(greavy): Nee, dat kan nog niet.quote:Op maandag 15 november 2010 13:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Zou m'n maandtrajectabonnement eigenlijk al op de chipkaart kunnen?
Het liefst van het hele Nederlandse spoor, maar als dat niet haalbaar is, is alleen van de NS ook hoed. Ik ga het eens bij het NSKenniscentrum én Prorail proberen, eens kijken hoe ver ik kom.quote:Met de juiste contacten moet het wel lukken. Maar wil je alleen de cijfers van NS of van het gehele Nederlandse spoor?
Bij NS moet je volgens mij contact zien te leggen met het NSKenniscentrum, maar vraag me niet hoe. Ik verwacht alleen niet dat men daar gegevens heeft over de private vervoerders zoals Veolia. Mij lijkt dat je daarom beter bij Prorail kan zijn.
Die laatste is heel handig gedaanquote:Op maandag 15 november 2010 13:29 schreef greavy het volgende:
En daar waren we alweer:
lapo:
[..]
(greavy): Nee, dat kan nog niet.
Je kan met je chipkaart bij NS:
* Reizen op Saldo (enkeltjes)
* Voordeelurenabbo
* Studenten OV-kaart (reizen op Saldo niet mogelijk met 40% korting, daarvoor los kaartje nodig!!!)
o haiquote:
NS-jaarkaart (netkaart, traject-abbo weet ik niet) werkt ook prima op de chipkaart, kun je mee in en uitchecken, maar het hoeft niet, dus ik doe het ook nooit.quote:Op maandag 15 november 2010 13:29 schreef greavy het volgende:
En daar waren we alweer:
lapo:
[..]
(greavy): Nee, dat kan nog niet.
Je kan met je chipkaart bij NS:
* Reizen op Saldo (enkeltjes)
* Voordeelurenabbo
* Studenten OV-kaart (reizen op Saldo niet mogelijk met 40% korting, daarvoor los kaartje nodig!!!)
Nee. Wel Köln Hbf - Amsterdam Centraal, 268 km zonder overstap. Ook in 3:15, toen we eenmaal vertrokken warenquote:Op maandag 15 november 2010 13:53 schreef KapiteinT het volgende:
Iemand dit weekend nog non-stop Den Haag-Schiphol-Nijmegen-Eindhover gereisd? 238km en 3:15 zonder overstap.
Het is echt een bizar onderwerp om te onderzoeken, er ligt zo'n taboe op. Ik heb geprobeerd er ook een post over te maken op het ''opeens had ik het'' forum. Mijn post is niet goedgekeurd omdat het een te gevoelig onderwerp is, en wordt daarom niet geplaatst.quote:Weet iemand of er een schematische kaart bestaat van ggz-instellingen langs het spoor? Ben bezig met een vooronderzoek naar zelfmoord op het spoor. Als ik gewoon bij google maps ''ggz'' in typ, krijg ik lang niet alle psychiatrische klinieken van Nederland volgens mij.
Het is overigens echt apart als je erover nadenkt. Gisteren heb ik onderzoek gedaan naar de zelfmoordtechnieken. Wat het minst pijnlijk is, het snelst gaat, en de grootste kans op succes heeft. Hier komt treinspringen ''goed'' naar voren. Het schijnt wel pijnlijk te zijn (al zijn er relatief weinig mensen om het na te vertellen), maar het is snel gedaan.
En waar zitten alle psychiatrische klinieken? Juist, langs het spoor
Overigens waren er gisteren weer drie treinspringers zag ik
En nog een edit: een kaart met waar het meest zelfmoord wordt gepleegd zou ook heel erg mooi zijn. Ik weet niet of de NS dit bijhoudt? Ik kan het in elk geval niet op het internet vinden.
Ja da's ook niet zo moeilijk in/uitchecken is vrij overbodig als je toch onbeperkt mag reizen.quote:Op maandag 15 november 2010 13:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
NS-jaarkaart (netkaart, traject-abbo weet ik niet) werkt ook prima op de chipkaart, kun je mee in en uitchecken, maar het hoeft niet, dus ik doe het ook nooit.
Even overheen gelezen, thanks! Ga ik zeker naar op zoek.quote:@juxtaposition: Elsevier had begin dit jaar een artikel over zelfmoord op het spoor. Inclusief kaarten en grafieken.
quote:Ik kan u hierover de volgende informatie geven.
Zelfdodingen langs het spoor is een gevoelig onderwerp.
Informatie hierover wordt niet gegeven aan derden.
Wel kan ik u aangeven dat bij ProRail niet bekend is waar langs het spoor psychiatrische klinieken liggen.
Zelfdodingen worden in het hele land overal gepleegd, bij overwegen, stations of gewoon langs het spoor.
Als u nog vragen heeft dan kunt u ons altijd bellen of, als u e-mail gebruikt te reageren via de optie 'Beantwoorden'.
Uw vraag is door ons geregistreerd onder referentienummer blabla.
Het is logisch dat het een gevoelig onderwerp is, maar om het daarom maar geheim te maken? Ik snap dat het niet prettig is als je als nabestaande het overal tegenkomt, maar ik vind het raar dat het niet op te vragen is.quote:Hallo,
Je ontvangt deze e-mail omdat je onderwerp "Zelfdoding op het spoor." op
Opeens had ik het... is afgekeurd door een moderator of beheerder.
De volgende reden is gegeven voor de afkeuring:
Het past niet binnen een categorie, gebruik het omschrijvingveld.
Niet wenselijke topic start over zelfdoding i.c.m kunstwerk(en)
Heeft er misschien mee te maken dat er ook veel machinisten op OHIH zitten. Dan snap ik het op zich wel.quote:Op maandag 15 november 2010 14:09 schreef juxtaposition het volgende:
Uit het oude topic
[..]
Het is echt een bizar onderwerp om te onderzoeken, er ligt zo'n taboe op. Ik heb geprobeerd er ook een post over te maken op het ''opeens had ik het'' forum. Mijn post is niet goedgekeurd omdat het een te gevoelig onderwerp is, en wordt daarom niet geplaatst.
Blijft het bizar vinden...
Gewoon even bellen. Meestal blijkt er meer mogelijk te zijn dan je denktquote:Op maandag 15 november 2010 14:46 schreef greavy het volgende:
Zit ik te kijken naar een stageplek bij het spoor. Bijna nergens iets met ICT op niveau 3/4 te vinden..
Heeft Strukton iets, vragen ze voor een ICT-gerelateerde stage dat je opleiding Elektrotechniek, Civiele Techniek of Werktuigbouwkunde doet. Wat een vreemde mensjes daar
Strukton heeft best aardige stagevergoedingen volgens mij... www.spoorjob.euquote:Op maandag 15 november 2010 15:13 schreef greavy het volgende:
Ja, dat is zo. Zal ik ook doen, want een spoorgerelateerd bedrijf heeft ook veel te maken met ICT, en stage is voor hun wel erg goedkoop (vaak zelf gratis.....)
Nou, dat niet alleen lijkt mij. Mensen die nadenken over suicide kunnen ook op dergelijke topics stuiten en daar ideeen opdoen. Maar dat Prorail er zo geheimzinnig over doet is dan wel weer vreemd, als je kan motiveren waarvoor je de informatie nodig hebt dan zou men die naar mijn mening wel moeten geven. Wellicht dan weer wel onder het voorbehoud dat het gevoelige informatie betreft, en deze dus niet zonder meer in de publiciteit mag komen.quote:Op maandag 15 november 2010 14:29 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Heeft er misschien mee te maken dat er ook veel machinisten op OHIH zitten. Dan snap ik het op zich wel.
Waarom zou prorail die informatie "moeten geven"?quote:Op maandag 15 november 2010 15:33 schreef Eix het volgende:
[..]
Nou, dat niet alleen lijkt mij. Mensen die nadenken over suicide kunnen ook op dergelijke topics stuiten en hier ideeen opdoen. Maar dat Prorail er zo geheimzinnig over doet is dan wel weer vreemd, als je kan motiveren waarvoor je de informatie nodig hebt dan zou men die naar mijn mening wel moeten geven. Wellicht dan weer wel onder het voorbehoud dat het gevoelige informatie betreft, en deze dus niet zonder meer in de publiciteit mag komen.
Ik kan me ergens toch wel voorstellen dat ze er zo min mogelijk over willen berichten. Er is een tijd geweest dat stenen van een viaduct op de snelweg gooien "in de mode was" en enkele jaren daarvoor kreeg het ene na het andere bedrijf een poederbrief. Nu is vandalisme of baldadigheid of hoe je het ook wilt noemen iets totaal anders dan suïcide, maar ik denk wel dat het probleem niet groter maken door te zwijgen de achterliggende gedachte is.quote:Op maandag 15 november 2010 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom zou prorail die informatie "moeten geven"?
Maar sowieso, dat geleuter van "mensen op ideeën brengen" is natuurlijk onzin. Alsof iemand niet al bedacht heeft dat hij voor een trein gaat springen. Daar komt verder weinig technisch vernuft meer bij kijken of zo hoor
Selectief quoten. -> 'naar mijn mening moeten geven'. Met andere woorden, ik vind dat ze die informatie moeten geven, maar niet 'moeten' als in dat ze het verplicht zijn vanuit de wet oid. <edit> Wellicht dat ik beter 'mogen geven' had kunnen schrijven, dat bedoel ik in ieder geval. </edit>quote:Op maandag 15 november 2010 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom zou prorail die informatie "moeten geven"?
Maar sowieso, dat geleuter van "mensen op ideeën brengen" is natuurlijk onzin. Alsof iemand niet al bedacht heeft dat hij voor een trein gaat springen. Daar komt verder weinig technisch vernuft meer bij kijken of zo hoor
Wat voor informatie dan? Wachttijdregeling of zoiets dergelijks?quote:Op maandag 15 november 2010 15:50 schreef greavy het volgende:
Prorail is wel érg krom: Ik had een paar weken geleden een mailtje gestuurd over bepaalde informatie te verkrijgen over treinafhandeling. Prorail beheert die docu's.
Krijg ik terug: "In verband met de veiligheid langs het spoor kunnen wij u deze informatie niet verstrekken". En dat terwijl ik niet eens om gevoelige informatie vroeg...
Het ligt eraan wat je vraagt. Niet alles kan zomaar verstrekt worden. Een papierfabriek (als voorbeeld) zal je ook niet het juiste productie proces vertellen.quote:Op maandag 15 november 2010 15:50 schreef greavy het volgende:
Prorail is wel érg krom: Ik had een paar weken geleden een mailtje gestuurd over bepaalde informatie te verkrijgen over treinafhandeling. Prorail beheert die docu's.
Krijg ik terug: "In verband met de veiligheid langs het spoor kunnen wij u deze informatie niet verstrekken". En dat terwijl ik niet eens om gevoelige informatie vroeg...
Jup. Hun zeiden dat het vanwege de veiligheid niet kon (aanslagen e.d.)quote:Op maandag 15 november 2010 15:52 schreef Eix het volgende:
[..]
Wat voor informatie dan? Wachttijdregeling of zoiets dergelijks?
Damn. Maar bijvoorbeeld de NMBS zet gewoon de maximale wachttijd op de vertrekstaat. Ik geloof dat ik zoiets wel een keer heb gezien.quote:Op maandag 15 november 2010 15:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Jup. Hun Zij zeiden dat het vanwege de veiligheid niet kon (aanslagen e.d.)
In theorie misschien wel. In de praktijk niet. De MKT zoals we die nu kennen wordt nameijk NIET verchipt maar zal in plaats daarvan afgeschaft gaan worden. Omdat-ie niet in de 'enkelereisstructuur' past.quote:Op maandag 15 november 2010 14:20 schreef greavy het volgende:
In de toekomst moet zoiets wel mogelijk worden. Bij je MTK zou het systeem dan automatisch moeten berekenen of je buiten je traject reist en hoeveel tariefeenheden, en dan het restantbedrag van je kaart afschrijven. Maar voor het zover is duurt het nog wel even.
Denk niet bezet, je ziet daar nog een dwergsein dat stop toontquote:Op maandag 15 november 2010 16:57 schreef greavy het volgende:
Zal ook wel met het bezetspoor binnen komen en de seinen daar.
Zal er weinig mee te maken hebben. In het personeelsforum van OHIH wordt er ook wel eens over gesproken, meen ik.quote:Op maandag 15 november 2010 14:29 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Heeft er misschien mee te maken dat er ook veel machinisten op OHIH zitten. Dan snap ik het op zich wel.
Ja, dat klopt. Ik verwoordde het verkeerd. Ik bedoelde dat hij anders bezet moest binnenkomen. Nu kon 'ie achter het seintje blijven.quote:Op maandag 15 november 2010 17:00 schreef Cherna het volgende:
[..]
Denk niet bezet, je ziet daar nog een dwergsein dat stop toont
Waar wilde hij dan een openbaar topic maken?quote:Op maandag 15 november 2010 15:33 schreef Eix het volgende:
[..]
Nou, dat niet alleen lijkt mij. Mensen die nadenken over suicide kunnen ook op dergelijke topics stuiten en daar ideeen opdoen. Maar dat Prorail er zo geheimzinnig over doet is dan wel weer vreemd, als je kan motiveren waarvoor je de informatie nodig hebt dan zou men die naar mijn mening wel moeten geven. Wellicht dan weer wel onder het voorbehoud dat het gevoelige informatie betreft, en deze dus niet zonder meer in de publiciteit mag komen.
Op OHIH. Een treinenhobby site. En ik kan mij dus voorstellen dat dergelijke fora niet zitten te wachten op berichten met dergelijke inhoud. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat hij die informatie plaatst, dat kan ook door een ander (goedbedoeld) gebeuren.quote:Op maandag 15 november 2010 17:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waar wilde hij dan een openbaar topic maken?
Zoals hier omschreven is de enige mogelijkheid. Al het andere(voor de hobby)blijft een probleem.quote:Op maandag 15 november 2010 17:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waar wilde hij dan een openbaar topic maken?
Ik heb verschillende opdrachten voor de uni bij bedrijven gemaakt, en daar ook toegang gehad tot allerlei (concurrentie)gevoelige informatie. Vantevoren echter wel een geheimhoudingsverklaring ondertekend, dus dat die informatie alleen tussen het bedrijf, mijn vakdocent en mij zou blijven. En zoals gezegd, de bedrijven hebben toen nooit een punt gemaakt van de toegang tot informatie.
Wat ik daarmee wil zeggen, ga desnoods met je vakdocent in overleg, en kijk of je gezamelijk iets dergelijks kunt opzetten. Dan bied je aan ProRail aan dat die informatie tussen die drie blijft (Prorail, vakdocent en jij), en dat er niets naar buiten komt. Als ze zoiets hebben (al helemaal als het is ondertekend) dan hebben ze een stok achter de deur. Plus als je hun het doel van je onderzoek meegeeft, en daarna ook een kopie daarvan naar hun opstuurt, dan hebben ze er ook nog eens wat aan.
Het is geen garantie voor succes, maar het vergroot wel je kansen op medewerking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |