abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48645707

Hier alweer deel ## in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57,
58, 59.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak.

Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en vanaf 10 december 2006 in de randstad op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts(GTW's).

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede/Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet.
De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet.



Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail.
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. En om de OP overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>



Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.

De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.


Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Tevens is het huilen over de 'lange' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen.
pi_48645850
DRGL2007: 20639 km in 243u15m met een punctualiteit van 87,0% (3) en 93,8% (5)
April2007: 738km in 8u54m met een punctualiteit van 90% (3) en 100% (5)

wat betekenen die 3 en die 5
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_48645942
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:28 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
DRGL2007: 20639 km in 243u15m met een punctualiteit van 87,0% (3) en 93,8% (5)
April2007: 738km in 8u54m met een punctualiteit van 90% (3) en 100% (5)

wat betekenen die 3 en die 5
vroeg ik me ook af?
pi_48645976
De NS mag maximaal 3 minuten vertraging hebben, terwijl in de rest van Europa 5 minuten als grens geldt. Zodoende heb ik voor de twee verschillende maximale vertragingen de % erbij berekend
pi_48645979
In Zwitserland is ALLES beter

Tevens schandalige TVP. Er zijn er wel voor minder onder de tegeltjes gegaan hier
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48646048
Zoh beter
pi_48646145
Is dat eigenlijk vertraging bij binnenrijden of bij vertrek?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_48646233
bij aankomst. Dat vind ik als treinreiziger het belangrijkst. Ik wil ergens naar toe. En als ik daar op tijd kom ben ik blij, als ik te laat vertrek maar op tijd aan kom, ook
pi_48646312
maar de ns houdt de verktrek tijd bij
dus die zitten al eerder goed
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 23 april 2007 @ 20:38:23 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48646328
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:28 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
wat betekenen die 3 en die 5
maar ja, wat noem je 3 en wat noem je 5?

3:

is iedere seconde na +2:59 te laat? Of is dat pas na +3:59?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48646365
2.59 natuurlijk, dan zitten er immers 3 minuten op.
pi_48646383
3.01 is 1 minuut te laat en 4.02 2 minuten als je eerlijk zou rekenen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 23 april 2007 @ 20:39:43 #13
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48646385
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:38 schreef densmee het volgende:
maar de ns houdt de verktrek tijd bij
dus die zitten al eerder goed
Nee, die zitten sinds de nieuwe drgl eerder fout. Ik hou namelijk OOK de vertrektijden bij. En +3 in Utrecht richting Zwolle en de Poolcirkel kan best in Amersfoort =0 zijn. Maar +3 is +3
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48646389
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:36 schreef Zug-Chef het volgende:
bij aankomst. Dat vind ik als treinreiziger het belangrijkst. Ik wil ergens naar toe. En als ik daar op tijd kom ben ik blij, als ik te laat vertrek maar op tijd aan kom, ook
Inderdaad, vind ik ook, maar hoe telt de NS, volgens mij bij vertrek toch? Heb vaak dat hij wegrijdt en even later voor een rood sein staat.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  maandag 23 april 2007 @ 20:40:29 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48646411
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:39 schreef Zug-Chef het volgende:
2.59 natuurlijk,
ik ken mensen die er anders over denken

maar ik ben het met je eens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48646494
Hmm nee nu zei ik het idd fout

3 minuten vertraging mag nog WEL. Dus alles na 3:59 is te laat
zelfde geldt voor 5
pi_48646518
Hmm dat klopt ook weer niet Gare zooi
  maandag 23 april 2007 @ 21:01:53 #18
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48647224
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:38 schreef densmee het volgende:
maar de ns houdt de verktrek tijd bij
dus die zitten al eerder goed
NS houdt helemaal niets bij, dat doet ProRail. En de sturing op tijdig vertrek gebeurt door het ministerie van V&W, de opdrachtgever van NSR.
Mag jij nog eens raden wie er dus verantwoordelijk is voor het niet-halen van aansluitingen wegens stipt vertrekken.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 23 april 2007 @ 21:03:40 #19
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48647286
WOERDEN/ALPHEN - Tussen Woerden en Leiden rijden volgende week geen treinen.
ProRail vervangt op twee gedeelten het spoor. De Nederlandse Spoorwegen zetten bussen in als vervangend vervoer.

De spoorvernieuwing, zo wordt gezegd, wordt grondig aangepakt. Bij Bodegraven wordt ruim acht kilometer spoor vernieuwd en bij Alphen ruim vier kilometer. Grint (ballast), bielzen of dwarsliggers en spoorstaven worden vervangen door nieuw materiaal.

Het karwei komt niet onverwacht. Twee maanden geleden wees ProRail in een brief aan onder andere de gemeenten Alphen, Bodegraven en Woerden al op problemen met verbindingen tussen spoorstaven. In diezelfde brief werd aangekondigd dat de werkzaamheden in mei zouden worden uitgevoerd. Problemen zijn er ook met de bovenleiding bij de spoorbrug over de Gouwe bij Alphen. Machinisten moeten nu met beleid de brug nemen. De vervanging van de bovenleiding is pas over twee jaar voorzien. Ook onderzoekt ProRail samen met de NS nog of de vertragingen (ook) te maken hebben met de dubbeldekkers, die op het traject rijden sinds de invoering van het nieuwe dienstrooster in december vorig jaar.

ProRail voert de werkzaamheden aan de spoorbaan zelf volgende week uit, omdat het door de vakantie vermoedelijk minder druk is in de trein. Het traject wordt gebruikt door de trein van Leiden naar Utrecht vv. komende week rijden ze uit de richting Leiden tot Alphen en uit de richting Utrecht tot Woerden. Daar kan worden overgestapt op de bus. Ook Bodegraven krijgt een busverbinding met beide plaatsen.
pi_48647324
Jammer dat daar geen cargo's rijden, dan werd er nog eens een hoop leuks omgeleid... Wel kut voor al die mensen die dan vakantie hebben
  maandag 23 april 2007 @ 21:06:56 #21
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48647393
Ach, de noordelijke maaslijn is ook de hele vakantie afgesloten wegens vernieuwing...
voordeel is dan wel dat dat waterleidingbedrijf genoeg treinen heeft voor de overblijvende dienst.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48647580


Jammer dat daar nooit cargo's rijden
pi_48647596
Mag ik u de nieuwe cabineairco presenteren van de IRM?

Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  maandag 23 april 2007 @ 21:14:39 #24
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48647688
Prachtig voorbeeld van prima integratie in het interieur! Als je niet wist dat ie er niet was...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 23 april 2007 @ 21:16:32 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48647769
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:12 schreef vw_caddy het volgende:
Mag ik u de nieuwe cabineairco presenteren van de IRM?

[afbeelding]
Dit is de 1 aprilgrap uit de Koppeling hoop ik?

Over die staalsplinter: als dat ding precies over een ES-las ligt, kun je daarmee een mooie spoorbezetting maken. Echt heel raar is het niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48647818
Dit is bloedserieus Duvel.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  maandag 23 april 2007 @ 21:37:23 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48648686
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:17 schreef vw_caddy het volgende:
Dit is bloedserieus Duvel.
Volkomen geschift.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 april 2007 @ 21:47:03 #28
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48649210
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:03 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee hoor, het worden alleen nieuwe modellen (zie omgeving Amersfoort), alleen geven die dingen nog steeds gewoon aan wat de oude ook doen, incl zinloze afkortingen.
ik dacht dat ze anders genoemd worden
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 23 april 2007 @ 21:49:58 #29
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48649336
Trouwens TS wat een Kut TT

en over de OP
De verschillende headers lopen over teks heen
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 23 april 2007 @ 21:57:22 #30
177397 felicitaties
Gefeliciteerdauticia!
pi_48649645
Wij kwamen een treintje tegen, afgelopen weekend! !


Taart!
  maandag 23 april 2007 @ 22:02:11 #31
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48649855
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:57 schreef felicitaties het volgende:
Wij kwamen een treintje tegen, afgelopen weekend! !


[afbeelding]
Netjes die DE 1
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_48650005
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:03 schreef NordicBlue het volgende:
Ook onderzoekt ProRail samen met de NS nog of de vertragingen (ook) te maken hebben met de dubbeldekkers, die op het traject rijden sinds de invoering van het nieuwe dienstrooster in december vorig jaar.
Nou ik weet nog wel ergens wat licht materieel , dat prima geschikt is voor die moeraslijn! Trouwens vandaag de eerste 8-bakken mat'64 gezien op de 3700 en ook een 2*Plan V. Beetje irritant, dat ze niet alles 6 maken.
  maandag 23 april 2007 @ 22:08:11 #33
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48650080
Kleine ramen in die DE1...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 23 april 2007 @ 22:20:39 #34
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_48650540
Volgens mij is de DE1 haar vriendinnetje, hier links!

12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_48650596
quote:
Op maandag 23 april 2007 22:02 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Netjes die DE 1
tis toch echt een DE 3!
pi_48650664

DE-1


DE-2


DE-3 samen met een elektrisch broertje / zusje
  maandag 23 april 2007 @ 22:37:34 #37
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48651168
Ah DE-uurtje

12 mei heul DE-dagje

DE2 186 dan he 30-4 heb ik ook al een DE dagje, maar dan DE3
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48651196
quote:
Op maandag 23 april 2007 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah DE-uurtje

12 mei heul DE-dagje

DE2 186 dan he 30-4 heb ik ook al een DE dagje, maar dan DE3
ja met een nep DE-3

AKA Plan U
  maandag 23 april 2007 @ 22:45:20 #39
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48651437

Weg met die nieuwerwetsche plan U en die nepper van een 186!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48651512
quote:
Op maandag 23 april 2007 22:45 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
Weg met die nieuwerwetsche plan U!
ik zie liever DE-3 nr 27 weer rijvaardig
pi_48652374
Weer genoeg getreind... verhalen volgen later

Heb de 4011 met lelijke verf ook vorzichtig geplaat... komt nog
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 00:06:30 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48653846
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:12 schreef vw_caddy het volgende:
Mag ik u de nieuwe cabineairco presenteren van de IRM?

[afbeelding]
Wordt zo het zicht van de mcn niet belemmerd
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2007 @ 00:07:13 #43
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48653858
ik heb me vergist
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 00:08:48 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48653886
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:03 schreef NordicBlue het volgende:
De vervanging van de bovenleiding is pas over twee jaar voorzien.
Tsja, vergeten ze dit belangrijke aspect maar even. Zo kunnen ze de vertragingen op dit traject natuurlijk nooit behoorlijk terugdringen, omdat de IRM nogal wat problemen heeft met die houtjetouwtje bovenleiding daar.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2007 @ 08:04:05 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48656492
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 00:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tsja, vergeten ze dit belangrijke aspect maar even. Zo kunnen ze de vertragingen op dit traject natuurlijk nooit behoorlijk terugdringen, omdat de IRM nogal wat problemen heeft met die houtjetouwtje bovenleiding daar.
De bovenleiding heeft moeite met de houtjetouwtje panto's op IRM.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48656834
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 00:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wordt zo het zicht van de mcn niet belemmerd
Heb het interne bericht voor me liggen:
quote:
Het zicht van de machinist wordt NIET belemmerd door plaatsing airco aan rechterzijde op stuurtafel. De complete frontruit is en blijft namelijk zichtbaar vanuit de mcn-positie. Idem voor zijruiten in cabinedeuren . Vanuit Spoorwegveiligheid is zojuist bevestigd dat er geen veiligheidsbezwaren kleven aan het storen van de zichtlijnen van de bijrijder. Consequentie is dat bijv. tijdens instructieritten de begeleider achter de machinist dient te staan.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:09:21 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48659000
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 08:34 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Heb het interne bericht voor me liggen:
[..]
Wat een maf ontwerp! Van wie is dat interne bericht? NedTrain?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:14:25 #48
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48659123
de OP mag ook wel weer eens aangepast worden trouwens. "Deel ##" en de linkjes naar 60 en 61 ontbreken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48659232
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:
de OP mag ook wel weer eens aangepast worden trouwens. "Deel ##" en de linkjes naar 60 en 61 ontbreken
we kunnen de OP ook afschaffen? :-)
pi_48659287
Stelletje OP-neukers... altijd dat gezeik.... kom op zeg...doe er zelf iets aan dan! Altijd dat gezeik... jak!

Hij is zelfs nu scroll-able met andere woorden: flink ingekort.

Btw. lees de laatste zin eens van de OP...
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:23:28 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48659321
Dat aanpassen met de links naar de laatste deeltjes lijkt me een taak voor de opener van een nieuw topic, toch? Dat had Zug-chef in dit geval dus moeten doen dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48659373
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Stelletje OP-neukers... altijd dat gezeik.... kom op zeg...doe er zelf iets aan dan! Altijd dat gezeik... jak!

Hij is zelfs nu scroll-able met andere woorden: flink ingekort.

Btw. lees de laatste zin eens van de OP...
ik zeik er niet over. ik doe een suggestie :-)

de OP op een webhost meuken en alleen het linkje naar de OP klinkt ook wel goed ? ;-P
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:39:01 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48659731
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:22 schreef Dichterbijer het volgende:
altijd dat gezeik.... Altijd dat gezeik...
Ja dat is twee keer, point taken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 10:40:25 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48659783
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 08:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

De bovenleiding heeft moeite met de houtjetouwtje panto's op IRM.
Het is dus van beide wat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48659799
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is dus van beide wat
hopelijk wordt het met die 50 extra IRMs wel beter
pi_48659814
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een maf ontwerp! Van wie is dat interne bericht? NedTrain?
NSR, maar met overeenstemming van NedTrain.

[ Bericht 3% gewijzigd door vw_caddy op 24-04-2007 10:47:01 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 10:43:35 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48659884
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hopelijk wordt het met die 50 extra IRMs wel beter
Volgens mij wel, omdat de nieuwe stellen volgens mij voorzien zullen gaan worden van een ander type schuitje. Dat voorkomt hopelijk veel problemen in de toekomst
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48659968
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij wel, omdat de nieuwe stellen volgens mij voorzien zullen gaan worden van een ander type schuitje. Dat voorkomt hopelijk veel problemen in de toekomst
we zullen het maar hopen

als dat wel goed werkt .. zouden de huidige IRMS dan ook een nieuw schuitje krigjen?
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:46:37 #59
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48659989
de 1e 2-3 bladzijdes van een topic worden volgens mij altijd verkloot aan gezijk over de OP?
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:47:41 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48660022
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:46 schreef NordicBlue het volgende:
de 1e 2-3 bladzijdes van een topic worden volgens mij altijd verkloot aan gezijk over de OP?
zo erg is het nou ook weer niet hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 10:50:41 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48660119
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

we zullen het maar hopen

als dat wel goed werkt .. zouden de huidige IRMS dan ook een nieuw schuitje krigjen?
Ik meende daar wel iets over gehoord te hebben, al kan het misschien ook een andere bevestiging van het schuitje zijn geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48660577
als ze de bovendraad maar heel laten vind ik t al goed :-)
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:09:29 #63
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48660633

Ziet er leuk uit trouwens, die proto's die de connexxion gaat gebruiken
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:14:36 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48660776
die stond afgelopen weekend in Eindhoven. Hij is grijs

en iedereen vindt het spuuglelijk trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48660883
ik zie het wel als het op het spoor staat :-)
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:37:48 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48661500
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik meende daar wel iets over gehoord te hebben, al kan het misschien ook een andere bevestiging van het schuitje zijn geweest
Ze hebben een andere schuit bedacht waarin een luchtslangetje meeloopt. Als de schuit breekt, loopt de lucht weg en zakt de panto automatisch. Momenteel kun je met een gebroken schuit doorrijden en dan richt je pas echt veel schade aan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 11:43:58 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48661723
Eindelijk hebben ze er eens goed overnagedacht, want voorkomen is beter dan genezen. Liever een defecte trein op het spoor dan een kapotgetrokken bovenleiding. bovendien mag een trein wel met de andere panto verder rijden, al is de maximum snelheid dan beperkt tot 100 km/h.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:45:29 #68
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48661780
Die Protos,lijkt net een opgefokte tram... Net als de GTWtjes trouwens...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_48662334
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
en iedereen vindt het spuuglelijk trouwens
Onder het motto: wat de boer niet kent dat vreet hij niet.

Daar zeg ik dan op: Verandering van spijs doet eten.

Oftewel: Afwisseling is eens iets anders
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 12:10:18 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48662630
Eensch. Eenheidsworst, daar word je ook niet echt blij van
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:18:12 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48664901
Ik vind het ook wel prima hoor eens wat nieuws op de rails

Wat gaat er met de Cxx-veetjes gebeuren als de Protos instroomt trouwens? Doorschuiven naar Veolia of Arriva? Of afvoer?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 13:23:56 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48665090
Ik denk dat NSR ze maar wat graag wil hebben om een aantal treinen te versterken
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:24:14 #73
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48665103
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het ook wel prima hoor eens wat nieuws op de rails

Wat gaat er met de Cxx-veetjes gebeuren als de Protos instroomt trouwens? Doorschuiven naar Veolia of Arriva? Of afvoer?
Kunstmatig rif
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:25:13 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48665152
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat NSR ze maar wat graag wil hebben om een aantal treinen te versterken
Dat zou ook heul geen slecht plan zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 13:31:09 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48665378
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:24 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Kunstmatig rif
Net zoals ze met oude New Yorkse metrostellen doen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:32:42 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48665447
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Net zoals ze met oude New Yorkse metrostellen doen?
gewoon de plomp in rijden ja?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 13:37:54 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48665640
Die stellen strippen ze helemaal en gooien ze een eindje uit de kust zo overboord.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48665664
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
die stond afgelopen weekend in Eindhoven. Hij is grijs

en iedereen vindt het spuuglelijk trouwens
Zie je nou! Die zag ik! Die zag ik!
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:46:35 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48665940
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:38 schreef Toeps het volgende:
Zie je nou! Die zag ik! Die zag ik!
Blijven jullie eens SNEL van elkaars account af
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48666087
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Blijven jullie eens SNEL van elkaars account af
Euj, Arthur ligt al een paar dagen voor pampus hoor, sinds dat tripje met jou (wat heb je hem gegeven huh?!), ík was laatst in Eindhoven (oké Veldhoven maar dat is hetzelfde), ík zag 'm!
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:04:00 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48666672
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:50 schreef Toeps het volgende:
Euj, Arthur ligt al een paar dagen voor pampus hoor, sinds dat tripje met jou (wat heb je hem gegeven huh?!), ík was laatst in Eindhoven (oké Veldhoven maar dat is hetzelfde), ík zag 'm!
Oh okee Wat ik hem gegeven heb? 1 klein glaasje bier
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:04:49 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48666707
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
Eindelijk hebben ze er eens goed overnagedacht, want voorkomen is beter dan genezen. Liever een defecte trein op het spoor dan een kapotgetrokken bovenleiding. bovendien mag een trein wel met de andere panto verder rijden, al is de maximum snelheid dan beperkt tot 100 km/h.
Waarom dat dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 14:12:58 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48667063
Ik lees net op wiki dat het alleen geldt voor sommige locomotieven, die de voorste panto op hebben staan. Dit omdat die panto anders te hoog opgestuwd zou worden. Ik kan me voorstellen dat het ook in het geval van reizigerstreinen zou kunnen gelden.

Klik
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:14:32 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48667120
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:12 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op wiki dat het alleen geldt voor sommige locomotieven, die de voorste panto op hebben staan. Dit omdat die panto anders te hoog opgestuwd zou worden. Ik kan me voorstellen dat het ook in het geval van reizigerstreinen zou kunnen gelden.

Klik
Voor locs wist ik 't inderdaad, dat heeft te maken met te grote druk op de rijdraad. Bij IRM zit de panto in het midden, daar heb je geen last meer van opdruk door rijwind.

Wat ik niet snap is dat Hondekoppen met de buitenste panto op reden, maar misschien hadden die minder last van opdruk door rijwind door een aerodynamischere kop. Idem voor de NMBS 25.5 trouwens...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 14:18:50 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48667309
Het zal wel allemaal uitvoerig getest zijn en per trein/loc type zijn er richtlijnen voor
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:22:07 #86
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48669697
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Die stellen strippen ze helemaal en gooien ze een eindje uit de kust zo overboord.
Waarom recyclen ze dat metaal gewoon niet dan?
Ach ja, Amerikanen he
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 15:25:58 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48669862
ik zou het niet weten. Het kwam een keer op discovery channel voorbij dacht ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 15:43:28 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48670591
quote:
'Trein meest veilige openbaar vervoermiddel'

AMSTERDAM - Reizigers in het openbaar vervoer vinden de trein het veiligst en de metro het meest onveilig. Met als rapportcijfer een 7.1 scoort de trein net iets hoger dan vorig jaar (7.0).Dat bleek dinsdag uit de VervoersMonitor 2007, die trends binnen het openbaar vervoer in kaart brengt. Het busvervoer krijgt al twee opeenvolgende jaren een 6.8 voor veiligheid. De waardering voor de metro nam het sterkst af: van een 6.8 in 2006 naar een 6.3 dit jaar.

Tram
Tramreizigers waarderen de veiligheid met een 6.3 (vorig jaar: 6.6). Ook de dienstverlening in trams laat volgens de ondervraagden te wensen over en klanten vinden het vervelend dat er vaak geen zitplaats vrij is.
Bron: Nu.nl
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:55:11 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48671070
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bron: Nu.nl
MET een fotootje van een ICMm
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48672659
ff nieuw cameratje gehaalt..

http://www.xepo.nl/P4240006.JPG (4MB)

nu nog ff dat ding leren bedienen zodat dr wat minder ruis in zit ;-)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 16:59:44 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48673773
Materieeltekort bij Veolivla en personeelstekort bij xx op de kippenlijn. Lang leve de marktwerking
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48673885
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
Materieeltekort bij Veolivla en personeelstekort bij xx op de kippenlijn. Lang leve de marktwerking
veolia heeft wel bussen genoeg..want ze zetten bussen in

en dr geld al de hele dag een materieel tekort bij veolia.. op de radio riepen ze zelfs dat het eens NIET de NS is
  dinsdag 24 april 2007 @ 17:06:20 #93
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_48674018
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Voor locs wist ik 't inderdaad, dat heeft te maken met te grote druk op de rijdraad. Bij IRM zit de panto in het midden, daar heb je geen last meer van opdruk door rijwind.

Wat ik niet snap is dat Hondekoppen met de buitenste panto op reden, maar misschien hadden die minder last van opdruk door rijwind door een aerodynamischere kop. Idem voor de NMBS 25.5 trouwens...
Volgens mij heeft het te maken met dat de panto in de "aerodinamische" stand moet staan, wil ie niet te sterk tegen de draad worden gedrukt worden. FF snel een plaatje geschetst:

Rode pijltjes geven aan welke in welke richting de wind de panto duwt. In stand A levert de wind dus extra druk op de draad, in stand B niet. Stand B wordt dan ook normaal gesproken gebruikt. Eenrichtingstrams hebben ook meestal alleen een pantograaf in deze stand.

Doordat een trein er twee heeft, voor beide richtingen 1, kan je altijd een panto in stand "B" zetten. Is die panto stuk, en moet je de "verkeerde" gebruiken, mag je dus niet zo hard rijden.

Dit geldt dus alleen maar voor de eenbeenspantografen, bij de ouderwetse dubbele pantografen, die tenminste nog echt vijfhoeken vormen, maakt het natuurlijk niet uit welke je gebruikt.
pi_48674244
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:06 schreef ReisT het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het te maken met dat de panto in de "aerodinamische" stand moet staan, wil ie niet te sterk tegen de draad worden gedrukt worden. FF snel een plaatje geschetst:
[afbeelding]
Rode pijltjes geven aan welke in welke richting de wind de panto duwt. In stand A levert de wind dus extra druk op de draad, in stand B niet. Stand B wordt dan ook normaal gesproken gebruikt. Eenrichtingstrams hebben ook meestal alleen een pantograaf in deze stand.

Doordat een trein er twee heeft, voor beide richtingen 1, kan je altijd een panto in stand "B" zetten. Is die panto stuk, en moet je de "verkeerde" gebruiken, mag je dus niet zo hard rijden.

Dit geldt dus alleen maar voor de eenbeenspantografen, bij de ouderwetse dubbele pantografen, die tenminste nog echt vijfhoeken vormen, maakt het natuurlijk niet uit welke je gebruikt.
Terug naar de pantos van de hondekoppen!
  dinsdag 24 april 2007 @ 18:38:18 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48677005
Chique paint skillz ReisT

hoop gedonder tussen Amersfoort en zwolle vanmiddag. Defecte trein bij Nunspeet, en een sein- en overwegstoring en spelende kinderen op de rails tussen Harderwijk en Putten, zo werd omgeroepen...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48677882
Het was een defecte acts lok...
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:16:33 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48678141
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Het was een defecte acts lok...
Cargo's zijn kut, altijd al gezegd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48678568
met die foto van Rick van die kolentrein in Ede-W moet ik toch wel constateren dat 3 van ons 4-en cargo spotter is. Je krijgt het er nog moeilijk mee straks
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:35:53 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48678685
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Je krijgt het er nog moeilijk mee straks
Nou
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48678759
naar het schijnt betreft het deze loc:



  dinsdag 24 april 2007 @ 19:39:56 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48678812
Ik hoop dat ie meteen gesloopt wordt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48678960
Tijdje geleden vond je de class 58's nog vet geyl...
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:44:58 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48679001
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Tijdje geleden vond je de class 58's nog vet geyl...
Toen trokken ze vast nog reizigerstreinen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:48:00 #104
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48679145
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:46 schreef NordicBlue het volgende:
de 1e 2-3 bladzijdes van een topic worden volgens mij altijd verkloot aan gezijk over de OP?
Het is maar één pagina hoor...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:51:15 #105
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48679276
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toen trokken ze vast nog reizigerstreinen




"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:53:36 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48679371
Ik zie geen 58er hoor

Maar die hebben ook wel op Apeldoorn-Dieren gereden voor jouw clubje

Schande trouwens dat die 67 niet even een sopje mocht hebben
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:55:20 #107
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48679445
1200's zijn stoerder dan 58'ers En een cl66 of 232 voor een reizigerstrein is natuurlijk ook nooit mis
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:57:44 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48679547
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:55 schreef MREn het volgende:
232 voor een reizigerstrein is natuurlijk ook nooit mis
Mwoa

doe dan een 218
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2007 @ 20:04:53 #109
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48679868
Oder eine schöne V200
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48680075
V200 is wel geil
pi_48680105
Ik ben het 200% eensch met MREn.
  dinsdag 24 april 2007 @ 20:27:40 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48680703
Ik vind V200 echt een spuuglelijk ding, sorry
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48680909
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind V200 echt een spuuglelijk ding, sorry
als die schoon en blingbling doet niet.

als die vies vuil en smerig is ben ik het wel met je eens
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 20:39:41 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48681107
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind V200 echt een spuuglelijk ding, sorry
Ik ben het met Fles eens
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:30:54 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48683296
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:06 schreef ReisT het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het te maken met dat de panto in de "aerodinamische" stand moet staan, wil ie niet te sterk tegen de draad worden gedrukt worden. FF snel een plaatje geschetst:
[afbeelding]
Rode pijltjes geven aan welke in welke richting de wind de panto duwt. In stand A levert de wind dus extra druk op de draad, in stand B niet. Stand B wordt dan ook normaal gesproken gebruikt. Eenrichtingstrams hebben ook meestal alleen een pantograaf in deze stand.

Doordat een trein er twee heeft, voor beide richtingen 1, kan je altijd een panto in stand "B" zetten. Is die panto stuk, en moet je de "verkeerde" gebruiken, mag je dus niet zo hard rijden.

Dit geldt dus alleen maar voor de eenbeenspantografen, bij de ouderwetse dubbele pantografen, die tenminste nog echt vijfhoeken vormen, maakt het natuurlijk niet uit welke je gebruikt.
Dat is een theorie, maar ik wil graag de volgende zaken als overdenking meegeven:
- alle e-locs rijden met de achterste panto op;
- bij 1600/1700/1800 zit de "knik" in de panto aan de binnenkant;
- bij de 1300 met eenbeenpanto's zit de knik aan de buitenkant.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48683364
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is een theorie, maar ik wil graag de volgende zaken als overdenking meegeven:
- alle e-locs rijden met de achterste panto op;
- bij 1600/1700/1800 zit de "knik" in de panto aan de binnenkant;
- bij de 1300 met eenbeenpanto's zit de knik aan de buitenkant.
ja maar elke trein heeft toch 2 pantos?

elke met de knik de andere kant uit?
pi_48683434
Nee, de 25.5 serie van de NMBS die in Nederland met cargo's en wintersporttreinen rijden hebben maar 1 panto
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:36:05 #118
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48683488
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:32 schreef Ou-Tannu het volgende:


ja maar elke trein heeft toch 2 pantos?
Hm, moet je binnenkort eens komen kijken op station Nijverdal, en even aanwijzen waar ze zitten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 21:38:36 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48683574
Als de panto stevig genoeg is, dan moet 1 panto kunnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48683671
tot je panto breekt.. dan sta je daar :/
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:42:38 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48683752
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
tot je panto breekt.. dan sta je daar :/
Ja, Doctor Snuggles, maar als je panto STEVIG GENOEG is, dan breektie ook niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48683823
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, Doctor Snuggles, maar als je panto STEVIG GENOEG is, dan breektie ook niet
alles KAN breken..
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:46:00 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48683905
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, Doctor Snuggles, maar als je panto STEVIG GENOEG is, dan breektie ook niet
En iedere trein stopt voor een rood sein. Want dat staat in de voorschriften. Dus of de onbreekbare panto s.v.p. niet wil breken.

Idem Titanic, et cetera.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48683925
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is een theorie, maar ik wil graag de volgende zaken als overdenking meegeven:
- alle e-locs rijden met de achterste panto op;
- bij 1600/1700/1800 zit de "knik" in de panto aan de binnenkant;
- bij de 1300 met eenbeenpanto's zit de knik aan de buitenkant.
Als de achterste omhoogstaat en de knik zit aan de binnenkant, wordt de panto dus ook naar beneden gedrukt (moet je de panto's in t plaatje ff omdraaien)

De panto die omhoogstaat heeft dus altijd de knik naar voren, zowel bij 1600/1700/1800 als de 1300. En bij de NMBS 25.5 ook dus.
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:48:07 #125
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48683996
Niet altijd, bij kwetsbare lading rijdt een 1600 met de voorste stoomafnemer op
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48684046
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:48 schreef MREn het volgende:
Niet altijd, bij kwetsbare lading rijdt een 1600 met de voorste stoomafnemer op
dan rijdt ie ook niet harder dan 100 km/u denk k
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:49:36 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48684061
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:46 schreef Lausteen het volgende:

[..]

Als de achterste omhoogstaat en de knik zit aan de binnenkant, wordt de panto dus ook naar beneden gedrukt (moet je de panto's in t plaatje ff omdraaien)

De panto die omhoogstaat heeft dus altijd de knik naar voren, zowel bij 1600/1700/1800 als de 1300. En bij de NMBS 25.5 ook dus.
Wat je zegt klopt niet. De panto op een 1300 zit anders dan op een 1600.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 21:50:07 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48684087
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

alles KAN breken..
Daar heb je onderhoud voor. En mocht het ergens op de baan plaatsvinden, tsja dat is bedrijfsrisico
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:51:08 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48684140
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:46 schreef Duvel het volgende:


Idem Titanic, et cetera.
hehe, daar moest ik ook al aan denken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48684433

knik naar voren, voorste panto op


ook knik naar voren, achterste panto op

knik zit dan toch altijd naar voren lijkt me
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:58:40 #131
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48684480
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

alles KAN breken..
Een quark niet
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 22:00:43 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48684560
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:58 schreef MREn het volgende:

[..]

Een quark niet
Zo'n deeltje is ook wel heel, heel erg klein
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48684839
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar heb je onderhoud voor. En mocht het ergens op de baan plaatsvinden, tsja dat is bedrijfsrisico
onderhoud is toch best lastig op het moment geloof ik :p
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:07:00 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48684875
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:57 schreef Lausteen het volgende:
[afbeelding]
knik naar voren, voorste panto op

[afbeelding]
ook knik naar voren, achterste panto op

knik zit dan toch altijd naar voren lijkt me
De 1300 rijdt met twee panto's op, de voorste zal net na vertrek zakken, waarna alleen de achterste op staat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:20:34 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48685454
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

De 1300 rijdt met twee panto's op, de voorste zal net na vertrek zakken, waarna alleen de achterste op staat.
die foto's zijn ook al heul oud, met name die eerste
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48685725
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

De 1300 rijdt met twee panto's op, de voorste zal net na vertrek zakken, waarna alleen de achterste op staat.
mja, ik zag die 2e panto net pas. Deze heeft idd ook de 'verkeerde' panto op:

(2004)
zal de uitzondering op de regel wel zijn
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:27:03 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48685775
lijkt me bepaald geen rit uit de normale dienstregeling, by all means.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48686288
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
lijkt me bepaald geen rit uit de normale dienstregeling, by all means.
Klopt, overbrengingsrit met plan W.
  dinsdag 24 april 2007 @ 23:19:25 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48688388
Zeg, ik wil dus op 30 april Utrecht - Haarlem via Leiden doen.

7:56 Ut V
8:37 x 8:45 Ledn
9:04 Hlm A

dan krijg ik "voordeelurenkaart is niet geldig voor dit advies"

Da's toch heul wel een feestdag denk

Wel toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48688446
vrijdag toch eens lekker museummat kijken te utrecht denk ik
  dinsdag 24 april 2007 @ 23:22:20 #141
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48688509
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, ik wil dus op 30 april Utrecht - Haarlem via Leiden doen.
Da's toch heul wel een feestdag denk
Wel toch?
In 2006 was het ook geen feestdag...
http://www.rovernet.nl/wijsopreis/wor.php?id=6

Adviesje: ga niet met een beker hete koffie op tafel boven in zitten
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 24 april 2007 @ 23:23:50 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48688573
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:22 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja hoor, dat snapt die planner alleen niet.

Adviesje: ga niet met een beker hete koffie op tafel boven in zitten
Hmm, dan begint de bierfase wel erg vroeg natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2007 @ 23:25:17 #143
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48688618
Toch even nagezocht: volgens de IBG is het feestdag, volgens NS niet.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 24 april 2007 @ 23:27:41 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48688693
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:22 schreef MREn het volgende:

In 2006 was het ook geen feestdag...
quote:
Vraag:
Wat zijn de voordeeluren?
Antwoord:

Op weekdagen krijgt u 40% korting in de voordeeluren vanaf 09.00 uur 's ochtends. In het weekend, op feestdagen en in de maanden juli en augustus geldt de korting de gehele dag.
Krijg de pest, er wordt ook een feest/zondag dienstregeling gereden, dan zal dat ding geldig zijn ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2007 @ 23:28:24 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48688711
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:25 schreef MREn het volgende:
Toch even nagezocht: volgens de IBG is het feestdag, volgens NS niet.
Ik heb het over een klassieke, met geldig geld betaalde VOORDEELURENKAART

heeft IBG niks mee te maken. En NS is gek.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48688757
gewoon doen fles. :p

tis idd een feestdag
  dinsdag 24 april 2007 @ 23:30:10 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48688772
quote:
Vraag:
Geldigheid Weekendretour rond de feestdagen (2007)
Antwoord:
[..]

Het Weekendretour is met Koninginnedag geldig vanaf vrijdagavond 19.00 uur tot en met maandag einde dienstregeling.
als dat niet genoeg bewijs is weet ik het ook niet meer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2007 @ 23:31:46 #148
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48688820
Dat laatste lijkt mij indirect toch te herleiden tot kortingsgerechtigdhied voor 09:00 op maandag.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48688830
dan klaag je de NS aan!
  dinsdag 24 april 2007 @ 23:32:38 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48688851
Koninginnedag geen feestdag pffff stelletje landverraders Wat denken ze wel

Nee hoor, 7.56 met korting en al in de trein

zijn ze nou helemaal glad besodemieterd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2007 @ 23:33:56 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48688903
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:31 schreef MREn het volgende:
Dat laatste lijkt mij indirect toch te herleiden tot kortingsgerechtigdhied voor 09:00 op maandag.
precies. Ik neem ook aan dat er geen probleem ontstaat

En mocht er een probleem ontstaan, dan zien we dat tegen die tijd wel weer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')