abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:39:01 #91
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_46362208
hehe vannacht is t dan eindelijk zover! Om 03:00 uur gaan we vertrekken naar Oosterijk. Ik heb al gekeken en er ligt gelukkig sneeuw op de berg.. nu maar hopen dat de bullies hem goed kunnen prepareren de komende dagen en dan gaan met die banaan kan niet meer wachten gewoon! ZIjn er meer mensen hier die naar Dachstein West gaan? Ik zit in Russbach, plaatsje vlakbij Abtenau! Kenne we gezellig een Kaiser nemen
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:33:52 #92
71115 Rnej
I walk the line
pi_46368040
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:22 schreef 360sjors het volgende:
Ja het zal allemaal wel kunnen, maar het is behelpen als je het vergelijkt met rijden op een freerideplank.
mwoooh,

er gaat niets boven een poederboot, maar een hardbootplank is in de poeder echt vet relaxed zodra de snelheden hoger worden hoor

maar ik heb liever een plank die alles kan... Carven, Offpiste, Switch, freestyle .. hoppakee

ennnnnnnnnnn ik vertrek zometeen richting utrecht om daar op te stappeeuhheheueeheh
pi_46372704
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:39 schreef Gstyles het volgende:
hehe vannacht is t dan eindelijk zover! Om 03:00 uur gaan we vertrekken naar Oosterijk. Ik heb al gekeken en er ligt gelukkig sneeuw op de berg.. nu maar hopen dat de bullies hem goed kunnen prepareren de komende dagen en dan gaan met die banaan kan niet meer wachten gewoon! ZIjn er meer mensen hier die naar Dachstein West gaan? Ik zit in Russbach, plaatsje vlakbij Abtenau! Kenne we gezellig een Kaiser nemen
Beetje op je woorden letten in een wintersport topic .

Op wat bottrop dagen na is het snowboard seizoen voor mij helaas afgelopen..
pi_46373972
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:06 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Echt waar? Welke baas? Of welk bedrijf?

Ik heb overigens ook 2 jaar Informatiekunde gedaan op de UvT maar nooit in Tilburg gewoond, woon in Eindhoven.
Informatiekunde rules natuurlijk.. ik heb het ook bijna 8 jaar gedaan dan
Lars, zat jij niet op de FKA letterenfaculteit?

Ik ben vorig jaar ook van Tilburg naar Den Haag verhuisd. Erg relaxed hier hoor! De Noordzee is toch een stuk koeler om te surfen dan de Beekse Bergen.. Duijvestein zit 2x 'om de hoek', Den Haag is wel een mooie en een echte stad.. en zo kan ik nog wel ff doorgaan
Welkom trouwens!
pi_46377035
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:22 schreef 360sjors het volgende:
Ja het zal allemaal wel kunnen, maar het is behelpen als je het vergelijkt met rijden op een freerideplank.
Het nut van hardboots en bijbehorende planken is ook totaal achterhaald.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 20:44:09 #96
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_46379862
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:06 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Echt waar? Welke baas? Of welk bedrijf?

Ik heb overigens ook 2 jaar Informatiekunde gedaan op de UvT maar nooit in Tilburg gewoond, woon in Eindhoven.
GJK
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 16 februari 2007 @ 20:47:34 #97
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_46379977
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:45 schreef RichardX het volgende:

[..]

Informatiekunde rules natuurlijk.. ik heb het ook bijna 8 jaar gedaan dan
Lars, zat jij niet op de FKA letterenfaculteit?

Ik ben vorig jaar ook van Tilburg naar Den Haag verhuisd. Erg relaxed hier hoor! De Noordzee is toch een stuk koeler om te surfen dan de Beekse Bergen.. Duijvestein zit 2x 'om de hoek', Den Haag is wel een mooie en een echte stad.. en zo kan ik nog wel ff doorgaan
Welkom trouwens!
Yep, ik ga het allemaal wel zien in Den Haag. Het lijkt me allemaal prima daar.
Mooi appartementje, lekker in het centrum (bijna dan). Lekker dicht bij de zee ook... Ik heb er zin in.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_46381379
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 20:44 schreef XL het volgende:

[..]

GJK
In Heusden? Ken ik niet
Age of fruity enlightenment!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 21:29:08 #99
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_46381406
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:05 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Beetje op je woorden letten in een wintersport topic .

Op wat bottrop dagen na is het snowboard seizoen voor mij helaas afgelopen..
B.O.T.T.R.O.P dat doet me altijd denken aan een oud gabber nummer (ik weet het zo fout als maar kan die muziek ) anyways, ik ga nu pitten en over 4 en een half uur gaat de wekker en dan is t zover!, spreek jullie snel weer en het filmpje wat ik ga maken komt op Youtube! laterzzzzz
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_46393315
Net terug uit Val Thorens, eerste dagen slecht weer, weinig zicht en veel sneeuw, daarna veel mooie poederafdalingen en de laatste twee dagen relaxed in het funpark gehangen.

Stelde trouwens niet heel veel voor, dat funpark, maar voor ons meer dan voldoende .

Heb nog wel een kras op m'n plank door het belag heen, is dat nog te repareren? Bij de zoveelste poederafdaling helaas recht over een rots heen gereden die net onder de toplaag lag.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_46393703
Als ik hier lees hoe vaak jullie je boards beschadigen dan ben ik toch wel blij dat ik die verzekering erbij had genomen op mn huurspullen
pi_46394356
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 11:38 schreef FlowDesign het volgende:
Als ik hier lees hoe vaak jullie je boards beschadigen dan ben ik toch wel blij dat ik die verzekering erbij had genomen op mn huurspullen
Ik heb hiervoor drie weken lang compleet schadevrij gereden, en daarvoor een paar minieme krasjes, dit is de eerste keer dat er echt iets mee aan de hand is. Maarja, was ook de eerste keer frankrijk dus ook niet zo verwonderlijk .

Een snowboard is wat mij betreft ook een gebruikvoorwerp, en dat je hem dus slijt vind ik niet echt heel erg.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_46397005
Poederen op de piste.

Let niet op Darth Vader op de achtergrond, daar wordt hij al genoeg mee gepest .

[ Bericht 23% gewijzigd door -Mzraki- op 19-02-2007 09:28:52 ]
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_46397414
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:42 schreef -Mzraki- het volgende:
Poederen op de piste.

Let niet op Darth Vader op de achtergrond, daar wordt hij al genoeg mee gepest .
Mss moet Darth Vader eens stoppen met roken

Maar wel relaxte poeder man!
pi_46398122
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:55 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Mss moet Darth Vader eens stoppen met roken

Maar wel relaxte poeder man!
Ja dat was echt bizar, waren al de hele ochtend wezen off piste rijden, pakken we een zwarte piste, krijg je opeens dit voor je kiezen.

Was ook nog amper verspoord, totdat we de volgende keer naar boven gingen, toen waren er al gelijk 1000 mensen overheen geweest.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:13:06 #106
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_46413140
Ik ben net terug van Snowworld (zoetermeer), ben er echt al een tijd niet meer geweest! Was heel leuk, heb mijn bindingen anders gezet, was wel even wennen.

Die grote schans daar is best wel wel vervelend..
Het is een hele grote en hij gaat heel steil omhoog, waardoor je meer omhoog gelanceerd wordt en dan weer valt zeg maar. Ik vind dat best eng... Je ziet niet waar je landt, en je kunt je board niet gewoon recht in de lucht krijgen, vanwege die raketlancering. Dat is leuk voor een nosegrab ofzo, maar voor een 360 heel lastig..
Rnej, kun je er iets aan doen?

Op een fijnere schans is de aanloop veel langer en gaat het geleidelijker, dat is veel relaxter en je springt verder. Ook staat je board niet dwars in de lucht, maar gewoon normaal waardoor je makkelijker kunt draaien. Dit was echt vet moeilijk, 9 van de 10 keer ging het goed, wel een keer heel hard gevallen, waardoor ik nu erge pijn in mijn kont heb als ik op mijn linkerbeen steun bij het lopen.
  maandag 19 februari 2007 @ 11:04:41 #107
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_46451933
Vraagje: Denken jullie dat het morgenavond (studentenavond) in Snowworld Landgraaf drukker of juist minder druk zal zijn dan normaal i.v.m. de Carnaval?
pi_46461861
Hier is trouwens nog een filmpje van een sprong in het funpark van val tho, niet de mooiste, maar ik blijf iig wel staan .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 19 februari 2007 @ 20:35:12 #109
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_46469840
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:03 schreef -Mzraki- het volgende:
Hier is trouwens nog een filmpje van een sprong in het funpark van val tho, niet de mooiste, maar ik blijf iig wel staan .
Beetje vage schans.

Bone je hem express uit?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  maandag 19 februari 2007 @ 23:30:11 #110
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_46477331
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:03 schreef -Mzraki- het volgende:
Ik doe het je (nog) niet na hoor

op een snowboard dan, maar ik mag hier van sommigen niet meer zeggen dat ik veel beter kan skiën
pi_46480233
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:35 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Beetje vage schans.

Bone je hem express uit?
Nee, dit was echt de tweede of derde keer dat ik hem nam, dus zat nog een beetje te vogelen wat nou precies de beste snelheid was, toen schrok ik een beetje van de snelheid die ik had maar bleek in de lucht toch wel weer mee te vallen.

Laatste dag (vrijdag) heb ik hem een paar keer best netjes genomen, met grab die langer is dan ff aantikken ook, maar daar zijn helaas geen filmpjes van.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:11:36 #112
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_46501780
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 01:44 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Nee, dit was echt de tweede of derde keer dat ik hem nam, dus zat nog een beetje te vogelen wat nou precies de beste snelheid was, toen schrok ik een beetje van de snelheid die ik had maar bleek in de lucht toch wel weer mee te vallen.

Laatste dag (vrijdag) heb ik hem een paar keer best netjes genomen, met grab die langer is dan ff aantikken ook, maar daar zijn helaas geen filmpjes van.
Netjes toch qua snelheid. Je zou harder kunnen en eventueel meer poppen. maar gaat toch goed zo. en je boned leuk uit

Was park beetje te doen. Ik ga in mei maar hoop dat dan leuk park is. Ga toch beetje voor park

wil fs boardslide toch echt kunnen dit jaar
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_46502141
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:11 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Netjes toch qua snelheid. Je zou harder kunnen en eventueel meer poppen. maar gaat toch goed zo. en je boned leuk uit

Was park beetje te doen. Ik ga in mei maar hoop dat dan leuk park is. Ga toch beetje voor park

wil fs boardslide toch echt kunnen dit jaar
Op de kaart stond dat er drie parken waren, maar dit was de enige die we konden vinden. Ik heb maar 1 box gezien, zelf niet gedaan aangezien ik geen helm heb, en sliden ik ook niet echt heel boeiend vind. Park viel me een beetje tegen, ben jaren met m'n ouders in Auffach geweest, klein gebiedje in Oostenrijk, en daar hadden ze gewoon meer dan in Val Tho. Maar m'n snowboardleraar heeft me ooit gezegd dat er daar een een of andere Oostenrijkse pro vandaan komt. Wel ruige locals iig.

Wat betreft die sprong, ja op zich gaat hij wel aardig, maar heb hem later gedaan dat ik idd veel meer popte, en daardoor ook veel langer m'n board vast kon houden, waardoor m'n landing ook veel soepeler ging, dat je board zeg maar helemaal parallel aan de landing de grond raakt.

En ik weet trouwens niet eens wat bonen is, dus .

Edit: als je toch in mei gaat, kun je dan niet beter naar les2alp ? park daar is sowieso beter.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 20 februari 2007 @ 22:13:26 #114
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_46507413
Ja hoor, daar ben ik dan, eindelijk in alle drukte met mijn verhaaltje. Van 9 t/m 18 februari heb ik La Joue du Loup mogen bevolken en daar ben ik ingewijd in de wereld van het snowboarden. In het begin (of beter gezegd: eigenlijk de hele vakantie) met veel vallen en veel opstaan, hoewel het vallen minder werd en het opstaan sneller en beter (dus vooruitgang is er zeker).

Qua weer, ik heb eigenlijk alles wel gezien. Op de dag van aankomst sneeuwde het lekker al in de bus en het hele dorpje werd goed gedekt met sneeuw. Aangezien ik toch even wat gevoel wilde krijgen die middag eerst even bij de parkeerplaats een beetje boardgevoel krijgen, gek zo, met twee benen op een board vast. Ook lekker m'n bril thuis vergeten 8). Naderhand al even de berg op geklommen en daar al wat leuke geintjes uit gevoerd. Ik had de smaak al snel te pakken.

De dagen daarna, volgende morgen meteen met de skilift naar boven en (toen nog grotendeels) schrapend de berg af gegaan. Op zich best leuk, maar natuurlijk niet waarvoor je komt! Die middag begonnen de lessen, heb 5 lessen van 2 uur gehad en dat was best aardig, hoewel de leraar soms niet al te duidelijk was met z'n Franse accent en daardoor ik soms niet ook duidelijke progressie boekte. Maar al met al weet ik wel aardig hoe ik een beetje overdreven bochtjes moet maken, hoewel sommige blauwe pistes toch wat te steile stukjes bevatten. Kwestie van tijd

Heb me wel een beetje geergerd aan de enorme hoeveelheid skiërs die tegen je aan botsen of kinderen die amper kunnen lopen en die dan moeten skiën. Voor een ervaren boarder is het waarschijnlijk peanuts om daar lekker om heen te rijden, maar la confidence was er bij mij daar toch niet echt voor.

Wat betreft het weer; alles hebben we dus gehad. Op dag 1 van het skiën met pas was het mooi bedekt met een laagje vers gevallen sneeuw en bovendien redelijk zonnig, op dag 2 heeft het de hele dag geregend, later toch wel wat sneeuw, maar op zulke dagen vraag je je toch af waar je mee bezig bent. Op dag 3 weer meer zon, alsmede de rest van de week. Het gebrek aan sneeuw begon toch jammere vormen aan te nemen: bruine plekken op de piste en op een morgen had ik het gevoel over een ijsbaan te boarden.

Apres-ski heb ik kort gehouden, ik kwam immers voor het boarden :-).

Al met al een heerlijke week weg, hoewel het weer toch wel wat beter kon. Zeker veel geleerd, valt nog veel te leren, vooral ook hoe je met je board niet uit een sleeplift met bochtjes valt , maar dat is iets voor een volgende keer. Als ik volgend jaar geld heb, dan ga ik zekerrrrrr nog een keer! Het huurboard wat ik had is wel een beetje geragd, de bindingen waren twee keer afgebroken en ik geloof dat ik ook wel een steentje heb geraakt.

(Hoorde trouwens dat je in Bottrop voor 30 euro onbeperkt inclusief eten de hele dag uit je dak kan gaan, veel goedkoper dan bijvoorbeeld Snowworld?).

En ohja, wat die zonnebrand betreft, in het begin van de week vooral factor 7, naderhand vooral factor 35. Niks bevroren Ik mis het nu al (jeuk jeuk, kriebel kriebel).
  dinsdag 20 februari 2007 @ 22:42:10 #115
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_46509072
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:20 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Op de kaart stond dat er drie parken waren, maar dit was de enige die we konden vinden. Ik heb maar 1 box gezien, zelf niet gedaan aangezien ik geen helm heb, en sliden ik ook niet echt heel boeiend vind. Park viel me een beetje tegen, ben jaren met m'n ouders in Auffach geweest, klein gebiedje in Oostenrijk, en daar hadden ze gewoon meer dan in Val Tho. Maar m'n snowboardleraar heeft me ooit gezegd dat er daar een een of andere Oostenrijkse pro vandaan komt. Wel ruige locals iig.

Wat betreft die sprong, ja op zich gaat hij wel aardig, maar heb hem later gedaan dat ik idd veel meer popte, en daardoor ook veel langer m'n board vast kon houden, waardoor m'n landing ook veel soepeler ging, dat je board zeg maar helemaal parallel aan de landing de grond raakt.

En ik weet trouwens niet eens wat bonen is, dus .

Edit: als je toch in mei gaat, kun je dan niet beter naar les2alp ? park daar is sowieso beter.
KOmt waarschijnlijk omdat er nog niet genoeg sneeuw voor was. Sliden is gaaf man. geluid is gaaf wat je hoort en je kan er zoveel tricks op doen.
Bonen is je been/bene strekken tijdens een sprong.
nosebone is voorste been strekken in sprongen dit is met een grap echt gaaf.

is afsluitingsweek met collega's. zijn al paar keer naa l2a geweest. ze willen nu wat naders
  dinsdag 20 februari 2007 @ 22:46:57 #116
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_46509338
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 22:42 schreef Basje_B het volgende:

[..]

KOmt waarschijnlijk omdat er nog niet genoeg sneeuw voor was. Sliden is gaaf man. geluid is gaaf wat je hoort en je kan er zoveel tricks op doen.

is afsluitingsweek met collega's. zijn al paar keer naa l2a geweest. ze willen nu wat naders
Kaprun!
pi_46510125
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 22:42 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Heb vroeger toen ik nog een huurboardje had nog wel wat boxen en rails gewoon 50 50 genomen, was me toen nog niet zo bewust van het gevaar . Toen ik m'n eigen board had wilde ik die eerst niet gelijk daarop verneuken, en nu me dat niet zo heel veel meer boeit ben ik bang om serieus hard dood te gaan .

Als ik een helm heb waag ik het er wel eens op.

Gewoon springen kan trouwens ook gevaarlijk zijn, check hier hoe een maat van me z'n pols breekt op een kicker. Maarja, hij had dan ook nog niet zo heel veel ervaring.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_46529203
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:02 schreef -Mzraki- het volgende:
Gewoon springen kan trouwens ook gevaarlijk zijn, check hier hoe een maat van me z'n pols breekt op een kicker. Maarja, hij had dan ook nog niet zo heel veel ervaring.
Auw!

Ik hoor Darth Vader niet meer hijgen in het filmpje
pi_46529410
Ben gisteravond weer naar SW Landgraaf geweest met m'n vriendin. Het was pokkedruk en we hadden beiden uitgelubberde iets te grote huurschoenen, dat was wel matig. Ik denk dat ik binnenkort schoenen ga kopen met speedlacing. Na de carnaval zullen er wel meer aanbiedingen zijn denk ik.
Maar met haar ging het echt een stuk beter, ze heeft nu echt door dat ze ook wat meer met de neus naar het dal kan boarden en dan achter elkaar bochtjes maken. Dus gewoon lekker een beetje de snelheid erin houden en niet meer na iedere bocht bijna stil komen te staan door het rutschen.

Ik was zelf meer bezig met trucjes oefenen, dus ik ben nog vaker gevallen dan zij Ik was eigenlijk aan het proberen om tijdens het boarden een 180 te maken, maar het lukte me niet echt om goed van de grond te komen met m'n voorste been (rechts want ik sta goofy) en dat had soms per ongeluk een leuke noseslide tot gevolg waarbij ik dan wel een 180 draaide maar meestal ging ik op m'n bakkes
pi_46529600
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:18 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Auw!

Ik hoor Darth Vader niet meer hijgen in het filmpje
Dat is Darth Vader in het filmpje .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties