quote:
quote:Cellblock - Utrecht
RSI:The Attraction - Rotterdam
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer, Landgraaf & Den Haag (2x)
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
quote:
quote:Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag
België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Snowgames - Lessen - In aanbouw !!1
Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
quote:
quote:[Centraal] Snowboard topic deel 01
[Centraal] Snowboard topic deel 02
[Centraal] Snowboard topic deel 03
[Centraal] Snowboard topic deel 04
[Centraal] Snowboard topic deel 05
[Centraal] Snowboard topic deel 06
[Centraal] Snowboard topic deel 07
[Centraal] Snowboard topic deel 08
[Centraal] Snowboard topic deel 09
[Centraal] Snowboard topic deel 10
[Centraal] Snowboard topic deel 11
[Centraal] Snowboard topic deel 12
[Centraal] Snowboard topic deel 14
[Centraal] Snowboard topic deel 15
[Centraal] Snowboard topic deel 16
[Centraal] Snowboard topic deel 17
[Centraal] Snowboard topic deel 18
[Centraal] Snowboard topic deel 19
[Centraal] Snowboard topic deel 20
[Centraal] Snowboard topic deel 21
[Centraal] Snowboard topic deel 22
[Centraal] Snowboard topic deel 24
[Centraal] Snowboard topic deel 25
[Centraal] Snowboard topic deel 26
[Centraal] Snowboard topic deel 27
[Centraal] Snowboard topic deel 28
[Centraal] Snowboard topic deel 29
[Centraal] Snowboard topic deel 30
[Centraal] Snowboard topic deel 31
[Centraal] Snowboard topic deel 32
[Centraal] Snowboard topic deel 33
[Centraal] Snowboard topic deel 34
[Centraal] Snowboard topic deel 35
[Centraal] Snowboard topic deel 36
[Centraal] Snowboard topic deel 37
[Centraal] Snowboard topic deel 38
[Centraal] Snowboard topic deel 39
[Centraal] Snowboard topic deel 40
[Centraal] Snowboard topic deel 41
[Centraal] Snowboard topic deel 42
[Centraal] Snowboard topic deel 43
[Centraal] Snowboard topic deel 44
[Centraal] Snowboard topic deel 45
[Centraal] Snowboard topic deel 46
[Centraal] Snowboard topic deel 47
[Centraal] Snowboard topic deel 48
[Centraal] Snowboard topic deel 49
[Centraal] Snowboard topic deel 50 - *Jubileum Topic*
[Centraal] Snowboard topic deel 51
Ik hoop dat ik ver genoeg kom met m'n 'Je ne parlez pas francais'quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:03 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Maak er een mooie tijd van, monsieurHeb je je Frans al geoefend?
Plezier in ieder gevalquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:20 schreef BrakkeAap het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik ver genoeg kom met m'n 'Je ne parlez pas francais'
Wauw... dat ik nog mag meemaken dat ik een snowboard topic open![]()
Dat is best een mooie 1 2quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:48 schreef ForumGek het volgende:
[..]
En enkele pagina's terug adviseerde je Rnej nog om vrouwen niet mee te nemen naar jouw kamer maar die van haar...
How, kwartje valt, dan doe je je schoenen daar uit en stinken ze nogsteeds.![]()
![]()
dit soort dingen gebeuren mij in het echt dus ook![]()
Nou succes dat wordt watquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:20 schreef BrakkeAap het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik ver genoeg kom met m'n 'Je ne parlez pas francais';)
quote:Op zondag 19 november 2006 18:56 schreef The.PhantoM het volgende:
Kvond het funpark ook tegenvallen in L2A dus L2A zit er niet meer in...
Park City in Utah is al drie jaar op rij het beste park dus misschien is dat wat voor jequote:Op zondag 19 november 2006 18:56 schreef The.PhantoM het volgende:
ik zit weer een beetje rond te kijken waar we mss dit jaar naar toe moeten gaan. Nu ben ik opzoek naar een gebied dat leuk is voor boarders; dus een goed funpark. En belangrijk is eigenlijk ook wel de vegetatie. Vorig jaar in Les2Alpes geweest maar de pistes waren gewoon slecht, je moest altijd over de zelfde piste naar beneden, vele onlogische routes etc... En het was er ook helemaal kaal, en dat vonden we toch jammer, maakt het gelijk zoveel minder 'gezellig'. Kvond het funpark ook tegenvallen in L2A dus L2A zit er niet meer in...
Saalbach vond ik een goed gebied maar daar zijn we al 2x geweest dus die valt ook af. Kzit nu te kijken bij Va lthorens, daar zie ik hier en daar wel wat bomen tussen de pistes, maar ik hebben ze een funpark en hoe is het gebied les 3 vallees??
Of welke gebieden kunnen jullie aanraden?
Voor de bomen hoef je niet naar Valtho te gaan. Niet veel bomen te bekennen. Het is ook vrij makkelijk natuurlijk he. Boomgrens ligt over het algemeen op ongeveer 2000m Aangezien L2A en Val Tho daar al boven liggen (het dorp) kom je dus nooit veel bomen tegen.quote:Op zondag 19 november 2006 18:56 schreef The.PhantoM het volgende:
ik zit weer een beetje rond te kijken waar we mss dit jaar naar toe moeten gaan. Nu ben ik opzoek naar een gebied dat leuk is voor boarders; dus een goed funpark. En belangrijk is eigenlijk ook wel de vegetatie. Vorig jaar in Les2Alpes geweest maar de pistes waren gewoon slecht, je moest altijd over de zelfde piste naar beneden, vele onlogische routes etc... En het was er ook helemaal kaal, en dat vonden we toch jammer, maakt het gelijk zoveel minder 'gezellig'. Kvond het funpark ook tegenvallen in L2A dus L2A zit er niet meer in...
Saalbach vond ik een goed gebied maar daar zijn we al 2x geweest dus die valt ook af. Kzit nu te kijken bij Va lthorens, daar zie ik hier en daar wel wat bomen tussen de pistes, maar ik hebben ze een funpark en hoe is het gebied les 3 vallees??
Of welke gebieden kunnen jullie aanraden?
Meen je dat nou serieus. Ik denk dat Les Deux Alpes en Mayrhofen samen strijden om het beste park van Europa. Bovendien vind je in Les Deux Alpes op verschillende plaatsen in het gebied kickers en boarder cross-parcoursen. Ik heb nog nooit zo'n freestyle gericht gebied als Les Deux Alpes gezien.quote:Op zondag 19 november 2006 21:41 schreef The.PhantoM het volgende:
ik weet nite wat jullie zo fantastisch vonden aan het funpark van L2A, maar de kickers waren nogal bagger enzo. Maar mss dat we net pech hadden ofzo, want het funpark lag er echt niet zo bij als op de site staat.
Maar qua skigebied is L2A echt niet denderend...
hangt er ook af van wanneer je er bent.... l2a heeft slechte periodes binnen een jaar....quote:Op zondag 19 november 2006 21:50 schreef XL het volgende:
[..]
Meen je dat nou serieus. Ik denk dat Les Deux Alpes en Mayrhofen samen strijden om het beste park van Europa. Bovendien vind je in Les Deux Alpes op verschillende plaatsen in het gebied kickers en boarder cross-parcoursen. Ik heb nog nooit zo'n freestyle gericht gebied als Les Deux Alpes gezien.
Hoewel er een flink vlak stuk is bij het eerste middenstation vind ik ook de rest van het gebied qua pistes prima. Ik kan me voorstellen dat als je geen zwarte pistes doet, dat dan de hele onderkant van het gebied niet jouw ding is. Dan heb je inderdaad 2 blauwe saaie vlakke afdalingen naar het dal. De zwarte pistes naar het dal echter zijn prachtig.
Ik zat er enkele weken voor het hoogseizoen (januari 2006). Geen uitgesproken gunstige periode dus.quote:Op zondag 19 november 2006 21:55 schreef Rnej het volgende:
[..]
hangt er ook af van wanneer je er bent.... l2a heeft slechte periodes binnen een jaar....
heb ook horrorverhalen over l2a gehoord...
(neemt nie weg dat l2a echt een sick bruut park heeft....)
hm, apart dan iddquote:Op zondag 19 november 2006 21:57 schreef XL het volgende:
[..]
Ik zat er enkele weken voor het hoogseizoen (januari 2006). Geen uitgesproken gunstige periode dus.
ach man, die zwarte pistes onderaan waren gewoon complete hobbel pistes man. Wij namen altijd onze eigen routes naar beneden, tussen die paar bomen door die er nog waren... Ik was er toen in februari volgens mij, dus mss dat dat gewoon een slecht seizoen was voor het park, maar de pistes vond ik best bagger...quote:Op zondag 19 november 2006 21:50 schreef XL het volgende:
[..]
Meen je dat nou serieus. Ik denk dat Les Deux Alpes en Mayrhofen samen strijden om het beste park van Europa. Bovendien vind je in Les Deux Alpes op verschillende plaatsen in het gebied kickers en boarder cross-parcoursen. Ik heb nog nooit zo'n freestyle gericht gebied als Les Deux Alpes gezien.
Hoewel er een flink vlak stuk is bij het eerste middenstation vind ik ook de rest van het gebied qua pistes prima. Ik kan me voorstellen dat als je geen zwarte pistes doet, dat dan de hele onderkant van het gebied niet jouw ding is. Dan heb je inderdaad 2 blauwe saaie vlakke afdalingen naar het dal. De zwarte pistes naar het dal echter zijn prachtig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan twijfel ik of je het park wel gezien hebt. Op de gletscher met het treintje naar boven en dan direct links. De ingang ligt voor het daadwerkelijke begin van de pistes op het vlakke stuk. Februari is hoogseizoen, dan ligt in zo'n gebied het park er elke dag piekfijn bij.quote:Op zondag 19 november 2006 22:15 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ach man, die zwarte pistes onderaan waren gewoon complete hobbel pistes man. Wij namen altijd onze eigen routes naar beneden, tussen die paar bomen door die er nog waren... Ik was er toen in februari volgens mij, dus mss dat dat gewoon een slecht seizoen was voor het park, maar de pistes vond ik best bagger...
quote:Op zondag 19 november 2006 22:21 schreef XL het volgende:
[..]
Dan twijfel ik of je het park wel gezien hebt. Op de gletscher met het treintje naar boven en dan direct links. De ingang ligt voor het daadwerkelijke begin van de pistes op het vlakke stuk. Februari is hoogseizoen, dan ligt in zo'n gebied het park er elke dag piekfijn bij.
idd.... ff footootje van wat je gezien zou moeten hebben:quote:Op zondag 19 november 2006 22:21 schreef XL het volgende:
[..]
Dan twijfel ik of je het park wel gezien hebt. Op de gletscher met het treintje naar boven en dan direct links. De ingang ligt voor het daadwerkelijke begin van de pistes op het vlakke stuk. Februari is hoogseizoen, dan ligt in zo'n gebied het park er elke dag piekfijn bij.
als je op deze map kijkt:quote:Op zondag 19 november 2006 22:37 schreef Rnej het volgende:
[..]
idd.... ff footootje van wat je gezien zou moeten hebben:
[afbeelding]
edit:
enne, geen treintje zien rijden?
dan ben je dus niet op de gletsjer geweest...![]()
![]()
Je kunt zonder treintje naar de Gletscher, met de sleeplift die erboven ligt. Het treintje ligt ook op een rare plaats. Je kunt als je niet alle pistes neemt dat hele treintje missen. Hij vertrekt van onder het restaurant. Vanaf de sleeplift kun je echter het park niet zien liggen en kun je er niet zonder steppen komen. Ik denk dus dat je er niet geweest bent. Zonde, het is prachtig. Op welk park doel jij dan?quote:Op zondag 19 november 2006 22:37 schreef Rnej het volgende:
[..]
idd.... ff footootje van wat je gezien zou moeten hebben:
[afbeelding]
edit:
enne, geen treintje zien rijden?
dan ben je dus niet op de gletsjer geweest...![]()
![]()
Dat is de grootste boardercross waar je geweest bent. Het park ligt langs de Soreiller.quote:Op zondag 19 november 2006 22:40 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
als je op deze map kijkt:
http://www.2alpes.com/win(...)ine/plan_domaine.pdf
dan zijn wij bij het 'snowpark' geweest. Voor de rest zie ik ook nergens nog een park aangegeven
we zijn trouwens wel bij glacier 3200 m geweest volgens mij, dat ist toch een vrij lange maar vlakke piste waar je via een sleepjes lift omhoog moet?
nooooooooooo, wtf waarom staat dat niet aangegeven dan op die kanker map??? Zijn we speciaal naar L2A gegaan om het park te checken en dan missen we het gewoonquote:Op zondag 19 november 2006 22:45 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is de grootste boardercross waar je geweest bent. Het park ligt langs de Soreiller.
de info die ik gehad heb van l2a is van iemand die er 2,5 dag is geweest enzo.. met uberslecht weer... dusja ..quote:Op zondag 19 november 2006 22:43 schreef XL het volgende:
[..]
Je kunt zonder treintje naar de Gletscher, met de sleeplift die erboven ligt. Het treintje ligt ook op een rare plaats. Je kunt als je niet alle pistes neemt dat hele treintje missen. Hij vertrekt van onder het restaurant. Vanaf de sleeplift kun je echter het park niet zien liggen en kun je er niet zonder steppen komen. Ik denk dus dat je er niet geweest bent. Zonde, het is prachtig. Op welk park doel jij dan?
Geen idee. Erg moeilijk zoeken is het overigens niet. 's Ochtends vroeg gaan alle Barton unincs met missions of cartel snel met de gondel naar de Gletscher. Je hoeft er maar eentje te volgen. Als je het treintje uitkomt staat het ook duidelijk aangegeven.quote:Op zondag 19 november 2006 22:47 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
nooooooooooo, wtf waarom staat dat niet aangegeven dan op die kanker map??? Zijn we speciaal naar L2A gegaan om het park te checken en dan missen we het gewoon![]()
Klopt. De boardercross zelf is overigens best leuk.quote:Naast die boardercross zijn wel een paar kickers trouwens en een halfpipe en nog een funparkje maar die vond ik gewoon bagger...
Ik neem meestal die wittequote:Op zondag 19 november 2006 21:50 schreef XL het volgende:
[..]
Mayrhofen meestal wel hoor.quote:Op zondag 19 november 2006 22:01 schreef Rnej het volgende:
[..]
hm, apart dan idd
begin januari ligt nergens een chill park... (meestal dus)
de hogere gebieden in oostenrijk (solden e.d.) hebben pas half/eind februari een echt park liggen
Mayrhofen een chill park...quote:Op zondag 19 november 2006 23:08 schreef The.PhantoM het volgende:
nouja, flink balen dan... Maar Mayhrhofen heeft dus ook een chill park?
Park van Mayrhofen is ubergeil. Als je die slecht vind is Amerika de enige optie nog voor je.quote:Op maandag 20 november 2006 00:11 schreef Komakie het volgende:
Mayrhofen een chill park...
Ze hebben het officiele Burtonpark. Zegt dat genoeg?
Als je dat slecht vind dan moet je je mond gaan spoelen en gewoon dood gaanquote:Op maandag 20 november 2006 08:16 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Park van Mayrhofen is ubergeil. Als je die slecht vind is Amerika de enige optie nog voor je.
Laax heeft ook groot park trouwens.
[afbeelding]
dat je een vrouw bent maakt alleen verschil als je een klein meisje bent met kleine voetenquote:Op maandag 20 november 2006 10:19 schreef ivetje het volgende:
Hallo,
ik ben inmiddels 3 keer indoor gaan snowboarden en aankomende kerst gaan we naar Tsjechië waar we vlakbij de skipiste zitten. Het leek ons (mijn vriend, broer, zijn vriendin en mij) leuk om daar ook wat te gaan boarden.
Aangezien mijn vriend en ik zelf geen board hebben willen we die nu toch wel graag aanschaffen.
Zaterdag kreeg ik het krantje van de lidl onder mijn neus waarin een board stond voor 149 euro, het was geloof ik van het merk B-square ofzo maar daar kan ik dus al niets over vinden. Denk dus ook niet dat dit veel is eigenlijk...wat denken jullie hierover?? (site ligt plat dus kan geen link plaatsen)
Ook zijn we even gaan rondsnuffelen op marktplaats, want om nu meteen een nieuw board a 700 euro ofzo aan te schaffen gaat ons wat ver
Ik zie er alleen vanalles staan waar ik geen verstand van heb, wat zijn bijvoorbeeld goede merken? Ik ken Burton en dan houdt het op. En welke maat heb ik nodig? Ben 1.80 lang en weeg tussen de 80-85 kilo ongeveer. Ook zie ik boards met een vlakke achterkant of een spitse punt...waar zijn die voor?? Is dat specifiek voor freestyle of niet?
En welk materiaal is het beste, ik las nl iets over een graniet-laag ofzo op de onderkant en dat zou niet goed zijn??
Dus help me!! Waar moet ik op letten en vooral...welke merken zijn goed?
Alvast bedankt!
Btw, ik ben een vrouw...maakt dat ook nog verschil
Ik heb dus geen 500 euro te besteden op het moment, en lees even mijn verhaaltje hierboven. We gaan dus niet intensief op wintersport enzo ermee. Dat scheelt ook denk ik.quote:Op maandag 20 november 2006 12:16 schreef XL het volgende:
samsung![]()
Ik sluit me aan bij sjors. Daarnaast is tweedehands kopen eigenlijk vrijwel altijd onverstandig als niet 1 van beide partijen verstand van zaken heeft. Is dat bij de verkopende partij het geval, dan moet je dan nog maar hopen dat ze eerlijk zijn. Met jouw budget kun je beter huren, als je zo'n 500 euro te besteden hebt kun je met goed zoeken naar aanbiedingen een beginnersuitrusting kopen.
Dat Samsung-board overigens kon je winnen bij aanschaf van een Samsung-telefoon in het seizoen 2002/2003. Als ik me niet vergis, het is dus al best oud. Als het elk jaar intensief gebruikt is dus ook vrijwel niks meer waard, maar goed. Je biedt er ook vrijwel niks op. Het is denk ik niet eens slechter dan huren in de goedkoopste categorie.
Iedereen heeft hier een beetje een sportieve insteek mbt snowboarden. Niet zozeer het toeristische aspect van jezelf naar boven laten slepen en naar beneden laten glijden, maar het beter worden en technisch goed kunnen rijden. Voor de toeristische insteek zou zelfs misschien een plank van de Lidl wel voldoen. Als je geen serieuze snowboarende ambities hebt, dan is advies ook niet noodzakelijk. Op elke plank kun je gewoon een beetje naar beneden glijden. Het genot en de prestaties haal je uit kwalitatief beter materiaal dat goed bij je past.quote:Op maandag 20 november 2006 12:19 schreef ivetje het volgende:
Ik vond 125 euro nog wel meevallen, hij ziet er zo op het eerste oog goed uit. Geen beschadigingen bovenop, onderkant is wat moeilijker te zien maar dat zie ik woensdag wel. Als je een board van bv. burton wil ofzo ben je 2ehands meestal al veel geld kwijt en dat vind ik een beetje zonde. Ik heb nu zoiets van, als ik er deze vakantie op kan boarden (1 of 2 dagen zal dat zijn, we gaan niet specifiek op wintersport) en misschien een jaar of 2 indoor eens in de zoveel tijd ben ik al blij. Als we het dan wat beter kunnen (ik kan de berg af zonder te vallen, maar in de buitenlucht is toch weer anders) dan wil ik wel gaan kijken voor een nieuw board. Het is nu ook meer kijken of wintersport wat voor ons is en zodat we wat vaker indoor gaan boarden enzo. Echte wintersport gaan we er dus niet mee doen en dan leek me dit wel een prima boardje voor de eerste jaartjes. Of heb ik het nu helemaal mis
voor 125 euro heb je best leuke 2ehands burton plankjes... (of een ander a-merk , uiteraard)quote:Op maandag 20 november 2006 12:19 schreef ivetje het volgende:
Ik vond 125 euro nog wel meevallen, hij ziet er zo op het eerste oog goed uit. Geen beschadigingen bovenop, onderkant is wat moeilijker te zien maar dat zie ik woensdag wel. Als je een board van bv. burton wil ofzo ben je 2ehands meestal al veel geld kwijt en dat vind ik een beetje zonde. Ik heb nu zoiets van, als ik er deze vakantie op kan boarden (1 of 2 dagen zal dat zijn, we gaan niet specifiek op wintersport) en misschien een jaar of 2 indoor eens in de zoveel tijd ben ik al blij. Als we het dan wat beter kunnen (ik kan de berg af zonder te vallen, maar in de buitenlucht is toch weer anders) dan wil ik wel gaan kijken voor een nieuw board. Het is nu ook meer kijken of wintersport wat voor ons is en zodat we wat vaker indoor gaan boarden enzo. Echte wintersport gaan we er dus niet mee doen en dan leek me dit wel een prima boardje voor de eerste jaartjes. Of heb ik het nu helemaal mis
quote:Op maandag 20 november 2006 12:19 schreef ivetje het volgende:
Je bent zelf toch ook ooit begonnen met boarden?? Ik vind het indoor leuk, nu voor het eerst buiten eens proberen om te zien of dat net zo leuk is. Huren vind ik gewoon altijd zo'n gedoe, ook bij snowworld of in duitsland indoor. Verder spreek ik geen tsjechisch dus geen idee of ik er wel uitkom daarquote:Op maandag 20 november 2006 12:25 schreef XL het volgende:
[..]
Iedereen heeft hier een beetje een sportieve insteek mbt snowboarden. Niet zozeer het toeristische aspect van jezelf naar boven laten slepen en naar beneden laten glijden, maar het beter worden en technisch goed kunnen rijden. Voor de toeristische insteek zou zelfs misschien een plank van de Lidl wel voldoen. Als je geen serieuze snowboarende ambities hebt, dan is advies ook niet noodzakelijk. Op elke plank kun je gewoon een beetje naar beneden glijden. Het genot en de prestaties haal je uit kwalitatief beter materiaal dat goed bij je past.
Het probleem is dus dat ik op dit moment leef van de stufi, een huurflat heb die veel geld kost met alle vaste lasten erbij etc. en geen spaargeldquote:Op maandag 20 november 2006 12:31 schreef beerke het volgende:
[..]
Lekker huren Ivetje. Je komt er vanzelf achter dat snowboarden echt helemaal jouw ding is. Dan kun je in februari/maart tijdens de uitverkoop een mooie set aanschaffen. Remember where you heard it first
Tuurlijk ben ik er ook mee begonnen. Dat is alleen lastig te vergelijken, ik groeide toen vele centimeters en kg's per jaar. Ik heb ongeveer 7 jaar lang gehuurd. Waarvan er in de eerste jaren er nog geen b-merken waren. Toen ik beter werd ben ik premium gaan huren (zoals Sjors zei). In die tijd heb ik van alles geprobeerd en getest en uiteindelijk heb ik het fijnste board gekocht wat ik ooit gehuurd had. Nog steeds probeer ik nu redelijk vaak andere boards te testen, zodat je goed weet wat er op de markt is.quote:Op maandag 20 november 2006 12:42 schreef ivetje het volgende:
[..]
Je bent zelf toch ook ooit begonnen met boarden?? Ik vind het indoor leuk, nu voor het eerst buiten eens proberen om te zien of dat net zo leuk is. Huren vind ik gewoon altijd zo'n gedoe, ook bij snowworld of in duitsland indoor. Verder spreek ik geen tsjechisch dus geen idee of ik er wel uitkom daar![]()
Ik zit op dit moment nog op het punt dat ik idd gewoon lekker met bochtjes naar beneden glij, af en toe wat sneeuwhappen tussendoor, uit de lift pleuren etc![]()
Het is due echt bedoeld als beginnend boardje, totdat het beter gaat en we ook echt op wintersport willen gaan. Dan wil ik gewoon een goede plank hebben.
Waar moet ik woensdag op letten als ik bij die mensen ga kijken?? We hebben er dus vrij weinig verstand van...iig krassen op de onderkant lijkt me iets om op te letten, maar verder??
hoeveel boardervaring heb je uberhaupt ..?quote:Op maandag 20 november 2006 13:03 schreef ivetje het volgende:
Ok, thanx! Daar kan ik wat mee![]()
Ik voel overigens ook niet echt verschil tussen boards, dat zal nog wel een keer komen. Alles wat ik huur voelt hetzelfde aan op dit moment, dus daar kan ik mijn keus niet echt van af laten hangenVandaar ook dat ik nu geen duur board wil kopen, omdat ik dan strax misschien zoiets hb van "Het is hem toch niet helemaal". Vind het dan minder erg om dat met een board van 125 euro te hebben dan met 1 van 400
Ik heb net ook nog ff op marktplaats zitten zoeken maar bv van burton kan ik weinig vinden in mijn maat met bindingen. Kom tegenwoordig erg vaak die hardboot bindingen tegen en dat wil ik niet. Het is best lastig om een board te vinden met bindingen in een niet al te hoge prijsklasse. Wel kom ik vaak dezelfde mensen tegen op marktplaats met pale boards ofzo. Maar heb al ergens gelezen dat dat niet goed is. Veel handelaren daar en die vertrouw ik dan toch nog iets minder dan de particulier
Uhm, haha. Ben inmiddels 3 keer indoor gaan boarden en kan dus inmiddels bochtjes en in landgraaf zonder te vallen naar benedenquote:Op maandag 20 november 2006 13:05 schreef Rnej het volgende:
[..]
hoeveel boardervaring heb je uberhaupt ..?
ik merk alleen met carven en freestylen verschil tussen boards ... indoor geslipt rijden kom ik op een veel te kort plankje nog normaal beneden...
nja de huurboardjes van snowworld zijn op zich wel okay als beginnersplankje... meeste wat er in de winkel ligt is nog wel een klasse beter, dus op zich doe je er wel goed aan om dan wat te kopen...quote:Op maandag 20 november 2006 13:09 schreef ivetje het volgende:
[..]
Uhm, haha. Ben inmiddels 3 keer indoor gaan boarden en kan dus inmiddels bochtjes en in landgraaf zonder te vallen naar benedenDeze kerst dus voor het eerst in Tsjechië een dag op de echte piste boarden. Echt veel ervaring is het dus nog niet, maar wil het zeker vaker gaan doen. Komt er nu ook niet van, mede omdat je toch telkens materiaal moet huren etc. Neemt ook weer extra kosten met zich mee enzo. Vandaar dat we nu ieder een eigen boardje willen, om er wat beter in te worden en het wat vaker te gaan doen. Het board wat ik dus wil aanschaffen zal dan ook niet echt gebruikt worden voor de wintersport gok ik, misschien 1 keer maar als dat goed bevalt willen we beter materiaal aanschaffen.
Dit wordt dus echt een beginnersplankje, wat meer oefenen ermee (niet freestylen). Zou dat met dit board lukken of is het echt helemaal bagger?
Haha, ik leer het van mijn broer...die heeft les gehadquote:Op maandag 20 november 2006 13:32 schreef Rnej het volgende:
[..]
nja de huurboardjes van snowworld zijn op zich wel okay als beginnersplankje... meeste wat er in de winkel ligt is nog wel een klasse beter, dus op zich doe je er wel goed aan om dan wat te kopen...
maar 1e wintersport zou ik huren, zeker als je t maar 1 dag gaat doen....
enne.. les nemen is niet verboden hoor...![]()
de ouwe planken worden naar polen gestuurd....quote:Op maandag 20 november 2006 13:35 schreef ivetje het volgende:
[..]
Haha, ik leer het van mijn broer...die heeft les gehadEn kan het ook.
Het is overigens toevallig dat we nu net een dag gaan boarden in Tsjechië hoor, we schaffen niet perce daarvoor een board aan. We wilden eigenlijk al een eigen board hebben voor snowworld enzo. Verkopen ze daar trouwens geen oude planken?? Of zijn die dan helemaal afgeragd en worden ze weggegooid?
Hmm, dan kan ik dus misschien nog beter een samsung-board meenemen dan daar iets hurenquote:Op maandag 20 november 2006 13:46 schreef Rnej het volgende:
[..]
de ouwe planken worden naar polen gestuurd...... en waarsch tsjechie ook...
head is nog wel okayquote:Op maandag 20 november 2006 13:50 schreef beerke het volgende:
Wat je ook kunt doen is vandaag een Makro-pas op de kop tikken en naar de dichtst bijzijnde vestiging gaan. Daar hebben ze tot en met vandaag een cheap ass Head-snowboard inclusief bndingen liggen voor bijna 120,-
Zou ik ook zeker verkiezen boven een tweedehands samsung. Je hebt ook een merk waar je in het slechtste geval garantie kan claimen. Neemt niet weg dat ik vind dat je nog niet moet kopen, maar dat is je eigen keuze. Dat is prima.quote:
Snel kopen dus en genieten maar!quote:Op maandag 20 november 2006 13:57 schreef ivetje het volgende:
Ik heb een pasje thuisliggen op dit momentMisschien vanavond ff snel langs rijden, mijn vriend moet ook nog een board hebben nl. Thanx voor de tip iig!! Hopen dat ze ze nog hebben
mack dawg - follow me aroundquote:Op maandag 20 november 2006 14:12 schreef shilizous_88 het volgende:
p.s. Bekijk de film FUTUREPROOF (2005- 2006) als je kunt, dan weet je precies wat ik bedoel met een goede vakantie!!!
![]()
![]()
![]()
Ik heb wel al andere Mack - Dawg films gezien, maar ik ga deze opsporen.quote:Op maandag 20 november 2006 17:19 schreef Rnej het volgende:
[..]
mack dawg - follow me around
en dan het stukje "trapped in chile"
9 feet of fresh and all time....
van datzelfde bedrijf heb je "vivid" , "pop" en "more"quote:Op maandag 20 november 2006 17:28 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Ik heb wel al andere Mack - Dawg films gezien, maar ik ga deze opsporen.![]()
Vanaaf als ik terug van werk ben post ik wel even andere films die ik echt een must- see vind.
Futureproof 2005-2006 "die poederruns" zijn voor mij iig wel legendarisch![]()
Gewoon niet kopen!quote:Op maandag 20 november 2006 13:32 schreef ivetje het volgende:
Het probleem is dus eigenlijk dat ik niet wil blijven huren elke keer, loop liever met mijn eigen board binnen en ga lekker oefenen. De schoenen moet ik nog nieuw kopen, maar daar ga ik zeker wel aandacht aan besteden. En het board, met de tips die net gegeven werden wil ik even kijken of hij niet te erg is beschadigd. Ik board nl. prima op een board van snowworld en die zien er ook niet allemaal meer tiptop uit eerlijk gezegt. Af en toe krijg je daar een board mee waar stukken uit zijn etc. Ik wil hem wel zelf goed gaan onderhouden iig, in de wax zetten enzo![]()
Het overeind blijven enzo lukt me al wel hoorBochtjes ging de vorige keer ook al goed, dus ik begin niet helemaal onderaan.
Afgeragde planken van Snowworld zijn nog altijd beter dan die Samsung gevallen.quote:Op maandag 20 november 2006 13:35 schreef ivetje het volgende:
[..]
Haha, ik leer het van mijn broer...die heeft les gehadEn kan het ook.
Het is overigens toevallig dat we nu net een dag gaan boarden in Tsjechië hoor, we schaffen niet perce daarvoor een board aan. We wilden eigenlijk al een eigen board hebben voor snowworld enzo. Verkopen ze daar trouwens geen oude planken?? Of zijn die dan helemaal afgeragd en worden ze weggegooid?
Ik rijd een week eerder al je poeder om zeep.quote:Op maandag 20 november 2006 19:48 schreef niksweerd het volgende:
Voor iedereen die afgelopen zondag 19-11-2006 in snowworld zoetermeer is geweest.
Wie heeft m'n gloednieuwe Bumppant meegenomen!!!???![]()
![]()
Echt balen, Bumppant uitgedaan en vergeten om in men tas te stoppen![]()
. Het was ook zo druk daar.
¤80 weg, 1 keer gedragen!! Ach ja kan gebeuren, zal wel weer en nieuwe kopen.![]()
12 januari lekker naar Kaprun, lekker boarden op de gletsjer.![]()
![]()
Het wordt langzaam aan steeds ietsje kouder en ik zie dat er morgen wat sneeuwval te verwachten is in Gerlosquote:
Kaprun is al tot Langwied openquote:Op dinsdag 21 november 2006 13:56 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het wordt langzaam aan steeds ietsje kouder en ik zie dat er morgen wat sneeuwval te verwachten is in Gerlos
oh, volgens mij had ik toen ook gekeken en zag ik het maar open tot dat mooie Apple-logo (Alpincenter). Dat was in ieder geval de laatste keer dat ik checkte.quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:16 schreef Rnej het volgende:
[..]
dat was t al bijna toen ik er zat.... gek met zoveel sneeuwkanonnen
mja, klopt, maar de sneeuwkanonnen waren op sommige dagen al bij aan t sneeuwen.. t was alleen nog niet open toenquote:Op dinsdag 21 november 2006 14:21 schreef XL het volgende:
[..]
oh, volgens mij had ik toen ook gekeken en zag ik het maar open tot dat mooie Apple-logo (Alpincenter). Dat was in ieder geval de laatste keer dat ik checkte.
Ik vind het niet zo'n boeiende piste. Tenminste, dat is toch die rode die onder het Alpincenter loopt en dan naar dat barretje gaat? Waar je over moet stappen op de gondel zeg maar?quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:21 schreef XL het volgende:
[..]
oh, volgens mij had ik toen ook gekeken en zag ik het maar open tot dat mooie Apple-logo (Alpincenter). Dat was in ieder geval de laatste keer dat ik checkte.
Ik ben in Chatel geweest en toen ook een paar daagjes bij Avoriaz langs geweest. Kan je niet zo heel veel over het Funpark vertellen. Ik heb ff gekeken maar het is al een paar jaar geleden en ik vond het toen niet heel indrukwekkend. er staan wat kickers en wat slides. Maar ja, das meestal in een funparkquote:Op dinsdag 21 november 2006 14:28 schreef The.PhantoM het volgende:
zijn er hier mensen die in Avoriaz zijn geweest? Wat waren jullie ervaringen hiermee en vooral, hoe was het funpark?
ik ga dood van de stokedheid voor ik in het zillertal terecht kom...quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik ben in Chatel geweest en toen ook een paar daagjes bij Avoriaz langs geweest. Kan je niet zo heel veel over het Funpark vertellen. Ik heb ff gekeken maar het is al een paar jaar geleden en ik vond het toen niet heel indrukwekkend. er staan wat kickers en wat slides. Maar ja, das meestal in een funpark
Wel vet gebied trouwens
Beide zijn prima! Risoul ligt ook niet zo hoog dus best wel een leuk gebied met veel bomen. Als je bij Sportura in die chaletjes zit dan is het helemaal leuk. Toch heel anders dan in zo'n te krap stinkend Frans appartementjequote:Op dinsdag 21 november 2006 17:40 schreef riX- het volgende:
Van 2 februari tot 11 februari organiseer ik samen met wat anderen een reis voor ongeveer 40 mensen naar Risoul. Iemand ervaringen met Risoul of Sportura (reisorganisatie)?
http://wintersport.inter-actief.net
een gewatteerde trui?quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:04 schreef Gstyles het volgende:
heeft iemand een idee waar ik een beetje goede (volledig) gewatteerde en sportieve truien met capuchon kan kopen? Zoek een beetje in de hoek van Burton enz... Misschien heeft iemand tips..
May heeft geen gletser dus die 3250 klopt niet helemaal.quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:46 schreef RichardX het volgende:
De laatste week van maart wil ik nog graag met twee vrienden de auto pakken en naar Oostenrijk afreizen om een midweekje te boarden. Als bestemming hebben we Mayrhofen in gedachten.
Nu vroeg ik me af of er in die periode eigenlijk wel genoeg sneeuw ligt of dat we enkel naar de gletsjer in de buurt moeten.. Wie heeft hier ervaring mee? Op zich ligt het hoogste punt in dat gebied op 3250m. Is er ook een site bijvoorbeeld waar historische sneeuwcondities op te vragen zijn? Wat is het meest sneeuwzekere gebied in Oostenrijk eind maart?![]()
Natuurlijk, voor sneeuwzekerheid kan ik beter naar Frankrijk gaan maar daar ben ik in Januari al. Wil juist eens zien of Oostenrijk nou echt zoveel sfeervoller is dan Frankrijk zoals 'gezegd wordt'..
En bovendien lees ik hier in deze draad ook net gelezen dat naast L2A er in Mayrhofen ook een perfect boardpark ligt..Die in L2A heb ik al vaker mogen proberen dus ben benieuwd!
quote:Op dinsdag 21 november 2006 19:25 schreef Komakie het volgende:
[..]
May heeft geen gletser dus die 3250 klopt niet helemaal.
Of ze bedoelen de gletser bij Hintertux. Dat zal het wel zijn.
dude, we hebben het over half maart. Dan is het seizoen nog volop aan de gang!
Over sneeuw zou ik me niet al te veel zorgen maken. Zeker niet aangezien Mayr zelf tot iets van 2500m loopt ofzo...
en oostenrijk is gewoon gezelliger dan frankrijk...
dat zei komakie, niet ik, maar het is wel zoquote:Op dinsdag 21 november 2006 22:51 schreef RichardX het volgende:
Thanks guys, weet genoeg!
@ Komakie: idd de gletsjer bij Hintertux
@ Rnej: gezelliger... nou ben benieuwd, tis mn eerste keer!![]()
you know itquote:Op dinsdag 21 november 2006 23:47 schreef Rnej het volgende:
[..]
dat zei komakie, niet ik, maar het is wel zo
Op www.wintersporters.nl kan je vinden de geschiedenis van de laatste jaren, best handige site trouwens paar weekjes terug ondekt.quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:46 schreef RichardX het volgende:
De laatste week van maart wil ik nog graag met twee vrienden de auto pakken en naar Oostenrijk afreizen om een midweekje te boarden. Als bestemming hebben we Mayrhofen in gedachten.
Nu vroeg ik me af of er in die periode eigenlijk wel genoeg sneeuw ligt of dat we enkel naar de gletsjer in de buurt moeten.. Wie heeft hier ervaring mee? Op zich ligt het hoogste punt in dat gebied op 3250m. Is er ook een site bijvoorbeeld waar historische sneeuwcondities op te vragen zijn? Wat is het meest sneeuwzekere gebied in Oostenrijk eind maart?![]()
Natuurlijk, voor sneeuwzekerheid kan ik beter naar Frankrijk gaan maar daar ben ik in Januari al. Wil juist eens zien of Oostenrijk nou echt zoveel sfeervoller is dan Frankrijk zoals 'gezegd wordt'..
En bovendien lees ik hier in deze draad ook net gelezen dat naast L2A er in Mayrhofen ook een perfect boardpark ligt..Die in L2A heb ik al vaker mogen proberen dus ben benieuwd!
gewatteerd / gevoerd .. you know?!quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:40 schreef Rnej het volgende:
[..]
een gewatteerde trui?
daar heb ik nog nooit van gehoord...![]()
ja.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:51 schreef Gstyles het volgende:
[..]
gewatteerd / gevoerd .. you know?!![]()
Jij hebt ook gewoon een heel hard hoofd. Eigenlijk geen helm nodigquote:Op woensdag 22 november 2006 16:36 schreef Rnej het volgende:
ask komakie, die heeft er eentje
enne, ik barst een helm al met kutvaartjes in 2-en ... dus als jij een rode piste afzeilt gok ik dat het niet veel uitmaakt...
Yeah mèn. Daar ga eind januari weer heen voor de zoveelste keer. Ze hebben trouwens op de gletsjer ook meestal een huge pipe liggen. Maar bij Crap Sogn Gion (breek je tong niet) is wel het meeste te beleven.quote:
ik heb nog een mooie Da Kine Heli pack over, dus als je geinteresseerd bent....quote:Op woensdag 22 november 2006 16:29 schreef Steven184 het volgende:
We hadden het trouwens een tijdje terug nog over Frosty travel, of die eigenlijk nog wel bestonden. Las van de week ergens dat Frosty Travel het te druk heeft met andere dingen en dus momenteel daar helemaal mee gestopt zijn. Voor de geinteresseerden dus..
Natuurlijk is het altijd tijd om nieuwe stuff te kopen voor het snowboarden. Ben nu op zoek naar een nieuwe rugzak. Ik zat zelf een beetje te denken aan de da kine heli pack. Deze is vrij compact en heeft denk ik toch de nodige opties. Wat vinden jullie ervan? Nog andere leuke rugzakken bekend hier?
Zat trouwens als tussenstap tussen een helm en een beanie te denken aan een red padded hat, lijkt jullie dat wat of is het gewoon klinklare bullshit?
[afbeelding]
Op zich ben ik natuurlijk altijd geinteresseerd in een leuk aanbod, alleen me ouders willen het als cadeau aan me geven dus weet niet wat zij ervan vinden. Maar iets concreter, hoe ziet de bag er nog uit? Wat zou je er ongeveer voor willen hebben? Etc. Misschien kan je me ook de voor- en nadelen van de rugzak vertellen als je wil.quote:Op woensdag 22 november 2006 17:35 schreef Kentaro het volgende:
[..]
ik heb nog een mooie Da Kine Heli pack over, dus als je geinteresseerd bent....
je kan een helm nooit te vaak opzetten, die dingen redden levens....quote:Op woensdag 22 november 2006 18:49 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Op zich ben ik natuurlijk altijd geinteresseerd in een leuk aanbod, alleen me ouders willen het als cadeau aan me geven dus weet niet wat zij ervan vinden. Maar iets concreter, hoe ziet de bag er nog uit? Wat zou je er ongeveer voor willen hebben? Etc. Misschien kan je me ook de voor- en nadelen van de rugzak vertellen als je wil.
Over de die padded hat, tsja dat weet ik nog niet. Opzich wel lekker dattie zo lekker warm is, maar ik koop hem toch wat meer voor de bescherming. Ik weet nog niet echt of ik al toe ben aan zeg maar een helm.
Bovendien lijk je met een helm op ook veel beter dan je bentquote:Op woensdag 22 november 2006 19:14 schreef Rnej het volgende:
[..]
je kan een helm nooit te vaak opzetten, die dingen redden levens....![]()
Hmm, mocht jij liever op je kado wachten heb ik ook wel intressequote:Op woensdag 22 november 2006 18:49 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Op zich ben ik natuurlijk altijd geinteresseerd in een leuk aanbod, alleen me ouders willen het als cadeau aan me geven dus weet niet wat zij ervan vinden. Maar iets concreter, hoe ziet de bag er nog uit? Wat zou je er ongeveer voor willen hebben? Etc. Misschien kan je me ook de voor- en nadelen van de rugzak vertellen als je wil.
Over de die padded hat, tsja dat weet ik nog niet. Opzich wel lekker dattie zo lekker warm is, maar ik koop hem toch wat meer voor de bescherming. Ik weet nog niet echt of ik al toe ben aan zeg maar een helm.
Ik sta al op de sneeuw vanaf m'n 5e en heb nog nooit een helm op gehadquote:Op woensdag 22 november 2006 19:15 schreef XL het volgende:
[..]
Bovendien lijk je met een helm op ook veel beter dan je bent![]()
beginnerquote:Op woensdag 22 november 2006 21:52 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ik sta al op de sneeuw vanaf m'n 5e en heb nog nooit een helm op gehad
Daarom ben ik nooit aan de helm gegaan, die lijken/leken me alleen voor de topboarders.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:15 schreef XL het volgende:
[..]
Bovendien lijk je met een helm op ook veel beter dan je bent![]()
Een helm geeft ook vertrouwen, je voelt je onschendbaar.... daar je durft meer en dan gaat er meer goed.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:09 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Daarom ben ik nooit aan de helm gegaan, die lijken/leken me alleen voor de topboarders.
Binkiequote:Op woensdag 22 november 2006 21:52 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ik sta al op de sneeuw vanaf m'n 5e en heb nog nooit een helm op gehad
whehe, gaan wij eens een kickerlijntje samen rijden, okay? .. eerste die dood is betaalt het bier...quote:Op woensdag 22 november 2006 23:35 schreef FlowDesign het volgende:
[..]![]()
Allemaal mietjes met een helm op![]()
jij bent echt triest weetje dat? Je hebt toch wel van een dikke trui met voering gehoord mafkees?quote:
Pff 4 maanden, ik moet het doen met 3 weken dit jaar. Vier maanden is wel erg lang, ben je niet bang dat je na een maand of 2 het plezier in boarden gaat verliezen? Of neem je ook dagen off, dat je gewoon niks gaat doen wat met boarden te maken heeft?quote:Op woensdag 22 november 2006 20:46 schreef Komakie het volgende:
wooohoooo
Net (eindelijk) bericht gehad van Ripstar over de Alpinkurs
Ik moet er al 3 december zijn. Gaat me nu allemaal ineens wel heel erg snel. Gewoon nog anderhalve week en dan ben ik voor 4 maanden weg
En ik moet nog zo veel regelen. Daarnaast weet ik nog niet eens hoe ik daar heen moet komen. Nouja, gelijk maar ff me bronnen aanspreken
Ik moet nog van die opvouwbare skistokken, van dat klimtouw, zonnebril, schrijf en teken materiaal en een goed zakmes kopen.
Echt nog zo veel te doen en zo weinig tijd.
Ik dacht dat ik nog wel 1 of 2 weken thuis zou zijn naar mijn laatste werkdag (donderdag 30 nov) maar blijkt dat ik gewoon als een gek alles moet gaan inpakken en zaterdag al gelijk weg moet
Dit is die baas boven baas situatie waar je in verkeertquote:Op donderdag 23 november 2006 10:02 schreef btb het volgende:
[..]
Pff 4 maanden, ik moet het doen met 3 weken dit jaar.
quote:Op donderdag 23 november 2006 10:53 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Dit is die baas boven baas situatie waar je in verkeert
Dat maakt niet uit
iedereen helmpje af
ho ho, beetje vriendelijker mag welquote:Op donderdag 23 november 2006 10:00 schreef Gstyles het volgende:
[..]
jij bent echt triest weetje dat? Je hebt toch wel van een dikke trui met voering gehoord mafkees?![]()
Nou nou wat een taal gelijk.quote:Op donderdag 23 november 2006 10:00 schreef Gstyles het volgende:
[..]
jij bent echt triest weetje dat? Je hebt toch wel van een dikke trui met voering gehoord mafkees?![]()
Het is een way of life voor mij. Al een paar jaar.quote:Op donderdag 23 november 2006 10:02 schreef btb het volgende:
[..]
Pff 4 maanden, ik moet het doen met 3 weken dit jaar. Vier maanden is wel erg lang, ben je niet bang dat je na een maand of 2 het plezier in boarden gaat verliezen? Of neem je ook dagen off, dat je gewoon niks gaat doen wat met boarden te maken heeft?
Het wordt wel een way of life op zo'n manier![]()
ja sorry voor mijn opmerking.. net wakker... maar toch vreemd ... anyway, heb al een adresje gevonden hehehequote:Op donderdag 23 november 2006 11:22 schreef Rnej het volgende:
[..]
ho ho, beetje vriendelijker mag wel
en nee, ik heb nog nooit een trui met voering gezien
fleecetrui, gevoerd vest ... okay, maar gewatteerde trui.. in de letterlijke zin?![]()
Hmm, ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ik heb zelf een trui van Chiemsee om mee te boarden en zeker als het wat warmer is, is het echt ideaal. Het zwaarder worden van de trui is echt minimaal, heb erg eigenlijk nooit iets van gemerkt.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nou nou wat een taal gelijk.
Snowboarden in een trui (gevoerd of niet) vind ik persoon "not done"
Niet zo zeer omdat het niet cool is ofzo (ok, misschien ook wel een klein beetje. Maar ja, om het daarom niet te doen...)
Ik vind het gewoon onhandig. Truien worden nat en dan worden ze zwaar. Daarnaast blijft het natuurlijk dat je altijd minder beschermt bent dan wanneer je een jas aan hebt.
Ik heb nog nooit iets aan mijn hoofd gehad. Ik wil het alleen graag zelf na vertellen als het wel gebeurd, daarom draag ik een helm. Sinds ik hem draag dan heb ik wel eens wat takken tegen mijn hoofd gekregen bij het door de bossen rijden, die kop je echter opzettelijk. Dat was waar je vroeger voor moest remmen/bukkenvallen.quote:Op donderdag 23 november 2006 16:40 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hmm, ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ik heb zelf een trui van Chiemsee om mee te boarden en zeker als het wat warmer is, is het echt ideaal. Het zwaarder worden van de trui is echt minimaal, heb erg eigenlijk nooit iets van gemerkt.
Hoe bedoel je trouwens precies qua bescherming? Over weersomstandigheden of vallen?
Maar hoe noodzakelijk is een helm nu eigenlijk? Ik bedoel in al die tijd dat ik snowboard heb ik 1x iets aan mijn hoofd gehad(zie verhaal paar posts eerder van mij), maar voor de rest eigenlijk niks. Misschien dat het eraan ligt dat ik nooit in het park of iets dergelijks te vinden ben. Ik ben vooral van het van de piste afsjeezen en regelmatig een mooie run buiten de piste te maken. Dat laatste is wel wat ik steeds meer ga doen overigens. Dus ja, hoe noodzakelijk is het echt? That's the question.
Noodzakelijk....quote:Op donderdag 23 november 2006 16:40 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hmm, ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ik heb zelf een trui van Chiemsee om mee te boarden en zeker als het wat warmer is, is het echt ideaal. Het zwaarder worden van de trui is echt minimaal, heb erg eigenlijk nooit iets van gemerkt.
Hoe bedoel je trouwens precies qua bescherming? Over weersomstandigheden of vallen?
Maar hoe noodzakelijk is een helm nu eigenlijk? Ik bedoel in al die tijd dat ik snowboard heb ik 1x iets aan mijn hoofd gehad(zie verhaal paar posts eerder van mij), maar voor de rest eigenlijk niks. Misschien dat het eraan ligt dat ik nooit in het park of iets dergelijks te vinden ben. Ik ben vooral van het van de piste afsjeezen en regelmatig een mooie run buiten de piste te maken. Dat laatste is wel wat ik steeds meer ga doen overigens. Dus ja, hoe noodzakelijk is het echt? That's the question.
Op www.steepandcheap.com hebben ze momenteel heli-pack pro's voor 25 dollar. Ze zijn al regelmatig langs gekomen, ook in betere kleurenquote:Op woensdag 22 november 2006 16:29 schreef Steven184 het volgende:
knip
Natuurlijk is het altijd tijd om nieuwe stuff te kopen voor het snowboarden. Ben nu op zoek naar een nieuwe rugzak. Ik zat zelf een beetje te denken aan de da kine heli pack. Deze is vrij compact en heeft denk ik toch de nodige opties. Wat vinden jullie ervan? Nog andere leuke rugzakken bekend hier?
knip
De Shaun White Salt Lake 2002 Samsung editiequote:Op donderdag 23 november 2006 20:09 schreef ivetje het volgende:
We hebben voor mijn vriend het board van de makro gekocht, zag er redelijk uit zo op het eerste gezicht. Zelf heb ik toch het samsung-board gekocht. Het zag er prima uit, weinig beschadigingen etc. Verder is het volgens mij een prima board, het is van salt lake 2002 (winterspelen). Dat er samsung op staat is omdat ze sponsors waren van die spelen. Geen idee wat voor board het verder is, maar naar mijn idee kan het best een merk board zijn dat door samsung is gepaint. Het zag er iig goed uit, en daar kan ik wel mee leven. Als ik het zo bekeek leek het me zelfs steviger dan dat head-board.
Explain plzquote:Op donderdag 23 november 2006 20:12 schreef Kentaro het volgende:
[..]
De Shaun White Salt Lake 2002 Samsung editie![]()
Op E-bay doen ze minimaal $400quote:Op donderdag 23 november 2006 20:14 schreef ivetje het volgende:
[..]
Explain plzGeen slechte deal voor 125 euro als ik het zo zie aan je smiley
dude..quote:Op donderdag 23 november 2006 21:12 schreef Rnej het volgende:
[..]
als ik zo het plaatje zag was dat geen shaun white board hoor....![]()
wat? hij zag er vrij breed uit enzo.... de shaun white is een supersmal plankje .. waist van 246 ofzoquote:
De Salt Lake 2002 Limited niet.. XL help me is hierquote:Op donderdag 23 november 2006 21:30 schreef Rnej het volgende:
[..]
wat? hij zag er vrij breed uit enzo.... de shaun white is een supersmal plankje .. waist van 246 ofzo
Ah vandaar dat ik 2 keer een hersenschudding heb gehadquote:Op donderdag 23 november 2006 09:48 schreef XL het volgende:
Als je niet op je hoofd valt, dan zoek je je grenzen niet goed genoeg op![]()
dat zal dan welquote:Op donderdag 23 november 2006 21:37 schreef Kentaro het volgende:
[..]
De Salt Lake 2002 Limited niet.. XL help me is hier
beginnerquote:Op donderdag 23 november 2006 21:39 schreef Rnej het volgende:
[..]
dat zal dan wel
ik snowboardde toen nog niet![]()
kun je het hele board op de foto zetten, dat je ernaast staat. Dan kunnen we goed zien hoe groot het isquote:Op donderdag 23 november 2006 21:58 schreef ivetje het volgende:
Hij is in het midden idd vrij breed, bijna 27 cm. Maar goed, hier een fotootje van het salt lake-embleempje (of hoe het ook heet)
[afbeelding]
Let niet op mijn charmante pyjamaquote:Op donderdag 23 november 2006 22:01 schreef Kentaro het volgende:
[..]
kun je het hele board op de foto zetten, dat je ernaast staat. Dan kunnen we goed zien hoe groot het is
Je moet ff de hele film kopen via internet !quote:Op donderdag 23 november 2006 23:00 schreef FlowDesign het volgende:
Wat een Held
http://www.jaggle.nl/log/item.php?id=25129
Zeker te koop bij mininovaquote:Op donderdag 23 november 2006 23:13 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Je moet ff de hele film kopen via internet !!
First Descent heet ie!
Ken wel je klassiekers een beetje... Zoals je ongetwijfeld weet waren er in 2002 geen officiele snowboardonderdelen op de Olymische spelen. Rondom de normale onderelen vinden natuurlijk allemaal randevenementen plaats, onder andere t.b.v. de sponsoren. En wat is er nou hipper voor een technologiemerk dan een moderne sport te propageren; het roept associaties op met een verfrissend, dynamisch merk. Precies wat Samsung nodig had na een tegenvallend jaar. Het enige dat ontbrak was een jonge, frisse rijder om het plaatje compleet te maken. Aangezien Shaun White toen natuurlijk al behoorlijk bekend begon te raken (met name in de states, belangrijke afzetmarkt voor samsung) was dat het laatste element dat nodig was. De officieuze halfpipe'wedstrijd' werd door door wat lokale helden uit heel Utah en Shaun gereden en werd beter bezocht dan een aantal officiele onderelen van Salt Lake 2002! Was je ook nog niet geinteresseerd in snowboarden in 2002? Dat je dat hebt gemist.. Is veel over die beruchte campagne geschreven in marktetingkringen. In bv. adformatie ( http://www.adformatie.nl/ ) heeft nog een flink artikel gestaan.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:39 schreef Rnej het volgende:
[..]
dat zal dan wel
ik snowboardde toen nog niet![]()
dat jullie niet tegen koelkastkoters kunnenquote:Op donderdag 23 november 2006 23:54 schreef XL het volgende:
Rnej..... je post hier nu al best een tijdje, wat heb je nu in die tijd ongeveer over ons geleerd???
Shaun White was 15 in 2002![]()
hehe hij geeft het eindelijk toe dattie kinderachtig isquote:Op vrijdag 24 november 2006 09:32 schreef Rnej het volgende:
[..]
dat jullie niet tegen koelkastkoters kunnen![]()
"Met je anwarter"quote:Op donderdag 23 november 2006 21:51 schreef Rnej het volgende:
en aangezien ik die anwarter echt heb, met vrij leuke cijfers.... ben ik geen echte beginner meer
ik ben een koelkastkoter met anwarter
Volgens mij vrij breed ja. Maar check de bindingen... Die zien er wel heel smal uit...:?quote:Op donderdag 23 november 2006 23:02 schreef Roellio het volgende:
Is dat bord echt zó teringbreed, of lijkt dat maar zo.
quote:
Wat denk je zelfquote:Op vrijdag 24 november 2006 10:24 schreef ivetje het volgende:
Het board is idd vrij breed, maar de persoon van wie ik hem kocht was ook een beginner en dat ging prima. We zien dus wel
Is het nou trouwens zo'n board als jullie dachten of niet?? Misschien verkoop ik hem dan wel weer
Haha die heb ik ook. Welke kleur heb je? in heb de witte.....quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:39 schreef Komakie het volgende:
En een nieuwe Electric zonnebril
De AC DC series
(Check www.electricvisual.com voor info)
dude, jij komt net kijken in dit topic.... beetje respect graagquote:Op vrijdag 24 november 2006 10:35 schreef Gstyles het volgende:
[..]
hehe hij geeft het eindelijk toe dattie kinderachtig is![]()
Ik heb de zwartequote:Op vrijdag 24 november 2006 12:16 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Haha die heb ik ook. Welke kleur heb je? in heb de witte.....
Jezus man, jij bent echt een loser met je hoofddoekje, helm en T6. Ohwja, heb je ook nog die lelijke nieuwe C60's.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:27 schreef Rnej het volgende:
[..]
dude, jij komt net kijken in dit topic.... beetje respect graag
alleen antieke posters mogen mij afzeiken![]()
dat jij geen echt snowboard hebt kan ik ook niet aan doen hequote:Op vrijdag 24 november 2006 12:57 schreef Komakie het volgende:
[..]
Jezus man, jij bent echt een loser met je hoofddoekje, helm en T6. Ohwja, heb je ook nog die lelijke nieuwe C60's.
pfff kinderachtig mannetje
ben ik ff blij dat ik een antieke poster ben
Zegt hij met z'n rare alu gevalquote:Op vrijdag 24 november 2006 13:05 schreef Rnej het volgende:
[..]
dat jij geen echt snowboard hebt kan ik ook niet aan doen he![]()
nee want ik ben een rasechte noob....quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zegt hij met z'n rare alu geval
ik vind eigenlijk dat noobz ook geen antieke users mogen afzeiken
Het is toch een ander board dan ik dacht. Maar het gaat prima lukken hoor, een snowboard is een snowboard en de breedte en lengte dat maakt allemaal maar weinig verschil in de eerste paar jaar. Ik heb zelf leren boarden op een board wat twee keer zo groot was als ik zelf met een soort van friese doorloper bindings. XL heeft geloof ik leren boarden op een board wat zo groot was dat de punt al beneden was als hij nog boven zijn flows aan het afstellen was.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:01 schreef Kentaro het volgende:
[..]
kun je het hele board op de foto zetten, dat je ernaast staat. Dan kunnen we goed zien hoe groot het is
whahahaquote:Op vrijdag 24 november 2006 14:52 schreef Kentaro het volgende:
XL heeft geloof ik leren boarden op een board wat zo groot was dat de punt al beneden was als hij nog boven zijn flows aan het afstellen was.
hmmmm dat ben ik dus alles behalve met jou eens.quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:52 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Het is toch een ander board dan ik dacht. Maar het gaat prima lukken hoor, een snowboard is een snowboard en de breedte en lengte dat maakt allemaal maar weinig verschil in de eerste paar jaar. Ik heb zelf leren boarden op een board wat twee keer zo groot was als ik zelf met een soort van friese doorloper bindings. XL heeft geloof ik leren boarden op een board wat zo groot was dat de punt al beneden was als hij nog boven zijn flows aan het afstellen was.
natuurlijk kan een beginner veel minder goed bochten maken dan een gevorderde. Daar zijn het beginners voor. Dat geldt voor lange en kleine boards.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
hmmmm dat ben ik dus alles behalve met jou eens.
Met een te lang board kan een beginner veel minder goed bochten maken dan een gevorderde.
Ik zie het wekelijks gebeuren dat mensen met te lange boards aan komen zetten en er geen klote aan vinden.
Ook als ze trouwens met van die Libertel boards aan komen zetten kun je ze bijna altijd doorverwijzen naar de shop. Ze zijn altijd of te groot, of te klein, of te smal, of te breed etc. Het is 99 van de 100 keer niet goed.
komakie heeft wel een punt, je leert op goed beginnersmateriaal sneller ja...quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:14 schreef Kentaro het volgende:
[..]
natuurlijk kan een beginner veel minder goed bochten maken dan een gevorderde. Daar zijn het beginners voor. Dat geldt voor lange en kleine boards.
Je moet wel goed lezen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:14 schreef Kentaro het volgende:
[..]
natuurlijk kan een beginner veel minder goed bochten maken dan een gevorderde. Daar zijn het beginners voor. Dat geldt voor lange en kleine boards.
dat is wat je schreef...quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je moet wel goed lezen.
Voor een beginner is het moeilijker om te leren bochten maken op een lang board dan op een kort board. Dat is gewoon een feit. Pas als je weet wat voor richting je uit wilt met boarden (dus dat je klaar bent om je te specialiseren) moet je eventueel voor een langer board kiezen. Mits dit nodig is.
Als je een beginner bent moet je kin op de bovenkant van je board kunnen rustig. Langer wordt het alleen maar lastiger.
Het is het board wat ik dacht, al blijkt het dus nog een jaar ouder te zijn. Je moet hem nu gewoon gaan proberen en zelf kijken of hij bevalt. Zoals Kentaro al aangaf zonder budget en bijpassende ambitie of indoor maakt het niet veel uit welke plank je hebt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:24 schreef ivetje het volgende:
Het board is idd vrij breed, maar de persoon van wie ik hem kocht was ook een beginner en dat ging prima. We zien dus wel
Is het nou trouwens zo'n board als jullie dachten of niet?? Misschien verkoop ik hem dan wel weer
Dat zei ik tochquote:Op vrijdag 24 november 2006 19:15 schreef ivetje het volgende:
Het was iets van promotie ofzo voor samsung tijdens de spelen.
Ach tja, ik vind 125 euro nou ook niet een hele berg geld. Er is nauwelijks op geboard, een keer of 3 vertelde die gozer me. En hij ziet er ook niet echt uit alsof ie intensief is gebruikt. Ik ben er iig blij mee, en als het na de winter toch nix voor mij blijkt te zijn verpats ik em weer en koop ik een anderequote:
quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:27 schreef Rnej het volgende:
[..]
dude, jij komt net kijken in dit topic.... beetje respect graag
alleen antieke posters mogen mij afzeiken![]()
Dat is totaal iets anders.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:33 schreef Kentaro het volgende:
[..]
dat is wat je schreef...
maar goed, mijn punt is dat het allemaal (voor beginners) niet zoveel (dus wel iets) uitmaakt wat voor board je hebt. Andere zaken als aanleg, doorzettingsvermogen enz. zijn veel belangerijker.
Rnej heeft zich in een lastig pakket gewerkt want er zijn dus nu een aantal gasten die hem onbeperkt mogen afzeikenquote:
Ik zou nooit een tapered board als opvolger nemen van een directional twin board.quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:16 schreef Kentaro het volgende:
Dit wordt de opvolger van mijn CX. Burton brengt het Supermodel opnieuw uit![]()
http://www.burton.com/ProductDetail.aspx?pid=9029
Mja, en bij zijn ook nog de sukkels die de prijzen in stand houdenquote:Op zaterdag 25 november 2006 14:05 schreef ForumGek het volgende:
@Komakie: tjah, daar zit ook wel wat in, veel eigen productie e.d. maar dan nog liggen de prijzen erg hoog imo.
Ja je hebt helemaal gelijk. Nog een tapered model uitbrengen dat kan natuurlijk niet. Waarom mail je Burton niet even dat je het echt overdreven vindquote:Op zaterdag 25 november 2006 14:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik zou nooit een tapered board als opvolger nemen van een directional twin board.
De Supermodel is gewoon nog een tapered board dat tussen de Triumph en de Malolo zit. Hoewel het natuurlijk een limited model is vind ik het nog een beetje overdreven om nog zo'n board uit te brengen.
Wel nostalgische gedachten bij dat board trouwens
en dat gebeurde al niet wou je zeggen?quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Rnej heeft zich in een lastig pakket gewerkt want er zijn dus nu een aantal gasten die hem onbeperkt mogen afzeiken
beetje je geirriteerd ofzoquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:18 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ja je hebt helemaal gelijk. Nog een tapered model uitbrengen dat kan natuurlijk niet. Waarom mail je Burton niet even dat je het echt overdreven vindIk denk dat ze net zo om je mening zitten te springen als ik.
Hmmmm daar heb je een puntquote:Op zaterdag 25 november 2006 19:17 schreef Rnej het volgende:
[..]
en dat gebeurde al niet wou je zeggen?![]()
Ik heb niet zo veel met Nitro maar ik heb begrepen dat de Suprateam best een lekker boardje isquote:Op zaterdag 25 november 2006 19:42 schreef _Arthur het volgende:
Ik heb vandaag eens een nieuwe plank aangeschaft. M'n oude Nitro Storm met Custom SI's was aan vervanging toe.
Ik ben het meest in de poeder en op de piste te vinden. Met daarnaast wel eens een jumpje. Maar ben niet in een park te vinden.
Een allrounder was dus het doel. De uiteindelijke keuze ging tussen een Burton Custom (162) en een Nitro Suprateam (160). En de Suprateam heeft gewonnen
Bindingen zijn Burton Missions geworden in mat zwart met Burton Ruler boots (had al Rulers in SI en deze bevielen me uitstekend, daarom was de keuze van de schoenen nog het makkelijkst).
De plaaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu maar snel de sneeuw in duiken.
Ja dat is misschien ook wel zoquote:Op zaterdag 25 november 2006 23:51 schreef Rnej het volgende:
zo ff uit mijn hoofd...
burton dominant 159
bateleon evil twin 159
in die richting, zijn niet te duur enzo
en met jouw lengte zou ik niet korter dan 158 gaan eigenlijk... lengte telt misschien niet zo zwaar als gewicht, maar vergeet niet dat je zwaartepunt vrij hoog zit ...
De hele lijn van Burton is bijna freestyle georienteerd, dus een freeride board is een mooie aanvulling voor Burton. Daarnaast is het een ander board dan de Malolo, die veel meer 'tapered' is en dan de Triumph wat een mid-wide is. Dus ik snap je opmerking gewoon niet dat je het overdreven vind.quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:24 schreef Komakie het volgende:
[..]
beetje je geirriteerd ofzo
Ik vind het een beetje overdreven. Wat Burton doet moeten ze helemaal zelf weten.
Ik snap alleen niet waarom je 2 boards die al een redelijk goeie aanvulling op elkaar zijn nog moet aanvullen met nog een board. En dan tel ik de Fish nog niet mee als ultra tapered. Maar goed, het zal ook zijn omdat het een limited release is.
Goede tip!quote:Op zondag 26 november 2006 15:04 schreef Steven184 het volgende:
@bramvanlith: Voor het jibben is misschien de Jeenyus the Rental wel superchill. De 158 is nu bij de blauwe tomaat slechts 199 eurie, wel model van vorig jaar. http://www.blue-tomato.at(...)Y2QJ2tqPEBWgen8Aie-1
Ik betwijfel of je tweedehands ook zo'n lekker boardje vindt dat veel goedkoper is.(Mijn board van 4 jaar oud ging voor 120 euro weg bijvoorbeeld en als ik echt moeite had gedaan had ik er zeker 150 voor kunnen vragen.)
Zal snowboarder mag dan ook maar eens halen dan..quote:Op zondag 26 november 2006 18:04 schreef Rnej het volgende:
hm, ik denk dat een jeenyus rental te slap is voor je, bram
maar een 2ehands dominant is ook makkelijk op de kop te tikken
maar iig, de standaard wide en mid/wide boardjes... atomic Alibi Wide, ride DH , (allebei wat stijver)
in de nieuwste snowboarder mag is een hele testsessie besteed aan wide en midwide freestyle plankjes in de wat lagere prijsklasses (tot max 450 eu ofzo)
kijk er ff naar
Edit: waarom moet ik dan ook maat 46 hebbenquote:Op zondag 26 november 2006 18:12 schreef Bramvanlith het volgende:
[..]
Zal snowboarder mag dan ook maar eens halen dan..
Maar wat is TE slap zeg maar, ik heb wel eens tussendoor een huurboardje gepakt en dan kan je massive goed noserolls en tailrolls/weelys doen enzo.. Springen heb ik toen niet echt gedaan, maargoed..
Of is te slap--> slap dat je die bij een rail doormidden breekt![]()
Mn prijsklasse is btw tot 200, moet ook weer een nieuwe wakeboard hebben straks
![]()
wat je wil is dat ie nog slap genoeg is om te jibben, maar als je m ook voor springen wil hebben is een beetje stijfheid niet erg....quote:Op zondag 26 november 2006 18:12 schreef Bramvanlith het volgende:
[..]
Zal snowboarder mag dan ook maar eens halen dan..
Maar wat is TE slap zeg maar, ik heb wel eens tussendoor een huurboardje gepakt en dan kan je massive goed noserolls en tailrolls/weelys doen enzo.. Springen heb ik toen niet echt gedaan, maargoed..
Of is te slap--> slap dat je die bij een rail doormidden breekt![]()
Mn prijsklasse is btw tot 200, moet ook weer een nieuwe wakeboard hebben straks
![]()
Het is Bataleon en het rijd perfect. Vooral op rails is ie super. Denk alleen niet dat je 2de hands een evil twin vind want niemand wil der vanaf.quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:51 schreef Rnej het volgende:
zo ff uit mijn hoofd...
burton dominant 159
bateleon evil twin 159
in die richting, zijn niet te duur enzo
en met jouw lengte zou ik niet korter dan 158 gaan eigenlijk... lengte telt misschien niet zo zwaar als gewicht, maar vergeet niet dat je zwaartepunt vrij hoog zit ...
typfoutje, geen spelfout...quote:Op maandag 27 november 2006 08:36 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Het is Bataleon en het rijd perfect. Vooral op rails is ie super. Denk alleen niet dat je 2de hands een evil twin vind want niemand wil der vanaf.![]()
The Jeenyus voor 199 is echt niet duur. Koopje zelfs.
2de hands dominant zou ik niet doen. Is toch een rail plank en je weet niet wat er allemaal mee gebeurd is.quote:Op maandag 27 november 2006 08:42 schreef Rnej het volgende:
[..]
typfoutje, geen spelfout...![]()
maar ik doelde ook niet op 2ehands....
2ehands dominants word je mee doodgegooid.. en zijn vaak ook niet zo duur
tis ook niet zoveel plank voor het geld wat je ervoor neerlegt, maar hij doet z'n werk
mwoh, die plankjes worden OF goed verzorgd OF helemaal stukgereden...quote:Op maandag 27 november 2006 09:12 schreef Basje_B het volgende:
[..]
2de hands dominant zou ik niet doen. Is toch een rail plank en je weet niet wat er allemaal mee gebeurd is.
Zou zelf nooit 2de hand kopen maar dat terzijde
De Triumph heeft anders bijna dezelfdebreedte die een Supermodel ook heeft. 25.5 om 25.4 voor de 163. Dat is tenminste de versie waar ik naar kijk gezien mijn lengte. Dus dan gaat die vlieger niet op.quote:Op zondag 26 november 2006 13:45 schreef Kentaro het volgende:
[..]
De hele lijn van Burton is bijna freestyle georienteerd, dus een freeride board is een mooie aanvulling voor Burton. Daarnaast is het een ander board dan de Malolo, die veel meer 'tapered' is en dan de Triumph wat een mid-wide is. Dus ik snap je opmerking gewoon niet dat je het overdreven vind.
true, true...quote:Op maandag 27 november 2006 09:35 schreef Komakie het volgende:
[..]
De Triumph heeft anders bijna dezelfdebreedte die een Supermodel ook heeft. 25.5 om 25.4 voor de 163. Dat is tenminste de versie waar ik naar kijk gezien mijn lengte. Dus dan gaat die vlieger niet op.
Daarnaast vind ik dat er genoeg freeride boards zijn in de collectie. Er zijn een heleboel freestyle boards dat is wel zo maar ik moet zeggen dat ik er ook zat vind op freeride gebied. Maar goed de term "genoeg" heeft natuurlijk voor iedereen een andere betekenis.
Ik vind dat er helemaal niet veel freeride baord zijn maar goed. De Triumph is naast breder gewoon een ander board, kijk maar naar de specs en tech. Er wordt bij Burton al jaren gevraagd om de Supermodel. het board wordt dit jaar als limited in de markt gezet en is vogend seizoen leverbaar in alle maten, tot een 172quote:Op maandag 27 november 2006 09:35 schreef Komakie het volgende:
[..]
De Triumph heeft anders bijna dezelfdebreedte die een Supermodel ook heeft. 25.5 om 25.4 voor de 163. Dat is tenminste de versie waar ik naar kijk gezien mijn lengte. Dus dan gaat die vlieger niet op.
Daarnaast vind ik dat er genoeg freeride boards zijn in de collectie. Er zijn een heleboel freestyle boards dat is wel zo maar ik moet zeggen dat ik er ook zat vind op freeride gebied. Maar goed de term "genoeg" heeft natuurlijk voor iedereen een andere betekenis.
fuck dat, de supermodel ging tot 181 ... DIE WIL IK!!!!quote:Op maandag 27 november 2006 11:23 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik vind dat er helemaal niet veel freeride baord zijn maar goed. De Triumph is naast breder gewoon een ander board, kijk maar naar de specs en tech. Er wordt bij Burton al jaren gevraagd om de Supermodel. het board wordt dit jaar als limited in de markt gezet en is vogend seizoen leverbaar in alle maten, tot een 172Het zeg maar een mix tussen de Triumph, de Omen, De Custom X en de Malolo. Geloof maar dat dit een brute freerider is en heel veel verkocht gaat worden
![]()
181cm.... vind ik niet echt handig. Hoewel.. Pow zonder bomen zijn dan echt een groot feestquote:Op maandag 27 november 2006 11:35 schreef Rnej het volgende:
[..]
fuck dat, de supermodel ging tot 181 ... DIE WIL IK!!!!![]()
Vive la Francequote:Op maandag 27 november 2006 13:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
181cm.... vind ik niet echt handig. Hoewel.. Pow zonder bomen zijn dan echt een groot feest
pistes zijn dan ook heerlijk genietenquote:Op maandag 27 november 2006 13:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
181cm.... vind ik niet echt handig. Hoewel.. Pow zonder bomen zijn dan echt een groot feest
Eliminatorquote:Op maandag 27 november 2006 14:01 schreef Rnej het volgende:
[..]
pistes zijn dan ook heerlijk genieten
stabieler dan dat wordt het niet
eliminator is voor mietjes...quote:Op maandag 27 november 2006 14:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Eliminator
Viva la France?
ik vind Frankrijk een beetje overrated. Niet dat het slecht is hoor. Maar Het is er ook altijd wel goed toeven
Anyway, ik rij liever kort in de poeder. Je kunt dan ook vette sprays maken en ook nog snel bochten maken als je dat wilt
oud nieuws....quote:Op maandag 27 november 2006 14:38 schreef sander89 het volgende:
blabla nieuwe hal in zm
Is niet echt eerlijk om een 177 te vergelijken met een 169....quote:Op maandag 27 november 2006 14:20 schreef Rnej het volgende:
[..]
eliminator is voor mietjes...
atomic dreamraider of de rossignol jeremy jones 177
dan heb je t pas over stijf en stabiel
de 4e baan wordt wel wat langer enzo, 400 meter heb ik begrepen... maarja, in de sw zelf gaat elk jaar het gerucht dat er een 4e baan komtquote:Op maandag 27 november 2006 16:18 schreef Komakie het volgende:
[..]
Is niet echt eerlijk om een 177 te vergelijken met een 169....
btw, die stoeltjeslift was wel de verwachten maar wel iets wat overdreven voor zo'n korte baan. Maar goed, op zich natuurlijk ook wel weer relaxt
Hehe ik heb jullie toevallig zien staan in Zmeer (rokkeveen) toen ik langsreed.. ik d8 wat doen die gasten daar nou met een snowboard (ik zei nog tegen mn vriendin ''zeker de weg naar snowworld kwijt..quote:Op maandag 27 november 2006 11:24 schreef Basje_B het volgende:
Street sessions met David van Gessel. Die gozer heeft zoveel stijl. (hij heeft die gele muts met rooie bolletje)
[afbeelding]
Het is zondag middag 12 november 12.30. Een super gemotiveerde Maarten van der Putten en de crew staan op het punt om de straten van Zoetermeer onveilig te maken. Als een ware Montana showt Maarten zijn hoopje poeder.
[afbeelding]
Dit poeder komt niet uit Colombia. Het is de ijsmeester die ons van deze berg wit goud voorziet. Yeh voor de ijsmeerster!
[afbeelding]
Geen tijd te verspillen. Terwijl David van Gessel en Tony de drop-in ramp alvast in elkaar zetten, schept de rest van de crew zijn zakken vol.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron: Tacky.nl
In Frankrijk heb je geen bomen tussen de poeder (of is het poeder tussen de bomen?). Daar had je het zelf over enkele posts eerder...quote:Op maandag 27 november 2006 14:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Viva la France?
ik vind Frankrijk een beetje overrated. Niet dat het slecht is hoor. Maar Het is er ook altijd wel goed toeven
geen bomen wordt gezien als minpunt door sommigenquote:Op maandag 27 november 2006 19:59 schreef 360sjors het volgende:
[..]
In Frankrijk heb je geen bomen tussen de poeder (of is het poeder tussen de bomen?). Daar had je het zelf over enkele posts eerder...
jep thats true! geen bomen betekend vaak automatisch meer wind op de piste! en je ziet dat de sneeuw bij bomen vaak omhoog trekt wat weer voor leuke trics kan zorgen als je eroverheen board!quote:Op maandag 27 november 2006 20:36 schreef Rnej het volgende:
[..]
geen bomen wordt gezien als minpunt door sommigen![]()
ik vind het echt zo saai zonder bomen. Bomen geven gewoon zoveel meer sfeer... Je hebt het zoiezo volgens mij vrij weinig in europa. De states en canada hebben zulke mooie slopes, tussen al die pine treesquote:Op maandag 27 november 2006 20:36 schreef Rnej het volgende:
[..]
in amerika slopen ze ongelooflijk veel hectare bos om "mooie pistes" te krijgen....quote:Op maandag 27 november 2006 22:10 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ik vind het echt zo saai zonder bomen. Bomen geven gewoon zoveel meer sfeer... Je hebt het zoiezo volgens mij vrij weinig in europa. De states en canada hebben zulke mooie slopes, tussen al die pine treesKwil daar echt naartoe. Volgens mij wordt daar ook veel meer aandacht geschonken aan boarders, op de slopes zijn er gewoon hier en daar rails en kickers en hebben ze dikke funparks...
Hoogte zegt natuurlijk niks in een ander klimaat en hier in Europa sloopten we alles al voor de wintersport toen Columbus Amerika nog moest gaan zoeken. Daarom mogen we nu amper meer kappen. De top van de Rocky's is overigens maar 400 meter lager dan de top van de Alpen.quote:Op maandag 27 november 2006 22:38 schreef Rnej het volgende:
[..]
in amerika slopen ze ongelooflijk veel hectare bos om "mooie pistes" te krijgen....
(niet dat het in europa niet gebeurt, maar hier is het niet perse nodig, daar heb je alleen maar beboste bergen)
bovendien zijn de bergen daar lang niet zo hoog als in europa ... (op alaska na, uiteraard)
en idd, er wordt daar meer aandacht geschonken aan boarders.... maar hier in europa zijn er genoeg gebieden waar dat ook gebeurt (ik heb me laten vertellen dat je in europa veel meer pistekm kan vinden)
de top ja, .. maar gemiddeld gezien zijn de alpen zeker hogerquote:Op maandag 27 november 2006 22:43 schreef XL het volgende:
[..]
Hoogte zegt natuurlijk niks in een ander klimaat en hier in Europa sloopten we alles al voor de wintersport toen Columbus Amerika nog moest gaan zoeken. Daarom mogen we nu amper meer kappen. De top van de Rocky's is overigens maar 400 meter lager dan de top van de Alpen.
Ik zeg ook dat het niet slecht is maar dat Frankrijk overrated is.quote:Op maandag 27 november 2006 19:59 schreef 360sjors het volgende:
[..]
In Frankrijk heb je geen bomen tussen de poeder (of is het poeder tussen de bomen?). Daar had je het zelf over enkele posts eerder...
Af en toe is niets zo lekker als een heerlijke treerunquote:Op maandag 27 november 2006 20:36 schreef Rnej het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in Amerika is maar in Europa is het tegenwoordig erg lastig om bomen te gaan kappen. sterker nog, het wordt maar heel sporadisch toe gestaan en als je al wat kapt moet je het meestal ergens anders weer bijplanten.quote:Op maandag 27 november 2006 22:38 schreef Rnej het volgende:
[..]
in amerika slopen ze ongelooflijk veel hectare bos om "mooie pistes" te krijgen....
(niet dat het in europa niet gebeurt, maar hier is het niet perse nodig, daar heb je alleen maar beboste bergen)
bovendien zijn de bergen daar lang niet zo hoog als in europa ... (op alaska na, uiteraard)
en idd, er wordt daar meer aandacht geschonken aan boarders.... maar hier in europa zijn er genoeg gebieden waar dat ook gebeurt (ik heb me laten vertellen dat je in europa veel meer pistekm kan vinden)
Omdat treeruns alleen zijn weggelegd voor mensen die echt goed kunnen boardenquote:Op maandag 27 november 2006 22:50 schreef Rnej het volgende:
[..]
de top ja, .. maar gemiddeld gezien zijn de alpen zeker hoger
ook omdat de sneeuwgrens in amerika wat lager ligt, daar heb je wel gelijk in...
gemiddelde pistes liggen daar al op 800 meter hoogte en hoger.. in de alpen is dat 1500 meter en hoger...
dusja, waarom kale gebieden als je leuk tussen de boompjes door kan razen?
Dat eerste ben ik niet met je eens. Ik kan je genoeg stijle runs aanwijzen waar genoeg bomen staan.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:02 schreef Kentaro het volgende:
Bomen staan nooit daar waar het echt steil isHet is wel leuk als er hier en daar groepjes bomen staan, maar dat onnozele door een bos crossen
![]()
aan de rechterkant van de gletsjer beetje uitkijken... mijn kanten waren net geslepen....quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat eerste ben ik niet met je eens. Ik kan je genoeg stijle runs aanwijzen waar genoeg bomen staan.
Door bomen crossen doe ik alleen als er een poederveldje achter ligt. Maar door sloechten enzo waar alleen maar bomen aan de zijkant staan en je met hele kleine bochten doorheen komt en dan uiteindelijk met redelijk grote vaart doorheen moet ik wel vet
Anyway, net bericht gekregen dat de Alpinkurs verplaatst is naar Kaprun omdat er te weinig sneeuw ligt in Ischl.
Dat is balen want nou moet ik weer vervoer zoeken van Landeck naar Kaprun...
Ook minder dat we nu niet in een 4 sterrenhotel zitten maar in een pension (Je moet je toch optimaal kunnen voorbereiden he). gaan nog wel elke avond eten in zo'n luxe hotel
Kan ik wel gelijk ff kijken of Rnej het zooitje een beetje fatsoenlijk heeft achter gelaten
Ischgl te weinig sneeuw?quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat eerste ben ik niet met je eens. Ik kan je genoeg stijle runs aanwijzen waar genoeg bomen staan.
Door bomen crossen doe ik alleen als er een poederveldje achter ligt. Maar door sloechten enzo waar alleen maar bomen aan de zijkant staan en je met hele kleine bochten doorheen komt en dan uiteindelijk met redelijk grote vaart doorheen moet ik wel vet
Anyway, net bericht gekregen dat de Alpinkurs verplaatst is naar Kaprun omdat er te weinig sneeuw ligt in Ischl.
Dat is balen want nou moet ik weer vervoer zoeken van Landeck naar Kaprun...
Ook minder dat we nu niet in een 4 sterrenhotel zitten maar in een pension (Je moet je toch optimaal kunnen voorbereiden he). gaan nog wel elke avond eten in zo'n luxe hotel
Kan ik wel gelijk ff kijken of Rnej het zooitje een beetje fatsoenlijk heeft achter gelaten
1 2 3 4 5 6 | Temperatur Tal (°C): 1.2 Schneehöhe Berg (cm): 10-30 Schneehöhe Tal (cm): 0-5 Letzter Schneefall: 22.11.2006 Schneebeschaffenheit: Pulver |
Nee ergens anders geloof ik.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:23 schreef Rnej het volgende:
[..]
aan de rechterkant van de gletsjer beetje uitkijken... mijn kanten waren net geslepen....![]()
edit: en ga je in het sporthotel eten? ... too bad .. het eten daar zuigt echt aars...
smakeloos en ranzig... en toen kregen we EINDELIJK een keer wiener schnitzel, was het een klein kutschnitzeltje met letterlijk 3 halve aardappeltjes....![]()
Apart dat de temperatuur in het dal lager is dan op de bergquote:Op dinsdag 28 november 2006 12:27 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ischgl te weinig sneeuw?
Das wel matig, Ischgl is wel een vet gebied
WETTERDATEN:
[ code verwijderd ]
Op een echt steile helling is boomgroei niet mogelijk.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
op een echt steile helling ga jij niet snowboardenquote:Op dinsdag 28 november 2006 19:16 schreef XL het volgende:
[..]
Op een echt steile helling is boomgroei niet mogelijk.
Ik ben wel op stukken geweest onder de boomgrens waar geen bomen groeiden hoor. Je hebt natuurlijk een boomgrens door kou (zie boomlijn Noordpool) en door een combinatie van kou en hoogte. De boomgrens in de alpen ligt in een qua temperatuur warmer gebied dan die op de noordpool, als gevolg van de steile hellingen kan er toch niks groeien. Ik denk dat in de alpen bomengroei boven de 1000m tot ongeveer 60% steile hellingen loopt. Ik heb al pistes gereden die steiler zijn, offpiste uiteraard nog wel een stuk steiler. Dat het dan geen hele bergen zijn zoals in de films lijkt me logisch, de helicopter zit zelden bij de skipas inbegrepen. Dat de gids adviseert om vanwege sneeuwverschuivingen geen bochten te maken kun je afhankelijk van de sneeuwval al vrij snel hebben. Bottom line, ik denk dat je je verkijkt op de hellingen waar ik al af ben geredenquote:Op dinsdag 28 november 2006 19:24 schreef Rnej het volgende:
[..]
op een echt steile helling ga jij niet snowboarden
dan moet je jeremy jones heten wil je daar een beetje leuk af kunnen dalen
... toch wel de Rossignol Jeremy he. Man, wat een klasse freerider is dat zeg.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:24 schreef Rnej het volgende:
[..]
op een echt steile helling ga jij niet snowboarden
dan moet je jeremy jones heten wil je daar een beetje leuk af kunnen dalen
Simpel, echt steil is waar ik wel vanaf ben geweest en rnej nog niet.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:41 schreef beerke het volgende:
jongens, jongens... als jullie nou eerst eens samen uitvechten wat jullie verstaan onder "echt steil" verstaan.
Ik heb zelf een Leatherman Juice S2quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:08 schreef SHE het volgende:
Ja , HELP!
Ik ben op zoek naar zo'n handzaam toolkitje, voor op wintersport, bedoeld om je bindingen mee te kunnen bijstellen.
( liefst rubber shizzle zodat je koude handjes niet bevriezen )
Waar haal ik zoiets?
enne, iemand nog een Cascade kopen?![]()
duh, die baviaan van burton kan alleen maar leuk van handrails af vallen enzoquote:Op dinsdag 28 november 2006 19:38 schreef beerke het volgende:
[..]
... toch wel de Rossignol Jeremy he. Man, wat een klasse freerider is dat zeg.
dude, dat is op zich wel handig, maar denk dat ze dit bedoelt:quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:02 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ik heb zelf een Leatherman Juice S2![]()
Heeft iig een tang, een kruiskop schroevendraaier (Philips-standaard waarmee je 98% van alle kruiskopschroeven aankunt) en 3 maten platte schroevendraaiers.
[afbeelding]
[afbeelding]
Die kosten in Nederland al gauw 80 euro, maar als je ze online besteld bij een Amerikaanse outdoorzaak dan kost het je inclusief verzendkosten hooguit 40 a 50 euro.
Ik had er eentje van 10e ofzoquote:Op dinsdag 28 november 2006 21:26 schreef Rnej het volgende:
[..]
dude, dat is op zich wel handig, maar denk dat ze dit bedoelt:
http://www.monitorpremium(...)s/snowboard_tool.jpg
20-30 euro in de gemiddelde speciaalzaak![]()
yeahquote:Op dinsdag 28 november 2006 21:37 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik had er eentje van 10e ofzoDeed het prima overigens, je moet em alleen niet kwijt raken...
![]()
Op die site staat als prijs aangegeven: < $ 5quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:26 schreef Rnej het volgende:
[..]
dude, dat is op zich wel handig, maar denk dat ze dit bedoelt:
http://www.monitorpremium(...)s/snowboard_tool.jpg
20-30 euro in de gemiddelde speciaalzaak![]()
ach...quote:Op dinsdag 28 november 2006 23:53 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Op die site staat als prijs aangegeven: < $ 5
Maar doe mij toch maar m'n Leatherman![]()
Dat soort hellingen zijn over het algemeen nooit veilig om te rijden. Meestal komen dat soort hellingen op meer dan 40 graden uit en zelfs met het laagste risico level is het niet echt verstandig om daar naar beneden te rijden. Als het hoger is dan 2 al helemaal niet.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:37 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ben wel op stukken geweest onder de boomgrens waar geen bomen groeiden hoor. Je hebt natuurlijk een boomgrens door kou (zie boomlijn Noordpool) en door een combinatie van kou en hoogte. De boomgrens in de alpen ligt in een qua temperatuur warmer gebied dan die op de noordpool, als gevolg van de steile hellingen kan er toch niks groeien. Ik denk dat in de alpen bomengroei boven de 1000m tot ongeveer 60% steile hellingen loopt. Ik heb al pistes gereden die steiler zijn, offpiste uiteraard nog wel een stuk steiler. Dat het dan geen hele bergen zijn zoals in de films lijkt me logisch, de helicopter zit zelden bij de skipas inbegrepen. Dat de gids adviseert om vanwege sneeuwverschuivingen geen bochten te maken kun je afhankelijk van de sneeuwval al vrij snel hebben. Bottom line, ik denk dat je je verkijkt op de hellingen waar ik al af ben gereden![]()
Hmmm vage set-upquote:Op woensdag 29 november 2006 08:25 schreef Rnej het volgende:
[..]
ach...
je kan ook gewoon je bindingen vastschroeven en gewoon de rest tool-free te verstellen hebben..
mijn gradenstand is trouwens wat anders geworden .. k sta nu 21 / -18 .... maar tis wel serieus fijn voor m'n knieëen ... weird shit ..., sta nu op z'n wijdst en vorlage 4,5 uit 6 ..... racestand dus bestwel![]()
Ik ben die gast met die rode jas....quote:Op woensdag 29 november 2006 11:13 schreef Basje_B het volgende:
Heb gister de dvd van hot-zone.tv gezien. Best grappig voor free dvd. Leuk omstukken tegen te komen waar je zelfook geweest bent.
Alleen beetje jammer dat Komakie er niet opstaat.![]()
Had ook in Between van Private binnen gekregen. Alleen maar rijders uit nederland en belgie. Vond tog gemakat met laag budget. Gerben Verweij rocked echt. Wat een steez heeft die gozer.
Sneeuw in Solden wil maar niet vallen. Dat word gletser rijden. Hoop dat nog wel ff gaat dumpen daar.
Op gletser dan je wellekker jibben hele dag.
Die steile hellingen zijn juist betrekkelijk veilig. De kans op lawines is er erg klein omdat sneeuw op zulke steile stukken niet kan hechten, maar naar beneden schuift. Daarnaast heb ik offpiste leren rijden op steile hellingen, juist omdat je er na een val weer in beweging kunt komen. Dat waren overigens niet de stukken waar ik eerder over sprak, maar de veel gevaarlijkere stukken van een procent of 30% (bij laag risico) schat ik.quote:Op woensdag 29 november 2006 10:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat soort hellingen zijn over het algemeen nooit veilig om te rijden. Meestal komen dat soort hellingen op meer dan 40 graden uit en zelfs met het laagste risico level is het niet echt verstandig om daar naar beneden te rijden. Als het hoger is dan 2 al helemaal niet.
Het trouwens vaak zo dat je al gauw denkt dat een helling stijler is dan hij daad werkelijk is maar goed.
Btw:
http://www.adrenalinsports.nl/snowboard/item/air-style-2006
Vette line-up
ja ik snap het zelf ook nog nietquote:Op woensdag 29 november 2006 10:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmmm vage set-up
Eerst Super freestyle staan maar dan je vorlage wel op racestand zetten.
Maar goed, iedereen heeft zijn eigen voorkeuren
Zoveel vorlage is trouwens wel lekker voor je spieren
Alleen vrij lastig met springen....
Niet te vroeg wanhopen. Ik ben niet lang geleden ook op 10 december in een groen Les Menuires aangekomen en daar een week later weer uit een groen dorp vertrokken. 4 weken daarna reden we dikke poeder in La Plagne, lag er zoveel dat we voor een bepaalde trip moesten wachten tot het was ingeklonken.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:48 schreef ForumGek het volgende:
Heb je de URL naar die video? Lijkt me wel leuk om te zien... !
Sjezus, in Val Thorens én Mallnitz nog haast geen sneeuw. Val Tho ligt een klein beetje, want het had laatst keihard gedumpt, maar dat is ook al allemaal weg. In Mallnitz is het op 1950M gewoon 7,9 graden celcius!
Straks krijgen we een sneeuwloos winterjaar ! Ik ben iig blij dat ik niet met de kerst ga !
EHm, sneeuw die naar beneden schuift noemen we ook wel eens een lawine.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:50 schreef XL het volgende:
[..]
Die steile hellingen zijn juist betrekkelijk veilig. De kans op lawines is er erg klein omdat sneeuw op zulke steile stukken niet kan hechten, maar naar beneden schuift. Daarnaast heb ik offpiste leren rijden op steile hellingen, juist omdat je er na een val weer in beweging kunt komen. Dat waren overigens niet de stukken waar ik eerder over sprak, maar de veel gevaarlijkere stukken van een procent of 30% (bij laag risico) schat ik.
Het is toch de bedoeling dat je op je vlakke voeten land?quote:Op woensdag 29 november 2006 11:52 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja ik snap het zelf ook nog niet
en met springen werkt het wel hoor, je moet alleen wel op je toeside landen
VETquote:Op woensdag 29 november 2006 11:53 schreef ForumGek het volgende:
Heb die dvd al gevonden, en aangevraagd, ben benieuwd ! Dacht dat het een link was naar een download ofzo, maar ze sturen er gewoon eentje op !
Voor de rest: http://www.hot-zone.tv/content/74.0.html
Ik ben blij dat de Alpinkurs uberhaupt door gaat.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:54 schreef XL het volgende:
[..]
Niet te vroeg wanhopen. Ik ben niet lang geleden ook op 10 december in een groen Les Menuires aangekomen en daar een week later weer uit een groen dorp vertrokken. 4 weken daarna reden we dikke poeder in La Plagne, lag er zoveel dat we voor een bepaalde trip moesten wachten tot het was ingeklonken.
Ik ben wel blij dat ik met oud en nieuw een gletscher heb.
Dan moet je die lawine-info-tests uit de OP eens maken.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
EHm, sneeuw die naar beneden schuift noemen we ook wel eens een lawine.
Dat zijn juist de gevaarlijkste hellingen. Zeker als je niet te koude omstandigheden hebt. Daarnaast is de ondergrond van de helling heeft erg afhankelijk.
30% is prima met 1 of 2 (afhankelijk van de helling natuurlijk.
Ik weet niet hoe die tests zijn maar dat is van zoveel factoren afhankelijk. Moet je wel een uitgebreide test hebben wil dat enigzins van waarde zijn. Ik vertrouw liever op mijn eigen inzicht dan op tests eigenlijk maar goed...quote:Op woensdag 29 november 2006 12:23 schreef XL het volgende:
[..]
Dan moet je die lawine-info-tests uit de OP eens maken.
Dat waarschuwt juist voor die categorie bergen.
----edit
De linkjes in de OP zijn fucked up. Volgens mij heeft Sjors ooit links gepost naar lawine-informatie en tests. Daar kreeg je veel uitleg en kon je direct oefeningen maken voor een diploma![]()
Ik kijk liever naar echte specialisten, dan naar kaaskoppen met de mooiste hobby ter wereld (en daar bedoel ik ook mezelf mee). Wij weten geen fuck van lawines en dat is prima. Daarom huren we gidsen, met veeeeeel meer ervaring dan we zelf hebben en met opleidingen die jij nu gaat krijgen. Als ik nu naar wikipedia surf zie ik dat 30% steep is en dat daar het risico het hoogste is. Daarnaast zie ik dat 60% extreme steep is en dat het risico daar laag is.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:18 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe die tests zijn maar dat is van zoveel factoren afhankelijk. Moet je wel een uitgebreide test hebben wil dat enigzins van waarde zijn. Ik vertrouw liever op mijn eigen inzicht dan op tests eigenlijk maar goed...
quote:Steepness — slopes under 25 degrees and over 60 degrees typically have a low avalanche risk because of the angle of repose for snow. Snow does not accumulate significantly on steep slopes and does not easily flow on flat slopes. Distribution of avalanches by slope has a sharp peak between 35 to 45 degrees. That peak hazard lies at around 38 degrees. Unfortunately, slopes with the most dangerous steepness are favoured for skiing.
Wikipedia vind ik niet 100% betrouwbaar.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:28 schreef XL het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar echte specialisten, dan naar kaaskoppen met de mooiste hobby ter wereld (en daar bedoel ik ook mezelf mee). Wij weten geen fuck van lawines en dat is prima. Daarom huren we gidsen, met veeeeeel meer ervaring dan we zelf hebben en met opleidingen die jij nu gaat krijgen. Als ik nu naar wikipedia surf zie ik dat 30% steep is en dat daar het risico het hoogste is. Daarnaast zie ik dat 60% extreme steep is en dat het risico daar laag is.
[..]
De discussie ontstond toen ik over hellingen van 60% sprak. Dat het eerder stukken van 50meter dan pistes van 3km zijn doet daar niks aan afquote:Op woensdag 29 november 2006 13:31 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wikipedia vind ik niet 100% betrouwbaar.
Maar ik had het over 40% en niet over 60%. Ik ben het met je eens dat sneeuw niet snel hecht op 60% hellingen. Maar 40 gaat nog vrij makkelijk.
Ik heb nu al redelijk wat kennis maar na deze opleiding moet het helemaal goed zijn
Voor een lawine moet de sneeuw er wel eerst blijven liggen.. Een onstabiele sneeuwlaag blijft wel liggen op een 'makkelijke' heliing van 35%, tot dat er iemand komt die hem los trapt.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
EHm, sneeuw die naar beneden schuift noemen we ook wel eens een lawine.
Dat zijn juist de gevaarlijkste hellingen. Zeker als je niet te koude omstandigheden hebt. Daarnaast is de ondergrond van de helling heeft erg afhankelijk.
30% is prima met 1 of 2 (afhankelijk van de helling natuurlijk.
[..]
Dat is trouwenst de stijlste piste van Oostenrijk als pistekaart vna Mayrhofen moet gelovenquote:Op woensdag 29 november 2006 14:00 schreef IareWeasel het volgende:
Let wel op het verschil tussen procenten en graden. 60% is ongeveer 31 graden. Een typische helling waarop veel lawine slachtoffers vallen.
Over die bomen trouwens: er zijn veel steile hellingen waar geen bomen op staan (al dan niet door lawines), maar er zijn zat plekken die echt steil zijn en waar wel halve bossen staan. Niet beste voorbeeld, maar naast de Hariki piste in Mayrhofen (redelijk steil met 78% = 38 graden) staan ook een paar bomen.
Ik vind Gerlos echt veel te klein.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:16 schreef Komakie het volgende:
Die Seppe en Antony Smits heb ik nog mee geboard. Sterker nog, ik heb ze samen met een collega een paar van de vetste powruns van Gerlos laten zien.
Ze geven trouwens nog steeds als favo spot Gerlos op. Wat wel grappig is want ze zijn de enigen
t kleine beetje dat ze me verteld hebben bij mijn anwarter, is dat je risicofactor oploopt zodra je boven de 40 graden hellingshoek komt....quote:Op woensdag 29 november 2006 13:31 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wikipedia vind ik niet 100% betrouwbaar.
Maar ik had het over 40% en niet over 60%. Ik ben het met je eens dat sneeuw niet snel hecht op 60% hellingen. Maar 40 gaat nog vrij makkelijk.
Ik heb nu al redelijk wat kennis maar na deze opleiding moet het helemaal goed zijn
ik bedoelde graden inderdaad. en pistes zijn sowieso nooit steilquote:Op woensdag 29 november 2006 14:00 schreef IareWeasel het volgende:
Let wel op het verschil tussen procenten en graden. 60% is ongeveer 31 graden. Een typische helling waarop veel lawine slachtoffers vallen.
Over die bomen trouwens: er zijn veel steile hellingen waar geen bomen op staan (al dan niet door lawines), maar er zijn zat plekken die echt steil zijn en waar wel halve bossen staan. Niet beste voorbeeld, maar naast de Hariki piste in Mayrhofen (redelijk steil met 78% = 38 graden) staan ook een paar bomen.
Ik bedoelde eigenlijk graden.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:00 schreef IareWeasel het volgende:
Ligt eraan hoe hoog de afdaling ligt...quote:Op woensdag 29 november 2006 15:58 schreef Kentaro het volgende:
[..]
ik bedoelde graden inderdaad. en pistes zijn sowieso nooit steilHet is zoals eerder gezegd door iemand, maar net wat de perceptie van steil is. Een echt steile afdaling zal nooit veel bomen hebben. Eerder meer rotsen en cliffs.
op een berg geloof ikquote:Op woensdag 29 november 2006 16:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe hoog de afdaling ligt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |