abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:58:11 #201
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_47008432
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:59 schreef Cid het volgende:

[..]

Ja maar het koste veel tijd deze te maken, en er zijn zat andere plaatjes te vinden
sorry kerel, ik zal wel een andere zoeken
pi_47008725
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:58 schreef Champloo het volgende:

[..]

sorry kerel, ik zal wel een andere zoeken
No problemo en bedankt
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_47012245
Ik had gisteren maar voor het eerst wat equips gekocht. Die baas voor Archades was toch best lastig en tegen normale vijanden moest ik ook constant healen Hopelijk wordt het nu niet te makkelijk. Ben wel helemaal blut nu

Moet ook zeggen dat de muziek wat tegenvalt (vaak zet ik zelf wat muziek op) en het verhaal is ook niet super (wel ok), maar toch blijft het verslavend
pi_47022300
De muziek valt inderdaad tegen. Veel gebieden hebben véél te korte en herhaaldelijke deuntjes.
pi_47022491
Ja, ik heb inderdaad ook wat dingen waar ik me aan erger. Heb ook niet echt het idee dat ik echt in het verhaal zit ..
Ben sowieso geloof ik meer een voorstander van de traditionele rpg, heb me tot nu toe een stuk beter vermaakt met DQVIII
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
pi_47022815
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:41 schreef BobbyJames het volgende:
Ja, ik heb inderdaad ook wat dingen waar ik me aan erger. Heb ook niet echt het idee dat ik echt in het verhaal zit ..
Ben sowieso geloof ik meer een voorstander van de traditionele rpg, heb me tot nu toe een stuk beter vermaakt met DQVIII
Ja inderdaad, Ik had een grotere verbintenis met Dragon Quest: Journey of the Cursed King dan dat ik nu heb met FFXII.

Sowieso ontbreekt voor mij het gevoel dat er een absolute sterke en evil bad guy in het spel zit. De judges zien er in het begin wel angstaanjagend en machtig uit maar na er 3 verslagen te hebben in belabberd gemakkelijke boss fights is die gedachte ook gevlogen. Vayne geeft me niet echt de super bad guy indruk.
  woensdag 7 maart 2007 @ 18:08:46 #207
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47023323
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:35 schreef Daniel.J het volgende:

Ik kan mij niet voorstellen dat de muziek uit die spellen iemand niet opvalt...
De enige game muziek die mij opviel was de opening van Kingdom Hearts (Hikaru Utada) en het beginnummer van FF X-2 maar dat kan ook niet anders
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 7 maart 2007 @ 18:23:07 #208
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_47023759
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:51 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ja inderdaad, Ik had een grotere verbintenis met Dragon Quest: Journey of the Cursed King dan dat ik nu heb met FFXII.

Sowieso ontbreekt voor mij het gevoel dat er een absolute sterke en evil bad guy in het spel zit. De judges zien er in het begin wel angstaanjagend en machtig uit maar na er 3 verslagen te hebben in belabberd gemakkelijke boss fights is die gedachte ook gevlogen. Vayne geeft me niet echt de super bad guy indruk.
Dat ontbreken van een absolute evil bad guy daar hebben veel RPG's de laatste tijd last van. FFX had het ook al niet, bij DQ8 vond ik het ook niet erin zitten.

Vind het verhaal in FF12 best wel ok, zeker tegen het einde aan word het nog wel boeiend. Wat ik wel jammer vind is dat je die Espers opzich helemaal niet nodig hebt. Ze voegen meestal maar weinig toe aan een gevecht. Al zijn die grote aanvallen van de espers wel echt eye-candy
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_47024832
Ik vond inderdaad DQ ook niet echt een evil persoon hebben. Ook een geweldig spel trouwens. FFX wel wat meer hoor. En het leuke van FFX vond ik dat je tenminste overal met het verhaal meegaat. NPC's hebben het erover, de dingen die je doet staan erg dicht bij het verhaal...naja, moeilijk uit te leggen. Maar meer dan FFXII.

Ik geniet overigens nog steeds. Nog steeds met marks bezig, en het is toch erg leuk om te doen allemaal. En ik vind Vayne wel een echte badguy. Misschien niet zozeer zoals een Sephiroth of Kefka. Maar meer op een niveau zoals je dat in onze eigen wereld ziet. Een politiek gevaar, politieke intriges, vind ik leuk

Ondanks dat het verhaal niet veel diepgang heeft(nog niet) boeit het verhaal DAT er is me wel heel erg...

Na FFXII(wat nog een tijdje duurt hoop ik) eens verder met Star Ocean, dat ligt ook al heel lang stil.
pi_47024847
Ik ben vandaag begonnen met 12, ik zit er helemaal in.. Het nieuwe gevechtssysteem is erg wennen, net als de camera's, het praten enzo is wel een verbetering, je ziet met wie je kan praten enzo.. scheelt een hoop

Ik ben nu bij de giza plains, nog erg in het begin maarja.. Licentie board is erg wennen.. maar komt wel goed hoop ik..
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:54:16 #211
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47027260
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:49 schreef Cid het volgende:

[..]

Ja, dat is toch wel een beetje jammer....
correctie, de doodsteek voor final fantasy.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_47027708
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:54 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Is dat trouwens alleen voor deze versie, of issie gewoon lekker voor Mystwalker gaan werken?

Is nog echt zo ook zo zien http://www.mistwalker.info/creator.html
pi_47027782
Ik geloof voor mystwalker. Ik weet dat hij voor het spel Blue dragon de muziek wel weer doet. Schijnt hele hoge ogen te gooien dat spel.
pi_47027841
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:04 schreef xienix84 het volgende:
Ik geloof voor mystwalker. Ik weet dat hij voor het spel Blue dragon de muziek wel weer doet. Schijnt hele hoge ogen te gooien dat spel.
Aye, misschien wel een reden om voor de XBOX te gaan ipv de PS3...
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:11:21 #215
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47028073
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:03 schreef Cid het volgende:

[..]

Is dat trouwens alleen voor deze versie, of issie gewoon lekker voor Mystwalker gaan werken?

Is nog echt zo ook zo zien http://www.mistwalker.info/creator.html
Ik las ergens dat hij gestopt was voor square-enix, vandaar.
Hij zit als het goed is nog wel in de black mages (hoe kan het ook anders)
(ja dat is de band die van FF muziek rockmuziek maakt)
pi_47028080
Ik weet het ook niet Maar de composer van FFXII heeft geloof ik ook Vagrant Story gedaan. En dat spel was briljant, een van de mooiste atmosferen in een spel die ik ooit gezien heb, prachtige muziek!!! En dat idee had ik eerst bij FFXII ook. Bijvoorbeeld in de barheim passage etc. Het voelde heel erg Vagrant story, nu zakt het een beetje in.

Aan de andere kant is dat ook wat ik heb gelezen hoor. Het spel heeft even een dipje en trekt daarna weer aan. Dus ik zie het ook wel goedkomen, zover ben ik nu ook weer niet Dat komt wel weer denk ik
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:19:49 #217
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47028471
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:11 schreef xienix84 het volgende:
Ik weet het ook niet Maar de composer van FFXII heeft geloof ik ook Vagrant Story gedaan. En dat spel was briljant, een van de mooiste atmosferen in een spel die ik ooit gezien heb, prachtige muziek!!! En dat idee had ik eerst bij FFXII ook. Bijvoorbeeld in de barheim passage etc. Het voelde heel erg Vagrant story, nu zakt het een beetje in.

Aan de andere kant is dat ook wat ik heb gelezen hoor. Het spel heeft even een dipje en trekt daarna weer aan. Dus ik zie het ook wel goedkomen, zover ben ik nu ook weer niet Dat komt wel weer denk ik
Ik had de OST van final fantasy 12 al voordat ik het spel bezat dus ik kende de muziek opzich al en het is inderdaad vagrant story achtig, met de nadruk op achtig aangezien vagrant story nog diepgang in de nummers had (iron crab en bijv de rosenkrutz oid track.. ik krijg het spontaan in mn hoofd dat muziekje)
FF12 heeft 0,0 diepgang in de muziek, alleen het nummer van de eindbaas heeft een kleinbeetje nog wat meer intensiteit dan de rest maar het is wederom niks om van te juigen, het bell's melodietje uit eryuit village is opzich ook nog wel iets anders maar dat is het dan ook..

De eindbaas van FF12 (ik verklap niks verder) vliegt op dezelfde manier rond een arena als de eindbaas van Vagrant story deed, met andere woorden final fantasy is eigenlijk een zootje gejatte meuk uit succesvolle spellen gecombineerd met bar slechte muziek en totaal geen diepgang in het verhaal.
Eindconclusie: Final fantasy gaat dood en dat komt omdat squaresoft is gaan samenwerken met enix en nobuo vertrokken is.

Ik zie het niet rooskleurig in voor FF, zeker niet nu ik hoorde dat Final fantasy versus 13 een dirge of cerberus achtig spel word met invloeden van kingdom hearts, hoe fout kun je een combinatie maken...
Daar nog bij dat Final fantasy 13 een setting krijgt die echt teveel lijkt op phantasy star universe..
en alle echte rpgs op andere consoles verschijnen.
Ik zit er aan te denken om maar een andere reeks in mijn armen te sluiten... gelukkig komt binnenkort Samurai warriors 2 uit, ik ben ook fan van Koei namelijk en met name de DW en Kessen spellen (Samurai warriors 1 Extreme legends heb ik overigens ook maar niet het origineel.)
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:39:15 #218
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_47029340
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:05 schreef Cid het volgende:

[..]

Aye, misschien wel een reden om voor de XBOX te gaan ipv de PS3...
Kom op mensen!! zijn we nu allemaal de hoop aan het verliezen in de serie?
ik word depressief van jullie

Ik kan niet wachten op de 2 FF's op de PS3
pi_47029388
Daniel, k denk dat je blue dragon wel leuk zou vinden, Preview
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:40:17 #220
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47029391
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:39 schreef Champloo het volgende:

[..]

Kom op mensen!! zijn we nu allemaal de hoop aan het verliezen in de serie?
ik word depressief van jullie

Ik kan niet wachten op de 2 FF's op de PS3
Als ik de crew van squareenix was sprong ik van een flat.
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:45:17 #221
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_47029602
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:54 schreef Daniel.J het volgende:
Welnee. Uematsu is al jaren over zijn hoogtepunt heen en intussen gepasseerd door anderen, zoals Yasunori Mitsuda. De muziek van Final Fantasy is vanaf deel VIII niet meer dan middelmatig te noemen.

Hij is tegenwoordig trouwens freelancer.
pi_47029699
Ja inderdaad, je bent wel erg negatief steeds hoor. Er zitten wat mindere punten aan, maar dat heb ik met ieder spel/iedere FF. Ik vind FF12 echt geweldig!!!

Ik kan niet wachten op de FF's voor de PS3, en ik moet FFIII voor de DS ook nog spelen dus komt allemaal goed. Wat betreft FFXIII, er komen sowieso twee verschillende versies. Een daarvan is een Dirge of Cerberus achtig spel, dat is vs. XIII, maar FFXIII wordt gewoon een final fantasy zoals het hoort hoor!

Ik vind de muziek goed. Sommige deuntjes niet zo, maar voor de rest vind ik de muziek echt passen bij lange uitgestrekte vlakten, tegenover donkere zware muziek in de dungeons. Spanning etc. Ok, de bosses hebben geen speciale muziek, dat is "jammer", maar stoort mij niet.

FF12 is nieuw, dus zal je inderdaad mensen hebben die de vernieuwing niks vinden. Het is voor square enix ook uitproberen en testen. Het is niet niks om na zolang met iets anders te beginnen en ik vind het ontzettend knap wat ze klaargespeeld hebben. Kan niet wachten op nieuwe spellen van hen.

Overigens, dat samurai warriors enzo. Is dat een beetje waarheidsgetrouw? Of echt hack en slash met veel lichts en geluidseffecten, speciale moves enzo. Ik houd wel van waarheidsgetrouw, Japanse geschiedenis hou ik wel
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:55:17 #223
145074 Diablos79
pi_47030025
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:19 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

De eindbaas van FF12 (ik verklap niks verder) vliegt op dezelfde manier rond een arena als de eindbaas van Vagrant story deed, met andere woorden final fantasy is eigenlijk een zootje gejatte meuk uit succesvolle spellen gecombineerd met bar slechte muziek en totaal geen diepgang in het verhaal.
Eindconclusie: Final fantasy gaat dood en dat komt omdat squaresoft is gaan samenwerken met enix en nobuo vertrokken is.

Ik zie het niet rooskleurig in voor FF, zeker niet nu ik hoorde dat Final fantasy versus 13 een dirge of cerberus achtig spel word met invloeden van kingdom hearts, hoe fout kun je een combinatie maken...
Daar nog bij dat Final fantasy 13 een setting krijgt die echt teveel lijkt op phantasy star universe..
en alle echte rpgs op andere consoles verschijnen.
Ik zit er aan te denken om maar een andere reeks in mijn armen te sluiten... gelukkig komt binnenkort Samurai warriors 2 uit, ik ben ook fan van Koei namelijk en met name de DW en Kessen spellen (Samurai warriors 1 Extreme legends heb ik overigens ook maar niet het origineel.)
Final Fantasy gaat dood .. Echt onzin. Toen deel 7 uitkwam was het ook de dood van Final Fantasy en bij elk deel daarna ook. Omdat jij FF12 niet vind wat het had moeten zijn wil nog niet zeggen dat het de ondergang van FF is. Of de muziek goed of slecht is, is al behoorlijk subjectief. Ik vind de muziek helemaal niet zo slecht. Beter dan de muziek van FFX. En zo oppervlakkig is het verhaal nu ook weer niet, ik heb genoeg rpg's gespeeld met slechtere verhalen(DQ8 bijv).

FFvs13 is ook meer een spin-off zoals Dirge of cerberus dat is van FF7. En over de setting van FF13 is nog helemaal niet zoveel bekend dus je oordeel is wel erg snel. En alle echte rpg's komen op andere consoles ..Dus FF12 en FF13 zijn al geen echte rpg's meer? Omdat de gevechten nu realtime gebeuren wil niet zeggen dat het geen rpg meer is.

Maar wat S-E ook had gedaan met FF12 het was altijd fout geweest. Want als ze niks aan de traditionele gameplay hadden veranderd hadden er weer genoeg(vooral de pers) zitten zeiken dat er niks vernieuwd is en het ouderwets aanvoelt. En nu hebben ze wat nieuws geprobeerd en heb je genoeg lui die zeuren dat FF dood gaat want het is niet meer zoals het was. Maar ik vind het best goed en ook wel gewaagd om zulke veranderingen aan te brengen, ze kunnen niet altijd hetzelfde blijven doen. Veel veranderingen zijn best goed geslaagd en bieden mooie mogelijkheden voor de komende delen. FF12 is denk ik meer een experiment geweest van S-E om te kijken of deze nieuwe gameplay goed uitpakt. En dat doet op de meeste punten wel, vind ik.
pi_47030374
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:55 schreef Diablos79 het volgende:
Maar wat S-E ook had gedaan met FF12 het was altijd fout geweest. Want als ze niks aan de traditionele gameplay hadden veranderd hadden er weer genoeg(vooral de pers) zitten zeiken dat er niks vernieuwd is en het ouderwets aanvoelt. En nu hebben ze wat nieuws geprobeerd en heb je genoeg lui die zeuren dat FF dood gaat want het is niet meer zoals het was. Maar ik vind het best goed en ook wel gewaagd om zulke veranderingen aan te brengen, ze kunnen niet altijd hetzelfde blijven doen. Veel veranderingen zijn best goed geslaagd en bieden mooie mogelijkheden voor de komende delen. FF12 is denk ik meer een experiment geweest van S-E om te kijken of deze nieuwe gameplay goed uitpakt. En dat doet op de meeste punten wel, vind ik.
Zo denk ik er ook over. Hiermee ben ik het 100% mee eens.
Proberen ze een keer een andere weg in te slaan, dan is het nog niet goed.

Zelf vind ik het ook niet zo raar dat FF nu ook een beetje de futuristische sfeer op gaat.
Middeleeuwse setting heeft nog steeds mijn voorkeur, maar verandering moet er toch eens komen.
pi_47031436
Ja dat zei ik dus ook, alleen dan in andere woorden Ze moesten wat anders en ik vind het geslaagd.

En ik vind nog steeds dat er zeker een middeleeuws aspect is. De harnassen, de wapens etc etc. Hoe dan ook, er is altijd een technomagical world in Final Fantasy. Ik ben alleen erg benieuwd naar FFXIII aangezien de weinige beelden daarvan erg futuristisch lijken. Niet dat dat iets uitmaakt, ik ben alleen benieuwd.

Zojuist een quickening chain van 20!!! Dat was erg netjes. Ik had geluk bij de de ring wyrm mark. Dat vond ik de moeilijkste tot nu toe. Om maar weer even ingame commentaar te hebben dan over het spel zelf. Overigens, Basch doet mij aan een Ronin denken. Een rondzwervende samurai(istie ook wel een beetje).

Ben benieuwd wat voor rol Larsa nog gaat spelen(niet zeggen niet zeggen)...
  woensdag 7 maart 2007 @ 21:35:10 #226
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47031967
Ik ben maar ff 3 uur overnieuw begonnen. Kreeg die kut-judges niet dood en las overal dat die zo simpel waren. Lig nu nog minstens 1,5 uur achter op de eerste save maar heb al wel meer punten, level en armour e.d.. De eerste keer racete ik overal doorheen vandaar dat ik op den duur niks meer dood kreeg zonder 3x phoenix down en 4x potion....
L'Amour menaçant:
pi_47032126
Die tactiek heb ik ooit gedaan bij FF8... en dan sta je voor Ultimecia met dr 4 vormen(naja griever dan ook)... en het gaat maar door en gaat maar door.... Toen ook opnieuw begonnen ergens halverwege.

Net de Fetal nogwat mark gedaan... Maar die heeft een aanval net voor hij dood gaat die 20000+!!!! (WTF!) doet op al mijn members... Hoe wat waarom....?! Dus toen een tweede keer gedaan en vanaf halverwege doodgequickened...

Shield armor is wel erg fijn zeg. En de wapens die ik heb ook. Komt goed zo!
pi_47032413
Haha, net voor de grap even gekeken of Exodus veel damage deed.
Met mijn party van lvl 28 er heen en ik heb hem tot 40% health kunnen krijgen voordat ik gewiped werd door Scathe omdat ik met mijn party te dicht bij hem stond.

Nog even wat betere armor kopen later en een paar lvl's hoger en dan i s Exodus van mij.
  woensdag 7 maart 2007 @ 21:46:17 #229
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_47032502
Van "Final Fantasy vs XIII" hebben we nog niet eens beelden gezien. Ik heb gehoord dat ze proberen de actie van Advent Children erin te verwerken. Mijn intresse is gewekt.

Dirge Of Cebergus (of zoiets) was gewoon slecht uitgewerkt. Ik heb er wel het vertrouwen in dat het team van Kingdom Hearts er iets speciaals van zal maken
pi_47032592
Ik wil morgen Addramelech gaan killen. Ik was eerst even gaan kijken, maar dat bleek zo onvoorbereid geen succes.Maar komt ook wel goed... denk ik.

Is die een beetje te doen?
pi_47032773
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 21:48 schreef xienix84 het volgende:
Ik wil morgen Addramelech gaan killen. Ik was eerst even gaan kijken, maar dat bleek zo onvoorbereid geen succes.Maar komt ook wel goed... denk ik.

Is die een beetje te doen?
Ik gok dat die makkelijker is dan Exodus, zal hem straks eens met een bezoekje vereren.
  woensdag 7 maart 2007 @ 21:55:59 #232
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47032993
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:40 schreef wc-eend het volgende:
Daniel, k denk dat je blue dragon wel leuk zou vinden, Preview
Doet me wat denken aan Wild arms, het is niet mijn stijl maar ik vond wat muziek die ik op de achtergrond hoorde wel lekker, en tegelijkertijd fantaseerde ik hoe dat soort muziek in FF12 zou zijn, en dat zou beter zijn.
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:04:00 #233
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47033470
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 21:51 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ik gok dat die makkelijker is dan Exodus, zal hem straks eens met een bezoekje vereren.
Ja dat zeker, Adrammelech is 100x makkelijker dan Exodus, zelfs ik (zwaar overleveled) toen ik Exodus probeerde kreeg ik em nog maar net dood, dat ding knalt de hele tijd "scourge" voor je kop (sterkste magie in FF12) en dat is niet fijn.

Ik moet zelf nog Ultima en Chaos halen, Ultima heb ik eigenlijk weinig zin in omdat ik dan de crystal weer in moet in giruvegan
Chaos moet te doen zijn (al zit die aap in de necrohol of nabudis en laat dat nu net de dungeon zijn die ik niet tof vind wegens klote orcs en een reaperbeest mark die manaleech doet)

Espers voor de liefhebbers:
Niet klikken als je zelf wilt ontdekken hoe ze eruit zien "spoiler"
Adrammelech:
http://www.ffxii.us/espers/images/big/adrammelech1.jpg

Chaos:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/49/Chaos-ffxii.JPG

Exodus:
http://www.ffxii.us/espers/images/big/exodus1.jpg

Ultima:
http://www.ffxii.us/espers/images/big/ultima1.jpg

Zodiark:
http://www.ffxii.us/espers/images/big/zodiark1.jpg

Zodiark moet ook nog maar die schijnt het moeilijkst te halen te zijn enzo...zucht..

Ik denk wel dat als ik zo sterk ben dat ik die 3 laatste espers heb dat de eindbaas van finalfantasy 12 dan zo makkelijk is dat ik nieteens wat hoef te doen en enkel wat gambits kan laten lopen.

Oh p.s. Ga niet "battle on the bridge" proberen zonder dat je "thief cuffs" en iedereen stealing heeft, want van die mark kun je "genji equip"stelen waaronder de "genji gloves" een van de beste items in het spel.

[ Bericht 7% gewijzigd door Daniel.J op 07-03-2007 22:16:08 ]
pi_47035239
Hoe zit het trouwens met de remake van FF7? Was dat gewoon een filmpje om te laten zien wat ze kunnen? Of wordt het echt wat? In de remake zou het dan ook advent style worden ofzo? Heeft iemand meer info?

En wanneer komt FFIII uit in Europa voor DS? Amerikaanse versie kan je ook spelen op Europese(of Japanse) DS toch? Kan je die ergens bestellen?
pi_47035636
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:35 schreef xienix84 het volgende:
Hoe zit het trouwens met de remake van FF7? Was dat gewoon een filmpje om te laten zien wat ze kunnen? Of wordt het echt wat? In de remake zou het dan ook advent style worden ofzo? Heeft iemand meer info?

En wanneer komt FFIII uit in Europa voor DS? Amerikaanse versie kan je ook spelen op Europese(of Japanse) DS toch? Kan je die ergens bestellen?
Alle DS games zijn regio vrij en ik heb zelf FF 3 al 4 maand thuis liggen. Ik zal even voor je kijken waar je het kan bestellen.

Hier te bestellen
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:42:10 #236
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47035641
quote:
ik hoor ook verschillende geluiden daarover, ik bedacht me trouwens wel dat zouden ze FF7 en 8 in de gameplay van deel 12 maken dan hadden ze echt meteen de vetste spellen ooit.
quote:
Europa is altijd laatste
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:42:32 #237
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_47035656
quote:

Er gingen geruchten dat er een complete remake zou komen.

Zeker gezien er veel animo is voor een remake van FF7, is het nog steeds mogelijk.
Het zou wel een manier zijn om die PS3 verkocht te krijgen.
pi_47035836
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:42 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Zeker gezien er veel animo is voor een remake van FF7, is het nog steeds mogelijk.
Het maakt niet uit welke FF je uitbrengt op de PS3, het verkoopt toch wel.
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:47:48 #239
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47035973
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:42 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dan zullen ze snel moeten zijn, of al lang ermee bezig want FF7 is een van de uitgebreidste FF's uit de reeks.
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:49:56 #240
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_47036088
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:47 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Dan zullen ze snel moeten zijn, of al lang ermee bezig want FF7 is een van de uitgebreidste FF's uit de reeks.
En waarom zouden ze daar nu al bezig mee moeten zijn?

Ze kunnen ook later beginnen, uitgebreid eraan werken en het later uitbrengen?
pi_47036251
Zoveel bijzonders was er naast de Main story in FF 7 niet te doen hoor.
Het spel kon wel lang duren als je het nodig vond om alle Materia te masteren en of je tijd in het chocobo breeden wil steken voor Knights of the Round.

Waarom zouden ze een remake willen maken voor de PS3, heb je alleen betere graphics.
pi_47036497
Te bedenken dat FF7 ook al 10 jaar oud is. Wauw...

Maar inderdaad denk ik dat FF toch wel verkoopt. En misschien was de PS3 versie van het intro filmpje wel gewoon een manier om te laten zien wat mogelijk is. Ik weet het niet. Na dat fimpje heb ik er ook niks meer over gehoord. Daarnaast zijn de makers van FF7 bijna allemaal naar mistwalker gegaan en een remake maken met nieuwe mensen... ik weet het niet. Vraag me af of de sfeer behouden blijft.
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:07:23 #243
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_47037053
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:56 schreef xienix84 het volgende:
En misschien was de PS3 versie van het intro filmpje wel gewoon een manier om te laten zien wat mogelijk is. Ik weet het niet. Na dat fimpje heb ik er ook niks meer over gehoord.
Het was inderdaad een tech-demo om de kracht van de PS3 te demonsteren. Square-Enix heeft aangegeven dat er geen plannen zijn voor een remake.
  donderdag 8 maart 2007 @ 00:53:40 #244
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47040533
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:47 schreef xienix84 het volgende:
Ja inderdaad, je bent wel erg negatief steeds hoor. Er zitten wat mindere punten aan, maar dat heb ik met ieder spel/iedere FF. Ik vind FF12 echt geweldig!!!

Ik kan niet wachten op de FF's voor de PS3, en ik moet FFIII voor de DS ook nog spelen dus komt allemaal goed. Wat betreft FFXIII, er komen sowieso twee verschillende versies. Een daarvan is een Dirge of Cerberus achtig spel, dat is vs. XIII, maar FFXIII wordt gewoon een final fantasy zoals het hoort hoor!

Ik vind de muziek goed. Sommige deuntjes niet zo, maar voor de rest vind ik de muziek echt passen bij lange uitgestrekte vlakten, tegenover donkere zware muziek in de dungeons. Spanning etc. Ok, de bosses hebben geen speciale muziek, dat is "jammer", maar stoort mij niet.

FF12 is nieuw, dus zal je inderdaad mensen hebben die de vernieuwing niks vinden. Het is voor square enix ook uitproberen en testen. Het is niet niks om na zolang met iets anders te beginnen en ik vind het ontzettend knap wat ze klaargespeeld hebben. Kan niet wachten op nieuwe spellen van hen.

Overigens, dat samurai warriors enzo. Is dat een beetje waarheidsgetrouw? Of echt hack en slash met veel lichts en geluidseffecten, speciale moves enzo. Ik houd wel van waarheidsgetrouw, Japanse geschiedenis hou ik wel
Het is een romantisering van waarheidsgetrouwe veldslagen, zelfde als met DW maar DW is china en SW japan natuurlijk.
edit: las het beetje verkeerd, de setting en de battles zijn wel waarheidsgetrouw maar de actie niet, inderdaad veel lighteffecten en special moves, maar zover ik weet niks over the top..
Althans als er geen tovenaars in zitten zoals in DW maar daar ben ik niet zeker van, de costuums zijn wel wat dramatisch en niet echt traditioneel zoals in deel 1.

En nog even over de muziek, je zegt "donkere zware muziek in dungeons" nou sorry ik vind de muziek in de dungeons niet zwaar ik vind het juist licht en afgevlakt, verder klinkt alles gewoon hetzelfde qua..oh wacht melodie ontbreekt totaal..
Ik vind de muziek totaal niet passen en ik vind het hans zimmer achtige....lord of the rings zooi.
Ik hoop maar dat FF13 goed genoeg is, ik vond het begin filmpje van versus 13 geweldig maar toen hoorde ik dat het een dirge achtige kingdom hearts game zou worden, nou dan hoeft het van mij niet meer...
Resident evil meuk enzo

Ik zou een DW/SW topic moeten maken geloof ik, ik vind dit subforum wel leuk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Daniel.J op 08-03-2007 00:58:53 ]
  donderdag 8 maart 2007 @ 00:55:07 #245
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47040560
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:49 schreef Ixnay het volgende:

[..]

En waarom zouden ze daar nu al bezig mee moeten zijn?

Ze kunnen ook later beginnen, uitgebreid eraan werken en het later uitbrengen?
Omdat de Ps4 al in de maak is.
  donderdag 8 maart 2007 @ 00:56:19 #246
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47040582
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:52 schreef torn_Machina het volgende:
Zoveel bijzonders was er naast de Main story in FF 7 niet te doen hoor.
Het spel kon wel lang duren als je het nodig vond om alle Materia te masteren en of je tijd in het chocobo breeden wil steken voor Knights of the Round.

Waarom zouden ze een remake willen maken voor de PS3, heb je alleen betere graphics.
en meer mogelijkheden, stel je een FF7 voor met de systemen en gameplay van FF12.
Man je krijgt dan zowat een live advent children ofzo
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:01:41 #247
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47042343
Ik ben dus een stuk overnieuw begonnen en zie dat ik nu al 2 of 3 levels hoger ben dan eerst en nog het hele "Ik ben basch van ronsenburg" gegil stuk moet doen en de Leviathan. Hmm. Nu maar hopen dat dat straks wel moet lukken allemaal.
L'Amour menaçant:
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:07:56 #248
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47042379
Ik heb gisteravond Roblon en daarna Fury in nabudis geasskicked, daarna heb ik lindwyrm gepwnt met sleep en aeroga spam, en toen vond ik dat het tijd was om weer eens een challenge te beginnen en heb ik Pylraster (uber sterke tyrannosaurus mark, doet zon 4 a 5k damage per mep en is imuun voor alle status effects op slow na die na n halve minuut gerecast moet worden en dat beest kan zn level verdubellen op 50% van zn leven, ik moest uiteindelijk wel snel ressurecten enzo, en toch geasskicked terwijl ik nog maar level 55 ben whehehe... gvd wat pwn ik toch...
Ik ben zo geweldig omg, ich habe pwn gemachen!!11
Ik ben nog te zwak om me aan zodiark te wagen, en de rest in nabudis necrohol laat ik ook even, moet echt nog wat levelen daarvoor..

Klote levelen, ik wil pwnen.
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:09:51 #249
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47042396
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:01 schreef Ang3l het volgende:
Ik ben dus een stuk overnieuw begonnen en zie dat ik nu al 2 of 3 levels hoger ben dan eerst en nog het hele "Ik ben basch van ronsenburg" gegil stuk moet doen en de Leviathan. Hmm. Nu maar hopen dat dat straks wel moet lukken allemaal.
In leviathan heb ik me helemaal gek lopen levelen omdat ik de baas daar niet aankon (ik had nog geen dispel , like meest belangrijke spell in ff12 maar okay)
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:10:04 #250
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47042398
Is dat die stomme dino in de estersands?
Of is dat kinderspel?
Ik was zo naïef die aan te vallen met mijn leveltjes 9.....
L'Amour menaçant:
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:10:31 #251
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47042402
P.s. Geen grapjes over Basch, Basch is de man.
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:13:25 #252
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47042436
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:10 schreef Daniel.J het volgende:
P.s. Geen grapjes over Basch, Basch is de man.
Ik zou niet durven (ik ben verliefd op Basch ) maar ik doelde op dat stuk dat vaan door de straten moet gillen dat ie Basch is

L'Amour menaçant:
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:16:35 #253
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47042476
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:10 schreef Ang3l het volgende:
Is dat die stomme dino in de estersands?
Of is dat kinderspel?
Ik was zo naïef die aan te vallen met mijn leveltjes 9.....
hahaha ik ook! 1 hit kill sterker nog ik probeerde wat van em te jatten en rende toen mn pootjes kapot in de desert terwijl alle cactusmannetjes mij uitlachten en mijn botten verbrijzeld werden door 1 tailswipe.

Maar dat is em niet nee, nee dit is een van de laatste elite marks van de huntclan in rabanastre (boven de bazaar, club van montblanc voor speciale marks)
Pylraster is een gigantische donkergrijs gekleurde tyranosaurus met allemaal littekens over em heen, en hij is supersnel en bijt geschift hard, zn tailswipe doet + - 1000 damage dus dat is niks, maar zn beten doen vaak 4 a 5K, en hij kan een 1 hit kill attack ook nog, en heeft 493513 HP.

Attacks:

1. Screwfall - AoE attack
2. Crushing Fangs - High damage attack to target, chance of instant death
3. Growing Threat - Doubles Level, uses at 50%
4. Rage - Powerful AoE attack centered on Pylraster

Guide:

Level 25 - Recommended 60+

Hooboy can this guy hit hard. However you can block him. Decoy someone with
the Main Gauche(optional) + Best Shield + Gauntlets. Buff them with protect +
bubble + Decoy and things should go pretty well. Or simply equip everyone for
blocking and use protectga, ect... For the first half he does around 2000-3000
damage with his normal attacks, about half that with screwfall and a bit more
than that with crushing fangs. At half health he uses growing threat to
double up and he'll be hitting for around 3-5k.

Maar ik heb em gepwnt terwijl ik maar 3500 hp per ventje heb (alleen Basch heeft 4k atm)
Maar bubble is your friend (hpx2 tijdelijk)
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:17:44 #254
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47042489
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:13 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik zou niet durven (ik ben verliefd op Basch ) maar ik doelde op dat stuk dat vaan door de straten moet gillen dat ie Basch is

[afbeelding]

Jah i know, zo van "i am basch von raffebarf oid"
en dat kun je in 2x al halen (1x in de pub, 1x op het plein links op de map)
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:20:03 #255
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47042514
Ik kom er ineens achter dat ik die hunts/marks helemaal vergeten ben Ik heb alleen nog maar die belachelijke tomaat gekilled. Da's weer typisch mij he! Ik speel altijd voor het verhaal en de graphics en zo en wil dan steeds verder verder verder en heb het geduld nooit voor sie side dingen. Hunts, grinden voor een fatsoenlijk level etc. Alleen kom ik nu mezelf keihard tegen omdat ie dan niemand meer aan kan.

Hmm. Dat had ik bij FF X toch eigenlijk helemaal niet.... was die dan zo simpel?
L'Amour menaçant:
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:21:55 #256
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47042539
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:17 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Jah i know, zo van "i am basch von raffebarf oid"
en dat kun je in 2x al halen (1x in de pub, 1x op het plein links op de map)
Ow dat ga ik dan vanavond maar eens proberen. Ik liep me toch te rennen de 1e x. Steeds weer teruggefloten
L'Amour menaçant:
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:25:48 #257
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47042586
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:21 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ow dat ga ik dan vanavond maar eens proberen. Ik liep me toch te rennen de 1e x. Steeds weer teruggefloten
Er staan van die empire uitzendkrachten/spionnen tussen, die hebben meestal een boekje in hun handen, zien er allemaal hetzelfde uit, die mogen je niet horen dus er een beetje van weg staan, in grote crowds (zoals de pub en het pleintje) krijg je absurd veel punten omdat een hele chain aan mensen je dan hoort.

Oh en dat je alleen de tomaat nog maar dood hebt is niet erg, je krijgt niet perse uber spulletjes van de eerste marks, ik deed later ook pas marks die ik op het begin al kreeg
Ik kan je overigens wel aanraden om als je in de leviathan zit een beetje te levelen na het savepoint, is heel makkelijk omdat je gewoon weer terug kan rennen en healen, loot verkopen en items kopen in het winkeltje (wat in een kamer tegenover het savepoint staat) en saven natuurlijk.
Deed ik ook
pi_47042603
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 00:56 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

en meer mogelijkheden, stel je een FF7 voor met de systemen en gameplay van FF12.
Man je krijgt dan zowat een live advent children ofzo
Een remake van FF 7 met de gameplay van 12.
Dan is het gewoon een nieuw spel en geen remake.
De sfeer zullen ze toch nooit kunnen evenaren met een remake, dus laat FF 7 voor wat het is.
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:27:50 #259
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47042615
Thanks for the tips
Ik denk dat ik inderdaad niet meer om het levellen heen kan nee

Ik ga werken.... en dan heeeeel snel weer naar huis
L'Amour menaçant:
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:30:19 #260
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47042642
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:27 schreef Ang3l het volgende:
Thanks for the tips
Ik denk dat ik inderdaad niet meer om het levellen heen kan nee

Ik ga werken.... en dan heeeeel snel weer naar huis

Ik heb "the black mages" 1&2 getorrentload, vet toffe verrocking van FF muziek
Nobuo uematsu is god.
  donderdag 8 maart 2007 @ 09:07:01 #261
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47043170

blijft leuk.
pi_47044388
Ik probeer nu de gil snapper te vinden, ik ben op giza tijdens het regenseizoen, heb al die turtles gekilled maar er komt geen gil snapper.... Waarom?
pi_47044715
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:05 schreef xienix84 het volgende:
Ik probeer nu de gil snapper te vinden, ik ben op giza tijdens het regenseizoen, heb al die turtles gekilled maar er komt geen gil snapper.... Waarom?
Zit je wel in het verborgen stukje van de Giza Plains?
Je kunt daar alleen komen als het regent en je een stuk of 5 witte bomen hebt omgehakt.
Daarna moet je wachten tot het regent en onweert.
Als je dan de zone binnen gaat dan zal een Seeq je zeggen dat de Gilsnapper gespawned is.
pi_47044958
Het was al gelukt:) Inderdaad het moest regenen en stormen. Ik zat wel in het juiste gebied. Maar dankjewel!!
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:31:03 #265
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47046563
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:25 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Er staan van die empire uitzendkrachten/spionnen tussen, die hebben meestal een boekje in hun handen, zien er allemaal hetzelfde uit, die mogen je niet horen dus er een beetje van weg staan, in grote crowds (zoals de pub en het pleintje) krijg je absurd veel punten omdat een hele chain aan mensen je dan hoort.
hoeven geen grote crowds te zijn, je moet gewoon in de buurt van Parijanahs(die inderdaad ook in shops te vinden zijn) schreeuwen, die zorgen ervoor dat je gauche enorm snel vult(4 a 5 x is genoeg om met die quest klaar te zijn)

Ik ben gisteren eilk alleen maar weer bezig geweest met niks doen . De gameplay is zo tof dat het mij niet boeit dat ik al 2 dagen hetzelfde aan het doen ben afgewisseld met wat marks
pi_47049224
Ik heb Adrammelech!! Dat was echt een lomp gevecht. Quickenings gedaan, net op het randje. Is hij bijna dood, ben ik meer bezig om en om phoenix downs op elkaar te gooien en Basch had nog een mist charge.... Alles of niks zegmaar. En het lukt!!! Is dat gevecht klaar, blijven die zombies uit dr grond komen met mijn party in rood... maar eind goed al goed, het is allemaal gelukt. Misschien dat ik weereens met het verhaal verder ga Is alweer een tijdje geleden.
pi_47050166
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:08 schreef xienix84 het volgende:
Ik heb Adrammelech!! Dat was echt een lomp gevecht. Quickenings gedaan, net op het randje. Is hij bijna dood, ben ik meer bezig om en om phoenix downs op elkaar te gooien en Basch had nog een mist charge.... Alles of niks zegmaar. En het lukt!!! Is dat gevecht klaar, blijven die zombies uit dr grond komen met mijn party in rood... maar eind goed al goed, het is allemaal gelukt. Misschien dat ik weereens met het verhaal verder ga Is alweer een tijdje geleden.
Welk lvl was je? Ik ga Exodus weer proberen als ik lvl 33 ben, gisteren heb ik hem voor de grap eens met een bezoekje vereerd. Heb zijn HP toch nog tot 40% kunnen krijgen zonder al teveel moeite.
pi_47050530
Level 30, maar ik kan niet zeggen dat ik goed voorbereid was. Zo kwam ik er oa na een tijdje pas achter dat hij vliegend was...

Hoe/met welke tactiek heb jij em verslagen?
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:45:23 #269
145074 Diablos79
pi_47050571
Gister de laatste 2 espers erbij gehaald. Die Ultima viel heel erg mee maar die laatste was nog best wel taai, vooral de weg er naar toe. Maar heb ze nu allemaal . Nu nog 4 mobhunts en wat optional bosses en dan is alles compleet
pi_47050608
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:44 schreef xienix84 het volgende:
Level 30, maar ik kan niet zeggen dat ik goed voorbereid was. Zo kwam ik er oa na een tijdje pas achter dat hij vliegend was...

Ik moet Adramalech zelf ook nog doen.
Ik ga er gewoon heen met een ranged party met alle standaard buffs.
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:51:01 #271
145074 Diablos79
pi_47050807
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:44 schreef xienix84 het volgende:

Ik ben pas echt begonnen met espers en mobhunts toen ik al ver in het spel was. Je krijgt namelijk later weer een gast(zal verder niet zeggen wie) erbij die toch behoorlijk goed kan hakken, en met zijn vieren gaat het net wat makkelijker dan met zijn drieen. Wel tot op een bepaald punt, als je echt de hele sterke vijanden(de level VII mobhunts en level 3 espers) gaat doen word hij weer meet tot een last omdat jij dan veel sterker bent dan hij en hij constant KO gaat.
pi_47051067
Ja maar zoals PaRoDiUzZ al zei, het is gewoon leuk om niks te doen Rondlopen en marks doen, of gewoon beetje rondwandelen en killen etc. Het verveelt eigenlijk niet.

En ookal gebruik ik de espers vrijwel nooit, toch leuk om ze te hebben mocht t nodig zijn.
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:17:11 #273
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_47063040
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:05 schreef xienix84 het volgende:
Die wilde ik ook even gaan doen, maar dat was geen succes. Na een 10-chain Quickening was er net iets van 10% van z'n HP af, terwijl mijn karakters werden overladen met spells. Toen ben ik toch maar even gefleed.

Ik ga nu weer terug de Ozmone Plains op vanuit Jahara. Eerst levellen en dan weer door naar Mt Bur-Omisace.
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_47064014
Gil snapper is ontzettend makkelijk, ook op low levels.

Ik zal em tussen spoilertags zetten mocht je het niet will weten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben net aangekomen in de Salikawoods. Ondertussen Atomos afgemaakt. De . Salikawood is erg mooi, rustgevend, mooie muziek. Lekker kalm. En die bunnies geven leuke loot! De Mosphoran Highwaste was vrij lastig. Niet té moeilijk hoor, maar ik had wat moeite met geld verdienen en nieuwe dingen kopen. Ze worden nu wat duurder namelijk.
pi_47064101
Ok ik ben nog net begonnen en ben nu met Vaan en die meid.. maarre zijn er tips voor het license board? en ik heb die libra license gekocht van de LP die ik had.. maar ik zie nog steeds niet het aantal hp enz bij die monsters.. hoe dat?
pi_47064286
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:44 schreef wc-eend het volgende:
Ok ik ben nog net begonnen en ben nu met Vaan en die meid.. maarre zijn er tips voor het license board? en ik heb die libra license gekocht van de LP die ik had.. maar ik zie nog steeds niet het aantal hp enz bij die monsters.. hoe dat?
Volgens mij moet je monsters eerst een keer aanvallen.
pi_47064318
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:44 schreef wc-eend het volgende:
Je moet dan eerst nog libra op jezelf casten. Dan zie je de HP van de monsters die je selecteert. Er is bijvoorbeeld een gambit die ervoor zorgt dat je altijd libra aan hebt.

Self: libra

Deze cast vanzelf libra als ie is afgelopen.

Daarnaast kan je ook een bangle als accessory aandoen. Dan heb je automatisch altijd libra aan staan.
pi_47064689
Maja.. ik heb libra gekocht op het license board, nu moet ik dus nog ergens de spell kopen.. want ik kan hem nergens selecteren..
pi_47065992
De spell? De Technick of de Accesory bedoel je?

Er is zo'n accesory die je al heel vroeg kunt kopen die je constante Libra status geeft, die heb ik aan Vaan gegeven zodat ik altijd fijn alle monster HP, weaknesses en statusses zie.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:33:32 #280
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47066234
Kijk, met lvl 13 richting de Leviathan gaat een stukje beter dan met lvl 9
L'Amour menaçant:
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:34:03 #281
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47066259
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:27 schreef Tuvai.net het volgende:
De spell? De Technick of de Accesory bedoel je?

Er is zo'n accesory die je al heel vroeg kunt kopen die je constante Libra status geeft, die heb ik aan Vaan gegeven zodat ik altijd fijn alle monster HP, weaknesses en statusses zie.
Oooow ik zat ook al naar een spell te zoeken....
L'Amour menaçant:
pi_47066468
Libra is een Technick.

Het License Board is eigenlijk in een paar secties inverdeeld. Linksboven heb je magic, daaronder heb je passieve stat improvements (zoals meer HP, of hogere shield block rate), helemaal onderaan heb je de licenses voor wapens en armor. Rechtsboven heb je de licenses voor accesory en daaronder weer voor Technicks. Een license is een feite alleen maar een dingetje wat je MOET hebben geactiveerd als je de betreffende ability wilt hebben. Je kunt dan bijvoorbeeld wel de spell Cure kopen, maar zonder de License ervoor kun je 'm niet gebruiken.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:39:39 #283
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_47066509
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:42 schreef xienix84 het volgende:
Gil snapper is ontzettend makkelijk, ook op low levels.

Ik zal em tussen spoilertags zetten mocht je het niet will weten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb 'm gelezen...

Tja, ik gebruik tot nu toe eigenlijk te weinig spells. Mijn karakters waren tot op heden sterk genoeg om alles met de normale wapens aan te kunnen. Ik ga de volgende sessie nog wel eens proberen. Thanks!
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_47066856
Ik kwam er ook pas laat achter dat vooral status effect spells veel belangrijker zijn geworden. Dispel is een must bij veel bosses en marks. Immobilize is erg handig. Dus het is even wennen ja.
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:47:41 #285
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47073997
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:45 schreef Diablos79 het volgende:
Gister de laatste 2 espers erbij gehaald. Die Ultima viel heel erg mee maar die laatste was nog best wel taai, vooral de weg er naar toe. Maar heb ze nu allemaal . Nu nog 4 mobhunts en wat optional bosses en dan is alles compleet
Ik gister ook geprobeerd, maar ik kwam niet door het crystal heen, ik had wel guide erbij maar stond wss ergens een foutje ofzo, ik ben op een moment hard gepwnt door vliegende spookbeesten die death konden keilen, maar niet dood gegaan, uiteindelijk terug gelopen naar buiten want ik was het n beetje zat..
Ga wel weer proberen als ik level 80 ben ofzo.. ik ben nu level 62 met mn main party.
Gister wel even Ixion gekilled, was nieteens zo moeilijk.. de guide zei dat ik rubber armor aan moest doen maar ik silencede em gewoon met een remedy en toen hij refresh deed gewoon doorgegaan zoals ik ook Pylraster heb gepwnt, blijven healen afwissellen en bubble en protect en shell gooien wanneer hij dispelga deed.

Ik zie er heel erg op tegen trouwens om die crystal in te gaan voor ultima...en zodiark is ook niet te bereiken met die klote vleermuisjes atm..
Moet dus nog veel levelen
Ik heb nu wel een ragnarock maar dan moet ik mn schild van basch afdoen en basch is mn tank dus dat gaat mooi niet door.
Gold axe ftw.
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:49:45 #286
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47074100
WHRARGH! Salamdingesweetik't entities zijn vervelend!
L'Amour menaçant:
pi_47074160
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:47 schreef Daniel.J het volgende:
Ik zie er heel erg op tegen trouwens om die crystal in te gaan voor ultima...en zodiark is ook niet te bereiken met die klote vleermuisjes atm..
Moet dus nog veel levelen
Ik heb nu wel een ragnarock maar dan moet ik mn schild van basch afdoen en basch is mn tank dus dat gaat mooi niet door.
Gold axe ftw.
Bij de meeste bosses heb je niks aan een schild omdat ze toch Null Evasion als passive skill hebben.
Daarom gebruik ik liever katana's voor mijn damage dealers. Schild heeft dan toch geen zin.
Voor het lvlen is dit natuurlijk een compleet ander verhaal.
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:49 schreef Ang3l het volgende:
WHRARGH! Salamdingesweetik't entities zijn vervelend!
Volgens mij zijn die elementals ook iets van lvl 45.
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:52:56 #288
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47074234
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:48 schreef xienix84 het volgende:
Ik kwam er ook pas laat achter dat vooral status effect spells veel belangrijker zijn geworden. Dispel is een must bij veel bosses en marks. Immobilize is erg handig. Dus het is even wennen ja.
Ik begin elke baas met "haste(heb nu hastaga eindelijk btw) bubble, shellga, protectga, faith en bravery op mn hele party voordat ik de ruimte/deur binnenstap.
Vervolgens doe ik nipahoala oid aan en keil ik een Remedy met basch terwijl ik dispel met Balthier, en steal doe met vaan.
en daarna ram ik er op los, terwijl vaan curaga en curaja afwisseld.
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:53:00 #289
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47074239
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:51 schreef torn_Machina het volgende:

Volgens mij zijn die elementals ook iets van lvl 45.
Ik kwam er per ongeluk eentje tegen op die boorplatformpjes (die ringen zegmaar) en HOEPLA dood
L'Amour menaçant:
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:54:37 #290
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47074317
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:53 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik kwam er per ongeluk eentje tegen op die boorplatformpjes (die ringen zegmaar) en HOEPLA dood
Haha, die entite ja die zitten later overal, gister ook in de giruvegan een tegengekomen "Dianogwat entite" was light element, maar die ging hard neer.
Ik ben toen ook best gepwnt in de yensa sandsea bij dat beest ja, beetje groot gele bal is het daar, volgens mij earth element.
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:54:55 #291
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_47074334
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:53 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Vlak nadat ik met moeite die grote kikker (target) had verslagen, vonden m'n partymembers het wel een slim idee om zo'n entity op eigen houtje aan te vallen. Ik zag 2 flitsen en allebei de partymembers waren dood Toen maar hard weggerend
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_47074441
Als ik zo'n Elemental tegen kom dan steel ik er 1x van en dan hopen dat je iets leuks krijgt en dan maar rennen.
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:59:27 #293
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47074565
Ik dacht: Hey wat een leuk vuurballetje
L'Amour menaçant:
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:06:05 #294
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47074823
Salamand entites
Wie gaat daar van stelen, dat is hetzelfde als zo dom zijn als je net het spel begint van die tyranosaur te stelen
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:06:41 #295
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_47074856
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:06 schreef Daniel.J het volgende:

Wie gaat daar van stelen, dat is hetzelfde als zo dom zijn als je net het spel begint van die tyranosaur te stelen

Een wisse dood was het resultaat
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_47074890
Die elementals en entities moet je afmaken wanneer je d'r sterk genoeg voor bent, een hele hoop EXP en vaak nog wat extra LP puntjes.
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:08:10 #297
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47074929
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:06 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Een wisse dood was het resultaat
Bij mij ook
maar ik had die tyranosaur wel gepwnt met een "you failed to steal"
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:08:37 #298
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_47074948
Elementals maak ik wel af op level 30, met quickenings though.
Cop killer
Kill them, cop killer
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:08:50 #299
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47074960
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:07 schreef Tuvai.net het volgende:
Die elementals en entities moet je afmaken wanneer je d'r sterk genoeg voor bent, een hele hoop EXP en vaak nog wat extra LP puntjes.
En "electrum"
pi_47075021
Zit nu in de Nebulan Deadlands of zoiets (waar ik eigenlijk niet hoor te wezen). Monsters zijn er verrekte sterk maar da's alleen maar goed voor de EXP, heb m'n chars nu voor te levellen effe van die Golden nog wat ge-equiped (dubbel exp).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')