abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46830248
FOK!'s centrale Final Fantasy topic

Voorgaande topics

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40
41 | 42 | 43 | 44
  vrijdag 2 maart 2007 @ 01:37:01 #2
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_46832668
Ah, na een heel topic afwezig te zijn geweest kom ik me weer melden

Binnenkort ga ik FFV Advance afronden (ff wat levelen en dan X Death killen)
Daarna ga ik beginnen aan FF III DS of FF VI Advance.

Op de PS2 moet ik ook FFXII weer oppikken, maar daarmee wacht ik tot ik iets van vakantie achtige shit heb zodat ik ook tot diep in de nacht kan gamen zonder me druk te maken over wekkers enzo.

Ondertussen kijk ik uit naar FF Tactics DS en FF Crystal Chronicles DS en FF XII DS.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 2 maart 2007 @ 01:46:05 #3
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_46832884
Zow ben met FF12 bijna net zover als ik was in de japanse versie. 67 uurtje iedereen level 65, alleen nog de lvl VII mobhunts nog 3 espers en nog wat optionele bosses.. En dan klaar lol. En natuurlijk iedereen lvl 99 maken
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_46835144
Ik zit nu op een uur of 10 met FF XII, best okee, behalve de voice-acting. Het nieuwe battlesysteem vind ik eigenlijk wel een beetje jammer, met een paar gambits hoef je zelf eigenlijk niet eens wat te doen om de meeste battles te winnen. Alleen boss battles vereisen wat inspanning. Het wordt waarschijnlijk nog wel redelijk pittig, maar tot nu toe mis ik de turn based battles wel een beetje.

Toch wel een rete verslavende game, een game die ik wel in een ruk zal uitspelen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_46835758
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 05:19 schreef peristilius het volgende:
Ik zit nu op een uur of 10 met FF XII, best okee, behalve de voice-acting. Het nieuwe battlesysteem vind ik eigenlijk wel een beetje jammer, met een paar gambits hoef je zelf eigenlijk niet eens wat te doen om de meeste battles te winnen. Alleen boss battles vereisen wat inspanning. Het wordt waarschijnlijk nog wel redelijk pittig, maar tot nu toe mis ik de turn based battles wel een beetje.

Toch wel een rete verslavende game, een game die ik wel in een ruk zal uitspelen.
Ik denk dat je later anders helemaal gek zou worden als je om de paar seconden constant in de menu's moet gaan zoeken. Dan zijn gambits toch wel wat makkelijker.
pi_46837253
Ik was ook een beetje terughoudend toen ik hoorde van het nieuwe battlesysteem. Ik vond dat turn based ook wel iets hebben. Maar ik vind dat dit systeem veel vloeiender is. Niet meer steeds wachten tot die balkjes vol zijn en weer iets kiezen. Allemaal gelijk aanvallen maar toch niet alleen hack en slash. Ingrijpen wanneer je wilt, maar hoeft niet. Ik geniet ervan.

Ook het detail bij de gevechten is geweldig! En ik kan er toch echt van genieten als je een Urutan Yensa een aanval ziet voorbereiden en dan net ervoor door Basche vol op zn hoofd word geraakt en in elkaar stort.

De voice acting vind ik over het algemeen goed... Maar Ashe bijv. vind ik een leuk character maar de stem wat irritant. Penelo vind ik eerlijk gezegd een gewoon een zeur.... daar speel ik dan ook amper mee.
pi_46840903
Weet iemand trouwens hoe het zit met de hunts in FFXII?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_46841494
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:00 schreef Cid het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met de hunts in FFXII?
Alle hunts voltooien is een van de requirements om de laatste Clan Rank te krijgen.

Hunts zijn natuurlijk ook leuk om te doen en sommige zijn best uitdagend.
pi_46842032
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:21 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Alle hunts voltooien is een van de requirements om de laatste Clan Rank te krijgen.

Hunts zijn natuurlijk ook leuk om te doen en sommige zijn best uitdagend.
Ik heb het misschien verkeerd genoemd, ik bedoel niet de hunts die je van die message boards in stadjes moet plukken, maar die op de pagina welke weergeeft welke mobs je gekilled hebt enz staan. Daar staat dan ook bij hoeveel je nog van diezelfde mob moet killen enzo, vroeg me af waarom en wat je daarmee opschiet....

Of bedoelde jij deze ook
pi_46843361
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:39 schreef Cid het volgende:

[..]

Ik heb het misschien verkeerd genoemd, ik bedoel niet de hunts die je van die message boards in stadjes moet plukken, maar die op de pagina welke weergeeft welke mobs je gekilled hebt enz staan. Daar staat dan ook bij hoeveel je nog van diezelfde mob moet killen enzo, vroeg me af waarom en wat je daarmee opschiet....

Of bedoelde jij deze ook
Bestiary bedoel je, je moet elk monster 1 keer verslagen hebben en dan krijg je een figure in Sky Pirate's Den
Het nummer er achter is een getal dat aangeeft hoeveel je er nog meer moet killen en daar krijg je dan extra informatie over Ivalice voor. Als achtergrond informatie is het best interessant, maar de meeste mensen vinden er niets aan.

Complete collectie van figures in Sky Pirate's Den is ook een requirement voor de laatste Clan Rank, dus het is er alleen voor de mensen die een 100% save file willen hebben.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:22:42 #11
145074 Diablos79
pi_46843525
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 09:50 schreef xienix84 het volgende:
Ik was ook een beetje terughoudend toen ik hoorde van het nieuwe battlesysteem. Ik vond dat turn based ook wel iets hebben. Maar ik vind dat dit systeem veel vloeiender is. Niet meer steeds wachten tot die balkjes vol zijn en weer iets kiezen. Allemaal gelijk aanvallen maar toch niet alleen hack en slash. Ingrijpen wanneer je wilt, maar hoeft niet. Ik geniet ervan.

Ook het detail bij de gevechten is geweldig! En ik kan er toch echt van genieten als je een Urutan Yensa een aanval ziet voorbereiden en dan net ervoor door Basche vol op zn hoofd word geraakt en in elkaar stort.

De voice acting vind ik over het algemeen goed... Maar Ashe bijv. vind ik een leuk character maar de stem wat irritant. Penelo vind ik eerlijk gezegd een gewoon een zeur.... daar speel ik dan ook amper mee.
Uhh die balkjes zijn er nog steeds toch.. je moet gewoon wachten tot je balk vol is voordat je aanval kunt doen. Alleen nu kun je tijdens het wachten gewoon vrij rondlopen. Ik vind het battle systeem goed en de gambits werken lekker, maar persoonlijk heb ik toch liever oude stijl. Vind dat wel wat hebben dat turn based vechten. Heb wel het idee dat de japanse versie ietsje pittiger was, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik nu alles voor de 2e keer doe en dan is het altijd wat makkelijker.
pi_46843655
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:17 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Bestiary bedoel je, je moet elk monster 1 keer verslagen hebben en dan krijg je een figure in Sky Pirate's Den
Het nummer er achter is een getal dat aangeeft hoeveel je er nog meer moet killen en daar krijg je dan extra informatie over Ivalice voor. Als achtergrond informatie is het best interessant, maar de meeste mensen vinden er niets aan.

Complete collectie van figures in Sky Pirate's Den is ook een requirement voor de laatste Clan Rank, dus het is er alleen voor de mensen die een 100% save file willen hebben.
Juist die bedoel ik! Thanks!
pi_46843994
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:22 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Uhh die balkjes zijn er nog steeds toch.. je moet gewoon wachten tot je balk vol is voordat je aanval kunt doen. Alleen nu kun je tijdens het wachten gewoon vrij rondlopen. Ik vind het battle systeem goed en de gambits werken lekker, maar persoonlijk heb ik toch liever oude stijl. Vind dat wel wat hebben dat turn based vechten. Heb wel het idee dat de japanse versie ietsje pittiger was, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik nu alles voor de 2e keer doe en dan is het altijd wat makkelijker.
jaja, die ATB balkjes zijn er nog steeds . Maar bij de eerdere versies was het toch meer 4 ally x 4 foes die eerst nog niks doen, dan lopen een voor een je balkjes vol waarna je een voor een gaat aanvallen... Niks mis mee hoor. Plus dat je hier meerdere dingen kunt doen tijdens de balkjes vollopen. En een klein verschil, nu geef je een opdracht en lopen de balkjes vol, eerst liepen de balkjes vol en kon je een opdracht geven, maakt ook allemaal niet uit.. Daarnaast is het nu makkelijk een opdracht te cancellen bijvoorbeeld, dat soort dingen. Waar het om gaat is dat ik het allemaal vloeiender vind Maar oude stijl heeft ook wel wat, heb je ook weer gelijk in.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:05:39 #14
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46849669
TVP
Ik ga binnenkort ook eens beginnen aan FFXII.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:19:23 #15
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46854038
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:17 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ik had mijn Sky Pirate's Den al aardig vol zitten
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:44:30 #16
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46854764

Morgen na 13:00 afhalen bij het postkantoor.........
Ik wil NU NU NU!!!!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_46856218
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:44 schreef Ang3l het volgende:

Morgen na 13:00 afhalen bij het postkantoor.........
Ik wil NU NU NU!!!!
Op zaterdag? Weet je zeker dat het niet eerst volgende werkdag is? (had ik altijd met pakketjes op vrijdag... )
  vrijdag 2 maart 2007 @ 22:13:38 #18
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_46862267
Nog even en dan ga ik me een PS2 halen.
en dan FFX, FFX-2, FFXII

deel VII en VIII heb ik braaf op mijn PC gespeeld
  vrijdag 2 maart 2007 @ 22:14:51 #19
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_46862300
XII gisteren gekocht Vanavond eens aan beginnen, dag vrije tijd
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 2 maart 2007 @ 22:16:56 #20
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46862376
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:26 schreef Cid het volgende:

[..]

Op zaterdag? Weet je zeker dat het niet eerst volgende werkdag is? (had ik altijd met pakketjes op vrijdag... )
Damn... je hebt nog gelijk ook volgens mij.
Wat is dat voor kutzooi?

Ik bestel voor 20:00 op de dinsdag. Dan staat er "volgende dag in huis". Nou, woensdag niks geweest. Dan komen ze donderdag overdag... most werken. Vrijdag overdag voor de 2e x... moest werken. En dan dus de eerstvolgende werkdag af te halen.....

Had het gewoon afgeleverd op de dag dat het had gemoeten dan was ik fucking thuis geweest!!!
L'Amour menaçant:
  vrijdag 2 maart 2007 @ 22:23:51 #21
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_46862624
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 22:16 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Damn... je hebt nog gelijk ook volgens mij.
Wat is dat voor kutzooi?

Ik bestel voor 20:00 op de dinsdag. Dan staat er "volgende dag in huis". Nou, woensdag niks geweest. Dan komen ze donderdag overdag... most werken. Vrijdag overdag voor de 2e x... moest werken. En dan dus de eerstvolgende werkdag af te halen.....

Had het gewoon afgeleverd op de dag dat het had gemoeten dan was ik fucking thuis geweest!!!
Des te langer je moet wachten op de game. Des te langer je je kan verheugen op de game *kuch* (positief denken )
  vrijdag 2 maart 2007 @ 22:25:11 #22
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46862669
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 22:23 schreef Champloo het volgende:

[..]

Des te langer je moet wachten op de game. Des te langer je je kan verheugen op de game *kuch* (positief denken )
Ik denk ik heb dat ding snel in huis met die actie, sneller dan vrijdag (koopavond) of zaterdag naar de stad en in de winkel kopen. Kan ik mooi dit weekend spelen... niet dus. Ik kan hem dus pas ergens woensdag of zo gaan ophalen. Dan pas heb ik tijd
L'Amour menaçant:
  zaterdag 3 maart 2007 @ 00:05:11 #23
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_46866287
Ik vind het alleen onlogisch dat in een wereld waarin zulke vette vliegtuigjes rondvliegen men nog steeds met dolken, speren en pijl en boog vecht
pi_46872710
Tja.. dat gebeurt wel vaker ja... een zgn. technomagical world.

Ik kan EINDELIJK weer door, na een week druk werken. Ik was even terug naar Rabanastre gegaan omdat ik vergeten was de wyvern lord hunt te accepteren. Daarna even die weerwolven proberen, die lukten nu wel EN een ervan liet een kotetsu katana vallen. Dat was toch wel erg fijn. Veel schade en een hoge combo rate!

Later in de middag weer verder om dan eindelijk de tomb of raithwell binnen te gaan. Mocht ook onderhand wel.

Ow, en ik had dat nooit zo bij, maar is er al bekend wanneer FFIII voor de DS in europa uitkomt?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:56:27 #25
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46873275
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 22:25 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik denk ik heb dat ding snel in huis met die actie, sneller dan vrijdag (koopavond) of zaterdag naar de stad en in de winkel kopen. Kan ik mooi dit weekend spelen... niet dus. Ik kan hem dus pas ergens woensdag of zo gaan ophalen. Dan pas heb ik tijd
Of gewoon wie niet waagt wie niet wint.
Wat nou eerste werkdag na 13:00? Gewoon om kwart voor 12 op een zaterdag ophalen

Helaas moet ik nu gaan, maar vanavond kan ik spelen
L'Amour menaçant:
pi_46873586
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:56 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Of gewoon wie niet waagt wie niet wint.
Wat nou eerste werkdag na 13:00? Gewoon om kwart voor 12 op een zaterdag ophalen
Inderdaad, soms is het pakketje later op de dag (net voor sluitingstijd) zelfs al af te halen. Gewoon proberen dus
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:03:33 #27
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46874586
Ooooowwww Tis ff wennen maar damn
Ja ja ja ik zei dat ik moest gaan, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen hem zo maagdelijk op detafel te laten liggen
L'Amour menaçant:
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:07:10 #28
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_46874658
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:03 schreef Ang3l het volgende:
Ooooowwww Tis ff wennen maar damn
Ja ja ja ik zei dat ik moest gaan, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen hem zo maagdelijk op detafel te laten liggen
Ik ben jaloers
pi_46874699
tvp
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zaterdag 3 maart 2007 @ 19:33:11 #30
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46885160
Waarschijnlijk ben ik gewoon niet zo slim... maarreh.. ik heb net penelo in m'n party en er stond iets over het Party menu en gambits. En ik denk ik ga zo'n gambit instellen, pak het boekje wat zegt dat ik dan menu Gambit moet kiezen in het Party scherm.. maar.... er staat helemaal geen optie Gambit bij. Behalve dan het on/off zetten tijdens een gevecht.

What am I doing wrong?
L'Amour menaçant:
  zaterdag 3 maart 2007 @ 19:36:35 #31
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_46885273
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 19:33 schreef Ang3l het volgende:
Waarschijnlijk ben ik gewoon niet zo slim... maarreh.. ik heb net penelo in m'n party en er stond iets over het Party menu en gambits. En ik denk ik ga zo'n gambit instellen, pak het boekje wat zegt dat ik dan menu Gambit moet kiezen in het Party scherm.. maar.... er staat helemaal geen optie Gambit bij. Behalve dan het on/off zetten tijdens een gevecht.

What am I doing wrong?
Het menu waarin 'Party' en 'Gambit' staan, krijg je door in het spel op het groene driekhoekje te drukken. Deze menu opties heb je niet meteen vanaf het begin. Waar zit je ergens in het spel?
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  zaterdag 3 maart 2007 @ 19:38:59 #32
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46885338
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 19:36 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Het menu waarin 'Party' en 'Gambit' staan, krijg je door in het spel op het groene driekhoekje te drukken. Deze menu opties heb je niet meteen vanaf het begin. Waar zit je ergens in het spel?
Echt meteen nadat Penelo erbij is gekomen en ze er eigenlijk over begint.
L'Amour menaçant:
  zaterdag 3 maart 2007 @ 19:40:49 #33
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_46885383
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 19:38 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Echt meteen nadat Penelo erbij is gekomen en ze er eigenlijk over begint.
Dee eerste keer dat ze erbij komt dan heb je die menu opties nog niet volgens mij. Dat komt pas zodra het complete gezelschap uit meer dan drie personen bestaat.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 19:42:05 #34
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46885425
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 19:40 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Dee eerste keer dat ze erbij komt dan heb je die menu opties nog niet volgens mij. Dat komt pas zodra het complete gezelschap uit meer dan drie personen bestaat.
Oooow ok Thanks.
Vond het alleen zo vreemd dat ik wel een Gambit aan of uit kon zetten maar de optie in een menu nergens te vinden was.

Nou ja. Ga ik weer ff verder
L'Amour menaçant:
  zaterdag 3 maart 2007 @ 19:44:52 #35
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_46885521
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 19:42 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Oooow ok Thanks.
Vond het alleen zo vreemd dat ik wel een Gambit aan of uit kon zetten maar de optie in een menu nergens te vinden was.

Nou ja. Ga ik weer ff verder
Een aanvulling op wat ik zonet zei. Die Party optie heb je pas zodra het gezelschap uit meer dan drie personen bestaat. Die Gambit optie staat volgens mij meteen in het menu zodra je niet meer in je eentje bent. Daar kun je per karakter de Gambits instellen.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 19:47:44 #36
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46885611
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 19:44 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Een aanvulling op wat ik zonet zei. Die Party optie heb je pas zodra het gezelschap uit meer dan drie personen bestaat. Die Gambit optie staat volgens mij meteen in het menu zodra je niet meer in je eentje bent. Daar kun je per karakter de Gambits instellen.
Ik ben niet in m'n eentje, maar een gambit optie zie ik niet staan....
L'Amour menaçant:
pi_46886907
Je kunt je Gambits pas instellen als Bathier en Fran voor het eerst joinen.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:28:51 #38
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46886970
Ik ben gewoon te ongeduldig
L'Amour menaçant:
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:20:52 #39
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_46890159
Gisteren om 0200 's nachts voor 't eerst begonnen met FFXII, non stop zitten spelen tot 1500 uur vanmiddag WAT een spel!
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:23:28 #40
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46890247
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:20 schreef HAL9000S het volgende:
Gisteren om 0200 's nachts voor 't eerst begonnen met FFXII, non stop zitten spelen tot 1500 uur vanmiddag WAT een spel!
Jeumig! Dan zouden m'n lenzen uit m'n ogen vallen.
Heb er al last van na 4 uur spelen (ik knipperniet meer, bang iets te missen )
L'Amour menaçant:
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:27:17 #41
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_46890343
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:23 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Jeumig! Dan zouden m'n lenzen uit m'n ogen vallen.
Heb er al last van na 4 uur spelen (ik knipperniet meer, bang iets te missen )
Ik kon gewoon niet stoppen... de sfeer, de graphics, het vechtsysteem Na netto 10:33 spelen zit ik op level negen en sta ik op punt om naar Bhujerba te vertrekken..... alhoewel, ik denk eerst dat ik die giant cactus ga slayen.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:41:55 #42
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46892764
Ik zit nu met die stroomleidingen te kutten
L'Amour menaçant:
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:43:36 #43
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_46892823
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 23:41 schreef Ang3l het volgende:
Ik zit nu met die stroomleidingen te kutten
Vrij makkelijk maar erg LANG stuk. Maximaal jatten bij die grote robotten trouwens, dat levert stukken schroot op; 1250 per unit geloof ik.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 4 maart 2007 @ 12:04:59 #44
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_46900780
Zonet een eerste poging gewaagd om de eerste Demon Wall te mollen. De eerste Quickening Chain ging prima, de tweede stukken minder en toen moest ik nog de helft van de HP. Ik snap nog niet helemaal wanneer je nou wel of niet kan chainen. Even oefenen nog maar, straks weer proberen!
  zondag 4 maart 2007 @ 14:50:27 #45
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46905172
Wat een vervelend wijf is die Mimic Queen
L'Amour menaçant:
pi_46905797
quote:
Op zondag 4 maart 2007 14:50 schreef Ang3l het volgende:
Wat een vervelend wijf is die Mimic Queen
Hoezo?, je moet er voor zorgen dat je party verdeelt om haar heen staat zodat haar speciale aanval niet iedereen tegelijk raakt.
Verder kun je Blizzard op haar casten, want ze kan daar niet tegen.
Die kleine battery mimics kun je negeren, want anders spawned ze er daar later in het gevecht gewoon meer van.
  zondag 4 maart 2007 @ 16:05:49 #47
148059 Pritt
Atheïst
pi_46907674
Onderhand op de 45 uur.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zondag 4 maart 2007 @ 16:08:59 #48
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46907807
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:07 schreef torn_Machina het volgende:

Verder kun je Blizzard op haar casten, want ze kan daar niet tegen.
Kwam ik later ook achter en nu is ze al een tijdje dood
L'Amour menaçant:
pi_46909302
quote:
Op zondag 4 maart 2007 12:04 schreef AirwiN het volgende:
Zonet een eerste poging gewaagd om de eerste Demon Wall te mollen. De eerste Quickening Chain ging prima, de tweede stukken minder en toen moest ik nog de helft van de HP. Ik snap nog niet helemaal wanneer je nou wel of niet kan chainen. Even oefenen nog maar, straks weer proberen!
Je kan alleen verder chainen als je nog minstens een mp balk over hebt. Je kan max 3 balken hebben.

Per char kan je 3 quickenings hebben, lvl 1 -3. Lvl 1 kost 1 balk enz. Het is dus altijd het best om met een lvl 1 quickening te beginnen.

Als je eerste char begint met zijn/haar quickening zie je rechts onderin dus die tijdbalk en daarboven 3 regels met de quickenings van alle 3 de char (als ze alle 3 quickenings hebben). Daar staat of de naam van de quickening en de lvl ervan (aantal roden stippen, of er staat Mist charge.

Als je mist charge kiest zullen alle 3 de balkjes weer opgeladen worden, dus dan kan je met die char weer of 3 x lvl 1 quickenings uitvoeren of 1 x lvl 3 etc.

Mochten alle opties grijs gekleurd zijn ipv wit, dan zijn je quickenings balkjes onvoldoende gevuld. Je moet dan zo snel mogelijk op R2 drukken om de opties gehusseld te krijgen zodat je Mist charge te zien krijgt.

Die kies je dan en dan kan je weer ver chainen.

Ik vrees dat mijn verhaal niet echt duidelijk is en dat het alleen maar meer verwarring zaait
  zondag 4 maart 2007 @ 17:38:17 #50
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_46911332
Sorry, maar dit moet me even van het hart:

Penelo
Afrika Paprika
  zondag 4 maart 2007 @ 18:10:07 #51
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_46912486
Penelo is een zeur. Fran, das pas een fijn speelkonijn
  zondag 4 maart 2007 @ 18:27:12 #52
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46913092
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:10 schreef Scylla het volgende:
Haar accent Doet me heel erg aan Björk denken
L'Amour menaçant:
pi_46914016
quote:
Helemaal mee eens... De rest is dan wel weer leuk

Ik ben op het moment bezig met de elder wyrm... pfoe.... dat is me nogal wat. Die is niet gemakkelijk(of ik doe iets ontzettend fout)

EDIT. Nu was het een eitje, wat een goeie gambit instelling niet kan doen. Zo sterk was die wyrm nu ook weer niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door xienix84 op 04-03-2007 18:59:47 ]
pi_46914076
quote:
Ik vind Fran een van de weinige characters met toffe voice acting.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
  zondag 4 maart 2007 @ 19:06:08 #55
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_46914507
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:53 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ik vind Fran een van de weinige characters met toffe voice acting.
Helemaal mee eens. Ook voor Fran geldt:

Ik vind Balthier best een sympathiekeling, maar zijn stem is afschuwelijk.

Bash moet zichzelf niet zo serieus nemen.

En Ashe slaat alles, vreselijk irritante dichtgeroeste muts. Begin elke keer te zuchten als zij haar mond opentrekt.
Afrika Paprika
  zondag 4 maart 2007 @ 19:15:35 #56
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46914791
Balthier heeft zo'n über chique brits accent. Past niete cht bij 'm vind ik.
Fran heeft een mooie stem, heerlijk Björk in Dancer in the Dark.

Die Ashe heb ik nog maar heel kort gezien dus daar kan ik niet over oordelen.

Heb net pas
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ontmoet. Vanwege de stem dacht ik eigenlijk eerst dat het een meisje was
L'Amour menaçant:
pi_46922473
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:15 schreef Ang3l het volgende:
Balthier heeft zo'n über chique brits accent. Past niete cht bij 'm vind ik.
Fran heeft een mooie stem, heerlijk Björk in Dancer in the Dark.

Die Ashe heb ik nog maar heel kort gezien dus daar kan ik niet over oordelen.

Heb net pas
SPOILER
ontmoet. Vanwege de stem dacht ik eigenlijk eerst dat het een meisje was
Ben ik nou de enige die direct zag dat Larsa een jongen was. Aan de kledingsstijl kun je dit al zien en zo vrouwelijk is zijn stem helemaal niet hoor.

Ik krijg steeds meer het idee dat Penelo in het spel is gedrukt omdat ze niets beters wisten te verzinnen voor een 6e character. Penelo en Vaan voegen tot nu toe het minst toe aan het verhaal.
  zondag 4 maart 2007 @ 22:32:26 #58
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_46923235
quote:
Op zondag 4 maart 2007 16:41 schreef Vaud het volgende:

*Quickenings verhaal*

Ik vrees dat mijn verhaal niet echt duidelijk is en dat het alleen maar meer verwarring zaait
Zeker wel duidelijk. Ik zie ook waar voor mij het probleem zat, ik begon altijd met een level 3 quickening. Ik had vanmiddag zelf gelukkig ook al uitgevonden dat beginnen met een lager level beter werkt.

Thanks!
  zondag 4 maart 2007 @ 22:40:41 #59
145074 Diablos79
pi_46923661
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:32 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Zeker wel duidelijk. Ik zie ook waar voor mij het probleem zat, ik begon altijd met een level 3 quickening. Ik had vanmiddag zelf gelukkig ook al uitgevonden dat beginnen met een lager level beter werkt.

Thanks!
Veel hang ook af van een beetje mazzel met die quickenings. Ik begin vaak genoeg met lvl 3 en dan haal ik meestal nog wel een chain van boven de 10.
  zondag 4 maart 2007 @ 23:12:01 #60
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46925183
*moppert* Volgens mij moet ik toch echt sneller levelen en niet alles afraffelen Ik krijg die bende guards niet dood (incl 2 judges) voor de deur van Ashe's gevangenis.
L'Amour menaçant:
pi_46925914
Ik zit nu net voor het punt dat de Gate achter Salikawood gemaakt is, op de Poch shores of zoiets. Ben maar eens wat gaan side questen zoals de hunts afmaken en zo, en de Zertinan Caves een exploren, en tering, ik hang momenteel ongelooflijk vast op Adrammelch of zoiets, een of andere boss die je in het midden van de Zertinan caves tegenkomt. Ik krijg 't op level 40 met alle 3 chars niet klaargespeeld om 'm te Pwnen. :/

Wat ik trouwens wel gruwelijk irritant vind is dat andere characters net meelevellen en dat je in de shops niet ALLE attributen ziet die meeveranderen met het equipen van een armor/helm/wapen. Mijn Vaan, Basch en Fran zijn alle drie nu level 40, maar de rest is nog niet eens op de 20.

Iemand tips voor dat Adrammelch geval?
  zondag 4 maart 2007 @ 23:36:25 #62
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_46925997
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:33 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik zit nu net voor het punt dat de Gate achter Salikawood gemaakt is, op de Poch shores of zoiets. Ben maar eens wat gaan side questen zoals de hunts afmaken en zo, en de Zertinan Caves een exploren, en tering, ik hang momenteel ongelooflijk vast op Adrammelch of zoiets, een of andere boss die je in het midden van de Zertinan caves tegenkomt. Ik krijg 't op level 40 met alle 3 chars niet klaargespeeld om 'm te Pwnen. :/

Wat ik trouwens wel gruwelijk irritant vind is dat andere characters net meelevellen en dat je in de shops niet ALLE attributen ziet die meeveranderen met het equipen van een armor/helm/wapen. Mijn Vaan, Basch en Fran zijn alle drie nu level 40, maar de rest is nog niet eens op de 20.

Iemand tips voor dat Adrammelch geval?
Ik heb vandaag 200 chain-combo's gemaakt in de mijnen, om het niveau gelijk te trekken,.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_46926099
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:19 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ben ik nou de enige die direct zag dat Larsa een jongen was. Aan de kledingsstijl kun je dit al zien en zo vrouwelijk is zijn stem helemaal niet hoor.
Oh kom op, Larsa is het meest verwijfde mannelijke figuur in een FF game ooit. En dat zegt wat.
pi_46926214
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:40 schreef peristilius het volgende:

[..]

Oh kom op, Larsa is het meest verwijfde mannelijke figuur in een FF game ooit. En dat zegt wat.
Mwoah, Kuja scoort ook nog hoog.

Maare, nog iets, ik zit nu met 2 hunts die vereisen dat ik met iemand ga lullen op de Giza Plains, als het regent. Probleem is dat 't weer droog is. Hoe zorg ik dat 't weer gaat regenen.
pi_46926253
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:44 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Wilde het er nog bijzetten "zelfs Kuja was nog minder verwijfd".
  zondag 4 maart 2007 @ 23:52:23 #66
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46926442
quote:

[..]

Maare, nog iets, ik zit nu met 2 hunts die vereisen dat ik met iemand ga lullen op de Giza Plains, als het regent. Probleem is dat 't weer droog is. Hoe zorg ik dat 't weer gaat regenen.
wachten

Cyclus duurt ongeveer 3 kwartier

Er zit ook een mannetje daaro die verteld dat je het aan de lucht kan zien
Dus met je gezicht richting de Giza plains...... en dan wachten tot de lucht donker grijs wordt
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  maandag 5 maart 2007 @ 00:01:00 #67
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_46926686
Kon je FFXII maar krijgen met Japanse stemmen en Engelse ondertiteling.
Als ik zo lees zijn de stemmen niet van hetzelfde niveau zoals bij X
pi_46926758
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:40 schreef peristilius het volgende:

[..]

Misschien raak je er aan gewend dat er genoeg verwijfde mannen in de FF serie voorkomen.
Denk dat ik daarom Larsa direct als jongen zag en niet als meisje.

[ Bericht 2% gewijzigd door torn_Machina op 05-03-2007 08:34:29 ]
  maandag 5 maart 2007 @ 00:04:09 #69
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46926766
ik vondt het reuze meevallen hoor

moest alleen even wennen aan de stem van Balthier

en ik zag Larsa eerst ook als meisje aan
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46926777
Vond ze bij X ook al behoorlijk matig. Die van Kingdom Hearts waren wel okee, maar ja, daar hadden ze dan ook aardig wat goede acteurs voor ingehuurd.
  maandag 5 maart 2007 @ 01:37:53 #71
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_46928908
quote:

[..]

Kuja.

Kuja is zonder twijfel mijn favorite bad-guy uit de FF-serie.

Wat de regen betreft: In Rabanastre staat een man in the South End die elke keer zegt hoe lang het nog duurt voordat het nieuwe seizoen begint. Door elke keer het gebied opnieuw te enteren kan je dat versnellen.
Afrika Paprika
  maandag 5 maart 2007 @ 06:38:50 #72
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46931057
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:45 schreef peristilius het volgende:

[..]

Wilde het er nog bijzetten "zelfs Kuja was nog minder verwijfd".

Dit is Kuja?
Hmm. Ok. Nou eh... het zal aan de stem gelegen hebben denk ik wie er verwijfder was Ik vond Larsa (door de stem en de haren) gewoon een schattig klein meisje. Niet dat ik achteraf O verbaasd ben dat het een jongen is hoor, da's nou eenmaal een vage grens bij FF
L'Amour menaçant:
  maandag 5 maart 2007 @ 08:29:16 #73
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_46931501
Ik dacht ook dat Larsa een meiske was. Is ook maar een klein jongetje natuurlijk. En Kuja is niet verwijfd, hij heeft gewoon stijl

En wat de voiceacting betreft, komt denk ik gewoon omdat je japans niet zo makkelijk kan overzetten naar het engels. Ik neem tenminste aan dat ze in de vertaling niet alle animaties overnieuw hebben gerenderd, toegespitst om de engelse tongval. Verder vind ik het "acteren" eigenlijk nog best van hoog niveau, vergeleken met X (En X-2.... )
  maandag 5 maart 2007 @ 08:59:56 #74
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46931805
ik kijk advent childeren ook altijd met japanse spraak
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46932160
quote:
Op maandag 5 maart 2007 08:59 schreef Deacon_Tigra het volgende:
  maandag 5 maart 2007 @ 09:59:21 #76
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46932708
Ik ben net begonnen en zit in die waterway.
Maar ik kan nog steeds geen gambits instellen, en ik kan ook niks kopen in die gambit shop.
Wanneer kan ik gambits gebruiken?
pi_46932879
quote:
Op maandag 5 maart 2007 09:59 schreef Ixnay het volgende:
Ik ben net begonnen en zit in die waterway.
Maar ik kan nog steeds geen gambits instellen, en ik kan ook niks kopen in die gambit shop.
Wanneer kan ik gambits gebruiken?
Fran en Balthier moeten eerst joinen.
pi_46933190
Ik ben gisteren net aangekomen in Bur-Omisace. Vanavond even levellen om iedereen weer een beetje op een lijn te krijgen. Het gebied daarvoor is niet echt moeilijk. Helaas heb ik doordeweek zo weinig tijd...

Ik weet dat je het license board helemaal zelf kunt invullen zoals je wilt, maar maakt het iets uit wie welk wapen heeft? Dat de een met een bepaald wapen beter is dan de ander?
Mijn instellingen zijn nu als volgt:
Vaan: daggers, ninja zwaarden en zwaarden
Balthier: guns en spears
Fran: Bows(en verder vanalles wat)
Bash: Zwaarden, katana (die combo rate!!!) en axes
Ashe: Zwaarden, staves en bows
Penelo... tja, weinig nog, maar voornamelijk poles en maces.

Daarnaast kunnen ze allemaal in ieder geval een long range wapen gebruiken. Maar Vaan en Basch zijn toch mijn close combat vechters, de rest vaak wat meer naar achter. Sowieso heeft iedereen veel support en heal magicks, die zijn erg handig om de gambits in te stellen, en vooral Fran is mijn mage, met veel arcana en black magic(en de rest)

Overigens gebruik ik maar weinig technicks. Steal wel vaak om loot te krijgen, maar bijv first aid is later in het spel onhandig...kan je niks mee.

Staat het een beetje zo? kritieken altijd welkom(opbouwen dan he )

Tot nu toe nog weinig moeite gehad met eindbazen. Al merk ik wel dat mijn "ik laat gewoon quickenings los en dan lukt het wel"methode met beestjes van +40000 niet meer werkt.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:33:06 #79
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_46933400
quote:
Op maandag 5 maart 2007 08:59 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Daarbij is de engelse speech gewoon tergend slecht.. Dat doe je je ergste vijand nog niet aan.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  maandag 5 maart 2007 @ 10:52:19 #80
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46933853
ik had iedereen voornamelijk op swords staan

Met guns krijg je helemaal niet van die hoge attack points

Alleen balthier had long range , voor de rest deed ik magick attacks
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46934065
Ja magicks gebruik ik ook veel. Maar bijv nu met mijn Demonsbane en Kogarasumaru(Ik vind katana geweeeeldig!) werkt gewoon lomp aanvallen ook goed hoor

En ik vind een partymember met long range gewoon handig. Die controleert een beetje en met hem/haar als party leader heb je overzicht.

Ik zorg wel altijd dat ik de nieuwste magicks kan kopen. Vaak duurt het een tijdje voor ik nieuwe armor aanschaf.
pi_46934232
Ik gebruik ook voornamelijk swords. Verder is telekinesis (of zoiets) wel een handige tech tegen vliegende monsters foe:fly>telek. Ook 1000 needles is grappig met de gambit foe hp < 1000. Deze move doet 1000 dmg ongeacht de def van de tegenstander.

Verder is charge soms handig als je ethers wilt besparen.

Voor de rest heb ik ook nog geen andere handige tech gezien.

Op dit moment (ben nog niet zo heel ver) merk ik dat blackmagick erg handig is als de tegenstander weak is tegen een bepaalde soort magic, maar waarschijnlijk zullen de spells naarmate je vordert relatief steeds minder dmg doen. Zo gaat dat volgens mij vaak in FF...
pi_46934581
Waar(vanaf waar) kan je 1000 needles kopen? Die heb ik nog nergens kunnen vinden helaas...

Ik vind verschillende wapens gewoon leuk overigens Ze zien er mooi uit. En bijv guns doen evenveel schade, altijd. Die negeren defense gewoon. Best handig!
pi_46934644
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:23 schreef xienix84 het volgende:
Ik weet dat je het license board helemaal zelf kunt invullen zoals je wilt, maar maakt het iets uit wie welk wapen heeft? Dat de een met een bepaald wapen beter is dan de ander?
Nee, iedereen is even goed met elk wapen. Het enige wat wel raar is, is dat Fran en Balthier langzamer hun attack balk vullen als ze een boog of gun gebruiken dan de andere 4 characters.
Terwijl het spel dit als hun 'favoriete' wapen bestempelt.

Ninja Swords zijn eigenlijk maar alleen goed tegen monsters die niet tegen Dark element kunnen.

Staves en Rods gebruik ik zelf nooit, omdat ik liever wat meer attack power heb voor meer damage output als mijn healer niets te doen heeft.

Later ga ik denk ik een party gebruiken met 2 katana wielders en een ranged supporter.

Verder heeft Penelo nu 55% blockrate met haar shield.
Ik gebruik haar dus regelmatig om monsters te luren zodat zij die kan tanken.
Nu ik Decoy heb gaat dit een stuk makkelijker.
pi_46934840
Ik weet niet meer precies wanneer je 1000 needles kan kopen, maar ik was gisteren ook bij Bur en toen ik gisteren stopte met spelen had ik 1000 needles

Tot nu toe heb ik maar weinig wapens/armors gekocht, hollandse gierigheid he Soms doen normale monsters dan ook best veel schade...

Als ik een wapen vind dat echt beter is dan activeer ik dat vakje gewoon.
pi_46934846
Ik vind het ook altijd mooi hoe de namen van de wapens uit mythologie van de hele wereld afkomstig zijn(mijn voornaamste interesse naar katana natuurlijk).

Ik ga het ook zeker nog een keer spelen, dat weet ik nu al. Veel meer ontdekken, betere tactieken etc. Maar goed, eerst deze keer uitspelen.

(en natuurlijk leuk dat veel namen terugkomen, van armor en accesories, maar ook de namen van de Archadia fleet battleshipdingesen(Shiva, Ifrit etc.) en bijv Cid. Zitten er nog een Biggs en Wedge in trouwens?
pi_46934919
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:31 schreef xienix84 het volgende:
Zitten er nog een Biggs en Wedge in trouwens?
Die zitten er wel in, maar ik durf je niet te zeggen waar je ze ook al weer kon vinden.
pi_46934967
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:31 schreef Vaud het volgende:

Als ik een wapen vind dat echt beter is dan activeer ik dat vakje gewoon.
Ik denk dat dit de beste tactiek is. Ik deed dat dus niet en nu zit ik met veel licenses waar ik geen zak aan heb... Als je dan iets vind wat de moeite waard is, heb je wel meteen de LP"s
pi_46935091
Kan natuurlijk alleen maar als je weet waar alles zit. Volgens mij is het nog best lastig spelen als je niet zo'n faq gebruikt waar alle vakjes geopend zijn (is dan ook het enige hulpmiddel dat ik gebruik).

Biggs en wedge heten in ffxii Gibbs and Deweg, ze staan ergens in nalbina dacht ik
pi_46935624
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:36 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit de beste tactiek is. Ik deed dat dus niet en nu zit ik met veel licenses waar ik geen zak aan heb... Als je dan iets vind wat de moeite waard is, heb je wel meteen de LP"s
Je moet wel voor op dat moment nutteloze License openen, omdat je toch snel naar die Quickening vakjes wil.
Zelf gebruik ik mijn LP om eerst alle Augments te leren en natuurlijk de meeste White Magic en Green Magic.
pi_46936363
Ik ging zo op die cluckatrice op de Giza Plains hunten, hij hoort op de north bank te zitten, maar ik kan hem echt nergens vinden.
pi_46937159
Toffe game ..ben zo'n 10 uur onderweg nu.
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
  maandag 5 maart 2007 @ 13:03:59 #93
145074 Diablos79
pi_46937651
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:59 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Je moet wel voor op dat moment nutteloze License openen, omdat je toch snel naar die Quickening vakjes wil.
Zelf gebruik ik mijn LP om eerst alle Augments te leren en natuurlijk de meeste White Magic en Green Magic.
Als je eenmaal in Archades bent aangekomen dan gaat het hard met de LP, als je het slim doet. Je kan dan golden amulet kopen waardoor je dubbele LP krijgt. Denk dat velen het niet zullen doen maar ik houd alle karakters op dezelfde lvl's, zodat ze allemaal gelijk sterk zijn(heel handig bij latere gevechten). De 3 die ik op het moment niet gebruik geef ik alle 3 een golden amulet en dan loopt de LP lekker vol. En dan om de 5 lvl's up wissel ik van party en doe ik hetzelfde met de andere 3. Heb nu alle license boards helemaal vol
pi_46937776
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:21 schreef peristilius het volgende:
Ik ging zo op die cluckatrice op de Giza Plains hunten, hij hoort op de north bank te zitten, maar ik kan hem echt nergens vinden.
Je moet eerst alle monsters killen in The North Bank en dan even rezonen.
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:03 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Als je eenmaal in Archades bent aangekomen dan gaat het hard met de LP, als je het slim doet. Je kan dan golden amulet kopen waardoor je dubbele LP krijgt. Denk dat velen het niet zullen doen maar ik houd alle karakters op dezelfde lvl's, zodat ze allemaal gelijk sterk zijn(heel handig bij latere gevechten). De 3 die ik op het moment niet gebruik geef ik alle 3 een golden amulet en dan loopt de LP lekker vol. En dan om de 5 lvl's up wissel ik van party en doe ik hetzelfde met de andere 3. Heb nu alle license boards helemaal vol
Het probleem is dat ik altijd een geld probleem heb.
Zal vanavond weer eens wat monsters gaan chainen.
Zelf heb ik ook al mijn characters op hetzelfde lvl en ik probeer de equipment voor alle 6 ook redelijk up-to-date te houden. Golden Amulets koop ik later wel. Ik heb ze inmiddels al in de shop gezien.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:12:57 #95
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_46937920
ik heb gisteren die enorme kip dood gekregen de eerste keer dacht ik YES gelukt maar bleek dat die kuikens OOK dood moesten! 2e keer met 3 hp over wel gelukt!
  maandag 5 maart 2007 @ 13:18:45 #96
145074 Diablos79
pi_46938109
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:07 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Je moet eerst alle monsters killen in The North Bank en dan even rezonen.
[..]

Het probleem is dat ik altijd een geld probleem heb.
Zal vanavond weer eens wat monsters gaan chainen.
Zelf heb ik ook al mijn characters op hetzelfde lvl en ik probeer de equipment voor alle 6 ook redelijk up-to-date te houden. Golden Amulets koop ik later wel. Ik heb ze inmiddels al in de shop gezien.
In het begin had ook wel wat geld problemen. Ik heb dat opgelost door maar 3 characters equipment te geven. Je kan er toch maar met 3 tegelijk vechten. En als ik dan switch naar de andere party gewoon even equipment wisselen.

Zit nu met alle characters op lvl 75, gaat wel even duren voordat iedereen lvl 99 is.. Maar heb geloof ik wel een goede plek gevonden om te lvlen
pi_46938285
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:18 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

In het begin had ook wel wat geld problemen. Ik heb dat opgelost door maar 3 characters equipment te geven. Je kan er toch maar met 3 tegelijk vechten. En als ik dan switch naar de andere party gewoon even equipment wisselen.
Heb ik ook al aan zitten denken, maar ik wil toch minimaal dat iedereen de bodyarmor geupgrade heeft.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:24:35 #98
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46938307
Zit nu op lv 31 net voor de Stilshrine of Miriam , heb voor al mn chars 3 quickenings en ong alle augments, qua wapens heb ik Vaan op spears, Balthier op Guns en ninja swords , Fran op Bows en Katanas , Basch op Axes, Ashe op swords en Penelo op Staffs/Maces en alle magie op min lvl 3, heb al die huntermark geprobeerd in de waterway in Rabanastre, maar werd genadeloos afgesclacht dooe die water elemental die vlakbij die white ooze zat
  maandag 5 maart 2007 @ 13:26:32 #99
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46938368
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:18 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Zit nu met alle characters op lvl 75, gaat wel even duren voordat iedereen lvl 99 is.. Maar heb geloof ik wel een goede plek gevonden om te lvlen
bij die Windmills zitten van die grote ring monsters
daar krijg je echt een shitload aan Xp & Lp van , en dat in combie met een item van dubbel Lp of Xp

dacht dattie mills uiterst rechts van Phon Coast zaten

( Embroideret Tippet = Dubbel LP in Old Archadia )

Ik moet van mezelf in elk dorp/stad altijd het sterkste armour kopen........anders mag ik niet door van mezelf

Ik had mijn gehele party gelijk op geleveld tot level 50 ofzo,
Daarna alleen Vaan , Balthier & Bash door tot level 84

En dan de girls voor backup support

[ Bericht 6% gewijzigd door Deacon_Tigra op 05-03-2007 13:35:06 ]
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46938599
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Zit nu op lv 31 net voor de Stilshrine of Miriam , heb voor al mn chars 3 quickenings en ong alle augments, qua wapens heb ik Vaan op spears, Balthier op Guns en ninja swords , Fran op Bows en Katanas , Basch op Axes, Ashe op swords en Penelo op Staffs/Maces en alle magie op min lvl 3, heb al die huntermark geprobeerd in de waterway in Rabanastre, maar werd genadeloos afgesclacht dooe die water elemental die vlakbij die white ooze zat
Lvl 31 en net bij de Stillshrine? Ik vond de monsters daar op lvl 22 moeilijker dan de Boss zelf.
Inmiddels lvl 25 en in Silikawood.

Die White Mouse hunt is moeilijk ja, ik ga het vanavond weer even proberen nu ik Viking Coats kan kopen die mij water immune maken.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:36:38 #101
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46938693
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:33 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Lvl 31 en net bij de Stillshrine? Ik vond de monsters daar op lvl 22 moeilijker dan de Boss zelf.

Die White Mouse hunt is moeilijk ja, ik ga het vanavond weer even proberen nu ik Viking Coats kan kopen die mij water immune maken.
Achja, ik heb heel veel geloot enzo zelfs wat rare monsters tegengekomen en al mn armour/spells/technicks/magick optimaal gehouden, was al in die shrine geweest en vond die stenen monsters ook verbazend makkelijk, zal wel door het hoge level komen dan
pi_46939164
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Achja, ik heb heel veel geloot enzo zelfs wat rare monsters tegengekomen en al mn armour/spells/technicks/magick optimaal gehouden, was al in die shrine geweest en vond die stenen monsters ook verbazend makkelijk, zal wel door het hoge level komen dan
Ik heb alleen nog maar monsters zitten chainen op mijn armor en magic up-to-date te houden.
pi_46941096
Bij die windmills, waar is dat? Of pas veel later in het spel?

Ik heb in de Henne Mines al wat golden amulets gevonden wat erg handig is mbt LP's.

Nu net voor Bur-Omisace ben met drie main members level 29, de rest rond de 20(en penelo 13 ) Dus zit wel goed denk ik.
  maandag 5 maart 2007 @ 14:51:46 #104
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46941236
volgens mij was het bij Phon Coast en dan heeeeleemaal rechts..tot je niet verder kan.

let wel...volgens mij had je een chocobo nodig

maar is alweer eventjes geleden
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46941338
Wat heb je eigenlijk aan chains? Ik zie af en toe chain in beeld verschijnen, maar weet eigenlijk niet precies hoe ik dat doe en wat ik er aan heb.
  maandag 5 maart 2007 @ 14:57:45 #106
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46941414
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:52 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ik heb alleen nog maar monsters zitten chainen op mijn armor en magic up-to-date te houden.
tsja zodra ik bij de Rainwall Tomb was ging het bij mij niet zo goed meer qua chains, maar gelukkig zijn er vanaf dat moment genoeg monsters die waardevolle loot laten vallen, dus maakten die chains mij ook niet zoveel meer uit en is mijn langste 20 geweest ofzo(de Wu's op Ozmone plains en die panthers aan het begin van de jungle)
  maandag 5 maart 2007 @ 14:59:51 #107
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46941489
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:55 schreef peristilius het volgende:
Wat heb je eigenlijk aan chains? Ik zie af en toe chain in beeld verschijnen, maar weet eigenlijk niet precies hoe ik dat doe en wat ik er aan heb.
hoe hoger je chain is, hoe waarschijnlijker het is dat monsters loot droppen en naarmate de chain langer word laten ze ook meer loot achter en caak in grotere hoeveelheid, voor de rest krijg je een poppetje in je pirates den als je een chain van 50 hebt voor zover dat wat extra toevoegt.
pi_46941545
Die Wu's heb ik ook gechained. Ging wel goed en daar een heel mooi zwaardje aan over gehouden.

Chains zijn wel handig. Je krijgt chains door hetzelfde soort monster achter elkaar te killen. Dus 10x achter elkaar een wolf ofzo is een chain van 10. Je hebt chainlevels(10, 50, 100 ofzo? ik weet het niet precies) en bij elk level laten ze meer/betere loot vallen en kan je dus meer geld verdienen.
pi_46943350
Ah, okee.

Mijn hoogste chain tot nu toe is 28 volgens mij.
  maandag 5 maart 2007 @ 16:01:48 #110
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46943725
mijn hoogste ergens rond de 350 , maar dat was vrij nutteloos achteraf gezien
pi_46943816
Chain lvl stijgt ook sneller als je geen loot oppakt.
pi_46946121
Heb d'r inmiddels 40 uurtjes op zitten. Adrammelch heb ik gePwned, ik heb alle beschikbare hoop Hunts afgemaakt waardoor ik best wel rijk ben geworden en ik doe nu grofweg zo'n 2500 damage met een normale attack.

In het Zenitan Caverns (of zoiets) gedeelte dat je in kunt komen via de Osmose Plains kun je Mallificents killen die elk zo'n 800+ EXP opleveren, ook zit er een eindje verderop zo'n groot schildpaddenbeest die Aged Turtle Shells laat gvallen (verkopen voor 800+ Gil), een hoop EXP geeft en 4 LP geeft. Ook kan ik nu die Elementals killen, ook goed voor maar liefst 1600+ EXP en 4 LP. Nog een hele goeie training spot is het meest zuidelijke deel van de Jungle. Daar blijven constant Dark Skeletons uit de grond schieten die je elk voor maar liefst 900+ EXP kunt Pwnen (vaak met 4`en tegenlijk) en ze laten ook vaak sturdy bones vallen die je weer kunt sellen voor ongeveer 400 Gil.

Het valt me overigens ook op dat wanneer je bij een nieuwe shop komt, je vaak nieuwe wapens/armor kunt kopen. Ga je daarna een tijdje rondrennen en monsters Pwnen, dan heeft die shop vaak nieuwe dingen.

Wat me tot nu toe erg irriteert zijn de vaak herhaaldelijke achtergrondtracks die je hoort in bepaalde levels. Sommige zijn echt heel kort dus die 'repeaten' heel vaak.

Verder toch nog een prachtig spel en nog steeds hartstikke verslaafd.
  maandag 5 maart 2007 @ 17:13:41 #113
145074 Diablos79
pi_46946806
Toch vind ik het een beetje jammer dat niet ieder character specifiek zijn eigen wapens heeft en dat er geen ultime wapens zijn die echt character gebonden zijn. Ook had ik liever gehad dat je voor de eindbazen en mophunt EXP had gekregen dan alleen LP. Was denk ik wel een stuk handiger geweest voor het lvlen, want na lvl 70 begint het toch aardig moeizaam te worden.
pi_46946858
Ja, dat je geen EXP voor bosses krijgt irriteerde me ook al. Maar toch, op latere hunts krijg je vaak meer dan 50 LP en dat loont zich dan wel weer.
  maandag 5 maart 2007 @ 17:19:15 #115
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_46947003
Ik zit in die jungle en word helemaal afgemaakt door die dino's . Roept dat klote beest eeneens een status effect spell op waardoor me halve team meteen onspeelbaar is.

Ik moet denk ik maar gaan grinden
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  maandag 5 maart 2007 @ 17:23:10 #116
145074 Diablos79
pi_46947164
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:15 schreef Tuvai.net het volgende:
Ja, dat je geen EXP voor bosses krijgt irriteerde me ook al. Maar toch, op latere hunts krijg je vaak meer dan 50 LP en dat loont zich dan wel weer.
Klopt, alleen heb je niet veel meer aan LP als je license board al vol zit , dus vandaar toch liever EXP gehad.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:16:09 #117
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46949142
ik weet wel dat er een ring was ofzo voor dubbel XP

maar ben de naam even kwijt
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  maandag 5 maart 2007 @ 18:23:15 #118
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_46949392
Vrijdagnacht ben ik aan dit spel begonnen en ik heb er nu al 35 uur netto speeltijd op zitten
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_46949581
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:13 schreef Diablos79 het volgende:
Toch vind ik het een beetje jammer dat niet ieder character specifiek zijn eigen wapens heeft en dat er geen ultime wapens zijn die echt character gebonden zijn. Ook had ik liever gehad dat je voor de eindbazen en mophunt EXP had gekregen dan alleen LP. Was denk ik wel een stuk handiger geweest voor het lvlen, want na lvl 70 begint het toch aardig moeizaam te worden.
Geen ultimate weapons?!?
pi_46950147
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:29 schreef Cid het volgende:

[..]

Geen ultimate weapons?!?
Die zijn er wel hoor.
pi_46950210
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:16 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik weet wel dat er een ring was ofzo voor dubbel XP

maar ben de naam even kwijt
Golden armlet Ik heb ze, een hele zooi

En geen ultimate weapons? Je hebt toch wel van ieder soort wapen een versie met een eigen naam die heeel veeel LP kost? Zijn dat geen ultimate weapons dan?
  maandag 5 maart 2007 @ 18:53:04 #122
145074 Diablos79
pi_46950232
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:29 schreef Cid het volgende:

[..]

Geen ultimate weapons?!?
Ja ze zijn er wel, maar niet character gebonden.. Ik vind het toffer als ieder zijn eigen soort wapens heeft.
pi_46950301
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:52 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Golden armlet Ik heb ze, een hele zooi

En geen ultimate weapons? Je hebt toch wel van ieder soort wapen een versie met een eigen naam die heeel veeel LP kost? Zijn dat geen ultimate weapons dan?
Golden Armlet is voor LP, Embroidered Tippet is voor XP.
pi_46952379
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:50 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Die zijn er wel hoor.
pi_46953584
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:54 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Golden Armlet is voor LP, Embroidered Tippet is voor XP.
Ah ok, dat bedoelde ik ja...
  maandag 5 maart 2007 @ 20:19:10 #126
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46953837
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:12 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Ah ok, dat bedoelde ik ja...
ja precies

golden armlet dat was het

Overigens zijn er idd een paar Ultimate sterkste wapens

alleen die kan je alleen krijgen als je op sommige plekken een paar schatkisten niet hebt geopend

en een x raden wie dat wel heeft gedaan
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46954143
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:23 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Klopt, alleen heb je niet veel meer aan LP als je license board al vol zit , dus vandaar toch liever EXP gehad.
Mwah, ik zit nu na een uurtje of 40 nog niet aan de helft van het License board, dus dat zal nog wel meevallen. Vooral ook vanwege het feit dat de 'uithoekjes' vaak meer LP kosten.
  maandag 5 maart 2007 @ 20:27:34 #128
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46954203
ik had hem pas bij 118 uur vol

iedereen

overigens zitten er ook hele nutteloze dingen bij , of weapons die helemaal niet zo'n hoge attack waarde hebben

maarja..hij moet vol he
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46954283
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:19 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

alleen die kan je alleen krijgen als je op sommige plekken een paar schatkisten niet hebt geopend
Da's kudt.

Dat gedoe met die chests vind ik af en toe ook rete irritant. Ik zou het leuker hebben gevonden als alle kisten gewoon elke keer hetzelfde zouden bevatten en zo. Nu zit je vaker 10 keer dezelfde chest te proberen voordat je er wat fatsoenlijks uit krijgt.

Ik was in Raithwalls tomb op een gegeven moment de tel vergeten van hoe vaak ik die kist war Demonsbane in zat heb moeten openen.
pi_46954382
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:27 schreef Deacon_Tigra het volgende:

iedereen

overigens zitten er ook hele nutteloze dingen bij , of weapons die helemaal niet zo'n hoge attack waarde hebben

maarja..hij moet vol he
Ik heb tot nu toe al een paar keer tussendoor flink wat uurtjes liggen levellen. Vooral in de jungle met die Dark Skeletons wat ik eerder al poste, niet alleen voor LP maar ook voor EXP.
  maandag 5 maart 2007 @ 20:32:24 #131
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46954406
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:29 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Da's kudt.

Dat gedoe met die chests vind ik af en toe ook rete irritant. Ik zou het leuker hebben gevonden als alle kisten gewoon elke keer hetzelfde zouden bevatten en zo. Nu zit je vaker 10 keer dezelfde chest te proberen voordat je er wat fatsoenlijks uit krijgt.

Ik was in Raithwalls tomb op een gegeven moment de tel vergeten van hoe vaak ik die kist war Demonsbane in zat heb moeten openen.
yup

het gaat om een paar kisten in Rabanastre en een stuk of 4 kisten bij Phon Coast

Die laatste liggen in formatie van 15 stuks ofzo

En die waren echt aan het roepen....Open mij, Open mij
Wie verwacht dat nou ,dat je dan niet meer het sterkste wapen kan krijgen

En ook nergens een aanwijzing ofzo moest het in de Guide lezen
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  maandag 5 maart 2007 @ 22:48:56 #132
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46960067
Ik speel het de eerste keer zonder guide. Tweede keer met guide, als ik daar tijd voor heb.

Ben nog niet zo lang bezig.
Het verhaal begint los te komen. Heb inmiddels gambits, wat een systeem.

Maar een minpunt vind ik dat licence board, daar had ik heel wat anders van voorgesteld.
Erg klein allemaal, niet zo uitgebreid als de Sphere Grid. Ik hoop dat het verandert, of dat het groter wordt wanneer je levelt.
  maandag 5 maart 2007 @ 22:50:34 #133
145074 Diablos79
pi_46960122
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:27 schreef Deacon_Tigra het volgende:

iedereen

maarja..hij moet vol he
Ik had hem na 79 uur vol

Met zo'n gold amulet gaat dat heel vlot(als je die aan de party geeft die op dat moment niet actief is).

Nu maar lvlen om iedereen lvl 99 te maken. Dat gaat denk nog wel 20 uur duren...
pi_46961123
Vanavond de hele avond Silver Lobos zitten chainen in Phon Coast, na alles verkocht te hebben kwam ik uit op 120k. Direct alles uitgegeven aan betere armor en wapens.

Aan de nieuwe magic kwam ik nog niet eens toe.
  maandag 5 maart 2007 @ 23:21:20 #135
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_46961145
Hmm, ik zit pas op de 15 uur, dus dat gaat nog wel even duren. En das mooi ook, want om hem nu in een week uitgespeeld te hebben...enfin, ik ben er vandaag nog niet aan toegekomen, lange dag gehad, doodmoe, maar ik ga nu toch even de Nam-Yensa Sandsea doorkruisen...

Overigens toch jammer dat er een max zit aan het level, dat je niet ongelimiteerd sterk kon worden zoals bij X. Niet dat ik ooit de tijd heb gevonden om ook maar iemand in de FF reeks tot level 99 te brengen, maar toch
pi_46961291
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:21 schreef Scylla het volgende:
Hmm, ik zit pas op de 15 uur, dus dat gaat nog wel even duren. En das mooi ook, want om hem nu in een week uitgespeeld te hebben...enfin, ik ben er vandaag nog niet aan toegekomen, lange dag gehad, doodmoe, maar ik ga nu toch even de Nam-Yensa Sandsea doorkruisen...

Overigens toch jammer dat er een max zit aan het level, dat je niet ongelimiteerd sterk kon worden zoals bij X. Niet dat ik ooit de tijd heb gevonden om ook maar iemand in de FF reeks tot level 99 te brengen, maar toch
Bij FF 10 was de limiet bereikt als je max stats had van 255.
  maandag 5 maart 2007 @ 23:44:35 #137
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_46961874
Vandaag Raithwalls tomb doorlopen, inclusief het verslaan van de twee Demon Walls. Mijn karakters waren leven 19/20, en dan zijn de overige tegenstanders wel een eitje.

Het valt mij ook op dat als je een beetje levelt het License Board onzettend snel vol raakt. Bij Final Fantasy X heeft het mij indertijd een hoop moeite gekost om een flink deel van het Sphere Grid te doorlopen. Van wat ik nu zo zie en hoor, moet ik het License Board nu wel vol krijgen.

Overigens vind ik Balthier een heerlijke droogkloot. Ik zit altijd wel met een grijns op mijn gezicht bij zijn uitspraken.
pi_46962104
Heerlijke game, vandaag nog 4 uur extra op de teller gezet Is er trouwens een soort van "taunt" ability, aangezien je nu kan rond lopen tijdens gevechten is het handig als je een monster op een bepaald iemand kan laten focussen
pi_46962177
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:53 schreef Cid het volgende:
Heerlijke game, vandaag nog 4 uur extra op de teller gezet Is er trouwens een soort van "taunt" ability, aangezien je nu kan rond lopen tijdens gevechten is het handig als je een monster op een bepaald iemand kan laten focussen
Later krijg je de spell Decoy, deze lured alle monsters op de character waar je decoy op cast.
Decoy+Reverse vind ik toch wel een van de leukere combo's. Alleen moet je uitkijken dat je die ene character niet healed als die onder reverse status is.
pi_46962233
Haha inderdaad! Kan niet wachten in ieder geval! Morgen maar weer verder
  dinsdag 6 maart 2007 @ 00:03:26 #141
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_46962347
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:44 schreef AirwiN het volgende:
Vandaag Raithwalls tomb doorlopen, inclusief het verslaan van de twee Demon Walls. Mijn karakters waren leven 19/20, en dan zijn de overige tegenstanders wel een eitje.

Het valt mij ook op dat als je een beetje levelt het License Board onzettend snel vol raakt. Bij Final Fantasy X heeft het mij indertijd een hoop moeite gekost om een flink deel van het Sphere Grid te doorlopen. Van wat ik nu zo zie en hoor, moet ik het License Board nu wel vol krijgen.

Overigens vind ik Balthier een heerlijke droogkloot. Ik zit altijd wel met een grijns op mijn gezicht bij zijn uitspraken.
Ik hoop niet dat je de demonspane (zwaard, attack +59) over het hoofd gezien hebt daar? Ik zat toen al op level 23/24 btw.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 6 maart 2007 @ 00:19:19 #142
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_46962706
Hmprf. Kut Garuda, daar bij het begin van die Tomb...morgen nog maar eens proberen. Of zo nog even
pi_46964226
Eigenlijk heeft het hele battlesysteem wel heel veel weg van dat van KotOR.
pi_46966039
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 00:03 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je de demonspane (zwaard, attack +59) over het hoofd gezien hebt daar? Ik zat toen al op level 23/24 btw.
Na 20+ keer resetten had ik daar geen zin meer in Echt irri dat random gedoe....
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:44 schreef AirwiN het volgende:
Ik vond het doorlopen van de Sphere Grid niet eens zo moeilijk, alleen het clearen en het verkrijgen van de juiste stat+4 duurde 100+uur
pi_46966174
En het license board wordt een stuk langzamer naarmate je verder komt. Dan duurt het wel even voor je een nieuwe license kan aanschaffen.

Ik moet zo ook maar eens gaan chainen. Ik zit nog steeds bij Bur Omisace, gisteren niet kunnen spelen. Waar zou de beste manier zijn om nu te gaan chainen/exp te verdienen etc?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:22:44 #146
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46968907
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:33 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

2 quickenings waren genoeg

Gisteravond die White Mouse verslagen, ging zeker een stuk makkelijker met die viking coats en Fira
pi_46973528
Ik vind die Quickenings maar kut. Ik heb er wel eens grandioze chains tussen zitten van 8 of meer hits. maar het is allemaal veel te random. Je hebt niet altijd het geluk dat je snel kunt doordrukken zonder de hele tijd op R2 te rammen, en de damage is ook nog eens vaak random. Sowieso dat héél je MP balkje leeg raakt is kudt.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:06:16 #148
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46973918
Ik had na 4 uur al Firaga, Thundaga en Blizzaga op m'n Licence Board.
Lame systeem vind ik persoonlijk.
pi_46973949
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:06 schreef Ixnay het volgende:
Ik had na 4 uur al Firaga, Thundaga en Blizzaga op m'n Licence Board.
Lame systeem vind ik persoonlijk.
Heb je veel aan zonder de spells te kopen.
pi_46974830
Dat vind ik echt geweldig, dat je iedere spell maar 1 keer hoeft te kopen
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:25:01 #151
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46981674
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:07 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46982916
Ik ben 35 uur onderweg, level 33 ofzo en net klaar bij Bur-omisace. Ik moet volgens het verhaal richting salikawood. Maar eerst wil ik wat marks doen, goed levellen etc. Dat moet wel lukken. Overigens, erg goed idee, die dark skeletons! Die geven veel exp. LP heb ik ook nodig maar is weinig probleem met gold armlets.

Voor de paarden in Zertanine caves ben ik nog niet sterk genoeg. Die maken me helemaal af(eentje gaat nog, maar er zijn er altijd meer).

Overigens vind ik het geen moeilijk spel. Die judges zien er stoer en sterk uit(ze doen me een beetje denken aan de shinigami van de japanse anime bleach, ieder met een eigen wapen en krachten etc) maar zijn echt niet sterk. De stilshrine was ook niet moeilijk. En ik heb net de mark Ixtab gedaan en dat was pas echt een lachertje...

Maar goed, vanavond en misschien morgen nog even doorlevellen. Ik heb gil en exp. nodig. Waar kan dat op het moment het best? Is dat toch daar bij die skeletons vlakbij Feywood?

Ik vind het LP systeem wel leuk. Niet ontzettend uitgebreid maar aan de andere kant is er wel veel meer vrijheid die bij eerdere delen minder was. En idd kan je wel de licenses kopen, maar gebruiken kan je t toch niet... soms wel jammer...
pi_46984261
Vandaag FFXII gekregen van mijn vrouw vanaaf of morgen beginnen weet echt niks van XII af dus ben benieuwd Heb nu 6 tot en met 10 en 10-2 (uit)gespeeld
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:41:25 #154
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46986807
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:07 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Maar wanneer je die kunt kopen heeft iedereen natuurlijk die spells al op het licence board.
pi_46987497
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:41 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Maar wanneer je die kunt kopen heeft iedereen natuurlijk die spells al op het licence board.
Beter dat je de hoge lvl spells snel kan unlocken dan dat je er een omweg voor moet maken naar de uithoeken van het License Board.

Ik heb zelf Renew al een aantal uur unlocked, om bij een Quickening te komen. Ik gok dat ik Renew pas tegen het eind van het spel krijg en dit boeit me nou helemaal niks. Curaga doet het op dit lvl nog goed genoeg.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:58:18 #156
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46987607
ik had eerst al die 200 + 500 HP licenses

daarna Cura , Curaga , Curaja

Toen alle white & black mages , en zo door
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46989545
Godver... Heb ik me ps2 geinstalled enzo (stond bij me vader) we hadden een oude ps1 controller aangesloten (met dual shock) want die van de ps2 doet het niet meer.. Ondersteunt FFXII niet de oude dual shock 1 controller niet.. Kutzooi.. morgen maar nieuwe controller halen.. werken 3rd party controllers ook? heb geen zin om 33 euro uit te geven aan een controller alleen voor FFXII als er eentje van een tientje ook werkt..
pi_46989938
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:55 schreef torn_Machina het volgende:

[..]
He, ik snap er niks meer van. Ik had eerst een aantal van die skeletten gevonden in de jungle, waar jij het over had... maar ik ben er nu weer en kan ze niet vinden... Ik heb toen niet echt opgelet waar ze zitten... waar zijn die dingen ergens? Welk deel? Ik kom nu alleen coeurls en hellhounds tegen... die vind ik niks.
pi_46990260
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:44 schreef xienix84 het volgende:

[..]

He, ik snap er niks meer van. Ik had eerst een aantal van die skeletten gevonden in de jungle, waar jij het over had... maar ik ben er nu weer en kan ze niet vinden... Ik heb toen niet echt opgelet waar ze zitten... waar zijn die dingen ergens? Welk deel? Ik kom nu alleen coeurls en hellhounds tegen... die vind ik niks.
Ik heb alleen skeletjes gezien in het zuiderlijke deel van de jungle, de laatste map voor The Feywood ingang.

Je kunt beter voor snel LP farmen naar Ogir-Yensa Sandsea gaan. Die Ogir-Yensa zijn makkelijk te killen en ik had gister in een uur een chain van 300+, samen met golden armlet maakt dit 600 LP.
pi_46990342
Ik twijfel echt om hem te gaan halen!
Heb vanaf deel 6 t/m 10 en X-2 grotendeels (uit) gespeeld.
Begin ook een beetje uitgekeken op WoW te worden, ohhh de twijfel
Built for Speed
pi_46990426
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:54 schreef HansvanOchten het volgende:
Ik twijfel echt om hem te gaan halen!
Heb vanaf deel 6 t/m 10 en X-2 grotendeels (uit) gespeeld.
Begin ook een beetje uitgekeken op WoW te worden, ohhh de twijfel
Twijfelen is er niet bij. Het is kopen of niet.

Trouwens ik vind de Malboro's in dit dit spel best tof. Vooral die met een kroontje en grote snor.
Alleen jammer dat ze nu zo klein zijn.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:57:28 #162
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46990491
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:56 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  dinsdag 6 maart 2007 @ 21:12:43 #163
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46991024
Waarom wordt magic ineens als magick geschreven?
pi_46991426
Omg, zit ik in Sochen Cave Palace, krijg ik een boss fight tegen 5 mandragora monsters. Die beesten meppen mij voor 1k damage en ik heb het beste armor tot nu toe.
Even kijken of ze tegen een goede quickening chain kunnen.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 21:23:47 #165
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46991443
Final Fantasy taal .

je weet wel

Fiends , Machina , Magick enzo

@Torn , probeer er eentje af te zonderen in een hoekje een voor een

ik had de gambit "attack all foe's" uitstaan,dus alleen aanvallen wie Vaan aanviel
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46991596
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:23 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Final Fantasy taal .

je weet wel

Fiends , Machina , Magick enzo

@Torn , probeer er eentje af te zonderen in een hoekje een voor een

ik had de gambit "attack all foe's" uitstaan,dus alleen aanvallen wie Vaan aanviel
Ben ik ook mee bezig, maar de rest van de groep komt er later ook aan en gaat zich er mee bemoeien.
We proberen wel wat, anders moet ik maar weer lvlen ben ook nog maar lvl 27.

Ok, ze zijn dood. Kleine ettertjes dat het waren.

[ Bericht 8% gewijzigd door torn_Machina op 06-03-2007 21:45:04 ]
pi_46992520
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:52 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ik heb alleen skeletjes gezien in het zuiderlijke deel van de jungle, de laatste map voor The Feywood ingang.

Je kunt beter voor snel LP farmen naar Ogir-Yensa Sandsea gaan. Die Ogir-Yensa zijn makkelijk te killen en ik had gister in een uur een chain van 300+, samen met golden armlet maakt dit 600 LP.
Dankje, maar ik heb dus exp. nodig En de Zertinan caves, daar ben ik niet sterk genoeg voor(tenminste niet voor die paarden bij de Ozmone plains ingang...
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:56:18 #168
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46995999
Ik heb alle final fantasys, ik ben een god van final fantasy en final fantasy is ook mijn god...
maar wtf..
Final fantasy 12 doet zo gigantisch onder met de muziek en er is totaal geen diepgang in het verhaal, de characters worden amper tot niet uitgediept en de meeste gebieden lijken op elkaar, het is of woestijn(zonodig regen), of bos of berg(zonodig met ijs), en alle dungeons zijn 1: donker en 2:saai
De muziek lijkt allemaal op elkaar, geen enkel deuntje is bijwegdroombaar, alles klinkt alsof je naar lord of the rings kijkt, of hans zimmer de muziek gemaakt heeft, allemaal orchesta muziek allemaal afgevlakt en net als het verhaal zonder diepgang
Het enige wat tof is aan FF12 is de gameplay, verder is final fantasy 9 zelfs nog beter (en ik vond final fantasy 9 klote, nobuo uematsu...waarom ben je vertrokken...zonder jou is final fantasy dood)
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 23:29:02 #169
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_46997745
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:56 schreef Daniel.J het volgende:
Ik heb alle final fantasys, ik ben een god van final fantasy en final fantasy is ook mijn god...
maar wtf..
Final fantasy 12 doet zo gigantisch onder met de muziek en er is totaal geen diepgang in het verhaal, de characters worden amper tot niet uitgediept en de meeste gebieden lijken op elkaar, het is of woestijn(zonodig regen), of bos of berg(zonodig met ijs), en alle dungeons zijn 1: donker en 2:saai
De muziek lijkt allemaal op elkaar, geen enkel deuntje is bijwegdroombaar, alles klinkt alsof je naar lord of the rings kijkt, of hans zimmer de muziek gemaakt heeft, allemaal orchesta muziek allemaal afgevlakt en net als het verhaal zonder diepgang
Het enige wat tof is aan FF12 is de gameplay, verder is final fantasy 9 zelfs nog beter (en ik vond final fantasy 9 klote, nobuo uematsu...waarom ben je vertrokken...zonder jou is final fantasy dood)
kom kom, overdrijven is ook een kunst. De meeste mensen hier vinden hem blijkbaar wel leuk. Mja smaken verschillen
Ik kan je aanraden om de trailers te bekijken van FFXIII en FFvsXIII, dan gaat je humeur wel weer omhoog
  woensdag 7 maart 2007 @ 00:36:42 #170
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47000795
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:29 schreef Champloo het volgende:

[..]

kom kom, overdrijven is ook een kunst. De meeste mensen hier vinden hem blijkbaar wel leuk. Mja smaken verschillen
Ik kan je aanraden om de trailers te bekijken van FFXIII en FFvsXIII, dan gaat je humeur wel weer omhoog
Heb ik al gezien, maar toen ik het nieuws las dat VsXIII een shooter gaat worden zoals cerberus 'ala Kingdom Hearts daalde mijn humeur door mn laminaat heen en raakte het een waterleiding waardoor nu heel de buurt Flans aan het bevechten is buiten, moment ik moet even iemand curen...brb
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:03:12 #171
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47004730
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:56 schreef Daniel.J het volgende:
maar wtf..
Ik moet zeggen dat me bij FF VII, FF VIII, FF X en FF X-2 de muziek me nooit is opgevallen
Ik speel dan ook niet voor de muziek. Dan zet ik wel een ceedeetje op
L'Amour menaçant:
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:29:50 #172
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47004959
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:23 schreef torn_Machina het volgende:
Omg, zit ik in Sochen Cave Palace, krijg ik een boss fight tegen 5 mandragora monsters. Die beesten meppen mij voor 1k damage en ik heb het beste armor tot nu toe.
Even kijken of ze tegen een goede quickening chain kunnen.
Je moet ff wachten tot er 3 of 4 tegelijkertijd bijelkaar hangen, dan maak je een tering grote chain en met n beetje geluk zijn er direct 4 dood, zo deed ik het bij mij leefde er nog 1 van, dus ik moest er nog 3 mollen maar met wat gestatusheal en doorbeuken op, soms even wegrennen want die beesten rennen ook veel heen en weer dus targetten je niet altijd werkte goed..

Baas waar ik de meeste moeite mee had was trouwens zon fantoom baas ook in sochen cave palace geloof ik, verdomme wat was dat ding irritant, gaat ie zichzelf multiplyen en alleen de vorm met een klein beetje myst om zich heen (wat heel moeilijk opvalt als je niet manual commands geeft en het spel dus stil laat staan in het command scherm) is damagable, maar de pest is dat al zn vormen je damagen, spells kunnen casten, en constant teleporteren... klote baas.
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:35:34 #173
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47005021
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:03 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat me bij FF VII, FF VIII, FF X en FF X-2 de muziek me nooit is opgevallen
Ik speel dan ook niet voor de muziek. Dan zet ik wel een ceedeetje op
In final fantasy 7 is je de muziek nooit opgevallen?!?!
right..

Noujai k heb dan ook een emotionele band met final fantasy 7 omdat het het laatste en 'enige final fantasy' spel is wat ik met mn vader samen heb gespeeld, in die tijd zat ik nog in een internaat en op verlof was ik het ene weekend bij moeder, andere bij vader.. en bij vader was final fantasy en de sfeer bij hem gewoon één, nu hij niet meer leeft is dit nog sterker, ik associeer die muziek met die herinneringen.

Maar dan nog, vooral FF6 tot en met 9 heeft geweldige muziek, uberhaupt "Judgement day" (laatste dungeon in FF7) en de bekende sephiroth theme..., en van final fantasy 6 de complete Kefka symfonie, ge-wel-dig, uit 8 zijn de meeste nummers heerlijk maar vooral "maybe im a lion" (bij Griever) en het nummer van ultimecia's final form en bij 9 het nummer van het gevecht in de opera in het begin, en het nummer van Kuja.., het nummer van de eindbaas (naam even kwijt)
Ach zowat alle muziek van die spellen is top..

Final fantasy 1 tot en met 5 kun je veel invloeden over en weer horen van Chrono trigger overigens (ook een GENIAAL spel)

Ik kan mij niet voorstellen dat de muziek uit die spellen iemand niet opvalt...
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:36:58 #174
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47005039
Ik heb nu even "Judgement day" opgezet en alleen dat nummer al..zelfs met dit 8bit geluid overtreft het alle muziek in heel final fantasy 12.

en interrupted by the fireworks (dat nummer heb ik de grootste band mee trouwens maar dat terzijde)
Is onbeschrijvelijk qua vergelijking, het verbleekt heel final fantasy 12 gewoon...wat een klere spel is deel 12 eigenlijk ook, gemold door het ontbreken van nobuo....,sad.
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:47:01 #175
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47005171
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:49 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Dankje, maar ik heb dus exp. nodig En de Zertinan caves, daar ben ik niet sterk genoeg voor(tenminste niet voor die paarden bij de Ozmone plains ingang...
Mallicants, die moet je gewoon hard ganken dan gaan ze snel neer, je kunt het beste even een tijdje sparen en wat marks afwerken, tot je een hoge rank heb en dan in de bazaar een "Nipahoala" oid kopen...
Dan equip je die en gebruik je chrono's tears of remedys op de mallicants (L1 drukken)
Die wrecken die beesten compleet dan en dan zijn ze sitting ducks, kijk wel uit verderop in de gang er spawned daar een headless rare game die op lagere levels behoorlijk sterk is, maar ik denk niet dat je zover de zertinan caves in zal gaan, je kan wss de silicon turtle nog niet aan.
En ga nooit naar het midden van de zertinan caves zolang je nog een laag level hebt, daar zit een esper en die kicked je reet als je geen sterke aanvalskracht hebt want er spawnen overal zombie beesten bij dat figuur (een of andere steenbokdinges ff naam kwijt) en die zijn best sterk.

Maar iig op lage levels kun je op die manier de mallicants makkelijk aan, en anders raad ik je aan om aan de lopende band de Wu beesten kapot te meppen bij de mines in de buurt (zit ook een blauw savecrystal)
Lopen ook van die weerwolf achtige beesten rond en vaak Chocobos, als je het pad naar beneden loopt spawnt er een grote witte wyvern en een bullcrock, beiden rare games (ik kwam ze beiden tegelijk tegen zelfs, en heb ze gepwnt :p )
Maar dat is het beste om even wat aan te sterken.

Wanneer je bij Giruvegan bent kun je het beste een lange tijd op de Behemots en die mantis beesten hunten (kijk wel uit dat ze elkaar niet cannibalisen dan ben je fuxed, en als je een rare game golem tegenkomt probeer dat beest dan af te zonderen, ik werd zwaar geganked (heb ze wel allemaal gemold daarniet van maar ik ben nu eenmaal de pwwnnn met final fantasy.)
Later in het spel (wanneer je in een havenstadje bent en de pharos in kan, raad ik je aan om heel lang op het de steppe te hunten, daar lopen Shieldwyrms en Adamantites rond die veel exp en goeie loot geven, ze aan de lopende band bejatten met thief cuffs en ze vervolgens poachen brengt je in no time 200k op oid..

Ik heb geen spoilers toegevoegd, het gaat enkel om goeie hunt plekken.
pi_47005205
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:47 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Mallicants, die moet je gewoon hard ganken dan gaan ze snel neer, je kunt het beste even een tijdje sparen en wat marks afwerken, tot je een hoge rank heb en dan in de bazaar een "Nipahoala" oid kopen...
Dankjewel! Maar wat is Ganken En die Nipahoala is toch dat je automatische reverse doet toch?
pi_47005245
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:56 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Trouwens ik vind de Malboro's in dit dit spel best tof. Vooral die met een kroontje en grote snor.
Alleen jammer dat ze nu zo klein zijn.
Het is dat Vaan zo aandoet als een natte gay...
Maar misschien dat ik het toch ga wagen
Built for Speed
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:13:23 #178
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47005626
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:49 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Dankjewel! Maar wat is Ganken En die Nipahoala is toch dat je automatische reverse doet toch?
Nope, een nipahoala (weet niet of ik het goed spel maar het lijkt er iig op) is een accesoire waarmee je statushelende items het tegenovergestelde effect geeft met andere woorden, een chrono's tear cured "stop" maar met nihap equiped inflict het juist stop op de vijand als je tenminste de tear op de vijand gooit dan..
Met Remedys inflict je alle status effects waar iets niet immuun voor is, een hele grote hulp bij veel marks en bazen (de meeste laatste bazen zijn immuun voor alles behalve blind en oil, en laat oil nou net leuk wezen als je met lucifers speelt, firaga spammen woooo!!1 )

Maare, Ganken betekend 1 vijand met zn allen belagen. dat is een gank (ook in mmorpgs als meerdere spelers 1 speler aanvallen word het slachtoffer "geganked" )

Oh en spammen betekend achter elkaar blijven doen (text spam etc, spellspam is dus met iedereen dezelfde spell casten en blijven casten) incase you didnt know

Automatische reverse was een ander item maar reverse is zwaar onhandig, het duurt te kort om echt effectief te zijn en je kunt beter met 1 character "faith"op jezelf casten (meer magic power) en dan cura blijven casten, op mijn level (mn main party rond de 55 a 60) doet faith + cura 1800 hp per ventje terughealen, en het is 10x sneller dan curaja. dus terwijl mn team iets verrot mept en ik zwaar geraakt word heal ik met gemak, mn ventjes hebben ook zon 600 mp per dus ik zit nooit zonder (vooral niet met de licences dat ik mp terugkrijg na damage/kills/damagedealing/magiecasten/etc ik ben een lopende recyclemage)

En nog is de eindbaas een klotevent...catched me offguard... heb ik ook een topic over lopen maar lees die maar niet wegens een kleine spoiler over wie de eindbaas is.
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:16:46 #179
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47005690
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:52 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Het is dat Vaan zo aandoet als een natte gay...
Maar misschien dat ik het toch ga wagen
Vaan is `1: teringlelijk behalve in de high res filmpjes, dan heeft hij weer een perzikhuidje.
2: Hij word totaal niet belicht in het verhaal, wat zeg ik ..er is uberhaupt geen diepgang in het verhaal..
3: Doet me keer op keer denken aan harry uit dumb and dumber..

Alleen Basch is de man, de rest is een zootje clowns dat je met hun verdrietig voorkomen opzadeld.
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:20:02 #180
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47005773
Ik zit nu in dat hunters camp aan de kust op l37, heb tussendoor nog wat marks gehunt en wat armour/wapens geoptimaliseerd vanavond maar weer verder met het verhaal. Overigens vind ik die muziek ook tegenvallen (zeker als je het vergelijkt met de 2d delen).
pi_47005962
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:13 schreef Daniel.J het volgende:

[..]
Ok dankje! Dan ga ik dat zo eens proberen

En ik las heel kort je andere topic. Maar niet genoeg om te lezen wie de eindbaas is. Alleen dat je erg gefrustreerd bent. Sterkte

Maar dan ga ik weer aan de gang. Leve de dagjes vrij
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:32:58 #182
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47006072
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik zit nu in dat hunters camp aan de kust op l37, heb tussendoor nog wat marks gehunt en wat armour/wapens geoptimaliseerd vanavond maar weer verder met het verhaal. Overigens vind ik die muziek ook tegenvallen (zeker als je het vergelijkt met de 2d delen).
Ja precies, dan begrijp jij wat ik bedoel..
Het klinkt allemaal zo hetzelfde, totaal geen diepgang, geen gevoel dat de muziek hoort bij waar je rondloopt..
Bijna hoofdpijn opwekkend, het is allemaal afgevlakte zeurderige lord of the rings achtige pulp...
Echt zo zonde dat nobuo de muziek niet heeft gemaakt...ik las ergens dat hij gestopt was...echt zonde...
Ik ben overtuigd dat met nobuo het spel al 100x beter was geweest door sfeer, en daarnaast had er ook wel meer diepgang in het verhaal gemogen en meer verschil in wat je te doen kreeg, want uiteindelijk is het niet anders dan loot verzamelen equip kopen beetje licences unlocken en de volgende dungeon wrecken...
Al zijn de marks wel tof, het is verder best old stuff, op ultima online had je zelfs al dergerlijke concepten (ik ben trouwens overtuigd dat ze ook dingen uit ultima online gejat hebben onder andere de nightmares en de vorpal bunny om een voorbeeldje te geven)
Het is uiteindelijk maar een heel erg geflopt spel, alleen de gameplay is okay... en daar houd het dan mee op.
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:34:07 #183
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47006096
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:28 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Ok dankje! Dan ga ik dat zo eens proberen

En ik las heel kort je andere topic. Maar niet genoeg om te lezen wie de eindbaas is. Alleen dat je erg gefrustreerd bent. Sterkte

Maar dan ga ik weer aan de gang. Leve de dagjes vrij
Hehe, geen probleem..
Ik een der uber veteranen van final fantasy help mijn final fantasy vriendjes graag.
pi_47006121
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:34 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Hehe, geen probleem..
Ik een der uber veteranen van final fantasy help mijn final fantasy vriendjes graag.
Nu wat je allemaal zegt denk ik juist dat ik hem niet moet kopen
Built for Speed
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:40:27 #185
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47006238
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:35 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Nu wat je allemaal zegt denk ik juist dat ik hem niet moet kopen
Moet je zelf weten he
ik heb geen spijt dat ik em gekocht heb daar ik een FF fan ben en alle spellen gewoon moet hebben (voor de PS/Ps2 dan want ik heb geen andere consoles...trouwens dat brengt me bij iets anders dat ik het achterlijk, jawel ACHTERLIJK vind dat squareenix final fantasy opsplitst/verspreid over meerdere consoles, ik bedoel wtf... hoe kun je als fan dan alle FF spellen hebben moet je zeker alle consoles kopen )

Maar zoals ik al zei, de gameplay is top.. heel vernieuwend vaak ook zeer verslavend...
Het totaal van de muziek en de diepgang is ZWAAR teleurstellend, en dat zeg ik niet om je te pesten natuurlijk, maar als je liefhebber was van de muziek uit vorige delen, en de diepgang van characters van vorige delen, dan krijg je bijna tranen in je ogen van dit deel door het ontbreken daarvan.
Het is serieus deprimerend en molt het spel voor mij behoorlijk.

Maar als je daar tegen kunt en het de gameplay waard vind, moet je em kopen..
als je een FF fan bent moet je je over deze gamershel heen zetten en em ook kopen..

Maar een hel is het, en wij ademen rook en tasten in het duister terwijl engeltjes de naam nobuo jammeren.
pi_47006661
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:29 schreef Champloo het volgende:

[..]

?! Wat steel je mijn avatar!
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:59:22 #187
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47006763
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:56 schreef Cid het volgende:

[..]

?! Wat steel je mijn avatar!
Chrono is van iedereen jewaids.
pi_47006782
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:59 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Chrono is van iedereen jewaids.
Ja maar het koste veel tijd deze te maken, en er zijn zat andere plaatjes te vinden
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:05:13 #189
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47006958
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:59 schreef Cid het volgende:

[..]

Ja maar het koste veel tijd deze te maken, en er zijn zat andere plaatjes te vinden
Heb jij die gemaakt, hmm..
Dan moet je die gast vragen om een ander plaatje van chrono te zoeken enzo..
Ik wilde dat ik bewegende plaatjes kon maken, maar ik heb geen flashMx meer op mn pc

Ik wil ook wel een chocobo, sommige mensen zeggen dat chocobos struisvogels zijn maar het zijn eerder van die prehistorische vogels, die raptor vogels zeg maar, alleen dan met donzigere veertjes..
En ik denk niet dat die beesten in het echt ook kweh en wark zeiden, maar mensen konden er wel op rijden.
pi_47007038
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:05 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Heb jij die gemaakt, hmm..
Dan moet je die gast vragen om een ander plaatje van chrono te zoeken enzo..
Ik wilde dat ik bewegende plaatjes kon maken, maar ik heb geen flashMx meer op mn pc
Avatar is gemaakt met hypercam en ImageReady

En een chocobo is duidelijk een kruising tussen een dodo en en struisvogel
pi_47007180
De muziek vind ik wat minder, en eerlijk gezegd valt het verhaal me ook tegen. Misschien komt het nog goed hoor
SPOILER
Maar ik heb echt het idee dat je voornamelijk rondloopt, soms is er een stukje verhaal, meer om een reden te hebben naar een ander gebied te gaan dan écht in het verhaal te blijven. In andere FF's waren het vaak grote gebeurtenissen, hadden veel NPC's het erover en kon je van hen veel nieuwe informatie krijgen. Regelmatig kleine praatstukjes tussendoor. Zelfs bij FFX was dit zo... Maar hier heb je in elke nieuwe stad een minuut of wat waarin er iets nieuws gebeurd, soms een cutscene vanuit Archades en je mag door naar een nieuwe gebied... Ik ben nog steeds verslaafd hoor, vind het een geweldig! spel! Alleen valt het verhaal, vooral het doorlopen van het verhaal, wel een beetje teleurstellen.

(maar misschien ben ik gewoon niet ver genoeg)

Overigens ben ik ook best een FF veteraan mag ik wel zeggen hoor)
pi_47007235
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:12 schreef xienix84 het volgende:
De muziek vind ik wat minder, en eerlijk gezegd valt het verhaal me ook tegen. Misschien komt het nog goed hoor
SPOILER
Maar ik heb echt het idee dat je voornamelijk rondloopt, soms is er een stukje verhaal, meer om een reden te hebben naar een ander gebied te gaan dan écht in het verhaal te blijven. In andere FF's waren het vaak grote gebeurtenissen, hadden veel NPC's het erover en kon je van hen veel nieuwe informatie krijgen. Regelmatig kleine praatstukjes tussendoor. Zelfs bij FFX was dit zo... Maar hier heb je in elke nieuwe stad een minuut of wat waarin er iets nieuws gebeurd, soms een cutscene vanuit Archades en je mag door naar een nieuwe gebied... Ik ben nog steeds verslaafd hoor, vind het een geweldig! spel! Alleen valt het verhaal, vooral het doorlopen van het verhaal, wel een beetje teleurstellen.

Ik zit nog erg in het begin van het verhaal, maar ik vind de manier waarop het nu verteld word eigenlijik best goed. Er zit voortgang in, en het is zo nu en dan nog spannend ook. Maar ik heb pas 7 uurtjes op de teller o.i.d. dus er moet nog een hoop gebeuren
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:20:01 #193
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47007375
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:12 schreef xienix84 het volgende:
SPOILER

niet om je verder te teleurstellen mede Ff veteraan, maar ik ben nu dus op het punt dat ik de eindbaas kan confronteren (en zoals je in het andere topic vast al las ook al eens heb gepoogd) en het verhaal hoewel ik niks verklap, blijft op hetzelfde pitje staan, geen diepgang, geen into andere characters, geen momenten dat je denkt van "ahhh" of "omg" bij welke gebeurtenis dan ook, en de clues zijn echt om je hoofd door een printer heen te meppen zo fantasieloos.
En de muziek tja, daar heb ik het al over gehad...deprimerend.

Je observatie is verder gelijk aan de mijne, de gameplay is tof en verslavend.
pi_47007444
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:20 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

niet om je verder te teleurstellen mede Ff veteraan, maar ik ben nu dus op het punt dat ik de eindbaas kan confronteren (en zoals je in het andere topic vast al las ook al eens heb gepoogd) en het verhaal hoewel ik niks verklap, blijft op hetzelfde pitje staan, geen diepgang, geen into andere characters, geen momenten dat je denkt van "ahhh" of "omg" bij welke gebeurtenis dan ook, en de clues zijn echt om je hoofd door een printer heen te meppen zo fantasieloos.
En de muziek tja, daar heb ik het al over gehad...deprimerend.

Je observatie is verder gelijk aan de mijne, de gameplay is tof en verslavend.
Dat is niet best dan.... maar goed dat kan de pret niet drukken voor nu
pi_47007678
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:29 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Je moet ff wachten tot er 3 of 4 tegelijkertijd bijelkaar hangen, dan maak je een tering grote chain en met n beetje geluk zijn er direct 4 dood, zo deed ik het bij mij leefde er nog 1 van, dus ik moest er nog 3 mollen maar met wat gestatusheal en doorbeuken op, soms even wegrennen want die beesten rennen ook veel heen en weer dus targetten je niet altijd werkte goed..

Baas waar ik de meeste moeite mee had was trouwens zon fantoom baas ook in sochen cave palace geloof ik, verdomme wat was dat ding irritant, gaat ie zichzelf multiplyen en alleen de vorm met een klein beetje myst om zich heen (wat heel moeilijk opvalt als je niet manual commands geeft en het spel dus stil laat staan in het command scherm) is damagable, maar de pest is dat al zn vormen je damagen, spells kunnen casten, en constant teleporteren... klote baas.
Als je een paar posts naar boven kijkt zie je dat ik die mandragora boss gisteren al heb gekilled.

Die tweede boss (Ahriman) viel mij 100% mee. Het enige dat irritant was, wanneer hij zich op ging delen. Verder een redelijk standaard boss fight. Ik was lvl 28 op dat moment.

Laatste 15-20% van zijn hp er afgesnoept met een goede Quickening Chain.

Verder merk ik ook wel dat de muziek in het spel wat minder is dan in de voorgaande delen, maar dit vermindert het speelplezier helemaal niet bij mij.

Mijn nummer 1 irritatie in dit spel is wel, dat Vaan en Penelo helemaal niets toevoegen.
Van een maincharacter verwacht je toch wel dat hij veel in het verhaal betrokken wordt.

Dat bepaalde tracks vaak herhaald worden vind ik zelf nog niet helemaal zo vervelend.
Bij de vorige FF delen moest je elke keer maar weer dezelfde battletune aanhoren.
Dit was je aan het einde van het spel ook wel zat.

Vanavond maar even verder met de events die zich in Archades afspelen.
pi_47007787
Kan je eigenlijk uitzoemen met de camera tijdens boss battles? Tijdens mijn laatste boss fight viel het me op dat ik nauwelijks overzicht had over alle characters en de boss omdat de camera de groupleader de hele tijd volgt....
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:36:33 #197
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47007813
Torn, en die niet toevoeging blijft zo tot het einde van het spel, en dat voor alle characters
En de muziek blijft zo saai, tot het einde van het spel.
Er is verder ook geen baas geweest die mij problemen gaf maar goed ik ben dan ook de pwwwn met final fantasy.

Verder groetjes ik ga slapen.
En veel succes iedereen met final fantasy 12, en geef montblanc een trap onder zn harige hol van me omdat die aap mij op nep marks stuurt.
pi_47008109
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:36 schreef Daniel.J het volgende:
Torn, en die niet toevoeging blijft zo tot het einde van het spel, en dat voor alle characters
En de muziek blijft zo saai, tot het einde van het spel.
Er is verder ook geen baas geweest die mij problemen gaf maar goed ik ben dan ook de pwwwn met final fantasy.

Verder groetjes ik ga slapen.
En veel succes iedereen met final fantasy 12, en geef montblanc een trap onder zn harige hol van me omdat die aap mij op nep marks stuurt.
Tot nu toe hebben sommige Marks mij meer moeite gegeven dan alle Storyline Bosses op dit moment.

Het is natuurlijk jammer dat het verhaal wat minder is in deze FF, maar ik laat het spel er niet voor liggen als de gameplay toch goed is.

Voor de rest speelt dit spel heerlijk weg en de minpunten voor het verhaal en de muziek komen erdoor dat een aantal vaste medewerkers van Square-Enix niet hebben meegewerkt aan FF 12.

Zoals jij al Nobuo Uematsu noemde die niet meer de muziek componeerde voor dit deel.
pi_47008176
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:47 schreef torn_Machina het volgende:

[..]
Zoals jij al Nobuo Uematsu noemde die niet meer de muziek componeerde voor dit deel.
Ja, dat is toch wel een beetje jammer....
pi_47008420
Ik irriteer me ook niet zo aan de muziek. Het is inderdaad een hele andere soort dan van Nobuo.

En het verhaal, ja het is spannend maar inderdaad niet erg diep. Vaan gaat nog maar Penelo...

Maar zo blijf ik maar klagen, het blijft een geweldig spel en ik ben zeker verslaafd. Juist naast het verhaal is er zoveel te doen en te ontdekken. Strategieen bedenken, rondlopen, levellen, ik blijf het leuk vinden. En ondanks dat de NPC's weinig aan het verhaal toevoegen, ze hebben wel weer veel andere leuke dingen te melden... geweldig, dat zeker!
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:58:11 #201
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_47008432
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:59 schreef Cid het volgende:

[..]

sorry kerel, ik zal wel een andere zoeken
pi_47008725
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:58 schreef Champloo het volgende:

[..]

sorry kerel, ik zal wel een andere zoeken
No problemo en bedankt
pi_47012245
Ik had gisteren maar voor het eerst wat equips gekocht. Die baas voor Archades was toch best lastig en tegen normale vijanden moest ik ook constant healen Hopelijk wordt het nu niet te makkelijk. Ben wel helemaal blut nu

Moet ook zeggen dat de muziek wat tegenvalt (vaak zet ik zelf wat muziek op) en het verhaal is ook niet super (wel ok), maar toch blijft het verslavend
pi_47022300
De muziek valt inderdaad tegen. Veel gebieden hebben véél te korte en herhaaldelijke deuntjes.
pi_47022491
Ja, ik heb inderdaad ook wat dingen waar ik me aan erger. Heb ook niet echt het idee dat ik echt in het verhaal zit ..
Ben sowieso geloof ik meer een voorstander van de traditionele rpg, heb me tot nu toe een stuk beter vermaakt met DQVIII
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
pi_47022815
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:41 schreef BobbyJames het volgende:
Ja, ik heb inderdaad ook wat dingen waar ik me aan erger. Heb ook niet echt het idee dat ik echt in het verhaal zit ..
Ben sowieso geloof ik meer een voorstander van de traditionele rpg, heb me tot nu toe een stuk beter vermaakt met DQVIII
Ja inderdaad, Ik had een grotere verbintenis met Dragon Quest: Journey of the Cursed King dan dat ik nu heb met FFXII.

Sowieso ontbreekt voor mij het gevoel dat er een absolute sterke en evil bad guy in het spel zit. De judges zien er in het begin wel angstaanjagend en machtig uit maar na er 3 verslagen te hebben in belabberd gemakkelijke boss fights is die gedachte ook gevlogen. Vayne geeft me niet echt de super bad guy indruk.
  woensdag 7 maart 2007 @ 18:08:46 #207
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47023323
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:35 schreef Daniel.J het volgende:

Ik kan mij niet voorstellen dat de muziek uit die spellen iemand niet opvalt...
De enige game muziek die mij opviel was de opening van Kingdom Hearts (Hikaru Utada) en het beginnummer van FF X-2 maar dat kan ook niet anders
L'Amour menaçant:
  woensdag 7 maart 2007 @ 18:23:07 #208
145074 Diablos79
pi_47023759
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:51 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ja inderdaad, Ik had een grotere verbintenis met Dragon Quest: Journey of the Cursed King dan dat ik nu heb met FFXII.

Sowieso ontbreekt voor mij het gevoel dat er een absolute sterke en evil bad guy in het spel zit. De judges zien er in het begin wel angstaanjagend en machtig uit maar na er 3 verslagen te hebben in belabberd gemakkelijke boss fights is die gedachte ook gevlogen. Vayne geeft me niet echt de super bad guy indruk.
Dat ontbreken van een absolute evil bad guy daar hebben veel RPG's de laatste tijd last van. FFX had het ook al niet, bij DQ8 vond ik het ook niet erin zitten.

Vind het verhaal in FF12 best wel ok, zeker tegen het einde aan word het nog wel boeiend. Wat ik wel jammer vind is dat je die Espers opzich helemaal niet nodig hebt. Ze voegen meestal maar weinig toe aan een gevecht. Al zijn die grote aanvallen van de espers wel echt eye-candy
pi_47024832
Ik vond inderdaad DQ ook niet echt een evil persoon hebben. Ook een geweldig spel trouwens. FFX wel wat meer hoor. En het leuke van FFX vond ik dat je tenminste overal met het verhaal meegaat. NPC's hebben het erover, de dingen die je doet staan erg dicht bij het verhaal...naja, moeilijk uit te leggen. Maar meer dan FFXII.

Ik geniet overigens nog steeds. Nog steeds met marks bezig, en het is toch erg leuk om te doen allemaal. En ik vind Vayne wel een echte badguy. Misschien niet zozeer zoals een Sephiroth of Kefka. Maar meer op een niveau zoals je dat in onze eigen wereld ziet. Een politiek gevaar, politieke intriges, vind ik leuk

Ondanks dat het verhaal niet veel diepgang heeft(nog niet) boeit het verhaal DAT er is me wel heel erg...

Na FFXII(wat nog een tijdje duurt hoop ik) eens verder met Star Ocean, dat ligt ook al heel lang stil.
pi_47024847
Ik ben vandaag begonnen met 12, ik zit er helemaal in.. Het nieuwe gevechtssysteem is erg wennen, net als de camera's, het praten enzo is wel een verbetering, je ziet met wie je kan praten enzo.. scheelt een hoop

Ik ben nu bij de giza plains, nog erg in het begin maarja.. Licentie board is erg wennen.. maar komt wel goed hoop ik..
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:54:16 #211
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47027260
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:49 schreef Cid het volgende:

[..]

Ja, dat is toch wel een beetje jammer....
correctie, de doodsteek voor final fantasy.
pi_47027708
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:54 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Is dat trouwens alleen voor deze versie, of issie gewoon lekker voor Mystwalker gaan werken?

Is nog echt zo ook zo zien http://www.mistwalker.info/creator.html
pi_47027782
Ik geloof voor mystwalker. Ik weet dat hij voor het spel Blue dragon de muziek wel weer doet. Schijnt hele hoge ogen te gooien dat spel.
pi_47027841
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:04 schreef xienix84 het volgende:
Ik geloof voor mystwalker. Ik weet dat hij voor het spel Blue dragon de muziek wel weer doet. Schijnt hele hoge ogen te gooien dat spel.
Aye, misschien wel een reden om voor de XBOX te gaan ipv de PS3...
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:11:21 #215
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47028073
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:03 schreef Cid het volgende:

[..]

Is dat trouwens alleen voor deze versie, of issie gewoon lekker voor Mystwalker gaan werken?

Is nog echt zo ook zo zien http://www.mistwalker.info/creator.html
Ik las ergens dat hij gestopt was voor square-enix, vandaar.
Hij zit als het goed is nog wel in de black mages (hoe kan het ook anders)
(ja dat is de band die van FF muziek rockmuziek maakt)
pi_47028080
Ik weet het ook niet Maar de composer van FFXII heeft geloof ik ook Vagrant Story gedaan. En dat spel was briljant, een van de mooiste atmosferen in een spel die ik ooit gezien heb, prachtige muziek!!! En dat idee had ik eerst bij FFXII ook. Bijvoorbeeld in de barheim passage etc. Het voelde heel erg Vagrant story, nu zakt het een beetje in.

Aan de andere kant is dat ook wat ik heb gelezen hoor. Het spel heeft even een dipje en trekt daarna weer aan. Dus ik zie het ook wel goedkomen, zover ben ik nu ook weer niet Dat komt wel weer denk ik
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:19:49 #217
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47028471
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:11 schreef xienix84 het volgende:
Ik weet het ook niet Maar de composer van FFXII heeft geloof ik ook Vagrant Story gedaan. En dat spel was briljant, een van de mooiste atmosferen in een spel die ik ooit gezien heb, prachtige muziek!!! En dat idee had ik eerst bij FFXII ook. Bijvoorbeeld in de barheim passage etc. Het voelde heel erg Vagrant story, nu zakt het een beetje in.

Aan de andere kant is dat ook wat ik heb gelezen hoor. Het spel heeft even een dipje en trekt daarna weer aan. Dus ik zie het ook wel goedkomen, zover ben ik nu ook weer niet Dat komt wel weer denk ik
Ik had de OST van final fantasy 12 al voordat ik het spel bezat dus ik kende de muziek opzich al en het is inderdaad vagrant story achtig, met de nadruk op achtig aangezien vagrant story nog diepgang in de nummers had (iron crab en bijv de rosenkrutz oid track.. ik krijg het spontaan in mn hoofd dat muziekje)
FF12 heeft 0,0 diepgang in de muziek, alleen het nummer van de eindbaas heeft een kleinbeetje nog wat meer intensiteit dan de rest maar het is wederom niks om van te juigen, het bell's melodietje uit eryuit village is opzich ook nog wel iets anders maar dat is het dan ook..

De eindbaas van FF12 (ik verklap niks verder) vliegt op dezelfde manier rond een arena als de eindbaas van Vagrant story deed, met andere woorden final fantasy is eigenlijk een zootje gejatte meuk uit succesvolle spellen gecombineerd met bar slechte muziek en totaal geen diepgang in het verhaal.
Eindconclusie: Final fantasy gaat dood en dat komt omdat squaresoft is gaan samenwerken met enix en nobuo vertrokken is.

Ik zie het niet rooskleurig in voor FF, zeker niet nu ik hoorde dat Final fantasy versus 13 een dirge of cerberus achtig spel word met invloeden van kingdom hearts, hoe fout kun je een combinatie maken...
Daar nog bij dat Final fantasy 13 een setting krijgt die echt teveel lijkt op phantasy star universe..
en alle echte rpgs op andere consoles verschijnen.
Ik zit er aan te denken om maar een andere reeks in mijn armen te sluiten... gelukkig komt binnenkort Samurai warriors 2 uit, ik ben ook fan van Koei namelijk en met name de DW en Kessen spellen (Samurai warriors 1 Extreme legends heb ik overigens ook maar niet het origineel.)
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:39:15 #218
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_47029340
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:05 schreef Cid het volgende:

[..]

Aye, misschien wel een reden om voor de XBOX te gaan ipv de PS3...
Kom op mensen!! zijn we nu allemaal de hoop aan het verliezen in de serie?
ik word depressief van jullie

Ik kan niet wachten op de 2 FF's op de PS3
pi_47029388
Daniel, k denk dat je blue dragon wel leuk zou vinden, Preview
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:40:17 #220
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47029391
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:39 schreef Champloo het volgende:

[..]

Kom op mensen!! zijn we nu allemaal de hoop aan het verliezen in de serie?
ik word depressief van jullie

Ik kan niet wachten op de 2 FF's op de PS3
Als ik de crew van squareenix was sprong ik van een flat.
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:45:17 #221
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_47029602
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:54 schreef Daniel.J het volgende:
Welnee. Uematsu is al jaren over zijn hoogtepunt heen en intussen gepasseerd door anderen, zoals Yasunori Mitsuda. De muziek van Final Fantasy is vanaf deel VIII niet meer dan middelmatig te noemen.

Hij is tegenwoordig trouwens freelancer.
pi_47029699
Ja inderdaad, je bent wel erg negatief steeds hoor. Er zitten wat mindere punten aan, maar dat heb ik met ieder spel/iedere FF. Ik vind FF12 echt geweldig!!!

Ik kan niet wachten op de FF's voor de PS3, en ik moet FFIII voor de DS ook nog spelen dus komt allemaal goed. Wat betreft FFXIII, er komen sowieso twee verschillende versies. Een daarvan is een Dirge of Cerberus achtig spel, dat is vs. XIII, maar FFXIII wordt gewoon een final fantasy zoals het hoort hoor!

Ik vind de muziek goed. Sommige deuntjes niet zo, maar voor de rest vind ik de muziek echt passen bij lange uitgestrekte vlakten, tegenover donkere zware muziek in de dungeons. Spanning etc. Ok, de bosses hebben geen speciale muziek, dat is "jammer", maar stoort mij niet.

FF12 is nieuw, dus zal je inderdaad mensen hebben die de vernieuwing niks vinden. Het is voor square enix ook uitproberen en testen. Het is niet niks om na zolang met iets anders te beginnen en ik vind het ontzettend knap wat ze klaargespeeld hebben. Kan niet wachten op nieuwe spellen van hen.

Overigens, dat samurai warriors enzo. Is dat een beetje waarheidsgetrouw? Of echt hack en slash met veel lichts en geluidseffecten, speciale moves enzo. Ik houd wel van waarheidsgetrouw, Japanse geschiedenis hou ik wel
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:55:17 #223
145074 Diablos79
pi_47030025
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:19 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

De eindbaas van FF12 (ik verklap niks verder) vliegt op dezelfde manier rond een arena als de eindbaas van Vagrant story deed, met andere woorden final fantasy is eigenlijk een zootje gejatte meuk uit succesvolle spellen gecombineerd met bar slechte muziek en totaal geen diepgang in het verhaal.
Eindconclusie: Final fantasy gaat dood en dat komt omdat squaresoft is gaan samenwerken met enix en nobuo vertrokken is.

Ik zie het niet rooskleurig in voor FF, zeker niet nu ik hoorde dat Final fantasy versus 13 een dirge of cerberus achtig spel word met invloeden van kingdom hearts, hoe fout kun je een combinatie maken...
Daar nog bij dat Final fantasy 13 een setting krijgt die echt teveel lijkt op phantasy star universe..
en alle echte rpgs op andere consoles verschijnen.
Ik zit er aan te denken om maar een andere reeks in mijn armen te sluiten... gelukkig komt binnenkort Samurai warriors 2 uit, ik ben ook fan van Koei namelijk en met name de DW en Kessen spellen (Samurai warriors 1 Extreme legends heb ik overigens ook maar niet het origineel.)
Final Fantasy gaat dood .. Echt onzin. Toen deel 7 uitkwam was het ook de dood van Final Fantasy en bij elk deel daarna ook. Omdat jij FF12 niet vind wat het had moeten zijn wil nog niet zeggen dat het de ondergang van FF is. Of de muziek goed of slecht is, is al behoorlijk subjectief. Ik vind de muziek helemaal niet zo slecht. Beter dan de muziek van FFX. En zo oppervlakkig is het verhaal nu ook weer niet, ik heb genoeg rpg's gespeeld met slechtere verhalen(DQ8 bijv).

FFvs13 is ook meer een spin-off zoals Dirge of cerberus dat is van FF7. En over de setting van FF13 is nog helemaal niet zoveel bekend dus je oordeel is wel erg snel. En alle echte rpg's komen op andere consoles ..Dus FF12 en FF13 zijn al geen echte rpg's meer? Omdat de gevechten nu realtime gebeuren wil niet zeggen dat het geen rpg meer is.

Maar wat S-E ook had gedaan met FF12 het was altijd fout geweest. Want als ze niks aan de traditionele gameplay hadden veranderd hadden er weer genoeg(vooral de pers) zitten zeiken dat er niks vernieuwd is en het ouderwets aanvoelt. En nu hebben ze wat nieuws geprobeerd en heb je genoeg lui die zeuren dat FF dood gaat want het is niet meer zoals het was. Maar ik vind het best goed en ook wel gewaagd om zulke veranderingen aan te brengen, ze kunnen niet altijd hetzelfde blijven doen. Veel veranderingen zijn best goed geslaagd en bieden mooie mogelijkheden voor de komende delen. FF12 is denk ik meer een experiment geweest van S-E om te kijken of deze nieuwe gameplay goed uitpakt. En dat doet op de meeste punten wel, vind ik.
pi_47030374
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:55 schreef Diablos79 het volgende:
Maar wat S-E ook had gedaan met FF12 het was altijd fout geweest. Want als ze niks aan de traditionele gameplay hadden veranderd hadden er weer genoeg(vooral de pers) zitten zeiken dat er niks vernieuwd is en het ouderwets aanvoelt. En nu hebben ze wat nieuws geprobeerd en heb je genoeg lui die zeuren dat FF dood gaat want het is niet meer zoals het was. Maar ik vind het best goed en ook wel gewaagd om zulke veranderingen aan te brengen, ze kunnen niet altijd hetzelfde blijven doen. Veel veranderingen zijn best goed geslaagd en bieden mooie mogelijkheden voor de komende delen. FF12 is denk ik meer een experiment geweest van S-E om te kijken of deze nieuwe gameplay goed uitpakt. En dat doet op de meeste punten wel, vind ik.
Zo denk ik er ook over. Hiermee ben ik het 100% mee eens.
Proberen ze een keer een andere weg in te slaan, dan is het nog niet goed.

Zelf vind ik het ook niet zo raar dat FF nu ook een beetje de futuristische sfeer op gaat.
Middeleeuwse setting heeft nog steeds mijn voorkeur, maar verandering moet er toch eens komen.
pi_47031436
Ja dat zei ik dus ook, alleen dan in andere woorden Ze moesten wat anders en ik vind het geslaagd.

En ik vind nog steeds dat er zeker een middeleeuws aspect is. De harnassen, de wapens etc etc. Hoe dan ook, er is altijd een technomagical world in Final Fantasy. Ik ben alleen erg benieuwd naar FFXIII aangezien de weinige beelden daarvan erg futuristisch lijken. Niet dat dat iets uitmaakt, ik ben alleen benieuwd.

Zojuist een quickening chain van 20!!! Dat was erg netjes. Ik had geluk bij de de ring wyrm mark. Dat vond ik de moeilijkste tot nu toe. Om maar weer even ingame commentaar te hebben dan over het spel zelf. Overigens, Basch doet mij aan een Ronin denken. Een rondzwervende samurai(istie ook wel een beetje).

Ben benieuwd wat voor rol Larsa nog gaat spelen(niet zeggen niet zeggen)...
  woensdag 7 maart 2007 @ 21:35:10 #226
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47031967
Ik ben maar ff 3 uur overnieuw begonnen. Kreeg die kut-judges niet dood en las overal dat die zo simpel waren. Lig nu nog minstens 1,5 uur achter op de eerste save maar heb al wel meer punten, level en armour e.d.. De eerste keer racete ik overal doorheen vandaar dat ik op den duur niks meer dood kreeg zonder 3x phoenix down en 4x potion....
L'Amour menaçant:
pi_47032126
Die tactiek heb ik ooit gedaan bij FF8... en dan sta je voor Ultimecia met dr 4 vormen(naja griever dan ook)... en het gaat maar door en gaat maar door.... Toen ook opnieuw begonnen ergens halverwege.

Net de Fetal nogwat mark gedaan... Maar die heeft een aanval net voor hij dood gaat die 20000+!!!! (WTF!) doet op al mijn members... Hoe wat waarom....?! Dus toen een tweede keer gedaan en vanaf halverwege doodgequickened...

Shield armor is wel erg fijn zeg. En de wapens die ik heb ook. Komt goed zo!
pi_47032413
Haha, net voor de grap even gekeken of Exodus veel damage deed.
Met mijn party van lvl 28 er heen en ik heb hem tot 40% health kunnen krijgen voordat ik gewiped werd door Scathe omdat ik met mijn party te dicht bij hem stond.

Nog even wat betere armor kopen later en een paar lvl's hoger en dan i s Exodus van mij.
  woensdag 7 maart 2007 @ 21:46:17 #229
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_47032502
Van "Final Fantasy vs XIII" hebben we nog niet eens beelden gezien. Ik heb gehoord dat ze proberen de actie van Advent Children erin te verwerken. Mijn intresse is gewekt.

Dirge Of Cebergus (of zoiets) was gewoon slecht uitgewerkt. Ik heb er wel het vertrouwen in dat het team van Kingdom Hearts er iets speciaals van zal maken
pi_47032592
Ik wil morgen Addramelech gaan killen. Ik was eerst even gaan kijken, maar dat bleek zo onvoorbereid geen succes.Maar komt ook wel goed... denk ik.

Is die een beetje te doen?
pi_47032773
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 21:48 schreef xienix84 het volgende:
Ik wil morgen Addramelech gaan killen. Ik was eerst even gaan kijken, maar dat bleek zo onvoorbereid geen succes.Maar komt ook wel goed... denk ik.

Is die een beetje te doen?
Ik gok dat die makkelijker is dan Exodus, zal hem straks eens met een bezoekje vereren.
  woensdag 7 maart 2007 @ 21:55:59 #232
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47032993
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:40 schreef wc-eend het volgende:
Daniel, k denk dat je blue dragon wel leuk zou vinden, Preview
Doet me wat denken aan Wild arms, het is niet mijn stijl maar ik vond wat muziek die ik op de achtergrond hoorde wel lekker, en tegelijkertijd fantaseerde ik hoe dat soort muziek in FF12 zou zijn, en dat zou beter zijn.
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:04:00 #233
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47033470
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 21:51 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ik gok dat die makkelijker is dan Exodus, zal hem straks eens met een bezoekje vereren.
Ja dat zeker, Adrammelech is 100x makkelijker dan Exodus, zelfs ik (zwaar overleveled) toen ik Exodus probeerde kreeg ik em nog maar net dood, dat ding knalt de hele tijd "scourge" voor je kop (sterkste magie in FF12) en dat is niet fijn.

Ik moet zelf nog Ultima en Chaos halen, Ultima heb ik eigenlijk weinig zin in omdat ik dan de crystal weer in moet in giruvegan
Chaos moet te doen zijn (al zit die aap in de necrohol of nabudis en laat dat nu net de dungeon zijn die ik niet tof vind wegens klote orcs en een reaperbeest mark die manaleech doet)

Espers voor de liefhebbers:
Niet klikken als je zelf wilt ontdekken hoe ze eruit zien "spoiler"
Adrammelech:
http://www.ffxii.us/espers/images/big/adrammelech1.jpg

Chaos:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/49/Chaos-ffxii.JPG

Exodus:
http://www.ffxii.us/espers/images/big/exodus1.jpg

Ultima:
http://www.ffxii.us/espers/images/big/ultima1.jpg

Zodiark:
http://www.ffxii.us/espers/images/big/zodiark1.jpg

Zodiark moet ook nog maar die schijnt het moeilijkst te halen te zijn enzo...zucht..

Ik denk wel dat als ik zo sterk ben dat ik die 3 laatste espers heb dat de eindbaas van finalfantasy 12 dan zo makkelijk is dat ik nieteens wat hoef te doen en enkel wat gambits kan laten lopen.

Oh p.s. Ga niet "battle on the bridge" proberen zonder dat je "thief cuffs" en iedereen stealing heeft, want van die mark kun je "genji equip"stelen waaronder de "genji gloves" een van de beste items in het spel.

[ Bericht 7% gewijzigd door Daniel.J op 07-03-2007 22:16:08 ]
pi_47035239
Hoe zit het trouwens met de remake van FF7? Was dat gewoon een filmpje om te laten zien wat ze kunnen? Of wordt het echt wat? In de remake zou het dan ook advent style worden ofzo? Heeft iemand meer info?

En wanneer komt FFIII uit in Europa voor DS? Amerikaanse versie kan je ook spelen op Europese(of Japanse) DS toch? Kan je die ergens bestellen?
pi_47035636
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:35 schreef xienix84 het volgende:
Hoe zit het trouwens met de remake van FF7? Was dat gewoon een filmpje om te laten zien wat ze kunnen? Of wordt het echt wat? In de remake zou het dan ook advent style worden ofzo? Heeft iemand meer info?

En wanneer komt FFIII uit in Europa voor DS? Amerikaanse versie kan je ook spelen op Europese(of Japanse) DS toch? Kan je die ergens bestellen?
Alle DS games zijn regio vrij en ik heb zelf FF 3 al 4 maand thuis liggen. Ik zal even voor je kijken waar je het kan bestellen.

Hier te bestellen
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:42:10 #236
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47035641
quote:
ik hoor ook verschillende geluiden daarover, ik bedacht me trouwens wel dat zouden ze FF7 en 8 in de gameplay van deel 12 maken dan hadden ze echt meteen de vetste spellen ooit.
quote:
Europa is altijd laatste
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:42:32 #237
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_47035656
quote:

Er gingen geruchten dat er een complete remake zou komen.

Zeker gezien er veel animo is voor een remake van FF7, is het nog steeds mogelijk.
Het zou wel een manier zijn om die PS3 verkocht te krijgen.
pi_47035836
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:42 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Zeker gezien er veel animo is voor een remake van FF7, is het nog steeds mogelijk.
Het maakt niet uit welke FF je uitbrengt op de PS3, het verkoopt toch wel.
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:47:48 #239
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47035973
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:42 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dan zullen ze snel moeten zijn, of al lang ermee bezig want FF7 is een van de uitgebreidste FF's uit de reeks.
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:49:56 #240
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_47036088
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:47 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Dan zullen ze snel moeten zijn, of al lang ermee bezig want FF7 is een van de uitgebreidste FF's uit de reeks.
En waarom zouden ze daar nu al bezig mee moeten zijn?

Ze kunnen ook later beginnen, uitgebreid eraan werken en het later uitbrengen?
pi_47036251
Zoveel bijzonders was er naast de Main story in FF 7 niet te doen hoor.
Het spel kon wel lang duren als je het nodig vond om alle Materia te masteren en of je tijd in het chocobo breeden wil steken voor Knights of the Round.

Waarom zouden ze een remake willen maken voor de PS3, heb je alleen betere graphics.
pi_47036497
Te bedenken dat FF7 ook al 10 jaar oud is. Wauw...

Maar inderdaad denk ik dat FF toch wel verkoopt. En misschien was de PS3 versie van het intro filmpje wel gewoon een manier om te laten zien wat mogelijk is. Ik weet het niet. Na dat fimpje heb ik er ook niks meer over gehoord. Daarnaast zijn de makers van FF7 bijna allemaal naar mistwalker gegaan en een remake maken met nieuwe mensen... ik weet het niet. Vraag me af of de sfeer behouden blijft.
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:07:23 #243
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_47037053
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:56 schreef xienix84 het volgende:
En misschien was de PS3 versie van het intro filmpje wel gewoon een manier om te laten zien wat mogelijk is. Ik weet het niet. Na dat fimpje heb ik er ook niks meer over gehoord.
Het was inderdaad een tech-demo om de kracht van de PS3 te demonsteren. Square-Enix heeft aangegeven dat er geen plannen zijn voor een remake.
  donderdag 8 maart 2007 @ 00:53:40 #244
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47040533
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:47 schreef xienix84 het volgende:
Ja inderdaad, je bent wel erg negatief steeds hoor. Er zitten wat mindere punten aan, maar dat heb ik met ieder spel/iedere FF. Ik vind FF12 echt geweldig!!!

Ik kan niet wachten op de FF's voor de PS3, en ik moet FFIII voor de DS ook nog spelen dus komt allemaal goed. Wat betreft FFXIII, er komen sowieso twee verschillende versies. Een daarvan is een Dirge of Cerberus achtig spel, dat is vs. XIII, maar FFXIII wordt gewoon een final fantasy zoals het hoort hoor!

Ik vind de muziek goed. Sommige deuntjes niet zo, maar voor de rest vind ik de muziek echt passen bij lange uitgestrekte vlakten, tegenover donkere zware muziek in de dungeons. Spanning etc. Ok, de bosses hebben geen speciale muziek, dat is "jammer", maar stoort mij niet.

FF12 is nieuw, dus zal je inderdaad mensen hebben die de vernieuwing niks vinden. Het is voor square enix ook uitproberen en testen. Het is niet niks om na zolang met iets anders te beginnen en ik vind het ontzettend knap wat ze klaargespeeld hebben. Kan niet wachten op nieuwe spellen van hen.

Overigens, dat samurai warriors enzo. Is dat een beetje waarheidsgetrouw? Of echt hack en slash met veel lichts en geluidseffecten, speciale moves enzo. Ik houd wel van waarheidsgetrouw, Japanse geschiedenis hou ik wel
Het is een romantisering van waarheidsgetrouwe veldslagen, zelfde als met DW maar DW is china en SW japan natuurlijk.
edit: las het beetje verkeerd, de setting en de battles zijn wel waarheidsgetrouw maar de actie niet, inderdaad veel lighteffecten en special moves, maar zover ik weet niks over the top..
Althans als er geen tovenaars in zitten zoals in DW maar daar ben ik niet zeker van, de costuums zijn wel wat dramatisch en niet echt traditioneel zoals in deel 1.

En nog even over de muziek, je zegt "donkere zware muziek in dungeons" nou sorry ik vind de muziek in de dungeons niet zwaar ik vind het juist licht en afgevlakt, verder klinkt alles gewoon hetzelfde qua..oh wacht melodie ontbreekt totaal..
Ik vind de muziek totaal niet passen en ik vind het hans zimmer achtige....lord of the rings zooi.
Ik hoop maar dat FF13 goed genoeg is, ik vond het begin filmpje van versus 13 geweldig maar toen hoorde ik dat het een dirge achtige kingdom hearts game zou worden, nou dan hoeft het van mij niet meer...
Resident evil meuk enzo

Ik zou een DW/SW topic moeten maken geloof ik, ik vind dit subforum wel leuk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Daniel.J op 08-03-2007 00:58:53 ]
  donderdag 8 maart 2007 @ 00:55:07 #245
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47040560
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:49 schreef Ixnay het volgende:

[..]

En waarom zouden ze daar nu al bezig mee moeten zijn?

Ze kunnen ook later beginnen, uitgebreid eraan werken en het later uitbrengen?
Omdat de Ps4 al in de maak is.
  donderdag 8 maart 2007 @ 00:56:19 #246
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47040582
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:52 schreef torn_Machina het volgende:
Zoveel bijzonders was er naast de Main story in FF 7 niet te doen hoor.
Het spel kon wel lang duren als je het nodig vond om alle Materia te masteren en of je tijd in het chocobo breeden wil steken voor Knights of the Round.

Waarom zouden ze een remake willen maken voor de PS3, heb je alleen betere graphics.
en meer mogelijkheden, stel je een FF7 voor met de systemen en gameplay van FF12.
Man je krijgt dan zowat een live advent children ofzo
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:01:41 #247
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47042343
Ik ben dus een stuk overnieuw begonnen en zie dat ik nu al 2 of 3 levels hoger ben dan eerst en nog het hele "Ik ben basch van ronsenburg" gegil stuk moet doen en de Leviathan. Hmm. Nu maar hopen dat dat straks wel moet lukken allemaal.
L'Amour menaçant:
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:07:56 #248
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47042379
Ik heb gisteravond Roblon en daarna Fury in nabudis geasskicked, daarna heb ik lindwyrm gepwnt met sleep en aeroga spam, en toen vond ik dat het tijd was om weer eens een challenge te beginnen en heb ik Pylraster (uber sterke tyrannosaurus mark, doet zon 4 a 5k damage per mep en is imuun voor alle status effects op slow na die na n halve minuut gerecast moet worden en dat beest kan zn level verdubellen op 50% van zn leven, ik moest uiteindelijk wel snel ressurecten enzo, en toch geasskicked terwijl ik nog maar level 55 ben whehehe... gvd wat pwn ik toch...
Ik ben zo geweldig omg, ich habe pwn gemachen!!11
Ik ben nog te zwak om me aan zodiark te wagen, en de rest in nabudis necrohol laat ik ook even, moet echt nog wat levelen daarvoor..

Klote levelen, ik wil pwnen.
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:09:51 #249
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47042396
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:01 schreef Ang3l het volgende:
Ik ben dus een stuk overnieuw begonnen en zie dat ik nu al 2 of 3 levels hoger ben dan eerst en nog het hele "Ik ben basch van ronsenburg" gegil stuk moet doen en de Leviathan. Hmm. Nu maar hopen dat dat straks wel moet lukken allemaal.
In leviathan heb ik me helemaal gek lopen levelen omdat ik de baas daar niet aankon (ik had nog geen dispel , like meest belangrijke spell in ff12 maar okay)
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:10:04 #250
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47042398
Is dat die stomme dino in de estersands?
Of is dat kinderspel?
Ik was zo naïef die aan te vallen met mijn leveltjes 9.....
L'Amour menaçant:
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:10:31 #251
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47042402
P.s. Geen grapjes over Basch, Basch is de man.
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:13:25 #252
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47042436
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:10 schreef Daniel.J het volgende:
P.s. Geen grapjes over Basch, Basch is de man.
Ik zou niet durven (ik ben verliefd op Basch ) maar ik doelde op dat stuk dat vaan door de straten moet gillen dat ie Basch is

L'Amour menaçant:
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:16:35 #253
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47042476
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:10 schreef Ang3l het volgende:
Is dat die stomme dino in de estersands?
Of is dat kinderspel?
Ik was zo naïef die aan te vallen met mijn leveltjes 9.....
hahaha ik ook! 1 hit kill sterker nog ik probeerde wat van em te jatten en rende toen mn pootjes kapot in de desert terwijl alle cactusmannetjes mij uitlachten en mijn botten verbrijzeld werden door 1 tailswipe.

Maar dat is em niet nee, nee dit is een van de laatste elite marks van de huntclan in rabanastre (boven de bazaar, club van montblanc voor speciale marks)
Pylraster is een gigantische donkergrijs gekleurde tyranosaurus met allemaal littekens over em heen, en hij is supersnel en bijt geschift hard, zn tailswipe doet + - 1000 damage dus dat is niks, maar zn beten doen vaak 4 a 5K, en hij kan een 1 hit kill attack ook nog, en heeft 493513 HP.

Attacks:

1. Screwfall - AoE attack
2. Crushing Fangs - High damage attack to target, chance of instant death
3. Growing Threat - Doubles Level, uses at 50%
4. Rage - Powerful AoE attack centered on Pylraster

Guide:

Level 25 - Recommended 60+

Hooboy can this guy hit hard. However you can block him. Decoy someone with
the Main Gauche(optional) + Best Shield + Gauntlets. Buff them with protect +
bubble + Decoy and things should go pretty well. Or simply equip everyone for
blocking and use protectga, ect... For the first half he does around 2000-3000
damage with his normal attacks, about half that with screwfall and a bit more
than that with crushing fangs. At half health he uses growing threat to
double up and he'll be hitting for around 3-5k.

Maar ik heb em gepwnt terwijl ik maar 3500 hp per ventje heb (alleen Basch heeft 4k atm)
Maar bubble is your friend (hpx2 tijdelijk)
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:17:44 #254
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47042489
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:13 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik zou niet durven (ik ben verliefd op Basch ) maar ik doelde op dat stuk dat vaan door de straten moet gillen dat ie Basch is

[afbeelding]

Jah i know, zo van "i am basch von raffebarf oid"
en dat kun je in 2x al halen (1x in de pub, 1x op het plein links op de map)
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:20:03 #255
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47042514
Ik kom er ineens achter dat ik die hunts/marks helemaal vergeten ben Ik heb alleen nog maar die belachelijke tomaat gekilled. Da's weer typisch mij he! Ik speel altijd voor het verhaal en de graphics en zo en wil dan steeds verder verder verder en heb het geduld nooit voor sie side dingen. Hunts, grinden voor een fatsoenlijk level etc. Alleen kom ik nu mezelf keihard tegen omdat ie dan niemand meer aan kan.

Hmm. Dat had ik bij FF X toch eigenlijk helemaal niet.... was die dan zo simpel?
L'Amour menaçant:
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:21:55 #256
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47042539
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:17 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Jah i know, zo van "i am basch von raffebarf oid"
en dat kun je in 2x al halen (1x in de pub, 1x op het plein links op de map)
Ow dat ga ik dan vanavond maar eens proberen. Ik liep me toch te rennen de 1e x. Steeds weer teruggefloten
L'Amour menaçant:
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:25:48 #257
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47042586
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:21 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ow dat ga ik dan vanavond maar eens proberen. Ik liep me toch te rennen de 1e x. Steeds weer teruggefloten
Er staan van die empire uitzendkrachten/spionnen tussen, die hebben meestal een boekje in hun handen, zien er allemaal hetzelfde uit, die mogen je niet horen dus er een beetje van weg staan, in grote crowds (zoals de pub en het pleintje) krijg je absurd veel punten omdat een hele chain aan mensen je dan hoort.

Oh en dat je alleen de tomaat nog maar dood hebt is niet erg, je krijgt niet perse uber spulletjes van de eerste marks, ik deed later ook pas marks die ik op het begin al kreeg
Ik kan je overigens wel aanraden om als je in de leviathan zit een beetje te levelen na het savepoint, is heel makkelijk omdat je gewoon weer terug kan rennen en healen, loot verkopen en items kopen in het winkeltje (wat in een kamer tegenover het savepoint staat) en saven natuurlijk.
Deed ik ook
pi_47042603
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 00:56 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

en meer mogelijkheden, stel je een FF7 voor met de systemen en gameplay van FF12.
Man je krijgt dan zowat een live advent children ofzo
Een remake van FF 7 met de gameplay van 12.
Dan is het gewoon een nieuw spel en geen remake.
De sfeer zullen ze toch nooit kunnen evenaren met een remake, dus laat FF 7 voor wat het is.
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:27:50 #259
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47042615
Thanks for the tips
Ik denk dat ik inderdaad niet meer om het levellen heen kan nee

Ik ga werken.... en dan heeeeel snel weer naar huis
L'Amour menaçant:
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:30:19 #260
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47042642
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:27 schreef Ang3l het volgende:
Thanks for the tips
Ik denk dat ik inderdaad niet meer om het levellen heen kan nee

Ik ga werken.... en dan heeeeel snel weer naar huis

Ik heb "the black mages" 1&2 getorrentload, vet toffe verrocking van FF muziek
Nobuo uematsu is god.
  donderdag 8 maart 2007 @ 09:07:01 #261
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47043170

blijft leuk.
pi_47044388
Ik probeer nu de gil snapper te vinden, ik ben op giza tijdens het regenseizoen, heb al die turtles gekilled maar er komt geen gil snapper.... Waarom?
pi_47044715
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:05 schreef xienix84 het volgende:
Ik probeer nu de gil snapper te vinden, ik ben op giza tijdens het regenseizoen, heb al die turtles gekilled maar er komt geen gil snapper.... Waarom?
Zit je wel in het verborgen stukje van de Giza Plains?
Je kunt daar alleen komen als het regent en je een stuk of 5 witte bomen hebt omgehakt.
Daarna moet je wachten tot het regent en onweert.
Als je dan de zone binnen gaat dan zal een Seeq je zeggen dat de Gilsnapper gespawned is.
pi_47044958
Het was al gelukt:) Inderdaad het moest regenen en stormen. Ik zat wel in het juiste gebied. Maar dankjewel!!
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:31:03 #265
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47046563
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:25 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Er staan van die empire uitzendkrachten/spionnen tussen, die hebben meestal een boekje in hun handen, zien er allemaal hetzelfde uit, die mogen je niet horen dus er een beetje van weg staan, in grote crowds (zoals de pub en het pleintje) krijg je absurd veel punten omdat een hele chain aan mensen je dan hoort.
hoeven geen grote crowds te zijn, je moet gewoon in de buurt van Parijanahs(die inderdaad ook in shops te vinden zijn) schreeuwen, die zorgen ervoor dat je gauche enorm snel vult(4 a 5 x is genoeg om met die quest klaar te zijn)

Ik ben gisteren eilk alleen maar weer bezig geweest met niks doen . De gameplay is zo tof dat het mij niet boeit dat ik al 2 dagen hetzelfde aan het doen ben afgewisseld met wat marks
pi_47049224
Ik heb Adrammelech!! Dat was echt een lomp gevecht. Quickenings gedaan, net op het randje. Is hij bijna dood, ben ik meer bezig om en om phoenix downs op elkaar te gooien en Basch had nog een mist charge.... Alles of niks zegmaar. En het lukt!!! Is dat gevecht klaar, blijven die zombies uit dr grond komen met mijn party in rood... maar eind goed al goed, het is allemaal gelukt. Misschien dat ik weereens met het verhaal verder ga Is alweer een tijdje geleden.
pi_47050166
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:08 schreef xienix84 het volgende:
Ik heb Adrammelech!! Dat was echt een lomp gevecht. Quickenings gedaan, net op het randje. Is hij bijna dood, ben ik meer bezig om en om phoenix downs op elkaar te gooien en Basch had nog een mist charge.... Alles of niks zegmaar. En het lukt!!! Is dat gevecht klaar, blijven die zombies uit dr grond komen met mijn party in rood... maar eind goed al goed, het is allemaal gelukt. Misschien dat ik weereens met het verhaal verder ga Is alweer een tijdje geleden.
Welk lvl was je? Ik ga Exodus weer proberen als ik lvl 33 ben, gisteren heb ik hem voor de grap eens met een bezoekje vereerd. Heb zijn HP toch nog tot 40% kunnen krijgen zonder al teveel moeite.
pi_47050530
Level 30, maar ik kan niet zeggen dat ik goed voorbereid was. Zo kwam ik er oa na een tijdje pas achter dat hij vliegend was...

Hoe/met welke tactiek heb jij em verslagen?
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:45:23 #269
145074 Diablos79
pi_47050571
Gister de laatste 2 espers erbij gehaald. Die Ultima viel heel erg mee maar die laatste was nog best wel taai, vooral de weg er naar toe. Maar heb ze nu allemaal . Nu nog 4 mobhunts en wat optional bosses en dan is alles compleet
pi_47050608
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:44 schreef xienix84 het volgende:
Level 30, maar ik kan niet zeggen dat ik goed voorbereid was. Zo kwam ik er oa na een tijdje pas achter dat hij vliegend was...

Ik moet Adramalech zelf ook nog doen.
Ik ga er gewoon heen met een ranged party met alle standaard buffs.
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:51:01 #271
145074 Diablos79
pi_47050807
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:44 schreef xienix84 het volgende:

Ik ben pas echt begonnen met espers en mobhunts toen ik al ver in het spel was. Je krijgt namelijk later weer een gast(zal verder niet zeggen wie) erbij die toch behoorlijk goed kan hakken, en met zijn vieren gaat het net wat makkelijker dan met zijn drieen. Wel tot op een bepaald punt, als je echt de hele sterke vijanden(de level VII mobhunts en level 3 espers) gaat doen word hij weer meet tot een last omdat jij dan veel sterker bent dan hij en hij constant KO gaat.
pi_47051067
Ja maar zoals PaRoDiUzZ al zei, het is gewoon leuk om niks te doen Rondlopen en marks doen, of gewoon beetje rondwandelen en killen etc. Het verveelt eigenlijk niet.

En ookal gebruik ik de espers vrijwel nooit, toch leuk om ze te hebben mocht t nodig zijn.
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:17:11 #273
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_47063040
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:05 schreef xienix84 het volgende:
Die wilde ik ook even gaan doen, maar dat was geen succes. Na een 10-chain Quickening was er net iets van 10% van z'n HP af, terwijl mijn karakters werden overladen met spells. Toen ben ik toch maar even gefleed.

Ik ga nu weer terug de Ozmone Plains op vanuit Jahara. Eerst levellen en dan weer door naar Mt Bur-Omisace.
pi_47064014
Gil snapper is ontzettend makkelijk, ook op low levels.

Ik zal em tussen spoilertags zetten mocht je het niet will weten
SPOILER
Ik ben net aangekomen in de Salikawoods. Ondertussen Atomos afgemaakt. De . Salikawood is erg mooi, rustgevend, mooie muziek. Lekker kalm. En die bunnies geven leuke loot! De Mosphoran Highwaste was vrij lastig. Niet té moeilijk hoor, maar ik had wat moeite met geld verdienen en nieuwe dingen kopen. Ze worden nu wat duurder namelijk.
pi_47064101
Ok ik ben nog net begonnen en ben nu met Vaan en die meid.. maarre zijn er tips voor het license board? en ik heb die libra license gekocht van de LP die ik had.. maar ik zie nog steeds niet het aantal hp enz bij die monsters.. hoe dat?
pi_47064286
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:44 schreef wc-eend het volgende:
Ok ik ben nog net begonnen en ben nu met Vaan en die meid.. maarre zijn er tips voor het license board? en ik heb die libra license gekocht van de LP die ik had.. maar ik zie nog steeds niet het aantal hp enz bij die monsters.. hoe dat?
Volgens mij moet je monsters eerst een keer aanvallen.
pi_47064318
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:44 schreef wc-eend het volgende:
Je moet dan eerst nog libra op jezelf casten. Dan zie je de HP van de monsters die je selecteert. Er is bijvoorbeeld een gambit die ervoor zorgt dat je altijd libra aan hebt.

Self: libra

Deze cast vanzelf libra als ie is afgelopen.

Daarnaast kan je ook een bangle als accessory aandoen. Dan heb je automatisch altijd libra aan staan.
pi_47064689
Maja.. ik heb libra gekocht op het license board, nu moet ik dus nog ergens de spell kopen.. want ik kan hem nergens selecteren..
pi_47065992
De spell? De Technick of de Accesory bedoel je?

Er is zo'n accesory die je al heel vroeg kunt kopen die je constante Libra status geeft, die heb ik aan Vaan gegeven zodat ik altijd fijn alle monster HP, weaknesses en statusses zie.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:33:32 #280
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47066234
Kijk, met lvl 13 richting de Leviathan gaat een stukje beter dan met lvl 9
L'Amour menaçant:
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:34:03 #281
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47066259
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:27 schreef Tuvai.net het volgende:
De spell? De Technick of de Accesory bedoel je?

Er is zo'n accesory die je al heel vroeg kunt kopen die je constante Libra status geeft, die heb ik aan Vaan gegeven zodat ik altijd fijn alle monster HP, weaknesses en statusses zie.
Oooow ik zat ook al naar een spell te zoeken....
L'Amour menaçant:
pi_47066468
Libra is een Technick.

Het License Board is eigenlijk in een paar secties inverdeeld. Linksboven heb je magic, daaronder heb je passieve stat improvements (zoals meer HP, of hogere shield block rate), helemaal onderaan heb je de licenses voor wapens en armor. Rechtsboven heb je de licenses voor accesory en daaronder weer voor Technicks. Een license is een feite alleen maar een dingetje wat je MOET hebben geactiveerd als je de betreffende ability wilt hebben. Je kunt dan bijvoorbeeld wel de spell Cure kopen, maar zonder de License ervoor kun je 'm niet gebruiken.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:39:39 #283
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_47066509
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:42 schreef xienix84 het volgende:
Gil snapper is ontzettend makkelijk, ook op low levels.

Ik zal em tussen spoilertags zetten mocht je het niet will weten
SPOILER
Ik heb 'm gelezen...

Tja, ik gebruik tot nu toe eigenlijk te weinig spells. Mijn karakters waren tot op heden sterk genoeg om alles met de normale wapens aan te kunnen. Ik ga de volgende sessie nog wel eens proberen. Thanks!
pi_47066856
Ik kwam er ook pas laat achter dat vooral status effect spells veel belangrijker zijn geworden. Dispel is een must bij veel bosses en marks. Immobilize is erg handig. Dus het is even wennen ja.
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:47:41 #285
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47073997
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:45 schreef Diablos79 het volgende:
Gister de laatste 2 espers erbij gehaald. Die Ultima viel heel erg mee maar die laatste was nog best wel taai, vooral de weg er naar toe. Maar heb ze nu allemaal . Nu nog 4 mobhunts en wat optional bosses en dan is alles compleet
Ik gister ook geprobeerd, maar ik kwam niet door het crystal heen, ik had wel guide erbij maar stond wss ergens een foutje ofzo, ik ben op een moment hard gepwnt door vliegende spookbeesten die death konden keilen, maar niet dood gegaan, uiteindelijk terug gelopen naar buiten want ik was het n beetje zat..
Ga wel weer proberen als ik level 80 ben ofzo.. ik ben nu level 62 met mn main party.
Gister wel even Ixion gekilled, was nieteens zo moeilijk.. de guide zei dat ik rubber armor aan moest doen maar ik silencede em gewoon met een remedy en toen hij refresh deed gewoon doorgegaan zoals ik ook Pylraster heb gepwnt, blijven healen afwissellen en bubble en protect en shell gooien wanneer hij dispelga deed.

Ik zie er heel erg op tegen trouwens om die crystal in te gaan voor ultima...en zodiark is ook niet te bereiken met die klote vleermuisjes atm..
Moet dus nog veel levelen
Ik heb nu wel een ragnarock maar dan moet ik mn schild van basch afdoen en basch is mn tank dus dat gaat mooi niet door.
Gold axe ftw.
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:49:45 #286
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47074100
WHRARGH! Salamdingesweetik't entities zijn vervelend!
L'Amour menaçant:
pi_47074160
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:47 schreef Daniel.J het volgende:
Ik zie er heel erg op tegen trouwens om die crystal in te gaan voor ultima...en zodiark is ook niet te bereiken met die klote vleermuisjes atm..
Moet dus nog veel levelen
Ik heb nu wel een ragnarock maar dan moet ik mn schild van basch afdoen en basch is mn tank dus dat gaat mooi niet door.
Gold axe ftw.
Bij de meeste bosses heb je niks aan een schild omdat ze toch Null Evasion als passive skill hebben.
Daarom gebruik ik liever katana's voor mijn damage dealers. Schild heeft dan toch geen zin.
Voor het lvlen is dit natuurlijk een compleet ander verhaal.
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:49 schreef Ang3l het volgende:
WHRARGH! Salamdingesweetik't entities zijn vervelend!
Volgens mij zijn die elementals ook iets van lvl 45.
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:52:56 #288
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47074234
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:48 schreef xienix84 het volgende:
Ik kwam er ook pas laat achter dat vooral status effect spells veel belangrijker zijn geworden. Dispel is een must bij veel bosses en marks. Immobilize is erg handig. Dus het is even wennen ja.
Ik begin elke baas met "haste(heb nu hastaga eindelijk btw) bubble, shellga, protectga, faith en bravery op mn hele party voordat ik de ruimte/deur binnenstap.
Vervolgens doe ik nipahoala oid aan en keil ik een Remedy met basch terwijl ik dispel met Balthier, en steal doe met vaan.
en daarna ram ik er op los, terwijl vaan curaga en curaja afwisseld.
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:53:00 #289
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47074239
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:51 schreef torn_Machina het volgende:

Volgens mij zijn die elementals ook iets van lvl 45.
Ik kwam er per ongeluk eentje tegen op die boorplatformpjes (die ringen zegmaar) en HOEPLA dood
L'Amour menaçant:
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:54:37 #290
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47074317
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:53 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik kwam er per ongeluk eentje tegen op die boorplatformpjes (die ringen zegmaar) en HOEPLA dood
Haha, die entite ja die zitten later overal, gister ook in de giruvegan een tegengekomen "Dianogwat entite" was light element, maar die ging hard neer.
Ik ben toen ook best gepwnt in de yensa sandsea bij dat beest ja, beetje groot gele bal is het daar, volgens mij earth element.
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:54:55 #291
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_47074334
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:53 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Vlak nadat ik met moeite die grote kikker (target) had verslagen, vonden m'n partymembers het wel een slim idee om zo'n entity op eigen houtje aan te vallen. Ik zag 2 flitsen en allebei de partymembers waren dood Toen maar hard weggerend
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_47074441
Als ik zo'n Elemental tegen kom dan steel ik er 1x van en dan hopen dat je iets leuks krijgt en dan maar rennen.
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:59:27 #293
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47074565
Ik dacht: Hey wat een leuk vuurballetje
L'Amour menaçant:
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:06:05 #294
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47074823
Salamand entites
Wie gaat daar van stelen, dat is hetzelfde als zo dom zijn als je net het spel begint van die tyranosaur te stelen
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:06:41 #295
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_47074856
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:06 schreef Daniel.J het volgende:

Wie gaat daar van stelen, dat is hetzelfde als zo dom zijn als je net het spel begint van die tyranosaur te stelen

Een wisse dood was het resultaat
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_47074890
Die elementals en entities moet je afmaken wanneer je d'r sterk genoeg voor bent, een hele hoop EXP en vaak nog wat extra LP puntjes.
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:08:10 #297
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47074929
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:06 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Een wisse dood was het resultaat
Bij mij ook
maar ik had die tyranosaur wel gepwnt met een "you failed to steal"
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:08:37 #298
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_47074948
Elementals maak ik wel af op level 30, met quickenings though.
Cop killer
Kill them, cop killer
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:08:50 #299
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47074960
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:07 schreef Tuvai.net het volgende:
Die elementals en entities moet je afmaken wanneer je d'r sterk genoeg voor bent, een hele hoop EXP en vaak nog wat extra LP puntjes.
En "electrum"
pi_47075021
Zit nu in de Nebulan Deadlands of zoiets (waar ik eigenlijk niet hoor te wezen). Monsters zijn er verrekte sterk maar da's alleen maar goed voor de EXP, heb m'n chars nu voor te levellen effe van die Golden nog wat ge-equiped (dubbel exp).
pi_47075145
Ja soms is het echt matig dat je goed en wel nog net levend uit een boss/esper/mark gevecht komt, en de omringende beestjes je met een sarcastische glimlach alsnog de vernieling in helpen.

maar eigenlijk kan ik er niet mee zitten. Dat houdt t wel spannend.

In de Mosphoran Highwaste krijg ik het steeds voor elkaar dat die "frienly" fire elementals mij aanvallen. Waarom? Geen idee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')