abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:23:28 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48659321
Dat aanpassen met de links naar de laatste deeltjes lijkt me een taak voor de opener van een nieuw topic, toch? Dat had Zug-chef in dit geval dus moeten doen dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48659373
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Stelletje OP-neukers... altijd dat gezeik.... kom op zeg...doe er zelf iets aan dan! Altijd dat gezeik... jak!

Hij is zelfs nu scroll-able met andere woorden: flink ingekort.

Btw. lees de laatste zin eens van de OP...
ik zeik er niet over. ik doe een suggestie :-)

de OP op een webhost meuken en alleen het linkje naar de OP klinkt ook wel goed ? ;-P
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:39:01 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48659731
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:22 schreef Dichterbijer het volgende:
altijd dat gezeik.... Altijd dat gezeik...
Ja dat is twee keer, point taken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 10:40:25 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48659783
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 08:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

De bovenleiding heeft moeite met de houtjetouwtje panto's op IRM.
Het is dus van beide wat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48659799
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is dus van beide wat
hopelijk wordt het met die 50 extra IRMs wel beter
pi_48659814
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een maf ontwerp! Van wie is dat interne bericht? NedTrain?
NSR, maar met overeenstemming van NedTrain.

[ Bericht 3% gewijzigd door vw_caddy op 24-04-2007 10:47:01 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 10:43:35 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48659884
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hopelijk wordt het met die 50 extra IRMs wel beter
Volgens mij wel, omdat de nieuwe stellen volgens mij voorzien zullen gaan worden van een ander type schuitje. Dat voorkomt hopelijk veel problemen in de toekomst
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48659968
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij wel, omdat de nieuwe stellen volgens mij voorzien zullen gaan worden van een ander type schuitje. Dat voorkomt hopelijk veel problemen in de toekomst
we zullen het maar hopen

als dat wel goed werkt .. zouden de huidige IRMS dan ook een nieuw schuitje krigjen?
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:46:37 #59
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48659989
de 1e 2-3 bladzijdes van een topic worden volgens mij altijd verkloot aan gezijk over de OP?
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:47:41 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48660022
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:46 schreef NordicBlue het volgende:
de 1e 2-3 bladzijdes van een topic worden volgens mij altijd verkloot aan gezijk over de OP?
zo erg is het nou ook weer niet hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 10:50:41 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48660119
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

we zullen het maar hopen

als dat wel goed werkt .. zouden de huidige IRMS dan ook een nieuw schuitje krigjen?
Ik meende daar wel iets over gehoord te hebben, al kan het misschien ook een andere bevestiging van het schuitje zijn geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48660577
als ze de bovendraad maar heel laten vind ik t al goed :-)
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:09:29 #63
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48660633

Ziet er leuk uit trouwens, die proto's die de connexxion gaat gebruiken
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:14:36 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48660776
die stond afgelopen weekend in Eindhoven. Hij is grijs

en iedereen vindt het spuuglelijk trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48660883
ik zie het wel als het op het spoor staat :-)
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:37:48 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48661500
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik meende daar wel iets over gehoord te hebben, al kan het misschien ook een andere bevestiging van het schuitje zijn geweest
Ze hebben een andere schuit bedacht waarin een luchtslangetje meeloopt. Als de schuit breekt, loopt de lucht weg en zakt de panto automatisch. Momenteel kun je met een gebroken schuit doorrijden en dan richt je pas echt veel schade aan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 11:43:58 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48661723
Eindelijk hebben ze er eens goed overnagedacht, want voorkomen is beter dan genezen. Liever een defecte trein op het spoor dan een kapotgetrokken bovenleiding. bovendien mag een trein wel met de andere panto verder rijden, al is de maximum snelheid dan beperkt tot 100 km/h.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:45:29 #68
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48661780
Die Protos,lijkt net een opgefokte tram... Net als de GTWtjes trouwens...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_48662334
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
en iedereen vindt het spuuglelijk trouwens
Onder het motto: wat de boer niet kent dat vreet hij niet.

Daar zeg ik dan op: Verandering van spijs doet eten.

Oftewel: Afwisseling is eens iets anders
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 12:10:18 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48662630
Eensch. Eenheidsworst, daar word je ook niet echt blij van
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:18:12 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48664901
Ik vind het ook wel prima hoor eens wat nieuws op de rails

Wat gaat er met de Cxx-veetjes gebeuren als de Protos instroomt trouwens? Doorschuiven naar Veolia of Arriva? Of afvoer?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 13:23:56 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48665090
Ik denk dat NSR ze maar wat graag wil hebben om een aantal treinen te versterken
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:24:14 #73
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48665103
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het ook wel prima hoor eens wat nieuws op de rails

Wat gaat er met de Cxx-veetjes gebeuren als de Protos instroomt trouwens? Doorschuiven naar Veolia of Arriva? Of afvoer?
Kunstmatig rif
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:25:13 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48665152
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat NSR ze maar wat graag wil hebben om een aantal treinen te versterken
Dat zou ook heul geen slecht plan zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 13:31:09 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48665378
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:24 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Kunstmatig rif
Net zoals ze met oude New Yorkse metrostellen doen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:32:42 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48665447
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Net zoals ze met oude New Yorkse metrostellen doen?
gewoon de plomp in rijden ja?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 13:37:54 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48665640
Die stellen strippen ze helemaal en gooien ze een eindje uit de kust zo overboord.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48665664
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
die stond afgelopen weekend in Eindhoven. Hij is grijs

en iedereen vindt het spuuglelijk trouwens
Zie je nou! Die zag ik! Die zag ik!
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:46:35 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48665940
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:38 schreef Toeps het volgende:
Zie je nou! Die zag ik! Die zag ik!
Blijven jullie eens SNEL van elkaars account af
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48666087
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Blijven jullie eens SNEL van elkaars account af
Euj, Arthur ligt al een paar dagen voor pampus hoor, sinds dat tripje met jou (wat heb je hem gegeven huh?!), ík was laatst in Eindhoven (oké Veldhoven maar dat is hetzelfde), ík zag 'm!
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:04:00 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48666672
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:50 schreef Toeps het volgende:
Euj, Arthur ligt al een paar dagen voor pampus hoor, sinds dat tripje met jou (wat heb je hem gegeven huh?!), ík was laatst in Eindhoven (oké Veldhoven maar dat is hetzelfde), ík zag 'm!
Oh okee Wat ik hem gegeven heb? 1 klein glaasje bier
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:04:49 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48666707
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
Eindelijk hebben ze er eens goed overnagedacht, want voorkomen is beter dan genezen. Liever een defecte trein op het spoor dan een kapotgetrokken bovenleiding. bovendien mag een trein wel met de andere panto verder rijden, al is de maximum snelheid dan beperkt tot 100 km/h.
Waarom dat dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 14:12:58 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48667063
Ik lees net op wiki dat het alleen geldt voor sommige locomotieven, die de voorste panto op hebben staan. Dit omdat die panto anders te hoog opgestuwd zou worden. Ik kan me voorstellen dat het ook in het geval van reizigerstreinen zou kunnen gelden.

Klik
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:14:32 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48667120
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:12 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op wiki dat het alleen geldt voor sommige locomotieven, die de voorste panto op hebben staan. Dit omdat die panto anders te hoog opgestuwd zou worden. Ik kan me voorstellen dat het ook in het geval van reizigerstreinen zou kunnen gelden.

Klik
Voor locs wist ik 't inderdaad, dat heeft te maken met te grote druk op de rijdraad. Bij IRM zit de panto in het midden, daar heb je geen last meer van opdruk door rijwind.

Wat ik niet snap is dat Hondekoppen met de buitenste panto op reden, maar misschien hadden die minder last van opdruk door rijwind door een aerodynamischere kop. Idem voor de NMBS 25.5 trouwens...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 14:18:50 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48667309
Het zal wel allemaal uitvoerig getest zijn en per trein/loc type zijn er richtlijnen voor
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:22:07 #86
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48669697
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Die stellen strippen ze helemaal en gooien ze een eindje uit de kust zo overboord.
Waarom recyclen ze dat metaal gewoon niet dan?
Ach ja, Amerikanen he
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 15:25:58 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48669862
ik zou het niet weten. Het kwam een keer op discovery channel voorbij dacht ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 15:43:28 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48670591
quote:
'Trein meest veilige openbaar vervoermiddel'

AMSTERDAM - Reizigers in het openbaar vervoer vinden de trein het veiligst en de metro het meest onveilig. Met als rapportcijfer een 7.1 scoort de trein net iets hoger dan vorig jaar (7.0).Dat bleek dinsdag uit de VervoersMonitor 2007, die trends binnen het openbaar vervoer in kaart brengt. Het busvervoer krijgt al twee opeenvolgende jaren een 6.8 voor veiligheid. De waardering voor de metro nam het sterkst af: van een 6.8 in 2006 naar een 6.3 dit jaar.

Tram
Tramreizigers waarderen de veiligheid met een 6.3 (vorig jaar: 6.6). Ook de dienstverlening in trams laat volgens de ondervraagden te wensen over en klanten vinden het vervelend dat er vaak geen zitplaats vrij is.
Bron: Nu.nl
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:55:11 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48671070
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bron: Nu.nl
MET een fotootje van een ICMm
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48672659
ff nieuw cameratje gehaalt..

http://www.xepo.nl/P4240006.JPG (4MB)

nu nog ff dat ding leren bedienen zodat dr wat minder ruis in zit ;-)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 16:59:44 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48673773
Materieeltekort bij Veolivla en personeelstekort bij xx op de kippenlijn. Lang leve de marktwerking
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48673885
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
Materieeltekort bij Veolivla en personeelstekort bij xx op de kippenlijn. Lang leve de marktwerking
veolia heeft wel bussen genoeg..want ze zetten bussen in

en dr geld al de hele dag een materieel tekort bij veolia.. op de radio riepen ze zelfs dat het eens NIET de NS is
  dinsdag 24 april 2007 @ 17:06:20 #93
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_48674018
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Voor locs wist ik 't inderdaad, dat heeft te maken met te grote druk op de rijdraad. Bij IRM zit de panto in het midden, daar heb je geen last meer van opdruk door rijwind.

Wat ik niet snap is dat Hondekoppen met de buitenste panto op reden, maar misschien hadden die minder last van opdruk door rijwind door een aerodynamischere kop. Idem voor de NMBS 25.5 trouwens...
Volgens mij heeft het te maken met dat de panto in de "aerodinamische" stand moet staan, wil ie niet te sterk tegen de draad worden gedrukt worden. FF snel een plaatje geschetst:

Rode pijltjes geven aan welke in welke richting de wind de panto duwt. In stand A levert de wind dus extra druk op de draad, in stand B niet. Stand B wordt dan ook normaal gesproken gebruikt. Eenrichtingstrams hebben ook meestal alleen een pantograaf in deze stand.

Doordat een trein er twee heeft, voor beide richtingen 1, kan je altijd een panto in stand "B" zetten. Is die panto stuk, en moet je de "verkeerde" gebruiken, mag je dus niet zo hard rijden.

Dit geldt dus alleen maar voor de eenbeenspantografen, bij de ouderwetse dubbele pantografen, die tenminste nog echt vijfhoeken vormen, maakt het natuurlijk niet uit welke je gebruikt.
pi_48674244
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:06 schreef ReisT het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het te maken met dat de panto in de "aerodinamische" stand moet staan, wil ie niet te sterk tegen de draad worden gedrukt worden. FF snel een plaatje geschetst:
[afbeelding]
Rode pijltjes geven aan welke in welke richting de wind de panto duwt. In stand A levert de wind dus extra druk op de draad, in stand B niet. Stand B wordt dan ook normaal gesproken gebruikt. Eenrichtingstrams hebben ook meestal alleen een pantograaf in deze stand.

Doordat een trein er twee heeft, voor beide richtingen 1, kan je altijd een panto in stand "B" zetten. Is die panto stuk, en moet je de "verkeerde" gebruiken, mag je dus niet zo hard rijden.

Dit geldt dus alleen maar voor de eenbeenspantografen, bij de ouderwetse dubbele pantografen, die tenminste nog echt vijfhoeken vormen, maakt het natuurlijk niet uit welke je gebruikt.
Terug naar de pantos van de hondekoppen!
  dinsdag 24 april 2007 @ 18:38:18 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48677005
Chique paint skillz ReisT

hoop gedonder tussen Amersfoort en zwolle vanmiddag. Defecte trein bij Nunspeet, en een sein- en overwegstoring en spelende kinderen op de rails tussen Harderwijk en Putten, zo werd omgeroepen...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48677882
Het was een defecte acts lok...
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:16:33 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48678141
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Het was een defecte acts lok...
Cargo's zijn kut, altijd al gezegd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48678568
met die foto van Rick van die kolentrein in Ede-W moet ik toch wel constateren dat 3 van ons 4-en cargo spotter is. Je krijgt het er nog moeilijk mee straks
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:35:53 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48678685
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Je krijgt het er nog moeilijk mee straks
Nou
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48678759
naar het schijnt betreft het deze loc:



abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')