Geen gezicht, zo'n blauwe loc met eenbeenstroomafnemers...quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
die foto's zijn ook al heul oud, met name die eerste
en 27?quote:Op woensdag 25 april 2007 01:01 schreef Peterselieman het volgende:
30 april zal ik geen meter spoor zienEerst maar eens bijkomen van 28 en 29 april
Mooiquote:Op woensdag 25 april 2007 00:53 schreef MREn het volgende:
De NS site vermeldt:
[..]
b.. Op de volgende dagen geldt in 2007 de 40% korting ook vóór 9.00 uur 's
morgens: maandag 1 januari, Goede vrijdag (6 april), 2e paasdag (9 april),
Koninginnedag (30 april), Hemelvaartsdag (17 mei), 18 mei, 2e pinksterdag
(28 mei), 25 december t/m 1 januari 2008.
Da's een leuk rondje, maar de bar in de PE gaat pas om kwart over drie / half vier open....quote:Op woensdag 25 april 2007 00:39 schreef MREn het volgende:
Dat kan ik je van harte aanraden. Lekker in Amsterdam beginnen te hijsen en dan via Rheine, Muenster, Coesfeld, Essen en Wuppertal terug zweven en ff aftanken in de ICE Köln-Amsterdam en het rondje is vol.
he he he!quote:Op woensdag 25 april 2007 10:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zie ik als een leuk uitje naar het NSM![]()
Daar mis je nikss aan iddquote:Op woensdag 25 april 2007 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
Zijn nieuwe cam moet natuurlijk even uitgeprobeerd worden he
Het pendeltje laten we maar links liggen denk ik, of het moet op de terugreis zijn dat we die meepikken
en ik heb geen fotos van het nsm. zonder kerstbomen en tuig :pquote:Op woensdag 25 april 2007 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
Zijn nieuwe cam moet natuurlijk even uitgeprobeerd worden he
Het pendeltje laten we maar links liggen denk ik, of het moet op de terugreis zijn dat we die meepikken
Laatste keer dat ik in Ut was, was het een V'tjequote:Op woensdag 25 april 2007 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar mis je nikss aan iddwordt tegenwoordig hoofdzakelijk met citypendels gereden
quote:Op woensdag 25 april 2007 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Laatste keer dat ik in Ut was, was het een V'tje
En wanneer was dat? Ik kom hem zeker 1 keer in de week wel tegen, afhankelijk van hoe laat ik naar werk ga / terugkom, en ik zie de afgelopen maand of 2 opvallend vaak citypendels. Hetzij in de wisselstraat met "Extra trein" erop, vlak na x:48 (de vertrektijd vanaf Ut), hetzij op het viaduct over de Rubenslaan.quote:Op woensdag 25 april 2007 11:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
laatste keer dat ik hem zag was het nog een T tje
laatste keer @ ut was toch ehmm.. december ofzo :pquote:Op woensdag 25 april 2007 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
En wanneer was dat? Ik kom hem zeker 1 keer in de week wel tegen, afhankelijk van hoe laat ik naar werk ga / terugkom, en ik zie de afgelopen maand of 2 opvallend vaak citypendels. Hetzij in de wisselstraat met "Extra trein" erop, vlak na x:48 (de vertrektijd vanaf Ut), hetzij op het viaduct over de Rubenslaan.
eerste halte na de Schouwburg, dan rechtsaf bij de kruising en dan is het nog wel een 500 meter lopen, linksaf het terrein opquote:Op woensdag 25 april 2007 11:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
maar.. selie.. jij weet zeker dat lijn 3 langs utm gaat?
vanaf CS is het volgens mn truus ook maar 22 min lopen B)quote:Op woensdag 25 april 2007 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
eerste halte na de Schouwburg, dan rechtsaf bij de kruising en dan is het nog wel een 500 meter lopen, linksaf het terrein op
Wel de 3 naar Fockema Andreaelaan pakken, niet de 3 naar Zuilen
Als er gelopen wordt gaat fles niet mee neequote:Op woensdag 25 april 2007 11:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
vanaf CS is het volgens mn truus ook maar 22 min lopen B)
fles gaat toevallig niet mee? :p
van mij mag je mee hoor :pquote:Op woensdag 25 april 2007 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als er gelopen wordt gaat fles niet mee nee
Maar op zich ben ik dit jaar nog niet in het NSM geweest, en zit ik er eigenlijk wel aan te denken om een dagje vrij te nemen. Of dat nou morgen of vrijdag is....
ja maar truus gaat er vanuit dat je 3km/h doet.. en ik doe t dubbelequote:Op woensdag 25 april 2007 11:53 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ga liever 7 minuten met de bus dan 22 minuten lopen. Dat lopen bewaar ik wel voor zaterdag als ik mn rondje als postbode weer moet lopen
Dan toch maar vrijdag doen, dan kun je die irritante etters van hier ook eens onmoetenquote:Op woensdag 25 april 2007 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als er gelopen wordt gaat fles niet mee nee
Maar op zich ben ik dit jaar nog niet in het NSM geweest, en zit ik er eigenlijk wel aan te denken om een dagje vrij te nemen. Of dat nou morgen of vrijdag is....
Jottumquote:Op woensdag 25 april 2007 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan toch maar vrijdag doen, dan kun je die irritante etters van hier ook eens onmoeten![]()
roflquote:Op woensdag 25 april 2007 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan toch maar vrijdag doen, dan kun je die irritante etters van hier ook eens onmoeten![]()
Kijk, nou kunnen we pratenquote:
Pendeltje van 9.48 pakken dan maar? Of toch de bus?quote:Op woensdag 25 april 2007 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
wij gaan met de 12526 naar Ut en zijn er dan om 9.37 uur
zelfde adres, kan ookquote:Op woensdag 25 april 2007 12:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
fles geen msn? :p
Een bordjequote:Op woensdag 25 april 2007 13:53 schreef knars het volgende:
Wat verwacht je dan van Zuilen?
vlgs mij nietquote:Op woensdag 25 april 2007 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft Helmond Brandevoort nu al een bordje?
hangt die nog niet dan?quote:
hoor ik toch niet :wquote:Op woensdag 25 april 2007 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
gelukkig hebben ze er nog geen stem bij
Oh ja? Naar Amsterdam (v. Hgl 9:06) wordt anders gewoon bier geschonken (altijd handig met excursies).quote:Op woensdag 25 april 2007 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's een leuk rondje, maar de bar in de PE gaat pas om kwart over drie / half vier open....
om 9 uur?? Zelfs op het perron kan je voor 11 uur geen bier krijgenquote:Op woensdag 25 april 2007 15:41 schreef MREn het volgende:
[..]
Oh ja? Naar Amsterdam (v. Hgl 9:06) wordt anders gewoon bier geschonken (altijd handig met excursies).
quote:Op woensdag 25 april 2007 15:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja is ook wel eens tegen mij gezegt.. wat zachter svp.. wat ik ERG knap vond van de chaffeur.. omdat ik helemaal achterin zat.. boven de moter..
Bijlmer Arena - Utrecht is volledig en viersporig in dienst sinds vanmorgen.quote:Op woensdag 25 april 2007 13:19 schreef Dr_Flash het volgende:
ik verwacht op zich meer van de opening van Utrecht Zuilen en het klaarkomen van de viersporigheid, maar even goed, gefeliciteerd
Mwoa, dan moeten we weer zo vroeg weg...quote:Op woensdag 25 april 2007 15:50 schreef Peterselieman het volgende:
kunnen we ook wel even aan meedoen
ha, dus toch. Anyway, ik vind die naam nogal rampzalig; "Bijlmer-Arena". Het is toch geen Ede-Wageningen? Noem dat ding gewoon Bijlmer en hernoem dat stadion desnoods, iedereen weer blij.quote:Op woensdag 25 april 2007 15:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bijlmer Arena - Utrecht is volledig en viersporig in dienst sinds vanmorgen.
das met hindeloopen enzo hier toch ook? :pquote:Op woensdag 25 april 2007 16:22 schreef MREn het volgende:
Ede-Wageningen is ook een klotenaam; het is gewoon Ede. Maar ja, als universiteitsstad geen eigen station hebben is niet erg aantrekkelijk voor de bomenknuffelbrigades die daar opgeleid worden.
bij Gilze-Rijen slaat het nog ergens op, dat is nog een gemeente (hoewel Gilze toch een goede 4km van het station af ligt).
Ja, laten we het anders nog even over Lichtenvoorde-Groenlo hebbenquote:Op woensdag 25 april 2007 16:22 schreef MREn het volgende:
Ede-Wageningen is ook een klotenaam; het is gewoon Ede. Maar ja, als universiteitsstad geen eigen station hebben is niet erg aantrekkelijk voor de bomenknuffelbrigades die daar opgeleid worden.
bij Gilze-Rijen slaat het nog ergens op, dat is nog een gemeente (hoewel Gilze toch een goede 4km van het station af ligt).
De ICE trein reidt nu toch harder dan 140 km/h op dit traject of nog niet?quote:Op woensdag 25 april 2007 15:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bijlmer Arena - Utrecht is volledig en viersporig in dienst sinds vanmorgen.
Nee nog niet, de beveiliging wil nog niet zo.quote:Op woensdag 25 april 2007 16:58 schreef sander89 het volgende:
[..]
De ICE trein reidt nu toch harder dan 140 km/h op dit traject of nog niet?
Lueck, nog even een maandje bussen?quote:Op woensdag 25 april 2007 17:00 schreef MREn het volgende:
Nee nog niet, de beveiliging wil nog niet zo.
ja maar op de HSL zal je niet elke $random trein kunnen tegen komen :pquote:Op woensdag 25 april 2007 17:11 schreef MREn het volgende:
Waarom? Dat is helemaal niet zo'n ramp hoor, het is maar een hulpmiddeltje.
Sterker nog: de hele HSL is zonder ATB aangelegd
DD-AR bakken branden toch goed genoegquote:Op woensdag 25 april 2007 17:15 schreef MREn het volgende:
Dan ken jij ProRail nog niet
Wachten op de eerste gefrituurde DD-AR die de verkeerde kant in wordt gestuurd bij Breda of Hoofddorp ofzo.
moeten ze dan niet teveel na denken? :pquote:Op woensdag 25 april 2007 17:27 schreef MREn het volgende:
Om het verhaal toch weer niet te negatief te maken: de wissels naar het 25kV zijn wel dusdanig beveiligd dat je wel een keer extra moet bevestigen of je zeker bent dat je trein xxx naar 25kV-gebied wilt plannen.
idd :pquote:Op woensdag 25 april 2007 17:34 schreef MREn het volgende:
Ik hoop het voor ze... je kan ook als gemiddelde Windows-gebruiker op elke error of vraag zonder te lezen/denken ja/ok/doorgaan/verder/ok klikken en verder gaan met waar je mee bezig was.
alleen harder dan 160 mogen ze niet toch?quote:Op woensdag 25 april 2007 17:48 schreef MREn het volgende:
25kV neem ik aan? Of 25k km/uur? Er is ruimte gehouden voor een traforuimte, maar ik kan me ook zo voorstellen dat als je die trafo aan een stroomafnemer koppelt, je best onder 25kV en 1800V kan rijden met wisselen stroomafnemer.
Het is overigens voorbereid, zeker en gecombineerd.
Whehe, idd dat denk ik ook.. :-)quote:Op woensdag 25 april 2007 18:08 schreef MREn het volgende:
Vast wel, maar of dat goed is voor de levensduur weet ik niet...
Als de trein harder gaat, zal het ook zeker harder slijten.quote:Op woensdag 25 april 2007 18:08 schreef MREn het volgende:
Vast wel, maar of dat goed is voor de levensduur weet ik niet...
Haha, optimistquote:Op woensdag 25 april 2007 18:30 schreef Brembo het volgende:
Want de VIRM is nog niet uitgerust met ERMTS, maar misschien de nieuwe generatie VIRM wel.
Moet toch iemand optimistisch blijven, als je ziet dat Amsterdam - Utrecht ongeveer 13 jaar duurt om 2 spoortjes aan te leggenquote:
moeten ze die dingen maar vervangen voor betonquote:Op woensdag 25 april 2007 18:37 schreef JDude het volgende:
Het is inmiddels zo droog dat de dwarsliggers gaan fikken, zoals vanmiddag op station Oisterwijk.
Dat ligt daar op spoor 3 al wel, de hoofdsporen 1 en 2 nog niet. En daar fikte het dus ook.quote:Op woensdag 25 april 2007 18:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
moeten ze die dingen maar vervangen voor beton
beton fikt niet :p
ik had gewoon de eerste de beste brandblusser uit de trein gesnokt hoor :pquote:Op woensdag 25 april 2007 18:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat ligt daar op spoor 3 al wel, de hoofdsporen 1 en 2 nog niet. En daar fikte het dus ook.
Heb het maar gemeld bij de conducteur die het weer zou doorgeven etc. etc.
Meer bierquote:Op woensdag 25 april 2007 18:37 schreef JDude het volgende:
Het is inmiddels zo droog dat de dwarsliggers gaan fikken, zoals vanmiddag op station Oisterwijk.
Mja, dat bedoelde ik eigenlijk. Al was het een behoorlijk rookpluimpje. Maar goed, het zal wel goedgekomen zijnquote:Op woensdag 25 april 2007 18:54 schreef MREn het volgende:
Smeulen is iets anders dan branden. Bielzen (met teer) hebben daar snel last van. Verder niets erg aan de hand, alleen klein rookpluimpje. Beetje water lost dat op.
Als je op het perron staat te wachten?quote:Op woensdag 25 april 2007 19:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
in zo`n geval mag je toch een brandblusser nemen?
dr is vast wel iets van een kaartverkoop :pquote:Op woensdag 25 april 2007 19:22 schreef JDude het volgende:
En vervolgend rijdt de trein achter me weg en sta ik daar met een NS-blusser.
Even melden bij meneer HC leek me genoeg burgerplicht voor vandaag.
quote:Op woensdag 25 april 2007 19:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dr is vast wel iets van een kaartverkoop :p
hehe ken het idd niet..quote:Op woensdag 25 april 2007 19:29 schreef MREn het volgende:
Dan ken je Ot niet
Daar staat alleen een sfeervol doch afgesloten oud standaard stationsgebouw en op het perron een gammel wachthokje dat los lijkt te komen van de grond als er een IC met 140 op een meter afstand langsaf raast.
Lul niet.quote:Op woensdag 25 april 2007 18:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
[...] als je ziet dat Amsterdam - Utrecht ongeveer 13 jaar duurt om 2 spoortjes aan te leggen.
Amsterdam-Breda is er ook 1quote:Op woensdag 25 april 2007 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
ja hoor, er bestaan nog een paar sneltreinen. Uit mn hoofd de 2200 Den Haag - Hoorn en nog ergens eentje bij Amersfoort
En terecht, zoveel uur in een DD(M)-(AR) kun je toch met geen goed fatsoen een IC noemen!quote:
Al staat die in Breda aangekondigd als IC naar Breda-Prinsenbeek, Lage Zwaluwe, Dordrecht Zuid, Dordrecht, Rotterdam Lombardijen, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS.... etcetera etceteraquote:
gewoon een stoptrein dusquote:Op woensdag 25 april 2007 20:19 schreef JDude het volgende:
[..]
Al staat die in Breda aangekondigd als IC naar Breda-Prinsenbeek, Lage Zwaluwe, Dordrecht Zuid, Dordrecht, Rotterdam Lombardijen, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS.... etcetera etcetera.
hij slaat er een paar over, en het PRgebeuren heeft weinig nodig om ergens "IC" op te plakkenquote:
Klopt ja, Turbo-V rijdt daarquote:Op woensdag 25 april 2007 20:55 schreef Doc__Zenith het volgende:
die opgevoerde stoptrein naar Emmen
Het is wel een intercity, die iets van 5 stations totaal overslaatquote:
Dat kan prima.. dat zie je toch?quote:Op woensdag 25 april 2007 20:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het is wel een intercity, die iets van 5 stations totaal overslaat. Intercity is een naam, maar ik eis gewoon fatsoenlijk materieel er bij
. En anders noemen ze het maar een verbeterde stoptrein, want Zw-Nm met mat'64 kan no steeds niet!
Nee, dat zou daar moeten rijden...quote:
Zw-Nm kan inderdaad niet met mat'64, dan moet je eerst met de bus naar Hn, Zl-Nm kan wel, Zww-Nm kan dan weer niet.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het is wel een intercity, die iets van 5 stations totaal overslaat. Intercity is een naam, maar ik eis gewoon fatsoenlijk materieel er bij
. En anders noemen ze het maar een verbeterde stoptrein, want Zw-Nm met mat'64 kan no steeds niet!
over het nummer heb ie gelijk maar zijn de zelfde loco'squote:Op woensdag 25 april 2007 21:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Plus 1600 is niet van NS maar van Railion
NS vastgoed heeft nog wel grond over in de buurtquote:Op woensdag 25 april 2007 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Doe eens normaal gekkenhuis, "Het Museum" heft heul niet zomaar overal plek voor.
1 stel ICM, 3 of 4 bakken
1 stam DDAR, 4 bakken
1 1700 met 10 of 12 rijtuigen ICR?
De tyfus waarom reageer ik hier op
ja, als je het spoor heul afschaft is het NOG makkelijkerquote:Op woensdag 25 april 2007 22:14 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
NS vastgoed heeft nog wel grond over in de buurt![]()
maar los daarvan
als je 2 treintype heb
dan is het toch makkelijker
Flesquote:Op woensdag 25 april 2007 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, als je het spoor heul afschaft is het NOG makkelijker
doe dan es nie van die domme dingen zeggen flappiequote:
quote:Op woensdag 25 april 2007 22:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
waarom 2 treintypen?
gewoon IRM 4 op de stopdienstSprinter..en de 6 op de IC IR
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |