abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 15 november 2010 @ 13:28:33 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88735753

Welkom in alweer deel 272 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  maandag 15 november 2010 @ 13:29:07 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88735778
En daar waren we alweer:

lapo:
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Zou m'n maandtrajectabonnement eigenlijk al op de chipkaart kunnen?
(greavy): Nee, dat kan nog niet.
Je kan met je chipkaart bij NS:
* Reizen op Saldo (enkeltjes)
* Voordeelurenabbo
* Studenten OV-kaart (reizen op Saldo niet mogelijk met 40% korting, daarvoor los kaartje nodig!!!)
pi_88735810
o hai.
pi_88735818
quote:
Met de juiste contacten moet het wel lukken. Maar wil je alleen de cijfers van NS of van het gehele Nederlandse spoor?

Bij NS moet je volgens mij contact zien te leggen met het NSKenniscentrum, maar vraag me niet hoe. Ik verwacht alleen niet dat men daar gegevens heeft over de private vervoerders zoals Veolia. Mij lijkt dat je daarom beter bij Prorail kan zijn.
Het liefst van het hele Nederlandse spoor, maar als dat niet haalbaar is, is alleen van de NS ook hoed. Ik ga het eens bij het NSKenniscentrum én Prorail proberen, eens kijken hoe ver ik kom.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 november 2010 @ 13:31:05 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88735846
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:29 schreef greavy het volgende:
En daar waren we alweer:

lapo:

[..]

(greavy): Nee, dat kan nog niet.
Je kan met je chipkaart bij NS:
* Reizen op Saldo (enkeltjes)
* Voordeelurenabbo
* Studenten OV-kaart (reizen op Saldo niet mogelijk met 40% korting, daarvoor los kaartje nodig!!!)

Die laatste is heel handig gedaan :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 15 november 2010 @ 13:31:15 #6
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88735854
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:30 schreef Crientj het volgende:
o hai.
Dag mevrouw :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 november 2010 @ 13:33:04 #7
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88735905


@juxtaposition: Elsevier had begin dit jaar een artikel over zelfmoord op het spoor. Inclusief kaarten en grafieken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 13:33:53 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_88735934
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:30 schreef Crientj het volgende:
o hai.
:W o hai

@greavy, oke, bedankt :) Ik zou t op zich wel willen, maar dat is dan blijkbaar nog te ingewikkeld. Koop ik nog wel gewoon een papieren kaartje, ook goed.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88736521
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:29 schreef greavy het volgende:
En daar waren we alweer:

lapo:

[..]

(greavy): Nee, dat kan nog niet.
Je kan met je chipkaart bij NS:
* Reizen op Saldo (enkeltjes)
* Voordeelurenabbo
* Studenten OV-kaart (reizen op Saldo niet mogelijk met 40% korting, daarvoor los kaartje nodig!!!)

NS-jaarkaart (netkaart, traject-abbo weet ik niet) werkt ook prima op de chipkaart, kun je mee in en uitchecken, maar het hoeft niet, dus ik doe het ook nooit.
pi_88736555
:W

Iemand dit weekend nog non-stop Den Haag-Schiphol-Nijmegen-Eindhover gereisd? :P 238km en 3:15 zonder overstap. :+
  maandag 15 november 2010 @ 13:53:46 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88736582
Nee, ditmaal niet. Had het wel overwogen, maar had al een andere planning :P
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 15 november 2010 @ 13:55:46 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88736649
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:53 schreef KapiteinT het volgende:
:W

Iemand dit weekend nog non-stop Den Haag-Schiphol-Nijmegen-Eindhover gereisd? :P 238km en 3:15 zonder overstap. :+
Nee. Wel Köln Hbf - Amsterdam Centraal, 268 km zonder overstap. Ook in 3:15, toen we eenmaal vertrokken waren :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88737187
Uit het oude topic

quote:
Weet iemand of er een schematische kaart bestaat van ggz-instellingen langs het spoor? Ben bezig met een vooronderzoek naar zelfmoord op het spoor. Als ik gewoon bij google maps ''ggz'' in typ, krijg ik lang niet alle psychiatrische klinieken van Nederland volgens mij.

Het is overigens echt apart als je erover nadenkt. Gisteren heb ik onderzoek gedaan naar de zelfmoordtechnieken. Wat het minst pijnlijk is, het snelst gaat, en de grootste kans op succes heeft. Hier komt treinspringen ''goed'' naar voren. Het schijnt wel pijnlijk te zijn (al zijn er relatief weinig mensen om het na te vertellen), maar het is snel gedaan.
En waar zitten alle psychiatrische klinieken? Juist, langs het spoor :?

Overigens waren er gisteren weer drie treinspringers zag ik :N

En nog een edit: een kaart met waar het meest zelfmoord wordt gepleegd zou ook heel erg mooi zijn. Ik weet niet of de NS dit bijhoudt? Ik kan het in elk geval niet op het internet vinden.
Het is echt een bizar onderwerp om te onderzoeken, er ligt zo'n taboe op. Ik heb geprobeerd er ook een post over te maken op het ''opeens had ik het'' forum. Mijn post is niet goedgekeurd omdat het een te gevoelig onderwerp is, en wordt daarom niet geplaatst.
Blijft het bizar vinden...
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 15 november 2010 @ 14:13:51 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88737332
Dat zei ik toch? ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88737403
Mwah, tis logisch dat het een gevoelig onderwerp is.
  maandag 15 november 2010 @ 14:16:23 #16
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_88737419
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

NS-jaarkaart (netkaart, traject-abbo weet ik niet) werkt ook prima op de chipkaart, kun je mee in en uitchecken, maar het hoeft niet, dus ik doe het ook nooit.
Ja da's ook niet zo moeilijk in/uitchecken is vrij overbodig als je toch onbeperkt mag reizen.

Het probleem bij een maandtrajectkaart als die op een chip zou kunnen: dan zou je dus altijd in moeten checken voor het geval je verder zou willen reizen dan je eigen traject. Probleem: dan kan je niet reizen als je saldo te laag is terwijl je wel een abonnement hebt....
Daarom kan het niet en gaat het ook nooit kunnen.
  maandag 15 november 2010 @ 14:20:29 #17
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88737560
In de toekomst moet zoiets wel mogelijk worden. Bij je MTK zou het systeem dan automatisch moeten berekenen of je buiten je traject reist en hoeveel tariefeenheden, en dan het restantbedrag van je kaart afschrijven. Maar voor het zover is duurt het nog wel even.
  maandag 15 november 2010 @ 14:22:14 #18
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88737622
Leuke plaatje van 2x Olympische VIRM als intercity richting Utrecht (te Lekbrug): http://robvanderwoude654.fotopic.net/p68119749.html
pi_88737720
quote:
@juxtaposition: Elsevier had begin dit jaar een artikel over zelfmoord op het spoor. Inclusief kaarten en grafieken.
Even overheen gelezen, thanks! Ga ik zeker naar op zoek.

Nou, zelfdoding op het spoor lijkt zo onderhand wel een nationaal staatsgeheim.

Mail van prorail
quote:
Ik kan u hierover de volgende informatie geven.
Zelfdodingen langs het spoor is een gevoelig onderwerp.
Informatie hierover wordt niet gegeven aan derden.
Wel kan ik u aangeven dat bij ProRail niet bekend is waar langs het spoor psychiatrische klinieken liggen.
Zelfdodingen worden in het hele land overal gepleegd, bij overwegen, stations of gewoon langs het spoor.

Als u nog vragen heeft dan kunt u ons altijd bellen of, als u e-mail gebruikt te reageren via de optie 'Beantwoorden'.

Uw vraag is door ons geregistreerd onder referentienummer blabla.
quote:
Hallo,

Je ontvangt deze e-mail omdat je onderwerp "Zelfdoding op het spoor." op
Opeens had ik het... is afgekeurd door een moderator of beheerder.

De volgende reden is gegeven voor de afkeuring:

Het past niet binnen een categorie, gebruik het omschrijvingveld.

Niet wenselijke topic start over zelfdoding i.c.m kunstwerk(en)
Het is logisch dat het een gevoelig onderwerp is, maar om het daarom maar geheim te maken? Ik snap dat het niet prettig is als je als nabestaande het overal tegenkomt, maar ik vind het raar dat het niet op te vragen is.
pi_88737810
Ze drukken
bij ProRail
wel heel
vaak op
enter
pi_88737846
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:09 schreef juxtaposition het volgende:
Uit het oude topic

[..]

Het is echt een bizar onderwerp om te onderzoeken, er ligt zo'n taboe op. Ik heb geprobeerd er ook een post over te maken op het ''opeens had ik het'' forum. Mijn post is niet goedgekeurd omdat het een te gevoelig onderwerp is, en wordt daarom niet geplaatst.
Blijft het bizar vinden...
Heeft er misschien mee te maken dat er ook veel machinisten op OHIH zitten. Dan snap ik het op zich wel.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 15 november 2010 @ 14:45:49 #22
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88738433
èn dat OHIH een verkrampte kutsite voor nerds is, maar dat is een ander verhaal :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 november 2010 @ 14:46:30 #23
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88738453
Zit ik te kijken naar een stageplek bij het spoor. Bijna nergens iets met ICT op niveau 3/4 te vinden..
Heeft Strukton iets, vragen ze voor een ICT-gerelateerde stage dat je opleiding Elektrotechniek, Civiele Techniek of Werktuigbouwkunde doet. Wat een vreemde mensjes daar :N
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 november 2010 @ 15:02:44 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88739039
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:46 schreef greavy het volgende:
Zit ik te kijken naar een stageplek bij het spoor. Bijna nergens iets met ICT op niveau 3/4 te vinden..
Heeft Strukton iets, vragen ze voor een ICT-gerelateerde stage dat je opleiding Elektrotechniek, Civiele Techniek of Werktuigbouwkunde doet. Wat een vreemde mensjes daar :N
Gewoon even bellen. Meestal blijkt er meer mogelijk te zijn dan je denkt
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 15 november 2010 @ 15:13:47 #25
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88739464
Ja, dat is zo. Zal ik ook doen, want een spoorgerelateerd bedrijf heeft ook veel te maken met ICT, en stage is voor hun wel erg goedkoop (vaak zelf gratis.....)
  maandag 15 november 2010 @ 15:16:18 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88739551
FYRA ZONDER TOESLAG! Vanwege storingen rondom Amsterdam/Schiphol en Den Haag is de Fyra nu toeslagvrij.

DEUVM!
pi_88739730
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:13 schreef greavy het volgende:
Ja, dat is zo. Zal ik ook doen, want een spoorgerelateerd bedrijf heeft ook veel te maken met ICT, en stage is voor hun wel erg goedkoop (vaak zelf gratis.....)
Strukton heeft best aardige stagevergoedingen volgens mij... www.spoorjob.eu

Ligt natuurlijk ook een beetje aan welk niveau en welke opleiding je doet. Mensen die ze hard nodig hebben willen ze nog wel eens paaien met een goeie vergoeding 8-)
  maandag 15 november 2010 @ 15:26:22 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88739878
Ik doe maar een 'simpele' ICT-opleiding (ICT-Beheerder) op het MBO. Maar dat is niet alleen bij Strukton, gebeurd bij meerdere bedrijven. Maar als er beter uitleg is gegeven vanuit de school dan kunnen we pas echt een stagelocatie zoeken...
Met mijn opleiding zal ik daar vast aan de gang kunnen, en met geluk zelf in Zwijndrecht: Overal hebben ze medewerkers nodig voor de ICT-afdeling (systeembeheerder/netwerkbeheerder enzo)
  maandag 15 november 2010 @ 15:33:19 #29
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_88740104
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:29 schreef KapiteinT het volgende:

[..]


Heeft er misschien mee te maken dat er ook veel machinisten op OHIH zitten. Dan snap ik het op zich wel.
Nou, dat niet alleen lijkt mij. Mensen die nadenken over suicide kunnen ook op dergelijke topics stuiten en daar ideeen opdoen. Maar dat Prorail er zo geheimzinnig over doet is dan wel weer vreemd, als je kan motiveren waarvoor je de informatie nodig hebt dan zou men die naar mijn mening wel moeten geven. Wellicht dan weer wel onder het voorbehoud dat het gevoelige informatie betreft, en deze dus niet zonder meer in de publiciteit mag komen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 15 november 2010 @ 15:34:57 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88740173
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:33 schreef Eix het volgende:

[..]


Nou, dat niet alleen lijkt mij. Mensen die nadenken over suicide kunnen ook op dergelijke topics stuiten en hier ideeen opdoen. Maar dat Prorail er zo geheimzinnig over doet is dan wel weer vreemd, als je kan motiveren waarvoor je de informatie nodig hebt dan zou men die naar mijn mening wel moeten geven. Wellicht dan weer wel onder het voorbehoud dat het gevoelige informatie betreft, en deze dus niet zonder meer in de publiciteit mag komen.
Waarom zou prorail die informatie "moeten geven"? :?

Maar sowieso, dat geleuter van "mensen op ideeën brengen" is natuurlijk onzin. Alsof iemand niet al bedacht heeft dat hij voor een trein gaat springen. Daar komt verder weinig technisch vernuft meer bij kijken of zo hoor :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88740555
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Waarom zou prorail die informatie "moeten geven"? :?

Maar sowieso, dat geleuter van "mensen op ideeën brengen" is natuurlijk onzin. Alsof iemand niet al bedacht heeft dat hij voor een trein gaat springen. Daar komt verder weinig technisch vernuft meer bij kijken of zo hoor :N
Ik kan me ergens toch wel voorstellen dat ze er zo min mogelijk over willen berichten. Er is een tijd geweest dat stenen van een viaduct op de snelweg gooien "in de mode was" en enkele jaren daarvoor kreeg het ene na het andere bedrijf een poederbrief. Nu is vandalisme of baldadigheid of hoe je het ook wilt noemen iets totaal anders dan suïcide, maar ik denk wel dat het probleem niet groter maken door te zwijgen de achterliggende gedachte is.
  maandag 15 november 2010 @ 15:46:43 #32
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_88740571
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Waarom zou prorail die informatie "moeten geven"? :?

Maar sowieso, dat geleuter van "mensen op ideeën brengen" is natuurlijk onzin. Alsof iemand niet al bedacht heeft dat hij voor een trein gaat springen. Daar komt verder weinig technisch vernuft meer bij kijken of zo hoor :N
Selectief quoten. ;) -> 'naar mijn mening moeten geven'. Met andere woorden, ik vind dat ze die informatie moeten geven, maar niet 'moeten' als in dat ze het verplicht zijn vanuit de wet oid. <edit> Wellicht dat ik beter 'mogen geven' had kunnen schrijven, dat bedoel ik in ieder geval. </edit>

Maar desondanks vind ik dus wel dat als iemand de moeite wilt nemen de gegevens te analyseren dat dit mogelijk zou moeten zijn. Als er inderdaad een trend zichtbaar is op een aantal locaties dan kan men gerichter beleid voeren. En daarmee is uiteindelijk iedereen gebaat.

Daarnaast vind ik het 'mensen op ideeën brengen' geen onzin. Mij lijkt dat als je inderdaad nadenkt over suicide dat je dan bovenal wil uitsluiten dat je het overleeft, en dus wilt weten waar die overlevingskans minimaal is. Het feit dat men af en toe iemand van de baan weet te plukken voor erger geschiedt duidt er toch op dat gelukkig (!) niet iedereen het voor elkaar krijgt om voor de trein te springen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 15 november 2010 @ 15:50:51 #33
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88740725
Prorail is wel érg krom: Ik had een paar weken geleden een mailtje gestuurd over bepaalde informatie te verkrijgen over treinafhandeling. Prorail beheert die docu's.
Krijg ik terug: "In verband met de veiligheid langs het spoor kunnen wij u deze informatie niet verstrekken". En dat terwijl ik niet eens om gevoelige informatie vroeg...
  maandag 15 november 2010 @ 15:52:30 #34
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_88740791
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:50 schreef greavy het volgende:
Prorail is wel érg krom: Ik had een paar weken geleden een mailtje gestuurd over bepaalde informatie te verkrijgen over treinafhandeling. Prorail beheert die docu's.
Krijg ik terug: "In verband met de veiligheid langs het spoor kunnen wij u deze informatie niet verstrekken". En dat terwijl ik niet eens om gevoelige informatie vroeg...
Wat voor informatie dan? :9 Wachttijdregeling of zoiets dergelijks?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 15 november 2010 @ 15:54:00 #35
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88740848
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:50 schreef greavy het volgende:
Prorail is wel érg krom: Ik had een paar weken geleden een mailtje gestuurd over bepaalde informatie te verkrijgen over treinafhandeling. Prorail beheert die docu's.
Krijg ik terug: "In verband met de veiligheid langs het spoor kunnen wij u deze informatie niet verstrekken". En dat terwijl ik niet eens om gevoelige informatie vroeg...
Het ligt eraan wat je vraagt. Niet alles kan zomaar verstrekt worden. Een papierfabriek (als voorbeeld) zal je ook niet het juiste productie proces vertellen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 15 november 2010 @ 15:56:37 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88740971
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:52 schreef Eix het volgende:

[..]


Wat voor informatie dan? :9 Wachttijdregeling of zoiets dergelijks?
Jup. Hun zeiden dat het vanwege de veiligheid niet kon (aanslagen e.d.)
  maandag 15 november 2010 @ 16:05:04 #37
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_88741319
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:56 schreef greavy het volgende:

[..]

Jup. Hun Zij zeiden dat het vanwege de veiligheid niet kon (aanslagen e.d.)
Damn. Maar bijvoorbeeld de NMBS zet gewoon de maximale wachttijd op de vertrekstaat. Ik geloof dat ik zoiets wel een keer heb gezien.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 15 november 2010 @ 16:09:12 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88741507
De NMBS heeft dat inderdaad. Prorail, NS en dergelijke zijn zovaak te bang voor aanslagen enzo....
  maandag 15 november 2010 @ 16:18:35 #39
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_88741921
Dan doe je 't onderzoek bij de NMBS, als die daar echt makkelijker in zijn ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 15 november 2010 @ 16:20:05 #40
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88741965
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 15 november 2010 @ 16:21:49 #41
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_88742048
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:20 schreef greavy het volgende:
In de toekomst moet zoiets wel mogelijk worden. Bij je MTK zou het systeem dan automatisch moeten berekenen of je buiten je traject reist en hoeveel tariefeenheden, en dan het restantbedrag van je kaart afschrijven. Maar voor het zover is duurt het nog wel even.
In theorie misschien wel. In de praktijk niet. De MKT zoals we die nu kennen wordt nameijk NIET verchipt maar zal in plaats daarvan afgeschaft gaan worden. Omdat-ie niet in de 'enkelereisstructuur' past.
  maandag 15 november 2010 @ 16:33:45 #42
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88742538

RER E in Parijs materieel MI2N

[ Bericht 12% gewijzigd door Cherna op 15-11-2010 16:58:01 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_88743197

Aangezien de IC uit Enschede (tot hengelo) vertraging had, werd de ICMm achter de berlijn trein gezet. Nog nooit eerder gezien.

En de machinist van de sprinter tussen Enschede en Apeldoorner dacht dat hij in een 3 bakkige ICMm zat, maar het waren er 4 (de nieuwere icmm's dus)

Station borne:


Station Almelo de Riet:
  maandag 15 november 2010 @ 16:57:18 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88743445
Zal ook wel met het bezetspoor binnen komen en de seinen daar.
  maandag 15 november 2010 @ 17:00:39 #45
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88743565
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:57 schreef greavy het volgende:
Zal ook wel met het bezetspoor binnen komen en de seinen daar.
Denk niet bezet, je ziet daar nog een dwergsein dat stop toont
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 15 november 2010 @ 17:03:15 #46
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88743648
quote:
Op maandag 15 november 2010 14:29 schreef KapiteinT het volgende:

[..]


Heeft er misschien mee te maken dat er ook veel machinisten op OHIH zitten. Dan snap ik het op zich wel.
Zal er weinig mee te maken hebben. In het personeelsforum van OHIH wordt er ook wel eens over gesproken, meen ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  maandag 15 november 2010 @ 17:03:34 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88743659
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:00 schreef Cherna het volgende:

[..]
Denk niet bezet, je ziet daar nog een dwergsein dat stop toont
Ja, dat klopt. Ik verwoordde het verkeerd. Ik bedoelde dat hij anders bezet moest binnenkomen. Nu kon 'ie achter het seintje blijven.
pi_88743770
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:33 schreef Eix het volgende:

[..]


Nou, dat niet alleen lijkt mij. Mensen die nadenken over suicide kunnen ook op dergelijke topics stuiten en daar ideeen opdoen. Maar dat Prorail er zo geheimzinnig over doet is dan wel weer vreemd, als je kan motiveren waarvoor je de informatie nodig hebt dan zou men die naar mijn mening wel moeten geven. Wellicht dan weer wel onder het voorbehoud dat het gevoelige informatie betreft, en deze dus niet zonder meer in de publiciteit mag komen.
Waar wilde hij dan een openbaar topic maken?

Ik heb verschillende opdrachten voor de uni bij bedrijven gemaakt, en daar ook toegang gehad tot allerlei (concurrentie)gevoelige informatie. Vantevoren echter wel een geheimhoudingsverklaring ondertekend, dus dat die informatie alleen tussen het bedrijf, mijn vakdocent en mij zou blijven. En zoals gezegd, de bedrijven hebben toen nooit een punt gemaakt van de toegang tot informatie.

Wat ik daarmee wil zeggen, ga desnoods met je vakdocent in overleg, en kijk of je gezamelijk iets dergelijks kunt opzetten. Dan bied je aan ProRail aan dat die informatie tussen die drie blijft (Prorail, vakdocent en jij), en dat er niets naar buiten komt. Als ze zoiets hebben (al helemaal als het is ondertekend) dan hebben ze een stok achter de deur. Plus als je hun het doel van je onderzoek meegeeft, en daarna ook een kopie daarvan naar hun opstuurt, dan hebben ze er ook nog eens wat aan.

Het is geen garantie voor succes, maar het vergroot wel je kansen op medewerking.
  maandag 15 november 2010 @ 17:23:16 #49
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_88744408
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:06 schreef von_Preussen het volgende:

[..]



Waar wilde hij dan een openbaar topic maken?

Op OHIH. Een treinenhobby site. En ik kan mij dus voorstellen dat dergelijke fora niet zitten te wachten op berichten met dergelijke inhoud. ;) Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat hij die informatie plaatst, dat kan ook door een ander (goedbedoeld) gebeuren.

Hetgeen jij voorstelt is inderdaad een goede optie. Dat gebeurt bij mij op school ook regelmatig met stages. :s)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 15 november 2010 @ 17:26:25 #50
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88744526
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:06 schreef von_Preussen het volgende:

[..]



Waar wilde hij dan een openbaar topic maken?

Ik heb verschillende opdrachten voor de uni bij bedrijven gemaakt, en daar ook toegang gehad tot allerlei (concurrentie)gevoelige informatie. Vantevoren echter wel een geheimhoudingsverklaring ondertekend, dus dat die informatie alleen tussen het bedrijf, mijn vakdocent en mij zou blijven. En zoals gezegd, de bedrijven hebben toen nooit een punt gemaakt van de toegang tot informatie.

Wat ik daarmee wil zeggen, ga desnoods met je vakdocent in overleg, en kijk of je gezamelijk iets dergelijks kunt opzetten. Dan bied je aan ProRail aan dat die informatie tussen die drie blijft (Prorail, vakdocent en jij), en dat er niets naar buiten komt. Als ze zoiets hebben (al helemaal als het is ondertekend) dan hebben ze een stok achter de deur. Plus als je hun het doel van je onderzoek meegeeft, en daarna ook een kopie daarvan naar hun opstuurt, dan hebben ze er ook nog eens wat aan.

Het is geen garantie voor succes, maar het vergroot wel je kansen op medewerking.
Zoals hier omschreven is de enige mogelijkheid. Al het andere(voor de hobby)blijft een probleem.
Heb ooit eens bouwtekeningen gevraagd van materieel in Frankrijk en Stations om deze te kunnen nabouwen in Gmax voor een PC comp sim. geen succes. Zelfs Fotograferen kan je daar op een zware boete komen te staan. Dan praat ik over de RER. En alles onder het motto bang voor aanslagen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')