Toen trokken ze vast nog reizigerstreinenquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Tijdje geleden vond je de class 58's nog vet geyl...
Het is maar één pagina hoor...quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:46 schreef NordicBlue het volgende:
de 1e 2-3 bladzijdes van een topic worden volgens mij altijd verkloot aan gezijk over de OP?
quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toen trokken ze vast nog reizigerstreinen
Mwoaquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:55 schreef MREn het volgende:
232 voor een reizigerstrein is natuurlijk ook nooit mis
als die schoon en blingbling doet niet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind V200 echt een spuuglelijk ding, sorry
Ik ben het met Fles eensquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind V200 echt een spuuglelijk ding, sorry
Dat is een theorie, maar ik wil graag de volgende zaken als overdenking meegeven:quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het te maken met dat de panto in de "aerodinamische" stand moet staan, wil ie niet te sterk tegen de draad worden gedrukt worden. FF snel een plaatje geschetst:
[afbeelding]
Rode pijltjes geven aan welke in welke richting de wind de panto duwt. In stand A levert de wind dus extra druk op de draad, in stand B niet. Stand B wordt dan ook normaal gesproken gebruikt. Eenrichtingstrams hebben ook meestal alleen een pantograaf in deze stand.
Doordat een trein er twee heeft, voor beide richtingen 1, kan je altijd een panto in stand "B" zetten. Is die panto stuk, en moet je de "verkeerde" gebruiken, mag je dus niet zo hard rijden.
Dit geldt dus alleen maar voor de eenbeenspantografen, bij de ouderwetse dubbele pantografen, die tenminste nog echt vijfhoeken vormen, maakt het natuurlijk niet uit welke je gebruikt.
ja maar elke trein heeft toch 2 pantos?quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is een theorie, maar ik wil graag de volgende zaken als overdenking meegeven:
- alle e-locs rijden met de achterste panto op;
- bij 1600/1700/1800 zit de "knik" in de panto aan de binnenkant;
- bij de 1300 met eenbeenpanto's zit de knik aan de buitenkant.
Hm, moet je binnenkort eens komen kijken op station Nijverdal, en even aanwijzen waar ze zitten.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja maar elke trein heeft toch 2 pantos?
Ja, Doctor Snuggles, maar als je panto STEVIG GENOEG is, dan breektie ook nietquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
tot je panto breekt.. dan sta je daar :/
alles KAN breken..quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, Doctor Snuggles, maar als je panto STEVIG GENOEG is, dan breektie ook niet
En iedere trein stopt voor een rood sein. Want dat staat in de voorschriften. Dus of de onbreekbare panto s.v.p. niet wil breken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, Doctor Snuggles, maar als je panto STEVIG GENOEG is, dan breektie ook niet
Als de achterste omhoogstaat en de knik zit aan de binnenkant, wordt de panto dus ook naar beneden gedruktquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is een theorie, maar ik wil graag de volgende zaken als overdenking meegeven:
- alle e-locs rijden met de achterste panto op;
- bij 1600/1700/1800 zit de "knik" in de panto aan de binnenkant;
- bij de 1300 met eenbeenpanto's zit de knik aan de buitenkant.
dan rijdt ie ook niet harder dan 100 km/u denk kquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:48 schreef MREn het volgende:
Niet altijd, bij kwetsbare lading rijdt een 1600 met de voorste stoomafnemer op
Wat je zegt klopt niet. De panto op een 1300 zit anders dan op een 1600.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:46 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Als de achterste omhoogstaat en de knik zit aan de binnenkant, wordt de panto dus ook naar beneden gedrukt(moet je de panto's in t plaatje ff omdraaien)
De panto die omhoogstaat heeft dus altijd de knik naar voren, zowel bij 1600/1700/1800 als de 1300. En bij de NMBS 25.5 ook dus.
Daar heb je onderhoud voor. En mocht het ergens op de baan plaatsvinden, tsja dat is bedrijfsrisicoquote:
Een quark nietquote:
onderhoud is toch best lastig op het moment geloof ik :pquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar heb je onderhoud voor. En mocht het ergens op de baan plaatsvinden, tsja dat is bedrijfsrisico
De 1300 rijdt met twee panto's op, de voorste zal net na vertrek zakken, waarna alleen de achterste op staat.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:57 schreef Lausteen het volgende:
[afbeelding]
knik naar voren, voorste panto op
[afbeelding]
ook knik naar voren, achterste panto op
knik zit dan toch altijd naar voren lijkt me
die foto's zijn ook al heul oud, met name die eerstequote:Op dinsdag 24 april 2007 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
De 1300 rijdt met twee panto's op, de voorste zal net na vertrek zakken, waarna alleen de achterste op staat.
mja, ik zag die 2e panto net pas. Deze heeft idd ook de 'verkeerde' panto op:quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
De 1300 rijdt met twee panto's op, de voorste zal net na vertrek zakken, waarna alleen de achterste op staat.
Klopt, overbrengingsrit met plan W.quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
lijkt me bepaald geen rit uit de normale dienstregeling, by all means.
In 2006 was het ook geen feestdag...quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, ik wil dus op 30 april Utrecht - Haarlem via Leiden doen.
Da's toch heul wel een feestdag denk
Wel toch?
Hmm, dan begint de bierfase wel erg vroeg natuurlijkquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja hoor, dat snapt die planner alleen niet.
Adviesje: ga niet met een beker hete koffie op tafel boven in zitten
quote:
Krijg de pest, er wordt ook een feest/zondag dienstregeling gereden, dan zal dat ding geldig zijn ookquote:Vraag:
Wat zijn de voordeeluren?
Antwoord:
Op weekdagen krijgt u 40% korting in de voordeeluren vanaf 09.00 uur 's ochtends. In het weekend, op feestdagen en in de maanden juli en augustus geldt de korting de gehele dag.
Ik heb het over een klassieke, met geldig geld betaalde VOORDEELURENKAARTquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:25 schreef MREn het volgende:
Toch even nagezocht: volgens de IBG is het feestdag, volgens NS niet.
als dat niet genoeg bewijs is weet ik het ook niet meerquote:Vraag:
Geldigheid Weekendretour rond de feestdagen (2007)
Antwoord:
[..]
Het Weekendretour is met Koninginnedag geldig vanaf vrijdagavond 19.00 uur tot en met maandag einde dienstregeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |