Ik heb hiervoor drie weken lang compleet schadevrij gereden, en daarvoor een paar minieme krasjes, dit is de eerste keer dat er echt iets mee aan de hand is. Maarja, was ook de eerste keer frankrijk dus ook niet zo verwonderlijkquote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:38 schreef FlowDesign het volgende:
Als ik hier lees hoe vaak jullie je boards beschadigen dan ben ik toch wel blij dat ik die verzekering erbij had genomen op mn huurspullen![]()
Mss moet Darth Vader eens stoppen met rokenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 13:42 schreef -Mzraki- het volgende:
Poederen op de piste.
Let niet op Darth Vader op de achtergrond, daar wordt hij al genoeg mee gepest.
Ja dat was echt bizar, waren al de hele ochtend wezen off piste rijden, pakken we een zwarte piste, krijg je opeens dit voor je kiezen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 13:55 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Mss moet Darth Vader eens stoppen met roken
Maar wel relaxte poeder man!
Beetje vage schans.quote:Op maandag 19 februari 2007 17:03 schreef -Mzraki- het volgende:
Hier is trouwens nog een filmpje van een sprong in het funpark van val tho, niet de mooiste, maar ik blijf iig wel staan.
Ik doe het je (nog) niet na hoorquote:Op maandag 19 februari 2007 17:03 schreef -Mzraki- het volgende:
Hier is trouwens nog een filmpje van een sprong in het funpark van val tho, niet de mooiste, maar ik blijf iig wel staan.
Nee, dit was echt de tweede of derde keer dat ik hem nam, dus zat nog een beetje te vogelen wat nou precies de beste snelheid was, toen schrok ik een beetje van de snelheid die ik had maar bleek in de lucht toch wel weer mee te vallen.quote:Op maandag 19 februari 2007 20:35 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Beetje vage schans.
Bone je hem express uit?
Netjes toch qua snelheid. Je zou harder kunnen en eventueel meer poppen. maar gaat toch goed zo. en je boned leuk uitquote:Op dinsdag 20 februari 2007 01:44 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Nee, dit was echt de tweede of derde keer dat ik hem nam, dus zat nog een beetje te vogelen wat nou precies de beste snelheid was, toen schrok ik een beetje van de snelheid die ik had maar bleek in de lucht toch wel weer mee te vallen.
Laatste dag (vrijdag) heb ik hem een paar keer best netjes genomen, met grab die langer is dan ff aantikken ook, maar daar zijn helaas geen filmpjes van.
Op de kaart stond dat er drie parken waren, maar dit was de enige die we konden vinden. Ik heb maar 1 box gezien, zelf niet gedaan aangezien ik geen helm heb, en sliden ik ook niet echt heel boeiend vind. Park viel me een beetje tegen, ben jaren met m'n ouders in Auffach geweest, klein gebiedje in Oostenrijk, en daar hadden ze gewoon meer dan in Val Tho. Maar m'n snowboardleraar heeft me ooit gezegd dat er daar een een of andere Oostenrijkse pro vandaan komt. Wel ruige locals iig.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:11 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Netjes toch qua snelheid. Je zou harder kunnen en eventueel meer poppen. maar gaat toch goed zo. en je boned leuk uit
Was park beetje te doen. Ik ga in mei maar hoop dat dan leuk park is. Ga toch beetje voor park
wil fs boardslide toch echt kunnen dit jaar
KOmt waarschijnlijk omdat er nog niet genoeg sneeuw voor was. Sliden is gaaf man. geluid is gaaf wat je hoort en je kan er zoveel tricks op doen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:20 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Op de kaart stond dat er drie parken waren, maar dit was de enige die we konden vinden. Ik heb maar 1 box gezien, zelf niet gedaan aangezien ik geen helm heb, en sliden ik ook niet echt heel boeiend vind. Park viel me een beetje tegen, ben jaren met m'n ouders in Auffach geweest, klein gebiedje in Oostenrijk, en daar hadden ze gewoon meer dan in Val Tho. Maar m'n snowboardleraar heeft me ooit gezegd dat er daar een een of andere Oostenrijkse pro vandaan komt. Wel ruige locals iig.
Wat betreft die sprong, ja op zich gaat hij wel aardig, maar heb hem later gedaan dat ik idd veel meer popte, en daardoor ook veel langer m'n board vast kon houden, waardoor m'n landing ook veel soepeler ging, dat je board zeg maar helemaal parallel aan de landing de grond raakt.
En ik weet trouwens niet eens wat bonen is, dus.
Edit: als je toch in mei gaat, kun je dan niet beter naar les2alp ? park daar is sowieso beter.
Kaprun!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:42 schreef Basje_B het volgende:
[..]
KOmt waarschijnlijk omdat er nog niet genoeg sneeuw voor was. Sliden is gaaf man. geluid is gaaf wat je hoort en je kan er zoveel tricks op doen.
Bonen is je been/bene strekken tijdens een sprong.
nosebone is voorste been strekken in sprongen dit is met een grap echt gaaf.
is afsluitingsweek met collega's. zijn al paar keer naa l2a geweest. ze willen nu wat naders
Heb vroeger toen ik nog een huurboardje had nog wel wat boxen en rails gewoon 50 50 genomen, was me toen nog niet zo bewust van het gevaarquote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:42 schreef Basje_B het volgende:
[..]
KOmt waarschijnlijk omdat er nog niet genoeg sneeuw voor was. Sliden is gaaf man. geluid is gaaf wat je hoort en je kan er zoveel tricks op doen.
Bonen is je been/bene strekken tijdens een sprong.
nosebone is voorste been strekken in sprongen dit is met een grap echt gaaf.
is afsluitingsweek met collega's. zijn al paar keer naa l2a geweest. ze willen nu wat naders
Auw!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:02 schreef -Mzraki- het volgende:
Gewoon springen kan trouwens ook gevaarlijk zijn, check hier hoe een maat van me z'n pols breekt op een kicker. Maarja, hij had dan ook nog niet zo heel veel ervaring.
Dat is Darth Vader in het filmpjequote:Op woensdag 21 februari 2007 16:18 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Auw!![]()
Ik hoor Darth Vader niet meer hijgen in het filmpje![]()
Dat vermoeden had ik al jaquote:Op woensdag 21 februari 2007 16:28 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dat is Darth Vader in het filmpje.
Super schoenen ... en ik spreek uit ervaringquote:Op woensdag 21 februari 2007 17:07 schreef FlowDesign het volgende:
Burton Ruler boots... die lijken me wel wat![]()
Ik wil sowieso Speedlacing, en Rnej zei dat de Moto's snel uitlubberen. Deze zitten net boven de Moto's.quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:39 schreef Holyjoe het volgende:
[..]
Super schoenen ... en ik spreek uit ervaring![]()
Beetje afhankelijk van de stof maar als ie al niet zo heel erg geweldig waterdicht is dan zou ik er van dat spul bij gooien waardoor ie weer wat beter waterdicht wordt. O.a. te koop bij Perry.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:05 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Als je een snowboardbroek wast, moet je er dan nog wat speciaals mee doen om 'm waterdicht te houden, trouwens?
Kijk, thanks. Is dat voor tijdens het wassen of na afloop?quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:46 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van de stof maar als ie al niet zo heel erg geweldig waterdicht is dan zou ik er van dat spul bij gooien waardoor ie weer wat beter waterdicht wordt. O.a. te koop bij Perry.
Als het van die parachutestof is of iets wat daar op lijkt dan hoeft het meestal niet.
Nee tijdens. Flikker je gewoon bij je wasmiddel geloof ikquote:Op vrijdag 23 februari 2007 08:11 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Kijk, thanks. Is dat voor tijdens het wassen of na afloop?![]()
dat noemen ze "kick" en daarom heet een schans een "kicker" ... zorgt voor meer airtime....quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:13 schreef Mirri het volgende:
Ik ben net terug van Snowworld (zoetermeer), ben er echt al een tijd niet meer geweest! Was heel leuk, heb mijn bindingen anders gezet, was wel even wennen.
Die grote schans daar is best wel wel vervelend..![]()
Het is een hele grote en hij gaat heel steil omhoog, waardoor je meer omhoog gelanceerd wordt en dan weer valt zeg maar. Ik vind dat best eng... Je ziet niet waar je landt, en je kunt je board niet gewoon recht in de lucht krijgen, vanwege die raketlancering. Dat is leuk voor een nosegrab ofzo, maar voor een 360 heel lastig..![]()
Rnej, kun je er iets aan doen?![]()
Op een fijnere schans is de aanloop veel langer en gaat het geleidelijker, dat is veel relaxter en je springt verder. Ook staat je board niet dwars in de lucht, maar gewoon normaal waardoor je makkelijker kunt draaien. Dit was echt vet moeilijk, 9 van de 10 keer ging het goed, wel een keer heel hard gevallen, waardoor ik nu erge pijn in mijn kont heb als ik op mijn linkerbeen steun bij het lopen.![]()
sillian staat bekend om z'n park (sterker nog, ik weet waar ik volgend jaar naartoe op wintersport ga, dat park is echt gruwelijk... 20/10/8/4 meter kickers, 12 meter rainbow, 4 meter hoge wallride, boxen, rails... en alles KNEITERSTRAK geshaped...... )quote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:11 schreef ForumGek het volgende:
Hey !
Molltaler Gletscher, daar zit ik zo'n beetje naast altijd !
Gaan we meestal ook 1 of 2 keer naartoe als we in Mallnitz zitten. Vorig jaar zijn mijn zus en vader ook naar Sillian geweest, niks gehoord over funpark alleen (zij zijn dan ook niet echt de doelgroep daarvoor).
Leuk om te zien dat je echt in veel gebieden geweest bent !
Wacht met smart op je report !
Helemaal waar, zeer relaxed om daar een beetje volle bak te planken. In een keer door van de top van de stoeltjeslift tot aan het treintje.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:13 schreef Rnej het volgende:
[..]
sillian staat bekend om z'n park (sterker nog, ik weet waar ik volgend jaar naartoe op wintersport ga, dat park is echt gruwelijk... 20/10/8/4 meter kickers, 12 meter rainbow, 4 meter hoge wallride, boxen, rails... en alles KNEITERSTRAK geshaped...... )
molltaler gletsjer is erg leuk gebied.. vooral die lekkere brede snelweg die om de berg heengaat vanaf de onderkant van de gletsjer naar het topstation van het treintje![]()
Boeiend wat ze erbij zetten. Amerikanen maken overal een sensatieverhaal van.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:39 schreef Rnej het volgende:
"Description Sick runs. Jones is the only guy capable of this kind of thing."
niet mee eens... alhoewel het erg, ERG vet is...
(terje haakonsen, dave downing, nicolas muller, jonaven moore...)
wat? een board met flows fotograferen?quote:Op zondag 25 februari 2007 15:34 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Boeiend wat ze erbij zetten. Amerikanen maken overal een sensatieverhaal van.
[afbeelding]
Kon het niet laten![]()
Wow! Dikke poeder ouwe!quote:Op zondag 25 februari 2007 17:39 schreef ForumGek het volgende:
Hier komt ie dan mensen !
De 2007 restaurat foto van Forumgek !!
[afbeelding]
Bumpersquote:Op maandag 26 februari 2007 13:21 schreef EnactedChaos het volgende:
Nog even een vraagje.
Heb pas een nieuw board gekocht en ik heb nu wat (hele) kleine beschadigingen aan mn nose en tail. Door botsingen bij de lift etc. Nou hebben huurboards vaak van die kunstof randjes om dit te voorkomen... Weet iemand hoe dat genoemd wordt en of ik ze ergens bij een online shop kan vinden? Ga binnenkort ook wel weer naar de winkel waar ik t board heb gekocht maar wil alvast ff weten of er wat voor is.
Of is er een andere oplossing voor?
Die dingen moet je echt niet kopen, of je moet gewoon geen snowboard kopen en lekker blijven huren. Ik denk dat iedereen hier met een eigen board schade heeft. Dat hoort er nou eenmaal bij. Het is een gebruiksvoorwerp en daarbij loop je beschadigingen op.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:21 schreef EnactedChaos het volgende:
Nog even een vraagje.
Heb pas een nieuw board gekocht en ik heb nu wat (hele) kleine beschadigingen aan mn nose en tail. Door botsingen bij de lift etc. Nou hebben huurboards vaak van die kunstof randjes om dit te voorkomen... Weet iemand hoe dat genoemd wordt en of ik ze ergens bij een online shop kan vinden? Ga binnenkort ook wel weer naar de winkel waar ik t board heb gekocht maar wil alvast ff weten of er wat voor is.
Of is er een andere oplossing voor?
Niet vanwege "lawinegevaar" ?quote:Op maandag 26 februari 2007 14:09 schreef Snelkookbami het volgende:
Piste gesloten vanwege 'te weinig sneeuw'..
[afbeelding]
Altijd. Kunnen mensen je herkennen.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:37 schreef ForumGek het volgende:
Je hebt je mütsie nog op in de disco !!
quote:Op maandag 26 februari 2007 16:03 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Altijd. Kunnen mensen je herkennen.![]()
Ze keken me ook raar aan maar steez!!!!!!!!!!!!!!!![]()
quote:
Vet board man!quote:Op maandag 26 februari 2007 18:26 schreef BrakkeAap het volgende:
Laat het nou net aan het dumpen zijn hier![]()
En ik heb een nieuwe aanwinst in m'n collectie: Een Option Makinen. Zie: http://www.option-nfa.com/2006/option/products/boards/makinen.php
Vandaag geprobeerd met 0 zicht en een dik pak poeder op de pistes, en ik ben wel al redelijk content met de aanschaf
't schijnt morgen wat beter te worden dus maar ff kijken hoe ie het doet als ik wel wat zie...
quote:Op maandag 26 februari 2007 18:11 schreef Toolshed het volgende:
[..]
![]()
Geweldig om rond de kerst met een wapperende kerstman muts de piste af te knallen![]()
quote:Op maandag 26 februari 2007 20:27 schreef Basje_B het volgende:
[..]
![]()
Ik heb zo'n hekel aan jou volk. skiers.
mensen met leipe mutsen zijn stom.quote:Op maandag 26 februari 2007 20:42 schreef FlowDesign het volgende:
Is het verboden om op je board een kerstmuts op te zetten?![]()
dat noemen ze steez... aight... :pquote:Op maandag 26 februari 2007 21:11 schreef Toolshed het volgende:
Pff kerel wat lul je nou, je gaat zelf met een lelijke rooie sik de piste af!
Tignes, zit nu ongeveer halverwege het seizoen...quote:Op maandag 26 februari 2007 19:52 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Vet board man!Waar zit je ergens?
Ik zag op de Belg dat het lekker aan het dumpen was in de Alpen.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:56 schreef BrakkeAap het volgende:
[..]
Tignes, zit nu ongeveer halverwege het seizoen...![]()
Vandaag nog met Beerke op pad geweest. Erg gezellig, de stukken dat we elkaar konden zien tenminste...
Je rijdt hem het snot uit de ogen natuurlijkquote:Op maandag 26 februari 2007 21:56 schreef BrakkeAap het volgende:
[..]
Tignes, zit nu ongeveer halverwege het seizoen...![]()
Vandaag nog met Beerke op pad geweest. Erg gezellig, de stukken dat we elkaar konden zien tenminste...
't was meer dat het zicht op de berg gemiddeld 0 was.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:39 schreef XL het volgende:
[..]
Je rijdt hem het snot uit de ogen natuurlijk![]()
Sta je daar nou helemaal parallel aan de afzet?quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:12 schreef Bramvanlith het volgende:
Ik ben ook weer terug van een weekje lesgeven in neunkirchen.. Het weer was er super, de sneeuw (op de piste) ook want verder lag er niks..
Gezellige kids en leuke begleiding.. Als mn verdiende geld er weer doorheen gejaagd, maar ik heb me prima vermaakt. Ook zelf nog redelijk wat kunnen boarden.. Nog een middagje op een schans gespeeld en elke dag een avontuurlijke dalafdaling waar af en toe matten lagen ipv sneeuw.![]()
Het gebied is perfect voor beginners/licht gevorderden en mits er genoeg sneeuw ligt ook voor leuke off piste afdalingen...
Na een middag je oefenen op een zelf gemaakt schansje toch nog een leuk resultaat bereikt, zeker omdat ik vooraf alleen straight grabs kon. Na wat oefenen de 180 onder de knie gekregen en dan gaan we natuurlijk gelijk door voor een 180 indy (?) [afbeelding]
Het is in ieder geval een van de vetste foto's die ik van mezelf heb en zeg nou zelf de omgeving werkt ook lekker mee![]()
ziet er tof uit bram! BIj jou lag er in ieder geval meer sneeuw dan bij ons.. was echt om te janken.. wel een daggie Krippenstein gedaan wat erg de moeite waard was! tot halverwege de helling! waar wij daarna een uur naar beneden moesten lopen omdat er geen sneeuw meer te bekennen wasquote:Op woensdag 28 februari 2007 16:12 schreef Bramvanlith het volgende:
Ik ben ook weer terug van een weekje lesgeven in neunkirchen.. Het weer was er super, de sneeuw (op de piste) ook want verder lag er niks..
Gezellige kids en leuke begleiding.. Als mn verdiende geld er weer doorheen gejaagd, maar ik heb me prima vermaakt. Ook zelf nog redelijk wat kunnen boarden.. Nog een middagje op een schans gespeeld en elke dag een avontuurlijke dalafdaling waar af en toe matten lagen ipv sneeuw.![]()
Het gebied is perfect voor beginners/licht gevorderden en mits er genoeg sneeuw ligt ook voor leuke off piste afdalingen...
Na een middag je oefenen op een zelf gemaakt schansje toch nog een leuk resultaat bereikt, zeker omdat ik vooraf alleen straight grabs kon. Na wat oefenen de 180 onder de knie gekregen en dan gaan we natuurlijk gelijk door voor een 180 indy (?) [afbeelding]
Het is in ieder geval een van de vetste foto's die ik van mezelf heb en zeg nou zelf de omgeving werkt ook lekker mee![]()
Nice picquote:Op woensdag 28 februari 2007 16:12 schreef Bramvanlith het volgende:
Had het er vorige week nog over dat fs en bs eigenlijk nogal verwarrende termen zijn. Zijn toen maar overgestapt op toeside en heelside.quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:37 schreef Rnej het volgende:
hoe kan het een bs indy zijn als hij met zijn gezicht naar de landing vliegt?
dan noem je het fs
Ja shit. Verkeerde draai voor mequote:Op woensdag 28 februari 2007 21:37 schreef Rnej het volgende:
hoe kan het een bs indy zijn als hij met zijn gezicht naar de landing vliegt?
dan noem je het fs
ja, leuk en aardig, maar je kan toeside backside en toeside frontside springen hequote:Op woensdag 28 februari 2007 22:18 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Had het er vorige week nog over dat fs en bs eigenlijk nogal verwarrende termen zijn. Zijn toen maar overgestapt op toeside en heelside.
Ja met die slides haalde ik door elkaar. Frontside boardslide zijn moeilijker maar backside roteren is weer moeilijker.quote:Op donderdag 1 maart 2007 07:48 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja, leuk en aardig, maar je kan toeside backside en toeside frontside springen he
toeside of heelside is de staalkant waar je vanaf afzet, backside of frontside is de kant die in de eerste 90 graden richting de landing gaat
(mooi voorbeeld van een toeside frontside sprong, JP Walker in "That" na het stukje dat je hem in Slo-Mo "forum 2006" hoort zeggen en dan die poederkicker indropt )
ohja en op een rail is backside slide weer met je gezicht naar het einde van de rail omdat je dan weer op je backside staalkant moet leunen![]()
tis fokking verwarrend![]()
haakonflip kan alleen in een quarter of halfpipe hequote:Op donderdag 1 maart 2007 08:18 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Ja met die slides haalde ik door elkaar. Frontside boardslide zijn moeilijker maar backside roteren is weer moeilijker.
Om nog maar niet te beginnen over de Haakonflip en de cab 540 en de invert sprongen.
Ja duh dat snap ik ook nog welquote:Op donderdag 1 maart 2007 08:19 schreef Rnej het volgende:
[..]
haakonflip kan alleen in een quarter of halfpipe he
Veel plezier, damnquote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:02 schreef Rnej het volgende:
jongens, ik stop met snowboarden, ik ga lekker langlaufen
[afbeelding]
http://www.bulletinboardforum.com/photos/Snow_Bunny.html
![]()
zeer zeker de moeite waard.. erg goed aan het carven te krijgen en te houden, maar toch slap en speelsquote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:44 schreef Steven184 het volgende:
Ok, was even een aantekening naar de berichten die ik had gehoord. Maar als je er zelf op gereden hebt, kan/mag ik geen enkele aanmerking maken
Maar in elk geval een zeer tof boardje. Zou ik ook nog wel eens een keertje op willen rijden.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:46 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Jongens, hoe meer sneeuwfoto's ik zie, hoe meer ik kriebels krijg, jeuk. Denk dat als iemand het aan zou bieden ik tegen beter weten in zo nog een keer zou gaan. Ik wil boarden.... hoe doen jullie dat, die kriebels uithouden?
Ach wat schattig, ze heeft ook rood haar.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:02 schreef Rnej het volgende:
jongens, ik stop met snowboarden, ik ga lekker langlaufen
[afbeelding]
http://www.bulletinboardforum.com/photos/Snow_Bunny.html
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |