinedeuren . Vanuit Spoorwegveiligheid is zojuist bevestigd dat er geen veiligheidsbezwaren kleven aan het storen van de zichtlijnen van de bijrijder. Consequentie is dat bijv. tijdens instructieritten de begeleider achter de machinist dient te staan.
Wat een maf ontwerp!quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:34 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Heb het interne bericht voor me liggen:
[..]
we kunnen de OP ook afschaffen? :-)quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:
de OP mag ook wel weer eens aangepast worden trouwens. "Deel ##"en de linkjes naar 60 en 61 ontbreken
ik zeik er niet over. ik doe een suggestie :-)quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Stelletje OP-neukers... altijd dat gezeik.... kom op zeg...doe er zelf iets aan dan! Altijd dat gezeik... jak!
Hij is zelfs nu scroll-able met andere woorden: flink ingekort.
Btw. lees de laatste zin eens van de OP...
Ja dat is twee keer, point taken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:22 schreef Dichterbijer het volgende:
altijd dat gezeik.... Altijd dat gezeik...
Het is dus van beide watquote:Op dinsdag 24 april 2007 08:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
De bovenleiding heeft moeite met de houtjetouwtje panto's op IRM.
NSR, maar met overeenstemming van NedTrain.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een maf ontwerp!Van wie is dat interne bericht? NedTrain?
Volgens mij wel, omdat de nieuwe stellen volgens mij voorzien zullen gaan worden van een ander type schuitje. Dat voorkomt hopelijk veel problemen in de toekomstquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hopelijk wordt het met die 50 extra IRMs wel beter
we zullen het maar hopenquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij wel, omdat de nieuwe stellen volgens mij voorzien zullen gaan worden van een ander type schuitje. Dat voorkomt hopelijk veel problemen in de toekomst
zo erg is het nou ook weer niet hoorquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:46 schreef NordicBlue het volgende:
de 1e 2-3 bladzijdes van een topic worden volgens mij altijd verkloot aan gezijk over de OP?
Ik meende daar wel iets over gehoord te hebben, al kan het misschien ook een andere bevestiging van het schuitje zijn geweestquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
we zullen het maar hopen
als dat wel goed werkt .. zouden de huidige IRMS dan ook een nieuw schuitje krigjen?
Ze hebben een andere schuit bedacht waarin een luchtslangetje meeloopt. Als de schuit breekt, loopt de lucht weg en zakt de panto automatisch. Momenteel kun je met een gebroken schuit doorrijden en dan richt je pas echt veel schade aan.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik meende daar wel iets over gehoord te hebben, al kan het misschien ook een andere bevestiging van het schuitje zijn geweest
Onder het motto: wat de boer niet kent dat vreet hij niet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
en iedereen vindt het spuuglelijk trouwens
Kunstmatig rifquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het ook wel prima hooreens wat nieuws op de rails
Wat gaat er met de Cxx-veetjes gebeuren als de Protos instroomt trouwens? Doorschuiven naar Veolia of Arriva? Of afvoer?
Dat zou ook heul geen slecht plan zijnquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat NSR ze maar wat graag wil hebben om een aantal treinen te versterken
gewoon de plomp in rijden ja?quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Net zoals ze met oude New Yorkse metrostellen doen?
Zie je nou! Die zag ik! Die zag ik!quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
die stond afgelopen weekend in Eindhoven. Hij is grijs
en iedereen vindt het spuuglelijk trouwens
Blijven jullie eens SNEL van elkaars account afquote:
Euj, Arthur ligt al een paar dagen voor pampus hoor, sinds dat tripje met jou (wat heb je hem gegeven huh?!), ík was laatst in Eindhoven (oké Veldhoven maar dat is hetzelfde), ík zag 'm!quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Blijven jullie eens SNEL van elkaars account af
Oh okeequote:Op dinsdag 24 april 2007 13:50 schreef Toeps het volgende:
Euj, Arthur ligt al een paar dagen voor pampus hoor, sinds dat tripje met jou (wat heb je hem gegeven huh?!), ík was laatst in Eindhoven (oké Veldhoven maar dat is hetzelfde), ík zag 'm!
Waarom dat dan?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
Eindelijk hebben ze er eens goed overnagedacht, want voorkomen is beter dan genezen. Liever een defecte trein op het spoor dan een kapotgetrokken bovenleiding. bovendien mag een trein wel met de andere panto verder rijden, al is de maximum snelheid dan beperkt tot 100 km/h.
Voor locs wist ik 't inderdaad, dat heeft te maken met te grote druk op de rijdraad. Bij IRM zit de panto in het midden, daar heb je geen last meer van opdruk door rijwind.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:12 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op wiki dat het alleen geldt voor sommige locomotieven, die de voorste panto op hebben staan. Dit omdat die panto anders te hoog opgestuwd zou worden. Ik kan me voorstellen dat het ook in het geval van reizigerstreinen zou kunnen gelden.
Klik
Waarom recyclen ze dat metaal gewoon niet dan?quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Die stellen strippen ze helemaal en gooien ze een eindje uit de kust zo overboord.
Bron: Nu.nlquote:'Trein meest veilige openbaar vervoermiddel'
AMSTERDAM - Reizigers in het openbaar vervoer vinden de trein het veiligst en de metro het meest onveilig. Met als rapportcijfer een 7.1 scoort de trein net iets hoger dan vorig jaar (7.0).Dat bleek dinsdag uit de VervoersMonitor 2007, die trends binnen het openbaar vervoer in kaart brengt. Het busvervoer krijgt al twee opeenvolgende jaren een 6.8 voor veiligheid. De waardering voor de metro nam het sterkst af: van een 6.8 in 2006 naar een 6.3 dit jaar.
Tram
Tramreizigers waarderen de veiligheid met een 6.3 (vorig jaar: 6.6). Ook de dienstverlening in trams laat volgens de ondervraagden te wensen over en klanten vinden het vervelend dat er vaak geen zitplaats vrij is.
veolia heeft wel bussen genoeg..want ze zetten bussen inquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
Materieeltekort bij Veolivla en personeelstekort bij xx op de kippenlijn. Lang leve de marktwerking
Volgens mij heeft het te maken met dat de panto in de "aerodinamische" stand moet staan, wil ie niet te sterk tegen de draad worden gedrukt worden. FF snel een plaatje geschetst:quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor locs wist ik 't inderdaad, dat heeft te maken met te grote druk op de rijdraad. Bij IRM zit de panto in het midden, daar heb je geen last meer van opdruk door rijwind.
Wat ik niet snap is dat Hondekoppen met de buitenste panto op reden, maar misschien hadden die minder last van opdruk door rijwind door een aerodynamischere kop. Idem voor de NMBS 25.5 trouwens...
Terug naar de pantos van de hondekoppen!quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het te maken met dat de panto in de "aerodinamische" stand moet staan, wil ie niet te sterk tegen de draad worden gedrukt worden. FF snel een plaatje geschetst:
[afbeelding]
Rode pijltjes geven aan welke in welke richting de wind de panto duwt. In stand A levert de wind dus extra druk op de draad, in stand B niet. Stand B wordt dan ook normaal gesproken gebruikt. Eenrichtingstrams hebben ook meestal alleen een pantograaf in deze stand.
Doordat een trein er twee heeft, voor beide richtingen 1, kan je altijd een panto in stand "B" zetten. Is die panto stuk, en moet je de "verkeerde" gebruiken, mag je dus niet zo hard rijden.
Dit geldt dus alleen maar voor de eenbeenspantografen, bij de ouderwetse dubbele pantografen, die tenminste nog echt vijfhoeken vormen, maakt het natuurlijk niet uit welke je gebruikt.
Nouquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Je krijgt het er nog moeilijk mee straks
Toen trokken ze vast nog reizigerstreinenquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Tijdje geleden vond je de class 58's nog vet geyl...
Het is maar één pagina hoor...quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:46 schreef NordicBlue het volgende:
de 1e 2-3 bladzijdes van een topic worden volgens mij altijd verkloot aan gezijk over de OP?
quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toen trokken ze vast nog reizigerstreinen
Mwoaquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:55 schreef MREn het volgende:
232 voor een reizigerstrein is natuurlijk ook nooit mis
als die schoon en blingbling doet niet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind V200 echt een spuuglelijk ding, sorry
Ik ben het met Fles eensquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind V200 echt een spuuglelijk ding, sorry
Dat is een theorie, maar ik wil graag de volgende zaken als overdenking meegeven:quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het te maken met dat de panto in de "aerodinamische" stand moet staan, wil ie niet te sterk tegen de draad worden gedrukt worden. FF snel een plaatje geschetst:
[afbeelding]
Rode pijltjes geven aan welke in welke richting de wind de panto duwt. In stand A levert de wind dus extra druk op de draad, in stand B niet. Stand B wordt dan ook normaal gesproken gebruikt. Eenrichtingstrams hebben ook meestal alleen een pantograaf in deze stand.
Doordat een trein er twee heeft, voor beide richtingen 1, kan je altijd een panto in stand "B" zetten. Is die panto stuk, en moet je de "verkeerde" gebruiken, mag je dus niet zo hard rijden.
Dit geldt dus alleen maar voor de eenbeenspantografen, bij de ouderwetse dubbele pantografen, die tenminste nog echt vijfhoeken vormen, maakt het natuurlijk niet uit welke je gebruikt.
ja maar elke trein heeft toch 2 pantos?quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is een theorie, maar ik wil graag de volgende zaken als overdenking meegeven:
- alle e-locs rijden met de achterste panto op;
- bij 1600/1700/1800 zit de "knik" in de panto aan de binnenkant;
- bij de 1300 met eenbeenpanto's zit de knik aan de buitenkant.
Hm, moet je binnenkort eens komen kijken op station Nijverdal, en even aanwijzen waar ze zitten.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja maar elke trein heeft toch 2 pantos?
Ja, Doctor Snuggles, maar als je panto STEVIG GENOEG is, dan breektie ook nietquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
tot je panto breekt.. dan sta je daar :/
alles KAN breken..quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, Doctor Snuggles, maar als je panto STEVIG GENOEG is, dan breektie ook niet
En iedere trein stopt voor een rood sein. Want dat staat in de voorschriften. Dus of de onbreekbare panto s.v.p. niet wil breken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, Doctor Snuggles, maar als je panto STEVIG GENOEG is, dan breektie ook niet
Als de achterste omhoogstaat en de knik zit aan de binnenkant, wordt de panto dus ook naar beneden gedruktquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is een theorie, maar ik wil graag de volgende zaken als overdenking meegeven:
- alle e-locs rijden met de achterste panto op;
- bij 1600/1700/1800 zit de "knik" in de panto aan de binnenkant;
- bij de 1300 met eenbeenpanto's zit de knik aan de buitenkant.
dan rijdt ie ook niet harder dan 100 km/u denk kquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:48 schreef MREn het volgende:
Niet altijd, bij kwetsbare lading rijdt een 1600 met de voorste stoomafnemer op
Wat je zegt klopt niet. De panto op een 1300 zit anders dan op een 1600.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:46 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Als de achterste omhoogstaat en de knik zit aan de binnenkant, wordt de panto dus ook naar beneden gedrukt(moet je de panto's in t plaatje ff omdraaien)
De panto die omhoogstaat heeft dus altijd de knik naar voren, zowel bij 1600/1700/1800 als de 1300. En bij de NMBS 25.5 ook dus.
Daar heb je onderhoud voor. En mocht het ergens op de baan plaatsvinden, tsja dat is bedrijfsrisicoquote:
Een quark nietquote:
onderhoud is toch best lastig op het moment geloof ik :pquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar heb je onderhoud voor. En mocht het ergens op de baan plaatsvinden, tsja dat is bedrijfsrisico
De 1300 rijdt met twee panto's op, de voorste zal net na vertrek zakken, waarna alleen de achterste op staat.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:57 schreef Lausteen het volgende:
[afbeelding]
knik naar voren, voorste panto op
[afbeelding]
ook knik naar voren, achterste panto op
knik zit dan toch altijd naar voren lijkt me
die foto's zijn ook al heul oud, met name die eerstequote:Op dinsdag 24 april 2007 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
De 1300 rijdt met twee panto's op, de voorste zal net na vertrek zakken, waarna alleen de achterste op staat.
mja, ik zag die 2e panto net pas. Deze heeft idd ook de 'verkeerde' panto op:quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
De 1300 rijdt met twee panto's op, de voorste zal net na vertrek zakken, waarna alleen de achterste op staat.
Klopt, overbrengingsrit met plan W.quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
lijkt me bepaald geen rit uit de normale dienstregeling, by all means.
In 2006 was het ook geen feestdag...quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, ik wil dus op 30 april Utrecht - Haarlem via Leiden doen.
Da's toch heul wel een feestdag denk
Wel toch?
Hmm, dan begint de bierfase wel erg vroeg natuurlijkquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja hoor, dat snapt die planner alleen niet.
Adviesje: ga niet met een beker hete koffie op tafel boven in zitten
quote:
Krijg de pest, er wordt ook een feest/zondag dienstregeling gereden, dan zal dat ding geldig zijn ookquote:Vraag:
Wat zijn de voordeeluren?
Antwoord:
Op weekdagen krijgt u 40% korting in de voordeeluren vanaf 09.00 uur 's ochtends. In het weekend, op feestdagen en in de maanden juli en augustus geldt de korting de gehele dag.
Ik heb het over een klassieke, met geldig geld betaalde VOORDEELURENKAARTquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:25 schreef MREn het volgende:
Toch even nagezocht: volgens de IBG is het feestdag, volgens NS niet.
als dat niet genoeg bewijs is weet ik het ook niet meerquote:Vraag:
Geldigheid Weekendretour rond de feestdagen (2007)
Antwoord:
[..]
Het Weekendretour is met Koninginnedag geldig vanaf vrijdagavond 19.00 uur tot en met maandag einde dienstregeling.
precies. Ik neem ook aan dat er geen probleem ontstaatquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:31 schreef MREn het volgende:
Dat laatste lijkt mij indirect toch te herleiden tot kortingsgerechtigdhied voor 09:00 op maandag.
Geen gezicht, zo'n blauwe loc met eenbeenstroomafnemers...quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
die foto's zijn ook al heul oud, met name die eerste
en 27?quote:Op woensdag 25 april 2007 01:01 schreef Peterselieman het volgende:
30 april zal ik geen meter spoor zienEerst maar eens bijkomen van 28 en 29 april
Mooiquote:Op woensdag 25 april 2007 00:53 schreef MREn het volgende:
De NS site vermeldt:
[..]
b.. Op de volgende dagen geldt in 2007 de 40% korting ook vóór 9.00 uur 's
morgens: maandag 1 januari, Goede vrijdag (6 april), 2e paasdag (9 april),
Koninginnedag (30 april), Hemelvaartsdag (17 mei), 18 mei, 2e pinksterdag
(28 mei), 25 december t/m 1 januari 2008.
Da's een leuk rondje, maar de bar in de PE gaat pas om kwart over drie / half vier open....quote:Op woensdag 25 april 2007 00:39 schreef MREn het volgende:
Dat kan ik je van harte aanraden. Lekker in Amsterdam beginnen te hijsen en dan via Rheine, Muenster, Coesfeld, Essen en Wuppertal terug zweven en ff aftanken in de ICE Köln-Amsterdam en het rondje is vol.
he he he!quote:Op woensdag 25 april 2007 10:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zie ik als een leuk uitje naar het NSM![]()
Daar mis je nikss aan iddquote:Op woensdag 25 april 2007 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
Zijn nieuwe cam moet natuurlijk even uitgeprobeerd worden he
Het pendeltje laten we maar links liggen denk ik, of het moet op de terugreis zijn dat we die meepikken
en ik heb geen fotos van het nsm. zonder kerstbomen en tuig :pquote:Op woensdag 25 april 2007 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
Zijn nieuwe cam moet natuurlijk even uitgeprobeerd worden he
Het pendeltje laten we maar links liggen denk ik, of het moet op de terugreis zijn dat we die meepikken
Laatste keer dat ik in Ut was, was het een V'tjequote:Op woensdag 25 april 2007 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar mis je nikss aan iddwordt tegenwoordig hoofdzakelijk met citypendels gereden
quote:Op woensdag 25 april 2007 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Laatste keer dat ik in Ut was, was het een V'tje
En wanneer was dat? Ik kom hem zeker 1 keer in de week wel tegen, afhankelijk van hoe laat ik naar werk ga / terugkom, en ik zie de afgelopen maand of 2 opvallend vaak citypendels. Hetzij in de wisselstraat met "Extra trein" erop, vlak na x:48 (de vertrektijd vanaf Ut), hetzij op het viaduct over de Rubenslaan.quote:Op woensdag 25 april 2007 11:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
laatste keer dat ik hem zag was het nog een T tje
laatste keer @ ut was toch ehmm.. december ofzo :pquote:Op woensdag 25 april 2007 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
En wanneer was dat? Ik kom hem zeker 1 keer in de week wel tegen, afhankelijk van hoe laat ik naar werk ga / terugkom, en ik zie de afgelopen maand of 2 opvallend vaak citypendels. Hetzij in de wisselstraat met "Extra trein" erop, vlak na x:48 (de vertrektijd vanaf Ut), hetzij op het viaduct over de Rubenslaan.
eerste halte na de Schouwburg, dan rechtsaf bij de kruising en dan is het nog wel een 500 meter lopen, linksaf het terrein opquote:Op woensdag 25 april 2007 11:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
maar.. selie.. jij weet zeker dat lijn 3 langs utm gaat?
vanaf CS is het volgens mn truus ook maar 22 min lopen B)quote:Op woensdag 25 april 2007 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
eerste halte na de Schouwburg, dan rechtsaf bij de kruising en dan is het nog wel een 500 meter lopen, linksaf het terrein op
Wel de 3 naar Fockema Andreaelaan pakken, niet de 3 naar Zuilen
Als er gelopen wordt gaat fles niet mee neequote:Op woensdag 25 april 2007 11:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
vanaf CS is het volgens mn truus ook maar 22 min lopen B)
fles gaat toevallig niet mee? :p
van mij mag je mee hoor :pquote:Op woensdag 25 april 2007 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als er gelopen wordt gaat fles niet mee nee
Maar op zich ben ik dit jaar nog niet in het NSM geweest, en zit ik er eigenlijk wel aan te denken om een dagje vrij te nemen. Of dat nou morgen of vrijdag is....
ja maar truus gaat er vanuit dat je 3km/h doet.. en ik doe t dubbelequote:Op woensdag 25 april 2007 11:53 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ga liever 7 minuten met de bus dan 22 minuten lopen. Dat lopen bewaar ik wel voor zaterdag als ik mn rondje als postbode weer moet lopen
Dan toch maar vrijdag doen, dan kun je die irritante etters van hier ook eens onmoetenquote:Op woensdag 25 april 2007 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als er gelopen wordt gaat fles niet mee nee
Maar op zich ben ik dit jaar nog niet in het NSM geweest, en zit ik er eigenlijk wel aan te denken om een dagje vrij te nemen. Of dat nou morgen of vrijdag is....
Jottumquote:Op woensdag 25 april 2007 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan toch maar vrijdag doen, dan kun je die irritante etters van hier ook eens onmoeten![]()
roflquote:Op woensdag 25 april 2007 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan toch maar vrijdag doen, dan kun je die irritante etters van hier ook eens onmoeten![]()
Kijk, nou kunnen we pratenquote:
Pendeltje van 9.48 pakken dan maar? Of toch de bus?quote:Op woensdag 25 april 2007 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
wij gaan met de 12526 naar Ut en zijn er dan om 9.37 uur
zelfde adres, kan ookquote:Op woensdag 25 april 2007 12:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
fles geen msn? :p
Een bordjequote:Op woensdag 25 april 2007 13:53 schreef knars het volgende:
Wat verwacht je dan van Zuilen?
vlgs mij nietquote:Op woensdag 25 april 2007 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft Helmond Brandevoort nu al een bordje?
hangt die nog niet dan?quote:
hoor ik toch niet :wquote:Op woensdag 25 april 2007 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
gelukkig hebben ze er nog geen stem bij
Oh ja? Naar Amsterdam (v. Hgl 9:06) wordt anders gewoon bier geschonken (altijd handig met excursies).quote:Op woensdag 25 april 2007 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's een leuk rondje, maar de bar in de PE gaat pas om kwart over drie / half vier open....
om 9 uur?? Zelfs op het perron kan je voor 11 uur geen bier krijgenquote:Op woensdag 25 april 2007 15:41 schreef MREn het volgende:
[..]
Oh ja? Naar Amsterdam (v. Hgl 9:06) wordt anders gewoon bier geschonken (altijd handig met excursies).
quote:Op woensdag 25 april 2007 15:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja is ook wel eens tegen mij gezegt.. wat zachter svp.. wat ik ERG knap vond van de chaffeur.. omdat ik helemaal achterin zat.. boven de moter..
Bijlmer Arena - Utrecht is volledig en viersporig in dienst sinds vanmorgen.quote:Op woensdag 25 april 2007 13:19 schreef Dr_Flash het volgende:
ik verwacht op zich meer van de opening van Utrecht Zuilen en het klaarkomen van de viersporigheid, maar even goed, gefeliciteerd
Mwoa, dan moeten we weer zo vroeg weg...quote:Op woensdag 25 april 2007 15:50 schreef Peterselieman het volgende:
kunnen we ook wel even aan meedoen
ha, dus toch. Anyway, ik vind die naam nogal rampzalig; "Bijlmer-Arena". Het is toch geen Ede-Wageningen? Noem dat ding gewoon Bijlmer en hernoem dat stadion desnoods, iedereen weer blij.quote:Op woensdag 25 april 2007 15:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bijlmer Arena - Utrecht is volledig en viersporig in dienst sinds vanmorgen.
das met hindeloopen enzo hier toch ook? :pquote:Op woensdag 25 april 2007 16:22 schreef MREn het volgende:
Ede-Wageningen is ook een klotenaam; het is gewoon Ede. Maar ja, als universiteitsstad geen eigen station hebben is niet erg aantrekkelijk voor de bomenknuffelbrigades die daar opgeleid worden.
bij Gilze-Rijen slaat het nog ergens op, dat is nog een gemeente (hoewel Gilze toch een goede 4km van het station af ligt).
Ja, laten we het anders nog even over Lichtenvoorde-Groenlo hebbenquote:Op woensdag 25 april 2007 16:22 schreef MREn het volgende:
Ede-Wageningen is ook een klotenaam; het is gewoon Ede. Maar ja, als universiteitsstad geen eigen station hebben is niet erg aantrekkelijk voor de bomenknuffelbrigades die daar opgeleid worden.
bij Gilze-Rijen slaat het nog ergens op, dat is nog een gemeente (hoewel Gilze toch een goede 4km van het station af ligt).
De ICE trein reidt nu toch harder dan 140 km/h op dit traject of nog niet?quote:Op woensdag 25 april 2007 15:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bijlmer Arena - Utrecht is volledig en viersporig in dienst sinds vanmorgen.
Nee nog niet, de beveiliging wil nog niet zo.quote:Op woensdag 25 april 2007 16:58 schreef sander89 het volgende:
[..]
De ICE trein reidt nu toch harder dan 140 km/h op dit traject of nog niet?
Lueck, nog even een maandje bussen?quote:Op woensdag 25 april 2007 17:00 schreef MREn het volgende:
Nee nog niet, de beveiliging wil nog niet zo.
ja maar op de HSL zal je niet elke $random trein kunnen tegen komen :pquote:Op woensdag 25 april 2007 17:11 schreef MREn het volgende:
Waarom? Dat is helemaal niet zo'n ramp hoor, het is maar een hulpmiddeltje.
Sterker nog: de hele HSL is zonder ATB aangelegd
DD-AR bakken branden toch goed genoegquote:Op woensdag 25 april 2007 17:15 schreef MREn het volgende:
Dan ken jij ProRail nog niet
Wachten op de eerste gefrituurde DD-AR die de verkeerde kant in wordt gestuurd bij Breda of Hoofddorp ofzo.
moeten ze dan niet teveel na denken? :pquote:Op woensdag 25 april 2007 17:27 schreef MREn het volgende:
Om het verhaal toch weer niet te negatief te maken: de wissels naar het 25kV zijn wel dusdanig beveiligd dat je wel een keer extra moet bevestigen of je zeker bent dat je trein xxx naar 25kV-gebied wilt plannen.
idd :pquote:Op woensdag 25 april 2007 17:34 schreef MREn het volgende:
Ik hoop het voor ze... je kan ook als gemiddelde Windows-gebruiker op elke error of vraag zonder te lezen/denken ja/ok/doorgaan/verder/ok klikken en verder gaan met waar je mee bezig was.
alleen harder dan 160 mogen ze niet toch?quote:Op woensdag 25 april 2007 17:48 schreef MREn het volgende:
25kV neem ik aan? Of 25k km/uur? Er is ruimte gehouden voor een traforuimte, maar ik kan me ook zo voorstellen dat als je die trafo aan een stroomafnemer koppelt, je best onder 25kV en 1800V kan rijden met wisselen stroomafnemer.
Het is overigens voorbereid, zeker en gecombineerd.
Whehe, idd dat denk ik ook.. :-)quote:Op woensdag 25 april 2007 18:08 schreef MREn het volgende:
Vast wel, maar of dat goed is voor de levensduur weet ik niet...
Als de trein harder gaat, zal het ook zeker harder slijten.quote:Op woensdag 25 april 2007 18:08 schreef MREn het volgende:
Vast wel, maar of dat goed is voor de levensduur weet ik niet...
Haha, optimistquote:Op woensdag 25 april 2007 18:30 schreef Brembo het volgende:
Want de VIRM is nog niet uitgerust met ERMTS, maar misschien de nieuwe generatie VIRM wel.
Moet toch iemand optimistisch blijven, als je ziet dat Amsterdam - Utrecht ongeveer 13 jaar duurt om 2 spoortjes aan te leggenquote:
moeten ze die dingen maar vervangen voor betonquote:Op woensdag 25 april 2007 18:37 schreef JDude het volgende:
Het is inmiddels zo droog dat de dwarsliggers gaan fikken, zoals vanmiddag op station Oisterwijk.
Dat ligt daar op spoor 3 al wel, de hoofdsporen 1 en 2 nog niet. En daar fikte het dus ook.quote:Op woensdag 25 april 2007 18:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
moeten ze die dingen maar vervangen voor beton
beton fikt niet :p
ik had gewoon de eerste de beste brandblusser uit de trein gesnokt hoor :pquote:Op woensdag 25 april 2007 18:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat ligt daar op spoor 3 al wel, de hoofdsporen 1 en 2 nog niet. En daar fikte het dus ook.
Heb het maar gemeld bij de conducteur die het weer zou doorgeven etc. etc.
Meer bierquote:Op woensdag 25 april 2007 18:37 schreef JDude het volgende:
Het is inmiddels zo droog dat de dwarsliggers gaan fikken, zoals vanmiddag op station Oisterwijk.
Mja, dat bedoelde ik eigenlijk. Al was het een behoorlijk rookpluimpje. Maar goed, het zal wel goedgekomen zijnquote:Op woensdag 25 april 2007 18:54 schreef MREn het volgende:
Smeulen is iets anders dan branden. Bielzen (met teer) hebben daar snel last van. Verder niets erg aan de hand, alleen klein rookpluimpje. Beetje water lost dat op.
Als je op het perron staat te wachten?quote:Op woensdag 25 april 2007 19:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
in zo`n geval mag je toch een brandblusser nemen?
dr is vast wel iets van een kaartverkoop :pquote:Op woensdag 25 april 2007 19:22 schreef JDude het volgende:
En vervolgend rijdt de trein achter me weg en sta ik daar met een NS-blusser.
Even melden bij meneer HC leek me genoeg burgerplicht voor vandaag.
quote:Op woensdag 25 april 2007 19:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dr is vast wel iets van een kaartverkoop :p
hehe ken het idd niet..quote:Op woensdag 25 april 2007 19:29 schreef MREn het volgende:
Dan ken je Ot niet
Daar staat alleen een sfeervol doch afgesloten oud standaard stationsgebouw en op het perron een gammel wachthokje dat los lijkt te komen van de grond als er een IC met 140 op een meter afstand langsaf raast.
Lul niet.quote:Op woensdag 25 april 2007 18:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
[...] als je ziet dat Amsterdam - Utrecht ongeveer 13 jaar duurt om 2 spoortjes aan te leggen.
Amsterdam-Breda is er ook 1quote:Op woensdag 25 april 2007 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
ja hoor, er bestaan nog een paar sneltreinen. Uit mn hoofd de 2200 Den Haag - Hoorn en nog ergens eentje bij Amersfoort
En terecht, zoveel uur in een DD(M)-(AR) kun je toch met geen goed fatsoen een IC noemen!quote:
Al staat die in Breda aangekondigd als IC naar Breda-Prinsenbeek, Lage Zwaluwe, Dordrecht Zuid, Dordrecht, Rotterdam Lombardijen, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS.... etcetera etceteraquote:
gewoon een stoptrein dusquote:Op woensdag 25 april 2007 20:19 schreef JDude het volgende:
[..]
Al staat die in Breda aangekondigd als IC naar Breda-Prinsenbeek, Lage Zwaluwe, Dordrecht Zuid, Dordrecht, Rotterdam Lombardijen, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS.... etcetera etcetera.
hij slaat er een paar over, en het PRgebeuren heeft weinig nodig om ergens "IC" op te plakkenquote:
Klopt ja, Turbo-V rijdt daarquote:Op woensdag 25 april 2007 20:55 schreef Doc__Zenith het volgende:
die opgevoerde stoptrein naar Emmen
Het is wel een intercity, die iets van 5 stations totaal overslaatquote:
Dat kan prima.. dat zie je toch?quote:Op woensdag 25 april 2007 20:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het is wel een intercity, die iets van 5 stations totaal overslaat. Intercity is een naam, maar ik eis gewoon fatsoenlijk materieel er bij
. En anders noemen ze het maar een verbeterde stoptrein, want Zw-Nm met mat'64 kan no steeds niet!
Nee, dat zou daar moeten rijden...quote:
Zw-Nm kan inderdaad niet met mat'64, dan moet je eerst met de bus naar Hn, Zl-Nm kan wel, Zww-Nm kan dan weer niet.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het is wel een intercity, die iets van 5 stations totaal overslaat. Intercity is een naam, maar ik eis gewoon fatsoenlijk materieel er bij
. En anders noemen ze het maar een verbeterde stoptrein, want Zw-Nm met mat'64 kan no steeds niet!
over het nummer heb ie gelijk maar zijn de zelfde loco'squote:Op woensdag 25 april 2007 21:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Plus 1600 is niet van NS maar van Railion
NS vastgoed heeft nog wel grond over in de buurtquote:Op woensdag 25 april 2007 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Doe eens normaal gekkenhuis, "Het Museum" heft heul niet zomaar overal plek voor.
1 stel ICM, 3 of 4 bakken
1 stam DDAR, 4 bakken
1 1700 met 10 of 12 rijtuigen ICR?
De tyfus waarom reageer ik hier op
ja, als je het spoor heul afschaft is het NOG makkelijkerquote:Op woensdag 25 april 2007 22:14 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
NS vastgoed heeft nog wel grond over in de buurt![]()
maar los daarvan
als je 2 treintype heb
dan is het toch makkelijker
Flesquote:Op woensdag 25 april 2007 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, als je het spoor heul afschaft is het NOG makkelijker
doe dan es nie van die domme dingen zeggen flappiequote:
quote:Op woensdag 25 april 2007 22:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
waarom 2 treintypen?
gewoon IRM 4 op de stopdienstSprinter..en de 6 op de IC IR
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |