Ik denk dat je later anders helemaal gek zou worden als je om de paar seconden constant in de menu's moet gaan zoeken. Dan zijn gambits toch wel wat makkelijker.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 05:19 schreef peristilius het volgende:
Ik zit nu op een uur of 10 met FF XII, best okee, behalve de voice-acting. Het nieuwe battlesysteem vind ik eigenlijk wel een beetje jammer, met een paar gambits hoef je zelf eigenlijk niet eens wat te doen om de meeste battles te winnen. Alleen boss battles vereisen wat inspanning. Het wordt waarschijnlijk nog wel redelijk pittig, maar tot nu toe mis ik de turn based battles wel een beetje.
Toch wel een rete verslavende game, een game die ik wel in een ruk zal uitspelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
Alle hunts voltooien is een van de requirements om de laatste Clan Rank te krijgen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:00 schreef Cid het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met de hunts in FFXII?
Ik heb het misschien verkeerd genoemd, ik bedoel niet de hunts die je van die message boards in stadjes moet plukken, maar die op de pagina welke weergeeft welke mobs je gekilled hebt enz staan. Daar staat dan ook bij hoeveel je nog van diezelfde mob moet killen enzo, vroeg me af waarom en wat je daarmee opschiet....quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:21 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Alle hunts voltooien is een van de requirements om de laatste Clan Rank te krijgen.
Hunts zijn natuurlijk ook leuk om te doen en sommige zijn best uitdagend.
Bestiary bedoel je, je moet elk monster 1 keer verslagen hebben en dan krijg je een figure in Sky Pirate's Denquote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:39 schreef Cid het volgende:
[..]
Ik heb het misschien verkeerd genoemd, ik bedoel niet de hunts die je van die message boards in stadjes moet plukken, maar die op de pagina welke weergeeft welke mobs je gekilled hebt enz staan. Daar staat dan ook bij hoeveel je nog van diezelfde mob moet killen enzo, vroeg me af waarom en wat je daarmee opschiet....
Of bedoelde jij deze ook![]()
Uhh die balkjes zijn er nog steeds toch.. je moet gewoon wachten tot je balk vol is voordat je aanval kunt doen. Alleen nu kun je tijdens het wachten gewoon vrij rondlopen. Ik vind het battle systeem goed en de gambits werken lekker, maar persoonlijk heb ik toch liever oude stijl. Vind dat wel wat hebben dat turn based vechten. Heb wel het idee dat de japanse versie ietsje pittiger was, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik nu alles voor de 2e keer doe en dan is het altijd wat makkelijker.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:50 schreef xienix84 het volgende:
Ik was ook een beetje terughoudend toen ik hoorde van het nieuwe battlesysteem. Ik vond dat turn based ook wel iets hebben. Maar ik vind dat dit systeem veel vloeiender is. Niet meer steeds wachten tot die balkjes vol zijn en weer iets kiezen. Allemaal gelijk aanvallen maar toch niet alleen hack en slash. Ingrijpen wanneer je wilt, maar hoeft niet. Ik geniet ervan.
Ook het detail bij de gevechten is geweldig! En ik kan er toch echt van genieten als je een Urutan Yensa een aanval ziet voorbereiden en dan net ervoor door Basche vol op zn hoofd word geraakt en in elkaar stort.
De voice acting vind ik over het algemeen goed... Maar Ashe bijv. vind ik een leuk character maar de stem wat irritant. Penelo vind ik eerlijk gezegd een gewoon een zeur.... daar speel ik dan ook amper mee.
Juist die bedoel ik! Thanks!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:17 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Bestiary bedoel je, je moet elk monster 1 keer verslagen hebben en dan krijg je een figure in Sky Pirate's Den
Het nummer er achter is een getal dat aangeeft hoeveel je er nog meer moet killen en daar krijg je dan extra informatie over Ivalice voor. Als achtergrond informatie is het best interessant, maar de meeste mensen vinden er niets aan.
Complete collectie van figures in Sky Pirate's Den is ook een requirement voor de laatste Clan Rank, dus het is er alleen voor de mensen die een 100% save file willen hebben.
jaja, die ATB balkjes zijn er nog steedsquote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:22 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Uhh die balkjes zijn er nog steeds toch.. je moet gewoon wachten tot je balk vol is voordat je aanval kunt doen. Alleen nu kun je tijdens het wachten gewoon vrij rondlopen. Ik vind het battle systeem goed en de gambits werken lekker, maar persoonlijk heb ik toch liever oude stijl. Vind dat wel wat hebben dat turn based vechten. Heb wel het idee dat de japanse versie ietsje pittiger was, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik nu alles voor de 2e keer doe en dan is het altijd wat makkelijker.
Ik had mijn Sky Pirate's Den al aardig vol zittenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:17 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Complete collectie van figures in Sky Pirate's Den is ook een requirement voor de laatste Clan Rank, dus het is er alleen voor de mensen die een 100% save file willen hebben.
Op zaterdag? Weet je zeker dat het niet eerst volgende werkdag is? (had ik altijd met pakketjes op vrijdag...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:44 schreef Ang3l het volgende:
Morgen na 13:00 afhalen bij het postkantoor.........
Ik wil NU NU NU!!!!
Damn... je hebt nog gelijk ook volgens mij.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:26 schreef Cid het volgende:
[..]
Op zaterdag? Weet je zeker dat het niet eerst volgende werkdag is? (had ik altijd met pakketjes op vrijdag...)
Des te langer je moet wachten op de game. Des te langer je je kan verheugen op de game *kuch* (positief denkenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:16 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Damn... je hebt nog gelijk ook volgens mij.
Wat is dat voor kutzooi?
Ik bestel voor 20:00 op de dinsdag. Dan staat er "volgende dag in huis". Nou, woensdag niks geweest. Dan komen ze donderdag overdag... most werken. Vrijdag overdag voor de 2e x... moest werken. En dan dus de eerstvolgende werkdag af te halen.....
Had het gewoon afgeleverd op de dag dat het had gemoeten dan was ik fucking thuis geweest!!!
Ik denk ik heb dat ding snel in huis met die actie, sneller dan vrijdag (koopavond) of zaterdag naar de stad en in de winkel kopen. Kan ik mooi dit weekend spelen... niet dus. Ik kan hem dus pas ergens woensdag of zo gaan ophalen. Dan pas heb ik tijdquote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:23 schreef Champloo het volgende:
[..]
Des te langer je moet wachten op de game. Des te langer je je kan verheugen op de game *kuch* (positief denken)
Of gewoon wie niet waagt wie niet wint.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:25 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik denk ik heb dat ding snel in huis met die actie, sneller dan vrijdag (koopavond) of zaterdag naar de stad en in de winkel kopen. Kan ik mooi dit weekend spelen... niet dus. Ik kan hem dus pas ergens woensdag of zo gaan ophalen. Dan pas heb ik tijd
Inderdaad, soms is het pakketje later op de dag (net voor sluitingstijd) zelfs al af te halen. Gewoon proberen dusquote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Of gewoon wie niet waagt wie niet wint.
Wat nou eerste werkdag na 13:00? Gewoon om kwart voor 12 op een zaterdag ophalen
Ik ben jaloersquote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:03 schreef Ang3l het volgende:
OoooowwwwTis ff wennen maar damn
Ja ja ja ik zei dat ik moest gaan, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen hem zo maagdelijk op detafel te laten liggen
Het menu waarin 'Party' en 'Gambit' staan, krijg je door in het spel op het groene driekhoekje te drukken. Deze menu opties heb je niet meteen vanaf het begin. Waar zit je ergens in het spel?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:33 schreef Ang3l het volgende:
Waarschijnlijk ben ik gewoon niet zo slim... maarreh.. ik heb net penelo in m'n party en er stond iets over het Party menu en gambits. En ik denk ik ga zo'n gambit instellen, pak het boekje wat zegt dat ik dan menu Gambit moet kiezen in het Party scherm.. maar.... er staat helemaal geen optie Gambit bij. Behalve dan het on/off zetten tijdens een gevecht.
What am I doing wrong?
Echt meteen nadat Penelo erbij is gekomen en ze er eigenlijk over begint.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:36 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Het menu waarin 'Party' en 'Gambit' staan, krijg je door in het spel op het groene driekhoekje te drukken. Deze menu opties heb je niet meteen vanaf het begin. Waar zit je ergens in het spel?
Dee eerste keer dat ze erbij komt dan heb je die menu opties nog niet volgens mij. Dat komt pas zodra het complete gezelschap uit meer dan drie personen bestaat.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:38 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Echt meteen nadat Penelo erbij is gekomen en ze er eigenlijk over begint.
Oooow okquote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:40 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dee eerste keer dat ze erbij komt dan heb je die menu opties nog niet volgens mij. Dat komt pas zodra het complete gezelschap uit meer dan drie personen bestaat.
Een aanvulling op wat ik zonet zei. Die Party optie heb je pas zodra het gezelschap uit meer dan drie personen bestaat. Die Gambit optie staat volgens mij meteen in het menu zodra je niet meer in je eentje bent. Daar kun je per karakter de Gambits instellen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:42 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Oooow okThanks.
Vond het alleen zo vreemd dat ik wel een Gambit aan of uit kon zetten maar de optie in een menu nergens te vinden was.
Nou ja. Ga ik weer ff verder![]()
Ik ben niet in m'n eentje, maar een gambit optie zie ik niet staan....quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:44 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Een aanvulling op wat ik zonet zei. Die Party optie heb je pas zodra het gezelschap uit meer dan drie personen bestaat. Die Gambit optie staat volgens mij meteen in het menu zodra je niet meer in je eentje bent. Daar kun je per karakter de Gambits instellen.
Jeumig! Dan zouden m'n lenzen uit m'n ogen vallen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:20 schreef HAL9000S het volgende:
Gisteren om 0200 's nachts voor 't eerst begonnen met FFXII, non stop zitten spelen tot 1500 uur vanmiddagWAT een spel!
Ik kon gewoon niet stoppen... de sfeer, de graphics, het vechtsysteemquote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Jeumig! Dan zouden m'n lenzen uit m'n ogen vallen.
Heb er al last van na 4 uur spelen (ik knipperniet meer, bang iets te missen)
Vrij makkelijk maar erg LANG stuk. Maximaal jatten bij die grote robotten trouwens, dat levert stukken schroot op; 1250 per unit geloof ik.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:41 schreef Ang3l het volgende:
Ik zit nu met die stroomleidingen te kutten
Hoezo?, je moet er voor zorgen dat je party verdeelt om haar heen staat zodat haar speciale aanval niet iedereen tegelijk raakt.quote:
Kwam ik later ook achter en nu is ze al een tijdje doodquote:Op zondag 4 maart 2007 15:07 schreef torn_Machina het volgende:
Verder kun je Blizzard op haar casten, want ze kan daar niet tegen.
Je kan alleen verder chainen als je nog minstens een mp balk over hebt. Je kan max 3 balken hebben.quote:Op zondag 4 maart 2007 12:04 schreef AirwiN het volgende:
Zonet een eerste poging gewaagd om de eerste Demon Wall te mollen. De eerste Quickening Chain ging prima, de tweede stukken minder en toen moest ik nog de helft van de HP. Ik snap nog niet helemaal wanneer je nou wel of niet kan chainen. Even oefenen nog maar, straks weer proberen!
Haar accentquote:Op zondag 4 maart 2007 18:10 schreef Scylla het volgende:
Penelo is een zeur. Fran, das pas een fijn speelkonijn
Helemaal mee eens... De rest is dan wel weer leukquote:Op zondag 4 maart 2007 18:10 schreef Scylla het volgende:
Penelo is een zeur. Fran, das pas een fijn speelkonijn
Ik vind Fran een van de weinige characters met toffe voice acting.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:10 schreef Scylla het volgende:
Penelo is een zeur. Fran, das pas een fijn speelkonijn
Helemaal mee eens. Ook voor Fran geldt:quote:Op zondag 4 maart 2007 18:53 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik vind Fran een van de weinige characters met toffe voice acting.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ontmoet. Vanwege de stem dacht ik eigenlijk eerst dat het een meisje was
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
quote:Op zondag 4 maart 2007 19:15 schreef Ang3l het volgende:
Balthier heeft zo'n über chique brits accent. Past niete cht bij 'm vind ik.
Fran heeft een mooie stem, heerlijk Björk in Dancer in the Dark.
Die Ashe heb ik nog maar heel kort gezien dus daar kan ik niet over oordelen.
Heb net pasBen ik nou de enige die direct zag dat Larsa een jongen was. Aan de kledingsstijl kun je dit al zien en zo vrouwelijk is zijn stem helemaal niet hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ontmoet. Vanwege de stem dacht ik eigenlijk eerst dat het een meisje was
Ik krijg steeds meer het idee dat Penelo in het spel is gedrukt omdat ze niets beters wisten te verzinnen voor een 6e character. Penelo en Vaan voegen tot nu toe het minst toe aan het verhaal.
Zeker wel duidelijk. Ik zie ook waar voor mij het probleem zat, ik begon altijd met een level 3 quickening. Ik had vanmiddag zelf gelukkig ook al uitgevonden dat beginnen met een lager level beter werkt.quote:Op zondag 4 maart 2007 16:41 schreef Vaud het volgende:
*Quickenings verhaal*
Ik vrees dat mijn verhaal niet echt duidelijk is en dat het alleen maar meer verwarring zaait![]()
Veel hang ook af van een beetje mazzel met die quickenings. Ik begin vaak genoeg met lvl 3 en dan haal ik meestal nog wel een chain van boven de 10.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:32 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Zeker wel duidelijk. Ik zie ook waar voor mij het probleem zat, ik begon altijd met een level 3 quickening. Ik had vanmiddag zelf gelukkig ook al uitgevonden dat beginnen met een lager level beter werkt.
Thanks!
Ik heb vandaag 200 chain-combo's gemaakt in de mijnen, om het niveau gelijk te trekken,.quote:Op zondag 4 maart 2007 23:33 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik zit nu net voor het punt dat de Gate achter Salikawood gemaakt is, op de Poch shores of zoiets. Ben maar eens wat gaan side questen zoals de hunts afmaken en zo, en de Zertinan Caves een exploren, en tering, ik hang momenteel ongelooflijk vast op Adrammelch of zoiets, een of andere boss die je in het midden van de Zertinan caves tegenkomt. Ik krijg 't op level 40 met alle 3 chars niet klaargespeeld om 'm te Pwnen. :/
Wat ik trouwens wel gruwelijk irritant vind is dat andere characters net meelevellen en dat je in de shops niet ALLE attributen ziet die meeveranderen met het equipen van een armor/helm/wapen. Mijn Vaan, Basch en Fran zijn alle drie nu level 40, maar de rest is nog niet eens op de 20.
Iemand tips voor dat Adrammelch geval?
Oh kom op, Larsa is het meest verwijfde mannelijke figuur in een FF game ooit. En dat zegt wat.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:19 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ben ik nou de enige die direct zag dat Larsa een jongen was. Aan de kledingsstijl kun je dit al zien en zo vrouwelijk is zijn stem helemaal niet hoor.
Mwoah, Kuja scoort ook nog hoog.quote:Op zondag 4 maart 2007 23:40 schreef peristilius het volgende:
[..]
Oh kom op, Larsa is het meest verwijfde mannelijke figuur in een FF game ooit. En dat zegt wat.
Wilde het er nog bijzetten "zelfs Kuja was nog minder verwijfd".quote:
wachtenquote:Op zondag 4 maart 2007 23:44 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Mwoah, Kuja scoort ook nog hoog.
Maare, nog iets, ik zit nu met 2 hunts die vereisen dat ik met iemand ga lullen op de Giza Plains, als het regent. Probleem is dat 't weer droog is. Hoe zorg ik dat 't weer gaat regenen.![]()
Misschien raak je er aan gewend dat er genoeg verwijfde mannen in de FF serie voorkomen.quote:Op zondag 4 maart 2007 23:40 schreef peristilius het volgende:
[..]
Oh kom op, Larsa is het meest verwijfde mannelijke figuur in een FF game ooit. En dat zegt wat.
Kuja.quote:Op zondag 4 maart 2007 23:44 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Mwoah, Kuja scoort ook nog hoog.
Maare, nog iets, ik zit nu met 2 hunts die vereisen dat ik met iemand ga lullen op de Giza Plains, als het regent. Probleem is dat 't weer droog is. Hoe zorg ik dat 't weer gaat regenen.![]()
quote:Op zondag 4 maart 2007 23:45 schreef peristilius het volgende:
[..]
Wilde het er nog bijzetten "zelfs Kuja was nog minder verwijfd".
quote:Op maandag 5 maart 2007 08:59 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik kijk advent childeren ook altijd met japanse spraak![]()
![]()
Fran en Balthier moeten eerst joinen.quote:Op maandag 5 maart 2007 09:59 schreef Ixnay het volgende:
Ik ben net begonnen en zit in die waterway.
Maar ik kan nog steeds geen gambits instellen, en ik kan ook niks kopen in die gambit shop.
Wanneer kan ik gambits gebruiken?
Daarbij is de engelse speech gewoon tergend slecht.. Dat doe je je ergste vijand nog niet aan.quote:Op maandag 5 maart 2007 08:59 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik kijk advent childeren ook altijd met japanse spraak![]()
![]()
Nee, iedereen is even goed met elk wapen. Het enige wat wel raar is, is dat Fran en Balthier langzamer hun attack balk vullen als ze een boog of gun gebruiken dan de andere 4 characters.quote:Op maandag 5 maart 2007 10:23 schreef xienix84 het volgende:
Ik weet dat je het license board helemaal zelf kunt invullen zoals je wilt, maar maakt het iets uit wie welk wapen heeft? Dat de een met een bepaald wapen beter is dan de ander?
Die zitten er wel in, maar ik durf je niet te zeggen waar je ze ook al weer kon vinden.quote:Op maandag 5 maart 2007 11:31 schreef xienix84 het volgende:
Zitten er nog een Biggs en Wedge in trouwens?
Ik denk dat dit de beste tactiek is. Ik deed dat dus niet en nu zit ik met veel licenses waar ik geen zak aan heb... Als je dan iets vind wat de moeite waard is, heb je wel meteen de LP"squote:Op maandag 5 maart 2007 11:31 schreef Vaud het volgende:
Als ik een wapen vind dat echt beter is dan activeer ik dat vakje gewoon.
Je moet wel voor op dat moment nutteloze License openen, omdat je toch snel naar die Quickening vakjes wil.quote:Op maandag 5 maart 2007 11:36 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de beste tactiek is. Ik deed dat dus niet en nu zit ik met veel licenses waar ik geen zak aan heb... Als je dan iets vind wat de moeite waard is, heb je wel meteen de LP"s
Als je eenmaal in Archades bent aangekomen dan gaat het hard met de LP, als je het slim doet. Je kan dan golden amulet kopen waardoor je dubbele LP krijgt. Denk dat velen het niet zullen doen maar ik houd alle karakters op dezelfde lvl's, zodat ze allemaal gelijk sterk zijn(heel handig bij latere gevechten). De 3 die ik op het moment niet gebruik geef ik alle 3 een golden amulet en dan loopt de LP lekker vol. En dan om de 5 lvl's up wissel ik van party en doe ik hetzelfde met de andere 3. Heb nu alle license boards helemaal volquote:Op maandag 5 maart 2007 11:59 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Je moet wel voor op dat moment nutteloze License openen, omdat je toch snel naar die Quickening vakjes wil.
Zelf gebruik ik mijn LP om eerst alle Augments te leren en natuurlijk de meeste White Magic en Green Magic.
Je moet eerst alle monsters killen in The North Bank en dan even rezonen.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:21 schreef peristilius het volgende:
Ik ging zo op die cluckatrice op de Giza Plains hunten, hij hoort op de north bank te zitten, maar ik kan hem echt nergens vinden.
Het probleem is dat ik altijd een geld probleem heb.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:03 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Als je eenmaal in Archades bent aangekomen dan gaat het hard met de LP, als je het slim doet. Je kan dan golden amulet kopen waardoor je dubbele LP krijgt. Denk dat velen het niet zullen doen maar ik houd alle karakters op dezelfde lvl's, zodat ze allemaal gelijk sterk zijn(heel handig bij latere gevechten). De 3 die ik op het moment niet gebruik geef ik alle 3 een golden amulet en dan loopt de LP lekker vol. En dan om de 5 lvl's up wissel ik van party en doe ik hetzelfde met de andere 3. Heb nu alle license boards helemaal vol
In het begin had ook wel wat geld problemen. Ik heb dat opgelost door maar 3 characters equipment te geven. Je kan er toch maar met 3 tegelijk vechten. En als ik dan switch naar de andere party gewoon even equipment wisselen.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:07 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Je moet eerst alle monsters killen in The North Bank en dan even rezonen.
[..]
Het probleem is dat ik altijd een geld probleem heb.
Zal vanavond weer eens wat monsters gaan chainen.
Zelf heb ik ook al mijn characters op hetzelfde lvl en ik probeer de equipment voor alle 6 ook redelijk up-to-date te houden. Golden Amulets koop ik later wel. Ik heb ze inmiddels al in de shop gezien.
Heb ik ook al aan zitten denken, maar ik wil toch minimaal dat iedereen de bodyarmor geupgrade heeft.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:18 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
In het begin had ook wel wat geld problemen. Ik heb dat opgelost door maar 3 characters equipment te geven. Je kan er toch maar met 3 tegelijk vechten. En als ik dan switch naar de andere party gewoon even equipment wisselen.
bij die Windmillsquote:Op maandag 5 maart 2007 13:18 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
In het begin had ook wel wat geld problemen. Ik heb dat opgelost door maar 3 characters equipment te geven. Je kan er toch maar met 3 tegelijk vechten. En als ik dan switch naar de andere party gewoon even equipment wisselen.
Zit nu met alle characters op lvl 75, gaat wel even duren voordat iedereen lvl 99 is.. Maar heb geloof ik wel een goede plek gevonden om te lvlen
Lvl 31 en net bij de Stillshrine? Ik vond de monsters daar op lvl 22 moeilijker dan de Boss zelf.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Zit nu op lv 31 net voor de Stilshrine of Miriam , heb voor al mn chars 3 quickenings en ong alle augments, qua wapens heb ik Vaan op spears, Balthier op Guns en ninja swords , Fran op Bows en Katanas , Basch op Axes, Ashe op swords en Penelo op Staffs/Maces en alle magie op min lvl 3, heb al die huntermark geprobeerd in de waterway in Rabanastre, maar werd genadeloos afgesclacht dooe die water elemental die vlakbij die white ooze zat
Achja, ik heb heel veel geloot enzo zelfs wat rare monsters tegengekomen en al mn armour/spells/technicks/magick optimaal gehouden, was al in die shrine geweest en vond die stenen monsters ook verbazend makkelijk, zal wel door het hoge level komen danquote:Op maandag 5 maart 2007 13:33 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Lvl 31 en net bij de Stillshrine? Ik vond de monsters daar op lvl 22 moeilijker dan de Boss zelf.![]()
Inmiddels lvl 25 en in Silikawood.
Die White Mouse hunt is moeilijk ja, ik ga het vanavond weer even proberen nu ik Viking Coats kan kopen die mij water immune maken.
Ik heb alleen nog maar monsters zitten chainen op mijn armor en magic up-to-date te houden.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Achja, ik heb heel veel geloot enzo zelfs wat rare monsters tegengekomen en al mn armour/spells/technicks/magick optimaal gehouden, was al in die shrine geweest en vond die stenen monsters ook verbazend makkelijk, zal wel door het hoge level komen dan
tsja zodra ik bij de Rainwall Tomb was ging het bij mij niet zo goed meer qua chains, maar gelukkig zijn er vanaf dat moment genoeg monsters die waardevolle loot laten vallen, dus maakten die chains mij ook niet zoveel meer uit en is mijn langste 20 geweest ofzo(de Wu's op Ozmone plains en die panthers aan het begin van de jungle)quote:Op maandag 5 maart 2007 13:52 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik heb alleen nog maar monsters zitten chainen op mijn armor en magic up-to-date te houden.
hoe hoger je chain is, hoe waarschijnlijker het is dat monsters loot droppen en naarmate de chain langer word laten ze ook meer loot achter en caak in grotere hoeveelheid, voor de rest krijg je een poppetje in je pirates den als je een chain van 50 hebt voor zover dat wat extra toevoegt.quote:Op maandag 5 maart 2007 14:55 schreef peristilius het volgende:
Wat heb je eigenlijk aan chains? Ik zie af en toe chain in beeld verschijnen, maar weet eigenlijk niet precies hoe ik dat doe en wat ik er aan heb.
Klopt, alleen heb je niet veel meer aan LP als je license board al vol zitquote:Op maandag 5 maart 2007 17:15 schreef Tuvai.net het volgende:
Ja, dat je geen EXP voor bosses krijgt irriteerde me ook al. Maar toch, op latere hunts krijg je vaak meer dan 50 LP en dat loont zich dan wel weer.
Geen ultimate weapons?!?quote:Op maandag 5 maart 2007 17:13 schreef Diablos79 het volgende:
Toch vind ik het een beetje jammer dat niet ieder character specifiek zijn eigen wapens heeft en dat er geen ultime wapens zijn die echt character gebonden zijn. Ook had ik liever gehad dat je voor de eindbazen en mophunt EXP had gekregen dan alleen LP. Was denk ik wel een stuk handiger geweest voor het lvlen, want na lvl 70 begint het toch aardig moeizaam te worden.
Golden armletquote:Op maandag 5 maart 2007 18:16 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik weet wel dat er een ring was ofzo voor dubbel XP![]()
maar ben de naam even kwijt![]()
Ja ze zijn er wel, maar niet character gebonden.. Ik vind het toffer als ieder zijn eigen soort wapens heeft.quote:
Golden Armlet is voor LP, Embroidered Tippet is voor XP.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:52 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Golden armletIk heb ze, een hele zooi
En geen ultimate weapons? Je hebt toch wel van ieder soort wapen een versie met een eigen naam die heeel veeel LP kost? Zijn dat geen ultimate weapons dan?
Ah ok, dat bedoelde ik ja...quote:Op maandag 5 maart 2007 18:54 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Golden Armlet is voor LP, Embroidered Tippet is voor XP.
ja preciesquote:
Mwah, ik zit nu na een uurtje of 40 nog niet aan de helft van het License board, dus dat zal nog wel meevallen. Vooral ook vanwege het feit dat de 'uithoekjes' vaak meer LP kosten.quote:Op maandag 5 maart 2007 17:23 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Klopt, alleen heb je niet veel meer aan LP als je license board al vol zit, dus vandaar toch liever EXP gehad.
quote:Op maandag 5 maart 2007 20:19 schreef Deacon_Tigra het volgende:
[..]
alleen die kan je alleen krijgen als je op sommige plekken een paar schatkisten niet hebt geopend![]()
Ik heb tot nu toe al een paar keer tussendoor flink wat uurtjes liggen levellen. Vooral in de jungle met die Dark Skeletons wat ik eerder al poste, niet alleen voor LP maar ook voor EXP.quote:Op maandag 5 maart 2007 20:27 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik had hem pas bij 118 uur vol![]()
iedereen![]()
overigens zitten er ook hele nutteloze dingen bij, of weapons die helemaal niet zo'n hoge attack waarde hebben
![]()
maarja..hij moet vol he![]()
yupquote:Op maandag 5 maart 2007 20:29 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Da's kudt.
Dat gedoe met die chests vind ik af en toe ook rete irritant. Ik zou het leuker hebben gevonden als alle kisten gewoon elke keer hetzelfde zouden bevatten en zo. Nu zit je vaker 10 keer dezelfde chest te proberen voordat je er wat fatsoenlijks uit krijgt.
Ik was in Raithwalls tomb op een gegeven moment de tel vergeten van hoe vaak ik die kist war Demonsbane in zat heb moeten openen.![]()
Ik had hem na 79 uur volquote:Op maandag 5 maart 2007 20:27 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik had hem pas bij 118 uur vol![]()
iedereen![]()
overigens zitten er ook hele nutteloze dingen bij, of weapons die helemaal niet zo'n hoge attack waarde hebben
![]()
maarja..hij moet vol he![]()
Bij FF 10 was de limiet bereikt als je max stats had van 255.quote:Op maandag 5 maart 2007 23:21 schreef Scylla het volgende:
Hmm, ik zit pas op de 15 uur, dus dat gaat nog wel even duren. En das mooi ook, want om hem nu in een week uitgespeeld te hebben...enfin, ik ben er vandaag nog niet aan toegekomen, lange dag gehad, doodmoe, maar ik ga nu toch even de Nam-Yensa Sandsea doorkruisen...
Overigens toch jammer dat er een max zit aan het level, dat je niet ongelimiteerd sterk kon worden zoals bij X. Niet dat ik ooit de tijd heb gevonden om ook maar iemand in de FF reeks tot level 99 te brengen, maar toch![]()
Later krijg je de spell Decoy, deze lured alle monsters op de character waar je decoy op cast.quote:Op maandag 5 maart 2007 23:53 schreef Cid het volgende:
Heerlijke game, vandaag nog 4 uur extra op de teller gezetIs er trouwens een soort van "taunt" ability, aangezien je nu kan rond lopen tijdens gevechten is het handig als je een monster op een bepaald iemand kan laten focussen
Ik hoop niet dat je de demonspane (zwaard, attack +59) over het hoofd gezien hebt daar?quote:Op maandag 5 maart 2007 23:44 schreef AirwiN het volgende:
Vandaag Raithwalls tomb doorlopen, inclusief het verslaan van de twee Demon Walls. Mijn karakters waren leven 19/20, en dan zijn de overige tegenstanders wel een eitje.
Het valt mij ook op dat als je een beetje levelt het License Board onzettend snel vol raakt. Bij Final Fantasy X heeft het mij indertijd een hoop moeite gekost om een flink deel van het Sphere Grid te doorlopen. Van wat ik nu zo zie en hoor, moet ik het License Board nu wel vol krijgen.
Overigens vind ik Balthier een heerlijke droogkloot. Ik zit altijd wel met een grijns op mijn gezicht bij zijn uitspraken.
Na 20+ keer resetten had ik daar geen zin meer inquote:Op dinsdag 6 maart 2007 00:03 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je de demonspane (zwaard, attack +59) over het hoofd gezien hebt daar?Ik zat toen al op level 23/24 btw.
Ik vond het doorlopen van de Sphere Grid niet eens zo moeilijk, alleen het clearen en het verkrijgen van de juiste stat+4 duurde 100+uurquote:Op maandag 5 maart 2007 23:44 schreef AirwiN het volgende:
Het valt mij ook op dat als je een beetje levelt het License Board onzettend snel vol raakt. Bij Final Fantasy X heeft het mij indertijd een hoop moeite gekost om een flink deel van het Sphere Grid te doorlopen. Van wat ik nu zo zie en hoor, moet ik het License Board nu wel vol krijgen.
2 quickenings waren genoegquote:Op maandag 5 maart 2007 13:33 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Lvl 31 en net bij de Stillshrine? Ik vond de monsters daar op lvl 22 moeilijker dan de Boss zelf.![]()
Inmiddels lvl 25 en in Silikawood.
Die White Mouse hunt is moeilijk ja, ik ga het vanavond weer even proberen nu ik Viking Coats kan kopen die mij water immune maken.
Heb je veel aan zonder de spells te kopen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:06 schreef Ixnay het volgende:
Ik had na 4 uur al Firaga, Thundaga en Blizzaga op m'n Licence Board.
Lame systeem vind ik persoonlijk.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:07 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Heb je veel aan zonder de spells te kopen.
Maar wanneer je die kunt kopen heeft iedereen natuurlijk die spells al op het licence board.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:07 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Heb je veel aan zonder de spells te kopen.
Beter dat je de hoge lvl spells snel kan unlocken dan dat je er een omweg voor moet maken naar de uithoeken van het License Board.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:41 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Maar wanneer je die kunt kopen heeft iedereen natuurlijk die spells al op het licence board.
He, ik snap er niks meer van. Ik had eerst een aantal van die skeletten gevonden in de jungle, waar jij het over had... maar ik ben er nu weer en kan ze niet vinden...quote:
Ik heb alleen skeletjes gezien in het zuiderlijke deel van de jungle, de laatste map voor The Feywood ingang.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:44 schreef xienix84 het volgende:
[..]
He, ik snap er niks meer van. Ik had eerst een aantal van die skeletten gevonden in de jungle, waar jij het over had... maar ik ben er nu weer en kan ze niet vinden...Ik heb toen niet echt opgelet waar ze zitten... waar zijn die dingen ergens? Welk deel? Ik kom nu alleen coeurls en hellhounds tegen... die vind ik niks.
Twijfelen is er niet bij. Het is kopen of niet.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:54 schreef HansvanOchten het volgende:
Ik twijfel echt om hem te gaan halen!
Heb vanaf deel 6 t/m 10 en X-2 grotendeels (uit) gespeeld.
Begin ook een beetje uitgekeken op WoW te worden, ohhh de twijfel
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:56 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Twijfelen is er niet bij. Het is kopen of niet.
Ben ik ook mee bezig, maar de rest van de groep komt er later ook aan en gaat zich er mee bemoeien.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:23 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Final Fantasy taal.
je weet wel
Fiends , Machina , Magick enzo![]()
@Torn , probeer er eentje af te zonderen in een hoekjeeen voor een
ik had de gambit "attack all foe's" uitstaan,dus alleen aanvallen wie Vaan aanviel![]()
Dankje, maar ik heb dus exp. nodigquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:52 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik heb alleen skeletjes gezien in het zuiderlijke deel van de jungle, de laatste map voor The Feywood ingang.
Je kunt beter voor snel LP farmen naar Ogir-Yensa Sandsea gaan. Die Ogir-Yensa zijn makkelijk te killen en ik had gister in een uur een chain van 300+, samen met golden armlet maakt dit 600 LP.![]()
kom kom, overdrijven is ook een kunst. De meeste mensen hier vinden hem blijkbaar wel leuk. Mja smaken verschillenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:56 schreef Daniel.J het volgende:
Ik heb alle final fantasys, ik ben een god van final fantasy en final fantasy is ook mijn god...
maar wtf..
Final fantasy 12 doet zo gigantisch onder met de muziek en er is totaal geen diepgang in het verhaal, de characters worden amper tot niet uitgediept en de meeste gebieden lijken op elkaar, het is of woestijn(zonodig regen), of bos of berg(zonodig met ijs), en alle dungeons zijn 1: donker en 2:saai
De muziek lijkt allemaal op elkaar, geen enkel deuntje is bijwegdroombaar, alles klinkt alsof je naar lord of the rings kijkt, of hans zimmer de muziek gemaakt heeft, allemaal orchesta muziek allemaal afgevlakt en net als het verhaal zonder diepgang
Het enige wat tof is aan FF12 is de gameplay, verder is final fantasy 9 zelfs nog beter (en ik vond final fantasy 9 klote, nobuo uematsu...waarom ben je vertrokken...zonder jou is final fantasy dood)
Heb ik al gezien, maar toen ik het nieuws las dat VsXIII een shooter gaat worden zoals cerberus 'ala Kingdom Hearts daalde mijn humeur door mn laminaat heen en raakte het een waterleiding waardoor nu heel de buurt Flans aan het bevechten is buiten, moment ik moet even iemand curen...brbquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:29 schreef Champloo het volgende:
[..]
kom kom, overdrijven is ook een kunst. De meeste mensen hier vinden hem blijkbaar wel leuk. Mja smaken verschillen![]()
Ik kan je aanraden om de trailers te bekijken van FFXIII en FFvsXIII, dan gaat je humeur wel weer omhoog![]()
Ik moet zeggen dat me bij FF VII, FF VIII, FF X en FF X-2 de muziek me nooit is opgevallenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:56 schreef Daniel.J het volgende:
Ik heb alle final fantasys, ik ben een god van final fantasy en final fantasy is ook mijn god...
maar wtf..
Final fantasy 12 doet zo gigantisch onder met de muziek en er is totaal geen diepgang in het verhaal, de characters worden amper tot niet uitgediept en de meeste gebieden lijken op elkaar, het is of woestijn(zonodig regen), of bos of berg(zonodig met ijs), en alle dungeons zijn 1: donker en 2:saai
De muziek lijkt allemaal op elkaar, geen enkel deuntje is bijwegdroombaar, alles klinkt alsof je naar lord of the rings kijkt, of hans zimmer de muziek gemaakt heeft, allemaal orchesta muziek allemaal afgevlakt en net als het verhaal zonder diepgang
Het enige wat tof is aan FF12 is de gameplay, verder is final fantasy 9 zelfs nog beter (en ik vond final fantasy 9 klote, nobuo uematsu...waarom ben je vertrokken...zonder jou is final fantasy dood)
Je moet ff wachten tot er 3 of 4 tegelijkertijd bijelkaar hangen, dan maak je een tering grote chain en met n beetje geluk zijn er direct 4 dood, zo deed ik het bij mij leefde er nog 1 van, dus ik moest er nog 3 mollen maar met wat gestatusheal en doorbeuken op, soms even wegrennen want die beesten rennen ook veel heen en weer dus targetten je niet altijd werkte goed..quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:23 schreef torn_Machina het volgende:
Omg, zit ik in Sochen Cave Palace, krijg ik een boss fight tegen 5 mandragora monsters. Die beesten meppen mij voor 1k damage en ik heb het beste armor tot nu toe.![]()
Even kijken of ze tegen een goede quickening chain kunnen.
In final fantasy 7 is je de muziek nooit opgevallen?!?!quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat me bij FF VII, FF VIII, FF X en FF X-2 de muziek me nooit is opgevallen
Ik speel dan ook niet voor de muziek. Dan zet ik wel een ceedeetje op
Mallicants, die moet je gewoon hard ganken dan gaan ze snel neer, je kunt het beste even een tijdje sparen en wat marks afwerken, tot je een hoge rank heb en dan in de bazaar een "Nipahoala" oid kopen...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:49 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Dankje, maar ik heb dus exp. nodigEn de Zertinan caves, daar ben ik niet sterk genoeg voor(tenminste niet voor die paarden bij de Ozmone plains ingang...
Dankjewel! Maar wat is Gankenquote:Op woensdag 7 maart 2007 08:47 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Mallicants, die moet je gewoon hard ganken dan gaan ze snel neer, je kunt het beste even een tijdje sparen en wat marks afwerken, tot je een hoge rank heb en dan in de bazaar een "Nipahoala" oid kopen...
Het is dat Vaan zo aandoet als een natte gay...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:56 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Twijfelen is er niet bij. Het is kopen of niet.![]()
Trouwens ik vind de Malboro's in dit dit spel best tof. Vooral die met een kroontje en grote snor.![]()
Alleen jammer dat ze nu zo klein zijn.![]()
Nope, een nipahoala (weet niet of ik het goed spel maar het lijkt er iig op) is een accesoire waarmee je statushelende items het tegenovergestelde effect geeft met andere woorden, een chrono's tear cured "stop" maar met nihap equiped inflict het juist stop op de vijand als je tenminste de tear op de vijand gooit dan..quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:49 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Dankjewel! Maar wat is GankenEn die Nipahoala is toch dat je automatische reverse doet toch?
Vaan is `1: teringlelijk behalve in de high res filmpjes, dan heeft hij weer een perzikhuidje.quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:52 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Het is dat Vaan zo aandoet als een natte gay...
Maar misschien dat ik het toch ga wagen![]()
Ok dankje! Dan ga ik dat zo eens proberenquote:
Ja precies, dan begrijp jij wat ik bedoel..quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik zit nu in dat hunters camp aan de kust op l37, heb tussendoor nog wat marks gehunt en wat armour/wapens geoptimaliseerd vanavond maar weer verder met het verhaal. Overigens vind ik die muziek ook tegenvallen (zeker als je het vergelijkt met de 2d delen).
Hehe, geen probleem..quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:28 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Ok dankje! Dan ga ik dat zo eens proberen![]()
En ik las heel kort je andere topic. Maar niet genoeg om te lezen wie de eindbaas is. Alleen dat je erg gefrustreerd bent. Sterkte![]()
Maar dan ga ik weer aan de gang. Leve de dagjes vrij
Nu wat je allemaal zegt denk ik juist dat ik hem niet moet kopenquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:34 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Hehe, geen probleem..
Ik een der uber veteranen van final fantasy help mijn final fantasy vriendjes graag.
Moet je zelf weten hequote:Op woensdag 7 maart 2007 09:35 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Nu wat je allemaal zegt denk ik juist dat ik hem niet moet kopen![]()
?! Wat steel je mijn avatar!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:29 schreef Champloo het volgende:
[..]
kom kom, overdrijven is ook een kunst. De meeste mensen hier vinden hem blijkbaar wel leuk. Mja smaken verschillen![]()
Ik kan je aanraden om de trailers te bekijken van FFXIII en FFvsXIII, dan gaat je humeur wel weer omhoog![]()
Chrono is van iedereen jewaids.quote:
Ja maar het koste veel tijd deze te maken, en er zijn zat andere plaatjes te vindenquote:
Heb jij die gemaakt, hmm..quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:59 schreef Cid het volgende:
[..]
Ja maar het koste veel tijd deze te maken, en er zijn zat andere plaatjes te vinden
Avatar is gemaakt met hypercam en ImageReadyquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:05 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Heb jij die gemaakt, hmm..
Dan moet je die gast vragen om een ander plaatje van chrono te zoeken enzo..
Ik wilde dat ik bewegende plaatjes kon maken, maar ik heb geen flashMx meer op mn pc
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik heb echt het idee dat je voornamelijk rondloopt, soms is er een stukje verhaal, meer om een reden te hebben naar een ander gebied te gaan dan écht in het verhaal te blijven. In andere FF's waren het vaak grote gebeurtenissen, hadden veel NPC's het erover en kon je van hen veel nieuwe informatie krijgen. Regelmatig kleine praatstukjes tussendoor. Zelfs bij FFX was dit zo... Maar hier heb je in elke nieuwe stad een minuut of wat waarin er iets nieuws gebeurd, soms een cutscene vanuit Archades en je mag door naar een nieuwe gebied... Ik ben nog steeds verslaafd hoor, vind het een geweldig! spel! Alleen valt het verhaal, vooral het doorlopen van het verhaal, wel een beetje teleurstellen.
(maar misschien ben ik gewoon niet ver genoeg)
Overigens ben ik ook best een FF veteraan mag ik wel zeggen hoor)
quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:12 schreef xienix84 het volgende:
De muziek vind ik wat minder, en eerlijk gezegd valt het verhaal me ook tegen. Misschien komt het nog goed hoorIk zit nog erg in het begin van het verhaal, maar ik vind de manier waarop het nu verteld word eigenlijik best goed. Er zit voortgang in, en het is zo nu en dan nog spannend ook. Maar ik heb pas 7 uurtjes op de teller o.i.d. dus er moet nog een hoop gebeurenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik heb echt het idee dat je voornamelijk rondloopt, soms is er een stukje verhaal, meer om een reden te hebben naar een ander gebied te gaan dan écht in het verhaal te blijven. In andere FF's waren het vaak grote gebeurtenissen, hadden veel NPC's het erover en kon je van hen veel nieuwe informatie krijgen. Regelmatig kleine praatstukjes tussendoor. Zelfs bij FFX was dit zo... Maar hier heb je in elke nieuwe stad een minuut of wat waarin er iets nieuws gebeurd, soms een cutscene vanuit Archades en je mag door naar een nieuwe gebied... Ik ben nog steeds verslaafd hoor, vind het een geweldig! spel! Alleen valt het verhaal, vooral het doorlopen van het verhaal, wel een beetje teleurstellen.
(maar misschien ben ik gewoon niet ver genoeg)
Overigens ben ik ook best een FF veteraan mag ik wel zeggen hoor)
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:12 schreef xienix84 het volgende:
De muziek vind ik wat minder, en eerlijk gezegd valt het verhaal me ook tegen. Misschien komt het nog goed hoorniet om je verder te teleurstellen mede Ff veteraan, maar ik ben nu dus op het punt dat ik de eindbaas kan confronteren (en zoals je in het andere topic vast al las ook al eens heb gepoogd) en het verhaal hoewel ik niks verklap, blijft op hetzelfde pitje staan, geen diepgang, geen into andere characters, geen momenten dat je denkt van "ahhh" of "omg" bij welke gebeurtenis dan ook, en de clues zijn echt om je hoofd door een printer heen te meppen zo fantasieloos.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik heb echt het idee dat je voornamelijk rondloopt, soms is er een stukje verhaal, meer om een reden te hebben naar een ander gebied te gaan dan écht in het verhaal te blijven. In andere FF's waren het vaak grote gebeurtenissen, hadden veel NPC's het erover en kon je van hen veel nieuwe informatie krijgen. Regelmatig kleine praatstukjes tussendoor. Zelfs bij FFX was dit zo... Maar hier heb je in elke nieuwe stad een minuut of wat waarin er iets nieuws gebeurd, soms een cutscene vanuit Archades en je mag door naar een nieuwe gebied... Ik ben nog steeds verslaafd hoor, vind het een geweldig! spel! Alleen valt het verhaal, vooral het doorlopen van het verhaal, wel een beetje teleurstellen.
(maar misschien ben ik gewoon niet ver genoeg)
Overigens ben ik ook best een FF veteraan mag ik wel zeggen hoor)
En de muziek tja, daar heb ik het al over gehad...deprimerend.
Je observatie is verder gelijk aan de mijne, de gameplay is tof en verslavend.A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:20 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
niet om je verder te teleurstellen mede Ff veteraan, maar ik ben nu dus op het punt dat ik de eindbaas kan confronteren (en zoals je in het andere topic vast al las ook al eens heb gepoogd) en het verhaal hoewel ik niks verklap, blijft op hetzelfde pitje staan, geen diepgang, geen into andere characters, geen momenten dat je denkt van "ahhh" of "omg" bij welke gebeurtenis dan ook, en de clues zijn echt om je hoofd door een printer heen te meppen zo fantasieloos.
En de muziek tja, daar heb ik het al over gehad...deprimerend.
Je observatie is verder gelijk aan de mijne, de gameplay is tof en verslavend.
Als je een paar posts naar boven kijkt zie je dat ik die mandragora boss gisteren al heb gekilled.quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:29 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Je moet ff wachten tot er 3 of 4 tegelijkertijd bijelkaar hangen, dan maak je een tering grote chain en met n beetje geluk zijn er direct 4 dood, zo deed ik het bij mij leefde er nog 1 van, dus ik moest er nog 3 mollen maar met wat gestatusheal en doorbeuken op, soms even wegrennen want die beesten rennen ook veel heen en weer dus targetten je niet altijd werkte goed..
Baas waar ik de meeste moeite mee had was trouwens zon fantoom baas ook in sochen cave palace geloof ik, verdomme wat was dat ding irritant, gaat ie zichzelf multiplyen en alleen de vorm met een klein beetje myst om zich heen (wat heel moeilijk opvalt als je niet manual commands geeft en het spel dus stil laat staan in het command scherm) is damagable, maar de pest is dat al zn vormen je damagen, spells kunnen casten, en constant teleporteren... klote baas.
Tot nu toe hebben sommige Marks mij meer moeite gegeven dan alle Storyline Bosses op dit moment.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:36 schreef Daniel.J het volgende:
Torn, en die niet toevoeging blijft zo tot het einde van het spel, en dat voor alle characters
En de muziek blijft zo saai, tot het einde van het spel.
Er is verder ook geen baas geweest die mij problemen gaf maar goed ik ben dan ook de pwwwn met final fantasy.
Verder groetjes ik ga slapen.
En veel succes iedereen met final fantasy 12, en geef montblanc een trap onder zn harige hol van me omdat die aap mij op nep marks stuurt.
Ja, dat is toch wel een beetje jammer....quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:47 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Zoals jij al Nobuo Uematsu noemde die niet meer de muziek componeerde voor dit deel.
sorry kerel, ik zal wel een andere zoekenquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:59 schreef Cid het volgende:
[..]
Ja maar het koste veel tijd deze te maken, en er zijn zat andere plaatjes te vinden
No problemo en bedanktquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:58 schreef Champloo het volgende:
[..]
sorry kerel, ik zal wel een andere zoeken![]()
Ja inderdaad, Ik had een grotere verbintenis met Dragon Quest: Journey of the Cursed King dan dat ik nu heb met FFXII.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:41 schreef BobbyJames het volgende:
Ja, ik heb inderdaad ook wat dingen waar ik me aan erger. Heb ook niet echt het idee dat ik echt in het verhaal zit ..
Ben sowieso geloof ik meer een voorstander van de traditionele rpg, heb me tot nu toe een stuk beter vermaakt met DQVIII
De enige game muziek die mij opviel was de opening van Kingdom Hearts (Hikaru Utada) en het beginnummer van FF X-2 maar dat kan ook niet andersquote:Op woensdag 7 maart 2007 08:35 schreef Daniel.J het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat de muziek uit die spellen iemand niet opvalt...
Dat ontbreken van een absolute evil bad guy daar hebben veel RPG's de laatste tijd last van. FFX had het ook al niet, bij DQ8 vond ik het ook niet erin zitten.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:51 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ja inderdaad, Ik had een grotere verbintenis met Dragon Quest: Journey of the Cursed King dan dat ik nu heb met FFXII.
Sowieso ontbreekt voor mij het gevoel dat er een absolute sterke en evil bad guy in het spel zit. De judges zien er in het begin wel angstaanjagend en machtig uit maar na er 3 verslagen te hebben in belabberd gemakkelijke boss fights is die gedachte ook gevlogen. Vayne geeft me niet echt de super bad guy indruk.
correctie, de doodsteek voor final fantasy.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:49 schreef Cid het volgende:
[..]
Ja, dat is toch wel een beetje jammer....
Is dat trouwens alleen voor deze versie, of issie gewoon lekker voor Mystwalker gaan werken?quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:54 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
correctie, de doodsteek voor final fantasy.
Aye, misschien wel een reden om voor de XBOX te gaan ipv de PS3...quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:04 schreef xienix84 het volgende:
Ik geloof voor mystwalker. Ik weet dat hij voor het spel Blue dragon de muziek wel weer doet. Schijnt hele hoge ogen te gooien dat spel.
Ik las ergens dat hij gestopt was voor square-enix, vandaar.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:03 schreef Cid het volgende:
[..]
Is dat trouwens alleen voor deze versie, of issie gewoon lekker voor Mystwalker gaan werken?
Is nog echt zo ook zo zien http://www.mistwalker.info/creator.html
Ik had de OST van final fantasy 12 al voordat ik het spel bezat dus ik kende de muziek opzich al en het is inderdaad vagrant story achtig, met de nadruk op achtig aangezien vagrant story nog diepgang in de nummers had (iron crab en bijv de rosenkrutz oid track.. ik krijg het spontaan in mn hoofd dat muziekje)quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:11 schreef xienix84 het volgende:
Ik weet het ook nietMaar de composer van FFXII heeft geloof ik ook Vagrant Story gedaan. En dat spel was briljant, een van de mooiste atmosferen in een spel die ik ooit gezien heb, prachtige muziek!!! En dat idee had ik eerst bij FFXII ook. Bijvoorbeeld in de barheim passage etc. Het voelde heel erg Vagrant story, nu zakt het een beetje in.
Aan de andere kant is dat ook wat ik heb gelezen hoor. Het spel heeft even een dipje en trekt daarna weer aan. Dus ik zie het ook wel goedkomen, zover ben ik nu ook weer nietDat komt wel weer denk ik
![]()
Kom op mensen!! zijn we nu allemaal de hoop aan het verliezen in de serie?quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:05 schreef Cid het volgende:
[..]
Aye, misschien wel een reden om voor de XBOX te gaan ipv de PS3...
Als ik de crew van squareenix was sprong ik van een flat.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:39 schreef Champloo het volgende:
[..]
Kom op mensen!! zijn we nu allemaal de hoop aan het verliezen in de serie?
ik word depressief van jullie![]()
Ik kan niet wachten op de 2 FF's op de PS3![]()
Welnee. Uematsu is al jaren over zijn hoogtepunt heen en intussen gepasseerd door anderen, zoals Yasunori Mitsuda. De muziek van Final Fantasy is vanaf deel VIII niet meer dan middelmatig te noemen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:54 schreef Daniel.J het volgende:
correctie, de doodsteek voor final fantasy.
Final Fantasy gaat doodquote:Op woensdag 7 maart 2007 20:19 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
De eindbaas van FF12 (ik verklap niks verder) vliegt op dezelfde manier rond een arena als de eindbaas van Vagrant story deed, met andere woorden final fantasy is eigenlijk een zootje gejatte meuk uit succesvolle spellen gecombineerd met bar slechte muziek en totaal geen diepgang in het verhaal.
Eindconclusie: Final fantasy gaat dood en dat komt omdat squaresoft is gaan samenwerken met enix en nobuo vertrokken is.
Ik zie het niet rooskleurig in voor FF, zeker niet nu ik hoorde dat Final fantasy versus 13 een dirge of cerberus achtig spel word met invloeden van kingdom hearts, hoe fout kun je een combinatie maken...
Daar nog bij dat Final fantasy 13 een setting krijgt die echt teveel lijkt op phantasy star universe..
en alle echte rpgs op andere consoles verschijnen.
Ik zit er aan te denken om maar een andere reeks in mijn armen te sluiten... gelukkig komt binnenkort Samurai warriors 2 uit, ik ben ook fan van Koei namelijk en met name de DW en Kessen spellen (Samurai warriors 1 Extreme legends heb ik overigens ook maar niet het origineel.)
Zo denk ik er ook over. Hiermee ben ik het 100% mee eens.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:55 schreef Diablos79 het volgende:
Maar wat S-E ook had gedaan met FF12 het was altijd fout geweest. Want als ze niks aan de traditionele gameplay hadden veranderd hadden er weer genoeg(vooral de pers) zitten zeiken dat er niks vernieuwd is en het ouderwets aanvoelt. En nu hebben ze wat nieuws geprobeerd en heb je genoeg lui die zeuren dat FF dood gaat want het is niet meer zoals het was. Maar ik vind het best goed en ook wel gewaagd om zulke veranderingen aan te brengen, ze kunnen niet altijd hetzelfde blijven doen. Veel veranderingen zijn best goed geslaagd en bieden mooie mogelijkheden voor de komende delen. FF12 is denk ik meer een experiment geweest van S-E om te kijken of deze nieuwe gameplay goed uitpakt. En dat doet op de meeste punten wel, vind ik.
Ik gok dat die makkelijker is dan Exodus, zal hem straks eens met een bezoekje vereren.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:48 schreef xienix84 het volgende:
Ik wil morgen Addramelech gaan killen. Ik was eerst even gaan kijken, maar dat bleek zo onvoorbereid geen succes.Maar komt ook wel goed... denk ik.
Is die een beetje te doen?
Doet me wat denken aan Wild arms, het is niet mijn stijl maar ik vond wat muziek die ik op de achtergrond hoorde wel lekker, en tegelijkertijd fantaseerde ik hoe dat soort muziek in FF12 zou zijn, en dat zou beter zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:40 schreef wc-eend het volgende:
Daniel, k denk dat je blue dragon wel leuk zou vinden, Preview
Ja dat zeker, Adrammelech is 100x makkelijker dan Exodus, zelfs ik (zwaar overleveled) toen ik Exodus probeerde kreeg ik em nog maar net dood, dat ding knalt de hele tijd "scourge" voor je kop (sterkste magie in FF12) en dat is niet fijn.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:51 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik gok dat die makkelijker is dan Exodus, zal hem straks eens met een bezoekje vereren.
Alle DS games zijn regio vrij en ik heb zelf FF 3 al 4 maand thuis liggen. Ik zal even voor je kijken waar je het kan bestellen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:35 schreef xienix84 het volgende:
Hoe zit het trouwens met de remake van FF7? Was dat gewoon een filmpje om te laten zien wat ze kunnen? Of wordt het echt wat? In de remake zou het dan ook advent style worden ofzo? Heeft iemand meer info?
En wanneer komt FFIII uit in Europa voor DS? Amerikaanse versie kan je ook spelen op Europese(of Japanse) DS toch? Kan je die ergens bestellen?
ik hoor ook verschillende geluiden daarover, ik bedacht me trouwens wel dat zouden ze FF7 en 8 in de gameplay van deel 12 maken dan hadden ze echt meteen de vetste spellen ooit.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:35 schreef xienix84 het volgende:
Hoe zit het trouwens met de remake van FF7? Was dat gewoon een filmpje om te laten zien wat ze kunnen? Of wordt het echt wat? In de remake zou het dan ook advent style worden ofzo? Heeft iemand meer info?
Europa is altijd laatstequote:En wanneer komt FFIII uit in Europa voor DS? Amerikaanse versie kan je ook spelen op Europese(of Japanse) DS toch? Kan je die ergens bestellen?
Er gingen geruchten dat er een complete remake zou komen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:35 schreef xienix84 het volgende:
Hoe zit het trouwens met de remake van FF7? Was dat gewoon een filmpje om te laten zien wat ze kunnen? Of wordt het echt wat? In de remake zou het dan ook advent style worden ofzo? Heeft iemand meer info?
En wanneer komt FFIII uit in Europa voor DS? Amerikaanse versie kan je ook spelen op Europese(of Japanse) DS toch? Kan je die ergens bestellen?
Het maakt niet uit welke FF je uitbrengt op de PS3, het verkoopt toch wel.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:42 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Er gingen geruchten dat er een complete remake zou komen.
Zeker gezien er veel animo is voor een remake van FF7, is het nog steeds mogelijk.
Het zou wel een manier zijn om die PS3 verkocht te krijgen.
Dan zullen ze snel moeten zijn, of al lang ermee bezig want FF7 is een van de uitgebreidste FF's uit de reeks.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:42 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Er gingen geruchten dat er een complete remake zou komen.
Zeker gezien er veel animo is voor een remake van FF7, is het nog steeds mogelijk.
Het zou wel een manier zijn om die PS3 verkocht te krijgen.
En waarom zouden ze daar nu al bezig mee moeten zijn?quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:47 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Dan zullen ze snel moeten zijn, of al lang ermee bezig want FF7 is een van de uitgebreidste FF's uit de reeks.
Het was inderdaad een tech-demo om de kracht van de PS3 te demonsteren. Square-Enix heeft aangegeven dat er geen plannen zijn voor een remake.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:56 schreef xienix84 het volgende:
En misschien was de PS3 versie van het intro filmpje wel gewoon een manier om te laten zien wat mogelijk is. Ik weet het niet. Na dat fimpje heb ik er ook niks meer over gehoord.
Het is een romantisering van waarheidsgetrouwe veldslagen, zelfde als met DW maar DW is china en SW japan natuurlijk.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:47 schreef xienix84 het volgende:
Ja inderdaad, je bent wel erg negatief steeds hoor. Er zitten wat mindere punten aan, maar dat heb ik met ieder spel/iedere FF. Ik vind FF12 echt geweldig!!!
Ik kan niet wachten op de FF's voor de PS3, en ik moet FFIII voor de DS ook nog spelen dus komt allemaal goed. Wat betreft FFXIII, er komen sowieso twee verschillende versies. Een daarvan is een Dirge of Cerberus achtig spel, dat is vs. XIII, maar FFXIII wordt gewoon een final fantasy zoals het hoort hoor!
Ik vind de muziek goed. Sommige deuntjes niet zo, maar voor de rest vind ik de muziek echt passen bij lange uitgestrekte vlakten, tegenover donkere zware muziek in de dungeons. Spanning etc. Ok, de bosses hebben geen speciale muziek, dat is "jammer", maar stoort mij niet.
FF12 is nieuw, dus zal je inderdaad mensen hebben die de vernieuwing niks vinden. Het is voor square enix ook uitproberen en testen. Het is niet niks om na zolang met iets anders te beginnen en ik vind het ontzettend knap wat ze klaargespeeld hebben. Kan niet wachten op nieuwe spellen van hen.
Overigens, dat samurai warriors enzo. Is dat een beetje waarheidsgetrouw? Of echt hack en slash met veel lichts en geluidseffecten, speciale moves enzo. Ik houd wel van waarheidsgetrouw, Japanse geschiedenis hou ik wel![]()
Omdat de Ps4 al in de maak is.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:49 schreef Ixnay het volgende:
[..]
En waarom zouden ze daar nu al bezig mee moeten zijn?
Ze kunnen ook later beginnen, uitgebreid eraan werken en het later uitbrengen?
en meer mogelijkheden, stel je een FF7 voor met de systemen en gameplay van FF12.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:52 schreef torn_Machina het volgende:
Zoveel bijzonders was er naast de Main story in FF 7 niet te doen hoor.
Het spel kon wel lang duren als je het nodig vond om alle Materia te masteren en of je tijd in het chocobo breeden wil steken voor Knights of the Round.
Waarom zouden ze een remake willen maken voor de PS3, heb je alleen betere graphics.![]()
In leviathan heb ik me helemaal gek lopen levelen omdat ik de baas daar niet aankon (ik had nog geen dispelquote:Op donderdag 8 maart 2007 08:01 schreef Ang3l het volgende:Ik ben dus een stuk overnieuw begonnen en zie dat ik nu al 2 of 3 levels hoger ben dan eerst en nog het hele "Ik ben basch van ronsenburg" gegil stuk moet doen en de Leviathan. Hmm. Nu maar hopen dat dat straks wel moet lukken allemaal.
Ik zou niet durven (ik ben verliefd op Baschquote:Op donderdag 8 maart 2007 08:10 schreef Daniel.J het volgende:
P.s. Geen grapjes over Basch, Basch is de man.
hahaha ik ook! 1 hit killquote:Op donderdag 8 maart 2007 08:10 schreef Ang3l het volgende:
Is dat die stomme dino in de estersands?
Of is dat kinderspel?![]()
Ik was zo naïef die aan te vallen met mijn leveltjes 9.....
Jah i know, zo van "i am basch von raffebarf oid"quote:Op donderdag 8 maart 2007 08:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik zou niet durven (ik ben verliefd op Basch) maar ik doelde op dat stuk dat vaan door de straten moet gillen dat ie Basch is
[afbeelding]![]()
Owquote:Op donderdag 8 maart 2007 08:17 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Jah i know, zo van "i am basch von raffebarf oid"
en dat kun je in 2x al halen (1x in de pub, 1x op het plein links op de map)
Er staan van die empire uitzendkrachten/spionnen tussen, die hebben meestal een boekje in hun handen, zien er allemaal hetzelfde uit, die mogen je niet horen dus er een beetje van weg staan, in grote crowds (zoals de pub en het pleintje) krijg je absurd veel punten omdat een hele chain aan mensen je dan hoort.quote:Op donderdag 8 maart 2007 08:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Owdat ga ik dan vanavond maar eens proberen. Ik liep me toch te rennen de 1e x. Steeds weer teruggefloten
Een remake van FF 7 met de gameplay van 12.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:56 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
en meer mogelijkheden, stel je een FF7 voor met de systemen en gameplay van FF12.
Man je krijgt dan zowat een live advent children ofzo
quote:Op donderdag 8 maart 2007 08:27 schreef Ang3l het volgende:
Thanks for the tips
Ik denk dat ik inderdaad niet meer om het levellen heen kan nee
Ik ga werken.... en dan heeeeel snel weer naar huis
Zit je wel in het verborgen stukje van de Giza Plains?quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:05 schreef xienix84 het volgende:
Ik probeer nu de gil snapper te vinden, ik ben op giza tijdens het regenseizoen, heb al die turtles gekilled maar er komt geen gil snapper.... Waarom?
hoeven geen grote crowds te zijn, je moet gewoon in de buurt van Parijanahs(die inderdaad ook in shops te vinden zijn) schreeuwen, die zorgen ervoor dat je gauche enorm snel vult(4 a 5 x is genoeg om met die quest klaar te zijn)quote:Op donderdag 8 maart 2007 08:25 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Er staan van die empire uitzendkrachten/spionnen tussen, die hebben meestal een boekje in hun handen, zien er allemaal hetzelfde uit, die mogen je niet horen dus er een beetje van weg staan, in grote crowds (zoals de pub en het pleintje) krijg je absurd veel punten omdat een hele chain aan mensen je dan hoort.
Welk lvl was je? Ik ga Exodus weer proberen als ik lvl 33 ben, gisteren heb ik hem voor de grap eens met een bezoekje vereerd. Heb zijn HP toch nog tot 40% kunnen krijgen zonder al teveel moeite.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:08 schreef xienix84 het volgende:
Ik heb Adrammelech!! Dat was echt een lomp gevecht. Quickenings gedaan, net op het randje. Is hij bijna dood, ben ik meer bezig om en om phoenix downs op elkaar te gooien en Basch had nog een mist charge.... Alles of niks zegmaar. En het lukt!!! Is dat gevecht klaar, blijven die zombies uit dr grond komen met mijn party in rood... maar eind goed al goed, het is allemaal gelukt. Misschien dat ik weereens met het verhaal verder gaIs alweer een tijdje geleden.
Ik moet Adramalech zelf ook nog doen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:44 schreef xienix84 het volgende:
Level 30, maar ik kan niet zeggen dat ik goed voorbereid was. Zo kwam ik er oa na een tijdje pas achter dat hij vliegend was...
Hoe/met welke tactiek heb jij em verslagen?
Ik ben pas echt begonnen met espers en mobhunts toen ik al ver in het spel was. Je krijgt namelijk later weer een gast(zal verder niet zeggen wie) erbij die toch behoorlijk goed kan hakken, en met zijn vieren gaat het net wat makkelijker dan met zijn drieen. Wel tot op een bepaald punt, als je echt de hele sterke vijanden(de level VII mobhunts en level 3 espers) gaat doen word hij weer meet tot een last omdat jij dan veel sterker bent dan hij en hij constant KO gaat.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:44 schreef xienix84 het volgende:
Level 30, maar ik kan niet zeggen dat ik goed voorbereid was. Zo kwam ik er oa na een tijdje pas achter dat hij vliegend was...
Hoe/met welke tactiek heb jij em verslagen?
Die wilde ik ook even gaan doen, maar dat was geen succes. Na een 10-chain Quickening was er net iets van 10% van z'n HP af, terwijl mijn karakters werden overladen met spells. Toen ben ik toch maar even gefleed.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:05 schreef xienix84 het volgende:
Ik probeer nu de gil snapper te vinden, ik ben op giza tijdens het regenseizoen, heb al die turtles gekilled maar er komt geen gil snapper.... Waarom?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben net aangekomen in de Salikawoods. Ondertussen Atomos afgemaakt. De . Salikawood is erg mooi, rustgevend, mooie muziek. Lekker kalm. En die bunnies geven leuke loot! De Mosphoran Highwaste was vrij lastig. Niet té moeilijk hoor, maar ik had wat moeite met geld verdienen en nieuwe dingen kopen. Ze worden nu wat duurder namelijk.
Volgens mij moet je monsters eerst een keer aanvallen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:44 schreef wc-eend het volgende:
Ok ik ben nog net begonnen en ben nu met Vaan en die meid.. maarre zijn er tips voor het license board? en ik heb die libra license gekocht van de LP die ik had.. maar ik zie nog steeds niet het aantal hp enz bij die monsters.. hoe dat?
Je moet dan eerst nog libra op jezelf casten. Dan zie je de HP van de monsters die je selecteert. Er is bijvoorbeeld een gambit die ervoor zorgt dat je altijd libra aan hebt.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:44 schreef wc-eend het volgende:
Ok ik ben nog net begonnen en ben nu met Vaan en die meid.. maarre zijn er tips voor het license board? en ik heb die libra license gekocht van de LP die ik had.. maar ik zie nog steeds niet het aantal hp enz bij die monsters.. hoe dat?
Oooowquote:Op donderdag 8 maart 2007 20:27 schreef Tuvai.net het volgende:
De spell? De Technick of de Accesory bedoel je?
Er is zo'n accesory die je al heel vroeg kunt kopen die je constante Libra status geeft, die heb ik aan Vaan gegeven zodat ik altijd fijn alle monster HP, weaknesses en statusses zie.
quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:42 schreef xienix84 het volgende:
Gil snapper is ontzettend makkelijk, ook op low levels.
Ik zal em tussen spoilertags zetten mocht je het niet will wetenIk heb 'm gelezen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, ik gebruik tot nu toe eigenlijk te weinig spells. Mijn karakters waren tot op heden sterk genoeg om alles met de normale wapens aan te kunnen. Ik ga de volgende sessie nog wel eens proberen. Thanks!
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
Ik gister ook geprobeerd, maar ik kwam niet door het crystal heen, ik had wel guide erbij maar stond wss ergens een foutje ofzo, ik ben op een moment hard gepwnt door vliegende spookbeesten die death konden keilen, maar niet dood gegaan, uiteindelijk terug gelopen naar buiten want ik was het n beetje zat..quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:45 schreef Diablos79 het volgende:
Gister de laatste 2 espers erbij gehaald. Die Ultima viel heel erg mee maar die laatste was nog best wel taai, vooral de weg er naar toe. Maar heb ze nu allemaal. Nu nog 4 mobhunts en wat optional bosses en dan is alles compleet
Bij de meeste bosses heb je niks aan een schild omdat ze toch Null Evasion als passive skill hebben.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:47 schreef Daniel.J het volgende:
Ik zie er heel erg op tegen trouwens om die crystal in te gaan voor ultima...en zodiark is ook niet te bereiken met die klote vleermuisjes atm..
Moet dus nog veel levelen
Ik heb nu wel een ragnarock maar dan moet ik mn schild van basch afdoen en basch is mn tank dus dat gaat mooi niet door.
Gold axe ftw.
Volgens mij zijn die elementals ook iets van lvl 45.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:49 schreef Ang3l het volgende:
WHRARGH! Salamdingesweetik't entities zijn vervelend!
Ik begin elke baas met "haste(heb nu hastaga eindelijk btw) bubble, shellga, protectga, faith en bravery op mn hele party voordat ik de ruimte/deur binnenstap.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:48 schreef xienix84 het volgende:
Ik kwam er ook pas laat achter dat vooral status effect spells veel belangrijker zijn geworden. Dispel is een must bij veel bosses en marks. Immobilize is erg handig. Dus het is even wennen ja.
Ik kwam er per ongeluk eentje tegen op die boorplatformpjes (die ringen zegmaar) en HOEPLA doodquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:51 schreef torn_Machina het volgende:
Volgens mij zijn die elementals ook iets van lvl 45.![]()
Haha, die entite ja die zitten later overal, gister ook in de giruvegan een tegengekomen "Dianogwat entite" was light element, maar die ging hard neer.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik kwam er per ongeluk eentje tegen op die boorplatformpjes (die ringen zegmaar) en HOEPLA dood
Vlak nadat ik met moeite die grote kikker (target) had verslagen, vonden m'n partymembers het wel een slim idee om zo'n entity op eigen houtje aan te vallen. Ik zag 2 flitsen en allebei de partymembers waren doodquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik kwam er per ongeluk eentje tegen op die boorplatformpjes (die ringen zegmaar) en HOEPLA dood
quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:06 schreef Daniel.J het volgende:
Wie gaat daar van stelen, dat is hetzelfde als zo dom zijn als je net het spel begint van die tyranosaur te stelen
Bij mij ookquote:
En "electrum"quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:07 schreef Tuvai.net het volgende:
Die elementals en entities moet je afmaken wanneer je d'r sterk genoeg voor bent, een hele hoop EXP en vaak nog wat extra LP puntjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |