vroeg ik me ook af?quote:Op maandag 23 april 2007 20:28 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
DRGL2007: 20639 km in 243u15m met een punctualiteit van 87,0% (3) en 93,8% (5)
April2007: 738km in 8u54m met een punctualiteit van 90% (3) en 100% (5)
wat betekenen die 3 en die 5
maar ja, wat noem je 3 en wat noem je 5?quote:
Nee, die zitten sinds de nieuwe drgl eerder fout. Ik hou namelijk OOK de vertrektijden bij. En +3 in Utrecht richting Zwolle en de Poolcirkel kan best in Amersfoort =0 zijn. Maar +3 is +3quote:Op maandag 23 april 2007 20:38 schreef densmee het volgende:
maar de ns houdt de verktrek tijd bij
dus die zitten al eerder goed
Inderdaad, vind ik ook, maar hoe telt de NS, volgens mij bij vertrek toch? Heb vaak dat hij wegrijdt en even later voor een rood sein staat.quote:Op maandag 23 april 2007 20:36 schreef Zug-Chef het volgende:
bij aankomst. Dat vind ik als treinreiziger het belangrijkst. Ik wil ergens naar toe. En als ik daar op tijd kom ben ik blij, als ik te laat vertrek maar op tijd aan kom, ook
ik ken mensen die er anders over denkenquote:Op maandag 23 april 2007 20:39 schreef Zug-Chef het volgende:
2.59 natuurlijk,
NS houdt helemaal niets bij, dat doet ProRail. En de sturing op tijdig vertrek gebeurt door het ministerie van V&W, de opdrachtgever van NSR.quote:Op maandag 23 april 2007 20:38 schreef densmee het volgende:
maar de ns houdt de verktrek tijd bij
dus die zitten al eerder goed
Dit is de 1 aprilgrap uit de Koppeling hoop ik?quote:Op maandag 23 april 2007 21:12 schreef vw_caddy het volgende:
Mag ik u de nieuwe cabineairco presenteren van de IRM?
[afbeelding]
Volkomen geschift.quote:Op maandag 23 april 2007 21:17 schreef vw_caddy het volgende:
Dit is bloedserieus Duvel.
ik dacht dat ze anders genoemd wordenquote:Op maandag 23 april 2007 19:03 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee hoor, het worden alleen nieuwe modellen (zie omgeving Amersfoort), alleen geven die dingen nog steeds gewoon aan wat de oude ook doen, incl zinloze afkortingen.
Netjes die DE 1quote:Op maandag 23 april 2007 21:57 schreef felicitaties het volgende:
Wij kwamen een treintje tegen, afgelopen weekend!!
[afbeelding]
Nou ik weet nog wel ergens wat licht materieelquote:Op maandag 23 april 2007 21:03 schreef NordicBlue het volgende:
Ook onderzoekt ProRail samen met de NS nog of de vertragingen (ook) te maken hebben met de dubbeldekkers, die op het traject rijden sinds de invoering van het nieuwe dienstrooster in december vorig jaar.
ja met een nep DE-3quote:Op maandag 23 april 2007 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah DE-uurtje
12 mei heul DE-dagje
DE2 186 dan he30-4 heb ik ook al een DE dagje, maar dan DE3
ik zie liever DE-3 nr 27 weer rijvaardigquote:Op maandag 23 april 2007 22:45 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
Weg met die nieuwerwetsche plan U!
Wordt zo het zicht van de mcn niet belemmerdquote:Op maandag 23 april 2007 21:12 schreef vw_caddy het volgende:
Mag ik u de nieuwe cabineairco presenteren van de IRM?
[afbeelding]
Tsja, vergeten ze dit belangrijke aspect maar even. Zo kunnen ze de vertragingen op dit traject natuurlijk nooit behoorlijk terugdringen, omdat de IRM nogal wat problemen heeft met die houtjetouwtje bovenleiding daar.quote:Op maandag 23 april 2007 21:03 schreef NordicBlue het volgende:
De vervanging van de bovenleiding is pas over twee jaar voorzien.
De bovenleiding heeft moeite met de houtjetouwtje panto's op IRM.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tsja, vergeten ze dit belangrijke aspect maar even. Zo kunnen ze de vertragingen op dit traject natuurlijk nooit behoorlijk terugdringen, omdat de IRM nogal wat problemen heeft met die houtjetouwtje bovenleiding daar.
Heb het interne bericht voor me liggen:quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wordt zo het zicht van de mcn niet belemmerd![]()
quote:Het zicht van de machinist wordt NIET belemmerd door plaatsing airco aan rechterzijde op stuurtafel. De complete frontruit is en blijft namelijk zichtbaar vanuit de mcn-positie. Idem voor zijruiten in cabinedeuren . Vanuit Spoorwegveiligheid is zojuist bevestigd dat er geen veiligheidsbezwaren kleven aan het storen van de zichtlijnen van de bijrijder. Consequentie is dat bijv. tijdens instructieritten de begeleider achter de machinist dient te staan.
Wat een maf ontwerp!quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:34 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Heb het interne bericht voor me liggen:
[..]
we kunnen de OP ook afschaffen? :-)quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:
de OP mag ook wel weer eens aangepast worden trouwens. "Deel ##"en de linkjes naar 60 en 61 ontbreken
ik zeik er niet over. ik doe een suggestie :-)quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Stelletje OP-neukers... altijd dat gezeik.... kom op zeg...doe er zelf iets aan dan! Altijd dat gezeik... jak!
Hij is zelfs nu scroll-able met andere woorden: flink ingekort.
Btw. lees de laatste zin eens van de OP...
Ja dat is twee keer, point taken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:22 schreef Dichterbijer het volgende:
altijd dat gezeik.... Altijd dat gezeik...
Het is dus van beide watquote:Op dinsdag 24 april 2007 08:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
De bovenleiding heeft moeite met de houtjetouwtje panto's op IRM.
NSR, maar met overeenstemming van NedTrain.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een maf ontwerp!Van wie is dat interne bericht? NedTrain?
Volgens mij wel, omdat de nieuwe stellen volgens mij voorzien zullen gaan worden van een ander type schuitje. Dat voorkomt hopelijk veel problemen in de toekomstquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hopelijk wordt het met die 50 extra IRMs wel beter
we zullen het maar hopenquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij wel, omdat de nieuwe stellen volgens mij voorzien zullen gaan worden van een ander type schuitje. Dat voorkomt hopelijk veel problemen in de toekomst
zo erg is het nou ook weer niet hoorquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:46 schreef NordicBlue het volgende:
de 1e 2-3 bladzijdes van een topic worden volgens mij altijd verkloot aan gezijk over de OP?
Ik meende daar wel iets over gehoord te hebben, al kan het misschien ook een andere bevestiging van het schuitje zijn geweestquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
we zullen het maar hopen
als dat wel goed werkt .. zouden de huidige IRMS dan ook een nieuw schuitje krigjen?
Ze hebben een andere schuit bedacht waarin een luchtslangetje meeloopt. Als de schuit breekt, loopt de lucht weg en zakt de panto automatisch. Momenteel kun je met een gebroken schuit doorrijden en dan richt je pas echt veel schade aan.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik meende daar wel iets over gehoord te hebben, al kan het misschien ook een andere bevestiging van het schuitje zijn geweest
Onder het motto: wat de boer niet kent dat vreet hij niet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
en iedereen vindt het spuuglelijk trouwens
Kunstmatig rifquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het ook wel prima hooreens wat nieuws op de rails
Wat gaat er met de Cxx-veetjes gebeuren als de Protos instroomt trouwens? Doorschuiven naar Veolia of Arriva? Of afvoer?
Dat zou ook heul geen slecht plan zijnquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat NSR ze maar wat graag wil hebben om een aantal treinen te versterken
gewoon de plomp in rijden ja?quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Net zoals ze met oude New Yorkse metrostellen doen?
Zie je nou! Die zag ik! Die zag ik!quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
die stond afgelopen weekend in Eindhoven. Hij is grijs
en iedereen vindt het spuuglelijk trouwens
Blijven jullie eens SNEL van elkaars account afquote:
Euj, Arthur ligt al een paar dagen voor pampus hoor, sinds dat tripje met jou (wat heb je hem gegeven huh?!), ík was laatst in Eindhoven (oké Veldhoven maar dat is hetzelfde), ík zag 'm!quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Blijven jullie eens SNEL van elkaars account af
Oh okeequote:Op dinsdag 24 april 2007 13:50 schreef Toeps het volgende:
Euj, Arthur ligt al een paar dagen voor pampus hoor, sinds dat tripje met jou (wat heb je hem gegeven huh?!), ík was laatst in Eindhoven (oké Veldhoven maar dat is hetzelfde), ík zag 'm!
Waarom dat dan?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
Eindelijk hebben ze er eens goed overnagedacht, want voorkomen is beter dan genezen. Liever een defecte trein op het spoor dan een kapotgetrokken bovenleiding. bovendien mag een trein wel met de andere panto verder rijden, al is de maximum snelheid dan beperkt tot 100 km/h.
Voor locs wist ik 't inderdaad, dat heeft te maken met te grote druk op de rijdraad. Bij IRM zit de panto in het midden, daar heb je geen last meer van opdruk door rijwind.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:12 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op wiki dat het alleen geldt voor sommige locomotieven, die de voorste panto op hebben staan. Dit omdat die panto anders te hoog opgestuwd zou worden. Ik kan me voorstellen dat het ook in het geval van reizigerstreinen zou kunnen gelden.
Klik
Waarom recyclen ze dat metaal gewoon niet dan?quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Die stellen strippen ze helemaal en gooien ze een eindje uit de kust zo overboord.
Bron: Nu.nlquote:'Trein meest veilige openbaar vervoermiddel'
AMSTERDAM - Reizigers in het openbaar vervoer vinden de trein het veiligst en de metro het meest onveilig. Met als rapportcijfer een 7.1 scoort de trein net iets hoger dan vorig jaar (7.0).Dat bleek dinsdag uit de VervoersMonitor 2007, die trends binnen het openbaar vervoer in kaart brengt. Het busvervoer krijgt al twee opeenvolgende jaren een 6.8 voor veiligheid. De waardering voor de metro nam het sterkst af: van een 6.8 in 2006 naar een 6.3 dit jaar.
Tram
Tramreizigers waarderen de veiligheid met een 6.3 (vorig jaar: 6.6). Ook de dienstverlening in trams laat volgens de ondervraagden te wensen over en klanten vinden het vervelend dat er vaak geen zitplaats vrij is.
veolia heeft wel bussen genoeg..want ze zetten bussen inquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
Materieeltekort bij Veolivla en personeelstekort bij xx op de kippenlijn. Lang leve de marktwerking
Volgens mij heeft het te maken met dat de panto in de "aerodinamische" stand moet staan, wil ie niet te sterk tegen de draad worden gedrukt worden. FF snel een plaatje geschetst:quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor locs wist ik 't inderdaad, dat heeft te maken met te grote druk op de rijdraad. Bij IRM zit de panto in het midden, daar heb je geen last meer van opdruk door rijwind.
Wat ik niet snap is dat Hondekoppen met de buitenste panto op reden, maar misschien hadden die minder last van opdruk door rijwind door een aerodynamischere kop. Idem voor de NMBS 25.5 trouwens...
Terug naar de pantos van de hondekoppen!quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het te maken met dat de panto in de "aerodinamische" stand moet staan, wil ie niet te sterk tegen de draad worden gedrukt worden. FF snel een plaatje geschetst:
[afbeelding]
Rode pijltjes geven aan welke in welke richting de wind de panto duwt. In stand A levert de wind dus extra druk op de draad, in stand B niet. Stand B wordt dan ook normaal gesproken gebruikt. Eenrichtingstrams hebben ook meestal alleen een pantograaf in deze stand.
Doordat een trein er twee heeft, voor beide richtingen 1, kan je altijd een panto in stand "B" zetten. Is die panto stuk, en moet je de "verkeerde" gebruiken, mag je dus niet zo hard rijden.
Dit geldt dus alleen maar voor de eenbeenspantografen, bij de ouderwetse dubbele pantografen, die tenminste nog echt vijfhoeken vormen, maakt het natuurlijk niet uit welke je gebruikt.
Nouquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Je krijgt het er nog moeilijk mee straks
Toen trokken ze vast nog reizigerstreinenquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Tijdje geleden vond je de class 58's nog vet geyl...
Het is maar één pagina hoor...quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:46 schreef NordicBlue het volgende:
de 1e 2-3 bladzijdes van een topic worden volgens mij altijd verkloot aan gezijk over de OP?
quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toen trokken ze vast nog reizigerstreinen
Mwoaquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:55 schreef MREn het volgende:
232 voor een reizigerstrein is natuurlijk ook nooit mis
als die schoon en blingbling doet niet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind V200 echt een spuuglelijk ding, sorry
Ik ben het met Fles eensquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind V200 echt een spuuglelijk ding, sorry
Dat is een theorie, maar ik wil graag de volgende zaken als overdenking meegeven:quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het te maken met dat de panto in de "aerodinamische" stand moet staan, wil ie niet te sterk tegen de draad worden gedrukt worden. FF snel een plaatje geschetst:
[afbeelding]
Rode pijltjes geven aan welke in welke richting de wind de panto duwt. In stand A levert de wind dus extra druk op de draad, in stand B niet. Stand B wordt dan ook normaal gesproken gebruikt. Eenrichtingstrams hebben ook meestal alleen een pantograaf in deze stand.
Doordat een trein er twee heeft, voor beide richtingen 1, kan je altijd een panto in stand "B" zetten. Is die panto stuk, en moet je de "verkeerde" gebruiken, mag je dus niet zo hard rijden.
Dit geldt dus alleen maar voor de eenbeenspantografen, bij de ouderwetse dubbele pantografen, die tenminste nog echt vijfhoeken vormen, maakt het natuurlijk niet uit welke je gebruikt.
ja maar elke trein heeft toch 2 pantos?quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is een theorie, maar ik wil graag de volgende zaken als overdenking meegeven:
- alle e-locs rijden met de achterste panto op;
- bij 1600/1700/1800 zit de "knik" in de panto aan de binnenkant;
- bij de 1300 met eenbeenpanto's zit de knik aan de buitenkant.
Hm, moet je binnenkort eens komen kijken op station Nijverdal, en even aanwijzen waar ze zitten.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja maar elke trein heeft toch 2 pantos?
Ja, Doctor Snuggles, maar als je panto STEVIG GENOEG is, dan breektie ook nietquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
tot je panto breekt.. dan sta je daar :/
alles KAN breken..quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, Doctor Snuggles, maar als je panto STEVIG GENOEG is, dan breektie ook niet
En iedere trein stopt voor een rood sein. Want dat staat in de voorschriften. Dus of de onbreekbare panto s.v.p. niet wil breken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, Doctor Snuggles, maar als je panto STEVIG GENOEG is, dan breektie ook niet
Als de achterste omhoogstaat en de knik zit aan de binnenkant, wordt de panto dus ook naar beneden gedruktquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is een theorie, maar ik wil graag de volgende zaken als overdenking meegeven:
- alle e-locs rijden met de achterste panto op;
- bij 1600/1700/1800 zit de "knik" in de panto aan de binnenkant;
- bij de 1300 met eenbeenpanto's zit de knik aan de buitenkant.
dan rijdt ie ook niet harder dan 100 km/u denk kquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:48 schreef MREn het volgende:
Niet altijd, bij kwetsbare lading rijdt een 1600 met de voorste stoomafnemer op
Wat je zegt klopt niet. De panto op een 1300 zit anders dan op een 1600.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:46 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Als de achterste omhoogstaat en de knik zit aan de binnenkant, wordt de panto dus ook naar beneden gedrukt(moet je de panto's in t plaatje ff omdraaien)
De panto die omhoogstaat heeft dus altijd de knik naar voren, zowel bij 1600/1700/1800 als de 1300. En bij de NMBS 25.5 ook dus.
Daar heb je onderhoud voor. En mocht het ergens op de baan plaatsvinden, tsja dat is bedrijfsrisicoquote:
Een quark nietquote:
onderhoud is toch best lastig op het moment geloof ik :pquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar heb je onderhoud voor. En mocht het ergens op de baan plaatsvinden, tsja dat is bedrijfsrisico
De 1300 rijdt met twee panto's op, de voorste zal net na vertrek zakken, waarna alleen de achterste op staat.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:57 schreef Lausteen het volgende:
[afbeelding]
knik naar voren, voorste panto op
[afbeelding]
ook knik naar voren, achterste panto op
knik zit dan toch altijd naar voren lijkt me
die foto's zijn ook al heul oud, met name die eerstequote:Op dinsdag 24 april 2007 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
De 1300 rijdt met twee panto's op, de voorste zal net na vertrek zakken, waarna alleen de achterste op staat.
mja, ik zag die 2e panto net pas. Deze heeft idd ook de 'verkeerde' panto op:quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
De 1300 rijdt met twee panto's op, de voorste zal net na vertrek zakken, waarna alleen de achterste op staat.
Klopt, overbrengingsrit met plan W.quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
lijkt me bepaald geen rit uit de normale dienstregeling, by all means.
In 2006 was het ook geen feestdag...quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, ik wil dus op 30 april Utrecht - Haarlem via Leiden doen.
Da's toch heul wel een feestdag denk
Wel toch?
Hmm, dan begint de bierfase wel erg vroeg natuurlijkquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja hoor, dat snapt die planner alleen niet.
Adviesje: ga niet met een beker hete koffie op tafel boven in zitten
quote:
Krijg de pest, er wordt ook een feest/zondag dienstregeling gereden, dan zal dat ding geldig zijn ookquote:Vraag:
Wat zijn de voordeeluren?
Antwoord:
Op weekdagen krijgt u 40% korting in de voordeeluren vanaf 09.00 uur 's ochtends. In het weekend, op feestdagen en in de maanden juli en augustus geldt de korting de gehele dag.
Ik heb het over een klassieke, met geldig geld betaalde VOORDEELURENKAARTquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:25 schreef MREn het volgende:
Toch even nagezocht: volgens de IBG is het feestdag, volgens NS niet.
als dat niet genoeg bewijs is weet ik het ook niet meerquote:Vraag:
Geldigheid Weekendretour rond de feestdagen (2007)
Antwoord:
[..]
Het Weekendretour is met Koninginnedag geldig vanaf vrijdagavond 19.00 uur tot en met maandag einde dienstregeling.
precies. Ik neem ook aan dat er geen probleem ontstaatquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:31 schreef MREn het volgende:
Dat laatste lijkt mij indirect toch te herleiden tot kortingsgerechtigdhied voor 09:00 op maandag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |