ik zeik er niet over. ik doe een suggestie :-)quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Stelletje OP-neukers... altijd dat gezeik.... kom op zeg...doe er zelf iets aan dan! Altijd dat gezeik... jak!
Hij is zelfs nu scroll-able met andere woorden: flink ingekort.
Btw. lees de laatste zin eens van de OP...
Ja dat is twee keer, point taken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:22 schreef Dichterbijer het volgende:
altijd dat gezeik.... Altijd dat gezeik...
Het is dus van beide watquote:Op dinsdag 24 april 2007 08:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
De bovenleiding heeft moeite met de houtjetouwtje panto's op IRM.
NSR, maar met overeenstemming van NedTrain.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een maf ontwerp!Van wie is dat interne bericht? NedTrain?
Volgens mij wel, omdat de nieuwe stellen volgens mij voorzien zullen gaan worden van een ander type schuitje. Dat voorkomt hopelijk veel problemen in de toekomstquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hopelijk wordt het met die 50 extra IRMs wel beter
we zullen het maar hopenquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij wel, omdat de nieuwe stellen volgens mij voorzien zullen gaan worden van een ander type schuitje. Dat voorkomt hopelijk veel problemen in de toekomst
zo erg is het nou ook weer niet hoorquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:46 schreef NordicBlue het volgende:
de 1e 2-3 bladzijdes van een topic worden volgens mij altijd verkloot aan gezijk over de OP?
Ik meende daar wel iets over gehoord te hebben, al kan het misschien ook een andere bevestiging van het schuitje zijn geweestquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
we zullen het maar hopen
als dat wel goed werkt .. zouden de huidige IRMS dan ook een nieuw schuitje krigjen?
Ze hebben een andere schuit bedacht waarin een luchtslangetje meeloopt. Als de schuit breekt, loopt de lucht weg en zakt de panto automatisch. Momenteel kun je met een gebroken schuit doorrijden en dan richt je pas echt veel schade aan.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik meende daar wel iets over gehoord te hebben, al kan het misschien ook een andere bevestiging van het schuitje zijn geweest
Onder het motto: wat de boer niet kent dat vreet hij niet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
en iedereen vindt het spuuglelijk trouwens
Kunstmatig rifquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het ook wel prima hooreens wat nieuws op de rails
Wat gaat er met de Cxx-veetjes gebeuren als de Protos instroomt trouwens? Doorschuiven naar Veolia of Arriva? Of afvoer?
Dat zou ook heul geen slecht plan zijnquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat NSR ze maar wat graag wil hebben om een aantal treinen te versterken
gewoon de plomp in rijden ja?quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Net zoals ze met oude New Yorkse metrostellen doen?
Zie je nou! Die zag ik! Die zag ik!quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
die stond afgelopen weekend in Eindhoven. Hij is grijs
en iedereen vindt het spuuglelijk trouwens
Blijven jullie eens SNEL van elkaars account afquote:
Euj, Arthur ligt al een paar dagen voor pampus hoor, sinds dat tripje met jou (wat heb je hem gegeven huh?!), ík was laatst in Eindhoven (oké Veldhoven maar dat is hetzelfde), ík zag 'm!quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Blijven jullie eens SNEL van elkaars account af
Oh okeequote:Op dinsdag 24 april 2007 13:50 schreef Toeps het volgende:
Euj, Arthur ligt al een paar dagen voor pampus hoor, sinds dat tripje met jou (wat heb je hem gegeven huh?!), ík was laatst in Eindhoven (oké Veldhoven maar dat is hetzelfde), ík zag 'm!
Waarom dat dan?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
Eindelijk hebben ze er eens goed overnagedacht, want voorkomen is beter dan genezen. Liever een defecte trein op het spoor dan een kapotgetrokken bovenleiding. bovendien mag een trein wel met de andere panto verder rijden, al is de maximum snelheid dan beperkt tot 100 km/h.
Voor locs wist ik 't inderdaad, dat heeft te maken met te grote druk op de rijdraad. Bij IRM zit de panto in het midden, daar heb je geen last meer van opdruk door rijwind.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:12 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op wiki dat het alleen geldt voor sommige locomotieven, die de voorste panto op hebben staan. Dit omdat die panto anders te hoog opgestuwd zou worden. Ik kan me voorstellen dat het ook in het geval van reizigerstreinen zou kunnen gelden.
Klik
Waarom recyclen ze dat metaal gewoon niet dan?quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Die stellen strippen ze helemaal en gooien ze een eindje uit de kust zo overboord.
Bron: Nu.nlquote:'Trein meest veilige openbaar vervoermiddel'
AMSTERDAM - Reizigers in het openbaar vervoer vinden de trein het veiligst en de metro het meest onveilig. Met als rapportcijfer een 7.1 scoort de trein net iets hoger dan vorig jaar (7.0).Dat bleek dinsdag uit de VervoersMonitor 2007, die trends binnen het openbaar vervoer in kaart brengt. Het busvervoer krijgt al twee opeenvolgende jaren een 6.8 voor veiligheid. De waardering voor de metro nam het sterkst af: van een 6.8 in 2006 naar een 6.3 dit jaar.
Tram
Tramreizigers waarderen de veiligheid met een 6.3 (vorig jaar: 6.6). Ook de dienstverlening in trams laat volgens de ondervraagden te wensen over en klanten vinden het vervelend dat er vaak geen zitplaats vrij is.
veolia heeft wel bussen genoeg..want ze zetten bussen inquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
Materieeltekort bij Veolivla en personeelstekort bij xx op de kippenlijn. Lang leve de marktwerking
Volgens mij heeft het te maken met dat de panto in de "aerodinamische" stand moet staan, wil ie niet te sterk tegen de draad worden gedrukt worden. FF snel een plaatje geschetst:quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor locs wist ik 't inderdaad, dat heeft te maken met te grote druk op de rijdraad. Bij IRM zit de panto in het midden, daar heb je geen last meer van opdruk door rijwind.
Wat ik niet snap is dat Hondekoppen met de buitenste panto op reden, maar misschien hadden die minder last van opdruk door rijwind door een aerodynamischere kop. Idem voor de NMBS 25.5 trouwens...
Terug naar de pantos van de hondekoppen!quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het te maken met dat de panto in de "aerodinamische" stand moet staan, wil ie niet te sterk tegen de draad worden gedrukt worden. FF snel een plaatje geschetst:
[afbeelding]
Rode pijltjes geven aan welke in welke richting de wind de panto duwt. In stand A levert de wind dus extra druk op de draad, in stand B niet. Stand B wordt dan ook normaal gesproken gebruikt. Eenrichtingstrams hebben ook meestal alleen een pantograaf in deze stand.
Doordat een trein er twee heeft, voor beide richtingen 1, kan je altijd een panto in stand "B" zetten. Is die panto stuk, en moet je de "verkeerde" gebruiken, mag je dus niet zo hard rijden.
Dit geldt dus alleen maar voor de eenbeenspantografen, bij de ouderwetse dubbele pantografen, die tenminste nog echt vijfhoeken vormen, maakt het natuurlijk niet uit welke je gebruikt.
Nouquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Je krijgt het er nog moeilijk mee straks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |