Zo, ik ben ook weer terug uit Oostenrijk. Helaas niet meer langs Komakie in Gerlos geweest, want er waren wat beginners bij die het gebied te rood qua pistes vonden. Dat feestje ging helaas niet op. Daarentegen hebben we dan wel weer de gebieden van Hoch-Zillertal, Mayrhofen en Hintertux bekeken.
Eerste en derde dag naar het gebied van Mayrhofen geweest. Leuk gebied, met best aardige pistes hier en daar. Helaas was de sneeuw smiddags echt helemaal verrot, en aangezien ik nog steeds loop met gescheurde enkelbanden, smiddags veel rust gehouden. Het was niet normaal warm, waardoor de weinige sneeuw die er lag de stenen nog meer blootlegde. Ik vond de drukte eerlijk gezegd nog meevallen, ik had het erger verwacht wat andere mensen mij hadden verteld.
Wat wel extreem balen was, was de aansluiting van sommige liften. Doordat ik smiddags veel rust pakte vanwege me enkel, zat ik vaak onderaan de pistes bij het restaurant in het zonnetje. Om dan weer terug naar de gondel te komen, dalafdaling was niet mogelijk, moest je met 2 transportbanden en nog een stuk omhoog lopen. Die 2 banden stonden meer stil dan aan en heel druk, dus het kwam er opneer dat je eigenlijk heel dat stuk omhoog moest lopen. Dit was wel even onlogisch en kut.
Eerste dag op schouder gevallen, beetje pijnlijk, maar lastiger was dat ik tot woendag mijn arm niet hoger dan mijn schouder kreeg. Maar niks ernstig gelukkig.
De tweede, vierde en laatste dag hebben we een bezoekje gebracht aan de Hintertuxer gletscher. Ongeveer 40 min rijden vanuit Hippach. Echt een lekker gebied vond ik. Allereerst heb je natuurlijk het uitzicht, maar daarvoor kom je niet
![]()
. Goede verdeling van de pistes, al is er wel vrij weinig zwart. Maar de rode afdaling zijn leuk om te doen. Veel wat langere afdaling, daar houd ik wel van. Een heerlijke route is om helemaal naar boven te gaan en dan in een keer door te gaan naar het dal. Onderweg moet je dan twee stoeltjesliften achter elkaar nemen en de rest kan je lekker boarden. Een lekker ritje. Helaas knalde mijn vriendin de vierde dag op der hoofd, dus die had het wel weer even gezien. Rest van de dag niks meer gedaan en rest van de week geskied(zij). Volgend jaar gaat ze weer boarden, alleen dan met helm.(En ze is niet de enige). In elk geval een lekker gebied om rond te cruisen. Aan het eind van de tweede gondel is trouwens een leuk restaurantje waar verse melk nog 90 cent kost
![]()
. Het restaurant bij de 1e gondel is trouwens ook erg leuk vooral boven. Boven is het vooral rustiger en krijg je van alles toch iets meer
![]()
, maar ze hebben daar ook een hoekje met specialiteiten van de week. Deze weken was het pasta en die gerechten worden voor je neus gemaakt. Ik moet zeggen, het smaakte erg goed. Een pluspunt voor het gebied zelfs. De sneeuw was hier uiteraard een stuk beter dan in de andere, lager gelegen gebieden. Ik wil nog wel een keer terug om de gletscher ronde te doen. Dat is 72 km boarden met 15.000 m hoogte verschil. Nu kon ik hem vanwege mijn enkel en de sneeuw helaas niet doen.
De vijfde dag zijn we naar Hoch Zillertal/Hoch Fugen geweest. Wat was dat verdomt druk man, niet normaal meer. Zag echt zwart van de mensen. Ik heb verhalen gehoord van bij de gondel beneden, dat mensen elkaar uit de gondel trokken om een plaatstje te krijgen en over vechtpartijen. Niet normaal meer. Op de piste was het meer mensen ontwijken, dan kunnen boarden. Om in een lift te komen was ook weer een strijd, bij een stoeltjeslift heb ik 5 min stilgestaan en totaal 25 min over gedaan ofzo.
Ook hier was de sneeuw weer aardig verrot. De piste waren trouwens wel erg makkelijk, ik zat op een gegeven moment op een zwarte piste die net zo goed lichtblauw had kunnen zijn. Ik heb dan ook geen moeilijke piste gezien daar. Omdat ik met mijn enkel moet kiezen voor kwalitief snowboarden, dus vrij vroeg gestopt, ook omdat het niet leuk meer was.(Vervelend he, dat doorzagen over die enkel?)
Al met al vond ik het zillertal wel aardig, zeker met betere sneeuw. Nu hebben we ook kleinere, lager gelegen gebieden als de Eggalm, Ahorn en de Gerlossteinwande niet bekeken. Want meestal zijn dat de leukste gedeeltes van zo'n dal. Voornamelijk omdat het daar het rustigst is en je daar vaak de meest onbereden stukken vindt. Hippach is ook een aardig uitvalsbasis, aangezien je aardig centraal zit en eigenlijk overal binnen een acceptabele tijd bent.
Dan nog even een kort reviewtje over mijn nieuwe plank: Ik weet dat sommige van jullie de Salomon Burner een niet fijne,(stijve?), plank vinden. Stijf vond ik hem allerminst, de korte bochten draait het nagenoeg even makkelijk als bv de Burton Clash. Wanneer ik hem echt op de piste heen streepte en in de lange bochten had ik juist veel meer stabiliteit dan bij de Burton Clash. Waar de laatste eigenlijk continu aan het trillen/klepperen was, gaf de Burner geen kick. Ik vond het echt een heerlijk plankje om op te rijden. Heb helaas niet kunnen test met jumpen, door alweer die enkel
![]()
. Dat moet dan maar in mijn volgende wintersport gebeuren.
Owjah, ik heb geen dikke poederfoto met restaurant op de achtergrond. Dan had ik leuk in de weide gestaan met een koe naast me. Werd ik net zolang gepest als Rnej