quote:
quote:Cellblock - Utrecht
RSI:The Attraction - Rotterdam
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer, Landgraaf & Den Haag (2x)
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
quote:
quote:Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag
België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Snowgames - Lessen - In aanbouw !!1
Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
quote:
quote:[Centraal] Snowboard topic deel 01
[Centraal] Snowboard topic deel 02
[Centraal] Snowboard topic deel 03
[Centraal] Snowboard topic deel 04
[Centraal] Snowboard topic deel 05
[Centraal] Snowboard topic deel 06
[Centraal] Snowboard topic deel 07
[Centraal] Snowboard topic deel 08
[Centraal] Snowboard topic deel 09
[Centraal] Snowboard topic deel 10
[Centraal] Snowboard topic deel 11
[Centraal] Snowboard topic deel 12
[Centraal] Snowboard topic deel 14
[Centraal] Snowboard topic deel 15
[Centraal] Snowboard topic deel 16
[Centraal] Snowboard topic deel 17
[Centraal] Snowboard topic deel 18
[Centraal] Snowboard topic deel 19
[Centraal] Snowboard topic deel 20
[Centraal] Snowboard topic deel 21
[Centraal] Snowboard topic deel 22
[Centraal] Snowboard topic deel 24
[Centraal] Snowboard topic deel 25
[Centraal] Snowboard topic deel 26
[Centraal] Snowboard topic deel 27
[Centraal] Snowboard topic deel 28
[Centraal] Snowboard topic deel 29
[Centraal] Snowboard topic deel 30
[Centraal] Snowboard topic deel 31
[Centraal] Snowboard topic deel 32
[Centraal] Snowboard topic deel 33
[Centraal] Snowboard topic deel 34
[Centraal] Snowboard topic deel 35
[Centraal] Snowboard topic deel 36
[Centraal] Snowboard topic deel 37
[Centraal] Snowboard topic deel 38
[Centraal] Snowboard topic deel 39
[Centraal] Snowboard topic deel 40
[Centraal] Snowboard topic deel 41
[Centraal] Snowboard topic deel 42
[Centraal] Snowboard topic deel 43
[Centraal] Snowboard topic deel 44
[Centraal] Snowboard topic deel 45
[Centraal] Snowboard topic deel 46
[Centraal] Snowboard topic deel 47
[Centraal] Snowboard topic deel 48
[Centraal] Snowboard topic deel 49
[Centraal] Snowboard topic deel 50 - *Jubileum Topic*
[Centraal] Snowboard topic deel 51
[Centraal] Snowboard topic deel 52
[Centraal] Snowboard topic deel 53
[Centraal] Snowboard topic deel 54
[Centraal] Snowboard topic deel 55
[Centraal] Snowboard topic deel 56
Zie de sneeuwhoogte top 5 op http://www.skiing.nl/quote:Op zaterdag 10 februari 2007 18:25 schreef Gstyles het volgende:
[..]
3 meter??? waarhaal je dat vandaan? was t maar zo! er ligt nu +/- 50 cm in dal en berg en r komt al moet ik de sneeuwverw8ing van sneeuwhoogte.nl geloven nog tussen de 10 en 25 cm bij.. anyway heb er vet zin in, kan niet anders zeggen![]()
Ziek gelachen in dat topic... denk doe maar ff meequote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:23 schreef XL het volgende:
Oh Kentaro, ik ben zelf vergeten om belachelijk te reageren. Dit topic: Lichtgevend snowboard? is natuurlijk wel weer een lichtend voorbeeld voor een zwamverhaal over lichten in je base inbouwen. Als je er zin in hebt![]()
Dat soort trucs halen we vaker uitquote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:06 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ziek gelachen in dat topic... denk doe maar ff mee
Nou, als je ziet hoe de heren van de bagage afhandeling met de bagage omgaat dan wil je wel je spulletjes goed beschermen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:54 schreef Rnej het volgende:
je base zou ik mn niet zo zorgen om maken, tis meer je staalkant waar ze deuken in gooien....
maar een padded bag is meer dan genoeg hoor, denk je nou echt dat ze gaan smijten met zo'n gewicht?
bovendien ben je gewoon verzekerd (althans, dat neem ik aan, reisverzekering met wintersportdekking enzo... )
anyway, wat je nodig hebt is een wheelie condo o.i.d. dakine en burton hebben goeie wheelie bags met een harde kunststof bodem...
wheelie condo
http://www.burton.com/ProductDetail.aspx?pid=463
voordeel van zo'n bag is dat je echt ALLES in 1 tas kan proppendus geen losse andere tassen meer...
ja nja, ik heb 2x gevlogen met een vrij simpele padded bag van burton en mijn boardje was nog in topconditie... en dat was met een gare prijsvechterquote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:02 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Nou, als je ziet hoe de heren van de bagage afhandeling met de bagage omgaat dan wil je wel je spulletjes goed beschermen.
Ik heb natuurlijk al reeds op de blauwe tomaat gekeken. Echter daar is niet direct duidelijk of de bag een harde bodem heeft. Maar na bovenstaande opmerkingen moet ik dat mischien niet als harde eis stellen.
Morgen maar eens langs gaan bij Duijvenstein in Zoetermeer. Die hebben vast nog wel wat leuks liggen.
Ik vlieg volgende week met Transavia naar Innsbruck.quote:Op zondag 11 februari 2007 09:37 schreef Rnej het volgende:
ja nja, ik heb 2x gevlogen met een vrij simpele padded bag van burton en mijn boardje was nog in topconditie... en dat was met een gare prijsvechter
tvp's doe je door een plaatje te posten...quote:Op zondag 11 februari 2007 11:01 schreef EvilWasp het volgende:
TVP.
Het is een Burton Wheelie Gig Bag geworden. Met wieltjes dus. Je bent natuurlijk wel lui.quote:Op zondag 11 februari 2007 09:37 schreef Rnej het volgende:
ja nja, ik heb 2x gevlogen met een vrij simpele padded bag van burton en mijn boardje was nog in topconditie... en dat was met een gare prijsvechter
Wie gaat er nou met zo'n heinekenbril lopen?quote:Op zondag 11 februari 2007 15:24 schreef Snelkookbami het volgende:
plaatje van u-s, tevens tvp
Goed, even de monsterpipe van Laax danquote:Op zondag 11 februari 2007 11:20 schreef _Arthur het volgende:
[..]
tvp's doe je door een plaatje te posten...
Dus, kom maar op met dat mooie kiekje.
Laaxquote:Op maandag 12 februari 2007 09:01 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Goed, even de monsterpipe van Laax dan![]()
[afbeelding]
ik ga ook naar tirol maar had daar weinig over gehoord eigenlijk...quote:Op maandag 12 februari 2007 10:11 schreef FlowDesign het volgende:
Mijn neefje gaat volgende week naar Sölden, hij had gehoord dat volgende week in er in Tirol zo'n 50cm sneeuw gaat vallen en in het zuiden van Tirol ongeveer een meter. Ik ben benieuwd![]()
Er valt op dit moment sneeuw. Gaat ongeveer 15 cm oid vallen. Mag nog wel even wat vallen maar daarna weer zon, heb geen zin om in de mist te gaan snowboardenquote:Op maandag 12 februari 2007 09:57 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Laax![]()
Moet weer een jaar wachten op Laax
Maar met Pasen nog een weekend naar Steinach am Brenner van het werk uit![]()
In mist boarden is ook niet echt mijn hobby. Evenals in de regen. Voorheen was ik altijd diehard genoeg om dan toch maar hardnekkig de piste op te gaan om maximaal gebruik te maken van de tijd dat ik in de bergen was; nu ik wat vaker ga wintersporten ben ik wat kritischer t.o.v. de condities en kan ik ook best een middagje in het dal blijven als het echt kut is. Ik heb dan altijd wel ff gecheckt of het in andere delen van het gebied ook zo kut is (vaak is het weer aan de andere kant van de berg nogal anders).quote:Op maandag 12 februari 2007 11:42 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Er valt op dit moment sneeuw. Gaat ongeveer 15 cm oid vallen. Mag nog wel even wat vallen maar daarna weer zon, heb geen zin om in de mist te gaan snowboarden![]()
dat was de bedoeling, denk dat genesiz ze nog ff in de OP moet zetten... komt volgende keer wel?quote:Op maandag 12 februari 2007 13:28 schreef 360sjors het volgende:
[..]
In mist boarden is ook niet echt mijn hobby. Evenals in de regen. Voorheen was ik altijd diehard genoeg om dan toch maar hardnekkig de piste op te gaan om maximaal gebruik te maken van de tijd dat ik in de bergen was; nu ik wat vaker ga wintersporten ben ik wat kritischer t.o.v. de condities en kan ik ook best een middagje in het dal blijven als het echt kut is. Ik heb dan altijd wel ff gecheckt of het in andere delen van het gebied ook zo kut is (vaak is het weer aan de andere kant van de berg nogal anders).
Even over de OP; was het niet de bedoeling dat de set-ups van iedereen daar in kwamen? Of heb ik die nu voor niets gepost?
Ja alleen beetje jammer dat het in het dal als regen naar beneden komtquote:Op maandag 12 februari 2007 11:42 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Er valt op dit moment sneeuw. Gaat ongeveer 15 cm oid vallen. Mag nog wel even wat vallen maar daarna weer zon, heb geen zin om in de mist te gaan snowboarden![]()
Ik heb geen setupquote:Op maandag 12 februari 2007 14:46 schreef Rnej het volgende:
[..]
dat was de bedoeling, denk dat genesiz ze nog ff in de OP moet zetten... komt volgende keer wel?
ehhhquote:Op maandag 12 februari 2007 15:29 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ik heb geen setup
Ik had wel een mooie setup gehuurd dit jaar in Laax:
- Forum Raider 160
- Burton progression bindingen
- Burton Moto schoenen (zwart)
yeah, me 2, met bende 16jarigen mee, 4 uur per dag lesgevenquote:Op maandag 12 februari 2007 18:49 schreef Bramvanlith het volgende:
ga vrijdag ook weer weg, beetje lesgeven op een schoolkamp :-).. 4 uur per dag lesgeven veder vrij boarden, alles wordt vergoed + dat ik nog een vergoeding krijg.. Aardige vakantie lijkt me zo...
= jaloersquote:Op maandag 12 februari 2007 23:53 schreef Rnej het volgende:
[..]
yeah, me 2, met bende 16jarigen mee, 4 uur per dag lesgeven
weekje weg.. lekker scheureeuh
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 12:06 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
= jaloers![]()
maar ga er alsjeblieft als een malle van genieten!!![]()
Bindingen heb ik geen verstand van, maar dat systeem van die Moto schoenen vind ik echt zwaar relaxt.quote:Op maandag 12 februari 2007 16:57 schreef Rnej het volgende:
[..]
ehhh
die forum raider is enigszins de moeite
maar progression bindingen en moto schoenen zuigen de pan uit.... blij dat jij ze fijn vond, maar damn...![]()
Moto's zijn prima schoenen en fast lacing is super chill...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:53 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Bindingen heb ik geen verstand van, maar dat systeem van die Moto schoenen vind ik echt zwaar relaxt.
Veel fijner dan veters strikken
moto's zijn kutschoenen en SPEEDlacing is superchill iddquote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:11 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Moto's zijn prima schoenen en fast lacing is super chill...
Moto's zijn prima voor iemand zonder overgewicht...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:59 schreef Rnej het volgende:
[..]
moto's zijn kutschoenen en SPEEDlacing is superchill idd![]()
moto's zijn echt te fucking slap en te fucking duur... leg 30 eutjes meer neer en je hebt schoenen die 10x beter zijn... of voor tzelfde geld forum of nitro boots kopen waar je veeeel meer aan hebt...
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:00 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Moto's zijn prima voor iemand zonder overgewicht...
heeft er niets mee te maken, t zijn suffe beginnersschoenen die veel te duur zijn.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:00 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Moto's zijn prima voor iemand zonder overgewicht...
Je bent groot, zwaar en ignorant. Je moet je eerst eens verplaatsen in anderen voordat je overal op respond.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:33 schreef Rnej het volgende:
[..]
heeft er niets mee te maken, t zijn suffe beginnersschoenen die veel te duur zijn.
en ik heb geen overgewicht, ik ben gewoon groot en zwaar![]()
ik heb toch zelf als beginner ook moto's gehad? ... grootste miskoop die ik ooit heb kunnen doen...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:05 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Je bent groot, zwaar en ignorant. Je moet je eerst eens verplaatsen in anderen voordat je overal op respond.
Ja maar snowboarden is het enige waar hij wél goed in is (vind hij zelf) denk ik, dus moet hij ff zeggen dat wat anderen fijn vinden troep is omdat hij zelf toch veel beter spul heeft.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:05 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Je bent groot, zwaar en ignorant. Je moet je eerst eens verplaatsen in anderen voordat je overal op respond.
Hij heeft ze gehuurt dus wat maakt het uit dat ze 30 euro duurder waren. Daarnaast zijn de boots die jij noemt nog wel slapper..quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:16 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik heb toch zelf als beginner ook moto's gehad? ... grootste miskoop die ik ooit heb kunnen doen...
ze gaan snel kapot, je rijdt ze snel slap (ook als je niet zwaar bent) .. dat speedlacing van de moto is een goedkopere versie dan die van de ruler en de driver x (touwtjes breken vooral veel sneller... en daar doe je ook niet zomaar ff 123 een veter in) .. and so on
ik zeg gewoon: er is voor dat geld, beter te krijgen, en niet alleen beter, veel beter.
DC Phase, 32 prion, vans, etc...
allemaal 30 euri goedkoper en dan geen speed lacing... maar wel een flinke partij duurzamer
Of een schoen lekker zit is ook afhankelijk van je voeten en enkels.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:05 schreef Rnej het volgende:
t komt misschien verkeerd over maar ik wil flowdesign gewoon geen geld weg laten gooien
lekker zittende schoenen zijn 1 ding (want moto's zitten lekker, idd ja) , maar duurzaamheid is toch een meetellende factor.. o.a. ?
net als prijs?
en flowdesign, ik heb zelf ook moto's gehad... en toen raadde ik anderen ook af ze te kopen ... dus wat val je me nou suf aan?
Om dan gelijk te roepen dat moto's kutschoenen te zijn schiet een beetje het doel voorbij, vind je niet? Daaruit bleek in ieder geval niet wat je in de vorige post aanhaalt...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:05 schreef Rnej het volgende:
t komt misschien verkeerd over maar ik wil flowdesign gewoon geen geld weg laten gooien
Kijk, als mensen daarvan beginnen te zeggen dat ze goed zijn, dan mag je ze van mij afzeikenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:56 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Uiteindelijk zijn ze namelijk een stuk duurder uit als ze 2x200+ boots van het merk Crazy Creek aanschaffen.
Ik PM wel even.quote:Op donderdag 15 februari 2007 17:13 schreef Steven184 het volgende:
jeeh nog een nachtje slapen en dan mag ook ik onderweg naar het Zillertal. Trouwens, vast wel iemand die de echte naam weet van Komakie of niet? Zou iemand zo vriendelijk willen zijn deze te pm-en? Altijd leuk als ik bij the hotzone in de buurt kom om even naar hem te vragen.
Trouwens lars, jij ging binnenkort toch nog een keertje langs Krippenstein? Het gebied maakt zijn naam wel weer waar. Vrij laag liggen, maar toch altijd voldoende sneeuw hebben. Ligt toch alweer 1.40m, terwijl er in veel gebieden toch aardig wat minder ligt. Wel even laten weten hoe het was, want ook Krippenstein is een verplichting op mijn to-do-lijstje.
wat fijn voelt, ik sta extreem duck (21/-18) sommigen staan liever (30/0) anderen hebben 15/-3 .. enzovoortsquote:Op donderdag 15 februari 2007 18:05 schreef EvilWasp het volgende:
Wat gebruiken jullie eigenlijk als richtlijn voor de graden van je stance? Moet m'n bindings binnenkort namelijk weer erop zetten en weet niet helemaal meer hoe ze stonden.
Ik wil voornamelijk gewoon piste rijden, carven, misschien een héél klein beetje freestyle.
Ben 1.94 en 83 kg.
Oké zal ff kijkenquote:Op donderdag 15 februari 2007 18:10 schreef Rnej het volgende:
[..]
wat fijn voelt, ik sta extreem duck (21/-18) sommigen staan liever (30/0) anderen hebben 15/-3 .. enzovoorts
experimenteer een beetje, en ga nooit meer dan 30 graden uit elkaar staan (zoals ik dus eigenlijk doe)
18/-15 is de max .... meestal...
dat ik zo extreem sta is gewoon mn eigen verantwoordelijkheid
Je weet nooit of er meerdere thomassen daar werken en ik dacht doe gewoon zo voorzichtig mogelijk met zijn privacy. Niet iedereen hoeft toch zomaar zijn achternaam te weten, ook al kan het niet veel kwaad?quote:Op donderdag 15 februari 2007 17:53 schreef 360sjors het volgende:
Hij heet Thomas (waarom PM als hij er zelf ook geen geheim van maakt)
Helemaal bovenaan de pagina gewoon op envelopje klikken toch?quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:18 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Overigens hoe kan je de pm functie in hemelsnaam activeren?
ik heb zijn telefoonnr.. kan m ff smsen of hij t ok vindt als ik zn nummer aan je geef?quote:Op donderdag 15 februari 2007 17:13 schreef Steven184 het volgende:
jeeh nog een nachtje slapen en dan mag ook ik onderweg naar het Zillertal. Trouwens, vast wel iemand die de echte naam weet van Komakie of niet? Zou iemand zo vriendelijk willen zijn deze te pm-en? Altijd leuk als ik bij the hotzone in de buurt kom om even naar hem te vragen. Wel zonde, zoals het er nu naar uitziet denk ik niet dat het veel zin heeft om een gids te huren voor een leuke off-piste tour. Dan moet er komende dagen wel heel veel vallen.
Zat gister trouwens een stuk te lezen over wintersportgebieden in de Haute Durance. Kleine gebiedjes, veel off-piste en volgens een gids daarzo altijd genoeg sneeuw om een mooi ritje te maken. Misschien wel leuk ideetje voor volgend jaar een roadtripje te doen als ik tijd en geld heb.
Trouwens lars, jij ging binnenkort toch nog een keertje langs Krippenstein? Het gebied maakt zijn naam wel weer waar. Vrij laag liggen, maar toch altijd voldoende sneeuw hebben. Ligt toch alweer 1.40m, terwijl er in veel gebieden toch aardig wat minder ligt. Wel even laten weten hoe het was, want ook Krippenstein is een verplichting op mijn to-do-lijstje.
Ik woon al 7 jaar op mezelf. Ga nu de stap van kamers naar appartement maken en tevens die van Brabants dorpen naar Hollandse stad.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:18 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Je weet nooit of er meerdere thomassen daar werken en ik dacht doe gewoon zo voorzichtig mogelijk met zijn privacy. Niet iedereen hoeft toch zomaar zijn achternaam te weten, ook al kan het niet veel kwaad?
Overigens hoe kan je de pm functie in hemelsnaam activeren?
Wel zonde dat je trouwens niet meer gaat, maar ach op jezelf wonen is natuurlijk ook altijd leuk. Je hebt wel een mooi to-do-lijst voor volgend jaar
Zo he, dat is hem. Thanks. Vanaf nu werkt mijn pm dus haha.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:19 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Helemaal bovenaan de pagina gewoon op envelopje klikken toch?
Zou helemaal perfect zijn. Als je dat zou willen doen graag. Weet natuurlijk van te voren niet of het nodig is contact met hem op te nemen, maar het is natuurlijk altijd handig als je daar zit.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:45 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik heb zijn telefoonnr.. kan m ff smsen of hij t ok vindt als ik zn nummer aan je geef?
Je verlaat het mooie Brabantse land voor een stad als Den Haag?quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:21 schreef XL het volgende:
[..]
Ik woon al 7 jaar op mezelf. Ga nu de stap van kamers naar appartement maken en tevens die van Brabants dorpen naar Hollandse stad.
Flowdesign, ik weet denk ik trouwens wie jij bent.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:23 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Je verlaat het mooie Brabantse land voor een stad als Den Haag?
Wat is er fijn aan de duck stand?quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:10 schreef Rnej het volgende:
[..]
wat fijn voelt, ik sta extreem duck (21/-18) sommigen staan liever (30/0) anderen hebben 15/-3 .. enzovoorts
experimenteer een beetje, en ga nooit meer dan 30 graden uit elkaar staan (zoals ik dus eigenlijk doe)
18/-15 is de max .... meestal...
dat ik zo extreem sta is gewoon mn eigen verantwoordelijkheid
Mijn bindingen gaan 'maar' tot 45...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 07:45 schreef BoukeF het volgende:
[..]
zelf sta ik op mn kleine board (een nidecker, 1,57m) op 55 voor
Op de halve graad nauwkeurigquote:en 47,5 achter
je staat gewoon als een skieerquote:Op vrijdag 16 februari 2007 07:45 schreef BoukeF het volgende:
[..]
Wat is er fijn aan de duck stand?
het is vast makelijker om voor en achteruit te rijden,
maar het lijkt mij niet zo prettig voor de knien.
zelf sta ik op mn kleine board (een nidecker, 1,57m) op 55 voor en 47,5 achter
op mn grote board, (een F2, 1,83m) op 50 voor en 42 achter
okee, tis een beetje een gokje,quote:Op vrijdag 16 februari 2007 08:27 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Mijn bindingen gaan 'maar' tot 45...
[..]
Op de halve graad nauwkeurig![]()
het kleine board ziet er ongeveer zo uitquote:
Echt waar? Welke baas? Of welk bedrijf?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 02:45 schreef XL het volgende:
[..]
Flowdesign, ik weet denk ik trouwens wie jij bent.
Nou ja.. via via via dan toch....
We hebben ooit voor dezelfde baas gewerkt denk ik.
carven gaat heerlijk,quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:33 schreef 360sjors het volgende:
Hardboots... verklaart natuurlijk de voor softboots belachelijke indraai (50+ graden). Het carven op zo'n alpineplank lijkt me echt vet. Jammer alleen dat je eigenlijk alleen maar daartot beperkt bent.
Ik moet de eerste hardbooter die duck staat nog tegenkomen![]()
mwoooh,quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:22 schreef 360sjors het volgende:
Ja het zal allemaal wel kunnen, maar het is behelpen als je het vergelijkt met rijden op een freerideplank.
Beetje op je woorden letten in een wintersport topicquote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:39 schreef Gstyles het volgende:
hehe vannacht is t dan eindelijk zover! Om 03:00 uur gaan we vertrekken naar Oosterijk. Ik heb al gekeken en er ligt gelukkig sneeuw op de berg.. nu maar hopen dat de bullies hem goed kunnen prepareren de komende dagen en dan gaan met die banaankan niet meer wachten gewoon! ZIjn er meer mensen hier die naar Dachstein West gaan? Ik zit in Russbach, plaatsje vlakbij Abtenau! Kenne we gezellig een Kaiser nemen
![]()
Informatiekunde rules natuurlijk.. ik heb het ook bijna 8 jaar gedaan danquote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:06 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Echt waar? Welke baas? Of welk bedrijf?![]()
Ik heb overigens ook 2 jaar Informatiekunde gedaan op de UvT maar nooit in Tilburg gewoond, woon in Eindhoven.
Het nut van hardboots en bijbehorende planken is ook totaal achterhaald.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:22 schreef 360sjors het volgende:
Ja het zal allemaal wel kunnen, maar het is behelpen als je het vergelijkt met rijden op een freerideplank.
GJKquote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:06 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Echt waar? Welke baas? Of welk bedrijf?![]()
Ik heb overigens ook 2 jaar Informatiekunde gedaan op de UvT maar nooit in Tilburg gewoond, woon in Eindhoven.
Yep, ik ga het allemaal wel zien in Den Haag. Het lijkt me allemaal prima daar.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:45 schreef RichardX het volgende:
[..]
Informatiekunde rules natuurlijk.. ik heb het ook bijna 8 jaar gedaan dan
Lars, zat jij niet op de FKA letterenfaculteit?
Ik ben vorig jaar ook van Tilburg naar Den Haag verhuisd. Erg relaxed hier hoor! De Noordzee is toch een stuk koeler om te surfen dan de Beekse Bergen.. Duijvestein zit 2x 'om de hoek', Den Haag is wel een mooie en een echte stad.. en zo kan ik nog wel ff doorgaan![]()
Welkom trouwens!
B.O.T.T.R.O.Pquote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:05 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Beetje op je woorden letten in een wintersport topic.
Op wat bottrop dagen na is het snowboard seizoen voor mij helaas afgelopen..![]()
![]()
Ik heb hiervoor drie weken lang compleet schadevrij gereden, en daarvoor een paar minieme krasjes, dit is de eerste keer dat er echt iets mee aan de hand is. Maarja, was ook de eerste keer frankrijk dus ook niet zo verwonderlijkquote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:38 schreef FlowDesign het volgende:
Als ik hier lees hoe vaak jullie je boards beschadigen dan ben ik toch wel blij dat ik die verzekering erbij had genomen op mn huurspullen![]()
Mss moet Darth Vader eens stoppen met rokenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 13:42 schreef -Mzraki- het volgende:
Poederen op de piste.
Let niet op Darth Vader op de achtergrond, daar wordt hij al genoeg mee gepest.
Ja dat was echt bizar, waren al de hele ochtend wezen off piste rijden, pakken we een zwarte piste, krijg je opeens dit voor je kiezen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 13:55 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Mss moet Darth Vader eens stoppen met roken
Maar wel relaxte poeder man!
Beetje vage schans.quote:Op maandag 19 februari 2007 17:03 schreef -Mzraki- het volgende:
Hier is trouwens nog een filmpje van een sprong in het funpark van val tho, niet de mooiste, maar ik blijf iig wel staan.
Ik doe het je (nog) niet na hoorquote:Op maandag 19 februari 2007 17:03 schreef -Mzraki- het volgende:
Hier is trouwens nog een filmpje van een sprong in het funpark van val tho, niet de mooiste, maar ik blijf iig wel staan.
Nee, dit was echt de tweede of derde keer dat ik hem nam, dus zat nog een beetje te vogelen wat nou precies de beste snelheid was, toen schrok ik een beetje van de snelheid die ik had maar bleek in de lucht toch wel weer mee te vallen.quote:Op maandag 19 februari 2007 20:35 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Beetje vage schans.
Bone je hem express uit?
Netjes toch qua snelheid. Je zou harder kunnen en eventueel meer poppen. maar gaat toch goed zo. en je boned leuk uitquote:Op dinsdag 20 februari 2007 01:44 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Nee, dit was echt de tweede of derde keer dat ik hem nam, dus zat nog een beetje te vogelen wat nou precies de beste snelheid was, toen schrok ik een beetje van de snelheid die ik had maar bleek in de lucht toch wel weer mee te vallen.
Laatste dag (vrijdag) heb ik hem een paar keer best netjes genomen, met grab die langer is dan ff aantikken ook, maar daar zijn helaas geen filmpjes van.
Op de kaart stond dat er drie parken waren, maar dit was de enige die we konden vinden. Ik heb maar 1 box gezien, zelf niet gedaan aangezien ik geen helm heb, en sliden ik ook niet echt heel boeiend vind. Park viel me een beetje tegen, ben jaren met m'n ouders in Auffach geweest, klein gebiedje in Oostenrijk, en daar hadden ze gewoon meer dan in Val Tho. Maar m'n snowboardleraar heeft me ooit gezegd dat er daar een een of andere Oostenrijkse pro vandaan komt. Wel ruige locals iig.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:11 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Netjes toch qua snelheid. Je zou harder kunnen en eventueel meer poppen. maar gaat toch goed zo. en je boned leuk uit
Was park beetje te doen. Ik ga in mei maar hoop dat dan leuk park is. Ga toch beetje voor park
wil fs boardslide toch echt kunnen dit jaar
KOmt waarschijnlijk omdat er nog niet genoeg sneeuw voor was. Sliden is gaaf man. geluid is gaaf wat je hoort en je kan er zoveel tricks op doen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:20 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Op de kaart stond dat er drie parken waren, maar dit was de enige die we konden vinden. Ik heb maar 1 box gezien, zelf niet gedaan aangezien ik geen helm heb, en sliden ik ook niet echt heel boeiend vind. Park viel me een beetje tegen, ben jaren met m'n ouders in Auffach geweest, klein gebiedje in Oostenrijk, en daar hadden ze gewoon meer dan in Val Tho. Maar m'n snowboardleraar heeft me ooit gezegd dat er daar een een of andere Oostenrijkse pro vandaan komt. Wel ruige locals iig.
Wat betreft die sprong, ja op zich gaat hij wel aardig, maar heb hem later gedaan dat ik idd veel meer popte, en daardoor ook veel langer m'n board vast kon houden, waardoor m'n landing ook veel soepeler ging, dat je board zeg maar helemaal parallel aan de landing de grond raakt.
En ik weet trouwens niet eens wat bonen is, dus.
Edit: als je toch in mei gaat, kun je dan niet beter naar les2alp ? park daar is sowieso beter.
Kaprun!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:42 schreef Basje_B het volgende:
[..]
KOmt waarschijnlijk omdat er nog niet genoeg sneeuw voor was. Sliden is gaaf man. geluid is gaaf wat je hoort en je kan er zoveel tricks op doen.
Bonen is je been/bene strekken tijdens een sprong.
nosebone is voorste been strekken in sprongen dit is met een grap echt gaaf.
is afsluitingsweek met collega's. zijn al paar keer naa l2a geweest. ze willen nu wat naders
Heb vroeger toen ik nog een huurboardje had nog wel wat boxen en rails gewoon 50 50 genomen, was me toen nog niet zo bewust van het gevaarquote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:42 schreef Basje_B het volgende:
[..]
KOmt waarschijnlijk omdat er nog niet genoeg sneeuw voor was. Sliden is gaaf man. geluid is gaaf wat je hoort en je kan er zoveel tricks op doen.
Bonen is je been/bene strekken tijdens een sprong.
nosebone is voorste been strekken in sprongen dit is met een grap echt gaaf.
is afsluitingsweek met collega's. zijn al paar keer naa l2a geweest. ze willen nu wat naders
Auw!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:02 schreef -Mzraki- het volgende:
Gewoon springen kan trouwens ook gevaarlijk zijn, check hier hoe een maat van me z'n pols breekt op een kicker. Maarja, hij had dan ook nog niet zo heel veel ervaring.
Dat is Darth Vader in het filmpjequote:Op woensdag 21 februari 2007 16:18 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Auw!![]()
Ik hoor Darth Vader niet meer hijgen in het filmpje![]()
Dat vermoeden had ik al jaquote:Op woensdag 21 februari 2007 16:28 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dat is Darth Vader in het filmpje.
Super schoenen ... en ik spreek uit ervaringquote:Op woensdag 21 februari 2007 17:07 schreef FlowDesign het volgende:
Burton Ruler boots... die lijken me wel wat![]()
Ik wil sowieso Speedlacing, en Rnej zei dat de Moto's snel uitlubberen. Deze zitten net boven de Moto's.quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:39 schreef Holyjoe het volgende:
[..]
Super schoenen ... en ik spreek uit ervaring![]()
Beetje afhankelijk van de stof maar als ie al niet zo heel erg geweldig waterdicht is dan zou ik er van dat spul bij gooien waardoor ie weer wat beter waterdicht wordt. O.a. te koop bij Perry.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:05 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Als je een snowboardbroek wast, moet je er dan nog wat speciaals mee doen om 'm waterdicht te houden, trouwens?
Kijk, thanks. Is dat voor tijdens het wassen of na afloop?quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:46 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van de stof maar als ie al niet zo heel erg geweldig waterdicht is dan zou ik er van dat spul bij gooien waardoor ie weer wat beter waterdicht wordt. O.a. te koop bij Perry.
Als het van die parachutestof is of iets wat daar op lijkt dan hoeft het meestal niet.
Nee tijdens. Flikker je gewoon bij je wasmiddel geloof ikquote:Op vrijdag 23 februari 2007 08:11 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Kijk, thanks. Is dat voor tijdens het wassen of na afloop?![]()
dat noemen ze "kick" en daarom heet een schans een "kicker" ... zorgt voor meer airtime....quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:13 schreef Mirri het volgende:
Ik ben net terug van Snowworld (zoetermeer), ben er echt al een tijd niet meer geweest! Was heel leuk, heb mijn bindingen anders gezet, was wel even wennen.
Die grote schans daar is best wel wel vervelend..![]()
Het is een hele grote en hij gaat heel steil omhoog, waardoor je meer omhoog gelanceerd wordt en dan weer valt zeg maar. Ik vind dat best eng... Je ziet niet waar je landt, en je kunt je board niet gewoon recht in de lucht krijgen, vanwege die raketlancering. Dat is leuk voor een nosegrab ofzo, maar voor een 360 heel lastig..![]()
Rnej, kun je er iets aan doen?![]()
Op een fijnere schans is de aanloop veel langer en gaat het geleidelijker, dat is veel relaxter en je springt verder. Ook staat je board niet dwars in de lucht, maar gewoon normaal waardoor je makkelijker kunt draaien. Dit was echt vet moeilijk, 9 van de 10 keer ging het goed, wel een keer heel hard gevallen, waardoor ik nu erge pijn in mijn kont heb als ik op mijn linkerbeen steun bij het lopen.![]()
sillian staat bekend om z'n park (sterker nog, ik weet waar ik volgend jaar naartoe op wintersport ga, dat park is echt gruwelijk... 20/10/8/4 meter kickers, 12 meter rainbow, 4 meter hoge wallride, boxen, rails... en alles KNEITERSTRAK geshaped...... )quote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:11 schreef ForumGek het volgende:
Hey !
Molltaler Gletscher, daar zit ik zo'n beetje naast altijd !
Gaan we meestal ook 1 of 2 keer naartoe als we in Mallnitz zitten. Vorig jaar zijn mijn zus en vader ook naar Sillian geweest, niks gehoord over funpark alleen (zij zijn dan ook niet echt de doelgroep daarvoor).
Leuk om te zien dat je echt in veel gebieden geweest bent !
Wacht met smart op je report !
Helemaal waar, zeer relaxed om daar een beetje volle bak te planken. In een keer door van de top van de stoeltjeslift tot aan het treintje.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:13 schreef Rnej het volgende:
[..]
sillian staat bekend om z'n park (sterker nog, ik weet waar ik volgend jaar naartoe op wintersport ga, dat park is echt gruwelijk... 20/10/8/4 meter kickers, 12 meter rainbow, 4 meter hoge wallride, boxen, rails... en alles KNEITERSTRAK geshaped...... )
molltaler gletsjer is erg leuk gebied.. vooral die lekkere brede snelweg die om de berg heengaat vanaf de onderkant van de gletsjer naar het topstation van het treintje![]()
Boeiend wat ze erbij zetten. Amerikanen maken overal een sensatieverhaal van.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:39 schreef Rnej het volgende:
"Description Sick runs. Jones is the only guy capable of this kind of thing."
niet mee eens... alhoewel het erg, ERG vet is...
(terje haakonsen, dave downing, nicolas muller, jonaven moore...)
wat? een board met flows fotograferen?quote:Op zondag 25 februari 2007 15:34 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Boeiend wat ze erbij zetten. Amerikanen maken overal een sensatieverhaal van.
[afbeelding]
Kon het niet laten![]()
Wow! Dikke poeder ouwe!quote:Op zondag 25 februari 2007 17:39 schreef ForumGek het volgende:
Hier komt ie dan mensen !
De 2007 restaurat foto van Forumgek !!
[afbeelding]
Bumpersquote:Op maandag 26 februari 2007 13:21 schreef EnactedChaos het volgende:
Nog even een vraagje.
Heb pas een nieuw board gekocht en ik heb nu wat (hele) kleine beschadigingen aan mn nose en tail. Door botsingen bij de lift etc. Nou hebben huurboards vaak van die kunstof randjes om dit te voorkomen... Weet iemand hoe dat genoemd wordt en of ik ze ergens bij een online shop kan vinden? Ga binnenkort ook wel weer naar de winkel waar ik t board heb gekocht maar wil alvast ff weten of er wat voor is.
Of is er een andere oplossing voor?
Die dingen moet je echt niet kopen, of je moet gewoon geen snowboard kopen en lekker blijven huren. Ik denk dat iedereen hier met een eigen board schade heeft. Dat hoort er nou eenmaal bij. Het is een gebruiksvoorwerp en daarbij loop je beschadigingen op.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:21 schreef EnactedChaos het volgende:
Nog even een vraagje.
Heb pas een nieuw board gekocht en ik heb nu wat (hele) kleine beschadigingen aan mn nose en tail. Door botsingen bij de lift etc. Nou hebben huurboards vaak van die kunstof randjes om dit te voorkomen... Weet iemand hoe dat genoemd wordt en of ik ze ergens bij een online shop kan vinden? Ga binnenkort ook wel weer naar de winkel waar ik t board heb gekocht maar wil alvast ff weten of er wat voor is.
Of is er een andere oplossing voor?
Niet vanwege "lawinegevaar" ?quote:Op maandag 26 februari 2007 14:09 schreef Snelkookbami het volgende:
Piste gesloten vanwege 'te weinig sneeuw'..
[afbeelding]
Altijd. Kunnen mensen je herkennen.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:37 schreef ForumGek het volgende:
Je hebt je mütsie nog op in de disco !!
quote:Op maandag 26 februari 2007 16:03 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Altijd. Kunnen mensen je herkennen.![]()
Ze keken me ook raar aan maar steez!!!!!!!!!!!!!!!![]()
quote:
Vet board man!quote:Op maandag 26 februari 2007 18:26 schreef BrakkeAap het volgende:
Laat het nou net aan het dumpen zijn hier![]()
En ik heb een nieuwe aanwinst in m'n collectie: Een Option Makinen. Zie: http://www.option-nfa.com/2006/option/products/boards/makinen.php
Vandaag geprobeerd met 0 zicht en een dik pak poeder op de pistes, en ik ben wel al redelijk content met de aanschaf
't schijnt morgen wat beter te worden dus maar ff kijken hoe ie het doet als ik wel wat zie...
quote:Op maandag 26 februari 2007 18:11 schreef Toolshed het volgende:
[..]
![]()
Geweldig om rond de kerst met een wapperende kerstman muts de piste af te knallen![]()
quote:Op maandag 26 februari 2007 20:27 schreef Basje_B het volgende:
[..]
![]()
Ik heb zo'n hekel aan jou volk. skiers.
mensen met leipe mutsen zijn stom.quote:Op maandag 26 februari 2007 20:42 schreef FlowDesign het volgende:
Is het verboden om op je board een kerstmuts op te zetten?![]()
dat noemen ze steez... aight... :pquote:Op maandag 26 februari 2007 21:11 schreef Toolshed het volgende:
Pff kerel wat lul je nou, je gaat zelf met een lelijke rooie sik de piste af!
Tignes, zit nu ongeveer halverwege het seizoen...quote:Op maandag 26 februari 2007 19:52 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Vet board man!Waar zit je ergens?
Ik zag op de Belg dat het lekker aan het dumpen was in de Alpen.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:56 schreef BrakkeAap het volgende:
[..]
Tignes, zit nu ongeveer halverwege het seizoen...![]()
Vandaag nog met Beerke op pad geweest. Erg gezellig, de stukken dat we elkaar konden zien tenminste...
Je rijdt hem het snot uit de ogen natuurlijkquote:Op maandag 26 februari 2007 21:56 schreef BrakkeAap het volgende:
[..]
Tignes, zit nu ongeveer halverwege het seizoen...![]()
Vandaag nog met Beerke op pad geweest. Erg gezellig, de stukken dat we elkaar konden zien tenminste...
't was meer dat het zicht op de berg gemiddeld 0 was.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:39 schreef XL het volgende:
[..]
Je rijdt hem het snot uit de ogen natuurlijk![]()
Sta je daar nou helemaal parallel aan de afzet?quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:12 schreef Bramvanlith het volgende:
Ik ben ook weer terug van een weekje lesgeven in neunkirchen.. Het weer was er super, de sneeuw (op de piste) ook want verder lag er niks..
Gezellige kids en leuke begleiding.. Als mn verdiende geld er weer doorheen gejaagd, maar ik heb me prima vermaakt. Ook zelf nog redelijk wat kunnen boarden.. Nog een middagje op een schans gespeeld en elke dag een avontuurlijke dalafdaling waar af en toe matten lagen ipv sneeuw.![]()
Het gebied is perfect voor beginners/licht gevorderden en mits er genoeg sneeuw ligt ook voor leuke off piste afdalingen...
Na een middag je oefenen op een zelf gemaakt schansje toch nog een leuk resultaat bereikt, zeker omdat ik vooraf alleen straight grabs kon. Na wat oefenen de 180 onder de knie gekregen en dan gaan we natuurlijk gelijk door voor een 180 indy (?) [afbeelding]
Het is in ieder geval een van de vetste foto's die ik van mezelf heb en zeg nou zelf de omgeving werkt ook lekker mee![]()
ziet er tof uit bram! BIj jou lag er in ieder geval meer sneeuw dan bij ons.. was echt om te janken.. wel een daggie Krippenstein gedaan wat erg de moeite waard was! tot halverwege de helling! waar wij daarna een uur naar beneden moesten lopen omdat er geen sneeuw meer te bekennen wasquote:Op woensdag 28 februari 2007 16:12 schreef Bramvanlith het volgende:
Ik ben ook weer terug van een weekje lesgeven in neunkirchen.. Het weer was er super, de sneeuw (op de piste) ook want verder lag er niks..
Gezellige kids en leuke begleiding.. Als mn verdiende geld er weer doorheen gejaagd, maar ik heb me prima vermaakt. Ook zelf nog redelijk wat kunnen boarden.. Nog een middagje op een schans gespeeld en elke dag een avontuurlijke dalafdaling waar af en toe matten lagen ipv sneeuw.![]()
Het gebied is perfect voor beginners/licht gevorderden en mits er genoeg sneeuw ligt ook voor leuke off piste afdalingen...
Na een middag je oefenen op een zelf gemaakt schansje toch nog een leuk resultaat bereikt, zeker omdat ik vooraf alleen straight grabs kon. Na wat oefenen de 180 onder de knie gekregen en dan gaan we natuurlijk gelijk door voor een 180 indy (?) [afbeelding]
Het is in ieder geval een van de vetste foto's die ik van mezelf heb en zeg nou zelf de omgeving werkt ook lekker mee![]()
Nice picquote:Op woensdag 28 februari 2007 16:12 schreef Bramvanlith het volgende:
Had het er vorige week nog over dat fs en bs eigenlijk nogal verwarrende termen zijn. Zijn toen maar overgestapt op toeside en heelside.quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:37 schreef Rnej het volgende:
hoe kan het een bs indy zijn als hij met zijn gezicht naar de landing vliegt?
dan noem je het fs
Ja shit. Verkeerde draai voor mequote:Op woensdag 28 februari 2007 21:37 schreef Rnej het volgende:
hoe kan het een bs indy zijn als hij met zijn gezicht naar de landing vliegt?
dan noem je het fs
ja, leuk en aardig, maar je kan toeside backside en toeside frontside springen hequote:Op woensdag 28 februari 2007 22:18 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Had het er vorige week nog over dat fs en bs eigenlijk nogal verwarrende termen zijn. Zijn toen maar overgestapt op toeside en heelside.
Ja met die slides haalde ik door elkaar. Frontside boardslide zijn moeilijker maar backside roteren is weer moeilijker.quote:Op donderdag 1 maart 2007 07:48 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja, leuk en aardig, maar je kan toeside backside en toeside frontside springen he
toeside of heelside is de staalkant waar je vanaf afzet, backside of frontside is de kant die in de eerste 90 graden richting de landing gaat
(mooi voorbeeld van een toeside frontside sprong, JP Walker in "That" na het stukje dat je hem in Slo-Mo "forum 2006" hoort zeggen en dan die poederkicker indropt )
ohja en op een rail is backside slide weer met je gezicht naar het einde van de rail omdat je dan weer op je backside staalkant moet leunen![]()
tis fokking verwarrend![]()
haakonflip kan alleen in een quarter of halfpipe hequote:Op donderdag 1 maart 2007 08:18 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Ja met die slides haalde ik door elkaar. Frontside boardslide zijn moeilijker maar backside roteren is weer moeilijker.
Om nog maar niet te beginnen over de Haakonflip en de cab 540 en de invert sprongen.
Ja duh dat snap ik ook nog welquote:Op donderdag 1 maart 2007 08:19 schreef Rnej het volgende:
[..]
haakonflip kan alleen in een quarter of halfpipe he
Veel plezier, damnquote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:02 schreef Rnej het volgende:
jongens, ik stop met snowboarden, ik ga lekker langlaufen
[afbeelding]
http://www.bulletinboardforum.com/photos/Snow_Bunny.html
![]()
zeer zeker de moeite waard.. erg goed aan het carven te krijgen en te houden, maar toch slap en speelsquote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:44 schreef Steven184 het volgende:
Ok, was even een aantekening naar de berichten die ik had gehoord. Maar als je er zelf op gereden hebt, kan/mag ik geen enkele aanmerking maken
Maar in elk geval een zeer tof boardje. Zou ik ook nog wel eens een keertje op willen rijden.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:46 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Jongens, hoe meer sneeuwfoto's ik zie, hoe meer ik kriebels krijg, jeuk. Denk dat als iemand het aan zou bieden ik tegen beter weten in zo nog een keer zou gaan. Ik wil boarden.... hoe doen jullie dat, die kriebels uithouden?
Ach wat schattig, ze heeft ook rood haar.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:02 schreef Rnej het volgende:
jongens, ik stop met snowboarden, ik ga lekker langlaufen
[afbeelding]
http://www.bulletinboardforum.com/photos/Snow_Bunny.html
![]()
Ben ik aardig op weg?quote:
CHECKquote:snowboardvideos kijken
Plannen voor dagjes Bottrop zijn on the wayquote:een indoorhal onveilig maken
CHECKquote:nog meer over snowboardspullen praten
ziiiiiiekquote:stiekem met onze snowboardkleding aan voor de spiegel gaan staan ![]()
meer spammen, en ga verdulleme es je snowboardgear aantrekken en een rondje door de stad lopenquote:Op zondag 4 maart 2007 09:39 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Ben ik aardig op weg?
[..]
CHECK
[..]
Plannen voor dagjes Bottrop zijn on the way
[..]
CHECK
[..]
ziiiiiiek
Telt hardlopen in je thermo die je bij het boarden gebruikt ook?quote:Op zondag 4 maart 2007 09:44 schreef Rnej het volgende:
[..]
meer spammen, en ga verdulleme es je snowboardgear aantrekken en een rondje door de stad lopen
Ik heb de Burton Bullet, is mid-wide en niet uitgesproken freeride of freestyle. Bevalt op zich goed, hoewel ik hem nu wel een beetje ontgroeid ben. Tis volgens mij ook bedoeld als beginnersplank.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:51 schreef Roellie80 het volgende:
Vraagje
Ik wil graag deze week nog een board kopen. Heb 2x ge-board en ben dus misschien nog maar een beginner. Nu mijn vraag, wat te kopen? het aanbod is erg groot
Freeryde of freestyle?
Ik ben 1.95m lang, weeg ongeveer 80kg en heb grote voeten... zo groot zelfs dat ik schoenen maat 47 heb van Burton.
Wat moet ik kopen? Heb ik een Wide board nodig? .. 2e hands of nieuw?
wil eigenlijk niet meer dan 200 uirtgeven. Wie heeft tips
Ik vind met google de Burton Bullitquote:Op maandag 5 maart 2007 14:02 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ik heb de Burton Bullet, is mid-wide en niet uitgesproken freeride of freestyle. Bevalt op zich goed, hoewel ik hem nu wel een beetje ontgroeid ben. Tis volgens mij ook bedoeld als beginnersplank.
Kan er prima mee uit de voeten in de poeder en springen in het park gaat ook goed. Alleen op hoge snelheid carven trekt hij niet heel goed want daar is hij gewoon te slap voor denk ik.
Tis ook een van de goedkopere burton planken, dus als je er nog eentje van vorig jaar of dit jaar kan vinden zal de prijs ook wel meevallen.
Voor ¤175.quote:Een zgan snowboard van het topmerk Burton
Type: bullet
Lengte 157cm
Dit is echt een superboard hij is slecht twee uur gebruikt en dat is te zien ook!!!
De Bullet is een board voor een beginner die net ietsje meer wil..
Ik heb eventueel ook nog Flow bindingen deze kun je er ook bij Krijgen.
Eigenschappen:
Voor boarders die niet meer verder ontwikkelen vanwege slap huurmateriaal ter plaatse, en in techniek willen groeien. Uitdagend, maar eenmaal onder de knie soepel te berijden. Ideaal voor het starten met truucjes, waar dan ook. Fijne plank voor de hele berg. Piste, park & spray. Freestyle & freeride. Ook voor de grotere schoenmaten vanaf maat 43 dus...vanwege iets bredere taille.
Ik zou je hele plan om een board te kopen laten varen.quote:Op maandag 5 maart 2007 14:25 schreef Roellie80 het volgende:
heb een andere gevonden;
[..]
Voor ¤175.
maar dan ben ik nog steeds niet zeker of een 157cm board lang genoeg is![]()
Hoe vaak ga je op wintersport? 1 week per jaar?quote:Op maandag 5 maart 2007 15:37 schreef Roellie80 het volgende:
nou...
ok
Ik denk een board is na 2 jaar wel weer terugverdiend.. boots heb ik al.
dan gaan we maar weer huren denk ik...
bedankt in elk geval
ja, plus tenminste 1x naar een koelkastquote:Op maandag 5 maart 2007 16:45 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je op wintersport? 1 week per jaar?
Dan zou ik nog fftjes blijven huren. Doe ik ookquote:Op maandag 5 maart 2007 16:46 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
ja, plus tenminste 1x naar een koelkast
Als je je eigen plank hebt moet je hem ook waxen/slijpen/opvullen he, kost ook geldquote:Op maandag 5 maart 2007 15:37 schreef Roellie80 het volgende:
nou...
ok
Ik denk een board is na 2 jaar wel weer terugverdiend.. boots heb ik al.
dan gaan we maar weer huren denk ik...
bedankt in elk geval
burton bullet is 280 ofzo? .. setje bindingen.. 150 ....quote:Op maandag 5 maart 2007 16:46 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
ja, plus tenminste 1x naar een koelkast
Dat is 280 + 150 = 430 euroquote:Op maandag 5 maart 2007 16:53 schreef Rnej het volgende:
[..]
burton bullet is 280 ofzo? .. setje bindingen.. 150 ....
dat heb je met 3x wintersport terugverdiend en dan sta je uiteindelijk niet op iets beters wat je dan huurt...
voordeel is wel dat t je eigen spul is...
maar wat XL zegt.... als je aan ons gaat vragen of je n freeride of freestyle boardje moet kopen zou ik nog ff goed nadenken![]()
Thanksquote:
2x? try 3xquote:Op maandag 5 maart 2007 17:01 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is 280 + 150 = 430 euro
Huur plank + bindingen = 100 euro
Dat is 4 weken terugverdienen. Komt onderhoud bij, komt tas bij, komt skikoffer bij. Dan ben je 4 jaar verder en ben je 4 x op wintersport geweest en is je materiaal verouderd. Na 1 jaar (1 week) is je materiaal buiten garantie. Na die 4 weken heb je een plank nodig waarop je kunt groeien, die zijn 2 x duur.
Hehe, ja maakt mij niet zoveel uit hoor, ik vind hem prima, en aangezien ik toch maar 2 weken per jaar ga, vind ik het niet nodig geld uit te geven aan een T6 van (te veel) euroquote:Op maandag 5 maart 2007 17:41 schreef Rnej het volgende:
[..]
2x? try 3x
ohnee, moet ik gewoon geen T6 kopen
maar idd... en dan heb je t nog over een gare bullet waar je in 2 weken fanatiek (let wel: FANATIEK) wintersporten uitgroeit....
no offense mrzakimaar ik kan met mn dikke billen niet overweg met een bullet
![]()
hangt er maar net vanaf waar je zit... maar gemiddeld is een bullet toch wel voor 100-120 euro per week te krijgen hoor... k heb zelfs voor 140 euro een dude weg zien lopen met een Baron + P1 .... voor 9 dagen...quote:Op maandag 5 maart 2007 17:56 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Hehe, ja maakt mij niet zoveel uit hoor, ik vind hem prima, en aangezien ik toch maar 2 weken per jaar ga, vind ik het niet nodig geld uit te geven aan een T6 van (te veel) euro.
En als je denkt dat de bullet net zo goed is als het huurspul dat je krijgt voor 100 per week moet je nog maar eens kijken wat je daar nou echt voor krijgt. Afgeragd Atomic en Rossignol spul dat slecht onderhouden wordt, en vaak ook te smal is voor m'n voeten.
yesquote:Op maandag 5 maart 2007 18:03 schreef FlowDesign het volgende:
Zijn er al ergens aanbiedingen/uitverkoop?![]()
hahaquote:Op maandag 5 maart 2007 17:39 schreef Rnej het volgende:
hey basje... je bent wel een beetje davidvangessel-geil he?
lijf? ... mkeequote:Op maandag 5 maart 2007 18:55 schreef Basje_B het volgende:
[..]
haha
Vorig jaar in Mayrhofen paar keer tegen gekomen. Die gast heeft zoveel stijl in ze sprongen en met uitgaan is ie helemaal lijf.
Pracht kerel
ja lijp moet het zijnquote:Op maandag 5 maart 2007 19:04 schreef Rnej het volgende:
[..]
lijf? ... mkee
tzalvastweleenrelexedekerel zijn :p
IK WIL MIJN NIEUWE PLANKJEEEUHHHH![]()
Dat ik ze nog niet ga kopen weerhoudt me er niet van het erg leuk te vinden er binnenkort eens naar te kijken.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:32 schreef Rnej het volgende:
[..]
yes
boards zijn bijna overal -25 a 30%
bindingen soms ook (skihut scheveningen)
Hij was zojuist nog op TV bij Valerio in de sneeuwquote:Op maandag 5 maart 2007 18:55 schreef Basje_B het volgende:
[..]
haha
Vorig jaar in Mayrhofen paar keer tegen gekomen. Die gast heeft zoveel stijl in ze sprongen en met uitgaan is ie helemaal lijf.
Pracht kerel
Binnenkort ff kijken voor Burton Ruler boots bij Gunneman en Biggelaarquote:Op maandag 5 maart 2007 18:32 schreef Rnej het volgende:
[..]
yes
boards zijn bijna overal -25 a 30%
bindingen soms ook (skihut scheveningen)
keertje mijn t6 testen dan? ... denk dat je huilend naar huis gaatquote:Op maandag 5 maart 2007 19:05 schreef Basje_B het volgende:
[..]
ja lijp moet het zijn
zeker relaxt
welke plank? Ga je nu eindelijk is een echt board rijden?![]()
Dat is natuurlijk onzinquote:Op maandag 5 maart 2007 14:46 schreef XL het volgende:
[..]
Je krijgt elke keer dat je huurt materiaal dat past bij de fase waarin je zit.
die zijn idd echt gruwelijk gaaf! heb zelf, net nog voordat ik op vakantie ging, die groene snowboard broek van o'neill gekocht (freedom series 2006) voor 85 pleuriequote:Op zondag 4 maart 2007 17:13 schreef Basje_B het volgende:
Nieuwe pants gekocht.
Special Blend Guard pant. White sbucci opdruk.
[afbeelding]
Er staan allemaal kleine special blend logo's op. Daardoor is ie beetje gebroken wit.
Kan niet echt goede foto van vinden.
[afbeelding]
Maar dan in wit en iets ander model
Gewoon weigeren als het niet goed is, je bent daar klant hoor.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:44 schreef Rnej het volgende:
niet helemaal onzin, je kan in meerdere klassen huren.... soms met weinig prijsverschil
maar meestal is het gewoon ongewaxte bagger die je meekrijgt....
duh, maar de gemiddelde beginner weet echt niet wattie meekrijgtquote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:47 schreef XL het volgende:
[..]
Gewoon weigeren als het niet goed is, je bent daar klant hoor.
Je kunt prima spul huren, zelfs bij budget-reisorganisaties.
Zolang je als beginner niet voelt dat het slecht is heb je ook niks te klagen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:58 schreef Rnej het volgende:
[..]
duh, maar de gemiddelde beginner weet echt niet wattie meekrijgt![]()
Ga ik mss nog wel een keertje heen. Maar ik ga meestal op dinsdagavond naar Landgraaf.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:02 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Wie wil er binnenkort mee naar de koelkast in Bottrop. Ik ben nog niet zo goed, maar moet het toch ergens leren en als er nog meer mensen naar Deutschland gaan.... wie weet?
haha niet zo happen man.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:46 schreef Rnej het volgende:
[..]
keertje mijn t6 testen dan? ... denk dat je huilend naar huis gaat![]()
kga een rome flag kopen160 lekker kort
![]()
gelukkig maar.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:46 schreef Rnej het volgende:
dude, ik weet ook wel dat je me zit te narren
en die T6 ben je eerder niet blij mee omdat je je helemaal kapot werkt om een bocht te draaien
en 160 is lekker kort ja, ik weeg 114 en ben 1m92 lang he
denk trouwens dat ik genoeg lol op die evil twin heb hoor
ik krijg m ergens in maart, kan m via via iemand die gesponsord is kopen, samplemodelletje, paar keer getest wel, 150 euro waarschijnlijk
t6 in de verhuur? ... opzich wel logisch, t zijn hele taaie boardjesquote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:22 schreef Basje_B het volgende:
[..]
gelukkig maar.
daar heb ik geen zin om me helemaal kapopt te werken voor een bocht. zag trouwens wel opvallend veel gehuurde T6 in Solden
ja wist ik dat je groot moest rijden. Wel mooie deal. 150 voor zo'n board is bijna niks man. heeft ie neit meer?![]()
zaterdag vroeg vertrek ik voor een paar daagjes naar les deux alpes,quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:46 schreef Rnej het volgende:
jezus wat ist stil, t seizoen is nog niet voorbij hoor kerels
wie is er nu weg? wie gaat er nog weg? nog nieuwe aankopen te melden?
Lekker dagje poeder geredenquote:Op donderdag 8 maart 2007 12:46 schreef Rnej het volgende:
Poeder in april, succesquote:Op donderdag 8 maart 2007 17:05 schreef Rnej het volgende:
yo ouwe
goed nieuws over de malolo ... en IK WIL OOK POEDERRR .. heb maar 2 pow days gehad dit seizoen ...(op 23 dagen in de sneeuw is dat veel te weinig, maar k ga nog 5 dagen in april)
Gebroken boards vallen nooit onder de garantieregelingenquote:Op donderdag 8 maart 2007 19:43 schreef Gstyles het volgende:
mn broertje heeft vandaag bij e skihut de Volkl wall pro voor een prikkie (325) gekocht, kent iemand dit board en goede ervaring? kwam ook nog een kneus binnen die de complete top van zijn board had gebroken en de garantie was natuurlijk verlopen
Paasweekend op kosten van de zaak naar Steinach am brenner met 59 anderenquote:Op donderdag 8 maart 2007 12:46 schreef Rnej het volgende:
Val thorens kan het ook nog in mei, poederquote:
Beetje late reactie maar ik ga die bumpers er ook echt niet opzettenquote:Op maandag 26 februari 2007 13:54 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Die dingen moet je echt niet kopen, of je moet gewoon geen snowboard kopen en lekker blijven huren. Ik denk dat iedereen hier met een eigen board schade heeft. Dat hoort er nou eenmaal bij. Het is een gebruiksvoorwerp en daarbij loop je beschadigingen op.
Dit heeft verder geen gevolgen voor je board (tenzij je d'r écht grote stukken uit hebt).
EnBumpers
Welkom in ons topic trouwens !![]()
Ik heb een hele week poeder gehad in Tignes. Gewoon een kwestie van de last minutes en weersvoorspellingen in de gaten houden. Nagenoeg iedere dag tot de knietjes in de sneeuw tussen de bomen door.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:05 schreef Rnej het volgende:
yo ouwe
goed nieuws over de malolo ... en IK WIL OOK POEDERRR .. heb maar 2 pow days gehad dit seizoen ...(op 23 dagen in de sneeuw is dat veel te weinig, maar k ga nog 5 dagen in april)
Heb je je bindingen op je board geplakt?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:00 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Ga zeker niets in mn board schroeven![]()
1 seconde lijm werkt perfect, komen ze nooit meer losquote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:35 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Heb je je bindingen op je board geplakt?
Daar doelde ik opquote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:58 schreef Rnej het volgende:
zooo, macbookje gekocht
kans is wel enorm klein, overigens...
Op de bestemming is vaak alles duur. Zeker in Frankrijk. In Frankrijk naar het dal rijden en daar kopen kan wel interessant zijn. Er zijn van die megasportzaken in Albertville en Grenoble. Je kunt echter prima in Nederland kopen voor de prijsklasse die je noemt.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:04 schreef Stepho het volgende:
Ok ik wil na 6 vakanties toch echt eens mijn eigen spullen hebben,
nou liep ik in frankrijk door die sport winkels en daar viel me op dat goede spullen daar goedkoper zijn dan in nederland, veel burton schoenen bindingen en planken voor 150 tot 200 euro, en volgens mij ben je in nederland meer kwijt.
verder ben ik vrij lang (2 meter) dus dat speelt ook wel mee denk ik.
dus kortom:
beter in nederland spullen halen of op mijn volgende bestemming (en zo ja waar in nederland zijn goede winkels)
Nee, die lijm krijg je er best moeilijk af.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:35 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Heb je je bindingen op je board geplakt?
als je onder je board langs doet zorg dan wel dat je ze mee waxt. glijd iets beterquote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:08 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Nee, die lijm krijg je er best moeilijk af.
Ik had nog 2 spanbandjes liggen, gaat best aardig moet ik zeggen...
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:17 schreef Basje_B het volgende:
[..]
als je onder je board langs doet zorg dan wel dat je ze mee waxt. glijd iets beter
whahahaquote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:22 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Dat snap ik zelfs.
Ik heb er zo'n dikke laag wax op gesmeerd dat mn onderkant helemaal egaal is.
He weer een moderator in ons gezelschap.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:25 schreef saaw het volgende:
nieuw boardje
[afbeelding]
burton gtwin 153, met mn oude escapade bindingen erop
over 2 weekjes naar de sneeuw
freestylequote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:41 schreef Basje_B het volgende:
[..]
He weer een moderator in ons gezelschap.
mooie aankoop.
ga je hoop pleizer aan beleven. je bent freestyle beetje?
waar ga je heen?
eindelijk freestyle in topicquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:09 schreef saaw het volgende:
[..]
freestyle![]()
en ga naar oostenrijk, zell am see
zit net naar het weerbericht aldaar te kijken, ziet er hoopvol uit
eindelijk freestyle in topic?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:03 schreef Basje_B het volgende:
[..]
eindelijk freestyle in topic![]()
netjes. zit aardig park heb ik van horen zeggen en anders kan je altijd nog naar kaprun.
gaat hoop vallen? (te lui om zelf te kijken)
zag je diequote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:17 schreef Rnej het volgende:
[..]
eindelijk freestyle in topic?
no offense maar die fotos van solden, ik zit ook wel op dat niveau hoor.... maar dat vind ik nou niet " echt freestyle" ofzo
Als je nou eens niet continu zou roepen hoe geweldig je wel niet kunt boarden dan zouden we er mss nog aandacht aan bestedenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:17 schreef Rnej het volgende:
[..]
eindelijk freestyle in topic?
no offense maar die fotos van solden, ik zit ook wel op dat niveau hoor.... maar dat vind ik nou niet " echt freestyle" ofzo
continu? ik roep t vast wel ns ja.. t blijft een forum, neiging tot grootspraak is altijd grootquote:Op zondag 11 maart 2007 14:25 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Als je nou eens niet continu zou roepen hoe geweldig je wel niet kunt boarden dan zouden we er mss nog aandacht aan besteden![]()
Dat is natuurlijk onzin calimero, en nu stoppen met huilen.quote:Op zondag 11 maart 2007 18:54 schreef Rnej het volgende:
[..]
en dat komt btw omdat ik de minste ervaring heb van deze hele bende en ik dus bij voorbaat al afgeschreven werd als kutbeginner![]()
ehhhhhh, ik heb echt veel heat gekregen omdat ik mn anwarter ging doen.. .zou me nooit gaan lukkenquote:Op zondag 11 maart 2007 20:12 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin calimero, en nu stoppen met huilen.
Dude... ik heb pas 2 à 3 weken board ervaringquote:Op zondag 11 maart 2007 18:54 schreef Rnej het volgende:
[..]
continu? ik roep t vast wel ns ja.. t blijft een forum, neiging tot grootspraak is altijd groot![]()
en dat komt btw omdat ik de minste ervaring heb van deze hele bende en ik dus bij voorbaat al afgeschreven werd als kutbeginner![]()
ik 5quote:Op maandag 12 maart 2007 00:11 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Dude... ik heb pas 2 à 3 weken board ervaring![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |